Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
Blids schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:36:
[...]

Heb je met cellmapper al gekeken of de site al echt actief is, dat je niet en naburige site ontvangt.
Is actief. Als ik *#0011# bekijk zie ik 4CA staan; er is geen enkele mast in deze buurt die dat nu aan kan. Daarnaast staan die masten op zo'n afstand dat ik daar geen signaal van ontvang.

Als ik in de "zone" sta heb ik ook vol bereik en 250Mbps down. Dus hij lijkt te werken.

Kreeg ook vanmiddag een sms'je van KPN dat er onderhoud was. Wel 3 dagen te laat, maar oke ;)

Edit: alsof ze hier meelezen. Inmiddels is er weer volledige coverage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iTYZqj_8nbu3BonuKETfkHuw6M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgQ6lBo5m9dGAzlJLvbZoRdK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sgH7bz9eOpTg70Gh6a9jbVu1mc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AmRaEVqrbUTneB1XAi4iEbFM.jpg?f=fotoalbum_tile

Zoek de verschillen :P

Op de 2e foto is te zien dat de antennes bijgedraaid zijn. Klein beetje draaien maakt een wereld van verschil.

Het gaat om de rechter antenne (sector 3) op foto 1 die nu richting het dorp is gericht.

[ Voor 48% gewijzigd door krakendmodem op 27-08-2020 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
krakendmodem schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:28:
[...]

Is actief. Als ik *#0011# bekijk zie ik 4CA staan; er is geen enkele mast in deze buurt die dat nu aan kan. Daarnaast staan die masten op zo'n afstand dat ik daar geen signaal van ontvang.

Als ik in de "zone" sta heb ik ook vol bereik en 250Mbps down. Dus hij lijkt te werken.

Kreeg ook vanmiddag een sms'je van KPN dat er onderhoud was. Wel 3 dagen te laat, maar oke ;)

Edit: alsof ze hier meelezen. Inmiddels is er weer volledige coverage.

[Afbeelding][Afbeelding]

Zoek de verschillen :P

Op de 2e foto is te zien dat de antennes bijgedraaid zijn. Klein beetje draaien maakt een wereld van verschil.

Het gaat om de rechter antenne (sector 3) op foto 1 die nu richting het dorp is gericht.
Oh dit was ik vergeten te zeggen als de antenne's vervangen worden en upgrade in de BTS kast dan volgt er een test dag als dat goed verloopt alles staat juist, wordt die unlocked komt hij weer volledig online.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:10
KPN heeft vandaag weer een update in het antenneregister geplaatst.

https://www.antenneforum....date-28-augustus-2020/151

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:13
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen. Maar sinds gisteren is eSIM live bij KPN Zakelijk:
https://www.kpn.com/zakelijk/service/mobiel/esim.htm

Wel 1 voetnoot:
Belangrijk: De e-sim is alleen beschikbaar voor Grootzakelijk. Neemt u diensten voor Kleinzakelijk of MKB af? Dan volgt de e-sim voor u binnen enkele maanden.
Dan gok ik dat KPN "Consumenten" niet lang meer achterblijft.

[ Voor 31% gewijzigd door Alpha89 op 28-08-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:42
Mijn vader heeft KPN Hussel via kleinzakelijk internet + zakelijk mobiel op het adres van de zaak. Weet iemand of deze korting ook geldt als ik een privé abonnement aanvraag op dit adres?

Staat blijkbaar gewoon in de FAQ op: https://www.kpn.com/zakelijk/voordeel/hussel.htm
Kan ik binnen Hussel zakelijke producten met consumenten producten combineren?
Ja, met KPN Hussel combineert u Kleinzakelijk of Consumenten abonnementen. Ontdek hier de mogelijkheden.

[ Voor 44% gewijzigd door traxxion op 29-08-2020 00:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
neeecht schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:11:
@henklbr graag een *#0011# screenshot met een actieve data sessie. :)
Het heeft even geduurd, maar hier is ie (Galaxy Note20 Ultra, ATH3 firmware)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKm0dJJpW22x59sH6JU-6tdDU7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vk5s4gjsgMAmb4Sx3iTCqlXV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-xN_FpDO8oMVLd0DZCmUFJEHSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63tYBMvfZaE17Ujr0JO78t4W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6pawmqUC3_GCxfK-m-yPC8h1OI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gx5J1jeIXpjCVwCdL5rFV8dy.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Alpha89 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:54:
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen. Maar sinds gisteren is eSIM live bij KPN Zakelijk:
https://www.kpn.com/zakelijk/service/mobiel/esim.htm

Wel 1 voetnoot:

[...]

Dan gok ik dat KPN "Consumenten" niet lang meer achterblijft.
Nou, u heeft gelijk!

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Weer een artikel over e-sim op de frontpage :)
KPN biedt 'binnenkort' e-sim aan voor consumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:13
Haha, ik zit er bijna dagelijks naar te zoeken nu. ZOOOOO klaar om met twee telefoons te zeulen.

Zag toevallig dat ze de hele pagina hadden vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Alpha89 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:56:
[...]

Haha, ik zit er bijna dagelijks naar te zoeken nu. ZOOOOO klaar om met twee telefoons te zeulen.

Zag toevallig dat ze de hele pagina hadden vernieuwd.
Hier +1

Jaren lang 2 iPhones op zak gehad, dat vond ik nog tot daar aan toe, maar sinds dit jaar is werkgever overgestapt naar Samsungs..
Kan die mooi in het ladeblok blijven liggen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Nice, kan ik 3 SIMkaarten gebruiken in m'n S20+ 5G
Ik gebruik T-mo en Voda als backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
trankilo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:40:
Hyper connected :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@henklbr nice! @jk-5 check it out! 4x4 MIMO in zijn screenshot!

Ik heb gisteren op mijn S10+ mijn bundel op gespeedtest en wat weiland sectoren getest.

Ik kwam tot: 400 Mbps down en 60 Mbps up.

henklbr komt tot 96 Mbps upload, dat betekend dat de extra 5G upload layer zo'n 36 Mbps doet!

B3 - 20 MHz = ~60 Mbps upload, 4G LTE (75 Mbps theoretisch)
N28 - 10MHz = ~35 Mbps upload, 5G NR (53 Mbps theoretisch)

Let op: Bij de upload heb je altijd 1x1 MIMO.

Mooie screenshots en een tip: Zoek eens een nieuwe KPN 5G site op, met een sector naar een rustig gebied toe. En ga daar, in zicht, zo'n 200-250 meter vandaan testen voor maximale snelheid.
En dan hopen dat je telefoon op zoveel mogelijk banden 2x2 MIMO of meer doet en 256-qam ( MCS: 8 ) doet.

De upload is erg gaaf om te zien.
B3+N28 KPN
B3+B3 T-Mobile
B7+B7 Vodafone
Zijn allemaal rond de 90-100 Mbps, nu vraag ik me af of T-Mobile;
B3+B3+N28 als upload kan doen en dus zo'n 125 Mbps kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
neeecht schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:24:

De upload is erg gaaf om te zien.
B3+N28 KPN
B3+B3 T-Mobile
B7+B7 Vodafone
Zijn allemaal rond de 90-100 Mbps, nu vraag ik me af of T-Mobile;
B3+B3+N28 als upload kan doen en dus zo'n 125 Mbps kan halen.
Technisch zou het idd kunnen. Zou heel vet zijn als ze tegen de 120Mbps halen

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
trankilo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:40:
HAH! Dit vroeg ik nog, maar kon niet zei men.
Daarom de S20 nog maar niet gekocht, nu kan het dus straks wel!

KPN, TM en VF in 1 telefoon testen straks! Ik hoor graag van je als het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@henklbr klopt het dat jouw *#0011# screenshot bij (S2) nog een regel mist?
Ik zie PCI: en TM: niet staan, maar kan net zo goed een feature/bug van samsung/android zijn.
Of verleng screenshot issue. Dat komt vaak omdat SCell dan wel/niet zichtbaar is. :)

Een S10+ laat sowieso al weer meer zien dan een S9 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
neeecht schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:34:
[...]

HAH! Dit vroeg ik nog, maar kon niet zei men.
Daarom de S20 nog maar niet gekocht, nu kan het dus straks wel!

KPN, TM en VF in 1 telefoon testen straks! Ik hoor graag van je als het gelukt is!
Ik ken iemand die dit doet... Let op, maximaal 2 sim kaarten actief.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jassy schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:02:
[...]

Ik ken iemand die dit doet... Let op, maximaal 2 sim kaarten actief.
Ja dat is geen probleem.
Maar ik las ergens dat een ander sim slot niet meer zou werken.

Ik schakel sowieso altijd de niet gebruikte sim sloten uit.
Eenmaal in gebruik en de pincode ingevoerd, blijf je meer LTE 'verbruiken' kwa stroom.
Indien niet aangemeld, ook geen extra data checks.

Dat is dan mooi, wachten op de S21 en voluit 5Gen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
neeecht schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:55:
@henklbr klopt het dat jouw *#0011# screenshot bij (S2) nog een regel mist?
Ik zie PCI: en TM: niet staan, maar kan net zo goed een feature/bug van samsung/android zijn.
Of verleng screenshot issue. Dat komt vaak omdat SCell dan wel/niet zichtbaar is. :)

Een S10+ laat sowieso al weer meer zien dan een S9 bijvoorbeeld.
Had 2 screenshots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUljFX1xd7COiHP5ff1OGrEDvUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWcKY1BmAHbfMyIeUqtI3Zr6.jpg?f=fotoalbum_large

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@henklbr gaaf!
- 4x4 MIMO
- MCS1/2: 8, 256-QAM
- B3+N28+B1+B7

Alles optimaal voor een goede test.
Ook heel gaaf om te zien is de upload. 12Mbps 5G + 49 Mbps 4G.
Dit moet zeker ook een stuk beter kunnen.
5G zou eigenlijk sneller moeten zijn, zeer benieuwd wat hier je hoogste snelheid is met 5G upload.

Sowieso benieuwd hoe een telefoon dit doet.
Twee upload streams moet goed uitgefilterd worden. Voor zowel site ontvangst als verstoring op de telefoon zelf.
Daarom doen ze ook maar één low-band tegelijk denk ik. Voorlopig, totdat de techniek hier ook weer kleiner/beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De upload is volgens mij het maximum met het op dat moment gealloceerde resource blocks. Maar dat weet ik niet zeker.

Denk dat je gelijk hebt over het één low band tegelijk, mogelijk is het signaal (input of output) niet zuiver genoeg in deze hardware onder bepaalde omstandigheden en staat het daarom uit.

Hoe dan ook maakt dat het gebruik van 5G door de noodzaak van hoge frequenties onefficiënt. Maar goed, het gaat nu ook meer met het ervaring opdoen van providers zodat we straks met het nieuwe spectrum een vliegende start kunnen maken denk ik :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
https://frieschdagblad.nl...schotels-in-burum-blijven

Ik las dit artikel vanochtend in de krant. Ik begrijp het probleem van deze partij dat ze zo geen gebruik meer kunnen maken van deze satellieten. Maar, waar ik eerder benieuwd naar ben is dat roaming verhaal wat dat bedrijf aandraagt als mogelijke oplossing. Hoe "groot" moet dat gebied dan wel niet zijn als defensie tot de lijn Amsterdam - Zwolle problemen had met deze frequentie?

Vooral dat roaming gaan providers niet leuk vinden gok ik.

Edit: dit had dus in het 5G topic gemoeten. Goedemorgen :')

Nouja, om het nog een beetje relevant te houden. Net na de plaatsing van de Huawei site hier kwam ik vrijwel nooit verder dan strak 233Mbit down en 50mb up.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/6466787534.png

Vanochtend ineens wel, en ging ver over de 400 heen totdat deze terugzakte naar rond de 390Mb/s. Upload is wel mager. In het servicemenu tikt ik rond de 450 aan bij " LTE TP ALL"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0tPcJQQgai40dVGieHhW2D8pYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K0sm9JnO0DRo5G7N0IGvAs0f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door krakendmodem op 05-09-2020 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:48
krakendmodem schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:08:
https://frieschdagblad.nl...schotels-in-burum-blijven

Ik las dit artikel vanochtend in de krant. Ik begrijp het probleem van deze partij dat ze zo geen gebruik meer kunnen maken van deze satellieten. Maar, waar ik eerder benieuwd naar ben is dat roaming verhaal wat dat bedrijf aandraagt als mogelijke oplossing. Hoe "groot" moet dat gebied dan wel niet zijn als defensie tot de lijn Amsterdam - Zwolle problemen had met deze frequentie?

Vooral dat roaming gaan providers niet leuk vinden gok ik.

Edit: dit had dus in het 5G topic gemoeten. Goedemorgen :')

Nouja, om het nog een beetje relevant te houden. Net na de plaatsing van de Huawei site hier kwam ik vrijwel nooit verder dan strak 233Mbit down en 50mb up.

[Afbeelding]

Vanochtend ineens wel, en ging ver over de 400 heen totdat deze terugzakte naar rond de 390Mb/s. Upload is wel mager.

[Afbeelding]
Ik denk nog steeds dat 3,5G een festival en stadions stadscentrum focus krijgt. Het heeft vergelijkbaar bereik als 2G/5G WiFi thuis. Ze zullen iets meer vermogen mogen toepassen, en met namen als downlink naar mobiel toe? Het blijft een hele kwetsbare frequenties qua afstand.

Zal wel loslopen daar in die weilanden bij de schotels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 08:08:
..

..
Je zit op B20 als hoofdband, dan ga je geen snelle upload krijgen.
Probeer eerst op B3 als hoofdband te zitten en dan de speedtest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
neeecht schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:23:
[...]

Je zit op B20 als hoofdband, dan ga je geen snelle upload krijgen.
Probeer eerst op B3 als hoofdband te zitten en dan de speedtest. :)
Klopt, ik zag het.

Schakelt tussen B20 en B3 hier. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:07:
[...]

Klopt, ik zag het.

Schakelt tussen B20 en B3 hier. Vaag.
Vaag en ook interessant!
Mogelijk is B3 te vol en kom je op B20 soms.

Dat is opzich positief. Al zou B1 meer upload bandbreedte hebben.
Signaal issue lijkt het niet te zijn.

Misschien aan de Chinese overheid eens de logins vragen van de Huawei RRUs dan kunnen we zelf eens meekijken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
neeecht schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:12:
[...]

Vaag en ook interessant!

Misschien aan de Chinese overheid eens de logins vragen van de Huawei RRUs dan kunnen we zelf eens meekijken. :p
B3 te vol om 07:15? Hoop toch echt van niet :P

Wat ik mij wel kan voorstellen tijdens m'n hardloop rondje is dat ik op plekken waar de dekking minder is(tussen hoge gebouwen) terugschakel naar B20. Ook liep er op dat moment een een stream van een radiostation, misschien locked die 'm dan op B20?

Het is nu weer band 3 als default.

Ik ga eens die banden vast zetten met die Samsung Band Selection app. Kijken wat 'ie doet.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 05-09-2020 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
krakendmodem schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:56:
[...]

Wat ik mij wel kan voorstellen tijdens m'n hardloop rondje is dat ik op plekken waar de dekking minder is(tussen hoge gebouwen) terugschakel naar B20. Ook liep er op dat moment een een stream van een radiostation, misschien locked die 'm dan op B20?

Ik ga eens die banden vast zetten met die Samsung Band Selection app. Kijken wat 'ie doet.
Oke, voor de grap alleen B38 vastgezet. En dat werkt. Dit was eerst toch (nog) niet mogelijk bij Huawei? Ik meende dat men daar eerst niet op kon komen. Even een niet boeiend plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNsbcEqM8x4sOxSCKzReP6S1G60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQMqWnWWZnGqGblSaJA1aXwI.jpg?f=fotoalbum_large

Grappig, met die Band Selection tool kan ik verschillende banden vastzetten zoals B1, B3 en B38. En die koppelt 'ie netjes aan elkaar tot 3CA.

Ik puzzel even verder. :+

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 05-09-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:12:
[...]

Vaag en ook interessant!

Bij KPN lijkt het heel locatie-specifiek te zijn wat er allemaal gebeurt. Op bepaalde locaties in/rond Rotterdam kom ik heel snel op band 1, in Utrecht is dat echt een zeldzaamheid. Band 20 zie ik eigenlijk alleen indoor.
krakendmodem schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:56:
[...]

En ja, als je een actieve dataverbinding hebt dan blijft hij idd op dezelfde band, vaak ook bij handovers naar andere masten (maar niet altijd). WhatsApp gesprek waarbij ik door een band 20-only gebied loop blijft daarna vaak ook op band 20 hangen. Gewone telefoongesprekken werken soortgelijk maar dan zonder CA.

[ Voor 40% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-09-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@krakendmodem wel een heel boeiend plaatje!
Wat idd anderen hebben het ook geprobeerd en lukte toen niet, toch @jk-5 ?

Ik zelf heb de telefoon niet geroot en kan die tool niet gebruiken.

Zelf wel B20 + B38 gezien.

En ja, als je B20 hebt gelockt en de data sessie in stand houd, blijft deze inderdaad op B20.

En edit:

@jk-5 TM:8 !!
@krakendmodem een HEEL interessant plaatje, hah!

[ Voor 11% gewijzigd door neeecht op 05-09-2020 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
neeecht schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:36:

En ja, als je B20 hebt gelockt en de data sessie in stand houd, blijft deze inderdaad op B20.
Laatste keer dat ik b38 probeerde te locken is al even geleden, toen lukte het inderdaad niet. Meerdere banden tegelijk doen om een speciale CA config te maken doe ik idd wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jk-5 lees de edit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
Oooh wauw, TM8. Dual layer beamforming. Dus beamforming met 2 mimo layers per telefoon. Dat is de eerste keer dat ik die in Nederland zie.

@krakendmodem @neeecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
neeecht schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:36:

En edit:

@jk-5 TM:8 !!
@krakendmodem een HEEL interessant plaatje, hah!
Ik heb m'n toestel ook niet geroot, toch werkt ie bij mij gewoon. Op m'n S8 werkte deze tool ook, en op m'n Note 10 dus ook.

B20 en B38 kom ik wel eens tegen op een Ericsson site die 20+38 doet. Die pakt ie dan meteen.

Ik gebruik die app trouwens maar zelden en laat alles dan standaard staan. Dus als het netwerk mij naar B20 als primaire band zet en de rest eraan koppelt, dan was ik het niet. :P.

Standaard is het wel band 3.

Tm8: heb ik een primeur te pakken? :9

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 05-09-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
krakendmodem schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 18:20:
[...]

Oke, voor de grap alleen B38 vastgezet. En dat werkt. Dit was eerst toch (nog) niet mogelijk bij Huawei? Ik meende dat men daar eerst niet op kon komen. Even een niet boeiend plaatje:

[Afbeelding]

Grappig, met die Band Selection tool kan ik verschillende banden vastzetten zoals B1, B3 en B38. En die koppelt 'ie netjes aan elkaar tot 3CA.

Ik puzzel even verder. :+
Waar heb je deze screenshot gemaakt? Als ik de bijbehorende site opzoek kom ik op een mast in Surhuisterveen. Volgens de antennekaart staat daar (nog) geen Huawei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
jk-5 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:51:
[...]

Waar heb je deze screenshot gemaakt? Als ik de bijbehorende site opzoek kom ik op een mast in Surhuisterveen. Volgens de antennekaart staat daar (nog) geen Huawei
Nieuwe site is op 25 augustus geplaatst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
krakendmodem schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:58:
[...]

Nieuwe site is op 25 augustus geplaatst ;)
Aha! Met massive mimo antenne voor b38? Of 8T8T? TM8 lijkt me alleen practisch op massive mimo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
jk-5 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:00:
[...]

Aha! Met massive mimo antenne voor b38? Of 8T8T? TM8 lijkt me alleen practisch op massive mimo
krakendmodem in "[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Ik denk dat je aan de hand van die foto's wel meer kan zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87l0UicBTtb__idA_B9kpsD4tUc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQwHl6KiGgbFDqF6I8iGbQzP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lc1lNLCU_HcenTy0oV1iLqn4xHA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxdGEoIWnXZFZacqJp2syO24.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLk75EfpGbdjMS1Ac6xRjaJJIQw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rb8PGQelQmHPOBiLOygypVzx.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVPz8_ZRdJ6KH9vXtadPEXbIHpQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0AxQ2jakkJzX1JEIj84TCbt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyqIZ3j6denhOokNuo9-OUpqX-I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnupneRuUTMXNhTg72nYsp4S.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Ja fijne fotos. Dus 8T8R met dual layer beamforming. Vet!. T-Mobile stuurt alleen nog maar wat met het vermogen op zijn 8T8R antennes, nog geen beamforming voor meerdere users tegelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@krakendmodem ah dat is die dus. Haha.
@jk-5 krijgen we TM:8 op alle B38 sites!?

Mogelijk switch naar N41 wanneer de telefoons klaar zijn en dus voor 5G.
Spannend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
neeecht schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:03:
@krakendmodem ah dat is die dus. Haha.
@jk-5 krijgen we TM:8 op alle B38 sites!?
Ga ik wel vanuit ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 15:14
Hebben meer mensen dat er geen mobiele telefonie facturen staan in MijnKPN? Ik kreeg een gek bedrag in de mail en wilde kijken, maar krijg melding Facturen niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

swhnld schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:43:
Hebben meer mensen dat er geen mobiele telefonie facturen staan in MijnKPN? Ik kreeg een gek bedrag in de mail en wilde kijken, maar krijg melding Facturen niet beschikbaar.
Hier geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Hier ook geen problemen. Anders later nog eens proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 15:14
Tdem schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:13:
Hier ook geen problemen. Anders later nog eens proberen?
Ja ik wacht af. En het werkt weer, alle facturen weer zichtbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door swhnld op 08-09-2020 13:50 . Reden: Update, werkt weer. ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmmbob
Leuk artikel op de FP over 5G bij de Nederlandse providers, inclusief eervolle vermelding van @Sorcerer8472, @The_Wireless_Guy en @jk-5:
reviews: Getest: 5g in Nederland

En een bijbehorend nieuwsbericht over al dan niet terecht weergegeven 5G symbooltjes:
nieuws: Telefoons tonen in Nederland vaak 5g-logo bij verbinding met 4g-netwerk

[ Voor 8% gewijzigd door Hmmbob op 10-09-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Vandaag een abbo proberen af te sluiten, blijkbaar kan ik pas vanaf 23 oktober aangesloten worden. Had gedacht dat dit sneller kon zonder huidige provider ivm verhuizing :'(

Gebeld: het is afhankelijk van de monteurs

Foutje: hoort in het KPN Glasvezel topic

[ Voor 11% gewijzigd door H92! op 13-09-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
H92! schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:40:
Vandaag een abbo proberen af te sluiten, blijkbaar kan ik pas vanaf 23 oktober aangesloten worden. Had gedacht dat dit sneller kon zonder huidige provider ivm verhuizing :'(

Dat is dan over een vast abonnement, neem ik aan? Dit topic gaat over mobiel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 16:38

Je hebt toch geen monteurs nodig voor een mobiel abonnement? Zelfs als je geen vaste woon-of verblijfplaats hebt kun je onder voorwaarden een abonnement afsluiten. Probeer het anders eens bij een belwinkel (mobiel.nl of zo).
Noodoplossing is dat je een prepaid neemt en dat tzt laat omzetten naar een abonnement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
klopt, ik heb ook meegemaakt.

Foutje: hoort in het KPN Glasvezel topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Device: Samsung Galaxy Note20 Ultra
Firmware: ATI2
Software Serviceprovider: 0011

Test 5G:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxdDqHBi34jsidEXeM_0tAEsMoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1WxAO01s6LYiGSh0v0zkM2t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmmmf0DoZDpM8uxU0xzbFgWl3fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GPjiTv1WfTL3TRcHTVX2vFv.jpg?f=fotoalbum_large

Test 4G++ (zelfde locatie):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riVDW7gZi0G18JIHjrbNsR9wljQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1L4vZuyoL3fQC6qDUoyqz8P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4sQYpIkYNNpq-YDhHNjB3a6CFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3sCP1rJIPR6SrAXdINkF2PYb.jpg?f=fotoalbum_large

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:07
Ter info;

KPN heeft een landelijke storing. Ook zou via KPN geen 112 gebeld kunnen worden.
Politie 0900 nummer is niet bereikbaar. 112 via overige providers geen probleem.

• St00mwals
  • Laatst online: 21:55
Incognitum schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:58:
Ter info;

KPN heeft een landelijke storing. Ook zou via KPN geen 112 gebeld kunnen worden.
Politie 0900 nummer is niet bereikbaar. 112 via overige providers geen probleem.
Dat klinkt niet heel best...

Ik kan wel bellen en gebeld worden

• Hmmbob
Had vanochtend wel last van wegvallende stukken tijdens het bellen (beetje alsof je packet loss hebt). Verder net prima gebeld.

• trankilo
Dat packet loss ervaar ik al enkele weken met collega's die wij inhuren en bij T-Mobile zitten. Met name in het begin van het gesprek.
Het is niet het 'slecht bereik' effect dat we allemaal wel kennen maar lijkt echt loss op één of andere verbinding imho.

Dit effect komt niet voor bij mijn collega's die op KPN zitten.

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:07
Het probleem zou opgelost moeten zijn. Probleem zou gezeten hebben in de routering van de 088 nummers naar de achterliggende nummers. Hierdoor waren deze nummers niet te bereiken.
Ondanks dat het opgelost zou moeten zijn, hebben wij als meldkamer nog steeds last ervan. Wellicht weer even opstarten.

• krakendmodem
Wellicht een domme vraag, maar ik kom er even niet uit.

Ik ben op een locatie met slechte 4G dekking en ga dus af en toe naar 3G2100 (die volgens mij vanaf dezelfde mast komt, maar goed..) rondom dit dorp staan er 4 masten, allemaal in het weiland.

Nu kan ik niet in Cellmapper zien op welke mast ik verbonden ben, en als die wel laat zien met welke mast ik verbonden ben, dan staat die mast volgens Cellmapper op een plek waar ik zeker van ben dat daar geen mast staat. Die staat namelijk op een compleet andere plek. (Scheelt wel een paar 100 meter), waardoor ik dus al twijfel of het überhaupt de juist mast ks..

In het servicemenu van Samsung zie ik een ServiceCellID, maar het lijkt erop dat ik die niet bij Cellmapper of een andere app kan vinden.

Is er ergens een lijst met Cell ID's waar ik de KPN masten kan vinden? Of een app die wellicht betere informatie kan weergeven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-JCgVUdN5Njhr5jW_LfdUzkvaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDzllVcA3gkG2dlwfxKLLBnz.jpg?f=fotoalbum_large

• trankilo
krakendmodem schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:51:

Ik ben op een locatie met slechte 4G dekking en ga dus af en toe naar 3G2100 (die volgens mij vanaf dezelfde mast komt, maar goed..) rondom dit dorp staan er 4 masten, allemaal in het weiland.

Nu kan ik niet in Cellmapper zien op welke mast ik verbonden ben, en als die wel laat zien met welke mast ik verbonden ben, dan staat die mast volgens Cellmapper op een plek waar ik zeker van ben dat daar geen mast staat. Die staat namelijk op een compleet andere plek. (Scheelt wel een paar 100 meter), waardoor ik dus al twijfel of het überhaupt de juist mast ks..

In het servicemenu van Samsung zie ik een ServiceCellID, maar het lijkt erop dat ik die niet bij Cellmapper of een andere app kan vinden.

Is er ergens een lijst met Cell ID's waar ik de KPN masten kan vinden? Of een app die wellicht betere informatie kan weergeven?

[Afbeelding]
Probeer antennekaart eens

Edit:
KPN heeft ook zoiets maar op antennekaart vind je meer details

[ Voor 4% gewijzigd door trankilo op 17-09-2020 13:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
krakendmodem schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:51:

[Afbeelding]
CellMapper is crowdsourced data. Een rood stipje is een 'geschatte' locatie. Rood met groen stipje is een locatie die door een andere gebruiker op plek is gezet. Het hoeft dus niet te kloppen wat je daar ziet.

De serving cell id die je daar ziet (0x80210d) is omgerekend naar decimaal 8397069.
Om daar de eNB id van te krijgen doe je:

8397069 mod 256 = 13
8397069 - 13 = 8397056
8397056 / 256 = 32801 (het eNB ID)
Daar strip je het laatste cijfer van, dat is dan het site id. Die kun je zien op antennekaart.nl als je een locatie aanklikt. Dit nummer staat ook op die netco-fpi site. In dit geval komt deze overeen met deze site in Grijpskerk: https://antennekaart.nl/k...705&zoom=15&providers=kpn

Ik ga binnenkort een zoekfunctie voor deze nummers toevoegen op Antennekaart, maar daar heb je nu niks aan.

Als je de Netmonster app installeert kun je de dataset voor KPN, T-Mobile en Tele2 downloaden van Antennekaart.nl. Linksonderin de app op de menuknop, dan naar Database, dan 'Add rule', daar kies je nederland en de gewenste provider, en dan kun je kiezen hoe vaak je deze dataset bij wilt vullen. Netmonster haalt dan alle bestaande locaties op van Antennekaart.nl en laat deze lokaal zien. Die data klopt gegarandeerd, wat met Cellmapper niet altijd zo is.

• krakendmodem
trankilo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 13:57:
[...]

Probeer antennekaart eens

Edit:
KPN heeft ook zoiets maar op antennekaart vind je meer details
Die had ik beide al geprobeerd, maar daar staan weer andere locatienummers, en die bedoel ik niet.

• krakendmodem
jk-5 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:25:
[...]

CellMapper is crowdsourced data. Een rood stipje is een 'geschatte' locatie. Rood met groen stipje is een locatie die door een andere gebruiker op plek is gezet. Het hoeft dus niet te kloppen wat je daar ziet.

De serving cell id die je daar ziet (0x80210d) is omgerekend naar decimaal 8397069.

8397069 mod 256 = 13
8397069 - 13 = 8397056
Daar strip je het laatste cijfer van, dat is dan het site id. Die kun je zien op antennekaart.nl als je een locatie aanklikt. Dit nummer staat ook op die netco-fpi site. In dit geval komt deze overeen met deze site in Grijpskerk: https://antennekaart.nl/k...705&zoom=15&providers=kpn

Ik ga binnenkort een zoekfunctie voor deze nummers toevoegen op Antennekaart, maar daar heb je nu niks aan.

Als je de Netmonster app installeert kun je de dataset voor KPN, T-Mobile en Tele2 downloaden van Antennekaart.nl. Linksonderin de app op de menuknop, dan naar Database, dan 'Add rule', daar kies je nederland en de gewenste provider, en dan kun je kiezen hoe vaak je deze dataset bij wilt vullen. Netmonster haalt dan alle bestaande locaties op van Antennekaart.nl en laat deze lokaal zien. Die data klopt gegarandeerd, wat met Cellmapper niet altijd zo is.
Kijk, zoiets zocht ik. Ik ga m'n matige rekenskills maar eens inzetten.

Toch verbaas ik mij erover dat ik op een mast in Grijpskerk uitkom. Er staan meerdere masten op kortere afstand in de omgeving van Gerkesklooster. (Burum, Buitenpost en Augustinuga). En Cellmapper gaf ook Augustinuga aan. Heel apart.

Edit: Ah, ik had netmonster ook al geïnstalleerd 8)7 en die laat de juiste site wel zien. Ik ga eerst wel even aan de koffie, niet helemaal scherp meer. :z

Ben benieuwd naar de KPN update. Het valt mij op dat er toch al meerdere sites hier in de omgeving vervangen zijn.
En dat toestellen die met 3G verbonden zijn op zo'n nieuwe Huawei site niet meer schakelt tussen UMTS (3G in statusbar) of H+. Er staat nu continue "H" in de statusbar. Dat scheelt natuurlijk ook behoorlijk in de latency aangezien de verbinding altijd eerst ging switchen van 3G naar H+. 3G is merkbaar vlotter geworden.

[ Voor 40% gewijzigd door krakendmodem op 17-09-2020 15:33 ]

• trankilo
krakendmodem schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:15:
[...]

Kijk, zoiets zocht ik. Ik ga m'n matige rekenskills maar eens inzetten.

Toch verbaas ik mij erover dat ik op een mast in Grijpskerk uitkom. Er staan meerdere masten op kortere afstand in de omgeving van Gerkesklooster. (Burum, Buitenpost en Augustinuga). En Cellmapper gaf ook Augustinuga aan. Heel apart.
In sommige masten zitten enkel 3G (gecombineerd met 2g). Een week of twee geleden belanden ik in Hierden en had ik tot mijn grote verbazing enkel 3G (H+) van een mast waar geen 4G in zat.

Je kan op antennekaart ook 3G_selecteren en kijken of je dan een match hebt

• krakendmodem
trankilo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:29:
[...]

In sommige masten zitten enkel 3G (gecombineerd met 2g). Een week of twee geleden belanden ik in Hierden en had ik tot mijn grote verbazing enkel 3G (H+) van een mast waar geen 4G in zat.

Je kan op antennekaart ook 3G_selecteren en kijken of je dan een match hebt
Daar had ik ook maar gekeken. In deze omtrek is het eigenlijk allemaal 3G en 4G vanuit dezelfde mast. Vodafone heeft hier dan wel weer meer masten met alleen 4G (of 2G en 3G) staan.

Pak Haren in Groningen er maar eens bij. Daar staan meer 3G antennes dan 4G :p

• trankilo
Jammer dat we geen insider info hebben over het upgrade process. Ik zou wel eens willen weten waarom sites als eerste worden omgebouwd en andere juist nog niet.
Van de hele oude sites die dmv een hoppertje (bestaan die nog?) worden gevoed snap ik wel dat die als laatste aan bod zijn omdat er nog glas heen moet.

Zelf denk ik dat ze sites pakken met een hoge load. En het ligt voor de hand dat je vooral start op de plekken waar je klanten zitten.
Ook lijken ze de snelwegen prio te geven. Er staat mij ook iets bij dat in de vergunningen staat dat iedere provider de snel en waterwegen moeten dekken ofzoow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
trankilo schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:21:
Jammer dat we geen insider info hebben over het upgrade process. Ik zou wel eens willen weten waarom sites als eerste worden omgebouwd en andere juist nog niet.
Van de hele oude sites die dmv een hoppertje (bestaan die nog?) worden gevoed snap ik wel dat die als laatste aan bod zijn omdat er nog glas heen moet.

Zelf denk ik dat ze sites pakken met een hoge load. En het ligt voor de hand dat je vooral start op de plekken waar je klanten zitten.
Ook lijken ze de snelwegen prio te geven. Er staat mij ook iets bij dat in de vergunningen staat dat iedere provider de snel en waterwegen moeten dekken ofzoow.
Voornamelijk locaties waar ze 'makkelijk' bij kunnen komen. Daken, masten op handige locaties. Er zijn ook masten die de nieuwe zware antennes niet aankunnen, dus daar moet een alternatief voor komen. Langzaam maar zeker blijven alleen de lastigere plekken over. Buiten het uitrolgebied vervangen ze alleen als ze capaciteit tekort komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Crossposten is niet gewenst

[ Voor 98% gewijzigd door PaT op 20-09-2020 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heel apart dat 4G+5G zo dramatisch langzamer is.
Lijkt wel op zichzelf te storen/limiteren ten behoeve van de upload die wel omhoog gaat.

Mij benieuwen hoe snel 4G+++++ zal worden met B32 erbij:
https://www.sqimway.com/lte_ca_band.php#lte_ca_inter_5b
1A-3A-7A-20A-32A
De ideale 5CA combo voor KPN, aanzetten en hup 15 MHz downlink erbij. :)

Iemand nog insider info waarom het zo lang duurt met B32, 1400 MHz? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het zo lang duurt juist omdat ze andere zaken aan het oplossen zijn en 5G prioriteit krijgt.

Ben ook heel benieuwd of Vodafone straks ineens KPN/T-Mobile de troef afsteekt door bijvoorbeeld ineens band n1 5G (non-DSS) uit te rollen met een dekking die netto gelijk is aan die van KPN/T-Mobile op Samsung-devices (ivm gebrek aan de combinatie van band 20 en 28) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
De 5G plot op de KPN dekkingskaart klopt vanuit een technisch oogpunt voor n28 wel. Het is echter nog geen stand-alone network dus zijn zowat alle apparaten afhankelijk van b3 om '5G' te kunnen gebruiken. En indoor 1800Mhz (b3) kan enkel als je erg dicht bij een site bent. Dus ik vind de 5G dekkingskaart waarbij vermeld staat dat de kaart indoor coverage laat zien momenteel een verkeert beeld van de werkelijkheid neerzet. Je zou zelfs gekscherend kunnen zeggen dat de werkelijke indoor coverage 50% minder is dan word voorgespiegeld.

Wat mij betreft mogen banden als b32 liever vandaag nog dan morgen worden aangezet. Maar, aangezien dat kwa stroom vast enkele duizenden €uro's per dag aan de operationele kosten zal toevoegen kan ik mij indenken dat men dit bedachtzaam gaat inzetten. En wellicht enkel op sites met een hoge load en de rest in een soort on demand configuration.

In Zuid-Korea is een groep klanten die altijd de beta of RC software van Samsung aan het testen zijn. En momenteel testen ze daar Android 11. Hierdoor verwacht ik zelf geen updates meer met fixes of grote veranderingen als ondersteuning voor combo b20-n28 (als die er ooit gaat komen). Samsung heeft wel aangekondigd dat Android 11 voor het einde van dit jaar op al hun top modellen (dat zijn iig de 5G modellen tot nu toe) zal uitrollen.

Het is nu vooral wachten tot de 5G core up and running is zodat n28 standalone kan draaien. En de 5G producten die de sales department probeert te verkopen zoals network virtualization ook echt leverbaar zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan Samsung toevallig wel lte op band 8 + nr op band 28 samen? Weet iemand dat? Ik gok het niet namelijk (20+8 in CA kon ook niet geloof ik toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Sorcerer8472 schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:09:
Kan Samsung toevallig wel lte op band 8 + nr op band 28 samen? Weet iemand dat? Ik gok het niet namelijk (20+8 in CA kon ook niet geloof ik toch?)
Select "Show 5G devices only" and pic one ;)

https://cacombos.com/search?key=Samsung

Edit:
Dit zijn bekende combo's van een S20 5G
2x n28 voor 5G+ :p
En de rest van de combo's met n28 is met b20 & b3. Meer smaken zijn er niet zo te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xp_Tm4qBi8C_O-VcjXbDPKYHaA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fjlb5dCIS3WdlW2ol0gGlqom.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door trankilo op 20-09-2020 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trankilo schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:12:
[...]

Select "Show 5G devices only" and pic one ;)

https://cacombos.com/search?key=Samsung

Edit:
Dit zijn bekende combo's van een S20 5G
2x n28 voor 5G+ :p
En de rest van de combo's met n28 is met b20 & b3. Meer smaken zijn er niet zo te zien.

[Afbeelding]
Volgens een paar pogingen op die site niet, maar volgens die band zou mijn telefoon geen CA kunnen met band 12 of band 5 en dat is onzin. De niet-Europese banden van de telefoons kloppen iig niet, dus ik heb ook niet de hoop dat de Europese banden wel helemaal kloppen.

De S20+ 5G zou volgens deze site ook band n41 (dan wel n38) niet aankunnen trouwens?

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 20-09-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Sorcerer8472 schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:35:
[...]

Volgens een paar pogingen op die site niet, maar volgens die band zou mijn telefoon geen CA kunnen met band 12 of band 5 en dat is onzin. De niet-Europese banden van de telefoons kloppen iig niet, dus ik heb ook niet de hoop dat de Europese banden wel helemaal kloppen.

De S20+ 5G zou volgens deze site ook band n41 (dan wel n38) niet aankunnen trouwens?
De data is crowdsourced, dus het kan zijn dat die banden nog niet geleverd zijn. Als je bij 'contribute' kijkt staat beschreven hoe je zelf data kan aanleveren. Is niet heel ingewikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Dude van die site is vrij actief aanwezig in de CellMapper telegram groep dus makkelijk toegankelijk.
Ik heb via hem ook dat DMconsole gekregen maar nog geen tijd gemaakt om daar wat mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:31
jk-5 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:25:
[...]

8397069 mod 256 = 13
8397069 - 13 = 8397056

Geldt deze methode om de Cell-ID te achterhalen voor alle netwerken? Bij Vodafone staat er vaal nog een letter bij namelijk, en bij TMNL zijn de getallen heel groot.....(komen totaal niet overeen)......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
davidoffm schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:24:
[...]

Geldt deze methode om de Cell-ID te achterhalen voor alle netwerken? Bij Vodafone staat er vaal nog een letter bij namelijk, en bij TMNL zijn de getallen heel groot.....(komen totaal niet overeen)......
Bij Vodafone gaat dit niet op, bij KPN en T-Mobile wel. Als je je cell identity omrekent matcht die overal met het site id waarvan het laatste cijfer gestript is. Stuur gerust een nummer als je er niet uitkomt, maak ik even een rekenvoorbeeldje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
jk-5 schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:32:
[...]

Bij Vodafone gaat dit niet op, bij KPN en T-Mobile wel. Als je je cell identity omrekent matcht die overal met het site id waarvan het laatste cijfer gestript is. Stuur gerust een nummer als je er niet uitkomt, maak ik even een rekenvoorbeeldje
Dan heb ik een interessante voor je (waar ik dus niet uitkom ;)). Ik was vorig jaar op het offshore windmolenplatform Borssele Alfa (ongeveer 50km voor de kust van Zeeland) en heb daar de volgende snaps gemaakt....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRpDE1xjxl4j3ln63-9TzrhUHXk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9z8uZLAG8DEtYVeOg9Dwv5ra.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJIeB_uyMnM01ncttlls_pGCtSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zy0mG3shZY5WqxqBVz1zI5uQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door davidoffm op 22-09-2020 10:22 . Reden: plaatjes weer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
davidoffm schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:41:
[...]

Dan heb ik een interessante voor je (waar ik dus niet uitkom ;)). Ik was vorig jaar op het offshore windmolenplatform Borssele Alfa (ongeveer 50km voor de kust van Zeeland) en heb daar de volgende snaps gemaakt....
Voor de eerste: 55244811, die vul je in op de (dit weekend toegevoegde) rekenmachine op https://antennekaart.nl/tools/4g-enb-calculator. Dan krijg je eNB 215800 op cell 11.
215800 is dus site 21580.
Site 21580 staat bij Westkapelle -> https://antennekaart.nl/k...oom=17&providers=t-mobile

Zoekfunctie hiervoor ontbreekt helaas nog, dat komt later.

Voor de tweede: 56824329 geeft eNB 221970 cell 11. Is dus site 22197. Die staat hier in Cadzand: https://antennekaart.nl/k...oom=15&providers=t-mobile

Als je nog eens op een van die trafoplatformen bij Borssele komt is het misschien de moeite waard om Cellmapper eens te installeren op een Android toestel. T-Mobile heeft namelijk een tijdje geleden aangekondigd dat ze antennes gaan ophangen op Borssele Beta. Ik heb geen officiele informatie dat die dingen er inmiddels hangen en aanstaan, maar op de fotos van Borssele Beta zijn duidelijk antennes te zien, en op Cellmapper is in die regio langs het strand een 'onbekende' locatie gescand waarbij ik gezien de signaalwaardes de aanname heb gedaan dat het hem is. Je zou in die regio nu dus heel goed bereik moeten hebben ;)

Zie de antennes rechtsboven op deze mast. Ik heb geen idee wat de exacte configuratie is
Afbeeldingslocatie: https://www.volker-es.nl/dynamics/modules/SFIL0200/view.php?fil_Id=5683&thumb_nr=3

[ Voor 11% gewijzigd door jk-5 op 21-09-2020 13:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
Alsof het toeval is, 2 dagen na de bovenstaande berichten over het T-Mobile offshore netwerk heeft KPN een aantal offshore locaties in het Antenneregister geplaatst.
https://antennekaart.nl/k...7f-4a32-baa3-49774585654e

Het zijn 7 locaties. Eentje daarvan heeft ook 2 sectoren met 2600MHz FDD. Verder alleen 800MHz en 1800MHz. Opvallend is dat ze 1812.5MHz als middenfrequentie gebruiken ipv 1815MHz wat ze op het land doen. Dat suggereert dat deze carrier maar 15MHz groot is. Het doel is in iedergeval het leveren van een netwerk voor vissers, boorplatformen, onderhoudspersoneel voor windparken, enzovoort.

Dit is het radioplan van KPN zoals ze een tijdje geleden hebben gepubliceerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKIkRV6G6MaK34AbTBzaCTyZu4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CoQSHkVejp5jHJRdNIWelKgG.png?f=fotoalbum_large

Wie claimt de eerste op cellmapper? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Grappig ook om te zien dat ze niet/nauwelijks naar de kust stralen.

• davidoffm
Ik vraag me af of deze sites voor "gewone" KPN klanten toegankelijk zijn. Er staat me iets van van bij dat dit alleen voor zakelijke klanten toegankelijk is.

https://www.overons.kpn/n...lijke-klanten-op-noordzee

Ik bedoel dus, het zijn frequenties die binnen de licentie van KPN vallen, maar ik vraag me af of er 20408 [KPN] uitkomt of 24299 [Tampnet AS]......

idd....wie mapped hem als eerste!!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
davidoffm schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:14:
Ik vraag me af of deze sites voor "gewone" KPN klanten toegankelijk zijn. Er staat me iets van van bij dat dit alleen voor zakelijke klanten toegankelijk is.

https://www.overons.kpn/n...lijke-klanten-op-noordzee

Ik bedoel dus, het zijn frequenties die binnen de licentie van KPN vallen, maar ik vraag me af of er 20408 [KPN] uitkomt of 24299 [Tampnet AS]......

idd....wie mapped hem als eerste!!
Voor zakelijke klanten door middel van een 2e simkaart lees ik. Dat betekent zoals ik het lees dat je ook een apart (hoger) tarief betaalt. Wat het nu opeens wel rendabel maakt om dekking te creëren. Voor de klant is er ook winst: de oplossing zal goedkoper zijn en beter presteren dan de satelliet verbindingen, die men tot nu toe gebruikte.

Ja, interessant!
Als consument zou je in ieder geval toch 112 toegang moeten kunnen hebben, zou ik denken. En misschien roaming op KPN Maritiem? Op de bootverbindingen in Noorwegen krijg je Telenor Maritim te zien en betaal je een flink roaming tarief. Daarbij weet ik dan niet of dat een soortgelijk (eventueel long range) netwerk is of een sateliet verbinding vanaf de boot waar je op zit. Naar verwachting het laatste?

• jk-5
Kans is aanwezig dat dat voor KPN zo werkt. Die T-Mobile site bij borssele werkt in ieder geval niet zo, die is namelijk al gemapt op Cellmapper aan de kust in Zeeland. Daar kun je als normale gebruiker dus gewoon mee verbinden. De kleinere b3 carrier van KPN betekent ook ongetwijfeld dat ze daar stroom willen besparen

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28
ucsdcom schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:01:
Op de bootverbindingen in Noorwegen krijg je Telenor Maritim te zien en betaal je een flink roaming tarief. Daarbij weet ik dan niet of dat een soortgelijk (eventueel long range) netwerk is of een sateliet verbinding vanaf de boot waar je op zit. Naar verwachting het laatste?
Een satellietverbinding vanaf de boot, welke na afvaart wordt ingeschakeld. Het netwerk is niet te vinden in de havens en er is een flinke vertraging op de lijn merkbaar. De normale Deense en Noorse netwerken zijn overigens tot ver uit de kust te ontvangen, dus gebruik van Telenet Maritime is over het algemeen niet eens nodig.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• trankilo
We hebben de screenshots hier al voorbij zien komen van ~600Mb/ps op 4G
Het hoogste dat ik tot nu toe op 5G heb gehaald is 280Mb/ps
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fAuE_tVxLRmvStI21a6B-sH1M0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uI17DwRj5n5tf9ua6K5G30up.jpg?f=fotoalbum_large
Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

trankilo schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:02:
[Afbeelding]
Bron
Helaas hier nog geen 5G toestel, maar via 4G wel al aardige snelheden gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xINI5ZKCIdwJ1FTzJk97HldWTMk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aT4hBwMiqLSdwRvmsSQCCKzS.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Dj-sannieboy schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:24:
[...]

Helaas hier nog geen 5G toestel, maar via 4G wel al aardige snelheden gehaald:

[Afbeelding]
Nice...

Samsung doet het beter... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4wP62Sl_eR6OyGUBmygWKl32IA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LzBrUduQgWkG5tfwHV6qYqIR.png?f=user_large

• jk-5
trankilo schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:02:
[Afbeelding]
Bron
Vodafone belooft vrolijk gigabitsnelheden (nieuws: Vodafone begint met aanbieden 4g met 1Gbit/s in vier grote steden). Op die sites kunnen ze het in theorie halen door 4x4 Mimo op de hoge banden, maar ik heb nog nooit iemand gezien die ook maar in de buurt kwam. KPN en T-Mobile kunnen net zo goed gigabitsnelheden halen op hun nieuwste sites met veel capaciteit, maar beloven veel lager, omdat je het door drukte in de praktijk nooit kunt halen.

• trankilo
henklbr schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:50:
[...]

Nice...

[Afbeelding]
Ik heb een S20+ 5G en als ik die speedtests van die Note 20 voorbij zien komen lijkt het wel of m'n toestel kapot is :p

Op m'n vorige toestel (S10 5G) haalde ik die hoge snelheden ook op 4G.
Nu vraag ik mij af of het door de baseband version komt of de service provider software (PH dus Nederlandse versie).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OraGYh1bIoIa4kOPofXztGgG9LI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WB6IyQ6XHriKnJdnRy6fQ5Id.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
trankilo schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:21:
[...]

Ik heb een S20+ 5G en als ik die speedtests van die Note 20 voorbij zien komen lijkt het wel of m'n toestel kapot is :p

Op m'n vorige toestel (S10 5G) haalde ik die hoge snelheden ook op 4G.
Nu vraag ik mij af of het door de baseband version komt of de service provider software (PH dus Nederlandse versie).

[Afbeelding]
Ik heb ook PHN, dus daar zal het niet aan liggen... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jk-5
KPN heeft weer een flinke update geplaatst!
https://www.antenneforum....ate-24-september-2020/170

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

henklbr schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:50:
[...]

Nice...

[Afbeelding]
Ja die 600Mbit ga ik niet halen. Hopelijk straks ook dit soort snelheden met de iPhone 12!

• krakendmodem
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/6518666587.png

Gaat hier ook prima. :P.

• krakendmodem
Nice. Grappig om te zien dat ik de drie masten (Surhuisterveen, Marum A7 en Zwolle) alle drie kort na elkaar ook al spotte "in het wild" :P. Voor de rest is er nog weinig in het Noorden te ontdekken. Vooral de nieuwe antenne in het centrum van Zwolle is een dikke verbetering daar. In de binnenstad was 4G niet al te best daar, regelmatig op Edge verbonden geweest. Is nu volle bak 4G

Overigens geeft KPN zo te zien niet alle geüpgrade locaties op tijd door lijkt het. Ik ken nog wel een dorpje waar ook de nieuwe setup draait.

[ Voor 18% gewijzigd door krakendmodem op 24-09-2020 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trankilo
E-SIM zal in de loop van oktober beschikbaar worden bij KPN.
Aldus KPN :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

trankilo schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:51:
Ik ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in e-sim voor m’n Apple Watch. Helaas wordt er met geen woord over gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet per se een korting, maar wel om over na te denken wanneer je twee abonnementen bij KPN wilt afsluiten i.c.m. KPN thuisinternet.

Je kan namelijk kiezen voor onbeperkt internet voor 27,50 per maand.
Deze mag dan 25GB weggeven aan een abonnement op hetzelfde adres.
Dus wanneer je dan een abonnement met 0GB koopt, betaal je 11,50 per maand.
Vervolgens kan je met het onbeperkt abonnement 25GB overzetten en betaal je dus in totaal 39 euro voor 1 abonnement met onbeperkt internet + 1 abonnement met 25GB aan overgezette data.

Ter vergelijking:
Als je het 25GB-sim only abonnement los zou kopen betaal je 24 euro.
Dus op deze manier betaal je 11,50 i.p.v. 24 euro voor hetzelfde aantal data.

Dit werkt wel alleen i.c.m. het onbeperkt abonnement.

https://nl.pepper.com/aan...ly-162073#comment-1407320

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trankilo schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:51:
Ik ben benieuwd of dit betekent dat B32 - 1400 MHz aan gaat de komende dagen/weken.
Zo nee, dan kan het netwerk nog veel meer aan.

En zijn er al berichten over dual-eSIM telefoons? Of nog beter multi-eSIM telefoons?

Zou ideaal zijn in de toekomst, dat je gewoon bijvoorbeeld 10 abo's kunt inladen (2 tegelijk gebruiken prima) en bijvoorbeeld prepaid van vakantie landen ofzo er op hebt staan.
Of wat je ook kunt bedenken voor voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:21
Zolang je maar diep genoeg blijft zoeken, zal je vast wel een goede reden vinden voor E-sim gebruik in smartphone's (als je niet zakelijk gebruikt) 10 abo's inladen in 1 smarpthone, denk niet dat daar zoveel interresse voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@fl2001 sowieso 3 eSIMs voor de tester-tweakers hier.
Mgoed, het is niet meer dan een stukje software.

En mocht er wat mis zijn, met beveiling ofzo.
Telefoon update en mogelijk even opnieuw de eSIM opnieuw inladen.
Ook geen issue. :)
Pagina: 1 ... 19 ... 51 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- KPN Glasvezel: ~[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie