Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Startdatum van een topic vermelden

Pagina: 1
Acties:

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Is er een mogelijkheid om bij de titel van een topic OOK de startdatum te zien ?
De laatste dagen al meermaals tegen gekomen dat een topic van 2 jaar of ouder met een "eenvoudige" vraag omhoog geschopt wordt.

Het is voor sommige mensen kennelijk lastig om te zien dat iets al ouder dan 2 weken 'stil' ligt, en er doodleuk een vraag die soms zijdelings iets te maken heeft met de originele TS te stellen.

Zie :
Passchroef vervangen
TS zoekt een Passchroef ( geen reactie OF het gelukt is, nog zo'n ergernis ) kennelijk dus wel, my bad
En fry_35 in "Passchroef vervangen" vraagt doodleuk of zijn bedrading in orde is ... :|

[Retro] [Doe mee!] Herbouw je eerste PC!

Deze slaat het helemaal :
sugarlee89 in "[Retro] [Doe mee!] Herbouw je eerste PC!"

Het gaat niet over vinden en herbouwen van een oude PC, maar platweg "hoe krijg ik spelletjes erop"

Ik ging het topic in, omdat ik best interesse heb in zulke escapades, ik vindt het knap als mensen de tijd vinden, en inzet tonen om iets 'weer' op te bouwen, ondanks dat het ( functioneel ) geen nut heeft.
Maar om dan aan het einde van de berichten zo'n knullige vraag te zien staan, zakt mijn broek gewoon af.

FreshMaker wijzigde deze reactie 13-01-2018 09:30 (3%)

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 09:00

TommieW

Numa numa.

Bij oude topics staat al de melding " Dit topic is meer dan 2 weken oud, de quickreply is daarom verborgen".

Ik denk dat dit eerder een gevalletje is van "you can't cure stupid".

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Oneplus 3T

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
In dit topic staat dat het op 'vrijdag 12 januari 2018 19:44' gepost is en je krijgt na 2 weken inderdaad ook nog eens die melding :)

Fixing things to the breaking point...

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06:30

Reptile209

- gers -

En bij oude reacties is de datum zelfs rood gekleurd. En de quickreply is verborgen. Voor sommige mensen helpt niets... misschien 6 popups of je echt, echt, echt zo'n oud topic wil reanimeren? :+

Professor Farnsworth: "Good news everyone! I've invented a signature which makes you read this line in your head, in my voice!"

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Er is eens in het verleden geopperd om een topic na een bepaalde tijd automagisch op slot te gooien maar dat vonden Dev & co geen goed idee.
Geen idee meer wat de reden was maar daar was ongetwijfeld een goede reden voor.

Dat zou iig een redelijk gedeelte van dit soort kicks voorkomen.

- Star Trek boeken gevraagd, van TOS tot Discovery (alles!) - Heb je die en wil je er van af ? Stuur me een berichtje! -

• FreshMaker
  • Niet online
Het gaat mij ook niet over die melding, maar over het omhoog schoppen van dode pixels

Ik, in mijn simpele mindsetting, ga die topics in om te kijken of ik kan helpen.
Dan lees je ( zoals in het geval van de passchroef ) verschillende tips, en trucs en leert er van.
Halverwege zag ik iets waar ik op wilde reageren, maar pas bij het reactieveld zag ik het verschil in datums ...

Niet dat ik op mijn tijd 'zit' maar een tiental minuten in een topic zitten, waar je gewoon niet in hoeft te zijn, is gewoon jammer
quote:
ScrooLoose schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:59:
Er is eens in het verleden geopperd om een topic na een bepaalde tijd automagisch op slot te gooien maar dat vonden Dev & co geen goed idee.
Geen idee meer wat de reden was maar daar was ongetwijfeld een goede reden voor.

Dat zou iig een redelijk gedeelte van dit soort kicks voorkomen.
Die tijd mag dan ook best 'aanzienlijk' zijn, 6 maanden een tijdelijk "slotje" oid
Met een alert optie om het eenvoudig te openen via een modje bijvoorbeeld.
Is het geen 'geldige' reden, start je een eigen topic ... me dunkt
quote:
Reptile209 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:57:
En bij oude reacties is de datum zelfs rood gekleurd. En de quickreply is verborgen. Voor sommige mensen helpt niets... misschien 6 popups of je echt, echt, echt zo'n oud topic wil reanimeren? :+
WTF .... dat heb ik echt nooit geweten :)

Terugkijkend in de door mij aangehaalde topics is dat ook gewoon te zien .....
Weer wat wijzer geworden ... thnx

FreshMaker wijzigde deze reactie 12-01-2018 20:04 (55%)

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07:50

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
ScrooLoose schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:59:
Dat heeft met vindbaarheid te maken. Gesloten topics komen later in de zoekresultaten naar voren. Op zich ook logisch, want je kan er niet meer in reageren. Dat heeft geen toegevoegde waarde aan het resultaat.

Spekkies | Commandline FTW

• crisp
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

quote:
Hero of Time schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Dat heeft met vindbaarheid te maken. Gesloten topics komen later in de zoekresultaten naar voren. Op zich ook logisch, want je kan er niet meer in reageren. Dat heeft geen toegevoegde waarde aan het resultaat.
Ter aanvulling: een slotje is primair bedoelt voor topics die geen bestaansrecht hebben. Het is dus logisch om die minder gewicht te geven in de search (of zelfs uit te filteren). Als je alle topics automatisch gaat sluiten dan heb je dat onderscheid niet meer.

Intentionally left blank

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:37

P_Tingen

omdat het KAN

Je zou oude topics niet echt hoeven te sluiten; de reply box verbergen is genoeg want dan KUN je niet reageren.

... en gaat over tot de orde van de dag

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
quote:
FreshMaker schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:44:

Zie :
Passchroef vervangen
TS zoekt een Passchroef ( geen reactie OF het gelukt is, nog zo'n ergernis )
Zie: swbr in "Passchroef vervangen"

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

• Reptile209
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06:30

Reptile209

- gers -

quote:
P_Tingen schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 08:52:
Je zou oude topics niet echt hoeven te sluiten; de reply box verbergen is genoeg want dan KUN je niet reageren.
De quikreply is al verborgen. Als je dan ook de Plaats reactie button onklaar maakt, gaat het hele forum-idee een beetje verloren ;). En er zijn best topics waar een reactie na 12 maanden nog acceptabel is, dus waar trek je dan de grens?

Professor Farnsworth: "Good news everyone! I've invented a signature which makes you read this line in your head, in my voice!"

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
Inderdaad, en ik vermoed dat de devs alhier 'clever' genoeg zijn om die "weging" in te kunnen schatten op een topic.
Ik bedoel, een topic zoals over de passchroef, deze heeft 3 dagen aandacht gekregen met 30 antwoorden.
Dan is het 2 jaar stil, en komt er een reactie.

Het topic was in de eerste plaats al niet 'belangrijk' ( no offence ) voor het geheel, ik kan me werkelijk niet indenken hoe de persoon gezocht zou hebben ( behalve op draad-diameter )
Want de vraagstelling heeft imho werkelijk niets met het topic te maken.
Derhalve maakt deze het 'oude' topic niet interessanter of 'beter', iets wat je in bv de brood of pizza / casemod-topics wel ziet gebeuren, dat iemand 2 maanden na dato 'ineens' een geniale inbreng doet, en de discussie weer opleeft.

Het topic hoeft imho dan ook niet volledig gesloten te zijn, maar een ballotage na 6 maanden, of een reactie "nuttig" is ... dat lijkt me handiger ( desnoods door de TS zelf )

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
De QR is al weg en het verwijderen van de reageerknop is gewoon gelijk aan het topic sluiten. Niemand kan er reageren. Hoe ga je dat onderscheid maken dan tussen oude topics waar je niet meer in kan/mag reageren en topics die gesloten zijn?
quote:
FreshMaker schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 09:28:
Het topic hoeft imho dan ook niet volledig gesloten te zijn, maar een ballotage na 6 maanden, of een reactie "nuttig" is ... dat lijkt me handiger ( desnoods door de TS zelf )
Dat lijkt mij niet echt handig. Wat als de TS een update wil geven? Of als die de reactie moet goedkeuren, maar niet meer hier actief is? Moderators zien dat dan ook niet, want topic staat uit het zicht.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

Een meer directere uitwerking van de bovenstaande feature-request zou kunnen zijn om in MyReact de datum van de topic-start toe te voegen naast de datum van de laatste reactie. Ik weet alleen niet of hier genoeg ruimte voor is.

AGee wijzigde deze reactie 13-01-2018 10:08 (4%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• FreshMaker
  • Niet online
Vandaar mijn initiële opmerking, in de topictitel de datum eerste post, of desnoods bovenaan de reacties een vermelding van startdatum.
Zoals @AGee aangeeft.
Dit zou misschien in de topictitel terecht kunnen komen, na een bepaalde tijd ?

ik was niet degene die begon over afsluiten, ik zag het als mogelijkheid.
( al moet ik zeggen dat een topic waar 2 jaar geen reactie in gegeven is, de genoemde weging niet waardevoller maakt )

FreshMaker wijzigde deze reactie 13-01-2018 10:09 (10%)

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest

quote:
Hero of Time schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:03:
[...]

De QR is al weg en het verwijderen van de reageerknop is gewoon gelijk aan het topic sluiten. Niemand kan er reageren. Hoe ga je dat onderscheid maken dan tussen oude topics waar je niet meer in kan/mag reageren en topics die gesloten zijn?
In plaats van de sluitmessage zou er dan bijv. staan:
quote:
Dit topic is gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.
quote:
[...]

Dat lijkt mij niet echt handig. Wat als de TS een update wil geven? Of als die de reactie moet goedkeuren, maar niet meer hier actief is? Moderators zien dat dan ook niet, want topic staat uit het zicht.
Dan moet je je afvragen: hoe vaak komt het voor dat er na anderhalf/twee jaar nog een relevante(!) update aan het topic komt? Volgens mij is dat bijster weinig.

Daarom denk ik ook niet dat naast de huidige indicaties van de datum (bij elke post!) gaan voorkomen dat mensen een oude koe uit de sloot trekken met frustratie van nieuwe lezers van het oude topic tot gevolg.

Een topicstatus 'gearchiveerd', die automatisch aangezet wordt als het anderhalf jaar sinds de laatste reactie is, zie ik daarom wel zitten. Die we als mods bijv. dan ook in kunnen zetten als binnen die periode het topic gekaapt wordt, daar waar een slotje i.v.m. de searchresultaten niet wenselijk is :)

Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum. - Seneca

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

quote:
Evest schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:12:

Daarom denk ik ook niet dat naast de huidige indicaties van de datum (bij elke post!) gaan voorkomen dat mensen een oude koe uit de sloot trekken met frustratie van nieuwe lezers van het oude topic tot gevolg.

Een topicstatus 'gearchiveerd', die automatisch aangezet wordt als het anderhalf jaar sinds de laatste reactie is, zie ik daarom wel zitten. Die we als mods bijv. dan ook in kunnen zetten als binnen die periode het topic gekaapt wordt, daar waar een slotje i.v.m. de searchresultaten niet wenselijk is :)
Correct me if I'm wrong, en ik zou een dergelijke feature zelf ook wel zien zitten, maar: Dat is niet de directe ergernis van TS. Het kicken van een oud topic is misschien de aanleiding, maar TS zou graag in één oogopslag willen zien dat het een heel oud topic is waar die nieuwe reactie in geplaatst is. Zodat hijzelf zich niet hoeft te verdiepen in het topic omdat het toch al oud nieuws is.

Het op de één of andere manier duidelijker maken dat het een heel oud topic betreft is misschien symptoombestrijding, maar mogelijk wel simpeler te implementeren.

AGee wijzigde deze reactie 13-01-2018 10:18 (3%)

• Evest
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest

quote:
AGee schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:17:
[...]

Correct me if I'm wrong, en ik zou een dergelijke feature zelf ook wel zien zitten, maar: Dat is niet de directe ergernis van TS. Het kicken van een oud topic is misschien de aanleiding, maar TS zou graag in één oogopslag willen zien dat het een heel oud topic is waar die nieuwe reactie in geplaatst is. Zodat hijzelf zich niet hoeft te verdiepen in het topic omdat het toch al oud nieuws is.
Weet ik, maar ik vind het genezen van ziektes belangrijker dan het voorkomen van symptomen :P

Punt is: er is altijd in één oogopslag te zien hoe oud een topic is. De postdatum staat namelijk bij élke post, zelfs in het rood als het een oude post is (toegegeven, dat is niet vanzelfsprekend, maar het zou meer aandacht aan de datum moeten geven).
quote:
Het op de één of andere manier duidelijker maken dat het een heel oud topic betreft is misschien symptoombestrijding, maar mogelijk wel simpeler te implementeren.
An sich dan ook weer eens, dus even een mock-up van deze feature gemaakt:

Op die plek is de datum alleen in beeld als je bovenaan het topic bent, en imho zorgt het niet voor een verbetering voor het opvallen van het feit dat een topic oud is. Wellicht dat @FreshMaker daar anders over denkt natuurlijk :)

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
Evest schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:12:
[...]
Ik denk dat dit, icm met de mockup prima kan werken.

Zoals ook al aangegeven, reacties na ( bv ) een jaar, hoe relevant zijn die in zo'n topic ?
Ik snap in de mega-topic's waar soms een hele tijd niet gereageerd wordt dat anders ligt
[Samsung Galaxy S5] Ervaringen en Discussie

Dit loopt ook niet echt storm meer, maar nog steeds komt daar zo nu en dan waardevolle info uit, of legitieme vragen.
quote:
Evest schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:27:
[...]
Punt is: er is altijd in één oogopslag te zien hoe oud een topic is. De postdatum staat namelijk bij élke post, zelfs in het rood als het een oude post is (toegegeven, dat is niet vanzelfsprekend, maar het zou meer aandacht aan de datum moeten geven).
[...]
Dit weet ik dus sinds gisteren ook ..... echt nooit opgevallen :)

FreshMaker wijzigde deze reactie 13-01-2018 10:40 (20%)

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:22

HKLM_

Waarom heb je geen back-up?

quote:
Evest schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:27:
[...]

Weet ik, maar ik vind het genezen van ziektes belangrijker dan het voorkomen van symptomen :P

[...]

An sich dan ook weer eens, dus even een mock-up van deze feature gemaakt:

[afbeelding]

Op die plek is de datum alleen in beeld als je bovenaan het topic bent, en imho zorgt het niet voor een verbetering voor het opvallen van het feit dat een topic oud is. Wellicht dat @FreshMaker daar anders over denkt natuurlijk :)
Dat is leuk zoon datum er bij maar daar heb je op een mobile niks aan.

Mijn PC: Gigabyte GA-B250M-D3H • Intel Core i7-7700 • 32GB DDR4 Crucial Ballistix Sport 2400 • Samsung 960 EVO 250GB • WD Blue 1TB • Windows 10 Pro • Sophos Home • HyperV virtualization

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

quote:
Wat gaat dit opleveren denk je? Voor degene die het belangrijk vindt, is het al zichtbaar, namelijk iets er rechtsonder en bij elke reactie zie je hoe oud die is. En voor degene die onoplettend of opzettelijk een topic van jaren oud naar boven schopt, gaat dit helemaal niets uitmaken.

Als het ergens bij kan, dan is het in de topiclijst / active topics / myreact ofzo, dan voegt het nog wat info toe aan wat je hebt. Dit lijkt me zonde van de ontwikkeltijd.

JvS wijzigde deze reactie 13-01-2018 10:45 (3%)

• Evest
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

Mt. Evest

@JvS Ik denk persoonlijk niet dat dit echt wat toevoegt, en dat laat de mock-up juist goed zien. Voorkomen dat topics ouder dan anderhalf jaar gereanimeerd worden met behulp van een topicstatus 'gearchiveerd' zie ik veel meer zitten :)

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

quote:
JvS schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:43:
[...]

Als het ergens bij kan, dan is het in de topiclijst / active topics / myreact ofzo, dan voegt het nog wat info toe aan wat je hebt.
Dat is ook precies wat ik bedoelde :) Een extra kolom in MyReact met de datum van de topic-start.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Alleen zie je de datum van de laatste post al niet op je mobiel. Hoe wil je dan nog een extra veld erbij hebben als er al enkele weggelaten worden bij responsive design?

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:37

P_Tingen

omdat het KAN

Er zijn genoeg langlopende topics hier op got, dus wat heb je dan aan een datum? Als ik zie dan een topic twee jaar geleden is gestart, wil dat niks zeggen; misschien wordt er wel dagelijks gepost

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*