[Retro] [Doe mee!] Herbouw je eerste PC!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.4efte.nl/tweakers/retrobanner.jpg

In 1998 kocht (nou ja, kreeg :+) ik mijn eerste PC, nu bijna 17 jaar later wil ik hem uiteraard terug want vroeger was alles beter en de eerste is altijd de beste toch?

Helaas is hij al jaren geleden weggedaan, waar hij gebleven is weet ik eigenlijk niet eens, maar uit mijn hoofd en aan de hand van wat oude bonnetjes heb ik toch heel wat hardware kunnen achterhalen.

Mij lijkt het leuk hem *exact* weer na te bouwen zoals vroeger en dat gaan we dan ook doen in dit topic!
De meeste oude hardware is voor 0 - 5 euro wel te krijgen dus dat mag de pret niet drukken.

Dit is de hardware die ik ga opzoeken:
HardwareZekerMisschienGevonden
KastInWin A500x
VoedingIncluded met kast 250Wx
MoederbordChaintech 6BTMx
ProcessorIntel Pentium II 333, Active coolerx
Geheugen1 x 64MB 60 ns EDO DIMM non-ECC
VideokaartDiamond Stealth II G460 8MB AGP2xx
GeluidskaartCreative Soundblaster 16 ISACT4180x
Hardeschijf4.3 GB ATAx
CDROMAopen 32x ATA CD-932E/AKU
CD RWHP CD Writer Plus 8100i 24x/4x/2xx
FloppydriveGenericx
NICWinbond 10mbit+bnc60-e2000pci-a2x
ModemE-tech bullet 56k PCIx
Randapparatuur
MonitorIiyama Vision Master 350 15" MF-8515Gx
ToetsenbordGeneric PS2, Wit, Schuin aflopend, geen zichtbaar merkx
MuisPS2, 2 knops, met bal, zonder wieltje, geen zichtbaar merk
SpeakersSpacetech FX-18x
PrinterHP Deskjet 690Cx
HubEdimax ER-5390Px
GamepadMicrosoft Sidewinder met Gameportx
Software
Microsoft Windows 95x
C&C Red Alertx
NetStormx
Half-Lifex
Quakex
Grand Theft Auto
Tomb Raider

* = Gevonden maar nog niet gekocht/ontvangen/etc
x = Binnen

Zoals je ziet is nog niet alles 100% duidelijk maar hier probeer ik in de loop van de tijd achter te komen.
Het liefst zou ik de originele factuur hebben (3600 gulden!), dus ik heb maar eens contact opgenomen met de winkel waar ik hem toen gekocht heb, je weet tenslotte maar nooit...

Eerste aanwinsten zijn inmiddels binnen, gisteren heb ik de AOpen 32x CDROM speler opgehaald (UPDATE: bleek helaas defect..) en binnenkort komt met de post de Diamond Stealth II G460 videokaart binnen :)
Merk wel dat sommige parts best lastig zijn om te vinden!

Waarom dit allemaal? Omdat het kan! Windows 95 erop installeren en GTA, Red Alert, Netstorm & Half-Life weer eens bekijken, net als toen :9

Wie doet er mee?

Notes: Ik weet dat dit voor sommigen niet erg oud zal zijn, maar probeer discussies over 640k, 2Mhz en dit-is-nog-veel-ouder hier niet te voeren, thx! Ik vermoed dat dit topic het meest van toepassing zal zijn voor tweakers die grofweg tussen 1990 en 2000 een eerste custom PC hebben gebouwd.

[ Voor 13% gewijzigd door Navi op 22-01-2022 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:55
Dit is wel een heel tof idee! Ik zal thuis eens kijken of ik nog wat spulletjes kan vinden van mijn eerste pc! Ga dit zeker volgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:00

garriej

Ik las ondertieten.

De eerste pc, uit de winkel, niet de afdankertjes van familie. Was een packard bell gekocht in 2001.Het scherm van deze pc wordt nog steeds gebruikt door zusjelief een 144x900 :+ onee, dat is al weer eentje nieuwer.

Wat het precies was en wat de specs waren durf ik niet te zeggen, maar ik ga is kijken of ik bonnetjes/blaadjes of iets anders kan vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door garriej op 21-10-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-04 20:45
Onze eerste was een Packard Bell uit 1999. Met een grote blauwgroene sticker erop met Millenium proof!

Mijn eigen eerste zelfgebouwde pc was een Athlon XP 2600+ met 256MB ram.

Nu twijfel ik... Welke is meer uitdagend om na te bouwen...

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Onze eerste: een ding van 6000 gulden in 1998 waar mijn broer en ik via het supersnelle 56Kbps inbellijntje Dronken Kerstman op konden spelen :+ Wat er in zat, geen idee. Ik gok dat hij Windows 95 of 98 draaide. Vrij snel weer weggedaan overigens.

Mijn eerste eigen: een Phenom II X4 940 BE, 8800GTX, 2x 1TB HDD, 4GB 800MHz RAM, 750W PSU. In een Tsunami Dream kast van Thermaltake. Voor zijn tijd was dat nog best een monster, heb er veel plezier van beleefd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:54

The Executer

Lekker belangrijk!

TheIbex schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:02:
Onze eerste was een Packard Bell uit 1999. Met een grote blauwgroene sticker erop met Millenium proof!

Mijn eigen eerste zelfgebouwde pc was een Athlon XP 2600+ met 256MB ram.

Nu twijfel ik... Welke is meer uitdagend om na te bouwen...
Die laatste zal het probleem niet zijn... Heb hem nog draaien met 1GB ram :P.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ha! zojuist de hp cd writer gevonden op marktplaats voor 3 euro :+ Ga hem donderdag ophalen!

Wel grappig dat als ik twijfel tussen bepaalde modellen en dan ineens weet je het zeker als je een foto ziet, dat was hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-04 10:21
Tsja, de eerste pc bij ons thuis was een IBM 8088, maar dan in een kast van Microway. Dat is echt niet meer na te bouwen. Mijn eerste eigen machine kocht ik toen ik na mijn middelbare schooltijd een jaartje bij Tulip werkte en daar servers bouwde. Na die tijd had ik voor mijn studie natuurlijk wel een computer nodig en via de personeelsverkoop kocht ik een ML-100:
Afbeeldingslocatie: http://www.tulipgv.nl/tml.jpg
Een echte Pentium 100 met 32MB geheugen en 640x480 pixeltjes. De harddisk was volgens mij 120 GBMB, maar dat weet ik niet meer zeker.

Extern 14k4 modempje eraan en in mijn studentenhuis de telefoonlijn doorgetrokken naar mijn kamer. Die goeie ouwe tijd :)

Maar toch: dat is niet zomaar te herbouwen...

[ Voor 1% gewijzigd door dreamscape op 21-10-2014 15:48 . Reden: Megabytes natuurlijk... daar zat echt geen schijf in van 120 GB :) ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aangezien het hier niet gaat over losse hardware maar over complete systemen gaat verplaats ik dit topic naar Complete Systemen & Laptops.

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

Ai!, mijn eerste pc kan ik denk ik niet meer nabouwen. Het was een bak met twee 5.25" floppydrives en een monochroom (groen) schermpje, het merk weet ik ook al niet meer. Mijn eerste hok was een TRS80, en die heb ik nog. Leuk dat mensen toch weer eens willen kijken naar wat hadden we ook nog maar? Ergens slingert er hier nog wel een P1 rond, maar of die het nog doet? Naja, hoe dan ook topic is gebookmarkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-04 23:17

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Onze eerste: een heus beest :P

1999:
CPU: AMD Athlon 1Ghz
RAM: 128MB (vlgsm. 166Mhz DDR)
HDD: Quantum Fireball 35GB
GPU: nVidia TNT2 Riva 64 Pro
Kast: een of ander opzichtig Qompaq ding
Voeding: 350W standaard MS-tech gevalletje.
Beeldscherm: volgensmij een 1600x900 120Hz beeldbuis 16 of 18"

En het leuke is: hij staat nog hier, en hij werkt! Heeft inmiddels wel een donor HDD aangezien die na 14 jaar wel erg veel slechte sectors begon te krijgen.

Toen: 4000 gulden, maar, dan had je ook wat! Een 1Ghz CPU, nog nooit vertoont!
Ach ja, vervlogen tijden.

Mijn eerste eigen:

2007:
AMD Athlon 64 X2 4200+
4GB 800Mhz DDR2 RAM
320GB Seagate barracuda?
XFX 8600GT 256MB (en, die clockte serieus over tot een 8800GTX, ook practisch dezelfde score in benchmarks 8)7 )
A-open kast (wel mooi, mesh aluminium grill voor en verder zwart)
350W MS-tech voeding.

Mijn huidige

2012-counting

AMD Phenom 965BE (4.2Ghz), nu een 8320BE (4.8Ghz)
8GB 1333Mhz RAM (nu 16GB 1866Mhz)
Asus HD7850 DCII (daarna 2), en nu een Asus 280X DCII
1TB Seagate Barracuda (nu icm een 250GB EVO)
Antec 900 kast
620W CM Silent Pro M2

En nog een heleboel andere meuk.

[ Voor 35% gewijzigd door Kuusj op 21-10-2014 20:45 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Onze eerste was een Tulip Compact 2 met msdos 3.1, een 20MB harddisk en zo'n leuke videokaart met een modus schakelaar erop: CGA en ..EGA? En natuurlijk een star LC10 matrixprinter. :D
Favoriete programma: Digger!

Die harddisk was trouwens van het type: IK VERPLAATS EVEN DE KOPPEN, DUS HET BURO SCHUDT MEE!

Herbouwen wordt dus lastig, maar misschien staan ze op marktplaats.

[ Voor 9% gewijzigd door pjottum op 21-10-2014 21:00 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:17
Mijn eerste pc waar ik echt wat mee deed was een Packard Bell Force compleet met beeldscherm, muis en toetsenbord. Zou er goud voor over hebben omdat beesie weer in handen te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ik zou zeggen begin met zoeken op alle 2e hands sites en dubieuze fora :) Wie weet!

Heb zojuist op Amibay iemand gevonden met een 6BTM mobo, hoop dat hij wil verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik ben klaar :)

Heb mijn eerste pc nooit weggedaan, staat nog steeds op zolder alhoewel hij niet meer wil starten, zal eens in het weekend kijken of ik hem weer aan de praat kan krijgen:

Was een compleet systeem inclusief dikke 14 inch beeldbuismonitor bij de lokale computerboer voor 1200 zuurverdiende krantenwijkguldens.

486DXII-66Mhz. 16MB Ram en een heuse SoundBlaster 16 bit geluidskaart (dat was nog een extra 300 gulden), alleen maar omdat ik anders The 7th Guest niet kon spelen. Vooral veel gebruikt voor The 7th Guest, Big Red Racing, TIM en Down in the Dumps. Zit een cd-wisselaar voor 3 cd's in, wat tergend traag was omdat hij bij iedere wissel elk station eerst probeerde uit te lezen.

Geen idee wat de HDD was, denk iets van 120 MB, veel meer zal het niet zijn geweest. Videokaart was ook om te janken, Big Red Racing kon alleen op low specs gespeeld worden, anders liep het vast.

Good times met Win95.

[ Voor 11% gewijzigd door EcoR op 22-10-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

m0nk

16-09-2003 15.15

Pentium 133mhz, rest van de specs weet ik niet meer.. Was via een pc prive project van mijn vader. Wel een leuk idee trouwens, ga het topic volgen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Bij deze een foto van de AOpen 32x speler die ik een paar dagen geleden heb gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.4efte.nl/tweakers/aopen32x.JPG

En vandaag weer 2 nieuwe dingen erbij, de Diamond Stealth II G460 binnengekregen met de post:

Afbeeldingslocatie: http://www.4efte.nl/tweakers/g460.JPG

En ergens ook de HP CDRW op kunnen halen:

Afbeeldingslocatie: http://www.4efte.nl/tweakers/hp8100.JPG

Maar goed, dit zijn de makkelijke parts :) Het moederbord en de monitor gaan het lastigst worden..

Helaas nog niets gehoord van de winkel over de oude factuur, dus ik hoop dat daar een enthousiaste medewerker de oude administratie PC aan het afstoffen is om hem toch tevoorschijf te toveren :+

[ Voor 16% gewijzigd door Navi op 10-05-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-04 19:45

Hakker

a.k.a The Dude

Waarom herbouwen als mijn eerste PC het nog steeds doet :)

een Vendex Headstart 8088 met een turbo van 7,8 MHz met 2 5'25 DD drives en CGA monitor.
Later heb ik er nog een 3,5 HD drive in gestopt en daarna nog een 20 MB harddisk en ja hij doet het nog echt. Laatst nog Where in the World Is Carmen Sandiego? op gespeeld gewoon om te kijken of het nog werkte. 30 jaar oude diskettes die het stuk voor stuk nog doen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Zou niet weten waarom het niet werkt, die hardware van vroeger is super degelijk en (relatief) eenvoudig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-04 19:45

Hakker

a.k.a The Dude

Nou omdat het van die slappe dingen zijn met een opening die niet afgedekt is enzo alleen goed bewaard in hoesjes enzo en ja ook ik had een Star LC10 Matrixprinter. HDD bij de PC kopen was te duur als in 4000 gulden voor 20 MB vandaar dat dat een paar jaar later gebeurde.

[ Voor 9% gewijzigd door Hakker op 23-10-2014 19:37 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ik bedoelde de hardware zelf, floppy's kunnen inderdaad een drama zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Was vandaag dichtbij een 6BTM moederbord, had op dit forum iemand gevonden die in 2011 in een ruiltopic had gezegd dat hij er 1 had liggen, dus ik heb een bericht gestuurd en inderdaad hij had hem nog.

Helaas bleek het een 6BTM0 te zijn een iets nieuwere revisie met gekleurde connectors ipv zwart, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:51
@ TS: Ik heb nog een P1 - 166 Mhz with MMX liggen. Interesse?

Edit: Deed net graven in de rommelhoek en vond nog een 3,5' FDD met kabel.
Voor de verzendkosten mag je um hebben ;)

[ Voor 49% gewijzigd door D_Jeff op 24-10-2014 13:07 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn eerste PC was een Model30-286 van IBM, die kast alleen al is behoorlijk prijzig voor een werkend model. Losse kast wordt een probleem, IBM gebruikte nog eigen sloten (niet PCI of die andere).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

SinergyX schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:09:
Mijn eerste PC was een Model30-286 van IBM, die kast alleen al is behoorlijk prijzig voor een werkend model. Losse kast wordt een probleem, IBM gebruikte nog eigen sloten (niet PCI of die andere).
Die andere was ISA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
D_Jeff schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:04:
@ TS: Ik heb nog een P1 - 166 Mhz with MMX liggen. Interesse?

Edit: Deed net graven in de rommelhoek en vond nog een 3,5' FDD met kabel.
Voor de verzendkosten mag je um hebben ;)
Thx maar de uitdaging is exact nabouwen, zoek dus echt een 333 mhz :)

FDD heb ik al!

Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
onze eerste is denk ik ook onmogelijk om te herbouwen.. al was dat wel al een 486...

een echte Tulip.. met 4MB ram onboard.. en alleen 8bit ISA sloten.. en een dikke 80MB hdd.. en een floppydrive.. leuk compact apparaat was het wel.. later nog een 8bit soundblaster er in gehad en 4MB extra geheugen.. (4x1MB er bij... voor een rib uit je lijf..)

met geleend plaatje van de Tulip gebruikersvereniging
Afbeeldingslocatie: http://www.tulipgv.nl/tvlws.gif

zo iets was het :9

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:36

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hmm, de oude 386 van m'n pa is allang weg :P M'n eerste echt zelfgebouwde bak heb ik 't moederbord en de CPU nog van liggen, uit nostalgische redenen. Een Chaintech 7AJA2 met een AMD Athlon 1400mhz erop. Ooit lekke elco's gehad, zelf gefixt, nu weer lekke elco's :P

Die Athlon 1400 was een stuk sneller dan een P4 1700 iig :Y)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-04 16:26

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

pjottum schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:57:
Onze eerste was een Tulip Compact 2 met msdos 3.1, een 20MB harddisk en zo'n leuke videokaart met een modus schakelaar erop: CGA en ..EGA? En natuurlijk een star LC10 matrixprinter. :D
Favoriete programma: Digger!

Die harddisk was trouwens van het type: IK VERPLAATS EVEN DE KOPPEN, DUS HET BURO SCHUDT MEE!

Herbouwen wordt dus lastig, maar misschien staan ze op marktplaats.
Wij hadden precies dezelfde! Incl vette matrixprinter die je aan de andere kant van Uden nog kon horen 😊
Toevallig vorig jaar weggekieperd.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03
Hmm ben bang dat ik de onderdelen moeilijk of niet bij elkaar ga krijgen. Een Slot A AMD Ahtlon 700 CPU en al helemaal het DFI AK70 moederbord.. Die laatste na een snel rondje zoeken op Ebay tegengekomen voor 40 dollar, geintje houdt dan snel op voor mij.

Voor de rest zat er een TNT2 M64 kaart in als ik mij goed herinner en een Quantum Fireball 20GB 7200rpm harddisk. 64MB geheugen en Windows 98 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:07
Leuk topic. Toevallig 2 weken terug heel dichtbij een Compaq Deskpro 386 geweest maar was net verkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 12:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jemig man, een NEC ibm XT kloon op 8mhz, met een hercules graphicscard en bijpassende monitor. Een 32megabyte MFM harddisk met controller op 1 slot, weet ik het. Jullie jonkies hebben het weer veel te makkelijk... ik zou niet eens weten waar ik zo'n kreng zou moeten vinden...

En van de latere pc's zaten ook allemaal rare dingen bij... een Bright 286 met Geoworks, een zelfbouw 386sx, een 486SLC (kloonchip van Cyrix geloof ik), een 486DX2 80mhz van TI, daarna door naar iets van AMD op 400mhz, een K6-2 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
denk dat je voor een NEC XT kloon wel naar het museum mag ;)

nou ben ik wel door dit topic geneigt een retro systeem te bouwen.... alleen dan het probleem hoe retro moet het dan worden :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Als we dan toch gaan "opscheppen":

Mn eerste pc was een Tulips met MS Dos 4 en slechts 2 kleuren: Groen en Zwart.
640 KB ram, 4 KB onboard videochip van S3, 20! MB Seagate HDD.

De grootste schrik kwam 7 jaar geleden: de Texas Instruments TI84Plus heeft hetzelfde. Een fok rekenmachine.

Toen voelde ik me even oud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

bookmarked.... ga binnenkort wel wat prosa neerkladden in dit topic... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:58
Jaar: 1992
Prijs: 6600 gulden
Merk: Escom
Cpu: 486DX2 66 MHz
Hdd: WD 500 MB
Ram: 8 MB
Gpu: S3 800x600
Geluidskaart: SoundBlaster 16
Cd brander: Single speed dus wachten en nog eens wachten.
Monitor: 15" CRT

Printer: HP LaserJet 4P
Scanner: Z/W handmatige die je over papier moest rollen haha!

Nostalgie...

Helemaal blij mee! Top of the bill toen.
Als ik dit moet herbouwen...

[ Voor 34% gewijzigd door technorabilia op 26-10-2014 00:13 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-04 19:53
Quantum Fireball , waren dat die platte HDD's met de oppervlakte van een boterhammendoos ?
pure nostalgie :-)

> bookmarks topic here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb onlangs nog veel pentium 2 zut weggegooid, ik dacht: niemand wil dat nog hebben : ')
wel heb ik nog het een en ander rondslingeren qua AGP en ddr1.

Maar goed, ik heb niet zo'n nonstalgiegevoel, het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik ipv een stock pc zelf iets had opgebouwd.

wel wil ik eens een pentium 3 pc die hier light ombouwen tot heuse DOS gaming pc :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-04 19:53
Pentium II 333 , waren dat die cpu's niet die rechtop stonden |___| ??

Ik heb pas terug 2 stuks win 98 pc's afgevoerd waar van die rechtopstaande dingen inzaten.

Edit :

Ik kijk maandag even in het afvoerhok of dat toevallig PII 333's zijn :-)

[ Voor 20% gewijzigd door floorcleaner op 26-10-2014 00:09 . Reden: Me stupid , waar is google voor .... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Yup dat zijn ze!

Maar kom op mensen, niet alleen specs posten en zeggen dat het ts moeilijk is, gewoon goed zoeken marktplaats, ebay, amibay, speurders, 2ehands, genoeg te vinden!

Ik zie genoeg systemen voorbij komen die te doen zijn zoals die van kraades en gh45t.

Ik ben weer een 6btm op het spoor, even wachten op de pics

[ Voor 10% gewijzigd door Navi op 26-10-2014 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:21
floorcleaner schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 00:01:
Quantum Fireball , waren dat die platte HDD's met de oppervlakte van een boterhammendoos ?
Nee, dat waren quantum bigfoot schijven, heb er nog wel een paar liggen :+

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-03 11:34
pfoe de allereerst PC die ik had, had van die microcassetes. was een oud beestje van mijn vaders werk, ik zal 6 jaar geweest zijn, 7 misschien (1988-1990, ongeveer). geen flauw idee meer wat dat voor een was of welk merk. was aangesloten op een oude TV.
daarna een sloot 2-3-486's gehad, allemaal oude beestjes van eerder genoemde pa en zijn werk, basisonderwijs mind you!

in de jaren '90 werden oude PCs van het uit het bedrijfsleven overgenomen en naar het onderwijs gebracht. daar een hele hoop van op orde gebracht. wat dat allemaal was weet ik niet meer. wel dat er soms echte juweeltjes tussen zaten. PC die feitelijk gloednieuw waren, en al door het bedrijsleven waren afgeschreven. en ging allemaal voor gratis weg. hoef je tegenwoordig niet meer voor te komen. :)

pc die ik voor het eerst zelf kocht, was in 2004. ding heb ik nog steeds, alleen de HHD is kaduuk, een160Gb versie van Seagate. heeft een AMD Athlon 64 cpu met 1 GB ram.

nu ik mij dit zo bedenk, volgens mij moet ik nog flink wat oude onderdelen hebben van PCs. tenzij mijn ouders hun zolder hebben opgeruimd moet dat er nog zijn... ff onthouden als ik er weer eens ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Quantum Bigfoots... nostalgie ghehe :)

hoewel.. Conner, Alps etc is natuurlijk nog iets meer nostalgie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SMSfreakie op 26-10-2014 22:43 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-04 18:15
Ik was erg jong dus ik weet het niet precies meer maar ik weet wel zeker dat het een Compaq was. De termen 386 en 486 staan ook nog in mijn herinnering gegrift.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tfe41gi.png

Zo zag het er ongeveer wel uit, qua behuizing. Later hebben we er ook no een cd-rom drive ingezet. Ik kan me nog goed herinneren dat ik veel Warlords speelde en dat ik op gegeven moment Warlords 2 deluxe had... Die wilde niet starten op dit apparaat :(

De eerste zelf gekochte grafische kaart was in een latere computer een GeForce 2 Ti.

[ Voor 6% gewijzigd door laminaatplaat op 27-10-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Oeh zo`n Deskpro heeft later ( toen de PIII al weer ongeveer antiek werdt ) nog als routerbakje gestaan met 2 ISA nics er in.. internet was toen toch nog niet sneller dan 4/5mbit via de kabel _O-

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Helaas net gehoord dat de winkel nog iemand even heeft laten zoeken maar de administratie is helaas niet meer beschikbaar, dus de oude factuur is verloren :(

Maar goed, was ook maar een kleine kans natuurlijk na bijna 17 jaar :+

Heb overigens een Chaintech 6LTM2 moederbord gevonden en gekocht, deze komt binnenkort mijn kant op.

Afbeeldingslocatie: https://www.4efte.nl/tweakers/chaintech_6ltm2.jpg

Helaas weet ik nog niet 100% zeker of deze het is, er zijn namelijk 4 varianten, het is 100% zeker 1 van deze:

6BTM, 3 ISA slots, 4 RAM bankjes. 440BX chipset.
6BTM0, deze is het 100% niet want heeft gekleurde connectors, en dat had de mijne niet.
6LTM, 3 ISA slots, 3 RAM bankjes, 440LX chipset, ik vermoed dat deze het is. maar niet 100%
6LTM2, 2 ISA slots, 3 RAM bankjes, 440LX chipset, deze nu gekocht. (is het niet, past niet in kast)

Heb overigens ook de kast gevonden! Komt ook mijn kant op. Is een volledige PC, maarja, voor 7,50 :+

[ Voor 7% gewijzigd door Navi op 20-10-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Heerlijk topic :P

Afbeeldingslocatie: http://www.fabiware.com/images/digital%20hinote%20vp.jpg
Ik had er zo een, een Hi Note VP TSG van Digital Equipment. Er zat geen CD-romspeler in, alleen een Floppy Drive. En er draaide Windows 95 op. Ik heb dat ding echt 7 jaar gehad, nu zie ik dat het een collector's item is :P
Ik speelde er meestal spelletjes op (gelukkig zijn er genoeg floppyvriendelijke spelletjes te krijgen) en ik maakte m'n huiswerk in Office 97. Ik heb hem niet heel vaak aan het internet kunnen hangen, omdat het gewoon een immens gedoe was met die inbelverbinding. En dit was best een trage laptop, dus zat ik liever op het internet op die van m'n pa ;)

Toen ik 16 was en geslaagd was kreeg ik een andere laptop van Compaq met Windows XP en werd deze verpatst, anders kon die nieuwe niet betaald worden :')
Ik vind het nog steeds jammer dat die ouwe Digital weg is gegaan, er was gewoon geen een laptop waar je zo fijn DX-ball op kon spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Het gaat goed!

Vandaag komt de InWin A500 kast binnen, en heb inmiddels een Chaintech 6LTM2 en 6BTM gevonden.
Ik denk toch dat de 6LTM2 het niet in omdat deze mini atx is.

De 6BTM komt er binnenkort aan.

Er is ook nog een kleine kans dat ik toch de factuur nog krijg, mijn vader gaat zoeken in het archief met oude papieren en er is een heeeeel kleine kans dat hij daarin zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 12:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb nog eens na lopen denken maar ik zou de specs van al mijn pc's niet eens meer weten of terug kunnen halen denk ik. Of liever gezegd: wel de specs maar niet het exacte merk/type.

ZX Spectrum in plus case met interface 1 en microdrive
NEC IBM clone, 8088 8mhz, 640kb, Hercules graphics, 32mb mfm hdd, 5,25inch floppy en 3,5inch disk.
Bright AT AMD 286, 16mhz, 1 of 2 mb ram, 40mb hdd, vga onboard dacht ik. Zat een multisyc scherm bij van Bright. Draaide DOS en GEOWorks. Hier kwam later een Sound Blaster 8bit in voor Wolfenstein 3d
Daarna deze case gebruikt voor een 386SX, superklein moederbordje weet ik nog. Later naar 4mb ram gegaan om DOOM te kunnen spelen.
Daarna de 486SLC processor (kloteding) en een DX2 op 80mhz. Uiteindelijk op Win95 gekregen met veel pijn en moeite.

Hierna een flinke sprong, of ik ben een tussenstap vergeten:
Een AMD K6-2 (of een 3?) op 400mhz!
Daarna een tbird op 1100?? En later nog verder doorgegroeid via allerlei andere systemen tot ik het op een gegeven moment zat was en een iMac heb gekocht, 4 jaar terug. Nu sleutel ik daar ook nog wel af en toe aan, maar niet meer zoveel als toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
kast is binnen, ziet er goed uit, heb hem even goed schoongemaakt.

de bon is definitief niet meer te achterhalen helaas.

Ook de 6LTM2 is het definitief niet, dit bord past niet in de kast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:16
Mijn eerste PC... dat was één of ander Siemens ATX-kast samen met een Samsung 17" CRT die mijn pa voor me (eigenlijk voor het gezin) kocht, ergens in 1998 of 1999.

CPU: Intel Pentium III 667MHz
Moederbord: ASUS CUV4x-M
RAM: 64MB PC133, merk: Mosel-Vitelic
VGA: ATi Rage 128 AGP 32MB
Harddisk: Seagate U series 20GB (model onbekend)
CD-ROM: Samsung 48x (model onbekend, op gegeven moment defect gegaan)
Voeding: Fortron Source, volgens mij 235W (model onbekend)
Monitor: Samsung SyncMaster 750s
OS: Windows 98SE, later werd het een dual-boot met Windows 2000 Pro.

Vrij kort na aankoop plaatste mijn vader er ook een modem in:
Modem: Lucent 56k PCI WinModem

Ik kan me nog goed herinneren dat mijn pa op een gegeven moment zelf Windows 98 opnieuw ging installeren en daarna het modem niet meer werkte. Hij kreeg het niet opgelost en we kregen een dual-boot met Win2000, omdat daar het modem wel werkte. Waarom het op Win98 opeens niet meer werkte, daar kwam hij niet achter.

Pas jaren later, ver na het inbel-tijdperk en ik ouder werd (rond 2008 of zo), kwam ik er bij toeval achter dat hij een Windows 98-cd had gebruikt voor installatie i.p.v. Windows 98SE. Op de e.o.a. manier werkte dat modem niet op Win98 "gold" i.c.m. met het ASUS-moederbord maar was Win98SE geen probleem.

PC is trouwens op een gegeven moment (2004-2008) nog door mij flink geupgraded, waardoor op het moederbord, voeding en kast na niks meer origineel was :|

Van de PC heb ik de meeste onderdelen nog wel liggen, zwerven door het huis. Zelfs de monitor nog. Alleen de VGA en harddisk heb ik niet meer. En die harddisk, die maakte zo'n apart geluid bij het zoeken wat de latere U series niet meer had ;( Jammer genoeg had ik 'm een keer ingebouwd in een ander systeem wat RMA ging, dus kwam de schijf nooit meer terug.

De kapotte CD-ROM-speler daarin tegen, ligt waarschijnlijk nog ergens in de berging als onderlegger of zo :P

Ik wil 'm ooit weer zoveel mogelijk opbouwen. Alleen op dit moment niet, omdat de Siemens-behuizing bij mijn zus thuis staat. Daar had ik enkele jaren geleden een Core2Duo setje ingebouwd (ja echt, in die beige en gedeukte kast) en is nog volop in gebruikt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Je bent wel een goeie kandidaat om mee te doen dus ik zeg lets go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 11:59
Ik zou het kunnen doen, maar ik zou absoluut niet weten wat er precies in zat. (ik was 4)
Was een late AT bak (met mechanische power switch) uit 1996/97 met Windows 95, en een videokaart van Diamond, en voor de rest weet ik het echt niet meer.
Daarna kwam er een Compaq laptop bij in 2001 met XP - met AMD Duron CPU en een HDD van 40GB of iets in die richting, gevolgd door een op maat gebouwde desktop uit 2003/4 waar ik dan nog het meeste van weet. AMD CPUtje, ik denk een Athlon XP, GeForce4 MX440, 256MB RAM (later geupgrade naar 512MB volgens mij), en een 80GB HDD.

Gevolgd door een HP laptop uit 2005 (Celeron M, 512MB RAM, 80GB HDD) en daarna mijn eerste eigen PC: een HP desktop uit 2006, met Core Duo T2050, 1GB RAM, 250GB HDD, een een GeForce 7500 LE. Daarna is het niet echt 'retro' meer. En mijn eerste zelfbouw, tja, die kwam uit 2012.

Maar ik zit te overwegen om dat systeem uit 2003 te herbouwen voor games die steeds meer moeite krijgen op Windows 8. (daarom een 98SE en 2000 of XP RTM dualboot). Wel met iets snellere onderdelen omdat dat in geld toch niet verschilt (GeForce4 Ti, niet MX, wat grotere HDD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Even een korte status update, ik heb inmiddels 64MB 60ns EDO ram gevonden en de monitor is ook onderweg!

Ook de Winbond 10mbit+bnc netwerkkaart is binnen.

Eigenlijk moet ik alleen de processor en geluidskaart nog + wat randapparatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
je bent lekker op dreef zo :)

hoop dat je de rest ook nog weet te scoren :P
en eigenlijk wil ik nu wel weer een ouwe Tulip als dosbak :P

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Even een update, ben er af en toe nog steeds mee bezig.

Heb de modem vandaag gekocht en ben aan het bieden op de geluidskaart en het moederbord.

Geluidskaart is wel erg moeilijk qua type, er zijn zo ontzettend veel Sound Blaster 16's, maar ik weet 90% zeker dat het deze is, helaas kom ik niet dichterbij.

De originele factuur is niet meer gevonden en helaas ook niet meer te achterhalen, de computerzaak heeft nog in het archief gekeken maar kon de administratie van toen niet meer vinden.

Heb de PII 333 inmiddels ook, alleen nog geen koeler.

We zoeken rustig verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Modem is binnen en de PII 333 met koeler is onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03
Sodeknetter, eens even op Ebay gekeken wat mijn eerste processor en moederbord zou kosten. Het was een DFI AK70 met AMD Athlon 700MHz als slot A variant. Hou je vast, moederbord zou ongeveer 40 dollar kosten inclusief verzenden en processor ongeveer 50 dollar. De harddisk, een 20GB 7200rpm Quantum Fireball zou ook rond de 40 dollar moeten kosten. Videokaart (powercolor Riva TNT) zal dan weer niet zo enorm duur zijn en er zat destijds in het begin 64MB ram in, merk en type weet ik niet meer. Dan nog een kast waar ik het merk en type echt niet van zou weten en CD-rom speler en ik heb alles bij elkaar maar volgens mij ook 300 euro lichter. Daarna is het compleet niet eens een tiende waard, of ik moet de spullen blijkbaar ook weer los gaan verkopen. Nee bedankt, zou een leuk project zijn maar die prijzen zijn me te gortig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Sorry voor de topic kick.

Maar ben sinds gister trotse bezitter van een Microway Turbo 8Mhz van 1988.

Zit een Seagate ST-225 drive in van 20 MB, 51/4 floppy drive en doos vol floppies erbij.

Maar nu een vraag, hoe krijg ik er spelletjes op. Iemand een makkelijke oplossing, bijvoorbeeld een SD kaart die op een floppy aansluiting kan. De BBS waar ik vroeg op ging die is er niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
recentelijk nog even een compaq bakje gesloopt.. voeding fubar..
jammerlijk dat de mediaGX cpu op het bord gebakken zat idem voor t geheugen.. dus tja dan maar naar de stort.. enige wat ik bewaard heb, puur uit nostalgische redenen is de Quantum Bigfoot van 2GB :)

Disk werkt iig nog wel.. maar nog geen tijd gehad om eens te kijken of er nog geinige informatie op staat... gezien ik mn USB -> IDE converter even niet kan vinden :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@SMSfreakie ik heb nog een PCI uitbreidingskaart liggen met 2x IDE.
Interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Zomaar een update, af en toe zoek ik nog eens wat.

Ik dacht dat de speakers Labtec LCS-150 waren maar ik vond ze altijd wat te klein, en ik weet het nu zeker, het zijn ze niet, het zijn deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XqMwhRpSmLoQIjS0OtZUwtRe/full.jpg

Maar dan in het wit/creme!, 100% zeker.

Het exacte type is me nog niet duidelijk, er staat Labtec op en DXBB (bass boost), maar onder dat type vind ik nog niet veel....rustig verder zoeken..

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04 23:39
had vroeger een Shuttle HOT-591P Socket 7 moederbord met K6-2 400Mhz of 433Mhz CPU icm een GF2 mx 200 kaart.
Maar een tijdje geleden heb ik ook eens geprobeerd dit te herhalen.
En voor betere alternatieven gegaan. Ik heb nu het volgende liggen;
Asus P5A moederbord
CPU's: AMD K6-2 450, K6-2 500 AFX, K6-III+ K6-3 400 ATZ
GPU's: Geforce 256 32MB (Elsa Erazor-X), Geforce 2 Ultra 64MB (Hercules 3D Prophet 2)
een Creative Soundblaster (ik weet niet precies welke) met een front slot die in de plaats van een CD-speler komt.

Ik moet nog eens kijken voor de exacte spec's en wat ik nog allemaal heb liggen.
En ik had graag nog een Nvidia Geforce 3 Ti 500 gehad en een Geforce 4 4800 (geen SE!), maar deze vind ik niet zo rap voor schappelijke prijzen.

[ Voor 28% gewijzigd door 571Pro op 19-09-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Dacht van de week laat ik weer eens een rondje marktplaats doen voor wat items die ik nog niet heb, kom ik toevallig het exacte model van de hub tegen, de Edimax ER-5390P, nieuw in doos voor 5 euro ex verzenden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKqmW8oy97VqeFKVl-GIm1mo05s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/brn3rEcdMjT3dF4V8RLrUGBC.jpg?f=user_large

Ook zag een een Tornado SFM336 externe modem staan die ik toen had, was niet de allereerste want dat is de 56k pci kaart die ik al heb, maar vond hem toch grappig om te hebben, ook gekocht op marktplaats voor +- 7,50.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrWqUoKao7fmyjNgddC9iyMrgMI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JXf99uIi4wPAzLHbHArO8PyR.jpg?f=user_large

De speakers en een werkende cdrom (heb er al 2, beide defect) zoek ik nog, net als de printer. Stond er wel 1 op maar incompleet, dus ik zoek nog even verder..

[ Voor 11% gewijzigd door Navi op 16-07-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Bij toeval de printer nu compleet en in werkende staat tegengekomen, heb hem inmiddels binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FHPeZqnLuF4CHFZUPb5LwUwhUQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYFeTmM9nLtsxXbwlgSk6y72.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Navi schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:15:
Bij toeval de printer nu compleet en in werkende staat tegengekomen, heb hem inmiddels binnen:

[Afbeelding]
Al kreeg ik er geld bij wil ik die printer niet meer in huis hebben !!!
Wat een drama dingen waren dat, altijd driver geemer, slechte kabels, problemen met de paginadoorvoer die 3 paginas tegelijk binnentrok, of het ding had weer een of ander uitlijningsprobleem met de koppen...................

Verder leuk project, maar ik heb geen plek of nut om voor een 486 :)

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 24-11-2020 12:19 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Klopt inderdaad het was een rampending, maarja, het doel was 100% de originele setup, dus ook deze hoort daar bij haha :)

Wel grappig verhaal, bij de lokale chinees hier staat net een modelletje nieuwer, volgens mij de DeskJet 720C, en die print nog vrolijk alle bonnetjes daar, zal ook al iets meer dan 20 jaar oud zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Navi op 24-11-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Zat oude foto's te bekijken en opeens zie ik de verpakking van de onbekende speakers staan die ik nog zocht!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dev9LM6gy1etQMuMzf2xe4jPns4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWSgncHo4cyhePfTP6kXGkeq.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee welk merk daar staat? Het lijkt te eindigen op tech..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravedek
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Navi schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:38:
Zat oude foto's te bekijken en opeens zie ik de verpakking van de onbekende speakers staan die ik nog zocht!

[Afbeelding]

Iemand een idee welk merk daar staat? Het lijkt te eindigen op tech..
Leuk inderdaad :) . Ook even gezocht, maar lastig te vinden. Kwam wel namen tegen zoals:
- Teac
- Altec
- Phase Tech
Komt toevallig niet bekend voor?
Zelf heb ik ooit wit/blauwe speakertjes gehad van Teac kwam ik nu achter 8)

Nb. die 690c printer had ik ook staan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Nog even gezocht, bijna zeker, Spacetech!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEZInSdw7cXb49iIQB4Pm7uys6s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YJnfg7y9VUZ8cctdnMtfXY2p.jpg?f=user_large

Er staat ook computer speaker system op en FX-8. Maar ik heb de FX-18 nodig :)

Edit: Foto gevonden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IU9puprGx6JKUUmP5JLwfC8rD-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klQVJNruKSekz4a19lOefbpj.jpg?f=fotoalbum_large

Staat toevallig een setje te koop op een Russische veiling site, zal hem eens een berichtje sturen..

[ Voor 52% gewijzigd door Navi op 25-12-2021 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:19
Ik ben zelf al jaren op zoek naar een Compaq presario 4814 met pentium mmx 233 mhz, en een voodoo2 van creative. Ghoh wat zou ik deze graag terug vinden!

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Heb de speakers gekocht via de russische site, welk flinke verzendkosten maar deze zie je zo weinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Navi schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:50:
Heb de speakers gekocht via de russische site, welk flinke verzendkosten maar deze zie je zo weinig..
Na 7 jaar nog steeds bezig :?
Ik moet toegeven, ik snap je obsessie met re-creeren hiervan niet helemaal.
Maar ik bewonder je toewijding hieraan !

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 28-12-2021 23:05 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
heuveltje schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:05:
[...]

Na 7 jaar nog steeds bezig :?
Ik moet toegeven, ik snap je obsessie met re-creeren hiervan niet helemaal.
Maar ik bewonder je toewijding hieraan !
Haha ik zag het inderdaad, maar ik ben er niet dagelijks mee bezig, het is meer als ik bij toeval iets tegenkom neem ik het mee, zoals nu vond ik opeens op een oude foto (de foto's bekeek ik om een andere reden) de exacte speakers, even gegoogled en zag ze te koop. Loop ik op een markt en zie ik de juiste cdrom speler dan koop ik hem.

Meer niet :) Als je de TS bekijkt zie je dat hij nu ook bijna compleet is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Navi op 29-12-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-04 11:35
Leuk topic. Maar volgens mij heb je sdram nodig, en geen edo geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Laatst online: 17-04 13:35
floorcleaner schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 00:01:

> bookmarks topic here...
Dat waren de Quantum Bigfoot 4200rpm, extra gevoelig voor schokken dus voorzichtig meenemen naar een vriend met Crazy Bytes cd's want ik was nog aan het sparen voor een cdrom drive, toch voorrang gegeven aan een Turtle beach Maui geluidskaart. Mooie tijden!

Oh ja, ik gebruik nog steeds de Yamaha M15 speakers die ik in 1998 bij Norrod kocht en een aantal jaren later heb ik een 2e setje van een vriend overgenomen toen iedereen opeens een 5.1 speakerset bij z'n pc wilde hebben. Dat 2e setje zijn nog steeds mijn LAN speakers.

Ha ik zie nu pas dat ik reageer in een super oud topic en dat iemand anders ook al de Quantum Bigfoot correctie maakte }:O

[ Voor 27% gewijzigd door Philip J. Dijkstra op 29-12-2021 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Haha de speakers uit Rusland zijn nog binnengekomen ook, wat gebruikssporen, maar het zijn ze :)
Pagina: 1