Briljante case. Heb m hier staan. Het enige waar je rekening mee moet houden is het aantal storage bays. De FD Define C TG heeft er slechts vijf, waarvan 2x plek voor een 2.5 HDD. Verder heb je 3 SSD slots achter het moederbord. Daar krijg je dan een mooie compacte ATX case voor terug. Fan keuze: RGB fans zijn niet briljant qua koel/geluidsprestaties. Beter pak je serieuze fans en plak je een Corsair RGB strip setje ernaast
pricewatch: Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED strips)
Airflow is dik in orde, zou wel 3x 120mm front intake adviseren dan blijft zowel je GPU als je storage lekker koel onderin de case.
Spec list hieronder - ik koel dus (op lucht) heel wat meer dan een niet overklokbare i5

Gaat perfect.
Vwb je gaming-wensen. Ik zie een gestage downgrade vanaf je opening post in de CPU. Vergis je niet: als je high refresh gaming wil combineren met andere activiteiten (streamen/renderen) dan zou ik zeer zeker voor een overklokbare Intel gaan en dan is een i5 8600k de meest kosteneffectieve keuze. De i7 8700k geeft je HT maar ik denk dat de meerwaarde beperkt zal zijn. Dit kan, en gaat echter wel veranderen. Je ziet nu al dat game engines steeds meer doen op HT-threads en dat komt ten goede van min. FPS. Die trend zal doorzetten nu AMD ook de hele line up met SMT uitrust + de console bouwers van CPUs voorziet.
Verder is er ook qua prijs/prestatie geen reden om NIET te overklokken als je toch al voor een Intel CoffeeLake gaat. Sowieso omdat je verplicht bent er een Z-moederbord bij te kopen momenteel, en voor 80-100 euro meer heb je dus geen CPU die 4.2-4.3 Ghz vasthoudt op 6 cores, maar eentje die zonder (veel) extra voltage gewoon op 4.7 of hoger loopt. Dat is behoorlijk en ga je geen spijt van krijgen. FYI ik koel een i7 8700k op lucht, zonder delid. Kan dus prima zonder veel extra kosten aan exotische koeling.
Andere zaken voor high refresh rate (120-144hz) gaming: minimaal 3000mhz C15 RAM latjes. Kost een paar tientjes meer, betaalt zich goed terug. En een GTX 1080 is ook geen overbodige luxe voor 120fps/ultra/1080p. Ik spreek uit ervaring

Die 1050ti begrijp ik niet zo heel goed, dat is gewoon een low-end kaart. Ga je vaak tegenaan lopen...
Bespaar centen op onzin zoals Gsync. Met een snel systeem heb je dat niet nodig. Fast Sync + FPS cap en klaar.
EDIT: ik zie nu pas dat dit draadje al 4 pagina's lang is, maar volgens mij heb ik ongemerkt toch een paar prangende vragen beantwoord
Ik lees nu ook dat je voor 60 fps gaat - Dan zou ik toch echt minimaal een 1060 6GB pakken. Nu 'tijdelijk' een 1050ti is zonde geld, of je moet m over niet al te lange tijd weer doorverkopen.
Verder... een i7 8700. Tja. Dat prijsverschil met een overklokbare versie blijft beperkt, zelfs als je nog een wat beter moederbord erbij neemt en iets betere koeling. 10-15% meerkosten op je build, 20-25% meer CPU power. Ik zeg doen

Die CPU doe je maar één keer.
[
Voor 49% gewijzigd door
Vayra op 05-02-2018 20:22
]
i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG