Hackus schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:01:
[...]
Wat een simpel basis berichtje. Wat zie jij zelf in het TT systeem ?
maak een image van de status en voeg die toe in communicatie. communiceer via org berichten van MP, niet via telefoon of e-mail van de koper. schrijf altijd volledige naam en adres op een pakket en niet alleen een adres of postcode + huisnr.
Ik zou voortaan gewoon via ouderwets overmaken aan verkoper kiezen of ophalen. al die vage betaalsystemen werken alleen oplichting in de hand.
indien je een betaling ontvangt die niet overeenkomt met naam bij verzendadres, meld je dat gelijk aan koper. zo sluit je zvm uit. Indien de koper vol blijft houden niks te hebben ontvangen, ben je mooi de pineut zoals ik het lees.
Mijn antwoord
Beste ***,
Ik had gister direct met PostNl contact opgenomen.
Zij vertelde mij dat het pakket is afgeleverd en getekend met de naam ******** wat overeen komt met de koper.
Verzend bewijs
3SZZZZZZZZZ
Postcode
2222AA
Ze vertelde mij dat ze pas na 2 werkdagen een onderzoek konden instellen want het kon nog aankomen, op mijn vraag hoe het komt dat het getekend is vertelde ze mij dat misschien een huis genot het aan heeft genomen of misschien de buren.
Ik heb ze (postnl) gevraagd hoe het kan dat de naam van de koper bij het ontvangst bewijst stond als het bij de buren af geleverd zou zijn, dat konden zij niet vertellen daar zou een onderzoek voor ingesteld moeten worden wat pas na 2 werkdagen kan.
Met vriendelijke groet,
slux
0900-----
Ik communiceer altijd via markplaats ook omdat mocht er wat gebeuren dat zij mee kunnen lezen
verzending doe ik ook altijd met NAW en zet mijn postcode en huisnummer meerdere keren op de doos.
Inderdaad ik doe nooit meer betalingen direct via marktplaats betaling duurt al een paar dagen en nu met dat veilig oversteken kan ik waarschijnlijk fluiten naar mijn centjes.
Dit zou ook gebeurt zijn zonder direct oversteken van marktplaats maar dan had ik wel mijn geld gehad en bewijs van aflevering met naam erbij wat voor mij beter voelt, ook al vind ik het lullig voor de koper en zal er ook alles aan doen om het op te lossen maar er is in dit geval bewijs dat het geleverd is.
Dan mag iedereen nu tegen mij roepen dat het juridisch wel mijn probleem is, ik zie het toch anders met een bewijs dat het geleverd is aan de koper.
Zal even lekker worden, is een beetje van, ik loop een winkel binnen koop een tv en vertel ze dat ik geen tv heb gekregen met de bon in mijn hand
Maar goed helaas nog niks van de koper gehoord dat het toch nog geleverd is vandaag..
wordt weer vervolgd
edit
even voor de duidelijkheid het is een beetje dubbel wat ik schrijf.
Ik wil dat dit netjes opgelost wordt en wantrouw de koper niet alles ging en voelde goed hij vroeg ook zelf om het aangetekend op te sturen terwijl ik het standaard wou versturen en als iemand de boel wilt oplichten ga je dat niet vragen lijkt mij.
er zien er hier meerdere die deze situaties hebben meegemaakt dus het kan nog goedkomen.
En mocht het niet goed komen en ik krijg mijn geld terug dan zal ik met de koper een regeling treffen.
Edit 2
Weer reactie van online betaalplatform
Bedankt voor uw reactie.
Het is erg vreemd dat er is getekend en de koper aangeeft dat hij dit niet zelf heeft gedaan. Het Lijkt me niet goed wanneer Post NL toestaat dat aangetekende post door een ander persoon dan de daadwerkelijke ontvanger getekend kan worden.
Daarom adviseer ik u om samen met de koper een klacht in te dienen bij Post NL en ze aansprakelijk te stellen voor het foutief behandelen van aangetekende post.
Met vriendelijke groet,
Online Betaalplatform
[Voor 16% gewijzigd door Slux op 29-12-2017 17:19]