Toon posts:

Marktplaats koper zegt dat pakket niet is aangekomen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 41.935 views

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb gister een pakket via marktplaats verzonden met ideal en gelijk oversteken.

Pakket is aangetekend verstuurd.

Nu meld de koper dat hij niks heeft ontvangen....

Ik heb contact opgenomen met PostNL en die vertelde mij dat het pakket is afgeleverd en getekend ook de naam van de koper klopte met het afleverbewijs.

Ze melden dat het misschien bij de buren of bij een huisgenoot was afgeleverd en dat ze pas na 2 dagen een onderzoek kunnen instellen.

Wat zijn mijn mogelijkheden als verkoper ? of ben ik gewoon de sjaak .. zal de eerste keer in 15 jaar zijn dat het fout gaat bij mij.

Ik vind het nogal vreemd dat de naam van de koper wel klopt op het afleverbewijs

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:57
Wat zij de koper toen je dat aangaf bij heb ?

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• Slux
  • Niet online
HKLM_ schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:44:
Wat zij de koper toen je dat aangaf bij heb ?
De koper gaf aan dat hij bijna de hele dag thuis was en zijn zoon was de hele dag thuis en ze hebben niks ontvangen, ze kennen de buren die waren niet thuis en snapte ook niet waarom hun naam wel op het afleverbewijs stond

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Abonnee
Ik ben benieuwd hoe dit verloopt, mede met nieuw betalingssysteem van Marktplaats.

@Slux de dag is nog niet om, is dit nog niet voorbarig om nu al te stellen dat er iets mis is ?
Gister verstuurd, mag je hopen dat het vandaag geleverd is. Ff geduld denk ik.
Je kunt zelf ook in TT systeem kijken wat er aan bewijs is.

[Voor 56% gewijzigd door Hackus op 28-12-2017 17:01]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Slux schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:48:
[...]

De koper gaf aan dat hij bijna de hele dag thuis was en zijn zoon was de hele dag thuis en ze hebben niks ontvangen, ze kennen de buren die waren niet thuis en snapte ook niet waarom hun naam wel op het afleverbewijs stond
Oftewel, jouw woord tegen het zijne. Nog een reden om niet mee te doen aan die 'gelijk oversteken' crap; weer iets waarbij de verkoper niet beschermt is...

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:46

Croga

The Unreasonable Man

Teleluvr schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:28:
Oftewel, jouw woord tegen het zijne. Nog een reden om niet mee te doen aan die 'gelijk oversteken' crap; weer iets waarbij de verkoper niet beschermt is...
Of je leest gewoon de website van Marktplaats en ziet daar dat als je van PostNL een ontvangst bevestiging krijgt, het geld gewoon naar de verkoper gestort wordt.

Seriously; lullen vanuit de onderbuik kan iedereen. Het zou mensen sieren eerst de voorwaarden te lezen voordat ze met dit soort nonsense komen.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 16:50
Hier ooit ook een pakketbezorger meegemaakt die zelf voor akkoord tekende en het pakket kwam pas later. Waarschijnlijk had die geen zin een paar straten te doen, of iets in die trant. Er was toen ook getekend met de naam van de ontvanger. Dus wellicht wordt het nog bezorgd.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Anoniem: 632581

Je hebt bewijs en ook nog is aan getekend opgestuurd. Niet jou zaak dus.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Wat stond er in de advertentie?
C <> C kan je de verantwoordelijkheid voor de verzending op de koper afschuiven. Dan kan je nog een onderzoek laten starten (zal gok ik weinig uitkomen), maarja, dan had diegene het maar op moeten halen.

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-03 15:57
Anoniem: 632581 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:33:
Je hebt bewijs en ook nog is aan getekend opgestuurd. Niet jou zaak dus.
Dit is dus niet zo! De verkoper heeft een leveringsplicht, als de buurman of de bezorger zelf getekend heeft en het pakket dus niet bij de koper is aangekomen dan staat de leveringsplicht nog steeds voor de verkoper.

@Slux (spreek hier enkel uit ervaring als zakelijk verzender, weet niet of het voor particulier anders is) PostNL vragen een onderzoek op te starten, dat zal meerdere stadia doorlopen.

1. ze komen terug met de handtekening, hierna geef je aan dat de ontvanger het pakket niet heeft ontvangen
2. ze gaan de bezorger aanspreken en wellicht dat deze het "om het hoekje" heeft neergezet of aan de "buurman die net met zijn hond langskwam" gegeven. Als dit het nog niet oplost geef je aan dat er een vervolgonderzoek moet komen
3. PostNL gaat langs bij de ontvanger, deze moet verklaren het pakket niet ontvangen te hebben en hiervoor tekenen

Pakket nog niet terecht kan er een claim neergelegd worden bij PostNL. Versturen via PostNL pakketten is onder de AVC, dus een vergoeding van € 3.40 per kilo.

Dit heeft alles niks te maken met de overeenkomst tussen verkoper en koper!
eric.1 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:34:
Wat stond er in de advertentie?
C <> C kan je de verantwoordelijkheid voor de verzending op de koper afschuiven. Dan kan je nog een onderzoek laten starten (zal gok ik weinig uitkomen), maarja, dan had diegene het maar op moeten halen.
En dit uiteraard, als er overeen is gekomen dat verzending op risico van koper was dan heeft de verkoper aan de overeenkomst voldaan.

[Voor 15% gewijzigd door Superkanjo op 28-12-2017 21:33. Reden: Toevoeging]

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:36
Hierbij de tekst van Marktplaats:

Pakket niet ontvangen bij Gelijk Oversteken Service
Als er onverhoopt iets misgaat bij de verzending van het pakket met Gelijk Oversteken Service, probeer dan eerst contact met de verkoper op te nemen. Kom je er niet uit met de verkoper? Meld het probleem vanuit Berichten bij Online Betaalplatform. Online Betaalplatform gaat dan onder andere aan de hand van de Track & Trace code de status van de verzending controleren om het probleem op te lossen.

Hoe kan ik als koper een probleem melden bij Online Betaalplatform?

In het Transactieoverzicht binnen je Bericht (met de betreffende verkoper) kun je een probleem melden door op Product nog niet ontvangen te klikken.
Klik vervolgens op Ik wil hulp.
Vul de gevraagde gegevens in en klik op Versturen.
In het Transactieoverzicht zie je de status van je melding. Hier word je ook op de hoogte gehouden van alle veranderingen over je melding.

Wat ziet de verkoper als er een melding wordt gedaan door een koper bij de Online Betaalplatform?

In het Transactieoverzicht in Berichten zie je de status van de melding die is gedaan door een koper.
Waar moet ik op letten als het misgaat bij de Gelijk Oversteken Service?
Zodra is vastgesteld dat het product toch is ontvangen (omdat de koper bijvoorbeeld de Track & Trace code ontvangst heeft bevestigd) wordt het geld alsnog uitbetaald aan de verkoper.
Als is vastgesteld door Online Betaalplatform dat het product niet is geleverd en niet meer geleverd wordt, wordt het bedrag door Online Betaalplatform terugbetaald aan de koper.
Indien de koper niet binnen zeven dagen aangeeft of hij het product wel of niet ontvangen heeft, gaat Online Betaalplatform er automatisch vanuit dat het product wel is ontvangen en wordt het bedrag automatisch uitbetaald aan de verkoper.
Mocht de koper aangeven dat hij of zij het pakket niet heeft ontvangen en de Track & Trace code laat zien dat dit wel het geval is, dan ontvangt de verkoper gewoon de betaling vanaf de tussenrekening van Online Betaalplatform.
Mocht er onverhoopt iets misgaan bij de pakketbezorging dan ligt dit risico bij de verkoper. De Track & Trace code zal in dat geval aangeven dat het pakket niet bij de koper is afgeleverd en de betaling zal dus aan de koper worden teruggegeven
Als het pakje niet voldoet maar je hebt het wel ontvangen, dat kan Online Betaalplatform dat niet beoordelen op basis van de beschikbare informatie.

Persoonlijk zou ik deze service niet gebruiken. Ik laat mijn artikelen alleen betalen door middel van een betalingsverzoek van ING. Hierbij staat het geld altijd direct op mijn rekening, ongeacht via welke bank wordt betaald.. Daarnaast zet ik in elke advertentie die ik plaats duidelijk dat afhalen mogelijk is. Als de koper toch wil laten verzenden, dan verzend ik alleen met 'handtekening vereist' en 'niet afleveren bij de buren' (kost 50cent extra) van dhlparcel. En als laatste vermeld ik in de advertentie dat het risico van het verzenden voor verkoper is.
Tot nu toe, even afkloppen, nooit problemen gehad.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat Marktplaats met je geld goochelt is niet zo relevant als je weet wie de wederpartij is. De wettelijke regels staan in Over: (Veilig) tweedehands handelen, en als Marktplaats het geld aan de verkeerde partij uitkeert, kan dat gewoon worden teruggehaald.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het is een leuke test voor dat nieuwe gelijk oversteken van Marktplaats.
Maar verder heel helder, ook volgens de regels daarvan. Aangetekend verzonden + ontvangstbewijs met naam koper dus alles in orde. Lullig voor de ontvanger als die ter goede trouw is, maar als verkoper ben je klaar.
Mocht de koper aangeven dat hij of zij het pakket niet heeft ontvangen en de Track & Trace code laat zien dat dit wel het geval is, dan ontvangt de verkoper gewoon de betaling vanaf de tussenrekening van Online Betaalplatform

• Slux
  • Niet online
Volgens die voorwaarden hierboven van marktplaats ontvang ik wel mijn geld.
ik kan een afleverbewijs aantonen met de naam van de ontvanger.

Ondanks het maar om een klein bedrag van 350 euro gaat vind ik het wel lullig voor de koper.
krijg buikpijn van dit soort situaties, ik hoop dat het zoals @Jumpman zegt gaat dat de bezorger zelf getekend heeft en haast had en als nog morgen wordt geleverd, anders maar een onderzoek starten na 2 werkdagen.

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-03 21:47
Of hij heeft het pakket ontvangen en doet alsof hij het niet heeft gekregen? Er zijn zoveel scammers actief op marktplaats het is niet te geloven.

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 13:33
Ondanks het maar om een klein bedrag van 350 euro gaat
350 euro vind ik geen klein bedrag...maar wellicht verdient de rest van de wereld wel tonnen...

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Slux schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:36:

Ondanks het maar om een klein bedrag van 350 euro gaat vind ik het wel lullig voor de koper.
krijg buikpijn van dit soort situaties, ik hoop dat het zoals @Jumpman zegt gaat dat de bezorger zelf getekend heeft en haast had en als nog morgen wordt geleverd, anders maar een onderzoek starten na 2 werkdagen.
Zo klein vind ik dat bedrag niet? Zeker voor een marktplaats aankoop per post.

Zou wat al eerder is gemeld even wachten, grote kans dat het de volgende dag wordt bezorgt.
Zelf ook al een aantal keren mee gemaakt.
Weet niet of het in de brievenbus past, anders die ook na laten checken, wil nog wel is voorkomen dat ze zelf tekenen en dan in de brievenbus gooien.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:54
De volgende keer dus maar niet meer gebruik maken van de Marktplaats Escrow service aangezien ze geen enkele garantie bieden voor zowel koper als verkoper maar toch wel lekker 2% opstrijken.

Het zal je maar overkomen zoals misschien in dit topic al speelt dat het pakketje verdwenen is en daardoor de koper zijn geld terug krijgt en de verkoper geen geld krijgt + is zijn spullen kwijt.
Ja, natuurlijk zal dit systeem bedoelt zijn, net als Paypal om enkel de koper in bescherming te nemen en om de verkoper meer omzet te laten genereren.
Maar wat ik mij echt afvraag is dat, gebaseerd op de werkwijze van dit systeem die @Medione1210 heeft gepost wat MP / Online Betaalplatform gaat doen als de koper een leeg pakket aantreft, gevuld is met stenen of iets totaal anders.
In zo'n geval ziet het er naar uit dat de verkoper dan gewoon zijn geld krijgt omdat het pakket is '' afgeleverd '', in dit geval zouden zowel de koper als verkoper ter goede trouw kunnen zijn en dat de post het dus heeft verknoeit.

Wat ik graag had gezien is dat er ook een soort van verzekering wordt aangeboden in dergelijke gevallen zodat zowel koper als verkoper schadeloos gesteld kunnen worden, dit moet ook makkelijk haalbaar zijn met die 2% commissie.
Op dit moment hebben ze naast de '' ach zo veilige '' iDeal betaalfunctie nu ook dit die door Marktplaats als heel makkelijk maar vooral ook veilig wordt bestempelt, wat het dus helemaal niet is.
Allemaal risico's die Marktplaats d.m.v. deze functies de gebruiker probeert te laten vergeten.
Het lijkt wel alsof het ze niet uit maakt, zolang ze hier maar aan verdienen ;)

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• XPS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-01 21:44
Ik heb toevallig deze maand (als ontvanger) ook zoiets meegemaakt. Op 2 dec. een pakket besteld bij een grote webwinkel. Dit pakketje zou op 3 dec. bezorgd worden. Ik ben de hele dag thuis gebleven maar de pakketbezorger (PostNL) is nooit langsgekomen. Wel stond er op de track & trace pagina dat het pakket bezorgd was, met een afbeelding van een krulletje als handtekening.

De volgende dag zou ik een ander pakket krijgen. In de hoop dat hierbij ook het eerste pakket zou zitten, heb ik dit afgewacht. Ik heb toen wel mijn 2e pakket ontvangen, maar niet mijn 1e pakket.

Ik heb direct contact opgenomen met de webwinkel. Die hebben een pakketonderzoek laten uitvoeren. Dit heeft erg lang geduurd (bijna 3 weken). Ik heb in die tijd diverse keren contact gehad met de webwinkel om de status te vragen. Gisteravond werd dan uiteindelijk het pakket alsnog bezorgd. Het bleek toch nog ergens in de bus van de bezorger te liggen.

Het heeft dus een aantal weken geduurd. Wellicht is dit ook bij jullie het geval?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:32

St@m

@ Your Service

Medione1210 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:08:
Hierbij de tekst van marktplaats

Mocht er onverhoopt iets misgaan bij de pakketbezorging dan ligt dit risico bij de verkoper. De Track & Trace code zal in dat geval aangeven dat het pakket niet bij de koper is afgeleverd en de betaling zal dus aan de koper worden teruggegeven
Lekker dan, schuif je in je advertentietekst het risico van de verzending naar de afnemer, denk je handig gebruik te maken van deze dienst, krijg je het risico weer terug :D

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• Slux
  • Niet online
UltraInstinct schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:56:
Of hij heeft het pakket ontvangen en doet alsof hij het niet heeft gekregen? Er zijn zoveel scammers actief op marktplaats het is niet te geloven.
Als dat zijn doel was waarom staat er dan zijn naam bij het aflever bewijs ?
Ik kan het me niet voorstellen maar misschien ben ik te goed van vertrouwen in de mens, ik verkoop vrij veel via marktplaaats en heb echt nog nooit problemen gehad, als ik het niet vertrouw dan doe ik ook geen zaken met die persoon.

Ik wou het eerst via standaard tarief 6.95 verzenden zoals ik altijd doe met bedragen onder de 1000 euro, de koper vroeg zelfs nog of het aantekent kon voor 9 euro lijkt mij geen scammer.

Voor mij zo ie zo geen ideal services meer via marktplaats eerst betalen en dan verzenden bedragen onder de 500 aangetekend en er boven verzekerd.

Hoop dat het vandaag toch aankomt slaap slecht van dit soort dingen
wordt vervolgd ...
St@m schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:16:
[...]

Lekker dan, schuif je in je advertentietekst het risico van de verzending naar de afnemer, denk je handig gebruik te maken van deze dienst, krijg je het risico weer terug :D
Tenzij je kan aantonen dat het wel geleverd is met track en trace als het goed is.... , wat ik in dit geval ook kan aantonen.

[Voor 16% gewijzigd door Slux op 29-12-2017 08:25]

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-03 10:37
Ik heb deze weken wel wat gehad met de pakket services.
DHL: legt pakket in de bosjes
Postnl: pakket bij buren 7 huizen verder, geen briefje en op internet: alleen afgeleverd.
TNT: pakket afgeleverd op een straat achter mij. Bewoner kwam hem zelf brengen.

Dus er kan hoop zijn.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
roundlet schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:44:
Ik heb deze weken wel wat gehad met de pakket services.
DHL: legt pakket in de bosjes
Postnl: pakket bij buren 7 huizen verder, geen briefje en op internet: alleen afgeleverd.
TNT: pakket afgeleverd op een straat achter mij. Bewoner kwam hem zelf brengen.

Dus er kan hoop zijn.
Als ik dat zo lees is het vrij hopeloos bij jou in de buurt! ;)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-03 22:18
de naam van ontvanger staat standaard op de handheld van de bezorger. Ik heb nooit meegemaakt dat die aangepast is ook als ze hier bij de buren bezorgen bijvoorbeeld.

het kan dus best zijn dat de bezorger om $reden het ding nog gewoon in de bus heeft en vandaag komt

aangetekend is een voordeel in dit geval hoewel dat ook een hele discussie over de waarde kan worden als het zover zou komen

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-03 14:02
Klein bedrag van 350 euro......toen ben ik maar gestopt met lezen

• Medione1210
JohanNL schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 02:53:
De volgende keer dus maar niet meer gebruik maken van de Marktplaats Escrow service aangezien ze geen enkele garantie bieden voor zowel koper als verkoper maar toch wel lekker 2% opstrijken.

Het zal je maar overkomen zoals misschien in dit topic al speelt dat het pakketje verdwenen is en daardoor de koper zijn geld terug krijgt en de verkoper geen geld krijgt + is zijn spullen kwijt.
Ja, natuurlijk zal dit systeem bedoelt zijn, net als Paypal om enkel de koper in bescherming te nemen en om de verkoper meer omzet te laten genereren.
Maar wat ik mij echt afvraag is dat, gebaseerd op de werkwijze van dit systeem die @Medione1210 heeft gepost wat MP / Online Betaalplatform gaat doen als de koper een leeg pakket aantreft, gevuld is met stenen of iets totaal anders.
In zo'n geval ziet het er naar uit dat de verkoper dan gewoon zijn geld krijgt omdat het pakket is '' afgeleverd '', in dit geval zouden zowel de koper als verkoper ter goede trouw kunnen zijn en dat de post het dus heeft verknoeit.

Wat ik graag had gezien is dat er ook een soort van verzekering wordt aangeboden in dergelijke gevallen zodat zowel koper als verkoper schadeloos gesteld kunnen worden, dit moet ook makkelijk haalbaar zijn met die 2% commissie.
Op dit moment hebben ze naast de '' ach zo veilige '' iDeal betaalfunctie nu ook dit die door Marktplaats als heel makkelijk maar vooral ook veilig wordt bestempelt, wat het dus helemaal niet is.
Allemaal risico's die Marktplaats d.m.v. deze functies de gebruiker probeert te laten vergeten.
Het lijkt wel alsof het ze niet uit maakt, zolang ze hier maar aan verdienen ;)
@JohanNL even voor de duidelijkheid, ik gebruik het betaalplatform van Marktplaats niet maar wel zing betaalverzoek.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Niemand die in overweging neemt dat de koper de boel gewoon oplicht?

Hier zet de bezorger (helaas) 9 v/d 10 keer zelf een krabbel. Ik vraag me altijd af wat er zou gebeuren als ik de webshop meld dat er niks is bezorgd, immers klopt mijn handtekening toch niet. Zou zomaar kunnen dat de koper dat ook dacht en TS een loer probeert te draaien.

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-03 10:37
BounceMeister schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:45:
[...]

Als ik dat zo lees is het vrij hopeloos bij jou in de buurt! ;)
Normaal niet. Maar afgelopen weken helaas wel.

• Medione1210
Thomas schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:26:
Niemand die in overweging neemt dat de koper de boel gewoon oplicht?

Hier zet de bezorger (helaas) 9 v/d 10 keer zelf een krabbel. Ik vraag me altijd af wat er zou gebeuren als ik de webshop meld dat er niks is bezorgd, immers klopt mijn handtekening toch niet. Zou zomaar kunnen dat de koper dat ook dacht en TS een loer probeert te draaien.
Als jij bij een zakelijke webshop meldt dat je het product niet hebt ontvangen en zij kunnen geen matchende handtekening overleggen, dan zul je uiteindelijk je geld terug krijgen.

Het hele systeem moet op de schop. Als jij extra betaald hebt voor aangetekende verzending, dan zouden ze eigenlijk alleen moeten afleveren aan de koper. De koper zou zich dan moeten legitimeren en de bezorger kan de handtekening vergelijken met handtekening op de legitimatie.

• Anoniem: 639074
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 27-09-2019 04:50]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Anoniem: 639074 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 10:29:
[...]

In een perfecte wereld ja, op dit moment worden pakketbezorgers nog uitgeknepen en zie ik zoiets voorlopig niet gebeuren.
Als jij voor 1 pakketbezorging tevergeefs aanbelt en meerdere keren moet terugkomen voor er wordt opengedaan, dan ga je het pakket ook over de schutting gooien als je slechts voor 1 bezoekje krijgt betaald.
Een bezorger dient gewoon om een handtekening van de ontvanger te vragen, en niets zelf in te vullen!
En als de bezorger het pakket niet bezorgt krijgt, dan mag hij hem weer terug sturen met de melding onbezorgbaar en dan is het aan het sorteercentrum zelf om te besluiten wat ze er mee gaan doen.

In de situatie van de TS is het bijna duidelijk dat PostNL hier zich niet heeft gehouden aan de overeenkomst om het pakketje af te leveren bij de geadresseerde. En of die schuld nu ligt bij het bedrijf PostNL of bij de ingehuurde bezorgers van hun heeft de TS niets mee te maken, want die heeft gewoon een overeenkomst met PostNL.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:05
@Medione1210 Alleen is legitimeren vrij nutteloos. Puur omdat de gemiddelde politie agent er al moeite mee heeft. En dan verwacht je dat wel van bezorger? Random Code/password verzenden via sms lijkt mij de beste optie. Niet de juiste code? Dan kan hij ook niet op afgeleverd worden gezet.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aangetekend/verzekerd moet gewoon beter beveiligd worden zoals loki504 zegt. de ontvanger krijgt de pincode, zo weet je dat het binnen de kring van ontvanger is afgeleverd. Pakketbezorger weet niks, jij moet op het scherm zelf een pincode ingeven en akkoord, dan geef je de handheld terug en verschijnt de melding 'afleveren' voor de pakketbezorger. (verzender verzint de code, en gaat via beveiligde overdracht aan ontvanger)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Medione1210
loki504 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:31:
@Medione1210 Alleen is legitimeren vrij nutteloos. Puur omdat de gemiddelde politie agent er al moeite mee heeft. En dan verwacht je dat wel van bezorger? Random Code/password verzenden via sms lijkt mij de beste optie. Niet de juiste code? Dan kan hij ook niet op afgeleverd worden gezet.
Klinkt ook prima. Als er maar voor gezorgd wordt dat alleen de koper het pakket aan kan nemen.

• Slux
  • Niet online
Bericht gehad van online betaal platform
**Goedemiddag,

De koper geeft aan dat het pakket reeds zou moeten zijn afgeleverd en dat het aangetekend verzonden is, echter heeft de koper het pakket niet ontvangen.

Heeft u reeds contact opgenomen met de koper om deze situatie op te lossen? Wellicht kunt u contact opnemen met Post NL omdat de koper geen melding kan maken bij Post NL, dat dient de verzender te doen.

Ook ontvangen wij graag het verzendbewijs van u.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Online Betaalplatform**
Mijn gevoel zegt dat ik nog lang op mijn centjes kan wachten als ik het überhaupt nog krijg, ik had gister ook al aan de verkoper gemeld dat ik direct contact had opgenomen met PostNl en dan zij pas na 2dagen een onderzoek kunnen instellen.
Ook vermeld dat er een getekende ontvangst bewijs is met naam van de koper.
De naam van de koper staat overigens niet vermeld op het verzend bewijs alleen het adres staat erop.

[Voor 22% gewijzigd door Slux op 29-12-2017 14:49]

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-03 15:17
Slux schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:42:

[...]

Mijn gevoel zegt dat ik nog lang op mijn centjes kan wachten
Contact opnemen met PostNL? Dat gaat een onderzoek van minimaal 30 dagen worden waar toch niks uit komt. In dat geval kan je nog wel even wachten op je centjes, ja. :D

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Slux schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 14:42:

[...]

Mijn gevoel zegt dat ik nog lang op mijn centjes kan wachten als ik het überhaupt nog krijg, ik had gister ook al aan de verkoper gemeld dat ik direct contact had opgenomen met PostNl en dan zij pas na 2dagen een onderzoek kunnen instellen.
Ook vermeld dat er een getekende ontvangst bewijs is met naam van de koper.
De naam van de koper staat overigens niet vermeld op het verzend bewijs alleen het adres staat erop.
Wat een simpel basis berichtje. Wat zie jij zelf in het TT systeem ?
maak een image van de status en voeg die toe in communicatie. communiceer via org berichten van MP, niet via telefoon of e-mail van de koper. schrijf altijd volledige naam en adres op een pakket en niet alleen een adres of postcode + huisnr.
Ik zou voortaan gewoon via ouderwets overmaken aan verkoper kiezen of ophalen. al die vage betaalsystemen werken alleen oplichting in de hand.

indien je een betaling ontvangt die niet overeenkomt met naam bij verzendadres, meld je dat gelijk aan koper. zo sluit je zvm uit. Indien de koper vol blijft houden niks te hebben ontvangen, ben je mooi de pineut zoals ik het lees.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:36
Het hele systeem is zo lek als een mandje, en je kan je lol op met frauderen. Postbode kan zelf tekenen. Je kan een kruisje zetten 2 puntjes een smiley, van alles en het wordt goedgekeurd. Het is verder onmogelijk te bewijzen van hoe of wat. Dit process gaat inderdaad lang duren omdat hun de middle man zijn. En dus informatie moeten opvragen bij alle betrokken partijen. En wie gaat de verantwoordelijkheid nemen. Met kleine bedragen doen bedrijven nooit moeilijk maar met wat hogere bedragen zie je hier toch gauw een rem in(en terecht)

Owja voor de mensen die zich afvragen hoe het zit met als je zegt ik heb het niet gehad. Die krijgt dan een klacht van zijn manager en dan komt de bezorger bij jouw verhalen. Als je een goede bezorger hebt die weet wel waar hij of zij een pakketje aflevert.

How are you doing?

• Slux
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:01:
[...]

Wat een simpel basis berichtje. Wat zie jij zelf in het TT systeem ?
maak een image van de status en voeg die toe in communicatie. communiceer via org berichten van MP, niet via telefoon of e-mail van de koper. schrijf altijd volledige naam en adres op een pakket en niet alleen een adres of postcode + huisnr.
Ik zou voortaan gewoon via ouderwets overmaken aan verkoper kiezen of ophalen. al die vage betaalsystemen werken alleen oplichting in de hand.

indien je een betaling ontvangt die niet overeenkomt met naam bij verzendadres, meld je dat gelijk aan koper. zo sluit je zvm uit. Indien de koper vol blijft houden niks te hebben ontvangen, ben je mooi de pineut zoals ik het lees.
Mijn antwoord
Beste ***,

Ik had gister direct met PostNl contact opgenomen.
Zij vertelde mij dat het pakket is afgeleverd en getekend met de naam ******** wat overeen komt met de koper.

Verzend bewijs
3SZZZZZZZZZ
Postcode
2222AA

Ze vertelde mij dat ze pas na 2 werkdagen een onderzoek konden instellen want het kon nog aankomen, op mijn vraag hoe het komt dat het getekend is vertelde ze mij dat misschien een huis genot het aan heeft genomen of misschien de buren.

Ik heb ze (postnl) gevraagd hoe het kan dat de naam van de koper bij het ontvangst bewijst stond als het bij de buren af geleverd zou zijn, dat konden zij niet vertellen daar zou een onderzoek voor ingesteld moeten worden wat pas na 2 werkdagen kan.

Met vriendelijke groet,
slux
0900-----
Ik communiceer altijd via markplaats ook omdat mocht er wat gebeuren dat zij mee kunnen lezen
verzending doe ik ook altijd met NAW en zet mijn postcode en huisnummer meerdere keren op de doos.

Inderdaad ik doe nooit meer betalingen direct via marktplaats betaling duurt al een paar dagen en nu met dat veilig oversteken kan ik waarschijnlijk fluiten naar mijn centjes.

Dit zou ook gebeurt zijn zonder direct oversteken van marktplaats maar dan had ik wel mijn geld gehad en bewijs van aflevering met naam erbij wat voor mij beter voelt, ook al vind ik het lullig voor de koper en zal er ook alles aan doen om het op te lossen maar er is in dit geval bewijs dat het geleverd is.

Dan mag iedereen nu tegen mij roepen dat het juridisch wel mijn probleem is, ik zie het toch anders met een bewijs dat het geleverd is aan de koper.
Zal even lekker worden, is een beetje van, ik loop een winkel binnen koop een tv en vertel ze dat ik geen tv heb gekregen met de bon in mijn hand :9

Maar goed helaas nog niks van de koper gehoord dat het toch nog geleverd is vandaag..
wordt weer vervolgd

edit
even voor de duidelijkheid het is een beetje dubbel wat ik schrijf.
Ik wil dat dit netjes opgelost wordt en wantrouw de koper niet alles ging en voelde goed hij vroeg ook zelf om het aangetekend op te sturen terwijl ik het standaard wou versturen en als iemand de boel wilt oplichten ga je dat niet vragen lijkt mij.
er zien er hier meerdere die deze situaties hebben meegemaakt dus het kan nog goedkomen.
En mocht het niet goed komen en ik krijg mijn geld terug dan zal ik met de koper een regeling treffen.

Edit 2

Weer reactie van online betaalplatform
Bedankt voor uw reactie.

Het is erg vreemd dat er is getekend en de koper aangeeft dat hij dit niet zelf heeft gedaan. Het Lijkt me niet goed wanneer Post NL toestaat dat aangetekende post door een ander persoon dan de daadwerkelijke ontvanger getekend kan worden.

Daarom adviseer ik u om samen met de koper een klacht in te dienen bij Post NL en ze aansprakelijk te stellen voor het foutief behandelen van aangetekende post.

Met vriendelijke groet,

Online Betaalplatform

[Voor 16% gewijzigd door Slux op 29-12-2017 17:19]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik neem aan -zo was het recent- dat er via Marktplaats verzenddocumente zijn gekocht in de zin doorgestuurd naar. Ik zie het ook zo dat jij als verkoper netjes de aanbevolen weg hebt bewandelt, Tja Jantje of Pietje kan altijd zeggen 'ik heb niks ontvangen' ik ben ook van mening dat ze jou gewoon uit dienen te betalen. Ik zie Marktplaats steeds meer als platvorm waar oplichters hun slag slaan. Ik doe er geen zaken, ik heb er geeneens meer een account.
Mocht ik onverhoopt toch daar terechtkomen haal ik op, zo niet dan pech(of geluk)
Vervelend dat je dit overkomt, en hoop voor je dat het netjes afgehandelt word

• Superkanjo
stftweaker schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:52:
Owja voor de mensen die zich afvragen hoe het zit met als je zegt ik heb het niet gehad. Die krijgt dan een klacht van zijn manager en dan komt de bezorger bij jouw verhalen. Als je een goede bezorger hebt die weet wel waar hij of zij een pakketje aflevert.
Onzin!

En voor de mensen die aangeven dat niemand anders zou mogen tekenen (chauffeur daargelaten, dat is niet acceptabel) dit is een keuze van de verzender!

Je hebt aangetekend - burenlevering toegestaan, aangetekend - geen burenlevering en zelfs services waar een ID getoond moet worden. Echter kost dit geld, maar de keuze is er wel alleen in veel gevallen kiest de verzender er niet voor.

• Slux
  • Niet online
Superkanjo schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:07:
[...]

Onzin!

En voor de mensen die aangeven dat niemand anders zou mogen tekenen (chauffeur daargelaten, dat is niet acceptabel) dit is een keuze van de verzender!

Je hebt aangetekend - burenlevering toegestaan, aangetekend - geen burenlevering en zelfs services waar een ID getoond moet worden. Echter kost dit geld, maar de keuze is er wel alleen in veel gevallen kiest de verzender er niet voor.
Ik wil daar best voor betalen in de toekomst maar is dit ook voor de particulier ? ze hebben mij naast de reguliere verzend opties deze opties nog nooit aangeboden

• Superkanjo
Slux schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:20:
[...]

Ik wil daar best voor betalen in de toekomst maar is dit ook voor de particulier ? ze hebben mij naast de reguliere verzend opties deze opties nog nooit aangeboden
Dat durf ik niet te zeggen eigenlijk, nu ik er verder over nadenk is dat volgens mij enkel zakelijk

• waal70
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 08:37
Waarom is trouwens om aangetekend verzenden vragen geen teken van oplichting?
Het geld van de oplichter komt toch terug (dus een paar euro maakt ook niet uit) en precies zoals jij zegt: het wekt vertrouwen bij verkoper.
Als ik een oplichter was, zou ik ook om de duurste verzendoptie vragen.

Overigens zou ik dan weer niet tekenen met mijn eigen naam voor ontvangst.

Maar gezien de reputatie van MP, het niet onaanzienlijke bedrag en gewoon feitelijk bekeken, is oplichting door koper zeker een optie.

• Slux
  • Niet online
waal70 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 18:42:
Waarom is trouwens om aangetekend verzenden vragen geen teken van oplichting?
Het geld van de oplichter komt toch terug (dus een paar euro maakt ook niet uit) en precies zoals jij zegt: het wekt vertrouwen bij verkoper.
Als ik een oplichter was, zou ik ook om de duurste verzendoptie vragen.

Overigens zou ik dan weer niet tekenen met mijn eigen naam voor ontvangst.

Maar gezien de reputatie van MP, het niet onaanzienlijke bedrag en gewoon feitelijk bekeken, is oplichting door koper zeker een optie.
Het zou kunnen maar doe het dan goed, ik heb meerdere dingen te koop staan ook hier bij vraag en aanbod oplopend van 60 tot 2000 euro

De koper woont in de redelijke buurt wat ik zag op googlemaps is vader van 2 kinderen en klonk imo vrij normaal aan de telefoon nadat ik hem had gebeld toen hij melde dat het kwijt was.
Als jij goed kan slapen als vader door iemand voor 350 euro oplichten dan ben je wel een voorbeeld voor je kids en omgeving.
Maar het kan, ik heb geleerd door de jaren dat je nooit iemand moet direct moet wantrouwen het zijn vaker foutjes dan opzet, als je er direct ingaat van maar jij dit en jij zo maak je de situatie niet makkelijker mee maar dat is mijn ervaring

Ik verkoop vrij veel via marktplaats en mijn ervaring is positief misschien komt het door de producten die ik verkoop maar ik heb in 15 jaar nog nooit iets gehad wat fout ging.
Ja je hebt een hoop van die flapdrolletjes die 50 euro op een product van 1000 euro bieden maar daar reageer ik verder niet op, soms bieden of mailen ze later dat ze het toch voor het aangeboden bedrag willen kopen maar dan zeg ik ze iemand die eerst 50 euro bied kan ik niet serieus nemen en doe ik geen zaken mee.

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-03 17:33
Ik krijg wel het gevoel dat marktplaats aan de kant van de koper staat, door hun reactie dat je een klacht moet indienen. Ik denk dat het erop uit gaat draaien dat koper het geld terug krijgt en dat jij het met Postnl moet uitzoeken.

Ik had van de week nog iemand die via Gelijk oversteken wilde handelen, hier vriendelijk voor bedankt omdat daar voor mij teveel haken en ogen aanzitten en ik niet afhankelijk wil zijn van een 3e partij of ik mijn geld wel ga krijgen. Krijg je gelijk de opmerking dat je dan vast een oplichter bent. Tja, zoals de waard is vertrouwt die zijn gasten denk ik.. op mijn opmerking dat het ook opgehaald mocht worden, kwam verrassend genoeg geen reactie meer...

• Slux
  • Niet online
Chntl321 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:23:
Ik krijg wel het gevoel dat marktplaats aan de kant van de koper staat, door hun reactie dat je een klacht moet indienen. Ik denk dat het erop uit gaat draaien dat koper het geld terug krijgt en dat jij het met Postnl moet uitzoeken.
Die kans zit er wel in ja.
Maar als dat zo is dan ga ik er een dag taak van maken om overal kenbaar te maken dat ze hun voorwaarden niet nakomen want daarin staat duidelijk dat bij een getekend afleverbewijs de verkoper altijd zijn geld krijgt.

Blijft wel k.. voor de koper

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Jij krijgt gewoon je geld van Mp met het bewijs wat je nu hebt. Als de ontvanger blijft beweren dat hij niks gehad heeft kan je aangeven over 3 dagen een klacht in te dienen bij post nl en dat het verder uit jou handen is. Dit is ook het risico van Mp, had hij het maar moeten komen halen, de koper heeft bewust het risico van verzenden gekozen. De bal ligt bij PostNL en als hij mazzel heeft lossen zij het op.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:18
Misschien ietwat off topic, maar als de postbode dus tekent voor t pakketje, terwijl die het pakket nou wel of niet afgeeft /in de papierbak doet/... , is dat geen valsheid in geschrifte?

Of is het niet zo heel officieel...?

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:39
hansie_k schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 00:49:
Misschien ietwat off topic, maar als de postbode dus tekent voor t pakketje, terwijl die het pakket nou wel of niet afgeeft /in de papierbak doet/... , is dat geen valsheid in geschrifte?

Of is het niet zo heel officieel...?
Is inderdaad valsheid in geschrifte, maak ik op m'n werk dagelijks mee. Koeriers die handtekeningen vervalsen en pakketjes gewoon neerleggen omdat ze niet willen wachten.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Jolly_Jumper schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 00:55:
[...]

Is inderdaad valsheid in geschrifte, maak ik op m'n werk dagelijks mee. Koeriers die handtekeningen vervalsen en pakketjes gewoon neerleggen omdat ze niet willen wachten.
Ik heb een mooi voorbeeld. Paar dagen geleden enkele grafische kaarten met een aardige (>500 Euro) waarde besteld, en bij een andere webshop een Wifi-ontvanger van een tientje. Beiden met:
• Voor ontvangst van uw pakket is een handtekening vereist.
• Dit pakket mag alleen worden bezorgd bij de geadresseerde.

Ik ben toevallig even 5 minuten weg van huis. Briefje in de bus dat ik niet thuis was en morgen nieuwe poging. Nog een briefje met de mededeling dat een pakket 6 huizen verder is bezorgd. Ik dacht: "prima, die Wifi ontvanger dus". Neen, de GPU's en ook nog met een willekeurige kriebel :|

Bezorger daar de volgende dag op aangesproken: "ja het pakket lag in de weg in mijn bus" 8)7.
Klacht ingediend bij PostNL, vind het wel helemaal mooi worden zo ;(

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Anoniem: 639074
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 27-09-2019 04:47]

• depl0y
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Dit is inderdaad een kut situatie, hier (in 't dörp) en op mijn vorige adres (grote vinex wijk in Zwolle) zou dat niet snel gebeuren, althans, zolang ik met Post NL mijn pakketten ontvang. Ze weten wie ik ben, maak regelmatig een praatje met ze en ze zijn dus ook altijd behulpzaam.

Ken jij de Post NL bezorger niet? Want dat maakt het ook makkelijk voor hem om te onthouden waar je pakketten gebleven zijn. Die van mij bezorgt de pakketten van ons (als wij niet thuis zijn) nog op het werk van mijn vrouw namelijk :)

/off-topic

Wanneer je het gelijk oversteken verhaal van Marktplaats gebruikt in deze situatie, is de leveringsplicht dan nog steeds van kracht? Bij dit soort bedragen wordt het snel een dure hobby namelijk.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Anoniem: 639074 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 07:26:
Zo vind ik het wel prima om een pakket van nul waarde bij mijn afwezigheid comfy naast de voordeur achter te laten, of in een afgesloten kast daarnaast.
Er wordt niet voor niets om een handtekening gevraagd. Anders waren alle bezorgers veel sneller klaar geweest als ze de pakketten alleen voor de voordeur hoeven te zetten en verder niks.
Dat kan hier betrekkelijk veilig, de waakse honden zorgen daar wel voor en de voordeur is vanaf de weg niet te zien. :+
Het is zeldzaam irritant om een hele dag op een sullig pakje te wachten en goed uitkomen doet dat nooit.
Eens dat het je gewoon een complete vrije dag kost om een pakketje te ontvangen, want ze kunnen nog niet redelijk schatten wanneer ze langs komen.

Gewoon op het werk laten bezorgen, en dat werkt goed omdat zo'n bezorger regelmatig meerdere pakketjes voor verschillende mensen tegelijkertijd kan afleveren. :)

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Slux
  • Niet online
Ik heb aan de koper gevraagd of hij de bezorger kent schijnt regelmatig een andere te zijn zij hij, ik heb hem ook nog gevraagd of die de bezorger kan aanspreken op het moment dat ie hem ziet maar daar reageert hij nog niet op ....

Bij mij in de buurt is het zo dat er een vaste bezorger is, ik spreek hem regelmatig en ook afgesproken dat pakketjes in de schuur gezet kunnen worden, dat doet hij ook met aangetekende pakketjes die tekent hij dus zelf, maar wel na akkoord van mij want hij heeft mij in het begin gevraagd of hij mijn pakketjes bij de buren mocht afleveren

Zodra er een andere bezorger is wegens vakantie of ziektje worden hier geen aangetekende pakketjes bij de buren in in de schuur gezet

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:58
Hoe vervelend ook, jij hebt aan je plicht voldaan. Je hebt bewijs van ontvangst en daarmee voldoe jij aan de criteria van veilig oversteken. Marktplaats zou het geld aan jou over moeten maken en wellicht moet je ze daar even aan helpen herinneren.

Vervolgens kun je idd nog met de koper uitvogelen wat er aan de hand is. Heeft de koper trouwens via marktplaats aangegeven dat deze het pakket niet ontvangen heeft? Als dat niet binnen 7 dagen gebeurt, krijg jij ook je geld, omdat marktplaats er dan vanuit gaat dat het gewoon ontvangen is.

• Slux
  • Niet online
Koper heeft na 20 minuten ontvangt mij gemaild dat het niet aan was gekomen.
In die 20 minuten had hij al melding gedaan bij online platform en PostNL gebeld daarna pas mij gemaild

Wat ik zelf een beetje vreemd vind is dat er geen email op het verzend label stond en de koper mij melde dat de bezorger meestal later op de dag kwam en toch wist hij dat het in begin middag was afgeleverd.

Kan je een email alert instellen oid als een pakketje bezorgd wordt ? want ik heb nergens zijn email adres ingevuld

• St@m

St@m

@ Your Service

Slux schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 09:45:
Koper heeft na 20 minuten ontvangt mij gemaild dat het niet aan was gekomen.
In die 20 minuten had hij al melding gedaan bij online platform en PostNL gebeld daarna pas mij gemaild

Wat ik zelf een beetje vreemd vind is dat er geen email op het verzend label stond en de koper mij melde dat de bezorger meestal later op de dag kwam en toch wist hij dat het in begin middag was afgeleverd.

Kan je een email alert instellen oid als een pakketje bezorgd wordt ? want ik heb nergens zijn email adres ingevuld
Ja, gewoon in de Postnl app

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• Slux
  • Niet online
Okay kunnen ze bij postnl ook zien via GPS waar de bezorger precies is geweest ?
Dan zouden ze aan de hand van de tijd en GPS kunnen bewijzen dat een pakketje bezorgd is of zie ik dat verkeerd ?

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-03 21:48
Geen idee, maar die PostNL app is de app voor consumenten, die geeft dezelfde track en trace informatie als je via het Mijn PostNL gedeelte van de website kan zien. Het verschil is dat je een seintje krijgt bij een statusverandering, via een pushbericht.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Slux schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:09:
Okay kunnen ze bij postnl ook zien via GPS waar de bezorger precies is geweest ?
Dan zouden ze aan de hand van de tijd en GPS kunnen bewijzen dat een pakketje bezorgd is of zie ik dat verkeerd ?
PostNL weet gewoon de route aan de hand van adressen. voor en na geleverd en de tijd daar tussen.
Zoals ik in eerste post zei, de dag is nog niet om en om +-16:30 is er al een topic hier.(of er GPS live-tracking is weet ik niet)

• 26779
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
depl0y schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 07:46:
Dit is inderdaad een kut situatie, hier (in 't dörp) en op mijn vorige adres (grote vinex wijk in Zwolle) zou dat niet snel gebeuren, althans, zolang ik met Post NL mijn pakketten ontvang. Ze weten wie ik ben, maak regelmatig een praatje met ze en ze zijn dus ook altijd behulpzaam.

Ken jij de Post NL bezorger niet? Want dat maakt het ook makkelijk voor hem om te onthouden waar je pakketten gebleven zijn. Die van mij bezorgt de pakketten van ons (als wij niet thuis zijn) nog op het werk van mijn vrouw namelijk :)
Het niet kennen van de bezorger geldt helaas voor het overgrote deel van Nederland waar de zzp slaven van Postnl al moeite hebben met rondkomen. Laat staan met het goed uitvoeren van hun werk. Maar dat hoort dan weer thuis in het Postnl rant topic

• loki504
Slux schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:09:
Nee dat kunnen ze niet. Stel ik ben de bezorger.

ik Rij naar je huis. Doe mijn ritte administratie. En teken het pakketje af.
ontvanger geen pakket en ik ben een pakketje rijker en heb tijd bespaart met mijn administratie.

Helaas is er vrijwel niets tegen te doen. Zonder je hele privacy overboord te gooien.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het lijkt mij wel een nuttige toevoeging voor PostNL om de GPS coordinaten op te slaan van waar getekend is voor een pakketje, of alleen te laten tekenen binnen x00 meter van het adres. Ik heb er echter geen enkel vertrouwen in dat PostNL ook maar een beetje moeite wil doen voor het verbeteren van hun dienstverlening.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:13
TommyboyNL schreef op zondag 31 december 2017 @ 01:41:
Ik heb er echter geen enkel vertrouwen in dat PostNL ook maar een beetje moeite wil doen voor het verbeteren van hun dienstverlening.
offtopic:
Reactie verplaatst naar een minder offtopic plek hier.

[Voor 46% gewijzigd door coyote1980 op 31-12-2017 07:44]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Die gps data zal er heus wel zijn hoor. (En waarom ook niet?)
Ik kan die data ook zien bij DPD op een zakelijk account.
Op die manier eens een pakketje in België getraceerd. Afgeleverd en getekend, alleen bij een overbuurman een meter of 20 verderop.
En daar lag het inderdaad.

[Voor 3% gewijzigd door paQ op 31-12-2017 08:15]

• loki504
TommyboyNL schreef op zondag 31 december 2017 @ 01:41:
Het lijkt mij wel een nuttige toevoeging voor PostNL om de GPS coordinaten op te slaan van waar getekend is voor een pakketje, of alleen te laten tekenen binnen x00 meter van het adres. Ik heb er echter geen enkel vertrouwen in dat PostNL ook maar een beetje moeite wil doen voor het verbeteren van hun dienstverlening.
Ik zit zelf in de bezorg branch. Telefoon GPS is niet nauwkeurig genoeg. En is valt nog wel een weg. De GPS die in een auto zit is natuurlijk leuk. Maar zegt niets. Er zijn 2 opties die ik mij kan bedenken.

1 via sms/e-mail/app een unieke code krijgen. En zonder die code kan de postbezorger hem niet op afleveren zetten.(die is ook via pakjegemak prima te regelen). Er is geen privacy schending(hooguit je e-mail/telefoon(gebruik een dump mail/nummer).

2. overal kluisjes systemen plaatsen die ook met een code werken die je krijgt. Heb je die niet kom je er niet legaal in. En je kan camera's op hangen om te kijken wie wat doet daar.

Legitimeren is leuk maar voegt weinig toe. 1 Een postbezorger is er niet op getraind. En schend de privacy erg. Je kan als persoon ook zelf het heft in eigen hand nemen en gewoon een Camera aan je deur hangen. Beelden naar de persoon/shop van het tijdstip van afleveren sturen en je bent ingedekt.

• Slux
  • Niet online
Lijkt mij dat ze toch wel kunnen zien of een bezorger op een bepaalde tijd ergens is geweest.
Tijd en datum staan op het afleverbewijs.

Als de bezorger 10 paketjes moet afleveren bij elke aflevering staat dan een tijd dan zal het raar staan als hij van zijn route is afgeweken lijkt mij.

Het zal wel een wellus niettus verhaal tussen de ontvanger en bezorger worden als ze de handtekeningen van de bezorger kunnen achterhalen en eerdere handtekeningen van de ontvanger, tijd afleveringen van andere pakketjes, dan zouden ze toch vrij ver moeten komen waar het nu is toch.

Die handhelds die de bezorgers gebruiken sturen direct de handtekening online als daar ook nog eens de GPS/AGPS gegevens bij zetten dan is het lijkt mij vrij duidelijk waar het is, ook al werkt GPS/AGPS niet altijd even nauwkeurig wat ik hier boven lees (zelf wel goede ervaringen mee, o.a. met fotos waar gps bij staat of locatie gegevens van je iPhone/android sta ik vaak te kijken hoe nauwkeurig het is) je krijgt wel een redelijk beeld van de route en waar iets getekend is

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02

Floppus

Customer Experience matters

LA-384 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 09:38:
Hoe vervelend ook, jij hebt aan je plicht voldaan. Je hebt bewijs van ontvangst en daarmee voldoe jij aan de criteria van veilig oversteken. Marktplaats zou het geld aan jou over moeten maken en wellicht moet je ze daar even aan helpen herinneren.

Vervolgens kun je idd nog met de koper uitvogelen wat er aan de hand is. Heeft de koper trouwens via marktplaats aangegeven dat deze het pakket niet ontvangen heeft? Als dat niet binnen 7 dagen gebeurt, krijg jij ook je geld, omdat marktplaats er dan vanuit gaat dat het gewoon ontvangen is.
Direct onder de TS staat al een verwijzing naar de sticky die uitlegt dat je het mis hebt. Verderop staat het nogmaals uitgelegd. Hoe vaak moeten we deze fabels nog corrigeren? Geef geen advies als je niet weet hoe het zit. Als het de TS onduidelijk is door alle misinformatie is hij mogelijk nog verder van huis.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• St@m

St@m

@ Your Service

Floppus schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:21:
[...]

Direct onder de TS staat al een verwijzing naar de sticky die uitlegt dat je het mis hebt. Verderop staat het nogmaals uitgelegd. Hoe vaak moeten we deze fabels nog corrigeren? Geef geen advies als je niet weet hoe het zit. Als het de TS onduidelijk is door alle misinformatie is hij mogelijk nog verder van huis.
Sorry hoor, maar volgens de voorwaarden heeft hij gewoon gelijk..
Mocht de koper aangeven dat hij of zij het pakket niet heeft ontvangen en de Track & Trace code laat zien dat dit wel het geval is, dan ontvangt de verkoper gewoon de betaling vanaf de tussenrekening van Online Betaalplatform.
https://help.marktplaats....gelijk-oversteken-service

Hoe marktplaats dat verder gaat afhandelen met de koper is niet het probleem van de ts.

Marktplaats heeft de hele dienst gebaseerd op het track and trace nummertje. In dit geval een voordeel voor de ts.
Ik geef altijd aan in de advertentie dat het risico van de verzending bij de koper ligt. Ik zal ook nooit gebruik maken van deze dienst aangezien het risico gewoon weer bij me wordt teruggelegd.

Ik vermoed dat marktplaats de koper schadeloos zal stellen op enig moment. Ze vragen niet voor niets geld voor de dienst. Ze zullen vast een potje maken voor dit soort zaken.

[Voor 19% gewijzigd door St@m op 31-12-2017 09:34]

• Slux
  • Niet online
[...]

Zou je het mij toch een keer kunnen uitleggen aub want met die verwijzing haal ik er niet veel uit
het is een beetje tegenstrijdig met wat ik lees op marktplaats.

Volgens die verwijzing ben ik wel verantwoordelijk ? Klopt toch niet als ik bewijs heb, stel die zou bij een rechter komen dan heb ik toch bewijs dat het geleverd is ?
Wat ik al eerder aangaf het is een beetje het idee ik loop de winkel in koop een tv en zeg dat ik hem niet heb gehad met de factuur in mijn hand

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:58
[...]

Ik zie niet waar ik fabels verkondig?
In de sticky staat info over pakketten die niet bezorgd zijn. Hoewel de koper anders beweert, is hier toch gewoon bewijs van levering aangedragen?

De wet is toch goed lek als het woord van de ontvanger zwaarder weegt dan een ondertekend bewijs van ontvangst op naam van de ontvanger. Dan kunnen we altijd claimen iets niet gehad te hebben en ons geld terugeisen. 8)7

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:39
Inmiddels 7000+ views en tientallen reakties in dit topic.. Ik zit te wachten op het berichtje van Slux "ko[per heeft zojuist een mailtje gestuurd dat hij het alsnog ontvangen heeft".
Die 350 euro zijn dan inmiddels door ons allen nogmaals besteed.. :)

• Slux
  • Niet online
WaterFire schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:45:
Inmiddels 7000+ views en tientallen reakties in dit topic.. Ik zit te wachten op het berichtje van Slux "ko[per heeft zojuist een mailtje gestuurd dat hij het alsnog ontvangen heeft".
Die 350 euro zijn dan inmiddels door ons allen nogmaals besteed.. :)
Nee helaas koper had me wel gemaild maar nog niks ontvangen, heeft ook de bezorger nog niet kunnen aanspreken.

Ik ga Dinsdag een onderzoek laten starten bij postnl want dan zijn de 2 werkdagen wel voorbij

• loki504
LA-384 schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:35:
[...]

In de sticky staat info over pakketten die niet bezorgd zijn. Hoewel de koper anders beweert, is hier toch gewoon bewijs van levering aangedragen?

De wet is toch goed lek als het woord van de ontvanger zwaarder weegt dan een ondertekend bewijs van ontvangst op naam van de ontvanger. Dan kunnen we altijd claimen iets niet gehad te hebben en ons geld terugeisen. 8)7
En 9/10 webshops sturen je ook gewoon een nieuw product. Ja het klopt niet. Maar dat is wel de werkelijkheid.

• St@m

St@m

@ Your Service

Slux schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:48:
[...]

Nee helaas koper had me wel gemaild maar nog niks ontvangen, heeft ook de bezorger nog niet kunnen aanspreken.

Ik ga Dinsdag een onderzoek laten starten bij postnl want dan zijn de 2 werkdagen wel voorbij
Ik begrijp niet helemaal waarom je hier zelf nog dingen aan gaat doen. Je hebt betaald om een dienst te gebruiken van marktplaats, laat hen het lekker oplossen. Jij hebt aan jouw deel voldaan.

Ja, ik snap het wel. Je voelt je er niet prettig bij. Maar het is denk ik echt het verstandigste om dit op te laten lossen door marktplaats.

[Voor 12% gewijzigd door St@m op 31-12-2017 09:54]

• Slux
  • Niet online
St@m schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:51:
[...]

Ik begrijp niet helemaal waarom je hier zelf nog dingen aan gaat doen. Je hebt betaald om een dienst te gebruiken van marktplaats, laat hen het lekker oplossen. Jij hebt aan jouw deel voldaan.
Ik voel me er niet goed bij als ik iets verkoop dan moet het goed zijn en goed aankomen.
Plus hij kan zelf geen onderzoek starten dat kan alleen de verzender dan kan ik niet zeggen ,sorry pik ik heb bewijs zoek het maar uit.

Maar klopt wel wat je zegt, het sticky waar de kenners hier naar verwijzen gaat bij deze niet op, de voorwaarden van marktplaats zeggen dat ik in deze recht op mijn geld heb en de zaak voor mij is afgehandeld

• St@m

St@m

@ Your Service

Slux schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:57:
[...]

Ik voel me er niet goed bij als ik iets verkoop dan moet het goed zijn en goed aankomen.
Plus hij kan zelf geen onderzoek starten dat kan alleen de verzender dan kan ik niet zeggen ,sorry pik ik heb bewijs zoek het maar uit.

Maar klopt wel wat je zegt, het sticky waar de kenners hier naar verwijzen gaat bij deze niet op, de voorwaarden van marktplaats zeggen dat ik in deze recht op mijn geld heb en de zaak voor mij is afgehandeld
Ja ik snap het, zie mijn edit. Maar het is denk ik beter om te wachten wat marktplaats gaat doen. Mochten zij niet thuis geven dan kun je altijd kijken wat jij nog voor de koper kan betekenen.

• Slux
  • Niet online
St@m schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:00:
[...]

Ja ik snap het, zie mijn edit. Maar het is denk ik beter om te wachten wat marktplaats gaat doen. Mochten zij niet thuis geven dan kun je altijd kijken wat jij nog voor de koper kan betekenen.
Marktplaats doet volgens mij verder niks wat ik lees krijg ik mijn geld en zouden de koper en ik een klacht moeten indienen bij postnl daarmee case closed.

Dus je mag betalen voor een dienst waar je eigenlijk niks aan hebt als koper en verkoper 8)7

• Floppus

Floppus

LA-384 schreef op zondag 31 december 2017 @ 09:35:
[...]

En @Slux @St@m Voorwaarden gaan niet boven de wet. Als verkoper afspreekt een prijs en bezorging zonder het risico bij de koper te leggen, dan is de zending voor risico verkoper.
Als koper stelt het niet ontvangen te hebben, zal verkoper een handtekening moeten kunnen overleggen van koper. Niet een willekeurige handtekening of enkel een afleveringsbevestiging.

Kan verkoper dat niet, dan zal de rechter niet anders kunnen dan de verkoper op te laten draaien voor het verlies.

Soms doet iedereen alles juist, maar gaat het toch mis. Omdat de verkoper de enige is die enige controle had over de zending (koper heeft geen vervoerder aangewezen) is die verantwoordelijk. Dat is ook de reden dat alleen de verzender een case kan openen bij de vervoerder- hij is de opdrachtgever.

Het is dus onjuist als jij stelt dat verkoper alles gedaan heeft en dus niet verantwoordelijk is.

Qua mening zou ik graag aanpassing van de postwet zien die bezorgdiensten toestaat er een puinhoop van te maken zonder enige vrrantwoording. Die stamt uit een tijd dat postbode een eerzaam beroep was. In deze tijd moet een postdienst keihard verantwoordelijk te houden zijn voor de wanprestaties die ze leveren.
Maar ja, dat is de realiteit niet.

[Voor 10% gewijzigd door Floppus op 31-12-2017 10:15]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Slux
  • Niet online
Floppus schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:06:
[...]

En @Slux Voorwaarden gaan niet boven de wet. Als verkoper afspreekt een prijs en bezorging zonder het risico bij de koper te leggen, dan is de zending voor risico verkoper.
Als koper stelt het niet ontvangen te hebben, zal verkoper een handtekening moeten kunnen overleggen van koper. Niet een willekeurige handtekening of enkel een afleveringsbevestiging.

Kan verkoper dat niet, dan zal de rechter niet anders kunnen dan de verkoper op te laten draaien voor het verlies.

Soms doet iedereen alles juist, maar gaat het toch mis. Omdat de verkoper de enige is die enige controle had over de zending (koper heeft geen vervoerder aangewezen) is die verantwoordelijk. Dat is ook de reden dat alleen de verzender een case kan openen bij de vervoerder- hij is de opdrachtgever.

Het is dus onjuist als jij stelt dat verkoper alles gedaan heeft en dus niet verantwoordelijk is.
Ik zou dit wel eens voor de rechter willen zien.
Ik heb een afleveringsbewijs, handtekening en naam die het in ontvangst heeft gekregen.
Het is via een dienst gegaan waar de koper 2% van het aankoop bedrag voor betaald om voor veilig oversteken, in die voorwaarden staat vermeld dat zodra de verkoper een afleveringsbewijs kan aantonen hij recht heeft op zijn geld.

Dan is marktplaats in deze toch aan het ''fraudeerden'' door een dienst aan te bieden die niet voldoet aan de wet ? lijkt me sterk dat ze daar niet over na hebben gedacht.

Als de koper het er niet mee eens is dan zou hij dus een zaak tegen mij moeten begingen i.p.v. marktplaats ?

• Floppus

Floppus

Ja, als jij niet meewerkt zal koper naar de rechter moeten- en dat waarschijnlijk niet doen. Waarschijnlijker is dat hij aangifte doet van oplichting- zou ik hem ook aanraden.

Hij kan namelijk niet weten of jij dit iedere dag doet en er dus sprake is van opzet (wat nodig is om van oplichting te spreken). Dus dan is het een kwestie van aangifte doen en de politie het maar uit laten zoeken. Maar die besteden er geen aandacht aan tenzij het heel vaak gebeurt. Maar in basis staat er wel een notitie bij je naam.

Maar de voorwaarden van Marktplaats zeggen hetzelfde: als er iets mis gaat is verkoper aansprakelijk. Alleen procesmatig kijken ze enkel naar de aflevering; dat verandert niets aan die clausule.

[Voor 16% gewijzigd door Floppus op 31-12-2017 10:21]

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Floppus schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:19:
Ja, als jij niet meewerkt zal koper naar de rechter moeten- en dat waarschijnlijk niet doen. Waarschijnlijker is dat hij aangifte doet van oplichting- zou ik hem ook aanraden.

Hij kan namelijk niet weten of jij dit iedere dag doet en er dus sprake is van opzet (wat nodig is om van oplichting te spreken). Dus dan is het een kwestie van aangifte doen en de politie het maar uit laten zoeken. Maar die besteden er geen aandacht aan tenzij het heel vaak gebeurt. Maar in basis staat er wel een notitie bij je naam.

Maar de voorwaarden van Marktplaats zeggen hetzelfde: als er iets mis gaat is verkoper aansprakelijk. Alleen procesmatig kijken ze enkel naar de aflevering; dat verandert niets aan die clausule.
Ik denk dat de politie hier heel snel klaar mee is, er is immers een verzend en ontvangst bewijs, ik zou niet weten wat de politie hier mee zou moeten en vooral kunnen. Ik denk dat de ontvanger er een slaatje uit probeert te slaan, er raakt wel eens wat kwijt bij post nl maar hoe het hier gaat lijkt mij onwaarschijnlijk, een bezorger die zelf tekend om een pakje zelf te houden.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Slux
  • Niet online
Floppus schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:19:

Maar hij is een dienst aangegaan met een 3rde om zijn pakket te krijgen in dit geval veilig oversteken daar heeft hij ook extra voor betaald.

Dus iemand kan tegen mij aangifte doen van oplichting terwijl ik bewijs heb dat het geleverd is en hij ook nog eens door een 3rde partij laat regelen die zelf in hun voorwaarden melden dat ik recht hem op mijn geld ?
Ik wil een rechter wel eens meemaken die daar in mee gaat.
Heb je geen bewijs van aflevering en het is niet aangetekend verstuurd en of door 3rden door de koper geregelde dienst dan ben ik het met je eens

[Voor 4% gewijzigd door Slux op 31-12-2017 10:31]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

@Slux Marktplaats handelt dan inderdaad volgens eigen voorwaarden. Dus jij krijgt dan je geld.

Dat betekent niet dat de koper ineens magisch zijn pakket heeft. De zender is wettelijk verantwoordelijk voor de zending (tenzij uitdrukkelijk anders afgesproken). Als het zover komt, zal jij voor de rechter moeten aantonen dat de ontvanger zijn pakket heeft met een juiste handtekening. Of je wel of geen gebruik maakt van zo'n marktplaatsdienst, doet daar voor de wet niet toe.

Edit: Andersom trouwens ook. Als je wél expliciet afspreekt dat de ontvanger verantwoordelijk is en er gaat iets mis, dan zal Marktplaats de ontvanger gelijk geven en zijn geld terug geven (is eerder al benoemd in dit topic). Dat is volgens de procedures van die dienst misschien correct, maar wettelijk gezien is de koper echt verantwoordelijk en zou de verkoper dit voor de rechter (mits correct aangetoond) "winnen".

[Voor 50% gewijzigd door JvS op 31-12-2017 10:45]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:14
Als ik dit alles zo lees, kan ik me voorstellen dat de koper de extra dienst probeert op te lichten.

Misschien dacht hij, als ik meld dat ik niks heb gekregen dan krijg ik de gekochte artikelen EN het geld terug van de dienst die is ingeschakeld.

Helaas heeft hij volgens de voorwaarde van die extra dienst dus gewoon pech en moet hij maar genoegen nemen met de spullen die hij heeft.

Een bezorger die een pakketje bewust achterhoud zie ik niet zo snel gebeuren. Dit wordt ontzettend snel opgemerkt bij het onderzoek aangezien het pakketje is gescanned toen die in de bus van de bezorger is geladen en dan niet is afgeleverd. Dan heeft de bezorger die dus als laatste gehad. Als hij dit 2 keer of vaker doet dan heeft hij/zij vast zo een strafblad te pakken. Ik ken niet veel mensen die dat risico willen lopen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Slux
  • Niet online
JvS schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:41:
@Slux Marktplaats handelt dan inderdaad volgens eigen voorwaarden. Dus jij krijgt dan je geld.

Dat betekent niet dat de koper ineens magisch zijn pakket heeft. De zender is wettelijk verantwoordelijk voor de zending (tenzij uitdrukkelijk anders afgesproken). Als het zover komt, zal jij voor de rechter moeten aantonen dat de ontvanger zijn pakket heeft met een juiste handtekening. Of je wel of geen gebruik maakt van zo'n marktplaatsdienst, doet daar voor de wet niet toe.

Edit: Andersom trouwens ook. Als je wél expliciet afspreekt dat de ontvanger verantwoordelijk is en er gaat iets mis, dan zal Marktplaats de ontvanger gelijk geven en zijn geld terug geven (is eerder al benoemd in dit topic). Dat is volgens de procedures van die dienst misschien correct, maar wettelijk gezien is de koper echt verantwoordelijk en zou de verkoper dit voor de rechter (mits correct aangetoond) "winnen".
De koper gaat toch in zee met een 3rde partij dus heeft hij iets anders afgesproken met die partij, het is dan niet meer in mijn handen, dan had hij die dienst niet moeten gebruiken, hij betaald mij ook niet direct.

En nogmaals heb je geen getekende afleveringsbewijs met naam en handtekening en spreek je het samen af dan kan ik het me een klein beetje voorstellen.
Dit zal dan ook zo zijn bij winkels lijkt mij je kan terug de winkel in lopen en zeggen ik heb het product niet mee gekregen, je gaat naar de rechter en die zal mij dan gelijk geven ?
Het staat misschien wel in de wet zo maar lijkt mij heel sterk dat een rechter daar in mee gaat.

• Floppus

Floppus

Waarom open je een topic als je toch claimt dat wat je niet wil horen niet is waar een rechter in meegaat? We hebben zelfs de wetgeving in de sticky staan, waar iemand met juridische scholing je naar verwezen heeft.

By all means, stel aan koper voor naar de rechter te gaan, levert weer jurisprudentie op. Maar op basis van de info hier en ervan uitgaande dat beide partijen te goeder trouw zijn, kunnen we je niets anders vertellen- wat je wil horen of niet.

En bij een webwinkel geldt inderdaad hetzelfde. Jouw voorbeeld van een winkel inlopen gaat niet op omdat de wet over het risico van verzending gaat.
Koper heeft een betaaldienst vereist, niet opgelegd met welke vervoerder zover ik lees.

[Voor 20% gewijzigd door Floppus op 31-12-2017 11:18]

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:39
Op het grote boze internet verlies je altijd, ook al sta je in je recht en doe je zelf alles volgens het boekje. Laten we er vanuit gaan dat zowel koper als verkoper alles ok gedaan heeft en toch is het pakketje niet aangetroffen.
Koper heeft alle middelen om verkoper volledig af te branden. Negatieve reviews, topics op fora, enzovoorts. En dat beinvloed anderen die misschien bij je wegblijven terwijl er niets aan de hand is verder.
Dus los van alle discussie hier wie er gelijk heeft (dat is inmiddels wel duidelijk beantwoord) schiet je er mogelijk toch bij in door minder verkopen in de toekomst..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Slux schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:00:
[...]

De koper gaat toch in zee met een 3rde partij dus heeft hij iets anders afgesproken met die partij, het is dan niet meer in mijn handen, dan had hij die dienst niet moeten gebruiken, hij betaald mij ook niet direct.
He? Marktplaats is geen partij in de deal. Je hebt toch niet verkocht aan Marktplaats? Die zijn een tussenpersoon in de financiële transactie. Je stelt toch niet dat je een deal met de Bank hebt, omdat die ertussen zitten? :P

Jij hebt gewoon een deal met hem en bent verantwoordelijk zoals de wet het stelt. Wat ik me afvraag: Heb je nu een handtekening die onomstotelijk bewijst dat hij het ontvangen heeft? Want dan heb je uiteraard gelijk. Maar een willekeurig getekend briefje is natuurlijk onvoldoende bewijs (wel voor de marktplaatsdienstprocessen, maar niet voor je echte verantwoordelijkheid).
WaterFire schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:09:
Op het grote boze internet verlies je altijd, ook al sta je in je recht en doe je zelf alles volgens het boekje. Laten we er vanuit gaan dat zowel koper als verkoper alles ok gedaan heeft en toch is het pakketje niet aangetroffen.
Dan is de verkoper juridisch verantwoordelijk voor een niet aangekomen zending, tenzij uitdrukkelijk anders afgesproken.

[Voor 19% gewijzigd door JvS op 31-12-2017 11:12]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Slux
  • Niet online
Floppus schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:06:
Waarom open je een topic als je toch claimt dat wat je niet wil horen niet is waar een rechter in meegaat? We hebben zelfs de wetgeving in de sticky staan, waar iemand met juridische scholing je naar verwezen heeft.

By all means, stel aan koper voor naar de rechter te gaan, levert weer jurisprudentie op. Maar op basis van de info hier en ervan uitgaande dat beide partijen te goeder trouw zijn, kunnen we je niets anders vertellen- wat je wil horen of niet.
Omdat het hier om een dienst gaat die markplaats aanbied, er staat daar niks over vermeld in het sticktopic, daar gaat het alleen over de koper en verkoper, er staat dus niks vermeld over 3rden.

Dan kan iedereen wel roepen lees het sticky topic want dat is door iemand met juridische scholing geschreven, deze situatie staat daar niet beschreven toch ?
JvS schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:10:
[...]

He? Marktplaats is geen partij in de deal. Je hebt toch niet verkocht aan Marktplaats? Die zijn een tussenpersoon in de financiële transactie. Je stelt toch niet dat je een deal met de Bank hebt, omdat die ertussen zitten? :P

Jij hebt gewoon een deal met hem en bent verantwoordelijk zoals de wet het stelt. Wat ik me afvraag: Heb je nu een handtekening die onomstotelijk bewijst dat hij het ontvangen heeft? Want dan heb je uiteraard gelijk. Maar een willekeurig getekend briefje is natuurlijk onvoldoende bewijs (wel voor de marktplaatsdienstprocessen, maar niet voor je echte verantwoordelijkheid).

[...]

Dan is de verkoper juridisch verantwoordelijk voor een niet aangekomen zending, tenzij uitdrukkelijk anders afgesproken.
Je betaald er toch voor dat marktplaats veilig oversteken aanbied ? zij zeggen dat de verkoper betaald wordt zodra de koper het product heeft ontvangen, je kan ook gewoon via ideal betalen wat je kan vergelijken met jou voorbeeld als deal met de bank, waardoor ze geen partij zijn en alleen een tussenpersoon, of zie ik dat verkeerd ?

Ik heb het pakket verzekerd verzonden en een afleveringen bewijs met handtekening en naam van de ontvanger, de naam komt overeen met de koper, de handtekening weet ik niet want ik heb geen legitimatie van hem om het mee te vergelijken .

Nogmaals ik hoop natuurlijk dat het gewoon netjes wordt afgehandeld en de koper zijn product krijgt of wel vergoed omdat het verzekerd verstuurd is en dat tot max 500 euro vergoed wordt.
ik heb ook de advertentie nog dus kan ook aantonen bij post nl wat de waarde is.

Ik vraag mij alleen af of het sticky topic in deze ook klopt want ik ben daar zelf nog niet zeker van en heb ook nog geen goede argumenten op alleen het is de wet en lees het sticky topic maar door gezien.
Terwijl de voorwaarden van dienst iets anders zeggen, een grote partij zoals veiligoversteken/marktplaats zullen dit toch wel uitgezocht hebben wat wel of niet bij de wet geregeld is ?

Sorry als ik hier mee mensen misschien irriteer door eigenwijs te zijn, het is niet mijn bedoeling.

[Voor 54% gewijzigd door Slux op 31-12-2017 11:31]

• Floppus

Floppus

Waarom denk je dat een betaaldienst de zaak verandert? Zelfs bij marktplaats staat gewoon dat verkoper aansprakelijk is als er iets misgaat. Ze bieden geen garantiedienst of verzendservice, ze bieden een betaalservice. Dat staat volledig los van de overeenkomst zelf en welke verplichtingen dat schept.

De sticky zegt ook niet dat het niet uitmaakt of je een blauwe spijkerbroek droeg toen je het verstuurde. Omdat het niet relevant is. Mensen hebben de neiging om overal dingen bij te verzinnen, maar als het niet relevant is staat het er niet.

Anders zou het zijn als Marktplaats in die voorwaarden zou hebben staan dat het risico bij koper ligt. Dan is dat de afspraak. Maar dat is niet zo- ongeacht hoe ze de processen hebben ingericht ten aanzien van wie het geld in eerste instantie krijgt.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat je niet zomaar geld gaat teruggeven. Ik zou ook regelen dat je de handtekening controleert. Bij voorkeur met die in zijn ID of op de bankpas. Het is ook niet vreemd om dat te vragen.
En ja, hij kan bewust een fake krabbel geplaatst hebben. Er zijn altijd wegen om iemand op te lichten. Met die dienst hoeft hij dat uiteraard niet vaker te doen: als dit elke keer is valt dat ook op. Het lijkt mij veel moeite om die dienst te kiezen waarbij hij sowieso het geld niet eerst krijgt. Dan kon hij gewone zending kiezen en hetzelfde vorderen.

Nog mooier wordt het als het een onherkenbare digitale pad-krabbel is. In Duitsland heeft een rechter al eens geoordeeld dat die handtekening op een digitale pad niet rechtsgeldig was. De kans is groot dat dat hier overgenomen wordt. En de verzenddienst blijft buiten schot want postwet.

Wij kunnen niet ruiken of hij iets probeert. We kunnen alleen de situatie beschouwen en uitleggen hoe het zit indien beiden te goeder trouw zijn. Wat voor argumenten wil je? De wet is de wet- en dat is het enige wat relevant is. Je kan niet tegen de wet zeggen 'ja maar'. Die is wat het is. Interpretatie van wetgeving, daar kan je over discussieren. Maar in dit geval is het niet echt een grensgeval waar je verschillende juristen andere dingen over ziet zeggen.
Het lijkt dat je er weinig van begrijpt als je zoekt naar argumenten alsof het een discussie is.

[Voor 18% gewijzigd door Floppus op 31-12-2017 11:44]

• Slux
  • Niet online
Floppus schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:27:
Waarom denk je dat een betaaldienst de zaak verandert? Zelfs bij marktplaats staat gewoon dat verkoper aansprakelijk is als er iets misgaat. Ze bieden geen garantiedienst of verzendservice, ze bieden een betaalservice. Dat staat volledig los van de overeenkomst zelf en welke verplichtingen dat schept.

De sticky zegt ook niet dat het niet uitmaakt of je een blauwe spijkerbroek droeg toen je het verstuurde. Omdat het niet relevant is. Mensen hebben de neiging om overal dingen bij te verzinnen, maar als het niet relevant is staat het er niet.

Anders zou het zijn als Marktplaats in die voorwaarden zou hebben staan dat het risico bij koper ligt. Dan is dat de afspraak. Maar dat is niet zo- ongeacht hoe ze de processen hebben ingericht ten aanzien van wie het geld in eerste instantie krijgt.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat je niet zomaar geld gaat teruggeven. Ik zou ook regelen dat je de handtekening controleert. Bij voorkeur met die in zijn ID of op de bankpas. Het is ook niet vreemd om dat te vragen.
En ja, hij kan bewust een fake krabbel geplaatst hebben. Er zijn altijd wegen om iemand op te lichten. Met die dienst hoeft hij dat uiteraard niet vaker te doen: als dit elke keer is valt dat ook op. Het lijkt mij veel moeite om die dienst te kiezen waarbij hij sowieso het geld niet eerst krijgt. Dan kon hij gewone zending kiezen en hetzelfde vorderen.

Wij kunnen niet ruiken of hij iets probeert. We kunnen alleen de situatie beschouwen en uitleggen hoe het zit indien beiden te goeder trouw zijn.
Omdat het meer dan alleen een betaal dienst is zoals ze het aanbieden ze zeggen dat het een extra dienst is
''Naast het betaalverzoek dat je via Mijn Berichten doet, kun je ook gebruik maken van de extra dienst ‘Gelijk Oversteken’ ''
Jawel hoor ik voel me er niet goed bij als er uit het onderzoek uitkomt dat het toch ergens anders is fout gegaan en de koper het pakket niet heeft ontvangen en post NL niet uitkeert dan zal ik wel voorstellen met de koper om 50/50 te doen en dat komt alleen omdat er wel een bewijs is, was er geen bewijs dan had ik het geld ook netjes terug gestort want ik heb nergens afgesproken risico koper, waar ik nu wel van geleerd heb want dat is de eerste regel die ik voortaan vermeld als ik iets verzend, risico koper

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik denk dat het handig is dat je even de feiten op papier zet, en voor jezelf een overzicht houd.
Ik vind het vaag dat de ontvanger op de middag van afleveren al actie onderneemt, en niet de dag afwacht.
actie in de zin van alle alarmbellen laten rinkelen ipv later in de avond, of de volgende dag jou als verzender eerst te informeren. Dit, plus ook dat er getekend is voor aflevering geeft mij al een raar gevoel. tijdvak van aflevering zegt in veel gevallen niets en kan zo rond 12-14u veranderen. En dan nog is het(tenminste hier) vaak een 3-4 uurs indicatie. Dit neemt niet weg dat de verkoper volgens de wet aansprakelijk gehouden kan worden, daar doe ik geen uitspraken over. Voor al je volgende advertenties zou ik de aanmerking sturen dat de verkozen verzendoptie op risico koper geschiedt, maar dat jij je best doet de aangekochte waar goed verpakt en netjes verstuurd en alle bewijzen bewaard. Of je het wil af laten halen is jouw keuze.
Welke verzendservice ook. Dit communiceer je duidelijk vooraf. en in de advertentie kun je duidelijk kort aangeven: verzenden op risico koper.

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:35
Slux schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:25:
[...]

De koper woont in de redelijke buurt wat ik zag op googlemaps is vader van 2 kinderen en klonk imo vrij normaal aan de telefoon nadat ik hem had gebeld toen hij melde dat het kwijt was.
Als jij goed kan slapen als vader door iemand voor 350 euro oplichten dan ben je wel een voorbeeld voor je kids en omgeving.
Oplichters proberen vaak een bepaalde setting en plaatje in je hoofd te creëren, kinderen horen daar vaak bij. Kinderen zijn onschuldig dus jij krijgt een associatie met onschuld en wel meer dingen, oplichters gaan daar erg ver in, het is een toneelstuk dat zij opzetten met een mooie aankleding.

• Floppus

Floppus

Slux schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:42:
[...]

waar ik nu wel van geleerd heb want dat is de eerste regel die ik voortaan vermeld als ik iets verzend, risico koper
Dat is altijd een goed plan; maar bedenk wel dat als je onder bepaalde voorwaarden handelt, je niet zomaar anders kan afspreken. Bij deze dienst van Marktplaats staat ook risico verkoper- die kan je dus niet meer gebruiken. (En om eerlijk te zijn heeft het ook geen toegevoegde waarde. Schijnveiligheid zoals je al gemerkt hebt)

Hier op Tweakers heb je reviews en kan je zelf je afspraken maken. Moet het wel iets met een stekker zijn natuurlijk ;)

• paQ
  • Nu online
Hackus schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:01:
Ik denk dat het handig is dat je even de feiten op papier zet, en voor jezelf een overzicht houd.
Ik vind het vaag dat de ontvanger op de middag van afleveren al actie onderneemt, en niet de dag afwacht.
naja, als ik op de traceerinformatie zie: het is bezorgd 1,5 uur geleden (bijv), dan zou ik me ook snel melden als dat niet het geval is. Als het dan alsnog arriveert is dat helemaal prima natuurlijk, en kan er weer een 'klacht' op de stapel naar postNL. Komt het pakket niet aan, dan heb ik me reeds zsm gemeld.
Heel raar vind ik dat niet.

Wat ik wel raar vind is dat Marktplaats zo quasi verbaasd reageert over dat de bezorger wel eens zelf getekend zou kunnen hebben :o . Dat bezorgers zelf tekenen voor aflevering gebeurt volgens mij echt 1000 keer per dag*.
Het gaat alleen een keer of 10 van die 1000 fout**, en dan krijg je gedonder.

* weet ik niet, kan ook 300 zijn, maar ook 8230
** zal postnl nooit openheid over geven verwacht ik

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:51
Floppus schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:29:
[...]

Dat is altijd een goed plan; maar bedenk wel dat als je onder bepaalde voorwaarden handelt, je niet zomaar anders kan afspreken. Bij deze dienst van Marktplaats staat ook risico verkoper- die kan je dus niet meer gebruiken. (En om eerlijk te zijn heeft het ook geen toegevoegde waarde. Schijnveiligheid zoals je al gemerkt hebt)

Hier op Tweakers heb je reviews en kan je zelf je afspraken maken. Moet het wel iets met een stekker zijn natuurlijk ;)
Komt dit er nou op neem dat je het risico niet kunt verschuiven, ook als je beiden akkoord gaat? Ik vermeld het er altijd bewust bij om meteen duidelijk te zijn.

• paQ
  • Nu online
Jordymt schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:55:
[...]

Komt dit er nou op neem dat je het risico niet kunt verschuiven, ook als je beiden akkoord gaat? Ik vermeld het er altijd bewust bij om meteen duidelijk te zijn.
Ik vind het juridisch ook wel een interessante eigenlijk.
Beide partijen gaan akkoord met de spelregels van de middleman (marktplaats) om de transactie op die wijze af te ronden.
In wezen heeft TS daar aan voldaan, maar voor de ontvanger heeft de verkoper (vermeend) niet geleverd.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee