Anoniem: 27535 schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:06:
Waarom open je een topic als je toch claimt dat wat je niet wil horen niet is waar een rechter in meegaat? We hebben zelfs de wetgeving in de sticky staan, waar iemand met juridische scholing je naar verwezen heeft.
By all means, stel aan koper voor naar de rechter te gaan, levert weer jurisprudentie op. Maar op basis van de info hier en ervan uitgaande dat beide partijen te goeder trouw zijn, kunnen we je niets anders vertellen- wat je wil horen of niet.
Omdat het hier om een dienst gaat die markplaats aanbied, er staat daar niks over vermeld in het sticktopic, daar gaat het alleen over de koper en verkoper, er staat dus niks vermeld over 3rden.
Dan kan iedereen wel roepen lees het sticky topic want dat is door iemand met juridische scholing geschreven, deze situatie staat daar niet beschreven toch ?
JvS schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:10:
[...]
He? Marktplaats is geen partij in de deal. Je hebt toch niet verkocht aan Marktplaats? Die zijn een tussenpersoon in de financiële transactie. Je stelt toch niet dat je een deal met de Bank hebt, omdat die ertussen zitten?
Jij hebt gewoon een deal met hem en bent verantwoordelijk zoals de wet het stelt. Wat ik me afvraag: Heb je nu een handtekening die onomstotelijk bewijst dat hij het ontvangen heeft? Want dan heb je uiteraard gelijk. Maar een willekeurig getekend briefje is natuurlijk onvoldoende bewijs (wel voor de marktplaatsdienstprocessen, maar niet voor je echte verantwoordelijkheid).
[...]
Dan is de verkoper juridisch verantwoordelijk voor een niet aangekomen zending,
tenzij uitdrukkelijk anders afgesproken.
Je betaald er toch voor dat marktplaats veilig oversteken aanbied ? zij zeggen dat de verkoper betaald wordt zodra de koper het product heeft ontvangen, je kan ook gewoon via ideal betalen wat je kan vergelijken met jou voorbeeld als deal met de bank, waardoor ze geen partij zijn en alleen een tussenpersoon, of zie ik dat verkeerd ?
Ik heb het pakket verzekerd verzonden en een afleveringen bewijs met handtekening en naam van de ontvanger, de naam komt overeen met de koper, de handtekening weet ik niet want ik heb geen legitimatie van hem om het mee te vergelijken .
Nogmaals ik hoop natuurlijk dat het gewoon netjes wordt afgehandeld en de koper zijn product krijgt of wel vergoed omdat het verzekerd verstuurd is en dat tot max 500 euro vergoed wordt.
ik heb ook de advertentie nog dus kan ook aantonen bij post nl wat de waarde is.
Ik vraag mij alleen af of het sticky topic in deze ook klopt want ik ben daar zelf nog niet zeker van en heb ook nog geen goede argumenten op alleen het is de wet en lees het sticky topic maar door gezien.
Terwijl de voorwaarden van dienst iets anders zeggen, een grote partij zoals veiligoversteken/marktplaats zullen dit toch wel uitgezocht hebben wat wel of niet bij de wet geregeld is ?
Sorry als ik hier mee mensen misschien irriteer door eigenwijs te zijn, het is niet mijn bedoeling.
[
Voor 54% gewijzigd door
Slux op 31-12-2017 11:31
]