Marktplaats koper zegt dat pakket niet is aangekomen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 45.664 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jordymt schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:55:
[...]

Komt dit er nou op neem dat je het risico niet kunt verschuiven, ook als je beiden akkoord gaat? Ik vermeld het er altijd bewust bij om meteen duidelijk te zijn.
Als je akkoord gaat met de voorwaarden van Marktplaats, en die zeggen dat verkoper altijd het risico draagt, dan is dat niet zomaar ongeldig. Voor handelaren is het altijd risico verkoper, maar particulier mag je het afspreken. Dat kan dus ook via voorwaarden waar je mee akkoord gaat.

Of het stand houdt voor de rechter als je het toch anders afspreekt is de vraag. Ik durf daar geen uitspraak over te doen. Het zal van een aantal factoren afhangen- wat is het belang van marktplaats om dit op te leggen, hoe concreet was de onderlinge afspraak, zijn de voorwaarden duidelijk genoeg in het opleggen of lijkt het meer procesondersteuning, etc. De veilige route is een dienst gebruiken die je sowieso de vrijheid laat tot zelf afspreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Het systeem van marktplaats is net zo sterk als de zwakste schakel. In dit geval: identificatie bij overhandiging pakket. Bij bezorging aan huis moet ik b.v. wel een krabbe maar hoef ik geen legitimatie te overhandigen. Wie zegt in dat geval dat de handtekening van mij is?
Wanneer ik hetzelfde pakket bij het postnl afhaalpunt moet afhalen, moet ik vrijwel altijd een legitimatie overhandigen. Daarbij is altijd traceerbaar wie het pakket heeft opgehaald. Het kost natuurlijk veel meer tijd, maar het zou veel problemen besparen als bij overhandiging aan de deur ook legitimatie wordt overhandigd.
Ongetwijfel zal voor zo’n wijziging de wet aangepast worden en moet dit eerst escaleren of bij een consumentenorganisatie gemeld worden.

Zelf heb ik ooit een een dure cameralens bezorgd gekregen. Er moest voor getekend worden. Echter op het moment van bezorging had de bezorger zo veel haast, ik kreeg het pakket overhandigd en weg was ie. Later zag ik online dat er een vreemde handtekening (waarschijnlijk door de bezorger) was geplaatst. Ik heb nog overwogen om dit te gaan melden en als test aan te geven dat ik niks heb ontvangen. Ik had dan ongetwijfeld de winkel benadeeld en niet postnl/bezorger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:02

rjong5

?

Tijdje meegekeken in dit topic, enige wat ik een beetje vreemd vind is dat het lijkt dat het "woord" van de koper belangrijker zou zijn dan het afleverbewijs dat verkoper in handen heeft....

Sneu voor de koper mocht hij ook te goeder trouw handelen, maar lijkt mij ( mening, totaal niet juridisch onderbouwd) dat koper dan maar Postnl moet aanklagen voor vervalsen van handtekening oid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Vervelende situatie. Voor de verkopers op Marktplaats die hier meelezen: ik zou geen gebruik maken van Gelijk Oversteken om bovenstaande redenen.

Had al een raar gevoel bij introductie van de dienst en nadat er direct enkele kopers zich melden om gebruik te maken van de service ging bij mij het oplichtersalarm af.

Gek genoeg wordt er bij oplichting icm Marktplaats vaak meteen gedacht aan verkopers, maar ik ben er achter dat er waarschijnlijk minstens zoveel kopers de boel proberen op te lichten. Daarvoor zijn verschillende manieren waarbij Gelijk Oversteken ook weer een nieuwe uitdaging voor ze is;)

On topic: ik vind dat de koper erg snel overal heeft gereclameerd en ik lees ook niet dat hij bijv. meteen de bezorgbus achterna is gegaan. Zolang deze middenin een route in een wijk rijdt kun je deze vaak nog wel opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:00
rjong5 schreef op zondag 31 december 2017 @ 20:02:
Tijdje meegekeken in dit topic, enige wat ik een beetje vreemd vind is dat het lijkt dat het "woord" van de koper belangrijker zou zijn dan het afleverbewijs dat verkoper in handen heeft....
Het gaat er om dat je als verkoper normaal gesproken verantwoordelijk bent voor het hele proces tot en met aflevering. En als koper stelt dat er niets afgeleverd is, moet jij als verkoper bewijzen dat er wel is geleverd. En simpelweg een papiertje met een naam er op is geen bewijs, enkel een papiertje met een naam er op. Het is dus niet zo dat koper moet bewijzen dat er niets is geleverd, maar dat je als verkoper moet bewijzen dat er WEL is geleverd.
Sneu voor de koper mocht hij ook te goeder trouw handelen, maar lijkt mij ( mening, totaal niet juridisch onderbouwd) dat koper dan maar Postnl moet aanklagen voor vervalsen van handtekening oid
Da's inderdaad niet juridisch onderbouwd. :)
Koper heeft geen contract met PostNL. Verkoper wel, dus verkoper zal de klachtenprocedure bij PostNL moeten startern. Koper hoeft niets anders te doen dan op z'n geld terug dan wel pakket te wachten.
(ook ik, niet juridisch onderlegd, maar lees wel vaker topics die over dit soort problemen gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Ben zelf zo'n 12 jaar actief op MP, en ik heb weinig vertrouwen in het "Gelijk oversteken" van ze om bovenstaande reden. Mijn onderbuurman is een soortgelijk iets overkomen begin Nov.

PostNL.nl geeft aan dat het pakket was ontvangen op dinsdag, het pakket kwam daadwerkelijk pas aan op vrijdag bij de ontvanger. Het contact dat hij had met MP in die tussentijd wees vooral uit dat hij "pech" had.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Laatst ben ik helaas ook het slachtoffer geworden van PostNL, ik had mijn pakket geretourneerd naar een antwoordnummer. Helaas ben ik zelf zo stom geweest om het bonnetje kwijt te raken, de enige keer dat dit precies gebeurde was ook meteen mijn pakketje weg.. Kon fluiten naar mijn centen, webshop kan de track en trace niet achterhalen, de verzendwinkel kan dat niet uit het systeem halen.. Ging om een bedrag van €35, niet zo hoog, maar het gaat om het principe dat je PostNL gewoon niet meer vertrouwd. UPS vind ik een stuk beter, geen gezeik en je kan je pakketbezorging ook direct laten uitstellen, ipv dat wanneer je naar je werk bent en er niemand thuis is.

[ Voor 4% gewijzigd door _Heisenberg_ op 02-01-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

_Heisenberg_ schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:21:
Laatst ben ik helaas ook het slachtoffer geworden van PostNL, ik had mijn pakket geretourneerd naar een antwoordnummer. Helaas ben ik zelf zo stom geweest om het bonnetje kwijt te raken, de enige keer dat dit precies gebeurde was ook meteen mijn pakketje weg.. Kon fluiten naar mijn centen, webshop kan de track en trace niet achterhalen, de verzendwinkel kan dat niet uit het systeem halen.. Ging om een bedrag van €35, niet zo hoog, maar het gaat om het principe dat je PostNL gewoon niet meer vertrouwd. UPS vind ik een stuk beter, geen gezeik en je kan je pakketbezorging ook direct laten uitstellen, ipv dat wanneer je naar je werk bent en er niemand thuis is.
Indien je pakje aangemeld is voor retour en je de aanwijzingen hebt gevolgd van webshop, is er een veel gevallen een registratie van het pakketnummer, al dan niet uitgegeven door webshop. Tip, als het niet het geval is, communiceer het pakketnummer evt. met image van je ontvangen bon.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kunnen de eigen ervaringen met PostNL, Marktplaats en alle andere tussenpartijen stoppen hier? Dit heeft niets meer met het oorspronkelijke probleem van de TS te maken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Weer een update.

Ik had hem gister gemaild of hij de bezorger al had aangesproken en aangifte had gedaan, en dat ik postnl had gebeld om een onderzoek te laten starten.
Krijg ik een uurtje later een melding dat het pakketje toch bij de buren was afgeleverd, de buren die niet thuis waren hadden nu ineens een vergeten zoon die wel thuis was ....

ik heb nu toch twijvels of de koper echt wel zo eerlijk was, ik kan niks bewijzen maar alles opgelted klopte zijn verhaal toch niet helemaal.

Maar goed gelukkig aangekomen, heb weer een hoop geleerd, en helaas ook weer een stukje vertrouwen verloren in de medemens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeerde toch iets te flikken waarschijnlijk. Maar omdat jij zo alles geregeld had werd het een beetje te heet onder zijn voeten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:29

MsG

Forumzwerver

Grappig dat hier altijd zo gauw oplichting wordt verondersteld vanaf de andere kant, terwijl zodra er een topic komt waarbij TS juist de koper is alle redeneringen weer de andere kant op gaan.

Ik weet nu als verkoper dat ik in ieder geval geen escrow er tussen hoef. Tien jaar geleden probeerde Marktplaats dit ook al eens als dienst, maar dat is volgens mij vrij snel ook weer gestopt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:33
Slux schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 08:45:
Weer een update.

Ik had hem gister gemaild of hij de bezorger al had aangesproken en aangifte had gedaan, en dat ik postnl had gebeld om een onderzoek te laten starten.
Krijg ik een uurtje later een melding dat het pakketje toch bij de buren was afgeleverd, de buren die niet thuis waren hadden nu ineens een vergeten zoon die wel thuis was ....

ik heb nu toch twijvels of de koper echt wel zo eerlijk was, ik kan niks bewijzen maar alles opgelted klopte zijn verhaal toch niet helemaal.

Maar goed gelukkig aangekomen, heb weer een hoop geleerd, en helaas ook weer een stukje vertrouwen verloren in de medemens
Dan blijft er nog 1 vraag over, heb jij inmiddels je geld al ? :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
TerrorSource schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:53:
[...]

Dan blijft er nog 1 vraag over, heb jij inmiddels je geld al ? :)
Nee nog niks ontvangen maar dat komt wel goed denk ik ze moeten eerst nog wat rente trekken van die paar centjes voordat ze uitkeren denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ontvanger wou gewoon de boel flessen en van het geld zijn vuurwerk en Silvester party betalen :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jitter
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2022
MsG schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 09:27:
Grappig dat hier altijd zo gauw oplichting wordt verondersteld vanaf de andere kant, terwijl zodra er een topic komt waarbij TS juist de koper is alle redeneringen weer de andere kant op gaan.
Niet grappig, treurig.
Het zou nl. goed kunnen dat e.e.a. toch wel een misverstand was, maar we kiezen er - van deze kant van het toetsenbord - toch iets te makkelijk voor om een veronderstelling als waarheid te zien, ook al kennen we niet alle feiten.

Dat e.e.a. niet helemaal in orde is hoe pakketjes worden bezorgd door sommige bedrijven, daar ben ik het wel mee eens. Maar er zijn ook bedrijven die wel volgens het boekje werken, maar ook daar kunnen fouten gemaakt worden, het blijft mensenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:25
Een les ik die zou willen trekken uit dit soort zaken is dat bij bedragen van >100 euro aangetekend verzenden interessant is. Kan je de schuld in ieder geval wel bij de verzender leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:17
Zebby schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:48:
Een les ik die zou willen trekken uit dit soort zaken is dat bij bedragen van >100 euro aangetekend verzenden interessant is. Kan je de schuld in ieder geval wel bij de verzender leggen.
Want de bezorger kan geen krabbel zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwittig Marktplaats wel even van e.e.a.

Het lijkt mij vrij duidelijk dat de ontvanger geprobeerd heeft je op te lichten. Je komt er niet dagen later ineens achter dat het 'toch toevallig bij de buren is afgeleverd'.

Verder krijg jij je geld en heeft hij het pakketje dus is daarmee op zichzelf de kous afgedaan, maar ik denk dat het voor MP wel prettig is om te weten. Als dit sujet het bij jou probeert, zal hij het vaker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:17
Verwijderd schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 18:50:
Verwittig Marktplaats wel even van e.e.a.

Het lijkt mij vrij duidelijk dat de ontvanger geprobeerd heeft je op te lichten. Je komt er niet dagen later ineens achter dat het 'toch toevallig bij de buren is afgeleverd'.

Verder krijg jij je geld en heeft hij het pakketje dus is daarmee op zichzelf de kous afgedaan, maar ik denk dat het voor MP wel prettig is om te weten. Als dit sujet het bij jou probeert, zal hij het vaker doen.
Dit kan alsnog makkelijk gebeuren hoor. En gebeurt regelmatig. Ik noem 3/4 huizen veder ook mijn buren. En ik ga toch echt niet iedereen lang om te vragen of zij mijn pakketje hebben.

En een oplichter zal niet zo snel toegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 19:30:
[...]

Dit kan alsnog makkelijk gebeuren hoor. En gebeurt regelmatig. Ik noem 3/4 huizen veder ook mijn buren. En ik ga toch echt niet iedereen lang om te vragen of zij mijn pakketje hebben.

En een oplichter zal niet zo snel toegeven.
Het pakketje was bij zijn directe buren afgeleverd, ik had hem dezelfde dag gebeld met de vraag of het bij zijn buren afgeleverd kon zijn, dat was onmogelijk volgens hem zijn buren sprak hij regelmatig en de andere buren waren weken weg.
Hij was zelfs geïrriteerd dat ik het vroeg, kwam met de melding ik lieg niet.

Toen ik hem de laatste keer mailde met het verhaal dat ik een onderzoek had laten instellen en of hij de bezorger al had gesproken en aangifte had gedaan, kreeg ik een uur later een mailtje dat er toch een verloren zoon thuis bleek te zijn, die heeft hij blijkbaar gemist met de feestdagen en die had ook nog een getekend met zijn achternaam

Ik heb het de voordeel van de twijfel gegeven maar en zijn voor mij te veel onregelmatigheden in zijn verhaal gekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:24
Zebby schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:48:
Geeft ook geen enkele garantie, zeker niet als volgens PostNL het pakket '' gewoon '' is afgeleverd.
Maar ook als het beschadigd aankomt en het erg aannemelijk is dat dit tijdens het transport is gebeurt moet je nergens op rekenen.

Je kunt natuurlijk als verkoper aangeven dat je geen verantwoordelijkheid neemt voor een niet ontvangen of beschadigde zending maar het aangetekend/verzekerd verstuurd.
Uiteindelijk komt het er dan op neer dat zo'n escrow service als ''gelijk oversteken'' praktisch niks toevoegt aan de transactie voor zowel bonafide verkoper als bonafide koper.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Kan jij nu geen aangifte doen tegen hem, wegens poging tot oplichting?
En inderdaad melding bij Marktplaats doen, bij meerdere klachten wordt in ieder geval zijn account geblokkeerd, helaas geen IP ban (of dat is inmiddels wel, dat zal een flinke vooruit gang betekenen)

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-10 21:32
Tot mijn verbazing kom ik dit topic tegen. Ik ben in dit geval de koper en voel mij genoodzaakt om te reageren. Door slechte ervaringen met Post.nl heb ik gevraagd om pakket verzekerd te verzenden ging toch om aanzienlijk bedrag. Was de bewuste dag thuis kreeg via de Post.nl app melding dat pakket geleverd en was getekend terwijl ik niemand gezien had. Omdat er getekend was dat kon ik zien in de app was ik bang dat Post.nl zich daar achter zou verschuilen. Daarom gelijk contact gezocht met Online Betaalplatform, Post.nl , Marktplaats en Slux. Ook aangegeven dat Slux pakket had verzonden en de TT code had gestuurd dus er was geen sprake van oplichting van zijn kant maar een bezorger die zijn werk niet goed doet. Ik heb navraag gedaan bij de buurvrouw maar die hadden niets ontvangen. Andere buren waren paar dagen weg dat wist ik. Alleen hun zoon was wel thuis bleek achteraf en had pakket van de bezorger aangepakt. Heeft niet meer aan pakket gedacht. Door omstandigheden was ik weinig thuis en heb ook niet gezien dat hij wel thuis was. Pas gisteren kwam zijn vader langs met pakketje. Nooit heb ik de gedachten gehad om Slux te benadelen.

Ik heb serieus gedacht om aangifte te doen tegen Post.nl wat betreft handtekening maar hoorde al dat het een kansloze zaak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Maar waarom dan zo snel al gaan reclameren en het hele circus in gang zetten?

Overigens wel heel fijn dat ook de andere kant van het verhaal toelichting geeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brro38
sambalbaj schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:57:
Maar waarom dan zo snel al gaan reclameren en het hele circus in gang zetten?

Overigens wel heel fijn dat ook de andere kant van het verhaal toelichting geeft.
Wat zou jij doen als er een pakket bezorgt zou zijn met een valse handtekening en het gaat om bijna 350 euro en je ben al eerder benadeelt door Post.nl. Ik heb Post.nl gebeld om te vragen of ze contact wilde opnemen met de bezorger. MP en Online Betaalplatform heb ik gemaild om te zorgen dat verkoper zijn geld wel zou krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:29
brro38 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:03:
[...]

Wat zou jij doen als er een pakket bezorgt zou zijn met een valse handtekening en het gaat om bijna 350 euro en je ben al eerder benadeelt door Post.nl. Ik heb Post.nl gebeld om te vragen of ze contact wilde opnemen met de bezorger. MP en Online Betaalplatform heb ik gemaild om te zorgen dat verkoper zijn geld wel zou krijgen.
Die valse handtekening is toch gezet door de buurjongen? Dat kon jij op dat moment natuurlijk niet weten (er van uitgaand van dat jouw verhaal klopt), maar heb jij hem hier wel nog wel op aangesproken? Het is immers zeer onhandig van hem, dat hij met jouw naam heeft getekent, omdat dit uiteindelijk onnodig verwarring heeft gezaaid. Als hij gewoon met zijn eigen achternaam had getekend had jij meteen gezien dat het om jouw buurman ging (uitgaand van dat jij hun familienaam kent). Lijkt me wel iets om nog even te benadrukken en om vervolg-problemen te voorkomen...

[ Voor 6% gewijzigd door Valorian op 03-01-2018 23:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:02

rjong5

?

Neemt niet weg dat PostNL hier ernstig nalatig is, waar betaal je bij hun voor? Voor een afleverbewijs wat geen zak voorstelt?

Als ze hier aangetekende post ook zo omgaan.

En stel dat je iets verzekerd laat bezorgen en het komt niet aan? Zegt PostNL dan ook doodleuk dat het wel afgeleverd is ( omdat er een bezorger bijv getekend heeft) en je kunt fluiten naar je centen.

Iemand anders haalde het idee van ligitimatie aan wat je zou moeten tonen net zoals als je een pakket gaat afhalen. Lijkt me een goed idee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik zou alsnog een klacht indienen bij PostNL omdat de bezorger geen briefje heeft achtergelaten. De volgende keer kan je weer gaan lopen zoeken naar je pakket.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
Valorian schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 23:36:
[...]

Die valse handtekening is toch gezet door de buurjongen? Dat kon jij op dat moment natuurlijk niet weten (er van uitgaand van dat jouw verhaal klopt), maar heb jij hem hier wel nog wel op aangesproken? Het is immers zeer onhandig van hem, dat hij met jouw naam heeft getekent, omdat dit uiteindelijk onnodig verwarring heeft gezaaid. Als hij gewoon met zijn eigen achternaam had getekend had jij meteen gezien dat het om jouw buurman ging (uitgaand van dat jij hun familienaam kent). Lijkt me wel iets om nog even te benadrukken en om vervolg-problemen te voorkomen...
Die buur jongen kan daar niet zoveel aan doen, de chauffeur die zet de naam in het systeem en is daar ook verantwoordelijk voor.

Verder kan je de schuld volledig bij de post nl bezorger leggen.
Want die heeft A een foutieve naam ingevoerd en B dit is nog wel het belangrijkste, vergeten om het gemist blaadje in de Koper zijn brievenbus te stoppen.

En ik begrijp ook heel goed de buur jongen het pakketje niet eerder naar de Koper heeft gebracht.
Want die was er naar alle waarschijnlijkheid ervan overtuigd dat de Koper het wel wist dat het pakketje bij hem ligt.
Had ik ook niet gedaan, de buren zijn geen bezorgers.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Dat men sneller aan oplichting denkt komt mede door alle waarschuwingen die we krijgen de laatste tijd (jaren?) over bv. Marktplaats-aankopen. Hoewel je mensen graag het voordeel van de twijfel geeft, gaat er toch iets knagen. Dus ik denk dat we niet te snel boos op elkaar moeten worden als iemand daar aan heeft gedacht. Het treurige is dat de echte kwaadwillenden dit hebben veroorzaakt.
Gelukkig is dit geval opgelost. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
paQ schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:59:
[...]

Ik vind het juridisch ook wel een interessante eigenlijk.
Beide partijen gaan akkoord met de spelregels van de middleman (marktplaats) om de transactie op die wijze af te ronden.
In wezen heeft TS daar aan voldaan, maar voor de ontvanger heeft de verkoper (vermeend) niet geleverd.
eigenlijk een vorm van bindende mediation; beiden gaan akkoord met de voorwaarden van de te gebruiken dienst. Gaat nog steeds niet boven de wet, maar telt wel zwaar mee als de samen overeengekomen regels nageleefd zijn.

Maar heeft TS ondertussen z'n geld nu al van Marktplaats?

Krijg niet echt een positief beeld van dat 'gelijk oversteken' van Marktplaats. Het komt, ondanks heldere regels, toch vooral neer op 'zoek het samen maar uit, en zolang jullie er niet uit zijn trekken wij wel rente van de centen naast de 2% opslag'. Kan natuurlijk ook precies de bedoeling zijn, maar dan is het geen dienst voor de gebruikers. Ga hier in ieder geval nooit gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:29
michael3 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 07:23:
[...]

Die buur jongen kan daar niet zoveel aan doen, de chauffeur die zet de naam in het systeem en is daar ook verantwoordelijk voor.

Verder kan je de schuld volledig bij de post nl bezorger leggen.
Want die heeft A een foutieve naam ingevoerd en B dit is nog wel het belangrijkste, vergeten om het gemist blaadje in de Koper zijn brievenbus te stoppen.

En ik begrijp ook heel goed de buur jongen het pakketje niet eerder naar de Koper heeft gebracht.
Want die was er naar alle waarschijnlijkheid ervan overtuigd dat de Koper het wel wist dat het pakketje bij hem ligt.
Had ik ook niet gedaan, de buren zijn geen bezorgers.
Ah, dat had ik verkeerd begrepen. Dacht dat je bij PostNL altijd een handtekening moest zetten én zelf een naam, als ontvanger. Wat volgens mij al een hoop zou oplossen is al een track-trace systeem ook aangeeft bij welk adres het pakket is afgegeven als iemand niet thuis is, zodat je ook als een briefje "vergeten" is of per ongeluk tussen de folders weggegooid je nog altijd weet waar het is afgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Valorian schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:27:
[...]
Ah, dat had ik verkeerd begrepen. Dacht dat je bij PostNL altijd een handtekening moest zetten én zelf een naam, als ontvanger. Wat volgens mij al een hoop zou oplossen is al een track-trace systeem ook aangeeft bij welk adres het pakket is afgegeven als iemand niet thuis is, zodat je ook als een briefje "vergeten" is of per ongeluk tussen de folders weggegooid je nog altijd weet waar het is afgeleverd.
Aangezien TS vermeld dat hij aangetekend verstuurd is, ga ik er vanuit dat alleen de echte ontvanger mag tekenen. De PostNL man\vrouw heeft daarom zeer waarschijnlijk niet de optie om hem bij de buren af te leveren en of de naam te veranderen in zijn handheld.

Is vermoedelijk ook de reden dat hij geen kaartje heeft gemaakt, omdat hij niet op deze manier niet mag afleveren. Dan krijgt hij weer gezeur over de kaartjes bij terugkomst.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:29

MsG

Forumzwerver

sambalbaj schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:55:
[...]

eigenlijk een vorm van bindende mediation; beiden gaan akkoord met de voorwaarden van de te gebruiken dienst. Gaat nog steeds niet boven de wet, maar telt wel zwaar mee als de samen overeengekomen regels nageleefd zijn.

Maar heeft TS ondertussen z'n geld nu al van Marktplaats?

Krijg niet echt een positief beeld van dat 'gelijk oversteken' van Marktplaats. Het komt, ondanks heldere regels, toch vooral neer op 'zoek het samen maar uit, en zolang jullie er niet uit zijn trekken wij wel rente van de centen naast de 2% opslag'. Kan natuurlijk ook precies de bedoeling zijn, maar dan is het geen dienst voor de gebruikers. Ga hier in ieder geval nooit gebruik van maken.
Er is volgens mij ook bijna nooit een optie die zowel meerwaarde biedt voor de verkoper als de koper. Wat dat betreft is het een wip-wap van tegengestelde belangen. Als verkoper wil je juist de verantwoordelijkheid uitbesteden aan de koper, als koper wil je juist dat de verkoper dat is (zoals het juridisch ook standaard zo is). De consensus op internet is dat je eerst het geld overmaakt als koper en dan pas je product krijgt, en in de praktijk als je het pakket nooit krijgt ben je als koper de sjaak en niet zozeer als verkoper. Niet zo gek dat al die zekerheids-opties dus vooral op de koper inspelen, die is ook meer in de positie een bepaalde betaal- of verzendoptie af te dwingen dan de verkoper. De enige voordelen die je als verkoper vaak uit dit soort veiligheidsmodules haalt is dat je in potentie meer afzetmarkt hebt, omdat je anders eventueel kopers zou mislopen die per se zo'n tussenpersoon er bij willen.

Zo had je rond 2007 het concept 'PayDutch' waarbij de koper zelfs een week volgens mij, de tijd had om het product uit te proberen en een akkoord te geven. Pas dan krijg je je geld. Bij de gemiddelde Marktplaats-tokkie moet ik er niet aan denken dat er eerst een week met een product wordt geprobeerd, waarbij het uiteindelijk in die week door user error of verkeerd gebruik toch niet goed wordt bevonden en je als verkoper vervolgens met een beschadigd product zit. Als koper echter zou ik bij een duurder product zoiets weer niet zo gek vinden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
YakuzA schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:11:
[...]

Is vermoedelijk ook de reden dat hij geen kaartje heeft gemaakt, omdat hij niet op deze manier niet mag afleveren. Dan krijgt hij weer gezeur over de kaartjes bij terugkomst.
Helaas komt het heel soms ook voor dat de bezorger vergeet om een kaartje te maken.
Was bij mij ook keer het geval, betrof een normale pakket zending.
Vind het pakketje maar is?
Gelukkig kwam 2 dagen later een buur van de overkant het pakket brengen.

[ Voor 3% gewijzigd door michael3 op 04-01-2018 16:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Vandaag eindelijk centjes ontvangen

Geleerd nooit meer via online platforms betalingen/verzendingen te doen en bij verzenden duidelijk afspreken risico koper.

Blijkt toch dat ik er met mijn laatste reactie naast zat, mijn welgemeende excuses aan de koper daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:44

Pierre

Van nature lui!

Wat ik wel jammer vind dat je ook hier bijna aan de schandpaal gehangen wordt omdat jij je niet aan de regels gehouden zou hebben.
Maar top dat je je geld hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Pierre op 04-01-2018 19:02 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brro38
Slux schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:34:
Vandaag eindelijk centjes ontvangen

Geleerd nooit meer via online platforms betalingen/verzendingen te doen en bij verzenden duidelijk afspreken risico koper.

Blijkt toch dat ik er met mijn laatste reactie naast zat, mijn welgemeende excuses aan de koper daarvoor.
Geen probleem super blij met me Nuc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 16:27
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 05-04-2020 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het is niet de bedoeling om oude topics zomaar te kicken, zeker niet om alleen maar adresgegevens van een (mogelijke) fraudeur te dumpen in een topic dat niets met jouw probleem te maken heeft, behalve dat het beide om Marktplaats gaat.

Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.