Toon posts:

Bitcoin op een oude laptop terugvinden

Pagina: 1
Acties:
  • 8.343 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In november 2013 volgde een nieuwsbericht dat Thuisbezorgd.nl Bitcoins accepteerde om pizza's mee te bestellen. Toen ben ik mij een klein beetje in Bitcoins gaan verdiepen en heb ik tot maximaal 1/10e aan Bitcoins ontvangen door gratis internetactiviteiten uit te voeren zoals het klikken op reclame e-mails.

Om de Bitcoins te ontvangen maakte ik gebruik van een HP Pavillion laptop waarop ik een dekstop wallet had geïnstalleerd. Ik logde in met een email adres en heb waarschijnlijk een van de populaire wallets gebruikt destijds.

Nu is mijn vraag of iemand mij kan helpen bij het terugvinden van deze Bitcoin wallet met inhoud? Ik weet helaas niet meer welk programma / wallet ik destijds heb gebruikt, deze staat niet meer geïnstalleerd op de oude laptop en ik vrees dat ik de laptop inmiddels ook een keer hersteld heb naar de fabrieksinstellingen.

Zoeken op woorden als 'bitcoin, wallet of -coin' heeft tot heden niet geholpen. Tevens heb ik dezelfde zoektermen gebruikt in mijn email om oude mails van bijvoorbeeld mijn inschrijving bij een (bitcoin wallet) platform te bevestigen. Ook dit is mij niet gelukt. Ik heb dus nog wel toegang tot de email waarmee ik destijds vermoedelijk een wallet heb aangemaakt en de laptop werkt ook nog.

Is er iemand die tips heeft hoe ik alsnog bij mijn 'verloren' bitcoin terug kom?

alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 23:18
Zit met het zelfde "probleem" dus lees graag even mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 08:16
NTFS recovery software draaien. Heb daar zelf succes mee gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dit schiet al aardig op, bedankt voor de reacties. Ik ga eens aan de slag.

Update: de software recovery ga ik morgen uitvoeren. Betreft de overige fora: helaas heeft het nog niet geholpen, ik heb me ook redelijk ingelezen en degene die mij voorgingen hadden ergens een bepaalde bitcoin file of naam van een platform of wallet, deze heb ik helaas (nog) niet. Het enigste wat ik wel weet is dat ik ooit bitcoins op een desktop wallet heb gehad en het lijkt dat mijn PC geen bestanden als 'wallet, bitcoin, coin' etc. heeft.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2017 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Het bestand wat je moet vinden heet "wallet.dat". Dat is je portomonnee.

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:26
Het beste kun je met een write-blocker je disk mounten en hier met dd een kopie van maken. Vervolgens kun je met krachtige forensische tools zoals Autopsy of Volatilty veel informatie terughalen. Mochten jullie persoonlijke assistentie willen stuur gerust een DM of mail.

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
De topicstarter is met de noorderzon vertrokken en deze kan wel dicht lijkt me.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.