Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb al aardig wat rond zitten zoeken, maar krijg het niet exact gevonden.

Ik heb in 2014 wat bitcoins gekocht, maar uiteindelijk nooit echt iets mee gedaan. Inmiddels zijn ze wat waard, dus ik wil ze gaan verkopen.

Nu heb ik nog mijn public key, en een pass van de wallet. Ik gok/denk dat ik destijds gebruik heb gemaakt van Electrum.

De 12 woorden heb ik volgens mij niet meer.

Is de public key + pass voldoende om weer toegang te krijgen tot deze wallet? Zo ja, hoe laad ik deze bij Electrum in? Is die pass hetzelfde als de private key, maar zou ik deze destijds onder een verkeerde naam hebben genoteerd?

Het is inmiddels weer zo lang geleden dat ik de details van destijds niet meer exact weer.

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-11-2017 20:01)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je die wallet kan vinden open je die met Electrum. Dan zie je de balans op die wallet ook gelijk staan. Wil je ze verzenden geeft het wachtwoord van de wallet je toegang tot de privesleutels in die wallet. Als je de wallet dus kan vinden en het wachtwoord tot de encryptie van de wallet klopt, dan is je probleem opgelost :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het wachtwoord geeft toegang tot de wallet en de privesleutels in die wallet. Daar heb je alleen wat aan als je wallet hebt. Het publiekeadres heb je sowieso niets aan. Met de seed (12 woorden) kan je de wallet herstellen. Dus als je alleen het wachtwoord van de wallet hebt en de wallet zelf niet, heb ik slecht nieuws voor je helaas.

Heb je de wallet wel is het heel simpel: Download Electrum en open de wallet. Wil je ze verzenden heb je het wachtwoord nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 21-11-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kortom, ik zou nog ergens een los bestandje moeten hebben wat de wallet zelf is, en die zou ik moeten kunnen recoveren met het wachtwoord? Bedankt, dan weet ik waar ik naar op zoek moet verder :)

Nu nog hopen iets terug te vinden

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je die wallet kan vinden open je die met Electrum. Dan zie je de balans op die wallet ook gelijk staan. Wil je ze verzenden geeft het wachtwoord van de wallet je toegang tot de privesleutels in die wallet. Als je de wallet dus kan vinden en het wachtwoord tot de encryptie van de wallet klopt, dan is je probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dikke pech, wallet weg. Alles afgezocht, maar ben er vrijwel zeker van dat ik die niet meer bestaat. Toch bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:22:
Helaas, dikke pech, wallet weg. Alles afgezocht, maar ben er vrijwel zeker van dat ik die niet meer bestaat. Toch bedankt voor de hulp. :)
Heb je ook eventueel bij appdata gekeken?
Wallets hebben vaak een ingebouwde functie op een backup te maken van je wallet file.
Deze zou dan moeten staan ergens hier:
\Users\YourUserName\AppData\Roaming\Electrum\wallets (or %APPDATA%\Electrum\wallets)
Zie ook http://docs.electrum.org/en/latest/faq.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ook al gekeken (Zowel heel Roaming als Local). Maar heb i.c.m. de mails etc nog het een en ander kunnen nalopen:
* Bitcoin gekocht in augustus 2014
* PC 1 heeft in november 2014 een herinstallatie gehad, maar geen AppData backup (wel documenten etc, maar daar stond deze helaas niet tussen)
* MacBook uit die tijd was rond die tijd overleden, en na gisteren de HDD eruit getrokken te hebben kwam ik tot de conclusie dat die sinds juli 2014 niet meer in gebruik is geweest. Daar kan hij dus ook niet op staan
* PC 2 heeft sinds die tijd meerdere formats gehad

Kortom, ben beetje door apparaten heen die ik destijds in gebruik heb gehad waar het eventueel op had kunnen staan.

Had ze destijds al afgeschreven (was toen nog maar iets van 15 euro waard wat ik overhield) en zou nu iets van 300 opleveren. De 'schade' valt dus wel mee, het is vooral puur even balen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:22:
Troost je, hier nog zo'n stumper ...
Ik heb ook nog zo'n 20 Bitcoin in een wallet.
In de begindagen was het niet zoveel waard, en via verschillende acties en wat pc-mining bijna 20BTC verzameld.
Je kreeg toen voor filmpjes en reclame's, en nog van die opdrachten in Bitcoin betaald
Die wallet stond op een usb, en de PC natuurlijk, maar uiteindelijk uit het oog verloren ( ik had er geen vertrouwen in, dát het iets zou worden )
De USB heb ik wel, die zit in mijn server als boot-schijf :+
De wallet op de PC is indertijd een keer verwijderd natuurlijk.

Toen de doorbraak op 100€ stond vond ik het een grappig verhaal, nu nog steeds, ik kan er niets aan veranderen ...... maar zuur is het wel, nu ze op 7000€ staan

ach, easy come, easy go !

Ik schaar me bij nog honderden anderen die (bijna) dezelfde fouten gemaakt hebben in het verleden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:47
Tja, ik heb ook ooit "wat een bulshit ik ga geen 2k in miners investeren" geroepen toen je nog tientallen bitcoints met miners per week kreeg..

Achteraf heeft iedereen gelijk zullen we maar zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosKilla
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
FreshMaker schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:44:
[...]

Die wallet stond op een usb, en de PC natuurlijk, maar uiteindelijk uit het oog verloren ( ik had er geen vertrouwen in, dát het iets zou worden )
De USB heb ik wel, die zit in mijn server als boot-schijf :+
De wallet op de PC is indertijd een keer verwijderd natuurlijk.

_/-\o_
Heb je al iets van recovery gedaan op de USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ChaosKilla schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:29:
[...]

Heb je al iets van recovery gedaan op de USB?
Die is ondertussen met win32imager al een paar keer overschreven met een boot-image
Dus daar is niets meer te redden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosKilla
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
:(

Ach ja, na regen komt zonneschijn :) :)
Pagina: 1