2013 Bitcoin wallet herstellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-06 13:19
Hey Tweakers,

Een paar jaar geleden heb ik op een avondje ooit een beetje rond geknoeit met Bitcoin. Om eerlijk te zijn snapte ik er allemaal niets van maar heb ik wel ergens een fractie van een bitcoin aangekocht.

In de loop der jaren was ik dat allang weer vergeten (een enkele keer herinnert en geprobeerd info terug te vinden, maar gefaald).

Nu heb ik van de week een .json file gevonden in de krochten van mijn Dropbox met de filename "wallet_27_01_2013_03_59_12.aes.json" in een folder genaamd 'Blockchain.info'.
De inhoud is encrypted en ik heb geen idee wat ik hier nog eventueel mee zou kunnen. In de history van mijn browsing geschiedenis zie ik inderdaad dat ik een beetje rond gesnuffelt heb op de 26ste van Januari 2013, op zoek naar bitcoin-info maar niet echt iets concreets.

Vermoedelijk heb ik dus een wallet aangemaakt op Blockchain.info. Weet iemand of ik met deze file verdere stappen kan ondernemen om mijn wallet te herstellen? Ik heb rond geklikt op blockchain.info maar heb daar niets gevonden wat me verder kan helpen.

Iemand die hier ervaring mee heeft en me kan vertellen wat deze file nog voor'n waarde heeft?
Many many thanks _/-\o_

Beste antwoord (via Scorp op 21-09-2017 22:33)

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-07 12:23
1e hit google:

https://blockchain.info/nl/wallet/import-wallet

*gebruiken op eigen risico :+

[ Voor 20% gewijzigd door jostefa op 21-09-2017 22:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-07 12:23
1e hit google:

https://blockchain.info/nl/wallet/import-wallet

*gebruiken op eigen risico :+

[ Voor 20% gewijzigd door jostefa op 21-09-2017 22:21 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik mag toch serieus hopen dat zo'n file 0.0 aan waarde heeft. Je zegt nu feitelijk net zo iets als dat je ergens een aankoopbon van een fysieke portemonnaie hebt gevonden en dat je de inhoud van EXPLICIET die portemonnaie wil "hebben" zónder te weten van wie dat ding feitelijk is en/of waar 't ding ter wereld zich bevind én wat de eventuele waarde is.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 21-09-2017 22:30 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Scorp
Thanks! What the hell, snap niet dat daar zelf niet terecht kwam.
wimmel_1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:21:
Ik mag hopen dat zo'n file 0.0 aan waarde heeft. Je zegt nu feitelijk dat je ergens een aankoopbon van een portemonnaie hebt gevonden en dat je de inhoud van EXPLICIET die portemonnaie wil "hebben" zónder te weten van wie dat ding feitelijk is en waar 't ding ter wereld zich bevind.
Nou; ik weet dat ik er zelf mee heb lopen klooien en zelf een aankoop heb gedaan. Het is nogal wat jaren terug maar ik weet dat dit gewoon mijn eigen aankoop was.

[ Voor 20% gewijzigd door Scorp op 21-09-2017 22:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
wimmel_1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:21:
Ik mag toch serieus hopen dat zo'n file 0.0 aan waarde heeft. Je zegt nu feitelijk net zo iets als dat je ergens een aankoopbon van een fysieke portemonnaie hebt gevonden en dat je de inhoud van EXPLICIET die portemonnaie wil "hebben" zónder te weten van wie dat ding feitelijk is en/of waar 't ding ter wereld zich bevind én wat de eventuele waarde is.
Het hele punt van de blockchain is dat alles onthouden word, dus ook die ene fractie van die ene bitcoin die @Scorp ooit in een grijs verleden heeft gekocht/gemined.

De file bevat de sleutel om hier toegang toe te krijgen.

Zie het meer als een kist met goud die je een paar jaar geleden hebt begraven en waar je nu de sleutel van terug vind ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JannyWooWoo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:49:
[...]

Het hele punt van de blockchain is dat alles onthouden word, dus ook die ene fractie van die ene bitcoin die @Scorp ooit in een grijs verleden heeft gekocht/gemined.

De file bevat de sleutel om hier toegang toe te krijgen.

Zie het meer als een kist met goud die je een paar jaar geleden hebt begraven en waar je nu de sleutel van terug vind ;)
Dan mag ik toch wel hopen dat er "iets" meer aan validatie/authenticatie/authorisatie aan vast zit. Iedere gebruiker van een block-chain zou anders wel eens vatbaar kunnen zijn/worden voor... een SMB hack ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
wimmel_1 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:54:
[...]

Dan mag ik toch wel hopen dat er "iets" meer aan validatie/authenticatie aan vast zit. Iedere gebruiker van een block-chain zou anders wel eens vatbaar kunnen zijn/worden voor... een SMB hack ;)
Ligt beetje aan de coin maar bij Bitcoin specifiek, als je de wallet niet encrypt hebt niet nee. De file heeft een key en die key is de sleutel.

Waneer mensen het over een off-line wallet hebben bedoelen ze b.v. dat ze het enige kopie van de key op een USB stick hebben staan ergens die in een la ergens ligt. Juist omdat bij een hack iemand zo makkelijk die files zou kunnen stelen en dus meteen toegang zou hebben.

Dus ja, precies zoals je zegt. Als je bitcoins hebt in een "eigen" wallet dan moet je heel voorzichtig met je keys omgaan.

Maar veel mensen gebruiken een on-line of exchange wallet. Waar de keys door een 3e partij die je vertrouwd worden beheerd (denk Coinbase, Bittrex etc.) en jij via een login/password/3rd factor er toegang tot krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
File is inderdaad geencrypt met een password.. Heb alles geprobeerd wat ik uit die periode mogelijk aan PW's heb gebruikt maar 't lukt me nog niet.. Spijtig.. want als ik met het goed herinner zit er ongeveer een kwart bitcoin in :') Met de koers van vorige week toch een mooie 1000,- intussen (destijds zo'n 25 a 30 euro)...

[ Voor 4% gewijzigd door Scorp op 22-09-2017 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 12-07 17:19
Scorp schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 04:00:
File is inderdaad geencrypt met een password.. Heb alles geprobeerd wat ik uit die periode mogelijk aan PW's heb gebruikt maar 't lukt me nog niet.. Spijtig.. want als ik met het goed herinner zit er ongeveer een kwart bitcoin in :') Met de koers van vorige week toch een mooie 1000,- intussen (destijds zo'n 25 a 30 euro)...
3750,-

HIer via google. Ben ook mijn geheugen aan het opfrissen om alles wat ik ooit had in kaart te brengen. Geen serieuze investeringen, wisselgeld van transacties die ik met bitcoin wilde doen. Tot nu toe op coinbase en kraken nog best wel serieuze kerstcadeautjes gevonden. Check ook daar voor de gein zou ik zeggen. Ook je gmail ff doorspitten op bitcoin, coinbase, blockchain, kraken, etc. Hoe ouder hoe beter. Idem om je hardeschijf.

Ik heb dus ook nog zo'n wallet.aes.json file van blockchain.info. Alleen geen login die ik kan gebruiken. Username password heb ik opgeschreven. Maar de site vraagt om een wallet-id en die lijkt niet op mijn username.Die wallet-id kan ik toegemaild krijgen en die weet ik nu, maar hier klopt mijn wachtwoord volgens mij niet op. Niet het wachtwoord dat ik heb opgeschreven in elk geval. Ben nog niet echt diep gegaan met oude wachtwoordcombinaties.

[ Voor 20% gewijzigd door HenkEisDS op 10-12-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 23:48

DirtyBird

Praktiserend denker

Kun je dat pw niet brute forcen?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrkZnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-06 13:01
Ik ben m'n wachtwoord ook kwijt, evenals mijn herstel woorden.
Kan me niet voorstellen dat ik een wachtwoord vergeten ben of iets bijzonders heb verzonnen voor dit.
Als ik m'n wallet id terug kijk staat er ergens nog 0.009 a €140,-
Niet veel maar kan er toch wat leuks mee doen haha.

• FvV70
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-01-2021
ik heb eenzelfde soort probleem: ooit begin 2014 voor 25,- bitcoins gekocht, in een wallet -bitcoin cq- gestopt en nooit meer naar omgekeken. wallet is nu niet meer open te krijgen. kreeg allerlei suggesties die niet werken -pywallet installeren om private key te achterhalen, bitcoin core draaien op mijn oude wallet.dat etc werkt allemaal niet- hier misschien andere suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft in het geheel niets met hardware te maken.

Bitcoin is geld en valt dus in Persoonlijke Financien, Studie & Loopbaan

Move OH -> PFSL

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:05
FvV70 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:32:
ik heb eenzelfde soort probleem: ooit begin 2014 voor 25,- bitcoins gekocht, in een wallet -bitcoin cq- gestopt en nooit meer naar omgekeken. wallet is nu niet meer open te krijgen. kreeg allerlei suggesties die niet werken -pywallet installeren om private key te achterhalen, bitcoin core draaien op mijn oude wallet.dat etc werkt allemaal niet- hier misschien andere suggesties?
Wat 'werkt' er niet? Een parser als pywallet lijkt me de juiste route. De ruwe sleutels dumpen en deze importeren in een recente client.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-07 21:53
De meeste wachtwoorden zijn tussen 8 en 12 tekens. Als we uitgaan van hoofdletters, kleine letters en cijfers - geen speciale tekens - is het al 218 miljard mogelijkheden om die met 8 tekens te achterhalen. Dan heb ik het nog niet gehad over 9 tekens (13,5 triljoen mogelijkheden), 10 tekens (837 triljoen) etc.... Duurt wel ff dan als hij 9 tekens of langer is. ;)
FvV70 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:32:
Ook het wachtwoordprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-07 18:23
Scorp schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:14:
In de history van mijn browsing geschiedenis zie ik inderdaad dat ik een beetje rond gesnuffelt heb op de 26ste van Januari 2013, op zoek naar bitcoin-info maar niet echt iets concreets.
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/3xz2BK6NczbgSWbPd6/giphy.gif

:+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsParadijs
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-06 23:26
Iemand enig idee hoe je nog met een legacy wallet kan inloggen? Ik heb nog een oud wallet id, maar kan niet inloggen op de nieuwe blockchain.com inlogpagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Niet doen, straks wordt er meer energie verbruikt bij het kraken van teruggevonden wallets dan voor het minen zelf... :+

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-06 14:39
Ik wou dat ik mijn silkroad account nog had :’)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1177960

Hoi,

ik heb vorige week een passwoord voor iemand terug gehaald op de wallet.dat file.

Ben er er wel ruim een week mee bezig geweest, hij had 6 bitcoins gekocht in 2013 , en op aanraden van een vriend toen ze password veranderd.. Helaas in 2017/2018 wist hij uiteraard niet meer het password.
De deal was , lukt het mij , dan 1 BTC voor mij.
Hij was blij en ik uiteraard ook nadat ik het te pakken had.

Dus, niet gelijk de hoop op geven.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
Thanks! Heb je tips? Heb het eigenlijk nooit verder doorgezet door gebrek aan kennis hoe het aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi,

tips is lastig, je hebt niet meer de wallet.dat file dan?
Daar staan de coins in. Tenminste, in die ik opengemaakt hebt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 1177960 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:18:
Hi,

tips is lastig, je hebt niet meer de wallet.dat file dan?
Daar staan de coins in. Tenminste, in die ik opengemaakt hebt wel.
Een online wallet bij blockchain.info heeft geen wallet.dat file 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je alleen maar 1 ding vertellen, de knaap had een Dell Laptop, daarop had hij toen der tijd die hele blockchain handel gedownload (Volgens mij start dat op iets met Bitcoin.exe qt (iets in die geest).

En hij had zeer zeker een wallet.dat file. In ze App/Roamingdata
Hij had hem dus lokaal staan. Zei dat hij toen der tijd een aantal weken bezig is geweest om te synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanss
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05-2024
Tot mijn spijt heb ik hetzelfde meegemaakt. Ooit bitcoins gekocht toen het voor het eerst in Nederland kon. Ik was maar 10 euro kwijt en ik had er toen een stuk of 30. Daarna stortte bitcoin in en heb er nooit meer aan gedacht. Totdat ie vorig jaar ineens weer opkwam. . Ik heb het netjes via iDeal betaald. Ik weet alleen niet meer naar welke wallet. Uit enorme schaamte heb ik hier niks mee gedaan. Het idee alleen al dat ik minstens 30 bitcoins kwijt ben geraakt. Ik dacht dat ik ze in een online wallet heb bewaard maar dat stuk ben ik kwijt. Weet alleen nog dat het nog geen 10 euro was. Ik weet nog dat ik een beetje baalde want in het begin kon je er 10.000 voor een habbekrats kopen.

Als een rekening nummer gekoppeld is aan mijn bitcoin transactie dan zou ik gered zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
Hermanss schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:12:
Tot mijn spijt heb ik hetzelfde meegemaakt. Ooit bitcoins gekocht toen het voor het eerst in Nederland kon. Ik was maar 10 euro kwijt en ik had er toen een stuk of 30. Daarna stortte bitcoin in en heb er nooit meer aan gedacht. Totdat ie vorig jaar ineens weer opkwam. . Ik heb het netjes via iDeal betaald. Ik weet alleen niet meer naar welke wallet. Uit enorme schaamte heb ik hier niks mee gedaan. Het idee alleen al dat ik minstens 30 bitcoins kwijt ben geraakt. Ik dacht dat ik ze in een online wallet heb bewaard maar dat stuk ben ik kwijt. Weet alleen nog dat het nog geen 10 euro was. Ik weet nog dat ik een beetje baalde want in het begin kon je er 10.000 voor een habbekrats kopen.

Als een rekening nummer gekoppeld is aan mijn bitcoin transactie dan zou ik gered zijn.
Niks in je mail of op je afschriften? Je moet eerst weten welke broker je gebruikt hebt, zonder die naam kom je niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOLA05
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-11-2021
Hoi Tweakers,

Ook ik heb in 2014 bitcoins gekocht en heb ooit in het verleden geprobeerd in mijn wallet te komen, maar toen was ik mijn private key kwijt.
Nu inmiddels jaren later, denk ik dat ik mijn private key weet, dus heb ik weer de info opgezocht die door BTC naar mij was opgestuurd. De mail die begint bij welkom bij mijn portemonnee: daar staat een login Link in met 36 tekens, alleen die werkt opeens niet meer - ik kom dan op een site waarin staat oops we can't seem to find the page you're looking for.

Dat is merkwaardig want ik kon daar eerst wel in. Ook in diezeflde mail is mij een bevestigingscode gestuurd.

Kan iemand mij in deze groep mij verder helpen. In het verleden kon ik met de informatie die ik had toegestuurd naar de site waar mijn aankoop is staat. Alleen kon ik verder niks mee.

Ik hoor graag van jullie,

Sorry weer iemand die in 2013 een gokje durfte te wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 01:17

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

LOLA05 schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:52:
Hoi Tweakers,

Ook ik heb in 2014 bitcoins gekocht en heb ooit in het verleden geprobeerd in mijn wallet te komen, maar toen was ik mijn private key kwijt.
Nu inmiddels jaren later, denk ik dat ik mijn private key weet, dus heb ik weer de info opgezocht die door BTC naar mij was opgestuurd. De mail die begint bij welkom bij mijn portemonnee: daar staat een login Link in met 36 tekens, alleen die werkt opeens niet meer - ik kom dan op een site waarin staat oops we can't seem to find the page you're looking for.

Dat is merkwaardig want ik kon daar eerst wel in. Ook in diezeflde mail is mij een bevestigingscode gestuurd.

Kan iemand mij in deze groep mij verder helpen. In het verleden kon ik met de informatie die ik had toegestuurd naar de site waar mijn aankoop is staat. Alleen kon ik verder niks mee.

Ik hoor graag van jullie,

Sorry weer iemand die in 2013 een gokje durfte te wagen
Ten eerste: dit verdient vermoedelijk een eigen topic, maar dan zou ik me wel even inlezen in het een en ander van beleid: Het algemeen beleid #topicplaatsen

Maar goed, je had dus eigenlijk moeten neerzetten:
"Ik kocht in 2014 bitcoins bij website huppeldepupallangweg.com en heb die toen naar mijn eigen wallet laten sturen. Dat was wallettype X." etc.

Wat ik nu lees is: je klikte op een link uit 2014 en kwam eigenlijk nergens terecht. Vrijwel geen enkele website uit 2014 gebruikt nog dezelfde links, behalve misschien Tweakers ;) Zeker geen sites die met bitcoin te maken hebben. Zonder alle informatie (behalve je private key natuurlijk) kan niemand je helpen.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Pagina: 1