Ik las het nu pas (email adres kijk ik niet vaak)DjoeC schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:07:
[...]
Nee niet netjes. Vandaag nog een mailtje sturen, eventueel storneren want geen 30 dagen aankondiging - of was dat al bij afsluiten bekend? Trouwens waarom heb je automatisch verlengen niet uitgezet toen je bericht kreeg?
in de AV van Tweaknews staat dit:
Terugkerende betalingen: Als u een betaling doet via PayPal of een andere betalingsmethode, een Betaalde dienst of een abonnement voor de TweakNews Usenet-diensten die automatisch wordt verlengd, zoals maandelijks of jaarlijks, gaat u ermee akkoord dat wij uw Geaccepteerde betalingsmethode bij elke maandelijkse, jaarlijkse of andere verlengingstermijn (die is gebaseerd op de toepasselijke factureringscyclus) kunnen verwerken, op of nabij de kalenderdag die overeenkomt met de aanvang van uw Betaalde dienst of productabonnement, zoals van toepassing. Als u een via PayPal ingestelde terugkerende betaling wilt annuleren: Log in op uw PayPal-rekening. Klik op Profiel bovenaan de pagina. Klik op Mijn geld. Klik op Bijwerken in het gedeelte Mijn vooraf goedgekeurde betalingen.
Vergoedingen: Tweaknews kan, met voorafgaande kennisgeving, te allen tijde de vergoedingen wijzigen die het u in rekening brengt voor toegang tot de Usenet-services. Alle wijzigingen of aanpassingen van de vergoedingen of abonnementsplannen worden van kracht tijdens een abonnementsverlenging en niet tijdens de huidige abonnementsperiode.
Ze hebben de voorwaarden toch aardig handig geschreven, maar lijkt me in strijd met de wet (IANAL)
Het is in ieder geval niet redelijk.
Elect a clown, expect a circus.