Beakzz schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:32:
Ligt het nou aan mij of wordt heel Usenet met de dag minder? Ik zoek mijn spots altijd via Spotnet, maar heel veel komt gewoon totaal niet meer binnen terwijl het een tijd geleden af en toe was.
Ik gebruik Alt.Binz in combinatie met Eweka (sinds vandaag overgestapt vanaf Tweaknews) ,maar het heeft geen verbetering gegeven. Eigenlijk gebruik ik het alleen nog rond de vakantieperiode, want thuis kijk ik alleen nog maar Netflix.
Zoals het nu is kan ik er beter mee stoppen, want dit is geen €7,50 per maand waard.
Na een kleine 10 jaar ben ik sinds eind november weer terug op Usenet.
Ik
zoek niets, en ik begrijp ook niet waarom mensen naar van die prive fora gaan. Waarom niet? Omdat je dan handmatig moet zoeken. Ik wil juist zelf beslissen van ik wil dit of dat. Dus zeg ik tegen m'n software (Emby, Sonarr, Radarr, Jackett, Transmission, enz allemaal in Docker) regel mij dit of dat en dan krijg ik dat met prioriteit voor NZB maar als die er niet zijn dan BitTorrent.
Dit alles gekocht met deals tijdens Black Friday. Heb een account bij XSNews, nog een block account, en een SSH verbinding naar Newszilla als backup, een goedkope VPN (die praktisch alleen gebruikt wordt voor torrent), en een zooi indexers (of zijn dat die "forums" waar jullie het over hebben?). Maar eigenlijk heb ik geen tijd om het te gebruiken en m'n partner zit voornamelijk op Netflix. Amazon Prime neem ik zo af en toe als ik iets wil bestellen op Amazon.de maar het film/serie aanbod is niet van hoge kwaliteit IMO. Heb er in totaal 2 series gezien die leuk waren.
Verder wordt er niets geportforward maar gebruik ik een SDN en VPN (ZeroTier en WireGuard) om via m'n router toegang te krijgen (bijv op telefoon die dan ook meteen over m'n thuisverbinding gaat en kan genieten van de Pi-Hole). Als backup draait Tor over SSH via een 4G verbinding. Posten doe ik niet, laat ik aan de profs (die het met scripts automaten) of mensen met teveel tijd over.
M'n VPN account is voor 2 jaar, maar het abonnement op Usenet zeg ik op (gebruik het te weinig). Block account FTW. Met dit huidige block account doe ik makkelijk nog 1,5 jaar dus ik denk dat ik de volgende Black Friday oversla. Dan zijn volgens mij de beste deals te vinden.