Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markv93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-03 16:14
Ik zie hier soms bulknews.eu langskomen. Ik heb een tijd geleden gebruik gemaakt van een aanbieding bij deze partij. Afgelopen week na lange tijd weer eens geprobeerd in te loggen, maar wist het wachtwoord niet meer (niet in password manager blijkbaar). Na het opvragen kreeg ik mijn oude wachtwoord in de e-mail... Daar schrok ik toch wel een beetje van anno 2018.

Dat betekent dus dat ze of de wachtwoorden onversleuteld opslaan, of de encryptiesleutel dus beschikbaar hebben bij het aanvragen van een nieuw wachtwoord. Beiden lijken me niet erg veilig...

Ik heb ze er een vraag over gesteld, maar krijg een non-antwoord terug.

Ik heb in ieder geval mijn wachtwoord gewijzigd, maar ik ga hier in ieder geval weg. Een partij die zo omgaat met gevoelige data is het mij helaas niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 19:31
jagger032 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:06:
[...]

Zijn de codes bij Cheapnews te stapelen?
Nee, je kunt bij het bestellen maar 1 code invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:34
Mentalist schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 03:54:
[...]

@yannickie111 misschien tijd om de TS te updaten mbt Nextgennews en Astraweb? Nextgen is gewoon pleite met een vaag verhaal (grab and run?) en Astraweb had zover ik weet issues met Paypal en is verkocht omdat er teveel klanten hadden afgehaakt omdat ze niet met PP konden betalen.

Astraweb.com werkt ook niet meer, maar de nieuwsserver nog wel. Ik moet nog uitzoeken waar ik mijn account settings dan kan zien.
Kijk ik even mijn mede-ts'en aan (of ik kan jou toevoegen als je wil).
* yannickie111 is de laatste tijd niet meer zoveel bezig met nieuwsservers enzovoort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:54
De site www.astraweb.com werkt nog steeds hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephaniedt
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-03-2023
icy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:19:
[...]

rain17 werkt nog wel, love18 niet. rain17 heb je hem voor 12 euro.
Bedankt! Werkt idd nog steeds _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20
markv93 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:43:
Ik zie hier soms bulknews.eu langskomen. Ik heb een tijd geleden gebruik gemaakt van een aanbieding bij deze partij. Afgelopen week na lange tijd weer eens geprobeerd in te loggen, maar wist het wachtwoord niet meer (niet in password manager blijkbaar). Na het opvragen kreeg ik mijn oude wachtwoord in de e-mail... Daar schrok ik toch wel een beetje van anno 2018.

Dat betekent dus dat ze of de wachtwoorden onversleuteld opslaan, of de encryptiesleutel dus beschikbaar hebben bij het aanvragen van een nieuw wachtwoord. Beiden lijken me niet erg veilig...

Ik heb ze er een vraag over gesteld, maar krijg een non-antwoord terug.

Ik heb in ieder geval mijn wachtwoord gewijzigd, maar ik ga hier in ieder geval weg. Een partij die zo omgaat met gevoelige data is het mij helaas niet waard.
Was dat een wachtwoord van 12-13 willekeurige karakters a-f+cijfers? Bulknews genereert volgens mij standaard zelf een wachtwoord. Mogelijk genereren ze dat op basis van je mailadres ofzo dus dan is het bij een reset iedere keer ook hetzelfde. Als je zelf een wachtwoord hebt opgegeven en ze slaan dat op dan zou dat wel kwalijk zijn.
yannickie111 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:00:
[...]

* yannickie111 is de laatste tijd niet meer zoveel bezig met nieuwsservers enzovoort :+
Je mag me wel toevoegen. Ik weet niet hoeveel ik kan helpen maar veel kwaad kan het vast ook niet. :+
Klopt, dat was mijn fout maar er is/was wel iets aan de hand: Astraweb IP change. Is highwinds now?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markv93
Mentalist schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:21:
[...]

Was dat een wachtwoord van 12-13 willekeurige karakters a-f+cijfers? Bulknews genereert volgens mij standaard zelf een wachtwoord. Mogelijk genereren ze dat op basis van je mailadres ofzo dus dan is het bij een reset iedere keer ook hetzelfde. Als je zelf een wachtwoord hebt opgegeven en ze slaan dat op dan zou dat wel kwalijk zijn.
Dan is het dus kwalijk ;). Nee, ik snap dat als het om een willekeurig wachtwoord is, het niet zo erg is. Echter was dit een wachtwoord wat ik voorheen gebruikte (vóór password manager). Ik herkende dus mijn eigen wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mentalist schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:21:
[...]

Als ze een wachtwoord genereren wat terug te herleiden is tot een email adres, dan zou het nog veel erger zijn ? Hoef je alleen het email adres te weten om zelf het paswoord te berekenen.
Lekkere security :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist
markv93 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:33:
[...]

Dan is het dus kwalijk ;). Nee, ik snap dat als het om een willekeurig wachtwoord is, het niet zo erg is. Echter was dit een wachtwoord wat ik voorheen gebruikte (vóór password manager). Ik herkende dus mijn eigen wachtwoord.
Dat is niet zo fraai nee. Heb je ze al aangemeld bij http://plaintextoffenders.com/ ?
heuveltje schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:37:
[...]

Als ze een wachtwoord genereren wat terug te herleiden is tot een email adres, dan zou het nog veel erger zijn ? Hoef je alleen het email adres te weten om zelf het paswoord te berekenen.
Lekkere security :P
Als ze een of andere vaste random string nemen plus je mailadres en dat verhashpelen tot een wachtwoord lijkt dat me niet zo'n heel groot probleem. Mocht die vaste string dan uitlekken dan moet je wel van iedereen het wachtwoord resetten, maar dan nog geeft het een aanvaller alleen maar toegang tot dat usenetaccount.

Als gebruikers zelf een wachtwoord invullen (wat velen dan ook nog op meerdere sites gebruiken) en je slaat dat op, tja, wat zou Maxima ervan zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuid-Limburg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2020
Als bescheiden Usenet gebruiker heb ik een Bulknews block abonnement. Twee jaar geleden voor 15 euro 1 Tb genomen, de helft is nog niet verbruikt... Volop tevreden dus.

Nu loop ik tegen de situatie aan dat ik eigenlijk eenmalig een serie bestanden wil binnenhalen die zo'n 2500 dagen oud zijn (met een totale grootte van zo'n 50 Gb). Dat lukt dus niet met de retentie van Bulknews. Ik zoek dus even een tijdelijke provider met voldoende retentie waar ik eenmalig terecht kan. Heeft iemand een tip? Snelheid is niet zo relevant. Ik hoopte stilletjes even gebruik te kunnen maken van een gratis proefperiode ergens. Maar dat is me wat onduidelijk, je lijkt toch overal eerst te moeten betalen. Bijvoorbeeld Eweka spreekt over een 7 dagen proefperiode maar die hoort bij het High speed abonnement van 7,50 p/maand. Dat is toch geen proefperiode als je eerst moet gaan betalen?

[ Voor 7% gewijzigd door Zuid-Limburg op 25-03-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 21:28
Trails zijn maar tot 10gb. Neem je toch maand 1 met de juiste retentie.

Zoniet http://www.usenetserver.com/index.php gratis maar 1 MB. Ben je even zoet voor 50gb ;)

[ Voor 206% gewijzigd door saharoen op 25-03-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markv93
Mentalist schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:00:
[...]

Dat is niet zo fraai nee. Heb je ze al aangemeld bij http://plaintextoffenders.com/ ?
Kijk, zoiets zocht ik dus ;). Ik ga vanavond een mooie post maken. Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
saharoen schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:54:
Trails zijn maar tot 10gb. Neem je toch maand 1 met de juiste retentie.

Zoniet http://www.usenetserver.com/index.php gratis maar 1 MB. Ben je even zoet voor 50gb ;)
Die trial is ook beperkt tot 10GB?

Je kan https://free-usenet.com/ proberen. Met gratis account ga je gek worden want die verloopt steeds na 3 uur (anderehalve GB) en dan moet je een captcha invullen. 100GB kost $5 of 1mbit voor een jaar voor $10.

https://www.thecubenet.com/ twee 25GB blocks voor $2/stuk kopen.

https://www.tweaknews.eu/en/usenet-plans 50GB block voor €7,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 16:23
Ik heb al eens incidenteel gebruik gemaakt van Usenet, maar tegenwoordig kan ik de door mij gewenste zaken niet meer vinden. Dus ik wil toch eens kijken wat ik anders kan doen.

Ik heb echter (nog) geen abo afgesloten, maar gebruikte mijn toegangsgegevens van de Ziggo nieuwsgroepen waar ik als Ziggo-klant gebruik van maak. Ik gebruikte Binsearch en NZBindex om te zoeken naar content en GrabIt om te downloaden.

Nu snap ik dat ik met een andere (betaalde) Usenet-provider aan content kan komen waar ik nu nog geen toegang toe heb. Maar betekent dat ook dat ik bij deze zoekmachines meer content kan zien? M.a.w: als ik nu geen resultaten krijg op mijn zoektermen, levert een andere provider dan wellicht wel resultaat of zie ik al alle beschikbare resultaten?

[ Voor 3% gewijzigd door Patrick_6369 op 28-03-2018 11:57 ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Patrick_6369 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:56:
Ik heb al eens incidenteel gebruik gemaakt van Usenet, maar tegenwoordig kan ik de door mij gewenste zaken niet meer vinden. Dus ik wil toch eens kijken wat ik anders kan doen.

Ik heb echter (nog) geen abo afgesloten, maar gebruikte mijn toegangsgegevens van de Ziggo nieuwsgroepen waar ik als Ziggo-klant gebruik van maak. Ik gebruikte Binsearch en NZBindex om te zoeken naar content en GrabIt om te downloaden.

Nu snap ik dat ik met een andere (betaalde) Usenet-provider aan content kan komen waar ik nu nog geen toegang toe heb. Maar betekent dat ook dat ik bij deze zoekmachines meer content kan zien? M.a.w: als ik nu geen resultaten krijg op mijn zoektermen, levert een andere provider dan wellicht wel resultaat of zie ik al alle beschikbare resultaten?
De zoekresultaten blijven hetzelfde.

Maar zoeken via binsearch en nzbindex is al meer dan vijf jaar niet 'vruchtbaar meer' of je moet echt zoeken op "7LumvAgsDWk58y7aCKtRRDFQo4JeJc7yeYC7wFFQM3wFEbMGQwYajDwh" en weten of het werkelijk iets inhoudt.
Posters "beveiligen" hun zaken al een tijdje, en met de komst van een paar spelbrekers zetten ze er OOK nog eens wachtwoorden op.

Verder is bij de ene provider de retentie ( bewaartijd ) beter dan bij de ander ( Ziggo bungelt ergens onderaan, soms 1 dag in drukke groepen, in tekst-only tot 10 jaar )
Maar ook betaalde providers bieden geen garantie, ze bieden alleen toegang ....

Copyrightclaims worden bij de meeste héél snel opgevolgd, dus content van afgelopen avond kan binnen 2uur zomaar incompleet zijn

[ Voor 11% gewijzigd door FreshMaker op 28-03-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 18:24

TRaSH

koffie ?

FreshMaker schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:19:
[...]

Posters "beveiligen" hun zaken al een tijdje, en met de komst van een paar spelbrekers zetten ze er OOK nog eens wachtwoorden op.
Heeft niks met spelbrekers te maken,
Maar gewoon proberen bepaalde instanties slim af te wezen.
Als je er namelijk geen wachtwoord op zet kan je in de rars kijken in een zoekmachine zoals binsearch en dan weten ze nog wat er in zit.
Dan heeft hashed rars namelijk ook geen nut dan.
Reverse naming heeft al tijden geen meerwaarde.
Rars met wachtwoorden en niet bekend maken op Spotnet en niet op forums waar 60.000 Spotnet leden opzitten kan je nog altijd zonder problemen binnen halen.
Zelfs content die normaal in No Time binnen de kortste keren weg is door N&T etc.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Die wachtwoorden waren er al voordat Brein zich er écht mee ging bemoeien.
Het is/was puur een verdienmodel, om de bezoekers op hun pagina te krijgen ( advertenties )

De enige dingen die ik nog van de nl-servers haal, zijn de NL programma's.
Vertaalde afleveringen van series en ondertitelde films hebben voor mij geen meerwaarde, die haal ik tegenwoordig via torrents binnen, sneller en minder omwegen.
( buiten de vpn 'aan' zetten, scheelt het me 2 á 3 sites om het te vinden )

Ondertitels zitten er vaak gewoon in ( Engels/Duits ) dat is voldoende

[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 28-03-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
FreshMaker schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:19:
[...]
Maar zoeken via binsearch en nzbindex is al meer dan vijf jaar niet 'vruchtbaar meer' of je moet echt zoeken op "7LumvAgsDWk58y7aCKtRRDFQo4JeJc7yeYC7wFFQM3wFEbMGQwYajDwh" en weten of het werkelijk iets inhoudt.
Dit vind ik dan wel een interessante. Want in de OP (december 2017) staan deze sites genoemd als de manier om je content te vinden. Dus hoe zoek ik dan wel?

Bedankt voor de beantwoording van mijn vraag overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Patrick_6369 op 28-03-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Patrick_6369 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:05:
Dit vind ik dan wel een interessante. Want in de OP (december 2017) staan deze sites genoemd als de manier om je content te vinden.
Die staan er (nog) omdat dat een veilige manier was om te zoeken
( lees - onbruikbare resultaten, maar dat had je al wel door :) )
Dus hoe zoek ik dan wel?
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ETVeSyhncQY/WruIiHuZwJI/AAAAAAAAAvw/JGplDTDB0z8EINNXrSpliss58cOrmf2gQCHMYCw/s0/chrome_2018-03-28_14-20-21.png

Ik denk dat je je licht moet opdoen : SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 28-03-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Afhankelijk wat je zoekt zijn er betere plekken om te zoeken.
Zeker wat betreft het compleet te krijgen.
En NL ondertitels kan je meestal wel van de ondertitel site halen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
yannickie111 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:00:
[...]

Ik heb wat in de topicstart lopen prutsen. Er zat nog een kapotte /table] (zonder openingshaakje) in en een verdwaalde [/quote]. :? En nog wat zooi die niet werkte. Als ik iets heb gesloopt dan sorry ofzo. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 28-03-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Oeps, zo snel gaat het dus de mist in...
Dank je wel, ik ga lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technophile
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2023
Mentalist schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:04:
[...]

Ik heb wat in de topicstart lopen prutsen. Er zat nog een kapotte /table] (zonder openingshaakje) in en een verdwaalde [/quote]. :? En nog wat zooi die niet werkte. Als ik iets heb gesloopt dan sorry ofzo. :+
Nee hoor, volgens mij is er niets gesloopt :) Dank voor het updaten/opschonen als er iets niet klopte in de code. Lijkt allemaal goed te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:41

TFHfony

Professional Weirdo

Mentalist schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:04:
[...]

Ik mis trouwens http://pfcorner.nl/ in het overzicht?
Een wat "bijzondere" abbo structuur, maar wel relatief goedkoop.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
TFHfony schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:58:
[...]

Had ik nog nooit van gehoord. Welke backbone zit hierachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:41

Oekol

waka waka hey hey

TFHfony schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:58:
[...]

Ik zie anders bij prijzen geen prijzen staan 7(8)7

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Gewoon naar beneden scrollen is altijd prijs. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:41

TFHfony

Professional Weirdo

Mentalist schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:08:
[...]

Had ik nog nooit van gehoord. Welke backbone zit hierachter?
news2.pfcorner.nl -> 81.171.118.179 -> Eweka Internet Services B.V.
news3.pfcorner.nl -> 69.16.179.48 -> Highwinds Network Group, Inc. / Newshosting
Leoon. schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:17:
[...]
Ik zie anders bij prijzen geen prijzen staan 7(8)7
Iets verder scrollen:
KNAL 10, nominaal 10 GB/maand gemiddeld - 5 Euro/jaar (0.75 Euro/maand).
KNAL 15, nominaal 15 GB/maand gemiddeld - 7.50 Euro/jaar (0.83 Euro/maand).
KNAL 20, nominaal 20 GB/maand gemiddeld - 10 Euro/jaar (1 Euro/maand).
KNAL 25, nominaal 25 GB/maand gemiddeld - 12.50 Euro/jaar (1.25 Euro/mnd).
KNAL 35, nominaal 35 GB/maand gemiddeld - 15 Euro/jaar (1.50 Euro/maand).
KNAL 50, nominaal 50 GB/maand gemiddeld - 20 Euro/jaar (2 Euro/maand).
KNAL 60, nominaal 60 GB/maand gemiddeld - 24 Euro/jaar (2.40 Euro/maand).
KNAL 75, nominaal 75 GB/maand gemiddeld - 30 Euro/jaar (3 Euro/maand).
KNAL 85, nominaal 85 GB/maand gemiddeld - 34 Euro/jaar (3.40 Euro/maand).
KNAL 100, nominaal 100 GB/maand gemiddeld - 40 Euro/jaar (4 Euro/maand).
KNAL 125, nominaal 125 GB/maand gemiddeld - 50 Euro/jaar (5 Euro/maand).
KNAL 150, nominaal 150 GB/maand gemiddeld - 60 Euro/jaar (6 Euro/maand).
KNAL 175, nominaal 175 GB/maand gemiddeld - 70 Euro/jaar (7 Euro/maand).
KNAL 200, nominaal 200 GB/maand gemiddeld - 80 Euro/jaar (8 Euro/maand).

BULK abbonement (Onbeperkt):

Prijs: slechts 30 Euro per jaar (voor beide extra servers tezamen), met 4 users per account. Of 20 Euro per jaar voor max. 20 users op 1 account.
Ik heb dit bulk abbonement voor 30 euro per jaar. Ik krijg dan bovenstaande 2 servers om van te downloaden waarmee ik mijn 250mbit volledig vol trek.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

TFHfony schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:51:
[...]

news2.pfcorner.nl -> 81.171.118.179 -> Eweka Internet Services B.V.
news3.pfcorner.nl -> 69.16.179.48 -> Highwinds Network Group, Inc. / Newshosting

[...]

Iets verder scrollen:

[...]

Ik heb dit bulk abbonement voor 30 euro per jaar. Ik krijg dan bovenstaande 2 servers om van te downloaden waarmee ik mijn 250mbit volledig vol trek.
Denk dat dat lag aan dat ik via mobiel kijk. Kan 't nog niet vinden maar thanks for sharing! Wordt er hier in dit topic accounts gedeelt of is dat tegen de policy (kon 't niet zo snel lesen 1,2,3). Ik heb 750 abonnement bin T-mobile, en ben voorzichtig aan het kijken waar de prijs kwaliteit verhouding goed ligt. Maar dit klinkt inderdaad heel goedkoop!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
Leoon. schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:24:
[...]

Denk dat dat lag aan dat ik via mobiel kijk. Kan 't nog niet vinden maar thanks for sharing! Wordt er hier in dit topic accounts gedeelt of is dat tegen de policy (kon 't niet zo snel lesen 1,2,3).
Dus omdat jij iets zo 123 niet kunt vinden, hoop je dat een ander het voor je opzoekt?
En dat op Tweakers?

spoiler:
Nou, omdat ik niets beter te doen had:

Voor de meeste account-types: retentietijd (veel) langer dan 6 jaar,
de completion is bijna perfect (door onze gratis NZB-service), het aantal
connecties is 8, maar kan opgepept worden tot max. 16 of max. 24, een
encrypted SSL-verbinding is standaard beschikbaar, upload en account-
sharing zijn standaard mogelijk (behalve bij FILL).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

EWK schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:34:
[...]

Dus omdat jij iets zo 123 niet kunt vinden, hoop je dat een ander het voor je opzoekt?

spoiler:
Nou, omdat ik niets beter te doen had:
[quote]Voor de meeste account-types: retentietijd (veel) langer dan 6 jaar,
de completion is bijna perfect (door onze gratis NZB-service), het aantal
connecties is 8, maar kan opgepept worden tot max. 16 of max. 24, een
encrypted SSL-verbinding is standaard beschikbaar, upload en account-
sharing zijn standaard mogelijk (behalve bij FILL).[/]
Nee zo bedoel ik het niet @EWK O+ . Bedoelde of ik er over mocht praten in het topic, eventueel vragen om met iemand te delen. Dat ik geen ban krijg, zo bedoelde ik het. Weet hoe usenet werkt wat dat betreft, gebruiktte het jarenlang en ga het vanaf komende maand weer actief gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
Leoon. schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:36:
[...]

Nee zo bedoel ik het niet @EWK O+ . Bedoelde of ik er over mocht praten in het topic, eventueel vragen om met iemand te delen. Dat ik geen ban krijg, zo bedoelde ik het. Weet hoe usenet werkt wat dat betreft, gebruiktte het jarenlang en ga het vanaf komende maand weer actief gebruiken.
Hierzo staat wat we wel en niet mogen bespreken :> .

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

EWK schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:38:
[...]

Hierzo staat wat we wel en niet mogen bespreken :> .
Goed in dat geval ben ik 'legaal' bezig als ik zoiets vraag dus. Verplicht leesvoer is verplicht, dus had hem gisteren al aangeklikt :+

Nu nog even 1 zoeken waar ik de volle 750Mb gebruiken kan, gewoon omdat het kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004

13art

Moderator Mobile
Gisteren maar besloten om van een jaar abonnement naar een block account over te stappen. Een beetje zoeken en inlezen dacht ik er uit te zijn en voor tweaknews te gaan. Toen las ik dat ook tweaknews was overgenomen door highwinds, maar aangezien ze in Nederland gebaseerd zijn is de impact wellicht minder groot dan bij Amerikaanse gebaseerde providers. Echter lees ik nu hier dat op tweaknews ook steeds minder zaken compleet binnen te halen zijn.

Astraweb dan? Ook net overgenomen door highwinds. Daarnaast lees ik ook dat Astraweb een drama is met het compleet binnenhalen van bestanden.

Eweka dan? In het verleden al eens gehad maar daar weg gegaan vanwege veel incomplete bestanden.

Las op verschillende plekken dat Newsgroupdirect als top aanbieder aangeboden wordt maar dat kom ik iets te vaak tegen en ergens wekt dat achterdocht, weet niet goed waarom.

Ben dus het spoor een beetje bijster. Welke block accounts zijn nog aan te bevelen? Overal heb je takedowns, maar is er nog een provider waar een redelijke retentie is en de takedowns nog te overzien zijn? Of is het allemaal één pot nat?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Verspreiden is het beste.
Maak gebruik van
http://www.ngprovider.com/current-usenet-map.php
en
http://www.ngprovider.com/newsgroup-resellers.php
automatiseren, niet blind staren op 1 bepaalde release(group) kijken waar je je content info vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
TRaSH schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:12:
Verspreiden is het beste.
Maak gebruik van
http://www.ngprovider.com/current-usenet-map.php
en
http://www.ngprovider.com/newsgroup-resellers.php
automatiseren, niet blind staren op 1 bepaalde release(group) kijken waar je je content info vandaan haalt.
Thnx, echter mijn idee was één enkele block account voor die enkele keer dat ik iets download. Automatiseren is dus geen sprake van. Blijf neig toch weer meer naar tweaknews, na het lezen van de door jouw aangedragen website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Block accounts vergaan niet,
Zeker als je heel af en toe wat download handig.
Maar je kan ook (wat ik doe) trials nemen van een aantal USP (bv Usenet.farm) krijg je 10 GB block,
Die gebruik ik als fill server.
En dan een niet NL server als als main USP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
TRaSH schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 13:22:
Block accounts vergaan niet,
Zeker als je heel af en toe wat download handig.
Maar je kan ook (wat ik doe) trials nemen van een aantal USP (bv Usenet.farm) krijg je 10 GB block,
Die gebruik ik als fill server.
En dan een niet NL server als als main USP.
Maar heb je die dan ook als block account, of heb je daar wel 'normaal' account voor voor een x bedrag per maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

die van usenet.farm heb ik mij gewoon aangemeld als trial die je krijgt als je een account aan maakt.
Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20180331-olpz-12kb.png

en mijn Main USP heb ik gewoon een abo op black friday genomen,
35 euro voor onbeperkte download en max speed en gratis VPN waar ik geen gebruik van maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661107

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je je gebruikersnaam en wachtwoord krijgt als je een bestelling van 3 maanden hebt gedaan bij Hitnews? Betaling is vanmorgen gedaan en ben nu bijna 2 uur verder en heb nog steeds geen gegevens waar ik wat mee kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Aangezien het een NL provider is zal het mij niks verbazen dat je moet wachten tot na het paas weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Rondje sociale media voor kortingen:

Easyusenet.nl: 30% korting met kortingscode: easter (tot 4 april)
Bulknews.eu: 1000GB, nu voor €10,00 met kortingscode: april18 (tot 7 april)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:26
Kwam er vandaag achter dat de maximale wachtwoord lengte bij newsdemon 12 tekens is.
Hij accepteert wel meer, maar dan kun je er later niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-05 19:32
asstastic schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:45:

Thanks, scheelt weer €50 voor Bulknews :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
asstastic schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:45:

Bedankt, weer mooi goedkoop een fill server erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hier ook mensen met een block account op bulknews.eu die problemen hebben? Ik kan sinds gisterochtend niet meer spots ophalen. Ik zit nog binnen de quota (490gb geeft de site aan, maar is mij even onduidelijk, heb ik dat dan verbruikt, of over? Anyhow, ik heb het 500GB block account, dus zou dus nog ruim voldoende moeten hebben, toch krijg ik timeouts bij ophalen van de spots en support is niet bijster snel gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
CH4OS schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:44:
Hier ook mensen met een block account op bulknews.eu die problemen hebben?
Onlangs een 1tb account voor 10 euro afgesloten (code: april18) maar nog niet geïnstalleerd omdat m'n andere abo nog even door loopt. Kan je nog even niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
CH4OS schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:44:
Hier ook mensen met een block account op bulknews.eu die problemen hebben? Ik kan sinds gisterochtend niet meer spots ophalen. Ik zit nog binnen de quota (490gb geeft de site aan, maar is mij even onduidelijk, heb ik dat dan verbruikt, of over? Anyhow, ik heb het 500GB block account, dus zou dus nog ruim voldoende moeten hebben, toch krijg ik timeouts bij ophalen van de spots en support is niet bijster snel gebleken.
Spots weet ik niet. Download van een linux distro werkt prima.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Dat lijkt me nou niet de bedoeling :)

[ Voor 85% gewijzigd door Equator op 09-04-2018 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Leoon. schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:21:
Is er iemand hier die belang heeft bij Account Sharing en dus kosten delen? Ik ben op zoek naar een provider voor m'n usenet.

Het liefst unlimited speed aangezien ik 750Mb abonnement oo glasvezel heb. :9
Ik zit bij newsdemon, daarmee haal ik geregeld zelfs de gigabit ;) Die is an sich wel redelijk goedkoop. :) An sich is account sharing leuk, maar moet je dan wel de snelheid delen. Of bedoel je meer om het account te delen met iemand?

EDIT:
Mijn problemen zijn opgelost met retrieven van spots. Om de een of andere reden heeft Debian voor de netwerkkaart in de VM een andere naam gegeven en kreeg die daardoor geen IP-adres van de DHCP. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 07-04-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

CH4OS schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:05:
[...]
Ik zit bij newsdemon, daarmee haal ik geregeld zelfs de gigabit ;) Die is an sich wel redelijk goedkoop. :) An sich is account sharing leuk, maar moet je dan wel de snelheid delen. Of bedoel je meer om het account te delen met iemand?

EDIT:
Mijn problemen zijn opgelost met retrieven van spots. Om de een of andere reden heeft Debian voor de netwerkkaart in de VM een andere naam gegeven en kreeg die daardoor geen IP-adres van de DHCP. 8)7
Ja, ik bedoel account delen, gewoon samen te betalen. Deed dat eerst met een vriend op i-telligent en zie dat daar AS niet eens is toegestaan volgens de startpost. Dus vraag me af hoe we dat deden. Gok dat als 1 de account gebruikt de ander niet kan gebruiken?

Het is meer van vind 9 euro wel te duur voor hetgeen ik er mee ga doen. Downloadde altijd best weinig maar vind het wel handig om te hebben. Nu met de hogere snelheid wellicht iets meer binnenhalen maar dan nog moet 't snel binnen zijn.

Maar vandaar ook eerst proberen mocht het van 1 vd 2 of meer kanten niet bevallen dan gewoon stoppen. Dacht scheelt hoop centjes :)

(dit is natuurlijk alleen handig met iemand die geen block abbo heeft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Als je zelf onregelmatig download kan je toch net zo goed zelf een block account nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

TRaSH schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:06:
Als je zelf onregelmatig download kan je toch net zo goed zelf een block account nemen.
Wellicht, maar aangezien het wel grote bestanden zijn zal die er snel doorheen gaan. Vandaar dat een maandelijks account in dat opzicht beter is. Het zullen naar alle waarschijnlijkheid bestanden van 40gb-60gb zijn afgewisseld maar paar Mb s en dan gaat zo'n block account er snel door heen.

Wellicht is er animo voor en anders niet. Dacht dan kan ik en de ander beide besparen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik heb met Black Friday/Cyber Monday een News Demon account voor een jaar genomen voor 35 euro,
Onbeperkt.
Stuk goedkoper dan een block account en je hoeft er niet naar om te kijken.
Dus misschien een tipje om dat in de gaten te houden rond oktober/november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 08:36

Sm0k3r

cough...cough...

Leoon. schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:37:
[...]

Ja, ik bedoel account delen, gewoon samen te betalen. Deed dat eerst met een vriend op i-telligent en zie dat daar AS niet eens is toegestaan volgens de startpost. Dus vraag me af hoe we dat deden. Gok dat als 1 de account gebruikt de ander niet kan gebruiken?

Het is meer van vind 9 euro wel te duur voor hetgeen ik er mee ga doen. Downloadde altijd best weinig maar vind het wel handig om te hebben. Nu met de hogere snelheid wellicht iets meer binnenhalen maar dan nog moet 't snel binnen zijn.

Maar vandaar ook eerst proberen mocht het van 1 vd 2 of meer kanten niet bevallen dan gewoon stoppen. Dacht scheelt hoop centjes :)

(dit is natuurlijk alleen handig met iemand die geen block abbo heeft)
Je kan zelfs met 3 man tegelijk downloaden via i-telligent.

Dit is van hun pagina:

V: Kan ik mijn account delen (Account Sharing) en is het mogelijk om met meerdere PC’s te downloaden?
A: Dat is mogelijk, delen gaat op basis van de connecties en is niet IP-adres gebonden, als we kijken naar een Deluxe account dan kunnen twee gebruikers met elk 20 connecties tegelijkertijd downloaden. Daarentegen wordt support alleen verleend aan de persoon die bij ons is geregistreerd als klant/ eigenaar van het account.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Block accounts zijn ideaal als fill server, maar als je meer dan 1000GB per maand verbruikt is een flat account handiger.

Op het moment zijn deze acties in de aanbieding:

Easyusenet: 500Mbit: 20% korting met kortingscode LAUNCH500
Supernews: Flat unlimited $11,99 nu $9,99 via deze pagina.
Cheapnews: 2000GB (pro account) €119,- voor €19,- met kortingscode: fever18 zie twitter post.

Pak je voordeel :)

[ Voor 15% gewijzigd door asstastic op 14-04-2018 18:48 . Reden: urls toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiTbB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 00:02
https://www.supernews.com...0vbwAzEAEYASAAEgLqofD_BwE

75 USD voor jaar supernews. Beter kan ik momenteel niet vinden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:51

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Super! Hoe is het met de dmca gesteld hier? Ik heb nu weeks. en dat gaat redelijk goed.
TiTbB schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:54:
https://www.supernews.com...0vbwAzEAEYASAAEgLqofD_BwE

75 USD voor jaar supernews. Beter kan ik momenteel niet vinden .

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
TheDudez schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:12:
Super! Hoe is het met de dmca gesteld hier? Ik heb nu weeks. en dat gaat redelijk goed.
[...]
Mijn ervaring met supernews (ruim jaar geleden) is dat er best veel down was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiTbB
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 00:02
TheDudez schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:12:
[...]
Volgens mij zitten ze bij Giganews, dus die zijn redelijk snel, maar vooralsnog geen problemen gehad. Heb ook een 10 euro blok account genomen van bovenste post, dus dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neogeo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Zitten er mensen hier op het forum die bij Sunnyusenet zitten? Ik merk veel takedowns en wil naar een andere overstappen.

Zie zoveel berichten maar wat is het beste en niet te duur momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:51
Neogeo schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:31:
Zitten er mensen hier op het forum die bij Sunnyusenet zitten? Ik merk veel takedowns en wil naar een andere overstappen.

Zie zoveel berichten maar wat is het beste en niet te duur momenteel?
Ik ben tevreden over cheapnews en met de codes die je gebruiken kunt heb je best leuke deals imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Hoe kan Sunny Usenet dan zoveel takedowns hebben? Ze zitten toch niet in usa of Nederland?

Ik zit het nu te proberen na jaren niet gedownload te hebben. Maar ik word van deze topic niet vrolijk met blijkbaar dmca tegenwoordig.

[ Voor 43% gewijzigd door polopolo150 op 23-04-2018 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
polopolo150 schreef op maandag 23 april 2018 @ 01:45:
Hoe kan Sunny Usenet dan zoveel takedowns hebben? Ze zitten toch niet in usa of Nederland?

Ik zit het nu te proberen na jaren niet gedownload te hebben. Maar ik word van deze topic niet vrolijk met blijkbaar dmca tegenwoordig.
Sunny is geen tier 1. Dus waar sunny zit is niet relevant. Daarnaast zullen Amerikaanse bedrijven/filmstudios ook Nederlandse usp's aanschrijven onder dmca.

Als je een paar jaar weg bent geweest is er wel wat veranderd. Zo zijn, bijvoorbeeld, fillservers een stuk belangrijker geworden.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 22:03
Ik kreeg een email van Eweka met een leuke aanbieding "levenslange korting 2.50 per maand", zie onderstaande link.

https://www.eweka.nl/spec...hs_300w1&utm_content=hero

Ik zit nu bij easyusenet.nl maar niet zo tevreden over, kan veel niet meer binnen halen. Ook wat een dar dagen online staat.

Ik heb destijd voor easyusenet.nl gekozen voor de prijs en de mogelijkheid om accountsharing mogelijk is. Hoe zit dat bij Eweka, kan je daar ook accountsharing toepassen?
Deel namelijk mijn abo met mijn buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:17
Volgens de startpost mag dat.

Volgende de FAQ van Eweka ook:
https://www.eweka.nl/nl/vraag_en_antwoord/#7

Maximaal acht lijntjes. Dus je moet dat wel afspreken met je buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 09:00
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:00:
Ik kreeg een email van Eweka met een leuke aanbieding "levenslange korting 2.50 per maand", zie onderstaande link.

Ik zit nu bij easyusenet.nl maar niet zo tevreden over, kan veel niet meer binnen halen. Ook wat een dar dagen online staat.

Ik heb destijd voor easyusenet.nl gekozen voor de prijs en de mogelijkheid om accountsharing mogelijk is. Hoe zit dat bij Eweka, kan je daar ook accountsharing toepassen?
Deel namelijk mijn abo met mijn buurman.
Als ik op de link klik zie ik toch 5 euro per maand staan.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 21:28
Als ik op de link klik zie ik toch 5 euro per maand staan.
Begrijpend lezen staat ook 2.50 korting 7.50-2.50=5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Laatst online: 08-05 09:00
saharoen schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:50:
[...]

Begrijpend lezen staat ook 2.50 korting 7.50-2.50=5 :)
Doh...ok :+

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 896845

Inderdaad wat zeer mooie acties voor Koningsdag voorbij zien komen, van zowel Eweka als Tweaknews.

Eweka Deal (slechts €5 per maand voor High Speed abonnement): https://eweka.nl/partners

Tweaknews Deal (tot 61% korting op Ultimate pakket + VPN): https://tweaknews.eu

De genoemde kortingen zijn levenslang geldig, zolang je maar deze week aan abonnement afsluit. Aanbieding geldig tot 5 mei!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 896845 op 28-04-2018 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Anoniem: 896845 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 00:25:
Inderdaad wat zeer mooie acties voor Koningsdag voorbij zien komen, van zowel Eweka als Tweaknews.

Eweka Deal (slechts €5 per maand voor High Speed abonnement): https://eweka.nl/partners

Tweaknews Deal (tot 61% korting op Ultimate pakket + VPN): https://tweaknews.eu

De genoemde kortingen zijn levenslang geldig, zolang je maar deze week aan abonnement afsluit. Aanbieding geldig tot 5 mei!
Eweka is dan misschien wel interessant omdat je hier ook je abbo mag delen, dit mag niet bij tweak news

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Zolang je maar het volgende in je achterhoofd houd als je voor Eweka kiest.

Maar door deze actie zijn ze zelf met hun gecapte snelheid eindelijk eens in de prijs range van andere USP.

Want hun normale prijs met een cap van 300 Mbit/s is niet echt meer van deze tijd zwaar overprized voor wat ze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
TRaSH schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:14:
Zolang je maar het volgende in je achterhoofd houd als je voor Eweka kiest.
Dat ging over een uploader, wat je download houden ze echt niet in de gaten

Nu is Eweka al jaren geen interessante partij meer ( er zijn goedkopere die hetzelfde bieden )
Ik heb sinds 2 jaar lightning, die hebben vaak abo's van 30/40€ / j
Alleen mag je niet delen.

Maar het meeste is aardig terug te vinden ( als je de boel maar wat automatiseerde met Sonarr/Radarr )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

FreshMaker schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:15:
[...]
Dat ging over een uploader, wat je download houden ze echt niet in de gaten
Ze beweren dat ze dat wel doen of willen doen,
Zelf denk ik dat ze dat op openbare trackers doen en nog niet op usenet aangezien daar wat meer werk voor nodig is en dan moeten ze de log files van de USP opvragen en dat gedeelte gaat vanaf de NL providers een stuk makkelijker dan van niet NL providers.
FreshMaker schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:15:
Maar het meeste is aardig terug te vinden ( als je de boel maar wat automatiseerde met Sonarr/Radarr )
Als je de boel automatiseert en fatoenlijke indexers gebruikt dan heb je haast bij niemand last van N&T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
TRaSH schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:40:
[...]

Ze beweren dat ze dat wel doen of willen doen,
Zelf denk ik dat ze dat op openbare trackers doen en nog niet op usenet aangezien daar wat meer werk voor nodig is en dan moeten ze de log files van de USP opvragen en dat gedeelte gaat vanaf de NL providers een stuk makkelijker dan van niet NL providers.
Ze gaan op zoek naar de 'grote' uploaders, dat is makkelijker dan uitzoeken wat jij en ik dagelijks binnentrekken.
Torrents is dan nog wat eenvoudiger, want daar zijn sneller/eenvoudiger ipadressen te monitoren.

Zoals overal in de wereld, domme/nietsvermoedende zijn altijd slachtoffer.
Net als zakkenrollen, als jij oplet en je spullen niet onder handbereik ( pun intended ) bewaard, zullen ze minder snel gestolen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 04:07
Er zijn vast goedkopere opties dan Eweka maar 300 Mbit/3500+ dagen retentie voor €60 per jaar vind ik OK. Ik heb in het verleden o.a. LightningUsenet, SunnyUsenet gebruikt en die werkten ook prima maar tegenwoordig vind ik die lange retentie bij Eweka wel erg prettig. (Ooit zeker >10 jaar geleden bij Eweka begonnen toen de retentie nog 1 maand was of zo, in mijn ogen is het iig een betrouwbare, lang bestaande USP.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 18:25

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Vjenne-ICT schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:00:

Iemand het voor elkaar gekregen om de aanbieding op een bestaand account te zetten? Heb net voor een half jaar oid betaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49
prOnorama2 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:56:
Er zijn vast goedkopere opties dan Eweka maar 300 Mbit/3500+ dagen retentie voor €60 per jaar vind ik OK. Ik heb in het verleden o.a. LightningUsenet, SunnyUsenet gebruikt en die werkten ook prima maar tegenwoordig vind ik die lange retentie bij Eweka wel erg prettig. (Ooit zeker >10 jaar geleden bij Eweka begonnen toen de retentie nog 1 maand was of zo, in mijn ogen is het iig een betrouwbare, lang bestaande USP.)
Best een mooie deal. Alleen heb ik een 40Mbit verbinding dus hoop dat er iets goedkopers (max 30 euro ) voorbij komt met rond de 20 a 30Mbit aan snelheid (meer mag wel maar voegt niet zoveel toe en vind ik het geld niet waard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 04:07
SunnyUsenet 20 Mbit, € 36 voor een heel jaar misschien?

https://www.sunnyusenet.com/nl/packages/sunny-20

Bij lagere prijzen daalt de snelheid vaak wel behoorlijk zo te zien; ze staan ook account sharing toe -heb ik in het verleden wel gedaan- kan je de kosten ook delen met iemand anders eventueel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:50
Ik zelf vond dat bepaalde content vaak snel down waren bij mijn provider, maar sinds ik een betaalde indexer heb krijg ik zowat alles wel binnen.
Mocht er iemand dus op zoek zijn: nee dus..

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 29-04-2018 16:12 . Reden: Foei.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 20:56

mwa

michaelw1998 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 22:57:
Ik zelf vond dat veel series vaak snel down waren bij mijn provider, maar sinds ik een betaalde indexer heb krijg ik zowat alles wel binnen.
Mocht er iemand dus op zoek zijn: **. :)
Volgens mij zijn het noemen van indexers hier een no-no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:50
dialmformark schreef op zondag 29 april 2018 @ 09:07:
[...]

Volgens mij zijn het noemen van indexers hier een no-no.
Bij het verplichte leesvoer staat dat linken naar de website niet mag.

"Indexers in het algemeen. Dat wil zeggen, er wordt niet opgetreden bij het noemen van een indexer, maar er wordt NIET gelinkt in de vorm van een url" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasty82
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-04 18:35
Momenteel een kingsday deal bij tweaknews. Onbeperkt Ultimate + VPN abbonement van 12,50 voor 5 euro per maand. (Bij betaling voor een jaar)

https://www.tweaknews.eu/...ectedPackage=KingsDay12Mo

Edit; Zag dat ie al vermeld was 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door lasty82 op 29-04-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:54
-

[ Voor 100% gewijzigd door jostefa op 29-04-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:06
IceStorm schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:38:
[...]
Iemand het voor elkaar gekregen om de aanbieding op een bestaand account te zetten? Heb net voor een half jaar oid betaald :D
Precies die vraag heb ik ook bij hun helpdesk neergelegd. Hopelijk krijg ik daar morgen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 18:25

IceStorm

This place is GoT-like!!!

joppybt schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:54:
Precies die vraag heb ik ook bij hun helpdesk neergelegd. Hopelijk krijg ik daar morgen antwoord op.
Ondertussen heb ik daar antwoord op, het is een linkjke geworden: https://www.eweka.nl/promo/?km=123456.
Waarbij de 123456 dan gewoon mijn gebruikersnaam is. Ik vermoed dat die linkjes gewoon universeel zijn (de mail doet lijken alsof hij heel specifiek voor mij gemaakt is overigens ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:06
IceStorm schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:08:
[...]
Ondertussen heb ik daar antwoord op, het is een linkjke geworden: https://www.eweka.nl/promo/?km=123456.
Waarbij de 123456 dan gewoon mijn gebruikersnaam is. Ik vermoed dat die linkjes gewoon universeel zijn (de mail doet lijken alsof hij heel specifiek voor mij gemaakt is overigens ;)).
Ik heb inderdaad hetzelfde linkje gekregen voor mijn gebruikersnaam. Het kan wel zo zijn dat ze het per gebruikersnaam aan de achterkant geactiveerd hebben.
Helaas gaan ze er in de mail niet echt op in wat er met het openstaande prepaid saldo gebeurt maar ik neem aan dat dat wel goed gaat komen.

Update: ik zie in 'Mijn Eweka' dat ik nu 435 dagen tegoed heb. Blijkbaar is gewoon 365 bij het oude saldo opgeteld.

[ Voor 7% gewijzigd door joppybt op 30-04-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:51
Vandaag helaasTweaknews opgezegd ivm geen enkele download nog normaal binnen komt.
Heb Usenet.Farm getest en dat zag er beter uit, maar wat zijn de ervaringen met Eweka?
Die koningsdag aanbieding lijkt een mooie deal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Wat denk je van cheapnews, Ultimate abbo voor rond de 60 euro met kortingscode ulitmate14.
Code staat in de banner op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

shaiwa887 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:31:
Vandaag helaasTweaknews opgezegd ivm geen enkele download nog normaal binnen komt.
Heb Usenet.Farm getest en dat zag er beter uit, maar wat zijn de ervaringen met Eweka?
Eweka is prima en als fillserver Astra erbij maar zelden nodig.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
RobbyTown schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:10:
[...]
Eweka is prima en als fillserver Astra erbij maar zelden nodig.
Thnx, ga die 7 dagen proef draaien, eens kijken of het hier beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
XS News -> Gebruik de couponcode 1LACH en bespaar 30% op alle doorlopenden jaarabonnementen!

Deze couponcode is geldig tot en met 07 mei 2018.
Deze korting is slechts eenmaal geldig op alle doorlopenden jaarabonnementen met een automatische verlenging. Het abonnement wordt automatisch verlengd tegen de reguliere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:22
shaiwa887 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:31:
Heb de laatste 2 weken excact dezelfde ervaringen. Echt niks komt meer compleet binnen.
Zag verderop dat je gaa proefdraaien met Eweka voor 7 dagen. Kan nergens daar op de site iets vinden over een proef abbo'tje?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scytheCS
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-05 16:51
jongetje schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 08:52:
XS News -> Gebruik de couponcode 1LACH en bespaar 30% op alle doorlopenden jaarabonnementen!

Deze couponcode is geldig tot en met 07 mei 2018.
Deze korting is slechts eenmaal geldig op alle doorlopenden jaarabonnementen met een automatische verlenging. Het abonnement wordt automatisch verlengd tegen de reguliere prijs.
Domme vraag misschien, maar werkt dit ook als ik daar al een lopend abonnement heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
scytheCS schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:46:
[...]

Domme vraag misschien, maar werkt dit ook als ik daar al een lopend abonnement heb?
Geen idee. Voor mij is de aanbieding niet scherp genoeg, kan ergens anders goedkoper krijgen zonder die korting (zoals Sunny).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

@jongetje

Heeft Sunny hun server al een beetje op orde ?
En bieden ze het zelfde met snelheid en retentie ?

[ Voor 7% gewijzigd door TRaSH op 08-05-2018 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shaiwa887
krizzziz schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:44:
[...]
Heb de laatste 2 weken excact dezelfde ervaringen. Echt niks komt meer compleet binnen.
Zag verderop dat je gaa proefdraaien met Eweka voor 7 dagen. Kan nergens daar op de site iets vinden over een proef abbo'tje?
Als ik naar hun site ga zie ik bij de middelste staan "Start 7 dagen proef periode" , koste wel 1 euro cent :D
Koningsdag aanbieding is over dus ik had nog mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Laatst online: 08-05 19:07
Ik vind dat free-usenet.com maar een schimmig zaakje.
Na het aanschaffen van een blockaccount gebeurde er niets.
Staat er ergens onderaan in de faq:
"We handle payments in manual mode at the moment - please contact us after payment"
Heb ze gecontacteerd en wacht al meer dan een uur op activatie.

Even snel iets binnenhalen is er dus niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

red_arrow schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 08:40:
Ik vind dat free-usenet.com maar een schimmig zaakje.
Is dat dezelfde als deze?

https://free-usenet.com/

1Mbit

Schiet idd miet op. Maar ziet er zeker schimmig uit. Zegt niets uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:55

rvk

210667 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:13:
[...]
1Mbit
Schiet idd miet op.
Dat is natuurlijk voor het gratis account. Als je een block account koopt heb je een hogere snelheid. Bij het gratis account moet je elk zoveel uur voor dat "account" een renew doen. Kan wel handig zijn als je iets binnen moet halen wat ergens anders niet compleet is.
Pagina: 1 ... 3 ... 37 Laatste

Let op:
VERPLICHT LEESVOER

Het is niet toegestaan om te vragen of verwijzen naar:
  • Content in welke zin van het woord. We gaan hierin geen onderscheid maken tussen ' legale' dan wel ' illegale' content. Gewoon om geen gezeur te krijgen: NIET DOEN.
  • Indexers in het algemeen. Dat wil zeggen, er wordt niet opgetreden bij het noemen van een indexer, maar er wordt NIET gelinkt in de vorm van een url.
  • Inloghints. Ja er zijn sites waar je met een simpel truukje alsnog in kan loggen en je 'ding' kan doen. Wij gaan dit niet vermelden hoe dat zou moeten.
  • Vragen naar invitecodes van indexers. Uitdelen van invites, mits daar geen voordelen aan zitten, is wel toegestaan.
  • Vragen over takedowns van content, dat is al meerdere malen voorbij gekomen.

Een handig overzicht met alle usenet backbones.