com2,1ghz schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:29:
Nou dit zijn de reacties die mijn gedachtes hierover bevestigen. Zo zou het een einde van mn leven zijn na het trouwen en ik zou inmiddels dood moeten zijn omdat ik motor rij
Ik kan me wel vinden in het idee dat er weer nieuwe behoeftes en interesses intstaan. Zelf hou ik er niet van om alles strak te plannen in de agenda. Zo ken ik mensen waar je ruim 2 maanden van te voren een afspraak moet inplannen als je een keertje wat met ze wilt drinken. En die hebben nog niet eens kinderen
Denk dat luiheid ook een rol speelt. Zo houdt de ene van bankhangen terwijl de ander het een moment vind om te gaan sporten.
Ahahha.
Ja, leuk man. Wacht maar. Daar kom je wel op terug. “Lui”…
Vriend/collega hebben hetzelfde gedaan. Niet de 3 R’en voor hun baby, Baby overal mee naar toe. Geen ritme, hip zijn, restaurantje, kind slapen in de auto, op een bank, niet in bed, etc. Na 1.5 jaar sliep de baby nog steeds in hun bed en hadden ze een slaapcoach nodig. Kerel sliep 3 uur per nacht. Drama, sussen met borstvoeding. Alles. Wil je een rustig relax kind, dan is de basis; Rust, Regelmaat en Reinheid. Als je dat wilt geven (dikke tip van mij, doe dat), dan moet je zelf ook zo leven.
Ik wil spontaan wel wat dingen doen, maar heb een dochter (13 maanden) en een herdershond (4 jaar), een vriendin, werk, hobby’s, vrienden en gezamenlijke vrienden met m’n vriendin (en wil soms ‘—niks—‘). Daarnaast werkt m’n vriendin onregelmatig en soms in het weekeind.
Na een dag werken (laat thuis, 2x in de week sporten na werk (is al 1 keer minder dan vroeger) + files) ben je kapot. Dan die kleine nog. Uitslapen hoort tot het verleden. Ook op je vrije dag.
Wil je zuipen, het laat maken en slaap je thuis? Jammer. De dag erop moet er staan. De kleine is wakker en schijt de hele zooi onder. Ow, wilde je lekker wandelen? Nope, ze moet in bad. De hele rompert, slaapzak, alles zit onder de shit, want de tandjes komen door. Ondertussen een was draaien. Kind uit bad, eten. Stukjes leren eten (kost tijd, moeite en stress “Verslikt ze zich?!!!?!), daarna spelen. Kleine alleen laten? Nope. Straks trekt ze iets van de tafel, kuipt ze naar de waterbak van de hond, ligt ze voor de deur waar ik doorheen ben gegaan. Dit, en dan de hele dag. Ook op zondag. Je aandacht is er 24/7 bij.
M’n vriendin en ik houden beiden van onze eigen tijd. Dat moet dus ingepland worden. Zie het als een strategie game.
Je hebt een een X aantal units te besteden (tijd). Maar je hebt te veel plekken waar je ze kwijt kan (activiteiten).
Wat geef je op om je leven te laten verlopen zoals je dat wilt? Het heeft mij minimaal 6 maanden gekost om daar echt vrede mee te sluiten en ik er gewend aan was. En dat is ok. Gelukkig had m’n vriendin hetzelfde en waren we niet bang om het te zeggen.
Als je bij een maat blijft slapen (wat bij ons normaal is), heb je een avond plezier, kan je uitslapen, maar mis je je dochter en vrouw.
Wil je weg met je vrouw, moet je een oppas hebben, of je kind wegbrengen.
Wil je zelf iets doen, moet je vrouw op de kleine passen.
Wil je vrouw iets doen, moet jij er zijn.
Wil je niks doen. Pech.
Wil je je kind zien, jammer voor de rest (behalve vrouw).
Heb ik m’n dochter, of is ze wakker, dan nodig ik (of ga ik naar mensen) met een kind. Die snappen de situatie, is makkelijk als er ooit iets in het water valt, etc.
Ligt de kleine op bed of kan ik alleen weg, dan zorg ik dat ik naar mensen ga zonder kind of waar de kiddo ook van op bed ligt.
Verder heb ik geen idee waar dit verhaal naar toe gaat. Behalve dat je leven op de kop zal staan. Verwacht niet dat er niks gaat veranderen en hou je voorlopige conclusies bij je.
Ps, ik heb een schat van een dochter welke om 19:30 naar bed gaat en om 08:00/08:30 wakker wordt. Een ware zegen. Ze is makkelijk in de omgang, altijd vrolijk en vindt alles leuk. Dat had ook nog eens anders uitvallen. Just saying. Ik type dit wel met een smile en denk vaak “wat deed ik vroeger als ik dacht dat ik “Geen tijd had””. Ik zou niet meer terug willen, maar een 2e hoeft ook nog even niet. Succes in elk geval!
@poster hierboven, ben het met je eens. RRR is geen heilig middel, maar een goede basis.
Regelmaat hoeft niet een tijdschema te zijn op de minute. Maar een ritueel voor het slapen (ongeacht de tijd), etc.