Het grote IBM & Lenovo Thinkpad topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Aaaah, vorige week een fijn beest van een 2e hands X250 toegevoegd aan mijn collectie.
Een dikke i7 er in en 8GB aan memory. Vandaag komt, als het goed is, nog een M.2 SSD binnen en dan is het een prachtig Home-away-from-Home machientje. _/-\o_

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 19:46
Goed nieuws voor de Linux gebruikers icm een Thinkpad X1C6, Lenovo heeft een bios update (v1.30) uitgegeven waardoor S3 (zonder trucages) ondersteund wordt. De update is overigens al meer een maand uit, inmiddels is v1.31 ook beschikbaar: link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 18:43
In gebruik hier een combinatie van een X1 carbon (5th, 2017) en een Lenovo USB-C dock (40A90090EU).

Aangesloten hierop was een 4K LG 42" scherm, top.
Nu heb ik hiernaast een kleiner 24" Dell scherm neergezet - WUXGA. In portret stand - voor PDFs en dergelijke te lezen.

Beide zijn aangesloten via Displayport op het dock.

Nu wil echter het 2e scherm niet verder dan SVGA.
Beide kanten op - als ik nummer 1 op 4K heb dan is 2 max 1024x768.
Idem met nummer 2 op WUXGA dan is het 4K scherm opeens maximaal SVGA.

Ik wordt er een beetje gek van. De X1C5 moet 2 of zelfs 3 4K schermen kunnen aansturen via het dock. Waarom is dit zo problematisch?
Gok dat het een Windows of adapter probleem is maar weet het niet meer. :(

Ideeën welkom...

Edit: Sort of verklaard ~ het is een beperking (bewust?) vd 40A9 - ik heb de 40AF nodig :( ;(

[ Voor 6% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 11-12-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixpo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:26
Vnze schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:12:

+ i7 versie via het campusprogramma in Duitsland te krijgen voor +/- 1500 met alle upgrades al ingebouwd behalve de extra RAM
Kun je als Nederlander iets uit de Duitse campusshop bestellen met de gegevens van een Nederlandse universiteit?
Hoe moet je dat aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijduur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-03 22:47
Heb op dit moment een 5jr oude T440p i7-4710MQ / 16GB / 250SDD. Ik zit te kijken naar een nieuwe T480 / X1 G6 (i7-8550U). Als ik naar een paar bench marks kijk (er zijn er legio natuurlijk) - dan is het verschil in snelheid minimaal (orde grote 10-25%), uiteraard wel met een lichter gewicht.... maar daar was het mij niet om te doen.

Of zie ik het verkeerd, cq zou ik naar een andere machine kijken?

thx - Tuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:02

Yucon

*broem*

@tijduur waar is het je dan wel om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijduur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-03 22:47
Yucon schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:59:
@tijduur waar is het je dan wel om te doen?
Sorry voor de cryptische zin: veel excel werk - met soms ingewikkelde modellen die (lijkt het) langzaam draaien op mn machine. Dus het is met name snelheid (en dus niet gewicht) waar ik naar keek.

Als ik naar
https://cpu.userbenchmark...-i7-4710MQ/m320742vsm9397
kijk - dan zou de 8550U maar 8% sneller zijn (da's niet de moeite waard)

Voor mijn gevoel zou ik verwachten dat een nieuwere Thinkpad (T480) wel wat sneller zou zijn dan een oudere T 440p (maar wellicht is die "p" toch magic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
Ik denk er over om dit (tweedehands) te gaan kopen:

Lenovo ThinkPad L540
• Core™ i5 (4th Gen) 4300M
• CPU @ 2,6 Ghz
• 8 Gb Geheugen
• 128 Gb Solid State Drive
• 15,6 inch (39,62 cm)
• 1920 x 1080 (Full HD) resolutie | 16.7 miljoen kleuren
• 1 X Mini DisplayPort en 1 X VGA
• 1 X USB 3.0 | 3 X USB 2.0 | Memory Card Reader
• TrackPoint | Webcam | DVD±RW speler
• WiFi | Bluetooth 4.0 | Gigabit Ethernet
• Windows 10
• Artikelnummer: 1197
€ 252,98 per stuk inclusief BTW

Nu heb ik hier wel een paar vragen over.

Heeft iemand hier ruime ervaring met de Thinkpad L serie in het algemeen en de L540 in het bijzonder? Met "ruim" bedoel ik of je er tientallen / honderden van in behandeling hebt gehad. Heb je veel laptops stuk zien gaan of viel het mee?

Draait Windows 10 hier goed op? Wordt alle apparatuur zoals de wifi kaart goed herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

De *40 serie is de generatie met de meest beroerde touchpad omdat de knoppen geïntegreerd zijn. Mocht je het prettig vinden hiermee te werken is dat iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Yucon schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:02:
De *40 serie is de generatie met de meest beroerde touchpad omdat de knoppen geïntegreerd zijn. Mocht je het prettig vinden hiermee te werken is dat iets om rekening mee te houden.
Dat is bij de nieuwere series niet anders.
Verder is zon L540 een prima machine voor dat geld, alleen is het display nog geen IPS model bij de L540 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Timmert schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:37:
[...]

Dat is bij de nieuwere series niet anders.
Verder is zon L540 een prima machine voor dat geld, alleen is het display nog geen IPS model bij de L540 volgens mij.
Toch wel, de *50 heeft weer knoppen boven het touchpad. Dat gaat redelijk als je je aanwent om je niet-touchpadhand ervoor te gebruiken.

dit is een *40

Afbeeldingslocatie: https://www.laptopcloseout.ca/media/pages/t440p-keyboard-350.jpg

en dit een *50

Afbeeldingslocatie: https://www.lenovo.com/medias/t450-mobile-smhero.png?context=bWFzdGVyfHJvb3R8NTAwMzIyfGltYWdlL3BuZ3xoMmYvaDBiLzkzNDUzOTkwNjI1NTgucG5nfDY4NTRmZTU1MGUyYjQ1NGVkZGYxNTMwOWY2YjhhMzU0YzQ0ZjQ3NmI2OGY3YTgwZmE3ZTYzNDFjZTg0Nzc4NTM

Maargoed, genoeg mensen gebruiken dat ding nooit en dan maakt het natuurlijk helemaal niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm, die knoppen gebruiken icm het touchpad lijkt mij niet zo praktisch. Ik dacht eerlijk gezegd dat die knoppen waren voor gebruik icm 'de clit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Timmert schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:15:
Hmm, die knoppen gebruiken icm het touchpad lijkt mij niet zo praktisch. Ik dacht eerlijk gezegd dat die knoppen waren voor gebruik icm 'de clit'.
Klopt, dat is precies waar ze voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dolblij met een nieuwe T580 via T.Net. Prachtige machine, kan ik wel zeggen. Super licht en super krachtig, naar mijn gevoel. Win10 erop. Er zit vreemd model SSD in van Lenovo zelf, waarvan ik heb gehoord dat het niet de meest rappe modelletjes zijn. Ik ga dit in de gaten houden en eventueel vervangen als ik traagheid ervaar. Ben er wel heel blij mee. Wat zijn dit toch fijne laptops! :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ElCondor schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:59:
Dolblij met een nieuwe T580 via T.Net. Prachtige machine, kan ik wel zeggen. Super licht en super krachtig, naar mijn gevoel. Win10 erop. Er zit vreemd model SSD in van Lenovo zelf, waarvan ik heb gehoord dat het niet de meest rappe modelletjes zijn. Ik ga dit in de gaten houden en eventueel vervangen als ik traagheid ervaar. Ben er wel heel blij mee. Wat zijn dit toch fijne laptops! :)
Klopt, Lenovo gebruikt SATA Express in de Tx80 serie (net als in de Tx70). Dat is PCIe maar gebruikt een SATA-achtige connector. Dit hebben ze gedaan zodat ze hetzelfde design konden gebruiken.

De SSDs hiervoor zijn zeer zeldzaam dus wat Lenovo doet is een 2.5" adapter naar M.2 gebruiken met een gewone SSD er in. Deze is helaas wel trager want SATA Express gebruikt maar 2 PCIe lanes in plaats van de 4 bij NVMe. In de praktijk zal je hier echter niet zo veel van merken want het zijn alleen de pieksnelheden (sequentiele doorvoer) die dit belemmert. Het is wel een stuk sneller dan een typische 2.5" SATA SSD. Meestal zit er in die 2.5" adapter wel een gewoon model NVMe SSD in (Samsung of Toshiba ofzo), volgens mij maakt Lenovo zelf geen SSD modules.

De Tx90 serie heeft wel gewone M.2 bays. Ik heb ook begrepen dat je een kleine SSD (2242) in het WiFi slot van de T580 kan steken maar dan heb je natuurlijk geen WiFi meer dus dat is ook niet zo handig. En ik betwijfel of je dan wel de volle snelheid hebt. Het WWAN (LTE) slot schijnt dit niet te kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 04-06-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Sinds een tijdje heb ik een X250. Daarvoor een X220 en daarvoor een T430s en T450s. Nu kan ik maar niet aan het toetsenbord wennen. Is dit nu hetzelfde als dat van die 430/450 en zijn m'n handen ondertussen aan die 220 gewend? Zijn er tussen die island keyboards onderling ook nog verschillen in aanslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
De X220 had ook wel echt een fenomenaal toetsenbord <3 (de trackpad daarentegen... klein, niet 'scherp' te bedienen, irritant puntjespatroon er op. Afronding aan de hoeken, Brr :X).. Maar de T430/450 zullen niet zoveel verschillen van wat je nu in de X250 hebt. Behalve de grootte van wat toetsen rond de enter die verkleind zijn op de X250. Volgens mij hebben de T4 en X2 serie dezelfde mechaniek van het toetsenbord, in elk geval bij de T470/x270 was dat zo. Die heb ik uitgebreid naast elkaar gebruikt.

Er zit wel degelijk verschil in de aanslag ja. Mijn P51 voelt lekkerder aan dan de T480s van mijn collega. Ik merk het gelijk. Wat minder travel, of veerkracht, ik weet het niet precies. Maar het voelt minder.

Maarja het is ook een behoorlijk verschil in gewicht en dikte, de P51 is een baksteen en de T480s is prachtig licht :P Daar is het compromis nog wel te begrijpen. De T470 die ik zelf heb, heeft ongeveer dezelfde als de P51. De X1 Carbon en X1 Yoga zijn ook anders (de yoga heeft natuurlijk ook dat overgecompliceerde mechanisme met het intrekken van de toetsen - bepaald geen fan van dat ding)

De '90 serie heb ik nog niet gezien. Maar ik denk dat je inderdaad gewend bent geworden aan die 220.

PS Mijn ideale laptop heeft een X220 toetsenbord en een Apple trackpad :D

[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 13-06-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:52
Zijn er hier nog mede tweakers welke ook een thinkpad 25 aniversary edition hebben?
Hier nog steeds mijn favoriete laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 19:39
pitchdown schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:45:
Zijn er hier nog mede tweakers welke ook een thinkpad 25 aniversary edition hebben?
Ik lees daar anders geen positieve berichten over.

Zelf doe ik het nog altijd met een T420 (Coreboot) en een X220. Heerlijke machines die ik voorlopig niet weg ga doen. Ik zou op die X220 eigenlijk ook nog wel Coreboot willen plaatsen, omdat die daardoor o.a. echt significant sneller opstart. En de T420 upgraden naar een 3e generatie i5 of i7, maar daarvoor moet ik wijzigingen aanmaken in Coreboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Flavius schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 19:14:
[...]
Ik lees daar anders geen positieve berichten over.

Zelf doe ik het nog altijd met een T420 (Coreboot) en een X220. Heerlijke machines die ik voorlopig niet weg ga doen. Ik zou op die X220 eigenlijk ook nog wel Coreboot willen plaatsen, omdat die daardoor o.a. echt significant sneller opstart. En de T420 upgraden naar een 3e generatie i5 of i7, maar daarvoor moet ik wijzigingen aanmaken in Coreboot.
De t25 is een heerlijke maar dure machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 18:56

80000

mrox

pitchdown schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:45:
Hier nog een T25 gebruiker ;). Had gehoopt dat het keyboard als een x210 ofzo was, helaas niet geworden, maar typt nog steeds goed. Dat was de voornaamste reden om deze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrymcburg
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 14:08
De nieuwe lenovo x1 carbon (7th generation) is gisteren online gekomen op de US site.

https://www.lenovo.com/us...arbon-Gen-7/p/22TP2TXX17G

Hopelijk snel ook beschikbaar in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jerrymcburg schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:43:
De nieuwe lenovo x1 carbon (7th generation) is gisteren online gekomen op de US site.

https://www.lenovo.com/us...arbon-Gen-7/p/22TP2TXX17G

Hopelijk snel ook beschikbaar in Nederland.
Ik vind de zilvere erg mooi
500 nits is ook wel een pre boven de standaard 300 nits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrymcburg
absoluut, alhoewel de FHD met 400 nits natuurlijk ook niet mis is.

Als je op zoek bent naar een 14 inch high end laptop (met mat scherm!) dan is dit wel echt een goede kandidaat. Niet goedkoop, maar dat zijn ze nooit geweest.

Als je hem in de VS op de kop weet te tikken dan is die met 1599 dollar nog steeds goedkoper dan bijvoorbeeld de matebook x pro (nu 1499 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Typisch trouwens, wat betreft de specs van de X1C7:
14" WQHD (2560 x 1440) IPS, 300 nits, anti-glare
Op de X1C6 had het scherm met dezelfde resolutie 500 nits:
14" HDR WQHD IPS with Dolby Vision™ (2560 x 1440), Glare, 500 nits
Ongetwijfeld een marketing dingetje, uiteraard klik je nu 't 4K UHD 500 nits IPS scherm in de configurator aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb gister de X1 Gen 7 besteld maar twijfel nu een beetje of ik wel het juiste scherm heb gekozen.

14,0-inch FHD (1920 x 1080), IPS, 300 nits, ontspiegeld, multitouch

Ik heb momenteel een XPS 13 uit 2018 met een 4k scherm en vind hem te veel spiegelen, plus een aantal apps scalen niet zo goed, vandaar ik dacht ik ga weer voor een FHD scherm.

Nu hoor ik net van een collega dat die X1 FHD schermen slecht zijn helemaal als je van een 4K scherm komt.

Iemand ervaring van een 4k scherm terug naar een mat FHD scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:26:
Ik heb gister de X1 Gen 7 besteld maar twijfel nu een beetje of ik wel het juiste scherm heb gekozen.

14,0-inch FHD (1920 x 1080), IPS, 300 nits, ontspiegeld, multitouch

Ik heb momenteel een XPS 13 uit 2018 met een 4k scherm en vind hem te veel spiegelen, plus een aantal apps scalen niet zo goed, vandaar ik dacht ik ga weer voor een FHD scherm.

Nu hoor ik net van een collega dat die X1 FHD schermen slecht zijn helemaal als je van een 4K scherm komt.

Iemand ervaring van een 4k scherm terug naar een mat FHD scherm ?
heb je deze in US besteld of gewoon via NL lenovo website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Collega's moet je natuurlijk nooit meteen geloven ;). Reviews lezen, evt het apparaat in de winkel bekijken is vaak de beste manier om er achter te komen of jij het eens bent met de collega in kwestie die de FHD schermen als 'slecht' bestempelt. Wat was de verdere onderbouwing? Overigens zijn de FHD schermen op de X1C7 allemaal 'anti-glare'.
Als je graag een minder-spiegelend scherm wilt, waarom ben je dan niet gegaan voor het 14" WQHD (2560 x 1440) IPS, 300 nits, anti-glare scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pitchdown schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:17:
[...]
heb je deze in US besteld of gewoon via NL lenovo website?
Op de NL lenovo website, zag ze gister staan.
Kaspers schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:56:
[...]

Collega's moet je natuurlijk nooit meteen geloven ;). Reviews lezen, evt het apparaat in de winkel bekijken is vaak de beste manier om er achter te komen of jij het eens bent met de collega in kwestie die de FHD schermen als 'slecht' bestempelt. Wat was de verdere onderbouwing? Overigens zijn de FHD schermen op de X1C7 allemaal 'anti-glare'.

[...]

Als je graag een minder-spiegelend scherm wilt, waarom ben je dan niet gegaan voor het 14" WQHD (2560 x 1440) IPS, 300 nits, anti-glare scherm?
Probleem is dat ik nergens Lenovo in een winkel heb zien staan, en bij andere winkels zie je alleen maar glossy screens, tenminste ik ben ze nog niet tegen gekomen.

Omdat de 4" WQHD (2560 x 1440) IPS, 300 nits, anti-glare geen touch is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrymcburg
Ze staan inmiddels inderdaad ook op de NL site (https://www.lenovo.com/nl...arbon-Gen-7/p/22TP2TXX17G)

Heb er één besteld met 14,0-inch FHD (1920x1080), IPS, 400 nits, ontspiegeld.
Is inderdaad lastig om te bestellen zonder dat je ze in het echt kunt bekijken (dat is met Dell ook altijd zo). Misschien gewoon aankijken hoe het scherm bevalt en als het echt tegenvalt terugsturen.

[ Voor 12% gewijzigd door jerrymcburg op 22-06-2019 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik wil er ook een gaan bestellen, ik kom echter het ‘low power’ FHD, 400 nits paneel miet tegen. Mis ik hem ergens of is hij in de NL store nog niet leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
jerrymcburg schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:51:
Ze staan inmiddels inderdaad ook op de NL site (https://www.lenovo.com/nl...arbon-Gen-7/p/22TP2TXX17G)

Heb er één besteld met 14,0-inch FHD (1920x1080), IPS, 400 nits, ontspiegeld.
Is inderdaad lastig om te bestellen zonder dat je ze in het echt kunt bekijken (dat is met Dell ook altijd zo). Misschien gewoon aankijken hoe het scherm bevalt en als het echt tegenvalt terugsturen.
Stond er ook levering eind van de maand bij jou ?

Ik heb hem zakelijk besteld zonder de BTW dus dan zal je hem wel niet terug mogen sturen, maar we gaan het zien, alles is beter dan die Dell XPS 9370 wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrymcburg
Slux schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:54:
[...]

Stond er ook levering eind van de maand bij jou ?

Ik heb hem zakelijk besteld zonder de BTW dus dan zal je hem wel niet terug mogen sturen, maar we gaan het zien, alles is beter dan die Dell XPS 9370 wat ik nu heb.
ja, volgende week. "Wordt verstuurd tussen 28/06/2019 en 29/06/2019"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden, ik heb gesproken met een Lenovo medewerker die aangaf dat het Full HD low-power scherm met 400 nits eind augustus te bestellen is in Nederland.

Voor de duidelijkheid, dit gaat over de X1 Carbon 7th generation.

[ Voor 16% gewijzigd door hexagram op 25-06-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik zag vandaag voor het eerst een AMD Thinkpad, de A485. Het is ongeveer hetzelfde ding als de T480 maar dan met een AMD er in (in dit geval een Ryzen 7).

Ik vind het een mooi apparaat. Qua constructie doet hij niets onder voor de T-serie, ijzersterk toetsenbord, mooi scherm enz. Aansluitingen zijn ook hetzelfde alleen mist hij natuurlijk Thunderbolt. Logisch. Zeker iets dat ik zelf zou kopen ipv de Intel versie, want het scheelt behoorlijk wat geld als ik naar de VS prijzen kijk. Maar hier in Europa staat de A-serie nergens op de sites. Jammer.

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 25-06-2019 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 19:39
GekkePrutser schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:07:
Ik zag vandaag voor het eerst een AMD Thinkpad, de A485. Het is ongeveer hetzelfde ding als de T480 maar dan met een AMD er in (in dit geval een Ryzen 7).

Ik vind het een mooi apparaat. Qua constructie doet hij niets onder voor de T-serie, ijzersterk toetsenbord, mooi scherm enz. Aansluitingen zijn ook hetzelfde alleen mist hij natuurlijk Thunderbolt. Logisch. Zeker iets dat ik zelf zou kopen ipv de Intel versie, want het scheelt behoorlijk wat geld als ik naar de VS prijzen kijk. Maar hier in Europa staat de A-serie nergens op de sites. Jammer.
Jawel hoor, maar dan met de Ryzen 5.

Is er overigens al een tijdje: A485. Naar mijn oordeel voor een hele mooie prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Flavius schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 20:22:
[...]
Jawel hoor, maar dan met de Ryzen 5.

Is er overigens al een tijdje: A485. Naar mijn oordeel voor een hele mooie prijs. :)
Oh ja, inderdaad! Ik had alleen hier in Spanje gekeken op de Lenovo site zelf. :$ Daar stond hij niet. Ik nam aan dat het overal zo was in Europa. Maar in Nederland staat hij ook op Lenovo.nl zie ik. Ik zou hem sowieso niet van een andere shop kopen want ik wil hem wel kunnen customisen. Bijvoorbeeld geen Spaans toetsenbord enzo. Al zou een NL webshop dan wel het overwegen waard zijn ja, bedankt voor de tip!

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 25-06-2019 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Yucon schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:55:
Sinds een tijdje heb ik een X250. Daarvoor een X220 en daarvoor een T430s en T450s. Nu kan ik maar niet aan het toetsenbord wennen. Is dit nu hetzelfde als dat van die 430/450 en zijn m'n handen ondertussen aan die 220 gewend? Zijn er tussen die island keyboards onderling ook nog verschillen in aanslag?
Het mysterie is opgelost. X220 en T420 hadden hetzelfde keyboard, X230 en T430 ook. Van beiden heb ik keyboards tussen X en T modellen uitgewisseld dus ze zijn 100% identiek.

Maar de X250 heeft een ander keyboard dan de T450. Hij is kleiner! Het is maar weinig en valt daarom niet zo op, maar dit is de reden dat m'n vingers steeds struikelen. Zie hieronder een X250 naast een T470.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gv7whPA.jpg

De X250 gaat dus de deur uit.. ik ga eerst even de X220 uit de mottenballen halen en vervolgens eens rustig rondkijken naar een T450 of nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlahonda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2021
*edit* oeps, verkeerde topic, deze gaat over de Thinkpad..

[ Voor 88% gewijzigd door vlahonda op 30-06-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Iemand al zijn X1 gen 7 al binnen ? ik kreeg vorige week een mailtje dat mijn order vertraagd is.

Heeft iemand ervaring met de xps en de x1, is net zo besmettelijk met finger afdrukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
UHD scherm op de X1-7 is beschikbaar voor de liefhebbers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrymcburg
Slux schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:56:
Iemand al zijn X1 gen 7 al binnen ? ik kreeg vorige week een mailtje dat mijn order vertraagd is.

Heeft iemand ervaring met de xps en de x1, is net zo besmettelijk met finger afdrukken ?
Mijne is ook vertraagd, gisteren verzonden, komt 9 juli aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
iemand die al reguliere website heeft gevonden voor de x1 carbon G7 in het silver?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jerrymcburg
Gisteren is mijn X1 Carbon G7 aangekomen. Eerste indruk is positief. Bijgevoegd een paar foto's. Ga misschien nog wel een wat uitgebreidere review schrijven.

Heb het FHD Mat (1920x1280p) scherm met 400 nits, bevalt prima. Misschien niet zo super scherp als een UHD maar het spiegelt niet en verbruikt weinig batterij.

Box

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z3VifOL7zGcDAa7SXJqupNBP/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r9IGZtMWBaiDDUfKta26VWj5/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q3ZafFBA8n6lVlsAmFulxZ9u/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jerrymcburg schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:18:
Gisteren is mijn X1 Carbon G7 aangekomen. Eerste indruk is positief. Bijgevoegd een paar foto's. Ga misschien nog wel een wat uitgebreidere review schrijven.

Heb het FHD Mat (1920x1280p) scherm met 400 nits, bevalt prima. Misschien niet zo super scherp als een UHD maar het spiegelt niet en verbruikt weinig batterij.

[Afbeelding: Box]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er erg goed uit.
Ik heb wel het idee dat de travel van het keyboard per nieuwe generatie wat minder aan het worden is.
Dit zal worden veroorzaakt door het steeds dunner worden van de laptops.

Iemand enig idee of deze generatie ook al in het silver te krijgen is?
Ik zag ook dat er een ander soort carbon-look beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrymcburg
De travel van het keyboard vind ik juist heel groot, veel meer dan bij andere laptops die ik gehad heb. Moet nog wel wennen aan de FN en CTRL toetsen die zijn omgedraaid, niet super handig.

Die carbon look is alleen beschikbaar bij de UHD versie weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ik heb de X1 carbon gen 7 nu ongeveer 30 dagen gehad en doe hem weer weg, ik ga nu voor de X1 Yoga.

Ondanks dat dit bijna de perfecte laptop voor mij was, erger ik me aan hoe besmettelijk die is je krijg hem ook niet goed schoon met een doekje.
Plus het FHD valt mij toch wat tegen, het is net niet scherp genoeg.

Dus nu maar de Yoga met 4K scherm besteld vanwege de aluminium behuizing, jammer dat de levertijd 4 weken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:18:
Ik heb de X1 carbon gen 7 nu ongeveer 30 dagen gehad en doe hem weer weg, ik ga nu voor de X1 Yoga.

Ondanks dat dit bijna de perfecte laptop voor mij was, erger ik me aan hoe besmettelijk die is je krijg hem ook niet goed schoon met een doekje.
Plus het FHD valt mij toch wat tegen, het is net niet scherp genoeg.

Dus nu maar de Yoga met 4K scherm besteld vanwege de aluminium behuizing, jammer dat de levertijd 4 weken is.
Had een zilvere T470S of zilvere X1 Carbon G6 misschien een optie geweest?
Daar zie je een stuk minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pitchdown schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:28:
[...]

Had een zilvere T470S of zilvere X1 Carbon G6 misschien een optie geweest?
Daar zie je een stuk minder op.
Ja achter af misschien wel, maar dat zou dan ook weer een stapje terug geweest zijn, helemaal met het speaker geluid, en de zilveren X1 ziet er een beetje plastic uit wat ik op de foto's kon vinden.
Ik had beter direct voor de X1 Yoga kunnen gaan maar die was ook een stuk duurder, wel weer een lesje geleerd ''goedkoop'' is duurkoop.

De X1 G7 is verder echt wel een heel mooi apparaat, en ook de stilste die ik ooit heb gehad, alleen die vet vlekken zijn echt een drama voor mij, het ziet er vies uit als je ergens aan komt, het is net alsof je van je zolderkamertje af komt na een dag pornhub te kijken zonder je laptop eerst schoon gemaakt te hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:50:
[...]

Ja achter af misschien wel, maar dat zou dan ook weer een stapje terug geweest zijn, helemaal met het speaker geluid, en de zilveren X1 ziet er een beetje plastic uit wat ik op de foto's kon vinden.
Ik had beter direct voor de X1 Yoga kunnen gaan maar die was ook een stuk duurder, wel weer een lesje geleerd ''goedkoop'' is duurkoop.

De X1 G7 is verder echt wel een heel mooi apparaat, en ook de stilste die ik ooit heb gehad, alleen die vet vlekken zijn echt een drama voor mij, het ziet er vies uit als je ergens aan komt, het is net alsof je van je zolderkamertje af komt na een dag pornhub te kijken zonder je laptop eerst schoon gemaakt te hebben :P
Haha, duidelijk verhaal.
De yoga is inderdaad wat duurder, maar ook zwaarder.
Ik ben benieuws wat de smug is op die aluminium-behuizing..
Daarnaast kan je in Yoga volgens mij alleen Glossy scherm krijgen waar ik niet zo fan van ben.

Ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe "travel"-laptop van 14 inch.
Ik vind zelf de zilvere versies erg "sjiek" ogen.
Daarnaast zie je er dus ook minder smug op.

Echter, met het huidige aanbod kan je alleen een zilvere T470S krijgen met een 250 nits scherm en zonder windows hello camera.
Wanneer deze opties er wel in zouden zitten zou min keus gemaakt zijn.

Enige andere zilvere is de X1 Carbon G6. Deze kan ik echter nergens in NL via een regulier kanaal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pitchdown schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:06:
[...]

Haha, duidelijk verhaal.
De yoga is inderdaad wat duurder, maar ook zwaarder.
Ik ben benieuws wat de smug is op die aluminium-behuizing..
Daarnaast kan je in Yoga volgens mij alleen Glossy scherm krijgen waar ik niet zo fan van ben.

Ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuwe "travel"-laptop van 14 inch.
Ik vind zelf de zilvere versies erg "sjiek" ogen.
Daarnaast zie je er dus ook minder smug op.

Echter, met het huidige aanbod kan je alleen een zilvere T470S krijgen met een 250 nits scherm en zonder windows hello camera.
Wanneer deze opties er wel in zouden zitten zou min keus gemaakt zijn.

Enige andere zilvere is de X1 Carbon G6. Deze kan ik echter nergens in NL via een regulier kanaal vinden.
Klopt de Yoga heeft alleen een glossy scherm, dat was ook een reden waarom ik voor de carbon ging met touch maar die is er alleen in FHD en dat is net niet zo scherp als ik gewend was met de macbook, surfacebook en xps, ik vind hem trouwens toch iets meer spiegelen dan ik had verwacht had van een mat scherm.

De Yoga is volgens mij niet veel zwaarder dan de carbon en gewicht maakt mij niet zo heel veel uit, ze blijven extreem licht in hun klasse.

Die smug kan nooit erger zijn dan op de carbon, en aluminium is volgens mij ook beter schoon te maken, we gaan het zien, over 4 weken kan ik er iets over zeggen.

De hello camera was ook echt een must voor mij maar ik heb hem in die 30 dagen niet 1 keer gebruikt, die vingerafdruk sensor op de carbon werkt echt top en veel beter en sneller dan bij de andere laptops die ik gehad heb, ook sneller dan hello.

250 nits is wel heel weinig ik heb nu 300 volgens mij, en daar heb ik af en toe al het idee dat ie iets te donker is voor buiten, binnen en in het donker is het echt meer dan zat, maar gebruik je hem buiten zou ik persoonlijk voor meer nits gaan.

Ik zou zelf niet voor een vorige generatie gaan alleen al vanwege de speakers, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

Klopt de Yoga heeft alleen een glossy scherm, dat was ook een reden waarom ik voor de carbon ging met touch maar die is er alleen in FHD en dat is net niet zo scherp als ik gewend was met de macbook, surfacebook en xps, ik vind hem trouwens toch iets meer spiegelen dan ik had verwacht had van een mat scherm.

De Yoga is volgens mij niet veel zwaarder dan de carbon en gewicht maakt mij niet zo heel veel uit, ze blijven extreem licht in hun klasse.

Die smug kan nooit erger zijn dan op de carbon, en aluminium is volgens mij ook beter schoon te maken, we gaan het zien, over 4 weken kan ik er iets over zeggen.

De hello camera was ook echt een must voor mij maar ik heb hem in die 30 dagen niet 1 keer gebruikt, die vingerafdruk sensor op de carbon werkt echt top en veel beter en sneller dan bij de andere laptops die ik gehad heb, ook sneller dan hello.

250 nits is wel heel weinig ik heb nu 300 volgens mij, en daar heb ik af en toe al het idee dat ie iets te donker is voor buiten, binnen en in het donker is het echt meer dan zat, maar gebruik je hem buiten zou ik persoonlijk voor meer nits gaan.

Ik zou zelf niet voor een vorige generatie gaan alleen al vanwege de speakers, maar dat is persoonlijk.
Begrijpelijk allemaal. Je bent net als ik behoorlijk goed geïnformeerd :-)

Ik zal waarschijnlijk tussen nu en ca. een maand een keuze moeten maken voor een nieuwe laptop (voor mijn nieuwe Job waarbij ik veel onderweg ben)

Ik heb er een paar op mijn shortlist op dit moment staan (helaas dus niet volledig dekkend met mijn wensen):

T470S Black : Heeft eigenlijk als wat ik zoek, behalve de juiste kleur
T470S Silver : Missend : Windows Hello Camera. Min-punt : Alleen 250-nits scherm beschikbaar
X1 Carbon G7 : Ik kan deze configureren zodat alleen de kleur nog een min-punt is. Echter moet ik volgens mij persé kiezen voor het 4K-scherm om ook de windows-hello camera erbij te krijgen. Dit maakt de keuze voor deze laptop wel erg duur.
X1 Yoga 4th gen : Nog duurder dan de X1 Carbon. Glossy scherm zou mij wel eens tegen kunnen staan (in een zakelijke omgeving). Aluminium vs silver durf ik niks over te zeggen op dit moment.

Iemand nog goede tip? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pitchdown schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 07:42:
[...]

Begrijpelijk allemaal. Je bent net als ik behoorlijk goed geïnformeerd :-)

Ik zal waarschijnlijk tussen nu en ca. een maand een keuze moeten maken voor een nieuwe laptop (voor mijn nieuwe Job waarbij ik veel onderweg ben)

Ik heb er een paar op mijn shortlist op dit moment staan (helaas dus niet volledig dekkend met mijn wensen):

T470S Black : Heeft eigenlijk als wat ik zoek, behalve de juiste kleur
T470S Silver : Missend : Windows Hello Camera. Min-punt : Alleen 250-nits scherm beschikbaar
X1 Carbon G7 : Ik kan deze configureren zodat alleen de kleur nog een min-punt is. Echter moet ik volgens mij persé kiezen voor het 4K-scherm om ook de windows-hello camera erbij te krijgen. Dit maakt de keuze voor deze laptop wel erg duur.
X1 Yoga 4th gen : Nog duurder dan de X1 Carbon. Glossy scherm zou mij wel eens tegen kunnen staan (in een zakelijke omgeving). Aluminium vs silver durf ik niks over te zeggen op dit moment.

Iemand nog goede tip? :-)
Je kan de X1 G7 met een FHD mat scherm bestellen en window-hello camera, die heb ik nu ook ;)
Was ook een must voor mij hello, maar wat ik al schreef die vingerafdruk sensor werkt echt top en sneller dan hello.

Kleur is voor mij ook het grootste min punt, extreem veel smug wat je er ook niet af krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 04-08-2019 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:19:
[...]

Je kan de X1 G7 met een FHD mat scherm bestellen en window-hello camera, die heb ik nu ook ;)
Was ook een must voor mij hello, maar wat ik al schreef die vingerafdruk sensor werkt echt top en sneller dan hello.

Kleur is voor mij ook het grootste min punt, extreem veel smug wat je er ook niet af krijgt.
Dan is die x1-carbon config voor mij ook een optie.
Overal denk ik dat er niet heel verschil zit tussen die T490s en de X1 Carbon.
Mijn ervaring is overigens overigens met Windows hello dat wanneer je voor de laptop zit direct wordt ingelogd.

Het jammere voor mij is dat een 100% config zoals ik wil helaas niet haalbaar is op dit moment.

De X1 Carbon G6 zou nog kunnen in zilver. Maar ik zie deze nergens meer terug behalve op E-bay.
Import vanuit de VS kost te invoer-kosten.

Edit : Ik sprak in mijn vorige post over een T470S. Ik bedoel natuurlijk een T490S.

Deze komt er ook erg goed uit bij notebookcheck, 92% bij hun is erg hoog.

https://www.notebookcheck...ptop-Review.420689.0.html

[ Voor 12% gewijzigd door pitchdown op 04-08-2019 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Klopt met de hello cam maar toch is de fingeradruk scanner sneller dan hello op de G7, je hoeft hem alleen maar aan te raken en je bent ingelogd werkt echt veel sneller dan op een XPS en voor mijn gevoel ook sneller dan de hello op de G7 maar ik heb het niet uitvoerig getest.

100% config is er voor mij ook niet helaas, dat zou een zilveren versie met een mat 4k touch screen zijn, en dan in het aluminium omdat de gewone zilveren er te plastic uit zien.
Het komt wel het dichtst in de buurt met de X1 serie voor mij vergeleken met alle andere merken en ervaringen die ik er mee heb.

De T490S ziet er ook mooi uit maar wat ik uit je verhaal haal is dat gewicht ook mee speelt ? dan is die met 1.49 kg toch een stuk zwaarder dan een carbon en zelfs iets zwaarder dan de Yoga.
Wel weer een voordeel dat er een grotere batterij in zit.

Hou wel rekening met de speakers op de vorige versies dat is echt een dag en nacht verschil met de G7 en volgens mij is de koeling ook behoorlijk verbeterend tegen over de vorige versies, de G7 is echt fluister stil.

Leuk he op zoek naar de perfecte laptop :P zo ben ik ook dagen bezit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:43:
Klopt met de hello cam maar toch is de fingeradruk scanner sneller dan hello op de G7, je hoeft hem alleen maar aan te raken en je bent ingelogd werkt echt veel sneller dan op een XPS en voor mijn gevoel ook sneller dan de hello op de G7 maar ik heb het niet uitvoerig getest.

100% config is er voor mij ook niet helaas, dat zou een zilveren versie met een mat 4k touch screen zijn, en dan in het aluminium omdat de gewone zilveren er te plastic uit zien.
Het komt wel het dichtst in de buurt met de X1 serie voor mij vergeleken met alle andere merken en ervaringen die ik er mee heb.

De T490S ziet er ook mooi uit maar wat ik uit je verhaal haal is dat gewicht ook mee speelt ? dan is die met 1.49 kg toch een stuk zwaarder dan een carbon en zelfs iets zwaarder dan de Yoga.
Wel weer een voordeel dat er een grotere batterij in zit.

Hou wel rekening met de speakers op de vorige versies dat is echt een dag en nacht verschil met de G7 en volgens mij is de koeling ook behoorlijk verbeterend tegen over de vorige versies, de G7 is echt fluister stil.

Leuk he op zoek naar de perfecte laptop :P zo ben ik ook dagen bezit geweest.
Het bijzondere is dat de T490S in zwart 1.35 KG weegt.
De zilvere uitvoering is wat zwaarder.

Gewicht is belangrijke factor, maar ik moet zeggen dat ik met mijn huidige T480 niet eens zoveel last heb van het gewicht.

Missschien dat ik wel durf te gaan voor de T490S zilver zodat het smug-niveau laag blijft.
Het gewicht lijkt wel te overzien.
De fingerprint-scanner zal inderdaad de manier worden om in te loggen i.p.v. de camera. Maar die fingerprint werkt goed.
Het scherm met 250 nits is misschien de grootste uitdaging. Ik zoek online eigenlijk naar wat reviews over dit scherm.. Misschien is deze zelf te replacen...

Een voordeel wat ik zojuist nog zag van de T490S t.o.v. van de X1 Carbon:
De T490s heeft toch wat meer travel in het toetsenbord t.o.v. de X1 Carbon (ca. 4 mm)

En laat het toetsenbord van Lenovo nog 1 van de belangrijkste redenen zijn om voor lenovo te gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
nog een interessant stuk:

De bouwkwaliteit van ons testexemplaar is erg goed en we hebben geen problemen gevonden. Een interessant verschil met de vorige T480s en ook de T490 is het oppervlak van de basiseenheid, dat niet zo gevoelig is voor vingerafdrukken. Onze eenheid zag er nog steeds als nieuw uit, zelfs na onze beoordelingsperiode en enig gebruik; meestal moet u ThinkPads vaker schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Waarom neem je dan niet de T490S mer een 14,0-inch FHD (1920x1080), IPS, 400 nits, ontspiegeld of met het touch scherm ?

In het zilver dan kom je toch uit in de perfecte laptop volgens mij ?

Dat stukje dat de nieuwe gen minder gevoelig is voor fingerafdrukken/smug stond toen ook bij de X1, en ik kan je zeggen het valt echt vies tegen, nog nooit zo besmettelijke laptop gehad en dat is ook de reden dat ik hem weg doe, je krijgt hem ook echt niet meer 100% schoon het trekt er op 1 of andere manier in, het touchpad is nog erger :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:22:
Waarom neem je dan niet de T490S mer een 14,0-inch FHD (1920x1080), IPS, 400 nits, ontspiegeld of met het touch scherm ?

In het zilver dan kom je toch uit in de perfecte laptop volgens mij ?

Dat stukje dat de nieuwe gen minder gevoelig is voor fingerafdrukken/smug stond toen ook bij de X1, en ik kan je zeggen het valt echt vies tegen, nog nooit zo besmettelijke laptop gehad en dat is ook de reden dat ik hem weg doe, je krijgt hem ook echt niet meer 100% schoon het trekt er op 1 of andere manier in, het touchpad is nog erger :'(
Dat is dus het probleem....de zilvere is alleen verkrijgbaar met 250 nits scherm :-)

Misschien dat ik het scherm zelf kan replacen..
Andere variant zou zijn dat het 250 nits scherm afdoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pitchdown schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:26:
[...]

Dat is dus het probleem....de zilvere is alleen verkrijgbaar met 250 nits scherm :-)

Misschien dat ik het scherm zelf kan replacen..
Andere variant zou zijn dat het 250 nits scherm afdoende is.
Hmm en zo is de perfecte laptop toch weer een stap verder weg :) ik snap echt niet dat ze meer opties hebben, het zij tenslotte de zelfde modellen :?

Zo zag ik ook dat in NL de Yoga met een 4K 500 nits scherm wordt geleverd maar in de US is het weer een HDR400, 470 nits scherm ;(

Mijn ervaring met 300 nits is dat het voor binnen echt ruim voldoende is, in hele lichte omgevingen vind ik hem wel net iets te zwak.

Als garantie je niet veel uit maakt dan zou ik voor de 250 gaan en mocht het niet genoeg zijn idd vervangen wat je zegt alleen vraag ik me af wat daar de kosten van zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

Hmm en zo is de perfecte laptop toch weer een stap verder weg :) ik snap echt niet dat ze meer opties hebben, het zij tenslotte de zelfde modellen :?

Zo zag ik ook dat in NL de Yoga met een 4K 500 nits scherm wordt geleverd maar in de US is het weer een HDR400, 470 nits scherm ;(

Mijn ervaring met 300 nits is dat het voor binnen echt ruim voldoende is, in hele lichte omgevingen vind ik hem wel net iets te zwak.

Als garantie je niet veel uit maakt dan zou ik voor de 250 gaan en mocht het niet genoeg zijn idd vervangen wat je zegt alleen vraag ik me af wat daar de kosten van zijn ?
wat bedoel je met van garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pitchdown schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:43:
[...]

wat bedoel je met van garantie?
Als je het scherm vervangt en er zou iets anders stuk gaan aan je laptop dan denk ik niet dat je er nog garantie op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:48:
[...]

Als je het scherm vervangt en er zou iets anders stuk gaan aan je laptop dan denk ik niet dat je er nog garantie op hebt.
Bottomline komt die zilvere natuurlijk wel een heel eind in richting...

alleen het scherm en de camera. Die camera overleef ik sowieso wel.
Gewicht ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:48:
[...]

Het lijkt of ik een model heb gevonden welke voldoet.
20NX003LGE

Zilver, 400 nits, infrarood. Alleen Duits keyboard swappen.
Dit model staat ook niet op de site van Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pitchdown schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 21:17:
[...]

Het lijkt of ik een model heb gevonden welke voldoet.
20NX003LGE

Zilver, 400 nits, infrarood. Alleen Duits keyboard swappen.
Dit model staat ook niet op de site van Lenovo.
Beter, maar dan zit je weer met garantie en kosten om het keyboard om te wisselen :P

ik had zelf wel de gok genomen met deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 07:07:
[...]

Beter, maar dan zit je weer met garantie en kosten om het keyboard om te wisselen :P

ik had zelf wel de gok genomen met deze ;)
Ik heb mijn huidige T480 nu een jaar. En daar zat wel wat smug op.
Met een doekje met een beetje water en keukenrol los ik dit echter heel makkelijk op.

Als de T490s hetzelfde heeft dan maakt de zwarte dus ook gewoon kant.
De zwarte is dan ook weer wat lichter.

De zilvere heeft echter een wat sjiekere uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pitchdown schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 07:53:
[...]

Ik heb mijn huidige T480 nu een jaar. En daar zat wel wat smug op.
Met een doekje met een beetje water en keukenrol los ik dit echter heel makkelijk op.

Als de T490s hetzelfde heeft dan maakt de zwarte dus ook gewoon kant.
De zwarte is dan ook weer wat lichter.

De zilvere heeft echter een wat sjiekere uitstraling.
Dan is die van ander mariaal dan de X1 want die krijg je echt niet schoon, gister met wat sintmarks aan de slag geweest dat werkt redelijk, maar echt vlekkeloos krijg ik hem niet meer.

Je maakt het jezelf wel moeilijk, zo te zien ben je er nog niet uit :P

Anders wacht je even, zodra ik mijn zilveren Yoga binnen krijg kan ik je zeggen of die ook last heeft van smug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:00:
[...]

Dan is die van ander mariaal dan de X1 want die krijg je echt niet schoon, gister met wat sintmarks aan de slag geweest dat werkt redelijk, maar echt vlekkeloos krijg ik hem niet meer.

Je maakt het jezelf wel moeilijk, zo te zien ben je er nog niet uit :P

Anders wacht je even, zodra ik mijn zilveren Yoga binnen krijg kan ik je zeggen of die ook last heeft van smug
Die X1 Yoga en de T490S zilver zijn beide van alluminium.
Dus dat is beste een optie.

Als ik het mezelf makkelijk wil maken --> T490S zwart.
Deze is dan helemaal configureerbaar.

De zilvere is absoluut een mooie exemplaar.
Ik zag echter in service manual dat zelfs het moederbord eruit moet om het keyboard te vervangen 8)7

Ik zag dat bij het 400 nits scherm (niet low-power-scherm) dat ook privacy guard geactiveerd kan worden.
Dit kan alleen met dit scherm maar is wel een leuke extra.

Overigens ook bijzonder dat de levering 3-4 weken duurd..

[ Voor 12% gewijzigd door pitchdown op 05-08-2019 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pitchdown schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:10:
[...]
Overigens ook bijzonder dat de levering 3-4 weken duurd..
Kreeg vandaag toevallig een mailtje dat ie al verzonden is, volgens mij had ik hem vorige week Donderdag besteld duurt dus maar +/- 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:24:
[...]

Kreeg vandaag toevallig een mailtje dat ie al verzonden is, volgens mij had ik hem vorige week Donderdag besteld duurt dus maar +/- 7 dagen.
Laat tegen die tijd even weten hoe hij bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pitchdown schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:31:
[...]

Laat tegen die tijd even weten hoe hij bevalt
Vandaag binnen.

Wereld van verschil, hij is wel wat zwaarder maar geen last van smuge
en volgens mij iets minder travel dan de x1 carbon maar dan moet je er echt goed op letten.

Aanradertje dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/arpsKVPfmvVzj8VEGmlemgN1/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e7HUq9WLfDnXcXrjEfYojtaT/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:17:
[...]

Vandaag binnen.

en volgens mij iets minder travel dan de x1 carbon maar dan moet je er echt goed op letten.

Aanradertje dus
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ziet er goed uit.
Welk scherm heb je erin zitten?
Niet te veel last van glossy?

Ik heb de T490S besteld in zilver om eens te kijken of deze aan mijn eisen voldoet.
De laptop kan altijd binnen 14 dagen terug.

De zilvere is ook van Aluminium gemaakt.
Weet ik gelijk ook of het scherm voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Het 4k 500nits scherm, spiegeling valt mee vergeleken met mijn andere laptops, het scherm is echt om te kwijlen zo scherp.

Slux is weer helemaal happy toch weer een stapje dichterbij de perfecte laptop

[ Voor 30% gewijzigd door Slux op 08-08-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:27:
Het 4k 500nits scherm, spiegeling valt mee vergeleken met mijn andere laptops, het scherm is echt om te kwijlen zo scherp.

Slux is weer helemaal happy toch weer een stapje dichterbij de perfecte laptop
Hoeveel euries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
2300 Euro, doet wel even pijn helemaal dat ik ook nog eens een carbon x1 heb, maja ik kan wel weer een jaartje vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:33:
[...]

2300 Euro, doet wel even pijn helemaal dat ik ook nog eens een carbon x1 heb, maja ik kan wel weer een jaartje vooruit
Geen kattepis :-)
Er komt ineens een oplossing van mij.
Ineens is op de lenovo website de T490S beschikbaar met het 400 nits-scherm.
Tevens is dan ook de irda-camera toegevoegd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitrip
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-06 22:11
Ik ben ook in de running om begin volgend jaar een nieuwe pc te kopen. Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik denk voorlopig opnieuw voor een laptop te gaan omwille van het mindere lawaai.

Nu heb ik nog een hp elitebook met docking maar zou willen overschakelen op een X390 (spijtig dat er geen 290 is) of de T490.

Nemen jullie er altijd garantie bij? De gewone 4 jaar zonder monteur is redelijk qua prijs, die met monteur doet de prijs mooi stijgen ;)

Ik had een X230, overgekocht van een tweaker en die is na 6-7 jaar (waarvan 3 intensief bij mij) kapot gegaan. Is dit jullie ervaring met alle X of T modellen van Lenovo? Niet kapot te krijgen?

Het is een hele investering dus ik twijfel nog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Dimitrip schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:18:
Ik ben ook in de running om begin volgend jaar een nieuwe pc te kopen. Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik denk voorlopig opnieuw voor een laptop te gaan omwille van het mindere lawaai.

Nu heb ik nog een hp elitebook met docking maar zou willen overschakelen op een X390 (spijtig dat er geen 290 is) of de T490.

Nemen jullie er altijd garantie bij? De gewone 4 jaar zonder monteur is redelijk qua prijs, die met monteur doet de prijs mooi stijgen ;)

Ik had een X230, overgekocht van een tweaker en die is na 6-7 jaar (waarvan 3 intensief bij mij) kapot gegaan. Is dit jullie ervaring met alle X of T modellen van Lenovo? Niet kapot te krijgen?

Het is een hele investering dus ik twijfel nog ;)
Ja op mijn werk hebben we hele goede ervaringen met de X en T modellen. Het zijn echte werkpaarden.

Daarvoor hadden we HP's (ik had de 9470m Elitebook) en die waren op zich ook prima, alleen er zat het gruwelijkste scherm in dat ik ooit gezien heb. Nog nooit zo'n waardeloos slecht TN scherm gezien. De Thinkpad toetsenborden zijn veel beter, ze hebben mooie IPS touchscreens met (matte!!) touch optie en ik vind de stijl ook veel mooier. De stevigheid is ongeveer hetzelfde. Een Thinkpad kan ook kapot, als je er mee wil kunnen gooien dan moet je een toughbook nemen :) (en aan krachttraining doen om hem mee te kunnen nemen)

Op zich is de X390 trouwens nauwelijks groter dan de X280 door de kleinere bezels. Wat ik persoonlijk wel heel erg zou missen is de extra batterij en de echte RJ45 poort. Daar zou ik niet zonder kunnen, dus een X270 of een latere T versie (zonder S) zou de enige optie zijn voor mij. Ik denk nog een beetje over een tweedehands T480s omdat die nog wel een echte ethernetpoort heeft, met zo'n uitklapsysteem. Die dongles vind ik namelijk niks.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 11-08-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-06 23:04

psy

Ik meld me hier ook even. Sinds 2010 een Lenovo laptop gebruiker vanwege huidige werkgever.
Vrij snel overgestapt op de X lijn. Ik heb bijna elke X versie in gebruik gehad, zit nu sinds kort op een X280.
Jammer is wel dat ik in de loop der jaren wat extra voedingsadapters heb aangeschaft die ik nu niet meer voor de X280 kan gebruiken.
Via amazon dus een tweetal USB-C voedingen gehaald welke ook op 20V kunnen laden, werkt prima.
Persoonlijk heb ik een T470 die nog wel een oude tip-aansluiting heeft. Grappig is dat je deze ook kan opladen via USB-C :)

Echter de X280 heeft geen VGA meer (gebruiken we nog vaak op de werkplek), en geen netwerkpoort. Alles moet nu via USB-C. Niet zo heel handig wat mij betreft. Ik ben dus op zoek naar een USB-C "dock"/adapter welke ik thuis kan gebruiken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik zit te kijken naar de T495(mijn voorkeur), X395 of E495 met de Ryzen 3 (pro) of Ryzen 5 (pro) processor. Er zijn van deze notebooks vrijwel geen reviews te vinden. Er is een review van de E595 op notebookcheck en een oppervlakkige videoreview van de E495.

Heeft iemand deze notebooks en wat vinden we er van? Wat mij vooral interesseert zijn:
- accuduur
- scherm
- bouwkwaliteit
- cpu throttling
- warmte ontwikkeling
- toetsenbord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
gold_dust schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:49:
Ik zit te kijken naar de T495(mijn voorkeur), X395 of E495 met de Ryzen 3 (pro) of Ryzen 5 (pro) processor. Er zijn van deze notebooks vrijwel geen reviews te vinden. Er is een review van de E595 op notebookcheck en een oppervlakkige videoreview van de E495.

Heeft iemand deze notebooks en wat vinden we er van? Wat mij vooral interesseert zijn:
- accuduur
- scherm
- bouwkwaliteit
- cpu throttling
- warmte ontwikkeling
- toetsenbord
Ik heb de T495s op mijn werk bekeken. De bouwkwaliteit is exact hetzelfde als de T490s. Scherm, toetsenbord ook. Ik zag geen verschil naast elkaar gezet. Dus daarvan kan je gewoon uitgaan van de T490 reviews.

Ik heb hem even onder handen gehad maar helaas geen mogelijkheid gehad om het ding flink van jetje te geven, want ik was ook wel benieuwd naar warmteontwikkeling enzo. Er wordt wel over gesproken om de test apparaten wat meer 'rond te laten gaan' voor real-world testing in plaats van dat 1 iemand ze test voor een middagje en ze dan in de doos in het lab worden opgeslagen.

Als dat gebeurt dan pak ik de T495s als dat lukt, want ik vind de form factor erg fijn (Heb nu een super logge P51). En ik ben een fan van AMD, heb zelf ook een Ryzen thuis (desktop). Dus dan kan ik wel wat meer zeggen.

PS: De Non-s versies doen we niet meer hier :) Na de T470 is de T480s onze standaard desktop geworden. Dus de T495 krijgen we niet om te testen.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 28-08-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
@GekkePrutser
Bedankt voor je reactie. Voor de bouwkwaliteit, scherm zal ik dan nog wat reviews van de Intel versies bekijken. Voor dingen als accuduur, warmteontwikkeling, throttling, etc zou het mooi zijn om wat meer specifieke AMD ervaringen of reviews te zien.

Waarom kopen jullie de niet-s versies niet meer? Ik heb de indruk dat hoe dunner de laptop wordt, des te meer warmte ontwikkeling en throttling er optreedt. Ik heb de T495s nog niet overwogen maar als er een goede reden is, is die ook nog een mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
gold_dust schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 16:25:
@GekkePrutser
Waarom kopen jullie de niet-s versies niet meer? Ik heb de indruk dat hoe dunner de laptop wordt, des te meer warmte ontwikkeling en throttling er optreedt. Ik heb de T495s nog niet overwogen maar als er een goede reden is, is die ook nog een mogelijkheid.
Dat is omdat de T480s momenteel onze "standaard" laptop is, voor gewone kantoorgebruikers. We hebben maar een paar vaste modellen, we hebben liever niet dat de ene persoon met een T480 loopt en de andere met een bijna gelijke T480s. Dus we maken van hogerhand een keuze. Dat is de s geworden omdat de gebruikers deze prettiger vonden, lekker licht om mee te reizen en toch krachtig genoeg. Hierdoor konden we ook de 'ultralight travel' categorie laten vallen die vroeger door de X270 werd ingenomen.

Van throttling heb ik in deze usecase weinig klachten gehoord. Mensen die performance nodig hebben krijgen toch een ander model als de P52 of een desktop. Bovendien: De mensen die nu een T480s krijgen, hadden tot voor kort een T460 of T450. Toen leverden we deze nog met traditionele HDD's :F Standaard SSD kwam bij ons pas met de 470. Die ouwe dingen waren niet vooruit te branden. Dus de meesten die nu zo'n 480s krijgen zijn super blij met de performance :)

Overigens verslijten we tienduizenden laptops per jaar maar ondanks dat willen we de keuze dus zeer beperkt houden. Dit is veel beter voor support en ik neem aan dat er ook quantumkorting bij komt (ik heb geen raakvlak met de financiele kant).

Wel is Lenovo heel karig met "PC Prive" korting helaas. Anders had ik thuis ook wel een Lenovo gehad. We krijgen hooguit 10% (en dat is zo ongeveer de standaard "seizoensdeal" op hun site die je niet kan combineren met onze korting dus eigenlijk krijgen we helemaal niks). Zelfs bij Apple krijg ik meer en dat zijn echt krenten.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 28-08-2019 19:19 ]

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 17:22
gold_dust schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:49:

- accuduur
- scherm
- bouwkwaliteit
- cpu throttling
- warmte ontwikkeling
- toetsenbord
Ik heb sinds kort een E595. Voornamelijk zakelijk gebruik en voor mij waren de volgende zaken belangrijk.
- Lichte voorkeur voor AMD vanwege snellere GPU
- Volgens notebookcheck is de E595 ook beter dan de (verder identieke) Intel variant (E590)
- Prijs (ik heb via de Lenovo webshop 630 euro betaald voor de variant met 3500u, 256 SSD, 8 GB Ram)
- Batterijgebruik van de 3500u is aanzienlijk beter dan van de 2500u
- Toetsenbord en numeriek gedeelte. Kwaliteit is prima en typcomfort vergelijkbaar met mijn oude T540p. Helaas geen backlit variant leverbaar (iit de E490)
- USB C oplader en de mogelijkheid om via USB-C een 2e monitor aan te sluiten (DP mode). Werkt perfect, maar het nadeel is dan de oplader niet meer aangesloten kan worden. Ik moet nog kijken of dat met een hubje oplosbaar is.

Nadelen:
- Geen variant met losse GPU (voor mij niet van belang)
- Geen vingerprintreader leverbaar
- Geen backlit keyboard leverbaar
- Scherm is maar zo-zo (lage helderheid en matige kleuren).
- 1x 8GB Ram (dus geen dual channel).
- Realtek netwerkkaartje. Wel snel, maar ik ben nog niet tevreden over de stabiliteit.

Zijn er vragen of benchmarks nodig, laat het weten.

[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 28-09-2019 18:16 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• GekkePrutser
  • Niet online
dirkjesdirk schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:14:
[...]
- Scherm is maar zo-zo (lage helderheid en matige kleuren).
Dit klinkt als een TN scherm? Ik heb dat ook in de T470 van mijn werk en het is idd echt een flutscherm (plus ruk resolutie 1366x768).

Helaas is hij nog niet zo oud, ik probeer al een tijdje een upgrade te krijgen naar een T480s wat nu ons standaard model is: Met Full HD IPS touchscreen :) Maar nog niet gelukt.

Ook heb ik een P51, die heeft een prima scherm maar is weer een bakbeest om mee te nemen dus die gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 17:22
GekkePrutser schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 19:22:
[...]

Dit klinkt als een TN scherm? Ik heb dat ook in de T470 van mijn werk en het is idd echt een flutscherm (plus ruk resolutie 1366x768).

Helaas is hij nog niet zo oud, ik probeer al een tijdje een upgrade te krijgen naar een T480s wat nu ons standaard model is: Met Full HD IPS touchscreen :) Maar nog niet gelukt.

Ook heb ik een P51, die heeft een prima scherm maar is weer een bakbeest om mee te nemen dus die gebruik ik nooit.
Nee het is wel IPS. Om precies te zijn het model dat in de review van notebookcheck wordt beschreven bij de Intelvariant (E590). LP156WFC

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:33:
[...]

Hoe bevalt dat x1 yoga na een paar maanden?
blijft de laptop zonder vinger-afdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 18:07
Paar dagen geleden een x1 gen2 besteld met een oled display.
Ondanks alle reviews toch voor een oled gegaan omdat ik meestal hooguit 3 uur op batterij werk en daarnaast oled echt fijn vind.

Wordt mijn eerste lenovo, hiervoor 9 jaar een macbook pro 17 inch gehad, ben dus erg benieuwd hoe het bevalt. De reden om naar lenovo over te stappen zijn voor mij het toetsenbord en de upgrade mogelijkheden die apple totaal heeft gekilled. Zou ook graag een linux distro willen draaien in dualboot, maar daar moet ik nog naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een T580 met een 256 GB NVM-e drive kan ik er een SSD naast plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
goddegoddeot schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:35:
Ik heb een T580 met een 256 GB NVM-e drive kan ik er een SSD naast plaatsen?
Een SATA SSD kan niet want die komt in dezelfde plaats als waar de NVMe drive zit bij de T580.

Ik heb echter gehoord dat mensen met succes een tweede NVMe drive hebben geplaatst in het WWAN (4G module) slot. Het moet wel een heel klein 2242 model zijn en bovendien kan het geen SATA zijn. Op het werk heb ik deze config nooit gezien (als mensen meer ruimte nodig hebben dan bestellen we gewoon een grotere SSD)

https://forums.lenovo.com...orage/td-p/4001196/page/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Zijn er hier eigenlijk ook mensen die de 'island' toetsen ( > T420) wel lekker vinden tikken? Ik moet zeggen dat ik ze wel prettig vind. De ouderwetse toetsen ook, maar als ik na een tijdje op m'n X220 weer eens m'n T430 pak valt me toch steeds weer op dat die ook wel heel ok tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Yucon schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:12:
Zijn er hier eigenlijk ook mensen die de 'island' toetsen ( > T420) wel lekker vinden tikken? Ik moet zeggen dat ik ze wel prettig vind. De ouderwetse toetsen ook, maar als ik na een tijdje op m'n X220 weer eens m'n T430 pak valt me toch steeds weer op dat die ook wel heel ok tikken.
Hier ook iemand met een x220 welke nog steeds goed bevalt.
Daarnaast ook in bezit van een thinkpad 25 anniversary edition. Ook een erg fijn toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

pitchdown schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 11:51:
[...]

Hier ook iemand met een x220 welke nog steeds goed bevalt.
Daarnaast ook in bezit van een thinkpad 25 anniversary edition. Ook een erg fijn toetsenbord.
Ja dat is juist m'n punt, dat zijn allebei de oude toetsenborden :P Mensen met die toetsenborden zijn logischerwijs nogal verwend en ik hoor ze eigenlijk steeds behoorlijk negatief over die nieuwe. Ik vind die zelf op een andere manier ook fijn. Daarom vroeg ik me af of er hier nog meer zijn die er zo over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Yucon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:05:
[...]

Ja dat is juist m'n punt, dat zijn allebei de oude toetsenborden :P Mensen met die toetsenborden zijn logischerwijs nogal verwend en ik hoor ze eigenlijk steeds behoorlijk negatief over die nieuwe. Ik vind die zelf op een andere manier ook fijn. Daarom vroeg ik me af of er hier nog meer zijn die er zo over denken.
Het is helaas een kwestie van tijd dat alleen nog de nieuwe toetsenborden er zijn. En dan nog zijn deze ten opzichte van de concurrentie de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Yucon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:05:
[...]

Ik vind de island versie ook beter. Ik heb de X220 nooit gehad, maar wel een T41. De T41 had super key travel en de toetsen voelden beter aan. Maar de 'klik' en daarmee het typgevoel is beter op de nieuwe modellen vind ik. Ik heb nu een P51.

Ik moet wel zeggen dat de nieuwe modellen steeds meer tegenvallen op dit gebied. De T480s en nieuwere X1's tikken lang zo fijn niet. De toetsen hebben minder travel en minder duidelijk gevoel. Vooral de modellen met toetsenbordverlichting voelen veel minder prettig aan: Als ik een T480s zonder en eentje met verlichting naast elkaar zet, voel ik een heel duidelijk verschil.

Maar allemaal zijn ze 100x beter dan de afschuwelijke rotzooi die Apple aflevert, moet ik zeggen (en ik zeg dit als macOS fan/beheerder). Ik vind ze ook het beste tegenover de concurrentie zoals @pitchdown zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:17:
[...]

Vandaag binnen.

Aanradertje dus
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe bevalt de yoga na een paar maanden?
Hoe gaat het met de vingerafdrukken?

Nog andere nadelen gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pitchdown schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:18:
[...]

Hoe bevalt de yoga na een paar maanden?
Hoe gaat het met de vingerafdrukken?

Nog andere nadelen gevonden?
Lenovo heeft hem terug genomen.
Het eerste scherm had donkere vlekken, het 2de scherm had flikkeringen en vlekken, het 3rde scherm had ook last van vlekken, speakers werkten niet en viel spontaan uit.
Ze hadden hem 3 keer gerepareerd, scherm, speakers en systemboard vervangen maar de problemen bleven.

Ik moest ook nog eens extra garantie kopen omdat hij niet standaard aan huis gerepareerd word, dat vond ik de grootste irritatie van zo dure laptop, ik moest hem anders opsturen naar polen, en aangezien de onderdelen er niet waren had ik maanden zonder laptop gezeten. omdat ik garantie aan huis had kon ik er in ieder geval nog mee werken voor zover mogelijk, ik ben er een kleine 6 maanden mee bezig geweest, en 3 keer een dag thuis moeten blijven voor reparatie.

De keyboard verlichting moest je handmatig aanzetten omdat er geen sensor inzit.
En oude HW als je het met bijvoorbeeld MS vergelijkt en hun gen10 CPU's

Ik zal nooit meer een Lenovo kopen.

Ik heb nu een Microsoft Laptop 3 met instant on wat ik erg fijn vind, je klapt hem open en je hebt direct beeld, bij de Lenovo moest je vaak wachten, magneet charger en het scherm wat veel beter werkt met touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Slux schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 08:00:
[...]

Lenovo heeft hem terug genomen.
Het eerste scherm had donkere vlekken, het 2de scherm had flikkeringen en vlekken, het 3rde scherm had ook last van vlekken, speakers werkten niet en viel spontaan uit.
Ze hadden hem 3 keer gerepareerd, scherm, speakers en systemboard vervangen maar de problemen bleven.

Ik moest ook nog eens extra garantie kopen omdat hij niet standaard aan huis gerepareerd word, dat vond ik de grootste irritatie van zo dure laptop, ik moest hem anders opsturen naar polen, en aangezien de onderdelen er niet waren had ik maanden zonder laptop gezeten. omdat ik garantie aan huis had kon ik er in ieder geval nog mee werken voor zover mogelijk, ik ben er een kleine 6 maanden mee bezig geweest, en 3 keer een dag thuis moeten blijven voor reparatie.

De keyboard verlichting moest je handmatig aanzetten omdat er geen sensor inzit.
En oude HW als je het met bijvoorbeeld MS vergelijkt en hun gen10 CPU's

Ik zal nooit meer een Lenovo kopen.

Ik heb nu een Microsoft Laptop 3 met instant on wat ik erg fijn vind, je klapt hem open en je hebt direct beeld, bij de Lenovo moest je vaak wachten, magneet charger en het scherm wat veel beter werkt met touch.
Wat een verhaal
En zonde dat dit zo gelopen is.

Ik heb een surface laptop voor erbij en is een leuk apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
pitchdown schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 08:02:
[...]

Wat een verhaal
En zonde dat dit zo gelopen is.

Ik heb een surface laptop voor erbij en is een leuk apparaat
Ja ik had er echt pech mee.
Het was verder wel een mooi en stevig apparaat, het is alleen jammer dat ze zulke slechte schermen gebruiken.
Ik ben er denk ik extra gevoelig voor want een kennis van mij heeft er ook 1 en die ziet het niet.

Als er er achter zat dan ging de focus elke keer naar die vlekken, het was ook niet constant en viel meer op met lichtere kleuren, als ik dan een brief aan het typen was dan had ik het idee dat ik moe was omdat ik dan een donkere vlek zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
*knip* zo maak je er spam van ;)

[ Voor 90% gewijzigd door br00ky op 21-02-2020 07:43 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste