knorde schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:15:
Ik en mijn vrouw zijn inmiddels sinds gisteren in het bezit van deze telefoon. De eerste indruk is erg goed, ook de camera is echt een hele vooruitgang. Best netjes dat dit kan voor deze prijs.
Er zijn een aantal kleine dingen (misschien komen er nog wel wat bij) waar we een vraag over hebben:
- Je krijgt op het startscherm de hele tijd de melding dat je omhoog moet vegen om in het app overzicht te komen. Na 5x is het voor ons wel duidelijk, kan je die melding ook uitzetten?
Ik zie deze melding niet, maar heb de telefoon ook al lang, dus ooit uitgezet. Krijg je niet de optie om dit uit te zetten?
- Kan je blokkeren/uitzetten dat (zie hierboven) als je veegt over het scherm dat hij dan naar alle apps gaat?
Nee, niet in de Samsung Launcher. Je kunt wel de apps knop uitzetten in de Startscherm instellingen.
- Kan de apps knop ook in het midden komen (hij is niet verplaatsbaar en staat nu rechts)?
Nope, alleen uit te zetten, in de instellingen dus.
- Kan de galerij app foto's ook in 1x op fullscreen laten zien, nu moet je er steeds eerst op dubbelklikken (Huawei gewend)?
Denk het niet, snap ook niet precies wat je wilt hier, maar je moet inderdaad eerste de foto selecteren
Dit zijn maar een paar kleine dingetjes en natuurlijk persoonlijke voorkeur maar verder echt een top telefoon!
Toen ik alle meldingen verwijderde in 1x was het stipje ook in 1x weg.
Iemand enig idee wat het kan zijn (ik zal volgende keer even een screenshot maken, hopelijk zat het niet in het scherm zelf, maar tot nu toe heb ik het niet weer gezien)?
Geen idee, in een app die full screen kan staat er een puntje zoals die links naast je knoppen zodat je deze kan verbergen of juist weer vast te zetten.
Veel van de bovenstaande dingen kun je veranderen als je een andere Launcher installeert, zoals
Nova Launcher.