Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-01-2021
Hoi Samsung gebruikers,

Ik hoor dat deze telefoons lange screenshots kunnen maken. En ik wil graag weten of dat nou makkelijk in z'n werk gaat bij Samsung. Met lange screenshots bedoel ik, dat je afbeelding langer wordt dan je scherm. Je kunt dit ook wel een scrollend screenshot noemen.

Bij mijn Nokia 5 is dit helemaal niet mogelijk. Daarom heb ik pas een app gezocht om mij hierbij te helpen. Maar deze app bleek alleen in staat om een screenshot te maken van volledige webpagina's. Er is geen tussenweg. Meestal is het stuk dat ik nodig heb maar 2 of 3 schermlengtes lang, dus dan moet ik de afbeelding gaan bijsnijden. Op zich is dat geen probleem maar ik koos de verkeerde app om te snijden en die liet mijn telefoon crashen.

Dus de vraag is: "Hebben jullie weleens geprobeerd om een lang screenshot te maken? En werkt dat lekker (simpel, intuïtief) bij Samsung?"

P.S. Mijn telefoon leeft nog. Maak je geen zorgen. Ik ben gewoon benieuwd hoe het werkt bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:51
Gaat het erg makkelijk.

Na het maken van een screenshot heb je in principe een screenshot wat je ziet op je scherm.
Daarna krijg je meteen de opties te zien om:
1. Te scrollen door het scherm, per schermlengte ongeveer
2. Bij te snijden van de afbeelding
3. Tekenen op het screenshot.
4. Zoeken met Bixby

Ik vind het maken van lange screenshots dus super makkelijk.

Dit filmpje van de S8 komt aardig in de buurt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorelei_7
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-01-2021
@majoh

Dank je wel. Dat is precies wat ik wilde weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-08 23:20
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:19:
[...]

Je kan bixby uitzetten en een linker swipe scherm maken hoor!
Thanks meteen gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
the_eye6 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:05:
[quote]ShinAkuma schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:21:
Heb het toestel nu een paar weken en moet zeggen zeker niet verkeerd. Alles zit erop wat ik zakelijk en prive nodig heb. Alles super snel. Enige wat me tegen viel waren de intens lelijke iconen (persoonlijk) die heb ik dus ook meteen (gratis) aangepast naar mijn smaak.

Hoe heb je die lelijke iconen meteen (gratis) aangepast? ik vind het nl ook niks 8)7 .
Via het achtergronden en thema menu kan je iconen selecteren en opzoeken. Zitten genoeg mooie gratis iconen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:06
Bij de A8 wordt een extra usb adapter geleverd. Kan ik als ik die adapter op de usbkabel aansluit bijvoorbeeld ook bestanden overzetten naar een ereader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kielkiel schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 17:05:
Bij de A8 wordt een extra usb adapter geleverd. Kan ik als ik die adapter op de usbkabel aansluit bijvoorbeeld ook bestanden overzetten naar een ereader?
Wellicht, als je ereader als USB disk kan fungeren. Dat hangt af van de ereader.

In principe kan dat met alle android-toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Verwijderd schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 18:11:
[...]

Wellicht, als je ereader als USB disk kan fungeren. Dat hangt af van de ereader.

In principe kan dat met alle android-toestellen
Mijn telefoon herkent de e-reader. Ik kan mappen wissen en pdf bestanden kopiëren. Epub bestanden kan ik echter niet kopiëren Enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kielkiel schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:50:
[...]

Mijn telefoon herkent de e-reader. Ik kan mappen wissen en pdf bestanden kopiëren. Epub bestanden kan ik echter niet kopiëren Enig idee hoe dit kan?
Geen idee, andere file explorer als eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2018 @ 06:47:
[...]

Geen idee, andere file explorer als eens geprobeerd?
Yesss het werkte wel met Total Commander!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:18
Ben erg tevreden met mijn A8 alleen de upgrade naar Android 8 pas van de zomer.

Batterijduur na 45 uur met nog 19% over => 3 uur en 27 minuten schermtijd.
Vind ik prima, dat haalde ik bij lange na niet met mijn S7.

Al vind ik de Nokia 7 Plus toch ook wel interessant, nu hier in de aanbieding met een Nokia 3310 voor 399 euro.

Mei update is ook weer binnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door aveenhuysen op 24-05-2018 13:41 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:22
Ik heb een aantal posts verplaatst naar: [Samsung Galaxy A8 (2018)] Levertijd & Prijzen discussie over welk type toestel bij welke winkel wordt verkocht hoort daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
Eindelijk weer een software update binnen. Had gehoopt op 8.0 maar helaas:
·The security of your device has been improved.
Dus de security patch van 1 mei staat er nu op.

[ Voor 15% gewijzigd door majoh op 27-05-2018 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
Pff twijfel erg tussen zwart en grijs,grijs in videos fotos ziet beetje paarsachtig uit...is dat ook zo?

toch voor zwart gegaan,ben benieuwd.Kan ik weer een jaartje tegenaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Amaze86 op 30-05-2018 17:01 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Amaze86 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:31:
Pff twijfel erg tussen zwart en grijs,grijs in videos fotos ziet beetje paarsachtig uit...is dat ook zo?

toch voor zwart gegaan,ben benieuwd.Kan ik weer een jaartje tegenaan.
Ja klopt, de grijze is inderdaad met een paarse zweem. Niet heel storend overigens. ook omdat er nog een hoesje om heen zit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
Iemand die deze filmpjes kan afspelen via ze A8

https://www.psx-sense.nl/...hadow-of-the-tomb-raider/

Krijg ze niet afgespeeld via standaardbrowser van de telefoon,als ik desktop weeegave selecteer dan werken ze wel.Maar de mobiele versie niet...moet ik iets inaschakelelen bij de opties?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
De youtube filmpjes? Spelen met Chrome goed af. Standaard browser gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
Nog geen Android 8 en de camera vind ik ook ronduit matig. Volgende keer weer een huawei denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
Geen Android 8 valt me persoonlijk ook een beetje tegen. Maar ja. Heb geen problemen met de software die er wel op staat verder. Wat mis je nu precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Als het goed is van de zomer die nu begint:

Galaxy A8 (2018) – development in progress, update expected in the summer
Galaxy A8+ (2018) – development in progress, update expected in the summer

Voor het geld kun je ook geen super camera verwachten, voor mooie fotos moet je naar S9, P20, iPhone of Pixel. Maar dan pak ik gewoon mijn compactcamera mee als ik dat wil.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Laatst online: 10-09 14:36
aveenhuysen schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:30:
Als het goed is van de zomer die nu begint:

Galaxy A8 (2018) – development in progress, update expected in the summer
Galaxy A8+ (2018) – development in progress, update expected in the summer

Voor het geld kun je ook geen super camera verwachten, voor mooie fotos moet je naar S9, P20, iPhone of Pixel. Maar dan pak ik gewoon mijn compactcamera mee als ik dat wil.
Dat vind ik nogal relatief. De telefoon heeft een rrp van 500 euro. Voor dat geld heb je normaliter toch een telefoon met een redelijke camera. Maar die van de Galaxy A8 is echt ronduit slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:14
Lever aankomende maand mijn a6 -> 2017 in voor a8 2018 in, maar deze geen android 8.0.... oh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:29
Gister is in Rusland de Oreo update uitgekomen voor de A8.
Zojuist gezocht naar updates en hij is nu bezig met een update van 1.2GB te downloaden.

Ik heb zelf een unbranded toestel dus weet niet of dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
Heb m nu ook:

Release notes:
Samsung Experience 9.0 upgrade with Android Oreo

Samsung Experience 9.0 brings you Android Oreo, with exciting new features from Samsung and Google based on feedback from users like you.

We recommend that you back up your important data to keep it safe during the upgrade.
Some apps, including Samsung Pay, Samsung Internet, Samsung Notes, and Email, should be updated individually before you can update your OS.

Here’s what’s new.

Biometrics
To improve your security, features that use biometrics (face, fingerprints) are only available when you use a secure screen lock type (pattern, PIN, or password). When you switch to a non-secure screen lock type (Swipe or None), biometric authentication is suspended for unlocking and for verification in apps like Samsung Pay and Samsung Pass. If you're using biometrics now without a secure screen lock type, you'll be able to continue after the upgrade, but changing to a secure screen lock type is recommended.

Quick Panel
- Manage notifications for each app with notification categories (supported apps only).
- Icons will be shown at the bottom of the notification panel for notifications that aren't currently visible.

Home Screen
- Touch and hold an app to display shortcuts to common or recommended tasks within the app (supported apps only).
- Notification badges on app icons are linked with the notification panel. Clear a notification in one location, and it will also be cleared in the other location.

Samsung Keyboard
- The toolbar gives quick access to useful functions.
- The GIF keyboard lets you send GIFs.
- More high-contrast keyboards are available.

System Performance
- Background services are limited to improve performance and battery life.
- Currently running apps will always be shown in the notification panel.

Lock Screen and Always On Display
- New clock styles for the Lock screen and Always On Display.
- Adjust the transparency of notifications to get the look you want.

Smart View
- Let your phone's screen go dark when mirroring to another screen.

Samsung account
- Control your account settings and profile information for multiple apps.
- Tap your profile picture on the main Settings page to access your profile information and account settings.

Samsung Cloud
- View and manage photos and notes stored only in Samsung Cloud.
- Store any type of file in Samsung Cloud Drive.
- Select specific items to delete or restore from your backups.
- See how big each backup is and how many items it contains.

Find My Mobile
- Back up Secure Folder remotely in Samsung Cloud when your phone is lost.
- Lock Samsung Pass using Find My Mobile.

Other improvements
- Bluetooth now supports high-quality audio codecs, including AAC and Sony LDAC.
- Video player includes auto repeat and 2x speed option.
- Voice Recorder provides smart tips to conveniently block calls while recording.
- Email lets you flag Microsoft Exchange ActiveSync emails.
- Samsung Health's new sticky notification lets you see your step count at a glance.
- Clock now includes a Landscape mode and timer sound options.
- The digital clock widget goes directly to the Clock app when you tap it.
- Samsung Pass added the ability to manage usernames and passwords in third-party apps.
- GDPR has been added.(General Data Protection Regulation)
- Improved performance. - VoLTE, VoWiFi
- Dual VoLTE/VoWI-FI service is available for both of the SIM cards in the dual SIM slots.
( ※ The service is provided only to dual SIM devices and can still be limited depending on the service operator for each SIM card. )
Het is nogal wat :)

Edit: Deze vind ik dus super vervelend, weet iemand of dat weer als vanouds kan?
- Notification badges on app icons are linked with the notification panel. Clear a notification in one location, and it will also be cleared in the other location.

[ Voor 3% gewijzigd door majoh op 13-07-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Hier ook binnen. Ben benieuwd naar de verschillen hopelijk blijft het toestel wel lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Ook ontvangen gisterenavond, geen problemen bij de installatie. Verder weinig veranderd al gebruik ik wel de Apex launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:14
Hoe kan ik zonder always on display, twee keer tappen op het scherm om hem te unlocken. Al mijn vorige telefoons hadden deze functie hoe stel ik dat hier op in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
Joostje123 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:23:
Hoe kan ik zonder always on display, twee keer tappen op het scherm om hem te unlocken. Al mijn vorige telefoons hadden deze functie hoe stel ik dat hier op in?
Volgens mij kan dat niet maar je kan wel alleen je startknop als always display on aanzetten. M.a.w. dan zie je geen klok en bereik je eigenlijk precies hetzelfde

Instellingen->Alwas on display->startknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog steeds niets binnen jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_eye6
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:36
Is vandaag binnengekomen en wacht nog effe met installeren.iemand al wat ervaring opgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
the_eye6 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:52:
Is vandaag binnengekomen en wacht nog effe met installeren.iemand al wat ervaring opgedaan?
Was ook huiverig maar nergens voor nodig. Alles net zo snel. Batterij hezelfde eigenlijk merk ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:16
Sinds gisteren ook de A8, meteen Oreo erop gezet, stond al klaar als download, loopt gewoon smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 02:55
Weet iemand of ook de a8+ ooit is naar Nederland gaat komen? Zou graag 64gb willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
GMavak schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:05:
Weet iemand of ook de a8+ ooit is naar Nederland gaat komen? Zou graag 64gb willen
Volgens Google zijn er te koop: bv.
https://www.dual-sim.nl/d...018-4g-64gb-dual-sim-gold

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMavak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 02:55
Oef voor dat extra geheugen wordt die wel erg duur misschien dan toch maar de normale a8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben. Bij mij komen sms-berichten niet altijd binnen.
Om ergens in te loggen heb ik bijvoorbeeld een verificatie sms nodig. Als ik op de WiFi zit komt het bericht niet binnen, als ik overschakelt naar 4g komt het bericht wel binnen. Klinkt iemand dit bekend?

Dacht dat het aan mijn provider lag, maar omdat via 4g dit wel goed gaat verwacht ik dat niet.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het vreemd dat als ik m,n always on display aan heb dat ie echt batterij vreet en als ik hem uit zet m,n batterij veel langer mee gaat bij andere samsung toestellen nooit geen last van gehad iemand hier misschien een oplossing voor?

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:01

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Iemand hier ervaring met de A5 2017 en de A8 ?
Kan via werk een A8 krijgen.
Is dit een leuke update, of voegt het niet heel veel toe ?

Grotere scherm en gear vr support lijken me erg fijn.

Al weet ik niet of de vinger lezer prettig is achterop.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
kaasszje schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:42:
Iemand hier ervaring met de A5 2017 en de A8 ?
Kan via werk een A8 krijgen.
Is dit een leuke update, of voegt het niet heel veel toe ?

Grotere scherm en gear vr support lijken me erg fijn.

Al weet ik niet of de vinger lezer prettig is achterop.
Heb zelf de A8 2018 en geen ervaring met de A5 2017 al zit er bijna een jaar tussen beide toestellen. Dus zeker een leuke update en de A8 heeft ook Android 8 ondertussen. Je went er wel aan die vingerscanner op de achterkant, je kan altijd nog face-unlock aanzetten. Ik zou voor de A8 2018 gaan. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door aveenhuysen op 24-08-2018 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Dank u :)
Heb nu al een jaartje een A5.
Maar deze kan door naar mijn vrouw dan.
Zit ook android 8 op.

Ben wel benieuwd :) Hij staat in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:33
Ik krijg hem maandag. Nou zie ik dat hij geen gorilla glass heeft. Iemand ervaringen met hoe krasgevoelig het glas is?

* edit https://www.corning.com/g...msung-galaxy-a8-2018.html
hier staat het wel...heeft hij het nou wel of niet?

[ Voor 42% gewijzigd door Snowhite0901 op 29-08-2018 13:03 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:21
Snowhite0901 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:02:
Ik krijg hem maandag. Nou zie ik dat hij geen gorilla glass heeft. Iemand ervaringen met hoe krasgevoelig het glas is?

* edit https://www.corning.com/g...msung-galaxy-a8-2018.html
hier staat het wel...heeft hij het nou wel of niet?
Geen idee, maar ik heb al een flinke kras door "normaal" gebruik (sleutels in broekzak + telefoon is geen goede optie)
Had een screen protector maar die was blijkbaar niet goed bleven zitten dus een dag zonder rond gelopen en gelijk een mooie kras. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:20
Hier ook direct in de 1e dagen al krassen. (Eigenlijk het enige dat me tot nu toe tegenvalt).

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Heb gelijk screenprotector er op gedaan :).
Als ik het zo lees ben ik daar blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
Ik loop al 18 jaar met een telefoon in mijn broekzak, zonder screenprotector. Maar uiteraard ook zonder sleutelbos in die broekzak. Nog nooit een kras gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:31

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Hebben andere mensen ook dat die vingerscanner na verloop van tijd steeds slechter reageert / herkent? Ik ben nu op het punt dat ik de functie niet meer gebruikt omdat mijn vinger eerst 4 keer niet werd herkent.

Oh en hebben andere mensen die Linkedin gebruiken op hun A8 ook de volgende melding altijd als notificatie?
"Bekijk updates van linkedin die u misschien hebt gemist"
Hier wordt ik dus echt zo ziek van :P

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yariva schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:55:
Hebben andere mensen ook dat die vingerscanner na verloop van tijd steeds slechter reageert / herkent? Ik ben nu op het punt dat ik de functie niet meer gebruikt omdat mijn vinger eerst 4 keer niet werd herkent.

Oh en hebben andere mensen die Linkedin gebruiken op hun A8 ook de volgende melding altijd als notificatie?
De A8 is bij ons een van de standaard werktelefoons, en de vingerafdrukscanner is klacht nummer 1. Die is echt HEEL slecht. Zo ook het scherm - krassen zitten er in door er alleen maar naar te kijken.

Ik doe veel "pilot" testing van nieuwe telefoons binnen het bedrijf, en de a8 is toch wel de slechtste kwa vingerafdruk die ik heb gehad. Een goedkope chinees doet t beter. Die schermproblemen hebben veel goedkopere telefoons. De A8 is eigenlijk te duur daarvoor.

• kaasszje

kaasszje

Heb er hier nog geen last van.
En die linkedin melding is wel hinderlijk.

Maar wordt door linkedin zelf veroorzaakt.
Heb ik op meerdere telefoons

• aveenhuysen
Yariva schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:55:

Geen problemen met de vingerscanner.

LinkedIn zal ik eens testen kijken of ik hetzelfde probleem heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:31

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

kaasszje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:28:
Heb er hier nog geen last van.
En die linkedin melding is wel hinderlijk.

Maar wordt door linkedin zelf veroorzaakt.
Heb ik op meerdere telefoons
Yes enkel het probleem met de scanner verwijt ik aan de A8 :) LinkedIn zelf is gewoon irritant. Ik heb helaas nog geen optie kunnen vinden in de privacy en notificatie menu's.

[edit]
Gevonden in het geadvenceerde notificatie menu van Android. Opties voor app LinkedIn -> Updates die u misschien hebt gemist.

[ Voor 13% gewijzigd door Yariva op 15-09-2018 16:54 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Iemand trouwens die de gear vr met de a8 gebruikt?

Wil de prologue spelen maar mijn toestel zou niet compatible zijn.
Kortom hoe kan ik deze intro wel krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
Goedemorgen,

Ben aan het kijken voor een nieuw toestel en vind deze wel interessant.
Ik zie echter in veel reviews dat de camera wat autofocus issues heeft tijdens het filmen.
YouTube: The Samsung Galaxy A8 2018 Video Recording Test #1 - Piano

Kan zijn dat dit inmiddels is opgelost met updates. Iemand hier ervaringen mee?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

kaasszje schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:20:
Iemand trouwens die de gear vr met de a8 gebruikt?

Wil de prologue spelen maar mijn toestel zou niet compatible zijn.
Kortom hoe kan ik deze intro wel krijgen?
Welke prologue? De GearVr2 werkt bij gewoon (redelijk). Ik heb geprobeerd om hem aan Steam op de pc te koppelen. Volgens een guide op TomsHardware kun je daarvoor de app StreamVR sideloaden, maar die app crasht bij mij bij het opstarten.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Twan V schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:48:
[...]

Welke prologue? De GearVr2 werkt bij gewoon (redelijk). Ik heb geprobeerd om hem aan Steam op de pc te koppelen. Volgens een guide op TomsHardware kun je daarvoor de app StreamVR sideloaden, maar die app crasht bij mij bij het opstarten.
VRidge heeft nu een app gewoon in de appstore.
https://support.riftcat.c...-on-Oculus-Go-and-Gear-VR

Verder werkt hij helemaal top.
Maar wil graag de tutorial / prologue kunnen beleven:
https://www.oculus.com/experiences/app/947115492064481/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Zoals ik eerder aangegeven had heb ik wat issues met mijn A8.
SMS berichten komen niet direct binnen maar met vertraging.
Als iemand mij belt dan horen ze mij niet, ik hoorde van mijn vrouw dat ze wel de achtergrond horen (bijvoorbeeld de wind) maar mij dan niet (en nee mijn stem doet het nog).

Iemand bekend hiermee ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
Geen last van, nog steeds een zeer tevreden gebruiker hier.

Laatste updates aanwezig? Reset al een keer geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
majoh schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:26:
Geen last van, nog steeds een zeer tevreden gebruiker hier.

Laatste updates aanwezig? Reset al een keer geprobeerd?
Toestel is helemaal up-to-date, maar vermoed zelf dat het meer in mijn simkaart ligt had met mijn vorige toestel ook al issues, vandaar dit toestel gekocht.
Ook al wat getest samen met Samsung, maar alle testen gingen goed.

Echter zijn ze bij Simpel erg simpel dus en moet ik eerst toch maar kijken of het echt niet aan mijn toestel ligt :F

Maar goed we zoeken verder

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
Heb je iemand met een andere provider waar je de simkaart even van kan lenen? Dan zou je kunnen testen waar het aan ligt.

En de telefoon is dual sim, andere simslot al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
majoh schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:56:
Heb je iemand met een andere provider waar je de simkaart even van kan lenen? Dan zou je kunnen testen waar het aan ligt.

En de telefoon is dual sim, andere simslot al geprobeerd?
2de sim nog niet geprobeerd.
Ga ik eens testen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MdO82 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:53:
[...]

2de sim nog niet geprobeerd.
Ga ik eens testen
De simkaart in de andere simslot geeft hetzelfde probleem.
Nu dacht ik neem een 2de kaartje van 5 euro en die geeft dus geen problemen.

Maar goed ik zit helaas nu bij Simpel en die zijn tja Simpel (het kan niet aan ons liggen test nog maar even door....)

Welllicht niet geheel A8 gerelateerd. maar weet iemand wat dit inhoud ?
Dit krijg ik nadat ik ##002# bel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3dCll72.jpg?1

[ Voor 16% gewijzigd door MdO82 op 05-10-2018 21:15 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:02:
[...]

De simkaart in de andere simslot geeft hetzelfde probleem.
Nu dacht ik neem een 2de kaartje van 5 euro en die geeft dus geen problemen.

Maar goed ik zit helaas nu bij Simpel en die zijn tja Simpel (het kan niet aan ons liggen test nog maar even door....)

Welllicht niet geheel A8 gerelateerd. maar weet iemand wat dit inhoud ?
Dit krijg ik nadat ik ##002# bel.

[Afbeelding]
Als het met een andere sim prima werkt vraag je toch gewoon een nieuwe sim aan?

"Deze is kapot, nieuwe sim graag"

Kost je in het ergste geval een paar euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:33:
[...]

Als het met een andere sim prima werkt vraag je toch gewoon een nieuwe sim aan?

"Deze is kapot, nieuwe sim graag"

Kost je in het ergste geval een paar euro
Een slordige €15 inderdaad

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:42
Heb deze telefoon sinds een week in gebruik en begin nu al te merken dat de usb-c ruimer gaat zitten. Dit was letterlijk de 4e keer dat ik de kabel inplug, is dit een bekend iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
Geen problemen mee eerlijk gezegd. Verschilt wel per kabel hoe "strak" die er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Heb ook nog niet gemerkt dat de usb-c ruimer gaat zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Hier nergens last van en heb hem al sinds februari bijna elke dag of om de 2 dagen opgeladen en met de originele kabel nog altijd even strak om het zo maar te zeggen. Laten nakijken en eventueel omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
Buildnummer : A530FXXS3BRJ1
Android-versie : Oreo(Android 8.0.0)
Uitgiftedatum : 2018-10-17
Niveau beveiligingspatch : 2018-09-01
· De beveiliging van uw apparaat is verbeterd.
Nieuwe update. Weinig nieuws zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:45
Wij (mijn vrouw en ik) hebben ook wel interesse in deze telefoon.

Echter twijfelen we nog wel om een paar dingen:
- Hoe is de camera bij minder licht? Ik heb al diverse (zeg veel) reviews gelezen en die zijn nogal tegenstrijdig op elkaar. We hebben nu de huawei p9 lite. Hadden eerst als opvolgend de huawei p smart gekocht maar die camera is een stuk slechter bij weinig licht. Hebben jullie eventueel wat voorbeeld van binnen foto's (met kamerverlichting)?

- Tegenwoordig hebben veel telefoons 2 camera's op de achterkant om een bokeh effect te kunnen maken. Deze telefoon heeft 1 lens (de frontcamera kan het wel). Is er wel een softwarematige optie voor de achterkant of is het gewoon niet mogelijk?

- Ik lees dat hij bij wachwoorden rode letters maakt op het toetsenbord. Is dat ook uit te schakelen?

- Ik lees in sommige reviews dat de vingerafdruk sensor niet altijd werkt. Ervaren jullie dat ook?

Hiernaast zijn we ook aan het kijken naar de huawei p20 lite. Het is alleen zo moeilijk te zien welke camera het beste is (dit vinden we een belangrijk punt). Het kan altijd nog beter maar het budget speelt ook mee :)

Als jullie nog een beter advies hebben mag dat altijd kenbaar gemaakt worden. Budget mag tot 300 - 350 euro.

Eisen zijn verder:
- NFC

[ Voor 22% gewijzigd door knorde op 28-10-2018 19:03 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 13:04
knorde schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:45:
- Tegenwoordig hebben veel telefoons 2 camera's op de achterkant om een bokeh effect te kunnen maken. Deze telefoon heeft 1 lens (de frontcamera kan het wel). Is er wel een softwarematige optie voor de achterkant of is het gewoon niet mogelijk?
Voor portret foto's met de A8 zou ik sowieso de frontcamera's gebruiken aangezien dat er 2 zijn met 1 dieptecamera voor bokeh effect.

Verder zul je deze ongetwijfeld al gezien hebben qua verlijking:
YouTube: Huawei P20 Lite vs Samsung Galaxy A8 2018 review (Dutch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Randle schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:03:
[...]

Voor portret foto's met de A8 zou ik sowieso de frontcamera's gebruiken aangezien dat er 2 zijn met 1 dieptecamera voor bokeh effect.

Verder zul je deze ongetwijfeld al gezien hebben qua verlijking:
YouTube: Huawei P20 Lite vs Samsung Galaxy A8 2018 review (Dutch)
Klopt, die had ik gezien.

Echter zou ik graag de camera's bij weinig licht willen vergelijken, het liefste vergelijken met mijn p9 lite. Er zijn van beide combinaties helaas geen filmpjes of foto's van. Het zou mooi zijn als je dat ergens kan vergelijken. Ik ben ook erg benieuwd naar wat foto's in de avond bijvoorbeeld in de woonkamer met de lampen aan.

Is de camera vergelijkbaar met de s7 of s7 egde of totaal niet?

[ Voor 4% gewijzigd door knorde op 28-10-2018 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Ken je niet iemand in de buurt met een A8? Of als je een regio opgeeft waar je woont, misschien dat er een Tweaker in de buurt woont :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:33
@knorde je zou kunnen kijken naar de A7, heeft een veel betere camera, naast de 2 camera's voor live focus heeft ie ook een 3e camera voor wijdhoek foto's. Daarnaast 64gb in plaats van 32gb en een groter scherm. Enige 2 nadelen zijn niet ip68 en micro USB.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Twan V schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:22:
Ken je niet iemand in de buurt met een A8? Of als je een regio opgeeft waar je woont, misschien dat er een Tweaker in de buurt woont :)
Ik woon in de regio hellendoorn, en ik ken niemand met een a8 :)
CyberJohn schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:48:
@knorde je zou kunnen kijken naar de A7, heeft een veel betere camera, naast de 2 camera's voor live focus heeft ie ook een 3e camera voor wijdhoek foto's. Daarnaast 64gb in plaats van 32gb en een groter scherm. Enige 2 nadelen zijn niet ip68 en micro USB.
Ik heb de a7 ook bekeken, zowel mijn vrouw als ik vinden hem echt te groot. Dat is overigens voor ons ook het enige echte nadeel.

De a7 heeft een betere camera en meer opslag (en de prijs is nagenoeg gelijk dus best apart) maar als ik de vergelijking maak met mijn huidige p9 lite hoop ik er toch wat op vooruit te gaan (vooral bij weinig licht situaties). Het zou ook mooi zijn als er ergens wat voorbeelden te vinden zijn van kamerlicht in de avond foto's maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door knorde op 29-10-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:33
knorde schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:54:
[...]
Het zou ook mooi zijn als er ergens wat voorbeelden te vinden zijn van kamerlicht in de avond foto's maar die heb ik nog niet kunnen vinden.
Hier is een korte vergelijking in camera te vinden;
https://www.gsmarena.com/...Phone1=7983&idPhone2=8886

Werkt alleen op desktop...

[ Voor 3% gewijzigd door CyberJohn op 29-10-2018 09:01 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
CyberJohn schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:59:
[...]

Hier is een korte vergelijking in camera te vinden;
https://www.gsmarena.com/...Phone1=7983&idPhone2=8886

Werkt alleen op desktop...
Klopt die site had ik al gevonden (had ik eigenlijk even moeten vermelden). Wel ideale vergelijkingssite en de camera van de samsung a8 lijkt een stuk beter. Echter zie je daar geen low licht foto's (al heet het wel zo). Ik zoek voorbeelden van avondfoto's van de a8, zoals bijvoorbeeld binnenshuis met de lampen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
U vraagt wij draaien, drie low light foto's met de A8:

Myanmar, zonsondergang, vind het zelf een mooie foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IcmF71kHaVnuerYjEIwOPKSi/medium.jpg

Gisteren thuis, goed opgelet dat ie er goed uit komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/InBU5nsQuzBUQElKAe72tmi0/medium.jpg

Tijd geleden tijdens bowlen, snelle foto gemaakt, daarom niet perfect, maar geeft ook goed weer wat ie kan doen denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bZ4kBtkunKeMQiTk4d453EbE/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
majoh schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:40:
U vraagt wij draaien, drie low light foto's met de A8:

Myanmar, zonsondergang, vind het zelf een mooie foto.
[Afbeelding]

Gisteren thuis, goed opgelet dat ie er goed uit komt.
[Afbeelding]

Tijd geleden tijdens bowlen, snelle foto gemaakt, daarom niet perfect, maar geeft ook goed weer wat ie kan doen denk ik.
[Afbeelding]
Super dat je dit wilde delen! Ik heb nu een veel betere indruk van de camera bij weinig licht, en ik moet eerlijk bekennen dat het me heel erg meevalt! Ik vind het erg mooie foto's, zelfs die bij het bowlen vind ik erg mooi!

EDIT

Ik zag ook nog dat je op de frontcamera het "bokeh" effect hardwarematig kan toepassen ivm de dubbele camera. Bij sommige telefoons kan het met een enkele camera ook softwarematig (al zal het dan minder mooi werken). Heeft de A8 die optie ook (niet dat ik hem daarom niet zou kopen)?

[ Voor 16% gewijzigd door knorde op 29-10-2018 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majoh
Zo ver ik weet is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
majoh schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:02:
Zo ver ik weet is dat niet het geval.
Ok, nouja dat vind ik geen reden om hem niet te kopen maar dan weet ik het in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik en mijn vrouw zijn inmiddels sinds gisteren in het bezit van deze telefoon. De eerste indruk is erg goed, ook de camera is echt een hele vooruitgang. Best netjes dat dit kan voor deze prijs.

Er zijn een aantal kleine dingen (misschien komen er nog wel wat bij) waar we een vraag over hebben:
- Je krijgt op het startscherm de hele tijd de melding dat je omhoog moet vegen om in het app overzicht te komen. Na 5x is het voor ons wel duidelijk, kan je die melding ook uitzetten?

- Kan je blokkeren/uitzetten dat (zie hierboven) als je veegt over het scherm dat hij dan naar alle apps gaat?

- Kan de apps knop ook in het midden komen (hij is niet verplaatsbaar en staat nu rechts)?

- Kan de galerij app foto's ook in 1x op fullscreen laten zien, nu moet je er steeds eerst op dubbelklikken (Huawei gewend)?

Dit zijn maar een paar kleine dingetjes en natuurlijk persoonlijke voorkeur maar verder echt een top telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Nog 1 andere vraag, ik zag net een soort stipje linksboven naast mijn meldingen.
Ik dacht eerst dat het een vlekje was (zo leek het) maar ik kreeg het niet weggeveegd.

Toen ik alle meldingen verwijderde in 1x was het stipje ook in 1x weg.
Iemand enig idee wat het kan zijn (ik zal volgende keer even een screenshot maken, hopelijk zat het niet in het scherm zelf, maar tot nu toe heb ik het niet weer gezien)?

Het lijkt een beetje op deze stip linksboven (plaatje is van internet maar dit herinner ik me ongeveer):
Afbeeldingslocatie: https://forums.oneplus.com/attachments/screenshot_2015-03-16-17-23-39-png.273474/

[ Voor 32% gewijzigd door knorde op 04-11-2018 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 16:52
@knorde
Goed om te horen dat de camara van de A8 goed is.
Ik twijfelde namelijk ook tussen de A7 en A8.
Hoewel ik denk dat de kwaliteit tussen de camara van deze 2 te verwaarlozen is heeft de 7 z'n opslag als voordeel en de 8 z'n ip68 als meerwaarde.
Hier hecht ik meer aan de ip waarde waardoor er hier binnenkort ook de A8 in huis te vinden is.
Ik heb hier juist de apps knop in de onderste balk verwijderd omdat het omlaag/omhoog zwiepen hiervoor gebruik.
Deze melding krijg ik niet meer maar hoe ik gedaan heb.......
Hou deze melding eens ingedrukt(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
knorde schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:15:
Ik en mijn vrouw zijn inmiddels sinds gisteren in het bezit van deze telefoon. De eerste indruk is erg goed, ook de camera is echt een hele vooruitgang. Best netjes dat dit kan voor deze prijs.

Er zijn een aantal kleine dingen (misschien komen er nog wel wat bij) waar we een vraag over hebben:
- Je krijgt op het startscherm de hele tijd de melding dat je omhoog moet vegen om in het app overzicht te komen. Na 5x is het voor ons wel duidelijk, kan je die melding ook uitzetten?
Ik zie deze melding niet, maar heb de telefoon ook al lang, dus ooit uitgezet. Krijg je niet de optie om dit uit te zetten?
- Kan je blokkeren/uitzetten dat (zie hierboven) als je veegt over het scherm dat hij dan naar alle apps gaat?
Nee, niet in de Samsung Launcher. Je kunt wel de apps knop uitzetten in de Startscherm instellingen.
- Kan de apps knop ook in het midden komen (hij is niet verplaatsbaar en staat nu rechts)?
Nope, alleen uit te zetten, in de instellingen dus.
- Kan de galerij app foto's ook in 1x op fullscreen laten zien, nu moet je er steeds eerst op dubbelklikken (Huawei gewend)?
Denk het niet, snap ook niet precies wat je wilt hier, maar je moet inderdaad eerste de foto selecteren
Dit zijn maar een paar kleine dingetjes en natuurlijk persoonlijke voorkeur maar verder echt een top telefoon!
Toen ik alle meldingen verwijderde in 1x was het stipje ook in 1x weg.
Iemand enig idee wat het kan zijn (ik zal volgende keer even een screenshot maken, hopelijk zat het niet in het scherm zelf, maar tot nu toe heb ik het niet weer gezien)?
Geen idee, in een app die full screen kan staat er een puntje zoals die links naast je knoppen zodat je deze kan verbergen of juist weer vast te zetten.

Veel van de bovenstaande dingen kun je veranderen als je een andere Launcher installeert, zoals Nova Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
majoh schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:53:
[...]
Ik zie deze melding niet, maar heb de telefoon ook al lang, dus ooit uitgezet. Krijg je niet de optie om dit uit te zetten?
De melding blijft nu weg, ik denk dus dat dit vanzelf na een aantal dagen weg gaat.
[...]
Nee, niet in de Samsung Launcher. Je kunt wel de apps knop uitzetten in de Startscherm instellingen.
Dit inmiddels gedaan.
[...]
Nope, alleen uit te zetten, in de instellingen dus.
Zie hierboven.
[...]
Denk het niet, snap ook niet precies wat je wilt hier, maar je moet inderdaad eerste de foto selecteren
Ik was denk ik niet helemaal goed wakker, werkt prima haha.
[...]

[...]
Geen idee, in een app die full screen kan staat er een puntje zoals die links naast je knoppen zodat je deze kan verbergen of juist weer vast te zetten.

Veel van de bovenstaande dingen kun je veranderen als je een andere Launcher installeert, zoals Nova Launcher.
Ik heb dit niet weer gezien tot nu toe, hopelijk blijft het zo :)

[ Voor 38% gewijzigd door knorde op 07-11-2018 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Even een vraagje over de mail, zowel mijn vrouw als ik ervaren beide dat we een enkele mail niet kunnen openen via de standaard mail app. Hij blijft dan oneindig laden. Dat is alleen bij hele enkele mailtjes. Als we de betreffende mailtjes naar elkaar doorsturen of naar onszelf doorsturen kunnen we ze daarna wel openen.

Het is lang niet bij elke mail zo maar we zijn toch benieuwd of jullie dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
Wat voor mail heb je gekoppeld in de standaard mail app?

Persoonlijk gebruik ik de Gmail app. Maar misschien heb ik een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
majoh schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:55:
Wat voor mail heb je gekoppeld in de standaard mail app?

Persoonlijk gebruik ik de Gmail app. Maar misschien heb ik een idee...
Mijn mail is gehost bij Neostrada en ik werk via imap.
Hierbij een filmpje om het even iets te verduidelijken:
Inmiddels verwijderd ivm probleem gevonden :)

Het volgende heb ik al zelf gevonden:
Op de S7 Edge (geleend) werkt het in dezelfde mailapp van Samsung (met dezelfde versie) wel inmiddels ook niet meer. Opent exact dezelfde mailtjes niet als op de A8. Op de gewone pc zijn ze allemaal prima te openen. Op een Huawei gaat het overigens nog wel steeds goed.
Zowel mijn vrouw als ik hebben hetzelfde probleem met de Samsung A8 2018.
Ik denk dat gemiddeld ongeveer 20% van de mailtjes niet openen en de rest wel.

[ Voor 32% gewijzigd door knorde op 14-11-2018 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
Heb je een andere mail app geprobeerd. Zo te lezen lijkt het aan de app van Samsung te liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
majoh schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 23:27:
Heb je een andere mail app geprobeerd. Zo te lezen lijkt het aan de app van Samsung te liggen...
Op de Huawei werkt het nog steeds zonder problemen en op beide samsung a8 2018 toestellen en de samsung s7 edge (met dezelfde mail app van samsung met dezelfde softwareversie) hetzelfde probleem nog.

Normaal ben ik erg van de standaard apps, welke is aan te raden?

EDIT

In de reviews van de mail app lees ik zojuist dat meerdere mensen dit probleem hebben.
Probleem gevonden dus!
Samsung moet met een fix komen :)
https://play.google.com/s...ng.android.email.provider

[ Voor 19% gewijzigd door knorde op 14-11-2018 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure GraphX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-01 16:49
knorde schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:08:
[...]

Echter zou ik graag de camera's bij weinig licht willen vergelijken, het liefste vergelijken met mijn p9 lite. Er zijn van beide combinaties helaas geen filmpjes of foto's van. Het zou mooi zijn als je dat ergens kan vergelijken. Ik ben ook erg benieuwd naar wat foto's in de avond bijvoorbeeld in de woonkamer met de lampen aan.

Is de camera vergelijkbaar met de s7 of s7 egde of totaal niet?
Vergelijking P9 Lite, A8 2018 en S7
https://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=5&idPhone1=7983&idPhone2=8886&idPhone3=7821

Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
Buildnummer : A530FXXU3BRK3
Android-versie : Oreo(Android 8.0.0)
Uitgiftedatum : 2018-11-24
Niveau beveiligingspatch : 2018-11-01
· De fout dat het geluid af en toe wordt gedempt als de luidspreker op laag volume staat, is nu opgelost.
· Verbeterde beveiliging : Wi-Fi
· De stabiliteit van Spraakoprp is verbeterd.
· De stabiliteit van VoWiFi is verbeterd.
· De beveiliging van uw apparaat is verbeterd.
Weer een update. Blij dat er nog steeds goed gewerkt wordt aan dit toestel. Verder heb ik niet echt iets gemerkt van de punten hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenEHV
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Afgelopen week een A8 aangeschaft. Bij het ontvangen van whatsapp berichten en sms'jes gaat de notificatie LED niet branden. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit verander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
Instellingen -> Display -> LED-indicator

Staat die aan?

Tip: je kan zoeken in de instellingen. Dan kun je op LED zoeken meteen de optie vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenEHV
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Bedankt voor je antwoord Majoh. Die staat gewoon aan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Iemand ervaring met een snellader voor de A8? Ik heb niets kunnen vinden, maar kennelijk kun je er wel eentje 'inbouwen' door een Qi-ontvanger te plaatsen.

Dank voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Toestel laat vrij snel op middel normale lader.
Maar denk dat je draadloos laden bedoeld (gezien de Qi)

Dan heb ik helaas geen ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:09:
Hallo allemaal,

Iemand ervaring met een snellader voor de A8? Ik heb niets kunnen vinden, maar kennelijk kun je er wel eentje 'inbouwen' door een Qi-ontvanger te plaatsen.

Dank voor een reactie.
Je zal zoiets bedoelen, ziet er op zich wel goed uit al za het met een strak hoesje wel moeilijk passen.

https://www.mobilefun.com...ss-charging-adapter-68581

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
Ik heb zojuist ook de A8 besteld (kerstkado voor de vrouw)
Voor mij zijn de grote pluspunten: het oled scherm, IP68, een camara die redelijk tot goed presteert, processor is voldoende (geen games of andere zware belasting), normaal geprijsd en gewoon vertrouwd samsung.
Als hij binnen is zal ik hem goed vergelijken qua snelheid en camara tegenover mijn eigen vertrouwde S7.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Meerdere mensen wel eens last met het binnen komen of verlaten van een wifi netwerk?

Telefoon blijft of te lang hangen in het oude netwerk of wil niet helemaal lekker verbinden met het nieuwe. Wifi aan uit maakt het weer werkend.

Ik had gehoopt dat het met de recente update was opgost.

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tervueren
Tervueren schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:12:
Ik heb zojuist ook de A8 besteld (kerstkado voor de vrouw)
Voor mij zijn de grote pluspunten: het oled scherm, IP68, een camara die redelijk tot goed presteert, processor is voldoende (geen games of andere zware belasting), normaal geprijsd en gewoon vertrouwd samsung.
Als hij binnen is zal ik hem goed vergelijken qua snelheid en camara tegenover mijn eigen vertrouwde S7.
Ben benieuwd.
De A8 is binnen en geïnstalleerd.
Mooi toestel, mede door het oledscherm, voelt degelijk aan en draait soepeltjes door z'n apps.
Het starten van de apps scheelt, in snelheid, niets of nauwelijks van mijn S7.
Camara is in eerste oogopslag gewoon goed.
Dit nog nauwelijks echt kunnen beoordelen daar hij nog maar een halve dag in huis is dus moet nog echt blijken nadat er onder diversen omstandigheden mee geklikt is.

Maar voor nog geen €300,- zeker geen miskoop
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, aanbiedingen, prijzen en winkels: [Samsung Galaxy A8 (2018)] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy A8 (2018)] Het grote Accessoires topic
- RMA en support: [Samsung] RMA & Support