Samsung brengt de Galaxy A8-smartphone met dubbele frontcamera op 8 januari uit in Nederland voor 499 euro. Dat heeft de fabrikant bekendgemaakt. De grotere Galaxy A8+, die elders wel in de winkels zal liggen, komt hier niet uit. De Galaxy A8 heeft een 18,5:9-scherm van 5,6", waarmee het een verlengd 5"-scherm is met 16:9-verhouding. Het oledscherm heeft een resolutie van 2220x1080 pixels. De afmetingen zijn 149,2x70,6mm en daarmee neemt het display ongeveer 76 procent van de voorkant van het toestel in. De randen aan de zijkanten zijn rond 8mm, aan de boven- en onderkant is rond 21mm over. Op de achterkant heeft het toestel een vingerafdrukscanner onder de camera. In het toestel zit een octacore-processor, vermoedelijk uit Samsungs eigen Exynos-serie. Die heeft vier processorkernen op 2,2GHz en vier kernen op 1,6GHz. Het modem ondersteunt 4g met een maximale downloadsnelheid van 600Mbit/s. De camera aan de achterkant heeft een f/1.7-lens, een maximale resolutie van zestien megapixels en stelt scherp via fasedetectie. De frontcamera's hebben beide fixed focus f/1.9-lenzen en resoluties van zestien en acht megapixels. Samsung houdt onder de pet welke sensors het gebruikt. De frontcamera's maken bij selfies Live Focus mogelijk. Zo noemt Samsung de functie om de mate van achtergrondblur op portretfoto's aan te passen. Dat kan zowel live in het camerabeeld als achteraf na het nemen van de foto. De A8 is bovendien het eerste toestel in de Galaxy A-serie met ondersteuning voor de Gear VR, al zal de beeldkwaliteit dankzij de lagere resolutie en pixeldichtheid vermoedelijk minder zijn dan met de Galaxy S- en Note-modellen. Samsung brengt de A8 uit in zwart, grijs en goud op 8 januari voor een adviesprijs van 499 euro voor het 32GB-model.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug -naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Mooie opening! Bedankt.
Is er bekend of dit een dual-sim toestel is/wordt?
De huidige telefoons van Samsung hebben dit (in ieder geval in het westen) ook niet. Dus reken er niet op.RiCk schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:02:
Mooie opening! Bedankt.
Wordt wel degelijk een dualsim-device, met daarbij ook nog eens een microSD-kaartslot, heel erg fijn dus!FrankoNL schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:14:
De huidige telefoons van Samsung hebben dit (in ieder geval in het westen) ook niet. Dus reken er niet op.

EDIT: Note 8 werd ook dualsim geleverd voor de open markt / door Samsung zelf.
[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 19-12-2017 13:25 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Tja, de keuze tussen deze of de 5T voor dezelfde prijs. De 5T is interessanter denk ik?
Ligt eraan wat je zoekt en wat jij plus- en minpunten vindt...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wacht een maand of 3 en deze telefoon is een stuk goedkoper. Dat gebeurt vaker bij Samsung telefoons.
Qua afmetingen lijkt deze een stukje kleiner te worden dan de 5T, één reden om het voor mij interessant te maken.Tomski1986 schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:43:
Tja, de keuze tussen deze of de 5T voor dezelfde prijs. De 5T is interessanter denk ik?
BelSimpel heeft al een leuk filmpje klaar staan over de A8, terwijl er voor de rest nog bar weinig te vinden is:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CT8r4Uglha4]
Een van de eerste reviews. Mooi ding. Maar prijs technisch denk ik niet heel interessant helaas met de OnePlus 5T die er ook is...
Ik wacht nog even af.
Paar maandjes wachten en die 499 prijs is al een 380+- prijs, erna wss zelfs 350 op bepaalde dagen bij grote retailers, kijk maar naar de S8 en A5 2017.
Staat bij mij hoog op de lijst wegens verschillende factoren ( design, waterproof, batterijduur als de A5 2017 een goede indicatie is voor deze telefoon ) en vind de Samsung software ook wel goed te pruimen.
Staat bij mij hoog op de lijst wegens verschillende factoren ( design, waterproof, batterijduur als de A5 2017 een goede indicatie is voor deze telefoon ) en vind de Samsung software ook wel goed te pruimen.
[ Voor 40% gewijzigd door Katmi op 05-01-2018 20:13 ]
Eens met hierboven. Interessante telefoon en voor mij een goede keuze als ‘ie minder de €400,- kost, aangezien ik niet zoveel over heb voor een telefoon. Ik gebruik namelijk m’n mobiel niet zo vaak.
Zit al een tijdje te wachten op een review van Tweakers. Zal die eraan komen?
Zit al een tijdje te wachten op een review van Tweakers. Zal die eraan komen?
Review zal ongetwijfeld wel komen maar waarschijnlijk hoef je die niet direct aanstaande maandag al te verwachten wanneer het toestel officieel uit is.
Wat mij vooral aanspreekt bij dit toestel is dat de vingerafdrukscanner nu op een betere plek zit (al had deze misschien nog wel iets meer naar beneden gekund, ter hoogte van het Samsung-logo), dual-SIM ondersteuning en een AMOLED scherm zonder afgeronde randen.
Wat tegenvalt is dat Samsung standaard Android 7.1.1 levert in plaats van Oreo. Zal vermoedelijk wel te maken hebben dat over niet al te lange tijd de S9 uitkomt en dat Oreo nog niet beschikbaar is voor de huidige topmodellen. De kans op ondersteuning van Project Treble is hiermee een stuk kleiner en daarmee ook de kans op snellere upgrades & beveiligingsupdates. Voor consumenten, custom ROM bouwers en niet op de laatste plaats Samsung zélf toch een gemiste kans als je het mij vraagt.
Ben benieuwd of dit toestel eind van de maand mee doet in de BTW-actie van MediaMarkt want dat zou beteken dat je hem voor zo'n €420 (incl. kopieerheffing) op kan pikken wat een prima prijs zou zijn.
Wat mij vooral aanspreekt bij dit toestel is dat de vingerafdrukscanner nu op een betere plek zit (al had deze misschien nog wel iets meer naar beneden gekund, ter hoogte van het Samsung-logo), dual-SIM ondersteuning en een AMOLED scherm zonder afgeronde randen.
Wat tegenvalt is dat Samsung standaard Android 7.1.1 levert in plaats van Oreo. Zal vermoedelijk wel te maken hebben dat over niet al te lange tijd de S9 uitkomt en dat Oreo nog niet beschikbaar is voor de huidige topmodellen. De kans op ondersteuning van Project Treble is hiermee een stuk kleiner en daarmee ook de kans op snellere upgrades & beveiligingsupdates. Voor consumenten, custom ROM bouwers en niet op de laatste plaats Samsung zélf toch een gemiste kans als je het mij vraagt.
Ben benieuwd of dit toestel eind van de maand mee doet in de BTW-actie van MediaMarkt want dat zou beteken dat je hem voor zo'n €420 (incl. kopieerheffing) op kan pikken wat een prima prijs zou zijn.
Geldt dit topic ook als topic voor de A8+?
Hoewel ik voor smartphones nooit echt geïnteresseerd ben geweest in Samsung toestellen, moet ik zeggen dat deze mij wel interesseert. Maar dan liever de A8+ die groter scherm en grotere accu heeft.
Maar het blijft zo vreemd stil rond de A8+. Geen vermelding ook in de PW.
Iemand een idee?
Hoewel ik voor smartphones nooit echt geïnteresseerd ben geweest in Samsung toestellen, moet ik zeggen dat deze mij wel interesseert. Maar dan liever de A8+ die groter scherm en grotere accu heeft.
Maar het blijft zo vreemd stil rond de A8+. Geen vermelding ook in de PW.
Iemand een idee?
@MatthiasDS Als ik af ga op de laatste alinea in dit nieuwsbericht op tweakers dan denk ik dat de Galaxy A8+ voorlopig niet naar de Benelux gaat komen. Op de site van Samsung zelf is ook geen spoor te vinden van dat model dus dat zegt wel genoeg denk ik.
@MatthiasDS nee, dit topic is alleen voor de A8. Als de A8+ hier wel uitkomt, dan zal ik een nieuw topic aanmaken of je maakt er zelf eentje aan.
[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 09-01-2018 13:10 ]
Omdat ik van een Windows telefoon overgestapt ben op de Samsung A8 is voor mij het Android besturing systeem nieuw.
Zowel in de telefoon als op internet kan ik nergens een gebruiksaanwijzing vinden voor de Samsung Galaxy A8.
Iemand enig idee.
Zowel in de telefoon als op internet kan ik nergens een gebruiksaanwijzing vinden voor de Samsung Galaxy A8.
Iemand enig idee.
Alstu...AA674 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:05:
Omdat ik van een Windows telefoon overgestapt ben op de Samsung A8 is voor mij het Android besturing systeem nieuw.
Iemand enig idee.
http://downloadcenter.sam...at_Eng_Rev.1.0_171205.pdf
[ Voor 198% gewijzigd door Frans74 op 16-01-2018 12:46 ]
Vanavond heb ik de Samsung galaxy a8 gekocht, dus ff een snelle eerste indruk met jullie delen:
- lekker snel toestel
- alles gaat vloeiend, zonder vertraging
- installatie van de telefoon was in ongeveer 5 min gepiept (incl terugzetten gegevens)
- mooi helder beeldscherm
- gezichtherkenning en vingerherkenning gaat snel en ongemerkt
- ik mis wel de home toets, als de telefoon op tafel ligt en wil hem activeren, dan moet ik de aan/uit toets aan de zijkant indrukken. Vind ik niet handig.
- lekker snel toestel
- installatie van de telefoon was in ongeveer 5 min gepiept (incl terugzetten gegevens)
- ik mis wel de home toets, als de telefoon op tafel ligt en wil hem activeren, dan moet ik de aan/uit toets aan de zijkant indrukken. Vind ik niet handig.
Ik las net idd. Ook dat de A8 geen pressure sensitive home button heeft. Erg jammer, bij mijn S8+, is dit juist de meest gebruikte button.kielkiel schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:13:
Vanavond heb ik de Samsung galaxy a8 gekocht, dus ff een snelle eerste indruk met jullie delen:
- lekker snel toestel
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Je kunt in instellingen bij always on display kiezen voor "knop start en klok of informatie". Dan heb je een homeknop, dubbel klik erop en je heb de aan/uit toets niet meer nodig.kielkiel schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:13:
- lekker snel toestel
Edit; dubbel klik is dubbel tik

Oh thanks voor de suggestie. Het hangt natuurlijk af per telefoon maar eet always on veel stroom van je accu?
Geen idee, heb de telefoon net 1 dagkielkiel schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:47:
Oh thanks voor de suggestie. Het hangt natuurlijk af per telefoon maar eet always on veel stroom van je accu?
Kan je wel of geen video's maken in 4K met de camera? Volgens de pricewatch wel, volgens een review (https://www.pocket-lint.c...-experience-for-much-less) wel, maar volgende de officiele Samsung site niet? Wie weet het
- Notificatie led?kielkiel schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:13:
- lekker snel toestel
- Accu van 3.000 weer (waarom nou niet gewoon 4000, hebben ze een deal met kabelleveranciers en opladerleveranciers, meer opladen meer slijtage) maar je kan ons vast wel de accuduur meedelen na een paar dagen.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Toestel heeft een notificatie led. Ik zal de gemiddelde batterij duur over een tijdje met jullie delen. Ik zit inmiddels na 1,5 dag op 16%. De batterij is nog nieuw, dus dat wordt nog langere duur.aveenhuysen schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:33:
[...]
- Notificatie led?
- Accu van 3.000 weer (waarom nou niet gewoon 4000, hebben ze een deal met kabelleveranciers en opladerleveranciers, meer opladen meer slijtage) maar je kan ons vast wel de accuduur meedelen na een paar dagen.
Alvast bedankt.kielkiel schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:58:
[...]
Toestel heeft een notificatie led. Ik zal de gemiddelde batterij duur over een tijdje met jullie delen. Ik zit inmiddels na 1,5 dag op 16%. De batterij is nog nieuw, dus dat wordt nog langere duur.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Interessante telefoon. Wil niet meer dan 400 uitgeven voor een telefoon en dan is deze ideaal.
Ik heb de telefoon inmiddels een ruime week en kan de eerste ervaringen met de accu delen. Mijn gemiddeld verbruikpatroon op werkdagen:aveenhuysen schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:33:
[...]
- Notificatie led?
- S ochtends en 's middags 3 kwartier auto rijden met navigatie (en scherm aan) en tegelijkertijd muziek streamen
- Overdag tijdens werk gemiddeld 3 uur gestreamde muziek luisteren.
- Rest van de tijd af en toe een appje lezen / versturen.
- Ik heb het scherm op batterijbesparing -10% staan aangezien ik het scherm van nature wel aan felle kant vindt. De besparingstand (70%) van de processor heb ik uit gezet.
Dit zorgt ervoor dat ik s avonds rond 22 uur nog ongeveer 20-30% accu over heb. Op vrije dagen haal ik met gemak 2 dagen maar dan gebruik ik hem ook veel minder.
Hoe laat trek je hem van de lader en is ie dan 100%?kielkiel schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:33:
[...]
Ik heb de telefoon inmiddels een ruime week en kan de eerste ervaringen met de accu delen. Mijn gemiddeld verbruikpatroon op werkdagen:
- S ochtends en 's middags 3 kwartier auto rijden met navigatie (en scherm aan) en tegelijkertijd muziek streamen
- Overdag tijdens werk gemiddeld 3 uur gestreamde muziek luisteren.
- Rest van de tijd af en toe een appje lezen / versturen.
- Ik heb het scherm op batterijbesparing -10% staan aangezien ik het scherm van nature wel aan felle kant vindt. De besparingstand (70%) van de processor heb ik uit gezet.
Dit zorgt ervoor dat ik s avonds rond 22 uur nog ongeveer 20-30% accu over heb. Op vrije dagen haal ik met gemak 2 dagen maar dan gebruik ik hem ook veel minder.
Je bedoelt hoelang het duurt voordat de telefoon opgeladen is? Normaal laad ik hem s nachts op en haal hem ochtends van de lader.aveenhuysen schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:16:
[...]
Hoe laat trek je hem van de lader en is ie dan 100%?
[ Voor 12% gewijzigd door kielkiel op 19-01-2018 15:51 ]
Hoe laat haal je hem van de lader en wat is de SreenOnTime aan het eind van de dag?kielkiel schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:49:
[...]
Je bedoelt hoelang het duurt voordat de telefoon opgeladen is? Normaal laad ik hem s nachts op en haal hem ochtends van de lader.
Kom ik volgende week op terug! Vandaag / gisteren is niet representatief. Telefoon heeft nu 24 uur gedraaid en 4,5 uur screenontime. Accu percentage staat nu op 8%. Ik haal hem rond half 7 vd lader. In ruim 2,5 uur wordt de accu opgeladen.aveenhuysen schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:50:
[...]
Hoe laat haal je hem van de lader en wat is de SreenOnTime aan het eind van de dag?
[ Voor 8% gewijzigd door kielkiel op 20-01-2018 23:56 ]
Ik heb de A8 nu bijna helemaal ingesteld zoals ik hem wil.
Ik heb alleen nog een wens; een eigen melding geluid bij bijvoorbeeld “Berichten”, “email” en “Agenda”.
Ik heb volgens de gebruiksaanwijzing ringtones toegevoegd aan de map “Ringtones”.
Maar deze eigen ringtones komen alleen in de lijst voor, als je een meldingsgeluid wilt toewijzen aan contactpersonen en bij de klok instellingen.
Mijn vraag is.
Hoe kan ik, als het kan, mijn eigen geluiden in de lijst van geluiden zichtbaar maken, zodat ik ze kan kiezen voor “Berichten”, “email” en “Agenda”
Bij voorbaat dank.
Ik heb alleen nog een wens; een eigen melding geluid bij bijvoorbeeld “Berichten”, “email” en “Agenda”.
Ik heb volgens de gebruiksaanwijzing ringtones toegevoegd aan de map “Ringtones”.
Maar deze eigen ringtones komen alleen in de lijst voor, als je een meldingsgeluid wilt toewijzen aan contactpersonen en bij de klok instellingen.
Mijn vraag is.
Hoe kan ik, als het kan, mijn eigen geluiden in de lijst van geluiden zichtbaar maken, zodat ik ze kan kiezen voor “Berichten”, “email” en “Agenda”
Bij voorbaat dank.
Even zetten in de map 'notifications', of anders even aanmaken 
Daarnaast heb je ook verschillende third party-apps, waarmee je dat zo kunnen inregelen.
Daarnaast heb je ook verschillende third party-apps, waarmee je dat zo kunnen inregelen.
Toppie.CLB schreef op zondag 21 januari 2018 @ 19:58:
Even zetten in de map 'notifications', of anders even aanmaken
De map 'notifications' stond er al in.
Meldingsgeluiden erin gezet en nu zijn ze inderdaad wel zichtbaar.
Jouw ervaringen met de batterijduur? En wat had je hiervoor voor smartphone? Als je je ervaringen zou willen delen.AA674 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 07:54:
[...]
Toppie.
De map 'notifications' stond er al in.
Meldingsgeluiden erin gezet en nu zijn ze inderdaad wel zichtbaar.
Ik had hiervoor een Windows telefoon HTC 8X.aveenhuysen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:01:
[...]
Jouw ervaringen met de batterijduur? En wat had je hiervoor voor smartphone? Als je je ervaringen zou willen delen.
Ik kan nog niet veel zinnigs over de batterijduur zeggen omdat ik nu regelmatig nog in de instellingen bezig ben. Wat bij normaal gebruik straks niet meer voorkomt.
Ik kan nu zonder enige energie besparende instellingen en always display aan 2 dagen vooruit voordat hij weer opgeladen moet worden.
Zojuist ook binnen gekregen, morgen ff alle foto's enzo overzetten. Kan dat trouwens ook over wifi?
Gekocht met de BTW dagen van de Media markt. Zocht iets kleiners dan alle andere standaard 5,5 inch telefoons. En het moest dual sim zijn.
Zelfs met de korting vind ik m eigenlijk aan de prijzige kant voor wat je krijgt. Maar verder echt super fijn formaat, snel genoeg, mooi scherm.
Wel wat vervelende Samsung dingetjes die ik bijna allemaal verwijderd heb nu. Hoe verzint een bedrijf om bijvoorbeeld standaard bookmarks te forceren. Bah bah. Gelukkig is dat door een app uit te zetten weg te halen.
Na een dagje spelen doet ie t nog lekker. En zal waarschijnlijk over een weekje of zo een review gaan schrijven. 4:15 screen on time, en nog 31% over
Zelfs met de korting vind ik m eigenlijk aan de prijzige kant voor wat je krijgt. Maar verder echt super fijn formaat, snel genoeg, mooi scherm.
Wel wat vervelende Samsung dingetjes die ik bijna allemaal verwijderd heb nu. Hoe verzint een bedrijf om bijvoorbeeld standaard bookmarks te forceren. Bah bah. Gelukkig is dat door een app uit te zetten weg te halen.
Na een dagje spelen doet ie t nog lekker. En zal waarschijnlijk over een weekje of zo een review gaan schrijven. 4:15 screen on time, en nog 31% over
Welke samsung dingetjes zijn te verwijderen dan? Ik ben ook aan het stoeien met de bloatware.majoh schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 23:46:
Gekocht met de BTW dagen van de Media markt. Zocht iets kleiners dan alle andere standaard 5,5 inch telefoons. En het moest dual sim zijn.
Met welke app heb je dit kunnen verwijderen?
Bijna alle apps zijn of te verwijderen of uit te zetten door app icoontje lang vast te houden en dan "verwijderen" of "uitschakelen" te kiezen.
Welke overblijven zijn:
- Agenda
- Camera
- Contacten
- Galaxy apps
- Galerij
- Instellingen
- Klok
- Mijn bestanden
- Radio
- Telefoon
Moet zeggen dat deze apps niet per se slechter zijn dat de standaard Google varianten die ik gewend ben.
Welke overblijven zijn:
- Agenda
- Camera
- Contacten
- Galaxy apps
- Galerij
- Instellingen
- Klok
- Mijn bestanden
- Radio
- Telefoon
Moet zeggen dat deze apps niet per se slechter zijn dat de standaard Google varianten die ik gewend ben.
Van degene die de A8 hebben. Hoe is het accuverbruik vergeleken met een S7 (flat), LG G6 of Mate 9 mocht je die hiervoor hebben gehad. Alvast bedankt voor de info.
Allemaal niet gehad. Maar hier kan je t vergelijken:aveenhuysen schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:20:
Van degene die de A8 hebben. Hoe is het accuverbruik vergeleken met een S7 (flat), LG G6 of Mate 9 mocht je die hiervoor hebben gehad. Alvast bedankt voor de info.
https://www.gsmarena.com/battery-test.php3
De A8 staat aardig hoog in de lijst.
Ik ben in ieder geval zeer content met de batterij duur. Intensief gebruik na een dag nog 30 procent over (navigatie, streaming muziek de nodige uren) . Een rustige dag kan ik gemak 2 dagen.
Behalve de dualsim optie, waarom zou je anders voor de A8 kiezen voor € 200,- meer t.o.v. de A5 met nagenoeg gelijke specs?
Enige noemenswaardige verschillen tussen de twee toestellen:
1. single - dual sim
2. 5.3" - 5.6" schermgrootte
3. 3Gb - 4Gb Ram
4. hd - 4k camera resolutie
5.octa - quad processor
6. enkele - dubbele frontcamera
Enige noemenswaardige verschillen tussen de twee toestellen:
1. single - dual sim
2. 5.3" - 5.6" schermgrootte
3. 3Gb - 4Gb Ram
4. hd - 4k camera resolutie
5.octa - quad processor
6. enkele - dubbele frontcamera
Processor is niet 1 op 1 te vergelijken door de verschillen in de cores..bed76 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:35:
5.octa - quad processor
En je vergeet:
7. notificatie LED
Wat ik de meerprijs per optie vind :
1. single - dual sim €50,-
2. 5.3" - 5.6" schermgrootte €20,-
3. 3Gb - 4Gb Ram €10,-
4. hd - 4k camera resolutie €25,-
5.octa - quad processor €20,- (de nieuwe processor is ook gewoon een octa core, maar 2 cores zijn sneller als ik het goed heb...
6. enkele - dubbele frontcamera €20,-
7. notificatie LED €10,- ( alhoewel voor mij een deal breaker.. )
Totaal €155,-
Ik heb 'm nog niet, wacht op een mooie aanbieding (liefst bij bol.com vanwege met airmiles betalen)
en misschien de Aspect ratio van 18;9 ipv 16/9 en de vingerafdruk scanner op de achterkant ipv de voorkant wat de body to screen ratio weer beter maakt.
productreview: Samsung Galaxy A8 (2018) Zwart review door majoh
Mijn review staat online. Op of aanmerkingen zijn altijd welkom!
Mijn review staat online. Op of aanmerkingen zijn altijd welkom!
Bedankt voor alle info en vandaag toevallig de BTW vrije dagen bij Phonehouse in Barcelona, hij is al besteld.
Heb hem zojuist even opgehaald bij de originele Samsung winkel hier op 5 minuten lopen in het winkelcentrum.
Vanavond geen tijd, dus morgenavond even uitpakken en configureren.
Heb hem zojuist even opgehaald bij de originele Samsung winkel hier op 5 minuten lopen in het winkelcentrum.
Vanavond geen tijd, dus morgenavond even uitpakken en configureren.
[ Voor 47% gewijzigd door aveenhuysen op 08-02-2018 15:52 ]
Wel een update beschikbaar maar geen 'echte' beveiligingsupdate:
https://www.galaxyclub.nl...xy-a8-2018-a530fxxu1arab/
https://www.galaxyclub.nl...xy-a8-2018-a530fxxu1arab/
Ik snap toch even iets niet, ik lees overal dat ie standaard dual sim heeft, maar die van mij heeft maar 1 sim sleuf en een Micro SD sleuf. Mis ik iets? Bij de pricewatch zie ik ook geen single sim varianten van de A8.
Bij mij kan in t MicroSd slot ook een 2de sim.
Er is maar 1 variant te koop. Bij sommige websites zie je de toevoeging 'duos' staan. Het schuifje van het geheugenkaartje bevat ook een simkaartslot. In het instellingen menu kan je aangeven via welke simkaart het data verkeer moet lopen.Hermanleen schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:03:
Ik snap toch even iets niet, ik lees overal dat ie standaard dual sim heeft, maar die van mij heeft maar 1 sim sleuf en een Micro SD sleuf. Mis ik iets? Bij de pricewatch zie ik ook geen single sim varianten van de A8.
Bovenstaande klopt niet. Mijn model heeft maar 1 simkaartslot, en geen instellingen hiervoor in het menu. In de pricewatch is dit model niet te vinden. De dual Sim modellen hebben volgens mij "Duos " op de achterkant staan. Ik heb de mijne via mijn werk, de Vodafone Zakelijk site heeft hem staan, echter zonder uitgebreide specs. Hij wordt daar zelfs S8 genoemd, slordig.kielkiel schreef op zondag 18 februari 2018 @ 14:07:
[...]
Er is maar 1 variant te koop. Bij sommige websites zie je de toevoeging 'duos' staan. Het schuifje van het geheugenkaartje bevat ook een simkaartslot. In het instellingen menu kan je aangeven via welke simkaart het data verkeer moet lopen.
Zoals je in mijn review kan zien staat er inderdaad Duos op de achterkant van de telefoon.

Volgens mij is de single sim niet eens op de consumenten markt in NL te verkrijgen. Laat staan dat ik wist dat ie bestond.
Niet echt een s8 gekregen toevallig?

Volgens mij is de single sim niet eens op de consumenten markt in NL te verkrijgen. Laat staan dat ik wist dat ie bestond.
Niet echt een s8 gekregen toevallig?
Hier op mijn toestel gekocht bij een spaanse Samsung winkel in Barcelona staat ook DUOS.
Ik heb deze week een A8 gekocht bij Vodafone (voor maar €300
) en die heeft ook maar plek voor 1x microSD en 1x Sim.

Zal dan wel dezelfde zijn, ik heb hem ook via Vodafone via mijn werkgever (voor maar 50 euro, de rest betaalt de baas).mstx schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:12:
Ik heb deze week een A8 gekocht bij Vodafone (voor maar €300) en die heeft ook maar plek voor 1x microSD en 1x Sim.
Ik heb deze week bij de Lidl een 2x 2,4a oplader gekocht. Nu laad hij de A8 echter niet snel op (de oplader van Samsung is 2,0a). Is die snellader functie een ingebouwde functie van een 'echte' samsung lader?
[ Voor 4% gewijzigd door kielkiel op 24-02-2018 20:50 ]
Ik heb een Motorola lader die de Samsung ook snel doet opladen. Dus het is niet een specifiek iets.
Kan ook aan de kabel liggen die je gebruikt?
Kan ook aan de kabel liggen die je gebruikt?
Ja, maar andere opladers kunnen het ook hebben.kielkiel schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:49:
Is die snellader functie een ingebouwde functie van een 'echte' samsung lader?
Volgens mij noemt Samsung het Fast Charging.
Maar de goedkope opladers zullen het niet ondersteunen, ook al zegt het heel mooi 2.4A.
Er was volgens mij ook een tweak-blog van iemand die die opladers aan te tand voelde (en volgens mij faalde ze allemaal) kan alleen even het linkje niet vinden...
Ik kreeg net update binnen. Echter zie ik alleen dat de security patch naar februari 2018 gegaan is.
Iemand nog andere wijzigingen gezien?
Haal hem nu ook binnen met de handmatige check en het bestand is 396.71 MB groot.majoh schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:00:
Ik kreeg net update binnen. Echter zie ik alleen dat de security patch naar februari 2018 gegaan is.
https://www.sammobile.com...h-stability-improvements/
Samsung has been actively updating the Galaxy A8 (2018) and Galaxy A8+ (2018), its best mid-range phones yet, since before the devices went on sale. The A8 and A8+ were among the first devices to get the January 2018 security patch, and while it’s a tad too late now for the February patch, Samsung is sending out the latest security fixes to the Galaxy A8 duo. The update also brings improvements to calls, Bluetooth, camera, and Wi-Fi. As usual, the changelog doesn’t say exactly what the improvements are, but it’s good to see the company supporting its newest mid-range phones so well.
[ Voor 46% gewijzigd door aveenhuysen op 27-02-2018 20:42 ]
Ik heb die laatste update **RB6 aan firmware nu ook een aantal dagen en ben er niet blij mee.
WiFi heeft nu een extra optie voor secure WiFi. Wat gewoon een bloadware app van Samsung zelf is voor een VPN verbinding. En die meld zich elke keer als je met een wifispot verbinding maakt die openbaar is...
Iemand al uitgevonden hoe dit weg kan?
Ander issue is dat ik geen accu status van een headset meer zie en dat was er wel voor de update..😑
Verbeteringen zijn er ook wel:
WiFi heeft nu een extra optie voor secure WiFi. Wat gewoon een bloadware app van Samsung zelf is voor een VPN verbinding. En die meld zich elke keer als je met een wifispot verbinding maakt die openbaar is...
Iemand al uitgevonden hoe dit weg kan?
Ander issue is dat ik geen accu status van een headset meer zie en dat was er wel voor de update..😑
Verbeteringen zijn er ook wel:
- Toetsenbord heeft nu een rode capslock als je die 2x aantikt.
- Bij invoeren van een wachtwoord kleuren de al gebruikte tekens op je toetsenbord.
- Energie meldingen zijn wat beter over apps die veel gebruiken.
[ Voor 0% gewijzigd door Nightcrawler28 op 06-03-2018 08:16 . Reden: Typo in FW serie nummer ]
Verwijderd
Beste
Sinds vandaag in het bezit van de A8.
Nou heb ik een probleem/vraag.
Ik kan met geen mogelijkheid, de camera app openen.
Wat ik knap lastig vind, want kan niks aanpassen/veranderen.
Dus nou is mijn hoop op jullie gevestigd, dat jullie een antwoord of idee hier op hebben.
Vriendelijke groet
Dus nou is mijn hoop op jullie gevestigd, dat jullie een antwoord of idee hier op hebben.
Vriendelijke groet
Verwijderd
Dan zal je toch wat meer info moeten geven...Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:32:
Beste
Vriendelijke groet
Verwijderd
Eigenlijk is er niet meer info.Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:56:
[...]
Dan zal je toch wat meer info moeten geven...
Als ik de camera open en dan op t tandwiel klik. Dan komt het scherm van de instellingen 2 seconden in beeld, en verdwijnt dan.
Dus ik niks aanpassen/wijzigen.
Verwijderd
Dat was eigenlijk de "meer info" waar ik het over had. In eerste instantie was je bericht onduidelijk, dat je de camera niet kon openen. In settings-apps zou je de data van de camera app kunnen wissen. Zo gaat ie terug naar default. Wellicht helpt dat?Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:05:
[...]
Eigenlijk is er niet meer info.
Als ik de camera open en dan op t tandwiel klik. Dan komt het scherm van de instellingen 2 seconden in beeld, en verdwijnt dan.
Dus ik niks aanpassen/wijzigen.
EDIT: dit gevonden van je lotgenoten. Probeer die setting eens?
https://www.google.pl/amp...ely-after-open.html%3famp
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2018 21:48 ]
Verwijderd
Idd ik had de link net ook gevonden, en via de ontwikkelaarsoptie heb ik het probleem opgelost.Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:45:
[...]
Dat was eigenlijk de "meer info" waar ik het over had. In eerste instantie was je bericht onduidelijk, dat je de camera niet kon openen. In settings-apps zou je de data van de camera app kunnen wissen. Zo gaat ie terug naar default. Wellicht helpt dat?
EDIT: dit gevonden van je lotgenoten. Probeer die setting eens?
https://www.google.pl/amp...ely-after-open.html%3famp
Bedankt voor het meedenken
Het lijkt erop dat eens in de zoveel tijd mijn vingerafdruk niet goed herkend wordt, als ik mijn telefoon opnieuw mijn vingerafdruk laat herkennen gaat het (een tijdje) weer goed. Hoe kan dit?
Zo vandaag ook een A8 gekocht. Ik zag hem voor 399 in de pricewatch staan. Voor dat geld vindt ik het een mooie deal 
Ik heb wel erg getwijfeld tussen deze A8 en de Oneplus 5T. Voor 100 euro meer krijg je er een boel leuke extra's bij (waaronder het snelladen wat top werkt.) Maar die grote schermen en het prijskaartje vond ik gewoon te veel.
Ik ben benieuwd! Morgen zal het eerst de Samsung meuk eraf gooien worden
Ik heb wel erg getwijfeld tussen deze A8 en de Oneplus 5T. Voor 100 euro meer krijg je er een boel leuke extra's bij (waaronder het snelladen wat top werkt.) Maar die grote schermen en het prijskaartje vond ik gewoon te veel.
Ik ben benieuwd! Morgen zal het eerst de Samsung meuk eraf gooien worden
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Die prijs is snel gedaald zeg, mooi hoor!
In combinatie met abonnementen was hij al een tijdje te krijgen voor €320-350. Hollandsnieuwe op Mobiel.nl is wel interessant
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik heb de A8 nu ook bijna 2 weken. Gekocht met een Vodafone abonnement van 500mb wat door Ziggo wordt verdubbeld. 
Zoals @Richh zegt was het goedkoper met Hollandsnieuwe, maar bij Vodafone krijg ik gratis extra’s, 4G+ ipv 4G en kon ik m’n €25,60 prepaid meenemen. Alsnog was Hollandsnieuwe goedkoper, maar vond het zonde van het tegoed. Heb hier voor de telefoon net geen €300,- betaald, maar wel een wat duurder abonnement.
Ben in ieder geval wel tevreden over de telefoon, goede accuduur, lekker snel en ziet er echt prachtig uit. Vanmiddag om 13:00 sprong ‘ie net op 3% accu, toen ik hem op extreme spaarstand zette, en toen ik om 17:00 thuis was, ging hij net op 0% (huh?
) zonder hem te gebruiken. Best netjes lijkt mij, heb er namelijk niet al te veel verstand van.
Zoals @Richh zegt was het goedkoper met Hollandsnieuwe, maar bij Vodafone krijg ik gratis extra’s, 4G+ ipv 4G en kon ik m’n €25,60 prepaid meenemen. Alsnog was Hollandsnieuwe goedkoper, maar vond het zonde van het tegoed. Heb hier voor de telefoon net geen €300,- betaald, maar wel een wat duurder abonnement.
Ben in ieder geval wel tevreden over de telefoon, goede accuduur, lekker snel en ziet er echt prachtig uit. Vanmiddag om 13:00 sprong ‘ie net op 3% accu, toen ik hem op extreme spaarstand zette, en toen ik om 17:00 thuis was, ging hij net op 0% (huh?

[ Voor 4% gewijzigd door Menno02 op 15-03-2018 18:22 ]
Sinds gisteren de Samsung A8 binnen. Tevens mijn eerste samsung telefoon.
Weet iemand of je bij een contactpersoon een default sim kan instellen? Bij mijn vorige telefoons was dit altijd een optie maar ik zie het niet op de A8. B.v. Piet default sim1 Sjaak default sim 2.
Ik zie overigens ook geen optie om een contactpersoon een eigen ringtone te geven?
Weet iemand of je bij een contactpersoon een default sim kan instellen? Bij mijn vorige telefoons was dit altijd een optie maar ik zie het niet op de A8. B.v. Piet default sim1 Sjaak default sim 2.
Ik zie overigens ook geen optie om een contactpersoon een eigen ringtone te geven?
[ Voor 13% gewijzigd door ShinAkuma op 22-03-2018 10:34 ]
@ShinAkuma je kunt wel belangrijke contacten in een groep doen en dan als hele groep een andere ringtone geven. Als je 1 persoon met 1 ringtone wil, moet je hem dus alleen in een groep zetten.
Nu ik de specs van de Nokia 7 Plus heb gezien, blijf ik toch maar bij de A8 2018. Misschien een wat mindere camera maar in ieder geval een led notificatie en AOD.
Thanks for the replyMenno02 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:41:
@ShinAkuma je kunt wel belangrijke contacten in een groep doen en dan als hele groep een andere ringtone geven. Als je 1 persoon met 1 ringtone wil, moet je hem dus alleen in een groep zetten.
Graag gedaan. Mooi dat het ook gewoon per contactpersoon kan.ShinAkuma schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:30:
[...]
Thanks for the replyBen er inmiddels achter dat als je op bewerken druk en MEER WEERGEVEN drukt je wel de optie krijgt om een contactpersoon een eigen ringtone te geven.
Net de beveiligingspatch van 1 maart binnengekregen, netjes die maandelijkse updates!
Ik dacht dat het voor rond de late zomer/herfst was.the_eye6 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:21:
Iemand bekend of en wanneer OREO naar de A8 komt?
Vraag me niet voor een source, kan het niet meer vinden
Iemand al het toestel geroot? Gebruik nu Helium voor de backups maar heb wel een sterke voorkeur voor Titanium durft het toestel echter nog niet te rooten wacht meestal een betrouwbare root af.
Interessant toestel, ben benieuwd naar hoever de prijs nog zal zakken en of er überhaupt een update naar Oreo komt.
Rotterdam
Op mijn huidige A3 (enkel sim) zit de Samsung App "dual Messenger", hiermee kunnen bepaalde apps (waaronder WhatsApp) 2 x draaien op 1 telefoon.
Zit de Dual Messenger ook op de A8 (bij mij onder geavanceerde functies)?
En heeft iemand ervaring met 2 x WhatsApp gebruiken op de A8 ?
Ik wil zowel een zakelijk als een prive acount voor WhatsApp op de A8 gebruiken en wil liever geen aanvullende Apps hiervoor installeren .
EDIT: ik zie op de site dat dual-messenger op de A8 geïnstalleerd is. Ben nieuwsgierig of iemand dit ook gebruikt icm WhatsApp.
Zit de Dual Messenger ook op de A8 (bij mij onder geavanceerde functies)?
En heeft iemand ervaring met 2 x WhatsApp gebruiken op de A8 ?
Ik wil zowel een zakelijk als een prive acount voor WhatsApp op de A8 gebruiken en wil liever geen aanvullende Apps hiervoor installeren .
EDIT: ik zie op de site dat dual-messenger op de A8 geïnstalleerd is. Ben nieuwsgierig of iemand dit ook gebruikt icm WhatsApp.
[ Voor 20% gewijzigd door DJRN op 30-03-2018 23:17 . Reden: nieuwe info gevonden ]
Ik gebruik dual Whatsapp. Voor werk en privé naast elkaar.
Echt nul problemen. Werkt goed. Heel erg tevreden mee
Echt nul problemen. Werkt goed. Heel erg tevreden mee
@majoh Dank voor de info
Komt zeker Oreo op uit, de tijd dat Samsung cheap ass modellen uitbracht met 0 support is al een tijdje voorbij, de A5 2017 heeft ook gewoon netjes Nougat gekregen en krijgt normaal ook nog Oreo, je moet gewoon wachten tot na de S toestellen.GS88 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:34:
Interessant toestel, ben benieuwd naar hoever de prijs nog zal zakken en of er überhaupt een update naar Oreo komt.
Bij grote retailers a la Bol en MM zal dit toestel nog wel even rond de 450 blijven hangen, binnen een paar maanden waarschijnlijk 399 of 419 maar veel beter dan dat moet je niet hopen, misschien eens 359 ofzo tijdens een solden prik tijdens de feestdagen.
De A5 2017 was een maand of 5 geleden ook nog steeds 330 in de MM en die is zelfs nooit aan 500 begonnen, zelfs nu staat die nog 299 bij CB en MM.
Ik zie Belsimpel in de pricewatch voor onder de 400 dus dat is ook een optie, onder de 400 vind ik eigenlijk dat je best nog waar voor je geld krijgt voor dit toestel.
Heb het toestel nu een paar weken en moet zeggen zeker niet verkeerd. Alles zit erop wat ik zakelijk en prive nodig heb. Alles super snel. Enige wat me tegen viel waren de intens lelijke iconen (persoonlijk) die heb ik dus ook meteen (gratis) aangepast naar mijn smaak.
+ batterij
+ snel
+ vinger afdruk scanner
+ ingebouwde handige opties : blauw licht filter, toestenbord opties
+ updates een verademing na 4 jaar 0 updates op 2 andere dual sim toestellen.
- Bixby wat ik tot nu toe nutteloos vind en waardoor ik niet het linker swipe scherm kan gebruiken. Nog geen behoefte aan andere launcher.
Camera nog niet echt geprobeerd de paar foto's waren gewoon goed.
Ik wou perse een dual sim.
Zou ik het kopen als ik geen dual sim nodig had? Waarschijnlijk alleen als de prijs juist zou zijn.
Als je dual sim nodig hebt zeker weten een aanrader.
+ batterij
+ snel
+ vinger afdruk scanner
- Bixby wat ik tot nu toe nutteloos vind en waardoor ik niet het linker swipe scherm kan gebruiken. Nog geen behoefte aan andere launcher.
Zou ik het kopen als ik geen dual sim nodig had? Waarschijnlijk alleen als de prijs juist zou zijn.
Hier kun je de stand van zaken zien:the_eye6 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:21:
Iemand bekend of en wanneer OREO naar de A8 komt?
https://www.sammobile.com/samsung-galaxy-android-8-o-update
Het viel mij vandaag op eens op dat de speaker-audio op m'n A8 af en toe ongeveer 1/3 seconde oid skipt. Ik weet niet hoe vaak dit gebeurt omdat ik meestal mijn Airpods of Sennheiser 4.40BT's gebruik.
Heeft iemand anders dit ook gemerkt?
Heeft iemand anders dit ook gemerkt?
[quote]ShinAkuma schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:21:
Heb het toestel nu een paar weken en moet zeggen zeker niet verkeerd. Alles zit erop wat ik zakelijk en prive nodig heb. Alles super snel. Enige wat me tegen viel waren de intens lelijke iconen (persoonlijk) die heb ik dus ook meteen (gratis) aangepast naar mijn smaak.
Hoe heb je die lelijke iconen meteen (gratis) aangepast? ik vind het nl ook niks
.
Hoe heb je die lelijke iconen meteen (gratis) aangepast? ik vind het nl ook niks

Via de Play Store kan je "icon packs" installeren :the_eye6 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:05:
Hoe heb je die lelijke iconen meteen (gratis) aangepast? ik vind het nl ook niks.
https://play.google.com/s...pack&c=apps&price=1&hl=nl
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Gaat lekker alweer een A8 update? http://doc.samsungmobile.com/SM-A530F/PHN/doc.html
Nieuwe instellingen toegevoegd :
- Aanraakgevoeligheid (Instellingen → Geavanceerde functies)
· De stabiliteit van Camera is verbeterd.
Gaat lekker alweer een A8 update?! http://doc.samsungmobile.com/SM-A530F/PHN/doc.html
Gaat inderdaad lekker met de updates.
Aanraakgevoeligheid kun je nu verhogen. Volgens de uitleg is dat om beter te kunnen werken met een screenprotector er op.
Zie dat de Android veiligheids patch nu ook op die van April zit. Erg netjes vind ik het.
Nu nog naar 8
Aanraakgevoeligheid kun je nu verhogen. Volgens de uitleg is dat om beter te kunnen werken met een screenprotector er op.
Zie dat de Android veiligheids patch nu ook op die van April zit. Erg netjes vind ik het.
Nu nog naar 8
waar zit die instelling juist, ik heb erover gelezen bij de s9 maar kan het niet terugvinden op mijn s8.majoh schreef op zondag 22 april 2018 @ 12:21:
Gaat inderdaad lekker met de updates.
Nu nog naar 8
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Verwijderd
Je kan bixby uitzetten en een linker swipe scherm maken hoor!ShinAkuma schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:21:
+ batterij
+ snel
+ vinger afdruk scanner
izzet3838 schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:12:
[...]
waar zit die instelling juist, ik heb erover gelezen bij de s9 maar kan het niet terugvinden op mijn s8.
kielkiel schreef op zondag 22 april 2018 @ 07:51:
....
....
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, aanbiedingen, prijzen en winkels: [Samsung Galaxy A8 (2018)] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy A8 (2018)] Het grote Accessoires topic
- RMA en support: [Samsung] RMA & Support
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd, aanbiedingen, prijzen en winkels: [Samsung Galaxy A8 (2018)] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy A8 (2018)] Het grote Accessoires topic
- RMA en support: [Samsung] RMA & Support