Beste TS,
Ik voel je, ik ben na 3 jaar trouwen gescheiden van mijn ex eind vorig jaar.....
Ze was echt een zwart gat qua emoties, ernstige mentale problemen ook. Ik dacht altijd dat ik haar wel kon veranderen of helpen, ik heb er alles aan gedaan om er voor haar te zijn en hulp voor haar te zoeken maar ze
wil niet geholpen worden. Misschien was ik bang om weer opnieuw iemand te vinden en daarom maar bleef ? Geen idee ....
Na de scheiding gaat er een wereld voor me open, het is echt de beste keus uit mijn leven geweest. We hadden godzijdank geen kinderen dus voor mij was het iets makkelijker, maar vergis je niet het was echt een rollercoaster. Ze had meerdere schulden ook (waar ik niets van wist...) en we moesten ons huis ook verkopen.
Mijn punt waar ik naar toe wil:
Tussen de regels door klinkt het alsof jouw ex serieuze mentale problemen heeft:
GEEF NOOIT JE LEVERAGE weg.
Als je een toxische relatie had met iemand die een persoonlijkheidsstoornis heeft (Borderline ?): ze zal jouw nooit geven wat je wil. Al geef jij 100% van je bezittingen aan haar, ze zal nog steeds de kinderen bij je weghouden..
Als jij A zegt zal ze B zeggen, als jij die rode kat wil (want dat was je lievelings kat) dan wil zei die opeens ook, ook al had ze er niks mee.
In plaats van de kinderen te beschermen voor de echtscheiding zal ze de kinderen MAXIMAAL benutten als breekijzer om jouw te breken en haar zin te krijgen. Je zal vast aanvoelen of jouw ex zo iemand is ...
Als dat zo is, waar ik enorm veel aan heb gehad is deze site:
http://www.kostverlorenvaart.nl/leave.htm
Tip 2: Ga naar een goede advocaat en laat je goed voorlichten en volg zijn advies.
Tip 3: Documenteer alles ! Zorg dat er een paper trail is ... zeker als blijkt dat ze echt ongeschikt is om moeder te zijn van je kinderen. Vecht voor je kinderen en documenteer alles, meer kan je niet doen.
Wees ook fair, ik heb haar veel meer dan 50% van mijn spullen gegeven. Mocht het voor de rechter komen dan zal iedereen zien dat jij geen misbruik heb gemaakt van de situatie maar gewoon een redelijke dude bent die alles gewoon netjes wou afhandelen en zo snel mogelijk bij die feeks vandaan wou. Daar zal dan als het goed is ook blijken dat haar eisen eigenlijk nooit fair zijn en alleen bedoeld zijn om jouw te stangen.
Ik heb ook ons huis moeten verkopen (enorm op gecashed met het huis, dus ik en mij ex hebben nu een zak geld, dat dan weer wel....) maar het was echt a-hell-of-ride.
Maar zeg nou zelf, je gaat toch voor geen miljoen euro nog bij dat mens blijven ofwel ? Go for it, play fair maar speel het wel slim .... laat je niet gek maken door haar. Vecht voor je kinderen en zo snel mogelijk de draad weer oppakken.