Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
hoe kan ik de nederlandse taal instellen als deze niet in het keuze menu bij de talen staat? 8) ...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.Ik heb TWRP 3.1.1.0 santoni gedownload, maar de file kan niet geopend worden...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2017 17:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Waarom denk je dat deze tekst er staat? Hier op GoT verwachten we wel wat eigen inzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
Weet je wat voor soort ROM er op staat? Global, Xiaomi.eu of de (vaak standaard) chinese versie, met als keuze alleen engels en chinees meen ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staan inderdaad alleen een aantal chinese talen op en engels pools turks en spaans

Ik heb TWRP 3.1.1.0 santoni gedownload, maar de file kan niet geopend worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2017 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:51
*knip*. Dit kan ook op een normale manier gemeld worden, zie ook: Het algemeen beleid #reageren.

Standaard zit er geen NL taal in Xiaomi Global of Xiaomi China roms. Je bent dus afhankelijk van custom roms. Onder andere de Xiaomi.eu rom heeft NL taal.

Hiervoor ben je afhankelijk van bootloader unlock, custom recovery, custom rom. Succes met je inlezen!

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 11-12-2017 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Zoals andere ook al aangeven is het op Tweakers verplicht om eerst wat eigen inzet te tonen en zelf het eea. uit te zoeken. Wat heb je dus zelf al gevonden, gedaan en geprobeerd? Kan je dit toevoegen aan je openingspost?

Verder heb ik je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Daarnaast ondersteund de standaard ROM die meegeleverd wordt met een Xiaomi toestel geen Nederlands. Je zal dus de bootloader moeten unlocken en een andere ROM moeten flashen. Meer informatie hierover kan je vinden in:
[Xiaomi Redmi 4X] Ervaringen & Discussie
[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Het grote MIUI custom-ROM-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Je kunt zelf wel NL toevoegen op de Global rom dmv het volgende.
En als je een foutmelding krijgt bij het ADB commando dan: Go to settings> Additional setting> Developer options> turn on usb debugging (Security settings)

Misschien niet helemaal 100% maar toch wel behoorlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Zoals hierboven al gezegd is: Xiaomi toestellen ondersteunen standaard geen Nederlands. Je zult eerst een alternatieve versie van het besturingssysteem moeten installeren.

Globaal de stappen:

1. Je toestel unlocken. Dit doe je door unlock rechten aan te vragen en de unlock tool van Xiaomi te downloaden.
2. Twrp installeren
3. De laatste rom van Xiaomi.eu downloaden en installeren.

Kijk vooral eens rustig hier. Kom je er niet uit dan kun je natuurlijk met je vragen altijd hier terecht.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Pagina: 1