Vandaag wilde ik proberen om via de browser (Macbook, Safari) op mijn Foscam C1 in te loggen. Er werd aangegeven dat ik een plugin moest installeren. Gedaan. Maar de webpagina bleef zeuren om de plugin (natuurlijk Safari opnieuw opgestart). In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik de Foscam een hard reset gegeven (via de reset knop op de C1).
Aangezien ik niet via de webinterface kan inloggen, heb ik via de app het wachtwoord van admin geprobeerd te wijzigen. Hierbij wordt aangegeven dat je gelijk een nieuwe admin user moet aanmaken. Dat gelijk maar gedaan. Ik heb beeld via de Foscam app. Daarna de rtsp stream getest met VLC (natuurlijk met nieuwe admin user en wachtwoord). De stream wordt weergegeven in VLC.
So far so good, maar...... in homebridge geen taal of teken. Natuurlijk ook de rtsp url in config.json aangepast met nieuwe admin user en wachtwoord. Daarna plugin verwijderd en opnieuw opgestart. Nu wordt het de camera helemaal niet meer gezien als nieuwe accessoire.......
@
RoTeK70 Is bovenstaande een beetje herkenbaar? Heb jij ook de standaard admin user in een nieuwe admin user gewijzigd? Het blijft vreemd dat VLC wel werkt maar dezelfde rtsp in homebridge niet.
@
Rgerr Kun jij wel inloggen op de webinterface? Ik maak gebruik van een Macbook met Mojave (en dus ook een nieuwe versie van Safari). De vorige keer had ik via de webinterface de (standaard) admin user van een wachtwoord voorzien. Via de app moet je perse een nieuwe admin user aanmaken.
Van het werk heb ik ook een Macbook, maar met een Windows dual boot. Als ik via Internet Explorer naar url + poort van de webinterface krijg ik niet eens de inlogpagina, maar wordt me gevraagd of om een app op te zoeken in de Windows app store. Ik ben niet meer zo thuis in Windows. Dat heb ik dus maar laten zitten.
Zojuist maar een D-Link Omna 180 HD via amazon.de besteld. Ik ben bekend met de diverse nadelen. O.a. maar op 1 manier te plaatsen.. Echter deze wijze van plaatsen past perfect voor mijn doeleinde. Ook is (online) opslag van beeldmateriaal niet nodig.
Als er straks (met Black Friday wellicht?) een leuk aanbieding voorbij komt van een Logitech Circle 2 dan wil ik zo'n eentje wel voor buiten om de tuin in de gaten te houden.
Straks de HomeCam app maar vast kopen! @
Serena Bedankt voor het vermelden van deze app in dit topic.