Homebridge topic

Pagina: 1 ... 17 ... 52 Laatste
Acties:

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:00
Geen matches
Rgerr schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:12:
[...]

Denk niet dat dat via Woning zelf kan, heb zelf een Synology en via Surveillance Station camera’s toegevoegd en daar op ingesteld dat ie het opneemt. Mocht je zelf een Synology hebben, is dat absoluut het eenvoudigst. Hoe dat zit via rpi naar NAS, kan ik je helaas niet bij helpen.
Ik heb een Xaomi DaFang 1080p camera toegevoegd aan HomeBridge EN Synology Surveillance Station.
Als Surveillance Station beweging detecteert schakelt die een switch binnen Domoticz om waar weer een script aan hangt om een melding te sturen. Verdere acties moet ik nog zoeken maar tot dusver werkt het prima.
Krijg dus een berichtje vanuit Domoticz wanneer ik via HomeBridge moet gaan kijken

(ja, via Surveillance Station zelf kunnen ook push berichtjes verstuurd worden ;) )

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-01 11:16
Geen matches
TerrorSource schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:44:
[...]

Ik heb een Xaomi DaFang 1080p camera toegevoegd aan HomeBridge EN Synology Surveillance Station.
Als Surveillance Station beweging detecteert schakelt die een switch binnen Domoticz om waar weer een script aan hangt om een melding te sturen. Verdere acties moet ik nog zoeken maar tot dusver werkt het prima.
Krijg dus een berichtje vanuit Domoticz wanneer ik via HomeBridge moet gaan kijken

(ja, via Surveillance Station zelf kunnen ook push berichtjes verstuurd worden ;) )
Maar dan krijg je geen screenshot? Daar gaat het mij juist om, dat wanneer er iemand voor de deur staat (motion sensor gaat af) en/of op de bel drukt (switch) er een screenshot gemaakt wordt en gepusht wordt naar mijn iPhone. Of in elk geval een screenshot welke ik binnen enkele seconden kan benaderen.

• makooy
Geen matches
Rgerr schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:09:
[...]

Maar dan krijg je geen screenshot? Daar gaat het mij juist om, dat wanneer er iemand voor de deur staat (motion sensor gaat af) en/of op de bel drukt (switch) er een screenshot gemaakt wordt en gepusht wordt naar mijn iPhone. Of in elk geval een screenshot welke ik binnen enkele seconden kan benaderen.
Nee dat klopt. Is iets wat ik nog moet maken.
Eerst "even" HomeBridge naar wens werkend hebben, de camera refreshed niet altijd even goed.

• jos149
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-12-2025
Matched: stream
Rgerr schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:12:
[...]
Denk niet dat dat via Woning zelf kan, heb zelf een Synology en via Surveillance Station camera’s toegevoegd en daar op ingesteld dat ie het opneemt. Mocht je zelf een Synology hebben, is dat absoluut het eenvoudigst. Hoe dat zit via rpi naar NAS, kan ik je helaas niet bij helpen.
Weet je dan toevallig wel of het mogelijk is om een stream te runnen met het commando:

raspivid ... || vlc stream

parallel aan de homebridge server?
in principe zou ik deze stream natuurlijk ook gewoon kunnen open op een motioneye server op een andere pi :)

• Rgerr
jos149 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:00:
[...]

Weet je dan toevallig wel of het mogelijk is om een stream te runnen met het commando:

raspivid ... || vlc stream

parallel aan de homebridge server?
in principe zou ik deze stream natuurlijk ook gewoon kunnen open op een motioneye server op een andere pi :)
Ja, zou niet weten waarom niet. :) Zolang je pi zero het trekt.

• jos149
Geen matches
Rgerr schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:06:
[...]

Ja, zou niet weten waarom niet. :) Zolang je pi zero het trekt.
Mij is het in elk geval nog niet gelukt :P! Het lijkt wel alsof ie weigert om parallel te kunnen draaien

• Rgerr
Geen matches
Iemand ervaring met Homebridge op andere Linux distro’s? Gezien mij RPi het momenteel niet meer trekt ben ik op zoek naar iets anders op een ander systeem. Geheugen van de pi loopt snel vol met alle plug-ins en scripts draaiend, waardoor die traag wordt en zichzelf opnieuw opstart. :+

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Geen matches
Rgerr schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:37:
Iemand ervaring met Homebridge op andere Linux distro’s? Gezien mij RPi het momenteel niet meer trekt ben ik op zoek naar iets anders op een ander systeem. Geheugen van de pi loopt snel vol met alle plug-ins en scripts draaiend, waardoor die traag wordt en zichzelf opnieuw opstart. :+
Euh, tweede, derde, vierde, vijfde raspberry pi aanschaffen? :+

• Rgerr
Geen matches
meesje schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:44:
[...]

Euh, tweede, derde, vierde, vijfde raspberry pi aanschaffen? :+
Nou ik zit dus juist te denken om maar wat zaken te combineren: Pi projecten, Homebridge en NAS. Wat is nou handiger dat alles in 1 systeem. :)

• meesje
Geen matches
Rgerr schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 17:57:
[...]

Nou ik zit dus juist te denken om maar wat zaken te combineren: Pi projecten, Homebridge en NAS. Wat is nou handiger dat alles in 1 systeem. :)
Dan wordt het een NAS die Docker ondersteunt. Daarop heb je zo homebridge draaiend en ongetwijfeld krachtig genoeg, gezien de cpu’s waar sommige nas-sen mee uitgerust zijn.

• Rgerr
Geen matches
meesje schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:01:
[...]

Dan wordt het een NAS die Docker ondersteunt. Daarop heb je zo homebridge draaiend en ongetwijfeld krachtig genoeg, gezien de cpu’s waar sommige nas-sen mee uitgerust zijn.
Naar gekeken, maar dan zit je op enkel het systeem op z’n minst op zo’n 320 euro. Ten opzichte van een 35 euro kostende oude mini desktop. :+

• meesje
Geen matches
Rgerr schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:19:
[...]

Naar gekeken, maar dan zit je op enkel het systeem op z’n minst op zo’n 320 euro. Ten opzichte van een 35 euro kostende oude mini desktop. :+
Ik zie het, qua synology nas zit je op minimaal een 218+. Alles-in-1 klinkt misschien wel goed, maar zelf zou ik niet voor (oude) desktop willen gaan. Ik ben altijd bang dat een dergelijke apparaat gaat opstijgen (lees: veel herrie gaat maken ;) ). Zelf zou ik het liever houden bij een paar rpi’s; lekker stil en energiezuinig.

Mijn voorkeur zou eigenlijk helemaal niet uit naar alles in 1. Ik zou mijn homebridge geknutsel niet willen combineren met de opslag van foto’s op een NAS. Wat als ik loop te prutsen met homebridge en mijn NAS wil niet meer opstarten of andere vage problemen. Dat mijn thuisautomatisering niet meer werkt vind ik niet cruciaal, de opslag van foto’s e.d. wel.

Hoe ga je trouwens om een het maken van een backup van homebridge als je kiest voor alles-in-1. Nu kun je heerlijk klooien en eenvoudig een backup terug zetten.

Ik zou je rpi uit v&a gewoon houden. :)

Zelf overweeg ik een extra rpi (bij voorkeur een rpi zero w). Deze wil ik alleen inzetten voor drie mi flower mate sensoren en de andere rpi voor de xiaomi hygrothermometer, zodat ik niet meer te maken heb met een bluetooth probleem.

• Rgerr
Geen matches
meesje schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 20:22:
[...]

Ik zie het, qua synology nas zit je op minimaal een 218+. Alles-in-1 klinkt misschien wel goed, maar zelf zou ik niet voor (oude) desktop willen gaan. Ik ben altijd bang dat een dergelijke apparaat gaat opstijgen (lees: veel herrie gaat maken ;) ). Zelf zou ik het liever houden bij een paar rpi’s; lekker stil en energiezuinig.

Mijn voorkeur zou eigenlijk helemaal niet uit naar alles in 1. Ik zou mijn homebridge geknutsel niet willen combineren met de opslag van foto’s op een NAS. Wat als ik loop te prutsen met homebridge en mijn NAS wil niet meer opstarten of andere vage problemen. Dat mijn thuisautomatisering niet meer werkt vind ik niet cruciaal, de opslag van foto’s e.d. wel.

Hoe ga je trouwens om een het maken van een backup van homebridge als je kiest voor alles-in-1. Nu kun je heerlijk klooien en eenvoudig een backup terug zetten.

Ik zou je rpi uit v&a gewoon houden. :)

Zelf overweeg ik een extra rpi (bij voorkeur een rpi zero w). Deze wil ik alleen inzetten voor drie mi flower mate sensoren en de andere rpi voor de xiaomi hygrothermometer, zodat ik niet meer te maken heb met een bluetooth probleem.
Zit er meer mee dat de pi het gewoon niet trekt. Nu ben ik al even bezig geweest met Debian 9, maar dat laat nog te wensen over... Misschien toch maar de last delen op twee pi’s. Maak ik van het oude beestje wel een firewall met pfsense. :)

• meesje
Geen matches
@jos149 Ik weet niet of je je camera aangesloten op de rpi al werkend hebt gekregen onder homebridge.
Heb je al naar onderstaand stappenplan gekeken?
https://raspberrytips.nl/raspberry-pi-homekit-camera/
Je hoeft er geen homebridge voor te installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 24-07-2018 14:21 ]

• jos149
meesje schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:19:
@jos149 Ik weet niet of je je camera aangesloten op de rpi al werkend hebt gekregen onder homebridge.
Heb je al naar onderstaand stappenplan gekeken?
https://raspberrytips.nl/raspberry-pi-homekit-camera/
Je hoeft er geen homebridge voor te installeren.
Ik ben bekend met dat stappenplan ja :)! Heb de boel inmiddels aan de praat dus ben verder gegaan met wat ik nu wil doen aan uitbreidingen. Kan het wel even voorleggen:
Ik heb de camera werkend in Homebridge maar hier zijn geen mogelijkheden voor opslag naar schijf. Daarom wil ik een andere pi die functioneert als NAS bij mij thuis en motioneye heeft de homebridge camera laten streamen en dan bij beweging wil laten opnemen. Denk dat ik dan bij stream de ip moet ingeven ofzo.

Verder ga ik met behulp van een wemos d1 de motion sensors laten detecteren en berichtjes laten sturen naar homebridge.

Als laatste een ding wat ik al wel heb uitgevoerd: ik heb mijn sonoff schakelaars met homebridge-ewelink weten in te voeren in mijn homebridge...ze herkennen de status ook van de schakelaars. Probleem is dat ik niet kan schakelen via de home app, er gaat daarom denk ik iets mis met identificatie ofzo. Iemand?

En wat me wel leuk leek om te weten: hoe ziet jullie homebridge setup eruit thuis?

• menton
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-02-2020
Geen matches
Lampje007

mocht het jou gelukt zijn mij lukt het niet
ik heb een rfx-com

[ Voor 15% gewijzigd door menton op 24-07-2018 16:27 ]

• Rgerr
Geen matches
jos149 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:56:
En wat me wel leuk leek om te weten: hoe ziet jullie homebridge setup eruit thuis?
Hele setup uitleggen is misschien wat veel, maar heb deze plug-ins draaien:

sudo npm install -g homebridge-ifttt
sudo npm install -g homebridge-weather
sudo npm install -g homebridge-broadlink-rm
sudo npm install -g homebridge-sun-position
sudo npm install -g homebridge-mi-aqara-2
sudo npm install -g homebridge-brunt
sudo npm install -g homebridge-gpio-valve —unsafe-perm
sudo npm install -g homebridge-edomoticz
sudo npm install -g homebridge-config-ui-x —unsafe-perm
sudo npm install -g homebridge-mi-flower-care
sudo npm install -g homebridge-camera-ffmpeg-omx

• meesje
Geen matches
@Rgerr Welke apparatuur stuur je aan met de broadlink-rm? En welke functies?
Is zo’n broadlink beter/slechter dan een harmony hub? Het is een toch een vergelijkbaar apparaat?

• Rgerr
Geen matches
meesje schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:51:
@Rgerr Welke apparatuur stuur je aan met de broadlink-rm? En welke functies?
Is zo’n broadlink beter/slechter dan een harmony hub? Het is een toch een vergelijkbaar apparaat?
Geen idee of die beter of slechter is, gebruik een Broadlink RM mini en gebruik hem icm tv: hé Siri, turn tv on/off, mute/unmute en... Turn on soccer. :+

Wel is zo’n Broadlink een stuk goedkoper dan een Harmony hub: €99 vs ~€18.

[ Voor 12% gewijzigd door Rgerr op 24-07-2018 21:01 ]

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Geen matches
menton schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:26:
Lampje007

mocht het jou gelukt zijn mij lukt het niet
ik heb een rfx-com
Even wat duidelijker wat je bedoeld

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:15
Geen matches
Mijn lijstje (op kantoor)
homebridge-website-to-camera v1.0.8
homebridge-airnow v1.0.10
homebridge-automation-switches v3.2.1
homebridge-camera-ffmpeg-omx v0.0.3
homebridge-config-ui-x v3.8.5
homebridge-delay-switch v2.1.0
homebridge-delayed-switches v0.8.2
homebridge-edomoticz v2.1.11
homebridge-http-switch v0.4.9
homebridge-mi-aqara-2 v1.0.2
homebridge-mi-ir-remote v0.1.0
homebridge-weather v1.9.1

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-01 20:08
Geen matches
Gisteren kwam ik de HomeBridge Plex plugin tegen:
https://www.npmjs.com/package/homebridge-plex

Als het niet te warm is ga ik deze vanavond eens proberen i.c.m. Hue.. Ziet er in het filmpje ook wel erg gaaf uit zo :o

YouTube: Homebridge Sensors for Plex Demo

• jos149
Heeft iemand trouwens ooit uitgevoerd of bekend met het volgende:

Met motioneye op een pi een andere homebridge pi met camera streamen?

Dus via network camera in motioneye.

• meesje
Geen matches
Vandaag is mijn tweede Mi Flower sensor gearriveerd. Eerst toegevoegd via de Mi Home app, firmware update uitgevoerd. Daarna in homebridge opgenomen. Dit ging allemaal goed. Het viel me wel op de dat hcitool niet gelijk het mac adres toonde. Pas na een keer de batterij er uit te halen en er weer in doen, werd een tweede ‘flower care’ zichtbaar.
Een derde (en laatste) mi flower sensor is nog onderweg. We hebben wel meer planten, maar bij deze planten is de sensor (bijna) groter dan de plant zelf.... ;)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Geen matches
Omdat ik Homebridge niet stabiel krijg zodra ik meerdere plugins gebruik wil ik vanavond mijn Raspberry Pi weer eens opnieuw installeren/configureren.

Een van jullie nog een goeie tip voor een stabiele linux versie? Ik doe het nu op Raspbian-stretch-Lite.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Rgerr
Geen matches
Donstil schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:28:
Omdat ik Homebridge niet stabiel krijg zodra ik meerdere plugins gebruik wil ik vanavond mijn Raspberry Pi weer eens opnieuw installeren/configureren.

Een van jullie nog een goeie tip voor een stabiele linux versie? Ik doe het nu op Raspbian-stretch-Lite.
Geen Lite gebruiken, daar missen veel packages die je nodig gaat hebben en een crime zal zijn om later toe te voegen. Wat draait er precies niet stabiel? Spontane reboots? Homebridge welke stopt met draaien?

• Donstil
  • Niet online
Geen matches
Rgerr schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:08:
[...]

Geen Lite gebruiken, daar missen veel packages die je nodig gaat hebben en een crime zal zijn om later toe te voegen. Wat draait er precies niet stabiel? Spontane reboots? Homebridge welke stopt met draaien?
Mm ik twijfelde nog, had het op desktop niet stabiel dus toen naar lite overgestapt.
Ik ga het vanavond dus maar even opnieuw op desktop proberen.

Probleem is eigenlijk dat Homebridge instabiel wordt als ik de HarmonyPlugin toevoeg. Homebridge stopt dan met werken (na c.a. 60 minuten) en soms loopt zelfs de hele Pi vast.

Als ik de bende dan herstart werkt het weer 60 minuten enz. Ik laat daarom de Pi elke 55 minuten rebooten maar dat loopt na een weekje ook niet lekker meer en dan is de stekker eruit eigenlijk het enige nog wat kan.

Ik had dit probleem op een 2b maar heb sinds een paar weekjes een 3b+ en die heeft er ook last van.
Het lijkt dus in de plugin te zitten. Als ik de Harmony plugin niet laad (Dan gebruik ik alleen nest) blijft het boeltje wel stabiel.

• Rgerr
Geen matches
Donstil schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:15:
[...]

Mm ik twijfelde nog, had het op desktop niet stabiel dus toen naar lite overgestapt.
Ik ga het vanavond dus maar even opnieuw op desktop proberen.

Probleem is eigenlijk dat Homebridge instabiel wordt als ik de HarmonyPlugin toevoeg. Homebridge stopt dan met werken (na c.a. 60 minuten) en soms loopt zelfs de hele Pi vast.

Als ik de bende dan herstart werkt het weer 60 minuten enz. Ik laat daarom de Pi elke 55 minuten rebooten maar dat loopt na een weekje ook niet lekker meer en dan is de stekker eruit eigenlijk het enige nog wat kan.

Ik had dit probleem op een 2b maar heb sinds een paar weekjes een 3b+ en die heeft er ook last van.
Het lijkt dus in de plugin te zitten. Als ik de Harmony plugin niet laad (Dan gebruik ik alleen nest) blijft het boeltje wel stabiel.
Misschien handig om dan even een issue aan te maken op GitHub, misschien dat de ontwikkelaar er op in springt. Anders zou ik eens kijken naar alternatieven, bijvoorbeeld een Broadlink RM 3 mini. Gebruik die zelf ook en draait stabiel met de andere plug-ins.

• Donstil
  • Niet online
Geen matches
Rgerr schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:22:
[...]

Misschien handig om dan even een issue aan te maken op GitHub, misschien dat de ontwikkelaar er op in springt. Anders zou ik eens kijken naar alternatieven, bijvoorbeeld een Broadlink RM 3 mini. Gebruik die zelf ook en draait stabiel met de andere plug-ins.
Ja is al meermaals gemeld, wordt niets mee gedaan zo lijkt het.

Broadlink RM 3 mini is opzich wel een prima oplossing alleen ik heb nu een HarmonyHub + Harmony Remote en dat werkt toch wel erg fijn. Zeker voor mijn vrouw welke dat ook allemaal moet begrijpen ;)

Harmony in Homebridge is dan meer een grappig projectje.

• Rgerr
Geen matches
Donstil schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:26:
[...]

Ja is al meermaals gemeld, wordt niets mee gedaan zo lijkt het.

Broadlink RM 3 mini is opzich wel een prima oplossing alleen ik heb nu een HarmonyHub + Harmony Remote en dat werkt toch wel erg fijn. Zeker voor mijn vrouw welke dat ook allemaal moet begrijpen ;)

Harmony in Homebridge is dan meer een grappig projectje.
In dat geval mooi de Harmony hub en remote houden, kun je nog eens overwegen een Broadlink er bij te kopen voor zo’n €18 op Ali. :)

• Donstil
  • Niet online
Geen matches
Rgerr schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:37:
[...]

In dat geval mooi de Harmony hub en remote houden, kun je nog eens overwegen een Broadlink er bij te kopen voor zo’n €18 op Ali. :)
Aah dat is best een goed idee ja, daar had ik helemaal niet aan gedacht 8)7
Dan doe ik Homebridge met Broadlink en Harmony met Remote.

Thnx!

• Rgerr
Geen matches
Donstil schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:16:
[...]

Thnx!
Ik gebruik deze plug-in: https://www.npmjs.com/package/homebridge-broadlink-rm voor de RM 3 mini, enige nadeel aan de Broadlink vind ik dat als je meerdere HEX codes wil verzenden achter elkaar, er een minimum interval is van 0,3 seconden. Meestal geen probleem, maar om mijn tv van stand-by te halen moet ik zo’n 4-5 keer dezelfde code binnen een halve seconde (of zo) verzenden. De afstandsbediening van tv zelf lukt dat natuurlijk wel, maar de Broadlink is helaas niet zo snel. Misschien maakt het niet uit, maar ter volledigheid kan het handig zijn om te weten. :)

• meesje
Geen matches
@Rgerr Weet je of de RM3 mini ook werkt met een Ziggo Mediabox XL (of Horizon zoals vroeger de naam was)? Volgens mij werkt de RM3 Mini alleen via IR en niet via RF. Werkt de Ziggo mediabox ook via IR?

Qua prijs is zo'n RM3 Mini natuurlijk een leuk speelgoedje. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 29-07-2018 21:30 ]

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Geen matches
Donstil schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:16:
[...]

Thnx!
Ik had mijn Harmony Hub ook m.b.v. HomeBridge gedaan, maar ook bij mij ging het om de e.o.a. reden ook niet meer goed.
Nu heb ik hem in Domoticz zitten en samen met de Domoticz-plug-in in HomeBridge en werkt hij weer als vanouds......

Have Fun Funske

• Rgerr
Geen matches
meesje schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:30:
@Rgerr Weet je of de RM3 mini ook werkt met een Ziggo Mediabox XL (of Horizon zoals vroeger de naam was)? Volgens mij werkt de RM3 Mini alleen via IR en niet via RF. Werkt de Ziggo mediabox ook via IR?

Qua prijs is zo'n RM3 Mini natuurlijk een leuk speelgoedje. ;)
Het is mij niet gelukt icm Ziggo box, nu met T-Mobile werkt het wel goed. Weet ook niet of Ziggo werkt via RF of IR, maar ik kreeg het niet aan de praat. RM3 mini werkt inderdaad alleen via IR, de iets grotere variant (RM3 volgens mij) kan zowel IR als RF.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-01 00:28

flexje

got-father

Geen matches
Hoi, ik heb een rpi3 met daarop domoticz draaien incl. een zooi aqara sensoren via de xiaomi gateway. Werkt allemaal prima maar voor het gemak zou ik ook Homebridge willen toevoegen.

1. Is het mogelijk om homebridge op een andere rpi te zetten met edomoticz en dan connecten met mn domoticz rpi?
2. Zo ja, krijg ik dan alle sensoren die ik al in domoticz rpi heb ook op de homebridge of moet ik dan alsnog alle plugins apart installeren?

Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door flexje op 30-07-2018 17:00 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Rgerr
Geen matches
flexje schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:59:
Hoi, ik heb een rpi3 met daarop domoticz draaien incl. een zooi aqara sensoren via de xiaomi gateway. Werkt allemaal prima maar voor het gemak zou ik ook Homebridge willen toevoegen.

1. Is het mogelijk om homebridge op een andere rpi te zetten met edomoticz en dan connecten met mn domoticz rpi?
2. Zo ja, krijg ik dan alle sensoren die ik al in domoticz rpi heb ook op de homebridge of moet ik dan alsnog alle plugins apart installeren?

Thanks!
1. Dat kan, dan gebruik je het ip adres in het config bestand van de pi waar Domoticz op staat. Maar waarom niet op dezelfde pi?
2. Sensoren uit Domoticz die de homebridge-edomoticz plug-in ondersteunt komen ‘gewoon’ in HomeKit te staan. Je kunt ook een plug-in als Homebridge-mi-aqara-2 gebruiken om Aqara sensoren direct in HomeKit te krijgen.

• flexje

flexje

got-father

Geen matches
Rgerr schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:09:
[...]

1. Dat kan, dan gebruik je het ip adres in het config bestand van de pi waar Domoticz op staat. Maar waarom niet op dezelfde pi?
2. Sensoren uit Domoticz die de homebridge-edomoticz plug-in ondersteunt komen ‘gewoon’ in HomeKit te staan. Je kunt ook een plug-in als Homebridge-mi-aqara-2 gebruiken om Aqara sensoren direct in HomeKit te krijgen.
1. Tof, ik wil zo min mogelijk extra "load" op de domoticz server en zo min mogelijk risico op conflicten etc.
2. Ook nice, maar zijn er ook scenes te maken in homekit met de aqaras

• Rgerr
Geen matches
flexje schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:43:
[...]

1. Tof, ik wil zo min mogelijk extra "load" op de domoticz server en zo min mogelijk risico op conflicten etc.
2. Ook nice, maar zijn er ook scenes te maken in homekit met de aqaras
1. Heb ze zelf ook op dezelfde pi draaien, maar in Domoticz heb ik ‘maar’ 4 accessoires. Maar snap het best als je er veel meer hebt dat je ze liever apart hebt draaien.
2. Voor meer geadvanceerde automatiseringen kun je de Smart Home Automation app gebruiken, kost wel een paar euro maar is het wel waard gezien de mogelijkheden icm HomeKit.

• Donstil
  • Niet online
Geen matches
funske schreef op zondag 29 juli 2018 @ 23:07:
[...]

Ik had mijn Harmony Hub ook m.b.v. HomeBridge gedaan, maar ook bij mij ging het om de e.o.a. reden ook niet meer goed.
Nu heb ik hem in Domoticz zitten en samen met de Domoticz-plug-in in HomeBridge en werkt hij weer als vanouds......
Toevallig nog een gouden tip om het type schakelaar aan te passen?

Ik heb alles nu draaien en het lijkt idd een stuk stabieler :)
Alleen met Homebridge-Harmonyhub had ik mijn Harmony profielen als knop in Homekit.

Nu ziet homekit ze echter als lamp en dat vind ik niet zo mooi :)

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/440853/jPYXZlPo.png

Het lijkt mij dat ik in Domoticz moet zijn maar kan het niet vinden, ook met Google kom ik niet echt verder.

Edit: gek genoeg doet 1tje het wel goed en daarom heb ik de Instellingen vergeleken maar die staan precies gelijk 8)7

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1807/440855/iZsySIzF.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 30-07-2018 22:08 ]

• funske
Geen matches
Donstil schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:56:
[...]

Toevallig nog een gouden tip om het type schakelaar aan te passen?
Nee, ook bij mij staat hij afgebeeld als lamp. Maar ik zie dat eigenlijk nog eens niet meer. Het is voor mij niet zo belangrijk hoe hij afgebeeld wordt, als het maar goed werkt. En dat doet het nu uitstekend!!!

Edit:
Overigens zijn ze in Domoticz wel aan te passen. Alleen heeft dat totaal geen effect op HomeBridge.

[ Voor 12% gewijzigd door funske op 31-07-2018 00:02 ]

Have Fun Funske

• Donstil
  • Niet online
Geen matches
funske schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:40:
[...]

Nee, ook bij mij staat hij afgebeeld als lamp. Maar ik zie dat eigenlijk nog eens niet meer. Het is voor mij niet zo belangrijk hoe hij afgebeeld wordt, als het maar goed werkt. En dat doet het nu uitstekend!!!

Edit:
Overigens zijn ze in Domoticz wel aan te passen. Alleen heeft dat totaal geen effect op HomeBridge.
Aah ik vond dat niet fraai dus heb er nog even tijd in gestoken gisteren :)

Op een of andere manier had ik 1 scene/mogelijkheid binnen harmony wel goed werkend.
Ik heb toen een andere Harmony scene knop binnen domoticz aangepast naar "on only" > Pi herstart > Homekit app op iOS geforceerd gesloten > Knop stuk (Reageert niet) > Terug aangepast naar on/off switch > Pi herstart > Homekit app op iOS geforceerd gesloten > Knop geen lamp meer maar een daadwerkelijke knop binnen homekit :)

Nu nog even zien hoelang dat stabiel blijft. Vanmorgen deed homebridge het in ieder geval nog. Dat was met de daadwerkelijke harmony plug-in nooit het geval .

• paQ
Geen matches
funske schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:40:
[...]

Edit:
nou, als je nu zegt: doe alle lampen uit, dan gaan die apparaten ook uit.

• funske
Geen matches
paQ schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:59:
[...]

nou, als je nu zegt: doe alle lampen uit, dan gaan die apparaten ook uit.
Oké, daar had ik nog niet bij stil gestaan.
Mijn lampen doe ik nooit uit via een commando maar m.b.v. de Hue dimmer. Op de “O” drukken en alles is uit.

Het is maar net wat je gewend bent.

Have Fun Funske

• paQ
Geen matches
funske schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:44:
[...]

Oké, daar had ik nog niet bij stil gestaan.
Mijn lampen doe ik nooit uit via een commando maar m.b.v. de Hue dimmer. Op de “O” drukken en alles is uit.

Het is maar net wat je gewend bent.
Het hoef ook geen probleem te zijn hoor, maar het soort schakelaar kan dus wel invloed hebben op gebruik.
Of iets kan zomaar reageren en je hebt geen idee waarom.

• funske
Geen matches
Dat klopt wel, ja!!

Have Fun Funske

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Geen matches
Oke mijn Sonoff TH16 is geflashed door een programmeur met tasmota maar nu wil ik hem binnen Homebridge krijgen. Ik zie veel tutorials die aangeven HAP-NodeJS te gebruiken maar kun je hem niet door middel van een plugin weer in de config file zetten?

Ik heb er een temp sensor aanhangen (DS18B20) die dan uitgelezen moet worden in Homekit.

Iemand een idee?

• flexje

flexje

got-father

Geen matches
Kan iemand mij AUB vertellen wat er mis is met mijn config.json? JSONLint.com geeft geen fouten....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
{
    "bridge": {
        "name": "Homebridge",
        "username": "CC:21:3E:E4:DE:33",
        "port": 51826,
        "pin": "031-45-154"
    },

"description": "Configuration file for (e)xtended Domoticz platform.",

"platforms": [
        {
            "platform": "eDomoticz",
            "name": "eDomoticz",
            "server": "10.0.1.70",
            "port": "8080",
            "ssl": 0,
            "roomid": 2,
            "mqtt": 1
        },
        {
            "platform": "config",
            "name": "Config",
            "port":8080,
            "sudo":true
        }
    ],

"accessories": [
        {
            "accessory": "webostv",
            "name": "TV Woonkamer",
            "ip": "10.0.1.44",
            "mac": "14:c9:13:a6:af:cb",
            "keyFile": "/home/pi/.homebridge/lgtvKeyFile",
            "volumeControl": "slider",
            "mediaControl": false,
            "pollingEnabled": true,
            "appSwitch":[
                "youtube.leanback.v4",
                "com.webos.app.hdmi2",
                "netflix",
                "plex"
            ]
        },
        {
            "accessory": "DenonMarantzAVR",
            "name": "Denon",
            "ip": "10.0.1.34",
            "defaultInput": "GAME",
            "defaultVolume": 35,
            "minVolume": 10,
            "maxVolume": 75,
            "doPolling": true,
            "pollingInterval": 60
        }
    ]
}

Geeft de volgende error:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
pi@pi-test:~/.homebridge $ sudo systemctl status homebridge.service -l
● homebridge.service - HomeBridge Service
   Loaded: loaded (/lib/systemd/system/homebridge.service; enabled; vendor preset: enabled)
   Active: failed (Result: exit-code) since Tue 2018-07-31 16:12:32 CEST; 14s ago
  Process: 1180 ExecStart=/usr/local/bin/homebridge (code=exited, status=1/FAILURE)
 Main PID: 1180 (code=exited, status=1/FAILURE)

Jul 31 16:12:31 pi-test homebridge[1180]: [7/31/2018, 4:12:31 PM] Registering accessory 'homebridge-denon-marantz-avr.DenonMarantzAVR'
Jul 31 16:12:31 pi-test homebridge[1180]: [7/31/2018, 4:12:31 PM] ---
Jul 31 16:12:32 pi-test homebridge[1180]: [7/31/2018, 4:12:32 PM] Loaded plugin: homebridge-edomoticz
Jul 31 16:12:32 pi-test homebridge[1180]: [7/31/2018, 4:12:32 PM] Registering platform 'homebridge-edomoticz.eDomoticz'
Jul 31 16:12:32 pi-test homebridge[1180]: [7/31/2018, 4:12:32 PM] ---
Jul 31 16:12:32 pi-test homebridge[1180]: [7/31/2018, 4:12:32 PM] Loading 2 platforms...
Jul 31 16:12:32 pi-test homebridge[1180]: [7/31/2018, 4:12:32 PM] [eDomoticz] Initializing eDomoticz platform...
Jul 31 16:12:32 pi-test systemd[1]: homebridge.service: Main process exited, code=exited, status=1/FAILURE
Jul 31 16:12:32 pi-test systemd[1]: homebridge.service: Unit entered failed state.
Jul 31 16:12:32 pi-test systemd[1]: homebridge.service: Failed with result 'exit-code'.

[ Voor 31% gewijzigd door flexje op 31-07-2018 16:14 ]

• paQ
Geen matches
Heb je Domoticz en Homebridge op dezelfde pi?
(beide hebben dezelfde poort, dus dat kan volgens mij niet goed gaan zo)

• flexje

flexje

got-father

Geen matches
paQ schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:29:
Heb je Domoticz en Homebridge op dezelfde pi?
(beide hebben dezelfde poort, dus dat kan volgens mij niet goed gaan zo)
Nee ze staan op 2 aparte rpi's

• Rgerr
Geen matches
Verander eerst de poorten eens van config-ui-x en domoticz plug-in, ze kunnen niet beide dezelfde poort hebben.

Edit: te snel geantwoord, weet je zeker dat het ip adres van domoticz klopt? Die kun je ook benaderen middels het ip adres en poort nummer?

[ Voor 39% gewijzigd door Rgerr op 31-07-2018 16:35 ]

• flexje

flexje

got-father

Geen matches
Rgerr schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:34:
Verander eerst de poorten eens van config-ui-x en domoticz plug-in, ze kunnen niet beide dezelfde poort hebben.

Edit: te snel geantwoord, weet je zeker dat het ip adres van domoticz klopt? Die kun je ook benaderen middels het ip adres en poort nummer?
Net gedaan, blijft na restart service errors geven.
Ja met een "kale" config maakt ie wel gewoon verbindingn met domoticz en blijft ie active. Na een extra platform en accessory komt ie niet online.

[ Voor 15% gewijzigd door flexje op 31-07-2018 16:38 ]

• Rgerr
Geen matches
flexje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:11:
code:
1
pi@pi-test:~/.homebridge $ sudo systemctl status homebridge.service -l
Waarom start je Homebridge in unsafe mode? Probeer het eens zonder -l

• flexje

flexje

got-father

Geen matches
Rgerr schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:38:
[...]

Waarom start je Homebridge in unsafe mode? Probeer het eens zonder -l
Ik bekijk de status van homebridge na een restart vd service.

Vaag allemaal, het zit ergens in de config niet goed. Heb ook config ui x verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

• Rgerr
Geen matches
flexje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:43:
[...]

Ik bekijk de status van homebridge na een restart vd service.

Vaag allemaal, het zit ergens in de config niet goed. Heb ook config ui x verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Start hem eens handmatig, gewoon via terminal. Wat krijg je dan?

• flexje

flexje

got-father

Geen matches
Rgerr schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:52:
[...]

Start hem eens handmatig, gewoon via terminal. Wat krijg je dan?
Dat doe ik eigenlijk altijd. Dan krijg ik die error dus te zien....

• Rgerr
Geen matches
flexje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:55:
[...]

Dat doe ik eigenlijk altijd. Dan krijg ik die error dus te zien....
Volgens mij start je hem via systemctl, of start je hem wel middels terminal openen en dan gewoon commando homebridge -> enter?

• flexje

flexje

got-father

Geen matches
Denk dat ik weet waar ie op hangt. Mn pi blijft hangen op node v.4.0.0. Ik krijg node niet geupdate naar de laatste versie. Heb nodejs verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Node zelf kan ik niet verwijderen want dan krijg ik de melding dat node niet geinstalleerd is....?

• Rgerr
Geen matches
flexje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:15:
Denk dat ik weet waar ie op hangt. Mn pi blijft hangen op node v.4.0.0. Ik krijg node niet geupdate naar de laatste versie. Heb nodejs verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Node zelf kan ik niet verwijderen want dan krijg ik de melding dat node niet geinstalleerd is....?
code:
1
2
curl -sL https://deb.nodesource.com/setup_9.x | sudo -E bash -
sudo apt install nodejs

Zo kun je hem updaten?

• flexje

flexje

got-father

Geen matches
Rgerr schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:23:
[...]

code:
1
2
curl -sL https://deb.nodesource.com/setup_9.x | sudo -E bash -
sudo apt install nodejs

Zo kun je hem updaten?
Al gedaan haha, blijft op 4.0.0, nodejs update wel, begrijp er geen kloot meer van. :D

• flexje

flexje

got-father

Geen matches
Heb em inmiddels geupdate naar v.9.11.2 maar bij het starten van homebridge krijg ik nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
pi@pi-test:~ $ homebridge
/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/ed25519-hap/node_modules/bindings/bindings.js:88
        throw e
        ^

Error: The module '/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/ed25519-hap/build/Release/ed25519.node'
was compiled against a different Node.js version using
NODE_MODULE_VERSION 46. This version of Node.js requires
NODE_MODULE_VERSION 64. Please try re-compiling or re-installing
the module (for instance, using `npm rebuild` or `npm install`).
    at Object.Module._extensions..node (internal/modules/cjs/loader.js:718:18)
    at Module.load (internal/modules/cjs/loader.js:599:32)
    at tryModuleLoad (internal/modules/cjs/loader.js:538:12)
    at Function.Module._load (internal/modules/cjs/loader.js:530:3)
    at Module.require (internal/modules/cjs/loader.js:637:17)
    at require (internal/modules/cjs/helpers.js:20:18)
    at bindings (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/ed25519-hap/node_modules/bindings/bindings.js:81:44)
    at Object.<anonymous> (/usr/local/lib/node_modules/homebridge/node_modules/hap-nodejs/node_modules/ed25519-hap/index.js:1:99)
    at Module._compile (internal/modules/cjs/loader.js:689:30)
    at Object.Module._extensions..js (internal/modules/cjs/loader.js:700:10)

• meesje
Geen matches
Bekend verhaal.... (helaas). Mij lijkt de beste, en snelste, oplossing: veilig stellen wat er nog veilig gesteld kan worden (backup config.json) en een verse installatie doen, met laatste nodejs.

• flexje

flexje

got-father

Geen matches
En juist HIEROM heb ik homebridge niet op mijn domoticz rpi geinstalleerd!!

• Rgerr
Geen matches
flexje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:02:
Ja dat is het lastige er van, Homebridge is gecompileerd node v4 en niet op node v6... Maar je kunt zoals je vast wel weet ook een backup van Domoticz maken en met 2 keer klikken weer terug zetten: doe ik ook als er eens iets klapt. :+

• flexje

flexje

got-father

Geen matches
Rgerr schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:26:
[...]

Ja dat is het lastige er van, Homebridge is gecompileerd node v4 en niet op node v6... Maar je kunt zoals je vast wel weet ook een backup van Domoticz maken en met 2 keer klikken weer terug zetten: doe ik ook als er eens iets klapt. :+
True, dus als ik alles opnieuw installeer, welke versie van node moet er dan op?

• meesje
Geen matches
flexje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:02:
Je hoeft niet boos te worden. ;)

• Rgerr
Geen matches
flexje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:28:
[...]

True, dus als ik alles opnieuw installeer, welke versie van node moet er dan op?
Node v9 heb ik draaien, die draait stabiel. Node v10 is er ook al, maar geen ervaring mee.

• paQ
Geen matches
*ow we zijn al weer wat posts verder

[ Voor 89% gewijzigd door paQ op 31-07-2018 20:40 ]

• makooy
Geen matches
Mmm ik heb net een plugin van Homebridge geupdate en de Pi herstart. Daarna zie ik "Geen reactie" bij alle sensors staan.

Oh, kan ook aan het updaten van mijn Pi liggen bedenk ik mij net.
al werkt homebridge-config-ui-x wel goed en bij status staat alles groen.

node -v
v8.11.1

Homebridge
0.4.44

[ Voor 7% gewijzigd door makooy op 31-07-2018 21:55 ]

• funske
Geen matches
Donstil schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:23:
[...]
.
Ik heb toen een andere Harmony scene knop binnen domoticz aangepast naar "on only" > Pi herstart > Homekit app op iOS geforceerd gesloten > Knop stuk (Reageert niet) > Terug aangepast naar on/off switch > Pi herstart > Homekit app op iOS geforceerd gesloten > Knop geen lamp meer maar een daadwerkelijke knop binnen homekit :)

Nu nog even zien hoelang dat stabiel blijft. Vanmorgen deed homebridge het in ieder geval nog. Dat was met de daadwerkelijke harmony plug-in nooit het geval .
Als dit stabiel blijft, wil ik graag weten wat je precies gedaan hebt. Ik heb gekeken maar kan niets vinden dat ik “om zou kunnen zetten” naar “on only”........
Dus als het stabiel blijft, graag nog een toevoeging.... _/-\o_

Have Fun Funske

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Geen matches
Oke heb nu eindelijk de sensor werkend binnen Sonoff TH16 en deze binnen Homebridge staan echter blijft mijn waarde op 0 graden.

In de log vind ik dit:

22:59:56 MQT: Connect failed to domus1:1883, rc -2. Retry in 10 sec
23:00:07 MQT: Attempting connection...
23:00:13 MQT: Connect failed to domus1:1883, rc -2. Retry in 10 sec
23:00:25 MQT: Attempting connection...
23:00:31 MQT: Connect failed to domus1:1883, rc -2. Retry in 10 sec

Hij kan hem dus niet connecten met MQTT. Dit is helaas voor mij Abracadabra. Is het nu de bedoeling dat ik MQTT op de RPI zet die weer communiceert met Homebridge?

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-01 14:11
Geen matches
Alleen Aqara (rechtstreeks) Homekit geschikt, Mijia niet:

https://www.iculture.nl/n...i-aqara-homekit-geschikt/

• Donstil
  • Niet online
Geen matches
funske schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:22:
[...]

Als dit stabiel blijft, wil ik graag weten wat je precies gedaan hebt. Ik heb gekeken maar kan niets vinden dat ik “om zou kunnen zetten” naar “on only”........
Dus als het stabiel blijft, graag nog een toevoeging.... _/-\o_
Ik maak vanavond even screenshots. Tot nu toe werkt het prima namelijk :)

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1808/441507/CEtTQGDs.jpeg

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 01-08-2018 11:21 ]

• meesje
Geen matches
Zijn homebridge gebruikers die de Aqara magic cube (dus niet de Mi versie) werkend hebben in homebridge? Op github lijkt dit een bekend issue.

• funske
Geen matches
Donstil schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:20:
[...]
Ik maak vanavond even screenshots. Tot nu toe werkt het prima namelijk :)

[afbeelding]
Dank je dat je screenshots wil maken, maar voor mij zal het niet meer hoeven.
Uiteraard ben ik zelf toch even verder gaan kijken en heb het wijzigen van “on/of” naar “Push on button” gevonden.
Dus heb ik alle Harmony activiteiten die in Domoticz staan allemaal omgezet naar “Push on button”.
HomeBridge nog een keer opnieuw geïnstalleerd (10 min werk) en alle activiteiten kwamen netjes als schakelaars in HB.
Daarna heb ik ze allemaal weer omgezet naar “on/of” en HB èn Domoticz opnieuw gestart en staan er dus keurige schakelaars in mijn HB.
Dank voor de tip!

Have Fun Funske

Verwijderd

Geen matches
Donstil schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:15:
[...]
Probleem is eigenlijk dat Homebridge instabiel wordt als ik de HarmonyPlugin toevoeg. Homebridge stopt dan met werken (na c.a. 60 minuten) en soms loopt zelfs de hele Pi vast
Ik heb de plugin draaien, succesvol.
Je dient homebridge als een service te starten. Als je pi ziet dat homebridge eruit ligt, start hij onmiddellijk terug op. Procedure staat in begin pagina’s van dit topic.

Ik raad je ook aan om harmonyhub cli plugin te bekijken. Is een zeer interessante aanvulling. Met.deze plugin stuur je commondo,s naar je bridge. Zo kan je siri vragen het volume hoger, lager te zetten, tv te pauzeren, nederland 1 aan te zetten,.... Alles wat je activiteit ondersteunt.

• meesje
Geen matches
Ik probeer mijn xiaomi gateway (v2) conform https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-aqara-2 toe te voegen aan homebridge. Echter ik kom er helemaal niet uit.

In de documentatie staat:
Open Aqara gateway's settings, enable local network protocol.
Please follow the steps in this thread: http://bbs.xiaomi.cn/t-13198850. It's in Chinese so you might need a translator to read it.

Wat moet ik doen bij "enable local network protocol? Als ik op deze link klik, herken ik niet een of ander stappenplan. Ook heb ik geprobeerd via de mi home app het mac address en wachtwoord te achterhalen. Ook dat is me niet gelukt. De Mi Home app is ondertussen ook een paar keer gewijzigd.

Kan iemand mij in eenvoudige bewoordingen uitleggen wat ik precies moet doen om de gateway aan homebridge toe te voegen? De installatie van de plugin lukt nog wel. ;-) Maar dan de rest.....

• DJGizbo
  • Laatst online: 22-01 14:11
Geen matches
meesje schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:36:
Ik probeer mijn xiaomi gateway (v2) conform https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-aqara-2 toe te voegen aan homebridge. Echter ik kom er helemaal niet uit.

In de documentatie staat:
Open Aqara gateway's settings, enable local network protocol.
Please follow the steps in this thread: http://bbs.xiaomi.cn/t-13198850. It's in Chinese so you might need a translator to read it.

Wat moet ik doen bij "enable local network protocol? Als ik op deze link klik, herken ik niet een of ander stappenplan. Ook heb ik geprobeerd via de mi home app het mac address en wachtwoord te achterhalen. Ook dat is me niet gelukt. De Mi Home app is ondertussen ook een paar keer gewijzigd.

Kan iemand mij in eenvoudige bewoordingen uitleggen wat ik precies moet doen om de gateway aan homebridge toe te voegen? De installatie van de plugin lukt nog wel. ;-) Maar dan de rest.....
https://translate.google....198850&edit-text=&act=url

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:11
Geen matches
Als je in de Mi Home-app op je Gateway tapt, dan rechtsbovenin het settingsicoon tapt, naar About gaat en daar meermaals onderin het scherm (waar niets te zien is) tapt, kom je in een verborgen menu. Was je daar al? Anders kun je vanaf daar waarschijnlijk wel verder :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• meesje
Geen matches
Klopt het dat als je de gateway van de stroom haalt deze een nieuw password (code) krijgt?

Edit: laat maar..... ik had wel de schakelaar omgezet, maar niet op OK geklikt... 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door meesje op 03-08-2018 18:57 ]

• meesje
Geen matches
Ik heb nu zowel de homebridge-mi-aqara-2 als homebridge-mi-aqara plugin geprobeerd. Bij beide krijg ik in de Woning app voor de gateway een drietal icoontjes: licht, schakelaar en lux. Echter bij licht en schakelaar staat een uitroepteken.

Hebben jullie dit ook? Kan ik nog iets configureren?

Edit: Oei, de log laat zien:
code:
1
[MiAqaraPlatform] [ERROR]Error: Invalid key

Even verder, wellicht een typefout gemaakt.

Edit2: Nog een oei.....
https://github.com/YinHan...ridge-mi-aqara/issues/125

[ Voor 27% gewijzigd door meesje op 03-08-2018 19:55 ]

• Wormaap
Geen matches
meesje schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:50:
Ik heb nu zowel de homebridge-mi-aqara-2 als homebridge-mi-aqara plugin geprobeerd. Bij beide krijg ik in de Woning app voor de gateway een drietal icoontjes: licht, schakelaar en lux. Echter bij licht en schakelaar staat een uitroepteken.

Hebben jullie dit ook? Kan ik nog iets configureren?

Edit: Oei, de log laat zien:
code:
1
[MiAqaraPlatform] [ERROR]Error: Invalid key

Even verder, wellicht een typefout gemaakt.
Het enige dat ik in mijn config voor de Gateway heb staan is:

code:
1
2
3
4
5
6
{
            "platform": "MiAqaraPlatform",
            "gateways": {
                "12ab34cd56ef": "ABCDEF1234567890"
            }
},

• meesje
Geen matches
@Wormaap De gegevens in mijn config staan inderdaad goed.
Ik ervaar nu dit probleem: https://github.com/YinHan...ridge-mi-aqara/issues/125

Mijn ervaring is dat mijn Ziggo Connectbox modem/router vrij beperkt is met instellingen. Ik moet volgens dit issue multicast gaan aanzetten in de router. Nu nog kijken hoe.....

Ook had ik ergens gelezen dat je op basis van het mac adres van de gateway je de gateway het beste een vast ip adres kunt geven. Misschien ook nog proberen?

Edit: probleem opgelost. Mac adres moet in kleine letters. Het wachtwoord moet gewoon letterlijk overgenomen. Ik had daarbij van de hoofdletters ook kleine letters gemaakt. Volgende keer maar beter lezen. Zal wel de langdurige warmte zijn. ;)

[ Voor 78% gewijzigd door meesje op 03-08-2018 22:10 ]

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-10-2025
Wie kan mij verder helpen met het opnemen van mijn Foscam C1 camera in Homekit?
Ik heb de rtsp stream al werkend binnen VLC.
Deze string heb ik opgenomen in mijn config.json maar misschien wel niet goed.
Moet ik ook de stillimagesource aanpassen?
Wat doe ik verder niet goed?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xfmM4IT.png

[ Voor 13% gewijzigd door RoTeK70 op 04-08-2018 10:33 ]

• Rgerr
RoTeK70 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:31:
Wie kan mij verder helpen met het opnemen van mijn Foscam C1 camera in Homekit?
Ik heb de rtsp stream al werkend binnen VLC.
Deze string heb ik opgenomen in mijn config.json maar misschien wel niet goed.
Moet ik ook de stillimagesource aanpassen?
Wat doe ik verder niet goed?

[afbeelding]
code:
1
http://192.168.x.xx:88//cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=Username&pwd=password&quot

Gebruik dat als still image link voor je C1. Opnemen in HomeKit kan niet.

• RoTeK70
Geen matches
Rgerr schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:12:
[...]

code:
1
http://192.168.x.xx:88//cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=Username&pwd=password&quot

Gebruik dat als still image link voor je C1. Opnemen in HomeKit kan niet.
Bedankt voor je reactie maar als ik deze string bij stillimagesource invul krijg ik een fout in Config.json.

http://192.168.x.xx:88//c...sername&pwd=password&quot

Bij x.xx vul ik ip camera in.
Username mijn gebruikersnaam (camera)
pwd mijn password (camera)

Moet ik dan =password&quot weglaten?

Ik sluit dan gewoon af met ",

Met opnemen bedoel ik alleen dat beelden zichtbaar worden in de home app. :)

[ Voor 5% gewijzigd door RoTeK70 op 04-08-2018 12:04 ]

• RoTeK70
Geen matches
Ik ben alweer een stapje verder maar nog geen beeld of tegel zichtbaar in de home app.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sNunbMB.png

Er gaat dus nog steeds iets niet goed.

Kan ik gewoon die &quot weglaten aan het einde van die image string? En anders wat moet ik daar invullen.

Moet de -i nog voor de string van Stillimagestring?

[ Voor 18% gewijzigd door RoTeK70 op 04-08-2018 13:25 ]

• Rgerr
Geen matches
RoTeK70 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:21:
Ik ben alweer een stapje verder maar nog geen beeld of tegel zichtbaar in de home app.

[afbeelding]

Er gaat dus nog steeds iets niet goed.

Kan ik gewoon die &quot weglaten aan het einde van die image string? En anders wat moet ik daar invullen.

Moet de -i nog voor de string van Stillimagestring?
Volledige link gebruiken, met &qout en natuurlijk afsluiten met “ en checken of je json klopt op jsonlint.com

Heb je wel onvif in camera settings ingeschakeld?

• RoTeK70
Rgerr schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Volledige link gebruiken, met &qout en natuurlijk afsluiten met “ en checken of je json klopt op jsonlint.com

Heb je wel onvif in camera settings ingeschakeld?
Hoi Rgerr,

Onvif staat aan.
Bestand is gecontroleerd via jsonlint.
Stream is zichtbaar in VLC
Hoe nu verder?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5eDX9rM.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door RoTeK70 op 04-08-2018 13:56 ]

• meesje
@RoTeK70 Probeer eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
{
            "platform": "Camera-ffmpeg-omx",
            "cameras": [
                {
                    "name": "Foscam C1",
                    "videoConfig": {
                        "source": "-re -i rtsp://user:pwd@192.168.1.4/videoMain",
                        "stillImageSource": "-i http://192.168.1.4:88//cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=user&pwd=pwd",
                        "maxStreams": 2,
                        "maxWidth": 1280,
                        "maxHeight": 720,
                        "maxFPS": 23
                    }
                }
            ]
        }

Natuurlijk user en pwd correct invullen en ander ip adres. Bovenstaande behoort 100% te werken.

Dat &quot hoort helemaal niet in de config.json te staan. Volgens komen die karakters door copy/paste in de reactie op tweakers.

• RoTeK70
meesje schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:58:
@RoTeK70 Probeer eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
{
            "platform": "Camera-ffmpeg-omx",
            "cameras": [
                {
                    "name": "Foscam C1",
                    "videoConfig": {
                        "source": "-re -i rtsp://user:pwd@192.168.1.4/videoMain",
                        "stillImageSource": "-i http://192.168.1.4:88//cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=user&pwd=pwd",
                        "maxStreams": 2,
                        "maxWidth": 1280,
                        "maxHeight": 720,
                        "maxFPS": 23
                    }
                }
            ]
        }

Natuurlijk user en pwd correct invullen en ander ip adres. Bovenstaande behoort 100% te werken.

Dat &quot hoort helemaal niet in de config.json te staan. Volgens komen die karakters door copy/paste in de reactie op tweakers.
Ben nu een schone installatie aan het voorbereiden en ga het daarna testen.

Bedankt voor je reactie.

Grt.

• Rgerr
Geen matches
RoTeK70 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:12:
[...]

Ben nu een schone installatie aan het voorbereiden en ga het daarna testen.

Bedankt voor je reactie.

Grt.
Heb je de camera handmatig toegevoegd aan HomeKit?

• Rgerr
Geen matches
Gezien er voor de Xiaomi Aqara accessoires een nieuwe gateway beschikbaar is (al een poosje), met aircondition support, is er ook een plug-in welke dit ondersteunt: https://github.com/LASER-Yi/homebridge-mi-acPartner

Vandaag een v3 Gateway besteld en deze plug-in geïnstalleerd, even afwachten tot ie binnen is en dan mee aan de slag. :)

Voordeel hiervan i.p.v. een andere IR booster: deze gateway kun je je ac unit in pluggen en gelijk stroomverbruik meten, je ac unit koppelen met een Aqara temp/humidity sensor en natuurlijk ook Aqara accessoires aan toevoegen.

• meesje
Geen matches
Ik heb nu mijn rookmelder gekoppeld aan de gateway en opgenomen, middels de aqara-2 plugin, in homebridge. Hoe kan ik nu het eenvoudigst testen of (a) de rookmelder werkt en (b) de notificatie via homekit wordt verstuurd?

Als ik op het test knopje van de rookmelder druk, krijg ik netjes een signaal. Ook de gateway doet nog extra mee (ingesteld via de Mi Home app). Echter dit is kennelijk puur een test en triggert niet een alarm melding.

Ik heb de rookmelder al boven het gasfornuis gehouden en ook boven een gasaansteker. Beide leverde nog geen melding op, wel warme vingers... ;)

@Wormaap @DePaul @QempZoR Hoe hebben jullie dit gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 06-08-2018 14:38 ]

• meesje
Geen matches
@RoTeK70 Is het nu gelukt met de Foscam C1 camera?

• Wormaap
Geen matches
Bacon...

• QempZoR
  • Laatst online: 15-01 13:43
Geen matches
meesje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:36:
Ik heb nu mijn rookmelder gekoppeld aan de gateway en opgenomen, middels de aqara-2 plugin, in homebridge. Hoe kan ik nu het eenvoudigst testen of (a) de rookmelder werkt en (b) de notificatie via homekit wordt verstuurd?

Als ik op het test knopje van de rookmelder druk, krijg ik netjes een signaal. Ook de gateway doet nog extra mee (ingesteld via de Mi Home app). Echter dit is kennelijk puur een test en triggert niet een alarm melding.

Ik heb de rookmelder al boven het gasfornuis gehouden en ook boven een gasaansteker. Beide leverde nog geen melding op, wel warme vingers... ;)

@Wormaap @DePaul @QempZoR Hoe hebben jullie dit gedaan?
Ik heb het Xiaomi spul gekoppeld via DeCONZ met een raspbee module..
Ik heb geen Aqara bridge of mi app helaas

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

• RoTeK70
Geen matches
meesje schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:36:
@RoTeK70 Is het nu gelukt met de Foscam C1 camera?
He Meesje,

Nog niet mee bezig geweest hoop vanavond weer een poging te wagen. Ik laat het hier even weten.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01 10:04
Geen matches
Ik heb hem met een E-sigaret laten testen, bij mij deed ie precies wat ie bij jou deed, daarnaast kwam ook op mijn Apple Watch de melding van Homekit binnen, mijn telefoon had ik toen niet bij de hand dus ik weet niet wat daar gebeurde.

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• paQ
Geen matches
Rgerr schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:14:
Gezien er voor de Xiaomi Aqara accessoires een nieuwe gateway beschikbaar is (al een poosje), met aircondition support, is er ook een plug-in welke dit ondersteunt: https://github.com/LASER-Yi/homebridge-mi-acPartner

Vandaag een v3 Gateway besteld en deze plug-in geïnstalleerd, even afwachten tot ie binnen is en dan mee aan de slag. :)

Voordeel hiervan i.p.v. een andere IR booster: deze gateway kun je je ac unit in pluggen en gelijk stroomverbruik meten, je ac unit koppelen met een Aqara temp/humidity sensor en natuurlijk ook Aqara accessoires aan toevoegen.
Houd er wel rekening mee dat je dus een verloopstekker nodig hebt, daar de ac mate op, daar weer een verloopstekker op en dáár dan je AC in die dan ook nog eens in het zichtveld van je binnenunit moet hangen.
1... bij meerdere binnenunits heb je weer pech.

Ik vind het maar een vreemde en niet geheel ongevaarlijke oplossing.

Pagina: 1 ... 17 ... 52 Laatste