Yep, ik heb die kaart ook gehad. Deed lekker 60+ fps in UT99GOTY op 1280*1024. Ook de tijd waarin ik cd-images op de harde schijf zette zodat ik niet bij elk spel de cd-rom in de drive moest stoppen, dankzij daemon toolsSp33dFr34k schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 19:14:
Ik heb destijds een 9800Pro Sapphire versie uit de USA gekocht vroeger, volgens mij via eBay toen het nog "hip" was. Geweldige kaart, was voor mij een droom na de Ti4200 en 9600Pro gehad te hebben. Hij werd wel behoorlijk warm, dus heb er toen nog zo'n overdreven huge Zalman koeler opgezet. Ik heb hem nog steeds, compleet in doos, met zowel de originele als Zalman koeler, heeft toch wel een speciaal plekje bij mij die kaart
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een tijden waren dat en dan games huren van de bib en even een image trekken
Ach, games waren niet zo groot en ze pasten op een cd of soms een dvd, maar tegenwoordig is een beetje game over de 100 GB met AC Valhalla die 158,77 GB doet
Tegenwoordig zou ik geen cracks meer downloaden. Het www is er niet minder gevaarlijk op geworden en koop ik mijn games gewoon braaf via Steam. Met een 1000/1000 internetabonnement is downloaden geen issue hier. Is het internet dan zoveel sneller geworden? Valt wel mee. Toen ik breedband kreeg van athome was dat 5 mbit en waren webpages niet veel trager dan nu met alle payload. Alleen down- en uploaden gaat als een speer, maar toch mis ik wel de nostalgie van toen. Ik was blijer met athome breedband dan nu met gigabit internet. Dat was destijds pure euforie met breedband en al helemaal als je van inbellen afkwam. Nu is het zo gewoontjes geworden.