Het grote Retro Game PC topic

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 19:14:
Ik heb destijds een 9800Pro Sapphire versie uit de USA gekocht vroeger, volgens mij via eBay toen het nog "hip" was. Geweldige kaart, was voor mij een droom na de Ti4200 en 9600Pro gehad te hebben. Hij werd wel behoorlijk warm, dus heb er toen nog zo'n overdreven huge Zalman koeler opgezet. Ik heb hem nog steeds, compleet in doos, met zowel de originele als Zalman koeler, heeft toch wel een speciaal plekje bij mij die kaart :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yep, ik heb die kaart ook gehad. Deed lekker 60+ fps in UT99GOTY op 1280*1024. Ook de tijd waarin ik cd-images op de harde schijf zette zodat ik niet bij elk spel de cd-rom in de drive moest stoppen, dankzij daemon tools :P Op mijn 20 GB harddisk kon je wel wat images kwijt. Echter liep de harde schijf zo wel vol, maar ik had ruimte zat toen ik overstapte naar Windows 2000 met NTFS compressie. Die fake images waren zeer goed comprimeerbaar (op FAT32 dus niet). Ook de bekende no-cd cracks waren geliefd hier. Windows 2000 had in het begin een zeer nare bug en als je veel data benaderde vanuit een image sloeg Windows 2000 vast. Een klein jaar later was die bug verholpen. Ik ben pas laat naar Windows XP overgestapt want Windows 2000 was fantastisch; de eerste NT-versie waarop je deftig kon gamen.

Wat een tijden waren dat en dan games huren van de bib en even een image trekken O-)

Ach, games waren niet zo groot en ze pasten op een cd of soms een dvd, maar tegenwoordig is een beetje game over de 100 GB met AC Valhalla die 158,77 GB doet :o

Tegenwoordig zou ik geen cracks meer downloaden. Het www is er niet minder gevaarlijk op geworden en koop ik mijn games gewoon braaf via Steam. Met een 1000/1000 internetabonnement is downloaden geen issue hier. Is het internet dan zoveel sneller geworden? Valt wel mee. Toen ik breedband kreeg van athome was dat 5 mbit en waren webpages niet veel trager dan nu met alle payload. Alleen down- en uploaden gaat als een speer, maar toch mis ik wel de nostalgie van toen. Ik was blijer met athome breedband dan nu met gigabit internet. Dat was destijds pure euforie met breedband en al helemaal als je van inbellen afkwam. Nu is het zo gewoontjes geworden.

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:06
jimh307 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 21:36:
[...]
Dat was destijds pure euforie met breedband en al helemaal als je van inbellen afkwam. Nu is het zo gewoontjes geworden.
Zeer herkenbaar, windows 2000 was ik ook erg blij mee, lang gebruikt ook!
En het breedband internet, adsl hier, voelde wel een beetje als een verslaving, muziek, films, spellen, geweldig vond ik het! 😁
Alles was te krijgen, alle info te vinden etc.
Super mooie tijd, vooral veel downloaden ……om er niet perse wat mee te doen, gewoon hamsteren. ☺️

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:47
Jazzy schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:17:
[...]

In mijn beleving was AMD indertijd met de K6 en later Duron/Athlon echt huge! Toen ik zelf systemen bouwde voor mensen was dat vrijwel exclusief op basis van AMD. Toch lijkt het bij retro-builds vaker om Intel te gaan, eerlijk gezegd is mijn main retro machine ook een Pentium 4.
P4 heb ik nooit aangeraakt. M’n AMD setup was superieur qua snelheid en destijds hadden die P4’s allerlei problemen, vooral met temps. Dat was al een tijd waarin je niet meer elk jaar een andere cpu moest hebben om fatsoenlijk te kunnen gamen, gpu’s werden toen steeds meer een ding, met een knappe gpu op een relatief oude cpu icm met voldoende ram, kon je prima uit de voeten. Enfin, ik ga binnenkort als ik tijd heb maar eens wat uit de kast trekken en kijken wat ik kan bouwen met wat ik heb.

Mocht ik eraan toekomen, deel ik het hier :-)

De spullen heb ik wel.

Adjust non olet, plerumque...

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:52

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

1nsane schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:18:
[...]

P4 heb ik nooit aangeraakt. M’n AMD setup was superieur qua snelheid en destijds hadden die P4’s allerlei problemen, vooral met temps. Dat was al een tijd waarin je niet meer elk jaar een andere cpu moest hebben om fatsoenlijk te kunnen gamen, gpu’s werden toen steeds meer een ding, met een knappe gpu op een relatief oude cpu icm met voldoende ram, kon je prima uit de voeten. Enfin, ik ga binnenkort als ik tijd heb maar eens wat uit de kast trekken en kijken wat ik kan bouwen met wat ik heb.

Mocht ik eraan toekomen, deel ik het hier :-)

De spullen heb ik wel.
Wrijf het er nog maar een keer in, @Waterbeesje zette de XP2800 aan de kant voor een P4-3,4 en wat een tegenvaller was dat |:(
Minder snappy en zo. Maar de X700 maakte veel goed tov de 9500.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

5 hele mbits aan breedband thuis, toe maar. Toen ik studeerde had de hogeschool een 2Mbit verbinding naar Surfnet.
Eerste breedband thuis was 115Kbit, meeliften op de Casema aansluiting van mijn bovenbuurman. En later zelf 512Kbit. De megabits kwamen pas veel later - ADSL was in 1999 net nieuw, en hoewel het 2Mbit down bood nog zo instabiel als de pest :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste