Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Matched: BTW
Of het nou met de gekte rond zwarte vrijdag te maken heeft, weet ik niet, maar alle bestellingen van de laatste 2 weken (alles 'Prime' en 'Auf Lager') doen er toch wel minstens 4-5 dagen over om afgeleverd te worden.

Vrijwel alles komt nu via UPS (stuk of 7 bestellingen), 1 x DPD, 1 x DHL en 1 x PostNL.
De service van UPS was altijd prima, maar is inmiddels ook ondermaats. Aflevertijdstippen staan op een complete dag ingepland, niet eens een tijdsinterval.
En bij 4 zendingen waarvan ik had aangegeven dat ze bij het pickup point moesten worden afgeleverd (en wat ook bevestigd werd), zijn er 3 gewoon thuis (bij de buren dus) afgegeven. En slechts eentje daar waar 'ie naar toe moest.
En neem je dan contact met ze op ("U krijgt binnen 1 werkdag antwoord"), hoor je niks meer. 8)7

BTW: Amazon.de laat z'n spullen wel uit heel Europa invliegen zeg. De laatste weken kwamen ze respectievelijk uit Italië, Schotland, UK, Frankrijk, Polen en verschillende magazijnen in Duitsland. :/
Het meest idiote vond ik een bestelling van amper 9 euro (gratis verzenden), wat helemaal, als individueel pakketje, vanuit Schotland verstuurd werd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bubbleblower1 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:40:
[...]

Nee, dat niet, das het enige minpuntje.
Het enige minpuntje? :+

Iets kan nog zo goedkoop zijn, als je het niet ontvangt, dan is het alsnog heel duur. :F

Of garantie op de lange termijn, of retour bij dode pixels o.i.d, beschadiging bij uitpakken. Om maar eens wat te noemen... En dan maar hopen dat Amazon ook zo coulant is.

BTW: geen idee of ze dit soort producten ook al vervalsen(?)

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 26-02-2020 21:21 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:58
Dat is toeval. ;)

De korting die je vroeger kreeg (BTW met name) is nu ook weg op de .de site, dat is met name het prijsverschil tussen .de en .nl.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rejer schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 20:49:
[...]
Dat moet ik eens gaan uitzoeken, ik wou iets bij de .de bestellen voor 699 doe ik het in het mandje en wil ik het betalen gaat ie naar de 710 omdat ie opeens de nederlandse store gebruikt. meh.
Dat is normaal, van .DE BTW (19) naar .NL BTW (21) als eindsom, reken maar even na? ;)

Dit is bij mijn weten altijd al zo geweest op de .DE website (bij bestellingen met Amazon als leverancier).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:24
hardware-lover schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:40:
[...]

Dat is normaal, van .DE BTW (19) naar .NL BTW (21) als eindsom, reken maar even na? ;)

Dit is bij mijn weten altijd al zo geweest op de .DE website (bij bestellingen met Amazon als leverancier).
Ik heb nooit afwijkende prijzen gehad voor dat de store in nl zat eigenlijk. Raar. (en ik bestel er redelijk veel. naja nu niet. bol heeft op dit momen meer dan amazon helaas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rejer schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:17:
[...]
Ik heb nooit afwijkende prijzen gehad voor dat de store in nl zat eigenlijk. Raar. (en ik bestel er redelijk veel. naja nu niet. bol heeft op dit momen meer dan amazon helaas)
Ik heb even wat oude facturen geopend waarbij Amazon(.de) de aanbieder was. Daar werd overal het NL 21% BTW tarief toegepast. Wel werd mij erg vaak een korting aangeboden waardoor het BTW verschil eigenlijk verwaarloosbaar werd, maar de 21% werd wel meegenomen.

Bij producten door derden verkocht, maar verzonden door Amazon.de, staat wel een BTW tarief van 19% op de factuur, niet helemaal juist dus ;)

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 10-09-2020 13:04 . Reden: zie reactie op mijn schrijven ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:51
hardware-lover schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 17:59:
[...]

Ik heb even wat oude facturen geopend waarbij Amazon(.de) de aanbieder was. Daar werd overal het NL 21% BTW tarief toegepast. Wel werd mij erg vaak een korting aangeboden waardoor het BTW verschil eigenlijk verwaarloosbaar werd, maar de 21% werd wel meegenomen.

Bij producten door derden verkocht, maar verzonden door Amazon.de, staat wel een BTW tarief van 19% op de factuur, niet helemaal juist dus ;)
Dat kan wel goed zijn volgens mij. Als je maar beperkt naar een land levert (omzetgrens) mag je je eigen BTW-tarief in rekening brengen. Amazon levert veel naar Nederland, een willekeurige aanbieder wellicht niet. Zie bijvoorbeeld https://www.drv.nl/belast...-buitenland-btw-gevolgen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:41
caspar M schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:42:

en ze blijven maar problemen hebben om te snappen dat je 7+ kilo zakken (katten) voer niet met een sticker op de verpakking vanuit duitsland/frankrijk/polen in een DHL busje moet flikkeren... lekker hoor een zak met allemaal gaten erin, hoeveel kilo muf voer krijg je deze keer weer...
Daar heb ik nou al 12x voor gebeld, en de persoon stuurt dan een nieuwe zak... dan zeg ik nog, stuur het aub in een doos "ja meneer ik heb het genoteerd" en jahoor weer een losse kapotte zak ;_;
Iets van een ezel en steen... :+ >:)

Ik koop dat altijd via Zooplus daar zit het dan wel in een doos. (Btw voer komt meestal uit een magazijn in NL, kattengrit uit Duitsland en tegenwoordig zelfs uit Polen).
Kattengrit ook maar de laatste 2x waren die dozen via een oorlogsgebied naar NL gekomen.
Ik haal het nu dan maar bij Pet's Place (en die leveren ook aan huis). Maakt in prijs niet eens zoveel uit.
Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten dan kan je ook niet full service verwachten.
Niet miepen als je weet dat het regelmatig fout gaat, anders dichterbij bestellen of zelf halen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:13
Arsenius schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:31:
[...]

UPS heeft aangegeven dat het pakket zo goed als verloren moet worden beschouwd, total loss dus. Amazon medewerker heeft alles opnieuw opgestuurd. Hopelijk niet weer met UPS, maar waarschijnlijk toch wel weer.

Aangezien er eerder bij de status stond 2 dagen geleden dat mijn pakketje een natuurramp heeft ondergaan, mag je ervan uitgaan dat niet alleen de omdoos een heel klein beetje beschadigd is..

:o
Zo hee, dat is wel een hele sprong: van kleine schade tot total loss...
Btw, je hele historie heb ik niet gelezen hoor. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Lekker eensluidend (NOT) en verwarrend. :|

Ben toch wel blij dat ik nog steeds een Duits Prime abo heb, met een Nederlands afleveradres. :Y

BTW: ik zie trouwens dat de vertrouwde layout met 'Warehouse Deals' in de balk, ook weer terug is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59HAdsbZGlctEUCP-fn2LLfVV7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7HtyZf4vl08xOy7D9iudMfz.jpg?f=fotoalbum_large

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:29

pinda powerrr

Slow down...

ehtweak schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:58:
Lekker eensluidend (NOT) en verwarrend. :|

Ben toch wel blij dat ik nog steeds een Duits Prime abo heb, met een Nederlands afleveradres. :Y

BTW: ik zie trouwens dat de vertrouwde layout met 'Warehouse Deals' in de balk, ook weer terug is.

[Afbeelding]
En aanbevelingen zoals: "Klanten bekeken ook", "Klanten kochten ook".
Deze waren bij mij ook weg, ik vond het wel handig, want soms zoek je net iets anders, dan waarvoor je de zoekwoorden weet. Via via kom je dan wel op het product wat je zoekt.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:58:
[knip]

[knip]
Door dat gejojo met de Warehouse (WH) zichtbaarheid op de startpagina, heb ik destijds een browser favoriet aangemaakt die rechtstreeks naar die deals gaat. Sterker, ik heb meerdere WH favorieten die meteen naar de groepen gaan die ik wel interessant vind om bij te houden d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@JBplap Is dat niet het verschil tussen de Nederlandse en Duitse BTW?
Nu is dat verschil nog 2% (21 versus 19) en vanaf 1 juli wordt het verschil nog groter.

https://www.taxence.nl/ni...ging-valt-in-goede-aarde/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

ehtweak schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:23:
Nu is dat verschil nog 2% (21 versus 19) en vanaf 1 juli wordt het verschil nog groter.

Weet ik niet? Hij geeft op de productpagina al aan dat het om levering naar NL gaat, dus raar dat ze dan daar foute btw rekenen?
fsfikke schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Ja hoor, met factuur en leveradres in Duitsland krijg je gewoon de aangegeven prijzen.
Is dat nieuw?
Want voorheen kreeg ik vanaf .de het ook gewoon in NL geleverd voor die prijzen...
De hele tijd staat mn afleveradres al op NL, dus ook bij het opzoeken van een product staat er een prijs en levering naar NL bij...
Maar alleen bij laatste stap afrekenen gaat het dus sinds kort mis :/

Geen idee of dat met btw te maken kan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JBplap schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Weet ik niet? Hij geeft op de productpagina al aan dat het om levering naar NL gaat, dus raar dat ze dan daar foute btw rekenen?

[...]

Is dat nieuw?
Want voorheen kreeg ik vanaf .de het ook gewoon in NL geleverd voor die prijzen...
De hele tijd staat mn afleveradres al op NL, dus ook bij het opzoeken van een product staat er een prijs en levering naar NL bij...

Vroeger krijg je vaak een gekke korting van de verzendkosten + een beetje om dat verschil te compenseren. Dat doen ze nu niet meer. Waarom ze niet de hele website omgooien als jij een NL verzendadres instelt? Waarschijnlijk omdat pas bij het afrekenen goed duidelijk wordt wat het factuur en verzendadres gaat worden.

Ik denk niet dat je het echt een fout van Amazon kan noemen. Jij bent op een Duitse webshop aan het shoppen dus je kan eigenlijk wel een beetje verwachten dat je Duitse prijzen ziet.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 11-06-2020 11:40 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Het is geen foute BTW, het is een ander tarief. ;)
Want bij het betaalproces kun je alsnog een ander leveradres kiezen

Je kunt kunt zo narekenen. Reken zelf maar na; Duitse BTW eraf, Nederlands BTW erbij. En je weet 't...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:23:

Idd, dan moet je je niet meteen blindstaren op de .DE prijzen, het BTW gat wordt dan aardig groot.
[...]
[...]
Is dat nieuw?

- Nee, er staat dan op de productpagina dat ze dit ook naar Nederland leveren, dat is wel een verschil.

- Amazon zelf (niet een verkoop door derden), rekende altijd al de btw tarieven om, maar zoals eerder aangegeven kreeg men wel eens een compensatie van Amazon. Het BTW tarief werd altijd pas bij het afrekenen omgerekend met onze 21%

[ Voor 51% gewijzigd door hardware-lover op 11-06-2020 14:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Eigenlijk slaat het nergens op dat Amazon Nederlandse BTW rekent over bestellingen die in Duitsland worden geplaatst. Zijn ze het niet wettelijk verplicht. Je zou het zelfs hypocriet kunnen noemen, dat een bedrijf dat op iedere mogelijk manier belasting probeert te ontwijken via internationale belastingconstructies, haar klanten juist te veel BTW rekent. Steken ze het verschil gewoon niet in eigen zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tigerblood schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:18:
Eigenlijk slaat het nergens op dat Amazon Nederlandse BTW rekent over bestellingen die in Duitsland worden geplaatst. Zijn ze het niet wettelijk verplicht. Je zou het zelfs hypocriet kunnen noemen, dat een bedrijf dat op iedere mogelijk manier belasting probeert te ontwijken via internationale belastingconstructies, haar klanten juist te veel BTW rekent. Steken ze het verschil gewoon niet in eigen zak?
Aardige beschuldigingen, ergens op gebaseerd of gewoon borrelpraat?
Als u bijvoorbeeld een product verkoopt aan een EU-bedrijf met een btw-nummer dat in een ander EU-land gevestigd is, dan hoeft u geen btw in rekening te brengen. Als u datzelfde product aan een eindverbruiker in de EU verkoopt, moet u waarschijnlijk het btw-tarief van dat land aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
fsfikke schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:36:
[...]

Aardige beschuldigingen, ergens op gebaseerd of gewoon borrelpraat?

[...]
Ze hebben nog een rekening van 250 mio open staan nadat ze op de vingers zijn getikt door de Europese Commissie.

Wat betreft BTW blijk je gelijk te hebben. Bedrijven moeten de BTW van het land van de klant in rekening brengen als men boven het, per land vastgestelde, drempelbedag komt als er sprake is van 'afstandsverkopen'. Vind ik opvallend. Ik zie het verschil niet tussen een online order bij een Duitse webshop en het aanschaffen van een product in een Duitse fysieke winkel. De EU (of moet ik zeggen Europese Commissie?) blijkbaar wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Tigerblood op 11-06-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tigerblood schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:01:
[...]

Ze hebben nog een rekening van 250 mio open staan nadat ze op de vingers zijn getikt door de Europese Commissie.

Wat betreft BTW blijk je gelijk te hebben. Bedrijven moeten de BTW van het land van de klant in rekening brengen als men boven het, per land vastgestelde, drempelbedag komt als er sprake is van 'afstandsverkopen'. Vind ik opvallend. Ik zie het verschil niet tussen een online order bij een Duitse webshop en het aanschaffen van een product in een Duitse fysieke winkel. De EU (of moet ik zeggen Europese Commissie?) blijkbaar wel.
Jij gaat elke week gratis heen en weer naar Duitsland? Het verschil zit natuurlijk in het gemak en de toegangkelijkheid. Weet niet of je het goede artikel te pakken hebt, in het begin toen het ingesteld werd ging het alleen om bedrijven die zoveel miljoen aan omzet hadden.
En idd werd het verschil vaak vereffend met een of andere vage korting, soms werd het zelfs nog goedkoper dan het Duitse bedrag :9 .
Edit: de huidige regels zijn inderdaad die zoals gelinkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-07 22:54
Tigerblood schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:01:
[...]
(...)Ik zie het verschil niet tussen een online order bij een Duitse webshop en het aanschaffen van een product in een Duitse fysieke winkel. De EU (of moet ik zeggen Europese Commissie?) blijkbaar wel.
Nou, dat is natuurlijk simpel, anders gingen alle webshops in het land van de EU zitten met de minste accijns en laagste BTW. En dat is het oneerlijke concurrentie voor de fysieke winkels in het land van de koper.

Zo heb ik vroeger nog weleens 20 flessen sterke drank uit Luxemburg laten komen, voor de helft van wat ze hier kostten. Totdat die winkel te groot werd en ze dat niet meer konden doen. Heen en weer rijden naar Luxemburg voor die bestelling, zou dat voordeel nogal teniet doen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-07 08:44
Ik heb deze week ook al een paar keer gehad dat of producten niet meer naar NL worden verzonden vanaf de .DE site (maar wel via de .NL site) of dat de prijzen voor NL hoger lijken.
Tot nu toe alleen maar een btw-verschil gemerkt. Vaak zijn de spullen ook veel goedkoper dan op de Duitse site. Ik zoek vaak ivm de reviews op de Duitse site maar bestel uiteindelijk via mijn NL prime.

Op 31 mei een televisie besteld die voorradig was (en nog steeds is) maar waarvan de verzending wat langer kan duren ("langer dan jij gewend bent"). Nog niks hier. Klantenservice kan mij niet helpen, die zien ook niet meer dan ik ("We verzenden je bestelling zo snel mogelijk. Dit kan gebeuren als er geen publicatiedatum bekend is, als het product is uitverkocht of bij voorbestellingen."). Iemand op pepper heeft hem wel al binnen en dat ofschoon hij na mij heeft besteld. Raar dus. Nieuwe bestelling plaatsen kan niet want die is nu 80 Euro duurder...

Afgezien van het bovenstaande (tv) ben ik wel altijd heel erg tevreden. Bestellingen komen of vroeger of op tijd aan.

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ben2513 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:23:
[...]
Tot nu toe alleen maar een btw-verschil gemerkt. Vaak zijn de spullen ook veel goedkoper dan op de Duitse site. Ik zoek vaak ivm de reviews op de Duitse site maar bestel uiteindelijk via mijn NL prime.

Op 31 mei een televisie besteld die voorradig was (en nog steeds is) maar waarvan de verzending wat langer kan duren ("langer dan jij gewend bent"). Nog niks hier. Klantenservice kan mij niet helpen, die zien ook niet meer dan ik ("We verzenden je bestelling zo snel mogelijk. Dit kan gebeuren als er geen publicatiedatum bekend is, als het product is uitverkocht of bij voorbestellingen."). Iemand op pepper heeft hem wel al binnen en dat ofschoon hij na mij heeft besteld. Raar dus. Nieuwe bestelling plaatsen kan niet want die is nu 80 Euro duurder...

Afgezien van het bovenstaande (tv) ben ik wel altijd heel erg tevreden. Bestellingen komen of vroeger of op tijd aan.
Dat met een TV heb ik eveneens meegemaakt (via .DE aangekocht), hoewel al een tijdje voorradig werd ie maar niet verstuurd. Ook daarin kon de Duitse (Nederlands sprekende) klantenservice enkel aangeven dat ze extra voorzichtig waren met het verzenden van TV's en dat eerst gekeken moest worden naar een geschikte verzendpartij. Ik kon dus niet anders dan afwachten, annuleren was geen optie gezien het aanbod ;)

Besteld op 29 mei, maar begin van afgelopen week veranderde de status echter naar >> verzending wordt voorbereid << en vandaag zal ie me aangeboden worden (zegt PostNL). Hopelijk heeft ie de reis overleefd :)

Geduldig zijn dus, veel meer kun je niet als het aanbod werkelijk heel goed is.

Edit: inmiddels binnen, verplaatst naar huis nieuwe eigenaar, aangesloten en alles is onbeschadigd en werkend. Knappe TV voor zijn geld d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 15-06-2020 16:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06 17:04
Wild Chocolate schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:33:
Ik vind het vooral jammer dat Keepa nog niet werkt voor .nl, dan kun je gemakkelijk prijzen vergelijken met de overige Amazon sites. Tot nu toe zie zijn de dingen die ik zoek in NL nog steeds duurder dan in DE. Maar ik vergelijk niet elke keer alles, teveel gedoe.

Schijnbaar heeft Keepa nog geen toegang tot de database en kan het daardoor nog niet toevoegen.
https://keepa.com/#!discuss/t/amazon-nl-support/10254/36
Houd je wel rekening met dat .DE geen btw in de prijs heeft en .NL wel? Want dacht eerst ook af en toe waarom is het hier paar euro duurder en toen even uitgerekend en bleek het dus door de btw te komen die hier al in de prijs verwerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Pompi schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Houd je wel rekening met dat .DE geen btw in de prijs heeft en .NL wel? Want dacht eerst ook af en toe waarom is het hier paar euro duurder en toen even uitgerekend en bleek het dus door de btw te komen die hier al in de prijs verwerkt is.
Dat is misschien wat kort door de bocht, ook op amazon.de zit er wel degelijk btw in de prijs. Verschil is echter dat in Duitsland de btw momenteel 16% is, waar we in Nederland 21% mogen afdragen. Dus die 5% zit op amazon.nl al wel in de prijs vermeld, op .de komt die er alsnog met het afrekenen bij.

[ Voor 8% gewijzigd door spone op 25-06-2020 08:12 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06 17:04
spone schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:11:
[...]

Dat is misschien wat kort door de bocht, ook op amazon.de zit er wel degelijk btw in de prijs. Verschil is echter dat in Duitsland de btw momenteel 16% is, waar we in Nederland 21% mogen afdragen. Dus die 5% zit op amazon.nl al wel in de prijs vermeld, op .de komt die er alsnog met het afrekenen bij.
Ah okay, bedankt voor de correctie. Was meer doordat het mij al paar keer was opgevallen dat als je ging betalen bij .DE de prijs van het product hoger was dan als je op de productpagina bent, dus dacht daarom dat ze de hele btw toe voegen en niet alleen 5%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

spone schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:11:
[...]

Vanaf 1 juli gaat de 16% pas in, nu nog 19%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

fsfikke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:56:
[...]
Vanaf 1 juli gaat de 16% pas in, nu nog 19%.
Precies.

"geen Duitse BTW in de prijs", "Duits BTW tarief nu 16%" 8)7

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Pompi schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Ja, ik heb het dus niet over een prijsverschilletje van 2%. Overigens zat ik van de week voor ventilatoren te kijken, en daar leken de prijzen gelijk (prijsverschil zo'n 2% ivm wel de juiste BTW weergegeven in de NL store.
Voor een dergelijke aankoop biedt Prime dan weer niets extra's, want sowieso gratis verzenden.

Het jammere blijft dat ik op 2 sites moet kijken om het te vergelijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Cobb schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:11:
Valt mij op dat de Duitse nu steeds meer geen producten levert aan Nederland en dat de NL Amazon toch weer een stukje duurder is. Het assortiment is ook een stuk minder.
Dat de prijzen op Amazon DE lager lijken, kan wel kloppen, ja. In Duitsland geldt op dit moment 16% BTW waar dit hier in Nederland 21% is. Amazon rekent dan ook nog 5% over de Duitse prijs heen en dan kom je, voor zover ik gezien heb, redelijk in de buurt van de Nederlandse prijzen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:33
Yorinn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:46:
[...]

Dat de prijzen op Amazon DE lager lijken, kan wel kloppen, ja. In Duitsland geldt op dit moment 16% BTW waar dit hier in Nederland 21% is. Amazon rekent dan ook nog 5% over de Duitse prijs heen en dan kom je, voor zover ik gezien heb, redelijk in de buurt van de Nederlandse prijzen.
Ja klopt maar bij de Duitse is vooral heel erg duidelijk dat er minder aan Nederland geleverd wordt. Dat werd al langzaam meer in 2019. Ook met Lego of ander speelgoed zie ik gebeuren. Volgens mij levert de .it ook helemaal niet meer aan NL. Ik zie wel dat Bol.com wat goedkoper wordt, althans ze proberen bij de prijzen van amazon.nl te komen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Yorinn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:46:
[...]

Hoewel waar, zie ik dat ik vooral bij elektronica vaak alsnog op de DE website veel goedkoper uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:27

Galois

1811 - 1832

Ik merkte zojuist inderdaad hetzelfde als hierboven op: dat in mijn winkelmand de Duitse prijzen staan en bij afrekenen deze hoger worden. Na googelen naar dit, kwam ik hier terecht.

Nu snap ik waardoor het komt, maar als ik bij een Duitse webwinkel bestel (paar weken geleden bij bike-components.de als voorbeeld), dan gebeurt dit niet. Dan betaal ik gewoon de Duitse prijs, incl de Duitse BTW.

Dat is toch raar? Waarom Amazon dan anders wordt behandeld (hun keuze of die van de regels?).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Galois schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:27:
Ik merkte zojuist inderdaad hetzelfde als hierboven op: dat in mijn winkelmand de Duitse prijzen staan en bij afrekenen deze hoger worden. Na googelen naar dit, kwam ik hier terecht.

Nu snap ik waardoor het komt, maar als ik bij een Duitse webwinkel bestel (paar weken geleden bij bike-components.de als voorbeeld), dan gebeurt dit niet. Dan betaal ik gewoon de Duitse prijs, incl de Duitse BTW.

Dat is toch raar? Waarom Amazon dan anders wordt behandeld (hun keuze of die van de regels?).
Omdat Amazon groot is en ook in Nederland een vestiging heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:28
Galois schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:27:

Als een buitenlandse webshop een omzet onder een bepaald bedrag heeft in Nederland hoeven ze hier geen BTW af te dragen. Volgens mij gaat dat om een ton per jaar. Amazon komt daar uiteraard ruim boven.

Edit: zie https://www.drv.nl/belast...-buitenland-btw-gevolgen/

[ Voor 7% gewijzigd door Nuevocasa op 31-08-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:27

Galois

1811 - 1832

Nuevocasa schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:40:
[...]

Als een buitenlandse webshop een omzet onder een bepaald bedrag heeft in Nederland hoeven ze hier geen BTW af te dragen. Volgens mij gaat dat om een ton per jaar. Amazon komt daar uiteraard ruim boven.

Edit: zie https://www.drv.nl/belast...-buitenland-btw-gevolgen/
Dat is een duidelijke reden idd :) Ik vroeg mij al af waarom dan andere Duitse webshops (of andere buitenlandse) dit dan niet hadden. Maar dat heeft dus te maken met hun omzet. Snap ik!

Wat dan natuurlijk wel knullig is, dat je pas bij de 'check out' dit medegedeeld krijgt door Amazon :) Ze weten al dat ik naar NL wil vesturen (ben ingelogd met mijn account) en pas bij betalen kunnen ze mij dit melden. Lijkt mij een eenvoudige softwarematige aanpassing :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Galois schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:49:
[...]

Dat is een duidelijke reden idd :) Ik vroeg mij al af waarom dan andere Duitse webshops (of andere buitenlandse) dit dan niet hadden. Maar dat heeft dus te maken met hun omzet. Snap ik!

Wat dan natuurlijk wel knullig is, dat je pas bij de 'check out' dit medegedeeld krijgt door Amazon :) Ze weten al dat ik naar NL wil vesturen (ben ingelogd met mijn account) en pas bij betalen kunnen ze mij dit melden. Lijkt mij een eenvoudige softwarematige aanpassing :)
Idd mee eens. Ben het nu al zo gewend dat ik standaard kijk bij afrekenen. Heel soms komt er namelijk geen extra BTW bij 8)7 misschien dat dit dan een externe verkoper is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Galois schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:49:
[...]

Ben ik met je eens, heel gek is dat. Hetzelfde geldt voor Prime Video aanbod. Zie ik iets leuks en klik ik erop, dan staat er ineens dat ie niet beschikbaar is in mijn land. Waarom staat ie er dan tussen als ik ingelogd ben en al duidelijk is waar ik mij bevind?

Hetzelfde verhaal voor aanbod op .de of .uk, soms wil ik iets kopen en ben ik ingelogd en zie ik artikelen die niet verstuurd kunnen worden naar mijn huisadres. Waarom laten ze me dat zien?

Ik wou dat er een optie was om alles te verbergen wat ik niet kan kijken of ontvangen op mijn huisadres. Dat zou het winkelen eenvoudiger maken op amazon. EN uiteraard die btw correctie meteen in alle artikelen verwerken zodat ik beter kan vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Galois @Anoniem: 1441478 Dat van die Duitse versus Nederlandse BTW heb ik me ook wel eens afgevraagd. En waarom dan pas bij het afrekenen duidelijk wordt dat je gewoon de volle mep Nederlandse BTW moet betalen.

Maar bedenk ook: in de laatste stap bestellen/afrekenen kun je ook nog je afleveradres aanpassen. Zo heb ik zelf drie afleveradressen opgeslagen staan. Default staat op NL, eentje in Italië en eentje in Oostenrijk. (ik liet namelijk wel eens afleveren bij kennissen/hotel waar we regelmatig komen).
M.a.w. dan gelden ineens ook andere regeltjes. Dus kan ik wel begrijpen waarom pas op het allerlaatste moment alles 100% geverifieerd kan worden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:42
gvlohuizen schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:51:
Ik heb Amazon Prime Duitsland, vanwege het feit dat producten vaak toch goedkoper zijn.

Maar sinds een paar weken valt mij op, dat bij het afrekenen de prijzen hoger zijn, dan bij het product.
Is dit meer mensen opgevallen? of heb ik gewoon pech met de producten die ik koop?

bijvoorbeeld deze HDMI-kabel:
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Bij het product staat 15,85.
Bij het afrekenen staat 16,53
De BTW in Duitsland is tijdelijk verlaagd, dat wordt bij het afrekenen verrekend en omgezet naar die van NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvlohuizen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-02 22:36
dutchgio schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:53:
[...]

De BTW in Duitsland is tijdelijk verlaagd, dat wordt bij het afrekenen verrekend en omgezet naar die van NL.
ah, dat wist ik niet!
bedankt _/-\o_

Wat niet is, kan wel geweest zijn.

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-07 09:40
Ik lees dit topic nu voor de eerste keer, aangezien ik wel benieuwd ben naar de voor en nadelen van het duitse prime t.o.v. de nederlandse prime.

Wij hebben al een aantal jaren de Duitse prime en zien bijvoorbeeld wel dat nu de nederlandse BTW wordt gehanteerd, waardoor producten altijd iets duurder worden dan ze aangeboden worden.

Nu is echter mijn vraag, wie weet de voor en nadelen van deze prime's? Wellicht handig om dit een keer op te sommen.
Nu wordt ik er elke keer aan herinnerd dat ik toch wel mijn Prime moet omzetten naar de Nederlandse. Echter zie ik dat nog niet zo zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Koen87 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 09:29:
Ik lees dit topic nu voor de eerste keer, aangezien ik wel benieuwd ben naar de voor en nadelen van het duitse prime t.o.v. de nederlandse prime.

Wij hebben al een aantal jaren de Duitse prime en zien bijvoorbeeld wel dat nu de nederlandse BTW wordt gehanteerd, waardoor producten altijd iets duurder worden dan ze aangeboden worden.[knip]
Vwb de BTW; hardware-lover in "Amazon Prime in Nederland"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

vinom schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:26:
Ik kom er maar niet achter als je producten via Amazon.nl koopt, maar dat het eigenlijk verkocht word door een winkel in China of je dan importkosten moet betalen. Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar een Action camera, en ik kom degene tegen die ik zoek op Amazon.nl. Mooi dacht ik, product op voorraad en donderdag de 17e in huis. Ga je verder kijken zie je dat het verkocht wordt door een Chinese zaak en verzonden door Amazon. Is er dan nog steeds de kans dat er importkosten betaald moeten worden? Plus mij lijkt het sterk dat ook zo snel in huis kan zijn als het vanuit China komt.

Gaat om:
https://www.amazon.nl/AKA...id=pla-791422895661&psc=1
De verkoper heeft een Duits BTW nummer en je betaalt ook gewoon BTW, lijkt me dus wel goed te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-07 16:15
vinom schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:26:
Ik kom er maar niet achter als je producten via Amazon.nl koopt, maar dat het eigenlijk verkocht word door een winkel in China of je dan importkosten moet betalen. Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar een Action camera, en ik kom degene tegen die ik zoek op Amazon.nl. Mooi dacht ik, product op voorraad en donderdag de 17e in huis. Ga je verder kijken zie je dat het verkocht wordt door een Chinese zaak en verzonden door Amazon. Is er dan nog steeds de kans dat er importkosten betaald moeten worden? Plus mij lijkt het sterk dat ook zo snel in huis kan zijn als het vanuit China komt.

Gaat om:
https://www.amazon.nl/AKA...id=pla-791422895661&psc=1
Verkocht door xx en verzonden door Amazon is altijd inclusief btw etc en het komt dan uit een van de fulfillment centers (Warenhuis/magazijn) van Amazon. Je betaald dan dus geen import kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BlazeMuis schreef op zondag 13 september 2020 @ 09:38:
[...]

Verkocht door xx en verzonden door Amazon is altijd inclusief btw etc en het komt dan uit een van de fulfillment centers (Warenhuis/magazijn) van Amazon. Je betaald dan dus geen import kosten.
Dat dus!
En er staat nadrukkelijk bij " GRATIS bezorging: donderdag, 17 sep" M.a.w. het ligt in een Europees Amazon warehouse en kan binnen enkele dagen afgeleverd worden.
@vinom Gewoon goed lezen wat er staat. En soms zie je ook dat de levertijd veeeeeel langer is. Tja... dan moet je wel wachten totdat het uit Azië hier is...

Leuk feitje: als je dan expliciet gaat zoeken naar dat product op b.v. eBay, AE, BG, dan vind je het vaak wel wat goedkoper, maar moet je wachten totdat het hier is en loop je het risico op eventuele BTW toeslag en inklaringskosten.
Aan jou de keuze! ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

fsfikke schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:01:
[...]

Ik snap het gemak, maar het blijf wel een beetje absurd om een pakje rijst of een sausje helemaal uit Duitsland over te laten komen 8)7
Nee, nog gekker; het komt vaak nog van verder weg: Polen, Frankrijk, Italiïe, Spanje, UK. :+

Weet je wat pas gek is? Als mensen iedere keer de auto pakken voor iedere boodschap uit de supermarkt. BTW: niet voor iedereen is er een supermarkt om de hoek hè! Bij ons is de dichtsbijzijnde ook 3km verderop...
dragon2 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:03:
[...]

En dan nog, het is spul dat ik hier niet kan krijgen, en goedkoop ook nog. Absurd is dus eigenlijk dat de supermarkten hier duurder zijn :+
Precies! Zo bestel ik vaak specifieke volkoren pasta soorten die je OF hier gewoon niet kunt krijgen, OF absurd duur zijn. En die zitten dan vaak in de groothandelsverpakking (zo'n kartonnen tray met 6, 10 of 12 stuks). Zelfs de Sligro of Makro verkoopt dat niet voor die prijs en dan zou ik alsnog 60-100km met de auto op en neer moeten rijden; da's ook absurd.

En het kan nog gekker! Soms zijn producten van Nederlandse oorsprong (!) bij Amazon.de goedkoper dan in welke winkel dan ook hier in Nederland. 8)7
fsfikke schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:08:
[...]

Nee, Amazon is gewoon bezig marktaandeel te kopen om zo de concurrentie kapot te maken ;)
Ja, en? Wat dacht je dat Appie of Jumbo, of Lidl, of Aldi proberen te doen? O-)
Wat ik ook soms vermoed is dat op Amazon restposten verkocht woorden die al richting de houdbaarheidsdatum aan zitten.
Tuurlijk... droge producten die houdbaar zijn tot ver in 2022...
Maar wel gek dat nergens in Nederland geen geschikte rijst te koop is :+
Misschien wel, misschien niet. Maar daar ga ik toch niet heel Nederland voor doorcrossen? Of veel meer betalen?

[ Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 18-09-2020 11:14 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

dragon2 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:13:
[...]

Tegen de houdbaarheidsdatum? Welnee, hoe kom je daar nu bij? Ik heb welgeteld 1x iets gehad dat nog 'maar' 6 maanden houdbaar was, en dat was speciale zeep in de bliksemaanbieding.

En als je het perse wilt weten, de rijst die wij graag eten hebben ze alleen bij expatwinkels en bij de jumbo. En de jumbo heb ik hier niet, dus mag ik dat alsjeblief zelf weten?
Iedereen mag natuurlijk zijn eigenaardigheden hebben hoor. Ik heb laatst een grote lading houdbare melk gekocht die in de aanbieding was bij Amazon. Die waren nog maar tot november dit jaar houdbaar bijvoorbeeld.
ehtweak schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:11:
[...]

Nee, nog gekker; het komt vaak nog van verder weg: Polen, Frankrijk, Italiïe, Spanje, UK. :+

Weet je wat pas gek is? Als mensen iedere keer de auto pakken voor iedere boodschap uit de supermarkt. BTW: niet voor iedereen is er een supermarkt om de hoek hè! Bij ons is de dichtsbijzijnde ook 3km verderop...

[...]

Precies! Zo bestel ik vaak specifieke volkoren pasta soorten die je OF hier gewoon niet kunt krijgen, OF absurd duur zijn. En die zitten dan vaak in de groothandelsverpakking (zo'n kartonnen tray met 6, 10 of 12 stuks). Zelfs de Sligro of Makro verkoopt dat niet voor die prijs en dan zou ik alsnog 60-100km met de auto op en neer moeten rijden; da's ook absurd.

En het kan nog gekker! Soms zijn producten van Nederlandse oorsprong (!) bij Amazon.de goedkoper dan in welke winkel dan ook hier in Nederland. 8)7

[...]

Ja, en? Wat dacht je dat Appie of Jumbo, of Lidl, of Aldi proberen te doen? O-)

[...]

Tuurlijk... droge producten die houdbaar zijn tot ver in 2022...

[...]

Misschien wel, misschien niet. Maar daar ga ik toch niet heel Nederland voor doorcrossen? Of veel meer betalen?
Rustig maar, ik weet ook wel dat ik met die opmerking een knuppel in het hoenderhok gooi hier. Maar hoe leuk en handig Prime ook is, het slaat CO2-footprint technisch natuurlijk helemaal nergens op. Tijd voor Amazon distributiecentra in Nederland dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dragon2 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:03:
[...]
Ik bestel altijd wel een hoop tegelijk dan heh, niet alleen een paar pakjes rijst ;)
En dan nog, het is spul dat ik hier niet kan krijgen, en goedkoop ook nog. Absurd is dus eigenlijk dat de supermarkten hier duurder zijn :+
Van de 8 artikelen die ik via een .DE abonnement volgende week krijg toegestuurd krijg ik op Amazon.nl;

4x: Momenteel niet verkrijgbaar (ook geen prijs of andere info).
2x: Zoek je iets? Onze excuses. Het webadres dat je hebt ingevoerd leidt niet naar een actieve pagina op onze site.

2x: gaat naar hetzelfde product, echter met een wat hogere prijs (exclusief de korting), en nee, dat verschil zit 'm niet in de BTW.

Dus.... "Laat me, laat me, laat me m'n eigen gang maar gaan..." :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:08
Beste , een tijdje geleden heb ik de volgende vraag geplaatst:

Ik zag op Amazon.de een nieuw scheerapparaat van Panasonic staan voor een prijs van 135 euro.
Echter toen ik het artikel in de winkelwagen geplaatst had was de prijs ineens 140 euro
Verzendkosten werden wel in mindering gebracht ( gratis verzending)

Ik kreeg toen als antwoord dat de prijs wordt omgerekend met de Nederlandse BTW

Vandaag heb ik 2 artikelen besteld op Amazon.de omdat deze niet op Amazon.nl voorradig zijn
Tot mijn verbazing blijft de prijs nu wel gelijk bij het afrekenen en wordt niet omgerekend met de Nederlandse BTW .

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hansw1 schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:53:

Ik zag op Amazon.de een nieuw scheerapparaat van Panasonic staan voor een prijs van 135 euro.
Echter toen ik het artikel in de winkelwagen geplaatst had was de prijs ineens 140 euro

Vandaag heb ik 2 artikelen besteld op Amazon.de omdat deze niet op Amazon.nl voorradig zijn
Tot mijn verbazing blijft de prijs nu wel gelijk bij het afrekenen en wordt niet omgerekend met de Nederlandse BTW .

Hans
Gezien je vraag/opmerking geen eigen topic waard is, heb ik hem richting hier verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:08
Waarom wordt nu niet de prijs omgerekend met Nederlandse BTW

Is dit willekeur en ik zie nu in de historie van mijn aankopen op Amazon.de dat dit in het verleden ook niet altijd uitgevoerd werd toen de BTW in Nederland ook al hoger was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hansw1 schreef op zondag 20 september 2020 @ 15:47:
Waarom wordt nu niet de prijs omgerekend met Nederlandse BTW

Is dit willekeur en ik zie nu in de historie van mijn aankopen op Amazon.de dat dit in het verleden ook niet altijd uitgevoerd werd toen de BTW in Nederland ook al hoger was
De info daarover is via zoeken wel terug te vinden in dit topic. Met Amazon zelf als verkoper zal de BTW worden omgerekend, bij een andere partij als verkoper hoeft dat niet altijd het geval te zijn.

De artikelen zijn afkomstig van een andere partij dan Amazon?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hansw1 schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:53:

Hans
Misschien handig om een linkje naar het product te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hansw1 schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:23:
De artikelen worden inderdaad door een andere verkoper geleverd en verzonden door Amazon de.
Mvg
Dan verkoopt de externe verkoper (waarschijnlijk) niet voor €10.000+ per jaar (naar het buitenland). Vanaf dat bedrag moet je, voor zover ik begrijp, de BTW verrekenen met de klant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
Yorinn schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:27:
[...]

Dan verkoopt de externe verkoper (waarschijnlijk) niet voor €10.000+ per jaar (naar het buitenland). Vanaf dat bedrag moet je, voor zover ik begrijp, de BTW verrekenen met de klant.
Één nul meer ;) heb ik hier ergens wel gepost. Verschilt per land binnen de EU. Voor Nederland is het iig €100.000. Voordat Amazon.nl er was kreeg je standaard de extra BTW ook als korting. Sinds de NL site er is geven ze op de DE site die korting niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 11:39
ehtweak schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:30:
Wat ik eigenlijk niet snap, waarom überhaupt (Duits woord! ;) ) onderscheid maken tussen amazon.de en amazon.nl? Afgezien van de taalkwestie.

In al de afgelopen jaren kon iedereen via amazon.de .it .fr .co.uk, enzovoorts van alles bestellen (soms met wat onduidelijke bezorgrestricties), maar het kwam vaak toch vanuit een willekeurig EU warehouse.
Soms uit 1 bestelling met meerdere artikelen, varierend van Polen, Duitsland, Italië, Spanje.
Je kunt het zo gek niet bedenken. 8)7
En je kon altijd al met 1 login bij al die .[taal] versies inloggen en bestellingen plegen.

Dus waarom zou ik per se moeten switchen van .de naar .nl? Amazon blijft maar pushen om over te schakelen... Terwijl ze niet eens een warehouse hebben in Nederland?!? |:(

Waarom dat onderscheid? Iemand?
Voor veel mensen is het een drempel op een buitenlandse website te bestellen. Met de .[taal] versie kunnen ze zich volledig richten op de lokale markt en de producten op de voorpagina zetten die in dat land in trek zijn. Daarnaast kunnen ze ook direct de juiste BTW rekenen en hoeven ze je niet op de betaalpagina te verrassen met een correctie.
Ik denk dat ze op den duur ook afwillen van de ondersteuning voor de Nederlandse taal op Amazon.de en de klantenservice van Amazon.de. Daarom pushen ze ook de bestaande klanten om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

fsfikke schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:23:
[...]

Vandaag mijn tweede bestelling houdbare melk binnen gekregen. Ten minste houdbaar tot: 01/10/20 -O-
Dat is toch in verleden?

Gewoon reclameren en je krijgt of je geld terug, of een nieuwe levering.
BTW: bij AH zie ik die melk voor 1,79/1,5l. Da's toch vrijwel dezelfde prijs? En bij de Jumbo voor 1,73/1,5l

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 06-10-2020 12:08 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 22:21
Ik heb nog de duitse prime lopen volgens de oude regelementen. Ik kan in amazon.de spullen bestellen en zonder extra kosten naar Nederland versturen. Vaak zijn de producten op amazon.de toch nog steeds beter geprijsd (btw?).

Verscheidene keren al vaak verzoek gehad om mijn prime om te zetten naar NL in mijn mailbox. maar behoudt liever mijn oude prime volgens oude voorwaarden.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:42
De prijsverschillen vallen tegenwoordig volgens mij wel mee, bij het afrekenen vindt er een btw correctie plaats.
.de heeft wel meer aanbod, aanbiedingen en warehouse deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Flix20 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:34:
Vraagje mbt de prime dag.
Zijn de aanbiedingen die er vanaf vandaag staan vandaag en morgen geldig, of komen er morgen weer nieuwe aanbiedingen?
Ik zie in de overzichtspagina's met aanbiedingen, onder ieder artikel, de volgende tekst:
Endet in hh:mm:ss

en vervolgens een aflopende teller...

En idd, meestal komen er op de volgende dag, nog meer aanbiedingen bij.

BTW: en de komende weken komen er nog meer Warehouse Deals beschikbaar; dat zijn al de spullen die weer teruggestuurd zijn... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Ik heb even teruggelezen maar zie teveel desinformatie staan dus hierbij nog 1 keer samengevat voor diegenen die jagen op Prime Day aanbiedingen:

even een opzetje, corrigeer me gerust en vul eventueel mij aan d:)b

- Waarom stuurt amazon.de mijn prime inschrijving steeds door naar amazon.nl? Amazon.de wilt van klanten met een Nederlandse huisadres af en probeert op deze manier mensen aan te moedigen een Prime abo op Amazon.nl te nemen.

- Ik ben overgestapt van Prime DE naar Prime NL maar ik zie een hele interessante aanbieding staan op amazon.de, hoe ga ik terug naar Prime DE zodat ik dit kan kopen? Dat gaat helaas niet. Amazon.de wilt geen nieuwe (of ex) klanten meer met NLse huisadressen.

- Ik heb geen prime en wil dit afsluiten op amazon.de maar hij accepteert mijn NLse huisadres niet. Hoe krijg ik het wel voor elkaar? Dit krijg je niet legaal voor elkaar en mogen we niet bespreken op tweakers. Zie oa de modbreak van Yorinnn.

- Ik heb een NLse Prime afgesloten en zie nu een hele interessante Prime aanbieding op de Duitse Amazon, hoe kan ik dit kopen? Dat gaat niet, een prime abo is geo gebonden.

- Waarom is de aankoopbedrag bij het afrekenen ineens een stukje hoger bij amazon.de? Dit komt omdat er een NL btw correctie gedaan wordt.

- Ik zie allerlei Prime aanbiedingen staan voor de Duitse Amazon, maar ik kan er niks mee!! Waarom post men dit? De Duitse Amazon is vaak goedkoper (alhoewel dat soms met een btw correctie gelijk getrokken kan worden) en interessant zijn voor diegenen die nog steeds Prime lid zijn van Amazon.de

- Zijn het dagaanbiedingen? Komen er morgen weer andere nieuwe aanbiedingen? Ja.

- Ik snap de banner op Amazon.de niet? Amazon.de heeft geen Nederlandse vertalingen gemaakt voor de Primeday aanbiedingen. Daarom krijg je de vraag of je een alternatieve taal wilt instellen op Amazon.de. Wil je toch perse in het Nederlands shoppen, dan kan je amazon.nl kiezen. Maar jouw keuze is afhankelijk waar jij je Prime abo hebt afgesloten.

- Ik ben zakelijke gebruiker, al die leuke Prime aanbiedingen icm 0% btw, dat tikt lekker aan!! Nee, helaas is er tijdens de Primedagen geen btw voordeel. De prijs incl btw is hetzelfde als excl btw.

- Ik heb de Duitse Prime en kan dus op amazon.de shoppen, echter verstuurd de verkoper niets naar Nederland, iemand suggesties? Je kan http://www.huifkarverzendservice.nl/ proberen, dit is een tip van @Jorgen

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 14-10-2020 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Monkeydancer schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:29:
Ik heb nog de duitse prime lopen volgens de oude regelementen. Ik kan in amazon.de spullen bestellen en zonder extra kosten naar Nederland versturen. Vaak zijn de producten op amazon.de toch nog steeds beter geprijsd (btw?).
Ze zijn 5% beter geprijsd het verschil tussen 21 en 16% maar bij het afrekenen wordt het btw tarief aangepast naar het Nederlandse. Of ze het ook afdragen naar Nederland of juist in Luxemburg (15%) weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-07 19:40
@Anoniem: 1441478 miss handig om ook aan te geven dat als zakelijk account met 0% btw je geen korting krijgt. de prijs incl btw is het zelfde als excl btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
bouwfraude schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Ze zijn 5% beter geprijsd het verschil tussen 21 en 16% maar bij het afrekenen wordt het btw tarief aangepast naar het Nederlandse. Of ze het ook afdragen naar Nederland of juist in Luxemburg (15%) weet ik niet.
Dat hangt ervan af hoeveel je verkoopt in een bepaald land. Zie https://www.verovereuropa.nl/2017/04/btw-verkopen-amazon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Gomez12 Het gaat mij niet zozeer om precies dezelfde prijsstellingen. Want we hebben nu eenmaal andersluidende BTW tarieven in ons 'uniforme' Europa. :X

30 jaar geleden bestelde ik ook al zaken per post uit Duitsland. En ja, toen waren er ook verschillen tussen de Duitse MwSt en de Nederlandse BTW. En moest ik gewoon de internationale verzendtarieven betalen.

Maar toen ik jaren geleden spullen bestelde via amazon.co.uk en amazon.de waren er wel wat verschillen tussen het productaanbod. En dat vond ik niet zo gek gezien het feit dat Amazon zowel Warehouses in de UK heeft alsmede in Duitsland. Ook, s'-lands wijs, 's-lands eer, zijn bepaalde producten in het ene land populairder dan in het andere land. So far, so good.

Toen voerde Amazon de wijziging door dat het bestellen vanuit .co.uk een stuk minder makkelijk ging. Geen 'gratis' verzenden meer voor Prime klanten.
En daarna wilde .de geen zaken meer als wijnpakketten meer versturen naar Nederland. Terwijl dat in de jaren daarvoor geen enkel probleem was. :?

Vervolgens kwam de eerste poging van amazon.nl met wat vertaalpagina's en boeken. Waarbij nog steeds de Nederlandse eindklanten, vanuit hoofdzakelijk Duitse Warehouses werden beleverd.

En nu is amazon.nl compleet (nou ja; niet echt compleet) gelanceerd. Waarbij nog steeds het grootste deel vanuit Duitse magazijnen geleverd wordt, zijn er nog steeds grote assortimentsverschillen tussen wat je als .de Kunde besteld, en laat afleveren in NL, tussen een .nl klant, verstuurd vanuit Duitsland en in Nederland laat afleveren.
Ik bedoel maar... 8)7
Zo kun je b.v. als Kunde in Duitsland en Oostenrijk wel gebruik maken van Amazon Pantry producten, terwijl dat in Nederland niet mogelijk is.
Ook hier ontgaat me de logika; want er zijn b.v. in NRW, vlak over de Nederlandse grens, diverse Amazon Warehouses. Die zijn vaak dichterbij de eindklant, dan die in Oostenrijk.
En pas sinds eind 2018 heeft Amazon z'n eerste Warehouse in Oostenrijk geopend.
Daarbovenop is het voor het andere duitstalige gebied, Zwitserland, weer anders. Vanwege de non-EU status en de gewijzigde belastingregels aldaar.
https://www.blick.ch/wirt...-blockade-id15053177.html

In Nederland hebben we 3 BTW tarieven; 0%, 9% en 21%
In Duitsland hebben ze 0%, 7%, 19%. Waarbij die laatste twee tijdelijk verlaagd zijn naar 5 en 16%.

En dat staat nog helemaal los van de financiële belastingontwijkende constructies op de achtergrond.

ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
Dit waren producten, die ik als .de Kunde, wel kon bestellen, maar het uit een niet-Duits Warehouse kwam. En als .nl klant waren die producten niet eens vindbaar. Waarbij vervolgens Amazon.de het wel gratis bij mij, in Nederland aflevert! |:(

Volgens mij is het enige 'zinnige' van meneer Bezos dat 'ie verkoopt, hetzij rechtsom, hetzij linksom. Toch? :+

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 15-10-2020 09:16 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Postius En ook dat onderwerp is al meerdere malen alhier aan bod gekomen:
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"

BTW: ik bestel nog diverse keren per maand bij amazon punkt de. Geen enkel probleem hoor...

Postius schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:20:

het is net alsof er iedere dag nieuwe mensen nieuwe ervaringen op doen en dit willen delen ;)
Zekers! Maar het is niet verboden om ff een paar posts terug te lezen en wat info te verzamelen... O-)

Daarom zijn dit soort topics een ideaal naslagwerk voor dat soort issues! 8)

[ Voor 44% gewijzigd door ehtweak op 27-10-2020 10:26 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Oekol schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:25:
[...]

Ja. Ik zou bij. de blijven. Aanbod is kleiner en daardoor prijzen hoger.
Het aanbod is al veel groter geworden, zelfs al eens meegemaakt dat producten wel op NL maar niet op DE beschikbaar zijn. En dat de prijzen hoger zijn is tegenwoordig bijna nooit meer zo. Bij .de wordt de BTW verrekend bij het betalen en zijn de prijzen meestal gelijk. Het is om het even, ook vaak genoeg meegemaakt dat het juist bij .NL goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asteroid9 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:17:
Sommige aanbiedingen worden niet verzonden buiten DE of enkel tegen flinke verzendkosten, tenzij je dus een .de Prime lidmaatschap hebt.
Echt een systeem heb ik er nog niet in kunnen ontdekken, maar hoe dan ook zou ik echt niet zonder dat .de lidmaatschap willen.
Ik snap er zelf ook niks van hoor. En soms bij het afrekenen komt er ineens in beeld te staan dat ie ondanks Prime en alles in orde leek te zijn alsnog niet naar Nederland gestuurd kan worden. Maar eerlijk is eerlijk, amazon.nl is heel goed op weg (zie steeds meer aanbod voor gelijke prijzen als die in .de + btw correctie) en we kunnen straks met een gerust hart overstappen. Maar voorlopig blijf ikzelf inderdaad ook nog ff bij .de hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
KillerBee schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:49:
Over 2 maanden wordt mijn .de Prime abonnement weer verlengt, maar ben toch wel benieuwd of Amazon.nl nog positieve progressie heeft gemaakt in de afgelopen weken/maanden? (betreft service, verzending, aanbod e.d.). Zijn er recente overstappers, van .de naar .nl? Tevreden of spijt? :)

Het idee dat ik vrijwel een jaar aan abonnementskosten terug kan krijgen, lijkt me wel interessant, evenals het lagere abonnementsbedrag bij .nl, maar gezien de vele negatieve ervaringen die ik hier vaak lees, blijft er een drempel.
Nu staan er op fora vaker negatieve- dan positieve ervaringen (de laatste nemen vaak de moeite niet), daarom ben ik benieuwd hoe het er de laatste tijd voor staat met de Nederlandse tak :)
Ik zelf heb ook nog een .de abonnement en heb nog geen intentie om over te stappen. Hieronder mijn afwegingen, zowel voor als tegen.

Voordelen .de
1. Er zijn veel meer deals aanwezig die ook veelvuldiger afgewisseld worden.
2. De prijzen tussen .nl en .de eindigen vaak in het voordeel van .de
3. Het productaanbod is groter in Duitsland
4. Gek genoeg zijn soms dezelfde ASIN's verkrijgbaar via .de en .nl maar dan heeft .de de mogelijkheid om Amazon als verkopende partij te selecteren en .nl niet
5. Ondersteuning voor Keepa

Voordelen .nl
1. Sommige typische Nederlandse producten zijn wel verkrijgbaar via .nl en niet via .de
2. Via .nl krijg ik wel eens zondagslevering aangeboden, op .de niet
3. Op .de kan ik geen PostNL punt als afhaallocatie selecteren, alleen DPD. Op .nl kan ik juist wel een PostNL punt selecteren.
4. Sporadisch is een product idioot veel goedkoper t.o.v. .de (zelfde ASIN, beide Amazon als verkoper), bijv. een printer waar €70,- verschil in zit (met correctie van btw al meegenomen)
5. Goedkoper Prime abonnement

Conclusie
Ik vind het belangrijk een zo'n groot mogelijk assortiment te hebben en blijf dus (zolang het kan) bij .de
Echter is het wel al meermaals voorgekomen dat ik een product niet kan vinden op .de maar wel op .nl,

Het aanbod aan aanbiedingen in Nederland is treurig. Veel deals staan er al weken en spectaculair zijn ze zeker niet te noemen in tegenstelling tot de Lightning deals in Duitsland.

Dat ik via .de alleen een DPD afhaalpunt kan selecteren en via .nl een PostNL punt vind ik wel erg merkwaardig. In mijn regio ligt nergens een DPD afhaalpunt maar wel een PostNL punt. Daarnaast is de route met DPD altijd dagen en dagen onderweg terwijl de route via PostNL gewoon binnen 1-2 dagen afgelegd wordt.

• Wild Chocolate
@Number10 Om jouw eerste vraag te beantwoorden, heb ik even van 2 facturen van Amazon.de de bedrijfsnaam van bovenaan de factuur geknipt (inclusief orderdatum), en de footer uitgeknipt:

dec. 2020:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMrWgrzaMytOxlfgoYKtO52GzVg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ka7KwzZcO36FaYWaugpF7BMB.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9WbP1czkrF7W4ZHzxj6IkPT5oA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vCeb333hR8EP4i0YYjsVnTkt.png?f=user_large

dec. 2019:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prCTUvhPmvm57M_kp_opTMDvjro=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vcAhpEWcrk9nxFbeFO2Dfe3J.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pY1LAL9Mz5ah2hDAYvHmSdBkhCo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fBKchTvJ9C2P5ewITEBaidtB.png?f=user_large

Vooral opvallend: Dit is dus bij bestelling in de Duitse webshop! Ik heb tot nu toe één bestelling gedaan, in juli, bij .nl, en die heeft exact dezelfde gegevens als de bovenste factuur die ik hier gepost heb.

Ze hebben dus een Nederlands KVK- en BTW-nummer. Maar geven als verkoper wel de Luxemburgse S.à r.l. Opvallend is wel, dat het BTW-nummer gelijk is gebleven aan dat van de in 2019 genoemde "Fiskalvertreter"...
Misschien dat iemand met toegang tot het handelsregister eens kan kijken welk bedrijf er schuil gaat achter het genoemde KvK nummer?

iRacing Profiel

• Rallye
Je moet nog wel de fiscaal-rechterlijke en de civielrechtelijke werkelijkheid uit elkaar houden. Volgens mij koop je van de Sarl (civielrechtelijk), maar voor de BTW en misschien ook voor de Vennootschapsbelasting koop je bij een vaste inrichting (branch) van de Sarl, zodat daarover in Nederland belasting geheven kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wel weer een teleurstellende ervaring gehad met levensmiddelen. Telkens als ik levensmiddelen bij Amazon bestel lijkt het oude voorraad te zijn. Een tray Cola blikjes was alweer over datum bij ontvangst.

Ik vind de support wel nog steeds goed. Gister een mailtje gestuurd met wat issues die binnen een paar uur verholpen werden + compensatie.

mailto:cs-screenshots@amazon.nl btw.

[ Voor 84% gewijzigd door fsfikke op 15-12-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Sterker nog: vanaf 1 juli 2021 zijn ze daartoe voor de BTW verplicht - gek genoeg voor de invoerrechten dan weer niet..... https://www.iculture.nl/gids/bestellen-uit-china/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:43:
[...]
Dit snap ik even niet? Is dat een slogan of iets uit een reklame?
5 flessen <-> 5 gezinnen binnen onze eigen familie. Soms is iets simpeler dan het lijkt :+

Keepa info [sprong in Duitse BTW zichtbaar]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqfrq8qGRZ4Bhs8kuXCb51945JI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mtfIMFg09sdjwmRJTrpiG80k.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 12-01-2021 14:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:18
Ik kreeg onlangs een mailtje van Amazon.de met het voorstel een zakelijk account aan te maken, met een kortingscode van 20% tot een maximum van 200 euro op de eerste aankoop. Zie https://business.amazon.de/de/cp/lpa-btw
Ik heb geen eigen bedrijf, werk in loondienst maar mijn vrouw is ZZP-er. Wellicht meldt ik me met haar gegevens aan echter ik vroeg me af of er nog addertjes onder het gras zitten. Iemand ervaring met Amazon business?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kl570
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09-2024
musicfreak schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:22:
Ik kreeg onlangs een mailtje van Amazon.de met het voorstel een zakelijk account aan te maken, met een kortingscode van 20% tot een maximum van 200 euro op de eerste aankoop. Zie https://business.amazon.de/de/cp/lpa-btw
Ik heb geen eigen bedrijf, werk in loondienst maar mijn vrouw is ZZP-er. Wellicht meldt ik me met haar gegevens aan echter ik vroeg me af of er nog addertjes onder het gras zitten. Iemand ervaring met Amazon business?
Zakelijk aankopen = geen consumentenrechten. Dus geen wettelijk recht op garantie, retour...
De verkoper kan natuurlijk wel vrijwillig bepaalde zaken aanbieden.

[ Voor 5% gewijzigd door kl570 op 19-01-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Tja, ik heb een zonnebril van Serengeti op de .NL voor €180 kunnen kopen terwijl deze op .de €320 was en in overige winkels €350. Later was hij zelfs nog goedkoper op de NLse.
Ik vind het niet erg en pak gewoon altijd de goedkoopste van de twee en bij gelijke prijs de NLse. Ik zie het als extra keus. Enige nadeel is dat ze het BTW verschil niet meer vergoeden op de Duitse dus bij afrekenen is het daar altijd iets duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nuevocasa schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:17:
[knip]
Ik vind het niet erg en pak gewoon altijd de goedkoopste van de twee en bij gelijke prijs de NLse. Ik zie het als extra keus. Enige nadeel is dat ze het BTW verschil niet meer vergoeden op de Duitse dus bij afrekenen is het daar altijd iets duurder.
Dit blijft het meest verstandig, gewoon blijven vergelijken tussen beiden en kiezen waar je het meest voordelig uit bent op dat moment. Je loopt soms tegen de grens voor gratis bezorgen aan, maar dat is dan helaas niet anders.

BTW compensatie vind al even niet meer plaats (behalve tijdens de laatste Black Friday aanbiedingen merkte ik), maar als het een Prime aanbieder is, echter niet Amazon, dan betaal je het Duitse tarief, mooi meegenomen (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

hardware-lover schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:15:
[...]

In dit geval wel logisch volgens mij?

Verkauf und Versand durch SICHER24
Idd; lijkt me nogal logisch.
Het wordt immers niet door Amazon zelf verstuurd...

Daar let ik namelijk zelf ook altijd op. En dat gaat nog steeds goed!

Zo heb ik net een 1kg pak koffiebonen besteld (Jacobs; maar da's eigenlijk gewoon DE), type 'Jacobs Kaffeebohnen Barista Editions Crema, 1 kg Bohnenkaffee '. En dat wordt voor het luttele bedrag van 6,95 (GEEN verzendkosten) morgen al afgeleverd...

BTW: ik snap überhaupt nog steeds niet waarom er eigenlijk onderscheid gemaakt moet worden tussen prime .de en prime .nl. Het komt toch vrijwel allemaal uit een Duits warehouse.
Dus waarom al dat gedoe? En die verschillen? Lijkt me zowel voor de klanten als Amazon zelf, alleen maar makkelijker om geen onderscheid te maken... :?

[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 19-02-2021 23:40 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

6killer schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:26:
[...]
Nee waren Amazon artikelen. Net nog even keer gekeken en ook bij hun eigen producten. Er is iets veranderd of een foutje.
Ik heb net via een aanbiedingen website allemaal aparte artikelen in het mandje gezet en deze één voor één tot de laatste winkelmand stap gebracht. Behalve de correctie op BTW (verkocht door Amazon zelf namelijk), wordt er geen extra bedrag voor verzending in rekening gebracht?

Ik heb het met 5 verschillende artikelen geprobeerd, maar bij geen enkele was dit het geval. Dus ik kan het niet reproduceren.

Heb je een linkje naar een artikel waar jij het bij had?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:17
hardware-lover schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:55:
[...]

Ah, je hebt geen .DE Prima account verwacht ik?
[Afbeelding]
Bestellungsübersicht
Artikel: 33,54 €
Verpackung & Versand: 0,00 €
Gesamtbetrag: 33,54 €

Waarom heb je deze dan niet via .NL besteld? https://www.amazon.nl/gp/product/B07BFG564F
Nee NL Prime wel, maar het was gewoon gratis vanaf 30 euro maar heb jij dan DE Prime? Want dan snap ik dat je wel alles gratis kan versturen.

BTW Dit ding is niet mee besteld, had een ander mandje maar zocht snel iets van >30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Anoniem: 1441478 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:16:
@soulieke kom jij nog goed vanaf, iemand anders die 1 keertje factureringsproblemen had met zijn CC of zo kon zijn .de prime abo gedag zeggen, ze hebben abrupt zijn Prime abo stopgezet na 1 mislukte afschrijving en er was niets wat hij kon doen om dit op te lossen.

@anderen die in Duitsland wonen en een .de prime abo hebben, wat voor prijs zien jullie hier staan? https://www.amazon.de/-/n...smid=A11EKHJ9JF38TG&psc=1

Ik vraag dit omdat paar dagen terug de prijs voor mij 94 was en de "keepa" prijsgrafiek laat mij een prijs van oa 84 a 85 zien en nu inmiddels 90. Normaal klopt ie wel maar juist in dit ene geval komen de cijfers niet overeen en ik ben benieuwd naar het waarom?
BTW verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik af wil rekenen kom ik op 96 uit, dus dat is het niet. En verder klopt de keepa prijsgrafiek wel bij andere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 11:24
ehtweak schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:52:
Kleine toevoeging nog: >:)
Al jaren (>10) een .de account en nog steeds worden alle 'Prime' producten gratis verzonden en afgeleverd op mijn Nederlandse huisadres.

Da's één v.d. redenen dat ik, ondanks al die irritante mailtjes van Amazon om maar een .nl account te nemen, nog steeds stug mijn .de Prime account intact laat. :+
Mijn ervaring is daarnaast dat de artikelen op .de vaak ook iets goedkoper zijn dan op .NL (ook na correctie voor 21% BTW). En idd snel en gratis verzonden. Keer op zaterdag douchegel besteld en zondagavond geleverd :+

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
Hmm, ik had eigenlijk wel hogere cijfers verwacht van Amazon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkfr_VXOc1_JFs4t09NmEGVTRf8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/moJezrXOExXqrUfpPfv2wRP5.jpg?f=user_large Ranking op basis van online verkopen (omzet) in Nederland in 2020 en 2019, ex btw en retourorders, inclusief platformverkopen.

Corona stuwt Twinkle100 tot ongekende hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
robcoenen schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:26:
Hmm, ik had eigenlijk wel hogere cijfers verwacht van Amazon.
[Afbeelding] Ranking op basis van online verkopen (omzet) in Nederland in 2020 en 2019, ex btw en retourorders, inclusief platformverkopen.

Corona stuwt Twinkle100 tot ongekende hoogte
Welke amazon gaat het om? Alleen NL? Of alles (incl DE)? Want amazon.nl bestaat nog niet zo lang natuurlijk, en persoonlijk ben ik niet bij DE weg te slaan 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
slb schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:02:
Ik heb een .de-account en ben er superscherp op. Tot nog toe geen one-click knop tegengekomen die onduidelijk is. De overstap-emails wis ik sowieso direct.

Maar hier in huis eet ik van twee walletjes: mijn zoon heeft een .nl-account :P
Sommige produkten zijn in .NL goedkoper, maar ik schat dat zo'n 75% van de produkten in .DE goedkoper zijn. Laatst was tijdens BF-deals bijvoorbeeld Listerine 30% goedkoper in DE, maar Uvex veiligheidsbrillen waren in NL weer goedkoper.

Hoewel er steeds meer produkten vanuit Duitsland ook via .NL te verkrijgen zijn, blijft het aanbod van DE aanzienlijk groter. Zo zocht ik deze DAB-antenne. Was via .nl niet leverbaar en via .de wel

Ik heb een kennis met een Duits adres, dus als ik iets wil kopen wat uitsluitend in Duitsland geleverd wordt kan ik het daarheen laten zenden. Heb dat een keer gedaan maar dan worden wel opeens de verzendkosten hoger :? 8)7
Ligt dan waarschijnlijk echt aan het soort producten wat je koopt. Ik heb even gekeken en heb het afgelopen half jaar 40 producten bij Amazon.nl besteld en slechts 3 bij amazon.de. Familie en vrienden wonen dichtbij de Duitse grens en kan het daar bij een tankstation laten bezorgen, dan betaal je geen verzendkosten en met Duitse BTW en kan ik even goedkoop tanken :+
Voordat ik iets bestel check ik altijd de prijzen en bij mij is het dus bij NL meestal goedkoper of minimaal even duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nuevocasa schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:59:
[...]
Ligt dan waarschijnlijk echt aan het soort producten wat je koopt. Ik heb even gekeken en heb het afgelopen half jaar 40 producten bij Amazon.nl besteld en slechts 3 bij amazon.de. Familie en vrienden wonen dichtbij de Duitse grens en kan het daar bij een tankstation laten bezorgen, dan betaal je geen verzendkosten en met Duitse BTW en kan ik even goedkoop tanken :+
Voordat ik iets bestel check ik altijd de prijzen en bij mij is het dus bij NL meestal goedkoper of minimaal even duur.
Mijn verhouding ligt op ~0.5% voor NL bestellingen t.o.v. de .DE bestellingen, bijna gelijk aan die 0.75% van jouw verhouding. V.w.b. aantallen zijn de verschillen ietsje groter ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 13:55

slb

Bwoah......

Damn, dat is balen. Heb je al contact gehad met Amazon dat je geen gebruik wil maken van de proefperiode en dat het een ongewenste click was?
Nuevocasa schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:59:
[...]

TNX voor de tip van het benzinestation d:)b
Het zal inderdaad aan het type product liggen dat ik koop. Ik vergelijk ook altijd de prijzen. Heb net even gecheckt: dit jaar 62 bij Amazon.de vs 24 bij Amazon.nl. Dat verschil zal vooral te wijten zijn aan het feit dat veel artikelen niet bij Amazon.nl leverbaar zijn.

prompt $p $g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb het nog ff gecheckt m.b.t. onze bestellingen van de afgelopen weken via amazon.de.
De artikelen zijn inmiddels voor de helft leverbaar via amazon.nl.
Maar de prijzen zijn of hetzelfde, of fors hoger via .nl :-(

En nog steeds; vele spullen niet te vinden via amazon.nl :N

o.a. een Braun scheerblad; fors duurder via .nl
diverse kruiden (grootverpakkingen) niet leverbaar.
biologische graanproducten (rogge, tarwe, spelt, couscous, e.d.) niet leverbaar of veel duurder
foto opvouwreflector; 2 x zo duur via .nl
Renata horlogebatterijtjes; 2 x zo duur via .nl

Dus voor mij geldt: ik houd het voorlopig bij de .de versie.
BTW: ik snap nog steeds waarom Amazon stug die verschillen in stand houd. 8)7 Want als NL klant kan ik het wel allemaal bestellen en laten afleveren. Het vereist alleen ietsje meer zoekwerk.

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 01-12-2021 23:21 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

hardware-lover schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:35:
[...]

Kun je eens aangeven waar jij dat nu ziet? In het overzicht van artikelen wat je binnen je spaar abo hebt, of bij aanstaande leveringen voor deze maand? Of bij beiden misschien wel?
Correctie; is idd niet duidelijk te zien. :-(

Zie alleen wel staan dat ik als ik dit item (in dit geval een 5l blik olijfolie) weer los zou bestellen, ik 3,49 extra aan verzendkosten zou moeten betalen.
Het enige wat ik nu kan zien, is dat ik "Sie haben bei diesem Abonnement 3,64 € eingespart! " Alleen geen idee op welk basisbedrag die korting nou verrekend wordt. 8)7

Nee, nog gekker, ze hebben inmiddels een slim truukje uitgehaald op de .DE versus .NL website. 'Ineens' is dit product leverbaar via amazon.nl en voor exact dezelfde prijs als op .DE. Alleen op .NL staat er wel bij "GRATIS bezorging". How weird/Ganz merkwürdig. :?

Terwijl vorig jaar dit product onvindbaar was op de .NL site.

BTW: Prime Video werkt schijnbaar gewoon nog. Ik hoefde in ieder geval niet opnieuw aan te melden o.i.d. (ik kijk via de STB KPN/Xs4all IPTV)

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 12-01-2022 22:10 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:08:
[...]
Correctie; is idd niet duidelijk te zien. :-(

Zie alleen wel staan dat ik als ik dit item (in dit geval een 5l blik olijfolie) weer los zou bestellen, ik 3,49 extra aan verzendkosten zou moeten betalen.
Het enige wat ik nu kan zien, is dat ik "Sie haben bei diesem Abonnement 3,64 € eingespart! " Alleen geen idee op welk basisbedrag die korting nou verrekend wordt. 8)7

Nee, nog gekker, ze hebben inmiddels een slim truukje uitgehaald op de .DE versus .NL website. 'Ineens' is dit product leverbaar via amazon.nl en voor exact dezelfde prijs als op .DE. Alleen op .NL staat er wel bij "GRATIS bezorging". How weird/Ganz merkwürdig. :?

Terwijl vorig jaar dit product onvindbaar was op de .NL site.

BTW: Prime Video werkt schijnbaar gewoon nog. Ik hoefde in ieder geval niet opnieuw aan te melden o.i.d. (ik kijk via de STB KPN/Xs4all IPTV)
Ah, oké. Ik zie bij de producten die voor deze maand klaarstaan om geleverd te worden nog 0 (nul) verzendkosten in het besteloverzicht. Ik hoop dat het voor die producten ook nog zo blijft, wat het dan volgende maand gaat worden dat is wel te voorspellen.

Ik ben ook diverse producten in mijn spaar abo nagelopen op de NL website, maar de meesten komen daar niet in aanmerking voor een NL spaar abo, zijn überhaupt niet leverbaar of zijn onbekend. Exact de reden waarom ik nog het .DE Prime abonnement had lopen dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:28
mage2007 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:59:
[...]

Typisch zo'n product dat ik ook altijd bij Amazon DE bestel.

En waarom is het bij Amazon NL €5 duurder, terwijl het uit hetzelfde magazijn komt en met dezelfde koerier bezorgd wordt??? (DHL of Amazon zelf in Amsterdam regio).
Misschien omdat het prijslevel in Nederland over het algemeen hoger ligt dan in Duitsland (o.a. vanwege hogere BTW in NL). Amazon zou natuurlijk kunnen zeggen "we bieden het voor dezelfde prijs als in DE aan" maar als ze door een algemeen ietwat hoger prijsniveau ook gewoon iets meer winst kunnen pakken. Het blijft natuurlijk een bedrijf.

Maar goed, dit is maar een wilde gok van mij.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidM
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-05 16:33
Malfoi schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Misschien omdat het prijslevel in Nederland over het algemeen hoger ligt dan in Duitsland (o.a. vanwege hogere BTW in NL). Amazon zou natuurlijk kunnen zeggen "we bieden het voor dezelfde prijs als in DE aan" maar als ze door een algemeen ietwat hoger prijsniveau ook gewoon iets meer winst kunnen pakken. Het blijft natuurlijk een bedrijf.

Maar goed, dit is maar een wilde gok van mij.
Je betaald in de duitse shop gewoon de nederlandse BTW, daarom is de prijs bij het bestelproces hoger dan bij het product zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dutchy007 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:37:
[...]
Klopt, heb hier ook 'last' van. Alles wat wat door een 3rd party wordt verkocht, maar verzonden door Amazon wordt niet meer verstuurd naar Nederland.
Via amazon.nl kan dat nog wel, maar betaal je absoluut de hoofdprijs.
[knip]
Dit lijkt niet bij iedere 3rd party aanbieder het geval te zijn. Ik had een paar kussenovertrekken op het oog en die kan ik nu via .DE als Prime artikel nog steeds bestellen via een 3rd party aanbieder (tegen de welbekende verzendkosten). Via NL zijn ze nu echter zelfs iets voordeliger, via diezelfde aanbieder, omdat inclusief NL BTW het product al iets duurder wordt via .DE en er komen nog verzendkosten bovenop.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Roeptoeter schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Tja zo krijg je wel een idee wat voor een winst ze maken op die producten.
Maar soms zijn er ook producten die in NL goedkoper zijn. Zeldzaam.... dat wel.

Marshall Killburn BT Speaker NL > €234,04
Marshall Killburn BT Speaker DE > €249,00
Niet zo zeldzaam hoor. Ze hebben gewoon niet tegelijk aanbiedingen. G-star broeken voor €25-€35 bij NL gekocht. Bij DE waren die op dat moment €100. Week later bij DE waren ze €50 en €75 bij NL.
Jack and Jones korte broeken voor €12 bij NL gekocht, deze waren €25 bij DE.
Serengeti zonnebril bij NL voor €150 gekocht (kwam uit VK) was bij DE €300 in NL bij de opticien €350. (Jaar later nog eens gekeken en was nog steeds zo)
Lego is bij NL ook vaak goedkoper omdat ze met acties van Bol mee gaan.
DE heeft vooral veel meer supermarkt en drogisterij artikelen die dan ook voordeliger zijn volgens mij. Vaak vergeet men wel de 2% BTW die er in het winkelmandje bij DE nog bij komen als je het in NL laat bezorgen.

Het is dus net wat voor artikelen je veel besteld volgens mij. Ik heb in ieder geval andere ervaringen dan de DE adepten hier ;) Uiteraard bestel ik ook wel eens wat bij DE, maar niet veel meer iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-04 23:37
Ik heb businessprime, was ooit een geintje van Amazon.de.

Ik had jaren op mijn account (waar mijn BTW-nummer aan is toegevoegd) gewoon Prime. Dat werd stopgezet, zogenaamd met de melding "je betaalmethode is niet meer actueel".
Toen kwam er een Nederlandse medewerker: je moet gewoon NL prime nemen en dan koppelen aan je Duitse account, dan krijg je in Duitsland gratis prime.
Dat werkte niet (is al een paar jaar terug).

Uiteindelijk was de enige oplossing elke 3 maanden een nieuw account aanmaken op .de met een maand proef (+ een maand extra proef als je opzegt + een maand om je koppeling weer actief te maken) en een Prime Duo te nemen. Dan heb je geen prime video op je businessaccount, maar wel gratis verzenden.

Dat is nu dus ook opeens niet meer zo. En ik ben blijkbaar ook nooit omgezet geweest naar .nl zeggen ze nu. Maar er klopt geen hout van.

Ze hebben gewoon de voorwaarden gewijzigd maar durven hier niet voor uit te komen en doen net of het een technische fout was. Dan wel een fout van 7 jaar lang ofzo.
Geen idee wat ik nu nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-04 23:37
Dennisweb schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:32:
[...]

Dat denk ik. Ik heb al jaren Amazon DE Prime. Groter aanbod, lagere prijzen. En ik had Prime op Amazon DE al nog voordat Amazon NL werd geïntroduceerd. :)
Ja ik ook, alleen omdat ik een BTW-nummer had werd het een business-account en dat werd opeens businessprime (en ook nog even NL prime waar ik tegen protesteerde, maar dat is al weer meer dan een jaar geleden). En nu opeens is het klaar met businessprime buiten DE/AT.
Maar ik heb nog wat pre-orders staan, dus ik denk dat ik nu moet afwachten en dan kijken wat er mogelijk is.
Pagina: 1 2

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.