Als je hem bij Gearbest gekocht hebt, dan hoef je niks te verwachten over officiele garantie. Xiaomi geeft geen garantie op producten die via resellers (zoals GB) verkocht zijn.xileS schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:00:
[...]
Officieel heb ik er ook nog garantie op, als die hierdoor vervalt is dat ook zonde.
Maar is deze kabel niet kapot gegaan, na de montage van het stuur?
Ze reageren nog best redelijk snel. Ze bieden een gratis omruiling of geld retour aan via een reseller in Spanje.Kenzi schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 03:09:
[...]
Als je hem bij Gearbest gekocht hebt, dan hoef je niks te verwachten over officiele garantie. Xiaomi geeft geen garantie op producten die via resellers (zoals GB) verkocht zijn.
Of 80 USD retour en product houden.
Daar lijkt het wel op idd.mathy_ schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:56:
Maar is deze kabel niet kapot gegaan, na de montage van het stuur?
Het snoertje is ook eigenlijk net te lang om goed weg te werken. Wel goede service.xileS schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:34:
[...]
Ze reageren nog best redelijk snel. Ze bieden een gratis omruiling of geld retour aan via een reseller in Spanje.
Of 80 USD retour en product houden.
[...]
Daar lijkt het wel op idd.
Ja, de snoertjes zat eerst licht geknoopt (had het misschien beter zo kunnen laten), maar toen waren ze juist weer net te kort om fatsoenlijk de kabels te koppelen.mathy_ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:36:
[...]
Het snoertje is ook eigenlijk net te lang om goed weg te werken. Wel goede service.
Beetje te snel dicht geschroefd en een beetje pech, dat ik de kabel net beschadigd heb waarschijnlijk (als die niet al beschadigd was).
Ik had niet verwacht dat ik de step mocht retourneren en geld terug krijg aangeboden. Nu ik die optie ook heb, ben ik wel aan het twijfelen om toch niet voor een ES2 of Xiaomi M365 te gaan. Ben alleen benieuwd hoe het retourneren naar Spanje gaat, want ik zie al op de site van PostNL dat de pakketten maximaal 100x50x50 mogen zijn. De doos waarin die bezorgd is al iets van 110 CM. Dus hopelijk bieden ze een optie aan dat het door UPS ofzo wordt opgehaald. Of ik moet het in een andere doos mogen terug sturen, dan moet dit prima lukken.
Ik heb in eerste instantie de Ninebot ES1 gekozen voor mijn zusje, omdat die massieve banden heeft. Lekke banden leken mij teveel gedoe. Maar nu ze een paar korte ritten op gemaakt heeft, vind ze het wel teveel trillen waardoor ze hoofdpijn krijgt. Wellicht is de Xiaomi met luchtbanden misschien toch een betere optie of de ES2 (die heeft iets meer veringen begreep ik).
Iemand toevallig die ervaring met alle 3 heeft en hier iets zinnigs over kan zeggen
Ik heb de mijne terug gestuurd via UPS, Ik had fout melding 14 de gashendel maakte geen goed contact, kosten waren 75 euro maar betaald door Amazon. Schrok zelf wel van die kosten. Via postNL was echt geen optie volgens PostNL zelf. Ik heb nu weer M365 ipv een ES1.xileS schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:50:
[...]
Ja, de snoertjes zat eerst licht geknoopt (had het misschien beter zo kunnen laten), maar toen waren ze juist weer net te kort om fatsoenlijk de kabels te koppelen.
Beetje te snel dicht geschroefd en een beetje pech, dat ik de kabel net beschadigd heb waarschijnlijk (als die niet al beschadigd was).
Ik had niet verwacht dat ik de step mocht retourneren en geld terug krijg aangeboden. Nu ik die optie ook heb, ben ik wel aan het twijfelen om toch niet voor een ES2 of Xiaomi M365 te gaan. Ben alleen benieuwd hoe het retourneren naar Spanje gaat, want ik zie al op de site van PostNL dat de pakketten maximaal 100x50x50 mogen zijn. De doos waarin die bezorgd is al iets van 110 CM. Dus hopelijk bieden ze een optie aan dat het door UPS ofzo wordt opgehaald. Of ik moet het in een andere doos mogen terug sturen, dan moet dit prima lukken.
Ik heb in eerste instantie de Ninebot ES1 gekozen voor mijn zusje, omdat die massieve banden heeft. Lekke banden leken mij teveel gedoe. Maar nu ze een paar korte ritten op gemaakt heeft, vind ze het wel teveel trillen waardoor ze hoofdpijn krijgt. Wellicht is de Xiaomi met luchtbanden misschien toch een betere optie of de ES2 (die heeft iets meer veringen begreep ik).
Iemand toevallig die ervaring met alle 3 heeft en hier iets zinnigs over kan zeggen?
De trilling is inderdaad een stuk minder op een M365, en een lekke band heb ik nog niet gehad.
Qua snelheid vond ik de ES1 fijner in de stad, daarbuiten is de M365 weer beter, omdat je niet snel halfgas gaat rijden.
[ Voor 6% gewijzigd door mathy_ op 26-10-2018 14:41 ]
Ik heb op werk genoeg grote dozen, dus ik kan makkelijk aan de afmetingen van PostNL voldoen (of ik zou de huidige doos in de lengte mogen insnijden). Alleen weet ik niet of ze alles inclusief de originele doos terug willen hebben. Als zij de kosten voor terug zenden vergoeden, dan is de keuze idd snel gemaakt. Anders heb ik ook nog de max 35 euro PayPal retourkosten vergoeding. Ik wacht nog op een reactie, hoe retourneren naar Spanje gaat.mathy_ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:39:
[...]
Ik heb de mijne terug gestuurd via UPS, Ik had fout melding 14 de gashendel maakte geen goed contact, kosten waren 75 euro maar betaald door Amazon. Schrok zelf wel van die kosten. Via postNL was echt geen optie volgens PostNL zelf. Ik heb nu weer M365 ipv een ES1.
De trilling is inderdaad een stuk minder op een M365, en een lekke band heb ik nog niet gehad.
Qua snelheid vond ik de ES1 fijner in de stad, daarbuiten is de M365 weer beter, omdat je niet snel halfgas gaat rijden.
Ah jij hebt beide dus gehad. Goed om te horen dat de trillingen veel minder zijn op de M365, dan lijkt mij dit inderdaad een betere optie (en vingers gekruist houden en hopen op geen lekke banden ;p)
/edit
@mathy_ lol Gearbest maakt het hiermee wel onmogelijk om het te retourneren, want volgens mij blijft alleen PostNL over (zou eigenlijk niet weten waarom het niet via UPS mag)."Buyers pay the shipping fees for sending the item back to us, while we pay for the shipping fees for sending the
repaired item back to the buyer. Express shipping such as DHL, UPS and FedEx is not allowed for returns, as this will
lead to high Customs tariffs. If tariffs must be paid, we will act in accordance with our own policies. Please return products in the original boxes with all accessories."
Ik zie nu gelukkig dat PostNL via mijn werk wel grotere zendingen accepteert binnen Europa (L175 x B78 x H58 cm), dus daar label printen en naar postkantoor brengen moet geen probleem zijn denk ik. Alleen zal PayPal retourkosten claimen denk ik moeilijker zijn, maar dat neem ik dan maar voor lief.
[ Voor 26% gewijzigd door xileS op 27-10-2018 11:23 ]
Als je ziet hoeveel er van die steps in Parijs rond crossen, ook op de grindpaden in de parken, valt het denk ik wel mee met die lekke banden. Ja het komt voor, maar als iedereen met een fiets zijn lekke band op een forum zou gooien dan zou ook niemand meer een fiets willen;)xileS schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:57:
[...]
Ik heb op werk genoeg grote dozen, dus ik kan makkelijk aan de afmetingen van PostNL voldoen (of ik zou de huidige doos in de lengte mogen insnijden). Alleen weet ik niet of ze alles inclusief de originele doos terug willen hebben. Als zij de kosten voor terug zenden vergoeden, dan is de keuze idd snel gemaakt. Anders heb ik ook nog de max 35 euro PayPal retourkosten vergoeding. Ik wacht nog op een reactie, hoe retourneren naar Spanje gaat.
Ah jij hebt beide dus gehad. Goed om te horen dat de trillingen veel minder zijn op de M365, dan lijkt mij dit inderdaad een betere optie (en vingers gekruist houden en hopen op geen lekke banden ;p)
Op tomtop staat hij nu voor 391€ met warenhuis Duitsland.
-
[ Voor 99% gewijzigd door T0ny op 28-10-2018 23:56 ]
Tip voor degenen die blijven rijden met het koudere weer:
Hou rekening met een kleinere actieradius van de step. Ik merk zelf dat ik zo'n 10% inlever nu het kwik in de ochtend onder de 5 graden daalt. Ik stal de step ook in een onverwarmde schuur wat de batterij capaciteit ook niet ten goede zal doen komen.
Hou rekening met een kleinere actieradius van de step. Ik merk zelf dat ik zo'n 10% inlever nu het kwik in de ochtend onder de 5 graden daalt. Ik stal de step ook in een onverwarmde schuur wat de batterij capaciteit ook niet ten goede zal doen komen.
https://nos.nl/nieuwsuur/...s-e-steps-en-segways.html
Kwam deze net nog tegen op LinkedIn.
Kwam deze net nog tegen op LinkedIn.
Iemand enig idee wanneer RDW met dit advies komt? Ben wel benieuwd.Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat laat weten dat er een advies aankomt van de RDW en verkeerswetenschappers. Dat wachten ze af voor ze meer duidelijkheid kunnen geven.
"Stints, oxboards, e-bikes, Trikkes, Segways: op de openbare weg rijden steeds meer bijzondere voertuigen. Dat zorgt ook voor gevaarlijke situaties. "
Jammer dat er direct zo'n negatieve toon in zit.
Laten we dan ook alle autos van de weg halen, want die zijn nog veel gevaarlijker!
(zeg ik als iemand die 35K per jaar op de weg zit).
Laten we dan ook alle autos van de weg halen, want die zijn nog veel gevaarlijker!
Kranten he, direct negatief. Natuurlijk beginnen met de Stint, want dat is toch wel de eyecatcher. En dan oxboards noemen icm elektrischefietsen en Segways.T0ny schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:40:
"Stints, oxboards, e-bikes, Trikkes, Segways: op de openbare weg rijden steeds meer bijzondere voertuigen. Dat zorgt ook voor gevaarlijke situaties. "

https://www.ad.nl/binnenl...oard-boosdoener~a6194ce7/
weer een negatief stukje.
Een elektrische step staat soms ongemerkt een week lang op te laden in een garage’’, zegt Oscar van Elferen van het Verbond van Verzekeraars.
weet die man wel waarover hij praat?
Een elektrische step staat soms ongemerkt een week lang op te laden in een garage’’, zegt Oscar van Elferen van het Verbond van Verzekeraars.
Verwijderd
Hi allen,
Vraagje: Is er al een lijst met pittstop-plekken in NL (of vrijwilligers met verstand) waar ik een serienr in mijn M365 (kost dat altijd 80€?) kan laten graveren, en dan aanmelden via RDW?
Trouwens, als ik dat heb geregeld, kan ik de cops daarmee om de oren zwaaien?
Dan ben ik verzekerd toch? Of kunnen ze m dan nog confisqueren?
Is het ook mogelijk om manueel (of in dit geval met de voeten) te steppen zodat het niet strafbaar is? Ik bedoel skateboarders mogen toch op fietspaden aanklooien?
Zijn er ook plekken (woon zelf in Groningen) waar ik m kan laten scannen/ nakijken/ checkuppen?
Want ik heb er eentje gekocht via een particulier via Mrktpltz. en als ik dit draadje doorlees, valt het me op dat er nog wel eens wat aan kan mankeren..
Bij voorbaat dank.
Groetjes Buckyballz
Vraagje: Is er al een lijst met pittstop-plekken in NL (of vrijwilligers met verstand) waar ik een serienr in mijn M365 (kost dat altijd 80€?) kan laten graveren, en dan aanmelden via RDW?
Trouwens, als ik dat heb geregeld, kan ik de cops daarmee om de oren zwaaien?
Dan ben ik verzekerd toch? Of kunnen ze m dan nog confisqueren?
Is het ook mogelijk om manueel (of in dit geval met de voeten) te steppen zodat het niet strafbaar is? Ik bedoel skateboarders mogen toch op fietspaden aanklooien?
Zijn er ook plekken (woon zelf in Groningen) waar ik m kan laten scannen/ nakijken/ checkuppen?
Want ik heb er eentje gekocht via een particulier via Mrktpltz. en als ik dit draadje doorlees, valt het me op dat er nog wel eens wat aan kan mankeren..

Bij voorbaat dank.
Groetjes Buckyballz
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2018 10:44 ]
Lees het hele topic eens door zou ik zeggen. Met alleen een framenummer is het ding nog niet legaal en kan je 'm officieel ook niet verzekeren
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Jawel half officieel
; ken iemand die via de site vd RDW, (maar dan had ie het stukje graveren geskipped en wheelert nu rond op zijn EUC zonder serienr maar met een plaatje via RDW
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2018 13:23 ]
Inderdaad, alsof we nog in een tijd zijn waarin we geen intelligente laders of BMS hebben.dedoi schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:21:
https://www.ad.nl/binnenl...oard-boosdoener~a6194ce7/
Weet niet wat je met "Half officieel" bedoeld, maar nee ding mag niet de weg op. Alle tips en trucs hier zijn om ermee weg te komen, maar het mag simpelweg niet...Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:08:
Jawel half officieel; ken iemand die via de site vd RDW, (maar dan had ie het stukje graveren geskipped en wheelert nu rond op zijn EUC zonder serienr maar met een plaatje via RDW
Extra lader of elektrisch apparaat brengt wel weer een nieuw risico met zich mee. Of dit nu groot of klein is, is een ander verhaal. Voor mij in ieder geval reden genoeg om voor de lader van de step een schakelklok te gebruiken die de stroom na 4 uur gewoon afsluit.Crihzz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:09:
[...]
Inderdaad, alsof we nog in een tijd zijn waarin we geen intelligente laders of BMS hebben.
RDW geeft geen 'plaatjes' uit.Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:08:
Jawel half officieel; ken iemand die via de site vd RDW, (maar dan had ie het stukje graveren geskipped en wheelert nu rond op zijn EUC zonder serienr maar met een plaatje via RDW
Iemand ook problemen met een rare kraak tijdens het rijden? Lijkt te komen uit het scharnierpunt waar je de scooter kunt inklappen. Heb ondertussen zo'n 100km op de teller staan
Zal vanavond wat WD40 proberen
Zal vanavond wat WD40 proberen
Verwijderd
Buckyballz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:08[/message]:[/b]
Jawel half officieel
; ken iemand die via ANWB, (maar dan heeft ie het stukje graveren geskipped) betaald 4€ p/m verzekering en wheelert nu rond op zijn EUC zonder serienr maar met een plaatje
Jawel half officieel
[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2018 09:07 ]
Heel veel mensen hebben daar last van. Het is metaal-op-metaal met speling. Gecombineerd met hobbels slijt je dus het materiaal af, en krijg je meer speling.sjukke schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:25:
Iemand ook problemen met een rare kraak tijdens het rijden? Lijkt te komen uit het scharnierpunt waar je de scooter kunt inklappen. Heb ondertussen zo'n 100km op de teller staan
Je kan deze set kopen (of hier). Bevat een rubbertje dat je in het scharnier kan stoppen als schokdemper. Bevat ook een opschroefbaar kapje om de kabel voor het achterlicht te beschermen tegen het achterwiel.
De 0.4 mm gebruik je bij een nieuwe M365, de 0.8 mm bij een gebruikte M365 waarvan het scharnierpunt kraakt.
[edit]
Je kan de rubbers ook 3D printen.
[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 31-10-2018 14:59 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Andere (goedkopere) oplossing die ik heb toegepast is het plakken van een stuk stevig duct tape tussen de 2 delen en deze met een stanley mes uitsnijden zodat het scharnier weer dicht kan. Aangezien het om een halve millimeter gaat heb je deze al snel opgevuld. Nog geen last gehad van speling of krakende delen na 450 km.The Zep Man schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:37:
[...]
Heel veel mensen hebben daar last van. Het is metaal-op-metaal met speling. Gecombineerd met hobbels slijt je dus het materiaal af, en krijg je meer speling.
Je kan deze set kopen (of hier). Bevat een rubbertje dat je in het scharnier kan stoppen als schokdemper. Bevat ook een opschroefbaar kapje om de kabel voor het achterlicht te beschermen tegen het achterwiel.
De 0.4 mm gebruik je bij een nieuwe M365, de 0.8 mm bij een gebruikte M365 waarvan het scharnierpunt kraakt.
[edit]
Je kan de rubbers ook 3D printen.
Toppie, bedankt voor de reacties, ik ga het proberen!
Nog een andere vraag, iemand ervaring met andere bandjes op de Xiaomi? Bijvoorbeeld de banden zonder binnenband, geeft het echt meer rijcomfort?
Nog een andere vraag, iemand ervaring met andere bandjes op de Xiaomi? Bijvoorbeeld de banden zonder binnenband, geeft het echt meer rijcomfort?
Hier zijn op youtube meer dan genoeg reviews van te vinden. In het kort: gebruik deze alleen als je last hebt van veel lekke banden. Rijcomfort en prestaties hebben te lijden onder het gebruik van de 'solid' bandjes. Zie o.a. hier:sjukke schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:21:
Toppie, bedankt voor de reacties, ik ga het proberen!
YouTube: Xiaomi M365 Pre Mounted Solid Tire Review
https://www.ad.nl/rotterd...erdam-in-de-weg~a501ab20/
Lijkt erop dat het Stint-drama officiële goedkeuring in de weg staat.
Jammer is dat zeg. We hebben nog een lange weg te gaan in Nederland.MarcoC schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:18:
https://www.ad.nl/rotterd...erdam-in-de-weg~a501ab20/
Hoezo een lange weg te gaan? Lees de afgelopen paar posts eens terug!
Het is toch niet zo heel gek dat de boel gereguleerd is. Ik krijg niet echt de indruk dat zo'n step van nou echt een kwaliteitsproduct is. En dan gaat het hier nog over een Xiaomi, enigszins 'merk' en kwaliteit...
Begrijp me niet verkeerd, dit soort logistieke oplossingen juich ik toe, maar dan wel binnen de kaders van de wet. En dat kan prima, alleen kost de step (uiteraard) wat duurder
Het is toch niet zo heel gek dat de boel gereguleerd is. Ik krijg niet echt de indruk dat zo'n step van nou echt een kwaliteitsproduct is. En dan gaat het hier nog over een Xiaomi, enigszins 'merk' en kwaliteit...
Begrijp me niet verkeerd, dit soort logistieke oplossingen juich ik toe, maar dan wel binnen de kaders van de wet. En dat kan prima, alleen kost de step (uiteraard) wat duurder
Vaak bu'j te bang!
Heb het eerst even alleen geprobeerd met een krimpkous en wat isolatietape. Kabel leek niet heel erg beschadigd, denk dat die gek deed omdat die waarschijnlijk in contact kwam met een schroef.xileS schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:16:
[...]
[Afbeelding]
Je zat helemaal in de goede richting, alleen weet ik niet of dit onder garantie valt ;p.
Ik heb geen ervaring met kabels fixen, maar dit moet wel zelf makkelijk te repareren zijn lijkt mij. Hopelijk zijn daarna de problemen wel opgelost.
Het lijkt gewerkt te hebben, na een kleine testrit niks meer geks gemerkt.
Goed om te horen. En nu ongestoord steppen!xileS schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 00:05:
[...]
Heb het eerst even alleen geprobeerd met een krimpkous en wat isolatietape. Kabel leek niet heel erg beschadigd, denk dat die gek deed omdat die waarschijnlijk in contact kwam met een schroef.
Het lijkt gewerkt te hebben, na een kleine testrit niks meer geks gemerkt.
Met de steeds goedkoper wordende scooters zit er in mijn ogen commercieel niet zo heel veel toekomst in al die deelscooters buiten een nichemarkt voor toeristen - een groot deel van de kosten van zo'n concept zijn de vervangingskosten voor diefstal en vandalisme, en de arbeidskosten voor het telkens oppikken van die dingen voor opladen/reparatie/herverdeling over de stad, en dat wordt over tijd niet echt goedkoper. Op een gegeven moment koopt iedereen gewoon zelf zo'n ding prive, omdat de terugverdientijd tov zo'n huurscooter wel heel kort wordt.-tom-562 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:34:
Hoezo een lange weg te gaan? Lees de afgelopen paar posts eens terug!
Tenminste, totdat de eerste zelfrijdende scooter komt, die zichzelf zoals een iRobot terugrijdt naar zijn basisstation voor opladen
Ik was laatst in Tel Aviv, en daar rijdt echt iedereen op de Xiaomi scooters rond.
Ook zag ik de Bird deel-scooters daar overal rondslingeren, veel waren gestript van de spatborden etc, lijkt erop dat mensen die dingen gebruiken voor de gratis onderdelen ;-) De Bird deelscooters zijn gewoon 1 op 1 de M365.
Het schijnt dat de scooters in Israel legaal zijn, al moet je per 1 januari een helm op en mag je enkel op het fietspad en de weg rijden. Verder geen verzekering oid. Verlichting is wel verplicht als ook een max snelheid van 25KM/U
Ook zag ik de Bird deel-scooters daar overal rondslingeren, veel waren gestript van de spatborden etc, lijkt erop dat mensen die dingen gebruiken voor de gratis onderdelen ;-) De Bird deelscooters zijn gewoon 1 op 1 de M365.
Het schijnt dat de scooters in Israel legaal zijn, al moet je per 1 januari een helm op en mag je enkel op het fietspad en de weg rijden. Verder geen verzekering oid. Verlichting is wel verplicht als ook een max snelheid van 25KM/U
• Helm: goed idee! Maar dat opent wel de discussie over snorfietsen (blauwe plaatjes) en het niet dragen van een helm.Het schijnt dat de scooters in Israel legaal zijn, al moet je per 1 januari een helm op en mag je enkel op het fietspad en de weg rijden. Verder geen verzekering oid. Verlichting is wel verplicht als ook een max snelheid van 25KM/U
• Alleen op het fietspad en de weg: in Nederland zijn er al goede regels met betrekking tot snorfietsen en het fietspad/de weg. Enige discussie die men kan verwachten is over de "Fietspad, dus niet brommen" bordencombinatie. Immers 'bromt' een M365 niet.
• Verzekering: Verplichte WA verzekering zou niet verkeerd zijn en ben ik een voorstander van.
• Verlichting: Zit al op het apparaat. In Nederland is er geen verplichting om altijd licht te voeren. Als dat wel komt, dan is dat wel op te lossen in software.
• Maximum snelheid van 25 KM/U: Dat is de M365 standaard al.
Israël heeft over dit soort voertuigen best wel veel zaken al goed voor elkaar.
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 06-11-2018 11:26 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Je kan deze scooters onder de snorfiets regulering gooien (net zoals bv bij elektrische fietsen met gashendel zoals deze, en veel e-scooters), dan komen ze in categorie L1e-A. Verzekering ja, typegoedkeuring ja, helmplicht nee, 25 km/u max, en toegelaten op het fietspad, tenzij lokale overheden dat anders zien (Amsterdam bv, waar je nu een helm op moet en op de rijbaan).The Zep Man schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:24:
[...]
• Helm: goed idee! Maar dat opent wel de discussie over snorfietsen (blauwe plaatjes) en het niet dragen van een helm.
• Alleen op het fietspad en de weg: in Nederland zijn er al goede regels met betrekking tot snorfietsen en het fietspad/de weg. Enige discussie die men kan verwachten is over de "Fietspad, dus niet brommen" bordencombinatie. Immers 'bromt' een M365 niet.Dat wordt een discussie over bord G13 (onverplicht fietspad) en G11 (verplicht fietspad). Zou een elektrische scooter op een G13 fietspad mogen?
"Fietspad, dus niet brommen" geldt voor bromfietsen (max 45 km/u, cat L1e-B), daar vallen deze miniscooters sowieso niet onder.
[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 06-11-2018 12:00 ]
"Op het onverplichte fietspad (bord G13) mag je alleen met een snorfiets met elektromotor of uitgeschakelde verbrandingsmotor komen. "The Zep Man schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:24:
• Alleen op het fietspad en de weg: in Nederland zijn er al goede regels met betrekking tot snorfietsen en het fietspad/de weg. Enige discussie die men kan verwachten is over de "Fietspad, dus niet brommen" bordencombinatie. Immers 'bromt' een M365 niet.Dat wordt een discussie over bord G13 (onverplicht fietspad) en G11 (verplicht fietspad). Zou een elektrische scooter op een G13 fietspad mogen?
Bron: https://vvn.nl/brom-en-snorfiets
Heeft volgens mij met zowel geluidsoverlast als veiligheid te maken, maar in dit geval zou het logisch zijn dat de step (die amper geluid maakt en niet harder dan 25km/u rijdt) daar ook gewoon mag rijden gezien een elektrische snorfiets (die max 25km/u gaat) dat ook mag
Lastige zijn die lokale uitzonderingsregels - in Amsterdam waar nu de snorfietsen de rijbaan op moeten, geldt dat ook voor elektrische snorfietsen (dus inclusief e-bikes met gashendel, en steps). Het wordt er dus niet eenvoudiger op, en met je Xiaomi de rijbaan op lijkt me nogal onwenselijk.
Is al een optie voor zelfs in de settings voor achterlicht!The Zep Man schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:24:
• Verlichting: Zit al op het apparaat. In Nederland is er geen verplichting om altijd licht te voeren. Als dat wel komt, dan is dat wel op te lossen in software.
Het idee van Amsterdam is natuurlijk ridicuul. De voornaamste redenen waarom snorfietsen naar de rijbaan moeten is geluidsoverlast, uitstoot, stank en het feit dat ze vaak harder dan toegestaan rijden. Dit zou een uitgelezen kans zijn om elektrische voertuigen te promoten door deze als uitzondering op te nemen, maar helaas.Dreamvoid schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:19:
Lastige zijn die lokale uitzonderingsregels - in Amsterdam waar nu de snorfietsen de rijbaan op moeten, geldt dat ook voor elektrische snorfietsen (dus inclusief e-bikes met gashendel, en steps). Het wordt er dus niet eenvoudiger op, en met je Xiaomi de rijbaan op lijkt me nogal onwenselijk.
Verwijderd
Wie kan me helpen? Ik kan mijn m365 niet uitlezen, ik heb ‘m gekocht via Marktplaats (zonder manual) en ik heb de apps Ninebot, Fireplus en MiHome geprobeerd. Ik heb er al op gereden en doet het goed maar wil even weten van hoe en wat, Ik zou ‘m zo graag even naar willen laten kijken. (ik woon in Groningen)
Bij voorbaat dank
Bij voorbaat dank
kun je er geen conntectie mee maken ?
Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:11:
Wie kan me helpen? Ik kan mijn m365 niet uitlezen, ik heb ‘m gekocht via Marktplaats (zonder manual) en ik heb de apps Ninebot, Fireplus en MiHome geprobeerd. Ik heb er al op gereden en doet het goed maar wil even weten van hoe en wat, Ik zou ‘m zo graag even naar willen laten kijken. (ik woon in Groningen)
Bij voorbaat dank
Weet je zeker dat het een M365 is? Er zijn ontzettend veel clones in omloop inmiddels en die lijken als twee druppels water op de M365. Open schroeven, zou ik zeggenVerwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:11:
Bij voorbaat dank
Verwijderd
Klopt, al een paar keer geprobeerd met 3 verschillende apps. Het vervelende is dat ik m via marktplaats heb gekocht, rijdt prima, ziet er echt uit als een m365..
Ik heb inmiddels ook 1 zwarte M365 besteld via Amazon.es maar vreemd genoeg is ie na 2 dagen nog steeds niet verzonden... spulletjes van Curious Joe al wel binnen overigens.
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 07-11-2018 18:57 ]
Verwijderd
OjeeCrihzz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:38:
[...]
Weet je zeker dat het een M365 is? Er zijn ontzettend veel clones in omloop inmiddels en die lijken als twee druppels water op de M365. Open schroeven, zou ik zeggen. Of optie twee: probeer het eerst nog even met een andere telefoon.

Probeer anders even het bluetooth password te resetten:Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:49:
[...]
Klopt, al een paar keer geprobeerd met 3 verschillende apps. Het vervelende is dat ik m via marktplaats heb gekocht, rijdt prima, ziet er echt uit als een m365..
YouTube: Xiaomi M365 🛴 Bluetooth & Password RESET ♻️ Eas...
Heb je mischien een paar foto's?
Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:49:
[...]
Vergelijken met een M365 van iemand anders is het meest makkelijk denk ik. Maar wie weet helpt een bluetooth reset of andere telefoon ook om vast te stellen of het een echte is. Sommige clones zijn aan de buitenkant nagenoeg identiek. Je ziet ze zelfs op marktplaats voor rond de 300 euro dacht ik.Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:59:
[...]
Ojee![]()
dat meen je niet. Hij ziet er écht uit als een Xiaomi en rijdt wel fijn, is dat de enige manier om er achter te komen door ‘m open te schroeven? Wat zijn herkenningspunten dat het een echte is? Gut wat rot dat er niemand is waar ik naartoe kan gaan. Ik ben geen techie nl
Verwijderd
Hoi Crihzz! Bedankt voor jouw reply. Ik las net ook deze info over fakesCrihzz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:09:
[...]
Vergelijken met een M365 van iemand anders is het meest makkelijk denk ik. Maar wie weet helpt een bluetooth reset of andere telefoon ook om vast te stellen of het een echte is. Sommige clones zijn aan de buitenkant nagenoeg identiek. Je ziet ze zelfs op marktplaats voor rond de 300 euro dacht ik.

Verwijderd
Geprobeerd, ik hoorde zachtere piepjes, niet zo hard als in de clip die je stuurde. Krijg geen verbinding of iets te zien wat lijkt op een bluetooth modus wel energy modus (groen ledje gaat aan naar 3 keer snel drukken op de knop)hpmkruit schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:25:
[...]
Probeer anders even het bluetooth password te resetten:
YouTube: Xiaomi M365 🛴 Bluetooth & Password RESET ♻️ Eas...
Probeer eens met de app m365 Tools of je de step überhaupt wel ziet via BT.
Gewoon even extern een foto hosten op een website.Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:31:
[...]
Het lukt me niet want heb te weinig ‘karma punten’ bij tweakersom foto’s te plaatsen..
Free image host op google moet wel wat hits opleveren.
Basement Bios ---- Exo-S
3 keer drukken?Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:34:
[...]
Geprobeerd, ik hoorde zachtere piepjes, niet zo hard als in de clip die je stuurde. Krijg geen verbinding of iets te zien wat lijkt op een bluetooth modus wel energy modus (groen ledje gaat aan naar 3 keer snel drukken op de knop)
Ik dacht dat het bij mij 2 keer was...
Verwijderd
Hierbij de linkMystikal schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:52:
[...]
Gewoon even extern een foto hosten op een website.
Free image host op google moet wel wat hits opleveren.
https://postimg.cc/gallery/1v1l1638a/
Is in ieder geval niet dezelfde als ik heb.Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:09:
[...]
Hierbij de link
zie achter kant bij jou 4 rubbers zitten voor schroeven, ik heb er 3.. voorbeeld spatbord
ook aansluiting bedrading naar handrem en bij remschijf zien er anders uit dan bij mij.
edit.
Nu ik verder kijk, zwarte ipv grijze draden naast de rode.
ander voorwiel?...
[ Voor 47% gewijzigd door bleufred1 op 08-11-2018 16:31 ]
Ai, ik was er al een beetje bang voor. Maar goed, hij rijdt dus wel lekker. Dat is natuurlijk het belangrijkst. Wel vervelend/flauw dat iemand deze step onder een verkeerde naam te koop heeft aangeboden.Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:23:
[...]
Hoi Crihzz! Bedankt voor jouw reply. Ik las net ook deze info over fakes(zelfs met de genoemde app Minirobot lukt het me niet te connecten er word ook aangegeven moederbord onderdelen te vervangen zoals bluetooth onderdeel, maar ja daar weet ik weinig van
) : https://www.reddit.com/r/...p&utm_medium=comment_list
----------------- knipperdeknip-----------
Ik ben nu wel extra benieuwd geworden naar hoe jouw step er van binnen uit ziet...stiekem toch even open laten schroeven door een handige buurman?
[ Voor 11% gewijzigd door Crihzz op 09-11-2018 18:19 ]
Omdat de leverdatum vd zwarte maar bleef veranderen gisteren geswitcht naar de witte, deze werd vandaag verzonden. Ik kijk er naar uit
Verwijderd
Dat is het punt, die heb ik niet en durf ik niet. Lees wel veel over EU versie etc. Dus denk niet eens nep maar verschillende versies oid.Crihzz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:25:
[...]
Ai, ik was er al een beetje bang voor. Maar goed, hij rijdt dus wel lekker. Dat is natuurlijk het belangrijkst. Wel vervelend/flauw dat iemand deze step onder een verkeerde naam te koop heeft aangeboden.
----------------- knipperdeknip-----------
Ik ben nu wel extra benieuwd geworden naar hoe jouw step er van binnen uit ziet...stiekem toch even open laten schroeven door een handige buurman?
Ik neem aan dat er inderdaad meerdere "versies" van de M365 bestaan inmiddels, hij is al een tijdje te koop en er zijn vast bugs hersteld/verbeteringen doorgevoerd. Is er geen tweaker in de buurt bij Bucky die handig is met een schroevendraaier? Dan weten we in iedergeval of je verder kan stoeien met de originele app.Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:39:
[...]
Dat is het punt, die heb ik niet en durf ik niet. Lees wel veel over EU versie etc. Dus denk niet eens nep maar verschillende versies oid.
Verwijderd
Ik zie ze nou op gearbest staan voor €352. Waar let ik nou op bij bestellen wil uiteraard geen douane kosten betalen. Wachten vind ik geen probleem.. Hoop dat iemand ff duwtje in de goede richting kan geven. Kan overigens alleen met iDEAL betalen.
Edit: Wat is het verschil tussen de Europe version en waar geen "Europe" bij staat. Die laatste is namelijk €325
Edit: Wat is het verschil tussen de Europe version en waar geen "Europe" bij staat. Die laatste is namelijk €325
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2018 23:08 ]
Heb mijn ES2 bij Gearbest vandaan, duurde wel bijna 2 maanden. Zou zelf altijd bij China shops met PayPal betalen vanwege de extra bescherming, al heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad met GB. Betreft de versies, volgens mij heeft de EU-versie een extra set banden, wat verder de verschillen zijn kunnen de Xiaomi rijders denk beter aangeven.Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:05:
Ik zie ze nou op gearbest staan voor €352. Waar let ik nou op bij bestellen wil uiteraard geen douane kosten betalen. Wachten vind ik geen probleem.. Hoop dat iemand ff duwtje in de goede richting kan geven. Kan overigens alleen met iDEAL betalen.
[ Voor 9% gewijzigd door Mvdbeld op 10-11-2018 08:06 ]
W
Voor een paar tientjes meer haal je m op bij Amazon Spanje (https://www.amazon.es/Xiaomi-Mi-Scooter-Patinete-eléctrico/dp/B077QQ1DMT ) ; heb je m sneller en bovendien 2 jaar garantie vanuit Amazon!Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:05:
[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 12-11-2018 18:12 ]
Eu versie lijkt me in ieder geval wat firmware betreft overeenkomstig afgestemd/ingesteld op de gemiddelde snelheids beperkende wetgeving in Europa. Twee extra bandjes en een "EU" stekker aan de lader.
Ik zocht nog een witte m365, daarvan is de EU versie flink duurder bij Gearbest. De andere versie is die nog redelijk geprijst.
De Ninebot ES2 Black is trouwens vandaag ook in de flash sale (voor 317). De ES1 ook nog, maar lijkt weer iets duurder dan paar dagen geleden.
De grote favoriet lijkt nog steeds de xiaomi M365 te zijn. Ik heb zelf alleen nog op de ES1 gereden.
Als je een nieuw account aanmaakt op gearbest kan je ook nog een paar procent cashback krijgen trouwens op 1 van de cashback sites.
Behalve de extra set bandjes lijkt het niet veel te verschillen?Difference Between Common and Europe Version:
Xiaomi electric scooter common version only has a charger as accessory in package.
Europe version has rich accessories: power adapter, EU plug, pair of spare tires, extending nozzle, T-shaped wrench, screws, English user manual.
De Ninebot ES2 Black is trouwens vandaag ook in de flash sale (voor 317). De ES1 ook nog, maar lijkt weer iets duurder dan paar dagen geleden.
De grote favoriet lijkt nog steeds de xiaomi M365 te zijn. Ik heb zelf alleen nog op de ES1 gereden.
Als je een nieuw account aanmaakt op gearbest kan je ook nog een paar procent cashback krijgen trouwens op 1 van de cashback sites.
[ Voor 8% gewijzigd door xileS op 10-11-2018 13:27 ]
Verwijderd
Opzich is de winter om de hoek dus vind ik 2 maanden wachten geen probleem. Zijn er hier meer met ervaring bestellen bij haar best wil hem echt het liefst morgen bestellen. Zie ook nergens staan waar je de "railway" kan kiezen..
Zullen er nog betere aanbiedingen komen rond black friday, of zal het dan ongeveer hetzelfde zijn als nu met 11-11? Iemand die daar wat op heeft gelet toevallig?
Zit zelf nu naar een ES2 te kijken (extra accu kan altijd nog), maar ja, als ik wat meer korting kan krijgen altijd fijn natuurlijk
Zit zelf nu naar een ES2 te kijken (extra accu kan altijd nog), maar ja, als ik wat meer korting kan krijgen altijd fijn natuurlijk
Ja ik vind die ES2 aanbieding van GearBest ook erg interessant. Vooral vanwege de vering en harde bandjes, dus geen kans op lekken zoals bij de M365.
Maar ik ben een beetje huiverig om zoiets groots helemaal uit China te bestellen. Ook omdat het niet helemaal duidelijk is hoeveel er nog bij komt.
Edit: De flash sale liep gisteravond af maar is nu blijkbaar 3 dagen verlengd!
Maar ik ben een beetje huiverig om zoiets groots helemaal uit China te bestellen. Ook omdat het niet helemaal duidelijk is hoeveel er nog bij komt.
[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 11-11-2018 20:28 ]
Je ziet het pas bij het afrekenen en je hebt dan keuze tussen railway priority mail of railway express. Precieze verschil weet ik niet, maar zo te zien duren ze beide even lang. Voorheen was er alleen railway priority mail en dat ging prima, wist van te voren dat paar maanden kon duren. Door de lange verzendmethode komt het geloof ik eerst ergens in Polen en Duitsland en daardoor is de kans op extra kosten al best klein. Als die er wel zijn, moet je die wel zelf betalen.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 23:36:
Opzich is de winter om de hoek dus vind ik 2 maanden wachten geen probleem. Zijn er hier meer met ervaring bestellen bij haar best wil hem echt het liefst morgen bestellen. Zie ook nergens staan waar je de "railway" kan kiezen..
ja het is een fake..
4 schroefjes aan de achterkant bij het spatbord
van voren geen logo waar je je voeten voorste been zet
je kabels zijn een andere kleur
4 schroefjes aan de achterkant bij het spatbord
van voren geen logo waar je je voeten voorste been zet
je kabels zijn een andere kleur
Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:09:
[...]
Hierbij de link
Gewoon doen. Met priority line heb je geen bijkomende kostenGekkePrutser schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:51:
Ja ik vind die ES2 aanbieding van GearBest ook erg interessant. Vooral vanwege de vering en harde bandjes, dus geen kans op lekken zoals bij de M365.
Bij Fnac en Vandenborre koop je hem in België voor 399 euro momenteel.
Misschien een beetje offtopic maar aangezien er hier heel wat discussie is RDW en elektrische steps vroeg ik me af een dergelijk systeem legaal zou zijn in Nederland:
-Max 250W
-Alleen vermogen leveren als je zelf stept
-Max 25km/u
YouTube: DIY Electric Scooter Part 3: Kick Detection & Improvements
En of er al een dergelijke productie step zou zijn die dit eventueel ook kan.
-Max 250W
-Max 25km/u
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Zie: KrullenO in "Xiaomi M365 elektrische step scooter"ice-T106 schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:20:
Misschien een beetje offtopic maar aangezien er hier heel wat discussie is RDW en elektrische steps vroeg ik me af een dergelijk systeem legaal zou zijn in Nederland:
-Max 250W
-Max 25km/u
Ah nice, misschien is met die uitspraak een dergelijk goedkope DIY oplossing dan ook legaal.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Heb je nu niet perse een VIN nummer nodig dan?gregbem81 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:40:
Ondertussen nog iemand naar de rdw geweest? Ik vraag me af of dat überhaupt wel nodig is wanneer je al een verzekering hebt kunnen regelen?
Mijn plaatje is sinds gisteren eindelijk binnen. Verzekerd als Xiaomi bij Unigarant!
[Afbeelding]
Ik ben dit topic een beetje aan het doorspitten omdat ik ook graag een e step wil gaan aanschaffen .dit als reden omdat ik slijtage op mijn knie gewrichten heb en hierdoor niet meer goed kan fietsen .een e step zal dan een mooie uitkomst bieden ipv de auto pakken voor korte stukjes. ik ben in het bezit van .bromfiets,motor en auto rijbewijs maar ik vraag mij af omdat ik lees dat hier mensen aar de rdw gaan voor een VIN nummer en anderen gewoon een verzekering krijgen zonder VIN nummer,
begrijp ik uit bovenstaand bericht dat je geen VIN nummer nodig hebt voor de verzekering? en dat deze verzekering gewoon onder de naam Xiaomi M365 e step word opgenomen?
overigens zou ik niet graag een e step op bv blauw kenteken willen omdat een kenteken je naam geschreven moet worden. en ik mag voor bepaalde belasting niet teveel kentekens op mijn naam hebben staan.
Je krijgt met (of zonder) een VIN nummer wellicht een verzekering, maar de M365 heeft geen typegoedkeuring dus alsnog is het niet legaal. De mensen die ermee rijden nemen dus een risico - of je dat wilt nemen is voor iedereen persoonlijk.
Ok maar je bent in ieder geval dan wel verzekerd en hebt papieren ervan ,en er zit dan een plaatje op wat zichtbaar is. Nederland is echt een muggenzift land wat dat betreft. we praten over een stepje van 12 kilo. nog lichter dan een e bike . wie ga je daar mee doodrijden? maar volgens mij kan er nooit een type goedkeuring op zo´n stepje komen. onder welke categorie moet hij dan vallen.. zit geen zadel ,spiegels en knipperlichten op.Dreamvoid schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:52:
Je krijgt met (of zonder) een VIN nummer wellicht een verzekering, maar de M365 heeft geen typegoedkeuring dus alsnog is het niet legaal. De mensen die ermee rijden nemen dus een risico - of je dat wilt nemen is voor iedereen persoonlijk.
Je bent dus niet verzekerd.drestar schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:21:
[...]
Ok maar je bent in ieder geval dan wel verzekerd en hebt papieren ervan ,en er zit dan een plaatje op wat zichtbaar is. Nederland is echt een muggenzift land wat dat betreft. we praten over een stepje van 12 kilo. nog lichter dan een e bike . wie ga je daar mee doodrijden? maar volgens mij kan er nooit een type goedkeuring op zo´n stepje komen. onder welke categorie moet hij dan vallen.. zit geen zadel ,spiegels en knipperlichten op.
Je (of de fabrikant) moet er gewoon voor zorgen dat het ding in een bepaalde categorie valt (en dus aan die specifieke set van eisen voldoet), dan is er geen probleem.
Vaak bu'j te bang!
Niet verzekerd?? .maar waarom kan je dan bij verzekeringsmaatschappijen wel een verzekering afsluiten op zo´n ding? je kan toch niks laten verzekeren als er niks te verzekeren valt?-tom-562 schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:41:
[...]
Je bent dus niet verzekerd.
Je (of de fabrikant) moet er gewoon voor zorgen dat het ding in een bepaalde categorie valt (en dus aan die specifieke set van eisen voldoet), dan is er geen probleem.
het word allemaal ingewikkeld ,ik hoop dat heel Nederland op een e step gaat rijden dan moeten ze het wel gedogen
[ Voor 10% gewijzigd door drestar op 12-11-2018 19:16 ]
Inderdaad, hij valt op dit moment overal buiten; onder andere door het ontbreken van de spiegel, zadel en de reflectoren aan de zijkant.drestar schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:21:
[...]
Ok maar je bent in ieder geval dan wel verzekerd en hebt papieren ervan ,en er zit dan een plaatje op wat zichtbaar is. Nederland is echt een muggenzift land wat dat betreft. we praten over een stepje van 12 kilo. nog lichter dan een e bike . wie ga je daar mee doodrijden? maar volgens mij kan er nooit een type goedkeuring op zo´n stepje komen. onder welke categorie moet hij dan vallen.. zit geen zadel ,spiegels en knipperlichten op.
Tja 12 kilogram plus een mens van misschien wel 75 kilogram die met 7 meter per seconde tegen een stilstaande persoon of stilstaand object aanrijdt...
Maar nee, je bent echt niet verzekerd. Het eerste dat een verzekeraar altijd doet is kijken of de schade wel echt door de verzekeraar vergoed dient te worden...en...tja dat hoeft niet als blijkt dat de "Segway" waar je op reed in werkelijkheid een Xiaomi M365 is die in Nederland niet als bijzondere bromfiets of elektrische snorfiets is aangemerkt. En ja, daar gaat een verzekeraar toch echt "flauw" over doen als het er op aan komt.
Wat een onzin man, hij is toch echt verzekerd als een Xiaomi M356 e-scooter op mijn polis. Lijkt me duidelijk toch voor de verzekeraar, zelfs incluus serienummer.Crihzz schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:47:
[...]
Maar nee, je bent echt niet verzekerd. Het eerste dat een verzekeraar altijd doet is kijken of de schade wel echt door de verzekeraar vergoed dient te worden...en...tja dat hoeft niet als blijkt dat de "Segway" waar je op reed in werkelijkheid een Xiaomi M365 is die in Nederland niet als bijzondere bromfiets of elektrische snorfiets is aangemerkt. En ja, daar gaat een verzekeraar toch echt "flauw" over doen als het er op aan komt.
In principe kan je (bij wijze van spreken) een Yamaha R1 motorfiets (tegen de 200 pk) gewoon opgeven bij je bromfietsverzekering. Idem voor opgevoerde bromfietsen. Dat de verzekering je verzekeringspapieren opstuurt betekend nog niet dat je daadwerkelijk verzekerd bent.drestar schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:14:
[...]
Niet verzekerd?? .maar waarom kan je dan bij verzekeringsmaatschappijen wel een verzekering afsluiten op zo´n ding? je kan toch niks laten verzekeren als er niks te verzekeren valt?
het word allemaal ingewikkeld ,ik hoop dat heel Nederland op een e step gaat rijden dan moeten ze het wel gedogen
Het is niet ingewikkeld
Vaak bu'j te bang!
Bedankt voor je antwoord. hier zat ik op te wachten. inderdaad als er Xiaomi e scooter op je polis staat is het geen Segway lijkt mij. je bent dan dus wel verzekerd want anders gaat een verzekering maatschappij je echt geen polis verkopen.Dejagan schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:53:
[...]
Wat een onzin man, hij is toch echt verzekerd als een Xiaomi M356 e-scooter op mijn polis. Lijkt me duidelijk toch voor de verzekeraar, zelfs incluus serienummer.
Je verhaal klopt volgens mij niet helemaal. je kan misschien wel een Yamaha R1 als bromfiets opgeven aan je verzekering maar dan pleeg je zelf fraude.-tom-562 schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:32:
[...]
In principe kan je (bij wijze van spreken) een Yamaha R1 motorfiets (tegen de 200 pk) gewoon opgeven bij je bromfietsverzekering. Idem voor opgevoerde bromfietsen. Dat de verzekering je verzekeringspapieren opstuurt betekend nog niet dat je daadwerkelijk verzekerd bent.
Het is niet ingewikkeldHet is simpel. Heeft je voertuig een typegoedkeuring, dan kan je het verzekeren en mag je er legaal mee op de weg
Helaas, je bent echt niet verzekerd...maar je mag wel premie betalen. Het vervelende is dat je dit pas merkt wanneer je aanspraak gaat maken op je verzekering. Je hoeft me niet op mijn woord te geloven maar ik hoop toch echt dat je het niet hoeft te ondervinden, het kan namelijk een hele dure grap worden. Laat je maar eens goed informeren door je eigen verzekeraar of bel gewoon naar een andere verzekeraar (dan hoef je geen slapende honden wakker te maken).Dejagan schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:53:
[...]
Wat een onzin man, hij is toch echt verzekerd als een Xiaomi M356 e-scooter op mijn polis. Lijkt me duidelijk toch voor de verzekeraar, zelfs incluus serienummer.
Verwijderd
Voor iedereen die denkt een step zonder type goedkeur te verzekeren..
Jullie hebben helemaal 100% gelijk.. laat even weten wat de verzekering er van vond nadat je iemand ondersteboven crossd.
Jullie hebben helemaal 100% gelijk.. laat even weten wat de verzekering er van vond nadat je iemand ondersteboven crossd.
Ok, ik heb namelijk van mijn assurantiecontact wat anders gehoord maargoed onze meningen verschillen dus op dit vlak.Crihzz schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:46:
[...]
Helaas, je bent echt niet verzekerd...maar je mag wel premie betalen. Het vervelende is dat je dit pas merkt wanneer je aanspraak gaat maken op je verzekering. Je hoeft me niet op mijn woord te geloven maar ik hoop toch echt dat je het niet hoeft te ondervinden, het kan namelijk een hele dure grap worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Dejagan op 12-11-2018 20:54 ]
Verzekeren kan, ze beginnen pas te miepen als je iemand aanrijd.Dejagan schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:51:
[...]
Ok, jij weet het duidelijk beter dan mijn assurantiepersoon zelf.
Ik begrijp wat je bedoelt en ik weet dat het niet leuk is om te horen maar eigenlijk is het heel eenvoudig. Als je een bromfiets verzekerd krijgt als snorfiets en je krijgt een ongeluk...dan blijkt uit onderzoek dat je een ongeluk met een brommer hebt gehad....en oeps, je had een snorfietsverzekering. De verzekeraar kan er dan dus gewoon onderuit. Ze kunnen van alles aanvoeren op zo'n moment, zeer waarschijnlijk "frauderen" bij de verzekeringsaanvraag.Dejagan schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:51:
[...]
Ok, ik heb namelijk van mijn assurantiecontact wat anders gehoord maargoed onze meningen verschillen dus op dit vlak.
Hetzelfde is mogelijk bij de M365. Jouw verzekeraar heeft deze zeer waarschijnlijk onder dezelfde categorie als de Segway verzekerd (bijzondere bromfiets oid). Op die manier lijkt op papier in ieder geval alles te kloppen. Krijg je een ongeluk dan blijkt uit onderzoek dat de M365 geen bijzondere bromfiets is....dus hetzelfde verhaal als bij de brommer die als snorfiets verzekerd was.
Als jij eerlijk je e step opgeeft aan de verzekering en hun vervolgens jou e step verzekeren en de voertuig gegevens kloppen met wat de polis papieren staat dan is de verzekering dus ook verantwoordelijk daarvoor want hun hebben jou verzekerd. zo zie ik het,
anders pleegt de verzekering fraude en kan je ze daarvoor ook aanklagen lijkt mij.
anders pleegt de verzekering fraude en kan je ze daarvoor ook aanklagen lijkt mij.
Ja Oke je hebt het telkens over dat je zelf een voertuig ergens voor gaat opgeven als iets anders..maar als de verzekering zelf gaat uitzoeken onder welke categorie ze jou step plaatsen heb jij dat niet gedaan. ik ga mezelf dus echt niet schuldig maken door de verzekering te misleiden dat ik een Segway wil verzekeren terwijl ik een e step heb, ik laat dat de verzekering lekker uitzoeken.Crihzz schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:06:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt en ik weet dat het niet leuk is om te horen maar eigenlijk is het heel eenvoudig. Als je een bromfiets verzekerd krijgt als snorfiets en je krijgt een ongeluk...dan blijkt uit onderzoek dat je een ongeluk met een brommer hebt gehad....en oeps, je had een snorfietsverzekering. De verzekeraar kan er dan dus gewoon onderuit. Ze kunnen van alles aanvoeren op zo'n moment, zeer waarschijnlijk "frauderen" bij de verzekeringsaanvraag.
Hetzelfde is mogelijk bij de M365. Jouw verzekeraar heeft deze zeer waarschijnlijk onder dezelfde categorie als de Segway verzekerd (bijzondere bromfiets oid). Op die manier lijkt op papier in ieder geval alles te kloppen. Krijg je een ongeluk dan blijkt uit onderzoek dat de M365 geen bijzondere bromfiets is....dus hetzelfde verhaal als bij de brommer die als snorfiets verzekerd was.
Ja, dat doe je met zo'n step toch ook.. dat is het punt wat ik wil makendrestar schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:42:
[...]
Je verhaal klopt volgens mij niet helemaal. je kan misschien wel een Yamaha R1 als bromfiets opgeven aan je verzekering maar dan pleeg je zelf fraude.
Vaak bu'j te bang!
Ik snap jou punt wel , maar als de verzekering zelf jou step onder iets anders plaatst moet jij daar toch niet voor opdraaien? ik heb mijn verzekering vandaag gebeld en die gingen inderdaad kijken waaronder ze de step moeten plaatsen. morgen bellen ze terug.
De M365 mag officieel de weg niet op in Nederland. Dat maakt dat ze er absoluut onderuit kunnen als er wat mis gaat, helaas. De verzekeraar kan/gaat niet controleren of jouw voortuig gekeurd is door de RDW, daar is de RDW namelijk voor. De verzekeringspapieren en het verzekeringsplaatje zijn natuurlijk wel handig te gebruiken om de indruk te wekken dat het allemaal in orde is wanneer je een keer wordt aangehouden door een onwetende agent.
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan de RDW. die sturen je van het kastje naar de muur omdat ze het zelf ook niet weten en je krijgt bij hun ook telkens weer iemand anders te spreken die niet op de hoogte van elkaar zijn. echt een zooitje die RDW.
Dit topic is gesloten.