Het grote Xbox One X slowchat topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 23.864 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
miicker schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:57:
Ik hoop morgen met black friday ergens een goede deal te scoren. Mocht dat niet lukken, dan ga ik hem morgen waarschijnlijk alsnog kopen :+ Iemand die al ergens een aardige deal tegen is gekomen?
Te laat aangezien het al Zaterdag is maar in Belgie kreeg je in de Carrefour per 100 euro ofzo een waardebon van 20 euro terug, maar veel meer deals ga je niet vinden + dat was ook niet echt een One X deal maar meer een koop whatever voor 100 euro en krijg 20 euro coupon deal.

Op Bol is een One X momenteel 488 voor Black Friday weekend maar meer moet je niet verwachten en is ook logisch als je nadenkt.
Console is pas een dikke 2.5 weken oud + verkoopt gewoon goed dus geen reden voor een Black Friday sale en MS maakt al geen winst erop aan 499 dus 399 of dergelijke mag je vergeten om snel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@Katmi heb hem uiteindelijk gewoon gekocht, met een extra controller + assassins creed origings + forza 7 :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Burlok86 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:44:
Naar aanleiding van dit artikel in het normale topic
https://www.pcmag.com/new...ors-with-xbox-one-x-one-s
Zijn er hier mensen die hem hebben aangesloten via een beveiligde stekkerdoos?
Ondervind je echt problemen of is het meer een aanbeveling?

Ik zou namelijk mijn originele X1 willen vervangen met de X, maar ik heb alle kabels netjes weggewerkt met 1 stekkerblok in mijn TV-meubel.
Ik heb hem ook op een beschermde stekkerdoos aangesloten. Eentje met filter en bliksembeveiliging.

Denk niet dat de problemen die ik ondervind daar aan liggen. Ik heb overigens ook geen keuze aangezien ik maar 1 stopcontact heb.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Phusebox schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:32:
[...]

Ik heb hem ook op een beschermde stekkerdoos aangesloten. Eentje met filter en bliksembeveiliging.

Denk niet dat de problemen die ik ondervind daar aan liggen. Ik heb overigens ook geen keuze aangezien ik maar 1 stopcontact heb.
als je a) problemen ervaart en b) iets doet wat tegen het advies van de producent gaat zou ik op z'n minst even proberen of de problemen opgelost zijn als je geen beveiliging gebruikt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ramon schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:05:
[...]
als je a) problemen ervaart en b) iets doet wat tegen het advies van de producent gaat zou ik op z'n minst even proberen of de problemen opgelost zijn als je geen beveiliging gebruikt.
Tja is geen optie om hem zonder die beveiliging te gebruiken dus leuk van Microsoft maar beetje domme actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes91
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-02-2020
Burlok86 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:44:
Naar aanleiding van dit artikel in het normale topic
https://www.pcmag.com/new...ors-with-xbox-one-x-one-s
Zijn er hier mensen die hem hebben aangesloten via een beveiligde stekkerdoos?
Ondervind je echt problemen of is het meer een aanbeveling?

Ik zou namelijk mijn originele X1 willen vervangen met de X, maar ik heb alle kabels netjes weggewerkt met 1 stekkerblok in mijn TV-meubel.
Ik heb mijn oude One ook vervangen voor een One X. Deze One X zit aangesloten op een stekkerblok met overspanningsfilter en geeft bij mij geen enkel probleem.
Ik wist ook niet dat dit problemen zou geven, tot ik je post zag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik had een PS4 en heb er nu dus een Xbox One X bijgekocht. Er zijn een aantal dingen die ik wel jammer vind:
- Geen headset inbegrepen (en dat voor €500 :s )
- Geen oplaadbare batterijen, wat ik toch wel belachelijk vind voor controllers van +- €60,-

Maar over het algemeen vind ik het echt een enorme vooruitgang. Het menu van PS4 is gewoon niet handig, het voelt allemaal niet natuurlijk, zelfs nu ik al ongeveer 2-3 jaar een PS4 heb heb ik het idee dat ik nu al meer gewend ben aan de interface van de xbonex. Het verschil in snelheid is ook enorm, maar dat is een oneerlijke vergelijking, aangezien ik geen PS4 Pro heb, maar over het algemeen ben ik enorm positief over de One X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
Grawler schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:45:
Ik heb vandaag bij BCC de Philips 4K Ultra HD TV 50PUS6162/12 gehaald. Even schrikken toen de Xbox zei dat HDR10 niet ondersteund werd, maar dat was een kwestie van YCC 4:2:2 aanvinken in de instellingen van de TV en de Xbox.
HDR heeft ook weinig voordelen met een dergelijk paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:21
miicker schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:41:
Ik had een PS4 en heb er nu dus een Xbox One X bijgekocht. Er zijn een aantal dingen die ik wel jammer vind:
- Geen oplaadbare batterijen, wat ik toch wel belachelijk vind voor controllers van +- €60,-
Ieder z'n eigen mening natuurlijk, maar ik vind je punten persoonlijk niet erg valide ;)

De 'oortjes' welke je vroeger bij de Xbox kreeg - en nu nog steeds bij de PS4 - stelden echt niets voor. Als je een beetje gamer bent dan heb je een fatsoenlijke headset, dat is 10x beter. Of je moet @DutchOwnage heten :+

Het ontbreken van oplaadbare batterijen vind ik juist top. Nu kun je zelf bepalen wat voor batterij/accu je gebruiken gaat. Bij de PS4 ben je gebonden aan de geïntegreerde accu, welke ik magertjes vind. Als voorbeeld: de accu van de MS 'play and charge kit' gaat veel langer mee dan de PS4 accu. Kost wel weer ruim €20,- extra, maar je krijgt daar een hoop gemak voor terug.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Rossi46 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:55:
[...]

Ieder z'n eigen mening natuurlijk, maar ik vind je punten persoonlijk niet erg valide ;)

De 'oortjes' welke je vroeger bij de Xbox kreeg - en nu nog steeds bij de PS4 - stelden echt niets voor. Als je een beetje gamer bent dan heb je een fatsoenlijke headset, dat is 10x beter. Of je moet @DutchOwnage heten :+

Het ontbreken van oplaadbare batterijen vind ik juist top. Nu kun je zelf bepalen wat voor batterij/accu je gebruiken gaat. Bij de PS4 ben je gebonden aan de geïntegreerde accu, welke ik magertjes vind. Als voorbeeld: de accu van de MS 'play and charge kit' gaat veel langer mee dan de PS4 accu. Kost wel weer ruim €20,- extra, maar je krijgt daar een hoop gemak voor terug.
Een hoop gemak? :+ Je moet altijd je controller opladen met een kabel, voor mijn PS4 heb ik gewoon een dock waar de controllers in staan, die dingen zijn dus altijd opgeladen.
Mijn punt is dat die play en charge kit er gewoon bij zou moeten zitten voor deze prijs, en dan hebben mensen nog steeds de mogelijkheid om zelf batterijen er in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:21
miicker schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:59:
[...]

Een hoop gemak? :+ Je moet altijd je controller opladen met een kabel, voor mijn PS4 heb ik gewoon een dock waar de controllers in staan, die dingen zijn dus altijd opgeladen.
Mijn punt is dat die play en charge kit er gewoon bij zou moeten zitten voor deze prijs, en dan hebben mensen nog steeds de mogelijkheid om zelf batterijen er in te stoppen.
Alsof de PS4 standaard met een dockingstation komt ;) Die zijn ook gewoon voor de Xbox controllers verkrijgbaar.

Standaard erbij zou mooi zijn inderdaad. Toch ben ik persoonlijk erg tevreden met de keuze die MS heeft gemaakt.

En verder is de XOX inderdaad een gaaf apparaat 8)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 17:50
Weet iemand of de xbox one S op rdec weer een mooie aanbieding heeft voor 180€?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:45
Rossi46 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:55:
[...]

Die "oortjes" waar jij naar refereert werken anders nog perfect hoor :9 . Ik hoor iedereen en iedereen hoort mij in de chat, prima toch. Komt natuurlijk bij dat ik voor meer dan 50% doof ben aan de linkerkant dus de headset discussie gaat over het algemeen wel aan mij voorbij :o. Audio is voor mij nooit echt een ding geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 02-12-2017 10:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa O+

Sinds vandaag ook de trotse eigenaar van een Xbox One X. Van het weekend een 4K TV in huis (geen HDR, maar dan nog) en begon toch te kriebelen.

Stoute schoenen aan getrokken en vandaag maar één opgehaald in mijn pauze. Ben meteen verliefd. Battlefront 2 draait als een zonnetje en Battlefield 1 ook ge-wel-dig!

Nu nog wachten op de XB1X Enhancement Patch voor de Witcher 3 en ik kan helemaal los.

O+ O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomCreated
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-03-2023
Beste mede tweakers,

Enkele weken terug heb ik de Xbox One X besteld. Tot mijn blijdschap deze in ontvangst genomen.

Sinds ik echter Cod WW2 en Xbox One X enhanced games speel merk ik op dat de console een geluid maakt wat identiek is aan coil whining zoals de GTX970 heeft gehad.

Er zijn diverse meldingen van die ik heb gevonden zoals op reddit:

https://www.google.nl/amp...mments/7c7d7s/coil_whine/

Is er iets wat ik hier zelf tegen kan doen? Want het is echt alleen tijdens het spelen van games. Bij bepaalde games hoor je het harder dan anderen.

Heb ook contact gezocht bij Microsoft en die gaven aan even afwachtten of het bij meerdere games is anders omruilen. Maar wilde eerst navragen vanuit dit forum of er zelf iets is wat je ertegen kan doen, dit ook aangezien de meeste hier wel de kennis bezitten over de hardware die in de consoles/pc's zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:27

Rmg

Ik heb vandaag bij BCC de Philips 4K Ultra HD TV 50PUS6162/12 gehaald. Even schrikken toen de Xbox zei dat HDR10 niet ondersteund werd, maar dat was een kwestie van YCC 4:2:2 aanvinken in de instellingen van de TV en de Xbox.
43 inch versie is in de aanbieding bij de Makro, alleen ik vind een paar posts over de vrij hoge input lag van deze tv. Ervaar jij dit ook of valt het alles mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:56

cptbuttlick

Team green

Ik zit te denken om mijn pc weg te doen wegens de lage playerbase bij games.
Is de X aan te raden tegenover de S ?
Ik heb nu een S staan waar ik opzicht wel plezier mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
cptbuttlick schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:52:
Ik zit te denken om mijn pc weg te doen wegens de lage playerbase bij games.
Is de X aan te raden tegenover de S ?
Ik heb nu een S staan waar ik opzicht wel plezier mee heb.
Ligt er puur wat voor setup je hebt en hoeveel waarde je hecht aan betere graphics of framerates. Als je je pc wegdoet denk ik dat je daar eigenlijk niet super veel om geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

Phusebox schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:00:
[...]

Ligt er puur wat voor setup je hebt en hoeveel waarde je hecht aan betere graphics of framerates. Als je je pc wegdoet denk ik dat je daar eigenlijk niet super veel om geeft.
ww2 ziet er eigelijk hetzelfde uit op de xbox one dan op de pc op ultra....
Op de pc zijn er ook nogal wat vervelende bugs en geen ranked play.
ook worden op de xbox meer games gespeeld ( MW remastered ) die op de pc niet gespeeld word.
Ik heb een goede pc met 144 hz panel.
Toch pak ik liever de xbox S

De pc gaming is een beetje aan het doodgaan met ons dure kaarten.

Vraag me dus af of ik beter bij de S kan blijven dan bij de X

[ Voor 12% gewijzigd door cptbuttlick op 10-12-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

cptbuttlick schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:03:
[...]

ww2 ziet er eigelijk hetzelfde uit op de xbox one dan op de pc op ultra....
Op de pc zijn er ook nogal wat vervelende bugs en geen ranked play.
ook worden op de xbox meer games gespeeld ( MW remastered ) die op de pc niet gespeeld word.
Ik heb een goede pc met 144 hz panel.
Toch pak ik liever de xbox S

De pc gaming is een beetje aan het doodgaan met ons dure kaarten.

Vraag me dus af of ik beter bij de S kan blijven dan bij de X
Heb ik ook gedaan, ik had een über PC met 4K scherm en 1080Ti. Ik speelde evengoed op de PS4 Pro. Alles verkocht en een xbox one x en een 4K tv met HDR erbij gekocht..

Geen updates meer voor mijn PC alle games zijn ook op de console te krijgen en zien er op de Xbox X net zo goed uit.. Zeker geen spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Frank1973 schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:35:
[...]

Heb ik ook gedaan, ik had een über PC met 4K scherm en 1080Ti. Ik speelde evengoed op de PS4 Pro. Alles verkocht en een xbox one x en een 4K tv met HDR erbij gekocht..

Geen updates meer voor mijn PC alle games zijn ook op de console te krijgen en zien er op de Xbox X net zo goed uit.. Zeker geen spijt van
Wow. Daar sta ik van te kijken. Maar het ligt er ook een beetje aan wat voor games je speelt. Stel voor dat je echt VR, RTS, Citybuilding games etc. wilt doen, dan zit je met een PC veel beter dan met een XB. Zéker met een 1080Ti in je systeem.

Toegegeven, Er zit een bepaald gemaksniveau aan een XB1X met een 4K HDR tv. Disc erin (of downloaden) en gáán. Geen last van cheaters/hackers en doorgaans méér spelers online inderdaad.

Zelf een hele oude crappy PC game (trekt nog wel simpele games zoals FTL of Stardew Valley) en wil nog héél graag ooit een mooie PC met GTX1080 en dan een Oculus of Vive. Maar, voor nu een 4K TV met XB1X is een goed 'overbrug systeem' tot die tijd. Loopt als een trein d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 17:25
Ik weet niet 100% zeker of ik deze vraag hier mag stellen, dus voor de zekerheid maar in de slowchat ipv het andere topic :+ ik zal geen websites noemen, excuus als dit geen gewenst onderwerp is :X

Hoe zit dat nu met de externe aanbieders voor Xbox live gold en de game pass? Ik twijfel nog welke ik wil (heb net 2wk een Xbox) en ben vooral verbaasd over de lagere prijzen bij 3rd party aanbieders. Zijn die legit of moet je daar niet aan beginnen?

Een snel rondje Google leert me dat Gold voor 28 euro per jaar kan (ipv 60/jr bij Microsoft) en de game pass voor 4,50 per maand (ipv 7/jr bij Microsoft). Scheelt toch weer een slok op een borrel.

Is dit net zo'n beerput als 3rd party concertkaarten of ben je gewoon veel te duur uit als je rechtstreeks bij Microsoft koopt? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cptbuttlick

cptbuttlick

Team green

[...]

Ben dus niet de enige die zo denkt
Pc gaming is niet echt meer in trek merk ik.
Dat zie je aan de spelers aantallen. Het aantal hacks is ook over groot

[ Voor 3% gewijzigd door cptbuttlick op 11-12-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Hopelijk ben je niet in de veronderstelling dat je een TV hebt gekocht met een 10 bit paneel, want dat is niet het geval namelijk. Kun je natuurlijk ook niet verwachten voor € 500,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
[...]

Wow, dat is eigenlijk een heel goed idee
Zit hier nu met een allegaartje van alles. Diverse consoles, een PC die aan vervanging toe is etc etc.
Speel eigenlijk alleen nog maar Wow op de PC.

Alles eruit en XBX erin is jouw idee geweest.
Ik vind dat wel wat :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grawler
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-09 13:13
Rmg schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:16:
[...]

43 inch versie is in de aanbieding bij de Makro, alleen ik vind een paar posts over de vrij hoge input lag van deze tv. Ervaar jij dit ook of valt het alles mee?
Ik heb er geen last van, maar het is ook niet zo dat ik me daar snel aan stoor/kan zeggen dat ik het snel doorheb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
_pix schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:17:
Ik weet niet 100% zeker of ik deze vraag hier mag stellen, dus voor de zekerheid maar in de slowchat ipv het andere topic :+ ik zal geen websites noemen, excuus als dit geen gewenst onderwerp is :X

Hoe zit dat nu met de externe aanbieders voor Xbox live gold en de game pass? Ik twijfel nog welke ik wil (heb net 2wk een Xbox) en ben vooral verbaasd over de lagere prijzen bij 3rd party aanbieders. Zijn die legit of moet je daar niet aan beginnen?

Een snel rondje Google leert me dat Gold voor 28 euro per jaar kan (ipv 60/jr bij Microsoft) en de game pass voor 4,50 per maand (ipv 7/jr bij Microsoft). Scheelt toch weer een slok op een borrel.

Is dit net zo'n beerput als 3rd party concertkaarten of ben je gewoon veel te duur uit als je rechtstreeks bij Microsoft koopt? :S
Hhhm. Niemand had hier nog op gereageerd. In principe zit je niet in het goede topic daar deze specifiek over de XB1X gaat maar goed. Dat even terzijde.

In het kort ; Ja, je bent gewoon veel te duur uit als je direct bij Microsoft koopt. Enkel als je het voor het eerst doet dan hoef je maar €1,- te betalen voor 1 maand Gold volgens mij. Maar afgezien daarvan ben je simpelweg goedkoper uit als je het via een gamecardsdirect.nl of livekaarten.nl of iets soort gelijks koopt.

Zelf ook 1 Jaar XBL aangeschaft voor ruim onder de prijs welke Microsoft zelf vraagt. Gewoon pre-paid, code invoeren via xbox.com of via je Dashboard en gaan met de spreekwoordelijke banaan!

Verder kun je ook pre-paid kaarten gebruiken voor idd de Gamepass of EA Acces wat ook aanzienlijk kan schelen. Wel even dubbel controleren of de website waar je het koopt goede reviews heeft / thuiswinkel waarborg etc. Maar de websites welke ik zojuist noemde werken prima. Al vaker via beide partijen XBL Abbo's en punten gekocht en kreeg altijd binnen 30 sec. na dat betaling netjes de code binnen. Nooit problemen mee gehad d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 17:25
Reefun schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:42:
[...]

Hhhm. Niemand had hier nog op gereageerd. In principe zit je niet in het goede topic daar deze specifiek over de XB1X gaat maar goed. Dat even terzijde.

In het kort ; Ja, je bent gewoon veel te duur uit als je direct bij Microsoft koopt. Enkel als je het voor het eerst doet dan hoef je maar €1,- te betalen voor 1 maand Gold volgens mij. Maar afgezien daarvan ben je simpelweg goedkoper uit als je het via een gamecardsdirect.nl of livekaarten.nl of iets soort gelijks koopt.

Zelf ook 1 Jaar XBL aangeschaft voor ruim onder de prijs welke Microsoft zelf vraagt. Gewoon pre-paid, code invoeren via xbox.com of via je Dashboard en gaan met de spreekwoordelijke banaan!

Verder kun je ook pre-paid kaarten gebruiken voor idd de Gamepass of EA Acces wat ook aanzienlijk kan schelen. Wel even dubbel controleren of de website waar je het koopt goede reviews heeft / thuiswinkel waarborg etc. Maar de websites welke ik zojuist noemde werken prima. Al vaker via beide partijen XBL Abbo's en punten gekocht en kreeg altijd binnen 30 sec. na dat betaling netjes de code binnen. Nooit problemen mee gehad d:)b
Thanks a lot! :)
dit topic gekozen omdat er vanuit het 'hoofd' Xbox topic naar deze wordt verwezen voor slowchat.
Uiteindelijk mss beter die andere kunnen kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darow
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:16
Ik heb mijn xbox x op standby staan, dit zou er onder andere voor moeten zorgen dat mijn games altijd up to date zijn.

Echter heb ik vanaf het begin dat ik mijn xbox one x heb, het probleem dat wanneer ik hem start vanuit standby stand, deze geen verbinding kan maken met mijn draadloos netwerk.
Ik moet dus iedere keer een complete restart doen om verbinding te kunnen maken.
Heeft iemand misschien een tip wat ik hier aan kan doen?

Verder nog een vraag.
Hoe kan ik het zo instellen dat wanneer er een update voor een game komt of dat ik een nieuwe game digitaal aanschaf, deze op zowel mijn home xbox als de xbox die ik zelf gebruik, word geinstalleerd.
Dit is nu alleen het geval bij mijn home xbox ondanks dat alle instellingen wel goed lijken te staan.

edit: toevoeging, het verbindingsprobleem had ik niet met mijn oude xbox one.

[ Voor 5% gewijzigd door Darow op 17-12-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 09:51
miicker schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:41:

Maar over het algemeen vind ik het echt een enorme vooruitgang. Het menu van PS4 is gewoon niet handig, het voelt allemaal niet natuurlijk, zelfs nu ik al ongeveer 2-3 jaar een PS4 heb heb ik het idee dat ik nu al meer gewend ben aan de interface van de xbonex. Het verschil in snelheid is ook enorm, maar dat is een oneerlijke vergelijking, aangezien ik geen PS4 Pro heb, maar over het algemeen ben ik enorm positief over de One X :)
Weet je zeker dat je een Xbox hebt? Want ik heb nog nooit zoon slechte interface gezien als die van de Xbox one 😂

Ze hadden daar beter bij de concurrentie kunnen afkijken.

Verder prima console.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:48

Winkiller

De Mopperpot

Dutchzilla schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:15:
[...]

Weet je zeker dat je een Xbox hebt? Want ik heb nog nooit zoon slechte interface gezien als die van de Xbox one 😂
Pas je wel op met wat je zegt want voor je het weet heb je herrie in de tent. :+
Maar ik ben het wel met je eens, vooral als Microsoft de boel weer veranderd heeft. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[...]

Verder prima console.
Gelukkig hebben ze dat niet gedaan. Zette gister mijn PS4 weer aan, toen dacht ik: wow dit is echt bagger. Gelukkig hoef ik die interface niet vaak meer te gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
miicker schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:18:
[...]

Gelukkig hebben ze dat niet gedaan. Zette gister mijn PS4 weer aan, toen dacht ik: wow dit is echt bagger. Gelukkig hoef ik die interface niet vaak meer te gebruiken :)
Allebei overdrijven jullie nogal denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:23
Ik ga denk ik ook binnenkort een Xbox One X halen, vraag me alleen af of ik nog niet even moet wachten of er misschien kerst deals aankomen. In de US zie je er al een paar voorbij komen (Xbox One X met Assassins Creed Origins ofzo). Iemand al een kerst deal voorbij zien komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Tripwire999 schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:54:
Ik ga denk ik ook binnenkort een Xbox One X halen, vraag me alleen af of ik nog niet even moet wachten of er misschien kerst deals aankomen. In de US zie je er al een paar voorbij komen (Xbox One X met Assassins Creed Origins ofzo). Iemand al een kerst deal voorbij zien komen?
Ik wacht ook nog op bundels, bij voorkeur eentje met Forza en een witte one x zou helemaal super zijn, jammer dat dit altijd een tijd duurt bij de release van een "nieuwe" console.

Geen idee of ze ook naar nederland versturen, maar op deze pagina staan enkele bundels https://www.tesco.com/dir...?icid=xboxonex_main_slot1

[ Voor 15% gewijzigd door Pandanl op 18-12-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Sinds zaterdag de eigenaar van de X en moet zeggen dat hij goed bevalt!
- geoptimaliseerde games zien er duidelijk beter uit, en daarmee doel ik vooral op anti-aliasing op 1080p en verbeterde draw distance
- stiller dan de originele
- kortere laadtijden
- soepelere menus
- ben nog niet onder de indruk van GTA 5 Online tijdens freeroaming. Performance lijkt wel beter dan de originele xbox maar dit is duidelijk een cpu bottleneck, die ook 'maar' 30% sneller is geworden. Sowieso hoop ik dat dit een Xbox X enhanced spel wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
[...]

Verder prima console.
Dit is per persoon verschillend. Persoonlijk vind ik de Xbox Dashboard helemaal goed zo. Ja het is/was weer even wennen met de zoveelste aanpassing. Maar het homescherm van de PS4 vind ik persoonlijk compleet waardeloos.

Maar ook dát is persoonlijk. Heb voor de rest niets tegen de PS4. Prima console met prima games. Maar qua GUI wint Xbox het ruim van de PS4 naar mijn mening.
Sandermvdb schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:10:
Sinds zaterdag de eigenaar van de X en moet zeggen dat hij goed bevalt!
- geoptimaliseerde games zien er duidelijk beter uit, en daarmee doel ik vooral op anti-aliasing op 1080p en verbeterde draw distance
- stiller dan de originele
- kortere laadtijden
- soepelere menus
- ben nog niet onder de indruk van GTA 5 Online tijdens freeroaming. Performance lijkt wel beter dan de originele xbox maar dit is duidelijk een cpu bottleneck, die ook 'maar' 30% sneller is geworden. Sowieso hoop ik dat dit een Xbox X enhanced spel wordt
Als GTA 5 inderdaad XB1X enhanced zou worden zou ik hem zo opnieuw spelen d:)b

Persoonlijk wacht ik nog op de XB1X Patch voor the Witcher 3. Heb dat spel nu nog steeds niet uitgespeeld, maar ik wil er opnieuw mee gaan beginnen zodra hij XB1X Enhanced is om zodoende hem in "volle glorie" te kunnen spelen. Hell, op de 'normale' XB1 vond ik hem al super eruit ziet. Laat staan met een 4K/HDR Patch erbij O+ 30 of 60 fps haalt me dan weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 20:11
Ik wacht ook nog even op een mooie aanbieding. Ik heb geen 4k TV dus enkel voor de upgrade in 1080 doe ik het ''nog'' niet :)

FPS av F12017 One S: 54 FPS
FPS av F12017 One X: 60 FPS

Ik kan daar nog wel mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:14

Sagat

Is pappa x2!

Reefun schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:41:
[...]

Dit is per persoon verschillend. Persoonlijk vind ik de Xbox Dashboard helemaal goed zo. Ja het is/was weer even wennen met de zoveelste aanpassing. Maar het homescherm van de PS4 vind ik persoonlijk compleet waardeloos.

Maar ook dát is persoonlijk. Heb voor de rest niets tegen de PS4. Prima console met prima games. Maar qua GUI wint Xbox het ruim van de PS4 naar mijn mening.

[...]

Als GTA 5 inderdaad XB1X enhanced zou worden zou ik hem zo opnieuw spelen d:)b

Persoonlijk wacht ik nog op de XB1X Patch voor the Witcher 3. Heb dat spel nu nog steeds niet uitgespeeld, maar ik wil er opnieuw mee gaan beginnen zodra hij XB1X Enhanced is om zodoende hem in "volle glorie" te kunnen spelen. Hell, op de 'normale' XB1 vond ik hem al super eruit ziet. Laat staan met een 4K/HDR Patch erbij O+ 30 of 60 fps haalt me dan weinig uit.
Ik ben van x360 (waar ik het menu op sommige punter beter en op sommige punten minder werd naarmate het doorontwikkeld werd....en helaas voelt het inmiddels ook wat minder snappy) naar de ps4 gegaan. Ik had ook een ps3, en dat vond ik helemaal een wazig interface, maar die wel snappy reageert.
De ps4 (pro inmiddels) is heerlijk snel maar vind het nog steeds (heb nu bijna 2-3 jaar een ps4 denk ik) niet altijd logisch.

Ik had verwacht op de S dus weer in een warm bad te komen. En dat klopt gedeeltelijk ook. Echter een irritatie punt, ik heb supervaak dat ik laadschermen heb....dus gewoon bij het bladeren in de home interface?! ik begin me serieus af te vragen of er wat mis is met het apparaatje. Bij het daadwerkelijk gamen heb ik nog geen rare laadperikelen of in game stutters meegemaakt. Ik vraag me af of dit voor andere (ex) s bezitters herkenbaar is, en zo ja (om het on topic te maken) of laad cirkeltjes op de x echt veel minder is. Dat is namelijk wel een reden om de s naar mp te schoppen en sooner rather then later naar een x te gaan kijken.

@Reefun Fijn om te lezen dat je de ps4 ook kan waarderen btw, iedereen mag fan zijn van zijn eigen apparaatje uiteraard, maar voor mij is het enige wat telt goede games, en of dat op een X, S, ps4, switch of broodrooster is zal me weinig boeien!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Sagat schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:16:
[...]

Ik ben van x360 (waar ik het menu op sommige punter beter en op sommige punten minder werd naarmate het doorontwikkeld werd....en helaas voelt het inmiddels ook wat minder snappy) naar de ps4 gegaan. Ik had ook een ps3, en dat vond ik helemaal een wazig interface, maar die wel snappy reageert.
De ps4 (pro inmiddels) is heerlijk snel maar vind het nog steeds (heb nu bijna 2-3 jaar een ps4 denk ik) niet altijd logisch.

Ik had verwacht op de S dus weer in een warm bad te komen. En dat klopt gedeeltelijk ook. Echter een irritatie punt, ik heb supervaak dat ik laadschermen heb....dus gewoon bij het bladeren in de home interface?! ik begin me serieus af te vragen of er wat mis is met het apparaatje. Bij het daadwerkelijk gamen heb ik nog geen rare laadperikelen of in game stutters meegemaakt. Ik vraag me af of dit voor andere (ex) s bezitters herkenbaar is, en zo ja (om het on topic te maken) of laad cirkeltjes op de x echt veel minder is. Dat is namelijk wel een reden om de s naar mp te schoppen en sooner rather then later naar een x te gaan kijken.

@Reefun Fijn om te lezen dat je de ps4 ook kan waarderen btw, iedereen mag fan zijn van zijn eigen apparaatje uiteraard, maar voor mij is het enige wat telt goede games, en of dat op een X, S, ps4, switch of broodrooster is zal me weinig boeien!
Als ik nu op mijn vrouw haar XB1 de homescreen bekijk dan merk ik wel pas hoe traag het gaat i.v.m. mijn XB1X. Je bent uiteindelijk toch niet lang bezig op de homescreen dus qua "irritatiefactor" blijft het minimaal maar dan nóg.

Dus ja, in dat opzicht is de XB1 interface slecht geoptimaliseerd. Maar het gaat mij dan om de manier waarop je op sommige aspecten kan komen. Dat stukje vind ik goed geregeld. Met de Home knop kom je vrij snel overal waar je nodig moet zijn. De games/apps, pins, Xbox DVR of snel opnemen etc.

In dat opzicht vind ik de PS4 relatief tegen vallen t.o.v. van de XB1. Zeker gezien ik gebruik maak van de XB1X heb ik geen last meer van de traagheid @ het home screen.

Wat betreft het hele PS4 vs XB1 gebeuren. Ik snap best dat er "fanboys" zijn die door het stof gaan om hun consoles te "verdedigen". Maar uiteindelijk gaat het om één ding. Games. De manier waarop je die games kunt spelen is dan simpelweg een middel. Ik zie dat niet als een reden om console y of x te gaan bashen omdat ik toevallig Z heb liggen zeg maar. Ja, Ik heb wel wat meer "liefde" t.o.v. XB omdat ik dat simpelweg een fijn systeem vind, maar 1x games hoef te kopen terwijl we wel gewoon samen kunnen gamen (kan enkel op XB) en fijne controllers. Maar ook dat is allemaal maar een mening en totaal geen recht om dan gebruikers van andere consoles te "bashen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 19:03
Reefun schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:29:
[...]

Als ik nu op mijn vrouw haar XB1 de homescreen bekijk dan merk ik wel pas hoe traag het gaat i.v.m. mijn XB1X. Je bent uiteindelijk toch niet lang bezig op de homescreen dus qua "irritatiefactor" blijft het minimaal maar dan nóg.

Dus ja, in dat opzicht is de XB1 interface slecht geoptimaliseerd. Maar het gaat mij dan om de manier waarop je op sommige aspecten kan komen. Dat stukje vind ik goed geregeld. Met de Home knop kom je vrij snel overal waar je nodig moet zijn. De games/apps, pins, Xbox DVR of snel opnemen etc.

In dat opzicht vind ik de PS4 relatief tegen vallen t.o.v. van de XB1. Zeker gezien ik gebruik maak van de XB1X heb ik geen last meer van de traagheid @ het home screen.

Wat betreft het hele PS4 vs XB1 gebeuren. Ik snap best dat er "fanboys" zijn die door het stof gaan om hun consoles te "verdedigen". Maar uiteindelijk gaat het om één ding. Games. De manier waarop je die games kunt spelen is dan simpelweg een middel. Ik zie dat niet als een reden om console y of x te gaan bashen omdat ik toevallig Z heb liggen zeg maar. Ja, Ik heb wel wat meer "liefde" t.o.v. XB omdat ik dat simpelweg een fijn systeem vind, maar 1x games hoef te kopen terwijl we wel gewoon samen kunnen gamen (kan enkel op XB) en fijne controllers. Maar ook dat is allemaal maar een mening en totaal geen recht om dan gebruikers van andere consoles te "bashen" :)
Precies dat dus. Ik vind de xbox een prima console met een fijne UI. Het probleem zit hem voor mij echter in de games. Er zijn weinig exclusives die mij trekken aan de console, mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de producten van sony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
FrankoNL schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:05:
[...]

Precies dat dus. Ik vind de xbox een prima console met een fijne UI. Het probleem zit hem voor mij echter in de games. Er zijn weinig exclusives die mij trekken aan de console, mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de producten van sony :)
En dat dan dus ook. Exclusives kan voor sommige ook een "maak het of kraak het" idee worden. Persoonlijk lig ik van géén exclusives wakker (zowel voor de XB of PS niet). Ik hoef niet per se Halo, Forza of juist Uncharted of Horizon Dawn te spelen. Ik ben zelf doorgaans van de games die toch al op beide consoles en PC uit komen (Battlefield en Battlefront bijv).

Maar wil dat dan meteen zeggen dat de PS4 of juist XB1 "beter" of "slechter" is? Niet per definitie. Je zou kunnen stellen dat de Xbox One X superieur is t.o.v. de Playstation 4 (Pro). En dat ís dan ook zo op het rauwe hardware vlak. Maar dat is hetzelfde als met fotograveren. Je kan nog een prachtige camera en de duurste lenzen hebben, als je niet ermee om weet te gaan of je hebt de creativiteit van een doperwt, dan heb je er nog geen reet aan. Iedereen hecht waarde aan andere zaken, en die andere zaken maakt het verschil in keuze van Console per persoon.

Het is dan wel zo dat de XB1X niet voor iedereen is weg gelegd vanwege de prijs. Echter is dat ook relatief krom. Want als je dan kijkt naar de launch prijzen van sommige consoles ;

Originele Playstation € 363,-
Playstation 2 € 544,-
Playstation 3 € 600,-
PS4 € 399,-
PS4 Pro € 399,-
Originele Xbox € 480,-
X360 € 399,-
XB1 (Incl. Kinect nog) € 500,-
XB1X € 500,-

*Sommige prijzen omgerekend van Gulden -> Euro*

Dan valt dat dan ook weer reuze mee. Maar goed. He. De markt veranderd.

Toevallig heb ik nog wel een Nintendo Wii (U) + Switch thuis liggen ; Maar daar heb ik dan toevallig enkel wel exclusives op (Zelda, Splatoon, Mario Oddessey / Raving Rabits etc.). Bedoel ja, waarom zou ik een spel kopen voor de Wii (U) of Switch als die ook beschikbaar zijn op de XB1? Zo zou ik bijv. Skyrim nooit op de Switch halen daar ik die prima op de XB1 zou kunnen spelen. Maar goed, Nintendo is wat dat betreft al helemaal een geval apart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Reefun schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:41:
[...]
Mijn gebeden zijn gehoord!

The Witcher 3 XB1X patch is er!. Zie hier de patch notes.

Kan niet wachten om er opnieuw mee te beginnen! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 14:12

Willybubba

Nut up or shut up.

Reefun schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:52:
[...]

Wow, niet alleen 4K/HDR op 30fps maar ook Dynamic resolutie (1080p tot 4K) op 60fps. Nice!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Reefun schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:52:
[...]

Wordt het misschien toch eens tijd dat ik dit spe,l dat al sinds de launch op mijn harde schijf staat, opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46

v8power67

Psn: Mausosaurus

Willybubba schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:16:
[...]

Wow, niet alleen 4K/HDR op 30fps maar ook Dynamic resolutie (1080p tot 4K) op 60fps. Nice!
while targeting 60 fps during gameplay!!!
Targeting 60fps is het magische woord hier.
Zal het vast halen maar stabiel zal een ander verhaal zijn.
We gaan het vast binnenkort zien van digital foundry.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Niet op de man aub..

[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2017 14:08 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

*snip*

[ Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Reefun schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:05:
[...]

En dat dan dus ook. Exclusives kan voor sommige ook een "maak het of kraak het" idee worden. Persoonlijk lig ik van géén exclusives wakker (zowel voor de XB of PS niet). Ik hoef niet per se Halo, Forza of juist Uncharted of Horizon Dawn te spelen. Ik ben zelf doorgaans van de games die toch al op beide consoles en PC uit komen (Battlefield en Battlefront bijv).

Maar wil dat dan meteen zeggen dat de PS4 of juist XB1 "beter" of "slechter" is? Niet per definitie. Je zou kunnen stellen dat de Xbox One X superieur is t.o.v. de Playstation 4 (Pro).
Dit blijft inderdaad een lastig verhaal .Ik bezit een PS4 en Xbox one en wil 1 van de 2 upgraden.
Mijn voorkeur gaat uit naar de XBX, machine is beter en de controler is perfect.

Maar als gamer moet ik toch wel zeggen dat de games waar ik van hou (maar ook in het algemeen) momenteel toch exclusief op de PS4 zitten. (Nier automata, Persona 5 etc)

De nerd in mij wil de XBX maar de gamer in mij de PS4 Pro hehe.
Zo lastig :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij haal je meer profit uit de upgrade naar de X. De Pro staat dichterbij de PS4 dan de X bij de one volgens mij. Maar goed als je veel en veel meer op de PS4 speelt kan ik het wel begrijpen ja.
Ik ben vooral benieuwd hoe Sony en MS nu verder willen naar een volgende console. Is dit gewoon een tussenworp of hebben ze de huidige versie echt met een heel aantal jaar verlengd?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-06 17:28
Ik denk dat de games die je graag speelt het verschil kunnen maken in de keuze. Forza 7 en andere exclusives of de PS4 exclusives (HZD of zo).

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
laat de op de man reacties achterwege
Persoonlijk heb ik liever een locked 30fps dan een game die 60fps "target", want dat betekent doorgaans én minder eyecandy én dips in de framerate. Een hogere framerate is niet per definitie meer smooth.

In dit geval zou ik bij TW3 altijd voor de 4K modus kiezen, aangezien die wel locked draait en er dan ook nog eens mooier uitziet en supersampling toepast op 1080p displays.

[ Voor 35% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2017 14:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

*snip*

Nog verder inhoudelijk,

@v8power67 reageert in zijn bericht met:
Zal het vast halen maar stabiel zal een ander verhaal zijn.
Dit is niets meer dan een zeer forse aanname, zolang er nog geen testresultaten zijn kunnen we hier helemaal niets over zeggen. Daar reageer ik op, waarom zo negatief, ik kan je nu diverse DF video's laten zien waarin in de One X duidelijk meer eye candy, fps, of hogere resoluties op het scherm tovert dat jou geliefde console.

Dat het aantal FPS in de TW3 in 4K niet lockt is zal best, maar de mate van de drops bepaalt als je daar überhaupt last van heb.... van 60fps naar 57fps is ook een drop, maar wel één waar je in de praktijk niets van merkt.

En het is al vaker gezegd of geschreven, de Xbox One X levert gewoon, het ding doet wat hij belooft, games zullen in de korte toekomst ongetwijfeld nog beter voor het apparaat worden geoptimaliseerd waar door hij nog beter zal gaan presteren.

*snip*

[ Voor 48% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2017 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
*

Als de game stabiel zou draaien, zou er niet "target" staan. Zo ingewikkeld is dat niet.

Wat heeft Sony hier verder mee te maken als ik vragen mag? * We hebben het over de TW3 patch op de X1X. *

[mbr]mod-edit: [op de man gedeeltes verwijderd

[ Voor 54% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2017 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

*
Als de game stabiel zou draaien, zou er niet "target" staan. Zo ingewikkeld is dat niet.
Ik geef duidelijk een voorbeeld dat 57pfs geen 60fps is....

mod-edit: op de man gedeeltes verwijderd

[ Voor 78% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2017 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Ik discussieer over de X patch van TW3. *

* TW3 heeft een mooie patch op de X1X gekregen waarvan ik zeg dat ik die persoonlijk op de 4K stand zou spelen omdat je dan een locked framerate met betere graphics krijgt, OP DE X1X. Wat heeft Sony, de PS4 (die jij erbij haalt) of welke andere console daar in godsnaam mee te maken??

[ Voor 13% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2017 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Dude @Bullet NL echt ik gaf alleen aan dat een locked 60 fps idd niet van zelf sprekend is in open wereld games. Ook niet op je almighty xox...
De cpu is gewoon nog steeds erg matig en daardoor vaak een bottleneck.
Dat jij geen last van drops naar 57fps hebt prima.
Ik zelf merk dit wel, en ik geef dus alleen maar aan dat de target richting 60fps en dat dit niet zelfde is als locked.
Maar gaan het vanzelf zien in de digital foundry video.

*

[ Voor 23% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2017 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet verdorie wel weer erg wennen aan de controls van The Witcher. Gerald draait zo snel om zijn as joh.Komt door die 60 uur AC Origins natuurlijk. En hoewel het er heel erg goed uitziet in 4K vindt ik persoonlijk Origins er toch net nog wat beter uitzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:59:
Ik moet verdorie wel weer erg wennen aan de controls van The Witcher. Gerald draait zo snel om zijn as joh.Komt door die 60 uur AC Origins natuurlijk. En hoewel het er heel erg goed uitziet in 4K vindt ik persoonlijk Origins er toch net nog wat beter uitzien.
Ja ik kon er helaas helemaal niet aan wennen en ben vroegtijdig gestopt met spelen. Ook de combat klikte totaal niet bij mij. Wel balen dat de game zo goed is verder, want ik heb nu blijkbaar een hoop gemist. :p

TW3 Is natuurlijk wel 2 jaar ouder en bij Ubisoft hebben ze inmiddels de nodige ervaring op deze generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:59:
Jammer dat de gerumourde 1080p/60 fps optie er niet gekomen is voor ac origins.

Ben zeer benieuwd naar de toekomst van het 1080p/60 fenomeen op de xox. Dit is iets wat ik graag zou hebben gezien op de ps4 pro maar helaas niet echt gekomen is... En als de xox dit dan wel gaat bieden in meer nieuwe multiplatform games dan word het erg intressant voor mij om eens te gaan zoeken naar een goede xox deal.

[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 20-12-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:05:
[...]

Ja ik kon er helaas helemaal niet aan wennen en ben vroegtijdig gestopt met spelen. Ook de combat klikte totaal niet bij mij. Wel balen dat de game zo goed is verder, want ik heb nu blijkbaar een hoop gemist. :p

TW3 Is natuurlijk wel 2 jaar ouder en bij Ubisoft hebben ze inmiddels de nodige ervaring op deze generatie.
Nou ik heb in de base game, na inderdaad ook een stroef begin, uiteindelijk toch dik 150 uur inzitten 8)7 Maar wat je zegt inderdaad de game is inmiddels 2 jaar oud en voor mij is het ook anderhalf jaar geleden dat ik hem voor het laatst gespeeld heb. Toch ga ik de dlc's nog wel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Snap het gezeur over de patch niet, zelfs al is de 1080p 60 fps mode ruk dan nog is de 4k quality mode ver superieur aan de ps4 versie, die op mijn weten vast zit op 1440p (?) en op xbox heb je betere textures, shadows, ambient occlusion , HDR ( komt ook naar ps4 begin 2018 ) en dus een cleaner image overall.

Kan toch geen verrassing zijn met de gpu specs van de One X en het feit dat je 9gb ram hebt om mee te werken ipv 5.5 op de ps4.
ps4 pro eigenaars hebben zich ook een jaar verkneuveld in de DF comments, nu is het de xbox zijn beurt, dan weer de ps5 zijn beurt en daarna kunnen de ps jongens weer alles realistisch bekijken eenmaal de xbox 2 of whatever ie noemt er is.

Ten tijden van ps3 vs xbox 360 ging het gezever tenminste nog over de games zelf, met soms eens iemand die de CELL cpu de lucht inprees of iemand de makkelijke 360 cpu om voor te programmeren maar sinds dit 4k gedoe en deze mid gen refreshes zit het allemaal wel heel diep over wie hoeveel P uitpompt en over wie zijn blaadjes aan de boom iets scherper zijn dan de andere zijn blaadjes aan de boom.

Power shift nu eenmaal na verloop van tijd, ps4 pro heeft een heel jaar eenzaam op console hoogte gestaan en nu is er competitie en dan is het meteen van '' rawwrrrrr power '' naar '' we bekijken het realistisch '', ok :')

Laat iedereen spelen op wat ie wilt en hyped zijn over een patch op zijn console, of het nu perfect draait of een flop blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
v8power67 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:06:
[...]

Jammer dat de gerumourde 1080p/60 fps optie er niet gekomen is voor ac origins.

Ben zeer benieuwd naar de toekomst van het 1080p/60 fenomeen op de xox. Dit is iets wat ik graag zou hebben gezien op de ps4 pro maar helaas niet echt gekomen is... En als de xox dit dan wel gaat bieden in meer nieuwe multiplatform games dan word het erg intressant voor mij om eens te gaan zoeken naar een goede xox deal.
Yep, dat zou voor mij ook zeker een reden zijn om er een te overwegen aangezien ik geen 4K TV heb. Denk alleen niet dat dit gaat gebeuren in in ieder geval open wereld games, gezien de CPU bottleneck. Aan de andere kant ga je dan waarschijnlijk wel weer je supersampling missen en zoals ik al heb aangegeven: ik ben echt prima tevreden met een locked 30fps. Ik heb RotTR ook geheel op de 4K stand gespeeld.

@Katmi Het hele punt is dat niemand het over de PS4 had. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
bram1984 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:20:
[...]
@Katmi Het hele punt is dat niemand het over de PS4 had. :+
Niet specifiek nee maar we weten beide ook wel in welk topic jij het meeste post dus is het gewoon vreemd van je hier te zien als er een One X patch dropt en die dan meteen weer te downplayen door ''realistisch'' te zijn, als mensen nu hyped willen zijn omdat ze 1080p 60 fps targetted zien staan laat ze dan toch gewoon, als DF uitkomt met een video zullen we wel zien hoe goed of hoe slecht de 1080p 60 fps mode werkt ( in Novigrad wss slecht want die locatie is cpu bound ) maar van eerste indrukken online lijkt het op andere plekken wel goed te draaien.

ik zei enkel dat ik het gekneut over de patch niet snap want het is toch hardwarematig duidelijk waarom de One X patch van dit spel beter zou zijn dan de PS4 Pro patch dus laat mensen er toch lekker hyped over zijn.
Niet elke Xbox One X patch moet meteen downplayed worden door mensen die je de rest van de tijd vaak of enkel maar in het ps4 topic vind, no personal hard feelings just saying :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Katmi Ik denk dat je me verwart met iemand anders, maar oké.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

*snip*

Nogmaals ik Downplay niks, ik wil niemand zn hyoe kapot maken.
Ik qoute alleen even uit de tekst dat het targeted is en niet locked.
Heeft gewoon niks met ps4 vs xbox, of haat of wat dan ook te maken.
Was gewoon een ter info.
Kan me voorstellen dat mensen die lezen 1080p/60 verwachtingen hebben van locked 60fps. En als dit dan bv niet zo blijkt te zijn(gaan we zien in df video) dan kan er teleurstelling komen.
Dus ik dacht meld even wat hierboven staat.
Zonder wat voor bij bedoelingen dan ook.
Maar het zijn altijd weer the usual suspects die dan meteen in de verdediging schieten..

Enne fyi aangezien je zelf de ps4 erbij haalt.
Deze doet het op 4k checkerboarded niet 1440p.

[ Voor 8% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2017 14:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Speelt er nog wel eens iemand games op zijn XOX of staat dat ding te verstoffen terwijl alle geruchten op internet semantisch worden uitgekamd onder het genot van een goed flesje azijn?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Awesomo4k schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:48:
Ik wacht ook nog even op een mooie aanbieding. Ik heb geen 4k TV dus enkel voor de upgrade in 1080 doe ik het ''nog'' niet :)

FPS av F12017 One S: 54 FPS
FPS av F12017 One X: 60 FPS

Ik kan daar nog wel mee leven :)
Maar is het niet zo dat de framerate op de S minder stabiel is dan de op een X? Zijn de tearing issues echt helemaal opgelost nu op consoles anders dan de X? Als de X stabiel op 60FPS zit zonder enige tearing, en de S af en toe met tearing op zwaardere circuits dan ga ik toch voor de X.

• v8power67

v8power67

Hate to say i told you so but...

Dat is verre van een 60 fps locked game.
Dit is gewoon logisch zoals hij zegt in de video menig pc heeft hier erge moeite mee.
Blijft een mooie boost maar zitten teveel drops (grote drops) in om vloeiend te spelen.
Maar dat is natuurlijk per persoon afhankelijk. Ik merk dit heel snel op, een ander niet.
Hoe dan ook is het een mooie patch en door de juiste bewoording van target 60, is er ook geen woord gelogen.
Maar denk dat beste ervaring gewoon de 4k/30 modus is.

Edit:
Lees nu wel dat de controls flink verbeteren met de hogere fps. Dus dat is wel een flinke plus natuurlijk.
Dus dat is iets om te overwegen. Als je de drops niet zonopmerkt, maar wel de snellere responce en smoothness van de hogere fps wil, dan is dat zeker een optie.
Heb de game nooit gespeeld(niet mijn ding) maar zelf zou ik dan toch voor de 60fps optie kiezen.
Betere responce en input van controls is blijkbaar een groot verschil met de 30fps versie.
Misschien ooit eens oppikken voor 10tje op pc. Benieuwd what the fuss is all about zeg maar.

[ Voor 33% gewijzigd door v8power67 op 21-12-2017 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Op zich is een average van 50 best netjes voor zo een game, maar ik zie 'm ook onder de 40 gaan. Dat vind ik persoonlijk ook niet echt fijn.

De 4K mode ziet er ook nog eens een stuk scherper uit en heeft waarschijnlijk geen last van shimmering, dus die zou ik zelf altijd kiezen.

• v8power67

v8power67

bram1984 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:39:
Op zich is een average van 50 best netjes voor zo een game, maar ik zie 'm ook onder de 40 gaan. Dat vind ik persoonlijk ook niet echt fijn.

De 4K mode ziet er ook nog eens een stuk scherper uit en heeft waarschijnlijk geen last van shimmering, dus die zou ik zelf altijd kiezen.
Ja klopt, maar wat ik net ook in mijn edit gezegd heb.
De controls zijn blijkbaar stukken beter in de hoge fps modus. Dus dat is dan weer het overwegen waard.

• bram1984
v8power67 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:41:
[...]

Ja klopt, maar wat ik net ook in mijn edit gezegd heb.
De controls zijn blijkbaar stukken beter in de hoge fps modus. Dus dat is dan weer het overwegen waard.
Tja dat is bijna altijd zo toch? Maar vooral als je moet mikken. Moet je in TW3 veel mikken? Volgens mij valt dat wel mee toch?

• v8power67

v8power67

bram1984 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:43:
[...]

Tja dat is bijna altijd zo toch? Maar vooral als je moet mikken. Moet je in TW3 veel mikken? Volgens mij valt dat wel mee toch?
Ik zou het niet durven zeggen, nooit gespeeld dus geen idee haha.
Maar idd hoe meer fps hoe smoother alles word. Dus ook mikken idd. Plus de input van de controls etc.
Naja lees dat het een groot verschil kan opleveren. Dus voor de mensen met de xox het proberen waard.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

MAX3400 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:42:
Speelt er nog wel eens iemand games op zijn XOX of staat dat ding te verstoffen terwijl alle geruchten op internet semantisch worden uitgekamd onder het genot van een goed flesje azijn?
Het is XBOX en ik heb er nog geen, en ja mijn Xbox One staat stof te happen en azijn drink ik niet. ;)
Overigens staat de PS4 ook stof te happen, ik speel momenteel de 1e Wolfenstein II uitbreiding op mijn Pc.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:53

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Reefun schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:02:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa O+

Sinds vandaag ook de trotse eigenaar van een Xbox One X. Van het weekend een 4K TV in huis (geen HDR, maar dan nog) en begon toch te kriebelen.

Stoute schoenen aan getrokken en vandaag maar één opgehaald in mijn pauze. Ben meteen verliefd. Battlefront 2 draait als een zonnetje en Battlefield 1 ook ge-wel-dig!

Nu nog wachten op de XB1X Enhancement Patch voor de Witcher 3 en ik kan helemaal los.

O+ O+ O+
Welke TV heb je erbij gekocht ? Merk nu toch echt wel veel verschil met BF1. Zie foot mobiles nu zelfs van grote afstand en idd de spots ook weer fatsoenlijk.

XBL: MRE Inc

• bram1984
Winkiller schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:04:
[...]

Het is XBOX en ik heb er nog geen, en ja mijn Xbox One staat stof te happen en azijn drink ik niet. ;)
Overigens staat de PS4 ook stof te happen, ik speel momenteel de 1e Wolfenstein II uitbreiding op mijn Pc.
XOX is de afkorting van Xbox One X. ;)

Of hap ik nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:11:
[...]

XOX is de afkorting van Xbox One X. ;)

Of hap ik nu?
:Y volgens mij is het beide goed, verder is het niet belangrijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Winkiller op 21-12-2017 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:03
Modbreak:Kunnen we ook hier, ondanks de slowchat, het laten op de man te spelen? Dat geldt voor iedereen. Laat de PS4 Pro vs 1X buiten de deur. Constant negatief reageren op de performance van de 1X is ook ongewenst. Dat je teleurgesteld bent over de performance van een bepaalde game/patch op de X is prima, maar aannames doen, constant lijnen trekken naar de PS4 Pro of alleen maar negatief reageren komt het klimaat in deze topics niet ten goede.

En oh ja, de X, 1X, X1X, XOX, XBOX... we weten allemaal waar we het over hebben ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• FrankoNL
Dat is het probleem van deze generaties consoles (zowel de ps4 als de xbox): Door het gebrek aan CPU kracht kunnen zij games waar veel van de CPU gevraagd wordt ( denk aan witcher 3, AC origins, BF 1 etc ) niet stabiel op 1080p/60 fps houden. De GPU heeft er, zeker bij de PS4 Pro en de XBX, genoeg kracht voor maar de CPU blijft helaas achter.

Daarom vaak 4k 30 fps, dan is de framerate in ieder geval stabiel.

• Reefun
  • Niet online
Heren. Of eigenlijk jongens, een beetje jammer dat er echt beetje op een basisschool niveau op mekander is gereageerd hier. Het is zelfs tot het randje van kansloos toe eigenlijk. Verwijten en aanvallen heen en weer. Kom op zeg heren. Doe gewoon normaal tegen mekaar. Of "vecht" het anders lekker in prive berichten uit. Thanks.

*Edit : Ah, Ik had de reacties gisteravond gelezen maar die zijn inmiddels gemoddereerd zo te zien. Prima zo d:)b

MAAR GOED. Wat betreft de Witcher 3 XB1X patch. Beide modussen geprobeerd en afgezien van of hij nu wel of geen 60 fps aan tikt met performance mode vind ik de 4K modus toch een stuk beter. Je ziet duidelijk het verschil in grafische kwaliteit. En gezien ik geen problemen heb met 30 fps in een game zoals the Witcher vind ik het prima zo.

Ik moet er echter wél bij zeggen dat je pas écht het verschil tussen 4K en Performance mode ziet qua grafische kracht is als je dichter bij de TV zit. Als ik echt op de bank zit (ongeveer 2,5 meter er vanaf) dan merk je het verschil niet heel erg. Maar als ik er een meter vanaf ga zitten (zelfde wat ik doe met Battlefield 1 :+) dan zie ik het verschil enorm. Maar dit is een gegeven voor een 4K TV dat je pas echt het verschil merkt als je dichterbij gaat zitten.

Dus met dat in het achterhoofd hou ik het al helemaal op de 4K modus. Ik vind het werkelijk waar prachtig en vooral gewoon steady 30 fps (voor m'n gevoel dan) blijft d:)b

Zelfs in Novigrad merk ik geen fps drops.
MRE-Inc schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:05:
[...]

Welke TV heb je erbij gekocht ? Merk nu toch echt wel veel verschil met BF1. Zie foot mobiles nu zelfs van grote afstand en idd de spots ook weer fatsoenlijk.
Heb de oude TV van mijn vader overgenomen. Die heeft een 70" 4K HDR TV gekocht. Alsof het niets is :o

Maar derhalve heb ik nu een Samsung UE60JU6800 op mijn TV meubel staan nu d:)b Hij heeft officieël gezien géén HDR ; Maar kan dat wél gewoon aanzetten. Plus ik merk wel degelijk verschil met HDR in bijv. Battlefield 1.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Reefun schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:06:
Heren. Of eigenlijk jongens, een beetje jammer dat er echt beetje op een basisschool niveau op mekander is gereageerd hier. Het is zelfs tot het randje van kansloos toe eigenlijk. Verwijten en aanvallen heen en weer. Kom op zeg heren. Doe gewoon normaal tegen mekaar. Of "vecht" het anders lekker in prive berichten uit. Thanks.
Haha dan je praat in de ruimte, in privé berichten krijg je geen antwoord als het niet loopt als verwacht. :+

• Reefun
  • Niet online
Winkiller schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:11:
[...]

Haha dan je praat in de ruimte, in privé berichten krijg je geen antwoord als het niet loopt als verwacht. :+
Fijn dat je mijn punt nog even verder duidelijk maakt met een voorbeeld d:)b

• bram1984
FrankoNL schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:47:
Dat is het probleem van deze generaties consoles (zowel de ps4 als de xbox): Door het gebrek aan CPU kracht kunnen zij games waar veel van de CPU gevraagd wordt ( denk aan witcher 3, AC origins, BF 1 etc ) niet stabiel op 1080p/60 fps houden. De GPU heeft er, zeker bij de PS4 Pro en de XBX, genoeg kracht voor maar de CPU blijft helaas achter.

Daarom vaak 4k 30 fps, dan is de framerate in ieder geval stabiel.
Het kan in principe wel (genoeg voorbeelden), maar (zoals zo vaak al aangegeven) graphics verkopen beter dan framerate en voor 95% van het publiek is 30 fps echt meer dan voldoende. Er zijn zat games die de vorige generatie ook tot aan de 20 zakte, maar toen hoorde je er nooit iemand over.

Ik denk niet dat het de volgende generatie heel anders gaat zijn, eigenlijk. En dat hoeft voor mij persoonlijk ook niet.

• FrankoNL
bram1984 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:21:
[...]

Het kan in principe wel (genoeg voorbeelden), maar (zoals zo vaak al aangegeven) graphics verkopen beter dan framerate en voor 95% van het publiek is 30 fps echt meer dan voldoende. Er zijn zat games die de vorige generatie ook tot aan de 20 zakte, maar toen hoorde je er nooit iemand over.

Ik denk niet dat het de volgende generatie heel anders gaat zijn, eigenlijk. En dat hoeft voor mij persoonlijk ook niet.
Het kan ook zeker wel in bepaalde games, maar niet in games als the witcher 3. Daar zitten teveel CPU-heavy aspecten aan en dan komen de huidige consoles te kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Reefun schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:12:
[...]

Fijn dat je mijn punt nog even verder duidelijk maakt met een voorbeeld d:)b
_O- Tja zo kan je het ook bekijken. d:)b

• Reefun
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:21:
[...]

Het is prima te doen op de XB1X naar mijn mening.

Maar. Het ligt dan ook aan de game moet ik erbij zeggen. Open world games zijn doorgaans singleplayer en dan haalt het me weinig uit of het nu 30 of 60 fps is. Met 4K ben ik al blij zat daar het simpelweg echt een meerwaarde heeft.

Maar met multiplayer games zoals Battlefield of front dan zou ik liever gewoon 60 fps willen. Als dat dan niet gehaald kan worden.... nja so be it. Of ik moet het gewoon slikken en blij zijn met de hardware die ik heb. Of ik moet simpelweg gaan investeren in een dikke game PC. Dat laatste gaat er ooit nog wel komen incl. Een vive of oculus. Maar voor nu is een XB1X met 4K tv meer dan voldoende. Tenminste. Zo lang het steady 30 fps blijft natuurlijk. Dat is dan wel echt het minimale.

• bram1984
FrankoNL schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:24:
[...]

Het kan ook zeker wel in bepaalde games, maar niet in games als the witcher 3. Daar zitten teveel CPU-heavy aspecten aan en dan komen de huidige consoles te kort.
Dat heb je nu eenmaal met zulke grote open werelden. Juist wil je dat soort games er ook echt mooi uit laten zien. Als er nu een sterkere CPU in de huidige consoles had gezeten, dan had het denk ik nog steeds een lastig verhaal geweest.
Reefun schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:34:
[...]

Het is prima te doen op de XB1X naar mijn mening.

Maar. Het ligt dan ook aan de game moet ik erbij zeggen. Open world games zijn doorgaans singleplayer en dan haalt het me weinig uit of het nu 30 of 60 fps is. Met 4K ben ik al blij zat daar het simpelweg echt een meerwaarde heeft.

Maar met multiplayer games zoals Battlefield of front dan zou ik liever gewoon 60 fps willen. Als dat dan niet gehaald kan worden.... nja so be it. Of ik moet het gewoon slikken en blij zijn met de hardware die ik heb. Of ik moet simpelweg gaan investeren in een dikke game PC. Dat laatste gaat er ooit nog wel komen incl. Een vive of oculus. Maar voor nu is een XB1X met 4K tv meer dan voldoende. Tenminste. Zo lang het steady 30 fps blijft natuurlijk. Dat is dan wel echt het minimale.
Scheelt natuurlijk ook dat multiplayer games alleen een relatief kleine map hoeven te renderen zonder zaken als AI. Die games zitten volgens mij ook wel redelijk rond de 60 fps.

• Reefun
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:43:
[...]

Dat heb je nu eenmaal met zulke grote open werelden. Juist wil je dat soort games er ook echt mooi uit laten zien. Als er nu een sterkere CPU in de huidige consoles had gezeten, dan had het denk ik nog steeds een lastig verhaal geweest.

[...]

Scheelt natuurlijk ook dat multiplayer games alleen een relatief kleine map hoeven te renderen zonder zaken als AI. Die games zitten volgens mij ook wel redelijk rond de 60 fps.
Mwaw. Vind sommige Battlefield mappen niet bepaald klein te noemen. Uiteraard zijn ze wél klein ten opzichte van the Witcher/Skyrim/Fallout/etc. Maar dat is dan weer appels met peren vergelijken.

Zeker gezien het feit er 64 spelers tegelijk bezig zijn. Voertuigen. Gebouwen die opgeblazen worden etc. Vind ik het nog best netjes dat Battlefield het opzich goed trekt. Op de originele XB1 had ik wel vaker last van framedrops. Maar nu met de XB1X is het "as smooth as a babies bottom".

Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen als ze spellen nóg beter weten te optimaliseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oud topic, maar denk wel het meest geschikt voor mijn vraag.

Op pc met de muis vind ik free aim echt fijn. Maar op de Xbox keer ik eigenlijk altijd terug naar assisted aiming. Ik speel vooral gta en rdr, heb de Xbox ook vooral gekocht met het oog op rdr2. Is het erg ongebruikelijk om gewoon lekker makkelijk assisted aiming de gebruiken, of valt dat erg mee. Ik ben sowieso een casual player die vooral grind. Maar wil straks niet in een online omgeving met alleen mensen die alleen klieren terecht komen ;-)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreX
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 16:06

CreX

Princess Leia: @(-_-)@

Trevor schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:45:
Is het erg ongebruikelijk om gewoon lekker makkelijk assisted aiming de gebruiken, of valt dat erg mee
Ja, whatever floats your boat. Doe gewoon lekker waar je je fijn bij voelt zou ik zeggen. Aiming assist is op consoles sowieso standaard eigenlijk.

Don’t ever wrestle with a pig. You’ll both get dirty, but the pig will enjoy it. —Cale Yarborough

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Schaamteloze plug, maar misschien interessant...

Xbox One X 1 TB, alleen vandaag bij bol.com voor 425,00

https://www.bol.com/nl/p/xbox-one-x-1-tb/9200000081826434/

Volgens de bol.com nieuwsbrief inclusief gratis State of Decay 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ik heb pas de xbox one x icm een denon x2200 receiver, en speakers in atmos opstelling.
Hij stuurt mooi 4k en atmos door op netflix. Maar bij een niet atmos bron verpakt hij het in een atmos jasje, en komt er maar uit 2 of 5 luidsprekers geluid.
Terwijl er atmos in het display van de denon staat.
Dat vind ik niet zo handig de receiver kan van een stereo bron zelf ook prima alle speakers aansturen met dolby surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn Onkyo doet het eigenlijk andersom, maar dat is misschien omdat ik een 5.1 opstelling heb staan in plaats van een 7.1. Alles dat geen Atmos bron heeft laat hij DD5.1 en Atmos wordt gedownmixed naar Atmos 5.1. Dat is niet echt Atmos natuurlijk, maar je merkt wel een verschil in de ruimtelijke dynamiek van de effect sporen.
Lijkt een beetje off-topic, maar ik kan ook alleen Atmos afspelen via de Netflix app op de XBX, dussss ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Roko op 01-06-2018 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Laatst online: 10-08 11:57
Bij niet atmos moet de xbox het ook niet doorgeven, das verwarrend voor de receiver😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft ook de HDR functie uitgezet, want op onze Sony 65XD7505 ziet er allemaal wat flets uit. Aan de TV zelf is weinig tot niets veranderd.

Verkeerde topic :)F

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 21:51

13art

Moderator Mobile
Hmmm zit nu bij Battlefield 1 op een stuk waar ik niet verder kom... (single player mode). Het level waar je al de Italiaan speelt en bij een fort moet komen. Overal om me heen wordt geschoten, raketten afgevuurd, etc.

Het panservoertuig wat rechts op de brug staat is handig om die kapot te maken, maar daarna? Iemand tips? Wat is een goede volgorde?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:30:
Hmmm zit nu bij Battlefield 1 op een stuk waar ik niet verder kom... (single player mode). Het level waar je al de Italiaan speelt en bij een fort moet komen. Overal om me heen wordt geschoten, raketten afgevuurd, etc.

Het panservoertuig wat rechts op de brug staat is handig om die kapot te maken, maar daarna? Iemand tips? Wat is een goede volgorde?
https://www.ign.com/wikis/battlefield-1/Walkthrough

Check deze en je vliegt er doorheen.

(In 2017 heb ik BF1 uitgespeeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 21:51

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:32:
[...]

https://www.ign.com/wikis/battlefield-1/Walkthrough

Check deze en je vliegt er doorheen.

(In 2017 heb ik BF1 uitgespeeld.)
Thnx. Links aanhouden zie ik. Dat maar eens proberen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:30:

Er is ook een Battlefield 1 topic mocht je meer vragen over BF1 hebben :) :

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1689759

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:09

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hier kan wel een slotje op

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Blijf netjes, ook hier gelden de GoT regels dus niet trollen, flamen etc.