Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE
Verwijderd
https://www.intertoys.nl/p/xbox-one-x-1tb-zwart/1554459
https://www.nedgame.nl/xbox-one/xbox-one-x/8960675626/
Xbox Live: Miesjh NL
[ Voor 98% gewijzigd door Geronimous op 11-11-2017 21:53 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 11-11-2017 21:53 ]
Het is leuk, die 6 teraflops aan grafische kracht .. Maar daar heb je enkel wat aan wanneer de CPU de bottleneck niet is (dus bijv wanneer het 4k 30 fps is). Maar zodra de CPU het moeilijk krijgt heb je niks aan die grafische kracht.
Als je een gtx 1070 met een FX4300 koppelt, gaat het ook mis.
Hadden ze de CPU ook flink geupgrade, was het klaar geweest met de ps4 pro omdat dan games zoals Destiny 2 zonder al te veel problemen op 60 fps kunnen draaien. Nu is de CPU daar de bottleneck in zowel de xbox als de ps4.
Verwijderd
Tja het is dan ook voornamelijk een 4k machine. Dat is iets voor de volgende generatie.FrankoNL schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:00:
Wat ik niet helemaal begrijp van de xbox one X is het feit dat ze de CPU kracht hebben gelaten voor wat het is, of althans nauwelijks hebben verbeterd.
Het is leuk, die 6 teraflops aan grafische kracht .. Maar daar heb je enkel wat aan wanneer de CPU de bottleneck niet is (dus bijv wanneer het 4k 30 fps is). Maar zodra de CPU het moeilijk krijgt heb je niks aan die grafische kracht.
Hadden ze de CPU ook flink geupgrade, was het klaar geweest met de ps4 pro omdat dan games zoals Destiny 2 zonder al te veel problemen op 60 fps kunnen draaien. Nu is de CPU daar de bottleneck in zowel de xbox als de ps4.
Omdat er keuzes gemaakt moeten worden, op elk aspect van zo'n console. Als voorgaande consoles ook 80% op de GPU draaien en je nu opeens 50/50 gaat, zullen veel devs moeilijk krijgen om de games ook op de vorige consoles neer te zetten, ze moeten ergens hun focus leggen binnen de engine, GPU of CPU.FrankoNL schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:00:
Tuurlijk, doe een i7 met een 1080 (alike) console, maar dan mag je makkelijk 1000 euro aftikken voor een console, benieuwd wie dat dan nog gaat doen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Voor degenen die een G6 server kennen; alsof je de machine een cold boot geeft. Even 100% fanspeed een seconde of 3 en daarna op bedrijfssnelheid (voor de X dus fluisterstil).
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
[ Voor 145% gewijzigd door Geronimous op 11-11-2017 21:37 ]
Verwijderd
Mee eens, al kon het geen kwaad de cpu wat sterker te maken om in veeleisende games de 60 fps aan te kunnen tikken. Al denk ik dat ze die technologie nog niet klaar hadden liggen bij amd tijdens de productie, laat staan zoals je al zegt de kosten.SinergyX schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:16:
[...]
Omdat er keuzes gemaakt moeten worden, op elk aspect van zo'n console. Als voorgaande consoles ook 80% op de GPU draaien en je nu opeens 50/50 gaat, zullen veel devs moeilijk krijgen om de games ook op de vorige consoles neer te zetten, ze moeten ergens hun focus leggen binnen de engine, GPU of CPU.
Tuurlijk, doe een i7 met een 1080 (alike) console, maar dan mag je makkelijk 1000 euro aftikken voor een console, benieuwd wie dat dan nog gaat doen.
Maar hij is ook sterker. 2.3ghz en een direct x12 element wat nog niet hellemaal duidelijk is, vs een 1.75ghz cpu in de x1.Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:25:
[...]
Mee eens, al kon het geen kwaad de cpu wat sterker te maken om in veeleisende games de 60 fps aan te kunnen tikken. Al denk ik dat ze die technologie nog niet klaar hadden liggen bij amd tijdens de productie, laat staan zoals je al zegt de kosten.
Dus het is al een behoorlijke upgrade over de x1.
Dat het niet een garantie is voor 60fps all the time om zo even plat uit te drukken, sure.
Maar in games met 60fps zoals bf1 die behoorlijk dropt op de x1, doet dit niet tot nauwelijk op de x1x
Dat is een behoorlijke win als je het mij vraagt.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Tuurlijk is het een win, het is ook een prima console. Ik zie alleen dat in bepaalde games, waar 60 fps de focus is, dit niet locked gehaald wordt omdat de cpu de boel tegenhoudt. En dat is zondev8power67 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:29:
[...]
Maar hij is ook sterker. 2.3ghz en een direct x12 element wat nog niet hellemaal duidelijk is, vs een 1.75ghz cpu in de x1.
Dat het niet een garantie is voor 60fps all the time om zo even plat uit te drukken, sure.
Maar in games met 60fps zoals bf1 die behoorlijk dropt op de x1, doet dit niet tot nauwelijk op de x1x
Ja opzich is dit jammer idd. Maar er is gewoon voor microsoft weinig opties beschikbaar qua cpu op moment.FrankoNL schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:35:
[...]
Tuurlijk is het een win, het is ook een prima console. Ik zie alleen dat in bepaalde games, waar 60 fps de focus is, dit niet locked gehaald wordt omdat de cpu de boel tegenhoudt. En dat is zonde
Er is vanuit amd weinig op de markt op moment wat in een xox formfactor past, ryzen is nog niet op apu formaat beschikbaar, en geloof amd bulldozer cpus zijn en te heet en te energie verbruikend.
Dan blijft er weinig over.
Enigste wat ze hadden kunnen doen is de originele x1 formaat pakken. Deze veel koeling geven icm dezelfde vaporchamber zoals de xox nu heeft. En dan de cpu nog hoger clocken.
Alleen kan mij herrineren van destijds ps4 en x1 launch dat er gemeld werd dan voorbij de 2.3/2.5ghz deze jaguar cores ontzettend energie vretend worden, plus daarmee dus heel stuk warmer worden.
Dus ja dit is zo ong het beste wat ze hadden kunnen doen.
Of ze hadden moeten wachten op amd ryzen apu cores, maar dat zou dan eind 2018 begin 2019 worden... Tja dat was geen echte optie voor ze.
Ik heb me nooit druk gemaakt over frames per seconde, behalve als zo laag werd dat ik dingen uit moest gaan zetten (pc) om het speelbaar te houden. Dat is me nog nooit overkomen met de Xbox 360 en Xbox One of PS4 dus lijkt het me ondergeschikt om je druk over te maken, op de console blijft het altijd goed speelbaar.FrankoNL schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:35:
[...]
Tuurlijk is het een win, het is ook een prima console. Ik zie alleen dat in bepaalde games, waar 60 fps de focus is, dit niet locked gehaald wordt omdat de cpu de boel tegenhoudt. En dat is zonde
Ik erger me aan als ik iets 30x moet doen in een game, dan mankeert er iets aan mijn handigheid.
Verwijderd
Jah misschien ook wel. De ps4 pro daarentegen heeft er moeite mee om 60 fps te halen in multiplayer met een dynamische resolutie (digital foundry video) en is zeker cpu gelimiteerd op sommige stukken. De xbox zal ongeveer dezelfde problemen hebben vermoed ik.v8power67 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:29:
[...]
Maar hij is ook sterker. 2.3ghz en een direct x12 element wat nog niet hellemaal duidelijk is, vs een 1.75ghz cpu in de x1.
De vraag die je daarnaast moet stellen is ook in hoe verre de gpu ook niet een bottleneck vormt op de gebruikte resoluties, bijv in ac origins. Waardoor de cpu misschien niet eens zon verkeerde keuze is geweest
Alleen als je op 1080p gaat spelen dan kan het in games voorkomen dat je de 60 fps niet haalt vanwege de cpu. Maar goed dan is natuurlijk de vraag hoeveel games zijn daadwerkelijk cpu gelimiteerd. Hitman is er 1 van(in sommige stages), gta en er zullen er nog wel meer zijn.
Zie ook dit filmpje als je hem niet al gezien had
YouTube: Xbox One X Backwards Compatibility Tested: How Are Your Xbox One Gam...
Edit: wat gewijzigd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2017 22:15 ]
De ps4 pro heeft in bf1 ong dezelfde drops, ondanks een patch met een hogere resolutie dan gewone ps4, draait ie door de cpu stabielere fps. Tuurlijk heeft nog drops, maar dat is idd ong gelijk aan de drops die bf1 op xox heeft. Waarschijnlijk soms iets meer/lagere drop door de 200mhz lagere clock, maar in dit soort voorbeelden zijn ze daarin behoorlijk gelijkwaardig.Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:56:
[...]
Jah misschien ook wel. De ps4 pro daarentegen heeft er moeite mee om 60 fps te halen in multiplayer met een dynamische resolutie (digital foundry video) en is zeker cpu gelimiteerd op sommige stukken. De xbox zal ongeveer dezelfde problemen hebben vermoed ik.
De vraag die je daarnaast moet stellen is ook in hoe verre de gpu ook niet een bottleneck vormt op de gebruikte resoluties, bijv in ac origins. Waardoor de cpu misschien niet eens zon verkeerde keuze is geweest
Alleen als je op 1080p gaat spelen dan kan het in games voorkomen dat je de 60 fps niet haalt vanwege de cpu. Maar goed dan is natuurlijk de vraag hoeveel games zijn daadwerkelijk cpu gelimiteerd. Hitman is er 1 van(in sommige stages), gta en er zullen er nog wel meer zijn.
Zie ook dit filmpje als je hem niet al gezien had
YouTube: Xbox One X Backwards Compatibility Tested: How Are Your Xbox One Gam...
Edit: wat gewijzigd
Zullen moeten wachten op een bf1 xox patch want nu draait hij op "boost modus", dus max cpu en gpu op 3 tflops. En dus max 1080p.
Niet perse in de one x zijn een aantal custom aspecten die niet opgaan in jouw vergelijking met een pc zoals bijv met draw calls.FrankoNL schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:00:
Wat ik niet helemaal begrijp van de xbox one X is het feit dat ze de CPU kracht hebben gelaten voor wat het is, of althans nauwelijks hebben verbeterd.
It is worth noting that DirectX draw calls are no longer CPU bound. That function has been integrated, at the hardware level, into the GPU. That mitigates a potential bottleneck. Arguably, it is one of the most interesting innovations in the One X. It may never make it into commodity PC hardware but it would be significant if it did.
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Ja, via Bol.com.BroWohsEdis schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:01:
Iemand hier die de Deluxe Edition van Battlefront 2 heeft besteld en al een mailtje heeft gehad dat hij is verzonden o.i.d.?
Heb je ook al een mailtje gehad dat hij is verzonden? Mijn bestelling staat nog steeds op 'wordt verwerkt'.
Ook die heb ik gehad. Maar het komt wel goed. Die mailtjes worden in de loop van de dag verstuurd.BroWohsEdis schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:14:
[...]
Heb je ook al een mailtje gehad dat hij is verzonden? Mijn bestelling staat nog steeds op 'wordt verwerkt'.
Ik hoop het, namelijk al 6 maanden geleden ge-preordered dus als ik hem morgen niet hebben mogen ze zich diep schamen.Da_vie schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:34:
[...]
Ook die heb ik gehad. Maar het komt wel goed. Die mailtjes worden in de loop van de dag verstuurd.
Heb overigens wel een verzendbevestiging gehad van The Sims 4.
EDIT: My faith has been restored. Hij is verzonden.
[ Voor 10% gewijzigd door BroWohsEdis op 13-11-2017 18:00 ]
Haha mooi zoBroWohsEdis schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:47:
[...]
Ik hoop het, namelijk al 6 maanden geleden ge-preordered dus als ik hem morgen niet hebben mogen ze zich diep schamen.![]()
Heb overigens wel een verzendbevestiging gehad van The Sims 4.
EDIT: My faith has been restored. Hij is verzonden.![]()
Het is dan als ik het goed begrepen heb gewoon een kwestie van de installatieprocedure op de X doorlopen en dan mijn gamertag invoeren, waarna savegames gewoon uit de Cloud gedownload worden toch? Of zijn er nog dingen waar ik op moet letten.
[ Voor 4% gewijzigd door AntraXxX op 15-11-2017 13:20 ]
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Google eens op "xbox one s transfer to xbox one x"?AntraXxX schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:20:
Even getwijfeld of ik het hier of in het algemene Xbox One topic zou plaatsen maar: hoe zit het met overstappen van een Xbox S naar een Xbox X? Ik zou graag clean willen beginnen (dus niets via een externe HDD overzetten ofzo) en het enige dat ik graag wel wil hebben zijn mijn savegames/profiel natuurlijk.
Het is dan als ik het goed begrepen heb gewoon een kwestie van de installatieprocedure op de X doorlopen en dan mijn gamertag invoeren, waarna savegames gewoon uit de Cloud gedownload worden toch? Of zijn er nog dingen waar ik op moet letten.
Correct, maar vraag het liever ook even hier omdat er wellicht bepaalde persoonlijke ervaringen/problemen zijn die je niet 1,2,3 op Google vindt.bram1984 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:21:
[...]
Google eens op "xbox one s transfer to xbox one x"?
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Zelf had ik problemen met de transfer van de ene console naar de andere via LAN...AntraXxX schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:23:
[...]
Correct, maar vraag het liever ook even hier omdat er wellicht bepaalde persoonlijke ervaringen/problemen zijn die je niet 1,2,3 op Google vindt.
Kon mooi aanduiden welke games ik over wou zetten, dus communicatie was er wel maar voor 1 of andere gekke reden gaf hij telkens ik dan de copy wou starten aan dat er mogelijks een probleem was met mn netwerk.
Uiteindelijk alles effe via externe schijf over gaan pompen

Profiel, save games en dergelijke gaan mooi mee over, staan in de cloud bij MS dus eens je met je zelfde account in gaat loggen is dat okay.
Wat @UltraSub hier boven ook schrijft is correct.AntraXxX schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:20:
Even getwijfeld of ik het hier of in het algemene Xbox One topic zou plaatsen maar: hoe zit het met overstappen van een Xbox S naar een Xbox X? Ik zou graag clean willen beginnen (dus niets via een externe HDD overzetten ofzo) en het enige dat ik graag wel wil hebben zijn mijn savegames/profiel natuurlijk.
De Xbox One, S en X slaan savegames of andere gepersonaliseerde gamedata online op.
Na het inloggen op je nieuwe console met je bestaande account en het installeren van het betreffende spel, wordt je online data automatisch gedownload.
Cogitationis poenam nemo patitur
Wel met nadruk op “online” je singleplayer data word nog op de schijf gesaved en kan je volgens mij nu op 1 manier in de cloud bewaren. maar daar moet je wel wat voor doen dat gaat niet vanzelf... anders gwn via usb of externe schijfBullet NL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:42:
[...]
Wat @UltraSub hier boven ook schrijft is correct.
De Xbox One, S en X slaan savegames of andere gepersonaliseerde gamedata online op.
Na het inloggen op je nieuwe console met je bestaande account en het installeren van het betreffende spel, wordt je online data automatisch gedownload.
Not true. Ik speel alleen single players, en heb nog nooit iets ingesteld voor online bewaren. En al mijn data kwam zo terug, ook voor de single players dus. (Schrok wel even toen ik bij Ghost Recon alle initiele stappen moest doorlopen zoals taal enz en een save icon zag, maar daarna kwam ook daar sync data langs en was alles goed).Lastpak010 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:59:
[...]
Wel met nadruk op “online” je singleplayer data word nog op de schijf gesaved en kan je volgens mij nu op 1 manier in de cloud bewaren. maar daar moet je wel wat voor doen dat gaat niet vanzelf... anders gwn via usb of externe schijf
Volgens mij was het halverwege de 360 tijd dat je kon/moest kiezen. Op de One heb ik dat nog nooit gedaan.
Verwijderd
Juist andersom. Als je Xbox online is saved hij naar je cloud storage. Als je Xbox offline is slaat hij (natuurlijk) lokaal op. Als je offline wil saven moet je je Xbox van internet afhalen. Nuttige info voor achievement hunters.Lastpak010 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:59:
[...]
Wel met nadruk op “online” je singleplayer data word nog op de schijf gesaved en kan je volgens mij nu op 1 manier in de cloud bewaren. maar daar moet je wel wat voor doen dat gaat niet vanzelf... anders gwn via usb of externe schijf
Save glitch mode off
Mooi als het goed werkt, vervelend als een lege, of beginnende save je 'main' save overschrijft. Dit wel is meegemaakt, echter dat was via steam en niet op xbox.
Ben wel nieuwsgierig of er hier ook mensen zijn waarbij het wel fout gegaan is?
10 second ninja DONE
Bij mij is het inderdaad ooit fout gegaan. Was X360 tijdperk. Zwaar gevloekt toenSagat schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:28:
Op de 360 kon je inderdaad ook de cloud gebruiken en zelfs automatisch synchen mits ingesteld.
Mooi als het goed werkt, vervelend als een lege, of beginnende save je 'main' save overschrijft. Dit wel is meegemaakt, echter dat was via steam en niet op xbox.
Ben wel nieuwsgierig of er hier ook mensen zijn waarbij het wel fout gegaan is?
Nooit meer gehad daarna.
Verwijderd
https://www.bol.com/nl/p/...gestionType=searchhistory
Op voorraad. Voor 23:59 uur besteld, morgen in huis
of
Van ma t/m vrij voor 12:00 uur besteld, dezelfde dag in huis of bij AH
Ik heb een 55"oled 4k HDR tv en een ps4 pro en ben een vervend en verwend consolegamer. Ik game niet op een PC.
Voor de firstparty titels is het voor mij vooralsnog niet nodig om ook een xbox one x in huis te halen.
T.a.v. thirdparty titels zou dat anders kunnen liggen.
Als een thirdparty game er eenmaal mooi genoeg uitziet (bijv. cod ww2, wolfenstein 2) dan is voor mij het aantal fps veel belangrijker dan de resolutie en ik vind HDR belangrijker dan resolutie.
Om concreter te zijn: ik vind het niet zo boeiend dat wolfenstein op 1800p op de xbox one x loopt en 1440p op de ps4 pro terwijl ze beiden non HDR zijn, maar ik kan er echt slecht tegen als (hypothetisch)zou blijken dat de xbox one x versie dan bijv. ook nog eens HDR zou hebben en op 60 fps zou lopen itt tot de ps4 pro waarop de game op 30 fps loopt en geen HDR ondersteuning heeft.
Nu weet ik dat mijn vb. tav wolfenstein 2 niet opgaat (die games zijn identiek qua fps en hdr ondersteuning alleen de resolutie van de one x is hoger), maar heeft iemand wat meer informatie over de vraag of het in de nabije toekomst zo zal zijn dat bij third party titels de xbox one x qua fps ver over de ps4 pro heen gaat én/of dat de third party titels op de one x wel hdr zal hebben en de pro niet? Als dat namelijk wel zo is dan is het voor mij het overwegen waard om ook een one x in huis te halen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Lies!Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:06:
Xbox One X bij Coolblue nu ook op voorraad:
https://www.coolblue.nl/p...microsoft-xbox-one-x.html
Verwijderd
Die melding zegt dat je externe hardeschijf klaar voor gebruik is. Goed nieuws dus. Is je punt dat je de melding niet wil zien? Of begreep je de melding niet helemaal?swoutr schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:09:
Sinds een weekje een xbox one X, ontzettend blij mee. Op een dingetje na, heb een eterne hdd aangesloten. Maar mijn xbox blijft continu de melding geven “externe opslag gereed”. Opnieuw ingestoken al geprobeerd, een hard reboot. Maar niks lijkt te werken. Het is geen dealbreaker maar het is wel enorm irritant. Iemand anders bekend mee?
Hetzelfde gebeurt als je een wireless headset aansluit. Je krijgt dan een notificatie dat je headset toegewezen is. Het stomme is dat je al eerder hoort dat hij aangesloten is omdat game geluid door je headset komt.
Mij stoort het niet. De notificatie verdwijnt toch uiteindelijk. Maar als je het wil onderzoeken zou ik eens onder notificaties kijken bij settings.
Het probleem is, is dat ik de melding elke 5 minuten krijg.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:24:
[...]
Die melding zegt dat je externe hardeschijf klaar voor gebruik is. Goed nieuws dus. Is je punt dat je de melding niet wil zien? Of begreep je de melding niet helemaal?
Hetzelfde gebeurt als je een wireless headset aansluit. Je krijgt dan een notificatie dat je headset toegewezen is. Het stomme is dat je al eerder hoort dat hij aangesloten is omdat game geluid door je headset komt.
Mij stoort het niet. De notificatie verdwijnt toch uiteindelijk. Maar als je het wil onderzoeken zou ik eens onder notificaties kijken bij settings.
Dat hoort niet, enkel bij opstarten, eenmalig. Is je usb disk nog wel 100 % in orde? Je kan 'm even aan een pc/laptop hangen en kijken of de connectie daar wel actief blijft.swoutr schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:47:
[...]
Het probleem is, is dat ik de melding elke 5 minuten krijg.
Zelfs bij opstarten hoort dat niet. Enkel en alleen Als je de schijf loskoppelt en weer opnieuw aansluit of voor het eerst aansluit.Romius schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:58:
[...]
Dat hoort niet, enkel bij opstarten, eenmalig. Is je usb disk nog wel 100 % in orde? Je kan 'm even aan een pc/laptop hangen en kijken of de connectie daar wel actief blijft.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Bij het opstarten krijg ik niet een melding in beeld maar bij notificaties staat wel altijd diezelfde melding. Heb je al geprobeerd hem in een andere usb poort te doen? Anders om de externe schijf op een ander apparaat aan te sluiten? Zo kan je zien of het aan de xbox ligt of dat je hdd misschien niet helemaal goed meer isPhusebox schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:14:
[...]
Zelfs bij opstarten hoort dat niet. Enkel en alleen Als je de schijf loskoppelt en weer opnieuw aansluit of voor het eerst aansluit.
Bij het opstarten krijg je die melding altijd, en dat hoort ook! Behalve als je de Xbox op instant-on hebt staan, dan krijg je deze alleen als de Xbox herstart. Bij het opstarten vanuit de "slaapstand" niet, want dan blijft de schijf actief. Ook hier weer een uitzondering of je hebt aangegeven dat de harde schijf uit mag (ergens in settings, heb nu geen Xbox in de buurt, dus kan het niet controleren).Phusebox schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:14:
[...]
Zelfs bij opstarten hoort dat niet. Enkel en alleen Als je de schijf loskoppelt en weer opnieuw aansluit of voor het eerst aansluit.
Ik heb die melding nooit gezien alleen wanneer ik een nieuwe schijf eraan hang. Heb ook ingesteld dat die uit moet gaan in stand-by mode.Segafreak83 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:52:
[...]
Bij het opstarten krijg je die melding altijd, en dat hoort ook! Behalve als je de Xbox op instant-on hebt staan, dan krijg je deze alleen als de Xbox herstart. Bij het opstarten vanuit de "slaapstand" niet, want dan blijft de schijf actief. Ook hier weer een uitzondering of je hebt aangegeven dat de harde schijf uit mag (ergens in settings, heb nu geen Xbox in de buurt, dus kan het niet controleren).
Dan moet je die melding wel krijgen, kan haast niet missen (heb je melding uitstaan ofzo?). Anders weet ik het ook niet. Bij een koude start of kreeg ik hem altijd:"external disk is ready for use" oid.Phusebox schreef op donderdag 16 november 2017 @ 23:06:
[...]
Ik heb die melding nooit gezien alleen wanneer ik een nieuwe schijf eraan hang. Heb ook ingesteld dat die uit moet gaan in stand-by mode.
Overal bedoel je.Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 07:36:
Xbox One X nu op voorraad bij de Wehkamp:
https://www.wehkamp.nl/Zo...6&View=Grid&NavState=&Ns=
Moest Forza ook al opnieuw downloaden.
Xbox Live: Miesjh NL
Was net bij de MM, eigenlijk om alvast een beetje te oriënteren op een nieuwe tv. Komt er net een karretje met Xbox x'en voorbij... Dus 5 minuten later stond ik met zo'n ding buiten. Nu moet die 4K tv er al helemaal snel komen!Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:38:
@NotSoSteady
Je hebt gelijk:
http://www.mediamarkt.nl/...ox-one-x-1tb-1515891.html
MM nu ook.
Kijk er echt naar uit om dit spel te spelen op me X1X, graphics zijn verbeterd en ik vraag me af hoe de gameplay is veranderd, waar je op de WiiU je tablet nodig had voor bepaalde zaken ingame te scannen, heb je dit hier dus niet meer
Alle Xbox One X Enhancement patches zijn gratis, daar betaal je dus niks extra voor.Miesjh schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 18:22:
Weet iemand hoeveel GB AC Origins is inclusief Xbox On X Enhanced Patch? Xbox geeft bij mij effe ruim 40 GB aan. Forza en Gears of War 4 gaan al richting de 100 GB, dus ik vertrouw het nog niet helemaal.
Moest Forza ook al opnieuw downloaden.
Hij vraagt hoeveel die game inclusief die enhancement patch is in gigabytes en niet hoe duur die patch is in euro's.Hawk86 schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:36:
[...]
Alle Xbox One X Enhancement patches zijn gratis, daar betaal je dus niks extra voor.
En die voor Minecraft die volgend jaar verschijnt is toch betalend?Hawk86 schreef op maandag 20 november 2017 @ 18:36:
[...]
Alle Xbox One X Enhancement patches zijn gratis, daar betaal je dus niks extra voor.
Als ik het goed heb komt er een gratis enhanced update en los daarvan een graphic pack welke wel geld kost.Dragunov schreef op maandag 20 november 2017 @ 20:28:
[...]
En die voor Minecraft die volgend jaar verschijnt is toch betalend?
https://www.nu.nl/games/5...gesteld-volgend-jaar.html
https://www.pcmag.com/new...ors-with-xbox-one-x-one-s
Zijn er hier mensen die hem hebben aangesloten via een beveiligde stekkerdoos?
Ondervind je echt problemen of is het meer een aanbeveling?
Ik zou namelijk mijn originele X1 willen vervangen met de X, maar ik heb alle kabels netjes weggewerkt met 1 stekkerblok in mijn TV-meubel.
[ Voor 16% gewijzigd door miicker op 23-11-2017 13:57 ]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Gewoon op een 1080p tv, helaas deze spellen niet kunnen testen op mijn oude Xbox One, dus geen vergelijk kunnen maken...
[ Voor 35% gewijzigd door Segafreak83 op 25-11-2017 21:02 ]
Te laat aangezien het al Zaterdag is maar in Belgie kreeg je in de Carrefour per 100 euro ofzo een waardebon van 20 euro terug, maar veel meer deals ga je niet vinden + dat was ook niet echt een One X deal maar meer een koop whatever voor 100 euro en krijg 20 euro coupon deal.miicker schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:57:
Ik hoop morgen met black friday ergens een goede deal te scoren. Mocht dat niet lukken, dan ga ik hem morgen waarschijnlijk alsnog kopenIemand die al ergens een aardige deal tegen is gekomen?
Op Bol is een One X momenteel 488 voor Black Friday weekend maar meer moet je niet verwachten en is ook logisch als je nadenkt.
Console is pas een dikke 2.5 weken oud + verkoopt gewoon goed dus geen reden voor een Black Friday sale en MS maakt al geen winst erop aan 499 dus 399 of dergelijke mag je vergeten om snel te zien.
Ik heb hem ook op een beschermde stekkerdoos aangesloten. Eentje met filter en bliksembeveiliging.Burlok86 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:44:
Naar aanleiding van dit artikel in het normale topic
Ik zou namelijk mijn originele X1 willen vervangen met de X, maar ik heb alle kabels netjes weggewerkt met 1 stekkerblok in mijn TV-meubel.
Denk niet dat de problemen die ik ondervind daar aan liggen. Ik heb overigens ook geen keuze aangezien ik maar 1 stopcontact heb.
als je a) problemen ervaart en b) iets doet wat tegen het advies van de producent gaat zou ik op z'n minst even proberen of de problemen opgelost zijn als je geen beveiliging gebruikt.Phusebox schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:32:
[...]
Ik heb hem ook op een beschermde stekkerdoos aangesloten. Eentje met filter en bliksembeveiliging.
Denk niet dat de problemen die ik ondervind daar aan liggen. Ik heb overigens ook geen keuze aangezien ik maar 1 stopcontact heb.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Tja is geen optie om hem zonder die beveiliging te gebruiken dus leuk van Microsoft maar beetje domme actie.Ramon schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:05:
[...]
als je a) problemen ervaart en b) iets doet wat tegen het advies van de producent gaat zou ik op z'n minst even proberen of de problemen opgelost zijn als je geen beveiliging gebruikt.
Ik heb mijn oude One ook vervangen voor een One X. Deze One X zit aangesloten op een stekkerblok met overspanningsfilter en geeft bij mij geen enkel probleem.Burlok86 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:44:
Naar aanleiding van dit artikel in het normale topic
Ik wist ook niet dat dit problemen zou geven, tot ik je post zag
- Geen headset inbegrepen (en dat voor €500
- Geen oplaadbare batterijen, wat ik toch wel belachelijk vind voor controllers van +- €60,-
Maar over het algemeen vind ik het echt een enorme vooruitgang. Het menu van PS4 is gewoon niet handig, het voelt allemaal niet natuurlijk, zelfs nu ik al ongeveer 2-3 jaar een PS4 heb heb ik het idee dat ik nu al meer gewend ben aan de interface van de xbonex. Het verschil in snelheid is ook enorm, maar dat is een oneerlijke vergelijking, aangezien ik geen PS4 Pro heb, maar over het algemeen ben ik enorm positief over de One X
HDR heeft ook weinig voordelen met een dergelijk paneel.Grawler schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:45:
Ik heb vandaag bij BCC de Philips 4K Ultra HD TV 50PUS6162/12 gehaald. Even schrikken toen de Xbox zei dat HDR10 niet ondersteund werd, maar dat was een kwestie van YCC 4:2:2 aanvinken in de instellingen van de TV en de Xbox.
Ieder z'n eigen mening natuurlijk, maar ik vind je punten persoonlijk niet erg validemiicker schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:41:
Ik had een PS4 en heb er nu dus een Xbox One X bijgekocht. Er zijn een aantal dingen die ik wel jammer vind:
- Geen headset inbegrepen (en dat voor €500)
- Geen oplaadbare batterijen, wat ik toch wel belachelijk vind voor controllers van +- €60,-
De 'oortjes' welke je vroeger bij de Xbox kreeg - en nu nog steeds bij de PS4 - stelden echt niets voor. Als je een beetje gamer bent dan heb je een fatsoenlijke headset, dat is 10x beter. Of je moet @DutchOwnage heten
Het ontbreken van oplaadbare batterijen vind ik juist top. Nu kun je zelf bepalen wat voor batterij/accu je gebruiken gaat. Bij de PS4 ben je gebonden aan de geïntegreerde accu, welke ik magertjes vind. Als voorbeeld: de accu van de MS 'play and charge kit' gaat veel langer mee dan de PS4 accu. Kost wel weer ruim €20,- extra, maar je krijgt daar een hoop gemak voor terug.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Een hoop gemak?Rossi46 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:55:
[...]
Ieder z'n eigen mening natuurlijk, maar ik vind je punten persoonlijk niet erg valide![]()
De 'oortjes' welke je vroeger bij de Xbox kreeg - en nu nog steeds bij de PS4 - stelden echt niets voor. Als je een beetje gamer bent dan heb je een fatsoenlijke headset, dat is 10x beter. Of je moet @DutchOwnage heten![]()
Het ontbreken van oplaadbare batterijen vind ik juist top. Nu kun je zelf bepalen wat voor batterij/accu je gebruiken gaat. Bij de PS4 ben je gebonden aan de geïntegreerde accu, welke ik magertjes vind. Als voorbeeld: de accu van de MS 'play and charge kit' gaat veel langer mee dan de PS4 accu. Kost wel weer ruim €20,- extra, maar je krijgt daar een hoop gemak voor terug.
Mijn punt is dat die play en charge kit er gewoon bij zou moeten zitten voor deze prijs, en dan hebben mensen nog steeds de mogelijkheid om zelf batterijen er in te stoppen.
Alsof de PS4 standaard met een dockingstation komtmiicker schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:59:
[...]
Een hoop gemak?Je moet altijd je controller opladen met een kabel, voor mijn PS4 heb ik gewoon een dock waar de controllers in staan, die dingen zijn dus altijd opgeladen.
Mijn punt is dat die play en charge kit er gewoon bij zou moeten zitten voor deze prijs, en dan hebben mensen nog steeds de mogelijkheid om zelf batterijen er in te stoppen.
Standaard erbij zou mooi zijn inderdaad. Toch ben ik persoonlijk erg tevreden met de keuze die MS heeft gemaakt.
En verder is de XOX inderdaad een gaaf apparaat
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Die "oortjes" waar jij naar refereert werken anders nog perfect hoorRossi46 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:55:
[...]
De 'oortjes' welke je vroeger bij de Xbox kreeg - en nu nog steeds bij de PS4 - stelden echt niets voor. Als je een beetje gamer bent dan heb je een fatsoenlijke headset, dat is 10x beter. Of je moet @DutchOwnage heten
[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 02-12-2017 10:28 ]
Sinds vandaag ook de trotse eigenaar van een Xbox One X. Van het weekend een 4K TV in huis (geen HDR, maar dan nog) en begon toch te kriebelen.
Stoute schoenen aan getrokken en vandaag maar één opgehaald in mijn pauze. Ben meteen verliefd. Battlefront 2 draait als een zonnetje en Battlefield 1 ook ge-wel-dig!
Nu nog wachten op de XB1X Enhancement Patch voor de Witcher 3 en ik kan helemaal los.
Enkele weken terug heb ik de Xbox One X besteld. Tot mijn blijdschap deze in ontvangst genomen.
Sinds ik echter Cod WW2 en Xbox One X enhanced games speel merk ik op dat de console een geluid maakt wat identiek is aan coil whining zoals de GTX970 heeft gehad.
Er zijn diverse meldingen van die ik heb gevonden zoals op reddit:
https://www.google.nl/amp...mments/7c7d7s/coil_whine/
Is er iets wat ik hier zelf tegen kan doen? Want het is echt alleen tijdens het spelen van games. Bij bepaalde games hoor je het harder dan anderen.
Heb ook contact gezocht bij Microsoft en die gaven aan even afwachtten of het bij meerdere games is anders omruilen. Maar wilde eerst navragen vanuit dit forum of er zelf iets is wat je ertegen kan doen, dit ook aangezien de meeste hier wel de kennis bezitten over de hardware die in de consoles/pc's zitten.
43 inch versie is in de aanbieding bij de Makro, alleen ik vind een paar posts over de vrij hoge input lag van deze tv. Ervaar jij dit ook of valt het alles mee?Grawler schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:45:
Ik heb vandaag bij BCC de Philips 4K Ultra HD TV 50PUS6162/12 gehaald. Even schrikken toen de Xbox zei dat HDR10 niet ondersteund werd, maar dat was een kwestie van YCC 4:2:2 aanvinken in de instellingen van de TV en de Xbox.
Is de X aan te raden tegenover de S ?
Ik heb nu een S staan waar ik opzicht wel plezier mee heb.
Ligt er puur wat voor setup je hebt en hoeveel waarde je hecht aan betere graphics of framerates. Als je je pc wegdoet denk ik dat je daar eigenlijk niet super veel om geeft.cptbuttlick schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:52:
Ik zit te denken om mijn pc weg te doen wegens de lage playerbase bij games.
Is de X aan te raden tegenover de S ?
Ik heb nu een S staan waar ik opzicht wel plezier mee heb.
ww2 ziet er eigelijk hetzelfde uit op de xbox one dan op de pc op ultra....Phusebox schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:00:
[...]
Ligt er puur wat voor setup je hebt en hoeveel waarde je hecht aan betere graphics of framerates. Als je je pc wegdoet denk ik dat je daar eigenlijk niet super veel om geeft.
Op de pc zijn er ook nogal wat vervelende bugs en geen ranked play.
ook worden op de xbox meer games gespeeld ( MW remastered ) die op de pc niet gespeeld word.
Ik heb een goede pc met 144 hz panel.
Toch pak ik liever de xbox S
De pc gaming is een beetje aan het doodgaan met ons dure kaarten.
Vraag me dus af of ik beter bij de S kan blijven dan bij de X
[ Voor 12% gewijzigd door cptbuttlick op 10-12-2017 12:05 ]
Heb ik ook gedaan, ik had een über PC met 4K scherm en 1080Ti. Ik speelde evengoed op de PS4 Pro. Alles verkocht en een xbox one x en een 4K tv met HDR erbij gekocht..cptbuttlick schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:03:
[...]
ww2 ziet er eigelijk hetzelfde uit op de xbox one dan op de pc op ultra....
Op de pc zijn er ook nogal wat vervelende bugs en geen ranked play.
ook worden op de xbox meer games gespeeld ( MW remastered ) die op de pc niet gespeeld word.
Ik heb een goede pc met 144 hz panel.
Toch pak ik liever de xbox S
De pc gaming is een beetje aan het doodgaan met ons dure kaarten.
Vraag me dus af of ik beter bij de S kan blijven dan bij de X
Geen updates meer voor mijn PC alle games zijn ook op de console te krijgen en zien er op de Xbox X net zo goed uit.. Zeker geen spijt van
Wow. Daar sta ik van te kijken. Maar het ligt er ook een beetje aan wat voor games je speelt. Stel voor dat je echt VR, RTS, Citybuilding games etc. wilt doen, dan zit je met een PC veel beter dan met een XB. Zéker met een 1080Ti in je systeem.Frank1973 schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:35:
[...]
Heb ik ook gedaan, ik had een über PC met 4K scherm en 1080Ti. Ik speelde evengoed op de PS4 Pro. Alles verkocht en een xbox one x en een 4K tv met HDR erbij gekocht..
Geen updates meer voor mijn PC alle games zijn ook op de console te krijgen en zien er op de Xbox X net zo goed uit.. Zeker geen spijt van
Toegegeven, Er zit een bepaald gemaksniveau aan een XB1X met een 4K HDR tv. Disc erin (of downloaden) en gáán. Geen last van cheaters/hackers en doorgaans méér spelers online inderdaad.
Zelf een hele oude crappy PC game (trekt nog wel simpele games zoals FTL of Stardew Valley) en wil nog héél graag ooit een mooie PC met GTX1080 en dan een Oculus of Vive. Maar, voor nu een 4K TV met XB1X is een goed 'overbrug systeem' tot die tijd. Loopt als een trein

Hoe zit dat nu met de externe aanbieders voor Xbox live gold en de game pass? Ik twijfel nog welke ik wil (heb net 2wk een Xbox) en ben vooral verbaasd over de lagere prijzen bij 3rd party aanbieders. Zijn die legit of moet je daar niet aan beginnen?
Een snel rondje Google leert me dat Gold voor 28 euro per jaar kan (ipv 60/jr bij Microsoft) en de game pass voor 4,50 per maand (ipv 7/jr bij Microsoft). Scheelt toch weer een slok op een borrel.
Is dit net zo'n beerput als 3rd party concertkaarten of ben je gewoon veel te duur uit als je rechtstreeks bij Microsoft koopt?
Ben dus niet de enige die zo denktFrank1973 schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:35:
[...]
Heb ik ook gedaan, ik had een über PC met 4K scherm en 1080Ti. Ik speelde evengoed op de PS4 Pro. Alles verkocht en een xbox one x en een 4K tv met HDR erbij gekocht..
Pc gaming is niet echt meer in trek merk ik.
Dat zie je aan de spelers aantallen. Het aantal hacks is ook over groot
[ Voor 3% gewijzigd door cptbuttlick op 11-12-2017 20:49 ]
Hopelijk ben je niet in de veronderstelling dat je een TV hebt gekocht met een 10 bit paneel, want dat is niet het geval namelijk. Kun je natuurlijk ook niet verwachten voor € 500,-.Grawler schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:45:
Wow, dat is eigenlijk een heel goed ideeFrank1973 schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:35:
[...]
Zit hier nu met een allegaartje van alles. Diverse consoles, een PC die aan vervanging toe is etc etc.
Speel eigenlijk alleen nog maar Wow op de PC.
Alles eruit en XBX erin is jouw idee geweest.
Ik vind dat wel wat
FUMES et CARNES
Ik heb er geen last van, maar het is ook niet zo dat ik me daar snel aan stoor/kan zeggen dat ik het snel doorheb.Rmg schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:16:
[...]
43 inch versie is in de aanbieding bij de Makro, alleen ik vind een paar posts over de vrij hoge input lag van deze tv. Ervaar jij dit ook of valt het alles mee?
Hhhm. Niemand had hier nog op gereageerd. In principe zit je niet in het goede topic daar deze specifiek over de XB1X gaat maar goed. Dat even terzijde._pix schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:17:
Ik weet niet 100% zeker of ik deze vraag hier mag stellen, dus voor de zekerheid maar in de slowchat ipv het andere topicik zal geen websites noemen, excuus als dit geen gewenst onderwerp is
![]()
Hoe zit dat nu met de externe aanbieders voor Xbox live gold en de game pass? Ik twijfel nog welke ik wil (heb net 2wk een Xbox) en ben vooral verbaasd over de lagere prijzen bij 3rd party aanbieders. Zijn die legit of moet je daar niet aan beginnen?
Een snel rondje Google leert me dat Gold voor 28 euro per jaar kan (ipv 60/jr bij Microsoft) en de game pass voor 4,50 per maand (ipv 7/jr bij Microsoft). Scheelt toch weer een slok op een borrel.
Is dit net zo'n beerput als 3rd party concertkaarten of ben je gewoon veel te duur uit als je rechtstreeks bij Microsoft koopt?
In het kort ; Ja, je bent gewoon veel te duur uit als je direct bij Microsoft koopt. Enkel als je het voor het eerst doet dan hoef je maar €1,- te betalen voor 1 maand Gold volgens mij. Maar afgezien daarvan ben je simpelweg goedkoper uit als je het via een gamecardsdirect.nl of livekaarten.nl of iets soort gelijks koopt.
Zelf ook 1 Jaar XBL aangeschaft voor ruim onder de prijs welke Microsoft zelf vraagt. Gewoon pre-paid, code invoeren via xbox.com of via je Dashboard en gaan met de spreekwoordelijke banaan!
Verder kun je ook pre-paid kaarten gebruiken voor idd de Gamepass of EA Acces wat ook aanzienlijk kan schelen. Wel even dubbel controleren of de website waar je het koopt goede reviews heeft / thuiswinkel waarborg etc. Maar de websites welke ik zojuist noemde werken prima. Al vaker via beide partijen XBL Abbo's en punten gekocht en kreeg altijd binnen 30 sec. na dat betaling netjes de code binnen. Nooit problemen mee gehad
Thanks a lot!Reefun schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:42:
[...]
Hhhm. Niemand had hier nog op gereageerd. In principe zit je niet in het goede topic daar deze specifiek over de XB1X gaat maar goed. Dat even terzijde.
In het kort ; Ja, je bent gewoon veel te duur uit als je direct bij Microsoft koopt. Enkel als je het voor het eerst doet dan hoef je maar €1,- te betalen voor 1 maand Gold volgens mij. Maar afgezien daarvan ben je simpelweg goedkoper uit als je het via een gamecardsdirect.nl of livekaarten.nl of iets soort gelijks koopt.
Zelf ook 1 Jaar XBL aangeschaft voor ruim onder de prijs welke Microsoft zelf vraagt. Gewoon pre-paid, code invoeren via xbox.com of via je Dashboard en gaan met de spreekwoordelijke banaan!
Verder kun je ook pre-paid kaarten gebruiken voor idd de Gamepass of EA Acces wat ook aanzienlijk kan schelen. Wel even dubbel controleren of de website waar je het koopt goede reviews heeft / thuiswinkel waarborg etc. Maar de websites welke ik zojuist noemde werken prima. Al vaker via beide partijen XBL Abbo's en punten gekocht en kreeg altijd binnen 30 sec. na dat betaling netjes de code binnen. Nooit problemen mee gehad
dit topic gekozen omdat er vanuit het 'hoofd' Xbox topic naar deze wordt verwezen voor slowchat.
Uiteindelijk mss beter die andere kunnen kiezen
Dit topic is gesloten.
Blijf netjes, ook hier gelden de GoT regels dus niet trollen, flamen etc.