Een update voor wie het interesseert:
Ik heb gisteren eindelijk het volledige dossier ontvangen inclusief een omschrijving van de situatie, duidelijke aanduiding van de locatie en een overzicht van de matrixborden.
Op basis van deze informatie acht ik het aannemelijk dat ik de overtreding wel heb begaan. Er zou een ongeluk gebeurt zijn voor de afrit die ik normaal neem naar huis toe. Hiervoor was tijdelijk de rechter rijstrook afgesloten. Na het ongeluk, maar voor de afrit, is de rechterrijstrook weer geopend. Ik heb toen, nu blijkt ten onrechte, gedacht dat het daardoor toegestaan was de afrit te nemen en dat de rijstrook zelfs vrijgegeven is om de afrit te kunnen nemen. De afrit was echter nog gesloten omdat die afrit gebruikt is om de betrokken auto's af te voeren. Overigens is 10 minuten later de linker rijstrook van de afrit ook daadwerkelijk vrijgegeven.
Nu schijnen een paar honderd auto's deze situatie verkeerd ingeschat te hebben. Het had, mijn inziens, verstandig geweest de rijstrook pas na de afrit vrij te geven. Dat had de situatie duidelijker gemaakt.
Echter neemt dat niet weg dat ik de overtreding waarschijnlijk wel begaan heb. Ik ga dan ook een brief sturen naar het OM waarin ik aangeef mijn verzet in te trekken, de zaak niet hoef voor te leggen aan de kantonrechter en de oorspronkelijke sanctie wil voldoen.
Het had een hoop gedoe gescheeld als de simpele situatieschets en een overzicht van de rijstroken en matrixborden bij de strafbeschikking waren bijgevoegd.
[
Voor 3% gewijzigd door
Tsurany op 22-06-2018 15:36
]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N