Dennisdn schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:25:
[...]
Hartstikke leuk voor ze dat ze er naar gaan kijken, dat is geen zorg voor jou. De Wet koop op afstand gaat boven alles, al heb je hem zélf beschadigd. Als je binnen 2 weken na ontvangst de koop ongedaan maakt mogen ze op zijn allerhoogst alleen retourkosten inhouden. Let op, als je hem nu alsnog in de winkel koopt, dán is die Wet koop op afstand niet meer geldig en kun je wel met nukkige verkopers te maken krijgen als er iets niet goed is. Alleen daarom koop ik dit soort dingen al niet eens meer in de winkel, die koop op afstand is wel een fijne zekerheid.
Ze hebben aangegeven dat ze weigeren coulant te zijn en hun 48u beleid te handhaven, ondanks dat dit tegen hun eigen algemene voorwaarden in gaat en zoals je aangaf de wet. Vervolgens heb ik aangegeven dat ik in dat geval de overeenkomst juridisch eenzijdig ga ontbinden, waarbij ze aangeven hieraan lak te hebben.
Omdat ik vervolgens aangaf dat ik morgen naar hun servicepunt/winkel toekom om daar persoonlijk de ontbinding te regelen en mijn telefoon in te leveren, gingen ze toch maar intern overleggen en nu wordt ik morgenochtend voordat ik er ben teruggebeld na overleg met hoofd aftersales, want het idee dat iemand langskomt is toch wel heel spannend.
Daarnaast heb ik ook met T-Mobile gesproken en ook daar wordt het morgen intern besproken, zij zijn het namelijk totaal niet eens met deze gang van zaken en vinden dat het abonnement kosteloos ontbonden moet worden. Bij T-Mobile weten ze niet of ze mij kunnen helpen, maar ze gaan mij bellen terwijl ik bij mobiel.nl in Leidschendam ben zodat ze hun meteen kunnen vertellen hoe ze er daar over denken.