• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Probeer nu iets te bestellen via de site, gaat ie niet verder dan die blauwe knop van Controleer je bestelling :(

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:48
Greatsword schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:00:
[...]

Nu ook gewoon nog te bestellen in de apple store om vandaag op te halen.

Ben benieuwd of er veel vraag naar is.
Hoop dat dit tegen gaat vallen. Als hij wel als een broodje verkoopt zijn wij als consument de pineut en krijgen wij volgende jaar weer een iPhone 13s.

Het is geweldig dat hij intern enorm is aangepast en dat reparaties makkelijker gaan. Maar verder; weinig extra's tov de 13 of 13 pro.

Dus hoop dat de verkoop erg slecht is en dat ze hierdoor meer moeten innoveren.

AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-03 16:38
Randleman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:58:
Het is niet te geloven...

Mijn pakket is waarschijnlijk geleend door de PostNL koerier. Bezorging zou plaatsvinden in pakketautomaat. App gaf aan dat het pakket niet in de automaat maar in de winkel zelf (Karwei) zou liggen. Karwei weet nergens van en verwijst naar de pakketautomaat. Geen code ontvangen. Tweemaal contact gehad met PostNL. Vervolgens neemt PostNL contact op met Karwei om het nogmaals te controleren. Slecht nieuws. Pakket nergens bekend maar wel "afgeleverd" bij Karwei.

8)
Even een update voor de geïnteresseerden. In de tracking is de status ineens veranderd naar "Zending is overhandigd aan ontvanger" zonder handtekening of ID. Dit gebeurde een dag nadat het pakket retour zou moeten gaan (blijft een week liggen). Diezelfde dag heeft PostNL het onderzoek afgesloten omdat ik het zogenaamd op zou hebben gehaald.

Meteen weer bellen met mobiel.nl en het onderzoek is nu weer hervat... De verwachting is dat de Karwei dit pakket dus retour zou moeten sturen, maar aangezien ze geen pakket hebben het maar op afgehaald hebben gezet. Hele rare gang van zaken.

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Waarom kan Apple hun überdure toestellen niet binnen een fatsoenlijke termijn uitleveren. Wat is dit voor arrogante kolder.
PK schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:52:
Waarom kan Apple hun überdure toestellen niet binnen een fatsoenlijke termijn uitleveren.
Omdat je niet op tijd hebt besteld.
PK schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:52:
Waarom kan Apple hun überdure toestellen niet binnen een fatsoenlijke termijn uitleveren. Wat is dit voor arrogante kolder.
ja, want Apple heeft geen last van de wereldwijde chiptekorten 8)7

en by the way, als je een beetje research had gedaan de afgelopen week, had je inmiddels bijna een eigen Apple Store kunnen starten met alle modellen die her en der prima leverbaar (afgelopen week) waren. (Coolblue, bol etc)

[Voor 27% gewijzigd door _Bailey_ op 07-10-2022 10:07]

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-03 20:57
_Bailey_ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:04:
[...]

en by the way, als je een beetje research had gedaan de afgelopen week, had je inmiddels bijna een eigen Apple Store kunnen starten met alle modellen die her en der prima leverbaar (afgelopen week) waren. (Coolblue, bol etc)
Ben in ondertussen begonnen :+, met screenprotector, jawel!!!!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
_Bailey_ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:04:
[...]

Ik heb al een bestelling lopen bij mobiel.nl , annuleren is zo'n gedoe.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-03 22:17
PK schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

Ik heb al een bestelling lopen bij mobiel.nl , annuleren is zo'n gedoe.
Nee hoor zo gebeurd..

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:55
SnoopBok schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:30:
[...]

Volgens mij is dat alleen in combinatie met een Vodafone abonnement: [
Nu ook bij Tmobile, KPN en Tele2!(via Belsimpel dus)

[Voor 3% gewijzigd door Pepper92 op 07-10-2022 20:48]

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Zojuist een verzendbevestiging ontvangen, morgenochtend wordt mijn 14 pro bezorgd :*)

[Voor 6% gewijzigd door KorteGebruiker op 07-10-2022 22:05]

• SimD
Opnieuw besteld bij Mediamarkt met een Work around..

- Knab rekeningnummer in de KPN app gewijzigd naar ING van mn vrouw.
- Bestelling online doorgezet, nu geen foutmelding
- ING rekeningnummer in de KPN app omgezet naar Knab
- contact opgenomen met de MM chat (wat een niveau…) alles is goed doorgekomen.

Nu weer wachten.

• Icer
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-12-2022
10 september besteld en betaald bij Amac. (Iphone 14 pro 256 gb) En nog steeds niks. Maar ook echt niks!! Geen enkele leveringsdatum. En bij navraag krijg je een standaard mail dat men het ook niet weet wanneer er leveringen van Apple komen. Bijna 5 weken geleden. Deze manier van verkopen is diep triest. Zorg als Apple zijnde eerst voor een fatsoenlijke voorraad voordat men de verkoop start en mensen aan het lijntje gaat houden.

Of is het zo dat Nederlanders die lopen te janken over dure benzine en energie toch ineens geld genoeg hebben wanneer Apple een nieuwe Iphone aankondigd en er massaal op storten, al is de prijs bijna 2000.-.

Ik zit nu met een Iphone 8 zo'n 6 jaar geleden gekocht en toen was het al niet anders. Het verbaasd me iedere keer weer.

• KorteGebruiker
  • Niet online
Icer schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 08:42:
Ik zit nu met een Iphone 8 zo'n 6 jaar geleden gekocht en toen was het al niet anders.
Zo, dat is knap! Een toestel 6 jaar hebben terwijl hij 5 jaar geleden is uitgebracht. Werk je bij Apple ofzo? ;)

• Icer
Bijdehandse reacties van sommige zucht. 5 jaar dan. Man reageer dan niet

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:34
@Icer Heb je nu niks meer aan. Maar dit is toch inmiddels algemeen bekend. Als je garantie van snelle levering wil, gewoon bij Apple bestellen.

Hier gewoon 9 september besteld bij Apple en de 16e geleverd gekregen.

Zie onderstaande reactie van @Toppe
Toppe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:42:
[...]

Sowieso raar dat dit soort resellers nu al kunnen garanderen dat je hem alsnog op pre order dag hebt. Ik weet zeker dat als je ze nu contact ze gaan aangeven dat ze nog niet weten wat, en hoeveel, de geleverd gaan krijgen.

[Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 08-10-2022 09:50]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:01
10 september besteld en betaald bij Amac. (Iphone 14 pro 256 gb) En nog steeds niks. Maar ook echt niks!! Geen enkele leveringsdatum. En bij navraag krijg je een standaard mail dat men het ook niet weet wanneer er leveringen van Apple komen. Bijna 5 weken geleden. Deze manier van verkopen is diep triest. Zorg als Apple zijnde eerst voor een fatsoenlijke voorraad voordat men de verkoop start en mensen aan het lijntje gaat houden.

Of is het zo dat Nederlanders die lopen te janken over dure benzine en energie toch ineens geld genoeg hebben wanneer Apple een nieuwe Iphone aankondigd en er massaal op storten, al is de prijs bijna 2000.-.

Ik zit nu met een Iphone 8 zo'n 6 jaar geleden gekocht en toen was het al niet anders. Het verbaasd me iedere keer weer.
Sjees had je niets anders meer in huis dan azijn?

En overdrijven is ook een vak met je ‘bijna €2000’, hij is nog niet eens €1500. Je zit er dus al 25% naast.

Je pielemoos is zeker ook 25cm? :D

[Voor 7% gewijzigd door Toppe op 08-10-2022 10:00]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Icer
Toppe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:50:
[...]

Sjees had je niets anders meer in huis dan azijn?
Ja wat moet je met dit soort reacties. Wat is het nut van deze oneliner?
10 september besteld en betaald bij Amac. (Iphone 14 pro 256 gb) En nog steeds niks. Maar ook echt niks!!
En heb je in de tussentijd ook gekeken of andere partijen als Coolblue en bol je gewenste model op voorraad hadden?
Dikke kans dat je nu thuis ongeveer 15 iPhone 14's in jouw gewenste kleur en opslag had kunnen hebben.

Er zijn behoorlijk wat dagen geweest afgelopen tijd dat vrijwel alle modellen prima leverbaar waren

• Toppe
Icer schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

Ja wat moet je met dit soort reacties. Wat is het nut van deze oneliner?
Waarom ga je de frustratie aan om een iPhone te bestellen op een plek waarvan al jaren bekend is dat het zo gaat?

Zou bijna vragen of je slechte seks heb gehad

• Toppe
_Bailey_ schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:03:
[...]

En heb je in de tussentijd ook gekeken of andere partijen als Coolblue en bol je gewenste model op voorraad had?
Dikke kans dat je nu thuis ongeveer 15 iPhone 14's in jouw gewenste kleur en opslag had kunnen hebben.

Er zijn behoorlijk wat dagen geweest afgelopen tijd dat vrijwel alle modellen prima leverbaar waren
Pas maar op, nu geef je hem nog meer voer om een reseller de grond in te horen ‘zie je, die hebben wel voorraad’

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:59

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hier komt er een 2e 14 Pro in huis. Vrouw ook eindelijk aan de iPhone. 256 GB Space Black. Die wordt voor mij, mijn zilveren 128 GB gaat naar haar! Wordt morgen al geleverd. Prima leverbaar hoor 😜

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Icer
TheKerremenke schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:47:
@Icer Heb je nu niks meer aan. Maar dit is toch inmiddels algemeen bekend. Als je garantie van snelle levering wil, gewoon bij Apple bestellen.

Hier gewoon 9 september besteld bij Apple en de 16e geleverd gekregen.

Zie onderstaande reactie van @Toppe

[...]
Ja achteraf gezien niet handig om bij Amac te bestellen. Maar goed. Ik bestel niet ieder jaar een Apple product.
En na 5 jaar dacht ik dat een reseller als Amac toch redelijk wat voorraad zou krijgen. Maar er is in al die jaren niets veranderd aan de filosofie van Apple omtrent voorraad en leveren.

Niet dat ik binnen een week iets verwachte. Maar we zijn inmiddels 4 weken verder, en de 5e week staat voor de deur. Zonder enige vorm van informatie of op de hoogte gesteld te worden. Netjes volledige bedrag overgemaakt e.d. En verder hoor je gewoon niets meer. En moet je maar afwachten wanneer en of je nog iets gaat ontvangen.

• Icer
Toppe schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:04:
[...]

Waarom ga je de frustratie aan om een iPhone te bestellen op een plek waarvan al jaren bekend is dat het zo gaat?

Zou bijna vragen of je slechte seks heb gehad
Wat zijn dit toch voor treurige kinderachtige reacties zeg.

Je leest toch dat mijn laatste iPhone bestelling nog een 8 was. Niet iedereen besteld iedere 1/2 jaar een telefoon van rond de 1000,-.

Als een Amac groots adverteert dat je vanaf nu een nieuwe iPhone kunt bestellen. En je 5 jaar geleden voor het laatst een iPhone gekocht hebt. Ga je er niet vanuit dat je vervolgens 4/5 weken moet wachten, en dan nog niets hoort over een eventuele levering. Dan kun je dat simpelweg ook niet weten.

En nogmaals ik verwachte zeker niet binnen een week het product in huis te hebben. Maar 4 weken later, (komende week al 5) 1500,- lichter en nog geen enkele informatie over levertijd gaat me gewoon te ver.

• Toppe
Icer schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:17:
[...]

Wat zijn dit toch voor treurige kinderachtige reacties zeg.

Je leest toch dat mijn laatste iPhone bestelling nog een 8 was. Niet iedereen besteld iedere 1/2 jaar een telefoon van rond de 1000,-.

Als een Amac groots adverteert dat je vanaf nu een nieuwe iPhone kunt bestellen. En je 5 jaar geleden voor het laatst een iPhone gekocht hebt. Ga je er niet vanuit dat je vervolgens 4/5 weken moet wachten, en dan nog niets hoort over een eventuele levering. Dan kun je dat simpelweg ook niet weten.

En nogmaals ik verwachte zeker niet binnen een week het product in huis te hebben. Maar 4 weken later, (komende week al 5) 1500,- lichter en nog geen enkele informatie over levertijd gaat me gewoon te ver.
De enige die hier treurig reageert ben je zelf. Als je even dit topic doorleest dan wéét je dat het ieder jaar het zelfde is en het niet zal veranderen.

• KorteGebruiker
  • Niet online
KorteGebruiker schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:05:
Zojuist een verzendbevestiging ontvangen, morgenochtend wordt mijn 14 pro bezorgd :*)
Ja hij is binnen!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
@Icer Oprecht eerlijk advies: blijf eens kijken bij Coolblue of Bol. Zij hebben regelmatig voorraad. Als je dichtbij Amsterdam, Den Haag of Haarlem woont, is de Apple Store ook een idee.

Bij Amac duurt altijd alles lang en is nooit duidelijk wanneer ze voorraaf krijgen. Het is ieder jaar hetzelfde liedje. Als je dus nog een keer 1500 euro kunt missen, schiet hem dan eerst voor en annuleer bij de Amac als je ‘m binnen hebt. Dat heb ik ook zo gedaan met mijn Watch Ultra, die overal uitverkocht is.

Klagen over benzineprijzen en of Tweakers genoeg geld hebben, schiet je niks mee op. Zet je woede om in energie en probeer snel een iPhone elders te scoren. :)

• Icer
Dennisweb schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:10:
@Icer Oprecht eerlijk advies: blijf eens kijken bij Coolblue of Bol. Zij hebben regelmatig voorraad. Als je dichtbij Amsterdam, Den Haag of Haarlem woont, is de Apple Store ook een idee.

Bij Amac duurt altijd alles lang en is nooit duidelijk wanneer ze voorraaf krijgen. Het is ieder jaar hetzelfde liedje. Als je dus nog een keer 1500 euro kunt missen, schiet hem dan eerst voor en annuleer bij de Amac als je ‘m binnen hebt. Dat heb ik ook zo gedaan met mijn Watch Ultra, die overal uitverkocht is.

Klagen over benzineprijzen en of Tweakers genoeg geld hebben, schiet je niks mee op. Zet je woede om in energie en probeer snel een iPhone elders te scoren. :)
Keek van de week inderdaad op CoolBlue en die hadden voorraad.

Ik heb er van geleerd. Doe dit zo niet nog eens.

Woon zelf bij Uden, en daar is een fysieke winkel van Amac. Vandaar dat ik als eerste bij hen uitkwam. Niet wetende dat zij nauwelijks voorraad krijgen.

Ik ga nu gewoon CoolBlue in de gaten houden.

Zo'n 3 weken wachten is prima. Maar 4-5 weken en dan gewoon helemaal niets horen.
Omgekeerd hebben ze wel een wettelijke 30 dagen betalingstermijn.

Stel zo'n reseller als Amac gaat tussentijds failliet. Dan ben je het bedrag gewoon kwijt. Omdat je geduldig 4-6 weken moet wachten op je levering. Dat is gewoon te lang.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:59

pdavie2311

Live life to the fullest..

Icer schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:44:
[...]

Keek van de week inderdaad op CoolBlue en die hadden voorraad.

Ik heb er van geleerd. Doe dit zo niet nog eens.

Woon zelf bij Uden, en daar is een fysieke winkel van Amac. Vandaar dat ik als eerste bij hen uitkwam. Niet wetende dat zij nauwelijks voorraad krijgen.

Ik ga nu gewoon CoolBlue in de gaten houden.

Zo'n 3 weken wachten is prima. Maar 4-5 weken en dan gewoon helemaal niets horen.
Omgekeerd hebben ze wel een wettelijke 30 dagen betalingstermijn.

Stel zo'n reseller als Amac gaat tussentijds failliet. Dan ben je het bedrag gewoon kwijt. Omdat je geduldig 4-6 weken moet wachten op je levering. Dat is gewoon te lang.
Annuleer hem dan gewoon bij Amac. Heb je volgende week geld terug en kun je elders 1 halen. Er komen dagelijks losse toestellen voorbij. Ben je nog sneller dan af te wachten bij Amac weet ik zeker..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Icer
pdavie2311 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:53:
[...]

Annuleer hem dan gewoon bij Amac. Heb je volgende week geld terug en kun je elders 1 halen. Er komen dagelijks losse toestellen voorbij. Ben je nog sneller dan af te wachten bij Amac weet ik zeker..
Klopt, maar momenteel is het ook weer overal hopeloos. CoolBlue, MediaMarkt, Bol.com nergens is de pro 256gb op voorraad. Dus daarom nog maar even laten staan bij Amac. Zul je zien dat ze dan wel ineens een levering krijgen.

Vanaf maandag weer actief kijken of er ergens nieuwe voorraden opduiken.

Zijn er hier überhaupt mensen die een iPhone pro hebben ontvangen van Amac?

[Voor 4% gewijzigd door Icer op 08-10-2022 16:58]

• mulleknul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 17:34
Besteld bij Apple.nl komt maandag binnen besteld op 11-09.

14 Pro 128 GB spacezwart

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:34
Ik heb er einde van de middag een besteld (reguliere pro, 128gb, paars) en die wordt als het goed is morgen bezorgd!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-03 15:59
Ze werken laat en in het weekend bij KPN, net weer een mail dat de telefoon nog niet op voorraad is ;)

“Door een wereldwijd tekort aan chips die nodig zijn om smartphones te maken, is dit toestel helaas nog niet op voorraad. Sorry hiervoor”

Nou dan wachten we maar weer lol

[Voor 3% gewijzigd door Vildhjarta op 08-10-2022 23:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SimD
Ongelofelijk. Hoeveel kan er mis gaan. Het is echt een grote fouten festival. Wat een ballentent.

Vrijdag nog met de klanten service gebeld, expres om te voorkomen dat er weer iets mis zou gaan.

“Alles is goed doorgekomen meneer, u kunt snel uw toestel en nieuwe abonnement gebruiken”

Moedeloos.

• AndyDenise
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-03 22:55
Ik wacht al sinds 9 september op een iphone 14 pro max Black 128 gb. Preorder mediamarkt roermond.
Is een grote schande. Met de pro max de pro's worden gewoon uitgeleverd een de max was ik de 2 de op de lijst nog steeds niks

Dus op een maand tijd nog geen 2 toestellen leveren apple wat is hier mis?

[Voor 14% gewijzigd door AndyDenise op 09-10-2022 13:18]

• Icer
AndyDenise schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:17:
Ik wacht al sinds 9 september op een iphone 14 pro max Black 128 gb. Preorder mediamarkt roermond.
Is een grote schande. Met de pro max de pro's worden gewoon uitgeleverd een de max was ik de 2 de op de lijst nog steeds niks

Is al jaren zo bij nieuwe iPhone's.

Risico van een teveel aan voorraad inperken. Om zo de productiekosten beter te beheersen.
Apple kijkt op die manier eerst hoe de toestellen landen. Zodat ze daar de productiviteit beter op kunnen aanpassen.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:09
AndyDenise schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:17:

Waarschijnlijk als je via de webshop had besteld had je hem al gehad?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SimD
Het is me gelukt!

Kreeg geen contact met de klantenservice. Dus ben naar de winkel gegaan.

-Daar bleek dat toch niet alles goed was doorgezet (zoals ze online wel zeiden).
-toen kon het proces nog niet verder, want de zilvere iphone was niet op voorraad
-ze hadden echter toch 3 pro max’n op voorraad in de winkel (lekker online voorraad systeem..)
- toen moest het proces weer opnieuw. Mijn waarschuwing dat hij weer op Knab ging uitvallen werd afgedaan als “nee hoor meneer, dit gaat helemaal goed”
- ging niet goed, viel weer op Iban van knab uit.
- op mijn aanraden om iban te wijzigen gingen ze het maar proberen “want het is niet mogelijk”
- was wel mogelijk… waarna het proces met de ing iban van mijn vrouw, wel succesvol werd afgerond.

>resultaat: heb mn iphone 14 pro max 128gb

😃

Wat een gedoe. Als ik er zelf niet achter aan was gegaan, zat ik nog te wachten.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-03 17:14
Bij mij is de bestelling bij Apple versprongen naar “verzending wordt voorbereid” sinds zaterdagmiddag 8 okt.
Besteld op 10-9 ( 14pro gold 128) en tijdslot 11-18 okt meegekregen.
Ik ben benieuwd wanneer ik weer een update krijg 😝

[Voor 3% gewijzigd door Banshee op 10-10-2022 09:32]

• Marc19700
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-01 13:14
Banshee schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:30:
Bij mij is de bestelling bij Apple versprongen naar “verzending wordt voorbereid” sinds zaterdagmiddag 8 okt.
Gaat hoogstwaarschijnlijk vandaag verzonden worden.
De mijne ging op do 29 sept op “verzending wordt voorbereid” en vr 30 sept rond 18:30 kreeg ik melding dat hij verzonden was.
En maandag 3 oktober was hij geleverd. Ik had tijdslot 3-10 okt.

• Randleman
Randleman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:58:
Het is niet te geloven...

Mijn pakket is waarschijnlijk geleend door de PostNL koerier. Bezorging zou plaatsvinden in pakketautomaat. App gaf aan dat het pakket niet in de automaat maar in de winkel zelf (Karwei) zou liggen. Karwei weet nergens van en verwijst naar de pakketautomaat. Geen code ontvangen. Tweemaal contact gehad met PostNL. Vervolgens neemt PostNL contact op met Karwei om het nogmaals te controleren. Slecht nieuws. Pakket nergens bekend maar wel "afgeleverd" bij Karwei.

8)
Update voor de geïnteresseerden omtrent het PostNL onderzoek.

Op een gegeven moment stond zelfs in de tracking dat het pakket is opgehaald.
Het enige dat ik te horen kreeg is: Het PostNL onderzoek is afgerond en de bestelling is geannuleerd.

Ik ben nu wel benieuwd wat er is gebeurt eigenlijk. Maar goed, ik kan weer een nieuwe bestelling plaatsen en krijg m'n geld terug.

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-03 14:19
Randleman schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:21:
[...]

Update voor de geïnteresseerden omtrent het PostNL onderzoek.

Op een gegeven moment stond zelfs in de tracking dat het pakket is opgehaald.
Het enige dat ik te horen kreeg is: Het PostNL onderzoek is afgerond en de bestelling is geannuleerd.

Ik ben nu wel benieuwd wat er is gebeurt eigenlijk. Maar goed, ik kan weer een nieuwe bestelling plaatsen en krijg m'n geld terug.
Fijn dat het in ieder geval is opgelost. Bij mij hetzelfde verhaal. Mijn bestelling is ook geannuleerd en heb het geld teruggekregen. Ik was ook benieuwd wat er verder gebeurd is, maar ik heb daar ook niks van gehoord. Ik heb dat verder maar gelaten voor wat het is.

• mprkooij
Er is weer voorraad! Ook de iPhone 14 Pro Max 256GB Paars.

En op. Graag gedaan :)

[Voor 3% gewijzigd door mprkooij op 10-10-2022 21:32]

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-03 10:19
Ik gebruik nu 3 weken mijn iPhone 14 en aangezien ik slechtziend ben toch besloten om de 14 weg te doen en m’n abbo te verlengen met de 14 pro Max 128gb goud. Ik kon letters wel vergroten maar dan scroll je je suf van links naar rechts om teksten te kunnen lezen. Ik vind de gewone 14 wel pretttig in de hand liggen, maar voor m’n ogen is groter scherm toch beter merk ik. Wel lang wachten denk ik op toestel.

[Voor 3% gewijzigd door elaho op 10-10-2022 20:05]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:14

ralpje

Deugpopje

Ik denk dat ik een mazzeltje had vandaag: surfde uit pure interesse naar apple.nl, klikte een 128GB 14 Pro bij elkaar en kon hem een uurtje later afhalen in de store in Amsterdam :)
Dame die me hielp met de screenprotector (en case) die ik daar ter plekke gelijk heb aangeschaft melde dat ze inderdaad vandaag weer wat voorraad hadden binnengekregen.
Ik heb het idee dat het loont om af en toe in de ochtend gewoon even op de site te kijken, dat er regelmatig toch wat toestellen beschikbaar komen voor 'directe verkoop'.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:43
Pro Max verschillende configs bij MM Online:
https://www.mediamarkt.nl...6052d2207fc9a8f1e9f978e9a

• Banshee
Banshee schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:30:
Gisteravond laat heb ik mail gekregen dat ze op transport staan. Planning is levering vanavond.
Voor de anderen:
Het betreft 2x een pro gold 128 en 1x een zwarte pro 128.
Komen vanaf Apple, mogelijk hebben ze dus weer voorraad 😀
Succes voor de nog wachtenden !

• das1995
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10-2022
Coolblue heeft nog enkele 14 pro's paars 128gb beschikbaar.

Update: En ze zijn weg!

[Voor 3% gewijzigd door das1995 op 11-10-2022 12:51]

• AdmiralOneTwo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-03 10:58
Update: En ze zijn weg!
Zojuist de paarse besteld en de gouden is ook aanwezig.

Gaat om de 128 gb Pro varianten overigens.

[Voor 18% gewijzigd door AdmiralOneTwo op 11-10-2022 13:31]

Network security is not a choice; it’s a must!

• CeetjeBeetje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-03 16:52
Ik heb bij Vodafone besteld, de 128 gb pro in zwart.
Gelukkig kon ik een klein beetje korting krijgen op de abo prijs.

Alleen het duurt wel één lang en één breed. Bijna 2 weken inmiddels en nog steeds geen informatie over wanneer ik hem kan verwachten.

Het is dat ik afhankelijk ben van Vodafone vanwege de korting, maar anders had ik m'n bestelling al lang opgezegd en ergens anders besteld.

• Icer
CeetjeBeetje schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:59:
Ik heb bij Vodafone besteld, de 128 gb pro in zwart.
Gelukkig kon ik een klein beetje korting krijgen op de abo prijs.

Alleen het duurt wel één lang en één breed. Bijna 2 weken inmiddels en nog steeds geen informatie over wanneer ik hem kan verwachten.

Het is dat ik afhankelijk ben van Vodafone vanwege de korting, maar anders had ik m'n bestelling al lang opgezegd en ergens anders besteld.
Ik wacht al 4,5 week bij Amac op de 14 pro 256, zwart. Een collega al 4 weken bij Apple zelf.

CoolBlue was nog het snelst met leveren. Weer een collega had 'm daar binnen 2 weken geleverd gekregen.
Maar ook bij CoolBlue zijn nu alle 14 pro modellen tijdelijk niet leverbaar.

Apple heeft gewoon niet zien aankomen dat de meeste mensen voor de 14 pro zouden gaan.
De gewone 14 is overal volop verkrijgbaar. En de Max modellen mondjesmaat.

• mprkooij
Icer schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:35:
[...]

Ik wacht al 4,5 week bij Amac op de 14 pro 256, zwart. Een collega al 4 weken bij Apple zelf.

CoolBlue was nog het snelst met leveren. Weer een collega had 'm daar binnen 2 weken geleverd gekregen.

Apple heeft gewoon niet zien aankomen dat de meeste mensen voor de 14 pro zouden gaan.
De gewone 14 is overal volop verkrijgbaar. En de Max modellen mondjesmaat.
Dit was hetzelfde verhaal tijdens de release van de iPhone 12 en 13. De Pro varianten zijn altijd pas leverbaar binnen 4-6 weken bij Apple (wanneer je te laat bent) en de "normale" varianten zijn volop leverbaar. Dit jaar is dat in ieder geval niet anders dan de afgelopen 2 a 3 jaar.

• Icer
mprkooij schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:37:
[...]

Dit was hetzelfde verhaal tijdens de release van de iPhone 12 en 13. De Pro varianten zijn altijd pas leverbaar binnen 4-6 weken bij Apple (wanneer je te laat bent) en de "normale" varianten zijn volop leverbaar. Dit jaar is dat in ieder geval niet anders dan de afgelopen 2 a 3 jaar.
Je zou dan denken dat ze bij Apple meer inzetten op de productie van de pro modellen. Met de informatie die ze van andere jaren hebben.

Ik snap die filosofie niet. Om klanten massaal te laten bestellen en ze vervolgens 4-6 weken laten wachten met leveren. Daar kun je toch op inspelen lijkt me.

• mprkooij
Icer schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:42:
[...]

Je zou dan denken dat ze bij Apple meer inzetten op de productie van de pro modellen. Met de informatie die ze van andere jaren hebben.

Ik snap die filosofie niet. Om klanten massaal te laten bestellen en ze vervolgens 4-6 weken laten wachten met leveren. Daar kun je toch op inspelen lijkt me.
Ik denk dat het iets anders werkt dan dat.

Gestage, consistente productie is goedkope(re) productie..... Het heeft geen zin om fabrieken een maand eerder volop te laten draaien om voldoende voorraad te fabriceren voor de releasedag, om vervolgens de productie een maand later te vertragen omdat iedereen die de iPhone 11/12/13 pro heeft toch niet over gaat op het nieuwe. Daarnaast kan ik mij ook voorstellen dat het ontwerp (van binnen en van buiten) voortdurend kan worden herzien. Als ze een defect in het oorspronkelijke ontwerp vinden van de iPhone, moeten ze veel meer telefoons terugroepen. Nog erger als ze het defect ontdekken voordat de telefoon zelfs maar is uitgebracht. Maargoed, dit is maar een van de vele voorbeelden waarom er niet direct miljoenen iPhones in de winkels liggen.

• Icer
mprkooij schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:51:
[...]

Ik denk dat het iets anders werkt dan dat.

Gestage, consistente productie is goedkope(re) productie..... Het heeft geen zin om fabrieken een maand eerder volop te laten draaien om voldoende voorraad te fabriceren voor de releasedag, om vervolgens de productie een maand later te vertragen omdat iedereen die de iPhone 11/12/13 pro heeft toch niet over gaat op het nieuwe. Daarnaast kan ik mij ook voorstellen dat het ontwerp (van binnen en van buiten) voortdurend kan worden herzien. Als ze een defect in het oorspronkelijke ontwerp vinden van de iPhone, moeten ze veel meer telefoons terugroepen. Nog erger als ze het defect ontdekken voordat de telefoon zelfs maar is uitgebracht. Maargoed, dit is maar een van de vele voorbeelden waarom er niet direct miljoenen iPhones in de winkels liggen.
Dat zouden inderdaad de redenen kunnen zijn.

Blijft wel staan dat het voor klanten van zowel Apple en hun resellers geen fijne bestelervaring is.

Veel mensen hier op het forum zijn hiervan op de hoogte. Maar als je eens in de 4/5 jaar een nieuwe iPhone besteld, of zelfs voor het eerst, heb je hier geen weet van. Dat is dan behoorlijk frustrerend.

Vooral als je geen enkele indicatie krijgt wanneer het apparaat geleverd word. Apple communiceert helemaal niets naar hun resellers.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Icer schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:35:
[...]

Hoe dan? Ik heb er vrijdag om 1100 nog 1 kunnen bestellen bij Apple, om 1500 kon ik hem ophalen en om 1700 was hij verkocht ;)

Kwestie dus van meerdere keren in de ochtend even kijken of er voorraad is.

• mprkooij
Wehkamp heeft nog een 1TB iPhone 14 Pro Max Paars in de verkoop :9

• mprkooij
En voor wie het aandurft om bij MediaMarkt te kopen:

• Icer
Greatsword schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:36:
[...]

Hoe dan? Ik heb er vrijdag om 1100 nog 1 kunnen bestellen bij Apple, om 1500 kon ik hem ophalen en om 1700 was hij verkocht ;)

Kwestie dus van meerdere keren in de ochtend even kijken of er voorraad is.
Ophalen of laten bezorgen zijn verschillende dingen. Bij dat laatste moet je iPhone van een centraal magazijn komen. Als daar de voorraad eruit is wat vaak snel gaat omdat de meeste mensen laten bezorgen heb je gewoon pech.

Bij ophalen heb je te maken met voorraden van de winkels en de gekozen lokatie zelf. Als er daar nog net een paar liggen heb je geluk.

En dat geld voor Apple, CoolBlue, Amac etc. Hebben voor bezorgen allemaal een centraal afgelegen magazijn.

En aangezien we hier in Brabant zitten kunnen we niets met de optie ophalen. ;) Er zijn geen Apple stores. Ga er niet 2x 2 uur voor rijden. En Amac en CoolBlue winkels zijn allemaal door de voorraad heen hier.

[Voor 11% gewijzigd door Icer op 12-10-2022 00:17]

• Dennisweb
  • Nu online
Icer schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 00:13:
[...]

Ophalen of laten bezorgen zijn verschillende dingen. Bij dat laatste moet je iPhone van een centraal magazijn komen. Als daar de voorraad eruit is wat vaak snel gaat omdat de meeste mensen laten bezorgen heb je gewoon pech.

Bij ophalen heb je te maken met voorraden van de winkels en de gekozen lokatie zelf. Als er daar nog net een paar liggen heb je geluk.

En dat geld voor Apple, CoolBlue, Amac etc. Hebben voor bezorgen allemaal een centraal afgelegen magazijn.

En aangezien we hier in Brabant zitten kunnen we niets met de optie ophalen. ;) Er zijn geen Apple stores. Ga er niet 2x 2 uur voor rijden. En Amac en CoolBlue winkels zijn allemaal door de voorraad heen hier.
Neah, dat valt wel mee. Ik heb zelfs een Apple Watch Ultra bij Belsimpel kunnen scoren en daar hadden ze er maar eentje van. Lag ook in een centraal magazijn en is naar de winkel in Groningen gestuurd.

Met een beetje geluk is het wel te doen. Ook bij Coolblue en Bol.com. Een tip die ik je kan geven wat betreft Bol.com is de screenshots van @mprkooij goed te lezen. Er staat namelijk precies bij hoeveel toestellen er nog op voorraad zijn. Als je het zelf even test en bijvoorbeeld 5 in je winkelwagentje doet (en ze er daarna weer uithaalt) weet je toch dat je goed zit?

Mobiel.nl zou ik niet op vertrouwen. Belsimpel kun je beter even bellen als ze online voorraad op de site hebben en het even navragen. Zo kwam ik aan mijn Watch Ultra, die nog moeilijker leverbaar is dan de iPhone 14 Pro modellen.

MediaMarkt heeft ook wel vaak voorraad, maar dat bevalt niet even goed. Of je moet toch echt een keertje naar de Store. Ik woon ook in Groningen en ben meerdere keren naar Amsterdam en een keer naar Haarlem geweest. Anders maak je er toch een leuk uitje van? Eventueel met de trein is het best te doen. Met een dagkaart zelfs goedkoper dan met de auto.

Het is maar hoe graag je wilt. Als je écht graag wilt, is de Apple Store je beste optie.

• Banshee
Banshee schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:57:
[...]

Gisteravond laat heb ik mail gekregen dat ze op transport staan. Planning is levering vanavond.
Voor de anderen:
Het betreft 2x een pro gold 128 en 1x een zwarte pro 128.
Komen vanaf Apple, mogelijk hebben ze dus weer voorraad 😀
Succes voor de nog wachtenden !
Gisteravond om 1830 is de handel hier geleverd.
Nog even geduld voor wie zonder zit, tot over 2 jaar weer 😉

• mprkooij
Voorraad Coolblue! De paarse :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-03 19:46
Thanks @mprkooij ik heb dit keer niet getwijfeld maar meteen toegeslagen!

DIT IS MIJN WEBSITE

• Robkerk
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb 14 dagen geleden de 14 pro max 256 gb besteld bij KPN. Nog niets ontvangen. Iemand ervaring hoe lang dat duurt bij KPN?

• Vildhjarta
  • Laatst online: 19-03 15:59
Goeie vraag mijn bestelling is gedaan 10 dagen geleden, ook geen nieuws nog (behalve dat ie niet op voorraad was). Scheelde via KPN wel wat geld dus is het wachten voor mij wel waard.

• elaho
Volgens mij ligt de bestel status van T-mobile er weer uit….zucht.😏

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03 16:38

• mprkooij
Randleman schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:39:
[...]

Maak daar maar Voor 23:59 uur besteld, 3 dagen later gratis in huis van ;)

Het team abbonementen kampt met een grote achterstand. Tenzij je los koopt natuurlijk,
23:59 uur besteld, morgen in huis geldt ook alleen voor de losse verkoop. :)

• Icer
Die zag ik vanmorgen ook even staan, en dan ook echt alleen de paarse. Net zo snel weer weg als dat het erop stond.

Waarschijnlijk iemand die teruggestuurd heeft omdat hij/zij bij meerdere bedrijven besteld had.

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:17
Belsimpel heeft een hoop modellen pro en pro max op het moment op voorraad voor verkoop als los toestel

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• Tomtomkrab
  • Laatst online: 29-12-2022
ExiZTeNcE schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 23:43:
Belsimpel heeft een hoop modellen pro en pro max op het moment op voorraad voor verkoop als los toestel
Thanks voor de headsup! Snel de pro max 256gb in het goud besteld!

• konfig0
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 03:31
mprkooij schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:44:
[...]

23:59 uur besteld, morgen in huis geldt ook alleen voor de losse verkoop. :)
Ben benieuwd, vandaag de pro max paars 128gb besteld die morgen geleverd zou worden. Nu staat er op de website bij m'n bestelling: Niet op voorraad. Jouw product komt binnen op 12-10-2022.

Nu is dit op het moment nog niet geupdate dus of die morgen nu wel of niet wordt geleverd is een mysterie. :)

Weet niet of anderen hetzelfde hebben?

• Dennisweb
  • Nu online
konfig0 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 00:28:
[...]

Ben benieuwd, vandaag de pro max paars 128gb besteld die morgen geleverd zou worden. Nu staat er op de website bij m'n bestelling: Niet op voorraad. Jouw product komt binnen op 12-10-2022.

Nu is dit op het moment nog niet geupdate dus of die morgen nu wel of niet wordt geleverd is een mysterie. :)

Dit heb ik gehad met mijn Watch Ultra bij Belsimpel en die bleek uiteindelijk gewoon leverbaar. Anders voor de zekerheid even bellen. :)

• Icer
konfig0 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 00:28:
[...]

Verwacht dat je 'm dan ontvangt morgen.

Waarschijnlijk hadden ze al een grote lijst met bestellingen. Die ze eerst uitleveren voordat ze weer nieuwe gaan verkopen op de site.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Welke configuratie is nu op dit moment het meest gewild?

• konfig0
Icer schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:02:
[...]

Verwacht dat je 'm dan ontvangt morgen.

Waarschijnlijk hadden ze al een grote lijst met bestellingen. Die ze eerst uitleveren voordat ze weer nieuwe gaan verkopen op de site.
Helaas, ondertussen veranderd naar komt binnen op 21-10, ga deze annuleren en kijken of er nog ergens anders voorraad beschikbaar komt. :)

• Tomtomkrab
konfig0 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:48:
[...]

Helaas, ondertussen veranderd naar komt binnen op 21-10, ga deze annuleren en kijken of er nog ergens anders voorraad beschikbaar komt. :)
hmm hier helaas hetzelfde. Jammer!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 07:37
Ik was toevallig aan het refreshen en zag dat CoolBlue nu de 14 Pro 256GB Zwart op voorraad heeft. Meteen besteld :D

https://www.coolblue.nl/p...ro-256gb-space-black.html

Edit: lijkt de enige variant te zijn voor nu

Edit2: And it's gone

[Voor 15% gewijzigd door Dragor op 13-10-2022 11:09]

• mprkooij
iPhone 14 Pro Max 512GB Zwart. Voorraad Coolblue NL.

• Tomtomkrab
Tomtomkrab schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

hmm hier helaas hetzelfde. Jammer!
Huh… nu is de status ineens dat die wordt verzameld en alsnog morgen geleverd?

Had jij al geannuleerd @konfig0 ?

• konfig0
Tomtomkrab schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:55:
[...]

Huh… nu is de status ineens dat die wordt verzameld en alsnog morgen geleverd?

Had jij al geannuleerd @konfig0 ?
Haha nee, gelukkig niet. Hier hetzelfde! Zou dit vanavond doen na werk, maar hij is zojuist verzonden. :9~

edit: en Belsimpel heeft er weer een aantal beschikbaar om te bestellen; morgen in huis. Zowel de Pro als de Pro Max.

[Voor 14% gewijzigd door konfig0 op 13-10-2022 14:14]

• mprkooij
konfig0 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:13:
[...]

Haha nee, gelukkig niet. Hier hetzelfde! Zou dit vanavond doen na werk, maar hij is zojuist verzonden. :9~

edit: en Belsimpel heeft er weer een aantal beschikbaar om te bestellen; morgen in huis. Zowel de Pro als de Pro Max.
Zie mijn eerdere post hierboven, daar staat al een tijdje aangegeven wat op voorraad is en wat niet.

• Randleman
iPhone 14 Pro 128gb zwart binnen. 3 dagen levertijd met abbonement verlengen via Belsimpel.

Was wel een avontuurtje! Succes nog voor de wachtende.

• Icer
Dragor schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:46:
Ik was toevallig aan het refreshen en zag dat CoolBlue nu de 14 Pro 256GB Zwart op voorraad heeft. Meteen besteld :D

https://www.coolblue.nl/p...ro-256gb-space-black.html

Edit: lijkt de enige variant te zijn voor nu

Edit2: And it's gone
Bij CoolBlue zijn alle 14 pro modellen al 2 weken uitverkocht. Heel soms komt er dan nog eentje online.
Dat zijn waarschijnlijk teruggestuurde (ongeopende) iPhone's. Van mensen die tegelijk bij Apple en CoolBlue hebben besteld en dan wel zien wie als eerste levert. En vervolgens de andere annuleren of terug zenden.

Ze krijgen niet maar 1 iPhone 14 pro zwart 265 GB binnen. Of zoals gister 1 paarse.

• Tomtomkrab
konfig0 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:13:
[...]

Ah nice! Ik heb nog geen verzendbevestiging maar hij staat nog wel op levering voor morgen. We wachten wel af.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Pfff morgen moet de telefoon komen. Maar credit card is nog niet belast, er staat nog niets in DEP, ststus op ecommerce site is ook nog niet veranderd. :( ik vrees dat ik nog een week moet wachten :(. En dat omdat ik 30 minuten te laat besteld had :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Icer
Tylen schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:15:
Pfff morgen moet de telefoon komen. Maar credit card is nog niet belast, er staat nog niets in DEP, ststus op ecommerce site is ook nog niet veranderd. :( ik vrees dat ik nog een week moet wachten :(. En dat omdat ik 30 minuten te laat besteld had :(
Ach ik wacht al sinds 10 september. Hele bedrag al overgemaakt. (iDeal)

Was zo onwetend om bij Amac te bestellen. 5 weken later nog geen enkel bericht of indicatie. Op de site hebben ze de levertijden al doodleuk aangepast naar 4-11 november. Bij Apple hetzelfde verhaal nu.

Ik refresh regelmatig op CoolBlue maar ook daar niets. Tijdelijk niet leverbaar staat er al 2 weken.
Soms een geannuleerd modelletje dat beschikbaar komt en dat is het wel.

Denk dat ik maar ga annuleren. Geld terug vragen en in december kijken of de iPhone 14 pro dan inmiddels wel op een normale manier ergens te bestellen is. En de grote druk er dan af is. Maar dit is echt hopeloos op deze manier.

• Daantsjie
  • Laatst online: 21-01 11:08
Icer schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:29:
[...]

Ach ik wacht al sinds 10 september. Hele bedrag al overgemaakt. (iDeal)

Was zo onwetend om bij Amac te bestellen. 5 weken later nog geen enkel bericht of indicatie. Op de site hebben ze de levertijden al doodleuk aangepast naar 4-11 november. Bij Apple hetzelfde verhaal nu.

Ik refresh regelmatig op CoolBlue maar ook daar niets. Tijdelijk niet leverbaar staat er al 2 weken.
Soms een geannuleerd modelletje dat beschikbaar komt en dat is het wel.

Denk dat ik maar ga annuleren. Geld terug vragen en in december kijken of de iPhone 14 pro dan inmiddels wel op een normale manier ergens te bestellen is. En de grote druk er dan af is. Maar dit is echt hopeloos op deze manier.
Of je moet Media Markt in de gaten houde. Die hebben vaker een voorraad dan Coolblue heb ik het idee

• elaho
Zijn er nog meer mensen die nog bestelling hebben open staan bij T-mobile? Hoe lang wacht je al?

• PuttPutt
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-10-2022
Net verwerkingsmail gekregen van Telenet voor mijn Pro max deep purple 256gb.
Pas besteld op 1/10/22, behoorlijk snel!

• Theitanic
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-03 18:40
Inmiddels ook al ruim meer dan een maand aan het wachten en in dd tussen tijd niks gehoord van Amac…

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:49
Theitanic schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:16:
Inmiddels ook al ruim meer dan een maand aan het wachten en in dd tussen tijd niks gehoord van Amac…
Belsimpel en MM hebben meerdere keren per week telefoons op voorraad. Waarom dan zolang wachten?

• Icer
MediaMarkt ben ik niet zo van. Dus vandaar dat ik die winkel sowieso oversla.

Als je dit forum doorleest zie je MM ook niet zo positief terug komen wat betreft leveringen van iPhone's.
Blijkbaar knallen zij gewoon opengemaakte / terug gestuurde toestellen zomaar weer online.
Als er ineens 1 paarse of 1 zwarte pro beschikbaar is en voor de rest niets, weet je al dat dit geen leveringen vanuit Apple zijn. Kan evengoed prima zijn. Maar ik sla die toch liever over.

De reden dat ik bij Amac koop is het gemak van een fysieke winkel, als er dan iets is lever je het daar in. Ik vind opsturen per post zo'n ding. CoolBlue hetzelfde verhaal. Netjes, eerlijk en snel. Fysieke winkels in de buurt. Maar beide zijn al lange tijd volledig uitverkocht.

• mprkooij
Icer schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:19:
MediaMarkt ben ik niet zo van. Dus vandaar dat ik die winkel sowieso oversla.

Als je dit forum doorleest zie je MM ook niet zo positief terug komen wat betreft leveringen van iPhone's.
Blijkbaar knallen zij gewoon opengemaakte / terug gestuurde toestellen zomaar weer online.
Als er ineens 1 paarse of 1 zwarte pro beschikbaar is en voor de rest niets, weet je al dat dit geen leveringen vanuit Apple zijn. Kan evengoed prima zijn. Maar ik sla die toch liever over.

De reden dat ik bij Amac koop is het gemak van een fysieke winkel, als er dan iets is lever je het daar in. Ik vind opsturen per post zo'n ding. CoolBlue hetzelfde verhaal. Netjes, eerlijk en snel. Fysieke winkels in de buurt. Maar beide zijn al lange tijd volledig uitverkocht.
Belsimpel heeft jouw model nu gewoon op voorraad. Hebben heel wat fysieke winkels waar je terecht kunt met je vragen, problemen, retour, etc. Vandaag besteld, morgen in huis of overmorgen ophalen in de winkel.

• Icer
Theitanic schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:16:
Al stuurden ze ons gewoon even een mail met "Sorry beste klant. Uw bestelling staat nog steeds juist in ons systeem. Maar we hebben op dit moment helaas nog geen leverdatum " Dat zou in elk geval al iets zijn.
Gewoon even tussentijds informeren.

Ze doen gewoon niets met het feit dat er al een maand lang bestellingen open staan.
En ondertussen verkopen ze bij Amac gewoon door op hun website.

CoolBlue heeft staan "tijdelijk niet leverbaar" kun je ook niets in het winkelmandje plaatsen.
En ook zij weten geen exacte leveringen vanuit Apple. Maar ze communiceren dit wel hoorde ik van een collega die daar bestelde. En ze geven wel een datum wanneer zij ongeveer verwachten iets te kunnen leveren.

• Icer
mprkooij schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:22:
[...]

Belsimpel heeft jouw model nu gewoon op voorraad. Hebben heel wat fysieke winkels waar je terecht kunt met je vragen, problemen, retour, etc. Vandaag besteld, morgen in huis of overmorgen ophalen in de winkel.
Dan moet ik eerst mijn geld bij Amac terug krijgen. Gooi niet zomaar weer zo'n bedrag ergens neer.
Risico dat tegen die tijd niets meer op voorraad is. Of dat Amac dan ineens wel een levering krijgt.

Dat is een beetje het ding.Ik heb 'm ook niet persee direct nodig. Ik zou alleen eens een indicatie willen van wanneer ze wel verwachten iets te leveren. Maar je hoort niets bij Amac. En ze verkopen doodleuk door op de website.

• konfig0
Tomtomkrab schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:34:
[...]

Ah nice! Ik heb nog geen verzendbevestiging maar hij staat nog wel op levering voor morgen. We wachten wel af.
Heb je al een verzendbevestiging gekregen ondertussen? Mijn pakketje is pas laat in de avond opgehaald gisteren en komt vanmiddag.
Pagina: 1 ... 207 ... 211 Laatste

Let op:
Deel niet je track & trace code, of link voor het volgen van je pakketje. Andere mensen kunnen hier mogelijk de bezorgingstijd en -plaats wijzigen.

Toppe houdt een lijst bij met iPhone 14 bestellingen en verwachtte leveringen. Je kunt je bestelling toevoegen via deze Google form.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee