1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
De Mediamarkt in Duitsland verkoopt sinds kort ook Aqara devices:Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:13:
Heeft iemand een goeie link voor het bestellen van een V2 hub. ?
https://www.mediamarkt.de/de/search.html?query=aqara
Ze hebben dus ook de EU versie van de V2 hub.
Die 2x zo duur is als vanuit China...iRob schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:31:
[...]
De Mediamarkt in Duitsland verkoopt sinds kort ook Aqara devices:
https://www.mediamarkt.de/de/search.html?query=aqara
Ze hebben dus ook de EU versie van de V2 hub.
Believe. Imagine. Create.
Hier heb ik mijne een tijd geleden besteld:Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:13:
Heeft iemand een goeie link voor het bestellen van een V2 hub. ?
Zijn sensoren van de V1 Compatible met de V2
Heb een set besteld maar bleek de V1 te zijn. Nu vraag ik me af of ik alles moet terugsturen of alleen een V2 kopen.
https://nl.aliexpress.com/item/32824762641.html
Heb wat sensoren van Xiaomi / Aquara en wat lampen van Hue, Ikea Tradfri en Yeelight.
ik loop momenteel tegen een 2-tal problemen aan waarbij ik hier hulp hoop te vinden.
Via de Xiaomi Home app heb ik succesvol enkele sensoren gekoppeld (motion en door/window) aan de lampen en wat scenario's daaraan gekoppeld (erg makkelijk in te stellen).
Ik krijg het helaas niet voor elkaar de Ikea Tradfri GU10 lampen te koppelen met de Xiaomi Mijia Gateway.
Bij het pairen vanuit de app krijg ik de melding 'update update your gateway' als ik zoek naar nieuwe firmware blijkt dat ik op de nieuwste firmware zit (1.4.1_170.0158). Het is wel gelukt de lampen in de Hue app te koppelen, maar daarin kan ik weer geen koppeling met de sensoren maken.
De app heb ik ingesteld op location China Mainland.
Heeft iemand het wel voor elkaar gekregen de Tradfri GU10 lampjes te koppelen met de Xiaomi Home app en zo ja hoe?
Een 2e vraag die ik heb, ik heb een window/door sensor op 1 van mijn deuren aangesloten, bij openen gaat het licht aan en 2 minuten later weer uit. Werkt uitstekend.
Echter zit erook nog een 'ouderwetse' wandschakelaar om het licht aan/uit te zetten waarbij uit de stroom verbroken bij uitzetten verbroken wordt. Dit zorgt ervoor dat de lamp niet meer via de sensor ingeschakeld kan worden.
Het vervangen van de wandschakelaar voor een Aquara wireless switch lijkt me hiervoor de ideale oplossing (https://nl.aliexpress.com/item/33053485189.html?) echter begrijp ik dat deze niet past in de europese wandcontact dozen.
Bestaat er een versie die wel past in de europese WCD's?
Dit om te zorgen dat ik handmatig de lamp kan uitschakelen maar de lamp ook weer ingeschakeld kan worden door een trigger vanuit de sensor.
Echter werkt deze niet op de China server. En dus enkel bruikbaar met door sensor, button en motion sensor. Voor de rest is er niks bruikbaar.
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Even het topic doorlezen, is al vaak antwoord op gegevenBl4ckviper schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:13:
Hoi welke gateway moet ik hebben voor het gebruiken van deze temp en humidity sensoren?
Is deze goed?
Plan is om ze via domoticz uit te lezen.
Ook voor jou geldt...Even door het topic heen gaan of de zoekfunctie gebruiken...Is al vaker antwoord op gegevenRgerr schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 15:53:
Heeft iemand deze single or double switches in huis? Ik heb het vermoeden dat ze niet passen in de standaard inbouwdozen, maar wellicht dat ze passend gemaakt kunnen worden. Heeft iemand daar ervaring mee?
[Afbeelding]
Ik gebruik hiervoor de aqara switch met enkel zigbee. Ik heb de normale Gira schakelaar weggehaald en de lamp continu aan de stroom hangen. Werkt prima.
Persoonlijk vind ik de Aqara switches stabieler werken dan de Philips remote switch. Die wil nog wel eens weigeren.
Ga maandag nog een dubbele switch scoren denk ik.
Gezocht naar double switch, maar geen passend antwoord gevonden. Vandaar de vraag.
En je kunt geen andere zoekterm bedenken? Wat dacht je van "switch inbouwen"?Rgerr schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:06:
@Troetelbeer @streamnl
Gezocht naar double switch, maar geen passend antwoord gevonden. Vandaar de vraag.
Was al even bezig met lezen van de resultaten van inbouwdoos. De juiste zoekterm helpt inderdaad een hoop, kon het alleen niet zo gauw vinden.Troetelbeer schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:10:
[...]
En je kunt geen andere zoekterm bedenken? Wat dacht je van "switch inbouwen"?
Even 273 pagina's doorlezen zeker? Zoekfunctie en google bracht me op het topic en zag het niet direct dus vragen is dan sneller he.Troetelbeer schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:54:
[...]
Even het topic doorlezen, is al vaak antwoord op gegeven
Als je niet wilt helpen zeg dan niets.. Zorgt alleen maar voor extra pagina's om door te zoeken.
Be fast .... Be furious....
Je kunt binnen dit topic de zoekfunctie gebruiken. Dan zoek je alleen binnen dit topic...Is niet zo moeilijk.Bl4ckviper schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 20:59:
[...]
Even 273 pagina's doorlezen zeker? Zoekfunctie en google bracht me op het topic en zag het niet direct dus vragen is dan sneller he.
Als je niet wilt helpen zeg dan niets.. Zorgt alleen maar voor extra pagina's om door te zoeken.
En ga het al helemaal niet op de man spelen, want ik heb al vaak genoeg hier op tweakers mensen geholpen in topics en naar iets verwijzen is ook helpen...Plus...Er wordt verwacht op tweakers dat je ook e.e.a. zelf eerst zoekt en probeert...
Ohja, om je geweldige zoektalent te belonen: je antwoord staat op pagina 1, in het openingstopic.

[ Voor 91% gewijzigd door Zeehond op 11-11-2019 14:06 ]
Be fast .... Be furious....
Is de wireless aqara switch een beetje netjes op de wcd waar de traditionele gira schakelaar zat te plaatsen?Nicap schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:50:
@visionary_33
Ik gebruik hiervoor de aqara switch met enkel zigbee. Ik heb de normale Gira schakelaar weggehaald en de lamp continu aan de stroom hangen. Werkt prima.
Persoonlijk vind ik de Aqara switches stabieler werken dan de Philips remote switch. Die wil nog wel eens weigeren.
Ga maandag nog een dubbele switch scoren denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Nicap op 10-11-2019 13:37 ]
Inmiddels een schakelaar voor scenes in de shop, deze net besteldbkor schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:45:
Ter info, een artikel over wat verschillende nieuwe Aqara producten. Deze zijn nog niet te koop op Aliexpress.
Leukste is een EU plug en een nieuwe hub.
Verder schijnen ze een samenwerking aan te zijn gegaan met Opple voor wat producten. Lees het artikel voor meer details.
€ 14,78 30%OFF | Xiao mi aqara Opple DRAADLOZE Scène Schakelaar Zigbee 3.0 voor Mi thuis app & apple Homekit Vier Knop Smart Home remote APP Controle
https://s.click.aliexpress.com/e/NrLPIbVsn
Hier nog een 3d print voor een houder.Nicap schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:30:
Ja, hij is ongeveer net zo groot. Wel even twee gaatjes erin boren en je kunt ze met dezelfde schroefjes weer vastzetten. Je hebt alleen niet de rand eromheen, maar gewoon direct de switch op de muur.
[Afbeelding]
https://www.gearbest.com/xiaomi-aqara-_gear/?lkid=71883067
Zo heb je de temperatuursensor al voor 8,23
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Heb je die shipping kosten gezien?HeroS schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:10:
TIP: Als je nog Xiaomi Aqara producten nodig hebt dan is vandaag de dag om je slag te slaan:
https://www.gearbest.com/xiaomi-aqara-_gear/?lkid=71883067
Zo heb je de temperatuursensor al voor 8,23
Tijd voor een nieuwe sig..
Haha naar Belgie 1 euro, naar NL 3 euro...Wtf

Welke integratiemogelijkheden zijn er?
OpenHab
Binding
https://www.openhab.org/addons/bindings/mihome/
Of via Zigbee2mgqt openhab voorbeeld (tip)
https://community.openhab...ry-bridges-gateways/48768
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Zover ik weet is er geen verschil in de Zigbee versie. Er zijn wel een paar sensoren welke hetzelfde lijken maar toch iets anders zijn.Tusk schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:35:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de smart motion sensor en de human body sensor? Ik krijg het niet gegoogled...
Als je op deze pagina kijkt:
http://s.click.aliexpress.com/e/Oc2E1ETA
Staat er onderin een staatje.
https://www.zigbee2mqtt.io/devices/TS0201.html
Ik was net de laatste release notes aan het bekijken van zigbee2mqtt en daar kwam de TS0201 voorbij. En aangezien de ronde (WSDCGQ01LM) en de vierkante (WSDCGQ11LM) al eeuwen ondersteund worden was ik verbaasd de TS0201 te zien. Aangezien de ronde BT variant welke er erg op lijkt wel te gebruiken is met BT LE heb ik toch liever zigbee. Maar jij hebt hem dus nog niet gezienhpmkruit schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:06:
@henwy : jouw link gaat naar deze. Die is echter verre van nieuw.
De 'nieuwe' HT sensor is de vierkante. Dit is de vervanger van de ronde Mija variant.
Smart motion is heel wat anders. Body sensor is als je langs loopt. De smart sensor is als je de sensor beweegt.Tusk schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:35:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de smart motion sensor en de human body sensor? Ik krijg het niet gegoogled...
Ik denk eerder dat hij de Mika en Aqara bedoelt. Beide zijn nagenoeg identiek op de toevoeging van Lumen meting bij de Aqara. Jij bedoelt de vibration sensor.jobr schreef op maandag 11 november 2019 @ 20:00:
[...]
Smart motion is heel wat anders. Body sensor is als je langs loopt. De smart sensor is als je de sensor beweegt.
Deze was ik vanuit gegaanhenwy schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:32:
[...]
Ik denk eerder dat hij de Mika en Aqara bedoelt. Beide zijn nagenoeg identiek op de toevoeging van Lumen meting bij de Aqara. Jij bedoelt de vibration sensor.
Dit is een mooie. zou die meteen out of the box werken met zigbee2mqtt?The__Virus schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:44:
[...]
Inmiddels een schakelaar voor scenes in de shop, deze net besteld.
€ 14,78 30%OFF | Xiao mi aqara Opple DRAADLOZE Scène Schakelaar Zigbee 3.0 voor Mi thuis app & apple Homekit Vier Knop Smart Home remote APP Controle
https://s.click.aliexpress.com/e/NrLPIbVsn
Zou misschien dus aan de Ikea lampen kunnen liggen.
Meest recente automation met HomeKit die ik sinds gisteren draaiende heb. Is dat tussen 06.00 en 08.00 als ik of mijn vriendin opstaat, in de keuken de bewegingssensor een lamp op het dressoir in schakelt op blauw licht, mits mijn aqara temperatuursensor buiten onderin de brievenbus lager als 1,0 graden Celsius meet zodat we weten of we eventueel ijs van de auto’s moeten krabben. 😆
Alleen jammer dat er in HomeKit alleen gekeken wordt naar de temperatuur op dat moment en niet naar de laagste waarde in de nacht..
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
[ Voor 82% gewijzigd door TheKerremenke op 13-11-2019 10:29 . Reden: Verkeerde topic ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Maar bij mijn Xiaomi power wifi socket reageert hij redelijk goed. Moet ik nu een gateway kopen?
Ik ben momenteel een klein huisje aan het bouwen en zit met het volgende: eigenlijk zou ik het liefst de wireless switch willen gebruiken, dan hoef ik geen kabels te trekken voor schakelaars, wat vinden jullie hiervan? Ik kan dan natuurlijk niet meer terugvallen op een gewone schakelaar als het fout gaat...
Hoe betrouwbaar werkt het allemaal bij jullie? Ik wil verschillende lampen en sensoren gebruiken binnen domoticz
Gebruik ik ook. Werkt prima zolang je maar bereik houdt.-Bowser- schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:04:
Na veel gelezen te hebben wil ik beginnen met het smart maken van mijn huis.
Ik ben momenteel een klein huisje aan het bouwen en zit met het volgende: eigenlijk zou ik het liefst de wireless switch willen gebruiken, dan hoef ik geen kabels te trekken voor schakelaars, wat vinden jullie hiervan? Ik kan dan natuurlijk niet meer terugvallen op een gewone schakelaar als het fout gaat...
Hoe betrouwbaar werkt het allemaal bij jullie? Ik wil verschillende lampen en sensoren gebruiken binnen domoticz
Nou, het gaat om een tiny house, en hij staat op een trailer. Dus als ik ooit verhuis neem ik ‘m meenew_guy schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:32:
Ben je van plan ooit te verhuizen?
Ik ben deze helemaal zelf aan het bouwen en deze oplossing zou een hoop draden schelen
Nu heb ik een poosje terug al eens het één en ander gelezen over de Aqara railsgordijnen, maar ik zie op Aliexpress eigenlijk zoveel voorbij komen dat ik niet goed weet wat ik nodig heb... ik hoop stilletjes dat jullie me misschien iets beter wegwijs kunnen maken
De woonkamer is ca. 356cm breed, en ik zou graag vanaf links en rechts een gordijn willen ophangen (dus op een dubbele rails zodat deze tegelijkertijd naar het midden dicht getrokken kunnen worden).
- Maar wat heb ik daar nu precies voor nodig, en welke winkels zijn daarvoor aan te raden?
- Kan ik met één Aqara railsmotor, een dúbbele rails bedienen?
- Wat is het verschil tussen de Aqara B1 en de gewone Aqara motor, en kan ik die ergens aan herkennen?
p.s.: ik richt me vooralsnog op Aqara, omdat deze Homekit compatibiliteit biedt
In dat geval zou ik idd lekker met loze smart buttons werken ipv overal bekabeling naartoe te trekken.-Bowser- schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:40:
[...]
Nou, het gaat om een tiny house, en hij staat op een trailer. Dus als ik ooit verhuis neem ik ‘m mee
Ik ben deze helemaal zelf aan het bouwen en deze oplossing zou een hoop draden schelen
Tijd voor een nieuwe sig..
Smart deurslot
Het idee is om de cilinder eraf te halen en enkel het motortje met aansturing te gebruiken voor de schuifpui. Deze wordt zeer regelmatig vergeten op slot te doen. Deze hoeft overigens niet echt met een sleutel open wat het is op de eerst verdieping.
__/`\__/`\__
Als ik het zo zie is dit geen motortje maar alleen een ding om te zien dat er een sleutel in het slot zit en of de deur op slot zit of niet. Voor je use-case wellicht wel nuttig, aangezien je kan zien wat de status is. Maar om hem op slot te doen moet je alsnog naar de deur lopen.Mistacal schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:24:
Ik weet niet of deze hierbij hoort maar iemand ervaring met zoiets?
Smart deurslot
Het idee is om de cilinder eraf te halen en enkel het motortje met aansturing te gebruiken voor de schuifpui. Deze wordt zeer regelmatig vergeten op slot te doen. Deze hoeft overigens niet echt met een sleutel open wat het is op de eerst verdieping.
HA is natuurlijk ook bedoeld om lekker lui te zijn dus dat is wel jammer. Was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn voor 60 euro.Sypher schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:43:
[...]
Als ik het zo zie is dit geen motortje maar alleen een ding om te zien dat er een sleutel in het slot zit en of de deur op slot zit of niet. Voor je use-case wellicht wel nuttig, aangezien je kan zien wat de status is. Maar om hem op slot te doen moet je alsnog naar de deur lopen.
Dan toch zoiets, dit werkt dan volgens mij alleen weer met een sleutel en niet met een draaiknop aan de binnenzijde
Xiaomi Sherlock
[ Voor 29% gewijzigd door Mistacal op 15-11-2019 08:49 ]
__/`\__/`\__
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Maar dat is een kwestie van de cilinders vervangen voor een cilinder met t-koppeling. Heb ik ook voor al mijn deuren moeten doen toen ik deze heb voorzien van Nuki Smartlocksrenzo4000 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:44:
Daarnaast werkt dat niet voor alle deuren met sleutels. Als wij een sleutel aan de binnenkant in de deur laten zitten kunnen we via de buitenzijde niet meer in met een andere sleutel. Toch vervelend als de batterij leeg is of als je de telefoon vergeten bent
Is in mijn geval niet zo interessant gezien het een pui op de 1e verdieping is welke nooit van buiten geopend wordt. Dat zou in dit geval betekenen dat de cilinder uitgewisseld dient te worden voor 1 met sleutel, dat is ook niet goedkooprenzo4000 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:44:
Daarnaast werkt dat niet voor alle deuren met sleutels. Als wij een sleutel aan de binnenkant in de deur laten zitten kunnen we via de buitenzijde niet meer in met een andere sleutel. Toch vervelend als de batterij leeg is of als je de telefoon vergeten bent
__/`\__/`\__
Alle drie staan ze nu in domoticz. Alleen bij de nieuwe die ik dus net heb toegevoegd staan veel meer opties.
Hier staan bijvoorbeeld single click L+R en beide. Double click L+R en beide, Long press L+R en beide.
Bij de twee die ik al had is dit alleen single click L+R en beide.
Ligt dit aan firmware ofzo?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar en of het überhaupt werkt met de Home App van Xiaomi, dat kan ik nergens vindenDacuuu schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:35:
[...]
Dit is een mooie. zou die meteen out of the box werken met zigbee2mqtt?
Voor zover ik weet is dat inderdaad omdat die nieuwer is.Nicap schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:56:
Ik heb trouwens van de week een nieuwe Aqara wireless wallswitch(double) gekocht. Ik had er al twee.
Alle drie staan ze nu in domoticz. Alleen bij de nieuwe die ik dus net heb toegevoegd staan veel meer opties.
Hier staan bijvoorbeeld single click L+R en beide. Double click L+R en beide, Long press L+R en beide.
Welk type nr heb je? Ik heb de wxkg02lmNicap schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:56:
Ik heb trouwens van de week een nieuwe Aqara wireless wallswitch(double) gekocht. Ik had er al twee.
Deze heeft bij mij alleen links klik, rechts klik, en beide tegelijk klik. Geen long presses ofzo helaas.

Heb hetzelfde type. Maar heb dus wel 9 opties. Maar kan er in Domoticz nog even niets mee.Dacuuu schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:52:
[...]
Welk type nr heb je? Ik heb de wxkg02lm
Deze heeft bij mij alleen links klik, rechts klik, en beide tegelijk klik. Geen long presses ofzo helaas.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan zal jij andere fw hebben dan ik, ik heb hem al wel een jaartje of 2. Waarom kan je er niks mee in domoticz, herkent alleen left right en double?Nicap schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:21:
[...]
Heb hetzelfde type. Maar heb dus wel 9 opties. Maar kan er in Domoticz nog even niets mee.
In home assistant staat wel dat ze beide versies ondersteunen. https://www.home-assistan...nary_sensor.xiaomi_aqara/
[ Voor 15% gewijzigd door Dacuuu op 16-11-2019 17:33 ]
Blockly reageerd niet op de commando's. Zie eerdere berichten.Dacuuu schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:30:
[...]
Dan zal jij andere fw hebben dan ik, ik heb hem al wel een jaartje of 2. Waarom kan je er niks mee in domoticz, herkent alleen left right en double?
In home assistant staat wel dat ze beide versies ondersteunen. https://www.home-assistan...nary_sensor.xiaomi_aqara/
Als ik hem in een oude Blockly zet doet ie het wel. Maar in een nieuwe niet.
Ga er morgen of vanavond even verder naar kijken.
Ik heb je vraag niet mee gekregen, maar ik had ook wat problemen met de xiaomi schakelaar..Nicap schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:49:
[...]
Blockly reageerd niet op de commando's. Zie eerdere berichten.
Als ik hem in een oude Blockly zet doet ie het wel. Maar in een nieuwe niet.
Ga er morgen of vanavond even verder naar kijken.
Ik heb mijn probleem opgelost, door na de if, meteen een set off te doen van de schakelaar, als ik die off weg niet gebruik, dan reageert de schakelaar na 1 keer drukken niet meer op mn blocky.
Ik kan me herinneren dat ik ook nog problemen had als ik een if gebruikte zonder zon tandwieltje in het hoekje..

[ Voor 9% gewijzigd door Dacuuu op 16-11-2019 18:53 ]
Niet zelf geprobeerd maar hier staat wat infohpmkruit schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:33:
Ik heb een apart probleem met de Mi Hub. Ik probeer een custom doorbell/ringtone te uploaden naar de hub via de app, maar krijg continu "upload failed, please try again" als melding. Verschillende mp3's geprobeerd, zowel lange als korte, maar krijg het niet voor elkaar. Kan via Google ook geen vergelijkbare issues vinden. Iemand een idee?
https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)
Klopt, zo had ik dat bij de andere 2 switches ook zo gedaan. Alleen lukt het nu niet bij de nieuwe.Dacuuu schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:51:
[...]
Ik heb je vraag niet mee gekregen, maar ik had ook wat problemen met de xiaomi schakelaar..
Ik heb mijn probleem opgelost, door na de if, meteen een set off te doen van de schakelaar, als ik die off weg niet gebruik, dan reageert de schakelaar na 1 keer drukken niet meer op mn blocky.
Ik kan me herinneren dat ik ook nog problemen had als ik een if gebruikte zonder zon tandwieltje in het hoekje..
[Afbeelding]
Bedankt voor de tip. Echter staat hier alleen info over werkwijze nadat de mp3 is geüpload. Juist dat lukt me nog niet helaas.joostnl schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:58:
[...]
Niet zelf geprobeerd maar hier staat wat info
https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)
Welk formaat heb je gebruikt? Blijkt geen MP3 te zijn, maar aac met een bitrate van 64k.hpmkruit schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:06:
[...]
Bedankt voor de tip. Echter staat hier alleen info over werkwijze nadat de mp3 is geüpload. Juist dat lukt me nog niet helaas.
Gooi hem hier eens doorheen: https://audio.online-convert.com/convert-to-aac
En het resultaat uploaden
Edit: Extensie aangepast van .aac naar .mp3. Dan kan ik het wel selecteren in de app, maar dan krijg ik dezelfde foutmelding weer.
[ Voor 27% gewijzigd door hpmkruit op 16-11-2019 21:38 ]
Vandaag even weer wat geprobeerd. Ik draai versie 4.11488 van Domoticz.Dacuuu schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:51:
[...]
Ik heb je vraag niet mee gekregen, maar ik had ook wat problemen met de xiaomi schakelaar..
[Afbeelding]
Als ik een nieuwe blockly maak lukt het me niet om zowel de nieuwe als de oude switch te gebruiken. De opzet is gelijk aan de oude blockly's.
Maar als ik een oude blockly exporteer en importeer in een nieuwe, kan ik hem wel aanpassen zodat de nieuwe switch wel werkt. Wellicht dat er in Domoticz iets is gewijzigd. Kun jij eens proberen of je een nieuwe blockly kunt maken met een aqara wireless switch?
Weet iemand wat het verschil is tussen deze twee Aqara Smart Curtain motortjes?
- Aqara B1 Smart Curtain Motor
- Aqara Smart Curtain Motor
En heeft iemand al eens zoiets geïnstalleerd, en belangrijker, zelf ingekort?
Ik wil een single rail die links en rechts gordijn heeft hangen en met één motor (al dan niet op batterij), maar er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie
Eén accu is al wel overleden, maar de verkoper zegt dat er een nieuwe aangevraagd is bij Xiaomi. Ik hoor nu al weken niks, dus ben benieuwd of die accu er ooit nog komt.
Nadeel van de B1 is dat deze vrij nieuw zijn en nog geen integratie met domotica systemen heeft (ik zou ze dolgraag willen koppelen aan Domoticz). Ik heb ook een Aqara hub met HomeKit, maar ook in HomeKit werken ze nog niet.
Dus voorlopig bedienen met de brakke app. Of er met de hand een rukje aan het gordijn geven, dat opent of sluit ze ook prima.
De rails heb ik gewoon op maat besteld en in elkaar zetten is simpel. Waarom zou je ze willen inkorten?
Signature
__/`\__/`\__
[ Voor 93% gewijzigd door Lau-ie op 19-11-2019 10:00 ]
Maar als die B1 versie nieuwer is komt dat zeker vanwege de ondersteuning voor gebruik met de bijgeleverde accu? In dat geval neem ik net zo makkelijk de "oude" versie... ik heb gelukkig een stroomlijnt op een heel goed te bereiken plek, dus dat scheelt.
Support zit inmiddels in zigbee2mqtt. Mogelijk heb je nog wel de Edge versie nodigRepsect schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:04:
@Kapotlood Ik heb 2x de Aqara B1 gekocht omdat ik ze op accu wilde gebruiken. Werkt opzich goed, hoewel bediening met de Xiaomi Home app niet altijd werkt. Regelmatig is de verbinding weg.
Eén accu is al wel overleden, maar de verkoper zegt dat er een nieuwe aangevraagd is bij Xiaomi. Ik hoor nu al weken niks, dus ben benieuwd of die accu er ooit nog komt.
Nadeel van de B1 is dat deze vrij nieuw zijn en nog geen integratie met domotica systemen heeft (ik zou ze dolgraag willen koppelen aan Domoticz). Ik heb ook een Aqara hub met HomeKit, maar ook in HomeKit werken ze nog niet.
Dus voorlopig bedienen met de brakke app. Of er met de hand een rukje aan het gordijn geven, dat opent of sluit ze ook prima.
De rails heb ik gewoon op maat besteld en in elkaar zetten is simpel. Waarom zou je ze willen inkorten?
Als je geen batterij nodig hebt zou ik ook voor de Smart Curtain Motor gaan. Mijn ervaring is ook dat de B1 nog niet altijd even goed werkt.
Deze heb ik besteld. Let wel op het aantal runners dat je nodig hebt, ik heb er een hoop extra bij bijbesteld/erbij gekregen.
Bestel dan gelijk curtain hooks erbij. Dan kan je je gordijnen op de uiteinden ook netjes ophangen.
B1 heeft inderdaad een accu en zou ietsjes sterker moeten zijn meen ik.Kapotlood schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:40:
@Repsect, bedankt! Ik wil ze inkorten omdat ze per meter verkocht lijken te worden, en mijn woonkamer 347cm breed is.
Maar als die B1 versie nieuwer is komt dat zeker vanwege de ondersteuning voor gebruik met de bijgeleverde accu? In dat geval neem ik net zo makkelijk de "oude" versie... ik heb gelukkig een stroomlijnt op een heel goed te bereiken plek, dus dat scheelt.
De rails kan je volgens mij overal exact op maat laten maken. Je betaald en besteld per meter, maar geeft vervolgens de exacte maat door. Je hebt dus 3,47 meter nodig, besteld en betaald 4 meter en geeft de exacte maat dan door als comment bij de bestelling. Zie verdere tips hierboven.
Heb alleen nog gehoord van zigbee2mqtt, maar weet nog niet precies hoe dat allemaal werkt. Ga ik verder uitzoeken, thanks voor de tip!MrBarBarian schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:46:
[...]
Support zit inmiddels in zigbee2mqtt. Mogelijk heb je nog wel de Edge versie nodig
Signature
Hij geeft aan dat de laatste firmware erop zit, maar als ik de IKEA GU10 spots will koppelen krijg ik de melding dat ik mijn gateway moet updaten
Vraag is al eerder gesteld, maar helaas staat er geen antwoord bij
Mediamarkt Duitsland heeft hem.
Leveren die ook in Nederland?
De meeste denk ik van aliexpress.Stijnb_ schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:31:
Waar bestellen jullie alles van sensoren en gateway? Ik zoek een betrouwbare webshop.
gearbest of banggoodStijnb_ schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 14:31:
Waar bestellen jullie alles van sensoren en gateway? Ik zoek een betrouwbare webshop.
Met evt een coupon
[ Voor 20% gewijzigd door jobr op 23-11-2019 18:35 ]
[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 24-11-2019 11:02 ]
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ik zit eraan te denken om maar een nieuwe te bestellen zodat ik de IKEA GU10 spots aan de gang krijg
Afgelopen weekend een Mi Control Hub (gateway) ontvangen. Deze komt wel uit Hong Kong met modelnummer: DGNWG04LM
Kreeg hem niet op mainland China server aan de praat, dus dan maar op HongKong server geprobeerd en hij connecte.
Nu zie ik in mijn lijstje met child devices veel minder dan een andere hub die op China server staat.
Is het mogelijk om mijn hub te voorzien van een ander custom firmware om hem te connecten op China server?
Tijd van werken, tijd van rusten
Nee, hiervoor hebben ze niet de juiste IP rating (https://nl.wikipedia.org/wiki/IP-code).Driek schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:22:
ik krijg het niet goed gevonden, zijn de window/door sensoren waterdicht?
Gezien de prijs kun je wel enkele toepassingen vinden waarbij een defect product na verloop van tijd als gevolg van langdurige blootstelling aan kou / vocht / zon op de koop toe genomen kan worden. Zelf heb ik in onze pakketjes postbus buiten een Xiaomi door sensor geplaatst aan de binnenkant. Daarin dropt de postbode grote(re) pakketten, waarvoor niet getekend hoeft te worden voor ontvangst. Deze postbus hangt in de (volle) zon en blootgesteld aan buitentemperaturen. Vooralsnog draait de sensor probleemloos > 1 jaar.
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Met het uploaden van bestanden heb ik geen ervaring, maar ik heb op mijn gateway een dedicated ringtone ingesteld gekoppeld aan een actieknop. Mijn vrouw kan dan op de actieknop in de keuken drukken zodra het eten klaar is en dan hoor ik 'haar zeggen' dat het eten klaar is. De dedicated ringtone is door haar ingesproken. Deze neem je dus op via de Mi Home app in het menu van de gateway. Daarnaast krijg ik ook nog een notificatie te zien op mijn mobiel en knippert het lampje van de gateway, alles via 1 automation setup.hpmkruit schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:41:
@Krypt : Nog succes gehad bij het uploaden van custom mp3 bestanden naar de hub? Ik heb nog wat verder gezocht op internet, maar het is blijkbaar niet een feature die veel wordt gebruikt of waar veel issues mee zijn. Ik ben nog niet verder gekomen
Je kunt dus, voor zover ik weet, niet direct een ringtone uploaden, maar je kunt wel de gewenste ringtone opnemen via de app. Ietwat omslachtig wellicht, maar het werkt prima
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
Artikel meldt dat de plug rond is in plaats van de eerdere vierkante plaatjes.
Plaatje uit het artikel:

Ik heb een mp3 geüpload naar mijn v2 Gateway...Werkt prima!hpmkruit schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:40:
@Rianata : Zogenaamde "Recording" opnemen en uploaden gaat inderdaad wel goed. Alleen kun je ook "Music" selecteren. Er zijn meerdere handleidingen op internet die dit beschrijven, alleen werkt dit dus bij mij niet. Kun jij wel een mp3 uploaden naar je hub?