Same here.Venraiden4K schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:03:
[...]
Inderdaad, en het zijn inderdaad oude koeien. Het onderwerp zelfs is best interessant en passeert ook in mijn vriendenkringen vaak de revue.
Jouw post deed me vermoeden dat het je specifiek te doen was om die 'anti-Heerenveen' post. Met wonen in het Noorden (waar je ècht 20km of 30km moet rijden voor bepaalde voorzieningen) heb ik geen ervaring mee, maar ik ben wel een zeer groot voorstander van wonen in een dorp versus in de stad.
Ik woon in omgeving den Bosch (in een dorp uiteraard) en heb veel vrienden in den Bosch zitten. Met hen heb ik het er heel vaak over gehad -> ze betalen 3,5 tot 4 ton voor een tussenwoning in den Bosch terwijl je voor datzelfde bedrag zo'n 10 tot 15 minuten van den Bosch een vrijstaande woning koopt met een lap grond. Uiteindelijk een verschil van inzicht waar je nooit uitkomt. Het is het uitruilen van m² tegen voorzieningen in de buurt waarbij ik niet begrijp dat zij op een postzegel willen wonen en zij niet begrijpen dat ik zo ver van alle voorzieningen wil wonen.
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect