Ah, nou, misschien heb ik onterecht de indruk gewekt dat ik het negatief bedoelde?_JGC_ schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:47:
[...]
Ik kom van oorsprong uit Metslawier, nog zo'n gat bij Dokkum. Woon tegenwoordig in Langezwaag, ook een gat waar niks is, maar wel op 5km van Heerenveen en Gorredijk. Moet zeggen dat ik de nieuwe weg naar Dokkum wel kan waarderen, scheelt me gewoon een kwartier reistijd naar mijn ouders (hoef niet meer de 100.000 rotonde route of de rode stoplichtenroute langs de stinkfabriek te nemen).
Het is ook maar net wat je gewend bent. Voor mij is het een verademing om op 5 minuten van de snelweg te wonen. Ik ben mijn hele leven al gewend om auto, bus of fiets te pakken om ergens te komen. Mijn vriendin heeft jaren in Zwolle gewoond, is opgegroeid in Assendorp en heeft daarna in de binnenstad boven een winkel gewoond. Als je gewend bent om de trap naarbeneden te pakken en zo het winkelgebied in te lopen is wonen in een dorp een hele opgave.
Ik vind Dokkum en omgeving geweldig en met name Dokkum (oude binnenstad en het bolwerk) en Paesens-Moddergat (kustlijn) prachtig juist. Ik ben opgegroeid in een klein Fries dorp en heb altijd in Friesland gewoond.
Als het aan mij ligt zouden we verhuizen naar een huis dat op de ruimte staat, dus buiten een dorp/stad en omringt door weilanden, maar dat vind mijn vrouw net te weids (en eng