Zou voor mij ook afhangen van het bedrag. Gaat het om 5000 euro, dan is het een ander verhaal dan wanneer het om 25.000 euro gaat. Die 5000 euro kan je redelijk snel weer aanvullen, 25.000 euro kost natuurlijk wat meer tijd. Had gemist dat het om ongeveer 7000 euro gaat. Dat kan je best snel weer opvullen, mits je fulltime werkt. Blijf 3-5 maanden langer thuis wonen je zou het alweer terug kunnen hebben.
Zelf heb ik mijn studieschuld (kleine 18.000 euro, wat ik op een spaarrekening had gezet) in 1 keer afbetaald, een paar maanden voordat ik een huis ging kopen. Dit om te voorkomen dat mijn hypotheek er toch door beïnvloed zou worden, wat in theorie niet hoeft, want je bent niet verplicht het te vermelden, maar ik wou het risico niet lopen.
Zelf heb ik mijn studieschuld (kleine 18.000 euro, wat ik op een spaarrekening had gezet) in 1 keer afbetaald, een paar maanden voordat ik een huis ging kopen. Dit om te voorkomen dat mijn hypotheek er toch door beïnvloed zou worden, wat in theorie niet hoeft, want je bent niet verplicht het te vermelden, maar ik wou het risico niet lopen.
[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 21-10-2017 12:27 ]
The devil is in the details.