Waar in dit stuk betoogt de schrijver dan vóór grenscontroles? Hij doet de observatie dat daar steeds harder om geroepen wordt en geeft vervolgens verschillende perspectieven van waarom het geen goed idee is en dat veel beter kan worden ingezet op meer samenwerking tussen Europese politiediensten etc.CaptJackSparrow schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:11:
[...]
Allemaal dwazen daar bij het VNO-NCW.
https://www.vno-ncw.nl/fo...-oost-europese-criminelen
En kijk.
[...]
Jammer alleen dat ze vergeten te vermelden dat zonder adequate controlemogelijkheid die criminelen natuurlijk elk moment weer doodsimpel terug kunnen reizen. Als ze me nou ook even vertellen hoe ze dat geregeld hebben en hoe ze die 'effectiviteit' vastgesteld hebben zou ik die informatie wat serieuzer kunnen nemen.
En dan de laatste zin van het door jou gequote: Volgens een woordvoerder van IND is dit in de praktijk een effectief middel. - maar vervolgens reageer je verbolgen dat ze terug kunnen reizen. Volgens het artikel gebeurt dat dus niet, maar dat lijk je te negeren.
Leuk dat je aan alternatieven durft te denken, maar vervolgens negeer je alle beargumenteerde kritiek daarop en mogelijkheden tot discussie daartoe. Je zegt hier discussie te willen over oplossingen, maar je posts laten anders blijken. Dat is zacht gezegd nogal onvriendelijk naar degenen die je posts lezen en de moeite doen erop te reageren.En ik ben niet degene die koste wat kost de grenzen helemaal open wil laten. Maar dan zul je dus wat anders moeten doen om de situatie te beïnvloeden. En als veelplegers lachend veelplegen en dan de benen nemen voordat ze voor de rechter komen dan moet je dus iets anders doen om dat te voorkomen. Dan durf IK dus aan alternatieven te denken. Dan zul je dus vóór die rechter maatregelen moeten nemen om dat te voorkomen en dan kom je dus uit op vastzetten of monitoren. Andere suggesties zijn welkom. Daar is de discussie hier voor. Laat maar horen.
If you choose not to decide, you still have made a choice.