Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
FixedMAX3400 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:55:
[...]
![]()
Gemiddeld 194km/h en bijna een minuut sneller dan ik
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

2:20 met de bekende tune, 2:19 met mijn eigen versie, waar ik andere parts heb genomen om mijn versnellingsbak te compenseren. Rechte stuk kom ik net voorbij de 200, wel grappig dat verschillende tuning tools allemaal andere cijfers geven mbt stiffness en rebound. Theorie moet een 2:18 nog lukken, maar daar houd het verder op (wat is dat tussenstuk na de lange rechts vanaf de finish irritant)
[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 14-11-2017 16:14 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat bedoel je met andere parts genomen ? Je bedoeld andere onderdelen installeren op de auto of lees ik het verkeerd ?SinergyX schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:13:
Juiste baan gevonden, leuk dat je dus overal A moet drukken om 'terug te gaan', maar in de zin van 'bevestiging', lekker logisch![]()
2:20 met de bekende tune, 2:19 met mijn eigen versie, waar ik andere parts heb genomen om mijn versnellingsbak te compenseren. Rechte stuk kom ik net voorbij de 200, wel grappig dat verschillende tuning tools allemaal andere cijfers geven mbt stiffness en rebound. Theorie moet een 2:18 nog lukken, maar daar houd het verder op (wat is dat tussenstuk na de lange rechts vanaf de finish irritant)
Werk aan de winkel dus..Net daarvoor de Shelby gereden(1:43.xx), was weer even wennen hoe zo'n korte remafstand de MX5 heeft..
ik heb 2 dagen geleden een aantal rondjes gereden echter ging dat nog niet van een leien dakje, Ik ga het vanavond nog eens proberen. Ik heb de setup nagebouwd en de versnellingen wat korter gemaakt maar of het daarmee nou beter ging of niet vraag ik me af.MAX3400 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:07:
@bifi_G60 Lukt het een beetje met de snelheid / training of valt het erg tegen om de Mazda vloeiend de kortere bochten in te gooien en de snelheid op het rechte stuk te handhaven?
Kinderen waren ook niet echt rustig aan het slapen dus elke keer het stoeltje in en uit hielp ook niet echt om goed te kunnen " trainen "

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hoor net dat er denk andere plannen vanavond zijn, dus zal waarschijnlijk vrijdag met de standaard tune rijden die opgeslagen is als " got " tune alleen mist die volgens mij wat snelheid op de rechte eindenbifi_G60 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:35:
[...]
ik heb 2 dagen geleden een aantal rondjes gereden echter ging dat nog niet van een leien dakje, Ik ga het vanavond nog eens proberen. Ik heb de setup nagebouwd en de versnellingen wat korter gemaakt maar of het daarmee nou beter ging of niet vraag ik me af.
Kinderen waren ook niet echt rustig aan het slapen dus elke keer het stoeltje in en uit hielp ook niet echt om goed te kunnen " trainen "
(kan je je final gear het beste afstellen op een half mile dragstrip.) wat is de instelling daarvan?
[ Voor 6% gewijzigd door bifi_G60 op 15-11-2017 21:23 ]
www.mariovisser.com
Je kan kiezen; tegen je toerentellerlimiet in 4 of 5 over de finish komen.bifi_G60 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:12:
[...]
(kan je je final gear het beste afstellen op een half mile dragstrip.) wat is de instelling daarvan?
Kom je in 4 over de finish, heb je relatief lange versnellingen maar verlies je minder tijd/snelheid met schakelen. Andersom, in 5, schakel je vaker maar heb je iets hogere acceleratie tussen de versnellingen.
Vrijdag? Ik heb maar 7 man op de lijst staan vooralsnog en 4 afzeggingen op een lijst van 32 man. Dan wordt het wel een slagveld als de tijden erg uit elkaar liggen.Mavi86 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:10:
Ik ben benieuwd vrijdagDeze baan ken ik nog niet goed en m'n oefenrondjes gingen niet heel erg lekker haha. Hopelijk kan ik mijn middenmoot status vasthouden
Alle DM's zijn verstuurd via XBL dus...
[ Voor 53% gewijzigd door Mavi86 op 16-11-2017 09:19 ]
www.mariovisser.com
Zeker, de afgelopen 24 uur heeft dus maar 7 man zich aangemeld om mee te rijden.Mavi86 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:16:
Ja vrijdag is toch de volgende race?
Gezien de lange lijst in de startpost is het wel verplicht om te reageren op XBL-messages; dan kan er tijdig worden gestuurd op lobby-splitsing.
www.mariovisser.com
Maak je er maar makkelijk vanaf; ben erachter gekomen dat op mijn One X er regelmatig textures wegvallen.mannetje19 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:25:
Ik ben er vrijdag bij! Wel zal ik nog de auto moeten voorzien van de upgrades en een livery met startnummer
Van de week Free Play met de Volvo Polestar (blauw/geel); baan geladen, tot 3x aan toe een donkerblauw/grijze Volvo...
Heb je geen app op je PC of smartphone?Mavi86 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:20:
Excuses dan voor het niet reageren! zal vanavond even de box aanslingeren om te accepteren
[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 16-11-2017 09:46 ]
Gisteren nog een paar rondes gedaan en de snelste schone ronde was 2.25.944. 2 seconden sneller dan de vorige sessie.
Dat textures wegvielen had ik gisteren ook, mijn rode mx5 was toen mat grijs.
De meeste rondjes zaten in de 2:22 hoog. We gaan het wel zien morgen,ik heb er in ieder geval zin in.
Nu hopen dat ik voor 18.00 thuis ben dan kan ik mijn nieuwe headset ophalen en hopelijk testen(mits hij in 2 uur opgeladen is natuurlijk).
Tot morgen
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Afzeggingen: 5
Onbekend: 11
Gezien de hoeveelheid rijders, pakken we gewoon weer de in-game chat. Dat lijkt voor verschillende personen / hardware het minste aan issues op te leveren.
[ Voor 61% gewijzigd door MAX3400 op 17-11-2017 08:04 ]
3ds fc: 4270-0926-7440
3 dagen offline geweest? Geen smartphone bij je?Unigo schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:32:
Nog niet in staat geweest te reageren (vanaf dinsdag +- 22:30 thuis, en s'ochtends weer 6:45 in de auto....), maar ik ben er vanavond bij! Ik reageer meteen als ik thuis kom, maar da's vanavond pas rond 20:15... maar: ga er van uit dat ik er ben!
Ik zet je op het lijstje; waarschijnlijk ben ik dan al online te vinden.
Geen Xbox-app.... maar nu wel! Ook daar even gereageerd!MAX3400 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:36:
[...]
3 dagen offline geweest? Geen smartphone bij je?![]()
Nou hopen dat er geen patch is geweest de afgelopen dagen, want die moet dan nog gedownload worden
3ds fc: 4270-0926-7440
Daar zeg je iets over de smartphone app.. Ik krijg nu een leuke melding als ik op een bericht wil reageren: "Notice of Xbox Live enforcement action. Due to a suspension you can't send messages. Xbox support cannot assist in this situation. Learn more about the Xbox Live Code of Conduct at enforcement.xbox.com" Via de xbox.com site dus maar even een reply naar je gestuurd. Hoop dat ik vanavond gewoon online kan...MAX3400 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:36:
[...]
3 dagen offline geweest? Geen smartphone bij je?![]()

Ga ik overigens naar enforcement.xbox.com dan zie ik: "Gefeliciteerd! Je hebt een perfecte staat van dienst."
Allemaal een witte outfit aantrekken; moet leuk staan in die cabrio's.Cuqebaqer schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:33:
Iedereen al de tulband en de witte jurk uit de kast ?
GoT Sensation White Edition?MAX3400 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:51:
[...]
Allemaal een witte outfit aantrekken; moet leuk staan in die cabrio's.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Afgemeld: 6
Onbekend: 7
Als je nog wel mee wil doen en niet had gereageerd via XBL, doe dat aub via XBL; redelijke kans dat ik niet meer online kom op GoT tot de race begint.
Is de game naar de interne hdd kopieren geen optie?SinergyX schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:19:
Kom er net achter, ik zal het zonder partychat moeten doen. XBX heeft maar 3 aansluitingen, 2 schijven, 1 stuur, dus geen controller met headset (zonder usb schakelt die na x minuten uit). Zal nog even proberen of de controller aanblijft met externe usb-voeding, dat zou nog oplossing zijn.
Snelste tijd 1:17:764, steady tussen de 1:18 en 1:18,5.
Heb er weer zin an!
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Ik meld me nu niet meer op GoT; rond 20:00 gaat de Xbox aan en dan zie ik alle deelnemers daar wel
Hoe veel doen de ronde knakkers aan afstellen is het meer dan downforce, bandenspanning en finalgear?
Ik heb mn front downforce iets onder de helftPethor schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:49:
Zo ver ik het begreep moeten de parts uit de startpost erop en valt daar niets aan te wijzigen?
Hoe veel doen de ronde knakkers aan afstellen is het meer dan downforce, bandenspanning en finalgear?
Final drive rond de 3.0
Banden beide op 2.0
Maar was leuk!
Wel een paar(2/3) keer een remfout gemaakt en hier anderen in mee genomen(Volgens mij was deed ik een Kvyatje bij Cuqebaker, iets met focussen op remlichten die er niet waren..). Mijn excuses
maar goed, volgens mij had iedereen af en toe wel een oeps, sorry momentje.
Overigens, tijdens de sprint, ronde 5, Gamebifi, wat gebeurde er joh? Je schoot opeens vol slippend de muur in op het rechte stuk
race 2 schakelde ik direct bij start per ongeluk op. Dat schoot dus niet op

Het wordt wel tijd dat ik een microfoon haal, het scheelt toch wel als je aan kan geven dat je binnendoor/buitenom inhaalt.
[ Voor 18% gewijzigd door darkkingll op 17-11-2017 21:58 ]
Tot volgende keer!
[ Voor 29% gewijzigd door mr.paaJ op 17-11-2017 21:57 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Pethor op 17-11-2017 22:05 ]
Replays en resultaten moet ik helaas schuldig blijven op dit moment; console staat al uit en eerder vandaag rugblessure opgelopen. Hoog tijd voor mezelf om naar bed te gaan en even het weekend (hopelijk) te gebruiken om te herstellen.
@Pethor zoals je aangeeft; er zijn inderdaad maar 3 parameters aan te passen aan de auto. Ik denk dat @Stoksbrood kan beamen dat zijn setup en mijn setup (2.1 band / final 3.15 / no downforce) op de rechte stukken in mijn voordeel was terwijl in de bochten ik steeds een paar meter verloor op 'm.
@mr.paaJ Vervelend inderdaad van je netwerk; hopelijk volgende keer vlekkeloos verbinden. En volgens mij hebben we met zijn allen ook een manier gevonden om de lobby (mogelijk) stabieler te houden; eerst verzamelen in het lobby-scherm en daarna pas een race configureren.
@MAX3400 sterkte met je rug! en bedankt voor het hosten.
[ Voor 22% gewijzigd door darkkingll op 17-11-2017 22:06 ]
www.mariovisser.com
ben in ieder geval niet weer kansloos (op een na) laatste geworden
Beide races was het een close gevecht om p10, in de sprintrace was het verschil met de nr10, dankzij een super exit van de laatste bocht ,een gigantisch verschil van 0,06 sec.
Wat een verschil met de public lobbies, dit is online racen zoals het bedoeld is wat mij betreft.
Op naar de volgende race.
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Dat was met mijskreppiedoe schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:15:
in de sprintrace was het verschil met de nr10, dankzij een super exit van de laatste bocht ,een gigantisch verschil van 0,06 sec.
www.mariovisser.com
2 leuke races gehad met spannende battles!
1e race met pijn en moeite voor @SinergyX kunnen blijven en de winst kunnen pakken, ondanks een totaal andere setup.
2e race een beetje moeten knokken (met 6 man) om vooraan mee te kunnen rijden totdat @MAX3400 en ik samen voorop reden, pittig gevechtje totdat de stand-by telefoon dus ging.
Verder eigenlijk geen issues gehad met iemand, dus dat was super! Iedereen hield wel rekening met elkaar vooraan.
Ik zou zeggen; Tot de volgende keer en bedankt iedereen!
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
Tweede race ging lekker, had het voordeel dat mijn auto aanzienlijk sneller weg was, maar te vaak focus op wat achter me zat of op timing, domme stuurfoutjes. Laatste paar bochten werd het met @mr.paaJ nog aardig spannend, maar dacht dat hij te wijd ging bij laatste bochtenset. Nog wel mazzel dat Stokbrood eruit ging, zo konden killer en ik nog even aansluiting vinden.
Qua tijden zat iedereen aardig dicht op elkaar, buiten een niet geheel legitieme 2:16 van iemand
Geen idee hoe het bij anderen was, maar ik zag helemaal geen liveries, buiten die van mezelf. Geen idee of dat een vage bug is (in FM6 had je een lobby waar de liveries al zag, lijkt hier niet meer zo te zijn), maar rijden tegen uitsluitend rood en enkele blauwe versie was toch even uitvogelen wie wie precies was.darkkingll schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:48:
Ja, das misschien nog wel handig idd. Nummer achterop de auto.. Zijkant is niet altijd evengoed zichtbaar
[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 17-11-2017 23:53 ]
Dan wil ik nu wel weten wie het is aangezien baloutje er niet wasSinergyX schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:52:
Qua tijden zat iedereen aardig dicht op elkaar, buiten een niet geheel legitieme 2:16 van iemand
Gamertag: timmie271
iets met Octa ofzotimmie271 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:54:
[...]
Dan wil ik nu wel weten wie het is aangezien baloutje er niet was
Moet je blij zijn dat ik er niet wasNLRev0lution schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:25:
Geslaagde avond mannen! Ondanks de opstart problemen toch nog lekker kunnen racen. Jammer van een paar kleine incidentjes maar dat hoort er een beetje bij (hoewel een aantal wel een gevaar op de weg zijn).
Die snijd altijd de bochten afiets met Octa ofzo
Of was ik dat altijd?
[ Voor 4% gewijzigd door timmie271 op 18-11-2017 08:29 ]
Gamertag: timmie271
@MAX3400 Dank voor de organisatie wederom.
Track limits en leven en laten leven was mijns inziens wel een puntje deze race. Track limits zijn de volgende race geen probleem meer in ieder geval (meet the wall). Ik rij zelf altijd full simulation met damage on en cockpit view maar heb deze keer vooral in de main race toch wel een aantal keren flinke kusjes gekregen... Volgende race schade maar op cosmetic.
Maar ach, that's racing, tot de volgende keer en cu on track.
Race review / decisions
Ondanks dat het een brede track was en er aardig met elkaar rekening is gehouden, lijkt het er toch op dat sommige rijders het op een bepaald moment niet goed met elkaar konden vinden.Overtreding: insturen / andere lijn houden dan op dat moment een goed idee zou zijn.
Feiten: telemetry geeft geen uitsluitsel over opzet of structureel hinderen.
Beslissing: geen tijdstraf of anderszins een bestraffing.
Disclaimer: vanwege de afwezigheid van de 2e scheidsrechter, is er voor deze beslissing gebruik gemaakt van Mw. MAX3400 aangezien zij jarenlange ervaring heeft met F1, WEC, Blancpain en Forza Motorsport 5 en later
FM7 GoT Racing League - Yas Marina Corkscrew
Driver | Sprint Race | Main Race | Totaal |
OctagonQontrol | Pos 3: 44 | Pos 1: 96 | 140 |
KillerR NL | Pos 4: 42 | Pos 2: 92 | 134 |
SinergyXL | Pos 2: 46 | Pos 3: 88 | 134 |
drdreey1976 | Pos 6: 38 | Pos 6: 76 | 114 |
Nielless | Pos 5: 40 | Pos 7: 72 | 112 |
Mavi1986 | Pos 10: 30 | Pos 5: 80 | 110 |
Unigo | Pos 8: 34 | Pos 8: 68 | 102 |
mrpaaj | Pos 19: 12 | Pos 4: 84 | 96 |
NLRev0lution | Pos 7: 36 | Pos 10: 60 | 96 |
Skreppiedoe NL | Pos 11: 28 | Pos 9: 64 | 92 |
cuqebaqer | Pos 9: 32 | Pos 12: 52 | 84 |
Dutch B0nes | Pos 13: 24 | Pos 11: 56 | 80 |
stoksbrood | Pos 1: 48 | Pos 19: 24 | 72 |
gamebifi | Pos 14: 22 | Pos 13: 48 | 70 |
Lappiehero | Pos 12: 26 | Pos 15: 40 | 66 |
Y0J1MB0S4N | Pos 15: 20 | Pos 14: 44 | 64 |
Pethor | Pos 17: 16 | Pos 16: 36 | 52 |
Generationq87 | Pos 16: 18 | Pos 17: 32 | 50 |
esxtense | Pos 18: 14 | Pos 18: 28 | 42 |
@Stoksbrood we hebben het uitgesproken; allebei draaiden we gister standby-dienst en helaas was jij degene die de telefoon moest opnemen. Gelukkig liep het allemaal met een sisser af.
@timmie271 @NLRev0lution Het was mijn ronde van 2:16:nog wat. Mogelijk dat ik net over het randje ben gereden maar als ik er vanmiddag even voor ga zitten, is 2:16 of 2:15 zeker wel te doen op deze baan met de setup waar ik gisteravond mee gereden heb.
@dr_dreey Lobby-host kan damage ook overriden. Wel vervelend als je door eigen settings eventueel benadeeld zou worden maar misschien dat iedereen hier volgende race even op moet letten: tijdig online zijn, even in Free Play ofzo je eigen damage / assists / whatever dubbelchecken en daarna de lobby joinen. Helaas laat dit seizoen niet toe dat we full damage rijden maar ik sta er zeker voor open in andere races of misschien een volgend seizoen.
Zal later vandaag even een grotere tabel posten met de actuele stand van alle rijders tot zover; zit iets meer werk in dan me lief is want Excel, BBcode & brains werken niet even fijn samen, helaas.
Maar, @RickS29 , zou kunnen zijn dat ik dat was. Nummers 1, 2 (en ook 3, geloof ik) zag en hoorde ik aankomen, en nam de buitenbocht. Maar er was een vierde die voor mij uit het niets kwam. Lullig als ik je benadeeld heb.Excuses.
Maar het 'uit de baan gaan' vind ik wat ver gaan.
Thanks for the reminder ehMAX3400 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:05:
spoiler:We hebben in ieder geval nieuwe koplopers bij afwezigheid van baloutje07 & MusiQ2
Leuk te lezen, wel weer wat gemist en baal best maar ach, het is maar een spelletje he
30 november ben ik weer van de partij. Kijken of we in de rankings weer wat terug kunnen komen. @MAX3400 enig idee wanneer je startpost met totaal punten update?
[ Voor 19% gewijzigd door Mu.siQ op 18-11-2017 16:45 ]
@Mu.siQ Vanavond ofzo; op zich zijn de punten niet heel interessant (vooralsnog); je kan de punten uit de tweede post bij elkaar optellen en dan weet je hoever je voor/achter staat en dat in de komende 4 races kan corrigeren
Voor degenen die tijdig op Long Beach gaan trainen; ik verwacht dat er clean tijden van in de buurt van 1:35 kunnen worden gezet. In ieder geval, mijn eerste poging vandaag was een 1.36:3 zonder mijn final gear/downforce van gisteren aan te passen.
[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 18-11-2017 17:32 ]
Volgens mij is dat (helaas) niet de bedoeling.SinergyX schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:52:
Waren 2 leuke races, zo zie je maar met een compleet andere setup ook op C500 kan je leuke dingen doen (ik heb AWD, dacht compressor, race gearbox, compleet anders) en was zeker eerste race met @Stoksbrood nog flink nek aan nek, was volgens mij pas het laatste rondje dat we verder dan 30 meter uit elkaar waren
Uit de 2e post:
Leuk om de enthousiaste verhalen te lezen, zo baal ik er wel nog meer van dat ik dit seizoen mee kan doen. Hopelijk lukt dat een volgend seizoen welVerplichte upgrades op jouw auto
quote:
Engine
-Sport Camshaft
-Street Valves
-Sport Flywheel
Platform & Handling
-Sport Brakes
-Sport Springs
-Sport Front Anti Rollbar
-Sport Rear Anti Rollbar
-Race Chassis
-Sport Reduction
Drivetrain
-Sport Clutch
-Sport Transmission
-Race Driveline
-Race Diff
Tires
-Sport Tire
-Front Width 225/35R18
-Rear Width 255/30R18
-Sport Rims / Enkei RPF1
-Front Size 225/35R18
-Rear Size 255/30R18
Aero
-Front Race Bumper
Als je bovenstaande op je 2016 MX5 monteert, moet je dus dezelfde setup krijgen als degene die ik had geupload op FM7. Het voordeel is nu wel dat je de auto zelf mag tunen dus zaken als bandenspanning etc. kan je nu aanpassen. Let op: koop eerst de andere velgen want in sommige gevallen kan je anders niet de grootte/breedte van je banden aanpassen!
Ik zat even te kijken. Kan geloof ik alleen de 30e deze maand meedoen. 13e weg en in januari weg voor aantal maanden. Dus ja, wat dat betreftMAX3400 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:29:
@Mu.siQ Vanavond ofzo; op zich zijn de punten niet heel interessant (vooralsnog); je kan de punten uit de tweede post bij elkaar optellen en dan weet je hoever je voor/achter staat en dat in de komende 4 races kan corrigeren
En daarom al aangegeven eruit te stappen, zowel killer als stokbrood zagen dat mijn auto geen millimeter sneller was, was een leuke race en succes met de rest van seizoen.Richard117 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:31:
[...]
Volgens mij is dat (helaas) niet de bedoeling.![]()
Uit de 2e post:
Misschien volgend seizoen (of races) een klasse beperking instellen in plaats van (of samen met) een standaard tune?
Vind t om eerlijk te zijn een beetje zwak.. Extense rijdt ook met dezelfde tune vrolijk achteraan (niks negatiefs), hij heeft er plezier in.SinergyX schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 17:36:
[...]
En daarom al aangegeven eruit te stappen, zowel killer als stokbrood zagen dat mijn auto geen millimeter sneller was, was een leuke race en succes met de rest van seizoen.
Forza Standings
De volgorde.zal weinig veranderen denk wel dat de verschillen minder zullen worden in de ronde tijden van 10sec per rondje naar 3 bijvoorbeeld er van uit gaande dat de tune van een van de toppers gebruikt wordt.skreppiedoe schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:21:
Ik denk zelf dat als iedereen met dezelfde tune gaat rijden de uitslag niet erg veel zal veranderen.
Ik merkte zelf een verschil van 6 seconden met het tunen en daarna nog eens 1-2 door op het juiste moment te schakelen na een tip tijdens de race.
+mr.paaJ schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:21:
Zou jammer zijn, deze eerste start is juist om verschil in bestuurders te ervaren en dan maakt het volgens mij niet zoveel uit wát je rijdt.
Toch even mijn menig over bovenstaande: er is een maand de mogelijkheid geweest om wel/niet iets bij te dragen aan welke auto we rijden en welke regels er wel niet zijn. Ondanks dat dit allemaal een beetje eenzijdig door mij gepost is, is er ook weinig/geen constructieve kritiek/ideeen gekomen. Omgekeerd; zwijgen is toestemmen en dan is het opvallend dat er toch ideeen bestaan om relatief eenzijdig je niet aan de regels te gaan/willen houden.skreppiedoe schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:21:
Ik denk zelf dat als iedereen met dezelfde tune gaat rijden de uitslag niet erg veel zal veranderen.
Het feit dat we allemaal dezelfde auto zouden moeten rijden, houdt dus in dat je inderdaad het verschil in bestuurders en skills het beste kan zien. Sterker nog; de "sterkere" rijders kunnen amper verbeteren want die zitten snel aan wat ze uit de auto kunnen halen. "Zwakkere" rijders kunnen leren van hun eigen fouten / assists en krijgen een betere gelegenheid om betere tijden te gaan rijden en daardoor dichter naar de top te rijden.
Als het niet zou uitmaken "wat" je rijdt maar wel binnen de klasse valt van C500, dan hebben we het allemaal mis. Forza staat erom bekend dat er foute auto's in het spel gemaakt kunnen worden binnen dezelfde klasse; op de oude leaderboards van FM6 was dit overduidelijk. Het is mij om het even; als we toestaan dat eenieder random auto's gaat rijden, heb je zomaar kans dat het startveld uitdunt omdat niet iedereen kan/wil tunen en daardoor worden de verschillen alleen maar groter en het spelplezier voor sommigen minder.
Had gehoopt dat we met zijn allen 6x drie kwartier even fijn & vriendelijk konden racen en op basis daarvan het volgende seizoen betere/snellere auto's op de menukaart zetten en/of "balance of power" reglementen instellen voor nog closer racing.
Just my 2 cents; 't is zondag dus ik ga maar even relaxt ontbijten en aan een bakkie koffie zitten.
Maar je hebt helemaal gelijk
#metooskreppiedoe schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:25:
Ik ben dik tevreden met de opzet wat betreft de gekozen wagen en de"beperkte" mogelijkheid tot tunen. Ik heb de tijd niet(en ook weinig zin btw) om zelf uitgebreid te tunen. Nu blijft het lekker simpel en kan ik al de tijd goed gebruiken om de mazda zo vlot mogeljjk over de baan te sturen.
Geen gedoe. Fijn dat het hier zo easy going kan gaan.Ieder met zijn eigen doelen.
@MAX3400 Fijn dat je dit organiseert.
Zal zometeen voor de zekerheid de 2 losse races nog even nalopen.
Is het in forza niet mogelijk een eigen club rivals event op te zetten ofzo?
Precies hoe ik er over denk. Ook leuk dat we allen dezelfde auto rijden. Vind het top zo. Wat mij betreft blijft de opzet lekker hetzelfde voor een eventueel een volgend seizoenskreppiedoe schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:25:
Ik ben dik tevreden met de opzet wat betreft de gekozen wagen en de"beperkte" mogelijkheid tot tunen. Ik heb de tijd niet(en ook weinig zin btw) om zelf uitgebreid te tunen. Nu blijft het lekker simpel en kan ik al de tijd goed gebruiken om de mazda zo vlot mogeljjk over de baan te sturen.
www.mariovisser.com
Haha, Als dat geen duwen en trekken wordmr.paaJ schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:28:
Ah long beach, met die rotonde toch? Dat wordt lachen![]()
Is het in forza niet mogelijk een eigen club rivals event op te zetten ofzo?

Ja en nee...mr.paaJ schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:28:
Ah long beach, met die rotonde toch? Dat wordt lachen
Nee, stel je vooooor dat we meer interactiviteit programmeren. Dan is er zometeen een spel wat wel af is of door meer mensen gespeeld wordt. Dat kunnen we niet hebben bij MicrosoftIs het in forza niet mogelijk een eigen club rivals event op te zetten ofzo?
door het niveau van alle rijders, is een race-avond in principe binnen 3 kwartier voorbij (sprint + main) en om competitie/foutjes een iets grotere kans te geven: sprintraces krijgen er 1 ronde bij, mainraces 2 ronden.
De wijziging zou dan gaan worden:
Semester 1 - FM7 GoT Racing League
Datum | Track |
zaterdag 4 november 2017 20:30 | Mazda Laguna Seca (9 & 18 laps) |
vrijdag 17 november 2017 20:30 | Yas Marina Corkscrew (6 & 12 laps) |
donderdag 30 november 2017 20:00 | Long Beach Full (10 & 20 laps) (9 & 18 laps) |
woensdag 13 december 2017 20:00 | Watkins Glen Full (6 & 13 laps) (5 & 11 laps) |
zaterdag 6 januari 2018 20:30 | Road Atlanta Full (8 & 16 laps) (7 & 14 laps) |
vrijdag 19 januari 2018 20:30 | Indianapolis GP (9 & 18 laps) (8 & 16 laps) |
Puntentelling blijft gelijk, er is amper/geen reden om alsnog te pitten.
Is een microfoon of de mogelijkheid tot praten verplicht? Ik heb namelijk geen headset met microfoon voor de Xbox.
Mocht het niet verplicht zijn, dan meld ik me graag aan:
Plank268 / 88
Het is niet verplicht maar soms wel handig dat je in ieder geval de rest kan horen.Jordy8 schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:19:
Vraagje; Ik zou graag mee willen doen met de GoT Racing League.
Is een microfoon of de mogelijkheid tot praten verplicht?
- als je langzaam rijdt, roepen snellere mensen dat ze links/rechts erlangs komen
- in de lobby vergeten mensen nog wel eens READY te klikken; dan roepen we naar je
- als de lobby "vastloopt", zal lobby-host aankondigen te ontbinden; handig als je dat hoort & weer joint
Ik zet je in de startpost en stuur een invite via XBL voor de club. Ga maar vast oefenen; komende race wordt een slacht/slag-veldMocht het niet verplicht zijn, dan meld ik me graag aan:
Plank268 / 88
Zie dit nog wel gebeurenMAX3400 schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:33:
[...]
Ja en nee...Misschien toch maar splitsen indien er meer dan 14 man wil rijden. Nog afgezien van de rotonde; ook de laatste bocht is dringen geblazen. Heb liever een fijne race waarbij iedereen een beetje kan settlen na lap 2 dan dat er een wolfpack met Mazda's een half uur lang schuin over de rotonde geduwd wordt.
https://www.gpupdate.net/...s-fia-gt-world-cup-macau/
Ja, had het gezien inderdaad. Helaas live gemist maar ja.
^vorig jaar ook zo'n pareltje...
Damn. Las dat het dit weekend in zo'n beetje elke race klasse drama was. Tijdens een motor race nog een dooie gevallen..MAX3400 schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:12:
[...]
Ja, had het gezien inderdaad. Helaas live gemist maar ja.
[video]
^vorig jaar ook zo'n pareltje...
Dank!MAX3400 schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:02:
[...]
Het is niet verplicht maar soms wel handig dat je in ieder geval de rest kan horen.
- als je langzaam rijdt, roepen snellere mensen dat ze links/rechts erlangs komen
- in de lobby vergeten mensen nog wel eens READY te klikken; dan roepen we naar je
- als de lobby "vastloopt", zal lobby-host aankondigen te ontbinden; handig als je dat hoort & weer joint
[...]
Ik zet je in de startpost en stuur een invite via XBL voor de club. Ga maar vast oefenen; komende race wordt een slacht/slag-veld
Deze week maar even de MX-5 klaar maken zoals beschreven staat. Het kan vast niet erger zijn dan de normale hoppers op Long beach
Wereld van verschil!Jordy8 schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:26:
[...]
Het kan vast niet erger zijn dan de normale hoppers op Long beach
[ Voor 0% gewijzigd door skreppiedoe op 20-11-2017 21:36 . Reden: typo ]
[ Voor 15% gewijzigd door Jordy8 op 21-11-2017 18:40 ]
Wat mij betreft mag het volgende startnummer gewoon aangewezen worden, maakt me niet zo heel veel uit.
Gamertag: Biggmans.
Deze week maar eens even goed oefenen met de MX-5...
HENG HENG
En zoals in het andere topic; zet zoveel mogelijk assists uit. De auto is niet zoooo agressief dus TCS & ABS moet uit kunnen.
HENG HENG
[ Voor 11% gewijzigd door NLRev0lution op 23-11-2017 15:17 ]
Dit topic is gesloten.