[Multi] FM7 GoT Racing League Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 26.056 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 14:22
NLRev0lution schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:19:
[...]

Nee, ik snap je prima :). Maar goed, de keuze is al gemaakt door alle deelnemers, beetje "zinloze" discussie dit.
Dit antwoord was geen optie en eigenlijk ook geen vraag. De klasse is bepaald.

Maar goed. Het was maar iets dat ik wilde aandragen.

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 23-01-2018 20:24 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:55:
Ben ik de enige die voor één vaste auto is, door de spelers zelf te kiezen aa het begin? Je kiest er dus een voor het seizoen en daar moet je het mee doen. Op de ene baan misschien een voordeel en elders niet. Dan heb je tenminste ook vooraan misschien nog eens een verrassing omdat iemand een gok heeft genomen op een type auto.

Maakt het hele testen per baan welke auto goed is ook minder nodig en tijdrovend.
Zo gingen de GT3 tourneys die ik reed wel, verkeerde keuze met een Bentley gedaan op aantal banen, maar ik had weer m'n voordeel op Spa en GP.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:28
Ben ik de enige die voor één vaste auto is, door de spelers zelf te kiezen aa het begin? Je kiest er dus een voor het seizoen en daar moet je het mee doen. Op de ene baan misschien een voordeel en elders niet. Dan heb je tenminste ook vooraan misschien nog eens een verrassing omdat iemand een gok heeft genomen op een type auto.

Maakt het hele testen per baan welke auto goed is ook minder nodig en tijdrovend.
Nee hoor, dat zou mijn voorkeur ook hebben :)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Phusebox schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:20:
[...]

Ik zou ook voor een meer gesloten klasse zijn, en ook niet per se veel sneller want hoe sneller hoe groter de verschillen.
+
Phusebox schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:58:
Ik heb persoonlijk wel een zwak voor de A klasse. Hoop die nog eens privé te kunnen kopen

Dat of de BMW 1, die vond ik in het echt erg lekker rijden op het circuit.
Euh, dacht juist dat de nieuwe reglementen beter bij jouw eerdere uitspraken aansloten? Nu heb je 2 auto's waar je graag in zou willen rijden (een A-klasse en een 1-serie) uit een keuze van 6 en je wilde een gesloten klasse. De auto's zijn het afgelopen weekend bijna 10 uur getest door meerdere rijders. Allen konden bijna geen verschillen ontdekken tussen de auto's. Veel geslotener kan het niet. Tenminste, vind ik ondanks dat ik misschien testrijder ben geweest en mezelf heb laten voorlichten door anderen waarvan ik vind dat ze ook wel goed met het spelletje kunnen omgaan.

We hebben net 12 weken gereden met een auto die dan wel "democratisch" gekozen is maar de beperkingen (ietsjes opgevoerd) maar ook de mogelijkheden (tunen), was toch echt voor bijna 90% door mezelf opgelegd op basis van de gebruikte onderdelen. Sommigen kunnen niet sneller, hetzij door eigen beperkingen, hetzij door de auto/mogelijkheden.

Nou is er voorgesteld en gepolld om een andere klasse te rijden. 16% van de mensen wilde geen Touring Cars; de rest vind het wel goed of had geen zin om structureel een ander auto/klasse voor te stellen. Nou kan je zeggen "dat is best veel". Of niet want gemiddeld heeft ook 41% van de rijders niet meegereden elke race en daar hoorde je niemand over totdat we ineens voorstellen om strafpunten in te gaan stellen. Geen zin om in een numbers game te vervallen; er werd om polls gevraagd, die zijn gepost en zo te zien zijn sommige voorkeuren door het grootste gedeelte van de groep aangegeven.

Zelfs zaken die het interessanter kunnen maken, zoals ABS, nachtraces, nog langer racen of wel alles vrije keuze; alles is besproken (organisatie) en gepolld (rijders) en ik denk dat het resultaat vrij duidelijk is. Zoals ik eerder al postte; ik ben helemaal klaar met public lobbies en probeer hier een groep bij elkaar te krijgen die over sommige beperkingen van de game of zichzelf heen kunnen stappen en voor de competitie, lol en vermaak 0.5% van hun vrije tijd hiervoor willen inleveren.

TLDR? Je hoeft het niet eens te zijn met de gekozen voorstellen; laat het dan wel even weten of je komend seizoen wel of (weer) niet meerijdt.
Er zijn zat testers die elke week laten weten wat hun tijden zijn, welke auto ze hebben getest etc. Uiteindelijk zal iedereen 1 default wagen hebben/kiezen voor 80% van de races vanwege hun eigen voorkeur en 1 andere auto voor die andere race (waarschijnlijk). Dit is niet anders als het posten van de tunes voor de Mazda; alsof daar geen uren in zijn
gaan zitten per race?

Ondanks de selectieve quotes; ik heb het niet specifiek op/over Phusebox... :)

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 23-01-2018 22:02 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:54
We hebben t nu vooral gehad over wagens en circuits. Ik hoop dat we in seizoen 2 ook iets ‘handiger’ omgaan met snellere deelnemers op de baan. Als je ronde 1 niets in je achteruitkijkspiegel ziet en ronde 2 zit daar opeens een voorbumper, zonder dat je gekke fouten hebt gemaakt, dan is die deelnemer waarschijnlijk een stukkie sneller. Denk dat t dan onnodig is om je heel breed te maken. Ik ga echt niet volle bak duelleren met bijvoorbeeld Stokbrood, probeer hem hooguit even bij te houden. Mooie battles doen we t voor, maar beetje inzicht in eigen kunnen en dat van je tegenstander is ook wel prettig. Hoe meer we samen racen hoe beter dat inzicht vanzelf wordt hoop ik natuurlijk! En bijvoorbeeld rondetijden delen hier op t forum kan daar ook bij helpen.

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
@MAX3400 Heb het gevoel dat jij mij ook niet begrijpt. Ja we hebben gestemd, en daaruit kwam dat men graag wil rijden met de Forza Touring Car klasse.

Maar waar we geen keuze in hebben gemaakt is of mensen elke race weer een andere auto uit die klasse mogen kiezen of dat je een van die auto's kiest voor het hele seizoen.

Juist omdat je zelf al zegt: er zal wel iemand posten welke auto hij het beste vindt voor een circuit, is de kans groot dat heel veel deelnemers dan die auto pakken omdat ze geen tijd hebben om alles te testen. Dan heb je dus weer bijna een single car veld terwijl we dacht ik juist een beetje variatie wilden.

En wat er ook nog niet gepolld of besproken is zijn de dagen en tijden waarop we gaan racen. Helaas is dat voor mij de grootste beperkende factor en niet met welke auto's of op welke banen we rijden.

Wat me daar handig in lijkt, en ik snap dat je hier veel tijd in steekt en ik ben best bereid daarin te helpen, is een poll waarin mensen kunnen aangeven welke dagen en tijden het beste uitkomen. Dan krijg je een soort heatmap.

Stel 60% kan op dinsdagavond om 20 uur, dan zou ik het niet meer dan fair en logisch vinden dat we een evenredig aantal races op die dag doen. Dus 60% van de 7 races is 4 races op dinsdagavond om 20u.

Oh ja, 0.5% vrije tijd? Haha I wish. Een race met jullie is al snel 10-15% van mijn vrije tijd voor die week.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 24-01-2018 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 05:49:
@MAX3400 Heb het gevoel dat jij mij ook niet begrijpt. Ja we hebben gestemd, en daaruit kwam dat men graag wil rijden met de Forza Touring Car klasse.

Maar waar we geen keuze in hebben gemaakt is of mensen elke race weer een andere auto uit die klasse mogen kiezen of dat je een van die auto's kiest voor het hele seizoen.

Juist omdat je zelf al zegt: er zal wel iemand posten welke auto hij het beste vindt voor een circuit, is de kans groot dat heel veel deelnemers dan die auto pakken omdat ze geen tijd hebben om alles te testen. Dan heb je dus weer bijna een single car veld terwijl we dacht ik juist een beetje variatie wilden.
Daar heb je gelijk in; tot op zekere hoogte. En misschien dat ik niet duidelijk genoeg post; de testrijders hebben geen direct voordeel gevonden op meerdere tracks (Nordschleife, Catalunya, Silverstone, Mugello, Hockenheim) ten opzichte van 1 bepaalde auto. Ongetwijfeld zullen sommige mensen afgaan op het advies "MAX3400 vindt de Mercedes goed rijden" maar dat houdt imho niet in dat er direct alleen maar Mercedes aan de start komt te staan.

Persoonlijk vind ik de BMW erg twitchy zodra je op rumble-strips komt, oneven oppervlaktes of in de 1e t/m 3e versnelling rijdt. Maakt wel meteen de uitdaging groter voor mezelf om dat ding wel mee te nemen naar een baan omdat ik de wagen juist heerlijk vindt sturen (zolang ie niet uitbreekt). Trust me; je zal verschillende wagens aan de start zien.
En wat er ook nog niet gepolld of besproken is zijn de dagen en tijden waarop we gaan racen. Helaas is dat voor mij de grootste beperkende factor en niet met welke auto's of op welke banen we rijden.
Het topic wordt de laatste dagen snel aangevuld met veel posts, is er mogelijk iets teveel aan "noise" ontstaan; je kan de banen en tijden kiezen via MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League"
Oh ja, 0.5% vrije tijd? Haha I wish. Een race met jullie is al snel 10-15% van mijn vrije tijd voor die week.
Ja, oke... Voor jou misschien ;) 1 uur racen eens in de 2 weken, is 0.5% van de mogelijke 336 uur in die 2 weken. Maar ook voor mijzelf geldt dat er meer tijd in gaat zitten. Voordeel/nadeel; ik heb die tijd en wil die best investeren in tests, adviezen, eventuele test-sessies en iedereen aanschrijven om mee te komen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 24-01-2018 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
MAX3400 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 07:50:
[...]

Het topic wordt de laatste dagen snel aangevuld met veel posts, is er mogelijk iets teveel aan "noise" ontstaan; je kan de banen en tijden kiezen via MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League"
Die had ik inderdaad gemist, beetje verstopt die blauwe link in grijze achtergrond.
Als ik de stemmen zo zie zal ik er toch weinig zijn komend seizoen dus luister vooral niet naar mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:11:
Let op: 6x ja aankruisen en 2x nee. Staat een track er niet tussen, mag je die onderaan invullen (en kruis je dus maar 5x iets aan bij de eerdere tracks).
Verdomme... Ik kan niet lezen 8)7
Heb alle tracks die ik wel ok vind aangeklikt.

Kan 'm eventueel nog opnieuw invullen?

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Lezen is dan ook moeilijk.. ;)

Ik ben opzich wel voor het 1 auto voor het hele seizoen idee, hoewel dit je wel beperkt.
Ik heb zelf de auto's nog niet getest, maar kan mij voorstellen dat op bepaalde banen bepaalde auto's wel een voordeel opleveren, maar dat dit voordeel minimaal zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heren,

Tot mijn spijt moet ik mijzelf toch afmelden van de groep. :/
Ik had gehoopt het 2e seizoen mee te kunnen doen, maar helaas kan ik dat niet gaan waarmaken.
Hopelijk hebben jullie weer een mooi seizoen, en zal ik het topic wel blijven volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-06 00:27
Nou, ik heb gister avond alvast even geoefend met de Volvo.
ABS uit en schakelen (zonder clutch).
Op de Nurburg ring GP kwam ik uit op 2:10 hoog (2:11 laag) gemiddeld over 12 rondjes.

Als 1 van jullie wellicht even kan kijken of deze tijd een beetje concurrerend is ben ik zeer erkentelijk :)

Tevens heb ik even op banden en benzine simulatie en pitstop getest.
Nu zal het wel volledig aan de ABS uit en mijn skills liggen, maar mijn voorbanden werden rond ronde 6 al oranje. (kwart van een seizoen 2 race ongeveer) Is dit gebruikelijk? Anders moet ik hier nog wel even op gaan oefenen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kleefei schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:14:
Mijn voorbanden werden rond ronde 6 al oranje
Oranje is volgens mij vanaf 20 of 25% slijtage, dus dan zijn je banden nog lang niet kapot.
Wanneer een ronde 2 minuten is, zullen er 30 rondes gereden worden (een uur).

Even vanuit jouw oogpunt.
na 6 ronden op 25%, na 12 op 50%.
Ronde 15 moet dus zeker te halen zijn met een setje banden :) .

Ps. Ik had het ook voor elkaar gekregen om met de Audi na 7 ronden de indicator op oranje te krijgen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Stoksbrood op 24-01-2018 13:19 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Als 1 van jullie wellicht even kan kijken of deze tijd een beetje concurrerend is ben ik zeer erkentelijk :)
Ik zal vanavond wel even rijden en posten :)
Nu zal het wel volledig aan de ABS uit en mijn skills liggen, maar mijn voorbanden werden rond ronde 6 al oranje. (kwart van een seizoen 2 race ongeveer) Is dit gebruikelijk? Anders moet ik hier nog wel even op gaan oefenen..
Nee hoor, zag op Silverstone een vergelijkbaar iets na 5 ronden gebeuren.

Voorlopige test-sessies voor mezelf (en van harte welkom om rijles te krijgen of mee te doen):
- 1 februari mogelijk (99% zeker) tussen 18:00 en 20:00
- 2 februari ongeveer tussen 17:30 en 20:00

Nogmaals de aanbieding: wil je dat ik jouw rijstijl beoordeel of in de chat tips geef over wat ik zie gebeuren met jouw auto; stuur me een DM als je met mij zou willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
Stoksbrood schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Oranje is volgens mij vanaf 20 of 25% slijtage, dus dan zijn je banden nog lang niet kapot.
Wanneer een ronde 2 minuten is, zullen er 30 rondes gereden worden (een uur).

Even vanuit jouw oogpunt.
na 6 ronden op 25%, na 12 op 50%.
Ronde 15 moet dus zeker te halen zijn met een setje banden :) .

Ps. Ik had het ook voor elkaar gekregen om met de Audi na 7 ronden de indicator op oranje te krijgen ;)
Dank! Vreemd genoeg had ik wel het idee dat ik minder grip kreeg. Maar dit zal wel een placebo effect geweest zijn. :+

Ik zal wel even op 30 rondes gaan testen en kijken hoe ver ik kom zonder pitstop.
MAX3400 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Ik zal vanavond wel even rijden en posten :)
Fijn! Dankjewel alvast!
[...]

Nee hoor, zag op Silverstone een vergelijkbaar iets na 5 ronden gebeuren.

Voorlopige test-sessies voor mezelf (en van harte welkom om rijles te krijgen of mee te doen):
- 1 februari mogelijk (99% zeker) tussen 18:00 en 20:00
- 2 februari ongeveer tussen 17:30 en 20:00

Nogmaals de aanbieding: wil je dat ik jouw rijstijl beoordeel of in de chat tips geef over wat ik zie gebeuren met jouw auto; stuur me een DM als je met mij zou willen rijden.
Mijn zoon (1) gaat om half 8 naar bed, ik zal volgende week om half 8 aansluiten bij je sessies.
Je aanbieding is zeer zeker genoteerd en word ook gewaardeerd. Ik zal hier dan ook gebruik van maken. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-05 11:14
Banden slijtage in Forza is hoe dan ook niet heel veel zeggend. Van 0-90% merk je niks en daarna gaat het ineens heel vlot

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-06 09:15

mr.paaJ

generatie cmd+z

...
Op de Nurburg ring GP kwam ik uit op 2:10 hoog (2:11 laag) gemiddeld over 12 rondjes.

...
Ik ken die eerste bochten erg slecht, maar na een paar rondes is 2:11 tempo zeker haalbaar en zit snelste clean-lap op 2:10 laag en zie ik ruimte voor een halve seconde als ik mijn goede sectors succesvol aan elkaar knoop.

BMW stock met clutch.

Lijkt zeker concurrerend: hoe gaat het zonder de Volvo? :p

Minder grip zal wel verkeerde bandenspanning zijn, stock tune he :)

-- paar rondjes FWD
Chevy: 2:12
Honda: 2:11
Daar valt nog wel wat te optimaliseren met een betere lijn, ik rijd nooit met FWD's.

[ Voor 15% gewijzigd door mr.paaJ op 24-01-2018 18:12 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@kleefei @mr.paaJ Volvo op Nurburg GP - geen assists, clutch, paar kleine foutjes 2:09:331.

Nu eerst ff een bakkie koffie en tv kijken; misschien dat ik de BMW ook nog ff kan testen later vanaaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06 14:49
MAX3400 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:39:
@kleefei @mr.paaJ Volvo op Nurburg GP - geen assists, clutch, paar kleine foutjes 2:09:331.

Nu eerst ff een bakkie koffie en tv kijken; misschien dat ik de BMW ook nog ff kan testen later vanaaf.
Chevrolet op Nurburg GP - geen assists, clutch, paar kleine foutjes 2:10:5.
Uhhh :+ Ik hoop dat het door mijzelf komt en niet de Chevrolet :P

XBL: Plank268

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefei
Dank voor de tests! Ik heb zojuist nog even de BMW geprobeerd. Deze kon ik helaas niet op stock rijden in freemode... vreemd. Maar op 750 kwam ik niet lager dan 2:15. Net als de Volvo geen assists gebruikt, alleen zonder clutch.

Ik vond de BMW trouwens wel spannender rijden. En makkelijker remmen.
Wellicht dat ik met wat meer assists wat stabieler kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
Nurburg niet gezien, net wel even 5 rondjes met de MB en Chevy op[ Spa full gedaan:
Chevy 2.43.002 clean, 13.44.89 total time en banden in ronde 4 geel
MB: 2.43.5n dirty, 13.43.48 total time, banden geel aan begin van lap 5.

Ik heb eerst met de Chevy gereden en met beide wel wat foutjes laten liggen hier en daar, maar ondanks dat de MB veel sneller en wat stabieler aanvoelt, lijkt de chevrolet ietsje sneller te zijn in mijn handen. Maar de verschillen vind ik verwaarloosbaar: 1.5 seconden over 5 rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijf testen boys; ik vind het zeeer interessant om te zien hoe we onderling toch nog verschillen (voorlopig) daar dat tijden zoals @darkkingll echt laten zien dat het waarschijnlijk niets uitmaakt welke auto hij wel/niet rijdt uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

kleefei schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:10:
Dank voor de tests! Ik heb zojuist nog even de BMW geprobeerd. Deze kon ik helaas niet op stock rijden in freemode... vreemd.
...
Bij advanced settings enable mods uit zetten of bij normale menu ANY class kiezen. Tijden tellen dan wel voor de Touring klasse zonder minimale PI eis.

Darkkingll reed op Spa he ;)
Straks ook even proberen

[ Voor 8% gewijzigd door mr.paaJ op 24-01-2018 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Samenvatting Nurburg:
Volvo - 2:09:331
BMW - 2:09:897
Audi - 2:11:061

Alle tijden gezet binnen 3 ronden (incl vliegende start) zonder assists, met clutch en controller. De Audi is toch wel een zorgenkindje qua snelheid en tractie; weet niet of we die vaak aan de start gaan zien; hoogstens op "trage" banen waar snel bochtenwerk de boventoon voert boven vermogen.

Overige tracks ga ik nog wel eens kijken.

@kleefei @mr.paaJ In je hoofdmenu kan het ook: auto kiezen en instappen, dan naar Tune, dan Homologate, dan Install Stock Parts, dan naar Free Play en dan inderdaad klasse ANY kiezen.

/edit: @darkkingll Ik denk dat je op Spa nog maar eens moet gaan rijden; 1 flying lap met de BMW: 2:32:041 :o

[ Voor 41% gewijzigd door MAX3400 op 24-01-2018 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Spa
BMW 2:33.2
Honda 2:34
Chevy: 2:34.4

Leuke baan, ik rij hem helaas weinig maar echt een waar je vertrouwen in je auto moet hebben. Als je het nog niet probeerde:
volle snelheid (moest nog even minimaal liften om clean te zijn maar moet kunnen, of in z'n 5 blijven misschien) door die rare slinger omhoog na de eerste chicane, en op volle snelheid door de laatste bocht voor de laatste chicane (dieprode brakeline negeren dus) scheelt al een hele hoop. Daar won ik zo 4 seconden mee ofzo.
En aan het andere eind van de baan na de hairping heb je een tweedelige doordraaibocht die je ook verrassend hard kunt nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 25-01-2018 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.paaJ schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:29:
Spa
BMW 2:33.2
Honda 2:34
Chevy: 2:34.4
Een seconde verschil tussen 3 wagens. Laten we dan ook aannemen dat niemand vlekkeloos rijdt (inclusief mezelf) dus dit zijn ook mooie benchmarks om auto's dicht bij elkaar te hebben.

Hoe vond je de BMW qua handling vanaf Bruxelles tot Stavelot (bochten, niet steden)? Als je de zijkantjes raakt van de baan, was het redelijk twitchy terwijl de Honda daar wel ietsjes stabieler ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
MAX3400 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:50:
Samenvatting Nurburg:
Volvo - 2:09:331
BMW - 2:09:897
Audi - 2:11:061

Alle tijden gezet binnen 3 ronden (incl vliegende start) zonder assists, met clutch en controller. De Audi is toch wel een zorgenkindje qua snelheid en tractie; weet niet of we die vaak aan de start gaan zien; hoogstens op "trage" banen waar snel bochtenwerk de boventoon voert boven vermogen.

Overige tracks ga ik nog wel eens kijken.

@kleefei @mr.paaJ In je hoofdmenu kan het ook: auto kiezen en instappen, dan naar Tune, dan Homologate, dan Install Stock Parts, dan naar Free Play en dan inderdaad klasse ANY kiezen.

/edit: @darkkingll Ik denk dat je op Spa nog maar eens moet gaan rijden; 1 flying lap met de BMW: 2:32:041 :o
Ik moet sowieso nog oefenen, merkte al dat ik vele malen later kan remmen dan ik nu doe. Maar opzich, meestal ben ik c.a. 5-7 seconden langzamer dan dat jij bent, maar dan met auto's die ik al ken. Ik heb nog nooit met de touring class gereden. ;)

Eau Rouge rem ik lichtjes en knal ik meestal met +- 170km/h uit, de rest is nog oefenen.

[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 25-01-2018 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

MAX3400 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:03:
[...]
...

Hoe vond je de BMW qua handling vanaf Bruxelles tot Stavelot (bochten, niet steden)? Als je de zijkantjes raakt van de baan, was het redelijk twitchy terwijl de Honda daar wel ietsjes stabieler ligt.
Klein beetje ja, uit de eerste doordraaier en uit de chicane schuift hij makkelijk. Wel voorspelbaar en behandelbaar.

De Honda is retestrak, erg lekker ook.
Het zou me niet verbazen als je daar snellere races mee rijdt omdat er minder makkelijk wat mis gaat. Die seconde per lap heb je zo teruggewonnen als je daardoor niet ergens in het gras belandt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:47
mr.paaJ schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:01:
[...]

Klein beetje ja, uit de eerste doordraaier en uit de chicane schuift hij makkelijk. Wel voorspelbaar en behandelbaar.

De Honda is retestrak, erg lekker ook.
Het zou me niet verbazen als je daar snellere races mee rijdt omdat er minder makkelijk wat mis gaat. Die seconde per lap heb je zo teruggewonnen als je daardoor niet ergens in het gras belandt.
Dat was ook mijn ervaring ja, geldt eigenlijk ook voor de Volvo. Ik kan met de Mercedes, Honda en Chevrolet veel meer pushen dan de BMW/Volvo. Misschien zijn de rwd's iets sneller als ik het perfecte rondje neerzet, maar ik denk dat ik meer perfecte rondjes maak in de rwd's :)

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook even zitten testen op spa met 5 laps per auto:

BMW:
2:34.11 / 12:57.73
Volvo(#13):
2:32.75 / 12:58.28
Honda:
2:33.77 / 12:58.61
Mercedes:
2:33.97 / 13:03.64
Chevy:
2:34.82 / 13:04.29

Moet zeggen dat de Volvo me niet echt aanstaat. Moest er best wel alles voor geven om er de snelste rondetijd mee te rijden. Gevoelsmatig zeg ik Chevy of Honda maar als ik naar de totale race tijden kijk dan toch de BMW (er van uit gaande dat ik niet in de "Volvo klasse" ga rijden :p ), heb ook het idee dat die me qua handling toch beter ligt. De Merc ligt me niet heel lekker al is de laptijd wel (nipt!) sneller dan met de BMW

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:29:
Ook even zitten testen op spa met 5 laps per auto.
Ik doe dit niet om te schoppen, in de leaderboards wordt aangegeven dat je BMW 750 was.
Om dit aan te passen; in de setup van de race kan je onder het tabblad car restrictions "Allow upgrades" op No zetten.

Dit om te voorkomen dat je straks op de baan met een "andere" auto staat dan waar je nu aan gaat wennen :)

[ Voor 76% gewijzigd door Stoksbrood op 27-01-2018 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoksbrood schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:07:
[...]

Ik doe dit niet om te schoppen, in de leaderboards wordt aangegeven dat je BMW 750 was.
Om dit aan te passen; in de setup van de race kan je onder het tabblad car restrictions "Allow upgrades" op No zetten
Vreemd, juist op gelet bij het selecteren van de auto. Zal morgen nog eens kijken. Thanks voor de tip, scheelt weer moeilijk doen met tunes etc!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-05 11:14
Ze hebben de Volvo wel flink aangepast t.o.v. FM6, daar was het een overstuurd kreng, nu juist ontzettend onderstuurd. Maar inderdaad verreweg de snelste. Heb op Spa ~5 rondjes gereden met de Audi, BMW en Volvo met als tijden:

Audi: 2.30.187
BMW: 2.30.662
Volvo: 2.29.109

Van de Volvo weet ik alleen niet 100% zeker dat die stock was? had een PI van S749

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HIER STEMMEN VOOR JE TRACKS!!!!

Let op: 6x ja aankruisen en 2x nee. Staat een track er niet tussen, mag je die onderaan invullen (en kruis je dus maar 5x iets aan bij de eerdere tracks).

HIER STEMMEN VOOR RIJTIJDEN!!!!!

Voor de mensen die nog niet gestemd hebben; graag nog even doen. Je hebt de mogelijkheid om invloed uit te oefenen en je voorkeur uit te spreken!!!

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 25-01-2018 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
Nou, zojuist de Chevy geprobeerd op de spa.
2:38, en een kapot motorblok.... Dat is me echt nog nooit gebeurd.. haha nu ff de Volvo proberen

Volvo; 2;34.8
Scheelt een goede 4 seconden en een motorblok..

Op naar de BMW
BMW 2:36,3

Volvo it is....

[ Voor 29% gewijzigd door kleefei op 25-01-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Hmm, ik moet dus duidelijk nog wat meer gaan oefenen, als ik deze tijden zo zie..

Eerst verder met de scriptie, eerste versie is een onvoldoende -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
darkkingll schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:55:
[...]

Eau Rouge rem ik lichtjes en knal ik meestal met +- 170km/h uit, de rest is nog oefenen.
Ik heb vanavond ook alle auto's 5 ronden op Spa getest. Als je Eau Rouge met 170km/h neemt doe je iets niet goed, Eau Rouge is vol gas en dat zakt door de klim en het sturen bovenop de Raidillion naar 205-210km/h, met alle auto's. Voor de duidelijkheid, Eau Rouge is alleen het linker knikje onderaan de heuvel. De klim zelf is de Raidillon!

Mijn tijden:

Audi - 2.34.7
BMW 2.33.7
Chevy - 2.31.9
Honda - 2.32.9
Mercedes - 2.34.3
Volvo - 2.32.4

Ik vind het verschil tussen de WTCC (Chevy en Honda) en BTCC (Audi, BMW, MB) merkbaar groot. De WTCC's hebben veel meer power onderin waardoor ze makkelijker uit bv La Source, Rivage en de Busstop komen. Hoger in toeren trekt dat wel weer bij want voor Les Combes zijn de topsnelheden vergelijkbaar.
In de BMW ben ik het snelst van de BTCC's, maar toch zou dat mijn keuze niet zijn. Naar mijn smaak komt de turbo er op het verkeerde moment in waardoor je te vroeg op de bochtexit in de powerband komt en door de RWD dus overstuur krijgt.
Verschil tussen de WTCC's. Chevy ligt als een blok, enorme hoeveelheid grip op lage snelheid en je kunt er laat mee remmen. De Honda heeft een kwispelend staartje waardoor hij lekker makkelijk instuurt en ook op hoge snelheid goed ligt. De WTCC's zijn dan iets sneller, de banden slijten wel iets harder. Wat in een race de boel misschien weer wat meer gelijk kan trekken.

In de Volvo was ik niet zo snel als in de Chevy. Je voelt goed dat hij wat zwaarder is en dus lastig in wil sturen. Auto staat standaard ook verkeerd afgesteld, voor Les Combes wilde hij zelfs in zijn 5 nog niet in de limiter lopen. Daar valt in de setup dus nog wel wat winst te pakken. Het is ook de enige auto die zowel de voor als achter banden verslijt.

[ Voor 3% gewijzigd door Richard117 op 26-01-2018 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard117 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 01:48:
[...]Daar valt in de setup dus nog wel wat winst te pakken. Het is ook de enige auto die zowel de voor als achter banden verslijt.
Zou niet al te veel met een setup gaan spelen waar alles stock zal zijn bij de start van een race:
MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
Stoksbrood schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:56:
[...]

Zou niet al te veel met een setup gaan spelen waar alles stock zal zijn bij de start van een race:
MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League"
Dat ook de setup stock zou zijn had ik er niet uit begrepen, alleen de stock onderdelen.
Voor mij wel een reden om te twijfelen aan deelname, ik rij nooit met stock setups omdat ik die ruk vind. Zoals hier met de Volvo dus ook maar weer blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Richard117 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:10:
[...]

Dat ook de setup stock zou zijn had ik er niet uit begrepen, alleen de stock onderdelen.
Voor mij wel een reden om te twijfelen aan deelname, ik rij nooit met stock setups omdat ik die ruk vind. Zoals hier met de Volvo dus ook maar weer blijkt.
Tja, ik vind ze ook niet allemaal even lekker rijden. Dus moet ik mijn rijstijl wat aanpassen aan de wagen die ik het fijnste vind rijden. Dit is dan iets wat iedereen moet doen. En dat is opzich dan ook wel weer een uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Richard117 , ik tune mijn auto's normaal gesproken ook altijd dus snap je zeker.
Aan de andere kant zijn er rijders die liever niet willen tunen of een tune van een ander pakken, al is de een zijn rijstijl de ander zijn rijstijl niet. Dus een tune valt niet altijd in de smaak.

Nu heeft er eigenlijk niemand een voordeel ten opzichte van een ander wat geheel een stukje competitiever zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Stoksbrood thnx voor de scherpe waarneming. Had de BMW blijkbaar verkeerd aangekocht. Staat nu weer netjes op 742 :)

(begin nu ook aan de rest van de wagens te twijfelen 8)7, moeten die ook allen S742 zijn? )

[ Voor 28% gewijzigd door NLRev0lution op 26-01-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:05:
@Stoksbrood thnx voor de scherpe waarneming. Had de BMW blijkbaar verkeerd aangekocht. Staat nu weer netjes op 742 :)

(begin nu ook aan de rest van de wagens te twijfelen 8)7, moeten die ook allen S742 zijn? )
Nee, ze verschillen allemaal qua puntenaantal.
Volvo's zijn 750 en 751 volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meteen maar even een nieuw testje gedaan.
Oud BMW (S750):
2:34.11 / 12:57.73
Nieuw BMW (S742):
2:34.67 13:01.61

Ook nieuwe inzichten met de Honda blijkbaar..
Oud Honda (S750):
2:33.77 / 12:58.61
Nieuw Honda (S750):
2:33.38 / 12:53.78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Is er al een startdatum bekend voor het seizoen. Heb komende weken weinig tijd om überhaupt te testen met de auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phusebox schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:44:
Is er al een startdatum bekend voor het seizoen. Heb komende weken weinig tijd om überhaupt te testen met de auto's.
Ja en nee; ik heb al/pas 24 antwoorden binnen op welke tijden men wil rijden en al/pas 22 antwoorden over de circuits. Er lijkt voor beiden wel een sterke voorkeur te zijn voor bepaalde antwoorden dus wat mij betreft kan er wel voor 90% een afgekaart race-schema opgesteld gaan worden.

Wacht het nog een dagje af en dan zal alles wel worden geconsolideerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onderstaande tabelletje gesloopt uit mijn vorige post, info is nu volledig.
Tegen al mijn verwachtingen in met de Audi stukken sneller, wel een bandenvreter!
De Mercedes ligt super strak op de baan maar mist (naar mijn gevoel) wat power.

SPA
AutoRondeTotal
BMW2:33.73912:50.355
Volvo2:31.44512:42.471
Honda2:31.77312:45.956
Merc2:32.074/2:31.7xx (dirty)12:46.427
Chev2:33.33012:49.854
Audi2:31.48112:43.656

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exstence
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11-2020
Jongens, wees even trots op me: Nurnburg met Volvo 2:15.
Da’s slechts 6 seconde langzamer dan Herr Max. ;)
Maar klopt het dat ik met Volvo op Nurnburg niet in de 5e versnelling geraak? -standaard setup S750

Acties:
  • 0 Henk 'm!
exstence schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 17:08:
Jongens, wees even trots op me: Nurnburg met Volvo 2:15.
Da’s slechts 6 seconde langzamer dan Herr Max. ;)
Maar klopt het dat ik met Volvo op Nurnburg niet in de 5e versnelling geraak? -standaard setup S750
Goed bezig *O* ! Vooral blijven oefenen, je komt er wel 8) !

NBring heb ik nog niet op gereden met de Volvo. Als ik eraan toekom laat ik 't je weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@exstence Ja, die Volvo en zijn versnellingsbak; volgens mij kom ik ergens tegen de 5000 toeren ofzo in de 4e versnelling. Daarna moet ik alweer remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-05 15:40
Schema's ook even netjes ingevuld ;)

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Stoksbrood schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:04:
Onderstaande tabelletje gesloopt uit mijn vorige post, info is nu volledig.
Tegen al mijn verwachtingen in met de Audi stukken sneller, wel een bandenvreter!
De Mercedes ligt super strak op de baan maar mist (naar mijn gevoel) wat power.

SPA
AutoRondeTotal
BMW2:33.73912:50.355
Volvo2:31.44512:42.471
Honda2:31.77312:45.956
Merc2:32.074/2:31.7xx (dirty)12:46.427
Chev2:33.33012:49.854
Audi2:31.48112:43.656
Ik denk dat ik me bij voorbaat al terugtrek.

Alle lap times op Spa hieronder zijn dirty, geen enkele Clean lap:
BMW: 2:35.4
Mercedes: 2:38.2
Honda: 2:36.2
Audi: 2:35.6

Totaal tijden over 5 rondjes zaten op ca 13min20.
Spa is denk ik de baan die ik het beste ken en heb met alle auto's 10 rondjes gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
Ook even wat rondjes op Spa gereden.

Audi: 2:33.8xx
BMW: 2:34.196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Phusebox schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat ik me bij voorbaat al terugtrek.

Alle lap times op Spa hieronder zijn dirty, geen enkele Clean lap:
BMW: 2:35.4
Mercedes: 2:38.2
Honda: 2:36.2
Audi: 2:35.6

Totaal tijden over 5 rondjes zaten op ca 13min20.
Spa is denk ik de baan die ik het beste ken en heb met alle auto's 10 rondjes gereden.
Ah joh, je doet het nog altijd beter dan ik. Ik kom tot nu toe op spa full(in totaal 10 rondjes met zxowel chevy als MB) nog niet onder de 2.41.3 per ronde..(en met de chevy 13:32 totaal)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Alle stemformulieren op slot gezet; er lijkt meer dan 75% van alle stemmen uitgebracht dus meerderheid!

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 28-01-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
Nou ik heb ff op spa zitten rijden met de volvo, met ai op above average (volgens mij) en ik kom tot 2.41.383 met
braking line only
abs on
traction controll off
schakelen met koppeling

dus ik ga denk maar meeracen met @darkkingll :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
edit: lama, gevonden

[ Voor 91% gewijzigd door exstence op 29-01-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Edit was nog niet zichtbaar :+

[ Voor 84% gewijzigd door darkkingll op 29-01-2018 15:03 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!
Ik wil graag nog even wat knaken afhandelen van het prijzengeld. Hieronder de uitbetalingen; helaas voor jullie allen hou ikzelf de rest (want overall eerste plek gereden).

GamertagTweakerCentjesVerkoop auto
Stoksbrood@Stoksbrood 600.000 credits4x Koenigsegg One:1
Skreppiedoe NL@skreppiedoe 450.000 credits3x Koenigsegg One:1
drdreey1976@dr_dreey 300.000 credits2x Koenigsegg One:1
KillerR NL@RickS29 300.000 credits2x Koenigsegg One:1
Mavi1986@Mavi86 300.000 credits2x Koenigsegg One:1
Plank268@Jordy8 250.000 credits2x Ferrari LaFerrari
Nielless@Mr Nielsson 250.000 credits2x Ferrari LaFerrari
NLRev0lution@NLRev0lution 250.000 credits2x Ferrari LaFerrari
Baloutje07@job115 250.000 credits2x Ferrari LaFerrari
cuqebaqer@Cuqebaqer 200.000 credits2x Porsche Carrera GT
Lappiehero@lappiehero 200.000 credits2x Porsche Carrera GT
Unigo@Unigo 200.000 credits2x Porsche Carrera GT
Alchemist V@theAlchemist 150.000 credits1x Koenigsegg One:1
Dutch B0nes@darkkingll 150.000 credits1x Koenigsegg One:1
mrpaaj@mr.paaJ 150.000 credits1x Koenigsegg One:1
Y0J1MB0S4N@Anoniem: 983659 150.000 credits1x Koenigsegg One:1

Er zijn twee keuzes om het geld wel/niet te innen...

1) Als je de credits niet hoeft te hebben, geef deze post even een duimpje. Je naam wordt weggestreept, het prijzengeld wordt ingetrokken en gaat het terug de pot in qua prijzengeld in seizoen 2.

2) Als je je credits wel graag wil hebben, verzoek ik je bovenstaande auto's aan te schaffen (en het aantal keer wat er achter je naam staat), deze via het Auction House aan te bieden (24 uurs veiling, buy-out op maximaal zoals de prijzen hieronder genoemd). Stuur me een DM of XBL-bericht als je dat gedaan hebt, dan koop ik de auto's van je over. Aangezien Auction House nogal vervelend werkt, is de maximale winst per auto 10% van de meerprijs.

De Koenigsegg is nieuw 1.5 miljoen, verkoop maximaal 1.65 miljoen
De Ferrari is nieuw 1.25 miljoen, verkoop maximaal 1.375 miljoen
De Porsche is nieuw 1.05 miljoen, verkoop maximaal 1.15 miljoen

Hopelijk niet teveel werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exstence
MAX3400 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:53:
Ik wil graag nog even wat knaken afhandelen van het prijzengeld. Hieronder de uitbetalingen; helaas voor jullie allen hou ikzelf de rest (want overall eerste plek gereden).

...
Er zijn twee keuzes om het geld wel/niet te innen...

1) Als je de credits niet hoeft te hebben, geef deze post even een duimpje. Je naam wordt weggestreept, het prijzengeld wordt ingetrokken en gaat het terug de pot in qua prijzengeld in seizoen 2.
...
exstence :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
Pass! Hebben ook niks ingelegd toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Unigo schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:17:
Pass! Hebben ook niks ingelegd toch?
Klopt; ik had 5 miljoen op de bank gereserveerd voor dit soort "calamiteiten" :)
code:
1
[s]exstence[/s]

_/-\o_ _/-\o_ Kinky hoor!!!

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 29-01-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
MAX3400 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:23:
[...]

Klopt; ik had 5 miljoen op de bank gereserveerd voor dit soort "calamiteiten" :)
Haha, mooi gebaar! Mijn deel mag je houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mij mag je ook wegstrepen. Het geld wat we/ik verdienen met het racen op zich vind ik voldoende _/-\o_ .
Geld mag je natuurlijk ook houden vanwege de moeite :+

[ Voor 12% gewijzigd door Stoksbrood op 30-01-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Stoksbrood schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:39:
[...]

Het geld wat we/ik verdienen met het racen op zich vind ik voldoende _/-\o_ .
:Y

Vooral als we nu naar een race van een uur gaan hark je best wel wat credits binnen.

Ook al had ik mijn prijzengeld binnen willen halen, dan had ik bij lange na niet genoeg credits om 2x een La Ferrari te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet ook niet af en toe hier te kijken: https://rewards.forzamotorsport.net/en-US

Gratis geld jonguh!

Even klikken op "Rewards" vervolgens op "Overview" voor een korte uitleg en overzicht of "Redeem rewards".
Op het moment dat je ze accepteert krijg je een ingame bericht zodat je de rewards kan claimen of downloaden (weet even niet meer exact wat er staat). Kan wel enige tijd tussen claimen en bericht zitten. Vaak wel binnen een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
NLRev0lution schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:23:
Vergeet ook niet af en toe hier te kijken: https://rewards.forzamotorsport.net/en-US

Gratis geld jonguh!

Even klikken op "Rewards" vervolgens op "Overview" voor een korte uitleg en overzicht of "Redeem rewards".
Op het moment dat je ze accepteert krijg je een ingame bericht zodat je de rewards kan claimen of downloaden (weet even niet meer exact wat er staat). Kan wel enige tijd tussen claimen en bericht zitten. Vaak wel binnen een uur.
Huh... nog nooit van gehoord dit :o
Bedankt!

Toch weer even 100.000 credits er bij dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
26 miljoen credits per jaar voor mij... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:44:
[...]

26 miljoen credits per jaar voor mij... :>
:+

Waar zie je het per jaar? Of zijn de redeemed rewards op jaarbasis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:50:
[...]
Of zijn de redeemed rewards op jaarbasis?
^dit dus... Ik tik 500K per week af via Rewards :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:51:
[...]

^dit dus... Ik tik 500K per week af via Rewards :)
Damn, ik zit op 5,5 miljoen bij redeemed. Maar ik vind het een vreemd mechanisme. Deze ronde kreeg ik 175K per gespeelde Forza, volgende ronde 50K.. Ik dacht dat het op basis van hoeveel je speelde was en dat de rewards dus meestijgen in de huidige ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:53:
[...]

Damn, ik zit op 5,5 miljoen bij redeemed. Maar ik vind het een vreemd mechanisme. Deze ronde kreeg ik 175K per gespeelde Forza, volgende ronde 50K.. Ik dacht dat het op basis van hoeveel je speelde was en dat de rewards dus meestijgen in de huidige ronde.
Nee, rewards stijgen met je Reward-Tier mee... En dan nog kan het zijn dat hetzelfde level in de ene game meer/minder geeft dan de andere game.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0yzRVTNHeOjlsxAtyEwdzkEp/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theAlchemist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 19:10
Mijn prijzengeld mag je in de pot voor seizoen 2 laten. Ik weet nu al niet wat ik met al mijn credits moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
MAX3400 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:53:

je bent mij in het lijstje vergeten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gisteren weer eens even "regulier" online races gedaan.. man man man.. Kan seizoen 2 asap beginnen svp?
Geregeld kom je "bijzondere" mensen tegen die niet voor het racen gaan maar voor het irriteren van anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Nielsson
Nieuw seizoen, nieuwe livery..
https://imgur.com/a/rxj1g

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Haha @MAX3400 zet even 5 miljoen opzij... Ik heb al 5 levels alle rewards geskipped omdat ik nooit wat kan betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:38:
Gisteren weer eens even "regulier" online races gedaan.. man man man.. Kan seizoen 2 asap beginnen svp?
Geregeld kom je "bijzondere" mensen tegen die niet voor het racen gaan maar voor het irriteren van anderen.
Welkom in the real world... Ter info: deze week gaat alles voor het nieuwe seizoen geconsolideerd gepost worden.
Phusebox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:23:
Haha @MAX3400 zet even 5 miljoen opzij... Ik heb al 5 levels alle rewards geskipped omdat ik nooit wat kan betalen...
Even? Heb verdorie wel 4 uur ervoor moeten racen met een paar mods :)
Once you go black... ;)

Maar nu heb je dus eigenlijk verklapt dat je een Honda gaat rijden? Of heb je je livery group car-independent gemaakt?

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 31-01-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:42:

Of heb je je livery group car-independent gemaakt?
Waar zit die optie? Heb nu al een aantal keer dezelfde livery gemaakt voor verschillende auto's :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:56:
[...]

Waar zit die optie? Heb nu al een aantal keer dezelfde livery gemaakt voor verschillende auto's :+
Je livery in aparte groups opslaan; dan kan je een hele kant als 1 grote sticker op een andere auto raggen. Soms past het niet (want veeeeeel grotere auto) en dan moet je misschien een paar procent resizen.

Ziet er dan wel weer ruk uit bij de 4K-users maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Het enige dat ik mis(of nog niet heb gevonden) is de mogelijkheid om je livery van 1 kant te mirroren naar de andere kant, dus dat die aan beide kanten direct gelijk is. Volgens mij kon dat in Horizon 3 wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
Wanneer word bekend gemaakt wie er in welke auto mag racen?
Anders ga ik ook alvast een beetje spelen met een livery voor de Volvo.

ps. Er staan 2 volvo's in de store. Ik heb degene met S750 gekocht, maar er staat er ook 1 met S751(?) maakt dit nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
MAX3400 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:42:
[...]

Maar nu heb je dus eigenlijk verklapt dat je een Honda gaat rijden? Of heb je je livery group car-independent gemaakt?
Heb group layers opgeslagen. ;) Eenvoudig te plakken en op maat te maken voor andere auto's.

de honda vind ik wel het fijnst rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
darkkingll schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:01:
Het enige dat ik mis(of nog niet heb gevonden) is de mogelijkheid om je livery van 1 kant te mirroren naar de andere kant, dus dat die aan beide kanten direct gelijk is. Volgens mij kon dat in Horizon 3 wel namelijk.
Je kunt als je je left side klaar hebt, naar je right side gaan en dan Insert from left/right klikken. Hiermee kun je alles kopiëren/plakken naar de andere kant. Enige nadeel hiervan is wel als je je naam erop zet, deze in spiegelbeeld op de andere kant komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ja, dat is dus het probleem, hij draait de graphics dan niet om, waardoor het alsnog veel werk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

darkkingll schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:29:
Ja, dat is dus het probleem, hij draait de graphics dan niet om, waardoor het alsnog veel werk is..
Hij spiegelt alles, met name tekst gaat dan de mist in, maar dat is kwestie van dezelfde tekst neerzetten en weer even opnieuw doen. Blijft irritant werken, maar je raakt er redelijk gewend aan (heb iets van 80 designs nu).

Ook gewoon veel tekst opslaan als layergroup, over de gespiegelde plakken, oude verwijderen.

Nadeel alleen bij zulke teksten die qua kleur dus overlopen, die moet je gewoon helemaal opnieuw designen.
https://tweakers.net/ext/f/FgJBCiJEgS2p9FFQWZaGC6oH/full.png
https://tweakers.net/ext/f/jqFaJ056bziAYVR42Byv1Idn/full.jpg

Maar bij zoiets hoef je enkel die 22 apart op te slaan, zooitje kopiëren naar de andere kant en die 22 weer terugzetten, daar gaat het vrij snel.
https://tweakers.net/ext/f/Q8o2fnVbXUdaAolT8pkIF5j3/full.jpg

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.