De pitstop voegt een virtuele verschuiving toe ook voegt het toe dat er langere races en dus banden slijtage en brandstof verbruik. Zeker zonder abs doen bandjes slijten.
Main race leaderboardbug, moet zijn:
Skreppiedoe 4,
mrpaaj 5
Skreppiedoe 4,
mrpaaj 5
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Het blijft toch vaag hoe dit kan gebeurenmr.paaJ schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:04:
Main race leaderboardbug, moet zijn:
Skreppiedoe 4,
mrpaaj 5

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Wees blij dat je niet opeens nog een ronde moet en hij je laatste ronde niet geteld heeft. Of zoals ik had aftellen 3..2.. boem Forza crashed. 0 punten voor mij.
heb mijn replays geshared. Ze heten GoT racing league indianapolis gp race1 (of race2 dus).
3ds fc: 4270-0926-7440
Schokkend nieuws van de test-uren van vandaag (tenminste, als mijn rijstijl enige representatieve vaardigheden mag openbaren).
Bovenaan: de beste wagen is de Volvo op dit moment met het minst last van bandenslijtage en benzineverbruik en daarbij over het algemeen ook de beste gemiddelde rondetijd.
Op plekje 2: de BMW gaat hierna het beste om met benzine en rondetijden maar gaat het slechtste om met de banden.
De derde plek is vreemd; de Honda gaat het best met banden om, de Mercedes drinkt het meest economisch maar de Audi is sneller.
Dan naar 4: Mercedes het best met banden, de Honda scoort twee keer op benzine en tijd.
Op 5: Audi het best met de bandjes; Chevrolet pakt hier benzine en tijd het beste op.
En dus op 6: BMW het slechtste qua banden, Audi qua benzine en de Mercedes qua tijd.
Conclusie: het bandenverbruik en benzineverbruik is zo hoog dat de voorgestelde race-tijd van 1 uur wel degelijk een pitstop rechtvaardigt. Tenzij je heeeeel economisch omgaat met de auto, is er een grote kans dat je vlak voor het eind van de race zonder benzine staat of je banden aan gort rijdt.
Extra voorstel voor de regelgeving
Volvo mag (vrijwillig) alleen worden gereden door deelnemers die consequent 12e of lager hebben gereden in seizoen 1; voor de rest is het de auto kiezen per track die je het beste ligt.
Motivatie voor deze regel; op basis van mijn tijden en rijstijl, zou de Volvo in ieder geval het achterveld (plek 24 t/m 10) een stuk dichter bij elkaar houden waardoor er zowel vaker/meer wordt ingehaald en hopelijk iedereen nog scherper en beter leert tijden.
Bovenaan: de beste wagen is de Volvo op dit moment met het minst last van bandenslijtage en benzineverbruik en daarbij over het algemeen ook de beste gemiddelde rondetijd.
Op plekje 2: de BMW gaat hierna het beste om met benzine en rondetijden maar gaat het slechtste om met de banden.
De derde plek is vreemd; de Honda gaat het best met banden om, de Mercedes drinkt het meest economisch maar de Audi is sneller.
Dan naar 4: Mercedes het best met banden, de Honda scoort twee keer op benzine en tijd.
Op 5: Audi het best met de bandjes; Chevrolet pakt hier benzine en tijd het beste op.
En dus op 6: BMW het slechtste qua banden, Audi qua benzine en de Mercedes qua tijd.
Conclusie: het bandenverbruik en benzineverbruik is zo hoog dat de voorgestelde race-tijd van 1 uur wel degelijk een pitstop rechtvaardigt. Tenzij je heeeeel economisch omgaat met de auto, is er een grote kans dat je vlak voor het eind van de race zonder benzine staat of je banden aan gort rijdt.
Volvo mag (vrijwillig) alleen worden gereden door deelnemers die consequent 12e of lager hebben gereden in seizoen 1; voor de rest is het de auto kiezen per track die je het beste ligt.
Motivatie voor deze regel; op basis van mijn tijden en rijstijl, zou de Volvo in ieder geval het achterveld (plek 24 t/m 10) een stuk dichter bij elkaar houden waardoor er zowel vaker/meer wordt ingehaald en hopelijk iedereen nog scherper en beter leert tijden.
[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 20-01-2018 15:07 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik vind het een mooie toevoeging! Meer inhalen/actie op de baan is altijd leukMAX3400 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:05:
Hulde voor deze testkoning
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Nou ja; heb er RSI aan overgehouden; 90 rondjes gereden op 3 banen in totaal...
@Stoksbrood en ik komen net achter iets doms/stoms; je kan de lobby voor multiplayer geen dubbel override geven.
Ga je dus testen/rijden met de voorgestelde auto's, ga in het Hoofdmenu naar Tuning & Upgrades, kies voor Homologate Car en kies daar Install Stock Parts!!!
Ga je dus testen/rijden met de voorgestelde auto's, ga in het Hoofdmenu naar Tuning & Upgrades, kies voor Homologate Car en kies daar Install Stock Parts!!!
Mijn Chevrolet staat al klaar voor het nieuwe seizoen
Mijn voorkeur gaat naar 1 auto voor het gehele seizoen om het voor iedereen gelijk te houden. Verder heb ik ook geen interesse in tunen etc dus stock lijkt me prima. Geen sprint race meer is ook prima, vlak voor de race zijn de meeste " problemen" als ik iedereen zo mag geloven (de ene race die ik meedeed hebben we ook 2x moeten starten) dus als we dat tot 1x per avond kunnen beperken is dat een prima oplossing.
Rest van de regels vind ik prima, met daarbij de voetnoot dat ik geen fan ben van nachtraces
Rest van de regels vind ik prima, met daarbij de voetnoot dat ik geen fan ben van nachtraces
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Het schrappen van de sprintrace lijkt me een goede. Dan beperken we de opstart problemen tot 1x 
nachtraces hoeven van mij niet persé.
nachtraces hoeven van mij niet persé.
www.mariovisser.com
@BSTNjitRam Heb net met @Stoksbrood een aantal tests gedaan; het maakt absoluuuut niet uit welke auto je rijdt, we zijn net heerlijk dicht bij elkaar gebleven. De Volvo is in ieder geval uitgezonderd voor de snellere rijders en we zijn het er eigenlijk ook wel over eens dat de Mercedes het slechtste van de rest is.
Wonder boven wonder; de Chevrolet is een mooie middenweg voor de voorwiel-aandrijving; en de BMW is qua achterwiel de enige en ook wel erg lekker om mee te smijten. Ga eens testen met die auto's; ik denk dat je ook wel het voordeel ziet dat je niet 1 specifieke auto voor het hele seizoen wil hebben.
@Mavi86 Nachtraces inderdaad lastig; sommige tracks zijn daardoor te donker maar iets als Yas Marina, zou eventueel nog wel kunnen vanwege de verlichting. Maar staat genoteerd; enkele mensen willen voorlopig geen nachtraces.
Wonder boven wonder; de Chevrolet is een mooie middenweg voor de voorwiel-aandrijving; en de BMW is qua achterwiel de enige en ook wel erg lekker om mee te smijten. Ga eens testen met die auto's; ik denk dat je ook wel het voordeel ziet dat je niet 1 specifieke auto voor het hele seizoen wil hebben.
@Mavi86 Nachtraces inderdaad lastig; sommige tracks zijn daardoor te donker maar iets als Yas Marina, zou eventueel nog wel kunnen vanwege de verlichting. Maar staat genoteerd; enkele mensen willen voorlopig geen nachtraces.
[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 20-01-2018 18:16 ]
Is het een idee om via Google ofzo even een survey op te zetten? Met de belangrijkste vragen. Dan krijg je een duidelijk beeld.
Ik heb liever nacht races dan regen races maar soit.
Wat kortere circuits is ook leuk dan heb je ook voor de snelsten achterliggers waar je rekening mee moet houden. Is alleen in Forza natuurlijk niet duidelijk omdat er geen vlaggen in zitten.
Ik heb liever nacht races dan regen races maar soit.
Wat kortere circuits is ook leuk dan heb je ook voor de snelsten achterliggers waar je rekening mee moet houden. Is alleen in Forza natuurlijk niet duidelijk omdat er geen vlaggen in zitten.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
@Phusebox ik maak later vanaaf wel even wat; moet geen probleem opleveren
Was inderdaad een leuke sessie! De Chevrolet is inderdaad een redelijk veilige keuzeMAX3400 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:14:
@BSTNjitRam Heb net met @Stoksbrood een aantal tests gedaan; het maakt absoluuuut niet uit welke auto je rijdt, we zijn net heerlijk dicht bij elkaar gebleven.
Alle auto's van de Forza TC "league" staan ook beschikbaar als rental dus het kopen om een proefritje te kunnen maken is geen verplichting
Verder ben ik wel benieuwd wie wat gaat kiezen, ze zijn allemaal redelijk aan elkaar gewaagd alleen de 1 blinkt iets meer uit op bepaalde rijeigenschappen dan een ander (en vice versa).
[ Voor 5% gewijzigd door Stoksbrood op 20-01-2018 21:52 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Ik heb persoonlijk wel een zwak voor de A klasse. Hoop die nog eens privé te kunnen kopen
Dat of de BMW 1, die vond ik in het echt erg lekker rijden op het circuit.
Dat of de BMW 1, die vond ik in het echt erg lekker rijden op het circuit.
Meer F1 circuits zou ik persoonlijk vet vinden en idd iets van een poll voor de race data en ook tijden (overdag, ‘s avonds) verder geen wensen! Alleen maar zin in seizoen 2!
Net even een paar rondjes gereden in de BMW, Honda, Chevrolet en Mercedes. Grappig genoeg (tegen m'n verwachting in) zitten ze stock allemaal wel bij elkaar in de buurt eigenlijk, de verschillen waren in ieder geval minder groot dan ik had verwacht. Ik ga waarschijnlijk wel voor een voorwiel aangedreven auto... de BMW rijdt lekker, maar ik merk ook dat ik ieder rondje wel een foutje maak, variërend van lichte overstuur tot achteruit de grindbak in. Vraag me eigenlijk ook af hoeveel 'langzamere rijders' voor de Volvo gaan, die (RWD) ook wat onvergeeflijker is. Maar: zin in 't volgende seizoen!
U vraagt, wij draaien: hier een Google formulier. Dit is anoniem (je hoeft niet signed in te zijn) maar vul in ieder geval je gegevens onderaan het formulier in.Phusebox schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:40:
Is het een idee om via Google ofzo even een survey op te zetten? Met de belangrijkste vragen. Dan krijg je een duidelijk beeld.
Vriendelijk verzoek aan @Mavi86 @mr.DJ95 @darkkingll @Richard117 @JackSparrow @possimpible @Mu.siQ @invincible30 @SinergyX @job115 @tomolino @skreppiedoe @Cuqebaqer @Unigo @mr.paaJ @lappiehero @Lutjebroeker @timmie271 @Stoksbrood @RickS29 @Nielless @bifi_G60 @Yaz @Pethor @dr_dreey @Chabio @NLRev0lution @mannetje19 @Verwijderd @theAlchemist @exstence @Annoying-Orange @michielmestrom @Jordy8 @Spacecowboy @Intr3pid @kleefei @PurpleBlue @Phusebox @BSTNjitRam @Ample Energy om dit formulier voor 31 januari in te vullen als je meerijdt komend seizoen
Wil je dat van mij ook hebben @MAX3400 ? Volgens mij waren wij er al wel uit gekomen samen.
Liever wel; en ook van de mensen die in het topic de afgelopen dagen al een mening hebben gegeven.Cuqebaqer schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:37:
Wil je dat van mij ook hebben @MAX3400 ? Volgens mij waren wij er al wel uit gekomen samen.
Scheelt een hoop terugzoeken, handmatig aanvullen, opnieuw berekenen etc
Sorry dat ik je werk geef op je zondag
Aangezien de standaard tunes al goed zijn zou ik voorstellen zelf tunen ook toe te laten , eventueel met verplicht shared tunes drie dagen van tevoren zodat anderen het ook kunnen gebruiken. Gear ratios, bandenspanning, differentieel, remkracht enzo vind ik altijd wel fijn om het net persoonlijk te maken.
Hij is ingevuld. @mr.paaJ dan mag je dat invullen in het formulier van Max.
Die optie is er niet
done!MAX3400 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:32:
[...]
U vraagt, wij draaien: hier een Google formulier. Dit is anoniem (je hoeft niet signed in te zijn) maar vul in ieder geval je gegevens onderaan het formulier in.
Zojuist ook nog even geoefend op Laguna Seca met de BMW en de Chevrolet. Met de BMW een 1,35:353, met de Chevrolet een 1,35:553. Had niet verwacht dat de voorwiel aangedreven Chevrolet zo lekker zou rijden!
PSN/XBL/Steam: NLRev0lution
Ingevuld alleen jammer dat er geen vragen waren over welke dagen en dagdelen het beste schikken.
Dat komt deze week; Forms is lastig om een meerdere optie meerdere optie te doen (ja, 2x dus).Phusebox schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:04:
Ingevuld alleen jammer dat er geen vragen waren over welke dagen en dagdelen het beste schikken.
Antwoorden hier zijn braking line only verplicht of de keuze laten tussen geen line of braking line only.Voorstel (regelgeving): brake line verdwijnt gedeeltelijk
De volledige lijn is sowieso geen optie dus? Vind het een beetje een raar idee dat we hiermee alleen mensen die graag zonder lijn rijden, willen gaan verplichten om met braking line only te gaan rijden?
Hiermee bedoel je dat mensen die onaangemeld op komen dagen wellicht niet deel kunnen nemen als we bij de laatste vraag voor max 18 man kiezen?Voorstel (overig): Puntenaftrek bij niet melden:
- Nee, geen aftrek maar ik snap dat ik mogelijk wordt gevraagd een volle lobby te verlaten
Deze optie klinkt een beetje overbodig? Of hebben we het hier over 19-22 aanmeldingen bijvoorbeeld?Voorstel (overig): Lobby (vulling & stabiliteit)
- Bij weinig aanmeldingen rijden we met maximaal 18 personen in een lobby
Zo ja, wie vallen er dan af? Laatste aanmelders? Laatste in de stand?
Verder sijpelen je eigen voorkeuren nogal door in de antwoorden
Als je geen endurance race wil dan is je concentratievermogen blijkbaar niet meer dan 5 minuten en bij messages via Xbox Live worden wel alle voordelen genoemd maar bij de overige niet
Ik heb m ingevuld.
Ik kan het nog eens nakijken maar volgens mij kan je in lobbies een "bovengrens" aanmaken. Dus als ik zou instellen "Braking Line Only" is dat automatisch ook zelf instellen (per persoon) No Braking Line.BSTNjitRam schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:14:
[...]
Antwoorden hier zijn braking line only verplicht of de keuze laten tussen geen line of braking line only.
De volledige lijn is sowieso geen optie dus? Vind het een beetje een raar idee dat we hiermee alleen mensen die graag zonder lijn rijden, willen gaan verplichten om met braking line only te gaan rijden?
Het komt vaker voor dat er random rijders alsnog komen rijden of halverwege een race joinen.Hiermee bedoel je dat mensen die onaangemeld op komen dagen wellicht niet deel kunnen nemen als we bij de laatste vraag voor max 18 man kiezen?
...
Deze optie klinkt een beetje overbodig? Of hebben we het hier over 19-22 aanmeldingen bijvoorbeeld?
Zo ja, wie vallen er dan af? Laatste aanmelders? Laatste in de stand?
Dus, bij een lobby van 18 aanmeldingen bevestigd, rijden we met 18 man en niet meer. Kom je random opdagen, 1 minuut voordat we gaan rijden, ben je te laat.
Zijn er meer dan 19 aanmeldingen, dan rijden we in 2 lobbies van 10 en 9 gebaseerd op kampioenschap. En in dat geval kunnen onbevestigde laatkomers dus ook nog meerijden.
De stabiliteit van lobbies laat te wensen over; vandaar de arbitraire splitsing 18 (of meer).
Mijn voorkeuren tellen niet; je mag dus aanvinken welke keuze jij wil hebben. Zijn er 100 mensen met een andere voorkeur dan ik, dan doen we het dus op jullie manier en niet de mijne.Verder sijpelen je eigen voorkeuren nogal door in de antwoorden
Als je geen endurance race wil dan is je concentratievermogen blijkbaar niet meer dan 5 minuten en bij messages via Xbox Live worden wel alle voordelen genoemd maar bij de overige niet
De brakingline is sowieso de belangrijkste lijn, dan is het of helemaal geen lijn of vrije keuze wat mij betreft. Van de volledige lijn heeft niemand last of echt voordeel dus dat zou ik dan lekker vrij laten voor mensen die hem nodig denken te hebben.
Klopt van die bovengrens, maar zoals de antwoorden nu geformuleerd zijn gaat deze vraag dus alleen bepalen of we de braking line voor alle mensen verplicht gaan maken. Want als Braking Line only enkel de bovengrens aangeeft dan zijn beide antwoorden gelijk aan elkaar.MAX3400 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:36:
[...]
Ik kan het nog eens nakijken maar volgens mij kan je in lobbies een "bovengrens" aanmaken. Dus als ik zou instellen "Braking Line Only" is dat automatisch ook zelf instellen (per persoon) No Braking Line.
[...]
HelderMAX3400 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:36:
Het komt vaker voor dat er random rijders alsnog komen rijden of halverwege een race joinen.
Dus, bij een lobby van 18 aanmeldingen bevestigd, rijden we met 18 man en niet meer. Kom je random opdagen, 1 minuut voordat we gaan rijden, ben je te laat.
Zijn er meer dan 19 aanmeldingen, dan rijden we in 2 lobbies van 10 en 9 gebaseerd op kampioenschap. En in dat geval kunnen onbevestigde laatkomers dus ook nog meerijden.
De stabiliteit van lobbies laat te wensen over; vandaar de arbitraire splitsing 18 (of meer).
[...]
Dit was meer tongue in cheek dan serieus aangezien ik er ook al van uitging dat we gewoon obv meeste stemmen zouden beslissen. Maar ik vind het bij internet polls altijd mooi om te zien dat de voorkeur van de opsteller er vaak wel aan af te lezen valtMAX3400 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:36:
Mijn voorkeuren tellen niet; je mag dus aanvinken welke keuze jij wil hebben. Zijn er 100 mensen met een andere voorkeur dan ik, dan doen we het dus op jullie manier en niet de mijne.
De toevoeging van het concentratievermogen en de voordelen van de Xbox Live app voegen namelijk niets toe aan het antwoord, gewoon "Nee" en "Xbox Live" waren in principe voldoende. Dat is ervan uit gaande dat jij graag endurance racet en Xbox Live graag als communicatiemiddel ziet, want anders zit ik er compleet naast qua mijn bevindingen
Ingevuld
Al zit ik toch met de dagen, ik speel op fri/za/zo fifa clubs, afhankelijk van die dagen dat ik wel/niet kan racen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
@MAX3400 nou heb m ook ingevuld hoor, na alle aandachttrekkerij 
Ik stem voor stock setups. Heb je dan bij sommige auto's geluk dat je bijv nog banden druk ofzo kan regelen? Dus wel enige tuning obv stock setup? Als die Volvo echt zoveel sneller is dan laten we die lekker links liggen.
Laten we aub braking line doen, voor iedereen. Dan is er voor sommigen nog enige referentie en scheelt denk ik een hoop frustratie links en rechts
tevens abs, ik zou zeggen eigen keuze wel, maar met een dagje oefenen ben je al een heel eind zonder. En anders leer je je wagen snel kennen 
Ik weet verder niet precies wanneer het nieuwe seizoen van start gaat, maar ik zit nog tot en met begin mei warm en wel op Aruba. Officieel mag ik het internet niet eens op de xbox pleuren maar het is sowieso te traag voor een degelijke latency richting Nederland met een volle lobby. Dus ik zal helaas helaas pas weer ergens in mei mee kunnen doen...
Ik stem voor stock setups. Heb je dan bij sommige auto's geluk dat je bijv nog banden druk ofzo kan regelen? Dus wel enige tuning obv stock setup? Als die Volvo echt zoveel sneller is dan laten we die lekker links liggen.
Laten we aub braking line doen, voor iedereen. Dan is er voor sommigen nog enige referentie en scheelt denk ik een hoop frustratie links en rechts
Ik weet verder niet precies wanneer het nieuwe seizoen van start gaat, maar ik zit nog tot en met begin mei warm en wel op Aruba. Officieel mag ik het internet niet eens op de xbox pleuren maar het is sowieso te traag voor een degelijke latency richting Nederland met een volle lobby. Dus ik zal helaas helaas pas weer ergens in mei mee kunnen doen...
[ Voor 8% gewijzigd door Mu.siQ op 21-01-2018 19:54 ]
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Ook ingevuld 
Ik begrijp alleen de ophef over de Braking line en de ABS niet.
Dit maakt het juist toegankelijk voor de mensen die helaas niet vaak kunnen spelen (zoals ik) en dan toch leuk mee kunnen doen in de (lage) middenmoot.
Wellicht zal ik hier over 3 maanden anders over denken als mijn gameroom af is. ;-)
Ik begrijp alleen de ophef over de Braking line en de ABS niet.
Dit maakt het juist toegankelijk voor de mensen die helaas niet vaak kunnen spelen (zoals ik) en dan toch leuk mee kunnen doen in de (lage) middenmoot.
Wellicht zal ik hier over 3 maanden anders over denken als mijn gameroom af is. ;-)
Braking Line is leuk wanneer je alleen rijdt, maar met andere auto's op de baan moet je daar niet teveel op afgaan want daardoor krijg je dus die mensen die vol achterop knallen. Die kijken alleen naar de "ideale" rempunten en niet naar hoeveel auto's er door een bocht moeten.
Mee eens, in plaats van net in het rode gedeelte moet je nu een paar blokkies er voor al op de rem trappen. Maar: liever iemand met 10 kph verschil op m'n achterbumper dan iemand die de bocht even vergeten was en die 150 kph harder rijdt...Phusebox schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:05:
Braking Line is leuk wanneer je alleen rijdt, maar met andere auto's op de baan moet je daar niet teveel op afgaan want daardoor krijg je dus die mensen die vol achterop knallen. Die kijken alleen naar de "ideale" rempunten en niet naar hoeveel auto's er door een bocht moeten.
Eens maar je leert er ook wel van; zo zag ik @Stoksbrood op Hockenheim anders remmen en insturen dan ik gewend was. En dat levert dan weer food for thought op om ook die lijn een keer te proberen om sneller/anders de bocht in te gaan en de volgende aan te snijden.Phusebox schreef op maandag 22 januari 2018 @ 09:05:
/edit: update op het formulier: 25 mensen hebben deze al ingevuld (waarvoor hulde!!!) en hopelijk kunnen we snel de resultaten delen. Ik vind het erg fijn en waardevol dat toch iedereen zijn mening laat weten!
[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 22-01-2018 10:08 ]
Zelf heb ik de brake line echt wel nodig. Vind het in Forza altijd heel lastig rempunten in te schatten. En bij veel verkeer weet je gewoon dat je eerder moet remmen
Zolang COTA er maar in zit dit seizoen.
Echt een heerlijke baan met veel verschillende lijnen die mogelijk zijn waardoor gevechten leuker worden.
Ik heb de lijst ingevuld!
Mij lijkt het niet handig om de braking line af te schaffen. Ikzelf maak ook gebruik van braking only en hoewel ik soms afwijk van de lijn weet ik dat ik zonder , bij gebrek aan concentratie, het rempunt zomaar finaal kan missen
Mij lijkt het niet handig om de braking line af te schaffen. Ikzelf maak ook gebruik van braking only en hoewel ik soms afwijk van de lijn weet ik dat ik zonder , bij gebrek aan concentratie, het rempunt zomaar finaal kan missen
www.mariovisser.com
Mjah, ik heb de rem-lijn uitstaan, maar vind het prima dat iedereen zelf mag/kan kiezen. Zeker als je geen tijd hebt gehad om te oefenen kan het erg handig zijn.
ik heb de lijst ingevuld en hier nog een beetje toelichting wat ik denk van een aantal punenMAX3400 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:32:
[...]
U vraagt, wij draaien: hier een Google formulier. Dit is anoniem (je hoeft niet signed in te zijn) maar vul in ieder geval je gegevens onderaan het formulier in.
Voorstel (regelgeving): ABS gaat uit *
Nee, laat ABS over aan de keuze van de rijder
Voorstel (regelgeving): brake line verdwijnt gedeeltelijk
Ik denk dat het voor de mindere rijders echt nog wel een voordeel heeft dat er een braking line i, ik ben ook niet zo doorgewinterd (understatement) om alles goed in te kunnen schatten, alhoewel ik ook wel merk dat de brakeline ook niet zaligmakend is
Voorstel (regelgeving): geen tunes meer op de auto's
Het lijkt me ideaal als ik een setup krijg die goed is en de auto dus ook echt beter van wordt alleen ik kan me voorstellen dat het voor de persoon die de setups "moet" maken een heel erg tijdrovende klus is en een verplichting is die de fun van een season weghaald dus dan kies ik voor stock setup
Voorstel (auto's): Forza Touring Cars wordt de nieuwe standaard *
Als de volvo echt veel makkelijker rijd , zou ik er voor kiezen om die door de mindere goden te laten rijden om het daar spannender te maken
Voorstel (circuits): Weeromstandigheden per baan *
Nacht vind ik altijd moeilijk dus zou ik niet voor kiezen, regen lijkt me wel wat extras toevoegen alleen dan moeten de goede rijders denk wel rekening mee houden dat dit voor mindere rijders wat glijpartijen kan opleveren en dus niet te "geirriteerd" daardoor raken
Voorstel (circuits): Aantal races *
Niet echt een voorkeur, ik denk dat 6 races leuk is en dan weer evalueren voor een volgend season,als het ultieme season format er is zou je kunnen kiezen om een langer season te rijden
Voorstel (circuits): Geen sprintrace meer *
ik vind een langere race leuke om wat goed te kunnen maken bij een glijpartijen
Voorstel (circuits): 1 endurance race / dubbele punten *
Nee, mogelijk past dit niet in mijn prive-leven ondanks dat ik graag mee rijdt
Voorstel (overig): Aanmelden & afmelden *
xbox live denk het makkelijkste
Voorstel (overig): Puntenaftrek bij niet melden *
heel erg afhankelijk wat "op tijd is"
Voorstel (overig): Lobby (vulling & stabiliteit) *
Lobby-splitsing bij 19 (of meer) rijders op basis van totale punten-aantal in kampioenschap
als dit vaker voorkomt dan krijgt de beste van de minderen meer punten omdat hij daar wint en zal dan de volgende race bij de betere rijders mee moeten doen ik denk dat dat wel een leuke dynamiek geeft
Ik heb gisteren met de Volvo gereden in het kampioenschap en zonder stabiliteitscontrole glijdt dat ding bij mij alle kanten op. Geregeld kreeg ik van Forza een compliment dat ik echt mooi aan het driften was. Daarna de race over gedaan met stabiliteitscontrole en toen wist ik em wel binnen de lijnen te houden. Godzijdank dus dat stabiliteitscontrole niet ter discussie staat in de poll
Je kan stemmen op welke dagen je wil/kan racen
Hier klikken voor het formulier
Aangezien het vorige formulier voor de voorstellen voor seizoen 2 dusdanig is ingevuld dat de laatste paar deelnemers geen directe meerderheid kunnen vormen, zal ik zometeen ook deze uitslagen allemaal posten en aan de hand daarvan de regeltjes voor seizoen 2 definitief vaststellen.Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Definitieve regels voor het volgende seizoen

De antwoorden in het topic en de uitslag ontlopen elkaar weinig. Na lang nadenken, is het best lastig om hier een uitspraak over te doen. Op basis van de toegenomen skills uit seizoen 1 alsmede enkele overige antwoorden, is het nu als volgt:
Besluit: ABS is vrijwillig te kiezen en gaat niet verplicht uit

Overweldigend en begrijpelijk; ook hier is het inzicht van de rijder het belangrijkste!
Besluit: Brake Line is vrijwillig te kiezen en gaat niet verplicht uit

Ondanks dat ik de taak op me zou willen nemen om per baan voor elke mogelijke auto een "neutrale" setup te maken, kan dit een aantal mensen voor- of nadeel geven. Dat is geen goede ontwikkeling en eenieder zal het dus met hetzelfde materiaal moeten doen.
Besluit: Alle auto's krijgen de stock Turn 10 setup

Deze vind ik grappig; er leek wat tegenstand te zijn in eerdere replies maar na wat test-sessies en ook posts van anderen, lijkt het er toch op dat bepaalde personen de Volvo mogen kiezen (vrijwillig) als dat een betere keuze is voor een circuit of hun rijstijl. Dit gezegd hebbende, het is wel zaak dat iedereen even gaat oefenen met de auto's want de verschillen zijn heel klein. In sommige gevallen is de Volvo juist niet sneller maar dat mogen de betreffende rijders zelf gaan testen.
Besluit: Iedereen rijdt wat hij/zij een fijne auto vindt per race; de "Volvo-rijders" worden later aangewezen

Duidelijk verhaal op basis van de stemmen. Weers-omstandigheden gaan aan maar persoonlijk ben ik wel gevoelig voor het vermijden van nachtraces. Niet alleen omdat het zicht aanzienlijk minder is maar dat ook de omgeving waarin je zit mogelijk niet het gevoel van nachtracen geeft. Mogelijk (nadruk) zal het wel zo zijn dat er nacht-circuits uit de hoge hoed komen waarbij de baanverlichting goed tot zeer goed is.
Besluit: Weersomstandigheden per track (op basis van echte weerberichten, wordt tijdig gepost)

Het aantal races lijkt gemiddeld toch op 7 uit te komen met een grotere voorkeur naar 8. Er is begrip voor degenen die maar 6 races willen/kunnen rijden maar als we alles omrekenen naar totale doorlooptijd (lobby verzamelen, races opzetten, etc), duurde seizoen even lang als dat we in seizoen 2 een totaal van 7 races gaan rijden.
Besluit: Het worden in totaal 7 races op de hele kalender

Beetje tegenstrijdige antwoorden als je kijkt naar de vorige uitslag; men wil wel langer rijden per race. Maar zo te zien is 1 uur per race voldoende, zeker omdat het voor sommige mensen (inclusief mezelf) soms best een grote inspanning kan zijn om deze tijd 100% geconcentreerd te rijden. Er zal nog een test-sessie plaatsvinden maar door tijden te middelen en terug te kijken naar verschillen in rondetijden uit seizoen 1, zal elke race een vastgesteld aantal ronden krijgen om zo goed mogelijk de winnaar over de finish te krijgen vanaf minuut 57 en de achterblijvers tot 1 uur 03. Voorbeeld: Brands Hatch zou 36 ronden gaan krijgen op basis van gemaakte metingen.
Besluit: Elke race duurt dus 1 uur

Weet nu niet of er daadwerkelijk enorme fans van autosport meerijden of dat er toch een gevoel in FM7 zit dat tijd & ruimte snel voorbij gaan maar een endurance-race zit er zeker in het komende seizoen. Dit kan zowel een verrassings-circuit zijn maar ook een herhaling van een circuit van de kalender. Om het leuk te houden, wordt er nog even overlegd (organisatie) over welk(e) circuit(s) eventueel kandidaat worden.
Besluit: De laatste race van het seizoen is een endurance met dubbele punten

No-brainer; persoonlijk zal ik me nog even verdiepen in de Xbox Live Club of dat makkelijker communiceert maar we houden dus gewoon Xbox Live Messages aan; zodra de kalender bekend is, kan je een bericht verwachten 72 tot 96 uur voor aanvang van de race.
Besluit: Xbox Live blijft het primaire medium om je deelname te bevestigen

Dat is een coin-toss; er zijn zowel voor- als tegenstanders van punten-aftrek. En begrijpelijk; niet iedereen kan altijd een reden geven om zich niet aan te melden. We hebben allemaal een eigen leven buiten games. Alsnog mag er niemand gedwongen worden maar bij 3 no-shows (wel aanmelden maar bij race-start niet online zijn of reageren), gaan er wel 20 punten van je totaal af.
Besluit: Middenweg voor aftrek op basis van "real life" en gegeven mogelijkheden

Eerlijk gezegd (en ja, hier klinkt enige voorkeur); dit was een persoonlijke voorkeur van mezelf. Zodra er dus voor een race 19 aanmeldingen zijn, wordt de lobby gesplitst in 9 en 10; de "snelste" rijders komen in de lobby -1, zeg maar. Er komt nog wel een goed overleg (organisatie); het is natuurlijk niet grappig als 5 snelle rijders niet komen opdagen en dan wordt hun lobby gevuld met "langzame rijders". Dat is voor niemand vermakelijk racen maar laten we dat even per race en aanmeldingen bekijken (24 uur van te voren in het topic gepost).
Besluit: Lobbies worden gesplistst op deelnemersaantal en punten-totaal
Verder implementeren we dus de volgende bestaande/nieuwe zaken per race:
- 1 verplichte pitstop; meer zijn mogelijk door zelf pits in te rijden
- Schade-model is "cosmetic" voor de auto
- Schade-model is "simulation" voor banden en benzine; je zal dus de pits in moeten om het eind te halen
- Random grid
vraag over de laatste opmerking over fuel en tires op simulatie. Zal er ook een forced pitstop bij zitten? Ik heb wel eens series gedaan waarbij de race distance ongeveer 1-2 laps meer was dan je kon halen op een tank, maar met een beetje brandstof sparen kon je het net aan halen. Alleen dan voegde ze altijd weer een geforceerde pitstop toe waardoor alle vorm van tactiek meteen weg was.lap text
Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer
Zie de laatste 5 regels van de lap tekst:job115 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:33:
[...]
vraag over de laatste opmerking over fuel en tires op simulatie. Zal er ook een forced pitstop bij zitten? Ik heb wel eens series gedaan waarbij de race distance ongeveer 1-2 laps meer was dan je kon halen op een tank, maar met een beetje brandstof sparen kon je het net aan halen. Alleen dan voegde ze altijd weer een geforceerde pitstop toe waardoor alle vorm van tactiek meteen weg was.
Verder kan ik me prima vinden in de besluiten. Alleen het besluit bij de puntenaftrek voor niet afmelden snap ik niet:Verder implementeren we dus de volgende bestaande/nieuwe zaken per race:
1 verplichte pitstop; meer zijn mogelijk door zelf pits in te rijden
Schade-model is "cosmetic" voor de auto
Schade-model is "simulation" voor banden en benzine; je zal dus de pits in moeten om het eind te halen
Random grid
Wat houdt dit nu in? Het klinkt enorm vaag namelijk. Gaan we een jury oprichten die gaat bepalen of iemand terecht onafgemeld niet is komen opdagen? Hier zou ik wel graag gewoon een duidelijke regeling voor zien. De meerderheid van de stemmen is voor aftrek van punten en dat lijkt me ook wel terecht. Je meldt je aan voor een seizoen racen, dan is het een kleine moeite om je af te melden als je niet kan. Als je bv door een sterfgeval (extreem voorbeeld) toch niet deel kan nemen en je vergeet af te melden, dan zijn een paar punten aftrek ook geen probleem lijkt me.Besluit: Middenweg voor aftrek op basis van "real life" en gegeven mogelijkheden
Of we stellen dat iedereen zich standaard afmeldt en dat er alleen aanmeldingen nodig zijn als je aan een race wil deelnemen. Onaangemeld deelnemen levert je dan 50% van de punten op. Zo wordt niemand gestraft voor het vergeten af te melden en moet toch iedereen zich aanmelden want anders minder punten.
+BSTNjitRam schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:58:
Verder kan ik me prima vinden in de besluiten. Alleen het besluit bij de puntenaftrek voor niet afmelden snap ik niet:
Dan leg ik het nogmaals uitAlsnog mag er niemand gedwongen worden maar bij 3 no-shows (wel aanmelden maar bij race-start niet online zijn of reageren), gaan er wel 20 punten van je totaal af.
Je krijgt elke keer een bericht of je komt racen. Dan zeg je Ja of Nee. Zeg je Nee; dan is dat duidelijk. Zeg je Ja, dan wordt de planning en indeling aangepast om het aantal Ja-zeggers te huisvesten. Kom je 3x toch niet opdagen ondanks dat je Ja hebt gezegd, gaan er 20 punten af.
Lijkt me niet handig? Ik bedoel; dan kan het topic ook wel dicht want dan ben ik qua aanmeldingen net zo ver als op 4 oktober. En dan krijg je hetzelfde (maar andersom) als hierboven; dan vergeet je je aan te melden of whatever, krijg je geen invite terwijl je wel dacht dat je je had aangemeld. En dan mogelijk ook niet tevreden zijn met het aantal punten aan het eind van de rit.Of we stellen dat iedereen zich standaard afmeldt en dat er alleen aanmeldingen nodig zijn als je aan een race wil deelnemen.
Qua tijden heb ik doordeweeks in de avonduren aangeklikt, Puur omdat ik in de weekenden taxi rijd en daarbij niet nu al kan zeggen welke tijden. In principe kan ik ook gewoon in de weekenden racen.
Het reglement vind ik prima zo
Het reglement vind ik prima zo
[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 23-01-2018 11:36 ]
is stock-setup met of zonder homologation parts?
Zonder; je auto kan dus enkele puntjes lager in klasse uitkomen dan waarvoor 'ie in de winkel te koop staatmr.paaJ schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:36:
is stock-setup met of zonder homologation parts?
Duidelijk 
Wel jammer dat het weer een auto is die niet in singleplayer tournaments te rijden is.
Niet beschikbaar / geforceerd gehomologeerd:
BMW
Audi
Mercedes
Wel OK:
Volvo
Chevrolet
Civic
Wel jammer dat het weer een auto is die niet in singleplayer tournaments te rijden is.
Niet beschikbaar / geforceerd gehomologeerd:
BMW
Audi
Mercedes
Wel OK:
Volvo
Chevrolet
Civic
[ Voor 125% gewijzigd door mr.paaJ op 23-01-2018 12:15 ]
Klopt... @Stoksbrood en ik vonden geen enorme verschillen in de stock of homologation; uiteindelijk hebben alle wagens wel/geen restrictor voor de motor en nog iets anders klein wat amper de moeite waard is in die klasse. Het scheelt in PI bijvoorbeeld 3 punten; als je 3 punten bij een andere auto wil verhogen/verlagen, is een andere velg soms al teveel.mr.paaJ schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:41:
Duidelijk
Jep, we hebben ieder alle auto's getest samen op het circuit.MAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:26:
[...]
Klopt... @Stoksbrood en ik vonden geen enorme verschillen in de stock of homologation.
De Volvo kon ik niet bijhouden, op een race van 7 ronden had @MAX3400 uiteindelijk een voorsprong die ik zeker niet kon overbruggen.
Voor de rest reden we constant binnen de 0 en de 3 seconden van elkaar, foutjes waardoor een groter gat ontstond even erbuiten gelaten.
Momenteel gaat mijn voorkeur naar de Civic, echter heb ik daarmee pas op 2 circuits gereden. Dat kan dus nog een andere auto worden
[ Voor 8% gewijzigd door Stoksbrood op 23-01-2018 12:39 ]
Dat van 3x niet op komen dagen is helder, maar dat stond niet in het besluitMAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:22:
[...]
+
[...]
Dan leg ik het nogmaals uit
Je krijgt elke keer een bericht of je komt racen. Dan zeg je Ja of Nee. Zeg je Nee; dan is dat duidelijk. Zeg je Ja, dan wordt de planning en indeling aangepast om het aantal Ja-zeggers te huisvesten. Kom je 3x toch niet opdagen ondanks dat je Ja hebt gezegd, gaan er 20 punten af.
Ik weet niet welk probleem we met de strafpunten proberen op te lossen, maar voor jou als host lijkt het me het grootste probleem als mensen zich niet aanmelden maar wel mee willen doen. Wel aanmelden maar niet op komen dagen is jammer, maar daar wacht je hooguit 5 minuten op en dan start je de race zonder ze.MAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:22:
[...]
Lijkt me niet handig? Ik bedoel; dan kan het topic ook wel dicht want dan ben ik qua aanmeldingen net zo ver als op 4 oktober. En dan krijg je hetzelfde (maar andersom) als hierboven; dan vergeet je je aan te melden of whatever, krijg je geen invite terwijl je wel dacht dat je je had aangemeld. En dan mogelijk ook niet tevreden zijn met het aantal punten aan het eind van de rit.
Met het systeem dat ik voorstel, hoeft niemand zich af te melden dus dat kan je al niet vergeten. Aanmelden zal je wel moeten doen, aangezien je anders minder punten krijgt. Als de speler de punten niet boeit dan kan het zijn dat hij elke keer zich niet aanmeldt maar wel mee wil doen, maar let's face it dat gaat een andere manier van straffen ook niet oplossen (behalve dan alleen mee kunnen doen als je je aangemeld hebt).
Ach het is meer dat ik de single player nog aan het doorwerken ben en een open toernooi wilde doen om wat te vergelijken enzo maar dat kan dus niet met alle wagens.
Verder inderdaad niet zoveel spannends te veranderen in tune maar de 8 PI punten minder worden niet toegelaten.
Freeplay dan maar later.
Zal voor online lobby filter ook wel gelden dan maar dan zal filteren op PI750 en stock parts voldoende zijn aangezien een andere auto wel opvalt
Verder inderdaad niet zoveel spannends te veranderen in tune maar de 8 PI punten minder worden niet toegelaten.
Freeplay dan maar later.
Zal voor online lobby filter ook wel gelden dan maar dan zal filteren op PI750 en stock parts voldoende zijn aangezien een andere auto wel opvalt
Weet niet of ik je reactie volledig snap, maar het kan gemakkelijker zelfsmr.paaJ schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:42:
Binnen de lobby kan de host aangeven dat er alleen gekozen mag worden uit de "Forza Touring Cars".
Hiermee kunnen dan echt alleen de auto's geselecteerd worden welk toegestaan zijn.
Dacht dat het er wel stond (3 no-shows) maar mogelijk is het weggevallen in de hele lap tekstBSTNjitRam schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:40:
[...]
Dat van 3x niet op komen dagen is helder, maar dat stond niet in het besluit
Het enige probleem dat ik per race 3 uur bezig ben met voorbereiden, administreren, uitslagen, etc?Ik weet niet welk probleem we met de strafpunten proberen op te lossen
Je hebt gelijk; we kunnen ook starten op een bepaald tijdstip en basta. De "rest" heeft dan pech. Maar zo strikt wil ik het niet; er zijn voldoende randfactoren (waaronder de stabiliteit van de game) waardoor een paar minuten meer/minder binnen de marge valt van wel/niet kunnen rijden.
Simpelste vorm van het woord; als je niet het fatsoen hebt om 6 weken (in totaal) aandacht te besteden aan een game en ook niets van je laat horen, staat daar dus aftrek tegenover. Je kan het ook als een placebo zien; er is niemand in dit topic zo asociaal om nooit wat te laten horen gelukkig.
Ter info: 20 punten is 6 plekken "verschil" in punten van een vorige race. Dat is best grof als je het zo bekijkt, zeker als je vaak in eenzelfde veld rijdt en eigenlijk die 6 plekken niet kan missen voor de einduitslag.
Ach, het is ook maar een spelletje
Ik doe nu een singleplayer Forza Touring Cars toernooi waar de helft dus niet mee mag doen omdat de PI te laag is.Stoksbrood schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:49:
[...]
Weet niet of ik je reactie volledig snap, maar het kan gemakkelijker zelfs.
Binnen de lobby kan de host aangeven dat er alleen gekozen mag worden uit de "Forza Touring Cars".
Hiermee kunnen dan echt alleen de auto's geselecteerd worden welk toegestaan zijn.
[ Voor 63% gewijzigd door mr.paaJ op 23-01-2018 12:51 ]
Oh echt... Daar was ik me dan weer niet van bewustmr.paaJ schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:50:
[...]
Ik doe nu een singleplayer Forza Touring Cars toernooi waar de helft dus niet mee mag doen omdat de PI te laag is.

Beetje stom dan idd
+1 wederom voor het organiseren etc. Laat het 2e seizoen maar snel beginnen!MAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:00:Definitieve regels voor het volgende seizoen
Mocht er overigens hulp nodig zijn bij het testen of whatever, lijkt me ook leuk
Enige wat ik jammer vind is een enkele race op een avond. Dingetje waar ik wat huiverig voor ben is dat de jongens die al snel waren en met een redelijke afstand ten opzichte van de rest over de finish kwamen dat die afstand nu alleen maar erger gaat worden en zeker niet meer te overbruggen is. Ik ben oprecht benieuwd hoe de pitstop dit deels gaat op/afvangen.
Daar is de Volvo voor, voor de rijders zoals ikNLRev0lution schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:10:
[...]
+1 wederom voor het organiseren etc. Laat het 2e seizoen maar snel beginnen!
Mocht er overigens hulp nodig zijn bij het testen of whatever, lijkt me ook leuk
Enige wat ik jammer vind is een enkele race op een avond. Dingetje waar ik wat huiverig voor ben is dat de jongens die al snel waren en met een redelijke afstand ten opzichte van de rest over de finish kwamen dat die afstand nu alleen maar erger gaat worden en zeker niet meer te overbruggen is. Ik ben oprecht benieuwd hoe de pitstop dit deels gaat op/afvangen.
Om het gat nog enigszins beperkt te houden.
Denk dat @NLRev0lution erop doelt dat mensen die net binnen die marge rijden (randje top 10 bijvoorbeeld) naast de pot pissen. Al moet er natuurlijk wel ergens een grens getrokken worden.kleefei schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:20:
[...]Daar is de Volvo voor, voor de rijders zoals ik![]()
Om het gat nog enigszins beperkt te houden.
Ja dat snap ik. Maar ik denk niet dat je dat makkelijk kunt ondervangen.
Ik denk ook niet dat je dat moet willen. Die mensen rijden niet voor niets voorop en lopen uit. Daar zit oefening en skill achter (en soms een G920 ipv controller)
Het zou natuurlijk lullig zijn als ik met mijn controller, automatisch schakelen en abs een geoefende sim racer kan bijhouden.
Ik denk ook niet dat je dat moet willen. Die mensen rijden niet voor niets voorop en lopen uit. Daar zit oefening en skill achter (en soms een G920 ipv controller)
Het zou natuurlijk lullig zijn als ik met mijn controller, automatisch schakelen en abs een geoefende sim racer kan bijhouden.
Van enkele mensen weet ik dat ze inderdaad niet kunnen meekomen of pertinent achteraan rijden zoals @exstence maar ik heb ook begrepen dat een aantal echt meerijden voor de lol en het sociale gedeelte dus zie niet volledig in of/waarom we op een gegeven moment het veld nog verder naar elkaar toe zouden trekken.
Zoals @kleefei aangeeft; als je met x assists aan en 2 vingers in de neus even snel zou zijn als een @job115, dan klopt er iets niet in het spel en is het voor beide rijders niet meer interessant om wel/niet je best te doen om beter te worden in het spel.
Even ter vergelijking; in MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League" staan nog een aantal rondetijden (van een iets technischer circuit) en daar zit grofweg 10% tijdsverschil tussen de snelste en de langszaamste rijder. Afgelopen weekend op Indianapolis, was voor de main race het verschil nog maar anderhalve minuut op dik 30 minuten rijden oftewel 5%. De personen die in het begin van het seizoen "nieuw" het spel leerden kennen hebben, omgerekend, hun rondetijden met grofweg 4 seconden verbeterd t.o.v. de leiders (aangenomen dat de leiders niet sneller kunnen rijden).
Dat vind ik een hele mooie ontwikkeling om te zien dat men voldoende inzet & ervaring opbouwt om met een auto zo een verschil te ontwikkelen, zeker omdat niet iedereen altijd kon trainen. Zo heb ik voor Indianapolis met @NLRev0lution getraind en ook van elkaar geleerd dat bepaalde bochten beter/anders konden worden genomen; beiden leren we dus ergens 0.2 seconden te winnen (met enig geluk) maar als je dat consistent kan doen in een race, ben je erg goed bezig.
Mijn mening: als je goed wil leren rijden in Forza Motorsport (deze of een vorig deel), ABS, STM & TCS uit en minstens semi-automatisch (of clutch) leren schakelen. Heb al enkele keren aangeboden, mits tijd dat toelaat, om een uurtje op een random baan met enkele mensen een test-sessie te doen. Ben zeker niet de allerbeste rijder maar puur op race-lijn, remlichten etc. kan ik allicht wat tips geven waar je op kan gaan concentreren/verbeteren.
Desnoods (maar moet even kijken hoe mijn eigen tijd dat toelaat), ga ikzelf aankondigen op welke tijden ik ga trainen. Stuur me tzt een berichtje via XBL, en dan maken we er even een private lobby van om een uurtje over een track te rammen.
Zoals @kleefei aangeeft; als je met x assists aan en 2 vingers in de neus even snel zou zijn als een @job115, dan klopt er iets niet in het spel en is het voor beide rijders niet meer interessant om wel/niet je best te doen om beter te worden in het spel.
Even ter vergelijking; in MAX3400 in "[Multi] FM7 GoT Racing League" staan nog een aantal rondetijden (van een iets technischer circuit) en daar zit grofweg 10% tijdsverschil tussen de snelste en de langszaamste rijder. Afgelopen weekend op Indianapolis, was voor de main race het verschil nog maar anderhalve minuut op dik 30 minuten rijden oftewel 5%. De personen die in het begin van het seizoen "nieuw" het spel leerden kennen hebben, omgerekend, hun rondetijden met grofweg 4 seconden verbeterd t.o.v. de leiders (aangenomen dat de leiders niet sneller kunnen rijden).
Dat vind ik een hele mooie ontwikkeling om te zien dat men voldoende inzet & ervaring opbouwt om met een auto zo een verschil te ontwikkelen, zeker omdat niet iedereen altijd kon trainen. Zo heb ik voor Indianapolis met @NLRev0lution getraind en ook van elkaar geleerd dat bepaalde bochten beter/anders konden worden genomen; beiden leren we dus ergens 0.2 seconden te winnen (met enig geluk) maar als je dat consistent kan doen in een race, ben je erg goed bezig.
Mijn mening: als je goed wil leren rijden in Forza Motorsport (deze of een vorig deel), ABS, STM & TCS uit en minstens semi-automatisch (of clutch) leren schakelen. Heb al enkele keren aangeboden, mits tijd dat toelaat, om een uurtje op een random baan met enkele mensen een test-sessie te doen. Ben zeker niet de allerbeste rijder maar puur op race-lijn, remlichten etc. kan ik allicht wat tips geven waar je op kan gaan concentreren/verbeteren.
Desnoods (maar moet even kijken hoe mijn eigen tijd dat toelaat), ga ikzelf aankondigen op welke tijden ik ga trainen. Stuur me tzt een berichtje via XBL, en dan maken we er even een private lobby van om een uurtje over een track te rammen.
Dit is nog wel het 'hekelpuntje' wat ik bij andere races nu heb gezien, ik het geluk dat mijn TX hiervoor ondersteuning heeft, maar bv MadCatz en (via chronos hub) non-Xbox stuurtjes dit weer niet hebben, dat er vaak besloten werd deze niet aan te mogen.minstens semi-automatisch (of clutch) leren schakelen
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Clutch echt een waardeloze ‘uitdaging’, die niets aan de ervaring toevoegt maar je alleen sneller maakt. Op controller met juiste layout hoef je werkelijk geen extra skills te hebben tov ‘normaal’ handmatig schakelen.
Wat mij betreft wordt die uit heel Forza gesloopt.
Baan keuze: alleen tracks die worden voorgedragen en dan daarmee op basis van stemmen (ieder 7 kiezen) / random?
Baan keuze: alleen tracks die worden voorgedragen en dan daarmee op basis van stemmen (ieder 7 kiezen) / random?
[ Voor 16% gewijzigd door mr.paaJ op 23-01-2018 14:34 ]
Dat is dan een oversight aan mijn kant; heden ten dage had ik toch wel aangenomen dat een gemiddeld stuurtje deze ondersteuning wel heeft maar blijkbaar niet? Of zou je wel een clutch kunnen programmeren maar dan moet je dus met bijvoorbeeld A+B op je stuurtje schakelen ipv echt een koppelingspedaal op de grond?SinergyX schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:24:
[...]
Dit is nog wel het 'hekelpuntje' wat ik bij andere races nu heb gezien, ik het geluk dat mijn TX hiervoor ondersteuning heeft, maar bv MadCatz en (via chronos hub) non-Xbox stuurtjes dit weer niet hebben, dat er vaak besloten werd deze niet aan te mogen.
Ik pak nog even mezelf als voorbeeld; in 2 van de 6 races heb ik semi gereden omdat het me niet lag om sommige bochten aan te remmen, clutch te schakelen, gas erop houden en in te sturen. Het heeft me desondanks niet gehinderd om relatief goed te eindigen in die betreffende races. Het verschil tussen "full auto" en "semi auto" wil ik nog wel een keertje uitwerken maar op een track van 1 minuut 30, durf ik zomaar te zeggen dat het minstens 1.5 seconden kan schelen
Ben het met je eens. Zeker in de oude Rivals op FM6, waar ik nog zonder clutch reed, was het echt balen om nooit bij die top zoveel terecht te kunnen komen. Er is ook op de FM-forums al jaren een wellus-nietus-spelletje hierover gaande met zowel voor- als nadelen.mr.paaJ schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:30:
Clutch echt een waardeloze ‘uitdaging’, die niets aan de ervaring toevoegt maar je alleen sneller maakt. Op controller met juiste layout hoef je werkelijk geen extra skills te hebben tov ‘normaal’ handmatig schakelen.
Observatie; niemand heeft iets over clutch gezegd de afgelopen 4 maanden en blijkbaar heeft 32 man het ook niet interessant gevonden er iets over te vinden/zeggen. Was dat wel zo geweest, hadden we het in de regels voor seizoen 2 alsnog bespreekbaar kunnen maken. Allicht, maar dan wel in constructieve zin, kunnen we het voor een mogelijk seizoen 3 alsnog op de kaart zetten?
Dat vind ik geen probleem en zeker niet voor de 6 "normale" races; voor de endurance heeft de organisatie al besprekingen gevoerd en ideeen op papier staan.mr.paaJ schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:30:
Tegenvraag: als we gaan stemmen over tracks, neem aan dat de organisatie dan wel "final vote" krijgt indien er bepaalde tracks gelijk eindigen?
* MAX3400 wordt nog handig met Google Forms zo; leve de democratie!
[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 23-01-2018 14:39 ]
Dat lijkt mij wel ja. Of, in democratische zin; ik stem akkoord...MAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:34:
Tegenvraag: als we gaan stemmen over tracks, neem aan dat de organisatie dan wel "final vote" krijgt indien er bepaalde tracks gelijk eindigen?
2 keer een halve raceMAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:34:
[...]
Puur afhankelijk van het stuur en de layout ervan, je kan altijd een remap van 1 van de knoppen op het stuur doen en deze icm schakelpaddle doen, maar in een bocht is dat stukje moeilijker. Wij hadden er 2 rijden met een G29 en shifter (die worden niet ondersteund door XBO) via cronos hub, die hadden dus die optie niet. Zover ik weet heeft de G920 wel de optie, de TX ook, de 2 meest gangbare stuurtjes, maar die nieuwe van TM (zonder FFB dacht ik) heeft die optie niet. En de T500RS is natuurlijk geen optie, schakelen met een aparte koppelingspedaal.MAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:34:
[...]
Dat is dan een oversight aan mijn kant; heden ten dage had ik toch wel aangenomen dat een gemiddeld stuurtje deze ondersteuning wel heeft maar blijkbaar niet? Of zou je wel een clutch kunnen programmeren maar dan moet je dus met bijvoorbeeld A+B op je stuurtje schakelen ipv echt een koppelingspedaal op de grond?
Ik pak nog even mezelf als voorbeeld; in 2 van de 6 races heb ik semi gereden omdat het me niet lag om sommige bochten aan te remmen, clutch te schakelen, gas erop houden en in te sturen. Het heeft me desondanks niet gehinderd om relatief goed te eindigen in die betreffende races. Het verschil tussen "full auto" en "semi auto" wil ik nog wel een keertje uitwerken maar op een track van 1 minuut 30, durf ik zomaar te zeggen dat het minstens 1.5 seconden kan schelen
Het verschil tussen wel/niet semi maakt ook lang niet altijd veel uit, zoals de Mx5 had dit wel wat verschil, maar bij een GT3 of Touring (of zelfs WEC/F1) is dit verschil een stuk kleiner. Maar bij de Volvo bijvoorbeeld heb je wel snel kans op wheelspin bij normaal schakelen, wat je bij clutch combo een stuk minder hebt en dan is het verschil in rondetijd bijzonder groter.
Ik vind dat ik recht van spreken hebMAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:20:
Van enkele mensen weet ik dat ze inderdaad niet kunnen meekomen of pertinent achteraan rijden zoals @exstence maar ik heb ook begrepen dat een aantal echt meerijden voor de lol en het sociale gedeelte dus zie niet volledig in of/waarom we op een gegeven moment het veld nog verder naar elkaar toe zouden trekken.
@MAX3400 , ik ga gebruik maken van je aanbod, en van de Volvo
Voor mij staat de lol voorop, zonder afbreuk te willen doen aan het serieuze aspect. Zelfs ik wil winnen. Maar ik stel me bescheiden op, dus volg ik de meute en vul danook geen form in.
Krijg dat handmatig schakelen, zelfs zonder clutch, echt niet gehandeld in een game. Zowel niet met controller alsook niet met stuur. Al zo vaak geprobeerd en laatst echt zeker acht uur mee gereden maar met automaat was ik consequent sneller.MAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:20:
Mijn mening: als je goed wil leren rijden in Forza Motorsport (deze of een vorig deel), ABS, STM & TCS uit en minstens semi-automatisch (of clutch) leren schakelen.
Ik speel al racegames sinds Grand Prix 1 op de PC, maar het is me werkelijk waar nooit gelukt om dat onder de knie te krijgen.
Ik heb niet eens meer door dat ik met clutch schakel. Ook het terug schakelen met gas bijgeven gebeurt zonder er bij na te denken.
Ik ben het gewoon gaan gebruiken. Hoe slecht het ook ging in het begin, het moet gewoon een soort van 2de natuur worden zonder er bij na te denken.
Ik ben het gewoon gaan gebruiken. Hoe slecht het ook ging in het begin, het moet gewoon een soort van 2de natuur worden zonder er bij na te denken.
Zal denk ik nooit gebeuren, ik schakel met name altijd te vroeg/snel terug. "In het echt" heb ik daar niet zo'n problemen mee, al is het tussengas bij terugschakelen me daar ook nooit gelukt omdat in de routine op te nemen.Jordy8 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:29:
Ik heb niet eens meer door dat ik met clutch schakel. Ook het terug schakelen met gas bijgeven gebeurt zonder er bij na te denken.
Begin van het seizoen reed ik automagisch, nu semi auto. Misschien zit het tussen de oren maar merk dat ik flink wat sneller ben op die manier. Doordat ik jaren automagisch reed lette ik ook nooit echt op in welke versnelling ik bochten nam of op herkenningspunten bij de bochten voor het ideale rempunt. Door semi te rijden ben ik me een stuk bewuster geworden van de versnellingen in bochten, rempunten, apex ('s/en wat is de meervoud hiervan?
) ) en handling van de auto.
Doel voor komende paar maanden is de effecten van het tunen onder de knie krijgen. Ik was maar al te blij als 1 van de betere hier zijn afstelling poste zodat ik die kon overnemen en wat mee kon spelen.
Doel voor komende paar maanden is de effecten van het tunen onder de knie krijgen. Ik was maar al te blij als 1 van de betere hier zijn afstelling poste zodat ik die kon overnemen en wat mee kon spelen.
Oeps, te laat met invullen
Ik zag een uiterlijke datum van 31-1 staan en dacht dus nog even mijn tijd te nemen en goed na te denken voor ik ging antwoorden.
Niet dat ik denk dat het enig verschil had gemaakt, want gezien de stemming is er een duidelijke meerderheid die wel graag met de Touring Cars gaan rijden. Mijn keuze was het namelijk niet geweest, BTCC, STCC en WTCC auto's, allemaal volgens andere regelementen gebouwd vind ik niet bij elkaar in een klasse horen. Het feit dat blijkt dat de (STCC) Volvo sneller is zegt wat dat betreft al genoeg.
Ik had graag straat auto's uit bv Sport Coupe (Alfa 4c, Audi TT, 370Z, Cayman) of Early Sport Touring Cars (M3 E30, Sierra, 190E, Skyline, Alfa 155 etc) naar onze eigen homologatieregels gebouwd. Juist het opbouwen van een eigen auto in Forza vind ik leuk, offline heb je daar met het homologatie gebeuren in FM7 niets meer aan. Maar online kan dat natuurlijk wel.
Maar goed, ik ben duidelijk in de minderheid. Dus het worden de toerwagens

Ik zag een uiterlijke datum van 31-1 staan en dacht dus nog even mijn tijd te nemen en goed na te denken voor ik ging antwoorden.
Niet dat ik denk dat het enig verschil had gemaakt, want gezien de stemming is er een duidelijke meerderheid die wel graag met de Touring Cars gaan rijden. Mijn keuze was het namelijk niet geweest, BTCC, STCC en WTCC auto's, allemaal volgens andere regelementen gebouwd vind ik niet bij elkaar in een klasse horen. Het feit dat blijkt dat de (STCC) Volvo sneller is zegt wat dat betreft al genoeg.
Ik had graag straat auto's uit bv Sport Coupe (Alfa 4c, Audi TT, 370Z, Cayman) of Early Sport Touring Cars (M3 E30, Sierra, 190E, Skyline, Alfa 155 etc) naar onze eigen homologatieregels gebouwd. Juist het opbouwen van een eigen auto in Forza vind ik leuk, offline heb je daar met het homologatie gebeuren in FM7 niets meer aan. Maar online kan dat natuurlijk wel.

Had ik ook leuk gevonden ja, maar ik denk dat dit een heel mooi seizoen gaat worden.
En ik vind het wel een logische stap, nu meerdere auto's die redelijk aan elkaar gewaagd zijn dus al een diverser speelveld dan met de enkele MX5 maar niet onoverzichtelijk met teveel opties.
Als tracks zou ik graag voordragen:
Sonoma Full
Suzuka Full
Dubai Mountain
En ik vind het wel een logische stap, nu meerdere auto's die redelijk aan elkaar gewaagd zijn dus al een diverser speelveld dan met de enkele MX5 maar niet onoverzichtelijk met teveel opties.
Sonoma Full
Suzuka Full
Dubai Mountain
[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 23-01-2018 17:01 ]
Aanvulling op bovenstaande:mr.paaJ schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:00:
Sonoma Full
Suzuka Full
Dubai Mountain
Nürburgring GP Circuit
Spa-Francorchamps (misschien leuk voor de endurance?)
Laguna Seca (yep, nog een keer
COTA Grand Prix
Zelf geen fan van de Dubai track.
[ Voor 3% gewijzigd door NLRev0lution op 23-01-2018 17:06 ]
Met mountain heb je niet die stomme tunnel en woestijn, vind hem wel lekker. En je vliegt niet zo snel uit de bocht
@mr.paaJ @NLRev0lution Nou, als we dan toch over tracks gaan praten:
@Richard117 Als je er nou wel voor zorgt dat je het tijden-formulier invult, dan hoop ik in ieder geval jou komend seizoen wel op de baan te zien
HIER STEMMEN VOOR JE TRACKS!!!!
Let op: 6x ja aankruisen en 2x nee. Staat een track er niet tussen, mag je die onderaan invullen (en kruis je dus maar 5x iets aan bij de eerdere tracks).@Richard117 Als je er nou wel voor zorgt dat je het tijden-formulier invult, dan hoop ik in ieder geval jou komend seizoen wel op de baan te zien
Hier klikken voor het formulier
[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 23-01-2018 17:13 ]
Ingevuld!
Als tracks gekozen voor:
- Bathurst
- Le Mans Full (uiteraard, zie avatar
)
- Long Beach
- Nurburgring Nordschleife, tenzij er met Full circuit het GP circuit+Nordschleife bedoeld wordt. Dan bedoel ik die.
- Spa
- Watkins Glen Short
NEE voor Bernese Alps en Laguna Seca
Als tracks gekozen voor:
- Bathurst
- Le Mans Full (uiteraard, zie avatar
- Long Beach
- Nurburgring Nordschleife, tenzij er met Full circuit het GP circuit+Nordschleife bedoeld wordt. Dan bedoel ik die.
- Spa
- Watkins Glen Short
NEE voor Bernese Alps en Laguna Seca
Fuck.. lees nu pas die 6x.. .ik heb alles ja/nee gedaanMAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:11:
@mr.paaJ @NLRev0lution Nou, als we dan toch over tracks gaan praten:HIER STEMMEN VOOR JE TRACKS!!!!
Let op: 6x ja aankruisen en 2x nee. Staat een track er niet tussen, mag je die onderaan invullen (en kruis je dus maar 5x iets aan bij de eerdere tracks).
@Richard117 Als je er nou wel voor zorgt dat je het tijden-formulier invult, dan hoop ik in ieder geval jou komend seizoen wel op de baan te zienHier klikken voor het formulier
Probleem dat je met die auto's ze eigenlijk allemaal moet testen op verschillende tunes om te kijken of ze uberhaubt bij elkaar zitten. Ik heb 2 races gedaan met die early sport, het verschil in bochtenwerk en rechte stukken was vaak te groot om die dingen gelijk te houden, binnen touring en GT3 (of hoger) liggen die cijfers standaard al stuk dichter op elkaar.Richard117 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:43:
Goed, Forza had er beter aan gedaan om meer auto's in specifieke classes te hebben, de enige 2 series die echt dicht op elkaar zitten zijn de SuperV8 en Nascar/Indy, omdat daar een compleet veld in het spel zit. De rest is meer een 'ach het zit redelijk op elkaar dus we doen ze daar maar bij' klasse en vrij moeilijk allemaal gelijk aan elkaar te krijgen.
[ Voor 46% gewijzigd door SinergyX op 23-01-2018 17:55 ]
Wie stemt er nou nee op COTA???
Ik heb nog even een vraag over de "stock" T10 setup, aangezien ik de wagens al in mijn garage heb met homologation parts moet ik dus als ik wil testen zorgen dat de homologation parts eraf zijn?
Komen er nog 1 of meer testsessie(s) de komende tijd waaraan iedereen die wil kan meedoen,gewoon om even te kijken hoe het gaat?
Komen er nog 1 of meer testsessie(s) de komende tijd waaraan iedereen die wil kan meedoen,gewoon om even te kijken hoe het gaat?
IkPhusebox schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:53:
Wie stemt er nou nee op COTA???
Dat is toch juist de uitdaging? Een auto samenstellen die een compromis is voor het hele seizoen of juist volledig gokken op zijn kwaliteiten op 1 specifiek circuit (dan moet van auto wisselen gedurende het seizoen natuurlijk niet toegestaan zijn).SinergyX schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:45:
[...]
Fuck.. lees nu pas die 6x.. .ik heb alles ja/nee gedaan
[...]
Probleem dat je met die auto's ze eigenlijk allemaal moet testen op verschillende tunes om te kijken of ze uberhaubt bij elkaar zitten. Ik heb 2 races gedaan met die early sport, het verschil in bochtenwerk en rechte stukken was vaak te groot om die dingen gelijk te houden, binnen touring en GT3 (of hoger) liggen die cijfers standaard al stuk dichter op elkaar.
Goed, Forza had er beter aan gedaan om meer auto's in specifieke classes te hebben, de enige 2 series die echt dicht op elkaar zitten zijn de SuperV8 en Nascar/Indy, omdat daar een compleet veld in het spel zit. De rest is meer een 'ach het zit redelijk op elkaar dus we doen ze daar maar bij' klasse en vrij moeilijk allemaal gelijk aan elkaar te krijgen.
Daarom heb ik ook op circuits als Bathurst en de Nordschleife gestemd, daar moet je ook een keuze maken tussen topsnelheid, grip of een compromis
Ik ben eigenlijk wel voor het vastleggen van 1 auto voor het hele seizoen. Beetje onzin dat je tussendoor mag switchen. Tenzij iemand anders met je van team wil ruilen 😉
Voegt voor mij wat meer realisme toe.
Voegt voor mij wat meer realisme toe.
SinergyX schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:45:
[...]
Fuck.. lees nu pas die 6x.. .ik heb alles ja/nee gedaan

@SinergyX @skreppiedoe @NLRev0lution Even opletten, ondanks dat het volgens mij al een paar keer half besproken is: je kan testen voor jezelf met het huren van de betreffende auto maar die mag je niet downtunen. Of je moet 600K aan credits uitgeven, dan kan je alle betreffende auto's kopen (met STOCK of HOMOLOGATION) parts.
Als je de auto hebt, in je hoofdmenu deze selecteren (instappen dus), dan naar Tuning gaan en daar kan je onder Homologation de extra onderdelen eraf halen. Hierna is de auto alleen te gebruiken in Free Play. We rijden dus met "Stock" spullen erop; ongeacht of je deze auto's kan tunen, dat halen we er ook weer af in de race-lobby.
Het is even verwarrend maar omdat deze auto's juist heel tune-baar zijn en dus mogelijk onvriendelijk voor een aantal rijders (want die kunnen/willen niet tunen), houden we dus alles stock. En hierdoor zijn de verschillen tussen elke auto erg klein. Zoals @Richard117 aangeeft; op een baan als Bathurst moet je echt gaan oefenen welke auto het fijnste rijdt voor jezelf terwijl op relatief gladde track zoals Silverstone je sommige auto's meteen kan uitsluiten.
[ Voor 65% gewijzigd door MAX3400 op 23-01-2018 19:10 ]
Ben wel benieuwd of ik straks de enige ben die voor Bathurst heeft gestemd
Oh wacht...
Mijn 2x nee heb ik op beide Dubai tracks gedaan, wat een gigantisch gedrocht van 'racebaan' is dat zeg
Oh wacht...
Richard117 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:37:
[...]
Daarom heb ik ook op circuits als Bathurst en de Nordschleife gestemd, daar moet je ook een keuze maken tussen topsnelheid, grip of een compromis

Mijn 2x nee heb ik op beide Dubai tracks gedaan, wat een gigantisch gedrocht van 'racebaan' is dat zeg

[ Voor 44% gewijzigd door Jordy8 op 23-01-2018 19:14 ]
Doe ik iets niet goed?MAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:03:
[...]
@SinergyX @skreppiedoe @NLRev0lution Even opletten, ondanks dat het volgens mij al een paar keer half besproken is: je kan testen voor jezelf met het huren van de betreffende auto maar die mag je niet downtunen. Of je moet 600K aan credits uitgeven, dan kan je alle betreffende auto's kopen (met STOCK of HOMOLOGATION) parts.
Als je de auto hebt, in je hoofdmenu deze selecteren (instappen dus), dan naar Tuning gaan en daar kan je onder Homologation de extra onderdelen eraf halen. Hierna is de auto alleen te gebruiken in Free Play. We rijden dus met "Stock" spullen erop; ongeacht of je deze auto's kan tunen, dat halen we er ook weer af in de race-lobby.
Ben ik de enige die voor één vaste auto is, door de spelers zelf te kiezen aa het begin? Je kiest er dus een voor het seizoen en daar moet je het mee doen. Op de ene baan misschien een voordeel en elders niet. Dan heb je tenminste ook vooraan misschien nog eens een verrassing omdat iemand een gok heeft genomen op een type auto.
Maakt het hele testen per baan welke auto goed is ook minder nodig en tijdrovend.
Maakt het hele testen per baan welke auto goed is ook minder nodig en tijdrovend.
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 23-01-2018 20:17 ]
Ja en nee. Heb je uberhaubt al gereden met de gekozen klasse? Nee? Doen! dan zal je zelf ondervinden dat het verschil dusdanig minimaal is dat het vrij weinig uitmaakt.Phusebox schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:55:
Ben ik de enige die voor één vaste auto is? Je kiest er dus een voor het seizoen en daar moet het mee doen. Op de ene baan misschien een voordeel en elders niet. Dan heb je tenminste ook vooraan misschien nog eens een verrassing omdat iemand een gok heeft genomen op een type auto.
Des te meer reden om één keuze te maken. Tenminste (hopelijk) wat variatie en niet straks per race dan een heel veld Chevy en de race erna een heel veld BMW etc.NLRev0lution schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:01:
[...]
Ja en nee. Heb je uberhaubt al gereden met de gekozen klasse? Nee? Doen! dan zal je zelf ondervinden dat het verschil dusdanig minimaal is dat het vrij weinig uitmaakt.
Heb alleen tijdens de single player met de BMW en Mercedes A gereden. Andere vind ik allemaal lelijk dus daar wil ik niet in gezien worden 😂
Juist omdat het verschil zo weinig is zou je de keuze aan de bestuurder kunnen latenPhusebox schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:04:
[...]
Des te meer reden om één keuze te maken. Tenminste (hopelijk) wat variatie en niet straks per race dan een heel veld Chevy en de race erna de heel veld BMW etc.
Heb alleen tijdens de single player met de BMW en Mercedes A gereden. Andere vind ik allemaal lelijk dus daar wil ik niet in gezien worden 😂
[ Voor 13% gewijzigd door NLRev0lution op 23-01-2018 20:08 ]
De keuze is ook aan de bestuurder. Ik kies bijvoorbeeld de BMW, jij de Chevrolet weer iemand anders de Honda maar daar zit je dus wel het hele seizoen aan vast.NLRev0lution schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:06:
[...]
Juist omdat het verschil zo weinig is zou je de keuze aan de bestuurder kunnen laten, zoals je zelf ook aangeeft overigens: "Tenminste (hopelijk) wat variatie en niet straks per race dan een heel veld Chevy en de race erna de heel veld BMW etc. "
Was ik zo onduidelijk?
Nee, ik snap je primaPhusebox schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:16:
[...]
De keuze is ook aan de bestuurder. Ik kies bijvoorbeeld de BMW, jij de Chevrolet weer iemand anders de Honda maar daar zit je dus wel het hele seizoen aan vast.
Was ik zo onduidelijk?
Dit topic is gesloten.