[Multi] FM7 GoT Racing League Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 26.224 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik heb hem eindelijk aan de praat. Draait wel lekker gelukkig! Ik ga vanmiddag die Mx5 eens een rondje geven, maar eerst wat career dingen doorlopen en buiten van het lekkere weer genieten. Is er een testronde vanmiddag? Dan probeer ik erbij te zijn.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 20:42
Ik heb hem ook net gekocht en wil ook wel eens mee gaan rijden, gamebifi is gamertag

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben nu online om ff te testen. Stuur me een bericht op XBL als je wil meerijden.

@bifi_G60 lees even de startpost en tweede post door; startnummer en gamertag nodig 😀

/Edit: testsessie voorbij. Goed gereden met @timmie271 en op sommige tracks minder dan 0.5s tussen elkaar. Ziet er goed uit als we met een startgrid van 10+ deelnemers lekker close kunnen racen.

[ Voor 72% gewijzigd door MAX3400 op 14-10-2017 14:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik zal mooi hekkensluiter zijn dan, net een 1.48.774 gehaald. Maar dit was met 5 rondes plus wennen aan de baan. De snelle bocht.net voor het rechte stuk voor de corkscrew moet je schijnbaar remmen.. in een.andere game kon het altijd met alleen liften. Daarnaast valt er nog tijd te winnen net na de corkscrew en de laatste bocht.

[ Voor 13% gewijzigd door darkkingll op 14-10-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UnstoppabuII / 99

Stel dat je een race mist: kun je dan alsnog een tijd neerzetten ofzo en die uploaden? Zou wel leuk zijn. Heb zelf een vrouw, een nieuw huis en binnenkort een kind. Dus echt veel tijd is er niet, zal natuurlijk wel mijn best doen om er te zijn. Durf nu al te zeggen dat ik elke zaterdag sowieso niet red :)

Have fun en cu ingame!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@darkkingll Geen zorgen maken over hekkesluiter; vandaag echt gezien dat als je geconcentreerd rijdt, alsnog fouten kan maken. Het wordt dus meer consistent rijden met de auto en daarmee lekker naar voren komen.

@possimpible Nee, dan hadden we beter een hotlap-competitie kunnen opzetten; je had wel door dat elke race ongeveer 2 uur in beslag neemt?

Over racen/tijden gesproken; er waren een paar mensen die het weekend juist minder tijd zouden hebben dan doordeweeks? Maar om een beetje vooruit te plannen, lijkt het me wel zinvol om data in te vullen zodat we allemaal weten wanneer we wel/niet tijd hebben om te rijden.

Dinsdag / donderdag / zaterdag? In alle gevallen, begintijd 20:30 of 21:00 en hierdoor zijn we ongeveer anderhalf tot 2 uur bezig (sprintrace, even 5 minuten toilet/drinken/roken, main race).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01

Yaz

Ik doe graag mee.

Yaznl / 42 (als die er nog is, verder maakt het mij niet uit.).

Gamertag: YazNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaz schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:05:
Ik doe graag mee.

Yaznl / 42 (als die er nog is, verder maakt het mij niet uit.).
En verwerkt in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

MAX3400 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:44:
Boodschappenlijstje:
Engine
-Sport Camshaft
-Street Valves
-Sport Flywheel

Platform & Handling
-Sport Brakes
-Sport Springs
-Sport Front Anti Rollbar
-Sport Rear Anti Rollbar
-Race Chassis
-Sport Reduction

Drivetrain
-Sport Clutch
-Sport Transmission
-Race Driveline
-Race Diff

Tires
-Sport Tire
-Front Width 225/35R18
-Rear Width 255/30R18
-Sport Rims / Enkei RPF1
-Front Size 225/35R18
-Rear Size 255/30R18

Aero
-Front Race Bumper

Als je bovenstaande op je 2016 MX5 monteert, moet je dus dezelfde setup krijgen als degene die ik had geupload op FM7. Het voordeel is nu wel dat je de auto zelf mag tunen dus zaken als bandenspanning etc. kan je nu aanpassen. Let op: koop eerst de andere velgen want in sommige gevallen kan je anders niet de grootte/breedte van je banden aanpassen!

@Unigo Ik zal de regelgeving even aanpassen omtrent bochten & gras maar sommige tracks hebben gras naast/in bochten liggen en daardoor is het soms lastig te forceren dat je daar niet overheen kan. Homestead is zo'n baan waar veel gras ligt maar ook Virginia.

Verder zal ik zometeen even de hoge hoed met een aantal briefjes vullen en een race-schema opstellen wat dan weer wordt verwerkt in de eerste posts. Dan zijn we een stukje verder qua informatie en kan je je gaan voorbereiden op de races.
Race-schema aangepast en definitief. We rijden per track 2x, zeg maar een sprint race en een full race. In alle gevallen staat Friction Assist OFF maar Tire & Fuel in ON.
Publiceer anders deze setup met standaard tune. Dan kan iedereen makkelijk eenzelfde auto pakken en zelf naar believen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaz schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:09:
[...]

Publiceer anders deze setup met standaard tune. Dan kan iedereen makkelijk eenzelfde auto pakken en zelf naar believen aanpassen.
De setup staat al online en is te vinden op creator OctagonQontrol met de zoekwoorden GoT MX5; er is verder zeer weinig aan te passen aan deze setup want ze worden locked gepubliceerd. Als je je auto zelf samenstelt, kan je nog iets doen aan bandenspanning, final drive, front downforce. Meer dan dat zit er eigenlijk niet in.

Met alle nuance; timmie271 en ik rijden beiden erg verschillend in lijnen en skills maar de auto is standaard zo close, dat op sommige tracks we dus binnen 0.5s van elkaar zaten. De grote verschillen qua winnen/verliezen lijken zometeen te komen van het vloeiend kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:12:
[...]
Met alle nuance; timmie271 en ik rijden beiden erg verschillend in lijnen en skills maar de auto is standaard zo close, dat op sommige tracks we dus binnen 0.5s van elkaar zaten. De grote verschillen qua winnen/verliezen lijken zometeen te komen van het vloeiend kunnen rijden.
Netjes! Kunnen jullie aangeven of er een beetje te draften valt met de MX5? Indien je dan iemand bij kan houden kan het lekker spannend worden :)!

Heb zojuist nog even @Laguna Seca gereden en mijn snelste ronden is momenteel 1:43:006, er zitten nog een paar foutjes in. Gok dat 1:42:850 wel mogelijk moet zijn >:)

Heb een rondje opgenomen en op mijn Xbox Feed geplaatst: https://account.xbox.com/en-us/Profile?Gamertag=Stoksbrood

Edit: Het is een 1:42:692 geworden 8)7
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/c51xmG/LG_MX5_STKSBRD.png

[ Voor 29% gewijzigd door Stoksbrood op 14-10-2017 18:57 ]

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Reflame Draften is amper mogelijk. Sterker nog, ik weet niet eens of het in multiplayer is opgenomen maar heb het niet meegekregen dat we er echt voordeel van hadden. Soms kwamen we met 7m afstand samen uit een bocht maar het was dan meer degene die het netste stuurde die op het volgende rechte stuk het hardste reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pethor
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik heb ook wel interesse om mee te doen.

Pethor / 47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Doordeweeks kan ik sowieso in de avonduren. Sweekends heb ik ook mijn bijbaan(ben aan het afstuderen).
Ik heb net een testmonitor binnen, de game lijkt soepel te lopen op de native resolutie van die.monitor dus ik heb er zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ooh was ik vergeten :)
SinergyXL / 61

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
MAX3400 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 12:43:
Ik ben nu online om ff te testen. Stuur me een bericht op XBL als je wil meerijden.

@bifi_G60 lees even de startpost en tweede post door; startnummer en gamertag nodig 😀

/Edit: testsessie voorbij. Goed gereden met @timmie271 en op sommige tracks minder dan 0.5s tussen elkaar. Ziet er goed uit als we met een startgrid van 10+ deelnemers lekker close kunnen racen.
[b][message=52890477,noline]gamebifi is gamertag
:-)

startnummer maakt me niet zo veel uit (kan je je eigen startnummer in game instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle extra startnummers verwerkt in de startpost :)

@bifi_G60 Er was besproken dat een startnummer handiger is; niet iedereen rijdt met namen in beeld en als je toevallig heel snel iemand inhaalt of het ergens niet mee eens bent, dan is het handiger om een nummer te onthouden dan een gamertag. Ik wil je best een random nummer geven maar je zal 'm zelf moeten verven op de auto waarmee je aan de start komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bifi_G60
MAX3400 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 20:34:
Alle extra startnummers verwerkt in de startpost :)

@bifi_G60 Er was besproken dat een startnummer handiger is; niet iedereen rijdt met namen in beeld en als je toevallig heel snel iemand inhaalt of het ergens niet mee eens bent, dan is het handiger om een nummer te onthouden dan een gamertag. Ik wil je best een random nummer geven maar je zal 'm zelf moeten verven op de auto waarmee je aan de start komt :)
Ah ok, volgens mij was 78 nog niet in gebruik geef mij die dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bifi_G60 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:03:
[...]

Ah ok, volgens mij was 78 nog niet in gebruik geef mij die dan maar
Done & thank you :)

Het is een flinke lijst aan het worden van mensen die graag willen rijden. Heel fijn om te zien dat er toch voldoende animo is ondanks sommige negatieve posts/bevindingen over het spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:11:
[...]
Heel fijn om te zien dat er toch voldoende animo is ondanks sommige negatieve posts/bevindingen over het spel zelf.
Aanvulling over de negativiteit om Forza 7 heen, heb ik het volgende gepost op een review;
Men is over microtransacties aan het klagen terwijl alles ook gewoon met de ingame currency gekocht kan worden…

Dat loot boxes idee vind ik ook niet erg. In tegenstelling tot de voorgaande games kreeg je alleen per level een reward (uitzondering op Horizon door rewards met Skillpoints). Alle extra zaken (de boxes) zijn voor mij extra.

Het enige wat ik momenteel jammer vind, is dat het "moeilijker" is om een stock auto persoonlijk te tunen omdat het spel zelf dit steeds maar weer voor je blijft doen. Enige manier is een stock auto kopen en aan de eisen voldoen (maximale bandbreedte, max power, etc.).

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Reflame En dat gedoe omtrent tuning is de reden dat ik dus prive wil gaan racen met een goede groep Tweakers. Kan je tenminste in overleg een auto buiten alle regels in elkaar flansen en een aantal tracks afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:49:
@Reflame En dat gedoe omtrent tuning is de reden dat ik dus prive wil gaan racen met een goede groep Tweakers. Kan je tenminste in overleg een auto buiten alle regels in elkaar flansen en een aantal tracks afwerken.
Props daarvoor _/-\o_ haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:27
Startnummer had ik nog niet doorgegeven. Doe mij maar nummer 86
Gamertag: Mavi1986

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
MAX3400 schreef op Friday 6 October 2017 @ 18:56:
[...]

Je zal nog opkijken hoeveel racers 40+ zijn in Forza.

* MAX3400 is ook al 41

@Mavi86 @Cuqebaqer De bedoeling is ook om 1 dezelfde auto voor iedereen te prepareren. Natuurlijk heb je zelf nog enige vrijheid maar de auto (merk & type) alsmede de upgrades moeten voor iedereen gelijk zijn.
* TheVMaster is ook 41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:03
Ik doe ook graag mee. :)F

GT: drdreey1976
Nr. 156

CU on track.

Upd.
Auto en tune gekocht, fijne tune, lekker stabiel.
Net 3 rondjes gereden en 1:43 hoog, vanaaf is ff echt voor gaan zitten als de kippen op stok zijn. ;)
Nu alweer leuk leuk.

[ Voor 56% gewijzigd door dr_dreey op 15-10-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb mn eerste 2 liveries redelijk af, zitten behoorlijk wat bugs in liveries, ze hebben weinig gedaan toc fm6. 1 is mn standaard sumopower versie, de ander ben ik meerdere kleurensets aan het maken, zoeken op mn gt sinergyxl, op verzoek kan ik er wel ander nummer op plakken.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:17
Wil ook graag mee doen! Hoop dat ik nog op tijd ben.

Chabio / 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*O* Al 21 deelnemers; dat gaat goed zo....

Startnummers in de eerste post weer aangevuld waar nodig.

He, wat een toeval; de 8H op Laguna Seca is bezig!!

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 15-10-2017 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-10 15:44
Ik had eerder gezegd dat ik mee wilde doen maar nog niet mijn gamertag en startnummer gepost. Ik zou graag startnummer 3 willen en mijn gamertag is Lappiehero.
Beste rondetijd die ik heb gehaald op mazda met de mazda is nu 1:49,3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@lappiehero zal het zometeen updaten als ik weer bij een pc ben tenzij @Cuqebaqer me voor is 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:03
@MAX3400
Misschien moet je de verwijzing naar je tune ook even in de startpost vermelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17
Ik ben ook even bezig geweest met een livery.
Resultaat: https://imgur.com/a/avqSh

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:27
Ohja kwa data / racetijden.
Ik kan opzich altijd wel. Behalve donderdags. Niet dat jullie perse voor mij de boel om hoeven gooien maar mocht het mogelijk zijn niet op donderdag te rijden ben ik blij.:)

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dr_dreey schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:15:
@MAX3400
Misschien moet je de verwijzing naar je tune ook even in de startpost vermelden
Tweede post zal aktuele info bevatten van huidige seizoen tune, kalender etc. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-09 09:36
Ik ben ook weer up and running met Forza deze week. Was een beetje druk op het werk de afgelopen dagen dat is gelukkig voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of ik me nog kan aanmelden (en of ik echt genoeg tijd ga hebben maar ga mn best doen) maar ik doe graag mee: NLRev0lution / 43

edit: ik speel overigens op pc..

[ Voor 11% gewijzigd door NLRev0lution op 16-10-2017 09:33 ]

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@NLRev0lution Er staan nu 23 man in het lijstje en er kunnen er 24 mee doen zover ik weet :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 14:19
Ik meld mij graag aan voor de reservelijst ;)
Generationq87 / 36

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@NLRev0lution @mannetje19 Verwerkt in de startpost.
Reflame schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:34:
@NLRev0lution Er staan nu 23 man in het lijstje en er kunnen er 24 mee doen zover ik weet :)!
Ja & nee... Bij veel aanloop is het misschien beter om in 2 lobbies te rijden.

Voordelen:
- meer ruimte op de baan
- minder crashes tussen rijders
- stabielere lobbies (hopelijk)

Nadelen:
- mogelijk grote verschillen in ervaring

Toevallig had ik het er gisteren thuis al over; wat nu als er meer dan 24 man mee wil doen? Nou, daar kwam ik ongeveer op de volgende oplossing:
  • race-avond 1 verdelen we de deelnemers random over meerdere lobbies (zeg even 14 en 14)
  • de 7 langzaamste per lobby (dus totaal 14) rijden op race-avond 2 in 1 lobby; hetzelfde geldt voor de 7 snelsten per lobby (ook 14 totaal)
  • dit doen we dan voor elke volgende race-avond; hierdoor is er grote kans dat je steeds met andere mensen rijdt
  • ook is het een incentive om nog vloeiender te leren rijden; zowel bochtenwerk als inhalen en hierdoor te promoveren/degraderen, als je het zo kan noemen
  • Ik zit alleen met de puntentellingen; hier moet nog een ideetje voor komen want bij 24+ deelnemers zijn er altijd 2 winnaars, zeg maar
Let wel: op geen enkele manier wil ik dus lobby A als "snelle jongens" aanwijzen en lobby B als "achterblijvers"; door het wisselen van rijders per lobby, krijgen sommige rijders meer concurrentie en kunnen andere rijders zich beter aanpassen en hoger eindigen.

Dit houdt mogelijk (!!!) wel in dat als de puntentelling duidelijk is en er aan het eind van het seizoen meerderen met hetzelfde aantal punten zijn, dat er dan een shoot-out komt in een beperkte lobby.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 16-10-2017 10:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 11:49
Ik ben niet zo heel handig en creatief, maar ook ik heb wat verf op een auto gekwakt :)

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4508/37647731346_6cd9152a9f_o.jpg

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ziet er fancy uit, @Richard117 :)

Ben zelf nog minder creatief; heb zwarte velgen, matblauwe body en een carbon motorkap.

Aangepast race-schema omdat niet iedereen altijd lijkt te kunnen

Semester 1 - FM7 GoT Racing League

DatumTrack
zaterdag 4 november 2017 20:30Mazda Laguna Seca (9 & 18 laps)
vrijdag 17 november 2017 20:30Yas Marina Corkscrew (6 & 12 laps)
donderdag 30 november 2017 20:00Long Beach Full (9 & 18 laps)
woensdag 13 december 2017 20:00Watkins Glen Full (5 & 11 laps)
zaterdag 6 januari 2018 20:30Road Atlanta Full (7 & 14 laps)
vrijdag 19 januari 2018 20:30Indianapolis GP (8 & 16 laps)

Dit is vrij definitief; katholieke feestdagen (kerst), eventueel Sinterklaas en oud&nieuw zijn rekening mee gehouden. Bij gebrek aan inzicht (my bad), geen rekening kunnen houden met dance-events, oorlog met Noord-Korea, (kinder-)vakanties, etc.

[ Voor 81% gewijzigd door MAX3400 op 16-10-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bezig met de livery en al wat aan het proefrijden met de tun van octagonqontrol: leuke wagen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 11:49
Ai dat is jammer van die kalender. Dan ga ik mijn plekje op de deelnemerslijst afstaan aan iemand anders. Alle races zijn namelijk in mijn late diensten, alleen de race van 6 Januari kan ik mee doen. Dan kan er beter iemand die er wel elke race bij kan zijn op de deelnemerslijst staan ;)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mij graag aanmelden.

Gamertag: Y0J1MB0S4N
Startnummer: 27

Ik speel op de Xbox.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2017 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
MAX3400 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:42:
@NLRev0lution @mannetje19 Verwerkt in de startpost.

[...]

Ja & nee... Bij veel aanloop is het misschien beter om in 2 lobbies te rijden.

Voordelen:
- meer ruimte op de baan
- minder crashes tussen rijders
- stabielere lobbies (hopelijk)

Nadelen:
- mogelijk grote verschillen in ervaring

Toevallig had ik het er gisteren thuis al over; wat nu als er meer dan 24 man mee wil doen? Nou, daar kwam ik ongeveer op de volgende oplossing:
  • race-avond 1 verdelen we de deelnemers random over meerdere lobbies (zeg even 14 en 14)
  • de 7 langzaamste per lobby (dus totaal 14) rijden op race-avond 2 in 1 lobby; hetzelfde geldt voor de 7 snelsten per lobby (ook 14 totaal)
  • dit doen we dan voor elke volgende race-avond; hierdoor is er grote kans dat je steeds met andere mensen rijdt
  • ook is het een incentive om nog vloeiender te leren rijden; zowel bochtenwerk als inhalen en hierdoor te promoveren/degraderen, als je het zo kan noemen
  • Ik zit alleen met de puntentellingen; hier moet nog een ideetje voor komen want bij 24+ deelnemers zijn er altijd 2 winnaars, zeg maar
Let wel: op geen enkele manier wil ik dus lobby A als "snelle jongens" aanwijzen en lobby B als "achterblijvers"; door het wisselen van rijders per lobby, krijgen sommige rijders meer concurrentie en kunnen andere rijders zich beter aanpassen en hoger eindigen.

Dit houdt mogelijk (!!!) wel in dat als de puntentelling duidelijk is en er aan het eind van het seizoen meerderen met hetzelfde aantal punten zijn, dat er dan een shoot-out komt in een beperkte lobby.
Mijn voorkeur heeft 1 lobby met een reserve lijst. Ik vermoed dat elke race wel een aantal deelnemers zich af moet melden. Echter als de lijst nog veel groter word zullen we wel moeten verdelen.

[ Voor 198% gewijzigd door Cuqebaqer op 16-10-2017 20:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn WIP :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FgJBCiJEgS2p9FFQWZaGC6oH/full.png

En heb nog een meer generieke, in 3 kleurtjes, mocht er iemand eentje willen (of andere kleurenset), kan ik hem nog wel wat customizen (naam/nummer etc).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J7rl7KTqytMs7m7bPnlhtMCr/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jy6O65WikfAP1MO6z4RmjSGN/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GcJow41014QmjCDaaSpdYYua/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutjebroeker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:19
Druk aan het oefenen met @lappiehero zojuist m'n snelste tijd neergezet 01:47.835. Denk wel dat er wat chashes moeten gebeuren voordat ik op het podium eindig, maar ik heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er een aantal van hier even toegevoegd, voel je vrij om dat ook te doen. Oefen vooral even! Dan weet ik of ik in de buurt komt :p

Fijne tune overigens @MAX3400. Rij er nu een 1:44.1 1:43.5 mee op Laguna Seca (al jaren een favo circuit van me)

[ Voor 31% gewijzigd door NLRev0lution op 16-10-2017 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cuqebaqer schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:17:
[...]

Mijn voorkeur heeft 1 lobby met een reserve lijst. Ik vermoed dat elke race wel een aantal deelnemers zich af moet melden. Echter als de lijst nog veel groter word zullen we wel moeten verdelen.
Laten we dat voor de eerste race proberen en kijken of er tot die tijd nog aanmeldingen komen.

Heb wel gemerkt dat Private Lobbies toch nog wat instabiel waren (in ieder geval afgelopen week) waardoor random disconnects plaatsvonden en er mensen gewoon random naar hun Xbox Home werden getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
MAX3400 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:20:
[...]

Laten we dat voor de eerste race proberen en kijken of er tot die tijd nog aanmeldingen komen.

Heb wel gemerkt dat Private Lobbies toch nog wat instabiel waren (in ieder geval afgelopen week) waardoor random disconnects plaatsvonden en er mensen gewoon random naar hun Xbox Home werden getrapt.
Misschien wachten op de grote update met de auction house en alle forzathon updates. Ik zag voor de release ook screenshots van een multiplayer league menu misschien is dat ook wel wat. Maar ik vermoed dat die grote update al wel uit is voor de geplannde start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 11:43
Cuqebaqer schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:52:
[...]

Misschien wachten op de grote update met de auction house en alle forzathon updates. Ik zag voor de release ook screenshots van een multiplayer league menu misschien is dat ook wel wat. Maar ik vermoed dat die grote update al wel uit is voor de geplannde start.
Wanneer komt die update voor de auction house eigenlijk?

@timmie271 wilt graag tegelijk met @MAX3400 het spel uitspelen O-)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Ik ben nu aan het tunen maar het viel me op dat door de gekozen onderdelen je bepaalde tuning opties niet had. Nu wil ik even zeker weten dat dit correct is en niet dat ik een suffe fout maak. Ik mis bijvoorbeeld de mogelijkheid om mijn band in te stellen (camber enzo) evenals mijn schokdemper instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Yaz Correct; juist om te kijken of er voldoende ervaring op de baan is (qua skills) wilde ik geen enorme verschillen in tuning. Niet iedereen snapt hoe camber, caster & rebound werkend in een off-camber bocht.

Uit mijn hoofd: bandenspanning, final drive, front downforce & differentieel is aan te passen op de MX5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

MAX3400 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:36:
@Yaz Correct; juist om te kijken of er voldoende ervaring op de baan is (qua skills) wilde ik geen enorme verschillen in tuning. Niet iedereen snapt hoe camber, caster & rebound werkend in een off-camber bocht.

Uit mijn hoofd: bandenspanning, final drive, front downforce & differentieel is aan te passen op de MX5.
Ik snap er zelf ook weinig van. Althans, ik weet hoe het werkt maar ik vind dat het spel je te weinig helpt om goed inzicht te krijgen. Dus ik vertrouw veel op een tuning calculator en ga vanaf daar verder. Speel dan voornamelijk met de banden, vering enzo. Gear ratios zijn mij een stap te ver.

edit: Is er al een xbox club trouwens? Daar kunnen we ook de agenda op bijhouden volgens mij plus een competitie starten.

[ Voor 7% gewijzigd door Yaz op 18-10-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
@timmie271 Ik hoop dat die AH update snel komt maar heb geen idee.

@MAX3400 Ik vind het een puike job met deze onderdelen. Het betaald nu uit aan de auto te schroeven en te testen echter word het geen univesitaire job en blijft het eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er overigens ergens een leaderboard die je kan raadplegen? Of kan je die alleen zien na een race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLRev0lution schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:26:
Is er overigens ergens een leaderboard die je kan raadplegen? Of kan je die alleen zien na een race?
Leaderboard is hoogstens na de race ergens. En dan ook alleen nog maar in Career Mode, volgens mij.

Dus als je tijden van anderen wil vergelijken met de MX5; bad luck ;)
Yaz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:39:
[...]

edit: Is er al een xbox club trouwens? Daar kunnen we ook de agenda op bijhouden volgens mij plus een competitie starten.
Die is er nu wel; dank voor de hint...

Iedereen in de startpost heeft ook een invite ontvangen :P

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 18-10-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff 10 rondjes laguna seca geoefend: 18:58.188 beste ronde 1:49.835. Misschien leuk om hier ff rekening mee te houden qua indeling van de groepen (geen idee of ik snel of langzaam ben natuurlijk :+ ). Lijkt me leuk om met mensen met ongeveer dezelfde snelheid te racen :)

Wel grappig, reed met 3 VIP mods, omdat ik dacht: lekker voor de CR. Klik ik op 'next race' crashed de game... Geen CR bonus, maar wel 3 VIP mods met een -1 charge... Blij dat ik al genoeg credits heb doordat de game eerst die glitches had.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2017 13:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job115
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 17:14
NLRev0lution schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:26:
Als je bij freeplay naar tracks gaat, dan op Y drukt krijg je van de gekozen track alle layouts te zien en hier kan je met X naar de leaderboards van de klasse waar je op dat moment in zit. Alleen volgens mij valt de MX5 niet binnen de homologatie klasse dus staat die op de 'any' leaderboards.

Maar mocht je een richttijd willen, 1.39s zijn mogelijk

Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

job115 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:36:
[...]
Maar mocht je een richttijd willen, 1.39s zijn mogelijk
Ik zou graag weten hoe :D En dan iets gerichter als "steeds iets sneller zijn!". Instructie over hoe je de bochten aan moet snijden, wanneer remmen en gas geven.. Ik heb zelf het idee van mezelf dat ik "maar wat doe".

Dus mochten er generieke suggesties zijn, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:04:
[...]

Ik zou graag weten hoe :D En dan iets gerichter als "steeds iets sneller zijn!". Instructie over hoe je de bochten aan moet snijden, wanneer remmen en gas geven.. Ik heb zelf het idee van mezelf dat ik "maar wat doe".

Dus mochten er generieke suggesties zijn, graag :)
Afbeeldingslocatie: http://www.teamjuicyracing.com/resources/trackmaps/laguna.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

_/-\o_

Maar hoe moet ik nu ooit bocht 1 nemen!?!? :+
Heb je hier een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
Ben het niet helemaal eens met de track guide van @MAX3400 . Maar dat zal voornamelijk komen doordat de kerbs iets beter te gebruiken zijn in Forza dan in het echt (neem aan dat dit geen track guide is voor een spel) maar voor de rest eens.

Wat ook nog kan helpen is schakelen op manual with clutch te zetten. Is sneller dan manual without clutch, en als je clutch op A zet ook nog vrij simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:10:
[...]

_/-\o_

Op mijn Xbox feed heb ik een ronde geplaatst, uitkomen bocht 3 wel even van de baan geweest en bij de 1 na laatste bocht de binnenkant iets teveel meegepakt maar 't geeft je een idee :)

https://account.xbox.com/en-US/Profile?Gamertag=Stoksbrood

Ps. of je gehele opmerking moet sarcastisch zijn geweest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

Reflame schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:37:
[...]

Ps. of je gehele opmerking moet sarcastisch zijn geweest 8)7
Nee. Bocht 1 miste in het plaatje. Vandaar mijn opmerking. Verder ben ik echt als een zwabber op de baan. Ik doe maar wat, het lijkt wel ergens op maar het mist net dat wat het goed zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

Nee. Bocht 1 miste in het plaatje. Vandaar mijn opmerking. Verder ben ik echt als een zwabber op de baan. Ik doe maar wat, het lijkt wel ergens op maar het mist net dat wat het goed zou maken.
Bocht 1: Andretti Hairpin. Plaatje linksboven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yaz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:10:
[...]

_/-\o_

Dat is op het plaatje "turn 2".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaz

Yaz

NLRev0lution schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:46:
[...]

Dat is op het plaatje "turn 2".
...... dus... Ik ga weer terug naar mijn hoekje en donderdagavond eens rondjes rijden op deze baan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yaz schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

Ik snijd bocht 1 aan door net iets over de witte streep links van de baan (pit markering) te gaan.
Ronde blijft netjes valide en je lijn is zo recht mogelijk, dus weinig snelheidsverlies (sturen = afremmen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meest inconsistente bocht van mij is turn 6, wat een draak.. de ene keer zowat vol gas perfect en de andere keer veel te zacht, wat ook nog wel eens gebeurd is dat je m veel te slecht instuurt en dus de exit overschiet en naast de baan beland. Verder gaat de corkscrew me nu echt beter af waar ik in voorgande forza edities er best moeite mee had. Turn 9 is ook altijd meer weer aftasten, soms verknal ik de entry waardoor je m net niet lekker pakt.

[ Voor 16% gewijzigd door NLRev0lution op 18-10-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik stel voor dat @job115 een perfect rondje rijdt maar wel met de volledige race-lijn aan; dan ziet "de rest" waar je dus andere lijnen kan rijden, wel/niet moet remmen (achterlichten) t.o.v. de rode race-lijn etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MAX3400 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:12:
Ik stel voor dat @job115 een perfect rondje rijdt maar wel met de volledige race-lijn aan; dan ziet "de rest" waar je dus andere lijnen kan rijden, wel/niet moet remmen (achterlichten) t.o.v. de rode race-lijn etc.
Doe maar niet, dan zakt de moed van de rest hier in de schoenen.. Heb al eerder met hem mogen racen maar man wat rijd ie snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:12:
Ik stem voor, kan ik zien waar mijn eigen verbeterpuntjes liggen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Reflame schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:16:
[...]

Ik stem voor, kan ik zien waar mijn eigen verbeterpuntjes liggen :+
Als zou job zelfs voor je sturen, dat je alleen maar gas/rem hoeft te gebruiken, lukt het nog niet :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Some say that after making love he bites the head off his partner, and that he was very surprised this week when he was able to pick up some remarkably cheap tickets to the Bahrain Grand Prix. All we know is he’s called the @job115

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan vraag ik me wel hoe @job115 rijd :).
Wat voor setup heb je en hoe heb je je gear afgesteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job115
Reflame schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:28:
Dan vraag ik me wel hoe @job115 rijd :).
Wat voor setup heb je en hoe heb je je gear afgesteld?
Gearing heb ik niet aangeraakt. Verder banden druk iets omlaag (Forza kan dat nog altijd niet normaal weergeven in het metrisch stelsel...), Aero voor minimaal en diff op 50/50.

Zal als ik thuis ben een clip maken van een rondje.

[ Voor 6% gewijzigd door job115 op 18-10-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
job115 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:33:
[...]

Gearing heb ik niet aangeraakt. Verder banden druk iets omlaag (Forza kan dat nog altijd niet normaal weergeven in het metrisch stelsel...), Aero voor minimaal en diff op 50/50.

Zal als ik thuis ben een clip maken van een rondje.
Jij bent dus diegene die @MAX3400 zoek rijd terwijl hij mij al zoek rijd (afhankelijk van auto en circuit :)) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job115
YouTube: FM7 - Mazda MX5 @ Laguna Seca

Niet m'n beste rondje, maar toont wel een beetje aan dat de lijn van Forza zelf er vaak vrij ver naast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job115 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:55:

Niet m'n beste rondje, maar toont wel een beetje aan dat de lijn van Forza zelf er vaak vrij ver naast zit
Ik zie gewoon de toeren door jouw clutch. Aanzienlijk verschil als je zonder clutch rijdt. Maar wel heeeel netjes en snel 😀

@timmie271 Wat had ik vorig weekend ook alweer? 41:5 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
MAX3400 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:01:
[...]

Ik zie gewoon de toeren door jouw clutch. Aanzienlijk verschil als je zonder clutch rijdt. Maar wel heeeel netjes en snel 😀

@timmie271 Wat had ik vorig weekend ook alweer? 41:5 ofzo?
Maar was geen clean lap :P was omdat je wat zand meepikte maar idd 41.5 :) mijne was 44.2 (niet clean) geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met die clutch win jij al zo 2 seconde :D

Die van mij gaat wiiieeeeee........... toeren vallen nog.. en nog meer.. whoooop.

Probleem dat ik de timer van auto-manual-clutch op m'n stuur niet kan aanpassen, die lijkt ~0.5sec te zitten en daardoor zit ik te lang hoog in de toeren.
NLRev0lution schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:04:
Wat is jullie button config dan? ik speel met controller en vind het altijd maar lastig om ook nog te gaan schakelen met zo'n controller.
Neem aan X en B, met A als clutch, dan doe je steeds combi van X/A en B/A.

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 18-10-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is jullie button config dan? ik speel met controller en vind het altijd maar lastig om ook nog te gaan schakelen met zo'n controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
X en B hier.
@MAX3400 rijd met A en B

Het is wat je zelf prettig vind. Sommige hebben het op de flippers van de elite controller..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job115
Je kan Handbrake (A) en clutch (LB) omwisselen, dan kan je met A+B (opschakelen) en A+X (terugschakelen) alles doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
job115 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:07:
[...]

Je kan Handbrake (A) en clutch (LB) omwisselen, dan kan je met A+B (opschakelen) en A+X (terugschakelen) alles doen
A ingedrukt houden en vervolgens B of X gelijktijdig indrukken?
timmie271 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:07:
[...]

X en B hier.
@MAX3400 rijd met A en B

Het is wat je zelf prettig vind. Sommige hebben het op de flippers van de elite controller..
Ik ga eens kijken of het wil lukken met mn sharq controller, zitten ook van die mooie flippertjes onder :)
Enige nadeel dan is dat de rumble niet werkt, vind ik altijd wel een fijne indicatie van hoe de auto zich gedraagd

[ Voor 45% gewijzigd door NLRev0lution op 18-10-2017 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job115
NLRev0lution schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:09:
[...]

A ingedrukt houden en vervolgens B of X gelijktijdig indrukken?
A en B/X gelijktijdig indrukken tijdens schakelen, liften van gas is niet nodig tijdens schakelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik wil me ook graag aanmelden:

Tomvzanten91 / 14

Nog even kijken welke races ik er wel of niet bij kan zijn, ik ga uiteraard proberen er zo veel mogelijk te zijn.
Na de nachtdienst maar eens even een MX-5 in elkaar sleutelen en dan na het slapen eens even wat rondjes maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar, je pakt dik 8 seconden per rondje op me, terwijl ik vrijwel overal jouw lijn hanteer... controller met auto shiften, rest uit muv abs omdat de deadzone van de remmen kut zijn op de xbox :) Lekker gereden pik!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cuqebaqer
Job Hamilton en Lewis115. Verdomme speel jij op fast forward @job115 niet normaal snel echt puik werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Zo, gisteravond voor het eerst onder de 1:47 gedoken, namelijk een 1:46.991. :) Oefening baart kunst maar zo te lezen heb ik nog veel te oefenen.
Net even snel dat filmpje bekeken, zo te zien laat ik in T2 wat tijd liggen. Ik neem die bocht namelijk een stuk wijder en voor mijn gevoel een stuk sneller. Volgens mij pak ik de turn vlak voor de tunnel(T5?) een stuk sneller dan hij doet.
Ik ga het morgenavond nog even checken, maar ik geloof dat ik de meeste bochten met een stuk meer snelheid induik.

X360 Controller met auto shift trouwens, rest(abs, tc etc) uit.

[ Voor 59% gewijzigd door darkkingll op 19-10-2017 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job115
darkkingll schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:32:
Zo, gisteravond voor het eerst onder de 1:47 gedoken, namelijk een 1:46.991. :) Oefening baart kunst maar zo te lezen heb ik nog veel te oefenen.
Net even snel dat filmpje bekeken, zo te zien laat ik in T2 wat tijd liggen. Ik neem die bocht namelijk een stuk wijder en voor mijn gevoel een stuk sneller. Volgens mij pak ik de turn vlak voor de tunnel(T5?) een stuk sneller dan hij doet.
Ik ga het morgenavond nog even checken, maar ik geloof dat ik de meeste bochten met een stuk meer snelheid induik.

X360 Controller met auto shift trouwens, rest(abs, tc etc) uit.
Momentum vast houden in de bocht is het belangrijkst, misschien dat ik daar tijd win.

Overigens, ik heb de hud op imperial staan dus de snelheid die je ziet is mph

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@job115 , net je ronde bekeken, lekkere tijd hoor :) !, ik moet me er ook weer eens op wagen al gebruik ik een stuurtje dus het timen tussen bijv. A + flipper zal ik even moeten oefenen. Hoop alleen dat mijn flipper het binnenkort niet begeeft, schakelt nu al af en toe dubbel (alleen het opschakelen/rechter flipper) :(.

Ben HEEL benieuwd hoeveel tijd het op gaat leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@darkkingll Ga in ieder leren handmatig te schakelen; desnoods zonder koppeling (dus alleen zelf op/terug schakelen); dat scheelt echt zoveeeel qua optrekken maar ook qua afremmen. De automaat schakelt soms te laat terug; je houdt dus vermogen op de aandrijfas en de auto "wil" door terwijl jij remt -> langere remweg.

Heb er zin in om nu zelf ook weer te gaan rijden; misschien vanaaf even een half uurtje de MX5 uitlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
job115 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:46:
[...]

Momentum vast houden in de bocht is het belangrijkst, misschien dat ik daar tijd win.

Overigens, ik heb de hud op imperial staan dus de snelheid die je ziet is mph
Ah, het MPH had ik nog niet gezien.. |:( Ik dacht al, met 50-60 door turn 2?? Momentum houden lukt redelijk, alleen ga ik vaak te hard de bocht in of rem ik te vroeg, wat veel tijd kost.

Zal het handmatig schakelen eens testen, eens kijken of dat ook extra scheelt.

[ Voor 7% gewijzigd door darkkingll op 19-10-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:57:
@darkkingll Ga in ieder leren handmatig te schakelen; desnoods zonder koppeling (dus alleen zelf op/terug schakelen); dat scheelt echt zoveeeel qua optrekken maar ook qua afremmen. De automaat schakelt soms te laat terug; je houdt dus vermogen op de aandrijfas en de auto "wil" door terwijl jij remt -> langere remweg.

Heb er zin in om nu zelf ook weer te gaan rijden; misschien vanaaf even een half uurtje de MX5 uitlaten.
Ik wil anders wel meedoen :) ! Mijn vriendin en ik gaan vanavond misschien andere stoelen halen voor aan de eettafel. Mochten we op tijd terug zijn of toch niet gaan, dan houd ik me aanbevolen!

Edit; Misschien dat er meer gegadigden zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Stoksbrood op 19-10-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theAlchemist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 13:21
Leuk initiatief. Ik wil me ook wel aanmelden.

Alchemist V / 33

Ik zal nog wel even flink moeten oefenen op laguna seca om iemand als job115 bij te houden. Ik weet dat een 1,39 moet kunnen zonder tuning en alleen auto clutch als assist, maar er gaat bij mij altijd wel wat significant fout in bocht 2, 3 en 6. Dus ik heb het zelf nog niet voor elkaar gekregen, laat staan dat ik het twee rondes volhou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:57:

Ik heb het gisteren geprobeerd maar ik kwam niet in de buurt van de tijden die ik op "automagisch" rij. Ik weet niet waar het aan ligt maar kwam tussen de .5 en 1 seconden te kort elke keer op de 1:43.5

Misschien dat iemand kan kijken? https://go.twitch.tv/nlrev0lution/videos/all
laatste 2 video's laten het meeste zien denk ik, liep nog even te pielen met obs instellingen in eerdere vods.

(soms vergat ik te schakelen dus dat hoeft weer niet vermeld te worden, iets met triomf gevoel na het doen van een voor mij perfecte bocht 8)7 )

Waar ik ook erg mee zat is de derde versnelling, in een aantal stukken kan je naar mijn idee de derde versnelling best wat langer maken zodat je daar wat langer in kan blijven hangen. (is dit vaag?) Iemand een idee of dat toegevoegde waarde heeft? Of is het advies om dan toch voor die ene seconden te schakelen naar 4 en dan meteen weer terug naar 3?

[ Voor 21% gewijzigd door NLRev0lution op 19-10-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job115
NLRev0lution schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:28:
[...]

Ik heb het gisteren geprobeerd maar ik kwam niet in de buurt van de tijden die ik op "automagisch" rij. Ik weet niet waar het aan ligt maar kwam tussen de .5 en 1 seconden te kort elke keer op de 1:43.5

Misschien dat iemand kan kijken? https://go.twitch.tv/nlrev0lution/videos/all
laatste 2 video's laten het meeste zien denk ik, liep nog even te pielen met obs instellingen in eerdere vods.

(soms vergat ik te schakelen dus dat hoeft weer niet vermeld te worden, iets met triomf gevoel na het doen van een voor mij perfecte bocht 8)7 )

Waar ik ook erg mee zat is de derde versnelling, in een aantal stukken kan je naar mijn idee de derde versnelling best wat langer maken zodat je daar wat langer in kan blijven hangen. (is dit vaag?) Iemand een idee of dat toegevoegde waarde heeft? Of is het advies om dan toch voor die ene seconden te schakelen naar 4 en dan meteen weer terug naar 3?
Twitch is geblokkeerd op het werk en via telefoon zie ik alleen zwart beeld, zal thuis is kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder al te veel kritiek; het valt me op dat je veel bochten niet lekker de apex meepakt of in ieder geval verder naar buiten rijdt dan @job115 En daarnaast, in sommige bochten stuur je in, gas, los, gas, los, gas... Hiermee verlies je momentum en enige stabiliteit; probeer te "leren" om in een bocht exact je gas op xx % te houden om niet je snelheid teveel te verliezen.
Waar ik ook erg mee zat is de derde versnelling, in een aantal stukken kan je naar mijn idee de derde versnelling best wat langer maken zodat je daar wat langer in kan blijven hangen.
Op de MX5 kan dat niet; dan moet je je final drive ietsjes anders zetten met 0.03 ofzo. Dan kan je per versnelling een paar km/h harder maar trek je marginaal langzamer uit de bocht.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 19-10-2017 11:46 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.