Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Nou jongens, de boycot van sw bf2 heeft dus helemaal geen zin gehad als je naar de verkopen in de uk kijkt. Want dankzij de slechte verkopen van sw bf2 heeft cod ww2 alleen maar beter verkocht waardoor Activision (een grotere evil als EA) er alleen maar rijker van is geworden.

Ben blij dat sommige mensen niet zo hypocriet zijn hier en van de game genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
Nieuwevolger schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:24:
Nou jongens, de boycot van sw bf2 heeft dus helemaal geen zin gehad als je naar de verkopen in de uk kijkt. Want dankzij de slechte verkopen van sw bf2 heeft cod ww2 alleen maar beter verkocht waardoor Activision (een grotere evil als EA) er alleen maar rijker van is geworden.

Ben blij dat sommige mensen niet zo hypocriet zijn hier en van de game genieten.
Waar haal jij vandaan dat de misverkopen van bf2 overgegaan zijn naar cod ww2? Nogal simpel om dit hypocriet te noemen. 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nieuwevolger
SCIxX schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:38:
[...]

Waar haal jij vandaan dat de misverkopen van bf2 overgegaan zijn naar cod ww2? Nogal simpel om dit hypocriet te noemen. 8)7
Dit is al terug te zien in de wekelijkse verkoop cijfers in de uk. Daar heeft cod in z'n derde week beter verkocht dan star wars in z'n eerste week. Terwijl een game in de eerste week meestal veruit het best verkoopt. En ja ik vind het ook hypocriet al mensen star wars bf2 boycotten omdat het gehyped wordt op het internet, maar dezelfde mensen kopen wel gta 5 en overwatch en als red dead redemption 2 en de nieuwe battlefield uitkomen dan zijn microtransactions voor dezelfde mensen geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
Nieuwevolger schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:44:
[...]

Dit is al terug te zien in de wekelijkse verkoop cijfers in de uk. Daar heeft cod in z'n derde week beter verkocht dan star wars in z'n eerste week. Terwijl een game in de eerste week meestal veruit het best verkoopt. En ja ik vind het ook hypocriet al mensen star wars bf2 boycotten omdat het gehyped wordt op het internet, maar dezelfde mensen kopen wel gta 5 en overwatch en als red dead redemption 2 en de nieuwe battlefield uitkomen dan zijn microtransactions voor dezelfde mensen geen probleem.
Die verkoopcijfers kan aan van alles liggen, meteen uitgaan van overloop is een flinke aanname. Tevens is de mate verkrachting die EA heeft geïntroduceerd voor veel mensen de druppel, dat betekent niet dat je geen enkele vorm van microtransacties duld. Deze luide boodschap is naar mijn mening positief, bedrijven draaien op commerciele cijfers, en des te minder commercieel interessant dit type pay2win microtransacties worden des te kleiner de kans dat ze het introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
SCIxX schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:12:
[...]

Die verkoopcijfers kan aan van alles liggen, meteen uitgaan van overloop is een flinke aanname. Tevens is de mate verkrachting die EA heeft geïntroduceerd voor veel mensen de druppel, dat betekent niet dat je geen enkele vorm van microtransacties duld. Deze luide boodschap is naar mijn mening positief, bedrijven draaien op commerciele cijfers, en des te minder commercieel interessant dit type pay2win microtransacties worden des te kleiner de kans dat ze het introduceren.
Ik vind het goed bedoeld van die mensen, maar totaal niet doordacht. Want gaan dezelfde mensen die het hards roepen om sw te boycotten ook straks roepen om red dead redemption 2 te boycotten? Nou ik weet wel zeker van niet. Star wars bf 2 was sowieso al niet z'n gehypte game als een battlefield 1 of rdr 2 om wat te noemen, dan is het ook lekker makkelijk zeggen dat je de game ook niet meer gaat halen. Dan vind ik dat je inconsequent bezig bent en ben je gewoon bezig EA te pesten en als andere het doen maakt het niks uit.

En ik zie microtransacties ook als het gene wat alle vooruit gang in de game industrie tegen houdt. Maar dat hebben wij net zo hard aan de consument te danken dan als de grote uitgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Het gaat in de UK om fysieke exemplaren, deze is 60% lager tov battlefront 1. Het moet toch een aantal jaren geleden zijn dat ik daadwerkelijk een game in een winkel heb gekocht. Ik ga altijd voor de digital download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30
Borentos schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 00:07:
Het gaat in de UK om fysieke exemplaren, deze is 60% lager tov battlefront 1. Het moet toch een aantal jaren geleden zijn dat ik daadwerkelijk een game in een winkel heb gekocht. Ik ga altijd voor de digital download.
Mja en niet iedereen die digitaal koopt, koopt in eigen land (pond is nou niet bepaald goedkoop).

Dus nee, die verkoopcijfers boeien me al sinds 2013 niet meer. Maar leuk dat sommigen er nog waarheid in zien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:03:
[...]

Wat is er anders nu dan de review versie? De punten voor de unlocks van heroes waren nog lager voor de review dan de live versie. Het daadwerkelijk kopen van crystals zal niet echt het puntverloop spelverloop van de review hebben veranderd.

Het systeem an sich werkt precies hetzelfde, dat de unlocks nu in het begin hard gaan maar dat de grind langer en langer gaat duren, zit er ook nog steeds in en dat kan iedereen zien. Progressie door middel van random cards zit er nog steeds in. Dat het spel in de hele design microtransacties aanmoedigt en we niet weten wat er gebeurt als ze weer worden toegevoegd.

Verder de matige tot slechte SP (niet heel onverwacht gezien de dramatische SP 's in BF3, BF4 en BFH). Niet zelf kunnen kiezen van de maps die je speelt, een matchmaking system wat twijfelachtig werkt bij squads met grote rankverschillen, singleplayer/arcade cooldowns, niet of nauwelijks squadplay in-game om een paar dingen te noemen.

Afhankelijk van hoeveel waarde je daar aan hecht is een 5,5 te verdedigen. Als je meer waarde hecht aan grahipcs en geluid dan zijn hogere cijfers ook wel te verdedigen.

De enige argumenten die ik uit je posts haal zijn de aanname dat het cijfer gebasseerd is 'om maar mee te lopen met de meute' en dat het unlocken in het begin in elk geval wel mee valt.

Zelf had ik echt wel zin in een lekkere casual shooter in het Star Wars universum als SW liefhebber, maar tot ze me overtuigen dat bovenstaande problemen ondergeschikt zijn aan de lol, kijk ik de kat uit de boom. Nog even geheel los van P2W (wat er per defintie niet in thuis hoort) en even aannemende dat ze dat idd op gaan lossen.

Kan je niet iets dieper op de game ingaan waarom bovenstaande punten ondergeschikt zijn?
Nee niet echt nee, je hebt al aangegeven het spel zelf niet eens aangeraakt te hebben. Daar hoef ik dus geen discussie over mee in te gaan, je mening is gebaseerd op wat andere je vertellen.

Ik ga weer lekker genieten van BF2, Doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
cowbell schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:20:
Kan ik in Starfighter Assualt nog Rockets vermijden als ik “rol” uitschakel?
Je kan altijd wel rockets vermijden mits je blijft bewegen!

Je kunt ze zelfs uitschakelen door een simpele barrel roll te maken. Echter kan dit alleen bij dubbele proton torpedoes. Als je dan naar achteren kijkt en je blijft barrel rolls maken, dan knallen ze tegen mekaar op en ontploffen ze. Zelfde wat Anakin deed in het begin van Revenge of the Sith :+
*edit : Hhm. Net vlug gespiekt maar dat zit dus niet in het begin van Revenge of the Sith. Nu ben ik in de war 8)7

Afgezien daarvan moet je snelheid maken, ergens naar binnen vliegen (Fondor heb je 2 gangen waar je in kan, 1 met de shield projectors en 1 heulemaal onderin), strak langs een rand vliegen en de raket/torpedo zal dan tegen de muren aan knallen d:)b

Bij sommige mappen (zoals Endor of die andere met Asteroids) is het nog makkelijker. Vlug achter debris gaan vliegen en 9 van de 10x knalt de raket/torpedo er tegen aan. 1 nadeel dan ook ; dit werkt ook andersom. Dus goed opletten wanneer je je raket/torpedo afvuurt :+

[ Voor 5% gewijzigd door Reefun op 21-11-2017 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:09
Odessa schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:05:
[...]

Dan doe je het beter dan mij. Kan eigenlijk ook niet anders aangezien ik nooit iemand zie om op te schieten :+

Ik zou graag een "First person only mode" willen zien. Lijkt me echt gaaf. Ik doe nu ook alleen FP maar voel dan toch alsof ik mijzelf benadeel.
Ik speel ook FP hoor, maar dan met heavy en een beetje in de gangen sprayen. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:17
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:03:
[...]
...

Zelf had ik echt wel zin in een lekkere casual shooter in het Star Wars universum als SW liefhebber, maar tot ze me overtuigen dat bovenstaande problemen ondergeschikt zijn aan de lol, kijk ik de kat uit de boom. Nog even geheel los van P2W (wat er per defintie niet in thuis hoort) en even aannemende dat ze dat idd op gaan lossen.

...
Als je het pay 2 win concept buiten beschouwing laat dan kun je naar mijn mening de game best aanschaffen inmiddels. De multiplayer speelt fantastisch en heeft extreem goede graphics voor een console (ik speel op de ps4 pro), het geluid is enorm goed.

Het pay 2 win concept heeft in de praktijk wel invloed op de gameplay overigens. Het maakt niet uit wat anderen hierover beweren, maar de casual gamer merkt simpelweg dat de kansen niet gelijk zijn. De topgamers die continu in de top 5 hangen zullen er inderdaad niet veel van merken, maar de andere 35 gamers die ook in de game zitten zijn wel afhankelijk van hun star card setup.

Een simpel voorbeeldje: stel je speelt strike mode, dan moet je over het algemeen via 3 choke points een area veroveren. Als je nu de blauwe of paarse grenade star card hebt dan is je damage radias zoveel groter dan iemand die dit niet heeft dat je hiermee halve gangen in 1 keer leegveegt en de tripple of meer kills in de choke points je om de oren vliegen. Zo zijn er veel meer voorbeelden die de gameplay wel beinvloeden.

Het minst last heb je van de star cards in de galactic 40 personen mode, hier heb je meer wegen naar de objectives en kun je meer afstand houden en wat strategischer spelen.

Maar goed, als je dat eenmaal accepteert is er een hele mooie multiplayer ervaring, maar ik ga er wel vanuit dat ze dit in de toekomst gaan veranderen omdat het pay2win concept dermate evil is doorgevoerd dat het wel een ongelijke strijd is in de praktijk.

De single player vond ik zelf heel erg goed. De berichten dat het 5 uur duurt zijn voor mijn speelstijl absoluut niet waar, ik heb er 8 uur over gedaan om de single player uit te spelen, ik vond hem ook best lang, ergens halverwege zit er min of meer een einde aan het verhaal en ik dacht op dat moment, ok beetje kort maar wel leuke afwisselende single player. Toen bleek dat ik halverwege was en het verhaal gewoon doorging en er nog veel lokaties volgden.

Het verhaal zelf vond ik niet slecht, ik weet niet wat mensen verwachten, maar voor mijn gevoel zat er alles in wat je in een star wars verhaal kan verwachten. Ik kan er verder niets over zeggen om niet te spoilen, maar voor mij was die bovenverwachting goed.

De kritiekpunten over het trapje bij je xwing of het feit dat karakters om je heen aan het vechten zijn en niet die objective uitvoeren zijn dingen die ik wel snap als kritiek, maar kom op, je bent een game aan het spelen, het is geen simulatie van hoe war scenarios in het echt gaan, dan zou het wel een hele korte saaie ervaring gaan horen. In een game wil je toch zelf die belangrijke punten zelf uitvoeren, daar ben je nou eenmaal gamer voor. En dat is wat deze single player doet. Via een star wars verhaal wordt je van lokatie naar lokatie gestuurd waar je belangrijke verhaal elementen via jouw acties voor elkaar weet te krijgen, precies wat je zou moeten verwachten in een goede single player game.

Of zitten gamers echt te wachten hier op een in game telefoontje dat soldaat X een orbital strike heeft uitgevoerd en dat jij niet meer naar die planeet hoeft om dat uit te voeren?

Mijn mening is dat Battlefront 2 in basis een fantastische game is, natuurlijk wordt op dit moment alles wat maar met battlefront 2 te maken heeft (van single player tot multiplayer) gebashed, wat ook wel gevoed wordt door het sentiment op vele forums, maar in basis is het een titel van formaat.

Objectief gezien kun je kritisch blijven over het pay 2 win accept, dat zit er volkomen onacceptabel in op dit moment met onhaalbare doelen. Maar dat moet aangepast gaan worden, dit model zit zo verweven in de multiplayer dat ze dat echt niet in een week omgeschreven hebben. Maar voor mij staat vast dat op dit vlak het hele star card en craft gedeelte flink aangepakt gaan worden in de toekomst door dice. Zodat dit wel haalbaar gaat worden. Het is noodzakelijk om de gamers na de initiele wow factor en het ontdekken van het economy systeem ingame gemotiveerd te houden.

Maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit goed gaat komen, het is goed dat de community in opstand is gekomen want als dit star card en crafting verhaal opgelost is is het daarna gewoon een mega goede titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Reefun schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 07:43:
[...]

Je kan altijd wel rockets vermijden mits je blijft bewegen!

Je kunt ze zelfs uitschakelen door een simpele barrel roll te maken. Echter kan dit alleen bij dubbele proton torpedoes. Als je dan naar achteren kijkt en je blijft barrel rolls maken, dan knallen ze tegen mekaar op en ontploffen ze. Zelfde wat Anakin deed in het begin van Revenge of the Sith :+
*edit : Hhm. Net vlug gespiekt maar dat zit dus niet in het begin van Revenge of the Sith. Nu ben ik in de war 8)7
Maar als ik “rol” uitschakel in de settings kan ik toch geen barrel rolls meer maken?

Vliegen met default instellingen (dus left stick “rol” aan) voelt alsof ik dronken aan het vliegen ben...
Daarom zet ik het liever uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
cowbell schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:16:
[...]

Maar als ik “rol” uitschakel in de settings kan ik toch geen barrel rolls meer maken?

Vliegen met default instellingen (dus left stick “rol” aan) voelt alsof ik dronken aan het vliegen ben...
Daarom zet ik het liever uit.
De flight stick settings moet je op "Legacy" zetten. Op die manier is de linker stick throttle/kleine aanpassingen naar links rechts. En de rechter stick is dan rollen. Dat maakt het veel logischer om te vliegen.

Maar je moet "automatic roll" of iets in die trand dan juist uit zetten. Hij gaat dan namelijk automatisch levelen zodat je "horizontaal" blijft. Dat kan heel irritant werken als je bepaalde dingen juist wilt ontwijken.

Iets anders trouwens. Had een mail gestuurd naar Criterion. Hierin had ik mijn dank geuit t.o.v. Starfighter Assault en mijn pro's, con's en aantal bugs aangegeven. En ze hebben er gewoon op gereageerd! Hell, ze zijn zelfs door mijn YT kanaal heen gegaan om de bugs eruit te pikken welke ik had aangegeven. Hoe tof is dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:53
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de player count. Voor Battlefront 1 kun je die zo vinden, maar voor 2 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

robinez schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:08:
[...]

Als je het pay 2 win concept buiten beschouwing laat dan kun je naar mijn mening de game best aanschaffen inmiddels. De multiplayer speelt fantastisch en heeft extreem goede graphics voor een console (ik speel op de ps4 pro), het geluid is enorm goed.

Het pay 2 win concept heeft in de praktijk wel invloed op de gameplay overigens. Het maakt niet uit wat anderen hierover beweren, maar de casual gamer merkt simpelweg dat de kansen niet gelijk zijn. De topgamers die continu in de top 5 hangen zullen er inderdaad niet veel van merken, maar de andere 35 gamers die ook in de game zitten zijn wel afhankelijk van hun star card setup.

Een simpel voorbeeldje: stel je speelt strike mode, dan moet je over het algemeen via 3 choke points een area veroveren. Als je nu de blauwe of paarse grenade star card hebt dan is je damage radias zoveel groter dan iemand die dit niet heeft dat je hiermee halve gangen in 1 keer leegveegt en de tripple of meer kills in de choke points je om de oren vliegen. Zo zijn er veel meer voorbeelden die de gameplay wel beinvloeden.

Het minst last heb je van de star cards in de galactic 40 personen mode, hier heb je meer wegen naar de objectives en kun je meer afstand houden en wat strategischer spelen.

Maar goed, als je dat eenmaal accepteert is er een hele mooie multiplayer ervaring, maar ik ga er wel vanuit dat ze dit in de toekomst gaan veranderen omdat het pay2win concept dermate evil is doorgevoerd dat het wel een ongelijke strijd is in de praktijk.

De single player vond ik zelf heel erg goed. De berichten dat het 5 uur duurt zijn voor mijn speelstijl absoluut niet waar, ik heb er 8 uur over gedaan om de single player uit te spelen, ik vond hem ook best lang, ergens halverwege zit er min of meer een einde aan het verhaal en ik dacht op dat moment, ok beetje kort maar wel leuke afwisselende single player. Toen bleek dat ik halverwege was en het verhaal gewoon doorging en er nog veel lokaties volgden.

Het verhaal zelf vond ik niet slecht, ik weet niet wat mensen verwachten, maar voor mijn gevoel zat er alles in wat je in een star wars verhaal kan verwachten. Ik kan er verder niets over zeggen om niet te spoilen, maar voor mij was die bovenverwachting goed.

De kritiekpunten over het trapje bij je xwing of het feit dat karakters om je heen aan het vechten zijn en niet die objective uitvoeren zijn dingen die ik wel snap als kritiek, maar kom op, je bent een game aan het spelen, het is geen simulatie van hoe war scenarios in het echt gaan, dan zou het wel een hele korte saaie ervaring gaan horen. In een game wil je toch zelf die belangrijke punten zelf uitvoeren, daar ben je nou eenmaal gamer voor. En dat is wat deze single player doet. Via een star wars verhaal wordt je van lokatie naar lokatie gestuurd waar je belangrijke verhaal elementen via jouw acties voor elkaar weet te krijgen, precies wat je zou moeten verwachten in een goede single player game.

Of zitten gamers echt te wachten hier op een in game telefoontje dat soldaat X een orbital strike heeft uitgevoerd en dat jij niet meer naar die planeet hoeft om dat uit te voeren?

Mijn mening is dat Battlefront 2 in basis een fantastische game is, natuurlijk wordt op dit moment alles wat maar met battlefront 2 te maken heeft (van single player tot multiplayer) gebashed, wat ook wel gevoed wordt door het sentiment op vele forums, maar in basis is het een titel van formaat.

Objectief gezien kun je kritisch blijven over het pay 2 win accept, dat zit er volkomen onacceptabel in op dit moment met onhaalbare doelen. Maar dat moet aangepast gaan worden, dit model zit zo verweven in de multiplayer dat ze dat echt niet in een week omgeschreven hebben. Maar voor mij staat vast dat op dit vlak het hele star card en craft gedeelte flink aangepakt gaan worden in de toekomst door dice. Zodat dit wel haalbaar gaat worden. Het is noodzakelijk om de gamers na de initiele wow factor en het ontdekken van het economy systeem ingame gemotiveerd te houden.

Maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit goed gaat komen, het is goed dat de community in opstand is gekomen want als dit star card en crafting verhaal opgelost is is het daarna gewoon een mega goede titel.
Interessante post.

Eén van de sneaky dingen in het huidige P2W concept is dat in het begin je progressie nog best lijkt op te schieten waardoor zeker de oppervlakkige lezer geneigd is te denken dat het wel meevalt.

Het zou me erg verbazen dat er niet, net als bij sigarettenfabrikanten, zeer goed nagedacht wordt hoe je mensen kunt hooken en ook voor de gek houden. Net zoals de gaatjes in het filter van een sigaret die precies op de plek zitten waar je de sigaret beetpakt zodat ze in de praktijk niet doen wat ze moeten doen.

Het grote issue voor EA is dat deze game ontwikkeld is met dit verdienmodel en dat DLC gratis is. Nu terugkomen op de gratis DLC gaat ook niet lekker vallen. Geen of sterk afgezwakte P2W zorgt ervoor dat deze game de earnings targets vrijwel zeker (ruimschoots?) niet gaat halen.

Daarnaas zijn er vrijwel zeker meerdere andere games al in vergaande staat van development die op een vrijwel vergelijkbare economy leunen.

Maar ja EA is net als politiek, waarschijnlijk verzinnen ze wel weer een onmogelijk geitenpad om bullshit recht proberen te praten.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Betaalde DLC is ook al zoiets, deze content hoort gewoon al in de game te zitten. (Special Forces in Battlefield 2 was een echte uitbreiding/DLC.

Lootboxes is naast gokken ook nog eens keihard cheaten omdat je een oneerlijk voordeel kan kopen.

[ Voor 1% gewijzigd door fast-server op 21-11-2017 13:41 . Reden: @ Ceased2Be Ging om betaalde DLC natuurlijk ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Oei patch 0.2 is uit en ik klap gelijk tijdens potjes terug naar de main.Ga ik eens op het forum kijken of meer mensen dat hebben lees ik het volgende:
- Cards disappeared
- All progression disappeared
- Servers crashing / disconnecting mid game
Dat is niet best :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

fast-server schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:41:
DLC is ook al zoiets, deze content hoort gewoon al in de game te zitten. (Special Forces in Battlefield 2 was een echte uitbreiding/DLC.
Maar de eerste storyline DLC haakt direct in op de nieuwe film en die wilden (mochten?) ze niet voor de film in de game stoppen. Dus dat dat iig gratis DLC zou zijn snap ik wel.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:16
fast-server schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:41:
Betaalde DLC is ook al zoiets, deze content hoort gewoon al in de game te zitten. (Special Forces in Battlefield 2 was een echte uitbreiding/DLC.
Ligt helemaal aan de DLC. Er zijn inderdaad voorbeelden dat er stukken uit de main game zijn gehaald en die als DLC worden aangeboden. Maar er zijn ook voorbeelden dat DLC echt wat toevoegd, zoals bijvoorbeeld bij TW3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Odessa schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:29:
Oei patch 0.2 is uit en ik klap gelijk tijdens potjes terug naar de main.Ga ik eens op het forum kijken of meer mensen dat hebben lees ik het volgende:

[...]

Dat is niet best :-(
Typische DICE patch dus 8)7

Je zou verwachten dat ze het wel een keertje leren daar.

Maar is er nog wat veranderd ook? Changelog ergens?

Inside EA headquarters

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 21-11-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Voornamelijk bug fixes, nadeel is dat op de PC mijn game helemaal niet meer start. Ik krijg een deels wit/zwart scherm en gaat dan op zwart, thats it. Ze zijn lekker bezig daar bij EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
_O-

Van de patchnotes
General stability and performance improvements.
It al makes sense now :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Odessa schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:20:
[...]

_O-

Van de patchnotes

[...]

It al makes sense now :)
Seems faster ™

offtopic:
Dat is een grapje van Windows Central welke vaak niet wist wat er veranderd was bij een windows insider update door gebrek aan changelog, maar het voelde altijd sneller aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:03

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Vandaag de SP uitgespeeld. Op het laatste stukje na was deze zeer zeker vermakelijk!
Het verhaal was inderdaad niet heel speciaal maar de actie en dat in combinatie met de graphics is deze het wel waard om een keer uitgespeeld te hebben.
Nu weer direct verder met de MP die natuurlijk vele malen beter is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ik ben bang dat dit spel niet echt een lange levensduur zal hebben door alle negatieve aandacht. Dat zou ik erg jammer vinden want ik vind het een geweldig spel, EA en DICE moeten iets goeds uit de hoge hoed toveren anders zie ik het somber in voor Battlefront 2.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Die lootboxes zijn wel een gigantische blunder van EA, bij de laatste Need for Speed schijnt het net zo erg te zijn als bij Battlefront. Dat ze in eerste instantie voor lootboxes gingen snap ik wel, hoe meer geld hoe beter, maar de random progressie, daar zit toch niemand op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
Heel fijn trouwens die nieuwe update, Ik kan de game ook niet meer launchen :/
BroWohsEdis schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:44:
Ik ben bang dat dit spel niet echt een lange levensduur zal hebben door alle negatieve aandacht. Dat zou ik erg jammer vinden want ik vind het een geweldig spel, EA en DICE moeten iets goeds uit de hoge hoed toveren anders zie ik het somber in voor Battlefront 2.
Dat vrees ik dus ook... ik ben wel benieuwd hoeveel spelers er online zijn. Voor de vorige game had je ook http://swbstats.com

[ Voor 7% gewijzigd door raiders op 21-11-2017 19:21 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 00:06
Borentos schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:01:
Die lootboxes zijn wel een gigantische blunder van EA, bij de laatste Need for Speed schijnt het net zo erg te zijn als bij Battlefront. Dat ze in eerste instantie voor lootboxes gingen snap ik wel, hoe meer geld hoe beter, maar de random progressie, daar zit toch niemand op te wachten.
Goh.... Het gaat weer over de lootboxes... Heb het ook helemaal gehad met dit hypocriet gedoe.

Gta online... Shark card. (Niks te lezen over in
reviews, wat ook Pay to win is)

FIFA fut die al jaren miljoenen verdienen aan hun speler packs.

Cod ifinite Warfare lootboxes met kans op betere guns.

Gaan jullie hypocriete hype boycot meelifters nu ook weken lang zeiken over die games in alle forum topics? Nee natuurlijk niet we gaan hier keer op keer zeiken over iets wat nu al 1000x vermeld is....

Tweakers moet de reviews van bovengenoemde games ook even herzien daar spreken ze niet over het fenomeen... Maar bij deze game wel omdat ze met de trap bf2 in de grond hype mee moeten gaan.

Kunnen we vanaf nu gewoon over de game hebben? En mensen die nog over het p2w aspect willen discusseren samen lekker een topic opstarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

raiders schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:23:

[...]

Dat vrees ik dus ook... ik ben wel benieuwd hoeveel spelers er online zijn. Voor de vorige game had je ook http://swbstats.com
Bij mij werkt het spel gewoon. Ik hoop dat er nog zo'n soortgelijke site komt, ook met stats e.d.

on: Ik moet alleen nog Leia unlocken en dan heb ik alle heroes :). In Blast moeten ze de kosten van de reinforcements minstens verdubbelen. Ik kan zowat de hele game als rocket trooper spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borentos
Looney1984 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:33:
[...]

Goh.... Het gaat weer over de lootboxes... Heb het ook helemaal gehad met dit hypocriet gedoe.

Gta online... Shark card. (Niks te lezen over in
reviews, wat ook Pay to win is)

FIFA fut die al jaren miljoenen verdienen aan hun speler packs.

Cod ifinite Warfare lootboxes met kans op betere guns.

Gaan jullie hypocriete hype boycot meelifters nu ook weken lang zeiken over die games in alle forum topics? Nee natuurlijk niet we gaan hier keer op keer zeiken over iets wat nu al 1000x vermeld is....

Tweakers moet de reviews van bovengenoemde games ook even herzien daar spreken ze niet over het fenomeen... Maar bij deze game wel omdat ze met de trap bf2 in de grond hype mee moeten gaan.

Kunnen we vanaf nu gewoon over de game hebben? En mensen die nog over het p2w aspect willen discusseren samen lekker een topic opstarten ?
Als je misschien beter had gelezen had ik het over de random progressie die shit is en niet over de lootboxes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 00:06
Borentos schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:48:
[...]

Als je misschien beter had gelezen had ik het over de random progressie die shit is en niet over de lootboxes...
Als jij misschien de vorige berichten had gelezen, dan had je ook gelezen dat je open deuren aan het intrappen bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Wow, die S5 (derde Officer gun) is bijna een Desert Eagle man. Dikke damage, hoge recoil en lage firerate. Wel gaaf, maar lastig tegen de hele snelle guns. Toch, eerste worden is niet onmogelijk :P

Even zorgen dat ik snel de recoil mod unlock, dan lijkt ie me best leuk

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 21-11-2017 20:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SierraPapa
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08 13:50
Ik heb bij veel van de negatieve comments en reviews toch het gevoel dat het een bandwagoneffect is. Als men eenmaal begonnen is op een spel te zeuren, dan gaat echt iedereen zeuren. Omdat het nu eenmaal het huidige ding is dat iedereen doet. Vaak zonder een spel te spelen gaat men dan reviews posten. Vorige slachtoffer was het Mass Effect Andromeda. Ook een hoop gezeik en daarmee de franchise om zeep geholpen. Was het perfect? Nope, verre van. Maar een ramp was het nou ook weer niet. Ik heb me er echt vele uren mee kunnen vermaken en had graag meer gezien in Andromeda.

Dus ik heb gewoon dit spel gekocht. En weet je? Ik vermaak me er echt kostelijk mee. En velen met mij. Ik heb net met mijn mede-rebellen me een baan gevochten door de Death Star om te ontsnappen. Het was spannend, episch, en ik heb geen moment het gevoel gehad dat ik kansloos was tegenover de gasten die voor upgrades/pre-orders betaald hadden.

Dit spel verdient zeker een kans. Join the dark side, we have cookies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Niet veel aan toe te voegen @SierraPapa O+

Wat een gezeik idd... ik vind het een toffe game, zeker als SW fan is het een fantastische game ervaring, super GFX en SFX. Ik vermaak me er prima mee!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 15:14
YouTube: Mingles with Jingles Episode 224

Werkelijk bizar hilarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 12:15
Het map systeem is verschrikkelijk. Je kan je maps niet kiezen (begrijpelijk) maar je moet dezelfde map ook 2x spelen voordat je een nieuwe krijgt. Ik geloof dat ik de afgelopen dagen maar 3 maps heb gespeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
jaihel schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:01:
Het map systeem is verschrikkelijk. Je kan je maps niet kiezen (begrijpelijk) maar je moet dezelfde map ook 2x spelen voordat je een nieuwe krijgt. Ik geloof dat ik de afgelopen dagen maar 3 maps heb gespeeld..
Dat je maps 2x speelt is ook begrijpelijk want je speelt ze van beiden kanten, dus b.v. een keer empire en een keer rebels.. Voor de rest zou ik eerlijk gezegd niet weten hoe de matchmaking de maps kiest, met welke criteria, of het b.v. een vaste mapcycle is of niet in de verschillende gamemodes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 12:15
Inflatable schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:13:
[...]

Dat je maps 2x speelt is ook begrijpelijk want je speelt ze van beiden kanten, dus b.v. een keer empire en een keer rebels.. Voor de rest zou ik eerlijk gezegd niet weten hoe de matchmaking de maps kiest, met welke criteria, of het b.v. een vaste mapcycle is of niet in de verschillende gamemodes..
Ja dat snap ik, maar een game duurt al gauw 15 min dus je bent dan 30 min bezig om door een map te komen.. Aangezien ik niet heel de dag kan/wil spelen wordt dat wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
jaihel schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:01:
Ja wat dat betreft mag de map rotatie zeker wel beter. Krijg telkens dezelfde maps.
Maar verder vermaak ik me prima met dit spel. De singleplayer ook uitgespeeld en vond het jammer dat

spoiler:
je niet alleen met Iden Versio speelt, ik had graag meer van haar gezien en wilde dan ook echt een Dark Side singleplayer verhaal hebben. Waarom moet er altijd geswitcht worden naar de "goede" kant. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Seal9 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:19:
[...]

Ja wat dat betreft mag de map rotatie zeker wel beter. Krijg telkens dezelfde maps.
Maar verder vermaak ik me prima met dit spel. De singleplayer ook uitgespeeld en vond het jammer dat

spoiler:
je niet alleen met Iden Versio speelt, ik had graag meer van haar gezien en wilde dan ook echt een Dark Side singleplayer verhaal hebben. Waarom moet er altijd geswitcht worden naar de "goede" kant. :O
Single Player was inderdaad wel leuk maar:
spoiler:
Ik had liever gezien dat Iden inderdaad samen met ex-imperials een soort 2e rebellion begon. Niet omdat ze tegen the Empire zijn, maar wel tegen de dingen die gebeurde tijdens Operation Cinder.

Het is vooral teleurstellend dat ze ons sinds april al teasen met een Imperial story terwijl dat maar een kwart van de campaign is. En dat gaat (waarschijnlijk) nog minder worden met de aankomende DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
raiders schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:25:
[...]

Single Player was inderdaad wel leuk maar:
spoiler:
Ik had liever gezien dat Iden inderdaad samen met ex-imperials een soort 2e rebellion begon. Niet omdat ze tegen the Empire zijn, maar wel tegen de dingen die gebeurde tijdens Operation Cinder.

Het is vooral teleurstellend dat ze ons sinds april al teasen met een Imperial story terwijl dat maar een kwart van de campaign is. En dat gaat (waarschijnlijk) nog minder worden met de aankomende DLC.
Dat vond ik nou precies hetzelfde.

spoiler:
De hele tijd wordt je geteased met ohhh Imperial story en dan speel je een paar missies en ineens switch je ineens naar Luke Skywalker, like wtf. Maar de SP is puur om de heroes te laten zien heb ik het gevoel. Vind dat erg jammer want Iden Versio was in alle reclames e.d. groot gemaakt en dan valt dat vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:49
spoiler:
Toch heb ik mij echt heerlijk vermaakt met de Single Player, fijn om aansluiting te vinden tussen de films, en zeker de missie "battle of Jakku" trok ik erg goed!!!

Ben verder zeer benieuwd naar de DLC van de Single Player, weer een stuk verhaal wat goed aansluit?

De multiplayer is wel geinig, maar ik moet zeggen dat ik de eerste Battlefront veel makkelijker vond. Ook in Battlefield 1 moet ik eerlijk zeggen dat ik best goed ben en vaak bovenaan de scorelijst eindig, maar hier? Hier zie ik alles maar slecht, het rennen en besturen is toch vrij lastig en wordt ik echt continue afgeknald... De wapens wijken enorm af en ik kan er gewoon niet goed mee overweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
jaihel schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:17:
[...]

Ja dat snap ik, maar een game duurt al gauw 15 min dus je bent dan 30 min bezig om door een map te komen.. Aangezien ik niet heel de dag kan/wil spelen wordt dat wel vervelend.
Tja, het heeft allemaal voor- en nadelen.. Als ze mensen zelf de maps laten kiezen loop je een grote kans dat bijna iedereen op termijn ook alleen nog maar een klein aantal favoriete maps speelt.. Nu speelt iedereen tenminste alles.. Maar als je niet zolang kan spelen en je toevallig steeds dezelfde maps ziet is dat inderdaad vervelend.. Het is denk ik ook gewoon onderdeel van het matchmaking systeem wat vooral voor de consoles bedoelt is die alles voor je voorkauwt en waar alles relatief simpel en universeel moet zijn (gebuikersvriendelijk).. Pure PC games laten vaak veel meer keuzevrijheid aan de spelers zelf met dedicated servers en serverlists etc..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Wat mij vooral opvalt is dat mensen elkaar beginnen aan te vallen omdat de ene de game wel heeft gekocht en de ander niet.

Wat mankeert sommige mensen toch, er bestaat toch iets als een mening?

Persoonlijk ben ik niet van plan om de game te kopen, omdat de game industrie eens moet beseffen dat deze werkwijze gewoon belachelijk is.

Diegenen die de game wel hebben en er blij mee zijn, prima toch?

Mensen hebben moeite elkaars mening te respecteren, maar spelen liever oorlogje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Inflatable schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:48:
[...]

Tja, het heeft allemaal voor- en nadelen.. Als ze mensen zelf de maps laten kiezen loop je een grote kans dat bijna iedereen op termijn ook alleen nog maar een klein aantal favoriete maps speelt.. Nu speelt iedereen tenminste alles.. Maar als je niet zolang kan spelen en je toevallig steeds dezelfde maps ziet is dat inderdaad vervelend.. Het is denk ik ook gewoon onderdeel van het matchmaking systeem wat vooral voor de consoles bedoelt is die alles voor je voorkauwt en waar alles relatief simpel en universeel moet zijn (gebuikersvriendelijk).. Pure PC games laten vaak veel meer keuzevrijheid aan de spelers zelf met dedicated servers en serverlists etc..
Ik leave de maps die ik niet leuk en join gewoon, binnen 5 sec vindt hij een nieuwe map en ze laden snel. Zelf vind ik de walker assault mode maps het minst leuk als trooper. Ik klimp dan asap in een x-wing/tie fighter, je krijgt daar zo absurd veel battlepoints mee, dat ik in de laatste fase van de assault meestal 3 of meer heroes achter elkaar kan spawnen, volgens mij kan die nooit de bedoeling zijn. De uitzondering is de endor map, ik denk dat dit mijn favoriete map is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn live stream van vanochtend:

YouTube: Star Wars Battlefront 2 LIVE - Heroes vs Villans

Ik merkte dat het spelen van heroes vs villans bijna 10x meer XP geven dan gewone 40 mans games.
Eerste potje dat ik speel heb ik ongeveer 15K punten erbij, waar gemiddeld ik maar 4.5~K krijg per potje in 40M games.

PS Darth Maul is zoooo goed..... OMG instant PWNING loving it!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 02:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
Dat gezeur over lootboxes etc. vind ik irritant maar het zorgt er wel voor dat ik binnen een niet al te lange tijd deze game voor een prikkie kan ophalen dus ik wacht nog even :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arm1n
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

raiders schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:23:
[...]
Ik had het zelfde probleem. Het .exe bestand verwijderen en vervolgens het spel repareren vanuit Origin loste het probleem voor mij op!

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
CryRaven schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:58:
Wat mij vooral opvalt is dat mensen elkaar beginnen aan te vallen omdat de ene de game wel heeft gekocht en de ander niet.

Wat mankeert sommige mensen toch, er bestaat toch iets als een mening?

Persoonlijk ben ik niet van plan om de game te kopen, omdat de game industrie eens moet beseffen dat deze werkwijze gewoon belachelijk is.

Diegenen die de game wel hebben en er blij mee zijn, prima toch?

Mensen hebben moeite elkaars mening te respecteren, maar spelen liever oorlogje.
Sprekende van mijzelf, ik vind het jammer dat er zoveel mensen ongeacht ze weten dat er pay to win lootboxen in een 60 euro game alsnog kopen, want je support die actie gewoon, ongeacht of je zelf vind of niet, je KOOPT het. Hoe kunnen publishers er van leren als er toch genoeg geld binnenkomt. En als SW fan, is het lastig en toch ook makkelijk, ik wil niet dat deze onzin aan mijn favo franchise komt (ook al is het al gebeurd).

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu gisteren BF 2 gespeeld. Was leuk, maar ik vond BF 1 ook prima. Totnutoe vind ik de maps in 1 beter. Verder vind ik het systeem met hero's beter. Nu is het toch wat minder random dan die pick ups.

Wat is er nu verder zo veel beter aan BF2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:44:
Heb nu gisteren BF 2 gespeeld. Was leuk, maar ik vond BF 1 ook prima. Totnutoe vind ik de maps in 1 beter. Verder vind ik het systeem met hero's beter. Nu is het toch wat minder random dan die pick ups.

Wat is er nu verder zo veel beter aan BF2?
dat is best veel naar mijn mening:

Content:
- veel meer maps!
- grotere maps
- graphics mooier dan de vorige versie
- battlepoints gekoppeld aan je powerup tijdens het potje (veel betere oplossing dan die random cards in bf1)
- Wapen perks afhankelijk van het aantal kills
- Star Cards idee, dit is echt een goede en grote verandering door de impact die het kan hebben op je speel ervaring, zo kun je helemaal zelf je favoriete build maken van je karakter. (mocht het verdienen hiervan in het standaard normale progressie systeem toch nog goed komen)
- Meer heroes
- Star assault maps zijn vele malen beter met meer uitdagingen dan in BF1

Minder goed:
- geen conquest mode
- geen online coop in arcade mode meer mogelijk
- pay 2 win gekoppeld aan anders onmogelijk haalbare star cards
- default gelockte heroes
- DLC via ingame currency unlocken

Of te wel, er is echt heel veel goed in deze game, zodra ze het verziekte element van de star cards en crafting credits hebben opgelost. Ik weet dat mensen er zat van zijn dit te horen, maar je kunt het niet overslaan om te benoemen, het zit in het core design van de game en alles draait daarom, je speelt voor de credits om lootboxen te kunnen kopen waarmee je progressie boekt in de game. Maar zodra ze dit verholpen hebben via normale gameplay mechanismen dan is het een dijk van een game die hopelijk de waardering gaat krijgen die het wel verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robinez schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:06:
[...]

dat is best veel naar mijn mening:

Content:
- veel meer maps!
- grotere maps
- graphics mooier dan de vorige versie
- battlepoints gekoppeld aan je powerup tijdens het potje (veel betere oplossing dan die random cards in bf1)
- Wapen perks afhankelijk van het aantal kills
- Star Cards idee, dit is echt een goede en grote verandering door de impact die het kan hebben op je speel ervaring, zo kun je helemaal zelf je favoriete build maken van je karakter. (mocht het verdienen hiervan in het standaard normale progressie systeem toch nog goed komen)
- Meer heroes
- Star assault maps zijn vele malen beter met meer uitdagingen dan in BF1

Minder goed:
- geen conquest mode
- geen online coop in arcade mode meer mogelijk
- pay 2 win gekoppeld aan anders onmogelijk haalbare star cards
- default gelockte heroes
- DLC via ingame currency unlocken

Of te wel, er is echt heel veel goed in deze game, zodra ze het verziekte element van de star cards en crafting credits hebben opgelost. Ik weet dat mensen er zat van zijn dit te horen, maar je kunt het niet overslaan om te benoemen, het zit in het core design van de game en alles draait daarom, je speelt voor de credits om lootboxen te kunnen kopen waarmee je progressie boekt in de game. Maar zodra ze dit verholpen hebben via normale gameplay mechanismen dan is het een dijk van een game die hopelijk de waardering gaat krijgen die het wel verdient.
Ok. Nouja de maps moet ik nog wat beter leren kennen. Ik heb er waarschijnlijk ook pas 3 of 4 gehad.

Ik heb wel gewoon het idee dat ik B1 2.0 speelde. Dat is niet per se slecht omdat de potentie er zeker was. Ga maar verder spelen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

@SierraPapa Ik vond Mass Effect Andromeda echt verschrikkelijk. Na 6 uur had ik het helemaal gezien. Battlefront daarentegen is geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
Mense die wille samen spele op playstation?

Psn bierka89

• SierraPapa
Helaas, pc hier. Froggenstein voor wie daar ook zit.

Wat is de logica voor multiplayer maps? Ik kom elke keer weer op de Death Star als ik inlog.

• Reefun
  • Niet online
SierraPapa schreef op donderdag 23 november 2017 @ 07:39:
Wat is de logica voor multiplayer maps? Ik kom elke keer weer op de Death Star als ik inlog.
Er is geen logica in terug te vinden helaas. Je wordt gewoon random in een map gegooid. Ik krijg 9 van de 10x ook Fondor Shipyard (Starfighter Assault) welke ik al onwijs vaak heb gespeeld (enige SA in de beta was dat ook). Héél irritant inderdaad. Dus ik hoop echt dat ze een server browser, of in ieder geval je de keuze geven welke map je het liefst wilt spelen gaan toevoegen!

En indien ik inene besluit om alsnog een potje Galactic Assault te doen, dan kom ik 9 van de 10x ook weer in de map van Naboo / Theed (ook de map van de beta). Tot op heden nog steeds niet de mappen op Kashyyk of Tattooine gespeeld 8)7

Al om al vermaak ik me nog steeds prima met Starfighter Assault. Inmiddels alle schepen voorzien van min. level 10 zodat ik 3 starcards kan toewijzen (ja, ook alle heroships). Zeker mijn Bomber/Interceptor zijn nogal OP op dit moment. Voel me bijna schuldig als ik mensen met level 0 neer knal :+

• Odessa
  • Niet online
Reefun schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:04:
[...]

Zeker mijn Bomber/Interceptor zijn nogal OP op dit moment. Voel me bijna schuldig als ik mensen met level 0 neer knal :+
Niet aardig :( jk

Ik vind hem wel grappig :) . ( ben het wel eens met zijn oordeel tbh)

• Dundave1909
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:07
Speel de game ook sinds maandag en vermaak me erg goed met de game, het meest vervelende is toch wel de tijd dat je moet spelen om een paar credits te krijgen en daarmee een loot box kunt kopen na x aantal potjes, om nog maar te zwijgen over de heroes/villains want die skip ik nu totdat ik een beetje star cards heb.

Als dit naar beneden aangepast wordt, dan is het gelijk een veel toegankelijkere game.
Hopelijk gaan ze dit zsm doen...

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:44
Mensen het klopt toch dat je met je credits het best die star cards gaat kopen in collectie? Ik heb nu 15000 credits omdat ik aan het sparen was voor Darth Vader. Maar begin nu te snappen dat het geen zin heeft omdat je deze in een MP toch niet kan selecteren.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• robinez
zwembroek schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:54:
Mensen het klopt toch dat je met je credits het best die star cards gaat kopen in collectie? Ik heb nu 15000 credits omdat ik aan het sparen was voor Darth Vader. Maar begin nu te snappen dat het geen zin heeft omdat je deze in een MP toch niet kan selecteren.
dat hangt er vanaf, als je graag heroes versus villains speelt dan is darth vader wel handig.

Maar voor de gewone gameplay zou ik dit bedrag volledig besteden aan lootboxen, waarschijnlijk krijg je er allemaal troep uit, maar belangrijkste uit die lootboxen zijn wel de crafting punten die je alleen via lootboxen (en enkele challenges) kunt krijgen.

Met die crafting punten kun je dan per class je favoriete grijze kaarten kopen (a 40 crafting points per stuk), dan ben je uiteraard lang niet zo sterk als de mensen die blauwe of paarse versies ervan hebben, maar in ieder geval kun je op die manier een beetje meekomen als casual speler met de rest.

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Na Luke en Vader gekocht te hebben ben ik ook wel klaar met Heroes te verzamelen dus voor mij gaat vanaf nu ook alles naar de Loot Crates :)

• raiders
Als je geen Galactic Assault of Heroes Vs Villains speelt zou ik inderdaad geen heroes unlocken.

Ik heb nu Iden en Vader. Ik ga na alleen nog voor Luke en dan koop ik voorlopig alleen nog maar crates zodat ik ook mijn heroes en starfighters wat kan levelen.

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ik heb Darth Vader in real life geunlocked. :P

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/bmwDP

Vind Darth Vader en Darth Maul tot nu toe wel de vetste heroes, Kylo Ren komt op plek 3. :P

[ Voor 183% gewijzigd door BroWohsEdis op 23-11-2017 21:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:54
Reefun schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:46:
[...]
Pro-tip ; in 1st person mode heb je veel meer overzicht. Het is even wennen. Maar je ziet alles zoveel malen duidelijker plus het is makkelijker oriënteren.
Pro-tip in acht genomen en je hebt gelijk; dit is vele malen beter! 8)

Trouwens, had eerder vanavond een geweldig moment:
[YouTube: https://youtu.be/lRRiH5FgQGo]

Het sound design is weer dik in orde! Zo gaaf hoe de Millennium Falcon voorbij vloog! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar puntjes na ongeveer 15 uur ingame.

Officer class -

Ik vind het maar niets, pistol damage butt. Ik kom gewoon niet mee.

turrets neerzetten is gaar en duurt te lang.
Veel problemen met die turrets, schiet alleen als ie leveled is met enemies en is zeer makkelijk kapot te maken, kost ook veelste lang om op targets te locken en roteert de heletijd.... waarom kan ik die turrent niet zelf operaten? :S ik prefer de heavy sentry gun.

Credits - Sparen van credits gaat beduidend langzamer dan eerst, ik ben total afhankelijk van lootcrates om star cards te krijgen en helemaal om level 3 kaarten te krijgen want Scrap parts verzamelen duurt episch lang.

440 scraps om een level 3 kaart te upgraden naar een level 4.... dat gaat langgg duren :P

Lightsaber hero classes zijn OP vergeleken met blaster classes, ik speel meestal als dart maul en maak easy kills zelfs zonder enige star card.

Mensen met purple star cards equipped zijn meestal beduidend meer OP in elke voor van multiplayer, met name met star fighters en hero vs villans merk ik het sterk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2017 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 02:54:

Officer class -

Ik vind het maar niets, pistol damage butt. Ik kom gewoon niet mee.

turrets neerzetten is gaar en duurt te lang.
Veel problemen met die turrets, schiet alleen als ie leveled is met enemies en is zeer makkelijk kapot te maken, kost ook veelste lang om op targets te locken en roteert de heletijd.... waarom kan ik die turrent niet zelf operaten? :S ik prefer de heavy sentry gun.

Credits - Sparen van credits gaat beduidend langzamer dan eerst, ik ben total afhankelijk van lootcrates om star cards te krijgen en helemaal om level 3 kaarten te krijgen want Scrap parts verzamelen duurt episch lang.

440 scraps om een level 3 kaart te upgraden naar een level 4.... dat gaat langgg duren :P

Lightsaber hero classes zijn OP vergeleken met blaster classes, ik speel meestal als dart maul en maak easy kills zelfs zonder enige star card.

Mensen met purple star cards equipped zijn meestal beduidend meer OP in elke voor van multiplayer, met name met star fighters en hero vs villans merk ik het sterk.
De officer is een class die mij ook niet werkt, ik gebruik hem alleen af en toe als attacker waarbij je objectives moet activeren zodat ik een shield om me heen kan gooien. De standaard pistol van de officer is echt shite, ik heb wel het vermoeden dat de laterr pistols een stuk beter zijn. Ik zie af en toe gasten er super veel kills mee maken. Ik had nog een poging gedaan om de milestone te unlocken waarbij je X aantal turret kills moet maken, ik heb het maar opgegeven.

Mijn assault heeft nu de nightvision mod op de CR2, behalve dat het superhandig is op de endor map, kan ik er ook mensen zien die achter bomen en muren staan, zoals de specialist. Ik vraag me af of dit de bedoeling was van nightvision.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Yonix schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:01:
[...]

Pro-tip in acht genomen en je hebt gelijk; dit is vele malen beter! 8)

Trouwens, had eerder vanavond een geweldig moment:
[video]

Het sound design is weer dik in orde! Zo gaaf hoe de Millennium Falcon voorbij vloog! :*)
Goed bezig! :D

Het is echt even wennen daar je initieël het idee krijgt dat je juist minder overzicht heb. Maar zodra je eenmaal de flow te pakken heb, dan wil je niet meer in third person vliegen. Persoonlijk wordt ik kots misselijk als ik in third person speel :o

En inderdaad. Het geluid is geweldig in Starfighter Assault! Mijn favoriet blijft nog wel de Seismic Charge van Boba Fett. *WHAAAMMMPPP* O+

Over het geluid gesproken. In Starfighter Assault moet je ook goed opletten wat er gezegd wordt. Zodra je aangevallen wordt door een andere speler dan hoor je meteen iemand zeggen zoals bijv "You got a bogey on your six!" of "You are being targeted watch out!". Vergeet niet dat door de d-pad naar links of rechts in te drukken je direct achter je kijkt. Heel handig om vlug te zien of er iemand achter je aan zit. Pas wel op met welke kant je op vliegt voordat je per ongeluk ergens tegen aan crashed :+ Zelf vaak genoeg gehad @ Endor door al dat debris.

Plus je hoort je squad leden (voor zover dat echt wat uit haalt) ook roepen "I got an enemy on my tail" of "I can't shake'em!". Alles wat wordt gezegd, is gericht op jou als speler. Tuurlijk hoor je soms wat "algemene" zaken zoals "That blockade runner is in critical condition, finish them off", maar doorgaans is het specifiek op jou gericht.

Daarnaast leer je op een gegeven moment het gluid van de motoren van alle schepen uit je hoofd. Dus dan weet je meteen of er een vijand voorbij vliegt of niet. Sommige zijn wel vrij uniek zoals bijv. de Falcon idd. Maar dat maakt het ook wat makkelijker om te anticiperen op vijanden en waar ze zo ong. vandaan zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:16
Meer mensen die geen Galactic assault opgestart krijgen? Hij blijft maar ‘players needed: xx’ zeggen, met wisselende hoeveelheden.

Ps4 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dundave1909
assasinbats schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:10:
Meer mensen die geen Galactic assault opgestart krijgen? Hij blijft maar ‘players needed: xx’ zeggen, met wisselende hoeveelheden.

Ps4 trouwens
Gisteravond had ik ook matchmaking issues. Vooral het samenspelen met vrienden is echt nog een drama...vaak zitten we tegenover elkaar ipv met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
PS4 en Xbox versie in de aanbieding bij Coolblue €49,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manivado
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-04 17:55
Als ik dit spel puur voor de multiplayer wil spelen, is het dit dan waard?

Battlefront 1 vond ik leuk, maar was er na een maandje wel klaar mee weer. Is deze echt beter dan 1 of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Manivado schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:47:

Battlefront 1 vond ik leuk, maar was er na een maandje wel klaar mee weer. Is deze echt beter dan 1 of juist niet?
Bekijk het eens als volgt. Stel je speelt het spel een maar een week maar wel 8 uur per dag. Dan speel je in totaal 56 uur. Het spel kost nu 50 euro. Je betaalt dan 0,89 euro per uur vermaak.

Trek zelf maar je conclusie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online

Ligt eraan. Indien je echt op zoek bent naar "ground warfare". Dan zou ik zeggen nee. Ja het is iets beter dan deel 1. Maar als je echt een fps game zoekt met teamplay, goede mappen en écht uitdagend, dan zou je naar mijn mening beter af zijn met Battlefield 1 of 4.

Tenzij je natuurlijk zo een Star Wars fanaat bent dat je per se in die setting wilt spelen. Dan is het wel het overwegen waard.

Wil je echter in de ruimte vliegen in een Star Wars Universum dan zou ik direct ja zeggen. Dit omdat de Starfighter Assault werkelijk fenomenaal is t.o.v. "Fighter Squadron" van Battlefront 1.

Maar goed. Dat is mijn ongezouten mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44

Ben je een Star Wars liefhebber, dan is er geen twijfel mogelijk dat je dit spel moet hebben! ;-)

De sfeer, de gfx, de gameplay, alles is werkelijk fenomenaal!
Er is idd veel kritiek over die lootcrates, maar i.m.o. is dit totaal van de pot gerukt en het sop de kolen niet waard...

Ik speel zeer casual, dit wegens gezinsredenen en ik heb deze game sinds de release een week geleden nog geen 10uur gespeeld, en telkens ik wat tijd heb om te spelen vermaak ik me er enorm mee!

Ik heb totaal geen gevoel van underpowered te zijn, of het gevoel te hebben dat andere spelers sterker zijn als ik...

Ik vind het spijtig dat deze game zoveel met de grond gelijk wordt gemaakt en dit is mijn inziens helemaal onterecht!

Dus mijn advies is: KOPEN! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dundave1909 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:36:
[...]

Gisteravond had ik ook matchmaking issues. Vooral het samenspelen met vrienden is echt nog een drama...vaak zitten we tegenover elkaar ipv met elkaar.
is toch leuk? als je ze potje na potje owned kijken of ze nog steeds je vrienden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manivado
Thanks voor de reacties! Ik vind Star Wars wel tof, maar ook geen diehard fan ofzo..

Ik speel ook hoogstens 6 uur per week op dit moment. Dus vroeg me af of het gewoon lekker weg speelt inderdaad en of het beter was dan deel 1. Wisselende reacties, maar over algemeen wel positief dus. Misschien dat ik 'm dit weekend toch op pik nog ergens. mercii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je trouwens ergens statistieken zien van hoeveel kills/assist/deaths?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 02:54:

Bedankt hiervoor. Iets wat de meeste dus toch al gevreesd hadden.
Ik laat hem wel lekker links liggen tot ze het hele progressie systeem op de schop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Manivado schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:15:
Thanks voor de reacties! Ik vind Star Wars wel tof, maar ook geen diehard fan ofzo..

Ik speel ook hoogstens 6 uur per week op dit moment. Dus vroeg me af of het gewoon lekker weg speelt inderdaad en of het beter was dan deel 1. Wisselende reacties, maar over algemeen wel positief dus. Misschien dat ik 'm dit weekend toch op pik nog ergens. mercii.
Als je op de PC speelt kun je Origin Acces nemen (5e voor 1 maand) en op de XB1 EA Acces (zelfde prijs).

Vervolgens kun je een 10 uur trial proberen. Zo kun je het in ieder geval proberen voor 5 euries.
Plus, wil je hem dan alsnog kopen dan krijg je automatisch korting omdat je een Origin/EA Acces lid bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manivado
Reefun schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:02:
[...]

Als je op de PC speelt kun je Origin Acces nemen (5e voor 1 maand) en op de XB1 EA Acces (zelfde prijs).

Vervolgens kun je een 10 uur trial proberen. Zo kun je het in ieder geval proberen voor 5 euries.
Plus, wil je hem dan alsnog kopen dan krijg je automatisch korting omdat je een Origin/EA Acces lid bent :)
Ah nice :) En hoe zit dit voor de PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Manivado schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:08:
[...]

Ah nice :) En hoe zit dit voor de PS4?
Simpel. Niet.

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/3ohuAsQcmrk3c8XgMU/giphy.gif

I know.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:46:
Kun je trouwens ergens statistieken zien van hoeveel kills/assist/deaths?
Voor deel 1 was dit direct aanwezig en ook een smartphone app, ik ben bang dat dit voor deel 2 niet het geval gaat worden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manivado
Haha, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s0kkie schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:21:
[...]

Voor deel 1 was dit direct aanwezig en ook een smartphone app, ik ben bang dat dit voor deel 2 niet het geval gaat worden :-(
Dat is dan wel echt een misser.

Toch vreemd voor een derglijk commerciële productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dundave1909
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:07:
[...]

is toch leuk? als je ze potje na potje owned kijken of ze nog steeds je vrienden zijn.
haha True! ik vind het ook wel leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Manivado schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:15:

In de Demo had ik het gevoel dat de maingun / Primary weapon veelste zwak waren en dat je alleen schade kan toerichten met de abillities (E-Toets op de PC). Dit sprak mij totaal niet aan.
Diegene die het eerst zijn abillitie kan gebruiken, heeft gewonnen.

Nu durf ik niet te zeggen of ze dit nu aangepast hebben.
het nieuws en de slechte berichten over microtransacties hebben ervoor gezorgd dat ik de game niet meer op pak. aangezien de vorige deel ook vrij snel dood was gegaan met spelers aantal en nu veel negativiteit in het nieuws is gekomen, durf ik het niet aan om de game aan te schaffen.

Ik heb zelf verder niets tegen microtransacties, maar het moeten dan wel alleen cosmetische items zijn zoals we dat kennen in Team Fortress 2 , Overwatch, Paladins.
XP boosters liggen op het randje van acceptatie,(zoals ze dat doen in Forza 7 en CoDWWII) maar heroes kunnen unlocken en andere grote voordelen die je vrij kan spelen in SWBF2, gaan echt wel te ver.

Nu EA hier geen geen veel geld meer aan gaat verdienen, ben ik bang dat we straks weer een hele dure Season pass / Premium of DLC packs gaan krijgen met weinig inhoud..

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierraPapa
Ik wou dat er een manier was om servers op basis van ping te selecteren. Ik heb nu een aantal keer gehad dat ik in een merkbaar tragere server zit en uiteraard hopeloos te laat op dingen aan het schieten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
SierraPapa schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:15:
Ik wou dat er een manier was om servers op basis van ping te selecteren. Ik heb nu een aantal keer gehad dat ik in een merkbaar tragere server zit en uiteraard hopeloos te laat op dingen aan het schieten ben.
De server zijn gewoon heel laggy op het moment. Als het goed is wordt je namelijk altijd in server in Europa geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Hier nog geen last gehad van laggy games en ik vind altijd binnen 5-10 seconde een server (PS4).
Laatste dagen speel ik wel liever alleen nog Blast. Lekkere kleine maps en ik sta altijd wel top 3 ook al doe ik niks aan star cards of microtransactions.
Vind het nog steeds een heerlijke game en de afwisselingen in de vele mappen bevalt ook heel goed!

[ Voor 16% gewijzigd door s0kkie op 25-11-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Hier de afgelopen dagen ook erg last gehad van laggy servers.... Zit je dan in de Falcon met die map met Asteroids. Het is opzich zelf al lastig om met de Falcon tussen al die Asteroids te vliegen, laat staan mét lag!

Ene moment gaat het goed. Ander moment inene Asteroid recht in je bakkes |:(

Uit frustratie maar Battlefield 1 weer opgestart. Heel raar om dan inene in een "normaal" vliegtuig te vliegen. Mijn 'muscle memory' is dan helemaal tweaked op SW : BF2, en als je dan hetzelfde probeert te vliegen in BF1 dan schakelt je motor zo uit :+

SW : BF2 blijft geweldig om te spelen met Starfighter Assault ; Maar het is wel jammer dat ze op genoeg fronten de plank volledig mis hebben geslagen. Het nodigt totaal niet uit om te "PTFO'en" in SW : BF2. Dat valt me pas extra op zodra ik BF1 weer opstart. Alles is daar gefocused op teamplay en objectives. Zelfs een goed squad systeem was te moeilijk in SW : BF2....

Maar goed. Ach. Hé. Zijn ergere dingen in de wereld zal ik maar zeggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Icaru schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:06:
[...]

Ben je een Star Wars liefhebber, dan is er geen twijfel mogelijk dat je dit spel moet hebben! ;-)

De sfeer, de gfx, de gameplay, alles is werkelijk fenomenaal!
Er is idd veel kritiek over die lootcrates, maar i.m.o. is dit totaal van de pot gerukt en het sop de kolen niet waard...

....
Ik heb alleen de SP campaign gespeeld, maar erger me dood aan die daily loot crate en bonussen in de vorm van starcards en lootcrates. Wil je toch niets mee van doen te hebben in een single player campaign ? Laat me gewoon de levels "aftikken".

Op deze manier komt de hele game op mij over als een aftreksel van een F2P Gameloft spel op iOS.
(even gechargeerd).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:39
Pfff, deze naam heb ik al lang niet meer gehoord, zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n3COrSy.png

[Video: https://i.imgur.com/gl6vL5N.mp4]

Crait DLC. Met de nieuwe speeders en de AT-M6 (die hopelijk nu wel speelbaar zijn en niet zoals de AT-ACT in de Rogue One DLC).

[ Voor 28% gewijzigd door raiders op 27-11-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ophef heeft in ieder geval tot het volgende geleid:

https://www.techpowerup.c...fight-against-loot-crates

TL;DR: Klinkt als een privately funded lobbygroep om politiek te beinvloeden.

Self regulated, jaja dat werkt meestal fantastisch.... Hele spectrum vd game industry, maar zoals altijd wie (meest) betaald bepaalt. etc

Ben nog even sceptisch. :X 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
Hier nog even een heel interessante video over het hele lootboxes verhaal van EA.. De oorsprong van alle ellende ligt dus bij FIFA (waarom is daar nooit hard tegenin gegaan zoals nu bij deze Star Wars game?!?) en de man die nu CEO van EA is.. Dat hij maar snel mag verdwijnen uit de gaming industrie..

YouTube: The Untold History of EA's Long (and Rich) Pay-2-Win Love Affair

Gelukkig was de druk bij Battlefront II zo groot geworden dat men het microtransactie system in die game in ieder geval voorlopig uitgezet heeft.. Nu maar hopen dat de politiek etc echt door pakt en dit soort gok praktijken in games gaat verbieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Ach laten we wel wezen. De ea lootboxen voor swbf2 leveren geen echt geld op. Is dan mischien een vorm van p2w maar zet minder aan tot gokken dan de csgo skin boxes waarbij men echt geld verdient. Heb menig spelletje op steam kunnen kopen door de csgo skins. Of wows of wot waarbij je nog ergere vorm van p2w heb.

En ik deel de mening dat de.politiek.hier nu een standpunt in moet betrekken. Dan maar alle vorm van lootboxes eruit ook.die enkel skins geven. Ga dan maar lekker grinden of bouw een shop in. Je betaald zoveel.euro voor een nieuw pakje. Dan weet je wat je koopt en is het hele gok element weg.

Waar we dan wel rekening mee.moeten houden is dat we dan vaker de wallet mogen trekken omdat de prijzen mogelijk gaan stijgen. Maar dat is actie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dundave1909
Laten we hopen dat ze snel iets doen aan die credits verdienen. Dat was bij de eerste wel beter geregeld, je kreeg gewoon credits naar aanleiding door je verdiende XP, gedeeld door 10, dus als je 6000 battlepoints/XP had, kreeg je 600 credits. Ik weet zeker dat ze iets gaan doen aan het verdienmodel, want iedereen gaat nu wegrennen van het spel.

Welke star cards gebruiken jullie voornamelijk en waar besteden jullie de crafting points aan in het begin? Ik ben nu level 10 maar zwaar underpowered...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Ik zet alles in op assault class met cards: resourceful (snellere recharge tijd), improved thermal detonator en toughen up (voor de extra heal). Alle kaarten heb ik redelijk snel kunnen upgraden naar blauw. De volgende upgrade is imo niet nodig en kost ook veel teveel credits. Ps: de laatste assault gun is erg fijn met de reduced recoil attachment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Dundave1909 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:12:
Laten we hopen dat ze snel iets doen aan die credits verdienen. Dat was bij de eerste wel beter geregeld, je kreeg gewoon credits naar aanleiding door je verdiende XP, gedeeld door 10, dus als je 6000 battlepoints/XP had, kreeg je 600 credits. Ik weet zeker dat ze iets gaan doen aan het verdienmodel, want iedereen gaat nu wegrennen van het spel.

Welke star cards gebruiken jullie voornamelijk en waar besteden jullie de crafting points aan in het begin? Ik ben nu level 10 maar zwaar underpowered...
Je merkt inderdaad dat het minder druk wordt op de servers, de games zitten nu lang niet altijd meer vol.
Ook niet zo raar, want in een paar dagen heb je alle credits wel verdient en dan wordt het maandenlang grinden, dan haken er toch veel mensen af denk ik.

Ook de elastiek grinders is wel wat lastig in games, die kom je inmiddels toch ook regelmatig tegen (in heroes versus heroes).

Underpowered ben je inderdaad al snel, maar daar is wel iets aan te doen, het hangt van je speelstijl af, maar voor de troopers is een kaart setup om mee te komen de volgende:
- battlepoints enhancer (dan kun je sneller de sterkere spelers / heroes kiezen tijdens een potje)
- Health regen versneller (dit is een must have naar mijn mening)
- Grenade blast radius

Wat ik gedaan heb is die gekocht met de craft points, dat kost je dan 120 credits voor die drie kaarten.
Dan heb je in ieder geval de basis waarvan uit je kunt upgraden later. Maar het hangt van je speelstijl af, ik kan me ook wel andere kaart setups voorstellen.

Voor de vliegtuigen zijn kaarten als extra health, auto targeting aim assist, extra damage, etc goede kaarten.

Ik heb praktisch alleen maar lootkosten van alle credits gekost en mijn ervaring is dat je er geen moer aan hebt. Ik kreeg in ieder geval de hele tijd duplicates of kaarten waar ik totaal niet in geinteresseerd ben.

Als ik nu opnieuw zou moeten beginnen dan zou ik alleen maar hero crates kopen, die zijn 2 keer zo goedkoop als trooper crates maar leveren wel tussen de 25 en 50 craft points op per keer, dus dan heb je voor hetzelfde geld als 1 trooper crate mogelijk tot 2 keer zoveel craft points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dundave1909
robinez schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:16:
[...]

Je merkt inderdaad dat het minder druk wordt op de servers, de games zitten nu lang niet altijd meer vol.
Ook niet zo raar, want in een paar dagen heb je alle credits wel verdient en dan wordt het maandenlang grinden, dan haken er toch veel mensen af denk ik.

Ook de elastiek grinders is wel wat lastig in games, die kom je inmiddels toch ook regelmatig tegen.

Underpowered ben je inderdaad al snel, maar daar is wel iets aan te doen, het hangt van je speelstijl af, maar voor de troopers is een kaart setup om mee te komen de volgende:
- battlepoints enhancer (dan kun je sneller de sterkere spelers / heroes kiezen tijdens een potje)
- Health regen versneller (dit is een must have naar mijn mening)
- Grenade blast radius

Wat ik gedaan heb is die gekocht met de craft points, dat kost je dan 120 credits voor die drie kaarten.
Dan heb je in ieder geval de basis waarvan uit je kunt upgraden later. Maar het hangt van je speelstijl af, ik kan me ook wel andere kaart setups voorstellen.

Voor de vliegtuigen zijn kaarten als extra health, auto targeting aim assist, extra damage, etc goede kaarten.

Ik heb praktisch alleen maar lootkosten van alle credits gekost en mijn ervaring is dat je er geen moer aan hebt. Ik kreeg in ieder geval de hele tijd duplicates of kaarten waar ik totaal niet in geinteresseerd ben.

Als ik nu opnieuw zou moeten beginnen dan zou ik alleen maar hero crates kopen, die zijn 2 keer zo goedkoop als trooper crates maar leveren wel tussen de 25 en 50 craft points op per keer, dus dan heb je voor hetzelfde geld als 1 trooper crate mogelijk tot 2 keer zoveel craft points.
Bedankt voor je uitgebreide reactie :)

Deze game gaat echt heel snel doodbloeden helaas, er zit zeker potentie in.
Dat ga ik ook toepassen, ik zit nog maar op level 8 assault volgens mij, maar koop wel wat kaarten waardoor ik er 3 kan equippen. Plus de hero crates of vliegtuig crates haal ik ook wel dan! Die zijn inderdaad de helft, scheelt nogal wat grind.
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste