Ik heb alle games C.E., Nova (en commanders) gekocht. Ik klaag nog steeds niet over het F2P gegaan is.
En extra betalen voor extra content die jaren na de game gereleased is nog gemaakt wordt is niet meer dan logisch toch? Commanders zijn gewoon mini-DLC. Als je kijkt wat ze gratis hebben gereleased vind ik het gewoon waard. En ik ben geen F2P, grind game, DLC fest, season pass etc lover.
Co-op beperkt? Nee hoor, je krijgt alle maps, alle modus etc. Paar heroes zijn volledig speelbaar en andere gratis te spelen met een soort test versie met restrictie tot level 5. (nog speelbaar daarna maar geen exp meer) Super veel?
Ook toen je de games gewoon gekocht moesten worden moest je voor veel heroes gewoon betalen.
En de gratis commanders zijn er misschien niet superveel maar voor een gratis game waar je zelfs zonder te betalen nog wel tientallen uren uithaald lijkt me dat toch zeer redelijk.
Hearthstone is dus niet pay to win, pay to not grind? Absoluut! Maar dan nog niet voor alle modussen in de game. Er zijn er ook waar je op meer eerlijke grond zit.
En HOTS is misschien geen geweldige game maar betalen voor heroes hoeft echt niet. Tenzij je super weinig speelt en letterlijk alle heroes gelijk koopt en daarna alle nieuwe heroes voor 15k (na twee weken worden ze al 10k) goud koopt.
Is alles perfect etc dan gelijk? Nee maar dit moet je in de verste verte niet vergelijken met pay 2 win of andere crappy f2p mobile zooi.
Daar laat ik het bij want deze topic is voor Star Wars.
edit; kleine toevoeging maar ik laat het in deze post;
Ik snap dat je er voor betaald heb, dat heb ik ook zoals ik al zei, alle C.E. zelf. Co-op commanders konden al tijden gekocht worden voor de game F2P ging. Maar dat maakt je punt nog belachelijker. Er mag dus nooit betaalde content worden uitgebracht voor games waar je al betaald voor hebt? Erg vreemd. En dit is content (skins/announcers ook) die jaren na release worden uitgebracht om de game (meer) winstgevend te laten zijn en de community meer levend te houden i.c.m met F2P.
Er is wat voor te zeggen dat een game een goede basis value moet hebben en geen "cut" content en day 1 DLC e.d. of season pass met "herhaalde missies" zoals in Wolfenstein (?) of 3 misses voor 20 euro of zo (basegame bijv 20 missies) maar dit is prima content voor een redelijke prijs (had graag 4 euro persoonlijk gezien maar ja), welke totaal niet nodig is om te genieten van de game en of gamemode.
En als je al betaald heb voor die games dan heb je nu ook al meerdere heroes extra om mee te spelen.
En je kent Hearthstone blijkbaar niet kwa inhoud/gamemodes e.d. want dan zou je zoiets niet zeggen. Speel het al tijden niet meer (gelukkig) maar de eerlijkheid grens e.d. en mogelijkheden zijn veel beter dan bij SWBFII.
Als je faliekant tegen X en Y bent tja dat is een keuze maar ik vind geen problemen met extra co-op commanders, als ik er geen gekocht zou hebben zou ik alsnog 7 commanders hebben, 14-15 maps, mutator mode, custom mode, mastery e.d.
Moet een dev perse gratis content levereen tijdens/na "een normale levensduur" van een game? Nee, op zich niet. Maar zelfs dat heeft Blizzard gedaan op vele vlakken, met patches, maps, heroes etc.
Dure games, slechte support, servers, slecht geprijsde dure DLC, etc etc, Blizzard zit daar ieg niet bij.
[
Voor 59% gewijzigd door
The Chosen One op 19-11-2017 12:59
]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc