Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik heb hem niet geannuleerd, puur omdat ik de gameplay heel fijn vind.

Maar pay2win, in wat voor vorm of in welke mate dan ook is gewoon not done. Het is een ontwikkeling die absoluut een halt toegeroepen moet worden want het verpest de hele boel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
FrankoNL schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:02:
Ik heb hem niet geannuleerd, puur omdat ik de gameplay heel fijn vind.

Maar pay2win, in wat voor vorm of in welke mate dan ook is gewoon not done. Het is een ontwikkeling die absoluut een halt toegeroepen moet worden want het verpest de hele boel.
vooral spellen met p2w mechanismes blijven kopen dan, daar leren ze wel van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 07:00
Snowdog schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:51:
[...]

Volgens mij heeft hij gewoon een game zonder pay2win gekocht? Naar mijn weten kun je namelijk geen crates meer kopen.

Laten we gewoon even rustig afwachten wat ze met alle feedback doen en als hetzelfde systeem dan terug komt heb je alle recht om te klagen.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
raiders schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:00:
[...]

Volgens mij heeft hij gewoon een game zonder pay2win gekocht? Naar mijn weten kun je namelijk geen crates meer kopen.

Laten we gewoon even rustig afwachten wat ze met alle feedback doen en als hetzelfde systeem dan terug komt heb je alle recht om te klagen.
Ze hebben al aangegeven dat het terugkomt, lijkt me beetje naief om te denken dat alles nu koek en ei is.

Daarnaast kan je volgens die redenering beter even afwachten wat er gaat gebeuren en dan eventueel het spel nog aanschaffen, niet andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 12:15
Iemand last van performance issues? Merk dat de PS4 Slim het af en toe wel lastig heeft.

Denk dat ik maar een PS Pro moet halen, om zo van de lag af te komen. Wantja, P2W he! ;)

EDIT: Waar gebruiken jullie je credits op? Loot crates? Zoja, welke?

[ Voor 16% gewijzigd door jaihel op 17-11-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
jaihel schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:47:
Iemand last van performance issues? Merk dat de PS4 Slim het af en toe wel lastig heeft.

Denk dat ik maar een PS Pro moet halen, om zo van de lag af te komen. Wantja, P2W he! ;)

EDIT: Waar gebruiken jullie je credits op? Loot crates? Zoja, welke?
Gelukkig ben ik niet de enige die last van lag heeft. Dacht dat het aan mijn internet lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Snowdog schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:08:
[...]

Ze hebben al aangegeven dat het terugkomt, lijkt me beetje naief om te denken dat alles nu koek en ei is.

Daarnaast kan je volgens die redenering beter even afwachten wat er gaat gebeuren en dan eventueel het spel nog aanschaffen, niet andersom.
Ze hebben gezegt dat crystals terug komen. Kan net zo goed cosmetics only zijn.
aaaido schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:57:
[...]

Gelukkig ben ik niet de enige die last van lag heeft. Dacht dat het aan mijn internet lag.
Nope, ik had vandaag ook wat problemen op PC. Wellicht zijn dat de servers die nu nogal veel spelers moeten verwerken. Zou niet de eerste keer zijn met een DICE release :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
jaihel schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:47:

Waar gebruiken jullie je credits op? Loot crates? Zoja, welke?
Ik gebruik al mijn credits voor trooper lootcrates, heroes unlocken doe ik nog niet omdat je niet elk potje een hero kan gebruiken en als het kan is het toch vaak maar eenmalig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een aantal uurtjes gespeeld .. Ik vind het fantastisch ! Ben een nieuwkomer want deel een vond ik drie keer niks . Dat lootcrate pay to win is zwaar overtrokken want er is simpelweg niet eens zoveel te unlocken .. Een paar boostcards en een paar ability cards thats it .

De mappen zijn fantastisch en elk potje heeft meerdere scenarios .

Laat ik voor mijzelf spreken . Ik ben blij dat ik de game gekocht heb en mij niet heb laten beinvloeden door journalisten die nu elkaar napraten maar bij Fifa/Cod elk jaar hun mond houden . Ik vermaak mij als nieuwkomer uitstekend !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 09:11
raiders schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:14:
[...]

Ze hebben gezegt dat crystals terug komen. Kan net zo goed cosmetics only zijn.

[...]
Daar lijkt het niet op:

Update 2: US Gamer have spoken to EA in a telephone conversation overnight to try and better establish what wil happen in future. An EA representative said to them that they are going “back to the drawing board” to find the right balance, but that when microtransactions return they will still offer an “accelerated experience” for those who want it.

http://www.thesixthaxis.c...star-wars-battlefront-ii/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 17:43
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KK3sgRi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Destiny schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:39:
[...]

Daar lijkt het niet op:

Update 2: US Gamer have spoken to EA in a telephone conversation overnight to try and better establish what wil happen in future. An EA representative said to them that they are going “back to the drawing board” to find the right balance, but that when microtransactions return they will still offer an “accelerated experience” for those who want it.

Naar mijn weten kunnen dat ook van die starter packs zijn die we al hebben sinds Battlefield 3. Daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n moeite mee.

De grind in de game valt me eigenlijk best wel mee. Na de 10 uur trial en vandaag een uurtje multiplayer heb ik zonder micro transactions heavy op lvl 18 met alle drie de card op het blauwe level. Maar goed ieder zijn mening. Persoonlijk kijk ik liever positief naar de eventuele wijzigingen die er gaan komen.

Als het oude systeem wel terug komt wordt het een ander verhaal natuurlijk...

[ Voor 3% gewijzigd door raiders op 17-11-2017 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Die microtransacties kunnen er nu dan wel uit zijn, Zo ging het ook met de eerste Star Wars Battlefront. Iedereen klaagde over de weinige content, dus snel wat gratis DLC lanceren en de prijzen wat vriendelijker maken.

De intentie van EA is duidelijk er moet gewoon meer geld dan die € 55,00/€65,00 uit die klant komen. Ze hebben gewoon belanghebbers die elka jaar meer winst verwachten. Op een gegeven moment heeft meer games uitgeven geen zin meer, dan wil je dus meer omzet uit dezelfde content. Hier is onder andere EA gewoon naar aan het zoeken. Dit gaat triest genoeg over de rug van DICE en Star Wars.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30
Destiny schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:39:
[...]

Daar lijkt het niet op:

Als ze de huidige manier om credits en tokens te verzamelen eens verhogen met 500%, dan heb ik er geen probleem mee, maar dat je 1% terugkrijgt bij een krat en verder items die bij elkaar ook die prijs niet waard zijn, is me een doorn in het oog. Ja je kunt best wat dingen krijgen, maar je moet best wat geluk hebben dat je na het grinden van 4000 credits ook niet nog eens prut binnen krijgt want die kans is vrij groot (heb ik al gemerkt).

En als ze ook nog eens kaarten of kratten gaan geven voor levellen, winnen van matches e.d., zorgt dat er ook voor dat je al wat meer binnen krijgt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:01
Martinspire schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:00:
[...]
..
Ja je kunt best wat dingen krijgen, maar je moet best wat geluk hebben dat je na het grinden van 4000 credits ook niet nog eens prut binnen krijgt want die kans is vrij groot (heb ik al gemerkt).
...
inderdaad,
ik speel alleen de assault class en 9 crates verdiend waaronder 1 assault crate (na 200 kills). Of te wel 8 crates van 4000 credits per stuk, plus 1 kado op basis van je prestaties in de game.

Resultaat:
- 0 assault star cards in de 8 gewone crates
- 1 assault star card in de assault crate, die ook nog eens totaal waardeloos is voor je gewone gameplay, in mijn geval een blauwe star card waarmee je 10 procent extra battlepoints krijgt per potje wat nutteloos is na level 10.

uit pure nood heb ik nu maar een assault star card gecraft (regen health korter) en dan heb ik nu een grijs kaartje die wel enigzins helpt. Maar dan komt het, het hele star card systeem is gebaseerd op de sterkte van je kaarten. Als je grijze kaarten wil upgraden, dan kun je je star cards niet upgraden, je mag een grijze star card pas upgraden als de sterke van alle kaarten samen minimaal 7 is. En dat heb je uiteraard niet, dit kan alleen maar als je wat sterkere star cards hebt gekregen uit lootkisten die je star card level verhogen.

Dat systeem is gewoon extreem goed doordacht door hun, door zelf te spelen en pech te hebben dat je geen goede star cards voor je class krijgt zul je niet mee kunnen komen met je star card setup (ook niet als je ze zelf craft). Je moet loot boxen hebben om verder te komen in je star card setup. Het gevolg hiervan is ook overduidelijk in de potjes zelf, bij 1 op 1 battles met mensen die wel mazzel hadden voor hun class en dat ze minimaal blauw star cards hebben verlies ik het gegarandeerd.

Maar goed, ik heb er nu wel minder moeite mee dat het zo werkt omdat het voor iedereen een lucky lotto is geworden. Maar het is wel frustrerend dat je na 8 lootkisten a 4000 credits nog 0 star cards voor je eigen class hebt gekregen. Wel heb ik de nodige dubbele en star cards voor gelockte heroes gekregen. Ook voor de sniper class heb ik veel star cards, maar die class vind ik zelf echt niet leuk om te spelen.

Het wordt in ieder geval tijd dat de credit verdiensten omhoog gaan, want nu met die challenges (echt elk punt van mij gaat in een trooper loot kist) gaat het nog wel enigzins kwa credits, maar ik merk nu al dat het echt alleen maar richting die 25 credits per minuut aan het binnenharken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:46
Vraagje voor de spelers met een HDR tv: op hoeveel procent staat bij jullie de HDR setting? Ik had hem eerst op 12% staan, maar vond dat het beeld er nogal 'flets' uitzag. Nu op 40% is het een flink stuk beter! 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=53286565,noline]Jumpman schreef op vrijdag 17 november 2017

Op een gegeven moment heeft meer games uitgeven geen zin meer, dan wil je dus meer omzet uit dezelfde content. Hier is onder andere EA gewoon naar aan het zoeken. Dit gaat triest genoeg over de rug van DICE en Star Wars.
De uitvoerende (in dit geval Dice) is net zo schuldig al EA. Dit zelfde geldt natuurlijk voor licentiehouder Disney.

Het is wel héél erg makkelijk om alles voor de volle 100% bij EA neer te leggen.

Een opdrachtgever kan opdragen wat 'ie wil, dat houdt nog steeds niet in dat de uitvoerder geen nee kan zeggen en geen eigen moraal besef heeft.

Zelf werkte ik vroeger in een pizzeria en m'n werkgever droeg mij op dat ik alle stukje topping die naast de pizza's vielen, aan het eind van iedere avond bijeen moest rapen, op een pizzabodem moest toppen, in de oven moest stoppen om de afval-pizza vervolgens voor 15 gulden te verkopen.

Ik legde mijn werkgever toen uit dat klanten 15 gulden betaalde voor een "VERSE" pizza en dat hij de boom in kon met zijn afval-pizza, als je die wilt maken en aan klanten wilt verkopen dan doe je dat maar lekker zelf, ik zal dan alleen wel publiciteit gaan zoeken bij het plaatselijke radiostation want ik ben hier niet komen werken om mensen op te lichten, dat zal ik nooit doen uit eigen belang, dus al helemaal niet voor een werkgever!

Moraal van het verhaal: Je kunt je niet verschuilen achter de opdracht van een werkgever, je bent er namelijk zelf bij en besluit zelf om foute orders op te volgen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Vliegen in een starfighter is nu ook zoveel gaver!
[YouTube: https://youtu.be/2FJZi5HzF8U]

Dit is met 'auto roll' disabled + handmatige 'lock-on'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Yonix schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:18:
Vliegen in een starfighter is nu ook zoveel gaver!
[video]

Dit is met 'auto roll' disabled + handmatige 'lock-on'.
Yep yep! Starfighter assault is echt super in dit deel. Eigenlijk de enige reden waarom ik BF2 heb gekocht.

Pro-tip ; in 1st person mode heb je veel meer overzicht. Het is even wennen. Maar je ziet alles zoveel malen duidelijker plus het is makkelijker oriënteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@Yonix en @Reefun Mag ik vragen wat jullie mouse settings zijn voor het vliegen? En First person meer overzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:35
Merken jullie ook dat MP bijna onspeelbaar is? Enorme lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik speel op de xbox one x en vind hem best leuk moet ik zeggen.

Wat ik trouwens wel zie af en toe zijn textures die nog even snel moeten laden in het begin en soms ook eind van mp matches. Of als ik soms over het gras loop dat ik textures zie laden. Of roosters die nog even snel laden voor het begin of ook eind van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Odessa schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:56:
@Yonix en @Reefun Mag ik vragen wat jullie mouse settings zijn voor het vliegen? En First person meer overzicht?
Ik speel het spel op de One X, dus met controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Yonix schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:50:
[...]

Ik speel het spel op de One X, dus met controller.
Ah ja..dat kan ook. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Odessa schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:56:
Speel ook op de XB1 met een controller. Dat is wel aan te raden om te vliegen. Je kan een XB1 of PS4 controller aansluiten op je pc. Wellicht het overwegen waard als je vaker wilt vliegen.

Ik vind 1st person meer overzicht geven. Je kan veel beter zien waar je zit en hoe ver of juist dichtbij alles zit. In third person verlies ik dat overzicht. Met de hud kun je al vrij ver komen dankzij de rode pijltjes. Een 3d radar erbij zou wel fijn zijn maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 15:14
EA Temporarily Removes Microtransactions, But Don't Be Fooled! More Jedi Mind Tricks

YouTube: EA Temporarily Removes Microtransactions, But Don't Be Fooled! M...

Hoeveel uren heb je nodig om alles te unlocken van level 1 tot 4 ?

4528 uur :+ may the force be with you.

Dus dat is elke dag 8 uur 18 maanden lang :+ dan pas heb je genoeg credits om alles te unlocken *O*

[ Voor 67% gewijzigd door MaXeRs op 18-11-2017 19:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Reefun schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:48:
[...]

Speel ook op de XB1 met een controller. Dat is wel aan te raden om te vliegen. Je kan een XB1 of PS4 controller aansluiten op je pc. Wellicht het overwegen waard als je vaker wilt vliegen.

Ik vind 1st person meer overzicht geven. Je kan veel beter zien waar je zit en hoe ver of juist dichtbij alles zit. In third person verlies ik dat overzicht. Met de hud kun je al vrij ver komen dankzij de rode pijltjes. Een 3d radar erbij zou wel fijn zijn maar helaas.
Ook al..damn zeg :) Ik heb een XB controller aan mijn pc hangen maar ik dacht eigenlijk dat het met muis&toetsenbord makkelijker zou zijn. Zal het eens proberen met de controller...thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zelfs Kassa heeft het nu over de lootcrates etc.

[ Voor 27% gewijzigd door cowbell op 18-11-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:07
Ik vind het veel erger dat gamers het over Kassa gaan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Samengevat: the kans authoriteit zei dat alleen games waarbij er een aparte markt bestaat waar deze items worden verhandeld en daar door echt geld waar zijn, niet legaal zijn zoals counter strike en h1z1. Met star wars battlefront is niks illegaal mee en dat ouders goed moeten opletten wat games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Hahahaha, lekker Blizzard:

>:)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Oeh Starcraft II, die heb ik voor volle bedrag gekocht inderdaad (+ twee uitbreidingen). Nu kan ik een gedeelte van het spel spelen en de rest niet omdat ik dat met microtransactie moet unlocken. En dan is SC2 nog de minste, alle andere Blizzard spellen hebben nog een hoop meer microtransacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36

The Chosen One

Zie signature!

Heb zelf alle C.E's en Nova campaign gekocht op launch. SC2 F2P is een prima move en niks mis mee. Je kunt er gratis al tientallen uren singleplayer, tientallen/honderden(+) uren co-op en duizenden uren multiplayer uithalen.
En je kunt nog steeds alles spelen wat je toen ook gekocht hebt hoor...

Koop/unlock je andere campaigns dan is dat gewoon 1 prijs per campaign met een goede gameplaywaarde.
Koop je commanders voor co-op zelfde ding. Die gamemode wordt geweldig gesupport.

Skins/announcers e.d. allemaal extra en nongameplay impact.

OW is alleen cosmetisch, Hearthstone is een F2P game al op release en beter afgesteld met verdienen van kaarten en tegen wie je speelt met bepaalde gamemodes ook nog.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Dacht ga starwars testen voor 4 euro, mijn rx480 is niet zo blij met de loading screen, vette coil whines en gesis omdat dat scherm meer als 200 fps trekt en mijn kaart hierdoor aardig warm wordt, heel vaag want het is gewoon een plaatje.
Ik heb maar heel even kunnen genieten, 2 a 3 minuten, na een reboot werkt mijn keyboard niet meer in game, razor blackwidow 2013, heb al van alles geprobeerd, laatste razor drivers, in de bios bezig geweest met usb, in win 8 compatibiliteit setting, origin in game uit schakelen, ik hoop niet dat het hun nieuwe anti cheat is en dat net als battle eye macro keyboards gaan blokken, had namelijk 1 macro ingesteld die mijn pink met het spotten ontlaste in bf3 en bf4, 1 keer Q was 5 keer spotten.

Ben blij dat ik hem nog niet gekocht heb en heb ik nog 9 uur om het probleem te tackelen.
Ga nog proberen om de settings files in mijn documenten battlefront 2 map verwijderen en met cloud sync in origin uit.

Wat is dat trouwens voor een rare gloed in het menu? het maakt het allemaal zo wazig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
The Chosen One schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:36:
Heb zelf alle C.E's en Nova campaign gekocht op launch. SC2 F2P is een prima move en niks mis mee. Je kunt er gratis al tientallen uren singleplayer, tientallen/honderden(+) uren co-op en duizenden uren multiplayer uithalen.
En je kunt nog steeds alles spelen wat je toen ook gekocht hebt hoor...

Koop/unlock je andere campaigns dan is dat gewoon 1 prijs per campaign met een goede gameplaywaarde.
Koop je commanders voor co-op zelfde ding. Die gamemode wordt geweldig gesupport.
Ja geweldig gesupport, maakt me weinig uit wat mensen nu gratis krijgen, ik heb het spel gekocht, en nu moet ik extra betalen als ik alles wil spelen. Nova kan ik nog DLC noemen, maar coop ben je gewoon flink beperkt als je niet extra betaald voor het spel wat je al gekocht hebt. Overwatch is dan wel cosmetisch, maar wel met loot crates. Hearthstone is P2W. En Heroes of the Storm is dan wel gratis, maar als je daar het rekensommetje doet hoe duur het hele spel is als je alles koopt dan sla je ook stijl achterover. Dus laten we niet net doen alsof Blizzard het beste jongetje van de klas is. (Om nog niet over Activision te beginnen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 16:36

The Chosen One

Zie signature!

Ik heb alle games C.E., Nova (en commanders) gekocht. Ik klaag nog steeds niet over het F2P gegaan is.
En extra betalen voor extra content die jaren na de game gereleased is nog gemaakt wordt is niet meer dan logisch toch? Commanders zijn gewoon mini-DLC. Als je kijkt wat ze gratis hebben gereleased vind ik het gewoon waard. En ik ben geen F2P, grind game, DLC fest, season pass etc lover.

Co-op beperkt? Nee hoor, je krijgt alle maps, alle modus etc. Paar heroes zijn volledig speelbaar en andere gratis te spelen met een soort test versie met restrictie tot level 5. (nog speelbaar daarna maar geen exp meer) Super veel?
Ook toen je de games gewoon gekocht moesten worden moest je voor veel heroes gewoon betalen.
En de gratis commanders zijn er misschien niet superveel maar voor een gratis game waar je zelfs zonder te betalen nog wel tientallen uren uithaald lijkt me dat toch zeer redelijk.

Hearthstone is dus niet pay to win, pay to not grind? Absoluut! Maar dan nog niet voor alle modussen in de game. Er zijn er ook waar je op meer eerlijke grond zit.
En HOTS is misschien geen geweldige game maar betalen voor heroes hoeft echt niet. Tenzij je super weinig speelt en letterlijk alle heroes gelijk koopt en daarna alle nieuwe heroes voor 15k (na twee weken worden ze al 10k) goud koopt.

Is alles perfect etc dan gelijk? Nee maar dit moet je in de verste verte niet vergelijken met pay 2 win of andere crappy f2p mobile zooi.

Daar laat ik het bij want deze topic is voor Star Wars. :+

edit; kleine toevoeging maar ik laat het in deze post;
Sissors schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:36:
[...]
Bla bla sc2 bla bla

[...]

Inderdaad. En allemaal kan je exact dan hetzelfde zeggen over SWBF2. Het is 'enkel' pay not to grind.
Ik snap dat je er voor betaald heb, dat heb ik ook zoals ik al zei, alle C.E. zelf. Co-op commanders konden al tijden gekocht worden voor de game F2P ging. Maar dat maakt je punt nog belachelijker. Er mag dus nooit betaalde content worden uitgebracht voor games waar je al betaald voor hebt? Erg vreemd. En dit is content (skins/announcers ook) die jaren na release worden uitgebracht om de game (meer) winstgevend te laten zijn en de community meer levend te houden i.c.m met F2P.

Er is wat voor te zeggen dat een game een goede basis value moet hebben en geen "cut" content en day 1 DLC e.d. of season pass met "herhaalde missies" zoals in Wolfenstein (?) of 3 misses voor 20 euro of zo (basegame bijv 20 missies) maar dit is prima content voor een redelijke prijs (had graag 4 euro persoonlijk gezien maar ja), welke totaal niet nodig is om te genieten van de game en of gamemode.
En als je al betaald heb voor die games dan heb je nu ook al meerdere heroes extra om mee te spelen.

En je kent Hearthstone blijkbaar niet kwa inhoud/gamemodes e.d. want dan zou je zoiets niet zeggen. Speel het al tijden niet meer (gelukkig) maar de eerlijkheid grens e.d. en mogelijkheden zijn veel beter dan bij SWBFII.

Als je faliekant tegen X en Y bent tja dat is een keuze maar ik vind geen problemen met extra co-op commanders, als ik er geen gekocht zou hebben zou ik alsnog 7 commanders hebben, 14-15 maps, mutator mode, custom mode, mastery e.d.
Moet een dev perse gratis content levereen tijdens/na "een normale levensduur" van een game? Nee, op zich niet. Maar zelfs dat heeft Blizzard gedaan op vele vlakken, met patches, maps, heroes etc.
Dure games, slechte support, servers, slecht geprijsde dure DLC, etc etc, Blizzard zit daar ieg niet bij.

[ Voor 59% gewijzigd door The Chosen One op 19-11-2017 12:59 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-09 12:36
even helemaal los van alle discussie over p2win;

Ik wil dit deel erg graag kopen voor PC, maar ben bang dat de community ontzettend klein is en het lastig zal worden om games te vinden, of in ieder geval in de minder populaire game modes.

Battlefront 1 had ook een niet al te grote pc community maar was nog net acceptabel, als deel 2 daar nog maar de helft van is dan zijn er mischien een handjevol spelers online en dat zie ik niet zitten.

Als alternatief zou ik voor de ps4 versie kunnen gaan, maar shooters en consoles is iets wat eigenlijk niet in mijn boekje voorkomt / waar mijn "skills" niet volledig tot hun recht komen / waar ik gewoon waardeloos in ben :+

[ Voor 7% gewijzigd door Ocin32 op 19-11-2017 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Dit kan misschien het einde zijn van EA, ze hebben miljarden omzet en miljarden inkomsten maar alle investeringen en kosten er af en ze houden er netto niet genoeg aan over,
Elk kwartaal komen ze met cijfers omdat ze beurs genoteerd staan en een jaar geleden was EA al bang voor wat er nu gebeurt.
Our adoption of new business models could fail to produce our desired financial returns.

From time to time we seek to establish and implement new business models. Forecasting our revenues and profitability for any new business models is inherently uncertain and volatile. Our actual revenue and profit for these businesses may be significantly greater or less than our forecasts. Additionally, these new business models could fail, resulting in the loss of our investment in the development and infrastructure needed to support these new business models, as well as the opportunity cost of diverting management and financial resources away from more successful and established businesses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
The Chosen One schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:21:
Ik heb alle games C.E., Nova (en commanders) gekocht. Ik klaag nog steeds niet over het F2P gegaan is.
En extra betalen voor extra content die jaren na de game gereleased is nog gemaakt wordt is niet meer dan logisch toch? Commanders zijn gewoon mini-DLC. Als je kijkt wat ze gratis hebben gereleased vind ik het gewoon waard. En ik ben geen F2P, grind game, DLC fest, season pass etc lover.

Co-op beperkt? Nee hoor, je krijgt alle maps, alle modus etc. Paar heroes zijn volledig speelbaar en andere gratis te spelen met een soort test versie met restrictie tot level 5. (nog speelbaar daarna maar geen exp meer) Super veel?
Ook toen je de games gewoon gekocht moesten worden moest je voor veel heroes gewoon betalen.
En de gratis commanders zijn er misschien niet superveel maar voor een gratis game waar je zelfs zonder te betalen nog wel tientallen uren uithaald lijkt me dat toch zeer redelijk.
Het ligt vast aan mij, maar of ik begrijp jouw post totaal niet, of jij mijne niet. Kan je bijvoorbeeld erop wijzen waar ik heb geklaagd erover dat het F2P is gegaan? Heb ik namelijk nooit gedaan. Dus dan is het heel leuk dat je bij een gratis game moet betalen voor wat extra commanders. Maar gezien het blijkbaar nog niet duidelijk was: Ik heb SC2 gekocht, en HOTS, en LOTV. Ik heb voor de hele handel betaald, dat het nu F2P is maakt me niks uit. Dat ik de hele handel heb gekocht en nu alsnog een hoop geld mag besteden als ik het hele spel wil dat is mijn probleem. En een commander als mini DLC zien en niet als microtransactie is wel een hele creatieve interpretatie.
Dat F2P mensen wat moeten betalen voor de commanders staat compleet los ervan dat ik als koper die de hele handel gekocht heeft ook met microtransacties de hele handel moet unlocken.
Hearthstone is dus niet pay to win, pay to not grind? Absoluut! Maar dan nog niet voor alle modussen in de game. Er zijn er ook waar je op meer eerlijke grond zit.
En HOTS is misschien geen geweldige game maar betalen voor heroes hoeft echt niet. Tenzij je super weinig speelt en letterlijk alle heroes gelijk koopt en daarna alle nieuwe heroes voor 15k (na twee weken worden ze al 10k) goud koopt.
Inderdaad. En allemaal kan je exact dan hetzelfde zeggen over SWBF2. Het is 'enkel' pay not to grind. En kijken hoeveel je in theorie moet uitgeven als je alles direct geunlocked zou willen hebben als je heel weinig speelt is niet realistisch. En toch wordt het hier ineens wel bijgehaald, en niet bij Blizzard games. Dat is ook mijn 'probleem', ik vind die microtransacties irritant, en misschien zijn ze hier nog wel een maatje erger dan gemiddeld. Maar we hoeven niet net te doen alsof Blizzard, of uberhaupt veel andere games, zoveel beter zijn.
Daar laat ik het bij want deze topic is voor Star Wars. :+
Daar heb je wel een punt :P.
NLsandman schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:15:
Dit kan misschien het einde zijn van EA, ze hebben miljarden omzet en miljarden inkomsten maar alle investeringen en kosten er af en ze houden er netto niet genoeg aan over,
Elk kwartaal komen ze met cijfers omdat ze beurs genoteerd staan en een jaar geleden was EA al bang voor wat er nu gebeurt.

[...]
Misschien moet je dan ook daadwerkelijk die cijfers bekijken. Uit hun laatste jaarverslag is komt het ruwweg uit op 5 miljard omzet en 1 miljard winst. Het idee dat een EA failliet zou gaan over één spel die mogelijk tegenvallende resultaten heeft is onrealistisch.

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 19-11-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Hoeveel credits harken jullie zo'n beetje binnen per galactic assault? Ik krijg op het einde te zien dat ik altijd zo rond de 300 credits zit, maar volgens mij is dit meer als ik kijk naar het aantal credits ik daadwerkelijk heb. Misschien dat ik challenges haal oid, maar voor zover ik weet moet ik die eerst claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Ocin32 schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:12:
even helemaal los van alle discussie over p2win;

Ik wil dit deel erg graag kopen voor PC, maar ben bang dat de community ontzettend klein is en het lastig zal worden om games te vinden, of in ieder geval in de minder populaire game modes.

Battlefront 1 had ook een niet al te grote pc community maar was nog net acceptabel, als deel 2 daar nog maar de helft van is dan zijn er mischien een handjevol spelers online en dat zie ik niet zitten.
Ik heb geen flauw idee hoeveel mensen er online zijn, tot nu toe vind ik supersnel een match. Met battlefront 2015 had ik daar ook geen probleem mee ( ik speel eigenlijk alleen de 40 player mode).
Het voordeel van deze battlefront is wel dat de DLC's "gratis" zijn, de kans is dat het minder snel doodbloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Snowdog schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:51:
[...]

Zolang je de crates niet koopt, is er niks aan de hand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
jaihel schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:26:
Hoeveel credits harken jullie zo'n beetje binnen per galactic assault? Ik krijg op het einde te zien dat ik altijd zo rond de 300 credits zit, maar volgens mij is dit meer als ik kijk naar het aantal credits ik daadwerkelijk heb. Misschien dat ik challenges haal oid, maar voor zover ik weet moet ik die eerst claimen.
hangt ervan af hoe lang het duurt, maar gemiddeld ergens tussen de 280 en 340 credits. Ongeveer 25 credits per minuut dus.

Je ziet 2 scores, 1 voor je battlepoints (waarmee je level ranked) en de credits waar je lootboxen van kan kopen (a 4000 per lootbox als je voor de trooper lootbox gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
robinez schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:19:
[...]

hangt ervan af hoe lang het duurt, maar gemiddeld ergens tussen de 280 en 340 credits. Ongeveer 25 credits per minuut dus.

Je ziet 2 scores, 1 voor je battlepoints (waarmee je level ranked) en de credits waar je lootboxen van kan kopen (a 4000 per lootbox als je voor de trooper lootbox gaat).
Klopt maar dat zou betekenen dat ik 12-13 potten zou moeten spelen om 1 trooper lootbox te kunnen kopen. Maar het gaat veel sneller omdat ik in 3-4 potten 4k credits heb verdiend. Ik vraag me dus af waar ze vandaan komen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Looney1984
  • Laatst online: 10-09 00:06
Sissors schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:36:
[...]

Het ligt vast aan mij, maar of ik begrijp jouw post totaal niet, of jij mijne niet. Kan je bijvoorbeeld erop wijzen waar ik heb geklaagd erover dat het F2P is gegaan? Heb ik namelijk nooit gedaan. Dus dan is het heel leuk dat je bij een gratis game moet betalen voor wat extra commanders. Maar gezien het blijkbaar nog niet duidelijk was: Ik heb SC2 gekocht, en HOTS, en LOTV. Ik heb voor de hele handel betaald, dat het nu F2P is maakt me niks uit. Dat ik de hele handel heb gekocht en nu alsnog een hoop geld mag besteden als ik het hele spel wil dat is mijn probleem. En een commander als mini DLC zien en niet als microtransactie is wel een hele creatieve interpretatie.
Dat F2P mensen wat moeten betalen voor de commanders staat compleet los ervan dat ik als koper die de hele handel gekocht heeft ook met microtransacties de hele handel moet unlocken.

[...]

Inderdaad. En allemaal kan je exact dan hetzelfde zeggen over SWBF2. Het is 'enkel' pay not to grind. En kijken hoeveel je in theorie moet uitgeven als je alles direct geunlocked zou willen hebben als je heel weinig speelt is niet realistisch. En toch wordt het hier ineens wel bijgehaald, en niet bij Blizzard games. Dat is ook mijn 'probleem', ik vind die microtransacties irritant, en misschien zijn ze hier nog wel een maatje erger dan gemiddeld. Maar we hoeven niet net te doen alsof Blizzard, of uberhaupt veel andere games, zoveel beter zijn.

[...]

Daar heb je wel een punt :P.

[...]

Misschien moet je dan ook daadwerkelijk die cijfers bekijken. Uit hun laatste jaarverslag is komt het ruwweg uit op 5 miljard omzet en 1 miljard winst. Het idee dat een EA failliet zou gaan over één spel die mogelijk tegenvallende resultaten heeft is onrealistisch.
Kunnen jullie niet lekker elkaar berichten sturen? Al dit gezeik is nu wel duidelijk toch?
Vind wel leuk eens wat over de Gameplay te lezen. (Misschien een extra topic p2w maken voor deze eindeloze discussies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Inmiddels toch al best wat multiplayerpotjes verder en nog steeds niet op Naboo gevochten. :s Dat is toch wel een nadeel aan BF2, dat de roulatie van de mappen in de verschillende modi zo slecht is. Ik wil gewoon in de Naboo Starfighter vliegen! :p

Trouwens, heeft Anakin zijn eigen 'Hero Starfighter'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023

[...]
Haha, EA heeft al jaren een slecht imago en wanneer de nieuwe battlefield uitkomt is iedereen het weer vergeten. Dit is een tijdelijke tegenslag zoals samsung met de galaxy note 7 had. Ik kan je alvast aanraden om aandelen van EA te halen nu ze een paar tientjes goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Ik vraag me wel eens af wat het is met Dice en hun grenade spam obsessie. Het eerste wat je met doen als je assault speelt, zo snel mogelijk je grenade upgraden naar epic voor de blast radius en snellere reload.

De maps van Battlefron 2015 vind ik wel beter, het komt met BF2 toch wel erg vaak neer op corridors met 3 ingangen, het dieptepunt is wel de throneroom op de Naboo map. Voor de rest vermaak ik me er prima mee, had niet verwacht dat ik Starfigher Assault zo leuk zo vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
jaihel schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:30:
[...]

Klopt maar dat zou betekenen dat ik 12-13 potten zou moeten spelen om 1 trooper lootbox te kunnen kopen. Maar het gaat veel sneller omdat ik in 3-4 potten 4k credits heb verdiend. Ik vraag me dus af waar ze vandaan komen :)
als je die challenges niet ophaalt in career mode, dan zou ik dat ook wel willen weten :D

mij lukt het in ieder geval niet, moet minimaal zo'n 2,5 uur spelen voordat ik 1 lootbox kan kopen.

Met die challenges gaat het uiteraard wel sneller als je die verzilvert in career mode. Maar dat zijn er ook niet bijsterveel, die challenges haal je allemaal vrij snel in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Als je een lvl omhoog gaat krijg je olk credits. Zeker als je net begint met de game gaat dat dus aardig snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
robinez schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:37:
[...]

als je die challenges niet ophaalt in career mode, dan zou ik dat ook wel willen weten :D

mij lukt het in ieder geval niet, moet minimaal zo'n 2,5 uur spelen voordat ik 1 lootbox kan kopen.

Met die challenges gaat het uiteraard wel sneller als je die verzilvert in career mode. Maar dat zijn er ook niet bijsterveel, die challenges haal je allemaal vrij snel in het begin.
Tsja het is echt zo, het zal ook te maken hebben met level ups al weet ik niet precies hoeveel credits je daar voor krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 09:11

[...]
Als we even naar de cijfers van EA kijken dan valt dat wel mee hoor. In 2016 is er 4,3 miljard omzet gemaakt en 1,1 miljard winst.

http://investor.ea.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=970304

Battlefront 1 is 14 miljoen keer verkocht in de eerste maanden na release.

EA heeft een winstmarge waar menig bedrijf alleen maar van kan watertanden. Maar het is (rupsje) nooit genoeg. Alles draait om winstmaximalisatie. Dat is nu verkeerd voor ze uitgepakt (want nieuwe business modellen zijn leuk, maar als die nadelig zijn voor de consument dan zal die zich er op gegeven moment tegen gaan verzetten en dat is precies wat nu gebeurd).

Als 14 miljoen exemplaren ze niet genoeg geld oplevert (en dan zeker voor wat eigenlijk maar een halve game was) dan doen ze iets niet goed. Al die lootbox onzin is niet nodig om voldoende winst te maken op BF2.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Looney1984
Gaat het hier nog wel om Battlefront 2 of zit ik het verkeerde topic te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Destiny schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:07:
[...]

Als we even naar de cijfers van EA kijken dan valt dat wel mee hoor. In 2016 is er 4,3 miljard omzet gemaakt en 1,1 miljard winst.

http://investor.ea.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=970304

Battlefront 1 is 14 miljoen keer verkocht in de eerste maanden na release.

EA heeft een winstmarge waar menig bedrijf alleen maar van kan watertanden. Maar het is (rupsje) nooit genoeg. Alles draait om winstmaximalisatie. Dat is nu verkeerd voor ze uitgepakt (want nieuwe business modellen zijn leuk, maar als die nadelig zijn voor de consument dan zal die zich er op gegeven moment tegen gaan verzetten en dat is precies wat nu gebeurd).

Als 14 miljoen exemplaren ze niet genoeg geld oplevert (en dan zeker voor wat eigenlijk maar een halve game was) dan doen ze iets niet goed. Al die lootbox onzin is niet nodig om voldoende winst te maken op BF2.
BF is verder ook gewoon maar Battlefield met wat andere maps en textures / skins.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
FrankoNL schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:46:
[...]

Zolang je de crates niet koopt, is er niks aan de hand toch?
Jawel, je geeft daarmee steun aan developers die deze (p2w)crates in games verwerken. Als je 't spel gewoon blijft kopen en geen crates koopt, zitten ze er de volgende keer weer in. Dat jij ze niet koopt maakt niet uit, er zijn genoeg mensen die 't wel doen. Helpt dus niet echt om p2w een halt aan te roepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raiders
Starfighter assault is wel geweldig! Vooral de Ryloth map is goed. Wel jammer dat je het niet eindigt als de aflevering uit de Clone Wars of dat je niet zelf de blasters op de star destroyers kan besturen.

En Galactic Assault op Kashyyyk met een Arc-170 is onbeperkt battle points. Als je 2 - 3 keer spawned met een starfighter heb je genoeg om een paar keer als hero of reinforcement te spawnen :P
Looney1984 schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:42:
Gaat het hier nog wel om Battlefront 2 of zit ik het verkeerde topic te lezen?
Een paar dagen geleden was het plan al om de crate discussie te verplaatsen. Maar dat is er zoals je ziet niet echt van gekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door raiders op 19-11-2017 21:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:37
Van mij mag er een algemeen loot crate topic geopend worden zodat we het hier over SW:BF2 kunnen hebben. In mijn ogen sneeuwt de game door alle kritiek op de kratjes helemaal onder terwijl de game meer dan goed is en grafisch een topper.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
Lekker Ventje schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:17:
Van mij mag er een algemeen loot crate topic geopend worden zodat we het hier over SW:BF2 kunnen hebben. In mijn ogen sneeuwt de game door alle kritiek op de kratjes helemaal onder terwijl de game meer dan goed is en grafisch een topper.
Helemaal mee eens! Ik vermaak me prima met de game (PS4 versie)! Lekker pew pew knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Hoe zit het eigenlijk met de laadtijden op PS4? Heb de eerste nog eens opgelegd en was al vergeten hoe ellendig lang je moet wachten tussen elk game’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Vermaak mij ook prima op de ps4 met battlefront 2. Gisteren was even wennen maar heb al aardig wat leuke momenten meegemaakt. Je merkt wel dat het een arcade shooter is. Anders dan een gemiddelde shooter als cod etc.

Pros: heroes en alle andere voertuigen en characters
Cons: grenades en thermal detonator.

Aan de maps moest ik wel ff wennen. Sommige zijn zo small met gangen etc dat is gewoon grenade festijn. Verder mogen ze die nades wel beetje nerfen dat je niet dood kan gaan met full health.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er nu ongeveer 12~ uur inzitten bijna level 12.
Op de officer na 3 wapens per classe unlocked en nog een klein bergje aan star cards.

Het is nog wel een hoop werk, ik dacht eerst mijn scraps te gebruiken om kaarten up tegraden, maar ik denk dat ik ze bewaar om level 3 kaarten naar paars te upgraden in plaats daarvan en gewoon wachten en hopen op geluk op level 3 kaarten via die lootboxen.

Het is een erg leuk arcade shooter, in het begin wel ff lasting, maar ik kom nu wel redelijk mee in veel games. Sniper en assault zijn mijn favoriete klasses tot nu toe en de officer vind ik het minst leuk.

ik stream dagelijk op mijn youtube kanaal.

YouTube: Rebel Chumps

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2017 05:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Oh PS ik vond de tweakers "review" echt een slecht gedraaide drol, als ze er iets meer moeite in gestopt hadden en het ook gespeeld hadden tijdens de normale official release had je kunnen zien dat het allemaal wel erg meevalt nu veel dingen zijn terug gedraaid.

Maar goed lekker makkelijk scoren om met de massa me te rennen met een pitchfork in de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:49:
[...]

Dit dus so much.
Ik vond deze video ook eye-opening : YouTube: Star Wars Battlefront II: This is What $100 Could Get You BEFORE Mic... . Het is duidelijk dat het progress systeem gewoon op ALLE vlakken compleet scheef zit. Het is ook zo complex dat ik er zelfs niet in slaag sommige concrete metrics vast te krijgen, maar enkele voorbeelden:
* Crates die 4000 duizend credits kosten, maar je dan mogelijk 50 credits teruggeven.
* Dezelfde crates die je 45 of 60 crafting parts geven, terwijl de meeste upgrades een grootte orde meer daarvan kosten.
* Duplicate cards die je 200 (voor Common) of 400 (voor Uncommon) opleveren.
* Via alle Challenges geraak je max aan een dikke 1200 Crafting Parts.
* Enz...
Dus zelfs zonder micro-transacties is heel het progress systeem zodanig op gezet dat er een enorm aantal in-game credits zomaar verdwijnen. Als je bekijkt wat de Return On Investment is van je credits, dan is die gewoon belachelijk laag (rond de 50%)... Of anders gezegd, er verdwijnen veel in-game credits gewoon terug in de zakken van EA. Ter vergelijking, online casino's hebben typisch payouts van 90% of meer.

Het is zonde dat met heel de P2W hetze, dus de essentie nog altijd verloren gaat, en dat is dat gewoon overal in het progress systeem er belachelijke slow-downs zitten. Dus of je er nu voor betaalt, of er voor speelt, je wordt gewoon constant genaaid.
WOW zo had ik het nog niet bekeken erg goed want dat is inderdaad zelfs nu nog relevant nu geld transacties zijn verwijdered.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Looney1984
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 05:39:
[...]

WOW zo had ik het nog niet bekeken erg goed want dat is inderdaad zelfs nu nog relevant nu geld transacties zijn verwijdered.
Dat is de gok... We draaien wel door! In FIFA 18 fut kan je voor coins pakjes kopen en meestal krijg je er minder voor terug... We leggen nu wel alles onder het vergrootglas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 05:36:
Oh PS ik vond de tweakers "review" echt een slecht gedraaide drol, als ze er iets meer moeite in gestopt hadden en het ook gespeeld hadden tijdens de normale official release had je kunnen zien dat het allemaal wel erg meevalt nu veel dingen zijn terug gedraaid.

Maar goed lekker makkelijk scoren om met de massa me te rennen met een pitchfork in de hand.
Inderdaad. Ze geven een spel zoals CoD WW2 een 8,5 en SW BF vervolgens een 5,5 puur en enkel gebaseerd op de microtransacties. Toevallig heb ik CoD WW2 ook gekocht, maar dat is dan toch wel echt de miskoop van het jaar. Exact hetzelfde als 5 (of meer) jaar geleden. Hell, zelfs de graphics voelde als 5 jaar geleden aan.... Als er één spel een 5,5 verdiend is het CoD WW2 wel. Maar goed.

Maar ja, de lootcrates OMG WTF!! Snap dat dat een heel dingetje is. Dat merk je overal online. Je leest bijna niets anders meer dan de lootcrates dit lootcrates dat. Begrijpelijk aan de ene kant. Maar ik vind het dan nog steeds jammer dat het spel zelf praktisch genegeerd wordt. Dit terwijl het ansich een solide spel is.

Goed. Toegegeven, De "campaign" is ronduit slecht te noemen (gister uitgespeeld toevallig). En dat zeg ik notabene als SW fan in hart en nieren. Het verhaal was ronduit tenenkrommend, de "scenarios" welke je tegen kwam of in terecht kwam sloegen ronduit nergens op. Zoals bijvoorbeeld :

spoiler:
Je krijgt op een gegeven moment een missie om commander Hask op te sporen zodra je inene bent bekeerd naar de Rebellion. Je loopt dan in een stormtrooper pak naar een bepaald gedeelte. Onderweg kom je letterlijk honderden stormtroopers tegen en tientallen AT-ST's. Vervolgens ben je op de aangewezen plek en moet je weer terug. En dan is letterlijk iedereen weg en komen ze weer vanaf mijlen ver aanrennen? Dafuq!

Of nagenoeg op het einde op Jakku. Zit je op downed Star Destroyer. Crash je erop. Je loopt via de zijkant naar de brug en dan krijg je wave na wave na wave stormtroopers op je af? WTF DOEN ZE DAAR DAN? Vervolgens stukje verder rennen alle stormtroopers weg naar escape pods zonder ook maar om te kijken naar jou. Waarom deden ze dat niet eerder dan? Die Star Destroyer was sowiesow al doomed.

Laatste irritatie puntje ; dan land je met een x-wing. Hangt er inene een trap naast. Ga je vervolgens weer opstijgen, klim je op de trap, klim je in de cockpit, Is de ladder magisch verdwenen? whût?

Maar goed. Ach. Ik haal nog prima mijn plezier uit SW BF2 met Starfighter Assault. Al mijn gebruikte kaarten voor de Fighter/Interceptor/Bomber/Falcon/Boba Fett zijn minimaal level 2 en opzich gaat het levelen prima. Zeker met de Falcon ben ik nu zwaar overpowered. De primary is van zichzelf al héél OP (je hebt geen minimale/maximale range waardoor je iedere objective of vijand van welke afstand dan ook kan neer knallen). Maar met mijn upgrades nu ben ik praktisch onverslaanbaar vanaf een afstand! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 17:43

Herstel, "tijdelijk terug gedraaid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 16:07

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter

Tja over de reviewer snap ik ook niet waarom hij die verantwoordelijk heeft met zo veel slechte reviews :F

Maar verder inderdaad zwaar overdreven allemaal! Ik ben gisteren begonnen met de SP na een aantal dagen verslaafd te zijn aan MP maar het verhaal is ook heel tof gedaan en het schakelen tussen first person en voertuigen is ook heel goed gedaan.
Geen meesterwerk deze SP maar zeer zeker vermakelijk voor een SW fan!
De MP kan ik verder ook nog steeds geen genoeg van krijgen en dat hele P2W gebeuren stoort me ook niet, sta altijd wel in een top 5 en ik koop echt amper loot crates, ik ben aan het sparen voor Heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 18:04
Denk een uurtje of 12 er nu inzitten.
Voornamelijk gericht op de specialist.
Heerlijke game !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
s0kkie schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:54:
[...]

Tja over de reviewer snap ik ook niet waarom hij die verantwoordelijk heeft met zo veel slechte reviews :F

Maar verder inderdaad zwaar overdreven allemaal! Ik ben gisteren begonnen met de SP na een aantal dagen verslaafd te zijn aan MP maar het verhaal is ook heel tof gedaan en het schakelen tussen first person en voertuigen is ook heel goed gedaan.
Geen meesterwerk deze SP maar zeer zeker vermakelijk voor een SW fan!
De MP kan ik verder ook nog steeds geen genoeg van krijgen en dat hele P2W gebeuren stoort me ook niet, sta altijd wel in een top 5 en ik koop echt amper loot crates, ik ben aan het sparen voor Heroes.
Vermakelijk was de SP opzich wel. Zaten paar leuke momenten in (in mijn geval enkel de vlieg gedeeltes dan :+). Maar ik zou de SP afraden bij mensen die SW BF2 enkel zouden willen kopen voor de SP. Het is té kort, té 'doorzichtig' en té onlogisch.

Nu ben ik sowiesow iemand die zich snel irriteert aan films of series. De simpele "movie zaken" zoals, getrainde SWAT mensen raken de hoofdpersonage niet, maar de hoofdpersonage die geeneens het verschil weet tussen het verschil in ammunitie raakt alle SWAT mensen met een headshot waarbij hij ongeveer 50 kogels heeft afgeschoten met een magazijn waar maar 24 in zitten bij wijze van. Nu kan ik me daar nog enigszins overheen zetten daar ik anders helemaal niet meer van films kan genieten. Met moeitem.

Maar de SP van SW BF2 verhaal is volgens mij geschreven door iemand, opgegeten door Mickey Mouse, vervolgens heeft hij een verstopping gehad van 2 weken lang en is het met een operatie vervolgens eruit gehaald. Et voilá, het verhaal en missies van SW BF2. Het strookt gewoon van geen kanten......

Wat ik me nog bedacht bij één van de laatste SP missies ....

spoiler:
Op Jakku moet je vervolgens landen vlakbij een plek om te helpen tegen 2 AT-AT walkers. Inene moet je dan van die verrekijkers halen waarmee je je targets kan "painten" voor een orbital strike. 2 punten irriteren me dan :

1) Waarom hebben géén van de soldaten op de grond dat überhaupt al geprobeerd en moet per se Inferno Squad dit doen? Bedoel. Zelfs als ik 5 min. lang fighters neer knal en dán pas die kant op ga zitten ze op dezelfde plek uit hun neus te vreten. Maar goed. Hé. Film/spel logica.

2) Waarom de moeite nemen om de X-Wing te landen (met magische ladders) om vervolgens Orbital Strikes op te roepen wat niemand daarvoor bedacht had? Waarom niet gewoon een aantal proton torpedoes in de nekken van de AT-AT walkers planten en hoppa weer door? Maar nee. Plot enzo. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Echt een toffe game maar ik mis een server browser en 24/7 map servers. Die nieuwe Endor map is zo tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 10:39:
[...]

De uitvoerende (in dit geval Dice) is net zo schuldig al EA. Dit zelfde geldt natuurlijk voor licentiehouder Disney.

Het is wel héél erg makkelijk om alles voor de volle 100% bij EA neer te leggen.

Een opdrachtgever kan opdragen wat 'ie wil, dat houdt nog steeds niet in dat de uitvoerder geen nee kan zeggen en geen eigen moraal besef heeft.

Zelf werkte ik vroeger in een pizzeria en m'n werkgever droeg mij op dat ik alle stukje topping die naast de pizza's vielen, aan het eind van iedere avond bijeen moest rapen, op een pizzabodem moest toppen, in de oven moest stoppen om de afval-pizza vervolgens voor 15 gulden te verkopen.

Ik legde mijn werkgever toen uit dat klanten 15 gulden betaalde voor een "VERSE" pizza en dat hij de boom in kon met zijn afval-pizza, als je die wilt maken en aan klanten wilt verkopen dan doe je dat maar lekker zelf, ik zal dan alleen wel publiciteit gaan zoeken bij het plaatselijke radiostation want ik ben hier niet komen werken om mensen op te lichten, dat zal ik nooit doen uit eigen belang, dus al helemaal niet voor een werkgever!

Moraal van het verhaal: Je kunt je niet verschuilen achter de opdracht van een werkgever, je bent er namelijk zelf bij en besluit zelf om foute orders op te volgen!
Lekker kort door de bocht weer. DICE heeft langlopende en ingewikkelde contracten met EA. Al ver voor de release van Battlefront uit 2015 zijn deze contracten gesloten. Het is immers een bedrijf .. en bedrijven moeten nou eenmaal geld verdienen. EA is gewoon opdrachtgever en zij betalen de rekeningen .. Dan doe je wat de opdrachtgever van je vraagt. Punt.

Voorbeeld: Historisch gebouw. De projectontwikkelaar wil het gebouw roze hebben en huurt daar een schilder voor in. Is de schilder dan verantwoordelijk?

Als DICE dus weigert de game te maken voor EA plegen ze contactbreuk en krijgen ze een claim aan de broek waar je eng van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 15:53
Wat een heerlijke game is dit toch weer zeg. Star fighter assault is ook echt enorm verbeterd! Hopelijk breiden ze deze mode nog verder uit dit jaar!

Credits zijn op dit moment ook nog wel snel binnen te harken. Ik vraag me wel af op lang termijn of het zo snel blijft gaan. Voor nu is het wel fijn dat de pay2win wall weggehaald is, wat er straks voor in de plek komt is hopelijk alleen maar cosmetisch, de tijd zal het leren kunnen we alleen maar zeggen.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FrankoNL schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:40:
[...]

Lekker kort door de bocht weer. DICE heeft langlopende en ingewikkelde contracten met EA. Al ver voor de release van Battlefront uit 2015 zijn deze contracten gesloten. Het is immers een bedrijf .. en bedrijven moeten nou eenmaal geld verdienen. EA is gewoon opdrachtgever en zij betalen de rekeningen .. Dan doe je wat de opdrachtgever van je vraagt. Punt.

Voorbeeld: Historisch gebouw. De projectontwikkelaar wil het gebouw roze hebben en huurt daar een schilder voor in. Is de schilder dan verantwoordelijk?

Als DICE dus weigert de game te maken voor EA plegen ze contactbreuk en krijgen ze een claim aan de broek waar je eng van wordt.
Waar heb je die contract verhalen vandaan :? Dice is al meer dan 10 jaar een 100 % dochter van EA en dus gewoon eigendom van EA. Waar EA de stok gooit moet DICE heen rennen.

Dat is ook een deel van het probleem. EA heeft heel veel goede studio's opgekocht en daarna de franchises vernaaid.

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 20-11-2017 12:55 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Help!!!! schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:52:
[...]

Waar heb je die contract verhalen vandaan :? Dice is al meer dan 10 jaar een 100 % dochter van EA en dus gewoon eigendom van EA. Waar EA de stok gooit moet DICE heen rennen.

Dat is ook een deel van het probleem. EA heeft heel veel goede studio's opgekocht en daarna de franchises vernaaid.
Dan heb ik dat mis. Maar dan kunnen de developers er helemaal weinig aan doen. Die zijn dan in dienst van EA. :)

Neemt niet weg dat EA inderdaad menig franchise de nek om draait (RIP command and conquer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=53306001,noline]FrankoNL schreef op maandag 20

Zodra de schilder bekend is met het feit dat het een historisch pand betreft en hij heeft er gewoon maling aan dan geef ik op deze vraag een dikke "JA" als antwoord.

Je weet dat het niet hoort en in dit geval zelfs dat het verboden is, maar je doet het toch omdat je daar opdracht toe krijgt en geld mee kan verdienen, om je vervolgens te verschuilen achter de opdrachtgever. Sorry maar ik vind het goedkoop, laf en erg schijnheilig.

Hier is een vraag terug: Als jouw baas zegt dat je een bepaald persoon moet doodschieten voor hem en jij doet het.

Ben je dan zelf verantwoordelijk? Je baas gaf immers de opdracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:04:
[...]

Zodra de schilder bekend is met het feit dat het een historisch pand betreft en hij heeft er gewoon maling aan dan geef ik op deze vraag een dikke "JA" als antwoord.

Je weet dat het niet hoort en in dit geval zelfs dat het verboden is, maar je doet het toch omdat je daar opdracht toe krijgt en geld mee kan verdienen, om je vervolgens te verschuilen achter de opdrachtgever. Sorry maar ik vind het goedkoop, laf en erg schijnheilig.

Hier is een vraag terug: Als jouw baas zegt dat je een bepaald persoon moet doodschieten voor hem en jij doet het.

Ben je dan zelf verantwoordelijk? Je baas gaf immers de opdracht...
Doodschieten versus het implementeren van een verdienmodel in een game. Als je die vergelijking echt gaat maken, dan heeft deze discussie totaal geen zin.

Jij vergelijkt het doen plegen van een zeer ernstig misdrijf met het programmeren van een game. Kom op zeg. Dat raakt echt kant noch wal.

Overigens staat er in mijn vergelijking nergens dat het verboden is. De projectontwikkelaar kan daar gewoon een vergunning voor hebben, alleen heeft mogelijk de publieke opinie tegen. Punt blijft: EA betaald, en is zo hoor ik net 100 procent eigenaar van, de developer. De jongens die daar werken moeten ook hun brood verdienen. De baas zegt dat hij zijn product graag op een bepaalde manier wilt zien, dan heb je dat te doen.

Dan mag jij EA helemaal verschrikkelijk vinden en dat is prima, maar de developers zelf volgen ook maar de opdrachten van hun leidinggevende.

[ Voor 13% gewijzigd door FrankoNL op 20-11-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die vergelijking maakte ik niet.

Een historisch pand roze verven > strafbaar
Iemand doodschieten > strafbaar

Deze vergelijking maakte ik wel omdat het beiden strafbare feiten zijn: Een historisch pand roze verven krijg je geen vergunning voor omdat het wettelijk verboden is om de buitenkant van een historisch pand te veranderen.

Je kunt geen strafbaar feit uitvoeren om vervolgens de schuld bij je opdrachtgever neer te leggen.

Je hoeft NIET klakkeloos dingen uit te voeren die moreel verwerpelijk zijn en opdrachten uitvoeren die strafbaar zijn is voor de uitvoerder net zo strafbaar als voor de opdrachtgever.

Het is ook niet zo dat ik EA verschikkelijk vind, EA is gewoon verschikkelijk dat staat helaas feitelijk vast.

Zodra een acteur voor 3 films in een paar jaar tijd 3x oscars weet te winnen kun je stellen dat het een goede acteur is.

Zodra een bedrijf in een paar jaar tijd 3x de gouden drol wint dan kun je stellen dat het een waardeloos rotbedrijf is.

Mijn mening doet er niet toe, er zijn namelijk maar heel erg weinig bedrijven die tot 3x toe zijn uitgeroepen tot most shittiest company of the USA en dat nog in geen 10 jaar tijd.

Met jouw redenatie is geen enkele SSer uit WWII schuldig want ze kregen opdrachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 18:42

TDB

en nu weer ontopic?

PSN: TDBtje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Dus we hebben
- Een historisch pand roze schilderen
- Een moord plegen
- SSers die wel of niet schuldig waren
Uhm is dit het Star Wars Battlefront 2 game topic :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Nou inderdaad. Zullen we het gewoon weer over de game zelf hebben? d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 13:59
Na alle heisa toch door het pay2win gedeelte kunnen prikken en de game gisteren gekocht.
Geen moment spijt van gehad! Hij speelt ontzettend lekker weg en de sfeer is fantastisch.

Lootboxes grinden valt wel mee, krijg gemiddeld 400 credits per potje. Dus iedere 10 potjes kan ik een crate kopen. Vind het allemaal wel wat overdreven.

Maar goed, eens zien hoe EA de microtransacties terug gaat brengen over een paar maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:28:
Die vergelijking maakte ik niet.

Een historisch pand roze verven > strafbaar
Iemand doodschieten > strafbaar

Deze vergelijking maakte ik wel omdat het beiden strafbare feiten zijn: Een historisch pand roze verven krijg je geen vergunning voor omdat het wettelijk verboden is om de buitenkant van een historisch pand te veranderen.

Je kunt geen strafbaar feit uitvoeren om vervolgens de schuld bij je opdrachtgever neer te leggen.

Je hoeft NIET klakkeloos dingen uit te voeren die moreel verwerpelijk zijn en opdrachten uitvoeren die strafbaar zijn is voor de uitvoerder net zo strafbaar als voor de opdrachtgever.

Het is ook niet zo dat ik EA verschikkelijk vind, EA is gewoon verschikkelijk dat staat helaas feitelijk vast.

Zodra een acteur voor 3 films in een paar jaar tijd 3x oscars weet te winnen kun je stellen dat het een goede acteur is.

Zodra een bedrijf in een paar jaar tijd 3x de gouden drol wint dan kun je stellen dat het een waardeloos rotbedrijf is.

Mijn mening doet er niet toe, er zijn namelijk maar heel erg weinig bedrijven die tot 3x toe zijn uitgeroepen tot most shittiest company of the USA en dat nog in geen 10 jaar tijd.

Met jouw redenatie is geen enkele SSer uit WWII schuldig want ze kregen opdrachten...
Ik ga hier niet meer op in. sorry hoor. Maar dergelijke vergelijkingen raken echt kant noch wal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56

Wat is er anders nu dan de review versie? De punten voor de unlocks van heroes waren nog lager voor de review dan de live versie. Het daadwerkelijk kopen van crystals zal niet echt het puntverloop spelverloop van de review hebben veranderd.

Het systeem an sich werkt precies hetzelfde, dat de unlocks nu in het begin hard gaan maar dat de grind langer en langer gaat duren, zit er ook nog steeds in en dat kan iedereen zien. Progressie door middel van random cards zit er nog steeds in. Dat het spel in de hele design microtransacties aanmoedigt en we niet weten wat er gebeurt als ze weer worden toegevoegd.

Verder de matige tot slechte SP (niet heel onverwacht gezien de dramatische SP 's in BF3, BF4 en BFH). Niet zelf kunnen kiezen van de maps die je speelt, een matchmaking system wat twijfelachtig werkt bij squads met grote rankverschillen, singleplayer/arcade cooldowns, niet of nauwelijks squadplay in-game om een paar dingen te noemen.

Afhankelijk van hoeveel waarde je daar aan hecht is een 5,5 te verdedigen. Als je meer waarde hecht aan grahipcs en geluid dan zijn hogere cijfers ook wel te verdedigen.

De enige argumenten die ik uit je posts haal zijn de aanname dat het cijfer gebasseerd is 'om maar mee te lopen met de meute' en dat het unlocken in het begin in elk geval wel mee valt.

Zelf had ik echt wel zin in een lekkere casual shooter in het Star Wars universum als SW liefhebber, maar tot ze me overtuigen dat bovenstaande problemen ondergeschikt zijn aan de lol, kijk ik de kat uit de boom. Nog even geheel los van P2W (wat er per defintie niet in thuis hoort) en even aannemende dat ze dat idd op gaan lossen.

Kan je niet iets dieper op de game ingaan waarom bovenstaande punten ondergeschikt zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odessa
  • Niet online
Poulske schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:45:

Lootboxes grinden valt wel mee, krijg gemiddeld 400 credits per potje.
Dan doe je het beter dan mij. Kan eigenlijk ook niet anders aangezien ik nooit iemand zie om op te schieten :+

Ik zou graag een "First person only mode" willen zien. Lijkt me echt gaaf. Ik doe nu ook alleen FP maar voel dan toch alsof ik mijzelf benadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Poulske schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:45:

Lootboxes grinden valt wel mee, krijg gemiddeld 400 credits per potje. Dus iedere 10 potjes kan ik een crate kopen. Vind het allemaal wel wat overdreven.

Maar goed, eens zien hoe EA de microtransacties terug gaat brengen over een paar maanden.
In het begin krijg je nog best veel credits dmv challenges en voor de single player campaign. Ik dacht ergens te lezen dat je totaal 32K kan "verdienen" met challenges, op een gegeven moment houdt dit op en dan word het wel een grind.

Ik ben nu op het punt dat ik crafting parts nodig hebt om mijn starcards te upgraden, van blauw naar epic heb je 480 (of 460) parts nodig. Dit is een ontzettende grind omdat er maar heel weinig crafting parts zitten in een crate. De gameplay is absoluut leuk, maar het progressie systeem is gewoon zwaar kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:03:
[...]

Wat is er anders nu dan de review versie? De punten voor de unlocks van heroes waren nog lager voor de review dan de live versie. Het daadwerkelijk kopen van crystals zal niet echt het puntverloop spelverloop van de review hebben veranderd.

Het systeem an sich werkt precies hetzelfde, dat de unlocks nu in het begin hard gaan maar dat de grind langer en langer gaat duren, zit er ook nog steeds in en dat kan iedereen zien. Progressie door middel van random cards zit er nog steeds in. Dat het spel in de hele design microtransacties aanmoedigt en we niet weten wat er gebeurt als ze weer worden toegevoegd.

Verder de matige tot slechte SP (niet heel onverwacht gezien de dramatische SP 's in BF3, BF4 en BFH). Niet zelf kunnen kiezen van de maps die je speelt, een matchmaking system wat twijfelachtig werkt bij squads met grote rankverschillen, singleplayer/arcade cooldowns, niet of nauwelijks squadplay in-game om een paar dingen te noemen.

Afhankelijk van hoeveel waarde je daar aan hecht is een 5,5 te verdedigen. Als je meer waarde hecht aan grahipcs en geluid dan zijn hogere cijfers ook wel te verdedigen.

De enige argumenten die ik uit je posts haal zijn de aanname dat het cijfer gebasseerd is 'om maar mee te lopen met de meute' en dat het unlocken in het begin in elk geval wel mee valt.

Zelf had ik echt wel zin in een lekkere casual shooter in het Star Wars universum als SW liefhebber, maar tot ze me overtuigen dat bovenstaande problemen ondergeschikt zijn aan de lol, kijk ik de kat uit de boom. Nog even geheel los van P2W (wat er per defintie niet in thuis hoort) en even aannemende dat ze dat idd op gaan lossen.

Kan je niet iets dieper op de game ingaan waarom bovenstaande punten ondergeschikt zijn?
Ik vond het single player gedeelte ook matig. Zwak verhaal ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Welke class vinden jullie het sterkst? Heb zelf voornamelijk assault gespeeld omdat ik daar de meeste star cards voor heb. Specialist vind ik leuk, maar heeft weinig impact op de game vind ik. Heavy en Officer eigenlijk nog niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 22:37
jaihel schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:17:
Welke class vinden jullie het sterkst? Heb zelf voornamelijk assault gespeeld omdat ik daar de meeste star cards voor heb. Specialist vind ik leuk, maar heeft weinig impact op de game vind ik. Heavy en Officer eigenlijk nog niet gespeeld.
Ik zou zeggen de Heavy. Dik wapen, veel levens en je kan mid-combat je schild uitgooien en je tegenstander met weinig moeite pakken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30
jaihel schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:17:
Nu ik voor allen de derde gun heb vrijgespeeld (al nog niet allemaal even goed gebruikt erna) vind ik de Assault het flexibelst in loadout, vooral op medium range is die sterk. Op short range is de eerste gun-unlock echt een beest. Supersnelle fire rate en eigenlijk alles legt het af.

Heavy is ook wel prima en maakt het mogelijk iets meer afstand te nemen. Schild zorgt er ook voor dat je kunt blijven schieten zonder meteen dood te gaan, al is je schild toch nog wel vrij snel stuk. Nadeel is dat het wat langer duurt voordat je accuraat kunt schieten, maar prima om de enemy mee te suppressen en bv snipers tegen te werken

Officer vind ik vrij brak doordat zijn gadgets vrij nutteloos zijn. De sentry duurt te lang om mensen te locken en doet te weinig damage om handig te zijn. Bovendien is er een bug dat ie op oneven vloer gewoon kapot spawned. Ook de anderen zijn heel super. 1 gebruik soms om wat teammates te healen, maar dat werkt ook alleen tijdelijk. Verder ben je vrij kwetsbaar en is je gun op lange afstand echt prut. Wat mij betreft kan ie wel wat balancing gebruiken om zijn rol wat duidelijker te maken (idem met Assault wat gewoon een rambo-loadout is nu). Vind deze vooral zwak tegen heroes

Specialist is een lastige class. Heb lang gedaan om de derde gun vrij te spelen, maar overall is het nog wel te doen. Hij moet vooral afstand tussen hem en de enemy hebben, maar uiteindelijk kun je met een assault of heavy op afstand net zo snel iemand neerschieten als je een beetje oplet. Feit dat je geen secondary hebt, maakt het lastig, al is je ability voor dat andere wapen wel chill daarvoor. Schild kan handig zijn maar doordat je op close range niks kunt is het uiteindelijk een nutteloos redmiddel. Ook deze moet zijn nuttigheid wat meer bewijzen en kan wel een boost gebruiken. Vooral de tweede gun vind ik nutteloos want de time-to-kill en je lange afstand is hierbij gewoon brak. De rest zijn meer snipers waar je wat mee kunt.

Overall vind ik Assault het leukste omdat het beter bij mijn speelstijl past. Al wissel ik hem regelmatig met heavy af, afhankelijk van hoe vaak ik meer ventjes tegenkom. Maar ik kan zeker aanraden om de rest af en toe ook te pakken. Zelfs in de kleine modi.

Wil ik echter een killstreak halen, dan is de Wookie of rocket trooper echt mijn keus. Damn wat kun je daar mee los gaan. Vooral de wookie is echt sterk en volledig uit balans. Als empire heb je er namelijk geen counter voor (want de flametrooper is daar gewoon te zwak voor op midden of lange afstand). In blast dus altijd voor wookie gaan en linkertrigger gebruiken als je iemand op de korrel hebt. Killstreaks van 20+ zijn er echt goed mee te doen.

Overige heroes heb ik nog geen favoriet mee, al vind ik bv Rey echt muf want haar abilities helpen je totaal niet. Niets om even snel wat enemies te verslaan oid. Alles moet handmatig geslacht worden. Yoda en Darth Maul zijn momenteel favorieten, al heb ik er nog niet veel mee gespeeld omdat ik de choke points bij galactic assault wat begin te haten. Boba Fett en Kylo zijn ook wel prima, maar daar heb ik niet altijd succes mee.

Verder vind ik de space battles ook erg tof, goed in balans en je zit niet de hele tijd rondjes om elkaar te draaien omdat er altijd wel objectives zijn die je aandacht vereisen. Ook ben ik fan van het weghalen van turrets voor ik de objective pak. Merk dat de speciale bombers daar een stuk langer door blijven leven :P
En met sommige heroes kun je echt los gaan, met anderen minder. Maar aanvallen van heroes vind ik nog best lastig vanwege de grote hoeveelheid health die ze hebben. En met de Millenium Falcon of andere grote schepen ben je echt een doelwit. Dat heb je met de kleinere hero schepen veel minder.

Het is alleen wel jammer dat je met spacebattles weinig credits haalt. Wat wel in relatie staat tot de battlepacks, maar blijft muf. Ook heb ik weinig makkelijke crates/credits/craft points meer te behalen dus ik ga nu veel minder makkelijk starcards krijgen volgens mij (en ik had er al niet veel, maar hoef nog maar 2 heroes)

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 20-11-2017 15:50 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Martinspire schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:47:
[...]

Officer vind ik vrij brak doordat zijn gadgets vrij nutteloos zijn. De sentry duurt te lang om mensen te locken en doet te weinig damage om handig te zijn.
Ik gebruik de officer vaak als attacker, ik heb dan het shield ipv de sentry. Dit is superhandig voor objectives. Als een speer erheen rushen, shield deployen en dan op je gemak de objectives "aanzetten". Voor de rest vind ik de officer alleen redelijk ok voor close combat, vooral met de flash grenade.

Normaal gesproken speel ik assault in combi met de CR2, als je 1e upgrade unlocked, waarbij je minder recoil hebt, dan is het echt een beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Je kan ook star cards unlocken met crafting parts ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robinez
aaaido schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:28:
Je kan ook star cards unlocken met crafting parts ;)
klopt, alleen heb je daar in de praktijk niet zoveel aan, aangezien je pas kan upgraden als je star card level 5 is, en dat lukt je dus nooit met zelf gecrafte grijze star cards, want die leveren geen star card level 5 op namelijk. Zelf craften is eigenlijk alleen handig als je een star card wilt hebben voor 1 specifiek doel en die combineert met 2 hogere lootbox star cards.

Dat is denk ik ook wel een probleem, maar weinig mensen doorzien hoe lastig het model is in het begin en dat er flink veel achter de lootbox paywal is geplaatst. Maar uiteindelijk komt iedereen er wel achter zodra na de eerste paar uur euforie gezakt is en de credits vanuit de challenges niet meer binnenstormen.

Want hoe ga je straks je star cards upgraden als je die wilt craften, 720 craft punten per epic card is een behoorlijke hoeveelheid met die paar craft punten die je uit lootboxen krijgt.
zelf craften kost het volgende:

grijs : 40 crafting parts
groen upgrade: 80 crafting parts (120 totaal)
blauw upgrade: 120 crafting parts (240 totaal)
paars upgrade: 480 crafting parts (720 totaal)

Dus stel je hebt in het meest gunstige geval 25 craft punten uit 1 lootbox (en stel dit lukt elke keer).

Dan heb je nodig kwa aantal lootboxen per epic star card:
720 / 25 craft punten = 29 lootboxen, a zo'n 2000 credits per stuk als je voor de hero lootboxen gaat.
dat is 58000 credits voor een epic star card upgrade.

na zo'n 10 uur spelen heb je alle challenge credits wel verdiend, dus is het daarna 25 credits per minuut farmen voor je lootbox.

Dat betekent dus per epic star card: 58000 credits nodig / 25 credits per minuut = 2320 minuten = 38 uur per zelf gecrafte epic star card.

Er zijn best veel star cards , dus succes de komende 10 jaar :D

Maar inderdaad, op het eerste gezicht is er allemaal niet veel aan de hand, maar reken het maar eens simpel door.

Overigens ben ik ervan overtuigd dat in de komende weken dat credits flink omhoog gaan of de prijs van de lootboxen flink naar beneden. Nu heeft Dice een geweldige game afgeleverd die heerlijk is om te spelen, maar dat hele star card verhaal verpest nu zo je gameplezier (bij mij gaat het echt niet meer om het spelen, maar puur om het credits farmen), dat ingrijpen onvermijdelijk is wil je gamers gemotiveerd houden. De moed zakt je gewoon in de schoenen zodra je het ingame economy model begrijpt.

[ Voor 5% gewijzigd door robinez op 20-11-2017 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:05
Ik vind het wel leuk om wat loot boxen te kopen met mijn credits. Crafiting parts raak ik nog niet aan, omdat ik weet dat ik die later nog hard nodig ga hebben. Het is inderdaad te hopen dat het aantal credits dat je aan het eind van de pot krijgt, zeker met de helft omhoog gaat. Ik heb weinig zin in een ontzettend grindfest.

Als het gaat om de classes speel ik het beste met assault, en met heavy en officer een beetje wisselvallig. Met assault kan je super goed aanvallend spelen, mede door de shotgun. Heavy is dan ook wel leuk omdat die voor allerlei situaties ingezet kan worden. Als je iemand close range tegenkomt, snel je shield activeren en dan win je het negen van de tien keer wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

@vinom

Je kan dus blijkbaar bukken met het Heavy shield, dan is bijna heel je lichaam beschermd. Mind blown.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Helder verhaal maar in de praktijk valt het wat mij betreft wel mee.

Bij elke star card die je koopt met crafting points ga je tevens een level omhoog. Zo ben ik bijvoorbeeld met assault met het aanschaffen van 3 cards met crafting points (3x40= 120) level 5 of 10 geworden (was level 2) en heb ik bepaalde star cards kunnen upgraden of een derde card kunnen gebruiken.

Ik heb iets van 6 a 8 uur gespeeld en heb door bovenstaande de cards unlocked voor de assault class die ik graag wil hebben.

Voor nu maakt het mij weinig uit of die cards wit of paars zijn. Persoonlijk haal ik meestal gewoon een goede score is die haalde ik ook zonder betere cards. Je wordt imo niet gelijk beter maar het maakt het allemaal wat makkelijker.

Verder doet dit natuurlijk niets af van het feit dat het hele progressie systeem veel beter kan. Maar zo slecht als het nu wordt neergezet in vergelijking tot de invloed die het heeft op spelers valt wat mij betreft mee. Ze kunnen bijvoorbeeld beter een aantal dingen beter balanceren zoals sommige nades die je instant killen wanneer ze volledig geupgrade zijn. En nee met dit laatste spreek ik mijzelf niet tegen. Verminder de damage van alles nades wat en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Bij galatic valt de invloed van starcards reuze mee, Starfighter Assault is een heel andere verhaal. Met betere starcards doe je meer damage, meer health en je turnrate is beter. Ik koop nu alleen starfighter crates.
Is de daily crate alleen credits and crafting material? Die 45 credits en 5 crafting is natuurlijk shite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan ik in Starfighter Assualt nog Rockets vermijden als ik “rol” uitschakel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
cowbell schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:20:
Kan ik in Starfighter Assualt nog Rockets vermijden als ik “rol” uitschakel?
Zeker! Veel bewegen, snelheid abilitie snel ergens achter / tussendoor vliegen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
Vermaak me echt prima tot nu toe! Alleen mogen ze wel wat doen aan grenate spam. Sommige potjes....
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste