Ik heb de game voor een tientje gehaald en inmiddels 20 uur achter de kiezen.
De singleplayer stelt niet veel voor, je bent er zo doorheen en het verhaal is behoorlijk mager. Daar komt nog eens bij dat de singleplayer geplaagd wordt door bugs. Zo had ik vaak een crash naar de desktop, soms lange laadtijden en next objectives die niet geladen werden waardoor je vanaf het laatste opgeslagen check point opnieuw mocht beginnen.
De lijst met bekende issues is ook behoorlijk
lang.
Multiplayer is leuker, zit behoorlijk goed in elkaar en kent met 9 spelmodi veel diversiteit. Daarentegen zijn sommige modi behoorlijk uitgestorven. Door gebrek aan spelers is het mij nog niet gelukt om
Heroes and Villains te spelen. Zodra ik een queue inga is er direct een melding "waiting for players" en na vijf tot soms tien minuten wachten ben je er wel klaar mee.
Voor
Assault zijn er gelukkig wel genoeg spelers online, en dan met name Starfighter Assault is gelijk de leukste. Dit doet me weer herinneren aan de tijd dat ik X-Wing Alliance speelde. Helaas lees ik op andere fora dat EA nog geen joystick ondersteuning toegevoegd, anders had ik graag een Logitech joystick aangeschaft.
Als laatste is er nog
Operations. Ook voldoende spelers hier maar dit is niks meer dan ouderwets team deathmatch spelen. Leuk voor de afwisseling maar ook niet meer dan dat.
Overall een prima game, zeker voor een tientje. Daarnaast worden nog regelmatig updates met nieuwe content uitgebracht, dus dat is nog eens mooi meegenomen.