Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Als dat zo is verkoop ik al m'n Star Wars spullen en ben ik geen fan meer.raiders schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:34:
Wow het einde van de campaign zag ik niet aankomen...
spoiler:Iden en Del de ouders van Rey?
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
BroWohsEdis schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:57:
[...]
Als dat zo is verkoop ik al m'n Star Wars spullen en ben ik geen fan meer.![]()
spoiler:In de missie waar je Luke speelt, vraagt Luke of hij een kompas mag meenemen wat in demancave van de Emperor ligt, weet jij wat dit precies is?
Kylo heeft het in de laatste mission wel heel toevallig over de dochter van Iden en Del
EDIT: in deze video op 1:25 YouTube: Luke Skywalker Observatory Scene FULL BREAKDOWN - Star Wars Explained
[ Voor 26% gewijzigd door raiders op 16-11-2017 20:14 ]
Volgens mij is die installatie hetzelfde, maar je moet hem er wel in doen voor de licentieYonix schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:14:
Vraagje: speel de game nu via EA Early Access, als ik morgen de game disc in de Xbox stop moet ik het spel dan opnieuw installeren?
https://twitter.com/EAStarWars/status/931332890717143040
[ Voor 18% gewijzigd door Borentos op 17-11-2017 04:04 ]
Verwijderd
YouTube: Rebel Chumps
In my livestream van vanmorgen kan je zien dat ik bijn een uur speel op mijn infantry guy maar hij blijft maar level 4
Verwijderd
Nee dat kan niet kloppen want ik krijg een star card spot voor elke X levels, als ik level 5 ben kan ik 2 star cards equippen, dat is nu het nadeel dat mijn progressive bar stuck zit op level 4.
Vanond weer eens kijken hopelijk hoef ik geen EA ticket aan te maken voor support.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2017 04:38 ]
.. nu ben ik benieuwd of diezelfde backlash vanuit de gaming community over lootboxes en het gehele kansspel debacle daarover in de EU nu ook op andere games met lootboxes (Blizzard) gaat jagen.
Maar dat zal wel weer niet..
[ Voor 8% gewijzigd door PepieNL op 17-11-2017 07:54 ]
Ik denk dat ze best wel wat met cosmetics gaan doen. Dat ze de komende weken nieuwe skins en cosmetics afmaken en dat ze dan terug komen met de crates.
3 uur geleden deze post op Reddit en nu al 5000 reacties.
EA is absoluut niet de enige die hier schuldig aan is, maar het zet hopelijk wel een voorbeeld neer voor toekomstige games.
Disney heeft er ook niks aan als Star Wars een negatieve naam krijgt door Battlefront. Disney zou denk ik ook wel een deel van de winst krijgen. Dus die zullen ook maar mee moeten werken.
Het hele businessmodel (incl. geen betaalde DLC) van deze game is afgestemd op de lootboxes, cyrstals etc. Dus EA gaat zeker proberen dit via een omweg terug te brengen (na de kerstmis sales).raiders schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:03:
De crystals komen wel terug. Al lijkt het me niet dat ze dat doen met hetzelfde systeem.
Ik denk dat ze best wel wat met cosmetics gaan doen. Dat ze de komende weken nieuwe skins en cosmetics afmaken en dat ze dan terug komen met de crates.
Maar dan nog, het is een bloody shooter geen RPG.
Het beste is deze game en games met vergelijkbare verdienmodellen volkomen te boycotten. Dan heb je de volgende keer tenminste een kans wel een echte topgame te krijgen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
ik denk dat je gelijk hebt, cosmetics only.raiders schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:03:
De crystals komen wel terug. Al lijkt het me niet dat ze dat doen met hetzelfde systeem.
ik ben ook helemaal niet tegen lootboxes, ik vind het zelfs wel leuk, maar dan moet het wel te halen zijn via normale gameplay tijden en vooral geen systeem ondersteunen waar het invloed heeft op de statistics, maar dat er straks allemaal betaalde ubermooie troopers en heroes rondlopen vind ik prima.
Die star cards moeten simpelweg uit dat systeem en die craft credits voor je star cards mogen niet uit lootboxes komen en dan ben je er eigenlijk al, dan is het een prima economy model.
Als je daaarnaast die timed challenges gewoon uitbreid met 10 tallen challenges per periode waarin normale hoeveelheden credits voor lootboxes te krijgen zijn (dus niet die 100 die je nu krijgt voor 1 challenge) dan heb je een continu gameplay based lootbox systeem dat voor iedereen haalbaar is, zonder al te veel impact in het veranderen van je model.
koppel daarna dan ook nog even je positie in de scorelijst aan het aantal te verdienen credits en volgens mij is iedereen dan redelijk blij.
Het gaat zeer lastig worden om de extreme negativiteit die nu aan de game hangt weer om te laten slaan in iets positiefs (want zelfs niet gamers hebben het er over in mijn omgeving, vanuit de berichtgeving die ze gelezen hebben). Maar dit is een goede eerste stap kwa damage control en eerlijk is eerlijk, de game zelf is echt fantastisch zonder dat pay2 win
En ben bang dat ik gelijk krijg als ik zeg dat de TIJDELIJKE stop op microtransacties een val is.
Wanneer ik het woordtje permanently of free2play zie dan ben ik om. Pay2win model in een full-priced game is werkelijk waar bizar.
Lootboxen in games vindt ik fantastisch, en hoop dat deze oo kin games blijven na deze ramp. maar alleen cosmetisch!
Het probleem is echt niet de microtransacties of p2w, maar de artificiële barrieres om vooruit te geraken die -zoals een review het beschreef- een 'not so subtle push in the back' naar de microtransacties zijn. Dat heeft ook niets met pay-2-win te maken, maar met pay-2-progress. Zonder pay2win heb je nog altijd het probleem dat over een paar maand een day1-speler ook een enorm voordeel heeft tov iemand die dan instapt.
Jurian zegt in zijn review dat wanneer je afgeknald wordt door iemand met 3 hoge Star Cards, je niet weet of dat is door iemand die ze 'eerlijk' verdiend heeft of door iemand die zijn portemonnee opengetrokken heeft. Doet dat er dan zoveel toe ? Zonder p2w wil ik evenzeer niet dat iemand die het spel al 2 maand langer speelt dan ik in die mate overpowered is dat ik kannonnenvoer ben.
Dat is gewoon de definitie van P2W.
[ Voor 5% gewijzigd door PearlChoco op 17-11-2017 10:14 ]
^Twixie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:08:
Ik blijf die p2w wel overroepen vinden. Er is gewoon een heksenjacht aan de gang. Bvb nu staat de review van Tweakers ook online. Iedereen die, zelfs op gefundeerde manier, het p2w probleem relativeert krijgt genadeloos een hoop -1s om de oren.
Het probleem is echt niet de microtransacties of p2w, maar de artificiële barrieres om vooruit te geraken die -zoals een review het beschreef- een 'not so subtle push in the back' naar de microtransacties zijn. Dat heeft ook niets met pay-2-win te maken, maar met pay-2-progress. Zonder pay2win heb je nog altijd het probleem dat over een paar maand een day1-speler ook een enorm voordeel heeft tov iemand die dan instapt.
Jurian zegt in zijn review dat wanneer je afgeknald wordt door iemand met 3 hoge Star Cards, je niet weet of dat is door iemand die ze 'eerlijk' verdiend heeft of door iemand die zijn portemonnee opengetrokken heeft. Doet dat er dan zoveel toe ? Zonder p2w wil ik evenzeer niet dat iemand die het spel al 2 maand langer speelt dan ik in die mate overpowered is dat ik kannonnenvoer ben.
Het hele unlock systeem met betere wapens / gadgets is o.a. daarom ook een probleem.
Dat iemand die veel speelt een voordeel heeft door ervaring is geen probleem. Maar stel dat je aan het schaken bent en je buurjongen die toch al meer ervaring heeft, heeft ook nog pionnen die ook als loper mogen bewegen en die van jou niet, dan wordt het al minder leuk.
Matchmaking fixed dat echt niet.
Bovenop dat unlock gegrind komt nu ook een compleet verwerpelijk p2w systeem met kansspel elementen bij een full priced game. Je bent bijna meer bezig the economy te begrijpen en te managen dan dat je een shooter aan het spelen bent.

Maar ja mensen zijn zo overdonderd door de mooie graphics dat ze de verkoop van hun moeder nog goedpraten om het te kunnen spelen. EA maakt maximal misbruik van de zwakke kanten van mensen.
Bedrijven als EA maken mooie games maar tegelijkertijd vernietigd hun businessmodel juist ook de gameplay.
Het is niet zo dat ik geen EA games koop maar ik kijk er zeer kritisch naar en doe het alleen als ik de game echt heeeeel graag wil spelen. Ik kijk dus nu meer naar andere publishers en prober die te supporten.
Door dit soort games te kopen vraag je erom om alleen maar meer bullshit in toekomstige games te krijgen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ja, en grinden om te winnen is zoveel beter dan ? Als werkende mens geldt bij mij nog altijd 'time=money'... Dus of je nu je progressie krijgt door dagen aan stuk te grinden, of door je portemonnee open te trekken, het probleem blijft het zelfde.PearlChoco schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:13:
Dat is gewoon de definitie van P2W.
Amen ... het maakt inderdaad geen fluit uitTwixie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:24:
[...]
Ja, en grinden om te winnen is zoveel beter dan ? Als werkende mens geldt bij mij nog altijd 'time=money'... Dus of je nu je progressie krijgt door dagen aan stuk te grinden, of door je portemonnee open te trekken, het probleem blijft het zelfde.
Ik ben het deels met je eens hoor. Maar Pay 2 Win of Pay 2 Progress, het doet er voor mij niet zoveel toe hoe je het een naam geeft. Het hoort gewoon niet thuis in een game waar je de volle mep voor betaalt.Twixie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:08:
Ik blijf die p2w wel overroepen vinden. Er is gewoon een heksenjacht aan de gang. Bvb nu staat de review van Tweakers ook online. Iedereen die, zelfs op gefundeerde manier, het p2w probleem relativeert krijgt genadeloos een hoop -1s om de oren.
Ik snap dat tijden veranderen en we tegenwoordig te maken hebben met zaken zoals DLC, Early Access en Day 1 patches. Het is niet meer zoals vroeger een SNES spel kopen voor 129 gulden en dan klaar zijn.
Dat is ook niet erg, maar "graaiers" kunnen ook te ver gaan, en dat is nu gebeurd.
En tja, het is een heksenjacht. Maar laat het dat maar zijn. Er moet een voorbeeld gesteld worden om te voorkomen dat we over een aantal jaar een game kopen, en na het logo van de ontwikkelaar en de intro cinematics een popup krijgen "Klik hier om te betalen voor de content".
Euh... uiteraard niet, dat zeg ik ook niet. Da's het echte probleem van P2W juist: dat de gameplay mechanismen op maat van hun P2W verdienmodel gemaakt worden, en niet tot doel hebben een zo 'fun' mogelijke gameplay ervaring te bieden.Twixie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:24:
[...]
Ja, en grinden om te winnen is zoveel beter dan ? Als werkende mens geldt bij mij nog altijd 'time=money'... Dus of je nu je progressie krijgt door dagen aan stuk te grinden, of door je portemonnee open te trekken, het probleem blijft het zelfde.
Zonder hun microtransactie verdienmodel zou EA er geen baat bij hebben spelers tientallen uren te laten grinden.
Fifa krijgt gewoon een dikke 8 maar laten we BF2 even hard aanpakken omdat we een punt willen maken en mee willen gaan met de flow van de algemene opinie. Het had Tweakers zo gesierd als ze uren in de MP hadden gepompt en tot de conclusie waren gekomen dat het pay2win verhaal niet zo erg is als men had verwacht.
Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl
Over moeders gesproken, ik denk dat dat wel een van de doorslaggevende argumenten kan zijn geweest voor EA om de zaak, geheel in ongelukkige de stijl van EA, tijdelijk terug te draaien. Die paar honderdduizend sales minder door hardcore gamers zouden lachend gecompenseerd worden met de microtransacties.Help!!!! schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:23:
f
Maar ja mensen zijn zo overdonderd door de mooie graphics dat ze de verkoop van hun moeder nog goedpraten om het te kunnen spelen. EA maakt maximal misbruik van de zwakke kanten van mensen.
Bedrijven als EA maken mooie games maar tegelijkertijd vernietigd hun businessmodel juist ook de gameplay.
Het is niet zo dat ik geen EA games koop maar ik kijk er zeer kritisch naar en doe het alleen als ik de game echt heeeeel graag wil spelen. Ik kijk dus nu meer naar andere publishers en prober die te supporten.
Door dit soort games te kopen vraag je erom om alleen maar meer bullshit in toekomstige games te krijgen.
Maar ouders overtuigen om dit spel voor hun kroost te kopen als het overal in de main stream wereldpers met (minderjarig) gokken in verband wordt gebracht is al een stukje lastiger. Wat er ook uit voort komt, het is goed dat er vanuit overheden en kansspelcommissies een keer naar lootboxes wordt gekeken.
Met een beetje mazzel wordt er door consumenten en reviewers ook kritischer gekeken naar het hele progressie systeem en komt gameplay weer bovenaan te staan, maar dat zal nog wel iets te veel van het goede zijn.
Wat maakt het jou uit hoe anderen er over denken als jij het een geweldige game vindt? Zo te horen heb jij nog honderden en honderden uren geweldige gameplay voor de boeg. Super toch?TheBuddha schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:48:
Het is ook een heksenjacht. Symboolpolitiek.
Fifa krijgt gewoon een dikke 8 maar laten we BF2 even hard aanpakken omdat we een punt willen maken en mee willen gaan met de flow van de algemene opinie. Het had Tweakers zo gesierd als ze uren in de MP hadden gepompt en tot de conclusie waren gekomen dat het pay2win verhaal niet zo erg is als men had verwacht.
Overigens zou het jou sieren als je met andere argumenten komt als 'het is niet zo erg als je verwacht', 'spel X heeft het ook' en aangeeft hoeveel uren je moet spelen voor je tot die conclusie kan komen.
Het is zeker symbolisch, maar dat maakt het trekken van een grens (door gamers en pers) niet minder terecht.
En het pay2win systeem is wel degelijk een probleem, zie hier voor een hero:
YouTube: How to Star Wars Battlefront II - Pay to Boba Fett
Of bijvoorbeeld starfighters die met bepaalde star cards snellere turnrate, hogere firerate en meer damage per shot hebben ZONDER drawbacks.
Je vergeet even dat FIFA buiten FUT (waar het Pay2Win model wellicht aanwezig kan zijn) heel veel game modi heeft waarmee je online kan gamen zonder dat geneuzel.TheBuddha schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:48:
Ik speel zelf geen FUT, maar speel met vrienden Pro Clubs Online waar je dat allemaal niet hebt. Ja, je kan schoenen, shirts en ballen kopen, maar dat heeft geen invloed op de gameplay of je skills. (Het enige wat zo nu en dan invloed heeft op de gameplay is de bij tijd en wijlen waardeloze CPU
En je zegt: "het is niet zo erg als men had verwacht". Maar het is dus wel erg zeg je eigenlijk
Ik baal wel van dit hele gedoe. De game ziet er echt sfeervol uit, en als SW fan had ik me graag in die wereld verplaatst. Zonder dat achterlijke systeem had ik nu 60 Euro naar EA gebracht. Maar nu doe ik dat uit principe niet. Wellicht als de microtransacties er begin volgend jaar nog steeds niet in zitten. Maar daar vertrouw ik EA absoluut niet in.
[ Voor 3% gewijzigd door Denman op 17-11-2017 11:03 ]
Het Pay2Win is juist wel erg bij dit spel.TheBuddha schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:48:
Ze hebben express de progessie/unlocks zo langzaam gemaakt dat je bijna wel moet betalen.
Of het waar is weet ik niet maar ik hoorde gisteren ook dat als je alles 100% unlocked wil hebben dat je meer dan 4000 uur moet spelen, of 2100 euro aan microtransacties mag uitgeven.
Heb er geen bron van,was op de radio.
Prima, maar maak het spel dan gratis. Het is van de zotte dat je 50/60 euro moet betalen voor een game, en je daarna min of meer gedwongen wordt om extra geld uit te geven.Twixie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:24:
[...]
De vorige Battlefront was al een twijfelgevalletje voor mij, uiteindelijk wel gekocht, maar heel veel spijt van gehad. Battlefront 2 ga ik dus niet kopen, want 1 viel al tegen, en nu met het P2W systeem hebben ze het helemaal verkloot voor mij (en hopelijk een hele hoop andere gamers).
Ik download/torrent 'm wel voor de Singleplayer
[ Voor 24% gewijzigd door -tom-562 op 17-11-2017 11:07 ]
Vaak bu'j te bang!
Pay2win en pay2progress zijn dan ook inherent aan elkaar verbonden. Je kunt ze niet los zien. Ik vind progressie systemen in competitive multiplayer shooters ook eigenlijk echt zware onzin. Je zou beter moeten worden op basis van skill met basis componenten. Niet op basis van een stel punten verdiend met grinden waarmee je geavanceerde gear vrij speelt. Rocket League is een prachtig voorbeeld van hoe dit tegenwoordig gewoon nog kan.Twixie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:08:
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Verwijderd
Een youtube video waarin de berekening wordt aangedragen:Of het waar is weet ik niet maar ik hoorde gisteren ook dat als je alles 100% unlocked wil hebben dat je meer dan 4000 uur moet spelen, of 2100 euro aan microtransacties mag uitgeven.
YouTube: It Takes How Long To Unlock Everything in Battlefront 2??
Equazor_ schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:05:
[...]
Het Pay2Win is juist wel erg bij dit spel.
Ze hebben express de progessie/unlocks zo langzaam gemaakt dat je bijna wel moet betalen.
Of het waar is weet ik niet maar ik hoorde gisteren ook dat als je alles 100% unlocked wil hebben dat je meer dan 4000 uur moet spelen, of 2100 euro aan microtransacties mag uitgeven.
En hier een link naar Reddit waar het uiteengezet wordt.Plasma_Wolf schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:11:
[...]
Een youtube video waarin de berekening wordt aangedragen:
YouTube: It Takes How Long To Unlock Everything in Battlefront 2??
Ik geloof dat CoD op dit vlak niet veel beter is. De backlash komt door de passie van star wars fans die nu eindelijk weer een goede game hebben, welke vervolgens neergeschoten wordt door het verschrikkelijke bagger beleid van EA.Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:11:
Dit was de reden om de game ook niet gaan spelen heel jammer. Aangezien ik de starwars reeks heel gaaf vindt en ik al fan ben vanaf kleins af aan. Misschien toch maar Cod wwii halen hmm
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Exact dit.PearlChoco schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:46:
[...]
Euh... uiteraard niet, dat zeg ik ook niet. Da's het echte probleem van P2W juist: dat de gameplay mechanismen op maat van hun P2W verdienmodel gemaakt worden, en niet tot doel hebben een zo 'fun' mogelijke gameplay ervaring te bieden.
Zonder hun microtransactie verdienmodel zou EA er geen baat bij hebben spelers tientallen uren te laten grinden.
En dit.Equazor_ schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:05:
[...]
...
Anyway: Let's wake up and smell the coffee!
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 17-11-2017 11:31 ]
PC Specs
Nee, mensen moeten zich niet laten manipuleren, alsof het robots zijn, dan doet EA er ook wat aan en kun je alsnog met veel plezier gamen. Ik speel vanaf dag 1 en ik heb nog niets gekocht om te winnen. Het is dus geen pay to win.Help!!!! schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:49:
[...]
Het hele businessmodel (incl. geen betaalde DLC) van deze game is afgestemd op de lootboxes, cyrstals etc. Dus EA gaat zeker proberen dit via een omweg terug te brengen (na de kerstmis sales).
Maar dan nog, het is een bloody shooter geen RPG.
Het beste is deze game en games met vergelijkbare verdienmodellen volkomen te boycotten. Dan heb je de volgende keer tenminste een kans wel een echte topgame te krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Gekke Jantje op 17-11-2017 12:26 ]
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Dat jij er niet voor betaald maakt het systeem niet anders...Gekke Jantje schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:25:
[...]
Nee, mensen moeten zich niet laten manipuleren, alsof het robots zijn, dan doet EA er ook wat aan en kun je alsnog met veel plezier gamen. Ik speel vanaf dag 1 en ik heb nog niets gekocht om te winnen. Het is dus geen pay to win.
Het is gewoon P2W, of jij er voor betaald of niet.
CoD doet het voornamelijk om cosmetische items en weinig tot geen gameplay voordelen.Bansheeben schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:15:
[...]
Ik geloof dat CoD op dit vlak niet veel beter is. De backlash komt door de passie van star wars fans die nu eindelijk weer een goede game hebben, welke vervolgens neergeschoten wordt door het verschrikkelijke bagger beleid van EA.
Er zijn XP boost, waardoor je sneller een wapen kunt unlocken, maar als je prestige 1 bent, heb je alle unlocks.
Als je veel speelt is dat te halen binnen 1 week.
Daarnaast kon je de eerste week sowiso geen real money uitgeven. Volgens mij kan dat nu wel, maar de meeste zijn nu wel prestige 1 of zijn het volgende week wel.
Prestiges en ranks die je daarna haalt heeft geen gameplay voordeel.
Alleen cosmetisch.
Ik ben sowiso niet blij dat je met real money XP boosters kan kopen.
Dit zie je nu gebeuren in Need For Speed, Forza 7 en CoD.
Maar het is een stuk minder erg dan in Star Wars.
Hopelijk heeft dit de game industrie wakker gemaakt.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Voor mij is het geen pay to win want ik heb niet voor in game aankopen betaald om toch te winnen.Zeara schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:29:
[...]
Dat jij er niet voor betaald maakt het systeem niet anders...
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Ja, ik neem aan dat die mensen het goed vinden voelen dat ze samen via het internet EA een deuk kunnen geven. Dat er straks mensen worden ontslagen maakt dat natuurlijk niks uit. Ondertussen zijn die mensen wel zo hypocriet dat ze andere games met micro transactions spelen, maar dat moet je ook maar achterwegen laten, want dat maakt opeens ook niks uit. Ook fijn dat wij dankzij al deze mensen de dlc van de nieuwe battlefield gewoon weer betaald gaat worden. Tweakers is ook zo hypcriet als de pest dat ze sw bf een 5,5 geven, maar bij fifa was het jaren geen probleem omdat niemand er een probleem van maakte.Twixie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:08:
Dat neem je dan denk ik verkeerd aan. Maar goed laten we inderdaad deze beroerde game vooral wel kopen want anders worden er mensen ontslagen. Koop jij ook die brakke auto gewoon wel omdat anders die uitzuiger van een 2e hands autoverkoper failliet gaat:? Echt hè...Nieuwevolger schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:33:
[...]
Ja, ik neem aan dat die mensen het goed vinden voelen dat ze samen via het internet EA een deuk kunnen geven. Dat er straks mensen worden ontslagen maakt dat natuurlijk niks uit.

Het is iha minder impactful in andere games maar maar wel degelijk uit. Ook daar bij voorkeur met je portemonnaie stemmen en deze shit niet supporten.Ondertussen zijn die mensen wel zo hypocriet dat ze andere games met micro transactions spelen, maar dat moet je ook maar achterwegen laten, want dat maakt opeens ook niks uit.
Ik heb liever de keuze om voor een DLC te betalen dan een totaal verrot systeem als wat EA met BF2 probeert in te voeren. Want dat is namelijk het systeem wat straks anders in de nieuwe BF zit.Ook fijn dat wij dankzij al deze mensen de dlc van de nieuwe battlefield gewoon weer betaald gaat worden.
Maar goed, als jij geniet van dit geweldige systeem dan is dat nu eenmaal zo.
Veel mensen willen het niet maar hebben geen keuze als ze zo'n spel willen spelen.
En EA pakt het natuurlijk slim aan, stapje voor stapje. Kikker langzaam koken in pan weet je wel. Alleen hebben ze nu het vuur net te hoog gezet. Die domme gamers pikken het toch wel zullen ze wellicht gedacht hebben.
De implementatie bij Fifa is bij mijn weten anders maar had ook een lager cijfer moeten krijgen.Tweakers is ook zo hypcriet als de pest dat ze sw bf een 5,5 geven, maar bij fifa was het jaren geen probleem omdat niemand er een probleem van maakte.
EA verdient meer aan de kleine groep whales die betalen voor microtransacties dan de grote groep mensen die dat niet doet. Het is een calculatie.
EA is niet bezig een geode game te maken voor de grote groep maar om de wales en zoveel mogelijk van de overige groep gamers te melken.
De game wordt niet meer ontworpen om zo leuk mogelijk te zijn en op die manier geld te verdienen.
Voor jou blijkbaar geen probleem, dat kan. Gelukkig lijken steeds meer mensen wakker te worden.
PC Specs
Hmmm, ik hoop het ook. Maar ik betwijfel het. De outrage is deze keer wel heel erg groot (verbazingwekkend groot eigenlijk), maar het blijft een beetje hype-achtig aanvoelen. En dus zou het me dan weer niets verbazen als we over een paar jaar niet eens meer opkijken van de praktijken die nu zo zwaar aangevochten worden. Zo lang er geld aan verdiend wordt, blijven de grote uitgevers hiermee doorgaan. Geef ze 's ongelijk om eerlijk te zijn...Pykow schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:32:
[...]
CoD doet het voornamelijk om cosmetische items en weinig tot geen gameplay voordelen.
Er zijn XP boost, waardoor je sneller een wapen kunt unlocken, maar als je prestige 1 bent, heb je alle unlocks.
Als je veel speelt is dat te halen binnen 1 week.
Daarnaast kon je de eerste week sowiso geen real money uitgeven. Volgens mij kan dat nu wel, maar de meeste zijn nu wel prestige 1 of zijn het volgende week wel.
Prestiges en ranks die je daarna haalt heeft geen gameplay voordeel.
Alleen cosmetisch.
Ik ben sowiso niet blij dat je met real money XP boosters kan kopen.
Dit zie je nu gebeuren in Need For Speed, Forza 7 en CoD.
Maar het is een stuk minder erg dan in Star Wars.
Hopelijk heeft dit de game industrie wakker gemaakt.
Ik betwijfel het, de shitstorm die EA over zicht heeft gehad waarin behalve gamewebsites ook reguliere nieuwswebsites er melding van maken, dat wil je niet als uitgever. Ik denk dat voor toekomstige games eerder lastiger wordt om microtransacties te implementeren dan voorheen.Bansheeben schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:00:
[...]
En dus zou het me dan weer niets verbazen als we over een paar jaar niet eens meer opkijken van de praktijken die nu zo zwaar aangevochten worden. Zo lang er geld aan verdiend wordt, blijven de grote uitgevers hiermee doorgaan. Geef ze 's ongelijk om eerlijk te zijn...
Als een bedrijf schade wordt aangericht door internet zonder gegronde reden, dan is dat inderdaad zuur. Maar dat is nu dus niet het geval. Mensen klagen terecht, en komen terecht in opstand. Dat EA de microtransacties tijdelijk geblokkeerd heeft is feitelijk gewoon een bekentenis afleggen.Nieuwevolger schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:33:
[...]
Ja, ik neem aan dat die mensen het goed vinden voelen dat ze samen via het internet EA een deuk kunnen geven. Dat er straks mensen worden ontslagen maakt dat natuurlijk niks uit. Ondertussen zijn die mensen wel zo hypocriet dat ze andere games met micro transactions spelen, maar dat moet je ook maar achterwegen laten, want dat maakt opeens ook niks uit. Ook fijn dat wij dankzij al deze mensen de dlc van de nieuwe battlefield gewoon weer betaald gaat worden. Tweakers is ook zo hypcriet als de pest dat ze sw bf een 5,5 geven, maar bij fifa was het jaren geen probleem omdat niemand er een probleem van maakte.
Oftewel, als er in dit geval mensen ontslagen gaan worden, dan is dat niet de schuld van "het internet" maar van de bedrijfsvoering van EA. Oftewel: het management / de board van EA zou hieruit conclusies moeten trekken.
En eigenlijk ben ik blij dat Tweakers (al moesten ze in dit geval wellicht) het spel volledig afbrand vanwege dit spel element. Er wordt vaak genoeg geroepen dat een cijfer kunstmatig hoog is omdat ze gesponsord zouden worden. Hoewel we dat natuurlijk nooit kunnen bewijzen, is dit wel een teken dat het niet zo is. En zoals ik in dit topic eerder al noemde kan je FIFA niet met SW:BF vergelijken op het gebied van microtransacties.
Ik hoop dan ook dat de verkoopcijfers zwaar tegenvallen / de servers snel leeg zijn. Niet omdat het spel an sich slecht is, maar om te voorkomen dat we in de toekomst nog meer van dit soort misplaatste praktijken voorgeschoteld krijgen.
En tja microtransactions, geen voorstander ervan hoor. Maar ik zie het als overtrokken. Ik speel tegenwoordig BF1, World of Warships, Heroes of the Storm en Starcraft 2. Mag je raden hoeveel er geen microtransacties hebben: Nul.
Dat vraag ik me ook af, ik heb het besteld bij bol.com waarbij stond dat het de preorder bonus versie was, toen ik later beter keek stond erbij dat die voor bestelling geldt die voor 8 oktober zijn gedaan of zolang de voorraad strekt. Ik heb de game vorige week besteld. Zal we shit zijn als de pre order bonus er niet bij zit.jaihel schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:47:
Iemand enig idee hoe het zit met de preorder bonus? Ik heb m besteld bij mediamarkt en hij zou vandaag binnen moeten komen. Zit de code er dan bij of krijg ik m via de mail?
Zolang de voorraad strekt lijkt mij sterk, het is iets digitaals. Oneindige voorraad zou je zeggen. Op de site van mediamarkt stond er gewoon bij van preorder now for bonus etc. Nu niet meer, dus eventjes afwachtenBorentos schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:51:
[...]
Dat vraag ik me ook af, ik heb het besteld bij bol.com waarbij stond dat het de preorder bonus versie was, toen ik later beter keek stond erbij dat die voor bestelling geldt die voor 8 oktober zijn gedaan of zolang de voorraad strekt. Ik heb de game vorige week besteld. Zal we shit zijn als de pre order bonus er niet bij zit.
Ik loop fifty fifty tussen winnen en verliezen na 14 uur. Heb buiten de aanschaf nog geen cent er in gestoken en toch win ik ook. Typisch.Zeara schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:29:
[...]
Dat jij er niet voor betaald maakt het systeem niet anders...
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik had het spel voor 9 oktober besteld bij bol.com, kreeg vanochtend een mail met 2 codes: eentje voor pre-order (outfilts, 6 hero en starfighter epic star cards, upgrades enzo) en eentje omdat ik dat voor 9 oktober had gedaan (yoda's lightsaber mastery). Daarnaast kans op 2 bioscoop kaartjes.Borentos schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:51:
[...]
Dat vraag ik me ook af, ik heb het besteld bij bol.com waarbij stond dat het de preorder bonus versie was, toen ik later beter keek stond erbij dat die voor bestelling geldt die voor 8 oktober zijn gedaan of zolang de voorraad strekt. Ik heb de game vorige week besteld. Zal we shit zijn als de pre order bonus er niet bij zit.
Volgens mij zou je daarom sowieso een pre-order bonus moeten hebben gekregen (per mail).
edit: spel was vanochtend binnen overigens.
PSN: TDBtje
https://venturebeat.com/2...ntil-ea-can-make-changes/Uthog schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:18:
[...]
Niet denk ik, omdat deze discussie gaat over de lootcrates aanzicht. Niet over het spel zelf.
Eerste alinea:
Earlier today, Electronic Arts chief executive officer Andrew Wilson had a phone call with The Walt Disney Company chief executive Bob Iger about Star Wars: Battlefront II, according to sources familiar with the situation. A few hours after that call, players are finding out that they can no longer make in-game purchases with real money
XBO: Michaël#3318
Misschien moeten jullie even de betekenis van het woord opzoeken en wat het eigenlijk allemaal inhoudt.Lekker Ventje schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:21:
[...]
Ik loop fifty fifty tussen winnen en verliezen na 14 uur. Heb buiten de aanschaf nog geen cent er in gestoken en toch win ik ook. Typisch.
En dat terzijde, het hele P2W systeem is op het moment ook uitgeschakeld... Om op een later moment weer te worden ingeschakeld.
Dat maakt het echter wel zo dat de mensen die de eerste keer meteen 100 euro ingelegd hebben, nu maanden kunnen blijven domineren (tot er een oplossing komt).
Wat ze hadden moeten doen is de opbrengst per game, per progressie en per lootcrate omhoog gooien zodat je bv niet 10 uur bezig bent voor 1 lootcrate, maar er 5 per uur haalt (zodat je ook daadwerkelijk een keer blauw of paars krijgt).
Nu ben je gewoon veel te lang bezig voor een lootcrate waar je met wat mazzel 3 slappe star cards, een emote en 47 credits (ongeveer 1% van de kosten van een lootcrate) krijgt. Als de game draait om star cards, moet je die gewoon normaal kunnen verdienen. Zo snap ik ook niet dat je geen class-level omhoog gaat en daarvoor ook niet beloond wordt. Heb je 10.000 objective punten gehaald in een game? Cool, hier is 200 credits aka 5% van een lootcrate. Like what the fuck.
Dát is het probleem van het hele lootcrate debacle. Niet dat je kunt betalen voor lootcrates, maar dat de prijzen gewoon krom zijn en dat lijken ze nog niet begrepen te hebben. Er was heisa over de hero's, maar wanneer komt die voor de crates zelf?
TDB schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:33:
[...]
Ik had het spel voor 9 oktober besteld bij bol.com, kreeg vanochtend een mail met 2 codes: eentje voor pre-order (outfilts, 6 hero en starfighter epic star cards, upgrades enzo) en eentje omdat ik dat voor 9 oktober had gedaan (yoda's lightsaber mastery). Daarnaast kans op 2 bioscoop kaartjes.
Volgens mij zou je daarom sowieso een pre-order bonus moeten hebben gekregen (per mail).
Hmm, dat is shit, ik heb geen e-mail ontvangen van bol.com, ik had ook na 8 oktober besteld.TDB schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:33:
[...]
Ik had het spel voor 9 oktober besteld bij bol.com, kreeg vanochtend een mail met 2 codes: eentje voor pre-order (outfilts, 6 hero en starfighter epic star cards, upgrades enzo) en eentje omdat ik dat voor 9 oktober had gedaan (yoda's lightsaber mastery). Daarnaast kans op 2 bioscoop kaartjes.
Dus consumenten zijn in jouw optiek verantwoordelijk voor de gevolgen van slecht management en communicatie? Er komen af en toe rare argumenten voorbij in dit topic om EA/DICE in deze te verdedigen, maar dit is toch wel een nieuwe orde van bending over backwards.Nieuwevolger schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:33:
[...]
Dat er straks mensen worden ontslagen maakt dat natuurlijk niks uit.
Ook fijn dat wij dankzij al deze mensen de dlc van de nieuwe battlefield gewoon weer betaald gaat worden.
Dat er weer betaald moet gaan worden voor DLC is ook maar een aanname wat je jezelf verteld. Het is niet of-of. Als beide verdienmodellen niet gewenst zijn door consumenten, guess what? Dan moeten ze met een alternatief komen, genoegen nemen met minder of ten onder gaan. Zolang er vraag is, komt er altijd wel een nieuwe partij die gaat leveren.
Lekker Ventje of Lekker Trolletje?Lekker Ventje schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:21:
[...]
Ik loop fifty fifty tussen winnen en verliezen na 14 uur. Heb buiten de aanschaf nog geen cent er in gestoken en toch win ik ook. Typisch.
Even spambox bekijken, anders bol.com mailen. Uit ervaring weet ik dat bol.com dat razendsnel voor je uitzoekt/oplost.Borentos schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:02:
[...]
Hmm, dat is shit, ik heb geen e-mail ontvangen van bol.com, ik had ook na 8 oktober besteld.
PSN: TDBtje
Dit dus so much.Martinspire schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:59:
Dát is het probleem van het hele lootcrate debacle. Niet dat je kunt betalen voor lootcrates, maar dat de prijzen gewoon krom zijn en dat lijken ze nog niet begrepen te hebben. Er was heisa over de hero's, maar wanneer komt die voor de crates zelf?
Ik vond deze video ook eye-opening : YouTube: Star Wars Battlefront II: This is What $100 Could Get You BEFORE Mic... . Het is duidelijk dat het progress systeem gewoon op ALLE vlakken compleet scheef zit. Het is ook zo complex dat ik er zelfs niet in slaag sommige concrete metrics vast te krijgen, maar enkele voorbeelden:
* Crates die 4000 duizend credits kosten, maar je dan mogelijk 50 credits teruggeven.
* Dezelfde crates die je 45 of 60 crafting parts geven, terwijl de meeste upgrades een grootte orde meer daarvan kosten.
* Duplicate cards die je 200 (voor Common) of 400 (voor Uncommon) opleveren.
* Via alle Challenges geraak je max aan een dikke 1200 Crafting Parts.
* Enz...
Dus zelfs zonder micro-transacties is heel het progress systeem zodanig op gezet dat er een enorm aantal in-game credits zomaar verdwijnen. Als je bekijkt wat de Return On Investment is van je credits, dan is die gewoon belachelijk laag (rond de 50%)... Of anders gezegd, er verdwijnen veel in-game credits gewoon terug in de zakken van EA. Ter vergelijking, online casino's hebben typisch payouts van 90% of meer.
Het is zonde dat met heel de P2W hetze, dus de essentie nog altijd verloren gaat, en dat is dat gewoon overal in het progress systeem er belachelijke slow-downs zitten. Dus of je er nu voor betaalt, of er voor speelt, je wordt gewoon constant genaaid.
We waarderen de game ook wel, maar niet de microtransacties die er in zitten.Looney1984 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:51:
Pffff die discussie van pay 2 win, kan daar niet gewoon een topic voor gemaakt worden? Hier gewoon lekker praten over mensen die de game wel waarderen en spelen ?
Op Metacritic heeft het ook aardig impact, zeker bij de Userreviews.
[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 17-11-2017 16:01 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Snap ik... Maar deze discussie gaat maar door en door... Het lijkt mij nu wel duidelijkJumpman schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:58:
[...]
We waarderen de game ook wel, maar niet de microtransacties die er in zitten.
Tja, ik denk dat het niet meer te stoppen is. Het signaal naar EA is in ieder geval goed.Looney1984 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:00:
[...]
Snap ik... Maar deze discussie gaat maar door en door... Het lijkt mij nu wel duidelijk
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
(Of moet ik dan eerst de reward star card unlocken?
FIFA xx fut (pakjes kaarten) veel geld in pleuren en vanaf dag 1 een wonderteam.
Cod infinte Warfare (kistjes met epic guns etc) snel de goede wapens krijgen.
En vast vele andere games waar spul kopen mogelijk is.
Snap dat het een minpunt is maar de game daarom zo'n lage score geven.... Best hypocriet zoals al eerder vermeld.
De microtransacties zijn er uit, maar ik ben nog altijd bezorgd om wat ik zie. Ik heb echt veel zin om het spel te halen, maar ik vrees dat ik me kapot ga ergeren aan het tempo waarmee ik loot boxes, en de daaruitvolgende rewards, ga krijgen. Het gaat bij mij zelfs niet eens om winnen, laat staan p2w, want ik suck sowieso in FPS'enJumpman schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:58:
[...]
We waarderen de game ook wel, maar niet de microtransacties die er in zitten.
[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 17-11-2017 16:12 ]
Ik denk dat je tegenwoordig harder moet zoeken naar games die geen microtransacties hebben als degene die het wel hebben. Op Starcraft 1 remastered na heeft Blizzard, het lievelingetje van de gaming bedrijven, volgens mij geen enkel nog ondersteund spel wat geen microtransacties heeft.Looney1984 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:08:
En dat het lang duurt om te unlocken, tja bij BF1 release waren er best wat klachten dat unlocken te snel ging. Wat mij betreft moet het geen grind worden, maar het hoeft ook niet in 2 weken alles vrijgespeeld te hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 17-11-2017 16:15 ]
Dan heb je er nog vrij weinig van begrepen vrees ik.Looney1984 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:00:
[...]
Snap ik... Maar deze discussie gaat maar door en door... Het lijkt mij nu wel duidelijk
De ontwikkelingen, vage statements en halve leugens van EA/DICE volgen elkaar in een rap tempo op. Dit IS de game, het systeem bepaalt de progressie, de matchmaking, de spelduur en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Zeker na de stuiptrekkingen van vannacht weten we niet waar we aan toe zijn en hoe de game zal gaan worden uiteindelijk.
Maar ik ben wel benieuwd wat jij nu goed vindt aan de game en het progressiesysteem, anders dan mooie graphics/goed geluid/geweldig universum natuurlijk, want dat dat goed zit, is ook wel duidelijk voor iedereen lijkt me.
Oftewel, 'Ja, maar meester, hij doet het ook' en dan ook nog slechte voorbeelden gebruiken die niet te vergelijken zijn.Looney1984 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:08:
Review op tweakers is natuurlijk kolder.. zijn zoveel games met Pay tot win.
FIFA xx fut (pakjes kaarten) veel geld in pleuren en vanaf dag 1 een wonderteam.
Cod infinte Warfare (kistjes met epic guns etc) snel de goede wapens krijgen.
Snap dat het een minpunt is meer de game daarom zo'n lage score geven.... Best hypocriet zoals al eerder vermeld.
Zeker in die games wordt je niet beloond die ik genoemd hebt door real money in de game te pompen...A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:15:
[...]
Dan heb je er nog vrij weinig van begrepen vrees ik.
De ontwikkelingen, vage statements en halve leugens van EA/DICE volgen elkaar in een rap tempo op. Dit IS de game, het systeem bepaalt de progressie, de matchmaking, de spelduur en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Zeker na de stuiptrekkingen van vannacht weten we niet waar we aan toe zijn en hoe de game zal gaan worden uiteindelijk.
Maar ik ben wel benieuwd wat jij nu goed vindt aan de game en het progressiesysteem, anders dan mooie graphics/goed geluid/geweldig universum natuurlijk, want dat dat goed zit, is ook wel duidelijk voor iedereen lijkt me.
[...]
Oftewel, 'Ja, maar meester, hij doet het ook' en dan ook nog slechte voorbeelden gebruiken die niet te vergelijken zijn.
Maar wat ik leuk vind? Gewoon dom knallen , lekker casual na een dag werken

Inclusief een promocode (Bol.com) voor de volgende extra's:
• Exclusieve Star Wars™: The Last Jedi™-outfits voor Kylo Ren en Rey
• Direct toegang tot 6 hero en starfighter epic Star Cards
• Kylo Ren: Power Reach en Solid Freeze
• Rey: Far Sight en Deep Mind
• Starfighters: Enhanced Auxiliary Power en First Order ship upgrade
• Direct toegang tot Star Wars: The Last Jedi Millenium Falcon met vernieuwde geluiden en uiterlijk.
Mijn vriendin heeft de normale editie besteld en kreeg wel de codes via de mail, zou even contact opnemen met bol/mm. Bol was heel makkelijk en kreeg zo de codes.
On:
De Tweakers review geeft Battlefront II een 5,5, ik vind dit een belachelijk cijfer.
[ Voor 8% gewijzigd door BroWohsEdis op 17-11-2017 16:41 ]
Ik heb ze zojuist van mediamarkt in mijn mail gekregen. Ik vind het ook een belachelijk cijfer maarja, als ze een 7 hadden gegeven was half tweakers er ook overheen gevallen dusja..BroWohsEdis schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:39:
@jaihel @Borentos Ik had bij Bol.com de Deluxe Edition gepreordered, geen code gekregen ook via mail. Heb contact opgenomen met de klantenservice en hunzeiden dat ik de mail heb gekregen op dezelfde dag als de verzending, ik heb alleen geen mail gehad. Heb uiteindelijk de codes via de klantenservice gekregen.
Mijn vriendin heeft de normale editie besteld en kreeg wel de codes via de mail, zou even contact opnemen met bol/mm. Bol was heel makkelijk en kreeg zo de codes.
On:
De Tweakers review geeft Battlefront II een 5,5, ik vind dit een belachelijk cijfer.
Hetzelfde spel wat elk jaar weer CTRL C + V is, alleen hebben ze het dit jaar voor elkaar gekregen om het te verneuken. Lijkt me niet echt een objectieve review.
Ik heb de code toch gekregen, de e-mail zat in de reclame tab van gmail, ik ben blijBroWohsEdis schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:39:
@jaihel @Borentos Ik had bij Bol.com de Deluxe Edition gepreordered, geen code gekregen ook via mail. Heb contact opgenomen met de klantenservice en hunzeiden dat ik de mail heb gekregen op dezelfde dag als de verzending, ik heb alleen geen mail gehad. Heb uiteindelijk de codes via de klantenservice gekregen.
On:
Reviewer trekt zwaar aan lootcrate debacle en op zich kan ik hem daarin ook geen ongelijk geven. Het is alleen jammer dat dit de rest van de game zo overschaduwd maar daar heeft EA het dan ook naar gemaakt.BroWohsEdis schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:53:
@Stronkie Waarom? CoD WWII krijgt een 8,5.
Hetzelfde spel wat elk jaar weer CTRL C + V is, alleen hebben ze het dit jaar voor elkaar gekregen om het te verneuken. Lijkt me niet echt een objectieve review.
Ik vraag me alleen af of de reviewers nog teruggaan als de game eenmaal zijn overhaul heeft gekregen. Want op deze manier heb je dat kopers over een half jaar nog steeds voorbij laten gaan, terwijl er genoeg opgelost kan zijn.
Ik verwacht dat het voor het uitkomen van de Star Wars film opgelost is en we het dan ook meer over de game kunnen hebben. Maar vooralsnog heeft EA dit zelf helemaal veroorzaakt door na de grote heisa niet strakke maatregelen te nemen. Ontnemen van gekochte lootboxes helpt niks en zal sommigen eerder wegsturen omdat het gewoon een grindfest is momenteel.
Maar deze week zal het nog wel prima gaan omdat iedereen de game aan het ontdekken is. Niveau zal ook wel wat dalen ben ik bang, maar aan de andere kant krijg je dan weer wat meer domme targets aan de overkant.
Hoe het echter gaat in sommige video's gaat het bij mij totaal niet. Zie je youtubers 5 man doodschieten bij een flank-aanval. Ik hoef maar het hoekje om te komen en er is er al 1 die toch nog even die kant op gaapt en mij ziet. Maar goed, wat wil je als je de hele dag gamed en er een 10 minuten video van maakt
[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 17-11-2017 16:58 ]
Ik vind het tot nu toe allemaal wel meevallen met de grind, credits krijg ik redelijk snel en heb ook al een aantal goeie kaartjes uit de campaign en challenge crates gehad.Martinspire schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:56:
[...]
Reviewer trekt zwaar aan lootcrate debacle en op zich kan ik hem daarin ook geen ongelijk geven. Het is alleen jammer dat dit de rest van de game zo overschaduwd maar daar heeft EA het dan ook naar gemaakt.
Ik vraag me alleen af of de reviewers nog teruggaan als de game eenmaal zijn overhaul heeft gekregen. Want op deze manier heb je dat kopers over een half jaar nog steeds voorbij laten gaan, terwijl er genoeg opgelost kan zijn.
Ik verwacht dat het voor het uitkomen van de Star Wars film opgelost is en we het dan ook meer over de game kunnen hebben. Maar vooralsnog heeft EA dit zelf helemaal veroorzaakt door na de grote heisa niet strakke maatregelen te nemen. Ontnemen van gekochte lootboxes helpt niks en zal sommigen eerder wegsturen omdat het gewoon een grindfest is momenteel.
Ik zie dat de reviewer zijn cijfer/mening vooral baseerd op microtransactions en amper naar de andere delen van het spel kijkt, zijn minpunten raken kant noch wal.
Even over de starfighters in Galactic Assault, deze moeten z.s.m generfd worden. Laatste keer dat ik zoiets ongelooflijk overpowereds heb gezien in een spel was One Man Army in Modern Warfare 2. Gister 98 (!) kills en een killstreak van 69 (!!!!!) gehaald door met een starfighter infantry te killen. Volgens mij kan je hier als infantry niet veel tegen doen. Dit is op bijna elke map te doen aangezien de spawn points van de infantry vaak niet overdekt zijn.
Flanken werkt trouwens echt top in dit spel.
[ Voor 16% gewijzigd door BroWohsEdis op 17-11-2017 17:05 ]
Pure stemmingmakerij vind ik dit. Lekker naar reddit gaan jijStronkie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:51:
idd heel belachelijk cijfer , had lager moeten zijn
Singel player erg mooi en leuk wel kort maar wel leuk te spelen en grafisch fantastisch
Arcade: ook leuk om te spelen
Multiplayer nog niet heel veel potjes gedaan maar vermakelijk tot nu toe.
ik verwacht dat ik dit spel even ga laten liggen tot ik weet welke kant het op gaat - erg zonde om nu veel tijd in te spenderen als alles veranderd gaat worden.
Micro transactie mening hieronder:
Het allergrootste probleem is dat EA zelf gegokt heeft en verloren heeft - maar ze zullen hiervan leren en het de volgende keer mee wegkomen omdat ze dan op t randje gaan zitten.
Dit was 2 stappen te ver nu 1 stap terug door micro transacties te stoppen dit te veranderen - ongetwijfeld met een leuk goedmakertje gaan komen voor mensen en dat is niet omdat EA dit zelf wil maar omdat Disney hier op ingrijpt ze kunnen en willen deze negatieve spiraal doorbreken omdat ze bang zijn dat het invloed gaat hebben op hun grote nieuwe film van volgende maand.
Zoals meerderen al aangegeven hebben over 2 maand zal het wel terug zijn in aangepaste vorm.
Ik zelf walg hier van microtransacties voor cosmectics vind ik persoonlijk al te ver gaan maar dan is het nog je eigen keuze of je dat bepaalde item/wapen/skin/emote weet ik veel besluit aan te kopen of op te gokken.
Daadwerkelijk voordeel behalen op andere spelers omdat je toevallig meer te besteden hebt of simpelweg kinderen hebben die papa's creditcard nummer ongelimiteerd mogen gebruiken en zo honderden dan wel duizenden euro's/dollars uitgeven
Pay2win: het is niet nodig, ik wil het niet maar ik zie de toekomst erg somber in.
Ik weet wat het betekent, daarom snap ik al dat gezever niet zo goed. Je speelt met 20 vs 20 en bent dus van nog 19 anderen afhankelijk. Het is geen 1 vs 1 zoals Clash Royale bv. Dát is wel P2W. In BF2 kun je hooguit sneller progressie maken maar meer ook niet. En al zou je een vermogen investeren dan nog heb je niet de garantie dat je bv DV kunt spelen.Zeara schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:48:
[...]
Misschien moeten jullie even de betekenis van het woord opzoeken en wat het eigenlijk allemaal inhoudt.
En dat terzijde, het hele P2W systeem is op het moment ook uitgeschakeld... Om op een later moment weer te worden ingeschakeld.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Het spel ziet er idgv mooi uit op mijn nieuwe ryzen PC
Liever een cooldown dan mensen die 24/7 Arcade gaan spelen en binnen een week alles hebben geunlocked.Stronkie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:24:
O en ik zie niemand praten over het feit (of ik heb er overheen gelezen) dat je een cooldown hebt op missies spelen.. 16 uur voordat je uberhaubt nog rewards krijgt like WTF.. Had er dan gewoon daily's van gemaakt.. Dit is ook weer zo wierd
Het spel ziet er idgv mooi uit op mijn nieuwe ryzen PC
PS begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een topspel. vermaak me prima. Ga geen dingen kopen en speel gewoon het voor de lol. Ook al bak ik er niets van
[ Voor 57% gewijzigd door Stronkie op 17-11-2017 17:32 ]
Jim Sterlings mening over het tijdelijk verwijderen van loot box microtransactions.
[ Voor 24% gewijzigd door MaXeRs op 17-11-2017 18:02 ]
Spot on.MaXeRs schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:54:
YouTube: Star Wars Battlefront II TEMPORARILY Removes Loot Box Microtransactions
Jim Sterlings mening over het tijdelijk verwijderen van loot box microtransactions.
Ander filmpje, heel erg spot on vanaf hier: YouTube: A New Record For Lowest Review Score Ever - Star Wars Battlefront II...
[ Voor 28% gewijzigd door Help!!!! op 17-11-2017 18:45 ]
PC Specs