Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
TheBuddha schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:08:
[...]

Onzin, de verschillen zijn niet game changing. Kaarten maken je geen top-tier.
Volledig mee oneens.

Gister avond heb ik het voor mekaar gekregen om mijn Interceptor Starcards te upgraden (Interceptor level 13 nu). Dit zorgt ervoor dat ik meer schade doe met mijn primary, minder snel 'overhit' raak en sneller kan draaien/accelereren (of een hogere firerate kan ik ook nog voor gaan, maar sneller draaien/accelereren heeft een hogere meerwaarde).

Nu knal ik ieder schip (afgezien van de Hero ships) van de vijand met één salvo uit de lucht. Voordat ik ze had geupgrade lukte dat niet. Of ik deed te weinig schade, of de primary raakte te snel overhit. Dat probleem heb ik nu dus niet meer. Dit zorgde er uiteindelijk voor dat ik véél meer kills maakte en veel sneller punten kon binnen halen om vervolgens sneller een Hero Ship te krijgen. Ik heb bij voorbaat al een voordeel t.o.v. de rest op dit moment.

Ja, Het klopt dat enkel hoge starcards niet meteen ervoor zorgen dat je een goede speler bent. Maar het zorgt wel degelijk voor een enorm voordeel t.o.v. spelers welke nog level 0/5 zijn met starcards. Plus, Ik kan veilig zeggen van mezelf dat ik niet verkeerd kan vliegen dus dit maakt mij effectief gezien nóg meer overpowered t.o.v. mensen zonder hogere starcards.

Dit gaat er dus uiteindelijk voor zorgen dat als mensen SW BF2 pas over een aantal maanden aanschaffen ze zo zwaar achterlopen dat ze simpelweg niet meer mee kunnen komen met de rest zonder crates aan te schaffen.

Het probleem zit in het feit dat de standaard stats worden versterkt maar dat er géén nadelige effecten aan vast hangen. Stel voor dat je 20% sneller kan draaien in een Interceptor (die van zichzelf al de hoogste turnradius heeft). Dan kan je iedereen die dat niet heeft simpelweg eruit vliegen. Dus er zou iets tegen over moeten staan. Dus 20% sneller draaien, dan x % minder health bijvoorbeeld om het te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06
MetalPool schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:41:
[...]

Maar dan vergeet je dus even de ultra mobility en fire rate met voertuigen.

Stel ik denk, laat ik is leuk met een vliegtuigje knallen. 20 vs 20 waarvan er 6 in het andere team volledig geboost zijn met level 4 star cards (gekocht dus) dan is je potje bij voorbaat al kansloos. Of je moet hopen dat er in jou team 6 gasten zitten met complete gekochte decks aan kaarten.

En er is uitgerekend dat je ongeveer 2 maanden aan het grinden bent om 1 kaart volledig op level 4 te krijgen. Nou mensen die casual spelen gaan dat never nooit halen. En daar zijn mensen dus van over de zeik en ik deel die mening absoluut.

En dan word er gezegd. Mjah het is toch al niet eerlijk. Daar ligt dus het probleem inderdaad. Maar moeten we dat dan maar accepteren? Hell no, en ik ben blij dat EA nu op reddit zo op hun flikker krijgt. Niet dat reddit the holy grail is ofzo. Maar het zegt wel wat.

Ik keek echt ontzettend uit naar deze game! Ik heb me echt vermaakt met het vorige deel. Al baalde ik wel van die verplichte DLC. Ook zo`n verschrikkelijk iets.

Maar nu brengen ze het alsof ze fantastisch bezig zijn met DLC "gratis uitbrengen". Maar het is EA in dit geval en die ruiken alleen maar harde cash. En niet alleen EA doet dit maar er zijn meerdere partijen bezig.

Dan moet de Retail prijs omhoog van €60 naar €75 ofzo.
Mja het was duidelijk dat het ze nu ging om het financieren van extra content voor de game. Helaas hebben ze niet begrepen dat andere games dit alleen met cosmetische items doen. Wat mij betreft hadden de lootcrates ook nooit kaarten moeten hebben, maar alleen skins e.d. Zo snap ik niet waarom stormtroopers niet custom patronen op hun uiterlijk kunnen doen en je niet je lightsaber van een andere kleur kunt voorzien. Andere tekst en whatnot is niet zo heel boeiend en kost ook geen drol om te maken, maar kun je prima in crates stoppen.

Verder snap ik niet waarom de meeste levelups zijn verstopt achter het aantal kills. Ik kan alleen nieuwe wapens unlocken na een x aantal kills met een unit. Ik kan 1 miljoen punten halen met objectives en what not, maar daar koop je dus helemaal niks voor. Waarom ga ik in de class met levels omhoog (zag later pas dat ik bv al level 6 met assault ben), maar zit ik nog steeds met maar 1 gun? De manier van progressie is dus ook belabberd. Grinden is prima, maar dan op totale score en niet alleen kills.

Ik ben op zich ook wel blij met de kritiek. Dat zorgt ervoor dat ze dingen wel moeten aanpassen. Probleem wat ik zie is dat mensen niet goed kijken naar wat er echt aan de hand is en ze straks dus de verkeerde zaken gaan aanpassen. 1 van de kritiekpunten was eerst dat je zoveel explosive-spam had (net als in battlefield). En dat is er gewoon nog steeds.
Inflatable schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:34:
[...]

Wat ik er zover van gezien en begrepen heb is het denk ik het beste om vooral in Starfighter crates je credits te stoppen.. Die upgrades geven relatief de grootste voordelen, meer dan de Trooper upgrades b.v... Ze zijn ook iets goedkoper in aanschaf.. Tenzij je natuurlijk niet echt een fan bent van de Starfighter gamemodes..

Heroes ga ik voorlopig nog geen credits aan uitgeven, je hebt er inderdaad al genoeg vanaf het begin.. Dat komt later wel..
Mja ik speel die modus niet, dus ga het in de trooper crates stoppen. Hero speel je niet vaak genoeg om daar echt dominant mee te zijn. Bovendien hangt het veel van je spawn en enemies op dat moment af hoe lang je dat kunt doen. De ene keer haal ik er veel punten mee, de andere keer haast niks. Denk dat een aantal flink hebben zitten vloeken gister, want had met een mooie backrape ineens 2 dure hero's en 3 goedkopere kapot gemaakt van de tegenstander. Toen hadden we ineens wel de objective (die stonden daar namelijk omheen) en uiteindelijk de game gewonnen. Heb dus wel het idee dat je nog in je eentje het verschil kunt maken. Ook zonder dikke upgrades

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
MetalPool schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:41:
[...]

Maar dan vergeet je dus even de ultra mobility en fire rate met voertuigen.

Stel ik denk, laat ik is leuk met een vliegtuigje knallen. 20 vs 20 waarvan er 6 in het andere team volledig geboost zijn met level 4 star cards (gekocht dus) dan is je potje bij voorbaat al kansloos. Of je moet hopen dat er in jou team 6 gasten zitten met complete gekochte decks aan kaarten.

En er is uitgerekend dat je ongeveer 2 maanden aan het grinden bent om 1 kaart volledig op level 4 te krijgen. Nou mensen die casual spelen gaan dat never nooit halen. En daar zijn mensen dus van over de zeik en ik deel die mening absoluut.

En dan word er gezegd. Mjah het is toch al niet eerlijk. Daar ligt dus het probleem inderdaad. Maar moeten we dat dan maar accepteren? Hell no, en ik ben blij dat EA nu op reddit zo op hun flikker krijgt. Niet dat reddit the holy grail is ofzo. Maar het zegt wel wat.

Ik keek echt ontzettend uit naar deze game! Ik heb me echt vermaakt met het vorige deel. Al baalde ik wel van die verplichte DLC. Ook zo`n verschrikkelijk iets.

Maar nu brengen ze het alsof ze fantastisch bezig zijn met DLC "gratis uitbrengen". Maar het is EA in dit geval en die ruiken alleen maar harde cash. En niet alleen EA doet dit maar er zijn meerdere partijen bezig.

Dan moet de Retail prijs omhoog van €60 naar €75 ofzo.
Dan hadden jullie ook allemaal al veel eerder masaal moeten gaan klagen dat dit soort progressiesystemen niet eerlijk zijn als de unlocks je sterker maken, want het is niks nieuws.. Het zit namelijk al heel veel jaren in games als Battlefield en Call of Duty etc.. Zoals al eerder gezegd in een vorige reactie hier, mij boeit het niet of iemand bepaalde unlocks gekregen heeft door veel meer te spelen dan ik of dat hij er met echt geld voor betaald heeft.. Voor mij veranderd er weinig tot niks, het is sowieso oneerlijk en een reden waarom ik winnen of verliezen in dit soort games niet echt serieus kan nemen.. Als je dat doet kan je er nog prima van genieten, anders had ik deze game ook echt niet gekocht..

Nu ik er over nadenk had je voor oudere games van Battlefield en CoD etc ook geen boosterpacks etc die je kon kopen met echt geld en die dus infeite ook “pay to win” waren? Waarom dan nu opeens al die verontwaardiging.. Beetje laat imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-08 17:53

MetalPool

Boe!

Martinspire schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:53:
[...]
Helaas hebben ze niet begrepen dat andere games dit alleen met cosmetische items doen. Wat mij betreft hadden de lootcrates ook nooit kaarten moeten hebben, maar alleen skins e.d. Zo snap ik niet waarom stormtroopers niet custom patronen op hun uiterlijk kunnen doen en je niet je lightsaber van een andere kleur kunt voorzien. Andere tekst en whatnot is niet zo heel boeiend en kost ook geen drol om te maken, maar kun je prima in crates stoppen.
Dat is puur Disney die dat tegenhoud. En ik denk dat zelfs George Lucas hier nog wat van mag vinden. Ze willen dat Star wars zo identiek mogelijk blijft. En voordat DICE ook maar iets mag implementeren aan cosmetics of iets afwijkends zoals men kent van Star Wars zal het goedkeuring moeten hebben.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Inflatable schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:28:
[...]

Of iemand nou enorm heeft lopen grinden voor bepaalde unlocks (waar ik geen tijd voor en geen zin in heb) of dat iemand ze krijgt omdat hij er echt geld voor betaald heeft, mij maakt het niet uit want oneerlijk is het toch wel.. Zeker als het om unlocks gaat die je sterker maken.. Daarom ben ik ook nooit een fan geweest van dit soort RPG-achtige progressie systemen in multiplayer shooters..
Eens, vooral in teambased modes is het onverdedigbaar imho als het op deze manier wordt aangepakt.

Je krijgt dezelfde onzin als met Battlefield 1, maar dan nóg erger. Medics die nog geen healthpacks hebben unlocked of niet hebben geselecteerd, supports die geen ammo crates hebben of engineers die (nog geen) anti tank/anti-air hebben unlocked zodat voertuigen vrij spel hebben etc etc. Met als gevolg een lekker 'uitdagende' meatgrinder tot gevolg met vooral veel nadespam en kansloos door vehicle whores wordt gesloopt. Gelukkig krijg je ook battlepoints voor deaths, dus we mogen niet klagen ofzo....

En als je dan eindelijk je gear een beetje op orde hebt in je favo gamemode en je probeert een andere, dan heb je dikke kans dat je weer opnieuw dat riedeltje door moet. Dat was met de recente battlefields al een drama, maar daar kon je nog concreet naar iets toewerken, nu zit er nog een enorme random aspect aan. Of hopen op crafting materials, of de juiste star card, waardoor de onbalans nog langer gaat duren. BF4 en BF1 zijn al akelig dumbed down qua game, dit lijkt nog veel verder de verkeerde kant op te gaan.

Er is op dit moment nog helemaal niets te zeggen over de balans in maps en modes als niet iedereen alle tools tot zn beschiking heeft en daarmee nog niet hoe leuk het spelletje zelf is, als de nieuwigheid en awe van de graphics/geluid eraf zijn. Dat dit aspect amper naar voren komt is toch wel tekenend voor de consumenten voor wie unlocks belangrijker is als doel van een game dan de lol van het behalen van de in-game objectives.

EA speelt het gewoon goed, door slim 1 aspect van het progressie systeem aan te passen en daar alle aandacht op te vestigen, getuige ook hoe fel het systeem hier verdedigd wordt. Pay-2-win kunnen en zullen ze toch wel in stand houden, is het niet direct en opzichtig met belachelijke epic upgrades, dan passen ze wel de drop rates aan, of de crafting prices/requirements, of hoeveel/hoe vaak credits in crates komen, of challenges etc etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
MetalPool schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:56:
[...]

Dat is puur Disney die dat tegenhoud. En ik denk dat zelfs George Lucas hier nog wat van mag vinden. Ze willen dat Star wars zo identiek mogelijk blijft. En voordat DICE ook maar iets mag implementeren aan cosmetics of iets afwijkends zoals men kent van Star Wars zal het goedkeuring moeten hebben.
En terecht imho.. Het moet wel Star Wars blijven.. Ik wil geen rare skins zien op van alles en nog wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Inflatable schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:54:
[...]
Nu ik er over nadenk had je voor oudere games van Battlefield en CoD etc ook geen boosterpacks etc die je kon kopen met echt geld en die dus infeite ook “pay to win” waren? Waarom dan nu opeens al die verontwaardiging.. Beetje laat imho..
Bad Company 2 had al een microtransactie om alle unlockables voor een class vrij te geven. Of alle vlieg-equipment. Dat is al 7 jaar geleden.
MetalPool schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:56:
[...]

Mogelijk, maar het hoeft van mij ook niet te gek te zijn. Je ziet nu al wat troopers met groene accenten bijvoorbeeld. Dat kan best wat andere kleurtjes. Of dat je op je schouders iets anders hebt en whatnot. Tijdens de singleplayer
spoiler:
zien we zelfs een drone gekleurd worden
. Ik heb het idee dat de vorige game al meer customization toeliet dan nu.

En wat meer camouflage voor die witte kleuren zou ook fijn zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:00
Inflatable schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:03:
[...]

En terecht imho.. Het moet wel Star Wars blijven.. Ik wil geen rare skins zien op van alles en nog wat..
Dan krijgen we straks net zoals in Call of Duty roze stormtroopers rondrennen, of Darth Vader in een clownspak.

Of iets minder extreem: Ik zie het ook niet zo zitten om burned Anakin als skin te zien.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:57:
[...]
En als je dan eindelijk je gear een beetje op orde hebt in je favo gamemode en je probeert een andere, dan heb je dikke kans dat je weer opnieuw dat riedeltje door moet. Dat was met de recente battlefields al een drama, maar daar kon je nog concreet naar iets toewerken, nu zit er nog een enorme random aspect aan. Of hopen op crafting materials, of de juiste star card, waardoor de onbalans nog langer gaat duren. BF4 en BF1 zijn al akelig dumbed down qua game, dit lijkt nog veel verder de verkeerde kant op te gaan.

Er is op dit moment nog helemaal niets te zeggen over de balans in maps en modes als niet iedereen alle tools tot zn beschiking heeft en daarmee nog niet hoe leuk het spelletje zelf is, als de nieuwigheid en awe van de graphics/geluid eraf zijn. Dat dit aspect amper naar voren komt is toch wel tekenend voor de consumenten voor wie unlocks belangrijker is als doel van een game dan de lol van het behalen van de in-game objectives.
Daarom speel ik dit soort games niet meer met de instelling van moeten winnen, ik speel het puur voor het vermaak van de hele Star Wars sfeer in dit geval.. En daarin is deze game gewoon brilliant..

Als ik shooters in competitie verband wil spelen ga ik terug naar oudere games als Quake en Counterstrike.. Of nieuwere shooters zoals Overwatch waar de unlocks alleen cosmetisch zijn..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Ik laat het voor wat het is. Dit gebeurt al jaren alleen nu doet EA het en alle moraalridders zijn wakker. Gewoon de game lekker spelen. Het is heerlijk.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:57:
[...]

Eens, vooral in teambased modes is het onverdedigbaar imho als het op deze manier wordt aangepakt.

Je krijgt dezelfde onzin als met Battlefield 1, maar dan nóg erger. Medics die nog geen healthpacks hebben unlocked of niet hebben geselecteerd, supports die geen ammo crates hebben of engineers die (nog geen) anti tank/anti-air hebben unlocked zodat voertuigen vrij spel hebben etc etc. Met als gevolg een lekker 'uitdagende' meatgrinder tot gevolg met vooral veel nadespam en kansloos door vehicle whores wordt gesloopt. Gelukkig krijg je ook battlepoints voor deaths, dus we mogen niet klagen ofzo....
Dat is echt de reinste onzin wat je hier neer zet. Voor álle classes krijg je al middelen om je class goed uit te kunnen oefenen. Als Medic begin je met een medpouch en Support ammopack. Ja, de medcrate en ammocrate moet je inderdaad unlocken. Het enige verschil is dat je hiermee meerdere spelers tegelijk kan voorzien van health/ammo (met een verlaagde hoeveelheid weliswaar). De health/ammopack geven je direct health/ammo. Engineers zitten niet in BF1 dus denk dat je verward met BF3/4, en daar krijg je ook gewoon vanaf het begin al middelen om voertuigen op te blazen. Weliswaar niet zo goed als je eenmaal wat gegrind heb, maar je bent zeer zeker niet kansloos in de Battlefield series.

Er zijn géén gamechanging perks in de Battlefield series. Niet zoals in Battlefront wordt toegepast in ieder geval.

In spellen zoals CoD had je 'vroegah' dingen zoals Stopping Power (meer schade) of Juggernaut (meer health). Maar zelfs als je tegen mensen speelde met die perks dan kon je nog enigszins mee komen als je vanaf scratch zou beginnen. Met SW BF2 gaat dat verhaal niet op. Je bent gewoon screwed als je over een paar maanden begint zonder extra lootcrates/crystals aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
TheBuddha schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:10:
Ik laat het voor wat het is. Dit gebeurt al jaren alleen nu doet EA het en alle moraalridders zijn wakker. Gewoon de game lekker spelen. Het is heerlijk.
Precies, ga ik zeker doen en 2 gamevrienden van me zeker ook.. Ja, het progressiesysteem zuigt, maar dat is dus niks nieuws en weegt voor mij niet op tegen alle positieve zaken rondom deze game, zoals b.v. eindelijk geen betaalde DLC en season pass meer.. Gisteren al enorm genoten van een kort potje waarin ik met Kylo Ren even los ging.. _/-\o_
Martinspire schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:04:
[...]

Bad Company 2 had al een microtransactie om alle unlockables voor een class vrij te geven. Of alle vlieg-equipment. Dat is al 7 jaar geleden.
Zie je, dat bedoelde ik dus.. Men loopt een beetje achter met de verontwaardiging over zogenaamd pay to win..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Reefun
Het het heet geen engineer meer in BF1 verder is zijn post gewoon spot on. Om bepaalde unlocks te halen moet je bepaald targets halen. Daarom equippen bepaalde klassen dus items die helemaal niet logisch zijn en gaan dus in tegen teambelang. Ben bezig met riflegrenade kills en kan dus niet en revive en medic pouch equippen. Go figure.

Anyway, de kern is voor mij en volgensmij ook voor @A.W.E.S.O.M.-0 dat door het introduceren van grinding in teambased multiplayer fps games de focus van PTFO afgaat. En grinden gaat vaak zelfs tegen belang van je squad of team in. Het bevordert selfish gedrag en veroorzaakt ook een stukje onbalans. Daarom heb ik dit altijd een volstrekt kansloze en ongewenste richting gevonden.
In BFII zit er nu ook een P2W element en randomness in wat het niet beter maakt.

Dit type games is nu dus een combinatie van PTFO en Grinden geworden ipv alleen PTFO.
Mede gezien de felle verdediging vinden veel mensen het Grinden blijkbaar een leuk en essentieel onderdeel van deze games. Dat is dan een gegeven waar een publisher misschien ook niet aan voorbij kan (los van evt. financiele voordelen).
Echter het zou fijn zijn als de publishers een andere weg vinden om dit te implementeren zonder dat de nadelen zo naar boven komen. Maar liever gewoon weglaten.

Je maakt mij verder niet wijs dat er voor E60 geen goede game te maken is zonder al deze crap.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:53

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ik twijfel of ik deze game moet gaan halen. Verwachten jullie dat de multiplayer het een hele tijd vol gaat houden of dat deze ook uitsterft? Het eerste gedeelte heb ik me maar kort mee vermaakt, ondanks dat ik wel Star Wars fan ben. Is de singleplayer de moeite wel waard?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:17
Inflatable schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:54:
[...]

Dan hadden jullie ook allemaal al veel eerder masaal moeten gaan klagen dat dit soort progressiesystemen niet eerlijk zijn als de unlocks je sterker maken, want het is niks nieuws.. Het zit namelijk al heel veel jaren in games als Battlefield en Call of Duty etc.. Zoals al eerder gezegd in een vorige reactie hier, mij boeit het niet of iemand bepaalde unlocks gekregen heeft door veel meer te spelen dan ik of dat hij er met echt geld voor betaald heeft.. Voor mij veranderd er weinig tot niks, het is sowieso oneerlijk en een reden waarom ik winnen of verliezen in dit soort games niet echt serieus kan nemen.. Als je dat doet kan je er nog prima van genieten, anders had ik deze game ook echt niet gekocht..

ja, dat klopt niet wat je zegt, er is een enorm verschil nu.

In cod is het cosmetisch, in battlefield is het inderdaad zo dat je een boosterpack kon kopen, maar daar was het wel zo dat je via normale gameplay tijden ook alles vrijspeelt.

Nu is het compleet anders, de lootboxen zijn een kansspel, op zich niet erg, maar wat wel erg is, is dat je maar 280 credits per ongeveer 10 minuten verdient en ze die dingen tussen de 2000 en 4000 credits hebben gemaakt. Dat is voor een normaal mens die casual speelt niet te halen, want na 3 uur spelen heb je dan zo'n lootkist gekocht en dan blijkt dat je een aantal cards dubbel krijgt of voor andere classes of cards waar je helemaal niets mee hebt. Moet je weer drie uur spelen voor je volgende loot kist, met weer de kans op dezelfde ervaring.

Natuurlijk kun je ook crystals kopen, dan blijkt de prijs van een lootbox ineens veel lager te zijn, want dan heb je voor 200 crystals al een lootbox. Of te wel, wil je als casual speler mee kunnen komen ben je eigenlijk verplicht om lootboxen te gaan kopen, omdat de balans echt enorm verstoord wordt door die level 4 star cards. Tenzij je natuurlijk 1 van die superspelers bent die zonder star cards iedere level 4 star card speler kan verslaan, maar dat zijn er in de praktijk maar heel weinig natuurlijk.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat de voorstanders van dit systeem niet doorhebben hoe het hun straks ook gaat beinvloeden, want in het begin krijg je nog wel de nodige credits, maar na 34000 credits is het echt op, die heb je dan uitgegeven aan die heros en lootboxen en zul je vanaf dat moment ook in het 280 credits per potje schuitje zitten. En dan komt het, er komt een gratis DLC pakket aan, moet je helaas wel even betalen met ingame credits (of crystals), de prijzen zijn nog niet bekend van een gratis dlc pakket maar als ze nu al 15000 credits vragen voor 1 hero kun je er toch wel vanuit gaan dat 50.000 ingame credits wel een realistische gok is voor 2 heros en een gratis map.

Maar wacht, je hebt al je 34000 credits al uitgegeven, dus nu moet je grinden als voorstander van dit systeem,want je vrienden hebben wel via de gekochte crystals dat dlc pakket tot hun beschikking en zijn volop bezig in die nieuwe map met hun heroes. Maar niet getreurd jij kan dan ook meedoen zodra je die 50.000 credits bij elkaar gespaard hebt, daar heb je dan op dit moment wel kwa tijd voor nodig: 50.000 / 25 credits per minuut = 2000 minuten pure ingame playtijd = 33 uur pure gameplay tijd, maar dan kan je na 33 uur gamen daadwerkelijk met je friends meespelen.

Bovenstaand is een realistisch scenario van hoe het economy systeem nu werkt. Natuurlijk weet je de prijzen van de DLC pakketten nog niet, maar ook al die voorstanders die (wel of niet) niet helemaal voorzien wat voor impact dit model op hun gaat krijgen, krijgen hier uiteindelijk mee te maken.

Dit is echt een hele slechte ontwikkeling voor tripple a games. Op deze manier had battlefront 2 gewoon free to play moeten zijn met dit betaalmodel erachter.

En ja, ik vind het ook een top spel kwa graphics en gameplay, maar hopelijk zien mensen toch ook wel de nadelen die nu geintroduceerd worden via dit systeem. Wereldwijd is het inmiddels een enorme issue en zelfs de BBC had er al items over en meer en meer worden de gevolgen duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Help!!!! schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:20:
@Reefun
Het het heet geen engineer meer in BF1 verder is zijn post gewoon spot on. Om bepaalde unlocks te halen moet je bepaald targets halen. Daarom equippen bepaalde klassen dus items die helemaal niet logisch zijn en gaan dus in tegen teambelang. Ben bezig met riflegrenade kills en kan dus niet en revive en medic pouch equippen. Go figure.
Ik doelde op het feit dat er werdt aangegeven dat je geen health/ammopack krijgt in het begin wat dus incorrect is. Op het feit dat je "kansloos" zou zijn vanaf scratch in BF1 wat incorrect is.

Maar om bepaalde unlocks te halen krijg je inderdaad wel bizarre assignments waardoor je dan inderdaad concessies moet doen (zoals bijv. de rifle grenade ja). Daar ben ik het wel mee eens dat het krom is. Maar dan nog heb je geen gamechanging unlocks in welke Battlefield game dan ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Reefun
In mijn visie dus wel. Dat men gaat grinden voor iets omdat je moet grinden om het te krijgen ipv de beste PTFO keus te doen voor de gameplaysituatie op dat moment is gamechanging. Simpel zat.

Er lopen alleen veel dingen die allemaal met elkaar te maken hebben door elkaar. P2W, grinding, inspelen op menselijke zwaktes, randomness etc.

Het is imo sowieso bezopen dat je inmiddels een soort masterstudie moet doen om ‘the economy’ van een multiplayer fps te begrijpen.
En niet bestuderen is imo eigenlijk geen optie om dat dit inmiddels net zo'n grote zo niet grotere rol speelt als PTFO.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Help!!!! schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:37:
@Reefun
In mijn visie dus wel. Dat men gaat grinden voor iets omdat je moet grinden om het te krijgen ipv de beste PTFO keus te doen voor de gameplaysituatie op dat moment is gamechanging. Simpel zat.
Aaaah. Op zo een fiets. Ja ok. Als je het op die manier bekijkt dan is het inderdaad een soort van gamechanging inderdaad.

Zelfde idee dat mensen met snipershields een assigment moesten halen. Of met een MG vliegtuigen uit de lucht knallen. Zorgt er toch voor dat mensen niet PTFO'en én dus soort van gamechanging. Maar uiteindelijk is dat dan de keus van de spelers voor die nieuwe unlock ; en geen keiharde verhoging in stats.

Qua gamechanging bedoel ik dan dus dusdanige hoge incrementen in base stats dat je zo overpowered bent t.o.v. mensen zonder de juiste starcards. Dergelijke gamechanging elementen zitten dan weer niet in de Battlefield series.

Maar goed. Ach. Ik speel praktisch enkel Starfighter Assault en kan nu al goed "mee" met de rest. Dus ik maak me voorzelf niet zoveel zorgen. Ik vermaak me wel! Alleen ik maak me wel zorgen over een solide playerbase. Alhoewel het nog te bezien valt hoe deze stand blijft houden. Zeker gezien al die heisa om dit spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Family Guy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:22:
Ik twijfel of ik deze game moet gaan halen. Verwachten jullie dat de multiplayer het een hele tijd vol gaat houden of dat deze ook uitsterft? Het eerste gedeelte heb ik me maar kort mee vermaakt, ondanks dat ik wel Star Wars fan ben. Is de singleplayer de moeite wel waard?
Zeker halen. SP is echt geweldig en niet kort. MP is ook goed en die negatievelingen zijn over anderhalve week stil. Als de film uitkomt dan wordt het spel massaal gekocht en dit is gewoon een veel beter spel dan het eerste deel dus ik verwacht wel dat er veel mensen blijven. Zeker nu de DLC gratis is.

[ Voor 2% gewijzigd door Geronimous op 15-11-2017 22:45 ]

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Reefun schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:13:
[...]

Er zijn géén gamechanging perks in de Battlefield series. Niet zoals in Battlefront wordt toegepast in ieder geval.

In spellen zoals CoD had je 'vroegah' dingen zoals Stopping Power (meer schade) of Juggernaut (meer health). Maar zelfs als je tegen mensen speelde met die perks dan kon je nog enigszins mee komen als je vanaf scratch zou beginnen. Met SW BF2 gaat dat verhaal niet op. Je bent gewoon screwed als je over een paar maanden begint zonder extra lootcrates/crystals aan te schaffen.
Mag ik je herinneren in hoe je perks in BF4 kon unlocken? Of hoe ze nu de perks toevoegen in Battlefield 1? Ik meen dat dat toch wel een groot voordeel is op je base stats. Het kwam nu alleen als update tussendoor en heeft nog niet veel heisa gekregen. Gezien de vele problemen die ik met die game heb, weet ik niet hoe het zich verder uitpakt, maar ik vond het geen geweldig nieuws.

En je bent als beginner al in het nadeel omdat de begin guns in battlefield 1 lang niet zo sterk zijn als de latere unlocks. Iets wat ik met Battlefront 2 ook merk. Er zijn weinig guns beschikbaar in het begin en de meesten zijn vrij flut. Vooral de assault en engineer vind ik erg zwak.

Je maakt mij verder niet wijs dat er voor E60 geen goede game te maken is zonder al deze crap.
Het kan wel, maar dan heb je simpelweg minder support na de release van de game. Het maken van nieuwe maps en content kost gewoon veel tijd en permanent personeel. Het fixen van bugs kost gewoon veel tijd. Het onderhouden van de servers is veel duurder geworden omdat veel meer mensen nu online spelen.

Dedicated servers hebben ze al om zeep geholpen door de vele beperkingen en brakke systemen om ze te managen. Zeker op console. Dus daar kunnen ze ook niet meer aan verdienen. Het is allemaal duurder geworden dan vroeger en daarom zie je de populaire games allemaal microtransacties voor cosmetics toevoegen om de kosten niet uit de klauwen te laten lopen of zelfs meer winst te maken post-launch (zie een GTA, wat overigens ook weer geen briljant voordeel is qua implementatie maar dat is een ander verhaal)
raiders schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:05:
[...]

Dan krijgen we straks net zoals in Call of Duty roze stormtroopers rondrennen, of Darth Vader in een clownspak.

Of iets minder extreem: Ik zie het ook niet zo zitten om burned Anakin als skin te zien.
Ik zeg ook niet dat het grote verschillen moet uitmaken. Maar wat is het probleem met 1 of 2 roze strepen op een helm? Mij maakt dat niks uit, maar het is toch iets wat iemand kan onderscheiden van de rest. Ik vind persoonlijk ook handig om bv vrienden te zoeken online om mee te lopen. Je weet meteen wie wie is en hoeft niet te kijken naar naampjes boven spelers of de radar voor andere kleurtjes.

Ik zeg nogmaals: beperkte visuele customization is wat mij betreft prima en voldoende om mensen een incentive te geven hun geld te spenderen. Ik heb aardig wat uitgegeven voor Rainbow Six Siege vanwege de mooie skins, wat verder totaal geen voordeel geeft. Het maakt me echter wel herkenbaarder en geeft je wat meer diepgang zonder de gameplay aan te tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:58:
[...]
Mag ik je herinneren in hoe je perks in BF4 kon unlocken? Of hoe ze nu de perks toevoegen in Battlefield 1? Ik meen dat dat toch wel een groot voordeel is op je base stats. Het kwam nu alleen als update tussendoor en heeft nog niet veel heisa gekregen. Gezien de vele problemen die ik met die game heb, weet ik niet hoe het zich verder uitpakt, maar ik vond het geen geweldig nieuws.

En je bent als beginner al in het nadeel omdat de begin guns in battlefield 1 lang niet zo sterk zijn als de latere unlocks. Iets wat ik met Battlefront 2 ook merk. Er zijn weinig guns beschikbaar in het begin en de meesten zijn vrij flut. Vooral de assault en engineer vind ik erg zwak.
De perks die je kreeg waren trouwens ook squad based in BF4. En die hoefde je niet te unlocken? Die kreeg je direct al? Het enige grote verschil is dat je punten bij mekaar moest harken om je perks te laten 'stacken'.

En ja, daar zitten dan wel een aantal tussen die wat voordeel geven ; maar dat is dan ook de bedoeling van perks. Echter zijn de percentages niet zo schrikbarend hoog als nu het geval is in BW SW2. Plus, in BF4 hoefde je niet eerst 10+ uur te grinden ervoor. M.a.w. ; ook al begin je later met het spel je kan nog makkelijk mee met de rest.

Wat betreft de begin guns. De 'vanilla' wapens zijn ook gewoon krachtig genoeg om mee te kunnen met de 'unlock' wapens in welke Battlefield game dan ook. Het grote verschil is echter wat je zelf het prettigst vind om mee te schieten. Ook hier krijg je geen overduidelijke voordeel t.o.v. de rest.

Maar dingen zoals 40% meer Health, 40% meer Torpedo damage, 20% hogere turn radius, 150% meer tijd nodig om een raket/torpedo te locken.... Dat zijn allemaal percentages die schrikbarend veel verschil kunnen maken. Zeker in de handen van een goede speler die daardoor nóg beter kan gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
@Reefun

Anyway, de kern is voor mij en volgensmij ook voor @A.W.E.S.O.M.-0 dat door het introduceren van grinding in teambased multiplayer fps games de focus van PTFO afgaat. En grinden gaat vaak zelfs tegen belang van je squad of team in. Het bevordert selfish gedrag en veroorzaakt ook een stukje onbalans. Daarom heb ik dit altijd een volstrekt kansloze en ongewenste richting gevonden.
In BFII zit er nu ook een P2W element en randomness in wat het niet beter maakt.

Dit type games is nu dus een combinatie van PTFO en Grinden geworden ipv alleen PTFO.
Mede gezien de felle verdediging vinden veel mensen het Grinden blijkbaar een leuk en essentieel onderdeel van deze games. Dat is dan een gegeven waar een publisher misschien ook niet aan voorbij kan (los van evt. financiele voordelen).
Echter het zou fijn zijn als de publishers een andere weg vinden om dit te implementeren zonder dat de nadelen zo naar boven komen. Maar liever gewoon weglaten.

Nouja, precies dat dus. Volgens mij heeft @Reefun mijn post niet helemaal goed begrepen en interpreteert hij gamechanging anders..

Overigens zitten er wel radicale 'gamechanging' perks in de Battlefield franchise, neem bijvoorbeeld de magnum bullets in BC2 met iets van 10% meer damage meende ik, waar iedereen mee speelde want zonder ben je extreem in het nadeel. Maar die kreeg je niet door een random drop, dat was gewoon incasseren en vloeken tot je ook die magnum kogels had en je weer op een level playing field was. Dat was toen een slecht idee, en dat is het nu nog steeds.

Ook must-have perks in de recentere battlefields zijn zaken als sprint, flak, supression zeker voor competitive een must. Voor zover nog gesproken kan worden van een competitive scene in BF4. Explosives > Guns :(

Edit, spuit 11.
Martinspire schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:58:
Owja, die nieuwe BF1 perks in de CTE, dat volg ik al amper meer meer want BF1 als game is niet bijster spannend of uitdagend. Maar goed, daar is nu ook wel heisa om de passieve heal perk voor de medic, de passieve supply perk van de support en nog wat dramatische en onbegrijpelijke keuzes voor de snipers. Allemaal beinvloeden ze de game negatief. Ze zijn voorlopig ook teruggetrokken, alleen is de heisa met een Star Wars game natuurlijk op een heel andere schaal. Maar dat ze uberhaubt zulke perks verzinnen is nogal verontrustend zachtgezegd.

Ik hou m'n hart vast wat er voor volgend jaar gaat gebeuren met Battlefield 2018, want met elke versie wordt skill en teamwork minder en minder beloond en de games oppervlakkiger.
Jeroenimoes schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:17:
Wie herinnert zich nog de USAS-12 met Frag rounds in BF3?

Dat ding was lollig... op Metro 64 spelers :S

[video]
Haha ja gouden tijd, waar iedereen over liep te klagen blijft een raadsel, want iedereen kon toch hetzelfde vanzelf unlocken? :P

Net als overigens de infra red sight (een must pick) en daardoor de special ops camo en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

[ Voor 28% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 15-11-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:59
[quote]Martinspire schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:58:

[...]

Het kan wel, maar dan heb je simpelweg minder support na de release van de game. Het maken van nieuwe maps en content kost gewoon veel tijd en permanent personeel. Het fixen van bugs kost gewoon veel tijd. Het onderhouden van de servers is veel duurder geworden omdat veel meer mensen nu online spelen.

Dedicated servers hebben ze al om zeep geholpen door de vele beperkingen en brakke systemen om ze te managen. Zeker op console. Dus daar kunnen ze ook niet meer aan verdienen. Het is allemaal duurder geworden dan vroeger en daarom zie je de populaire games allemaal microtransacties voor cosmetics toevoegen om de kosten niet uit de klauwen te laten lopen of zelfs meer winst te maken post-launch (zie een GTA, wat overigens ook weer geen briljant voordeel is qua implementatie maar dat is een ander verhaal)

[...]

Hoezo kan dat niet, er zijn honderden games die het ook lukt.
Het gaat niet om de microtransacties het gaat om het voordeel kopen in-game.
Bij F2P was dat door veel nog prima, maar dat dit nu ook bij AAA titels gaat gebeuren is beetje jammer. En dan niet alleen deze game ik hoorde dat shadow of mordor dit ook al deed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:02

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zesdXj0oLQQhttps://www.youtube.com/watch?v=zesdXj0oLQQ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Jeroenimoes schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:17:

[video]
:D :D Doet me denken aan dit :

Maar goed. Ja, dat was inderdaad wel héél extreem. Maar dat is dan ook weer gepatched gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:44

Dhrax

Prog Lord

Hier ook twijfel twijfel ...
Destiny2 heb ik inmiddels wel gezien, herhaling op herhaling.

De setting spreekt me enorm aan, BF1 was ook tof, echter het teveel besproken loot systeem houdt me nog tegen.

Zal even wat Twitch streams kijken rond de release vrijdag (pc) en dan zien we maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Oeps dit is het Battlefront II topic

Tja, ik laat BF2 even liggen ook. De negativiteit rond de P2Win situatie, de vele andere games die dit najaar uitkomen, de nasmaak van de eerste Battlefront (snel uitgespeeld), etc helpen daar allemaal in.

De discussie rond wat 'must have' is is overigens wel op z'n plek. Zijn die paarse starcards echt zo OP dat ze 'must-have' zijn?
Waar ik overigens veel mensen niet over hoor is dat EA de kosten voor de karakters heeft verlaagd van 60.000 naar 15.000. Dat is waarschijnlijk al veel billijker. Druk van de community doet z'n ding :) Of is het een zoethoudertje?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 22:37
Jeroenimoes schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:44:
Druk van de community doet z'n ding :) Of is het een zoethoudertje?
Ik gok een druk van de community, voorgaande hoeveelheid credits was wel erg veel om alle heroes te unlocken. Nu kun je in ieder geval sneller je credits uitgaan geven aan lootcrates om alles te upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-09 20:37
Tijgertje schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:05:
[...]

Ik gok een druk van de community, voorgaande hoeveelheid credits was wel erg veel om alle heroes te unlocken. Nu kun je in ieder geval sneller je credits uitgaan geven aan lootcrates om alles te upgraden.
Het is volgens mij een rechtstreekse reactie op het downvote record op reddit. Om zo toch nog positief in de aandacht te komen. Ze hebben alleen de campain reward ook verlaagd van 20k naar 5k. Daar krijgen ze toen de volgende shitstorm voor.

De verklaring hiervoor was dat die gelijk is aan het aantal credits van Iden Versio. Echter was dit weer reddit die erachter moest komen. Als ze dit gewoon gelijk gemeld hadden was de paniek minder groot.

Iets anders wat ik ook wel kwalijk vind is dat in de review versies de rewards op 10K staan van alle heroes.
Ook blijkt er opeens een cooldown time op credits te zitten |:( 8)7 :?
https://www.reddit.com/r/..._3_hour_arcade_cool_down/

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Waar ik overigens veel mensen niet over hoor is dat EA de kosten voor de karakters heeft verlaagd van 60.000 naar 15.000. Dat is waarschijnlijk al veel billijker. Druk van de community doet z'n ding :) Of is het een zoethoudertje?
Klopt. Maar dat komt niet door de druk van de community. Dit was hun marketing plan al vanaf het begin.

"Make the outcry outdated". Onder het mom van ;

Ik vraag aan jou 100 euro te lenen. Jij zegt nee dat heb ik niet dat is teveel.
Mag ik dan 10 euro lenen? Ja dat is goed.

Zodoende creër je het effect dat het wel ok is. Zo ook hier.

Maar, vergeet ook niet dat de credits welke je nu verdiend ook lager zijn als voorheen. Dus effectief gezien duurt het alsnog net zo lang om de benodigde credits te krijgen. Het enige wat nu dan wél makkelijker is, is de initiële aankoop middels credits door de challenges e.d. welke je krijgt. Deze zijn, voor zover ik weet, nog steeds gelijk gebleven qua opbrengst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

@Reefun

Er is niks veranderd qua credits. Alleen de campaign reward is van 20k naar 5k gegaan. Credits in multiplayer zijn hetzelfde en Arcade heeft nu een maximum van 600 per 12 uur ipv 300.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Reefun schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:10:
[...]

De perks die je kreeg waren trouwens ook squad based in BF4. En die hoefde je niet te unlocken? Die kreeg je direct al? Het enige grote verschil is dat je punten bij mekaar moest harken om je perks te laten 'stacken'.

En ja, daar zitten dan wel een aantal tussen die wat voordeel geven ; maar dat is dan ook de bedoeling van perks. Echter zijn de percentages niet zo schrikbarend hoog als nu het geval is in BW SW2. Plus, in BF4 hoefde je niet eerst 10+ uur te grinden ervoor. M.a.w. ; ook al begin je later met het spel je kan nog makkelijk mee met de rest.

Wat betreft de begin guns. De 'vanilla' wapens zijn ook gewoon krachtig genoeg om mee te kunnen met de 'unlock' wapens in welke Battlefield game dan ook. Het grote verschil is echter wat je zelf het prettigst vind om mee te schieten. Ook hier krijg je geen overduidelijke voordeel t.o.v. de rest.

Maar dingen zoals 40% meer Health, 40% meer Torpedo damage, 20% hogere turn radius, 150% meer tijd nodig om een raket/torpedo te locken.... Dat zijn allemaal percentages die schrikbarend veel verschil kunnen maken. Zeker in de handen van een goede speler die daardoor nóg beter kan gaan spelen.
In BF4 was het nog niet zo erg, maar je kon er wel degelijk het verschil mee maken (maar minder vaak). En volgens mij moest je enkele perks ook wel unlocken, al waren de eisen niet zo hoog.

Maar je moet even kijken naar wat er in Battlefield 1 is gezet en wat er verder nog aan komt.

Bv:
Quick Unspot: Decrease length of time you are Spotted by 2 seconds
Downed Squad Mates within 20m drop smoke to cover their revival (40s cooldown)
(voor de Scout) Scapegoat: A decoy is automatically deployed when struck below 35 health by a distant enemy (30s cooldown)

En JackFrags heeft nog een video van wat er zoal in de tests zit, waarvan er 3 ook gamebreaking zijn.

Bij Rainbow Six Siege gaan ze ook recoil-patterns introduceren, wat het voor nieuwe spelers nog lastiger maakt omdat ervaren spelers die patronen leren en weten te gebruiken, terwijl een newbie daar nog niet mee om kan gaan en al zoveel moet leren. Overigens is daar ook veel kritiek op en ik moet nog zien of dat in de full game gaat komen.

De discussie rond wat 'must have' is is overigens wel op z'n plek. Zijn die paarse starcards echt zo OP dat ze 'must-have' zijn?
Ik vind het meevallen. Veel starcards zijn vooral krachtig in bepaalde situaties, maar dat komt niet altijd voor. Iemand kan hebben dat healing veel sneller begint, maar daar heb je niks aan als je gewoon goed geraakt wordt en geen cover kunt nemen. Er zit overal wel een nadeel aan en vooralsnog vind ik het nog niet uit balans. Ik denk dat we de komende maanden wel gaan zien wat de must-haves zijn en wat niet. En dan zal er wel weer wat gepatched gaan worden.

Ik ben eerder bang dat er straks 1 of andere balans-issue is die niet gefixed wordt. Net als met de USAS-Frags duurde dat te lang voor het gefixed werd.

Verder ben ik nog wel benieuwd wanneer we nieuwe content kunnen verwachten. Was er al ergens een lijstje gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
Reefun schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:32:
[...]

Klopt. Maar dat komt niet door de druk van de community. Dit was hun marketing plan al vanaf het begin.
Dat denk ik niet. Het marketingplan was dat "kijk wat we hebben gedaan: weg met de seasonpass, we geven jullie alle content gratis zodat we de spelersbasis niet verdelen!" Dat is waar ze vol op hebben ingezet. Deels lovenswaardig zelfs.

Toch willen ze ergens geld aan willen verdienen (wat begrijpelijk is), maar dat ze dat volledig verkeerd hebben aangepakt. Deels ook omdat je in het Star Wars universum en Disney's strenge eisen en controle over de IP, ze niet echt veel opties hebben om je te laten betalen voor puur cosmetische items.

Dus: logisch dat ze met microtransacties komen die inzetten op de beschikbare content sneller te unlocken. Echter zijn de berekeningen zo ver in het nadeel van de doorsnee speler dat deze als pay-to-win worden gezien.

Levelcap heeft daar een videootje over gemaakt. Hij verwacht nog enkele maanden te kunnen genieten van z'n pay-to-win overmacht met zn upgrades.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Jeroenimoes schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:07:
[...]

Dat denk ik niet. Het marketingplan was dat "kijk wat we hebben gedaan: weg met de seasonpass, we geven jullie alle content gratis zodat we de spelersbasis niet verdelen!" Dat is waar ze vol op hebben ingezet. Deels lovenswaardig zelfs.

Toch willen ze ergens geld aan willen verdienen (wat begrijpelijk is), maar dat ze dat volledig verkeerd hebben aangepakt. Deels ook omdat je in het Star Wars universum en Disney's strenge eisen en controle over de IP, ze niet echt veel opties hebben om je te laten betalen voor puur cosmetische items.

Dus: logisch dat ze met microtransacties komen die inzetten op de beschikbare content sneller te unlocken. Echter zijn de berekeningen zo ver in het nadeel van de doorsnee speler dat deze als pay-to-win worden gezien.

Levelcap heeft daar een videootje over gemaakt. Hij verwacht nog enkele maanden te kunnen genieten van z'n pay-to-win overmacht met zn upgrades.
Mja, ware het niet dat ze met Need for Speed Payback natuurlijk exact hetzelfde progressiesysteem door middel van random loot cards hebben ingevoerd. YouTube: NFS: Payback Loot Boxes - Angy R4nt!

Dus of Disney nu de grote boosdoener is in deze weet ik niet. Sterker nog, Disney kan nog wel in verlegenheid worden gebracht met deze vorm van 'gokken' voor minderjarigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Jeroenimoes schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:07:
[...]

Er was een post op Reddit van een "Insider" (iemand die ook al eerder info over SW BF2 had gelekt) die voorspelde al exact wat EA heeft gedaan. Die gaf al aan dat ze juist op dit soort PR afgingen. Vandaar mijn reactie. Kan de post even niet meer vinden helaas.

Maar goed. Vandaag de AMA. Ben benieuwd hoe EA (en Reddit) ermee om zal gaan.

Ondanks alles heb ik alsnog zin in de game zelf. Vrijdag avond split-screen met mijn dochter spelen d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:04
Nee hoor. Ik koop hem toch wel (SW fan eerste uur hier..). gejank of niet..

Ik laat me niet leiden door al dat gejank.
Die hele discussie over starcards vs centjes scheelt me werkelijk geen ene ruk.

Vergeet ook één ding niet, al die sites en youtube kanalen verdienen hun geld met views!
Hoe meer drama = hoe meer views!

[ Voor 12% gewijzigd door PepieNL op 15-11-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Is er trouwens iets van een Discord server of lijst met usernames? Zelf accepteer ik bijna iedereen op Origin en qua party invites.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
http://www.swtorstrategie...ll-base-game-content.html
There is a grand total of 324 cards. Upgrading these will require a total of 155,520 crafting parts. This requires opening a grand total of 3,111 loot crates which will require 4,528 hours of gameplay.

Opening the required 3,111 loot crates requires 248,880 crystals. If you only purchase $100 crystal packs, this will cost $2,100.

[ Voor 27% gewijzigd door aicaramba op 15-11-2017 15:21 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:53
Ik geniet weer volop van het nieuwe deel van Battlefront! Ondanks het gehele pay 2 win verhaal, (Waar ik overigens ook niet over ben te spreken.) is het verder echt een topper van een game. De SP is lekker snel en vol actie, MP knalt ook lekker weg maar hier heb ik me nog niet geheel in verdiept.

Het vorige deel ook helemaal grijs gespeeld en hier zitten alleen maar tig verbeteringen in. Als Star Wars fan zou ik zeggen sla je slag! :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
Kun je zoiets ook niet zeggen over Fifa FUT? Alle beste spelers van de wereld samenstellen en alle bonussen, coaches, contracten, etc? Ik bedoel, ik heb met BFBC2 ook niet alles behaald en max level ondanks dat ik die toch veel had gespeeld. Bepaalde Call of Duties waar ik niet level 10 prestige oid was geworden. BF4 ook niet max level en volgens mij op den duur ook een heleboel assignments niet meer (werd me teveel om te doen en ging van mn lol af).

Dit is overigens ook niet veel anders dan een MMO waar je voor bepaalde abilities gaat en sommigen eigenlijk niet zult bemachtigen. Je zult dus keuzes moeten maken en focussen op de meest belangrijke items.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 15-11-2017 15:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/wzzxwrb7u1yz.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Martinspire schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:40:
[...]

Kun je zoiets ook niet zeggen over Fifa FUT? Alle beste spelers van de wereld samenstellen en alle bonussen, coaches, contracten, etc? Ik bedoel, ik heb met BFBC2 ook niet alles behaald en max level ondanks dat ik die toch veel had gespeeld. Bepaalde Call of Duties waar ik niet level 10 prestige oid was geworden. BF4 ook niet max level en volgens mij op den duur ook een heleboel assignments niet meer (werd me teveel om te doen en ging van mn lol af).

Dit is overigens ook niet veel anders dan een MMO waar je voor bepaalde abilities gaat en sommigen eigenlijk niet zult bemachtigen. Je zult dus keuzes moeten maken en focussen op de meest belangrijke items.
Ze zijn de game gewoon moedwillig keihard aan het bashen. Het hele progress verhaal is niks nieuws onder de zon. De grote trigger zijn natuurlijk de mircotransacties maar ik vind dat er nu wel behoorlijk word overdreven ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Dhrax schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:11:
[...]

Ze zijn de game gewoon moedwillig keihard aan het bashen. Het hele progress verhaal is niks nieuws onder de zon. De grote trigger zijn natuurlijk de mircotransacties maar ik vind dat er nu wel behoorlijk word overdreven ...
Als ik op het Battlefront Reddit kijk heb ik gelijk geen zin meer om te spelen.. Deze vermijd ik nu dus.
De meeste mensen daar hebben het spel nog niet eens gespeeld of komen er gewoon om EA te haten. Ik heb inmiddels al Luke en Vader gekocht en vind de zogenaamde 'grind' voor de andere heroes en crates allemaal wel heel erg meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 20:27
BroWohsEdis schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:13:
[...]

Als ik op het Battlefront Reddit kijk heb ik gelijk geen zin meer om te spelen.. Deze vermijd ik nu dus.
De meeste mensen daar hebben het spel nog niet eens gespeeld of komen er gewoon om EA te haten. Ik heb inmiddels al Luke en Vader gekocht en vind de zogenaamde 'grind' voor de andere heroes en crates allemaal wel heel erg meevallen.
4000+ uur om alle content te unlocken, ja valt mee... 8)7

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Laatst online: 08-01 14:28
Mij lijkt de game heel tof maar ik ga geen €60 betalen voor een freemium game.

Heb wel te doen met de mensen van DICE die gewoon een vette game hebben willen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

haarbal schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:29:
[...]

4000+ uur om alle content te unlocken, ja valt mee... 8)7
Leuk dat je epic star cards en emotes kan krijgen maar die hoef ik allemaal niet. Ik speel voor mijn plezier en niet om alle content te unlocken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
Help!!!! schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:37:
@Reefun

Er lopen alleen veel dingen die allemaal met elkaar te maken hebben door elkaar. P2W, grinding, inspelen op menselijke zwaktes, randomness etc.

Het is imo sowieso bezopen dat je inmiddels een soort masterstudie moet doen om ‘the economy’ van een multiplayer fps te begrijpen.
En niet bestuderen is imo eigenlijk geen optie om dat dit inmiddels net zo'n grote zo niet grotere rol speelt als PTFO.
Precies, en daarom roep ik ook al een tijdje dat mensen weer eens moeten leren om een game om de game te spelen, niet het zogenaamde progressie systeem wat er in zit.. Men is tegenwoordig drukker met bepaalde unlocks halen (lees: grinden) dan men bezig is met werkelijk van een game te genieten..

Vroeger heb ik Quake en Counterstrike helemaal blauw gespeeld.. Elke keer maar weer hetzelfde en totaal geen zogenaamde progressie met unlocks, je had gewoon altijd meteen alles (of je moest ervoor vechten op de map d.m.v. pickups).. Vonden we allemaal prachtig toen.. Maar nu is het alleen maar gezeik over unlocks via zogenaamde progressie, onbalans (gek he) en pay to win.. Ik word er een beetje moe van.. Speel de game gewoon voor de lol, de rest zoals winnen of verliezen interesseert me niet meer omdat het hele unlock systeem toch niet eerlijk is en die unlocks zelf doe ik wel aan mee, maar alleen omdat het er toevallig in zit, als ze het eruit halen mis ik er niks aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
BroWohsEdis schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:13:
[...]

Mooi! d:)b

Dat je van de game kan genieten zonder al het gezeik er omheen bedoel ik.. Ik ga dat ook proberen.. En zal waarschijnlijk wel lukken, want gek genoeg vond ik deel 1 uit 2015 ook best leuk.. Miste alleen erg veel content toen, veel zat achter een DLC paywall die nu dus gelukkig weg is..

[ Voor 23% gewijzigd door Inflatable op 15-11-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Inflatable schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:55:
[...]

Mooi! d:)b

Dat je van de game kan genieten zonder al het gezeik er omheen bedoel ik.. Ik ga dat ook proberen.. En zal waarschijnlijk wel lukken, want gek genoeg vond ik deel 1 uit 2015 ook best leuk.. Miste alleen erg veel content toen, veel zat achter een DLC paywall die nu dus gelukkig weg is..
Gewoon alles van Battlefront 2 op Reddit of Youtube vermijden. Het is allemaal gezeur. Battlefront 1 was leuk maar idd te weinig content, was na een paar weken ook al level 50 en toen vond ik het mooi geweest. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:53
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:28:
[...]

Dus of Disney nu de grote boosdoener is in deze weet ik niet. Sterker nog, Disney kan nog wel in verlegenheid worden gebracht met deze vorm van 'gokken' voor minderjarigen.
Ik denk dat ie vooral bedoeld dat EA door Disneys strenge eisen weinig anders kan doen dan geld vragen voor de dingen die ze nu doen.

Je kunt moeilijk hoedjes gaan sparen voor Darth Vader of de andere heroes. Of een ander pakje voor Luke etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 20:27
BroWohsEdis schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:31:
[...]

Leuk dat je epic star cards en emotes kan krijgen maar die hoef ik allemaal niet. Ik speel voor mijn plezier en niet om alle content te unlocken.
Ja, als je het niet erg vindt dat het spel pay2win is dan heb je er idd geen last van, maar veel mensen hebben er een hekel aan.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Hier een linkje naar de ask my anything (AMA) die EA vanavond om half 7 doet. Je kunt zelf een vraag stellen of een vraag upvoten.
https://www.reddit.com/r/.../?st=JA17WC12&sh=d34acff0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Martinspire schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:40:
[...]

Dat kun je zeggen.. Maar dan is het een gameplay element.. Het samenstellen van een goed team, omdat je door goede prestaties meer geld ter beschikking hebt is een van de core gameplay elementen die dat soort spellen z'n charme geven..

Dat is wat anders dan een arbitrair punten systeempje die je bijna puur op basis van tijd moet doorlopen.

De andere voorbeelden hebben aanzienlijk lager benodigde tijden om dingen vrij te spelen, is er minder incentive omdat de voordelen kleiner zijn én is er Geen real life currency alternatief.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
haarbal schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:08:
[...]

Ja, als je het niet erg vindt dat het spel pay2win is dan heb je er idd geen last van, maar veel mensen hebben er een hekel aan.
Ga het spel spelen doormiddel van de Trial en geef dan je mening. Als je het dan nog niets vind dan heb je het in ieder geval geprobeerd en dan is het ook je eigen mening. Het spel is namelijk perfect te spelen zonder het kopen van loot boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

De laatste tier van het 'Unlimited Power' scenario is nog moeilijker dan Halo 2 legendary.

edit: Je kan op de maya achtige toren klimmen op Yavin 4, Kan je iedereen van boven af snipen. Dan is de missie heel simpel :P

[ Voor 42% gewijzigd door BroWohsEdis op 15-11-2017 18:57 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Ik wacht nog even af.
Afschrijven doe ik de game nog niet, maar ea heeft er wel voor gezorgd dat ik even de kat uit de boom kijk.

Nu hoop ik niet dat ze dit introduceren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/20eCaQkmvZG1CSLY7ibAzWuF/full.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrInfamous
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-09 10:04
Bij ons in België haalt de game nu ook al het nieuwsbericht:

https://nieuws.vtm.be/bin...naar-nieuw-star-wars-spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
Battlefront 2 gaat de geschiedenis in als de meest besproken game aller tijden.
Zou EA nu niet zoiets hebben van,,,,, hadden we het niet anders moeten doen??.

Ik ben nog met de trial bezig, lootboxes, kansspel of niet, ik amuseer me er tot nog toe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Kan iemand me nog wat vertellen over de wapens die je voor de normale classes kunt unlocken? Welke zijn de moeite waard en welke absoluut niet?

Ik vind namelijk de guns die je voor de officer en specialist vrijspeelt vrij bagger. En dan heb ik al die extra guns gekregen (die je met pre-order krijgt volgens mij). De rest weet ik niet, maar is dat nog de moeite waard? Vooral Officer geeft me het gevoel met proppenschieter tegen m60 te spelen

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 15-11-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Martinspire schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:05:
Kan iemand me nog wat vertellen over de wapens die je voor de normale classes kunt unlocken? Welke zijn de moeite waard en welke absoluut niet?

Ik vind namelijk de guns die je voor de officer en specialist vrijspeelt vrij bagger. En dan heb ik al die extra guns gekregen (die je met pre-order krijgt volgens mij). De rest weet ik niet, maar is dat nog de moeite waard? Vooral Officer geeft me het gevoel met proppenschieter tegen desert eagles te spelen.
Officer pre order wapen met recoil mod is het meest OP wapen wat ik tot nu toe heb gezien, daarna 3de assault wapen met recoil mod. Specialist A280 met burst mod, heavy weet ik nog niet. :)

Richt op de hoofdjes.

[ Voor 4% gewijzigd door BroWohsEdis op 15-11-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Vraagje voor de mensen die 10 uur Origin trail hebben gedaan en nu met early access spelen, moet je de game opnieuw downloaden of doet ie een update voor de trail versie? Ik heb de normale versie gekocht, vraag me af of ik de trail versie moet uninstallen (mijn SSD begint vol te raken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
BroWohsEdis schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:06:
[...]

Officer pre order wapen met recoil mod is het meest OP wapen wat ik tot nu toe heb gezien, daarna 3de assault wapen met recoil mod. Specialist A280 met burst mod, heavy weet ik nog niet. :)

Richt op de hoofdjes.
Vind je die officer gun fijn? Ik vind hem anders best irritant op afstand of om tegen assault met shotguns te winnen. Verder heb je volgens mij (zonder headshot) 3 tot 4 hits nodig voor ie dood is...

Ik merk verder dat Strike eigenlijk geen zak aan is. Je hebt in elke map wel een punt waarbij alles door 1 opening heen moet. Meerdere routes zijn voor mietjes blijkbaar. En als je dus een party hebt of iets dergelijks (of mensen die opletten vs mensen die nog zitten te whatsappen) dan ga je die match nooit meer winnen. Campfest 2017

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 15-11-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Borentos schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:11:
Vraagje voor de mensen die 10 uur Origin trail hebben gedaan en nu met early access spelen, moet je de game opnieuw downloaden of doet ie een update voor de trail versie? Ik heb de normale versie gekocht, vraag me af of ik de trail versie moet uninstallen (mijn SSD begint vol te raken).
Je unlocked de full campaign maar volgens mij gebeurt er verder niks. Je behoud alle items en levels. Je hoeft de game niet opnieuw te installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door raiders op 15-11-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Martinspire schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:14:
[...]

Vind je die officer gun fijn? Ik vind hem anders best irritant op afstand of om tegen assault met shotguns te winnen. Verder heb je volgens mij (zonder headshot) 3 tot 4 hits nodig voor ie dood is...
Ja echt geweldig. :P Ik snipe specalists ermee en van dichtbij win je altijd zolang je een headshot maakt. Heb je de no recoil mod er wel op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
BroWohsEdis schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:16:
[...]

Ja echt geweldig. :P Ik snipe specalists ermee en van dichtbij win je altijd zolang je een headshot maakt. Heb je de no recoil mod er wel op gezet?
Ja dat wel, maar ik heb toch nog wel wat moeite met de hoofdjes. Vooral omdat je vanwege de snelheid niet altijd aim-down-sight kunt doen. En ik speel 3rd person, wat misschien ook scheelt maar dit is voor Assault en Heavy weer veel fijner

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 15-11-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Martinspire schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:16:
[...]

Ja dat wel, maar ik heb toch nog wel wat moeite met de hoofdjes. Vooral omdat je vanwege de snelheid niet altijd aim-down-sight kunt doen. En ik speel 3rd person, wat misschien ook scheelt maar dit is voor Assault en Heavy weer veel fijner
Hoe bedoel je vanwege de snelheid? Ik speel ook third person want in first person raak ik op een of andere manier veel minder..

Strike vond ik ook geen reet aan idd. Blast is wel vet vind ik.

[ Voor 6% gewijzigd door BroWohsEdis op 15-11-2017 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Alvast de beste reclame die ze zich konden inbeelden, gratis exposure op het VTM Nieuws :P.

Nu, ik heb effen de definitie van kansspel terug opgezocht : https://www.gamingcommiss...opencms/jhksweb_nl/games/ . Mja, je kan hier dan zeker ook wel de SW:BF2 lootboxes onder plaatsen, maar dan kun je eigenlijk wel heel ver gaan : Hearthstone, Magic, Pokémon, etc... Bij allemaal betaal je voor iets waarbij een random factor bepaalt wat je ervoor terug krijgt. Dit is echt wel de doos van Pandora openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
Wat mij betreft speelt heavy het lekkerste, medium range en close range kun je eigenlijk alles pakken, combineren met je schild en je zult in ieder geval op vrijwel elk 1v1 winnen.

Die heroes battles zijn opzich ook wel lachen, deze avond een aantal potjes gedaan en ik moet zeggen hoe meer je er speelt, hoe meer je het voor elkaar krijgt om er meer plezier in te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig spel!! ik verdien met mijn matige skillsets rond de 3000 credits per uur. Dus die Hero`s unlocken etc gaat mij ongeveer 5~ uurtjes duren per hero. Ik vind het wel meevallen, want ik speel makkelijk 2 tot 3 uur per dag nu.

ik stream ook live op YouTube: Rebel Chumps

Als iemand wat tips heeft voor mijn gameplay laat het maar weten :D want ik zuig en kan alle tips gebruiken die er zijn :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2017 06:52 ]

• Tijgertje
Is Directx12 niet zogenaamd beter? Als ik op m'n 1080Ti van Directx12 naar Directx11 ga haal ik zo'n 30 fps meer 8)7

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:10
Volgens mij is dat vrij gebruikelijk bij de Frostbite Engine. In Battlefield 1, Star Wars, etc draai ik hem ook op DX11, omdat hij met DX12 slechter loopt. Het grafische verschil zie ik ook niet.

• Tijgertje
vinom schreef op donderdag 16 november 2017 @ 08:15:
Volgens mij is dat vrij gebruikelijk bij de Frostbite Engine. In Battlefield 1, Star Wars, etc draai ik hem ook op DX11, omdat hij met DX12 slechter loopt. Het grafische verschil zie ik ook niet.
Grafisch verschil zie ik ook geen verschil nee, maar het loopt zoveel beter. Ziet meteen dat die sprong van 30 fps het spel veel beter laat lopen. Met 11 had ik ook de korte videos voordat het spel begint en het spel eindigt lagspikes had, dat is ook verdwenen nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:10
Ik heb inmiddels ook maar een pre-order geplaatst bij G2Play, dan kan ik vrijdagavond lekker knallen. Ik vond de beta erg tof, draaide alles max op mijn systeem en de Star Wars sfeer was echt heel goed gedaan.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:07

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Nu ongeveer 5-6 uurtjes in MP zitten en het verveelt nog voor geen seconde! Nog steeds kom ik mappen tegen die ik nog niet gespeeld had :P
Heroes vs Villains is ook super vet maar dit is wel heel erg veranderd ten opzichte van deel 1.
Tofste map tot nu toe vind ik persoonlijk Endor en dan met de Rebels proberen een AT-AT te stelen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Vanmiddag krijg ik de standard edition al binnen van de Mediamarkt. Met een beetje geluk werkt de code vanavond al (net zoals met Origin Access).
s0kkie schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:04:
Nu ongeveer 5-6 uurtjes in MP zitten en het verveelt nog voor geen seconde! Nog steeds kom ik mappen tegen die ik nog niet gespeeld had :P
Heroes vs Villains is ook super vet maar dit is wel heel erg veranderd ten opzichte van deel 1.
Tofste map tot nu toe vind ik persoonlijk Endor en dan met de Rebels proberen een AT-AT te stelen 8)
Heb je de generator room al gespeeld in Heroes vs Villains? Dat is denk ik mijn favoriete kleine map. En mijn favoriete grote map is Kashyyyk. De 2e en 3e fase in met de Turbotank en de Venator vind ik echt geweldig _/-\o_

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zou de standaard edition vandaag al op te pikken zijn bij MediaMarkt?
Of houden die zich tegenwoordig strikt aan de release datum?

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:07

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
raiders schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:22:
Vanmiddag krijg ik de standard edition al binnen van de Mediamarkt. Met een beetje geluk werkt de code vanavond al (net zoals met Origin Access).

[...]

Heb je de generator room al gespeeld in Heroes vs Villains? Dat is denk ik mijn favoriete kleine map. En mijn favoriete grote map is Kashyyyk. De 2e en 3e fase in met de Turbotank en de Venator vind ik echt geweldig _/-\o_
Ja Kashyyyk is ook heel dik als je die grote hal binnen gaat, met die Battle Droid tanks 3 of 4 tegelijk naar binnen :o 8)

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:58
cowbell schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:41:
Zou de standaard edition vandaag al op te pikken zijn bij MediaMarkt?
Of houden die zich tegenwoordig strikt aan de release datum?
Hoop dat ie al op te pikken is maar ben bang dat EA wel streng is ivm early access.

• raiders
Robin Chung schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:35:
[...]

Hoop dat ie al op te pikken is maar ben bang dat EA wel streng is ivm early access.
Ik heb hem net binnen van de Mediamarkt (volgens mijn track and trace) dus dan zou ik hem ook vanavond al kunnen unlocken.

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb de game besteld bij bol.com als digital download (standard edition), kijk ik net bij status en zie dat het per post wordt verzonden..., ik was ervan uitgegaan dat ik ze de cd key gewoon zou sturen per e-mail. Ik moet nu tot morgen 4 uur 's middags wachten op de post, scheisse! De volgende keer maar weer gewoon via Origin kopen, ik begin me ook af te vragen of ik uberhaupt de pre order bonus erbij krijg.

Ik ben nu maar battlefront 1 aan het spelen, de heroes daar zijn zwaar overpowered, gelukkig hebben ze dat in BF2 aangepast.

• Robin Chung
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:58
Als de game ergens in de winkel wordt gespot hoor ik het graag.

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Borentos schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:29:
Ik heb de game besteld bij bol.com als digital download (standard edition), kijk ik net bij status en zie dat het per post wordt verzonden..., ik was ervan uitgegaan dat ik ze de cd key gewoon zou sturen per e-mail. Ik moet nu tot morgen 4 uur 's middags wachten op de post, scheisse! De volgende keer maar weer gewoon via Origin kopen, ik begin me ook af te vragen of ik uberhaupt de pre order bonus erbij krijg.

Ik ben nu maar battlefront 1 aan het spelen, de heroes daar zijn zwaar overpowered, gelukkig hebben ze dat in BF2 aangepast.
Die fout heb ik ook een keer gemaakt, je koopt feitelijk een fysiek product met een code in het doosje. Deze zijn sealed dus bol.com kan niet zomaar de key naar jou mailen. Wel jammer omwille van de snelheid en gemak maar ik snap het wel.

Is de trial ook na de officiële release morgen nog beschikbaar ?

• Seal9
Dhrax schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:07:
[...]

Is de trial ook na de officiële release morgen nog beschikbaar ?
Zou wel zo moeten zijn ja. De trial is zeg maar wat een demo vroeger was.

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Seal9 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:41:
[...]

Zou wel zo moeten zijn ja. De trial is zeg maar wat een demo vroeger was.
Dank, ik check het vanavond wel even :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

Geen idee of al gepost was, maar laat het verschil zien boba fett met beste star cards, en zonder star cards.
Als dit geen pay2win is...
Hij owned ze gewoon, en verschil is echt gigantisch...
Duurt lang om dit zelf te unlocken(van wat ik begrepen heb heb de game zelf niet).
Maar je kan dit dus meteen kopen met je credit card.
Hoop dat ik mis zit en dat iemand me corrigeert, maar damn als wel zo is dan fuck deze game....

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal9
v8power67 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:55:
[video]
Geen idee of al gepost was, maar laat het verschil zien boba fett met beste star cards, en zonder star cards.
Duurt lang om dit zelf te unlocken(van wat ik begrepen heb heb de game zelf niet).
Hoop dat ik mis zit en dat iemand me corrigeert, maar damn als wel zo is dan fuck deze game....
Ik heb ergens gelezen dat EA had gezegd dat die epic star cards niet te koop zijn. Kan me alleen even niet herinneren waar ik dat zag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
v8power67 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:55:
[video]
En dit is precies de reden waarom het grootste gross van de gaming community pissed off is. En terecht.

Er zouden eigenlijk gewoon servers moeten komen waarbij je geen starcards mag gebruiken. Equal battlegrounds!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Toch zou ik echt graag een game zien(of een modus) waar al die onzin niet gebruikt mag/kan worden.
Gewoon puur op skills spelen. Niet met die rare kaarten en die unlock shizzle.
Nee gewoon je kiest een class, thats it, iedereen in zelfde class is zelfde.
Nu als je weinig tijd hebt wordt je hellemaal kapot geowned door mensen die dus wel veel spelen/kopen.
Dus dan is er geen beginnen meer aan voor veel mensen. Tenzij er dus zo een modus is. Dan is er altijd nog de map kennis voordeel maar de rest is gelijk.
Reefun schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:06:
[...]

En dit is precies de reden waarom het grootste gross van de gaming community pissed off is. En terecht.

Er zouden eigenlijk gewoon servers moeten komen waarbij je geen starcards mag gebruiken. Equal battlegrounds!
Hahaha ik dacht net hetzelfde!! :P
Dit is waarom ik battlefield en cod ook niet meer speel, is allemaal nu met die unlockables etc.
Is leuk voor diegene maar ik wil gewoon eerlijke battles. Zeker voor mensen met minder tijd om alles te unlocken. Maar dan moet je je portemonee maar trekken blijkbaar....

[ Voor 39% gewijzigd door v8power67 op 16-11-2017 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
v8power67 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:06:
Dit is waarom ik battlefield en cod ook niet meer speel, is allemaal nu met die unlockables etc.
Is leuk voor diegene maar ik wil gewoon eerlijke battles. Zeker voor mensen met minder tijd om alles te unlocken. Maar dan moet je je portemonee maar trekken blijkbaar....
Maar bij zowel CoD als BF1 heb je géén enorm voordeel. Zelfs als je je portomonee nog extra open trekt. Bij BF1 heb je sowiesow enkel shortcut kits om direct alle wapens/gadgets van een class te unlocken. Maar zoals al eerder aangegeven in dit topic ; Zoveel 'sterker' ben je dan echt niet.

En dat is in SW BF2 juist weer wél het geval. Je kan in één klap zoveel malen sterker worden dat het gewoon Overpowered is. Ik heb dat zelf al gemerkt met mijn Interceptor starcards en dat filmpje met Boba Fett laat het ook heel goed zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Idd.. Ben ik nu gewoon te oud of te dom..? “Vroeger’ kreeg je bv bij Halo gewoon een pistol en/of battle riffle bij het spawnen.. Iedereen rent als een gek naar de power weapons of werkt aan z’n skill om de (voor de noobs) underpowerd weapons skills te verbeteren.. Gewoon old school rennen en knallen en voor de mensen die eens gek wilde doen veranderde men de helm ofzo..

Please please please Halo 6..

• v8power67

v8power67

Reefun schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:15:
[...]

Maar bij zowel CoD als BF1 heb je géén enorm voordeel. Zelfs als je je portomonee nog extra open trekt. Bij BF1 heb je sowiesow enkel shortcut kits om direct alle wapens/gadgets van een class te unlocken. Maar zoals al eerder aangegeven in dit topic ; Zoveel 'sterker' ben je dan echt niet.

En dat is in SW BF2 juist weer wél het geval. Je kan in één klap zoveel malen sterker worden dat het gewoon Overpowered is. Ik heb dat zelf al gemerkt met mijn Interceptor starcards en dat filmpje met Boba Fett laat het ook heel goed zien.
Ja zoals ik zeg speel die games niet dus ja dat wist ik niet dan.
Maar idd deze video toont wel aan dat het zwaar OP is ja..
Ik wacht lekker af, haal hem wel in een psn aanbieding met mn broertje samen, delen we de kosten :P
Of van marktplaats.
D-Ed schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:17:
[...]

Idd.. Ben ik nu gewoon te oud of te dom..? “Vroeger’ kreeg je bv bij Halo gewoon een pistol en/of battle riffle bij het spawnen.. Iedereen rent als een gek naar de power weapons of werkt aan z’n skill om de (voor de noobs) underpowerd weapons skills te verbeteren.. Gewoon old school rennen en knallen en voor de mensen die eens gek wilde doen veranderde men de helm ofzo..

Please please please Halo 6..
Mijn beste heriinering aan online shooters is cod2. Gewoon classes met verschillende wapens. En thats it. Geen airstrike drop box lootcrate pay2win onzin, gewoon map leren kennen en skills.
Man heb nooit meer zo een ervaring gehad in een shooter... ;(
Helaas had ik een xbox 360 die discs kapot maakte, en dat was het einde voor deze game destijds ;w

[ Voor 32% gewijzigd door v8power67 op 16-11-2017 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Seal9 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:01:
[...]
Ik heb ergens gelezen dat EA had gezegd dat die epic star cards niet te koop zijn. Kan me alleen even niet herinneren waar ik dat zag.
Niet direct nee, maar indirect alsnog wel. Je hebt een bepaalde player rank en star card rank nodig alvorens je de level 4 kaarten kan craften. Dus via lootcrates kom je in elk geval sneller aan de crafting material om de level 4 kaart te maken, maar level 1 t/m 3 kan je sneller vinden/craften om te voldoen aan de benodigde star card rank.

Omdat je betere gear hebt, ben je ook eerder op de benodigde player rank. Ja je moet eventjes wat spelen, maar je bent er als je betaald wel veeeeeel sneller dan 'normaal' en dus relatief bij gelijke speeltijd significante voorsprong hebt bij gelijk skill level.
[...]

Ja, dat zou ik ook als liefste zien, maar ik vrees dat dat een achterhoede gevecht is geworden, zeker voor de grote franchises. Maar dit model met random lootcrates is dan wel weer gelijk een andere uiterste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
v8power67 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:17:
[...]

Ja zoals ik zeg speel die games niet dus ja dat wist ik niet dan.
Maar idd deze video toont wel aan dat het zwaar OP is ja..
Ik wacht lekker af, haal hem wel in een psn aanbieding met mn broertje samen, delen we de kosten :P
Of van marktplaats.

[...]

Mijn beste heriinering aan online shooters is cod2. Gewoon classes met verschillende wapens. En thats it. Geen airstrike drop box lootcrate pay2win onzin, gewoon map leren kennen en skills.
Man heb nooit meer zo een ervaring gehad in een shooter... ;(
Helaas had ik een xbox 360 die discs kapot maakte, en dat was het einde voor deze game destijds ;w
COD2 idd, die ken ik ook nog wel O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
v8power67 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:06:
Toch zou ik echt graag een game zien(of een modus) waar al die onzin niet gebruikt mag/kan worden.
Gewoon puur op skills spelen. Niet met die rare kaarten en die unlock shizzle.
Nee gewoon je kiest een class, thats it, iedereen in zelfde class is zelfde.
Nu als je weinig tijd hebt wordt je hellemaal kapot geowned door mensen die dus wel veel spelen/kopen.
Dus dan is er geen beginnen meer aan voor veel mensen. Tenzij er dus zo een modus is. Dan is er altijd nog de map kennis voordeel maar de rest is gelijk.

[...]

Bij BF1 en CoD valt het nog mee. Dat wil zeggen, je begint met guns waar je met een beetje skill goed mee kan komen, en als je (iig bij CoD) een paar uurtjes erin stopt dan heb je de meeste wapens wel unlocked. En dan is het aan jezelf of je wil prestigen of niet.

En ja, bij BF1 duurt het eeuwen voor je een beetje levelt, althans dat was mijn ervaring, maar zijn alle starter guns al best leuk, en zitten er geen enorme verschillen tussen de wapens. Uit historisch oogpunt wellicht ook wel correct.

Maar hier gaat het toch wel heel erg mis. En dat is jammer.
Ik heb ondanks de beperkte content best wel veel lol gehad met Battlefront 1. Ik was na wat Twitch streams laaiend enthousiast en vind de game er nog steeds fantastisch uit zien (en SW fan). Is er eindelijk extra content, draaien ze dat grotendeels de nek om door het verdienmodel. En dat gaat echt tegen mijn principes in. Dus tenzij EA niet nog meer terugkrabbelt dan ze al gedaan hebben, haal ik deze over een half jaartje voor een Euro of 5-10 uit de budgetbak.

Gelukkig heb ik in de tussentijd nog genoeg andere games te spelen :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Reefun schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:15:
[...]

Wat Battlefield 1 erg goed doet is dat alle niet-DLC wapens te koop waren met in-game currency (Warbonds) die je simpelweg per level/rank verdient. Je kon zelf kiezen welk wapen je wilde kopen en hoefde niet class X te spelen om een wapen van class X vrij te spelen.

Desalniettemin waren bepaalde wapens flink sterker dan anderen en het bezitten van deze wapens kon je, afhankelijk van omstandigheden, echt een voordeel geven. Bijvoorbeeld de Automatico Trench, een van de beste close-range SMG's van Battlefield 1. Had je die dan won je relatief vaak van spelers die nog met de MP-18 rond liepen.

Voor mij in ieder geval genoeg reden om Battlefront II niet te kopen. De gameplay lijkt me prima, de setting is echt top maar dit hele fiasco wil ik gewoon niet ondersteunen. Ik denk dat daarom games als PUBG zo populair zijn, je moet alles zelf bij elkaar sprokkelen elke ronde en je level of speeluren hebben geen invloed op de equipment waar je mee rond loopt.

Alleen zie ik mijzelf later ook niet instappen, aangezien je dan als level 0 tegen vijanden moet die volledig uitgerust zijn. Dat is helemaal niet leuk.

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 16-11-2017 15:39 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• A.W.E.S.O.M.-0
Tsurany schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:34:
[...]
Alleen zie ik mijzelf later ook niet instappen, aangezien je dan als level 0 tegen vijanden moet die volledig uitgerust zijn. Dat is helemaal niet leuk.
Als je nu al een starterspack kan kopen, komt er tegen die tijd ook wel een catch-up pack, a 25 euro. :)

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
De DLC van deze game is toch helemaal gratis? Of moet je deze kopen met ingame credits?

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:43:
[...]

Als je nu al een starterspack kan kopen, komt er tegen die tijd ook wel een catch-up pack, a 25 euro. :)
Jeej... -O-

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

zwembroek schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:58:
De DLC van deze game is toch helemaal gratis? Of moet je deze kopen met ingame credits?
De heroes moet je kopen met in-game credits, de maps zijn gratis.

@D-Ed Ik verwacht heel veel van Halo 6. :)

edit: https://www.nu.nl/games/5...t-lootboxen-in-games.html

Jaja..

[ Voor 15% gewijzigd door BroWohsEdis op 16-11-2017 17:22 ]

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Heb het spel al binnen via yourgamezone:)
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste