Inflatable schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:54:
[...]
Dan hadden jullie ook allemaal al veel eerder masaal moeten gaan klagen dat dit soort progressiesystemen niet eerlijk zijn als de unlocks je sterker maken, want het is niks nieuws.. Het zit namelijk al heel veel jaren in games als Battlefield en Call of Duty etc.. Zoals al eerder gezegd in een vorige reactie hier, mij boeit het niet of iemand bepaalde unlocks gekregen heeft door veel meer te spelen dan ik of dat hij er met echt geld voor betaald heeft.. Voor mij veranderd er weinig tot niks, het is sowieso oneerlijk en een reden waarom ik winnen of verliezen in dit soort games niet echt serieus kan nemen.. Als je dat doet kan je er nog prima van genieten, anders had ik deze game ook echt niet gekocht..
Nu ik er over nadenk had je voor oudere games van Battlefield en CoD etc ook geen boosterpacks etc die je kon kopen met echt geld en die dus infeite ook “pay to win” waren? Waarom dan nu opeens al die verontwaardiging.. Beetje laat imho..
ja, dat klopt niet wat je zegt, er is een enorm verschil nu.
In cod is het cosmetisch, in battlefield is het inderdaad zo dat je een boosterpack kon kopen, maar daar was het wel zo dat je via normale gameplay tijden ook alles vrijspeelt.
Nu is het compleet anders, de lootboxen zijn een kansspel, op zich niet erg, maar wat wel erg is, is dat je maar 280 credits per ongeveer 10 minuten verdient en ze die dingen tussen de 2000 en 4000 credits hebben gemaakt. Dat is voor een normaal mens die casual speelt niet te halen, want na 3 uur spelen heb je dan zo'n lootkist gekocht en dan blijkt dat je een aantal cards dubbel krijgt of voor andere classes of cards waar je helemaal niets mee hebt. Moet je weer drie uur spelen voor je volgende loot kist, met weer de kans op dezelfde ervaring.
Natuurlijk kun je ook crystals kopen, dan blijkt de prijs van een lootbox ineens veel lager te zijn, want dan heb je voor 200 crystals al een lootbox. Of te wel, wil je als casual speler mee kunnen komen ben je eigenlijk verplicht om lootboxen te gaan kopen, omdat de balans echt enorm verstoord wordt door die level 4 star cards. Tenzij je natuurlijk 1 van die superspelers bent die zonder star cards iedere level 4 star card speler kan verslaan, maar dat zijn er in de praktijk maar heel weinig natuurlijk.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat de voorstanders van dit systeem niet doorhebben hoe het hun straks ook gaat beinvloeden, want in het begin krijg je nog wel de nodige credits, maar na 34000 credits is het echt op, die heb je dan uitgegeven aan die heros en lootboxen en zul je vanaf dat moment ook in het 280 credits per potje schuitje zitten. En dan komt het, er komt een gratis DLC pakket aan, moet je helaas wel even betalen met ingame credits (of crystals), de prijzen zijn nog niet bekend van een gratis dlc pakket maar als ze nu al 15000 credits vragen voor 1 hero kun je er toch wel vanuit gaan dat 50.000 ingame credits wel een realistische gok is voor 2 heros en een gratis map.
Maar wacht, je hebt al je 34000 credits al uitgegeven, dus nu moet je grinden als voorstander van dit systeem,want je vrienden hebben wel via de gekochte crystals dat dlc pakket tot hun beschikking en zijn volop bezig in die nieuwe map met hun heroes. Maar niet getreurd jij kan dan ook meedoen zodra je die 50.000 credits bij elkaar gespaard hebt, daar heb je dan op dit moment wel kwa tijd voor nodig: 50.000 / 25 credits per minuut = 2000 minuten pure ingame playtijd = 33 uur pure gameplay tijd, maar dan kan je na 33 uur gamen daadwerkelijk met je friends meespelen.
Bovenstaand is een realistisch scenario van hoe het economy systeem nu werkt. Natuurlijk weet je de prijzen van de DLC pakketten nog niet, maar ook al die voorstanders die (wel of niet) niet helemaal voorzien wat voor impact dit model op hun gaat krijgen, krijgen hier uiteindelijk mee te maken.
Dit is echt een hele slechte ontwikkeling voor tripple a games. Op deze manier had battlefront 2 gewoon free to play moeten zijn met dit betaalmodel erachter.
En ja, ik vind het ook een top spel kwa graphics en gameplay, maar hopelijk zien mensen toch ook wel de nadelen die nu geintroduceerd worden via dit systeem. Wereldwijd is het inmiddels een enorme issue en zelfs de BBC had er al items over en meer en meer worden de gevolgen duidelijk.