De actieve community zal wel weer een flinke boost krijgen zodra The Last Jedi film uitkomt en ook met de 1e DLC etc.. En gelukkig is alle DLC nu gratis, dus blijft de community ook groter als 1 geheel.. Dit is verder denk ik ook geen game die je dagelijks of veel speelt, het is meer een casual game die je af en toe even speelt voor de lol en Star Wars sfeer.. Ik wel althans.. Daarom hoop ik ook dat ze het credits verdienen wat makkelijker maken, want zoals het nu gaat gaat het echt veel te lang duren voordat ik een beetje op niveau ben met de starcards en hero unlocks etc..
Verborgen customisation menu in de game?:
Als ze wat meer legions (clones), aliens (rebels / resistance) en hero skins doen kunnen ze prima het huidige lootcrate systeem / crystal vervangen door cosmetics.
Als ze wat meer legions (clones), aliens (rebels / resistance) en hero skins doen kunnen ze prima het huidige lootcrate systeem / crystal vervangen door cosmetics.
[ Voor 8% gewijzigd door raiders op 29-11-2017 12:12 ]
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Ik vermoed dat zoiets ook gaat gebeuren..raiders schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 19:02:
[video]
Hopelijk gaan ze ook geen DLC die gepland stond schrappen nu.. En het liefst zie ik ook het progressie system verdwijnen wat spelers sterker maakt met meer unlocks.. PvP multiplayer games met zulke progressie zijn per definitie altijd unbalanced en kunnen dus nooit serieuze competitive games zijn.. Het is nu dan wel geen 'pay to win' meer, maar nog wel steeds 'play more to win' en dus nog steeds niet eerlijk (voor mensen die niet zoveel willen of kunnen grinden voor de beste unlocks).. In Battlefront II duurt het grinden ook nog eens overdreven lang, want je krijgt veel te weinig credits voor wat je ook doet om lootboxes te kopen en ook nog eens heroes te unlocken.. Dat maakt het alleen maar erger imho..
Play more to win is dezelfde als veel spelen en gewoon skills ontwikkelen in een game. Daar maak je ook de newbies makkelijk in zonder welke overpowered wapens dan ook.
Nu is het gewoon zoeken naar een excuus om deze game af te kraken omdat het momenteel de trend is.
Deze game speelt prima en zelfs zonder hoge starcards kan je echt wel mee komen maar het ligt gewoon aan je speel stijl.
Nu is het gewoon zoeken naar een excuus om deze game af te kraken omdat het momenteel de trend is.
Deze game speelt prima en zelfs zonder hoge starcards kan je echt wel mee komen maar het ligt gewoon aan je speel stijl.
Het is niet hetzelfde en dat weet je best.s0kkie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:16:
Play more to win is dezelfde als veel spelen en gewoon skills ontwikkelen in een game.
Mechwarrior Online: Flapdrol
One way EA isn't considering is leaning in too heavily on character-based cosmetic items, since it could interfere with the canon of a renowned franchise like Star Wars.Inflatable schreef op woensdag 29 november 2017 @ 06:47:
[...]
Ik vermoed dat zoiets ook gaat gebeuren..
http://www.gameinformer.c...-darth-vader-in-pink.aspx
Wie is hier nu aan het zoeken naar excuses? Snap je nou niet dat het menigeen niet gaat om het wel of niet 'mee kunnen komen' of 'winnen', maar dat het fundamentele progressiesysteem zelf alle aspecten van de game minder leuk maakt? Ik wil gewoon weten van EA wat er daadwerkelijk gaat gebeuren en of deze game leuk gaat zijn om te blijven spelen, nu en in de toekomst.s0kkie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:16:
Play more to win is dezelfde als veel spelen en gewoon skills ontwikkelen in een game. Daar maak je ook de newbies makkelijk in zonder welke overpowered wapens dan ook.
Mensen spelen toch veel voor unlocks, HvV wordt al overspoeld met AFK-ers, ik zie mensen op twitch in GA maar wat aankutten want de tijd die speelt is belangrijker dan hoe je speelt.
Winnen van een stel klapharken die toch maar wat aanklooien, daar valt weinig voldoening uit te halen imho. Maar winnen als iedereen maximaal er voor gaat met voor hun eigen speelstijl en objective de ideale load-out. DAT wil ik zien in een Star Wars setting, ook al is de gunplay en skillcurve vrijwel plat. Maar dát wordt door de random progressie met lootboxes en matchmaking voorlopig onmogelijk gemaakt.
EA moet asap aan gaan geven wat ze met de game gaan doen, om nog een steady playerbase, die wat kan, over te houden.
Homepage:
Kan aan mij liggen maar dat vind ik een beetje tegenstrijdig. Want ondertussen kun je wel vechten als Rey tegen Darth Maul terwijl je vrolijk rondrent op Hoth tussen de AT-AT's.EA zag af van skins in loot boxes uit vrees schenden van canon van Star Wars
Mja en vorige game zat het er ook gewoon in, dus ik snap niet wat ze lopen te mutsen. Daar was het ook heel restrictief, maar voldeed het prima. Ze zullen zeker weer veel te ver zijn gegaan.raiders schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:42:
Homepage:
[...]
Kan aan mij liggen maar dat vind ik een beetje tegenstrijdig. Want ondertussen kun je wel vechten als Rey tegen Darth Maul terwijl je vrolijk rondrent op Hoth tussen de AT-AT's.
Wat ik niet begrijp, laat mij dan een Rey omtoveren in een hele andere Jedi die gelijke krachten heeft oid. Mij boeit het niet veel, als het maar leuk speelt. Of je doet het qua skin voor degene die het authentiek wil, en voor iemand die wel met geld smijt andere skins.
Niemand zou ooit geld uitgeven voor de skins die er in de vorige game waren (helmloze stormtroopers...). Dus dat ze daar niet voor hebben gekozen snap ik wel. Maar ik denk dat je al heel ver kunt komen met meer creatures voor de rebels en skins voor heroes. Je kunt alleen al voor bijvoorbeeld Leia meerdere skins doen:Martinspire schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:00:
[...]
Mja en vorige game zat het er ook gewoon in, dus ik snap niet wat ze lopen te mutsen. Daar was het ook heel restrictief, maar voldeed het prima. Ze zullen zeker weer veel te ver zijn gegaan.
Wat ik niet begrijp, laat mij dan een Rey omtoveren in een hele andere Jedi die gelijke krachten heeft oid. Mij boeit het niet veel, als het maar leuk speelt. Of je doet het qua skin voor degene die het authentiek wil, en voor iemand die wel met geld smijt andere skins.
- Rogue one / Episode 4
- Episode 4 throne room
- Hoth
- Endor
- Boushh (Palace skin van episode 6)
- General Organa
etc.
En zo kunnen we ook nog wel even doorgaan voor alle andere characters. Beetje jammer dat DICE daar zelf niet op kon komen. En er is dus al helemaal geen rede om een roze Darth Vader toe te voegen.
We gaan het wel zien.. Terug naar een pay to win systeem kunnen ze niet zonder weer een enorme shitstorm over zich af te roepen..A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:25:
[...]
One way EA isn't considering is leaning in too heavily on character-based cosmetic items, since it could interfere with the canon of a renowned franchise like Star Wars.
Wat betreft de progressie is het voor veel spelers (zoals mezelf) nogal ontmoedigend om steeds vaker tegen mensen te moeten spelen die veel betere unlocks (starcards in dit geval) hebben omdat ze de game al veel langer gespeeld hebben.. Op een gegeven moment stop je dan maar helemaal met spelen omdat het gewoon niet eerlijk aanvoelt, of het nou de echte reden is dat je niet fijn speelt of niet, de game roept dat gevoel gewoon op door het progressie systeem.. Buiten dat voelen veel maps ook niet balanced aan, ik heb het idee dat de verdediging meer dan gemiddeld in het voordeel is op veel maps, maar dat kan ook komen omdat de aanvallende teams maar wat aanklooien.. Er moet inderdaad meer reden komen om echt voor de objectives en de overwinning te spelen, geef daar gewoon meer credits voor.. DICE moet dat snel fixen voordat teveel mensen stoppen met spelen en de game weer doodbloed net zoals de versie uit 2015..
De starcards bij starfighter assault en heroes vs villians maakt wel uit, maar bij Galatic assault is het te verwaarlozen. De enige starcard die je een buff geeft het shield v/d heavy waarbij je meer health hebt. De rest zijn zowat allemaal kortere cooldowns en voor grenades krijg je er 50cm blast radius bij, en dat gaat niet het verschil maken.Inflatable schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:17:
Wat betreft de progressie is het voor veel spelers (zoals mezelf) nogal ontmoedigend om steeds vaker tegen mensen te moeten spelen die veel betere unlocks (starcards in dit geval) hebben omdat ze de game al veel langer gespeeld hebben.. Op een gegeven moment stop je dan maar helemaal met spelen omdat het gewoon niet eerlijk aanvoelt, of het nou de echte reden is dat je niet fijn speelt of niet, de game roept dat gevoel gewoon op door het progressie systeem.
Ik speel vooral Starfighter assault.. Maar het interesseert het me niet echt hoeveel verschil het wel of niet maakt, het maakt gewoon verschil en dat roept nou niet echt een gevoel op van eerlijke competitie, wat ik dus echt haat.. In deze game laten ze je het ook nog eens doodleuk zien welke unlocks (star cards) degene die je gedood heeft gebruikt.. Het is gewoon een grote manipulatie die men in zo'n game gooit..Ze willen je express laten voelen dat het oneerlijk is zodat je of meer gaat spelen om zelf ook die unlock voordelen te krijgen, of echt geld gaat betalen om sneller bepaalde unlocks te krijgen.. Ik begrijp echt niet dat ze denken dat dat de game leuker maakt voor de meeste mensen, voor mij dus zeker niet..Borentos schreef op donderdag 30 november 2017 @ 00:51:
[...]
De starcards bij starfighter assault en heroes vs villians maakt wel uit, maar bij Galatic assault is het te verwaarlozen. De enige starcard die je een buff geeft het shield v/d heavy waarbij je meer health hebt. De rest zijn zowat allemaal kortere cooldowns en voor grenades krijg je er 50cm blast radius bij, en dat gaat niet het verschil maken.
Maar misschien ligt dat wel aan mij als oudere (40+) gamer, misschien dat vooral de jongere generatie er minder problemen mee heeft en het juist wel leuk vindt om zo "gedwongen" te worden meer te spelen voor unlocks etc om zo ook een oneerlijk voordeel over andere spelers te krijgen die die zaken nog niet hebben, een soort van misplaatst en vals gevoel van iets bereikt te hebben door veel te spelen.. Daar komt ook alle tegenstand tegen het hele pay to win vandaan volgens mij, want daarmee wordt zo'n unlock systeem onderuit gehaald, je kan dan immers gewoon extra betalen voor unlocks i.p.v. verplicht grinden..
MMO RPG progressie systemen horen gewoon niet in PvP multiplayer shooters.. Maar ik snap het wel waarom het erin zit, het werkt verslavend voor veel mensen en het biedt mogelijkheden voor microtransacties..
Release notes - Patch 1.03
https://battlefront-forum...-release-notes-patch-1-03
https://battlefront-forum...-release-notes-patch-1-03
Is het iemand ooit gelukt om de walkers op het Hoth level kapot te krijgen voordat ze aankomen bij de basis? Wat is het geheim? Heb het idee dat het echt onmogelijk is.
Die wink is sarcasme hoop ik.. want een Star Wars fan moet juist 2x nadenken voordat hij of zij het koopt en niet blinds vallen in het feit dat het een Star Wars spel is, EA zoekt die mensen juist op, en als resultaat krijg je een 4 uur campaign die totaal niet '' Empire '' gericht is, MP waar maar 2 modes daadwerkelijk leuk zijn, en daar boven op nog steeds granade spam geen teamplay, star cards, loot crates, allemaal onzin, juist omdat het een SW franchise game is verwacht je wat body het is nog steeds niet op hetzelfde niveau van SW BF 2 die er al is toen der tijd.Icaru schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:06:
[...]
Ben je een Star Wars liefhebber, dan is er geen twijfel mogelijk dat je dit spel moet hebben! ;-)
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Moet ik de map eerst eens spelen. Heb hem pas 1 keer in rotatie voorbij zien komenSierraPapa schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:16:
Is het iemand ooit gelukt om de walkers op het Hoth level kapot te krijgen voordat ze aankomen bij de basis? Wat is het geheim? Heb het idee dat het echt onmogelijk is.

Werd ook fucking tijd...Additionally, players will no longer get an error message when quitting a game.
Zou verder fijn zijn als ze nog wat mee hadden genomen dat je wat sneller credits verdient. En dat het meer scheelt als je bovenaan de scores staat (dus niet 250 vs 290 credits)
[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 30-11-2017 11:32 ]
ééntje is gelukt middels een snowspeeder. Gaat nu zelfs gemakkelijker als in Battlefront 1.SierraPapa schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:16:
Maar allebei moet ik nog een keer mee maken.
Ik twijfel nog om deze game aan te schaffen. De reden dat ik deze nog niet heb gekocht als groot sw fan is dat deze enkel op Origin te krijgen is. Heb graag mijn game library op 1 platform (steam). Heb nu al een steam & uplay account en heb weinig zin om er nog een 3de platform aan toe te voegen.
Keuzes keuzes....
Keuzes keuzes....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik heb gisteren toevallig een paar potjes Strike en Blast gespeeld op verschillende maps en vond die erg leuk.. Gewoon lekker simpel team-deathmatch op niet al te grote maps, de een met en de ander zonder objectives.. Het is dus echt niet zo dat alleen de grotere gamemodes Galactic Assault and Starfighter Assault leuk zijn.. En wat EA betreft, die hebben nou eenmaal helaas de exclusieve rechten op Star Wars games, dus je hebt weinig keus wat dat betreft, je speelt ze of je speelt ze niet.. Ik vermaak me tot nu toe prima met Battlefront II..JinShepard schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:23:
[...]
Die wink is sarcasme hoop ik.. want een Star Wars fan moet juist 2x nadenken voordat hij of zij het koopt en niet blinds vallen in het feit dat het een Star Wars spel is, EA zoekt die mensen juist op, en als resultaat krijg je een 4 uur campaign die totaal niet '' Empire '' gericht is, MP waar maar 2 modes daadwerkelijk leuk zijn, en daar boven op nog steeds granade spam geen teamplay, star cards, loot crates, allemaal onzin, juist omdat het een SW franchise game is verwacht je wat body het is nog steeds niet op hetzelfde niveau van SW BF 2 die er al is toen der tijd.
De interactive objectives zijn korter, en de aanvallende partij krijgt nu ook meer tickets terug na een goede push. De hopelijk ook iets meer balance in GA.
Ik kreeg net 1285 credits na 1 Starfighter battle.. Hebben ze met de nieuwe patch de credits per match verhoogd?
[ Voor 53% gewijzigd door Inflatable op 30-11-2017 22:59 ]
Blijkbaar krijg je credits voor het omhoog gaan in level. Wat wel jammer is, want als je nu pas begint, krijg je natuurlijk veel meer. Tenminste, volgens mij zijn de levels steeds meer punten voor je ze behaalt. Maar in ieder geval een handige manier om wat meer credits te verdienenInflatable schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:55:
Hebben ze met de nieuwe patch de credits per match verhoogd? Ik kreeg net 1285 credits na 1 Starfighter battle?!?
Toevallig lvl up gegaan? Daar krijg je namelijk 1000 credits voor(en schijnbaar 2000 na lvl 25).Inflatable schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:55:
Ik kreeg net 1285 credits na 1 Starfighter battle.. Hebben ze met de nieuwe patch de credits per match verhoogd?
[ Voor 4% gewijzigd door raiders op 30-11-2017 23:33 ]
Ja dat vind ik ook wel een dingetje..., ik vond (vind) de star wars films wel erg leuk (de eerste die uit kwam zag ik zelf nog in de bioscoop op de dag van uitkomen) maar om mijzelf nu een echte fan te noemen, mwoah.nielsvv schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:29:
Ik twijfel nog om deze game aan te schaffen. De reden dat ik deze nog niet heb gekocht als groot sw fan is dat deze enkel op Origin te krijgen is. Heb graag mijn game library op 1 platform (steam). Heb nu al een steam & uplay account en heb weinig zin om er nog een 3de platform aan toe te voegen.
Keuzes keuzes....
Ik heb het ook niet zo op EA en met alle commotie rondom deze game denk ik dat ik toch wacht totdat deze in de budgetbak ligt.
Maar dat zelfde heb ik ook met UBIsoft.
De eerst GTA game die ik in mijn leven kocht was de laatst uitgebrachte GTA, heb deze denk een week gespeeld en was er al helemaal klaar mee, ook Rockstar lijkt nu de cashgrab kant op te gaan.
Ik kijk nog wel heel erg uit naar RDR2 maar pre orderen zal ik niet doen, dit komt doordat er toch wel behoorlijk veel tegenvallende games zijn geweest waar ik mijn neus aan heb gestoten en nu echt veel voorzichtiger ben geworden, je kan er gewoon niet meer blindelings van uit gaan tegenwoordig dat studio A of B sowieso een goede game aflevert, dat is volgens mij nu echt verleden tijd.
Maar goed dit is allemaal persoonlijk natuurlijk.
To do or not to do...
Klopt, ik ging een level omhoog, dan was dat het.. Jammer, ik hoop dat ze het wel snel aanpassen, duurt nu steeds veel te lang voordat ik weer een lootbox kan kopen (die dan meestal ook niet geeft wat je wil)..raiders schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:03:
[...]
Toevallig lvl up gegaan? Daar krijg je namelijk 1000 credits voor(en schijnbaar 2000 na lvl 25).
Ik heb inmiddels al behoorlijk wat crafting parts gespaard, moet die misschien maar eens gaan uitgeven en zelf star cards gaan maken die ik wil.. Maar ik wil daar eigenlijk mee wachten tot ik minstens een 2 of 3 sterren kaart krijg uit de lootboxen van de kaarten die ik wil, anders kost het wel erg veel crafting parts steeds om ze helemaal vanaf 0 te craften..
Serieus...nielsvv schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:29:
Keuzes keuzes....
De komende jaren zullen alle SW-games vanuit EA komen, dus mocht je ze willen spelen dan zal je toch aan Origin moeten want geen enkele kans dat deze games op een ander platform komen.nielsvv schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:29:
Keuzes keuzes....
Andere optie is een console kopen en geen geouwehoer hebben met steam of origin etc
Dat is wel het grote voordeel van de consoles, 1 universeel systeem voor al je friends en games etc.. Alleen jammer dat Sony en MS ook misbruik maken van dat monopolie door je ervoor te laten betalen als je online wilt spelen, plus dat je bijna nooit keys om games mee te downloaden goedkoper kan vinden zoals wel op PC.. Ik heb er totaal geen problemen mee om Uplay, Origin en Steam naast elkaar te gebruiken.. Ohja, en ook nog Battle.net van Blizzard en een gamelauncher voor alle Wargaming games..aaaido schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:09:
Andere optie is een console kopen en geen geouwehoer hebben met steam of origin etc
[ Voor 7% gewijzigd door Inflatable op 02-12-2017 03:19 ]
Ze hebben we degelijk een monopolie op alles wat jij op hun console kan en mag doen, het hele ecosysteem bepalen zij, waaronder de online store en het online gebeuren..Twixie schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 08:26:
[...]
Erm... en trouwens heb je ook nog Nintendo, dus van monopolie kan er moeilijk sprake zijn.
En daarom mag je fijn je extra betalen om online te kunnen spelen op de Playstation en Xbox.. Op de PC bestaat zoiets niet omdat het een open platform is waar niemand een monopolie heeft op het ecosysteem en het online gebeuren..
Een gesloten ecosysteem is nog iets anders dan een monopolie, of vind je dat bvb Apple ook een monopolie heeft?Inflatable schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 08:35:
[...]
Ze hebben we degelijk een monopolie op alles wat jij op hun console kan en mag doen, het hele ecosysteem bepalen zij, waaronder de online store en het online gebeuren..
Hoe je het ook noemt, de fabrikant bepaalt alles op het platform en ge(mis)bruikt dat door er extra aan te verdienen.. Ik had nog de hoop dat Sony de concurrentie zou aan zou blijven gaan door PS-Online gratis te houden maar helaas hebben ze uiteindelijk het voorbeeld van Microsoft met hun Xbox gevolgd nadat Xbox Live een success werd en zijn er ook geld voor gaan vragen..Twixie schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 11:10:
[...]
Een gesloten ecosysteem is nog iets anders dan een monopolie, of vind je dat bvb Apple ook een monopolie heeft?
Blijf het van de zotte vinden dat als ik online wil spelen op mijn PS4 dat ik daar extra voor moet betalen in abonnement vorm.. Dat wil ik niet en dus spelen we lekker alleen singleplayer games op dat ding (Uncharted en Horizon etc).. Multiplayer games speel ik op de PC.. Stel je voor dat Steam, Origin, Uplay, Battle.net etc etc ook allemaal geld zouden gaan vragen om die "service" te "mogen" gebruiken.. De pleuris zou uitbreken.. Dat komt dus omdat er concurrentie op het PC platform is qua "online service".. Geloof best dat als bedrijven zoals EA de kans zagen het meteen zouden doen door al hun games exclusief te houden op Origin en daar dan extra geld voor te vragen.. Het is ook niet voor niks dat bijna alle focus voor multiplatform games tegenwoordig bij de consoles ligt, op die gesloten platformen zit de meeste en makkelijkste winst voor ze..
Sinds de laatste patch voelt eea anders aan. Het lijkt wel of de scores meer verdeeld zijn over alle spelers. Voorheen had je vaak een top 3 met veel battle points en nu is het eerder een top 10. Dit is opzich wel een pluspunt want zo komt iedereen beter meer mee.
Verder ontstaan er wel steeds meer irritaties zoals neergeschoten worden vanuit onmogelijke hoeken of de nade spams.
Verder ontstaan er wel steeds meer irritaties zoals neergeschoten worden vanuit onmogelijke hoeken of de nade spams.
Welke kant kiest iedereen aankomende maand? First Order of Resistance? Ik ga denk ik voor de First Order. Als de First Order wint krijg ik mooi een epic booster card voor Captain Phasma
[ Voor 4% gewijzigd door raiders op 02-12-2017 22:51 ]
Wat houdt dat in een kant kiezen. Zit je daar dan aan vast?
Battlefront 2 heeft steeds een season die volgens mij 1 maand duurt. Elk season heeft een ander theme vanaf aankomende dinsdag start het Last Jedi season. Met onder andere nieuwe maps, campaign DLC en nieuwe challenges.
Je kunt blijkbaar ook een faction kiezen (je kunt niet meer wisselen in het seizoen maar na het seizoen is het denk ik weer voorbij). Als faction moet je dan denk ik allemaal challenges doen en de winnaar krijgt op het einde een beloning. Geen idee het het precies werkt maar dat zien we dan wel.
Je kunt blijkbaar ook een faction kiezen (je kunt niet meer wisselen in het seizoen maar na het seizoen is het denk ik weer voorbij). Als faction moet je dan denk ik allemaal challenges doen en de winnaar krijgt op het einde een beloning. Geen idee het het precies werkt maar dat zien we dan wel.

[ Voor 8% gewijzigd door raiders op 02-12-2017 23:48 ]
Interessant. Dan is het dus vooral zaak om voor de winnende partij te kiezen omdat je dat het meeste oplevert lijkt meraiders schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:48:
Battlefront 2 heeft steeds een season die volgens mij 1 maand duurt. Elk season heeft een ander theme vanaf aankomende dinsdag start het Last Jedi season. Met onder andere nieuwe maps, campaign DLC en nieuwe challenges.
[afbeelding]
Zou op het eerste gezicht zeggen dat Captain Plasma me interessanter lijkt, maar de Resistance zie ik eigenlijk wel winnen.
De kant die wint krijgt een willekeurige epic booster star card extra, dat is het.. De hero epic star card moet je verdienen door alle season challenges te volbrengen.. Geen idee welke kant zal winnen, blijft een 100% gok en past daarom perfect in het hele gokgebeuren met lootboxen.. Maar hiermee heb je tenminste nog 50% kans, haha..Martinspire schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:13:
[...]
Interessant. Dan is het dus vooral zaak om voor de winnende partij te kiezen omdat je dat het meeste oplevert lijkt me
Zou op het eerste gezicht zeggen dat Captain Plasma me interessanter lijkt, maar de Resistance zie ik eigenlijk wel winnen.
Verwijderd
Wat zeggen jullie, is hij de moeite waard? Loop nog te twijfelen, heb de eerste niet echt veel gespeeld, maar wil deze nog wel kopen, omdat star wars
Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen, kan een vreemde niet voor je doen..Verwijderd schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:31:
Wat zeggen jullie, is hij de moeite waard? Loop nog te twijfelen, heb de eerste niet echt veel gespeeld, maar wil deze nog wel kopen, omdat star wars
Ik vermaak me er in ieder geval prima mee, heb de game nu in totaal al zo'n 26 uur gespeeld en dat gaat nog wel veel meer worden als ik wat meer tijd heb.. Buiten al het gedoe rondom de "progressie" is het gewoon een erg mooie en leuke Star Wars game vind ik, er zit meer dan voldoende 'fan-service' in.. Je moet wel een fan zijn van snel en chaotisch shooter werk, want het blijft wat dat betreft een echte DICE game net als de Battlefield series.. Starfigher Assault is een wat relaxtere gamemode die ik persoonlijk ook erg leuks vind, maar ook dat kan soms een beetje chaotisch worden..
Verwijderd
werving / reclame
Ik merkte onlangs dat het eigenlijk het best is als heavy om alles via hip fire te schieten, ik probeerde constant via "zoom/ iron sights aim" te schieten.
Maar het maakt geen hol ui voor de bullet spread, of je nu gehurkt zit of niet maakt ook niets uit.
Hip fire geeft in mijn optiek de beste KDR vergeleken met het zelde wapen en zoom gebruiken.
Ik merkte onlangs dat het eigenlijk het best is als heavy om alles via hip fire te schieten, ik probeerde constant via "zoom/ iron sights aim" te schieten.
Maar het maakt geen hol ui voor de bullet spread, of je nu gehurkt zit of niet maakt ook niets uit.
Hip fire geeft in mijn optiek de beste KDR vergeleken met het zelde wapen en zoom gebruiken.
[ Voor 18% gewijzigd door Geronimous op 06-12-2017 20:32 ]
Wat betreft de progressie, verdien je genoeg om voor enkele heroes binnen een acceptabele tijd goede star cards te krijgen of zit dat er al niet in?Inflatable schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:09:
[...]
Dat moet iedereen voor zichzelf bepalen, kan een vreemde niet voor je doen..
Ik vermaak me er in ieder geval prima mee, heb de game nu in totaal al zo'n 26 uur gespeeld en dat gaat nog wel veel meer worden als ik wat meer tijd heb.. Buiten al het gedoe rondom de "progressie" is het gewoon een erg mooie en leuke Star Wars game vind ik, er zit meer dan voldoende 'fan-service' in.. Je moet wel een fan zijn van snel en chaotisch shooter werk, want het blijft wat dat betreft een echte DICE game net als de Battlefield series.. Starfigher Assault is een wat relaxtere gamemode die ik persoonlijk ook erg leuks vind, maar ook dat kan soms een beetje chaotisch worden..
Was bij de vorige ook al zo.Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 02:12:
Als iemand nog op de fence zit om dit spel aan te schaffen bekijk mijn daily streams op youtube.
YouTube: Rebel Chumps
Hipfire en 3rd person view is de "beste" manier om dit te spelen.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Je krijgt nu voor elke levelup extra credits, waardoor het geen probleem moet zijn om in 2 weken alle heroes te hebben en dan nog wat extra zaken. Ik zou niet te hard focussen op de heroes. Er zijn er vast maar een paar die je echt wilt, de rest is bonus en de meesten zijn toch al unlocked.YouR schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:33:
[...]
Wat betreft de progressie, verdien je genoeg om voor enkele heroes binnen een acceptabele tijd goede star cards te krijgen of zit dat er al niet in?
Goede star cards krijgen is belangrijker en dat is nog wel wat grinden, maar wordt door de nieuwe bonus ook al beter.
Aah ik zag al iets voorbij komen van credits krijgen bij level-up, maar wist niet of dit nieuw was of iets vanaf release. Ik heb over 3 weken meer tijd om te spelen, dus ik denk dat ik hem dan wel haal. Er is natuurlijk veel controversie rondom het spel, maar heb BF1 overgeslagen en had lang gewacht op BF2 en denk dat ik er genoeg plezier aan kan beleven ondanks de progressie.Martinspire schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:11:
[...]
Je krijgt nu voor elke levelup extra credits, waardoor het geen probleem moet zijn om in 2 weken alle heroes te hebben en dan nog wat extra zaken. Ik zou niet te hard focussen op de heroes. Er zijn er vast maar een paar die je echt wilt, de rest is bonus en de meesten zijn toch al unlocked.
Goede star cards krijgen is belangrijker en dat is nog wel wat grinden, maar wordt door de nieuwe bonus ook al beter.
Nieuwe update is ook live:
- Elke dag kun je max 1500 credits verdienen met arcade (was: 500).
- End game credits zijn verhoogd en top players krijgen meer credits.
- Je krijgt meer crafting parts uit de daily crate.
http://bit.ly/2Apw0Y2
Er komt verbetering!
Er komt verbetering!
[ Voor 7% gewijzigd door raiders op 04-12-2017 16:53 ]
Sweet! Ik ben ook wel benieuwd naar de factions. Aangezien het middelste deel van de trilogie deze maand gaat uitkomen, vermoed ik dat de dark side dit keer gaat winnen.
Dat is op zich mooi, alleen gaat het meer credits geven aan de top spelers het gat (de onbalans) alleen maar groter maken.. Mensen die beter zijn spelen meestal ook vaker en kennen de game en maps etc dus al beter en dan krijgen ze ook nog eens steeds meer extra voordelen door meer en sterkere upgrades/unlocks.. Dat blijft het grote nadeel van een progressie systeem dat spelers steeds sterker maakt, het is nooit een eerlijke competitie.. Maar ik begrijp wel dat je mensen op een of andere manier moet belonen voor beter spelen en goed in ieder geval dat iedereen meer credits gaat krijgen en dat ook de arcade limiet omhoog gaat.. Het liefst had ik nog steeds gezien dat alles gewoon beschikbaar was vanaf het begin voor iedereen en dat je alleen keuzes moest maken welke kaarten en loadouts je meeneemt etc en dat de zogenaamde "progressie" alleen om zaken ging die verder geen invloed hebben op hoe sterk je bent, alleen cosmetische zaken zoals skins, victory-poses en dat soort zaken.. Houdt de boel eerlijk en is veel makkelijker goed te balanceren.. Hopelijk pakken ze ook het battlepoint systeem aan zodat mensen geen punten meer kunnen farmen zonder zich aan de objectives te houden.. Zo wil ik Starfighter Assault b.v. zien dat je veel meer punten krijgt voor het raken van de objectives i.p.v. alleen maar veel kills te maken op bots en turrets etc..raiders schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:15:
Nieuwe update is ook live:
Er komt verbetering!
Ja, geen probleem.. Een kaart craften kost maar 40 crafting parts per stuk.. Ik heb nu al meer dan 1400 parts (tot nu toe maar 3 kaarten zelf gemaakt, rest allemaal uit lootboxes).. Probleempje is alleen wel dat als je meerdere kaarten wil gebruiken ook je kaartlevel omhoog moet, dat betekent dus meer unlocken via lootboxen (100% geluk) of zelf meer craften of upgraden wat best veel crafting parts kost.. Maar als je je maar richt op slechts een paar classes of heroes moet dat wel te doen zijn.. Het credits verdienen gaat de volgende update ook omhoog, dus dan moet alles sowieso weer iets sneller gaan..YouR schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:33:
[...]
Wat betreft de progressie, verdien je genoeg om voor enkele heroes binnen een acceptabele tijd goede star cards te krijgen of zit dat er al niet in?
[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 04-12-2017 18:32 ]
Hier ook nog 550 crafting parts op de plank liggen. Ik ben vooral bezig om mijn assault soldier (oid) en de interceptor naar level 15 te krijgen zodat ik ze kan uitgeven. Kom maar op, faster turn rates op die jagers. Maakt missiles ontwijken zo veel makkelijker.
Is die credit-buff update echt al live?!? Want ik merk er niks van eerlijk gezegd.. Kom thuis uit m'n nachtdienst en dacht nog ff wat credits te farmen voor een lootbox, dus wat potjes Starfighter Assault gespeeld en ik krijg nog steeds maar zo rond de 200-300+ credits per potje.. Zat er zelfs een tussen waar ik welgeteld 1 credit kreeg (geen grap), ok dat was een battle waar ik midden in viel, maar ik heb er zeker een paar minuten aan meegedaan en eindigde ook nog zowaar in het midden op het scorebord.. Resultaat -> 1 credit!!

[ Voor 17% gewijzigd door Inflatable op 05-12-2017 07:35 ]
Bekijk het zo: ik deed niet mee, dus je hebt al 1 credit meer gekregen dan ik
Heb Battlefront II na 35-40 uur toch wel gezien. Heb alle wapens geunlocked, de star cards die ik wil en alle heroes. De gameplay is leuk maar na een uurtje ben ik wel wat toe aan iets anders, de lineaire maps samen met de slechte map rotatie en minimale wapens maken het toch erg saai vind ik. Zeker als je in Battlefield 1 totale vrijheid hebt om heen te gaan waar je wilt. Galactic Conquest zou dit spel heel erg goed doen maar ik verwacht niet dat deze gamemode komt.
Het ontbreken van player stats in Battlefront vind ik trouwens schandalig.
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Ze maken ons weer blij met een dode mus...ja er wordt iets aan gedaan, maar enkel voor de top players!
Zo ga je dat AFK echt niet oplossen hoor.
Maar goed, benieuwd wat the last jedi seizoen gaat opleveren. Het is dat het star wars is, maar als Battlefield volgend jaar ook zo'n systeem heeft, dan koop ik hem absoluut niet
Maar goed, benieuwd wat the last jedi seizoen gaat opleveren. Het is dat het star wars is, maar als Battlefield volgend jaar ook zo'n systeem heeft, dan koop ik hem absoluut niet
Dit ligt toch geheel in de lijn der verwachtingen? Ze zullen stapje voor stapje kleine aanpassingen doen, net zolang tot de grote massa er mee kan leven. Om vervoglens de microtransacties weer aan te zetten en zo nog het maximale eruit te trekken.Dundave1909 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:33:
Ze maken ons weer blij met een dode mus...ja er wordt iets aan gedaan, maar enkel voor de top players!
<knip> Dat mag wel iets minder veroordelendVerwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 02:12:
Als iemand nog op de fence zit om dit spel aan te schaffen bekijk mijn daily streams op youtube.
YouTube: Rebel Chumps
Ik zou me een ongeluk vervelen op deze manier, waarom speel je niet voor de objectives?
[ Voor 11% gewijzigd door Grotman op 06-12-2017 20:33 ]
Het spel heeft je waarschijnlijk 60 euro gekost. Het lijkt mij dat je de afgelopen 40 uur wel plezier hebt gehaald uit het spel. Dat is dan 0,66 euro per uur speelplezier wat je eruit hebt gehaald.BroWohsEdis schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:05:
Heb Battlefront II na 35-40 uur toch wel gezien. Heb alle wapens geunlocked, de star cards die ik wil en alle heroes. De gameplay is leuk maar na een uurtje ben ik wel wat toe aan iets anders, de lineaire maps samen met de slechte map rotatie en minimale wapens maken het toch erg saai vind ik. Zeker als je in Battlefield 1 totale vrijheid hebt om heen te gaan waar je wilt. Galactic Conquest zou dit spel heel erg goed doen maar ik verwacht niet dat deze gamemode komt.
Verder is het volgens mij redelijk normaal met het enorme aan games dat je nu een beetje uitgekeken bent. Ik was bf1 ook zat na 30 uur.
Ook geen primus in wiskunde, preciesaaaido schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:54:
[...]
Het spel heeft je waarschijnlijk 60 euro gekost. Het lijkt mij dat je de afgelopen 40 uur wel plezier hebt gehaald uit het spel. Dat is dan 0,66 euro per uur speelplezier wat je eruit hebt gehaald.
Ik verwacht wel iets meer als 40 uur van een multiplayer spel. De meeste multiplayer games speel ik langer als 40 uur maar bij Battlefront 2 lijkt elke match wel precies hetzelfde.aaaido schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:54:
[...]
Het spel heeft je waarschijnlijk 60 euro gekost. Het lijkt mij dat je de afgelopen 40 uur wel plezier hebt gehaald uit het spel. Dat is dan 0,66 euro per uur speelplezier wat je eruit hebt gehaald.
Verder is het volgens mij redelijk normaal met het enorme aan games dat je nu een beetje uitgekeken bent. Ik was bf1 ook zat na 30 uur.
Verwijderd
*snip*
Zo wijzig ik hem wel voor je voor de laatste keer. Dat soort posts mogen echt wegblijven
Zo wijzig ik hem wel voor je voor de laatste keer. Dat soort posts mogen echt wegblijven
[ Voor 255% gewijzigd door Geronimous op 06-12-2017 20:28 ]
Ik vermaak mij nog prima met het spel, vooral omdat het gewoon Star Wars ademt. Heerlijke sfeer en leuke gameplay. Niet super tactisch though.
Ik merkte gisteren alleen echt helemaal niks dat de credits omhoog zijn gegaan aan het einde van de ronde. Ik kreeg er nog steeds maar iets van 350 en het maakte niet uit of ik onder of bovenaan stond.
Ik merkte gisteren alleen echt helemaal niks dat de credits omhoog zijn gegaan aan het einde van de ronde. Ik kreeg er nog steeds maar iets van 350 en het maakte niet uit of ik onder of bovenaan stond.
Verwijderd
ja zeker hier ook weinig van gewerkt, het blijft een erg leuk spel.
Langzaam maar zeker begin ik meer en meer unlocked te hebben.
het verschil met de top die paarse kaarten heeft word langamerhand minder, in het algemeen voel ik weinig van hun voorsprong in de 40 man servers, echter is een purple decked out hero vs villan wel te voelen in het algemeen.
Het is en blijft een leuke Arcade shooter, ik vermaak mij prima.
Langzaam maar zeker begin ik meer en meer unlocked te hebben.
het verschil met de top die paarse kaarten heeft word langamerhand minder, in het algemeen voel ik weinig van hun voorsprong in de 40 man servers, echter is een purple decked out hero vs villan wel te voelen in het algemeen.
Het is en blijft een leuke Arcade shooter, ik vermaak mij prima.
Ik merkte wel verschil. Zat paar keer in de top 3 en kreeg gemiddeld 500 credits. Daarna paar keer rond 7e en toen kreeg ik maar gemiddeld 200.
Stomme was alleen dat de potjes waar ik 7e eindigde waren veel spannender, had ik meer kills en ging het gevecht door tot de max tijd/objective.
Stomme was alleen dat de potjes waar ik 7e eindigde waren veel spannender, had ik meer kills en ging het gevecht door tot de max tijd/objective.
Salty much? Nondejûh zeg. Laat mensen gewoon lekker in hun waarde i.p.v. lopen bashen. Niemand zit te wachten op zulke replies hierA.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:53:
<knip> Ik zou me een ongeluk vervelen op deze manier, waarom speel je niet voor de objectives?

ANYWAY. Gisteravond 2 potjes gedaan (toch even de XB1X testen met een 4K game
[ Voor 21% gewijzigd door Grotman op 06-12-2017 20:34 ]
Dat je 1 credit krijgt is een bug en heeft verder niks met het systeem te maken.
Ik snap ook niet helemaal hoe het nieuwe systeem werkt al heb ik nu wel potjes dat ik soms 600 - 700 credits krijg. Dat had ik voorheen nooit.
Ik snap ook niet helemaal hoe het nieuwe systeem werkt al heb ik nu wel potjes dat ik soms 600 - 700 credits krijg. Dat had ik voorheen nooit.
Net 600 credits gekregen terwijl ik gewoon middenmoot eindigde. Was wel een lang en spannend potje met allemaal hoge scores.
Het nieuwe credit systeem is nog een beetje onduidelijk, maar het maakt inderdaad wel verschil al is het niet heel veel.. Als je samenspeelt met iemand kan je de verdiende credits met elkaar vergelijken en dan zal je merken dat degene die bovenin eindigt inderdaad meer credits krijgt nu..
Verwijderd
Ik heb een gek probleempje, ik voel namelijk dat ik meer kills maak dan dat er geregistreerd worden voor de career objectives. Zo zit ik namelijk al een tijdje op de helft van de heavy objective om het 4e wapen te unlocken.. Het voelt alsof 500 kills maken met deze klasse een oneindigheid gaat duren.
Iemand anders die dat zelfde ervaart?
Ik ken maar weinig shooters die niet elke keer hetzelfde zijn als je ze speelt.. Battlefield, Call of Duty, het is ook allemaal steeds hetzelfde.. Is ook helemaal niet erg als de gameplay je maar bevalt, ik heb ruim 6 jaar lang heel fanatiek Counterstrike gespeeld (lang geleden in de beta en CS 1.6 tijd), elke keer weer hetzelfde doen op maps als Dust 2 etc, niks ergs aan.. Natuurlijk is Battlefront ook beperkt qua gameplay, maar daar speel je de game dan ook meer voor de Star Wars sfeer, ik in ieder geval wel.. En je hebt de afwisseling nog tussen gewoon op de grond vechten met gewone soldaten of met hero's en het vliegen in Starfighters, en dan de voertuigen op de grond.. Het is eigenlijk gewoon een Battlefield game in de Star Wars wereld..BroWohsEdis schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:19:
[...]
Ik verwacht wel iets meer als 40 uur van een multiplayer spel. De meeste multiplayer games speel ik langer als 40 uur maar bij Battlefront 2 lijkt elke match wel precies hetzelfde.
Maar ik ken het wel, je raakt verzadigd op een gegeven moment.. Battlefield 1 heb ik ook maar 30 uur gespeeld (volgens Origin), ik ben op die serie denk ik gewoon een beetje uitgekeken op dit moment.. Ik heb Battlefront II nu echter al meer dan 40 uur gespeeld en blijf dat nog wel even spelen.. Het is vooral de geweldige Star Wars setting die de game aantrekkelijk voor me maakt, het is een en al fan-service deze game vind ik..
Precies, net zolang als ik dus, SP uitgespeeld en klein beetje MP en dat was het dan.. Ik speel Battlefield ook al sinds BF1942, BF2 was mijn favoriet die ik echt heel veel gespeeld heb, maar was er na BF3 wel een beetje klaar mee, BF4 wel gekocht maar amper gespeeld en met BF1 helaas dus hetzelfde (ondanks de oldskool WWI setting).. Geen idee waarom precies, maar het boeide me gewoon op een of andere manier niet meer.. Plus dat ik de "progressie" systemen ook zat was, op een gegeven moment loop je zover achter op de rest dat je er maar helemaal mee stopt.. Met Star Wars Battlefront heb ik dat vreemd genoeg echter niet.. Deel 1 uit 2015 vond ik al leuk, ruim 80 uur gespeeld, maar die had helaas veel te weinig content waardoor de speeltijd beperkt bleef (en betaalde DLC).. Nu deze deel 2 veel beter is in bijna alle opzichten behalve het progressie systeem dus, vermaak ik me er prima mee en zal waarschijnlijk ruim over die 80 uur heengaan.. Nu al veel meer gespeeld dan BF1 en er komt nog genoeg nieuwe (gratis) content aan die de game "levend" zal houden.. Ondanks al het gedoe rondom het progressiesysteem totaal geen spijt van de aanschaf, waar ik dat met BF1 wel een beetje had (gelukkig geen geld uitgegeven aan premium, DLC of season pass voor die game)..aaaido schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:54:
[...]
Assisted Kills tellen niet meeVerwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 02:44:
Ik heb een gek probleempje, ik voel namelijk dat ik meer kills maak dan dat er geregistreerd worden voor de career objectives. Zo zit ik namelijk al een tijdje op de helft van de heavy objective om het 4e wapen te unlocken.. Het voelt alsof 500 kills maken met deze klasse een oneindigheid gaat duren.
"EA May Not Bring Loot Boxes Back to 'Star Wars Battlefront II'".
http://www.rollingstone.c...to-battlefront-ii-w513439
).
Yep. Ik heb nu 40 uur in de game en heb daarvan denk ik 25 - 30 uur in de heavy. Alsnog zegt ie dat ik maar ongeveer 300 kills heb gemaakt. Voor mijn gevoel zijn dat er ook een stuk meer (10 kills per uur? Dat haal ik in 1 potje alVerwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 02:44:
[ Voor 13% gewijzigd door raiders op 07-12-2017 10:54 ]
Volgens mij geldt voor guns unlocken X aantal kills met je class en voor de mods met het specifieke wapen.
Uiteindelijk haal je vaak de meeste kills met de heroes of bijvoorbeeld de wookie warrior. Als ik een specifiek wapen of mod will unlocken dan gebruik ik de battlepoints gewoon niet.
Uiteindelijk haal je vaak de meeste kills met de heroes of bijvoorbeeld de wookie warrior. Als ik een specifiek wapen of mod will unlocken dan gebruik ik de battlepoints gewoon niet.
@Inflatable Ik vind Battlefield toch elke game anders aanvoelen door de destructie en conquest, daarom denk ik dat open maps en conquest Battlefront 2 heel goed zullen doen. In Galactic Assault zijn er maar een paar wegen die je kan nemen en dat vind ik niet leuk.
Ik ben een gigantische Star Wars fan maar ik heb meer nodig dan alleen sfeer om Battlefront 2 lang te spelen.
Ik ben een gigantische Star Wars fan maar ik heb meer nodig dan alleen sfeer om Battlefront 2 lang te spelen.
Welke nick gebruikte je voor CS? Zelf ook jaren CS gespeeld. Ook op (relatief) hoog niveau een aantal jaarInflatable schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:08:
[...]
Ik ken maar weinig shooters die niet elke keer hetzelfde zijn als je ze speelt.. Battlefield, Call of Duty, het is ook allemaal steeds hetzelfde.. Is ook helemaal niet erg als de gameplay je maar bevalt, ik heb ruim 6 jaar lang heel fanatiek Counterstrike gespeeld (lang geleden in de beta en CS 1.6 tijd), elke keer weer hetzelfde doen op maps als Dust 2 etc, niks ergs aan.. Natuurlijk is Battlefront ook beperkt qua gameplay, maar daar speel je de game dan ook meer voor de Star Wars sfeer, ik in ieder geval wel.. En je hebt de afwisseling nog tussen gewoon op de grond vechten met gewone soldaten of met hero's en het vliegen in Starfighters, en dan de voertuigen op de grond.. Het is eigenlijk gewoon een Battlefield game in de Star Wars wereld..
Toendertijd waren er nog de Strikerz.net servers (gehost door een Tweaker)
Volledig mee eens. Ik heb in de afgelopen week een aantal keer weer Battlefront 2 geprobeerd. Maar ik wordt beetje simpel van het "solo" spelen daar er simpelweg géén goed squad systeem in zit. Galactic Assault speel ik sowiesow (bijna) niet. En Starfighter Assault is wel even leuk ; Maar ook niet spannend genoeg om me echt bezig te blijven houden. Maar, dat ga ik wel weer opnieuw proberen zodra er nieuwe mappen voor zijn of als het credit/progressie systeem wat updates heeft gehad om sneller mijn starcards te kunnen upgraden.BroWohsEdis schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:44:
@Inflatable Ik vind Battlefield toch elke game anders aanvoelen door de destructie en conquest, daarom denk ik dat open maps en conquest Battlefront 2 heel goed zullen doen. In Galactic Assault zijn er maar een paar wegen die je kan nemen en dat vind ik niet leuk.
Dus ja, dan ga ik weer terug naar Battlefield 1. Geeneen match voelt hetzelfde aan. Tuurlijk heb je altijd dezelfde game mechanics, maar dat heb je in ieder spel. Het is meer door inderdaad de destructie, de mogelijkheden die je hebt om te flanken, andere routes, verschillende squad opstellingen én voertuigen. Allen met eigen combinaties/aanpassings mogelijkheden.
Ik speel eigenlijk alleen maar galactic assault. Soms heroes vc villians. Tijdens bf1 wel veel blast gespeeld maar in bf2 handen vol aan GA.
Het grote pluspunt aan galactic assault is dat je met reinforcements en heroes kan spelen. Elke keer als ik Darth Maul pak dan is dat instant genieten. Verder is Han Solo ook chill met zijn gun en granade
Het grote pluspunt aan galactic assault is dat je met reinforcements en heroes kan spelen. Elke keer als ik Darth Maul pak dan is dat instant genieten. Verder is Han Solo ook chill met zijn gun en granade
[ Voor 4% gewijzigd door aaaido op 07-12-2017 16:44 ]
Korte campaign wordt iets minder kort? Wel handig om die wellicht niet te spelen voordat je de film hebt gezien.
Hoe is de prijs van de game trouwens nu al gedropt naar 35 euro...?
pricewatch: Star Wars Battlefront II, PC (Windows)
[ Voor 40% gewijzigd door raiders op 08-12-2017 08:43 ]
Microtransacties om lootboxes met echt geld te kunnen kopen bedoelen ze, de lootboxes zelf zijn er nooit uitgehaald.. Voor de rest gaat het artikel vooral over mogelijke nieuwe wetgeving die het "gokken" met lootboxes mogelijk verbiedt.. Prima, maar ik vind wel dat men moet ophouden zich alleen te richten op deze Star Wars game, richt je dan ook op andere games met hetzelfde systeem, zoals b.v. FIFA waar de ellende allemaal begonnen is met Ultimate Team spelerkaarten, die je ook kan kopen met echt geld en waarvan je ook nooit weet welke je krijgt.. Heel veel mensen doen nu net alsof Battlefront 2 hierdoor een enorm slechte game is, terwijl het dus wel de enige game is waar EA de microtransacties verwijderd heeft en er in al die andere games vrolijk mee doorgaat..raiders schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:26:
"EA May Not Bring Loot Boxes Back to 'Star Wars Battlefront II'".
Ik was [CyW]-=BigBear=- van de clan Cyber Warriors.. Eerlijk gezegd geen idee meer op welke servers we allemaal speelde, maar we speelde ook wedstrijden op o.a. Clanbase en op LANs zoals Netgamez en CPL etc.. Ik heb daarvoor ook Quake gespeeld en de eer om ooit tegen FatalIty te mogen spelen (en dik verloren)..Reefun schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:28:
[...]
Welke nick gebruikte je voor CS? Zelf ook jaren CS gespeeld. Ook op (relatief) hoog niveau een aantal jaar
Toendertijd waren er nog de Strikerz.net servers (gehost door een Tweaker)![]()
[...]
Volledig mee eens. Ik heb in de afgelopen week een aantal keer weer Battlefront 2 geprobeerd. Maar ik wordt beetje simpel van het "solo" spelen daar er simpelweg géén goed squad systeem in zit. Galactic Assault speel ik sowiesow (bijna) niet. En Starfighter Assault is wel even leuk ; Maar ook niet spannend genoeg om me echt bezig te blijven houden. Maar, dat ga ik wel weer opnieuw proberen zodra er nieuwe mappen voor zijn of als het credit/progressie systeem wat updates heeft gehad om sneller mijn starcards te kunnen upgraden.
Dus ja, dan ga ik weer terug naar Battlefield 1. Geeneen match voelt hetzelfde aan. Tuurlijk heb je altijd dezelfde game mechanics, maar dat heb je in ieder spel. Het is meer door inderdaad de destructie, de mogelijkheden die je hebt om te flanken, andere routes, verschillende squad opstellingen én voertuigen. Allen met eigen combinaties/aanpassings mogelijkheden.
Wat betreft de gameplay van Battlefront 2 en Battlefield 1, niet elke game hoeft precies hetzelfde te zijn.. Het klopt dat teamplay meestal ver te zoeken is in Battlefront 2 al kan je vooral als Officer best nog wel wat doen om je team te helpen.. Plus dat de gameplay van de verschillende classes er duidelijk is, je ook voertuigen hebt en ook nog eens de heroes.. Ik vind de game wat dat betreft "diep" genoeg om me te blijven boeien, maar dat is dus voor iedereen anders.. Ik speel ook niet zo heel vaak, dat scheelt denk ik ook.. Het is denk ik geen game die je bijna 24/7 speelt, zoals ik vroeger b.v. wel deed met games als Counterstrike..
Verwijderd
Na oneveer 50 uur in het spel ben ik tot de conclusie gekomen dat SA en HVV vele malen leuker is en beter werkt. Ik word knettergek van de 40 mans games.
Het is zit vol met cheaters! ik heb al minstends 5 cheaters in mijn live streams gehad, de laaste van gisteren had iets van 175 kills, ik kon niets doen behalven dood gaan elke paar seconden.
GA in een nutshell voor mij:
Het is een enorme cluster mess je word overal vandaag kapot geschoten en je ben vaker aan het respawnen dan wat dan ook, de hele 40 mans game mode is gemaakt om elkaar in kleinere omgevingen te bevechten hier door heb je totaal geen vrijheid en maar 2/3 flanking wegen die allemaal vol zitten met vijanden. Niet te vergeten dat veel van de maps in meerdere layers speelt, dus je word van boven, onder links en rechts beschoten...
Echt niet mijn ding, en het begint nu echt super irritant te worden voor me. Ik denk dat ik lekker blijf space vliegen e heroes vs villans blijf spelen als de main modes en afentoe een nerd rage 40 mans game pak.
Het is zit vol met cheaters! ik heb al minstends 5 cheaters in mijn live streams gehad, de laaste van gisteren had iets van 175 kills, ik kon niets doen behalven dood gaan elke paar seconden.
GA in een nutshell voor mij:
Het is een enorme cluster mess je word overal vandaag kapot geschoten en je ben vaker aan het respawnen dan wat dan ook, de hele 40 mans game mode is gemaakt om elkaar in kleinere omgevingen te bevechten hier door heb je totaal geen vrijheid en maar 2/3 flanking wegen die allemaal vol zitten met vijanden. Niet te vergeten dat veel van de maps in meerdere layers speelt, dus je word van boven, onder links en rechts beschoten...
Echt niet mijn ding, en het begint nu echt super irritant te worden voor me. Ik denk dat ik lekker blijf space vliegen e heroes vs villans blijf spelen als de main modes en afentoe een nerd rage 40 mans game pak.
Ik zat in sttInflatable schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:52:
[...]
Ik was [CyW]-=BigBear=- van de clan Cyber Warriors.. Eerlijk gezegd geen idee meer op welke servers we allemaal speelde, maar we speelde ook wedstrijden op o.a. Clanbase en op LANs zoals Netgamez en CPL etc.. Ik heb daarvoor ook Quake gespeeld en de eer om ooit tegen FatalIty te mogen spelen (en dik verloren)..
Wat betreft de gameplay van Battlefront 2 en Battlefield 1, niet elke game hoeft precies hetzelfde te zijn.. Het klopt dat teamplay meestal ver te zoeken is in Battlefront 2 al kan je vooral als Officer best nog wel wat doen om je team te helpen.. Plus dat de gameplay van de verschillende classes er duidelijk is, je ook voertuigen hebt en ook nog eens de heroes.. Ik vind de game wat dat betreft "diep" genoeg om me te blijven boeien, maar dat is dus voor iedereen anders.. Ik speel ook niet zo heel vaak, dat scheelt denk ik ook.. Het is denk ik geen game die je bijna 24/7 speelt, zoals ik vroeger b.v. wel deed met games als Counterstrike..
Wij konden voor de Eurocup tegen SK spelen met HeatoN nog.... Wat een afslachting was dat zeg
Maar was ook een echte eer om tegen hem te mogen spelen!
Ik mis echt de teamplay van Battlefield in BF2. In SA kun je bijv. ook niet goed je team zien. Ik wil graag mijn teamgenoten en met nadruk de heroships kunnen verdedigen. Als de Falcon/Boba fett etc. is het lastig om skilled piloten van je af te krijgen ; Dus dan wil ik ze helpen verdedigen. Maar zonder radar of andere communicatie mogelijkheden raak je ze snel kwijt tenzij ze heel toevallig in je squad zitten. Maar dan moet je ook niet dood gaan want dan kom je weer in een andere squad

Om nog maar te zwijgen over GA. Ik hou van chaos (Operations 64 spelers @ BF1) ; Maar dit is gewoon een ongeorganiseerde chaos. Ik heb het alleen even gespeeld om sneller te kunnen levelen.
Teamplay mis ik ook. Sinds ik Overwatch speel / heb gespeeld vind ik dat systeem veel beter. Nou is de teamplay in Overwatch ook niet altijd om over naar huis te schrijven maar het is stukken beter.
Wat daar gebeurt qua communicatie zouden ze ook kunnen implementeren binnen de squads. Maar er is geen voicechat, je wordt niet tot nauwelijks beloont voor teamplay, er is geen duidelijke tutorial en er is een slecht squad system.
Is iemand er trouwens van op de hoogte wat die grote, gele X1 is die in beeld staat? Je krijgt een battle point multiplier wanneer je met je squad samenspeelt en de objective speelt. Wanneer je dood gaat wordt die weer gereset.
Het probleem is alleen dat niemand weet dat die feature bestaat, omdat de game dat niet uitlegt en ik het toevallig in een video zag van een Youtuber die contact heeft met de developers...
Wat daar gebeurt qua communicatie zouden ze ook kunnen implementeren binnen de squads. Maar er is geen voicechat, je wordt niet tot nauwelijks beloont voor teamplay, er is geen duidelijke tutorial en er is een slecht squad system.
Is iemand er trouwens van op de hoogte wat die grote, gele X1 is die in beeld staat? Je krijgt een battle point multiplier wanneer je met je squad samenspeelt en de objective speelt. Wanneer je dood gaat wordt die weer gereset.
Het probleem is alleen dat niemand weet dat die feature bestaat, omdat de game dat niet uitlegt en ik het toevallig in een video zag van een Youtuber die contact heeft met de developers...
[ Voor 3% gewijzigd door raiders op 08-12-2017 17:25 ]
Ja die ken ik ook nog, was de wereld top toen.. Kansloos om tegen te spelen..Reefun schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:00:
[...]
Wij konden voor de Eurocup tegen SK spelen met HeatoN nog.... Wat een afslachting was dat zeg![]()
![]()
Maar was ook een echte eer om tegen hem te mogen spelen!
Wat betreft de teamplay etc in Battlefront 2, ik denk dat dat in de loop der tijd wel iets zal verbeteren naarmate meer mensen doorkrijgen wat ze moeten doen voor de objectives etc en ook de maps beter leren kennen..
Waarschijnlijk heeft dit te maken met kerst en dat de nieuwe film uitkomt komende week. Met een prijs verlaging zullen veel mensen na de film toch opzoek gaan naar een star wars game.[b][message=53504529,noline]
Anyway, ik was hem eerst niet van plan om hem te kopen. Maar voor 35 euro lijkt het me wel een leuk spel. ondanks de slechte progressie, en dat het EA is.
Beetje afgeraffeld einde van de SP... Hoorde dat er met dlc uitbreiding komt voor de sp en dan is het wel weer te begrijpen maar toch...
Moet wel zeggen, hoe langer ik de game speel hoe meer ik tot de conclusie kom dat ik alleen Starfighter Assault echt leuk vindt.. Rest is me te chaotisch en teveel onbalans in de maps volgens mij..
In battlefield 1 speel ik vrijwel alleen de operations maps (helaas is de 40 man versie er niet meer), in feite is galatic assault de operations versie van battlefield 1.Inflatable schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:39:
Moet wel zeggen, hoe langer ik de game speel hoe meer ik tot de conclusie kom dat ik alleen Starfighter Assault echt leuk vindt.. Rest is me te chaotisch en teveel onbalans in de maps volgens mij..
Het grote verschil is dat ik het merendeel van de battlefronts map niet leuk vind, het komt steeds neer op 1 grote clusterfuck, waarbij je handgranaten gaat overgooien. Dieptepunten zijn de laatste fase van naboo(de throneroom), kamino de eerste en laatste checkpoint, waarbij maar 2 gangen zijn naar de objective.
Ligt dus niet alleen aan mij.. Hopelijk kan en zal DICE dat soort zaken nog gaan aanpakken.. Tot die tijd vermaak ik me wel hoofdzakelijk met Starfighter Assault.. De andere gamemodes speel ik alleen als de mensen waarmee ik samenspeel die perse willen spelen, er zijn er ook weer die Starfighter Assault niet zo boeiend vinden.. Iedereen z’n ding zeg maar..Borentos schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:47:
[...]
In battlefield 1 speel ik vrijwel alleen de operations maps (helaas is de 40 man versie er niet meer), in feite is galatic assault de operations versie van battlefield 1.
Het grote verschil is dat ik het merendeel van de battlefronts map niet leuk vind, het komt steeds neer op 1 grote clusterfuck, waarbij je handgranaten gaat overgooien. Dieptepunten zijn de laatste fase van naboo(de throneroom), kamino de eerste en laatste checkpoint, waarbij maar 2 gangen zijn naar de objective.
Dit dus. Ik had gehoopt op een goede "operations achtige" game modus @ Battlefront 2 maar helaas. Te weinig aantal spelers, te chaotische 'killzones/clusterfucks' en simpelweg géén teamplay at. all.Borentos schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:47:
[...]
In battlefield 1 speel ik vrijwel alleen de operations maps (helaas is de 40 man versie er niet meer), in feite is galatic assault de operations versie van battlefield 1.
Dus voor nu hou ik het ook op af en toe een potje Starfighter Assault en wellicht wat meer als er nieuwe mappen zijn. Maar voor de rest van de tijd gaat bij mij Battlefield 1 weer aan
Vandaag word het Last Jedi seizoen gestart met 2 nieuwe heroes en nieuwe mappen.
Iemand al kans gehad om te spelen?
Zit nu al een tijdje in een lobby te wachten met een paar anderen op genoeg spelers voor mijn 1e potje GA op Crait.. Helaas nog niet zoveel mensen online (die de update al hebben) kennelijk (PC versie)..pvb101 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:45:
Vandaag word het Last Jedi seizoen gestart met 2 nieuwe heroes en nieuwe mappen.

[ Voor 7% gewijzigd door Inflatable op 13-12-2017 12:34 ]
Hebben ze alleen DLC toegevoegd of ook gelijk fixes?
Patch notes:s0kkie schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:48:
Hebben ze alleen DLC toegevoegd of ook gelijk fixes?
https://battlefront-forum...i-release-notes-patch-1-0
Endor is weer veiligFixed an issue where Heroes could be instantly defeated if being run over by a Speeder
En Kasshyyyk is hopelijk ook weer veilig...Several stability and performance improvements
[ Voor 11% gewijzigd door raiders op 13-12-2017 13:02 ]
Er zijn ook fixes toegevoegd.
Een aantal balance fixes mbt heroes. Ook zijn de 2de en 3de star card slots al gelijk unlocked.
Een aantal balance fixes mbt heroes. Ook zijn de 2de en 3de star card slots al gelijk unlocked.
Die nieuwe map is wel tof. Lekker snipers afslachten als assault door de linies te flanken
Hhhm. Vanavond maar weer eens Starfighter Assault aan slingeren. Maar goed. Gezien het feit dat er nog steeds geen server browser in zit zal ik waarschijnlijk toch weer op een oude map terecht komen

Dat is gezien het relatief lage aantal spelers online (op PC) waarschijnlijk maar beter ook..Reefun schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:07:
Gezien het feit dat er nog steeds geen server browser in zit..
Ik log in en krijg ook ineens 5 crates. 4 voor elke class, en de first order crate. Zaten op zich prima cards in de First Order crate (epic cooldown card voor de jump trooper).
Je kunt nu blijkbaar ook een optie bij sounds aanzetten waarmee de music de hele tijd blijft spelen. Dus de hele tijd John Williams door je headset
Ook wel fijn dath Phasma en Finn gratis zijn. Ik had 30.000 credits gespaard waarvan ik nu allemaal crates heb gekocht. Ik heb nu 1.245 crafting part. Dus direct Finn en Phasma helemaal upgraden
Je kunt nu blijkbaar ook een optie bij sounds aanzetten waarmee de music de hele tijd blijft spelen. Dus de hele tijd John Williams door je headset
Ook wel fijn dath Phasma en Finn gratis zijn. Ik had 30.000 credits gespaard waarvan ik nu allemaal crates heb gekocht. Ik heb nu 1.245 crafting part. Dus direct Finn en Phasma helemaal upgraden
Hoeveel spelers zijn er dan op de PC? En komt dat uit officiële / betrouwbare bronnen of een of andere website die dat beweert?Inflatable schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:47:
[...]
Dat is gezien het relatief lage aantal spelers online (op PC) waarschijnlijk maar beter ook..
[ Voor 14% gewijzigd door raiders op 13-12-2017 20:19 ]
Is ook meer een aanname omdat er geen officiele cijfers bekend zijn op dit moment.. Als je alle berichten echter mag geloven dat Battlefront 2 veel minder is verkocht etc dan de versie uit 2015 en dat die al vrij weinig actieve spelers online had op PC (daar zijn wel stats van te vinden), dan is het niet zo vreemd denk ik om aan te nemen dat het nu in deel 2 niet veel beter zal zijn..raiders schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:58:
[...]
Hoeveel spelers zijn er dan op de PC? En komt dat uit officiële / betrouwbare bronnen of een of andere website die dat beweert?
Maar misschien heb ik het wel verkeerd (ik hoop het), deze game is namelijk een stuk beter en leuker met bovendien veel meer content dan die uit 2015, dus misschien zijn daarom juist wel meer mensen actief nu in de online.. Maar zolang er geen officiele cijfers bekend zijn blijft het gissen..
Op zich niet zo vreemd voor een titel dat gericht is op egocentrische multiplayer gameplay.Inflatable schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:57:
[...]
Is ook meer een aanname omdat er geen officiele cijfers bekend zijn op dit moment.. Als je alle berichten echter mag geloven dat Battlefront 2 veel minder is verkocht etc dan de versie uit 2015 en dat die al vrij weinig actieve spelers online had op PC (daar zijn wel stats van te vinden), dan is het niet zo vreemd denk ik om aan te nemen dat het nu in deel 2 niet veel beter zal zijn..
Maar misschien heb ik het wel verkeerd (ik hoop het), deze game is namelijk een stuk beter en leuker met bovendien veel meer content dan die uit 2015, dus misschien zijn daarom juist wel meer mensen actief nu in de online.. Maar zolang er geen officiele cijfers bekend zijn blijft het gissen..
Waardige teamplay titels houden het veel langer vol maar dat past niet in het verdienmodel van EA.
Grote gele X1 zit een metertje naast welke je op kan vullen om op X2 te komen wat dus dubbel battlepoints oplevert. Blijf dicht bij je squad mates om deze sneller op te vullen ik gebruik vaak scan dart zodat squad mates vijanden kunnen killen die ik daardoor zichtbaar maak.