Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 12:54
MaXeRs schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:37:
[...]

Op zich niet zo vreemd voor een titel dat gericht is op egocentrische multiplayer gameplay.
Waardige teamplay titels houden het veel langer vol maar dat past niet in het verdienmodel van EA.
Dat heeft er denk ik vrij weinig tot niks mee te maken, want super egocentrische multiplayer shooters zoals CoD etc verkopen ook nog steeds miljoenen en zijn zeer populair online..

Vind ik trouwens wel apart, dat CoD WWII weer volledig geacepteerd wordt, miljoenen verkoopt, terwijl het ook (alleen cosmetisch, maar toch) lootboxes met microtransacties en ook nog steeds betaalde community splitting DLC bevat waardoor je weer 100+ euro kwijt bent als je alle content wilt kunnen (blijven) spelen.. Met Star Wars Battlefront 2 heb je nu voor 60 euro gewoon een volledige game met alle content incl alle DLC’s.. Op de PC zelfs al voor slechts 35 euro nu, super koopje..

[ Voor 3% gewijzigd door Inflatable op 13-12-2017 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:39
Inflatable schreef op woensdag 13 december 2017 @ 23:14:
[...]

Dat heeft er denk ik vrij weinig tot niks mee te maken, want super egocentrische multiplayer shooters zoals CoD etc verkopen ook nog steeds miljoenen en zijn zeer populair online..
Je steekt nu echt je kop in het zand en nog een verkoop praatje na de ongefundeerde uitspraak. :?

We hebben het nu over battlefront maar neemt niet weg dat ook cod een verpest systeem bezit.
Het aantal spelers wat terug loopt na de eerste
maanden zegt genoeg en nadat de prijs is gezakt omdat het volgende deel alweer zijn lelijke kop opsteekt is voer voor hackers die het prachtig vinden om de titel verder de nek om te draaien tegen een zacht prijsje.

Verder laat zien dat het verziekte kaart systeem spelers laat roeleren met belachelijke hoge scores die de meeste spelers de moed in de schoenen laat zakken.
Een ziek systeem voor de egocentrische gamer maakt teamplay niet onmogelijk maar lastig en frustrerend in een random opgestart potje.
Allemaal vooropgezet door de uitgever.
Mod support is er niet voor niks uitgesloopt jaren geleden voor beide titels.

[ Voor 5% gewijzigd door MaXeRs op 14-12-2017 07:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
om het huilie huilie EA bash maar even te ontwijken (Nee.. je maakt echt geen indruk meer).

Gister de DLC campaign gespeeld, en wat was het weer heerlijk. Einde was wel wat.. kort maar ik neem aan dat het aansluit op The Last Jedi

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Inflatable schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:47:
[...]

Dat is gezien het relatief lage aantal spelers online (op PC) waarschijnlijk maar beter ook..
Het is alleen 'beter' voor EA zodat mensen niet de daadwerkelijke huidige playerbase kan bekijken. Voor de rest is het gewoon rete irritant dat je niet specifiek op map kan zoeken. Zo wou ik gisteravond potje SA spelen, maar uiteraard kwam ik weer op Fondor terecht. Direct uitgezet en Battlefield 1 maar aangeslingert :)
corset schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:05:
om het huilie huilie EA bash maar even te ontwijken (Nee.. je maakt echt geen indruk meer).

Gister de DLC campaign gespeeld, en wat was het weer heerlijk. Einde was wel wat.. kort maar ik neem aan dat het aansluit op The Last Jedi
Oh ja, Er zijn nieuwe campaign missies erbij gekomen. Nu vond ik de 'originele campaign' al niet de moeite waard. Maar ja, gezien ik toch binnenkort The Last Jedi ga kijken in de bios wellicht wel de moeite waard om alsnog de nieuwe campaign missies te spelen d:)b

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-09 15:55
Gisteren The Last Jedi gezien en nu begint het toch wel weer te kriebelen. Hoe is de playerbase op de PS4? Dat hele loot gezever kan me niet zoveel boeien, wil gewoon af en toe een potje spelen.

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:35
corset schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:05:
Einde was wel wat.. kort maar ik neem aan dat het aansluit op The Last Jedi
Last Jedi spoiler in dit topic tussen [Spoiler] tags?

Ik heb de film nog niet gezien maar ik vermoed dat:
spoiler:
De destroyer waarvan ze de plannen hebben gestolen de nieuwe Destroyer is van Snoke. De battle daaromheen zat ook in de Last Jedi trailer.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• Inflatable
Reefun schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:44:
[...]

Het is alleen 'beter' voor EA zodat mensen niet de daadwerkelijke huidige playerbase kan bekijken.
Het is ook beter voor jou als speler in de zin van dat je nu nog voor alle maps en gamemodes sessies kan vinden.. Als je mensen zelf laten kiezen worden op een gegeven moment alleen nog de maps gespeeld die de meerderheid wil en zul je voor de andere maps amper tot geen sessies meer kunnen vinden.. Wordt het een beetje zoals Counterstrike vroeger waar de massa de hele dag alleen maar maps als Dust2 aan het spelen was.. Dat is niet erg zolang de community maar groot genoeg is dat er voor de andere maps ook nog genoeg spelers te vinden zijn, dat is in Battlefront 2 waarschijnlijk niet zo.. Nadeel is echter nu wel dat er inderdaad ook weer mensen afhaken omdat ze niet hun favoriete map(s) kunnen spelen wanneer ze willen.. Misschien hadden ze een systeem moeten bedenken waar mensen wel de start-map kunnen kiezen maar dat de server voor de rest gewoon een volledige map-cycle draait, maar dan ga je ook weer mensen krijgen die nadat die start-map is afgelopen weggaan om weer een andere sessie te joinen met dezelfde start-map.. Welk systeem je ook kiest er zijn altijd voor en nadelen.. Ik vind het zelf wel best zo, het is nu altijd een verrassing welke map je krijgt en iedereen speelt alles i.p.v. dat slechts een paar dezelfde maps de hele dag door de massa gespeeld worden.. Dat gaat ook saai worden imho..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Wat mij betreft moeten ze gewoon een mapvote gaan doen. Aan het einde kan er gestemd worden op een map. Wanneer de map gekozen wordt kan hij niet opnieuw gekozen worden totdat de hele cycle klaar is.

Zoiets heeft Battlefield 1 volgens mij ook en dat bevalt prima.

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

TDB

kwdtje schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:51:
Gisteren The Last Jedi gezien en nu begint het toch wel weer te kriebelen. Hoe is de playerbase op de PS4? Dat hele loot gezever kan me niet zoveel boeien, wil gewoon af en toe een potje spelen.
Playerbase op PS4 is prima, ik heb nooit gewacht om mee te kunnen doen aan een spel.

PSN: TDBtje

• Inflatable
raiders schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:24:
Wat mij betreft moeten ze gewoon een mapvote gaan doen. Aan het einde kan er gestemd worden op een map. Wanneer de map gekozen wordt kan hij niet opnieuw gekozen worden totdat de hele cycle klaar is.

Zoiets heeft Battlefield 1 volgens mij ook en dat bevalt prima.
Dat lijkt mij ook het beste ja..

• Inflatable
Voor wat de game nu kost zou ik hem gewoon halen, zeker als je Star Wars fan bent.. Playerbase op de PS4 zal prima zijn, stuk groter dan op de PC sowieso..

Dat alle DLC niks extra kost vind ik een enorm positief punt aan deze game.. Voor de aanschafprijs van de game ben je nu gewoon klaar en de online community blijft ook bij elkaar.. Het is nu een koopje imho..

[ Voor 53% gewijzigd door Inflatable op 14-12-2017 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:19
Er zijn op de PS4 voldoende spelers, gemiddelde wachttijd is meestal zo rond de 20 seconden voordat je in een potje zit als je begint.

Dat loot gezever is veel over gezegd, je zult hier toch wel je enigzins in moeten verdiepen, zelfs als het je niet interesseert omdat het wel je speelervaring beinvloed.

Het goede nieuws is dat sinds de update van gisteren er een groot probleem is weggehaald wat betreft de loot opzet. voor de 4 trooper classes zijn alle drie de kaart slots vanaf nu vrij gegeven. Bovendien krijgt iedereen als bonus een aantal kaarten per class om direct in te zetten. Ook al zijn dit de lichtste kaarten het maakt in ieder geval dat je een build hebt waarmee het enigzins gelijk getrokken wordt.

Daarna is het eenvoudig, zorg dat je crafting punten krijgt (je hebt er in het begin 120 nodig) om voor je favoriete class je drie favoriete grijze star cards te kopen. Het is te hopen dat dat andere zijn dan degene die je nu kado krijgt, want het aantal kaarten in een class plus de kleur bepaald je star card level. De progressie is gekoppeld aan je star card level. Maar in de praktijk zijn de drie grijze kaarten voor je favoriete build voldoende om niet helemaal aan flarden geschoten te worden.

De berichten dat je star cards niet uitmaakt zijn echt niet waar in de praktijk, dit geldt alleen voor de mensen die zo verschrikkelijk goed zijn dat ze in elke shooter wel een top drie halen terwijl ze ondertussen gewoon door internetten op hun telefoon. Voor de overige 34 man die er meedoen in een potje is de kaart setup wel degelijk van belang. Maar daar kom je dan nog wel achter :)

Dus samenvattend:
Sinds gisteren zijn de grootste bezwaren met betrekking tot het loot star card systeem opgeheven, op deze manier kan iedereen redelijk eenvoudig een favoriete build voor de troopers maken om in ieder geval mee te komen. Van grijs (normal) naar paars (epic) kaarten is er wel een verschil, maar die is niet zo groot dat het compleet onspeelbaar is bij een evenwichtige drie card build (wel als je er maar 1 gebruikt). Dus op zich is de game kwa balancering nu goed te doen.

De credits verdiensten zijn sinds de vorige update al behoorlijk aangepakt, de 1500 cap per dag voor arcade en de positie afhankelijke credit verdiensten voelen redelijk aan en maken het dat je elke dag wel 1 of 2 crates kan aanschaffen en zo je craft punten kan aanvullen (hero kisten zijn het voordeligst hiervoor).

Wat nu nog openstaat naar mijn mening is:
- het upgraden van kaarten moet niet meer gekoppeld moet zijn aan het star card level (want dit wordt weer bepaald door het aantal kaarten en de kleur van je kaarten wat een behoorlijk grind is, wat ik voor zou kunnen rekenen maar daar wordt niemand gelukkig van :D).
- crafting punten verdienen zou wel wat sneller mogen gaan en bij duplicate cards dit omzetten in crafting punten in plaats van credits
- voor heroes en de star fighters ook alle drie slots standaard vrijgeven.

Maar op zich zijn dit nog kleine wensen en zou ik iedereen die geinteresseerd is in battlefront 2 maar het niet wilde kopen vanwege het loot systeem willen aanraden om toch de gok maar te wagen, het is nu prima te doen namelijk. (zeker met de kerst deal die nu actief is in de store).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
robinez schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:26:
[...]

De berichten dat je star cards niet uitmaakt zijn echt niet waar in de praktijk, dit geldt alleen voor de mensen die zo verschrikkelijk goed zijn dat ze in elke shooter wel een top drie halen terwijl ze ondertussen gewoon door internetten op hun telefoon. Voor de overige 34 man die er meedoen in een potje is de kaart setup wel degelijk van belang. Maar daar kom je dan nog wel achter :)
Ja, en het vervelende is dat dat soort zeer skilled spelers meestal ook als 1e alle beste kaarten hebben en bijna elk potje als 1e bij de hero's zijn zodat ze de rest nog harder kunnen domineren dan ze als deden zonder al die extra powerboosts.. Games met dit soort progressie systemen zijn daardoor ook altijd enorm unbalanced en frusterend om te spelen voor 90+% van de spelers die niet zo goed zijn.. Ergste van zulke "beloningen" in multiplayer shooters met zogenaamde progressie vond ik nog wel de 'killstreak' abilities die ze destijds in CoD's multiplayer stopte.. Toen ben ik ook maar met die game gestopt, kon er echt niet meer tegen..

In Battlefront 2 is ook nog steeds hele erge onbalans wat dat betreft, maar op een of andere manier erger ik me er een stuk minder aan.. Het boeit me gewoon weinig of ik win of verlies in deze game ook al probeer ik wel altijd voor de objectives te gaan etc.. Ik speel het toch echt hoofdzakelijk voor de Star Wars sfeer, niet voor het competitie gevoel.. Ook het feit dat je stats niet bijgehouden worden helpt een boel om je niet teveel te ergeren als je constant kansloos afgeslacht wordt door zeer skilled spelers met veel sterkere hero's etc..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Inflatable schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:23:
[...]
In Battlefront 2 is ook nog steeds hele erge onbalans wat dat betreft, maar op een of andere manier erger ik me er een stuk minder aan.. Het boeit me gewoon weinig of ik win of verlies in deze game ook al probeer ik wel altijd voor de objectives te gaan etc.. Ik speel het toch echt hoofdzakelijk voor de Star Wars sfeer, niet voor het competitie gevoel.. Ook het feit dat je stats niet bijgehouden worden helpt een boel om je niet teveel te ergeren als je constant kansloos afgeslacht wordt door zeer skilled spelers met veel sterkere hero's etc..
zolang het niet frustrerend wordt kan het mij ook niet veel schelen, maar nu met die update van gisteren zijn de troopers waar je voornamelijk mee speelt veel meer in balans dan daarvoor, als je drie card build goed is dan kun je echt goed meekomen nu ongeacht de tegenstander.

Het wordt inderdaad een ander verhaal zodra de heroes mee gaan doen, stel je komt boba fett tegen met drie paarse kaarten, dan moet je die maar zoveel mogelijk zien te ontwijken want dat heeft echt geen enkele zin, of de wookie warrior met een paarse kaart voor zijn health, kun je ook net zo goed gaan ontwijken.

Maar goed, voor 90 procent met wat strategisch ontwijk gedrag kun je heel goed meedoen en het helpt inderdaad dat deaths niet zichtbaar zijn in de scoreboards, in ieder geval kwa motivatie als objective speler :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
robinez schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:44:
[...]

zolang het niet frustrerend wordt kan het mij ook niet veel schelen, maar nu met die update van gisteren zijn de troopers waar je voornamelijk mee speelt veel meer in balans dan daarvoor, als je drie card build goed is dan kun je echt goed meekomen nu ongeacht de tegenstander.
Dat ze de balance van troopers verbetert hebben is mooi.. Meekomen kon ik echter daarvoor ook al.. Het belangrijkste is de juiste abilities via star cards op je classes te hebben en daar heb je maar 40 crafting parts per kaart voor nodig.. De kaarten verder updaten is leuk om die abilities iets te buffen maar niet nodig voor de abilities zelf.. Ik besteed dan ook niet teveel crafting parts aan het upgraden van kaarten, tenzij het echt een must-have ability is (zoals 20% langer kunnen schieten met een Starfighter)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:24
Ik heb tot nu toe nog geen crafting parts gebruikt. Ik zit eigenlijk te wachten op een goede starcard uit een kistje die ik dan ga upgraden. Ik kan opzich goed meekomen, behalve met de sniper class. Voor the challenge om met elke class 50 kills te halen was dat met de sniper een groot drama.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
vinom schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:41:
Ik heb tot nu toe nog geen crafting parts gebruikt. Ik zit eigenlijk te wachten op een goede starcard uit een kistje die ik dan ga upgraden. Ik kan opzich goed meekomen, behalve met de sniper class. Voor the challenge om met elke class 50 kills te halen was dat met de sniper een groot drama.
Ik zou niet wachten op betere starcards uit lootboxes, ik kan me herinneren toen je nog starcards kon kopen, dat de website IGN of Gamespot voor 100 dollar aan lootboxes had gekocht. De droprate voor blauwe starcards was 1.5%. Het kan zijn dat dit ondertussen is veranderd, maar de kans dat je een blauwe starcard krijgt voor de class die je wilt en ook nog de juiste ability is klein.

Check gewoon welke ability je wilt en craft een witte starcard, hoger is leuker maar voor de troopers is het merendeels een kortere cooldown van je ability.

Guns zijn veel belangrijker dan die starcards, alle basic guns vond ik zelf compleet ruk. De tweede sniper gun met mods is een prima wapen. Voor de assault moet je even doorgrinden naar de CR2 (3e wapen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
In Star Wars spreek je niet over guns maar over blasters.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-09 15:55
Hij is nu maar 35 euro in de playstation store, gelijk gekocht :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Na het unlocken/kopen van alle Heroes kan je dan alle credits uitgeven aan lootcrates of heb je de credits ook nog voor iets anders nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:49

Grudgie

PSN: Grudgie7

Nu de prijs zo laag is zit ik toch te denken om het spel te gaan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
Ike. schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:29:
Na het unlocken/kopen van alle Heroes kan je dan alle credits uitgeven aan lootcrates of heb je de credits ook nog voor iets anders nodig?
Denk het wel, zou niet weten wat je anders met je credits moet op dit moment.. Zelfde geldt voor de crystals die je met bepaalde challenges unlocked..

Als je je erin verdiept gaat de hele progressie op een gegeven moment eigenlijk alleen nog maar om het krijgen van meer crafting parts uit de crates.. Op een gegeven moment heb je namelijk alle Star Cards die je wil unlocked door ze te krijgen uit lootcrates of zelf te maken met crating parts en gaat het eigenlijk alleen nog maar om het upgraden van die Star Cards met nog meer crafting parts.. De kans dat je een betere versie uit een lootcrate krijgt is super klein, dus daar zou ik niet op wachten..

Enige voorbehoud zou kunnen zijn als EA en DICE besluiten het hele progressie systeem om te gooien zodat je ook iets anders kan doen met credits.. Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk want daarvoor zouden ze bijna de hele game om moeten gooien en dat gaan mogelijk een hoop mensen die nu al ver zijn in het huidige systeem niet leuk vinden.. Ik denk dus dat het gewoon blijft zoals het nu is, met misschien wat toevoegingen met cosmetische zaken zoals skins etc.. En mogelijk dat toekomstige nieuwe hero's met credits unlocked moeten worden, maar als dat ver genoeg van te voren bekend is kan je daar wel weer credits voor gaan sparen.. De 1e 2 nieuwe DLC Hero's Finn en Captain Phasma zijn in ieder geval al gratis unlocked voor iedereen die tijdens season 1 inlogt..

[ Voor 10% gewijzigd door Inflatable op 16-12-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tijdens de beta en volgens mij ook na release zat er team shuffle na elke map switch.
Nu zijn sommige lobby's ronde na ronde ongebalanceerd omdat er een paar goede spelers in 1 team zitten en het andere team leegloopt.

Raar dat team shuffle weg is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Toch ook maar aangeschaft voor €35. Voor zo'n prijs kan je dit spel niet laten liggen.

Ziet er echt wel heel erg mooi uit. Net even de campaign gedaan, nog niet heel erg ver. Maar speelt tot nu toe best wel lekker. Binnenkort maar eens met MP beginnen, kijken hoe dat is.

Maar tot nu toe vermaak ik me wel met dit spelletje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 11:22

iew

What the...?!

Grudgie schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:58:
Toch ook maar aangeschaft voor €35. Voor zo'n prijs kan je dit spel niet laten liggen.

Ziet er echt wel heel erg mooi uit. Net even de campaign gedaan, nog niet heel erg ver. Maar speelt tot nu toe best wel lekker. Binnenkort maar eens met MP beginnen, kijken hoe dat is.

Maar tot nu toe vermaak ik me wel met dit spelletje. :)
Was dit een dag aanbieding of zo ? ik zie nog steeds de €69,99 prijs in de ps4 store... ?

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

iew schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:49:
[...]

Was dit een dag aanbieding of zo ? ik zie nog steeds de €69,99 prijs in de ps4 store... ?
Ja denk het wel. Dag aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 11:22

iew

What the...?!

Grudgie schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:05:
[...]

Ja denk het wel. Dag aanbieding.
Thanks, nou ja jammer dan, de hoofdprijs ga ik er echt niet voor betalen, misschien maar goed ook twijfelde toch nog steeds. (zelfs voor die €35)

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
pricewatch: Star Wars Battlefront II, PlayStation 4

Het is geen 35 euro, maar ook zeker geen 70 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 20:58
amazon.de heeft 'm voor 44 euro...met kortingscode "ideal" 5 euro korting extra voor een totaal van 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
pricewatch: Star Wars Battlefront II, PC (Windows)

PC versie slechts 35 euro, ook retail..

Koopje.. Ik heb er nog het volle pond voor betaald via pre-order, maar het is ook niet normaal dat een AAA game zo kort na launch al in de aanbieding gaat.. Maakt me verder niet uit, ik vind de game leuk en heb er nu al bijna 80 uur inzitten, de game heeft z'n geld wel al opgebracht aan speeltijd, zelfs voor de normale prijs..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
Weer even over de game zelf. ik vind de nieuwe Crait map steeds leuker worden.. De gameplay is zo uniek op die map met een mix van snipen en CQB in de tunnels en later in de basis/grot en de voertuigen zoals de Ski Speeders die rookgordijnen opwerpen etc.. Hij is ook redelijk goed gebalanceerd volgens mij want ik heb al diverse keren gewonnen en verloren met zowel de Rebels als The First Order.. De nieuwe Starfighter map D'QAR is ook uniek met de zwaartekracht modules bij de objectives..

Hopelijk krijgen we nog meer van dit soort onderscheidende DLC content met nieuwe gameplay elementen.. Goed bezig DICE d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Ik ben wel blij dat DICE in ieder geval het beste er van probeert te maken met ook challenges en events.

In januari gaat het Last Jedi seizoen verder (of een nieuwe maar dat kan ik me niet helemaal voorstellen).

Het volgende seizoen is denk ik Clone Wars met Kenobi en Grievous. Grievous zit al op meerdere plekken in de files. En ze willen alle era's geleik behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:34
Zit toch te kijken om de game te kopen, maar twijfel tussen de Xbox of pc versie.
Denk aan de pc, maar is de match making daar een beetje oke of toch voor de Xbox gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Woolfy681 schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:25:
Zit toch te kijken om de game te kopen, maar twijfel tussen de Xbox of pc versie.
Denk aan de pc, maar is de match making daar een beetje oke of toch voor de Xbox gaan ?
Dat ligt eraan, ik zou voor het device gaan dat jou de beste gameplay en graphics kan leveren. Zelf van PC naar console overgestapt, dus dan is de keuze makkelijker.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 21:26
Console heeft wel een grotere player base als pc volgens mij. Circa paar seconden zoeken voor een match op console en hoor op pc vaak langer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
aaaido schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:44:
Console heeft wel een grotere player base als pc volgens mij. Circa paar seconden zoeken voor een match op console en hoor op pc vaak langer..
Vaak bijna instant op PC in de avonduren en weekenden (wanneer ik speel). Eigenlijk hoef ik nooit lang te wachten (tenzij zo nu en dan 20 seconde al te lang is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
ik heb ook instant op PC, totaal geen last van wacht tijden eigenlijk.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Dan neem ik mijn opmerking volledig terug en zou ik het laten afhangen wat fijner speelt en beetje graphics (pc lijkt mij wel beter) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier niet, vaak minuten wachten op een game op de PC, helemaal erg met iedere 2e game.

Zodra ik een match gejoined is die halverwegen of al afgelopen is dan duurt het veel langer om de volgende match gevuld te krijgen met name SA en HVV hebben daar last van. best irritant.

Ik heb ook vaker dat ik half gevulde servers terecht kom waarvan de match al besloten is voordat de andere team aangevuld is want dat duurt veelste lang.

Best gaar, tenzame met de unbalance van mensen die AT STs gebruiken die pakken echt enorme kill streaks om vervolgens iedereen constant te killen met hero`s.... dan zie je gewoon scores die helemaal uit verband zijn getroken VS de rest op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Denk dat de playerbase op welk platform dan ook beetje "ondermaats" is door al de controversie rondom deze game.

Eigenlijk wel jammer daar het spel zelf ansich wel ok is. Maar goed, heb geen recht op spreken meer eigenlijk daar ik SW BF2 al een paar weken niet heb aangeraakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

is er eigenlijk ergens te zien wat de tussenstand is van "the last jedi" challenge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:19
Is er ergens te vinden met welke troopers je nog een aantal kills moet maken (50 kills per trooper) voor 1 van de last jedi challenges?

Xbox: Virgo Mossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
VirgoMossel schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:24:
Is er ergens te vinden met welke troopers je nog een aantal kills moet maken (50 kills per trooper) voor 1 van de last jedi challenges?
TDB schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:06:
is er eigenlijk ergens te zien wat de tussenstand is van "the last jedi" challenge?
Voor beiden : Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Inflatable schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:09:
Weer even over de game zelf. ik vind de nieuwe Crait map steeds leuker worden.. De gameplay is zo uniek op die map met een mix van snipen en CQB in de tunnels en later in de basis/grot en de voertuigen zoals de Ski Speeders die rookgordijnen opwerpen etc.. Hij is ook redelijk goed gebalanceerd volgens mij want ik heb al diverse keren gewonnen en verloren met zowel de Rebels als The First Order..
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn eerste indruk niet bepaald positief was toen ik de nieuwe Crait map speelde, met name door het eerste stuk met die 1 miljard snipers. Maar dit weekend heb ik the last jedi in de bioscoop gezien en mijn mening is daarna 100 procent omgedraaid. Een enorme prestatie om dit zo goed te vertalen in de game. Die ski speeders en de bestorming plus de gameplay daarna binnen vind ik echt echt heel erg goed gedaan. Nu is het 1 van mijn favoriete maps geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
robinez schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:27:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn eerste indruk niet bepaald positief was toen ik de nieuwe Crait map speelde, met name door het eerste stuk met die 1 miljard snipers. Maar dit weekend heb ik the last jedi in de bioscoop gezien en mijn mening is daarna 100 procent omgedraaid. Een enorme prestatie om dit zo goed te vertalen in de game. Die ski speeders en de bestorming plus de gameplay daarna binnen vind ik echt echt heel erg goed gedaan. Nu is het 1 van mijn favoriete maps geworden.
Dat was ook mijn eerste indruk, een soort sniperfest, totdat ik erachter kwam dat er een heel ondergronds tunnelsysteem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 10:10
Mooiste is nog wel de rookgordijnen die je veroorzaakt met de ski speeder. Wel lichtelijk frustrerend onoverzichtelijk soms, maar het is even wat anders. Mooi gemaakt die map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
robinez schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:27:
[...]

Dat was ook mijn ervaring toen ik het Crait gedeelte in de film zag.. Dat hebben ze echt goed nagemaakt in de game.. :P

Een van de belangrijkste redenen waarom ik de game blijf spelen.. De 100% authentieke Star Wars sfeer, het is allemaal net als in de films.. Graphics en geluid etc, het is allemaal top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Nee, maar je kan wel zien hoeveel kills je al hebt per class door te kijken naar de 'get XXX kills' milestones.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
Nee, helaas niet.. Je moet elke trooper klasse even apart proberen per match en daarna kijken of de kills nog oplopen in die challenge.. Zo niet dan zit je met die klasse al aan de 50 kills en kan je de volgende proberen.. Zo heb ik het gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
/edit

[ Voor 98% gewijzigd door Ike. op 19-12-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:24
Eindelijk de NT242 vrijgespeeld (500 kill sniper reward).
Het was het heeeeeelemaal waard kan ik jullie zeggen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 23:47
Inflatable schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:19:
[...]

Dat was ook mijn ervaring toen ik het Crait gedeelte in de film zag.. Dat hebben ze echt goed nagemaakt in de game.. :P

Een van de belangrijkste redenen waarom ik de game blijf spelen.. De 100% authentieke Star Wars sfeer, het is allemaal net als in de films.. Graphics en geluid etc, het is allemaal top!
Film was prima, maar er zaten ook wel wat mindere kanten aan. Maar goed, dat is een andere discussie :+

• Inflatable
PepieNL schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:16:
Eindelijk de NT242 vrijgespeeld (500 kill sniper reward).
Het was het heeeeeelemaal waard kan ik jullie zeggen xD
Gaat bij mij helaas nog wel even duren, zit net op de helft.. Vind snipen gewoon niet echt leuk in deze game, want ik kan eigenlijk alleen op de nieuwe Crait map een beetje fatsoenlijk aantal kills maken als specialist, op de rest van de maps waar iedereen als een idioot rondrent en bijna nooit even stil zit of staat lukt het me gewoon niet om veel kills te maken omdat het altijd meerdere shoten vereist tenzij je een headshot schiet bij een assault, officer of specialist.. Daardoor wel een heleboel killassists, maar daar heb ik niks aan wat die weapon grind betreft.. Crait is het makkelijkste omdat iedereen daar tijdens de 1e fase boven grond wel op een vaste plek moet zitten en vaak alleen het hoofd er bovenuit steekt, dus automatisch headshot en dus een kill met de IQA-11, zolang het geen heavy of nog sterkere class is, want daar is zelfs een headshot niet genoeg.. Gaan ze rennen dan is er totaal geen dekking voor ze, dus ook makkelijker om te snipen.. Hoe dan ook haat ik dit soort stomme progressie grinds in dit soort games om betere wapens te krijgen, het zorgt meestal alleen maar voor frustratie bij mij en het is gewoon niet eerlijk/ balanced als niet iedereen dezelfde wapens kan gebruiken.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Inflatable schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:08:
[...]

Gaat bij mij helaas nog wel even duren, zit net op de helft.. Vind snipen gewoon niet echt leuk in deze game, want ik kan eigenlijk alleen op de nieuwe Crait map een beetje fatsoenlijk aantal kills maken als specialist, op de rest van de maps waar iedereen als een idioot rondrent en bijna nooit even stil zit of staat lukt het me gewoon niet om veel kills te maken omdat het altijd meerdere shoten vereist tenzij je een headshot schiet bij een assault, officer of specialist.. Daardoor wel een heleboel killassists, maar daar heb ik niks aan wat die weapon grind betreft.. Crait is het makkelijkste omdat iedereen daar tijdens de 1e fase boven grond wel op een vaste plek moet zitten en vaak alleen het hoofd er bovenuit steekt, dus automatisch headshot en dus een kill met de IQA-11, zolang het geen heavy of nog sterkere class is, want daar is zelfs een headshot niet genoeg.. Gaan ze rennen dan is er totaal geen dekking voor ze, dus ook makkelijker om te snipen.. Hoe dan ook haat ik dit soort stomme progressie grinds in dit soort games om betere wapens te krijgen, het zorgt meestal alleen maar voor frustratie bij mij en het is gewoon niet eerlijk/ balanced als niet iedereen dezelfde wapens kan gebruiken.. :X
Ken het :)
De IQA-11 is niet verkeerd hoor, zeker niet met de range mod.
Toen ik de A280 kreeg eigenlijk niet meer naar de IQA gekeken... best een leuk ding.
Voelt meer als een scoutrifle. Geen hoge range als de IQA maar wel zo stabiel dat elk schot niet gecorrigeerd hoeft te worden.
Door de hoge fire rate is dat een ideaal wapen op Crait om als rebel ondergronds first order tegen te houden en als je als first order speelt perfect om die speeder neer te knallen.
De IQA (en NT242) zijn veel te sloom daarvoor.
En die speeders geven heeeeel veel battlepoints. Wanneer je de mining facility ingaat heb je meestal al genoeg punten om een heroclass te kiezen.
Je kan jezelf nog aardig redden ook met dat ding als je tegenstanders dichtbij komen, daar falen de IQA en NT242 best hard in.

Maja.. als je eenmaal de NT242 hebt _/-\o_
Elke class kan je headshotten. Helaas dan wel weer 3 schoten (via een MOD 4 schoten).

Dat geluid alleen al..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 20:04
Ik had Origin Access aangeschaft om dit spel uit te proberen. Ik snapte al niet waarom ik op compleet andere mappen aan het spelen was dan ik in de trailers had gezien. Heb ik de laatste drie dagen gewoon Battlefront 1 zitten spelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Vind er eerlijk gezegd steeds minder aan. Een aantal dingen irriteren mij enorm zoals de secondary fire van Leia en de enorme verschillen in de scores. Ik sta meestal wel top 3 maar je hebt soms gasten met full upgraded heroes die halen scores die nergens meer over gaan (100+ kills)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
aaaido schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:48:
Vind er eerlijk gezegd steeds minder aan. Een aantal dingen irriteren mij enorm zoals de secondary fire van Leia en de enorme verschillen in de scores. Ik sta meestal wel top 3 maar je hebt soms gasten met full upgraded heroes die halen scores die nergens meer over gaan (100+ kills)...
De heroes zijn inderdaad te sterk. Finn heeft bijvoorbeeld een aimbot als skill. |:( Met max upgrades volgens mij elke hit = kill.
Dit gaat waarschijnlijk nog wel aangepast worden in één van de komende updates/patches

[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 25-12-2017 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 11:58

Nohead

PSN ID: Nohead

Zonder alles na te lezen van afgelopen maand. Reviews klagen allemaal over het pay 2 win. Is dit aangepast en is het speelbaar nu? Gisteren via psn het spel gekocht voor 35 euro en nog geen tijd gehad om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele dagen geleden ook maar het spel aangeschaft, en ik vind het leuker dan ik gedacht had.
Ik ga wel echt heel vaak dood, snap de class specialist nog niet echt, maar ik heb wel plezier.
Wel valt me op dat er gigantisch verschil zit in scores tussen spelers. Sommige hebben zoals ik, maar een paar kills en soms heb je er mensen tussen met 61 kills?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:25:
Enkele dagen geleden ook maar het spel aangeschaft, en ik vind het leuker dan ik gedacht had.
Ik ga wel echt heel vaak dood, snap de class specialist nog niet echt, maar ik heb wel plezier.
Wel valt me op dat er gigantisch verschil zit in scores tussen spelers. Sommige hebben zoals ik, maar een paar kills en soms heb je er mensen tussen met 61 kills?
Snel veel punten scoren met de Heavy of Officer en dan met één van de Heroes met max kaarten makkelijk véél kills maken.
Nohead schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:29:
Zonder alles na te lezen van afgelopen maand. Reviews klagen allemaal over het pay 2 win. Is dit aangepast en is het speelbaar nu? Gisteren via psn het spel gekocht voor 35 euro en nog geen tijd gehad om te spelen.
Pay2win is niet mogelijk, alle DLC aankopen zijn uitgeschakeld.
Het level systeem is in het begin best verwarrend en je moet redelijk wat 'grinden' om upgrades te kunnen unlocken.

[ Voor 31% gewijzigd door Ike. op 27-12-2017 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:17
Ike. schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:48:
[...]

Pay2win is niet mogelijk, alle DLC aankopen zijn uitgeschakeld.
Het level systeem is in het begin best verwarrend en je moet redelijk wat 'grinden' om upgrades te kunnen unlocken.
Is hier al iets over gecommuniceerd door EA of wordt er nu gewoon 'niks' gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:13
Ik heb de game gisteren aangeschaft en inmiddels 4 uur gespeeld. Ik kan niet zeggen dat ik tot nu toe heel positief ben over de game.

Allereerst vind ik de heroes veel te OP. Als je eenmaal een hero hebt vrijgespeeld kun je als een malle kills pakken. De maps worden hierdoor te veel door de heroes gedomineerd.

De mappen zijn erg ongebalanceerd. Waar je vaak moet verdedigen ben je regelmatig kansloos.

Verder vind ik, ondanks dat er geen microtransactions zijn, het progressie systeem echt een draak... Je krijgt redelijk snel credits maar vooralsnog krijg je echt alleen maar meuk uit de boxes.

Wat vind ik wel positief? De hele sfeer is echt goed neergezet en straalt Star Wars uit. Dat is vooralsnog dan ook het enige waardoor ik de game nog niet heb opgegeven.

[ Voor 6% gewijzigd door SparksNL op 27-12-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
heb hem ook maar aangeschaft, maar audio visueel echt top, vermaak me er echt prima mee ondanks dat ik ik niet hoger dan de middenmoot kom, maar stoor me eigenlijk niet zo erg als met andere spellen :) kom ook net kijken, moet de mappen nog leren kennen, en sommige zijn nu eenmaal veel verder.

tijdje laten liggen vanwege negatieve reviews maar nu ik het zelf speel vind ik ze te negatief, heb toch slechtere spellen gespeeld. moet zeggen dat ik dat starfighter ook wel gaaf vind.

Al met al geef dit spel wel echt een star wars gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB

TDB

vanmiddag The Last Jedi in de bioscoop gekeken
offtopic:
Kinepolis in Utrecht heeft mooi beeld én mooi geluid
Het spel had ik sinds de releasedatum. Mooie herkenningspunten in de film: potverdikkie, die locatie ken ik al ;)
Al met al blij met het spel en de film. Ik kan niet wachten tot volgend jaar :)

• Inflatable
aaaido schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:48:
Tja, welkom bij dit soort multiplayer shooters met progressie systemen die spelers die al beter zijn alleen maar sterker maakt en dus voor nog meer unbalance zorgen tussen spelers (en teams).. Het kunnen spelen van OP hero's door als 1e z.s.m. een bepaalde score te halen doet me een beetje denken aan de killstreaks unlocks van Call of Duty, als beloning voor je dominantie nog harder mogen domineren.. Het heeft natuurlijk niks met eerlijke balanced competitie te maken, zo moet je dit soort games dan ook niet zien of spelen.. Ik speel het puur voor de Star Wars sfeer en de rest kan me wel gestolen worden, lekker belangrijk wat mijn K/D is of hoeveel ik win of verlies.. Wel doe ik natuurlijk mijn best om te proberen te winnen, om voor de objectives te spelen en speel ook echt wel om bepaalde zaken te kunnen unlocken of voor The Last Jedi challenges etc, maar voor de rest moet je dit soort games echt niet te serieus nemen qua winnen of verliezen.. Wat dat betreft ben ik ook blij dat er geen stats worden bijgehouden, want dat zou het alleen maar erger en meer frustrerend maken.. Het is nu al erg genoeg dat sommigen alleen maar voor de persoonlijke e-penis lijken te spelen.. Mij imponeer je echt niet veel als je 100+ eliminations haalt met een maxed out hero of zelfs gewone class, zeker niet als je team desondanks alsnog verliest..

• raiders
Heroes OP? Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Ze zijn inderdaad iets beter dan een normale trooper maar je killed vrij makkelijk een hero. Vooral veel gaan rollen als er een lightsaber hero aankomt ;)

Hero ships zijn ook niet heel geweldig. Tenzij je Luke of Tallie Lintra kiest wordt je alleen maar gefocust en vliegen er 5 TIE's achter je aan :P
EdwardK123 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:31:
[...]

Is hier al iets over gecommuniceerd door EA of wordt er nu gewoon 'niks' gedaan?
Nope... EA is van de aardbodem verdwenen. Beetje jammer aangezien ze wel op het forum Q&A's zouden doen. Maar daar komt nog weinig van.

• Inflatable
raiders schreef op donderdag 28 december 2017 @ 17:17:
Heroes OP? Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Ze zijn inderdaad iets beter dan een normale trooper maar je killed vrij makkelijk een hero. Vooral veel gaan rollen als er een lightsaber hero aankomt ;)

Hero ships zijn ook niet heel geweldig. Tenzij je Luke of Tallie Lintra kiest wordt je alleen maar gefocust en vliegen er 5 TIE's achter je aan :P
Als de speler met de hero ook maar enigszins weet wat hij doet en de abilities een beetje gebruikt dan ben je er bijna altijd zo goed als kansloos tegen met een gewone trooper.. Of je moet een hero echt kunnen verrassen met een Assault Vanguard of Heavy Sentry..

In Starfighter Assault is het sowieso veel lastiger om heel lang in leven te blijven omdat er nou niet echt veel cover is in de meeste maps, dus als mensen je hero gaan focussen en je team helpt je niet dan is het inderdaad redelijk snel afgelopen.. Maar Starfighters zoals die van Darth Maul of Poe Dameron kan je nog steeds aardig mee domineren omdat ze een ability hebben om andere spelers vrij makkelijk van je af te schudden als ze je focussen..

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:57
Inflatable schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:01:
[...]

Als de speler met de hero ook maar enigszins weet wat hij doet en de abilities een beetje gebruikt dan ben je er bijna altijd zo goed als kansloos tegen met een gewone trooper.. Of je moet een hero echt kunnen verrassen met een Assault Vanguard of Heavy Sentry..

In Starfighter Assault is het sowieso veel lastiger om heel lang in leven te blijven omdat er nou niet echt veel cover is in de meeste maps, dus als mensen je hero gaan focussen en je team helpt je niet dan is het inderdaad redelijk snel afgelopen.. Maar Starfighters zoals die van Darth Maul of Poe Dameron kan je nog steeds aardig mee domineren omdat ze een ability hebben om andere spelers vrij makkelijk van je af te schudden als ze je focussen..
De truc tegen heroes is wat mij betreft vooral zorgen dat ze niet kunnen healen. Ja ze kunnen meer hebben, maar dat gaat vrij snel als je er met een dikke blaster op staat te schieten, liefst vanuit de flank. Dat is tenminste mijn grote valkuil. En ja je kunt een behoorlijke streak krijgen, maar dat kan de tegenstander ook. Uiteindelijk draait het om winnen en als je dan een hero hebt die veel soldaten weet te verslaan, dan geeft dat de rest tijd om op te schuiven en objectives te pakken. Een team is nog altijd zo sterk als zijn zwakste schakel. Maar je hoeft geen Jedi te zijn om goed mee te komen, juist de abilities van degenen die geen lightsaber zwaaien zijn erg belangrijk. En ook de voertuigen (tanks e.d.) zijn net zo handig. Sterker, die leveren uiteindelijk vaak meer op omdat de focus bij een Jedi er nogal zwaar op ligt en hij een makkelijk te spotten doelwit is. Weet je echter met een tank een objective te beschermen of troepen terug te dringen, dan levert dat veel meer op. En wat men ook vaak vergeet is dat je als trooper veel meer punten scoort. Bv de punten per kill. Je kunt dan wel een lange tijd Jedi zijn, als je constant een trooper bent, beland je toch vaak hoger op het scoreboard. Iets wat ik nog wel eens merk als alle heroes bezet zijn, dan kan ik toch bovenaan blijven staan ondanks dat ik dus normaal slachtvoer ben :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In deel 1 was ik behoorlijk teleurgesteld maar ben wel een Star Wars fan.
Nu is deel II voor 3 tientjes te koop voor de X1. Ik ben niet van plan om er buiten die 30 euro verder nog geld in te steken. Is het dan wel een aankoop die zijn geld waard is, of ga ik straks echt heel veel missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:03:
In deel 1 was ik behoorlijk teleurgesteld maar ben wel een Star Wars fan.
Nu is deel II voor 3 tientjes te koop voor de X1. Ik ben niet van plan om er buiten die 30 euro verder nog geld in te steken. Is het dan wel een aankoop die zijn geld waard is, of ga ik straks echt heel veel missen?
Voor die 30 euro heb je de hele game.. Alle DLC kost je verder niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
Iemand nog tips, verschillende videos gekeken, ik ga voor de objectives etc Veel shooters gedaan maar kom niet hoger dan de middenmoot. Speel op de ps4 maar ik lig in nog geen seconde neer terwijl ik hele magazijnen leeg moet schieten om iemand neer te krijgen, of is de learning curve met dit spel groter? Vraag me af wat ik fout doe :P voel me met dit spel een noob :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
FidoDido schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:30:
Iemand nog tips, verschillende videos gekeken, ik ga voor de objectives etc Veel shooters gedaan maar kom niet hoger dan de middenmoot. Speel op de ps4 maar ik lig in nog geen seconde neer terwijl ik hele magazijnen leeg moet schieten om iemand neer te krijgen, of is de learning curve met dit spel groter? Vraag me af wat ik fout doe :P voel me met dit spel een noob :P
Goed de maps leren kennen een routes verzinnen om achter de enemy te komen. Uiteindelijk wordt je beter als je veel speelt natuurlijk :P

Veel bij je squadmates blijven en zorgen dst je niet teveel dood gaat (persoonlijk heb ik liever star cards die me langer in leven houden dan meer damage).

En eerlijk is eerlijk de exploits van de game leren kennen. Als je een beetje een redelijke piloot bent sta je op Kashyyyk of Starkiller Base sowieso bovenaan. En op Crait hoef je als de Resistance 1 goede aanval te doen met een speeder op een AT-M6 en dan heb je al gauw 8000 points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 13:23
BFII in de aanbieding gekocht (PC versie), de campagne helemaal uitgespeeld. Zaten mooie scene's in maar was wel erg kort en een mager verhaal naar mijn mening.
Toen met de multiplayer gestart.... wat een @#!@$#! t.o.v. SW BF 1 (welke ik >200u heb gespeeld). Wat een draak van een respawn systeem en elke keer een classe kiezen... Pffff nee, ben helaas nog niet overtuigd... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SW BF 1 heb ik op de pc, vandaag SW BF 2 in de aanbieding op de X1 gekocht. Ik vind hem erg veel beter. Ben er nog wel slecht in, het is weer behoorlijk wennen een shooter op een console. Bij het vliegen na een een aantal keren de flight in reverse mode gezet zodat het wat natuurlijker voelde, dat hielp al wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
1972 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 23:35:
BFII in de aanbieding gekocht (PC versie), de campagne helemaal uitgespeeld. Zaten mooie scene's in maar was wel erg kort en een mager verhaal naar mijn mening.
Toen met de multiplayer gestart.... wat een @#!@$#! t.o.v. SW BF 1 (welke ik >200u heb gespeeld). Wat een draak van een respawn systeem en elke keer een classe kiezen... Pffff nee, ben helaas nog niet overtuigd... :'(
Het respawn system in de belangrijkste gamemodes Gallactic en Starfighter Assault is niks mis mee volgens mij en in typische TDM (team deathmatch) gamemodes zoals Blast en Hero's vs Villains zal spawnen altijd wel een probleem blijven als iedereen overal door elkaar rent op een relatief kleine map.. Dan kan het inderdaad wel eens voorkomen als jij je genoeg afzondert van de rest van je team dat tegenstanders opeens vlak bij je spawnen.. Dat probleem heb ik eigenlijk nog nooit een game echt goed zien oplossen, kan bijna ook niet in TDM vrees ik, of ze moeten met echt afgezonderde spawngebieden gaan werken.. En steeds een klasse kunnen kiezen vind ik juist wel goed, dan kan je tenminste je tactiek veranderen indien nodig.. Wachten op je spawn moet je sowieso een paar seconden na een death, dus wat boeit het dat ze je dan het klasse keuzemenu laten zien?!? Als je niet wil veranderen hoef je sowieso niks te doen, dan spawn je automatisch weer met dezelfde klasse, dus die kritiek begrijp ik niet helemaal..

Battlefront 1 uit 2015 was ok.. Grootste probleem met die game was echter het grote gebrek aan genoeg content.. Dat werd wel iets opgelost met DLC's, maar die kostte je ook weer extra geld.. Dat probleem heeft Battlefront 2 nu gelukkig niet meer, veel meer content en geen extra kosten meer voor DLC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Inflatable schreef op zondag 31 december 2017 @ 04:04:
[...]

Battlefront 1 uit 2015 was ok.. Grootste probleem met die game was echter het grote gebrek aan genoeg content.. Dat werd wel iets opgelost met DLC's, maar die kostte je ook weer extra geld.. Dat probleem heeft Battlefront 2 nu gelukkig niet meer, veel meer content en geen extra kosten meer voor DLC..
Wat ik heb gelezen is dat de kosten voor het maken van de DLC betaald zou worden door de verkopen van de lootcrates. Het is dus nog maar de vraag of er DLC gaat uitkomen als de microtransacties niet meer worden geactiveerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
Ike. schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:35:
[...]

Wat ik heb gelezen is dat de kosten voor het maken van de DLC betaald zou worden door de verkopen van de lootcrates. Het is dus nog maar de vraag of er DLC gaat uitkomen als de microtransacties niet meer worden geactiveerd
Dat hoop ik niet, dat er eerder geplande DLC geschrapt gaat worden..Ik verwacht het ook niet, want zoals gezegd, het maken van zaken als skins en multiplayer maps kost ze geen vermogen.. En ze zullen goodwill willen kweken.. Volgend jaar mei ook weer een Star Wars film over Han Solo, daar zullen ze ook wel iets mee gaan doen qua DLC voor deze game etc..

Het is ook onzin dat ze de extra inkomsten echt nodig hebben om DLC te kunnen maken, dat is een erg slap excuses die de industrie altijd graag gebruikt om geld voor DLC te kunnen vragen.. Populaire AAA games als deze verkopen (normaal gesproken) namelijk meer dan genoeg om alle ontwikkeling incl. eventuele DLC te bekostigen met de verkoop van de game zelf.. Extra inkomsten uit DLC etc is bijna altijd alleen maar extra winst voor ze.. En vaak is het zelfs zo dat nog voordat de game uit is al besloten bepaalde content achter wordt gehouden om later voor extra geld te kunnen verkopen.. Ik ben mede daarom blij dat ze met deze game van dat verdien-model zijn afgestapt, zeker in een multiplayer game is het later verkopen van aparte multiplayer maps en gamemodes etc niet wenselijk omdat het de community opsplitst, naast dat het je altijd sowieso geld kost als je alle content wilt kunnen blijven spelen (het kopen van lootboxes was wat dat betreft nog altijd een keuze, geen verplichting om alles te kunnen spelen).. Maar het klopt dat ze de extra inkomsten niet graag zomaar zullen willen opgeven, zeker een bedrijf als EA.. Die zijn namelijk beursgenoteerd en zullen daarom altijd voor betere resultaten willen en moeten gaan om zo hun koers te laten stijgen en aandeelhouders tevreden te houden, dat zal altijd prioriteit #1 voor ze zijn en blijven..

Dat er nu opeens weer eens mod-tools verschenen zijn voor een EA DICE game kan er misschien wel op duiden dat ze nu bij EA DICE denken, maak de extra content maar lekker zelf dan, wij doen het niet meer nu je (de community) weigert ervoor te betalen.. Maar het gaat alleen om simpele skins tot nu toe, ik weet niet of er straks b.v. ook extra maps etc gemaakt kunnen gaan worden door de community zelf.. Maar dan denk ik weer vanuit de PC, wat tegenwoordig het minst belangrijke platform is qua ontwikkeling voor dit soort games, bijna alles is gericht op de console-markt, en daar ga je dit niet zo snel zien.. Ik geloof dat Halo de enige shooter ooit is geweest op consoles die een soort van simpele map-editor heeft gehad om zelf maps te kunnen maken, onvergelijkbaar met het serieuzere werk op de PC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Inflatable schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:34:
[...]

Dat hoop ik niet, dat er eerder geplande DLC geschrapt gaat worden..Ik verwacht het ook niet, want zoals gezegd, het maken van zaken als skins en multiplayer maps kost ze geen vermogen.. En ze zullen goodwill willen kweken.. Volgend jaar mei ook weer een Star Wars film over Han Solo, daar zullen ze ook wel iets mee gaan doen qua DLC voor deze game etc..

Het is ook onzin dat ze de extra inkomsten echt nodig hebben om DLC te kunnen maken, dat is een erg slap excuses die de industrie altijd graag gebruikt om geld voor DLC te kunnen vragen.. Populaire AAA games als deze verkopen (normaal gesproken) namelijk meer dan genoeg om alle ontwikkeling incl. eventuele DLC te bekostigen met de verkoop van de game zelf.. Extra inkomsten uit DLC etc is bijna altijd alleen maar extra winst voor ze.. En vaak is het zelfs zo dat nog voordat de game uit is al besloten bepaalde content achter wordt gehouden om later voor extra geld te kunnen verkopen.. Ik ben mede daarom blij dat ze met deze game van dat verdien-model zijn afgestapt, zeker in een multiplayer game is het later verkopen van aparte multiplayer maps en gamemodes etc niet wenselijk omdat het de community opsplitst, naast dat het je altijd sowieso geld kost als je alle content wilt kunnen blijven spelen (het kopen van lootboxes was wat dat betreft nog altijd een keuze, geen verplichting om alles te kunnen spelen).. Maar het klopt dat ze de extra inkomsten niet graag zomaar zullen willen opgeven, zeker een bedrijf als EA.. Die zijn namelijk beursgenoteerd en zullen daarom altijd voor betere resultaten willen en moeten gaan om zo hun koers te laten stijgen en aandeelhouders tevreden te houden, dat zal altijd prioriteit #1 voor ze zijn en blijven..

Dat er nu opeens weer eens mod-tools verschenen zijn voor een EA DICE game kan er misschien wel op duiden dat ze nu bij EA DICE denken, maak de extra content maar lekker zelf dan, wij doen het niet meer nu je (de community) weigert ervoor te betalen.. Maar het gaat alleen om simpele skins tot nu toe, ik weet niet of er straks b.v. ook extra maps etc gemaakt kunnen gaan worden door de community zelf.. Maar dan denk ik weer vanuit de PC, wat tegenwoordig het minst belangrijke platform is qua ontwikkeling voor dit soort games, bijna alles is gericht op de console-markt, en daar ga je dit niet zo snel zien.. Ik geloof dat Halo de enige shooter ooit is geweest op consoles die een soort van simpele map-editor heeft gehad om zelf maps te kunnen maken, onvergelijkbaar met het serieuzere werk op de PC..
Ja een game moet geld opleveren, maar volgens mij onderschat je de ontwikkelingskosten en kosten voor marketing even gigantisch. Bovendien moet je ook servers in leven houden om genoeg spelers online te houden.
Ook zijn maps en karakters veel ingewikkelder geworden. De tijd van 8-bit is lang voorbij en tegenwoordig verwachten we er mooie animaties, stemmen, skins en unieke abilities bij. Zaken die allemaal weer door verschillend personeel in elkaar gezet moet worden.

En er zijn meer recente games met map editors geweest, zowel op console als op PC. Naast Halo 5 had ook Far Cry 4 dat nog. Zoiets kan trouwens alleen als je het hele zootje in house ontwikkeld of er een serieus budget voor hebt om de diverse licenties af te kopen.

Het lijkt me nu trouwens wel logisch dat het character customization gedeelte er nu wel gaat komen om enige inkomsten te faciliteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inflatable
Martinspire schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:42:
[...]

Ja een game moet geld opleveren, maar volgens mij onderschat je de ontwikkelingskosten en kosten voor marketing even gigantisch. Bovendien moet je ook servers in leven houden om genoeg spelers online te houden.
Sorry hoor, maar Battlefront 1 uit 2015 is in totaal 14 miljoen keer verkocht.. Ga uit van een zeer conservatieve 30 Euro gemiddeld per game wat dat oplevert en je komt uit op een bedrag uit van 420 miljoen Euro.. Je kan kan lullen als brugman, maar als ze daar geen game voor kunnen maken met wat DLC en een paar servers draaien dan is er echt iets goed mis.. Ze maken er nog steeds flinke winst op..

En dat servers draaien vind ik ook totaal geen excuses.. Als dat ze al geld kost dan hadden ze dat maar niet in eigen beheer moeten nemen.. Vroeger kon je op PC gewoon je eigen servers draaien.. Maar dat hebben ze veranderd omdat ze op deze manier er zelf meer controle over hebben en ze het financieel kunnen uitbuiten (server verhuur etc).. Net zoals Sony en Microsoft geld vragen om online te kunnen spelen, ik blijf dat compleet belachelijk vinden.. Ze doen dat allemaal echt niet als voor hun kostbare service naar ons gamers, ze doen het omdat ze zo meer aan ons verdienen..

We gaan we zien wat ze nu met deze Star Wars Battlefront 2 gaan doen qua extra inkomsten, na al het gedoe rondom de lootboxes etc en de verkopen daardoor waarschijnlijk tegenvallen.. Misschien dat ze hun verlies nemen en het gewoon zo laten, definitief geen microtransacties meer voor deze game, om de boel te sussen.. Ik hoop in ieder geval dat het niet ten koste gaat van eerder geplande DLC, dat zou jammer zijn (ik denk het niet, zie mijn vorige reactie).. Ik vind de game sowieso al goede value for money, zelfs voor de volle prijs die ik nog betaald heb, maar nu hij maar 33 euro op PC kost helemaal, en de gratis DLC maakt dat alleen maar beter.. Ik heb deze game nu al meer gespeeld dan deel 1 uit 2015 en hij is pas ruim een maand uit..

[ Voor 32% gewijzigd door Inflatable op 31-12-2017 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Inflatable schreef op zondag 31 december 2017 @ 15:11:
[...]

Sorry hoor, maar Battlefront 1 uit 2015 is in totaal 14 miljoen keer verkocht.. Ga uit van een zeer conservatieve 30 Euro gemiddeld per game wat dat oplevert en je komt uit op een bedrag uit van 420 miljoen Euro.. Je kan kan lullen als brugman, maar als ze daar geen game voor kunnen maken met wat DLC en een paar servers draaien dan is er echt iets goed mis.. Ze maken er nog steeds flinke winst op..

En dat servers draaien vind ik ook totaal geen excuses.. Als dat ze al geld kost dan hadden ze dat maar niet in eigen beheer moeten nemen.. Vroeger kon je op PC gewoon je eigen servers draaien.. Maar dat hebben ze veranderd omdat ze op deze manier er zelf meer controle over hebben en ze het financieel kunnen uitbuiten (server verhuur etc).. Net zoals Sony en Microsoft geld vragen om online te kunnen spelen, ik blijf dat compleet belachelijk vinden.. Ze doen dat allemaal echt niet als voor hun kostbare service naar ons gamers, ze doen het omdat ze zo meer aan ons verdienen..

We gaan we zien wat ze nu met deze Star Wars Battlefront 2 gaan doen qua extra inkomsten, na al het gedoe rondom de lootboxes etc en de verkopen daardoor waarschijnlijk tegenvallen.. Misschien dat ze hun verlies nemen en het gewoon zo laten, definitief geen microtransacties meer voor deze game, om de boel te sussen.. Ik hoop in ieder geval dat het niet ten koste gaat van eerder geplande DLC, dat zou jammer zijn (ik denk het niet, zie mijn vorige reactie).. Ik vind de game sowieso al goede value for money, zelfs voor de volle prijs die ik nog betaald heb, maar nu hij maar 33 euro op PC kost helemaal, en de gratis DLC maakt dat alleen maar beter.. Ik heb deze game nu al meer gespeeld dan deel 1 uit 2015 en hij is pas ruim een maand uit..
Battlefront is bij zowel Sony als Microsoft een tijdje gratis geweest en zit ook bv in EA Access (wat mensen dus maar 5 euro per maand kost met nog een hele zwik games erbij). Dus nee, die 30 euro per game is te positief. Staat nu ook al lange tijd voor een paar euro in de store.

En alsnog, wat denk je dat de licentie alleen al kost van Disney? Dat is niet niks. Kan rustig 50 tot 100 miljoen kosten. En hoewel er weinig content was, is er veel tijd in de engine gaan zitten had ik gelezen (en daar plukt deze game nu de vruchten van).

En tuurlijk verdienen ze er veel op. Daar worden ook (niet alleen) nieuwe projecten van gefinancierd die wel of niet tot release komen. Kan het minder hebberig? Vast, maar zo werkt EA niet. En zo ga je ook niet meer AAA titels van ze krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
De microtransactions zijn ook "tijdelijk" uitgeschakeld en komen sowieso vroeg of laat terug.

De vraag is alleen of ze gewoon het huidige systeem weer aan gooien of wat anders doen. En vooral hoe winstgevend dat is. Maar ik denk dat we sowieso wel een paar DLC's krijgen (veel meer Clone Wars please :D).

Het ziet er namelijk uit dat er cosmetics komen (clone legions, hero skins en aliens voor Resistance / Rebellion). In de files zijn al wat skins gevonden en een work in progress cosmetic screen gevonden.

Ik denk dat we nog wel genoeg DLC's krijgen zeker omdat ik vaak wel het idee heb dat DICE een zo groot mogelijke game wil maken en EA hier meer de boosdoener is.

Top 9 dingen in 2017 voor DICE: "We have disabled microtransactions for Battlefront 2" :+
https://twitter.com/EA_DICE/status/947434457476354048
Inflatable schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:34:
[...]
Die tools verschenen al een tijdje geleden voor Battlefront 2015. Volgens mij is dat gewoon een trucje in de Frostbite engine en niet per se voor Battlefront 2.

[ Voor 55% gewijzigd door raiders op 31-12-2017 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
Inmiddels wat meer uurtjes gespeeld. Ik ben iets wat positiever over de game geworden, al neig ik toch naar de wat negatievere kant.

Het grootste bezwaar vind ik dat er overduidelijk geen degelijk match making systeem geïmplementeerd is. Zo zijn 9 van de 10 potjes totaal niet spannend. Het ene team wordt altijd gedomineerd door het andere.

De OP heroes dragen daar flink een steentje aan bij, waardoor het dominerende team nog dominanter gemaakt wordt. Leuk als jij toevallig bij het dominante team zit, maar helaas is dit niet altijd het geval.

Al met al wordt het spel gered doordat het een Star Wars game is. Als dit de nieuwe Battlefield was geweest zonder de Star Wars setting was het vrij snel afgelopen vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
SparksNL schreef op maandag 1 januari 2018 @ 16:24:
Al met al wordt het spel gered doordat het een Star Wars game is. Als dit de nieuwe Battlefield was geweest zonder de Star Wars setting was het vrij snel afgelopen vrees ik.
Precies!

Voor eerlijke gebalanceerde competitie hoef je dit soort shooters niet (meer) te spelen.. Dat is onmogelijk met progressie systemen die spelers die al beter zijn en/of meer spelen alleen maar sterker maakt met allerlei "beloningen".. En gebalanceerde teams zal altijd een probleem blijven met zulke enorme verschillen tussen skills van spelers en inderdaad een matchmaking die daar voor de rest totaal geen rekening mee houdt.. Mijn ervaring is ook dat er maar weinig potjes zijn die echt spannend zijn, meestal win je dik of verlies je dik.. Maar ik ken ook maar weinig tot geen andere shooters die dat beter doen, eigenlijk weet ik niet beter dan dat dit altijd al zo is geweest in alle teambased shooters die ik ooit gespeeld heb in de afgelopen 20+ jaar op de PC.. Met randoms online zal teambalance altijd een "probleem" blijven..

Ik speel deze Battlefront 2 ook puur voor de Star Wars sfeer, de rest interesseert me niet zoveel.. Ik geef ook weinig om zogenaamde progressie in mijn shooters, maar hoe langer ik deze game speel hoe meer ik me wel ga ergeren aan het lootbox progressie systeem in deze game.. Werkelijk nog nooit zo'n achterlijk systeem gezien in een game, alle mensen die daar op afknappen omdat progressie wel belangrijk voor ze is begrijp ik volkomen.. Koop je voor 4000 credits een trooper lootbox, krijg je alleen maar duplicates of kaarten waar je geen reet aan hebt, en wat crafting parts.. Je bent dus op een gegeven moment eigenlijk alleen maar crafting parts aan het verzamelen om zelf wel nuttige kaarten te kunnen unlocken en upgraden, wat een vermogen aan crafting parts kost..Van unlock naar 4 sterren 720 crafting parts voor 1 kaart maar dan ben je er nog niet, want je moet bepaalde kaartlevel hebben die je dwingt ook andere kaarten te craften die je eigenlijk helemaal niet wil of nodig hebt, echt een ruk systeem.. Het grinden naar de beste 4 sterren kaarten duurt dus enorm lang als je geen speler bent die altijd bovenaan eindigt met 100+ kills en/of de game 24/7 speelt (wat dus voor 99% van alle spelers geldt).. Ik mag hopen dat DICE daar in hun volgende game echt mee gaat stoppen, want dit gaat alleen maar van waardeloos naar nog erger.. Ik heb al die progressie onzin sowieso nooit leuk gevonden in mijn shooters zoals de Battlefield games.. Ik wil niet moeten grinden om een beter wapen of wat dan ook te "verdienen", het is verdomme geen MMORPG ofzo.. Gamen moet geen werken worden.. Het moet alleen gaan om eerlijke competitie tussen spelers, en daar gaat het in dit soort games dus allang niet meer om helaas.. F*ck dat, echt..

Het is dat het een Star Wars game is inderdaad.. De graphics, geluid en sfeer etc redden het ook voor mij.. De gameplay zelf is ook niet verkeerd, maar voor de rest gewoon |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Inflatable op 01-01-2018 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:38
Ik heb de game voor kerst gehad en toch maar even geprobeerd. Het is geen verkeerde game.
Maar zodra je hem opstart... BAM dood... en dan zie je ook nog dat het door een volledig geupgrade star card komt...

Desalniettemin vermaak ik me af en toe wel met een potje starfighter of heroes.
Maar hoe kom ik in hemelsnaam in de Clone Wars? Ik wil nu wel eens met z'n geel ding van Naboo vliegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Dubrillion schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 07:38:
Ik heb de game voor kerst gehad ...
Maar zodra je hem opstart... BAM dood... en dan zie je ook nog dat het door een volledig geupgrade star card komt...
Het spel is immers al 1,5 maand uit.
Dan kan je dat wel verwachten ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
Dubrillion schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 07:38:
Ik heb de game voor kerst gehad en toch maar even geprobeerd. Het is geen verkeerde game.

Desalniettemin vermaak ik me af en toe wel met een potje starfighter of heroes.
Maar hoe kom ik in hemelsnaam in de Clone Wars? Ik wil nu wel eens met z'n geel ding van Naboo vliegen :D
Of je dood gaat omdat iemand betere star cards heeft weet je niet.. Zou kunnen maar hoeft niet.. Grootste gedeelte ligt nog altijd aan de skill van de spelers.. Maar het feit dat het er in zit en je voordeel kan halen uit die upgrades hoe klein ook is al genoeg om voor frustratie te zorgen, want het is natuurlijk geen eerlijke competitie op die manier.. Helaas is dat niet alleen in deze game een probleem want progressie systemen die spelers sterker maken via unlocks en andere beloningen bestaan helaas al een tijdje.. Ik erger me er al jaren aan in multiplayer shooters zoals Battlefield etc.. Maar kennelijk is het voor de meeste mensen acceptabel zolang je maar niet kan betalen met echt geld om unlocks te krijgen, want dan is het opeens pay to win.. Maar het blijft dan nog altijd play more to win, wat ook gewoon zuigt, zeker als je niet zoveel tijd hebt om te spelen of later instapt en tegen allerlei spelers aanloopt met (bijna) alles unlocked omdat ze de game al veel langer spelen dan jij..

Clone Wars zit er in, maar je moet mazzel hebben welke map de matchmaking kiest.. Anders gewoon net zolang spelen tot hij een keer voorbij komt.. Je hebt er op dit moment helaas nog geen eigen keuze in, mogelijk dat er map-voting in komt met een latere update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:38
Inflatable schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:55:
[...]

Clone Wars zit er in, maar je moet mazzel hebben welke map de matchmaking kiest.. Anders gewoon net zolang spelen tot hij een keer voorbij komt.. Je hebt er op dit moment helaas nog geen eigen keuze in, mogelijk dat er map-voting in komt met een latere update..
Dan heb ik al echt twee weken pech denk ik. Alleen nog rebels en resistance ''tijd'' gehad 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Dubrillion schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 07:26:
[...]

Dan heb ik al echt twee weken pech denk ik. Alleen nog rebels en resistance ''tijd'' gehad 8)
Welke gamemode(s) speel je dan? In Galatic Assault kom ik bijna altijd wel minstens 1 van de 3 Clone Wars maps tegen als ik speel.. Dat zijn Kamino, Naboo of Kashyyyk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Inflatable schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:48:
[...]

Welke gamemode(s) speel je dan? In Galatic Assault kom ik bijna altijd wel minstens 1 van de 3 Clone Wars maps tegen als ik speel.. Dat zijn Kamino, Naboo of Kashyyyk..
De hele map rotation is niet geweldig Je moet net geluk hebben. Toen ik de game net speelde had ik eigenlijk non stop Kasshyyyk en de Death Star.

Een potje duurt gemiddeld een 10 minuten tot een kwartier. Dus als je een uurtje speelt heb je pas 2 maps gespeeld. Als je dan net zoals mij pech hebt met de verkeerde maps komt er inderdaad niet veel van.

Dus hopelijk luisteren ze en komt er snel een map vote, map select of in het beste geval een server browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
Is het mogelijk om als Empire (aanvaller) te winnen op de Endor Starfighter map?!? Ik moet alleen die nog winnen voor The Agressor challenge om al mijn multiplayer milestones te voltooien (krijg je 500 crystals voor), maar krijg het gewoon niet voor elkaar te winnen op die map als aanvaller.. Zelfs met goede teams lukt het niet, teams waarmee je elk ander potje makkelijk wint.. Dan kom je wel tot de 3e fase, maar dan is het altijd afgelopen omdat je team geen levens meer over heeft voordat die cruiser kapot is.. Speel je Rebels dan win je altijd, ongeacht hoe goed of slecht je bent lijkt het wel.. Deze map is volgens mij enorm ongebalanceerd..

Heel frustrerend.. |:(

Edit: laat maar, het is me vanavond zowaar gelukt om een keer te winnen als Empire op die map *O*
Was wel heel erg close weer op de 3e fase terwijl we heel makkelijk door de 1e 2 kwamen.. -O-

[ Voor 12% gewijzigd door Inflatable op 06-01-2018 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:36
Net iemand die met de Emperor ging spelen. Meer dan 60 kills en niet kapot te krijgen met die lighting. Van mij mogen ze een tijdslimiet op die heroes zetten.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Inmiddels zijn er ook flink wat cheaters/hackers in de game te vinden. Gisteren was er iemand met Finn flink aan het huishouden. Hij liep midden op het open veld (Crait) terwijl alles en iedereen op hem aan het schieten was. Hij was gewoon niet dood te krijgen (godmode) en pakte "even" 200 kills mee. Gewoon binnen 15 sec. al 15 kills op je naam hebben.

Hopelijk heeft iedereen (incl. leden van zijn eigen team) hem ook reported, want dat werd in de chat wel flink aangehaald.

Naast het feit dat de game dus op alle fronten zwaar unbalanced is kun je nu ook cheaters/hackers verwachten :)

[ Voor 4% gewijzigd door SparksNL op 07-01-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:36
Op de XBO heb ik gelukkig weinig last van cheaters maar sommige heroes verzieken voor mij de game toch wel. Ze zijn gewoon te OP.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Lekker Ventje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:43:
Op de XBO heb ik gelukkig weinig last van cheaters maar sommige heroes verzieken voor mij de game toch wel. Ze zijn gewoon te OP.
Ik heb vooral moeite met gasten die nu al hun karakters van level 3 of 4 star cards hebben voorzien (en er dus ook 3 bij zich dragen). Nu de game lang genoeg uit is om dat te behalen voor de personages waar je veel mee speelt, is het voor nieuwkomers en mensen die niet zo heel vaak spelen, wel lastiger geworden om zulke gasten aan te pakken. Vooral de kleinere modi hebben daar veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
SparksNL schreef op zondag 7 januari 2018 @ 11:21:
Inmiddels zijn er ook flink wat cheaters/hackers in de game te vinden. Gisteren was er iemand met Finn flink aan het huishouden. Hij liep midden op het open veld (Crait) terwijl alles en iedereen op hem aan het schieten was. Hij was gewoon niet dood te krijgen (godmode) en pakte "even" 200 kills mee. Gewoon binnen 15 sec. al 15 kills op je naam hebben.

Hopelijk heeft iedereen (incl. leden van zijn eigen team) hem ook reported, want dat werd in de chat wel flink aangehaald.

Naast het feit dat de game dus op alle fronten zwaar unbalanced is kun je nu ook cheaters/hackers verwachten :)
Ppffff...... :(

Dit is werkelijk de enige reden waarom ik "blij" ben dat ik niet op de PC speel maar op de XB1(X). Ook bij Battlefield 1 zie ik zo ontzettend veel posts/topics voorbij komen online wat betreft cheaters op de PC. Niet gezond gewoon. Jammer om te lezen dat Battlefront 2 ook al geteisterd wordt hiermee. Maar goed, ik zag bij de open beta al filmpjes op YT voorbij komen met mensen die wallhack/aimbot/etc. al hadden 8)7

Zal wel aan de Frostbite engine liggen dat het zo makkelijk is om ermee te cheaten. Ja, of het feit dat er simpelweg géén goede anti-cheat is ingebakken bij beide games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:38:
Net iemand die met de Emperor ging spelen. Meer dan 60 kills en niet kapot te krijgen met die lighting. Van mij mogen ze een tijdslimiet op die heroes zetten.
Emperor Palpatine is inderdaag erg irritant. Als een goede speler een objective verdedigd met Palpatine dan is het spel snel klaar want je komt er niet langs. |:(
Vandaag was er 1 die 111 kills met Palpatine had. De nr. 2 had er 'maar' 31.

Ze moeten ook iets veranderen in die 'kaart rank regels' Je moet nu 'kaart rank' 25 zijn om het laatste level te unlocken van een kaart. Dit zorgt ervoor dat je veel te veel van je punten in kaarten MOET stoppen die je nooit zal gaan gebruikten.

Sinds eergisteren level 25. Het wordt nu wel een grind om te stijgen in levels |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Ike. op 08-01-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ik voel een Battlefront 2015 aankomen. EA verdwijnt van de aardbodem en ondertussen begint de PC nu al (waarschijnlijk) leeg te lopen met spelers en vol met cheaters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
Ook sinds de kerst Battlefront 2 gekregen. Eigenlijk wilde ik hem hebben voor de singleplayer. Die bevalt tot nu toe wel. Multi-player 1 keer geprobeerd op te starten, maar zag alleen maar dat er steeds meer mensen uit de lobby gingen waardoor ik alleen over was. Dit op pc trouwens. Zal hem later wel een keer gaan proberen weer. Vermaak me iig met de sp. De shots tijdens cutscenes zijn heerlijk iconisch. Ook de camera standpunten zouden zo uit de films kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Spijtig dat de MP op PC zo weinig te vinden is...

Op PS4 is het volle bak, elke match weer. Max5 sec wachten en een map wordt gestart.
En geen cheaters! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk ook een Arcade spel van drie keer nix. Heb er 60 uur in zitten nu, dus voor een euro per uur toch ff wat leuke star wars plezier beleefd, maar het is nu ook weer ff weer flink genoeg met dit spel.
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste