corset schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:03:
[...]
Leuk dat EA nu de gebeten hond is, echter wat de gamers nu zeggen:
"Ja bij battlefront 2 is het erg, dat eerdere games het al deden.. dat boeit niet! we pakken jullie nu!". En als je dat wil, go for it! Maar sorry, als dat het niveau van discussieren gaat worden..
Maar goed, dat krijg je met de youtube cultuur, zelf nadenken/onderzoeken is er niet meer bij, alles wordt blind aangenomen van een persoon in een video/artikel.
je hebt wel een punt, maar toch is deze situatie wel anders vind ik,
in games als cod kun je inderdaad lootcrates kopen, maar het zijn altijd alleen maar cosmetische items. In dit geval van Battlefront is het loot box systeem van impact op de gameplay ervaring, doordat het je beloont met star cards en heroes die je anders niet zou hebben. Natuurlijk kun je die via grinden verdienen in de game, maar die tijden zijn zo belachelijk hoog (3 uur voor 1 loot kist) dat je eigenlijk gewoon gedwongen wordt om ook die 99 euro extra aan crystals uit te gaan geven.
Natuurlijk merk je daar de eerste paar weken nog niet zoveel van door het progressie systeem, maar na een paar weken is iedereen wel zo'n level 20 en zal er toch wel een verschil ontstaan tussen mensen die wel al die star cards via lootboxes hebben en geupgrade hebben naar de sterkste tier, en degenen die niet lootboxen gekocht hebben en het met een paar star cards moeten doen. Die hebben gewoon een veel minder sterk star card deck dan degenen die wel die 99 euro crystal package hebben gekocht.
die packages zijn best prijzig namelijk:
aantal crystals / dollar & pond prij
500: $5/£4
1000: $10/£8
2100: $20/£16
4400: $40/£32
12,000: $100/£80
en dan heb je ook nog drie type crates die je verleiden om toch die wat duurdere crates te kopen omdat daar meer kans zit op de wat hogere star cards
Hero crate: 100 crystals of 2200 credits
Starfighter crate: 120 crystals of 2400 credits
trooper crate: 200 crystals of 4000 credits
als je na de credit limit cap van zo'n 32000 credits (alhoewel dat nu ook lager schijnt te zijn), dan 25 credits per minuut moet gaan grinden dan kun je niet bijna niet anders als ook die lootbox packages maar aan te schaffen, of te accepteren dat je een achterstand kwa perks hebt in de battles op het battlefront..
De heroes zijn wat dat betreft veel minder belangrijk (die heb je toch niet vaak in een potje) als het core base economy systeem wat je in een full price game door de strot wordt geduwd.
Het is gewoon een nieuwe (naar mijn mening dieptrieste mijlpaal) dat een Free 2 Play economy systeem in een full price game zo'n impact kan hebben (wat vooral merkbaar wordt als je allemaal rond de level 20 in games gaat komen).
Met name de grind tijd voor mensen die ervoor kiezen om alles in game te kunnen verdienen is simpelweg te hoog op dit moment, als je 1 trooper lootbox wilt hebben om de kans te krijgen om een paar star cards te verdien dan moet je 4000 credits bij elkaar grinden, je krijgt gemiddeld 25 credits per minuut, dan ben je 160 minuten bezig om die lootbox te verdienen, dat is 2,6 uur pure speeltijd (dus niet de wachttijd die er ook nog bij komt tijdens het wachten in de lobby) lootbox. Ik denk dat met name die ingame prijzen versus de ingame credit beloning voor veel onvrede zorgt en het overduidelijk een full price + pay 2 win game maakt.
Ik vind het zelf doodzonde, de game zelf is echt geweldig, zowel kwa graphics als gameplay, maar de negativiteit rondom deze game (die ik overigens terecht vind) is echt heel zonde voor zo'n mooie franchise.
[
Voor 9% gewijzigd door
robinez op 14-11-2017 10:35
]