Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:00
migeye schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:33:
[...]

Maar die credits gebruik je toch dan ook voor andere dingen zoals de loot boxes etc?
Dan duurt het grinden nog veel langer toch? Of je moet echt sparen voor de heroes.
Punt is dat je dan weer achterloopt met je trooper! Ik wil graag de heroes unlocken. Maar mijn Heavy en Assault mogen ook wel iets beter spullen hebben dan de default cards...

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
raiders schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:34:
[...]

Punt is dat je dan weer achterloopt met je trooper! Ik wil graag de heroes unlocken. Maar mijn Heavy en Assault mogen ook wel iets beter spullen hebben dan de default cards...
Precies dit.

Ik vind het allemaal zo jammer, dit spel is echt gaaf (3 uurtje in de trial zitten) maar ik hoop echt dat ze e.e.a. nog gaan aanpassen en community tegemoet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker Ventje schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:27:
Na de beta hebben ze ook geluisterd. Maar het is nu voor EA ook een beetje zoeken natuurlijk nu ze naar de gamers geluisterd hebben door de betaalde DLC af te schaffen. Als de gamers willen dat de game nog enkele jaren ondersteund blijft en uitgebreid wordt moet daar ook wat tegenover staan, DICE werkt ook niet gratis.
Ik heb zelf niets tegen microtransacties, als de game het waard is en er niets aan de balans in het spel verandert, zoals bij bv LoL en Overwatch. En als die microtransacties ervoor zorgen dat de game continu doorontwikkeld kan worden wil ik er best nog wat geld insteken. Er zal echter wel een balans moeten zijn die redelijk en aaceptabel is voor beide partijen.
EA heeft in de 20 jaar dat ik game nog nooit naar de gamers geluisterd. Het enige waarin zij geïnteresseerd zijn is winstmaximalisatie. Dat is de reden dat ze de betaalde DLC hebben afgeschaft en pay2win lootboxes aan het spel hebben toegevoegd. Dat levert ze namelijk veel meer op, doordat er een klein groep zogenaamde whales en dolphins gigantische bedragen hieraan uitgeeft. Dat zie je ook heel duidelijk in bijvoorbeeld GTA Online en FIFA Ultimate Team. Dat beweren te luisteren naar gamers is pure marketing pr bullshit. Daar moet je niet intrappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
migeye schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:33:
[...]

Maar die credits gebruik je toch dan ook voor andere dingen zoals de loot boxes etc?
Dan duurt het grinden nog veel langer toch? Of je moet echt sparen voor de heroes.
Dat klopt, als je wat loot boxes wilt hebben dan zul je die moeten kopen.
Ik ga een balans proberen te zoeken hoeveel credits ik ga uitgeven voor loot boxes en hoeveel ik opspaar voor een hero unlock.

Maar dit gaat mijn pret in het spel echt niet bederven. En voor de mensen die gelijk gaan roepen ik ga het spel boycotten, ok dat moet je vooral doen. Ik zal je niet missen. Ik ga gewoon lekker plezier hebben en het Star Wars gevoel ervaren want daar gaat het om. Ik heb op deel 2 zitten wachten en tot nu toe doet deel 2 het velen malen beter dan deel 1. Natuurlijk zijn er wat zaken die EA niet had moeten doen, maar dat zal mijn pret zeker niet bederven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:44:
[...]

EA heeft in de 20 jaar dat ik game nog nooit naar de gamers geluisterd. Het enige waarin zij geïnteresseerd zijn is winstmaximalisatie. Dat is de reden dat ze de betaalde DLC hebben afgeschaft en pay2win lootboxes aan het spel hebben toegevoegd. Dat levert ze namelijk veel meer op, doordat er een klein groep zogenaamde whales en dolphins gigantische bedragen hieraan uitgeeft. Dat zie je ook heel duidelijk in bijvoorbeeld GTA Online en FIFA Ultimate Team. Dat beweren te luisteren naar gamers is pure marketing pr bullshit. Daar moet je niet intrappen.
Is dat met de Day One patch dat die P2W lootboxes er in komen? Heb ze zelf tijdens de tien uur trial nog niet gezien namelijk.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
Lekker Ventje schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:47:
[...]

Is dat met de Day One patch dat die P2W lootboxes er in komen? Heb ze zelf tijdens de tien uur trial nog niet gezien namelijk.
Nee hij heeft het over de reguliere loot boxen die je ook kan aanschaffen met echt geld ipv de credits die je moet verdienen. Het zullen exact dezelfde loot boxen zijn die je ook ingame kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seal9 schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:46:
[...]

Dat klopt, als je wat loot boxes wilt hebben dan zul je die moeten kopen.
Ik ga een balans proberen te zoeken hoeveel credits ik ga uitgeven voor loot boxes en hoeveel ik opspaar voor een hero unlock.

Maar dit gaat mijn pret in het spel echt niet bederven. En voor de mensen die gelijk gaan roepen ik ga het spel boycotten, ok dat moet je vooral doen. Ik zal je niet missen. Ik ga gewoon lekker plezier hebben en het Star Wars gevoel ervaren want daar gaat het om. Ik heb op deel 2 zitten wachten en tot nu toe doet deel 2 het velen malen beter dan deel 1. Natuurlijk zijn er wat zaken die EA niet had moeten doen, maar dat zal mijn pret zeker niet bederven.
Geniet er maar van voor zolang het duurt. Door dit soort acties zie ik het gros van de community snel afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
In ieder geval fijn om te weten dat er hier ook al mensen zijn die het geen hol uit haalt en gewoon de pre-order laat staan. Mede dankzij al die pre-orders krijgen we nu dit soort geneuzel d:)b /s

Als iedereen continu denkt "huh, aan die ene pre-order zal het heus niet liggen" dan zal er nooit wat veranderen natuurlijk. Net zo kortzichtig als geen glas in de glasbak, of batterijen gewoon bij het grofvuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reefun schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:52:
In ieder geval fijn om te weten dat er hier ook al mensen zijn die het geen hol uit haalt en gewoon de pre-order laat staan. Mede dankzij al die pre-orders krijgen we nu dit soort geneuzel d:)b /s

Als iedereen continu denkt "huh, aan die ene pre-order zal het heus niet liggen" dan zal er nooit wat veranderen natuurlijk. Net zo kortzichtig als geen glas in de glasbak, of batterijen gewoon bij het grofvuil.
Door dat soort mensen en de whales en dolphins gaat mijn hobby naar de kloten. Helaas zie ik het tij voorlopig nog niet keren, dus ik leg mij er maar bij neer.

Pas wanneer de gamesmarkt crasht of lootboxes gereguleerd gaan worden zie dit veranderen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal9
Reefun schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:52:

Het feit dat ik mijn preorder laat staan is omdat ik een Star Wars spel wil spelen die beter is dan deel 1.
Voor zover ik het nu gespeeld heb is dat voor mij het geval. Dat er een loot box en heroes discussie is een ander verhaal. Dat zal mijn pret niet verpesten.

Ik vind dat de heroes best wat lager in credits mogen kosten. Zie dat meer als een achievement verhaal.
Echter vind ik niet dat je loot boxes moet kunnen kopen met echt geld. Maar om dan te zeggen stop met het kopen van het spel. Nee dat is voor mij niet een reden om mijn preorder te cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seal9 schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:59:
[...]

Het feit dat ik mijn preorder laat staan is omdat ik een Star Wars spel wil spelen die beter is dan deel 1.
Voor zover ik het nu gespeeld heb is dat voor mij het geval. Dat er een loot box en heroes discussie is een ander verhaal. Dat zal mijn pret niet verpesten.

Ik vind dat de heroes best wat lager in credits mogen kosten. Zie dat meer als een achievement verhaal.
Echter vind ik niet dat je loot boxes moet kunnen kopen met echt geld. Maar om dan te zeggen stop met het kopen van het spel. Nee dat is voor mij niet een redden om mijn preorder te cancelen.
Hoe kun je een spel waarin een enorme paywall verwerkt is beter vinden dan deel 1? Je betaalt 60 euro om of gigantisch lang te mogen grinden of om veel extra geld te betalen om dit proces te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:50

TDB

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:01:
[...]

Hoe kun je een spel waarin een enorme paywall verwerkt is beter vinden dan deel 1? Je betaalt 60 euro om of gigantisch lang te mogen grinden of om veel extra geld te betalen om dit proces te versnellen.
SWBFII gigantisch lang mogen grinden... Heerlijk! ;)

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDB schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:04:
[...]

SWBFII gigantisch lang mogen grinden... Heerlijk! ;)
Skinner box verslaving is een bitch. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal9
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:01:
[...]

Ten eerste omdat in deel 1 alle DLC betaald moest worden, wat dus niet het geval is in deel 2. Hierdoor split je de community ook niet op. Meer mappen. Niet meer het moeten zoeken naar specials, maar je kan de classes nu met punten spelen. Er is zoveel beter dan deel 1.

Ja ik ben het met iedereen eens dat de loot boxen niet via geld beschikbaar moeten zijn en de heroes moeten ze verlagen. Ik vind niet dat alles direct beschikbaar moet zijn en dat je het via spelen kan unlocken maar het moet wel leuk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Is het uberhaupt wel mogelijk om altijd met Dart Vader te spelen of moet je daar ook eerst voldoende battlepoints voor hebben? En dan ook maar een tegelijk lijkt me?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:49
Lekker Ventje schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:12:
Is het uberhaupt wel mogelijk om altijd met Dart Vader te spelen of moet je daar ook eerst voldoende battlepoints voor hebben? En dan ook maar een tegelijk lijkt me?
Alles wat je zegt is correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
Dit gaat natuurlijk ook weer veel te ver, ongelofelijk. (ontwikkelteam ea kampt met doodsbedreigingen)
Enig manier om te protesteren is om niet te kopen m.i.

https://www.psx-sense.nl/...front-2-microtransacties/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal9
Lekker Ventje schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:12:
Ja dat is ook nog zoiets.
Wat verwacht men als iedereen Darth Vader heeft? Er kan namelijk maar 1 speller tegelijk deze hero spelen. En teveel heroes in een map is echt geen plezier aangezien ze behoorlijk op zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Wat een hypocrieten hier. Dezelfde lui die massaal season passes kopen. Alle toekomstige DLC is gratis en het enige wat je kunt kopen zijn lootboxen. Daar zitten wellicht hero's in. Niets is zeker. En ergens voor spelen alvorens je het unlocked... daar is niets nieuws aan. We zijn gewoon poepje verwend dat we alles meteen krijgen.

Ik speel de heroes in de loop van de tijd wel vrij, Niets mis mee. Ik bepaal zelf wel of ik behoefte heb aan lootboxen. Bij deze game weet ik in ieder geval zeker dat ik geen cent betaal voor DLC die uit gaat komen.

Bovendien doet Capcom dit al jaren met Street Fighter. Daar keek toentertijd niemand van op. Men vond het een creatieve oplossing om de kosten van de ontwikkelaar te dekken. Maar nu is het EA en iedereen gaat los. Waar is de nuance? Daarbij is nog niets zeker hoe het bij de release is.

Al die hipsters springen in hun pen terwijl op de achtergrond hun games draaien met tig season passes.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
EdwardK123 schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:12:
[...]

Alles wat je zegt is correct.
Dan zou ik sowieso niet al die moeite gaan doen. De kans dat je dan DV kunt spelen is (erg) klein. Ik ben tevreden met de hero's die er nu standaard inzitten. Vermaak me al erg goed met de Assault en Heavy.
Volgende stap is dat EA het aantal benodigde credits halveert en dat mensen dan gaan klagen dat ze nooit DV kunnen spelen.

Let wel, van mij mogen de bedrag best wel wat lager voor de hero's, maar verder boeien micro transacties mij niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Lekker Ventje op 13-11-2017 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal9
migeye schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:15:
Dit gaat natuurlijk ook weer veel te ver, ongelofelijk. (ontwikkelteam ea kampt met doodsbedreigingen)

Het is te gek voor worden dat mensen dit gaan doen. Dat je het niet eens bent met de beslissingen van EA/Dice om bepaalde features in een game te doen dat mag. Dan kan je altijd beslissen om een game niet te kopen, maar om dan maar de devs aan te vallen en zelfs te bedreigen dan ben je echt niet goed bij je hoofd. Ik hoop dan ook dat diegene die de doodsbedreigingen hebben gedaan opgespoord worden en maar aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Lekker Ventje schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:19:
[...]

Dan zou ik sowieso niet al die moeite gaan doen. De kans dat je dan DV kunt spelen is (erg) klein. Ik ben tevreden met de hero's die er nu standaard inzitten. Vermaak me al erg goed met de Assault en Heavy.
Volgende stap is dat EA het aantal benodigde credits halveert en dat mensen dan gaan klagen dat ze nooit DV kunnen spelen.

Let wel, van mij mogen de bedrag best wel wat lager voor de hero's, maar verder boeien micro transacties mij niet.
Goed uitgangspunt denk ik. Als het zo ver komt dat er daadwerkelijk verbetering komt lijkt mij dit ook een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
migeye schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:15:

Advocaat van de duivel, maar als ik EA was, zou ik het daar ook direct op inzetten. Lekker de discussie verschuiven naar 'de kwade gamer' en sympathie vergaren, in plaats van zelf het boetenkleed aan te trekken. Dit zijn van die uitspraken die echt niet beoordeeld kunnen worden van buiten zonder de bedreigingen zelf te zien.

Je kan ook proberen je bedrijfsvoering en communicatie te verbeteren, dat scheelt een hele hoop 'bedreigingen' van idioten met een twitter account zonder consequenties.

[ Voor 7% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 13-11-2017 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBuddha
Hiermee praat je indirect die bedreigingen goed. Er is geen wereld waarin dit soort bedreigingen geoorloofd zijn. Hoe slecht je communicatie of beslissingen ook zijn.

Het gros van de reactoren op Reddit denkt (en heeft dus nog geen kaas gegeten van het spel) dat je vanaf de start meteen heroes kunt kiezen ipv de reguliere troepen. Zij hebben simpelweg niet door dat het een soort beloning (actieve killstreak) is die men kan kiezen wanneer je goed speelt. Dit voorval is echt 1 van de beste en slechte voorbeelden hoe het internet kan werken.

Ik vond dit wel een goede post op Reddit: If we rallied against the net neutrality problem with the same tanacity that we're exhibiting against EA, we might actually save the internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
TheBuddha schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:43:
Hiermee praat je indirect die bedreigingen goed. Er is geen wereld waarin dit soort bedreigingen geoorloofd zijn. Hoe slecht je communicatie of beslissingen ook zijn.

Het gros van de reactoren op Reddit denkt (en heeft dus nog geen kaas gegeten van het spel) dat je vanaf de start meteen heroes kunt kiezen ipv de reguliere troepen. Het gros heeft simpelweg niet door dat het een soort beloning (actieve killstreak) die je kunt kiezen als je verdomd goed speelt. Dit voorval is echt 1 van de beste en slechte voorbeelden hoe het internet kan werken.

Ik vond dit wel een goede post op Reddit: If we rallied against the net neutrality problem with the same tanacity that we're exhibiting against EA, we might actually save the internet.
Ik praat niets goed, ik zeg alleen dat die vermeende bedreigingen (waarvan we de mate, ernst, oorsprong, etc totaal niet weten) compleet los staan van het feit dat de microtransacties nog steeds zwaar kut zijn. Als de bedreigingen ernstig en serieus zijn, stap je naar de politie, het moet alleen geen enkele rol spelen in hoe we denken over microtransacties in een full priced game en dan al helemaal in deze uitvoering.

Het komt EA wel erg goed uit als de discussie wordt verlegd, beetje scepcis kan daarom geen kwaad. Als het om heel veel geld gaat: vertrouwen is een schone zaak, wantrouwen is meestal raak.

[ Voor 4% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 13-11-2017 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Zeara schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:07:
[...]

Rustig maar.... Die versturen alles pas ergens rond middernacht waarschijnlijk...

Ik was al van plan om de game lekker te laten liggen tot ie een keer in de sale komt voor maximaal 30 euro... Maar als er niks veranderd... Wacht ik misschien nog wel wat langer... Wat een onzin zeg...

Ik vind het prima als je een mogelijkheid hebt om een cosmetic item ofzo te kopen... Maar dat je zoveel moet grinden voor een karakter...
Eigenlijk moet ik EA geen geld geven, maar ik zit al een hele tijd te wachten op dit spel. Heb Battelfront II lang verdedigd maar dat kan ik nu niet meer. Toch vind ik het een enorm vet spel en zal ik me er prima mee vermaken ondanks de naaierij die aanwezig is.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

TheBuddha schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:19:
Wat een hypocrieten hier. Dezelfde lui die massaal season passes kopen. Alle toekomstige DLC is gratis en het enige wat je kunt kopen zijn lootboxen. Daar zitten wellicht hero's in. Niets is zeker. En ergens voor spelen alvorens je het unlocked... daar is niets nieuws aan. We zijn gewoon poepje verwend dat we alles meteen krijgen.

Ik speel de heroes in de loop van de tijd wel vrij, Niets mis mee. Ik bepaal zelf wel of ik behoefte heb aan lootboxen. Bij deze game weet ik in ieder geval zeker dat ik geen cent betaal voor DLC die uit gaat komen.

Bovendien doet Capcom dit al jaren met Street Fighter. Daar keek toentertijd niemand van op. Men vond het een creatieve oplossing om de kosten van de ontwikkelaar te dekken. Maar nu is het EA en iedereen gaat los. Waar is de nuance? Daarbij is nog niets zeker hoe het bij de release is.

Al die hipsters springen in hun pen terwijl op de achtergrond hun games draaien met tig season passes.
Vind jij dit een goed systeem? in de 10 uur van de trial heb ik 3 trooper cards gehad. Voor de rest alleen maar duplicates en (toevallig?) star cards voor heroes die je moet kopen met credits.

Ik heb 3 cards voor Darth Vader, 1 voor Palpatine, 1 voor Iden Versio en 2 voor Rey en Chewbacca. Verder 2 voor assault en 1 voor de officer class. Klopt geen klote van dit systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Gelukkig krijg ik wel een star card in mijn daily crate die passend is voor de situatie... ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/7a5110915eee24fee7992a6a9b73fa33.png

[ Voor 3% gewijzigd door raiders op 13-11-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
Welke hero gaan jullie als eerste unlocken? Ikzelf waarschijnlijk Iden Verso maar ik ga eerst de campaign doen en kijken hoe goed ze is.

[ Voor 51% gewijzigd door Seal9 op 13-11-2017 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Ik ga eerst wat crates kopen (met in game money of course). Zodat ik net mijn classes iets beter geupgrade heb. Als ze dan skill gaan belonen kan ik niet iets makkelijker credits verdienen voor de heroes.

Ik ga dan voor Luke. Vader wil ik liever maar ik vind dat de villains over het algemeen al fijnere heroes om mee te spelen hebben (Bossk en Maul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Darth Vader natuurlijk. :P

Op Reddit zegt iemand dat je aan het einde van de campaign 20k credits krijgt, dit is zonder de challenges. Ben benieuwd of dit waar is..

[ Voor 73% gewijzigd door BroWohsEdis op 13-11-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
BroWohsEdis schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:03:
Darth Vader natuurlijk. :P

Op Reddit zegt iemand dat je aan het einde van de campaign 20k credits krijgt, dit is zonder de challenges. Ben benieuwd of dit waar is..
Dan kan je aan de bak, want het is gemiddeld 40 uur aan in-game minuten daadwerkelijke speeltijd dus exclusief wachten/menu''s/countdowns etc.als je de berekeningen op reddit mag geloven.

Reefun had al gepost dat je voor alle challenges in totaal 32.400 credits krijgt, en die heb je echt niet zo maar bij elkaar gespeeld DICE kennende.

Na drie weken door heroes kapot gemaakt te worden of max geupgrade troopers ben je er wel snel klaar mee denk ik, maarja, dan komt de film ook al bijna uit en vertrouwen ze er op dat je je dan alsnog de portemonne trekt vrees ik.
Reefun schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:08:
[...]

Dat is 40u speeltijd voor 60.000 credits om één character te unlocken. Dat is een volle werkweek.
Bij de release zijn er al 8+ characters/vehicles welke je moet unlocken. Dus dat is al 320 uur aan speeltijd.

Sterker nog, iemand heeft ook nog berekeningen gemaakt hoeveel credits e.d. je krijgt als je alle challenges voltooid.

Een overzicht van wat je in totaal kan krijgen voor álle challenges :

32,400 credits
1275 craft parts (bijna genoeg om 3 star cards naar epic te krijgen ala 480 craft parts per star card)
1035 Crystals ; genoeg voor 5 trooper crates
23 Crates waarvan je nooit weet wát je krijgt

Dus ja. Al om al slaat het nergens op. Nu kun je doodleuk zeggen "Ja maar 40 uur gamen is niets". Het grotendeel heeft gewoon een full-time baan. Ik zal op sommige avonden wellicht 2 a 3 uur gamen, maar dan nog ben ik een aantal weken bezig om 1 character te unlocken. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.

Nu weet ik dat ik EA/DICE sterk heb verdedigd in dit topic. Maar nu de cijfers er zijn is mijn gedachtengang erover compleet gewijzigd want dit gaat simpelweg té ver.

Het is nu afwachten hoe EA/DICE hierop gaat reageren en belangrijker ; wat het daadwerkelijke effect ervan gaat worden. Ik ben benieuwd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:24:
[...]

Dan kan je aan de bak, want het is gemiddeld 40 uur aan in-game minuten daadwerkelijke speeltijd dus exclusief wachten/menu''s/countdowns etc.als je de berekeningen op reddit mag geloven.

Reefun had al gepost dat je voor alle challenges in totaal 32.400 credits krijgt, en die heb je echt niet zo maar bij elkaar gespeeld DICE kennende.

Na drie weken door heroes kapot gemaakt te worden of max geupgrade troopers ben je er wel snel klaar mee denk ik, maarja, dan komt de film ook al bijna uit en vertrouwen ze er op dat je je dan alsnog de portemonne trekt vrees ik.

[...]
Hmm toch vreemd want met 7 uur spelen heb ik toch al 23000 credits bij elkaar geharkt. Dan zou ik dus 20 uur nodig hebben voor DV. Vind ik nog wel te doen.

Maargoed ik vind de heroes niet het belangrijkste aangezien je er zowiezo al een paar unlocked hebt. Ik zal waarschijnlijk ook eerst mijn troopers upgraden en daarna Iden Verso als eerste unlocken.

Ik heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Seal9 schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:31:
[...]

Maargoed ik vind de heroes niet het belangrijkste aangezien je er zowiezo al een paar unlocked hebt. Ik zal waarschijnlijk ook eerst mijn troopers upgraden en daarna Iden Verso als eerste unlocken.

Ik heb er zin in!
De heroes komen voor mij ook op de allerlaatste plaats, als je ze hebt unlockt moet het je ook nog lukken om ze daadwerkelijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Seal9 schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:31:
[...]

Hmm toch vreemd want met 7 uur spelen heb ik toch al 23000 credits bij elkaar geharkt. Dan zou ik dus 20 uur nodig hebben voor DV. Vind ik nog wel te doen.

Ik heb er zin in!
Je hebt dan waarschijnlijk veel challenges erbij gekregen. Die krijg je dus maar 1x "uitbetaald". Dus fijn voor nu. Maar de volgende "grind" gaat dan nog langer duren in de huidige format.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
BroWohsEdis schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:18:
[...]

Vind jij dit een goed systeem? in de 10 uur van de trial heb ik 3 trooper cards gehad. Voor de rest alleen maar duplicates en (toevallig?) star cards voor heroes die je moet kopen met credits.

Ik heb 3 cards voor Darth Vader, 1 voor Palpatine, 1 voor Iden Versio en 2 voor Rey en Chewbacca. Verder 2 voor assault en 1 voor de officer class. Klopt geen klote van dit systeem.
Ik heb ook niet veel trooper cards gehad maar heb wel door craften zowel de Assault als Heavy al van drie kaarten kunnen voorzien.
Ik verwacht weinig problemen (ondanks mijn middelmatige skills) met het upgraden van de kaarten. Hero's interesseren me vooralsnog wat minder, dat komt daarna wel en de standaard aanwezige hero's worden dan upgegrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
Ik heb tot nu toe 1 irritant issue gevonden in BF2, en dat is het squad systeem. Dat deugt voor geen meter.

[ Voor 69% gewijzigd door Seal9 op 13-11-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Seal9 schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:50:
Ik heb tot nu toe 1 irritant issue gevonden in BF2, en dat is het squad systeem. Dat deugt voor geen meter.
Idd, de spawns zijn ook verschrijkelijk slecht en het aantal bugs vind ik nou niet echt acceptabel voor een 'AAA' game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal9
BroWohsEdis schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:02:
[...]

Idd, de spawns zijn ook verschrijkelijk slecht en het aantal bugs vind ik nou niet echt acceptabel voor een 'AAA' game.
Welke bugs bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

Hoop serieus waar dat mensen deze game voorlopig laten liggen. Laat EA maar eens flink hard op hun bek gaan.
Ik was echt van plan samen met mijn broertje de game te halen. Maar nu gaan we wachten. En misschien koop ik hem ooit maar dan 2e hands als een dikke FU naar ea ;)
Echt te misselijkmakend dat de review copies gewoon een lagere kosten had voor heroes etc dan retail copies. Dat soort shit zie je dus bij scum als EA.
Helaas gaat het spel nog steeds verkopen als een malle...
Zag net dat de reactie op -430294 staat momenteel.
Hoop echt dat alle 400000+ ook echt de game laat liggen. Zou toch een flinke impact hebben.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
https://www.reddit.com/r/.../?st=J9YOA7KT&sh=cedc7feb :+ :P
v8power67 schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:52:
Echt te misselijkmakend dat de review copies gewoon een lagere kosten had voor heroes etc dan retail copies. Dat soort shit zie je dus bij scum als EA.
Dat schijnt dus onzin te zijn (aldus de game changers). Dit was alleen tijdens de demo die Youtubers bij DICE speelde. Omdat ze maar 2 dagen de tijd hadden om te spelen. Wellicht dat de @redactie van Tweakers dit kan bevestigen.

Op Facebook was er ook alweer een pagina die wat views probeert te farmen door te beweren dat je heroes met crystals (echt geld) moet kopen en dat alle heroes standaard locked zijn. Genoeg sites en Youtubers die nu maar wat aannamens en clickbait posts maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
v8power67 schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:52:
Hoop serieus waar dat mensen deze game voorlopig laten liggen. Laat EA maar eens flink hard op hun bek gaan.
Ik was echt van plan samen met mijn broertje de game te halen. Maar nu gaan we wachten. En misschien koop ik hem ooit maar dan 2e hands als een dikke FU naar ea ;)
Helaas gaat het spel nog steeds verkopen als een malle...
Zag net dat de reactie op -430294 staat momenteel.
Hoop echt dat alle 400000+ ook echt de game laat liggen. Zou toch een flinke impact hebben.
Ik snap niet dat mensen puur op het "oh de heroes zijn duurder" ineens de game niet meer willen hebben! Het spel is geweldig, de heroes speel je weinig of je moet gigantisch goed zijn en altijd veel punten hebben, dan nog heb je maar een kleine selectie die heroes zal spelen aangezien je maar 1 DV of 1 LS zal hebben. Daarnaast wil je ook niet dat je 4 heroes aan beide zijden kan hebben want dan zijn ze gewoon OP.

Ik heb de beta gespeeld en ik heb nu die 10 uur trial gedaan en ik merk niets van de heroes/lootbox issues.
Je speelt voornamelijk met de reguliere troopers en er zijn een aantal heroes die je zowiezo al kan spelen. Als men de trial of beta zou spelen dan zou men niet zo roepen denk ik.

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat dit een gigantische impact zal hebben, of laat ik het anders zeggen, ik hoop dat dit niet een gigantische impact zal hebben want ik wil niet dat deel 2 eindigt zoals deel 1. Weinig tot geen spelers want dit spel verdient een grote player base!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

raiders schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:00:
https://www.reddit.com/r/.../?st=J9YOA7KT&sh=cedc7feb :+ :P

[...]

Dat schijnt dus onzin te zijn (aldus de game changers). Dit was alleen tijdens de demo die Youtubers bij DICE speelde. Omdat ze maar 2 dagen de tijd hadden om te spelen. Wellicht dat de redactie van Tweakers dit kan bevestigen.

Op Facebook was er ook alweer een pagina die wat views probeert te farmen door te beweren dat je heroes met crystals (echt geld) en dat alle heroes standaard locked zijn. Genoeg sites en Youtubers die nu maar wat aannamens en clickbait posts maken.
Hahahah

Maare okee als dat zo is maakt het het iets minder erg. Maar nog steeds koop ik de game niet.
Ik ga lekker afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
je weet in ieder geval dat je lekker lang bezig bent om alles te unlocken :P

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
We hebben gewonnen! De prijzen van de heroes zijn verlaagd!

https://www.ea.com/games/...09071119&isLocalized=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Toch goed dat het halve internet in opstand is gekomen en er vandaag al een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Luke en Darth Vader zijn nu 15K, lijkt me een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52
Ziet er al een stuk beter uit. Zit dat in de 75 mb update die ik net via Xbox Live moest downloaden of is dat anders?

Ben trouwens benieuwd wat er gebeurd voor mensen die al wel 60k gedokt hadden.

Verder is het me niet duidelijk of die heroes nou eigenlijk een soort endgame content waren of dat er meer stuff is die je nog kunt blijven unlocken...

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 13-11-2017 23:08 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik zag een tweet voorbij komen die zei dat het review embargo over 34 minuten afloopt. Dat beloofd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:43
Zal wel er bomveel reviews komen over dit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Kijk zo zie je maar weer, klagen kan soms helpen. Als maar met genoeg mensen tegelijkertijd doen!!.
Ga nog steeds wachten op reviews en gameplay ervaringen van mensen na paar weken. Dan kijk ik wel of ik hem haal. Ergens heb ik nog een onderbuik gevoel dat er nog meer aankomt/ontdekt wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 13-11-2017 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBuddha
Wat zij mensen toch wantrouwend. Zelfs nu het is aangepast wat best uniek is. Jullie spelen maar verder met je season pass van BF, COD, etc. Ik begin morgen lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:43
Wat een onzin, bijna elke review is veels te negatief over het spel. Ik snap dat Lootboxes een dik minpunt, maar het is niet leidend voor de kwaliteit van het spel. Ik heb het gevoel dat iedere reviewer wordt meegezogen in de negativiteit van de afgelopen uren. Niet heel professioneel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gepre-ordered en ga er 100 euro aan lootboxen kopen lekker pwnen!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBuddha
Deze branche heeft het nog steeds niet in zich om volwassenen te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:46
Het is netjes van EA dat ze veranderingen hebben ingevoerd. Na een aantal uren verder gespeeld te hebben valt er naast de hele loot box controversy ook nog een hoop te patchen.

Veel dingen zijn best clunky nog, hopelijk een goede dag 1 patch straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Sorry hoor, maar dit is een win win win win win win voor EA..

1. Ze hebben enorm veel aandacht op hun game
2. Ze komen positief in het nieuws want 'ze luisteren naar hun klanten'
3. Klanten zijn tevreden want 'er wordt naar hun geluisterd'
4. Potentiele whales hebben al overdreven veel geld uitgegeven voor heroes met de oorspronkelijke kosten
5. Er zit nog steeds pay 2 win in een full priced game
6. Pay 2 win wordt nu als positief gezien door fans (want goedkoper dan oorspronkelijk), dus niets houdt EA tegen om nu overal Pay 2 win in hun full price games te stoppen.

Dit was vanaf het begin af aan al het marketing plan van EA en het heeft precies het gewenste effect.

Dit is een zeer trieste dag voor gaming.. De eerste full price game met p2w aspecten is een feit en wordt met gejuich in ontvangst genomen "want de p2w prijzen zijn lager dan oorspronkelijk".

[ Voor 22% gewijzigd door aicaramba op 14-11-2017 08:15 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Het zal best.

Maar de insteek was niet goed van EA, dus ik ga deze game sowieso niet meer kopen (heel misschien nog ooit een keer uit de budgetbak).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
aicaramba schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:03:
[...]

Sorry hoor, maar dit is een win win win win win win voor EA..

1. Ze hebben enorm veel aandacht op hun game
2. Ze komen positief in het nieuws want 'ze luisteren naar hun klanten'
3. Klanten zijn tevreden want 'er wordt naar hun geluisterd'
4. Potentiele whales hebben al overdreven veel geld uitgegeven voor heroes met de oorspronkelijke kosten
5. Er zit nog steeds pay 2 win in een full priced game
6. Pay 2 win wordt nu als positief gezien door fans (want goedkoper dan oorspronkelijk), dus niets houdt EA tegen om nu overal Pay 2 win in hun full price games te stoppen.

Dit was vanaf het begin af aan al het marketing plan van EA en het heeft precies het gewenste effect.
Precies dit.

Het is puur "damage control" nu. Maar, als ik Reddit zo een beetje lees werkt het niet echt. Dit is precies ook voorspeld door degene die in het verleden details had gelekt over dit spel. Maar goed hé. Daarna had de Community Manager een aantal Mods omgekocht van de Subreddit maar dat is weer een ander verhaal.

Blijf het alsnog wel jammer vinden dat het allemaal zo moet. De game ansich is opzich best goed. Kan me prima vermaken met Starfighter Assault (ook al zijn daar ook een aantal "hero ships" locked, gebruik toch alleen de Falcon/Luke/Boba/Darth). Nu had ik hem sowiesow niet gepre-ordered.

Maar goed. Hé. Andere kant ben ik dan ook hypocriet dat ik hem gewoon op de launch day zal aanschaffen. Op die manier "voer" ik EA alsnog.... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Wat een gezeur om niks de laatste dagen, P2W zit al jaren in games en nooit was er zo moeilijk over gedaan. In bijv Battlefield was je ook 300+ uren bezig om hoogste rank en alle wapens te unlocken.
Ik heb echt geen interesse om DV of LS te hebben en ik wil gewoon af en toe knallen, deze game komt er gewoon in en heb er zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
TheBuddha schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:10:
Deze branche heeft het nog steeds niet in zich om volwassenen te handelen.
Als ik de opmerkingen van Take2 lees, dan denk ik dat de gaming industrie compleet is overgenomen door de zogeheten paarse broeken en mannen (vaak mannen) met colbertjes en stropdassen. Doel van de industrie (zie ook Ubisoft) is om spelers lang(er) aan zicht te binden. Geloof dat Take2 zo'n 40% van z'n omzet uit microtransactions etc. (zie GTA V) haalt.

Ik vind het bezopen dat je na 60-70 euro voor game betaalt te hebben, ook nog tientallen euros mag aftikken om iets aan het spel te hebben.

Free to play is prima, Freemium is ok, Freemium of Pay to win nadat je het volle pond betaald hebt is bezopen.

Leg ook maar eens het verschil uit tussen online gokken en bv, BFII met z'n lootcrates. Beide kunnen verslavend zijn en mensen in de problemen brengen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
[b]Reefun schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:09:
Maar goed. Hé. Andere kant ben ik dan ook hypocriet dat ik hem gewoon op de launch day zal aanschaffen. Op die manier "voer" ik EA alsnog.... 8)7
Zelfde hier, ondanks de sh*t storm op Reddit. Ik was eigenlijk vooral benieuwd naar de campaign. De multiplayer kan me gestolen worden.

Campaign leek goed in de trailers etc.. als ik echter de review lees op (dacht) Eurogamer wat rond kijk op Youtube dan is de campaign ook weer het slachtoffer van het "Force Awakens syndrome".

(zonder spoliers... blijft lastig om van het verleden afscheid te nemen)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
s0kkie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:14:
Wat een gezeur om niks de laatste dagen, P2W zit al jaren in games en nooit was er zo moeilijk over gedaan. In bijv Battlefield was je ook 300+ uren bezig om hoogste rank en alle wapens te unlocken.
Ik heb echt geen interesse om DV of LS te hebben en ik wil gewoon af en toe knallen, deze game komt er gewoon in en heb er zin in!
Het is maar hoe je het bekijkt. Ik kan nog steeds niet het P2W ontdekken in deze game. Je kunt sneller aan credits komen met echt geld maar dan? Dan heb je nog steeds geen garantie dat je de hero van je keuze kunt spelen. En bij de troopers maakt het al helemaal geen ruk uit omdat je daar enkel je kaarten kunt upgraden als je een bepaald level hebt en dat level hangt van je skills af en niet van je bankrekening.

Maar goed, er zullen nu vast wel een paar miljoen mensen zijn die deze game sowieso niet gingen kopen en dat nu zeggen niet te doen. CoD zou de afgelopen jaren niet meer gekocht worden vanwege alles wat niet goed was en vervolgens werd het weer miljoenen keren verkocht.

Net gameplay van DV gezien en gezien het aantal hitpoints en het regenereren van die hitpoints vraag ik me af hoe groot de kans is dat je daadwerkelijk met DV kunt spelen. Die kans gaat heel klein zijn, tenzij ze de hero’s nog een nerf geven (wat geen kwaad kan, lightsaberhero’s zijn OP).

Voor mij is de game nog steeds een prima game en ik heb er veel zin in. Van mensen die DV willen spelen snap ik het wel maar die gaan straks weer lopen miepen dat er te weinig DV’s zijn waardoor ze nooit DV kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
s0kkie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:14:
In de Battlefield reeks werkt het héél anders. Tuurlijk moet je veel spelen om de hoogste rank te behalen. En dat is opzich niet zo erg daar je eigenlijk ook geen hol krijgt als je max level bent (ben al max level bij BF1/3/4 :+).

De unlocks werken echter geheel anders. Ja, De DLC wapens hebben soms 'aparte' assignments (schiet 2 vliegtuigen neer met een MG bijv.), maar het is lang niet zo absurd zoals met SW BF2. Daarnaast kun je die wapens ook niet sneller krijgen door ze te kopen. Ja, De 'standaard' wapens kun je met shortcutkits kopen. Dat dan weer wél. Maar die kun je met relatief weinig moeite op jezelf ook al vrij spelen (zeker géén 40 uur).

Plus, dit hele digitale hooivork gebeuren gaat niet puur en alleen om het P2W gedeelte. Het gaat om de wijze waarop EA ermee om gaat. Het gaat erom hoe ze wederom een markt proberen te verzieken. De gaming community is het zat en dat merk je. Het is hopen dat het ook een blijvende effect gaat krijgen.
loekf2 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:41:
[...]

Zelfde hier, ondanks de sh*t storm op Reddit. Ik was eigenlijk vooral benieuwd naar de campaign. De multiplayer kan me gestolen worden.

Campaign leek goed in de trailers etc.. als ik echter de review lees op (dacht) Eurogamer wat rond kijk op Youtube dan is de campaign ook weer het slachtoffer van het "Force Awakens syndrome".

(zonder spoliers... blijft lastig om van het verleden afscheid te nemen)
Als je enkel de campaign wilt doen, neem gewoon EA Acces of Origin Acces als je PC/XB1 heb. Dat kost je dan 5 euro zodat je het 10 uur lang kunt spelen. Campaign schijnt relatief kort te zijn, dus dat zou te doen moeten zijn. Scheelt je weer de volle pond neer leggen ervoor als je toch geen MP wilt spelen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Reefun schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:47:
[...]

In de Battlefield reeks werkt het héél anders. Tuurlijk moet je veel spelen om de hoogste rank te behalen. En dat is opzich niet zo erg daar je eigenlijk ook geen hol krijgt als je max level bent (ben al max level bij BF1/3/4 :+).

De unlocks werken echter geheel anders. Ja, De DLC wapens hebben soms 'aparte' assignments (schiet 2 vliegtuigen neer met een MG bijv.), maar het is lang niet zo absurd zoals met SW BF2. Daarnaast kun je die wapens ook niet sneller krijgen door ze te kopen. Ja, De 'standaard' wapens kun je met shortcutkits kopen. Dat dan weer wél. Maar die kun je met relatief weinig moeite op jezelf ook al vrij spelen (zeker géén 40 uur).

Plus, dit hele digitale hooivork gebeuren gaat niet puur en alleen om het P2W gedeelte. Het gaat om de wijze waarop EA ermee om gaat. Het gaat erom hoe ze wederom een markt proberen te verzieken. De gaming community is het zat en dat merk je. Het is hopen dat het ook een blijvende effect gaat krijgen.

[...]

Als je enkel de campaign wilt doen, neem gewoon EA Acces of Origin Acces als je PC/XB1 heb. Dat kost je dan 5 euro zodat je het 10 uur lang kunt spelen. Campaign schijnt relatief kort te zijn, dus dat zou te doen moeten zijn. Scheelt je weer de volle pond neer leggen ervoor als je toch geen MP wilt spelen d:)b
Da's een goeie tip. Campaign is idd 8 uur geloof ik (13 chapters ?). Ik heb sinds vorige week naast een PS4 Pro ook een XB1 S staan als kuch kuch (UHD) Blu-ray speler.

Amazon.co.uk verstuurt BF2 pas vrijdag, dus ws nog tijd om er onder uit te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Toch even reageren hoor..

Er is helemaal NIET gewonnen!
https://twitter.com/DanNerdCubed/status/930234337919950851
EA cut the cost of Star Wars heroes by 75%.

They failed to mention that, according to GameInformer, they've also cut rewards by 75%.

"..completing the campaign earned players a unique loot crate that contained 20k credits. That reward is now 5k credits"
Ze proberen alleen de geschreven artikelen te ontkrachten zonder daadwerkelijk de gameplay of het systeem aan te passen. De kosten blijven en progression wordt niet aangepast.

[ Voor 18% gewijzigd door Rule op 14-11-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
loekf2 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:58:
[...]

Da's een goeie tip. Campaign is idd 8 uur geloof ik (13 chapters ?). Ik heb sinds vorige week naast een PS4 Pro ook een XB1 S staan als kuch kuch (UHD) Blu-ray speler.

Amazon.co.uk verstuurt BF2 pas vrijdag, dus ws nog tijd om er onder uit te kunnen.
Zou hem gewoon annuleren en dan via de XB1 S EA Acces nemen dan. Scheelt je dan weer! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Reefun schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:47:
[...]

Dat werkt niet want bij EA Access heb je alleen de eerste 3 missies... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
raiders schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:11:
[...]

Dat werkt niet want bij EA Access heb je alleen de eerste 3 missies... :(
Serieus? :o

I stand corrected dan. Apart. Maar ene kant begrijpelijk gezien ze natuurlijk hun winst willen maximaliseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Reefun schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:18:
[...]

Serieus? :o

I stand corrected dan. Apart. Maar ene kant begrijpelijk gezien ze natuurlijk hun winst willen maximaliseren...
Via ea acces is het een demo. Vandaar dat je maar 3 missies van de sp kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Rule schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:05:

[...]

Ze proberen alleen de geschreven artikelen te ontkrachten zonder daadwerkelijk de gameplay of het systeem aan te passen. De kosten blijven en progression wordt niet aangepast.
Als het alleen die reward is dan is het leed wel te overzien. Het is ook weer niet zo dat je enorm veel moeite moet doen om aan credits te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:55
Rule schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:05:

[...]

Waarbij dan het argument is dat spelers voor het uitspelen van de campaign Iden Versio als hero krijgen in de MP. En de prijs voor Iden is naar beneden bijgesteld.

Wat overal duidelijk naar voren komt is dat de beloning voor het voltooien van een MP match (hoewel dit nog steeds volledig afhankelijk is van speeltijd en niet van objective based gameplay, dus wazig op zijn zachts gezegd) niet is aangepast. Ervaringscijfers hiervan heb ik nog niet gezien, ook niet op reddit, maar die zullen snel komen.

Is het, hypothetisch gezien, juist wat ik heb geschreven hierboven is het resultaat dat:
Iden Versio aan gamers wordt toebedeeld als beloning voor het uitspelen van de SP campaign;
De playtime die nodig is voor heroes is afgenomen met 75%. Dat is dan nog steeds 10u (!!!) per hero.

Merk wel dat de emotie in deze discussie er dik in zit. Feiten lopen door elkaar heen, situaties voor en na worden in elkaar verweven en dat komt de discussie niet ten goede. Hoe dan ook, de wereld is al langer overgenomen door mannen (en vrouwen, wel diversiteit promoten hè!) in paarse broeken, stropdassen en colberts. En ja, dat ben ik ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
Mavors schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:32:
[...]

Waarbij dan het argument is dat spelers voor het uitspelen van de campaign Iden Versio als hero krijgen in de MP. En de prijs voor Iden is naar beneden bijgesteld.

Wat overal duidelijk naar voren komt is dat de beloning voor het voltooien van een MP match (hoewel dit nog steeds volledig afhankelijk is van speeltijd en niet van objective based gameplay, dus wazig op zijn zachts gezegd) niet is aangepast. Ervaringscijfers hiervan heb ik nog niet gezien, ook niet op reddit, maar die zullen snel komen.

Is het, hypothetisch gezien, juist wat ik heb geschreven hierboven is het resultaat dat:
Iden Versio aan gamers wordt toebedeeld als beloning voor het uitspelen van de SP campaign;
De playtime die nodig is voor heroes is afgenomen met 75%. Dat is dan nog steeds 10u (!!!) per hero.

Merk wel dat de emotie in deze discussie er dik in zit. Feiten lopen door elkaar heen, situaties voor en na worden in elkaar verweven en dat komt de discussie niet ten goede. Hoe dan ook, de wereld is al langer overgenomen door mannen (en vrouwen, wel diversiteit promoten hè!) in paarse broeken, stropdassen en colberts. En ja, dat ben ik ook...
De discussie krijgt zo'n hoge emotionele waarde omdat dit de terugkeer van een fantastisch spel had moeten zijn. In plaats daarvan is het kapot gemaakt om wat centjes op te leveren zonder dat er ook maar enige aanleiding is dat het spel innovatief of vooruitstrevend is. Op een erg lakse manier zijn microtransacties toegevoegd en nog prominent ook. Gamers in het algemeen zijn tegen Pay-To-Win en dit was een perfect voorbeeld daarvan.

Als je een spel uitbrengt waar mensen 60-80 euro voor betalen verwacht je dat je op zijn minst een volwaardige game krijgt waarbij micro transacties maximaal moeten zorgen voor cosmetische value. Zodat je de developer kunt steunen, zonder gevolgen aan gameplay.

Maar als je vervolgens ook nog voor een volwaardige game een STARTER KIT uit gaat brengen.. EEN STARTER KIT VOOR EEN VOLWAARDIG SPEL?!

https://www.gamestop.com/...nt-ii-starter-pack/155494
Get a head start on the battlefront

Get three rare Star Cards that improve your defensive abilities on the battlefront, and 1500 Crystals, with the Star Wars Battlefront II Starter Pack.

Includes:
1500 Crystals - Use Star Wars Battlefront II Crystals to purchase Crates, giving you a selection of new Star Cards, emotes, and other valuable resources to continue your Star Wars hero's journey.
3 Rare Star Cards:
Saber Defense - While SPIN ATTACK is active, Darth Maul takes less damage.
Survivalist - Reduces the delay before health regeneration begins for Assault class troopers.
Repair System - Reduces the delay before health regeneration begins for Fighter class Starfighters.
ja.. Dan worden mensen best wel boos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Om maar het gezeik uit het topic te halen;

Iemand al ervaring met de single player en of het wat is? ga er vanavond aan beginnen, maar ben nieuwsgierig hoe het bevalt

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwardK123
Rule schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:40:
[...]

De discussie krijgt zo'n hoge emotionele waarde omdat dit de terugkeer van een fantastisch spel had moeten zijn. In plaats daarvan is het kapot gemaakt om wat centjes op te leveren zonder dat er ook maar enige aanleiding is dat het spel innovatief of vooruitstrevend is. Op een erg lakse manier zijn microtransacties toegevoegd en nog prominent ook. Gamers in het algemeen zijn tegen Pay-To-Win en dit was een perfect voorbeeld daarvan.

Als je een spel uitbrengt waar mensen 60-80 euro voor betalen verwacht je dat je op zijn minst een volwaardige game krijgt waarbij micro transacties maximaal moeten zorgen voor cosmetische value. Zodat je de developer kunt steunen, zonder gevolgen aan gameplay.

Maar als je vervolgens ook nog voor een volwaardige game een STARTER KIT uit gaat brengen.. EEN STARTER KIT VOOR EEN VOLWAARDIG SPEL?!

https://www.gamestop.com/...nt-ii-starter-pack/155494

[...]

ja.. Dan worden mensen best wel boos..
Deze hele heisa er omheen is écht jammer, want het spel is an sich gewoon echt een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
corset schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:43:

Iemand al ervaring met de single player en of het wat is? ga er vanavond aan beginnen, maar ben nieuwsgierig hoe het bevalt
Ik ben nu halverwege met de SP, en het verhaal is goed uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
EdwardK123 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:43:
[...]

Deze hele heisa er omheen is écht jammer, want het spel is an sich gewoon echt een topper.
Ik denk dat mensen met deze actie vooral willen waken dat het niet oke is. En als daar nu niets aan gebeurd wordt dit straks de standaard in games.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• corset
EdwardK123 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:43:
[...]

laat ze lekker.. al geeft EA vanmiddag aan "vanaf nu zijn alle hero's gratis!" vinden mensen nog manieren om het om te draaien naar "maar dat is pay2win! want als ik het spel niet heb dan krijg ik ze niet!" Mensen die genieten van het spel doen het toch wel, en de mensen die constructief kritiek hebben (zonder de standaard "must bash EA nao!") zijn zeer zeldzaam
Rule schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:45:
[...]

Ik denk dat mensen met deze actie vooral willen waken dat het niet oke is. En als daar nu niets aan gebeurd wordt dit straks de standaard in games.
Oh je bedoelt zoals het al:

SWTOR -> letterlijk pay2win. Nog veel, veel erger dan Battlefront 2.
Assassins Creed -> die al meerdere games cash store heeft

Ik snap dat het hip is om te denken dat EA zo erg is erin, en dat zij de eerste zijn.. maar blijf aub wel even correct. Even ter info wat meer;

Guild Wars 2
Rift
Shaiya
Alles van Aeria Games
Tera
Call of Duty
Battlefield

Allemaal cash stores/pay 2 win opties.

[ Voor 38% gewijzigd door corset op 14-11-2017 09:47 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
doublepost failure

[ Voor 97% gewijzigd door corset op 14-11-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
corset schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:45:
[...]

Ik snap dat het hip is om te denken dat EA zo erg is erin, en dat zij de eerste zijn.. maar blijf aub wel even correct. Even ter info wat meer;

Guild Wars 2
Rift
Shaiya
Alles van Aeria Games
Tera
Call of Duty
Battlefield

Check... zie bv:

https://www.polygon.com/2...rotransactions-gta-online
“We've said that we aim to have recurrent consumer spending opportunities for every title that we put out at this company. It may not always be an online model, it probably won't always be a virtual currency model, but there will be some ability to engage in an ongoing basis with our titles after release across the board," Zelnick said (via Gamasutra).
Vrees dat deze industrie compleet naar de ... gaat op deze manier. Game als een service, maar vraag er dan geen 60-80 euro voor bij aanschaf.

"Recurrent consumer spending" is wat MBAs aka paarse broek(rokken) gebruiken voor loot-boxes, DLCs, season passes, microtransactions en meer van die ongein.

[ Voor 7% gewijzigd door loekf2 op 14-11-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:36
[...]

laat ze lekker.. al geeft EA vanmiddag aan "vanaf nu zijn alle hero's gratis!" vinden mensen nog manieren om het om te draaien naar "maar dat is pay2win! want als ik het spel niet heb dan krijg ik ze niet!" Mensen die genieten van het spel doen het toch wel, en de mensen die constructief kritiek hebben (zonder de standaard "must bash EA nao!") zijn zeer zeldzaam

[...]

Guild Wars 2
Rift
Shaiya
Alles van Aeria Games
Tera
Call of Duty
Battlefield

Maar dat die anderen het doen wil niet zeggen dat het oke is, en ik ben zelf blij dat er nu vanuit de community een respons is.
Het is voor EA jammer dat zij nu de gebeten hond zijn maar stel dat de verkopen gigantisch gaan tegenvallen dan kan het signaal misschien ook alvast aankomen bij andere uitgevers.
Tevens is het niet hip om te denken dat EA het ergst is, dat is een aanname die je doet, maar het is wel hip om het nu te bashen. Misschien is dat ook maar goed omdat er nu tenminste aandacht voor is, veel mensen klagen er al een tijdje over en nu bereikt het de grote massa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
kneusteun schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:56:
[...]

Maar dat die anderen het doen wil niet zeggen dat het oke is, en ik ben zelf blij dat er nu vanuit de community een respons is.
Het is voor EA jammer dat zij nu de gebeten hond zijn maar stel dat de verkopen gigantisch gaan tegenvallen dan kan het signaal misschien ook alvast aankomen bij andere uitgevers.
Tevens is het niet hip om te denken dat EA het ergst is, dat is een aanname die je doet, maar het is wel hip om het nu te bashen. Misschien is dat ook maar goed omdat er nu tenminste aandacht voor is, veel mensen klagen er al een tijdje over en nu bereikt het de grote massa.
Hier aan toevoegend hoop ik dat steeds meer ontwikkelaars zich als CD Projekt Red gaan gedragen. Die hebben met The WItcher 3 een ontzettende bazengame afgeleverd, met daarnaast 2 uitbreidingen die gewoon óp en top waren. Daarna komt die GOTY editie wel, maar bijvoorbeeld The Witcher 1 hadden ze uiteindelijk iedereen ook een gratis upgrade naar de Enhanced Edition gegeven. Zelfde verhaal bij Dark Souls 3 (ik kan niet oordelen over de SOTFS-editie van DS2).

Waarom doen ontwikkelaars dit niet gewoon? Je creëert veel meer goodwill en betrokkenheid op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:56
EdwardK123 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:58:
Waarom doen ontwikkelaars dit niet gewoon? Je creëert veel meer goodwill en betrokkenheid op deze manier.
Het is lucratiever om minder mensen meer te laten besteden.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
kneusteun schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:56:
[...]

Leuk dat EA nu de gebeten hond is, echter wat de gamers nu zeggen:

"Ja bij battlefront 2 is het erg, dat eerdere games het al deden.. dat boeit niet! we pakken jullie nu!". En als je dat wil, go for it! Maar sorry, als dat het niveau van discussieren gaat worden..
Maar goed, dat krijg je met de youtube cultuur, zelf nadenken/onderzoeken is er niet meer bij, alles wordt blind aangenomen van een persoon in een video/artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
[...]

[...]

Guild Wars 2
Rift
Shaiya
Alles van Aeria Games
Tera
Call of Duty
Battlefield

Je mist zowel de kern van de kritieken als het grote plaatje en komt dan zelf met non-argumenten en verwijt anderen 'niet correct' te blijven.

Het is de fout van EA om niet eerlijk en volledig te zijn in het uitleggen van het systeem, op zijn minst nalatig. Nu kan het hele systeem en verdienmodel niet volledig beoordeeld worden, en er wordt de hele tijd maar gesproken over randzaken of slechts 1 aspect van het systeem zoals hero unlocks. Dat doet EA marketing erg goed en er zijn nog genoeg mensen die in de verdediging schieten.
corset schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:03:
[...]

"Ja bij battlefront 2 is het erg, dat eerdere games het al deden.. dat boeit niet! we pakken jullie nu!". En als je dat wil, go for it! Maar sorry, als dat het niveau van discussieren gaat worden..
Maar goed, dat krijg je met de youtube cultuur, zelf nadenken/onderzoeken is er niet meer bij, alles wordt blind aangenomen van een persoon in een video/artikel.
Lees dat nog eens goed door, je vormt je eigen beeld van de oorzaak van de heisa en gaat er vanuit dat iedereen zo denkt. Dat helpt niet bepaald mee in het niveau van discussieren. Er is niet zoiets als DE gamer en al helemaal niet in deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:24
corset schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:43:

Tot nu toe is het een heerlijke SP. Ben nu een paar stappen verder dan waar de demo stopte maar ik kan niet wachten om weer verder te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:06:
[...]

Je mist zowel de kern van de kritieken als het grote plaatje en komt dan zelf met non-argumenten en verwijt anderen 'niet correct' te blijven.

Het is de fout van EA om niet eerlijk en volledig te zijn in het uitleggen van het systeem, op zijn minst nalatig. Nu kan het hele systeem en verdienmodel niet volledig beoordeeld worden, en er wordt de hele tijd maar gesproken over randzaken of slechts 1 aspect van het systeem zoals hero unlocks. Dat doet EA marketing erg goed en er zijn nog genoeg mensen die in de verdediging schieten.

[...]

Lees dat nog eens goed door, je vormt je eigen beeld van de oorzaak van de heisa en gaat er vanuit dat iedereen zo denkt. Dat helpt niet bepaald mee in het niveau van discussieren. Er is niet zoiets als DE gamer en al helemaal niet in deze discussie.
Of.. wild idee! je bepaald met je geld wat je doet.

Vind je het niks, koop het niet
Vind je het niet erg, speel de game lekker

Op een forum gaan huilen ga je echt 0 mee bereiken. Weet je waarom? De welbekende "vocal minority". De groep die loopt te roeptoeteren dat het zo slecht is is miniem vergeleken met de groep die het spel toch wel koopt.
En laten we eerlijk zeggen, als ik naar de eerdere comments + reddit kijk. Wat EA nu ook doet gaat verdraaid worden totdat er een negatief iets van gemaakt kan worden.

Ik zoek nog steeds een reddit thread of mensen hier die de ballen hebben om te zeggen "ja wat EA doet is slecht, maar ze laten nu wel zien dat ze dingen willen veranderen". Want dat kan niet, het is makkelijker om door te zeveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Is het niet beter om die hele discussie te laten gaan? Iedereen heeft er een mening over net zoals ik dat heb, ik denk dat EA wel heeft laten zien dat de wil om te luisteren er wel degelijk is. Het is ook met name een bash EA fest geworden.

Laten we die hele discussie laten voor wat het is en gewoon over de game gaan praten, daar bereiken we meer mee. Als je de game links laat liggen, dan laat je die links liggen met wat voor reden dan ook. Als die reden is dat het P2W is dan is dat jouw reden en niemand die kan zeggen dat is goed of dat is fout.

Om maar naar de game te gaan, ik speel net een potje op kashyeek(of je dat ook schrijft) de eerste ronde was overdag, de 2de ronde was in de nacht. Ik wist niet eens dat dát kon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:01
Na het Reddit record, nu op weg naar een Metacritic record ? :P
http://www.metacritic.com...ars-battlefront-ii?ref=hp

Ik heb SW:BF redelijk snel gekocht, en was wel verbaasd hoe snel die in prijs gezakt is. Als occasionele gamer en Star Wars fan ben ik zeker wel geïnteresseerd in dit spel, maar tegen dat ik mijn eerste Hero kan unlocken is het spel wellicht al in prijs gezakt :P.

Als je de reviews leest, is het vooral een spel voor de Star Wars fans, en zeker niet voor de competitieve shooters. Het progression systeem is, los van P2W, ook gewoon slecht en frustrerend, vooral door de time-based ipv results-based rewards, en door de compleet random loot crates, waardoor je vaak loot krijgt waar je op dat moment totaal niets mee bent.

Ik suck zelf in FPS'en, maar zelfs dan nog vind ik die time-based rewards helemaal geen pluspunt, want zo neem je een belangrijk incentive weg om te oefenen en beter te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:44
[...]

je hebt wel een punt, maar toch is deze situatie wel anders vind ik,

in games als cod kun je inderdaad lootcrates kopen, maar het zijn altijd alleen maar cosmetische items. In dit geval van Battlefront is het loot box systeem van impact op de gameplay ervaring, doordat het je beloont met star cards en heroes die je anders niet zou hebben. Natuurlijk kun je die via grinden verdienen in de game, maar die tijden zijn zo belachelijk hoog (3 uur voor 1 loot kist) dat je eigenlijk gewoon gedwongen wordt om ook die 99 euro extra aan crystals uit te gaan geven.

Natuurlijk merk je daar de eerste paar weken nog niet zoveel van door het progressie systeem, maar na een paar weken is iedereen wel zo'n level 20 en zal er toch wel een verschil ontstaan tussen mensen die wel al die star cards via lootboxes hebben en geupgrade hebben naar de sterkste tier, en degenen die niet lootboxen gekocht hebben en het met een paar star cards moeten doen. Die hebben gewoon een veel minder sterk star card deck dan degenen die wel die 99 euro crystal package hebben gekocht.

die packages zijn best prijzig namelijk:
aantal crystals / dollar & pond prij
500: $5/£4
1000: $10/£8
2100: $20/£16
4400: $40/£32
12,000: $100/£80

en dan heb je ook nog drie type crates die je verleiden om toch die wat duurdere crates te kopen omdat daar meer kans zit op de wat hogere star cards

Hero crate: 100 crystals of 2200 credits
Starfighter crate: 120 crystals of 2400 credits
trooper crate: 200 crystals of 4000 credits

als je na de credit limit cap van zo'n 32000 credits (alhoewel dat nu ook lager schijnt te zijn), dan 25 credits per minuut moet gaan grinden dan kun je niet bijna niet anders als ook die lootbox packages maar aan te schaffen, of te accepteren dat je een achterstand kwa perks hebt in de battles op het battlefront..

De heroes zijn wat dat betreft veel minder belangrijk (die heb je toch niet vaak in een potje) als het core base economy systeem wat je in een full price game door de strot wordt geduwd.

Het is gewoon een nieuwe (naar mijn mening dieptrieste mijlpaal) dat een Free 2 Play economy systeem in een full price game zo'n impact kan hebben (wat vooral merkbaar wordt als je allemaal rond de level 20 in games gaat komen).

Met name de grind tijd voor mensen die ervoor kiezen om alles in game te kunnen verdienen is simpelweg te hoog op dit moment, als je 1 trooper lootbox wilt hebben om de kans te krijgen om een paar star cards te verdien dan moet je 4000 credits bij elkaar grinden, je krijgt gemiddeld 25 credits per minuut, dan ben je 160 minuten bezig om die lootbox te verdienen, dat is 2,6 uur pure speeltijd (dus niet de wachttijd die er ook nog bij komt tijdens het wachten in de lobby) lootbox. Ik denk dat met name die ingame prijzen versus de ingame credit beloning voor veel onvrede zorgt en het overduidelijk een full price + pay 2 win game maakt.

Ik vind het zelf doodzonde, de game zelf is echt geweldig, zowel kwa graphics als gameplay, maar de negativiteit rondom deze game (die ik overigens terecht vind) is echt heel zonde voor zo'n mooie franchise.

[ Voor 9% gewijzigd door robinez op 14-11-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
[...]

Dat die youtuber of andere het beter kunnen toelichten dan jou maakt die mening er niet minder om. Beetje te simpel gedacht vind jezelf niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Twixie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:17:
Na het Reddit record, nu op weg naar een Metacritic record ? :P
http://www.metacritic.com...ars-battlefront-ii?ref=hp

Ik heb SW:BF redelijk snel gekocht, en was wel verbaasd hoe snel die in prijs gezakt is. Als occasionele gamer en Star Wars fan ben ik zeker wel geïnteresseerd in dit spel, maar tegen dat ik mijn eerste Hero kan unlocken is het spel wellicht al in prijs gezakt :P.

Als je de reviews leest, is het vooral een spel voor de Star Wars fans, en zeker niet voor de competitieve shooters. Het progression systeem is, los van P2W, ook gewoon slecht en frustrerend, vooral door de time-based ipv results-based rewards, en door de compleet random loot crates, waardoor je vaak loot krijgt waar je op dat moment totaal niets mee bent.

Ik suck zelf in FPS'en, maar zelfs dan nog vind ik die time-based rewards helemaal geen pluspunt, want zo neem je een belangrijk incentive weg om te oefenen en beter te worden.
Is toch logisch dat de lootcrates random zijn? Zou dat niet zo zijn dan krijg je dat het wél P2W wordt.
Probleem is dat je zonder levelsysteem ook gezeik krijgt. Mensen willen niet spelen zonder beloont te worden. Dat hele levelsysteem in Overwatch is compleet zinloos maar het zorgt er wel voor dat je blijft spelen zodat je misschien een cosmetisch iets krijgt wat je zelf niet eens kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 22:37
Voor de mensen die hier niet komen klagen, maar eerst even het spel willen proberen voordat ze conclusies trekken:

(PC) Wij zijn nog op zoek naar 2 spelers die vanavond mee willen spelen in een squad. Gezellig, teamwork en wat sneller levelen. Communicatie via discord kanaaltje - we beginnen om 19:00.

Privé berichtje als je zin hebt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Tijgertje op 14-11-2017 11:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBuddha
Al het gedoe rondom om de game (deels terecht) kan me gestolen worden. Net gespeeld op de PS4 en het speelt echt geweldig. Heerlijke fights. Winnen voelt eerlijk en ook verliezen voelt terecht. Muziek is episch. Ben heel blij met deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:25
Moet zeggen dat ik echt even getwijfeld heb om de order te annuleren wegens al het gezeik, maar ik wil 'm toch graag hebben, al is het alleen voor de campaign.. Dat vind ik te gaaf gewoon, dus ja, jammer dan van dat pay2win verhaal.. Ik geef er persoonlijk niet zo om..

Wellicht dat we het in dit topic dan ook weer inhoudelijk over het spel zouden kunnen hebben in plaats van alle lange verhalen over die credits, en hoe EA geld probeert te harken, dat weten we nu wel.. Maakt het lezen ook vervelend inmiddels van dit topic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
MaXeRs schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:36:
[...]

Dat die youtuber of andere het beter kunnen toelichten dan jou maakt die mening er niet minder om. Beetje te simpel gedacht vind jezelf niet.
haha.. niet alles wat uitgebreider is, is beter of meer waar :+

Ik stop met deze onzin discussie, mensen die willen klagen, doe het vooral. besef je alleen dat je er precies niks mee bereikt om op een tweakers forum EA te gaan zitten aanvallen. (als je echt denkt dat ze dit lezen.. lol)
Stem met je geld, niet met je reddit posts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Net een potje blast,galactic assault,starfighter achter de rug. Eerste indruk is goed. Zit nu op 7800 credits. Als je de beta gespeeld hebt krijg je ook gelijk 5000 credits. Ziet er naar uit dat ik niet heel lang hoef te wachten om Vader te unlocken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaXeRs
corset schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:54:
[...]

haha.. niet alles wat uitgebreider is, is beter of meer waar :+

Ik stop met deze onzin discussie, mensen die willen klagen, doe het vooral. besef je alleen dat je er precies niks mee bereikt om op een tweakers forum EA te gaan zitten aanvallen. (als je echt denkt dat ze dit lezen.. lol)
Stem met je geld, niet met je reddit posts.
Jezelf laten gelden omdat het je niet zint kan je op allerlei manieren doen. ;)
Dat jij dit onzin vind is je goed recht ,maar maakt het onderwerp er niet minder belangrijk om. :w
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste