Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Heb een pre-order geplaatst bij YGZ. BF2 (standaard versie) kost daar 56,90 inclusief verzendkosten en bedrijf heeft toegezegd dat ze een dag voor levering verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
raiders schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:24:

5 december moet je een kant kiezen: First Order of Resistance. En op basis daarvan kun je rewards verdienen als de faction die je gekozen hebt.
Ben wel benieuwd. De heroes van de Galactic Empire (Darth Maul, Darth Vader, Bobba Feth, Kylo Ren) zijn volgens mij wel een tikje OP tegenover die van de Rebels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
hotymoty schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:46:
Ik twijfel nog steeds tussen Battlefront en COD WW2. Erg lastig om te kiezen haha. Allebei zijn het supervette games.
Hier ook heel veel twijfel... Lijken me allebei erg leuk.

Maar ik hoor echt heel veel geklaag over online COD WW2. Dus denk dat ik toch voor Battlefront II ga, heb deel 1 ook heel veel gespeeld. CoD volgt dan later wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 01:05
Ben totaal onbekend met origin, maar klopt het dat ik nu SWBFII kan kopen met 10% korting en deze gelijk kan spelen als ik EA access erbij koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Perseverance schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 01:22:
Ben totaal onbekend met origin, maar klopt het dat ik nu SWBFII kan kopen met 10% korting en deze gelijk kan spelen als ik EA access erbij koop?
Klopt, je kan hem 10 uur lang voor de release spelen met Origin/EA Access. Je krijgt ook 10% korting bij de aankoop ervan, al hoef je het spel niet te kopen om 10 uur te kunnen spelen.

Overigens kan je hem nog goedkoper vinden dan in de Origin store:
http://www.dlcompare.com/...s-battlefront-ii-2017-key
Ik gebruik meestal Instant-gaming.com, bij zo'n stores krijg je de key die je kan ingeven in Origin.

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 10-11-2017 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
SmokingCrop schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 02:08:
[...]

Klopt, je kan hem 10 uur lang voor de release spelen met Origin/EA Access. Je krijgt ook 10% korting bij de aankoop ervan, al hoef je het spel niet te kopen om 10 uur te kunnen spelen.

Overigens kan je hem nog goedkoper vinden dan in de Origin store:
http://www.dlcompare.com/...s-battlefront-ii-2017-key
Ik gebruik meestal Instant-gaming.com, bij zo'n stores krijg je de key die je kan ingeven in Origin.
Super, thx! Heb EA access gekocht en heb net even wat rebellen omgelegd in Arcade :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:53:
[...]

Hier ook heel veel twijfel... Lijken me allebei erg leuk.

Maar ik hoor echt heel veel geklaag over online COD WW2. Dus denk dat ik toch voor Battlefront II ga, heb deel 1 ook heel veel gespeeld. CoD volgt dan later wel :)
Toevallig heb ik CoD WW2 gehaald afgelopen weekend. Jaren lang CoD gespeeld (Cod 4 tot black ops2) en na vele positieve reviews dacht ik "Laat ik het maar proberen". Dacht echt dit gaat terug naar de roots en had wel weer zin in ouderwets arcade achtig CoD knallen.

Miskoop van het jaar. Ik ben Battlefield 1 gewend. Dus qua geluid en graphics komt het geeneens in de buurt. Ik dacht serieus eventjes dat ik Black Ops 2 aan het spelen was. Maar dat niet alleen. De gameplay is nog steeds hetzelfde als vroeger. Opzich staat het vrij solide maar de MP is werkelijk waar ruk. Hit detection slaat helemaal nergens op. Zo heb ik een aantal filmpjes opgenomen waarbij ik relatief veel kills maak. Maar na het terug gekeken hebben viel me op dat maar 2 van de 10 kogels daadwerkelijk de vijand raakte terwijl ze wel allemaal registreerde als hitmarker? Maar goed. Ben nu level 20 oid en heb het maar links laten liggen.

Het enige wat interessant is is de Zombies. Dat zit echt goed in mekaar en is geweldig met een volle party van 4 man (of vrouw). Alleen enkel Zombies is geen 70 euro waard.

Concreet. Als je echt zou moeten kiezen tussen SW BF2 en CoD WW2. Ga voor SW BF2. Ja SW BF2 is ook niet perfect. Maar daar zul je meer plezier uit halen denk ik zo. Zeker als je nog oude CoD games heb liggen. Dan zou je beter die kunnen spelen indien je echt per se een CoD game wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:29
hotymoty schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:46:
Ik twijfel nog steeds tussen Battlefront en COD WW2. Erg lastig om te kiezen haha. Allebei zijn het supervette games.
Ik zou voor Battlefront gaan. Veel meer content, en alle toekomstige DLC gratis! Ik heb WW2 ook van de week gekocht en hij is leuk, maar helaas geen €43,- waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 23:05

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Ik geniet echt van deze game, alles voelt veel completer en uitgebreider aan dan het eerste deel en ik heb nu echt het gevoel dat ik in het Star Wars universum zit.
Natuurlijk zijn er hier en daar nog wat kleine bugs maar we zijn niks anders gewend van DICE bij een release :P
Alleen Hoth vond ik er weer minder mooi uit zien dan deel 1, maar wat vet om op een Tauntaun te rijden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
s0kkie schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:35:
Ik geniet echt van deze game, alles voelt veel completer en uitgebreider aan dan het eerste deel en ik heb nu echt het gevoel dat ik in het Star Wars universum zit.
Natuurlijk zijn er hier en daar nog wat kleine bugs maar we zijn niks anders gewend van DICE bij een release :P
Alleen Hoth vond ik er weer minder mooi uit zien dan deel 1, maar wat vet om op een Taun Taun te rijden _/-\o_
Taun Tauns? :o Ik heb nog geeneens de map van Hoth gespeeld... Vanavond weer aan de slag! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
Gisteren een uurtje kunnen spelen en dat uurtje heb ik echt genoten. Van het weekend maar eens verder om beter te oordelen maat ben tot nu toe onder de indruk.

Alleen Assault is redelijk snel voorbij en de punten naar de heroes is bijna onhaalbaar of je hebt die maar voor een paar minuten omdat de battle dan voorbij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 22:40
Reefun schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 07:33:
[...]

Toevallig heb ik CoD WW2 gehaald afgelopen weekend. Jaren lang CoD gespeeld (Cod 4 tot black ops2) en na vele positieve reviews dacht ik "Laat ik het maar proberen". Dacht echt dit gaat terug naar de roots en had wel weer zin in ouderwets arcade achtig CoD knallen.

Miskoop van het jaar. Ik ben Battlefield 1 gewend. Dus qua geluid en graphics komt het geeneens in de buurt. Ik dacht serieus eventjes dat ik Black Ops 2 aan het spelen was. Maar dat niet alleen. De gameplay is nog steeds hetzelfde als vroeger. Opzich staat het vrij solide maar de MP is werkelijk waar ruk. Hit detection slaat helemaal nergens op. Zo heb ik een aantal filmpjes opgenomen waarbij ik relatief veel kills maak. Maar na het terug gekeken hebben viel me op dat maar 2 van de 10 kogels daadwerkelijk de vijand raakte terwijl ze wel allemaal registreerde als hitmarker? Maar goed. Ben nu level 20 oid en heb het maar links laten liggen.

Het enige wat interessant is is de Zombies. Dat zit echt goed in mekaar en is geweldig met een volle party van 4 man (of vrouw). Alleen enkel Zombies is geen 70 euro waard.

Concreet. Als je echt zou moeten kiezen tussen SW BF2 en CoD WW2. Ga voor SW BF2. Ja SW BF2 is ook niet perfect. Maar daar zul je meer plezier uit halen denk ik zo. Zeker als je nog oude CoD games heb liggen. Dan zou je beter die kunnen spelen indien je echt per se een CoD game wil spelen.
En om hierop aan te sluiten:
Zelf vind ik deze CoD helemaal niet slecht maar sinds ik BF2 heb opgestart met EA-access, heb ik CoD niet meer aangeraakt. Beetje zonde van het geld maar ook ik vindt BF2 veel fijner spelen, minder bugs/fouten tegen gekomen, en dan hebben we het alleen nog maar over de MP. Ik kijk zó uit naar de SP van BF2. :9~

tldr: Ook ik raadt BF2 aan. Maar in het CoD topic zullen ze je vast CoD aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
Er is toch alweer veel ophef over P2W en als ik dat zo lees op bv Reddit wordt ik daar ook niet blij van.

Als je geld er voor over hebt kun je simpel dit doen
YouTube: STAR WARS BATTLEFRONT II IS STILL PAY TO WIN.

Nu moet iedereen dat zelf weten natuurlijk maar ik hoop als casual gamer niet die OP rijke "kiddies" tegen te komen waar je dus totaal geen kans tegen maakt.

Ik hoop niet dat het grinden naar bv heroes als Vader of Luke lang duurt (had iets gelezen van dat dat wel 400+ potjes kan duren 8)7 ), en dat je dat mogelijk kunt bespoedigen door je beurs te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:00
migeye schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:59:
Ik hoop niet dat het grinden naar bv heroes als Vader of Luke lang duurt (had iets gelezen van dat dat wel 400+ potjes kan duren 8)7 ), en dat je dat mogelijk kunt bespoedigen door je beurs te trekken.
Op dit moment is alles mega duur. Maar er bestaat een kans dat, dat komt omdat ze niet willen dat mensen met early access teveel voorsprong krijgen. Dat zullen we even moeten afwachten.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
Waarom maken zoveel mensen toch een probleem van Pay to Win???

Als je zo gek bent om eindeloos geld in een game te pompen om zo'n beter figuurtje te hebben moet je dat toch helemaal zelf weten? Ik zal het niet doen, dan maar een beetje meedraaien in de onderste regionen van het scorebord (daar moeten zich ook mensen bevinden :-))

Geniet van het spel en ben vooral met jezelf bezig in plaats van bezig te zijn met iedereen die om wat voor reden dan ook boven je staat >:)

[ Voor 22% gewijzigd door M@cer op 10-11-2017 10:15 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toets23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 13:48
Zonet geplaatst op het Xbox One forum, maar ik denk dat dit forum een betere plaats is :)

Gisteren de 10 uur versie van Star Wars Battlefront 2 gestart en de eerste campaign levels gespeeld op mijn Xbox One X (4K HDR) LG OLED E6V. Valt het jullie ook op dat de filmpjes zwaar over compressed zijn?

Het zwart ziet er totaal niet uit....

Zero to hero, just like that!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022

Als je zo gek bent om eindeloos geld in een game te pompen om zo'n beter figuurtje te hebben moet je dat toch helemaal zelf weten? Ik zal het niet doen, dan maar een beetje meedraaien in de onderste regionen van het scorebord (daar moeten zich ook mensen bevinden :-))
Volgens mij zijn de enige mensen die geen problemen hebben met P2W, degene die simpelweg niet goed genoeg zijn in games en door middel van cash een voordeel willen t.o.v. de rest

De hele skill factor valt weg met P2W, degene met de meeste cash wint. Nu is het in SW niet zo extreem maar je hebt al de volle mep voor de game betaald. Het is geen gratis game zoals bijv. Warthunder of World of Tanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:55
Borentos schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:03:
[...]

Volgens mij zijn de enige mensen die geen problemen hebben met P2W, degene die simpelweg niet goed genoeg zijn in games en door middel van cash een voordeel willen t.o.v. de rest

De hele skill factor valt weg met P2W, degene met de meeste cash wint. Nu is het in SW niet zo extreem maar je hebt al de volle mep voor de game betaald. Het is geen gratis game zoals bijv. Warthunder of World of Tanks.
Daar ben ik het pertinent niet mee eens. Ik ben niet, niet goed in games. Langere tijd op topregionen gegamed en doe dat nog steeds in de tijd die ik er voor heb. Ik klop mezelf even op mijn schouder hiervoor :P

Ik heb echter niet genoeg tijd om er zoveel in te stoppen dat ik alles vrij kan spelen en vaak komt er binnen de tijd dat ik een game 100% kan uitspelen er al iets anders uit. Heb daarnaast een vrouw en kinderen, sport meerdere keren per week en heb een full-time baan waar een groot deel van de tijd in gaat zitten.

Ik zal geen geld stoppen in die loot crates, simpelweg omdat het mij niet interesseert. Iedereen heeft een eigen inbreng waarom ze dit systeem wel/niet oké vinden. Feit blijft dat het commerciële bedrijven zijn en die moeten simpelweg jaar na jaar (hogere) winsten draaien. De tijd dat games op basis van (gecharcheerde opmerking aankomende ->) liefdadigheid werden ontwikkeld is gewoon ver voorbij.

Willen we meer content, volgens mij is dat volmondig ja. Willen we blijvende support, volgens mij is dat volmondig ja. Willen we dit continu met patches die speelbaarheid verhogen en content toevoegen, volgens mij is dat volmondig ja. Daar staat simpelweg een rekening tegenover. Een rekening die vroeger (ik word oud) werd betaald omdat dit soort content en patches middels betaalde uitbreidingen werden uitgerold. Let daarin speciaal even op betaalde uitbreiding.

Als je jong bent heb je geen geld maar veel tijd. Als je ouder wordt heb je meer geld maar geen tijd. Er wordt simpelweg op die laatste doelgroep gericht omdat daar de knaken beschikbaar zijn. Prima business case lijkt mij.

Hoe dan ook, ik begrijp dat in de early access fase zaken extra duur zijn om het voordeel niet te hoog op te laten lopen. Ik wacht dan met mijn definitieve oordeel hierover liever totdat alle feiten beschikbaar zijn. Dus na launch en in ieder geval na de eerste content die al in december komt.

Tot die tijd wens ik iedereen heel veel plezier, met of zonder loot boxes. Maar specifiek degene die loot boxes kopen, jullie zorgen ervoor dat ik gratis content blijf krijgen! :*) _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Borentos schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:03:
[...]

Nee hoor, eindig vrij vaak aan de bovenkant, of zelfs in de top 3. En heb er geen problemen mee.

Ik zou graag wat verbetering zien in de manier hoe je credits krijgt maar ik zeur niet dat het P2W is.

En ik zou ook nooit extra geld uitgeven voor wat extra digitale spulletjes.

[ Voor 7% gewijzigd door raiders op 10-11-2017 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
M@cer schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:14:

Pay To Win hoort gewoon niet in een multiplayer game. Dat is betalen om te cheaten. Cheaten zonder te betalen (aan de game) wordt je voor gebanned.
Steek daar gewoon coole skins, dansjes etc in.
Als er Pay-To-Win nodig is om bepaalde wapens/bonussen te halen als je niet al te veel tijd hebt, is er een fundamenteel probleem met de game op zich.
Geniet van het spel en ben vooral met jezelf bezig in plaats van bezig te zijn met iedereen die om wat voor reden dan ook boven je staat >:)
Daarvoor is er singleplayer :9
Multiplayer speel ik om met het team de objective te winnen & als de balance ver te zoeken is, als eerste van het team te eindigen. Persoonlijk heb ik nooit de spelers op het leaderboard gesnapt die zo 2 kills hebben, maar dan wel 20 deaths. Sinds wanneer is geowned worden leuk? }:O
Als ik voor een of andere reden een super slechte avond heb waar niets lukt en ik bv. 5 deaths na elkaar haal, dan ga ik gewoon op een andere server of een ander spel gaan spelen, lol.

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 10-11-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Mavors schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:30:
[...]

Ik zal geen geld stoppen in die loot crates, simpelweg omdat het mij niet interesseert. Iedereen heeft een eigen inbreng waarom ze dit systeem wel/niet oké vinden. Feit blijft dat het commerciële bedrijven zijn en die moeten simpelweg jaar na jaar (hogere) winsten draaien. De tijd dat games op basis van (gecharcheerde opmerking aankomende ->) liefdadigheid werden ontwikkeld is gewoon ver voorbij.

Willen we meer content, volgens mij is dat volmondig ja. Willen we blijvende support, volgens mij is dat volmondig ja. Willen we dit continu met patches die speelbaarheid verhogen en content toevoegen, volgens mij is dat volmondig ja. Daar staat simpelweg een rekening tegenover. Een rekening die vroeger (ik word oud) werd betaald omdat dit soort content en patches middels betaalde uitbreidingen werden uitgerold. Let daarin speciaal even op betaalde uitbreiding.

Als je jong bent heb je geen geld maar veel tijd. Als je ouder wordt heb je meer geld maar geen tijd. Er wordt simpelweg op die laatste doelgroep gericht omdat daar de knaken beschikbaar zijn. Prima business case lijkt mij.

Hoe dan ook, ik begrijp dat in de early access fase zaken extra duur zijn om het voordeel niet te hoog op te laten lopen. Ik wacht dan met mijn definitieve oordeel hierover liever totdat alle feiten beschikbaar zijn. Dus na launch en in ieder geval na de eerste content die al in december komt.

Tot die tijd wens ik iedereen heel veel plezier, met of zonder loot boxes. Maar specifiek degene die loot boxes kopen, jullie zorgen ervoor dat ik gratis content blijf krijgen! :*) _/-\o_ ;)
De enige keer dat ik zelf ooit "upgrades" heb gekocht was voor Planetside 2, dit waren weapon unlocks en heb ze gekocht met dezelfde reden die je al aangaf, het bespaart tijd. Ik heb hier geen probleem mee omdat het een free 2 play game is en die gasten moeten toch ergens geld vandaan halen.

In het geval van Star Wars (eigenlijk meer EA), daar betaal ik al de volle mep voor de game, vervolgens wordt er een grind ingegooid zodat ze die loot crates kunnen verkopen. Ik had gehoord dat ze met lootcrates evenveel verdienen als met de verkoop van het spel zelf. Je komt dan op een punt dat het simpelweg inhalig gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
SmokingCrop schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:44:
[...]

Pay To Win hoort gewoon niet in een multiplayer game. Dat is betalen om te cheaten. Cheaten zonder te betalen (aan de game) wordt je voor gebanned.
Steek daar gewoon coole skins, dansjes etc in.
Als er Pay-To-Win nodig is om bepaalde wapens/bonussen te halen als je niet al te veel tijd hebt, is er een fundamenteel probleem met de game op zich.

[...]

Daarvoor is er singleplayer :9
Multiplayer speel ik om met het team de objective te winnen & als de balance ver te zoeken is, als eerste van het team te eindigen. Persoonlijk heb ik nooit de spelers op het leaderboard gesnapt die zo 2 kills hebben, maar dan wel 20 deaths. Sinds wanneer is geowned worden leuk? }:O
Als ik voor een of andere reden een super slechte avond heb waar niets lukt en ik bv. 5 deaths na elkaar haal, dan ga ik gewoon op een andere server of een ander spel gaan spelen, lol.
Volgens mij betekent cheaten valsspelen of bedriegen... Daar valt dit toch niet onder, dit is gewoon een functionaliteit die de ontwikkelaar biedt binnen het spel? Dat ze daar beter van worden lijkt me niet meer dan logisch...

Wat kan mij het schelen dat ik onderaan sta.. Ik wil gewoon af en toe een uurtje spelen en verwacht dan ook niet dat ik de ene na de andere kill maak, maar als ik een kill maak haal ik daar waarschijnlijk wel veel meer voldoening uit. Als ik jou was zou ik maar blij zijn met mensen zoals ik, je hebt ook kanonnenvoer nodig ;)

[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 10-11-2017 15:07 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ik hoop wel dat ze het systeem veranderen. Niet omdat ik het zelf een ramp vind, maar meer omdat ik bang ben dat deze community weer zo snel dood gaat.

De vorige game heeft de afgelopen 1 - 1,5 jaar maar onder de 10.000 (en laatste tijd zelfs 5.000) spelers op PC. Hopelijk weten ze dat nu langer vast te houden. Het zou zonde zijn als de loot crates de rede moeten zijn dat deze game “faalt”. Gameplay is geweldig, alle era’s en zeker net gratis dlc’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:49
raiders schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:40:
Ik hoop wel dat ze het systeem veranderen. Niet omdat ik het zelf een ramp vind, maar meer omdat ik bang ben dat deze community weer zo snel dood gaat.

De vorige game heeft de afgelopen 1 - 1,5 jaar maar onder de 10.000 (en laatste tijd zelfs 5.000) spelers op PC. Hopelijk weten ze dat nu langer vast te houden. Het zou zonde zijn als de loot crates de rede moeten zijn dat deze game “faalt”. Gameplay is geweldig, alle era’s en zeker net gratis dlc’s.
Ik denk dat mede door alle gedoe omtrent Battlefield 1 DLC's, het succes van Titanfall 2 met de gratis updates, en de voorlopige ontvangst op Battlefront 2, het wel goed zal komen met de playerbase. Ik weet geen precieze cijfers, maar volgens mij is de open bèta echt goed ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
M@cer schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:04:
[...]

Volgens mij betekent cheaten valsspelen of bedriegen... Daar valt dit toch niet onder, dit is gewoon een functionaliteit die de ontwikkelaar biedt binnen het spel? Dat ze daar beter van worden lijkt me niet meer dan logisch...

Wat kan mij het schelen dat ik onderaan sta.. Ik wil gewoon af en toe een uurtje spelen en verwacht dan ook niet dat ik de ene na de andere kill maak, maar als ik een kill maak haal ik daar waarschijnlijk wel veel meer voldoening uit. Als ik jou was zou ik maar blij zijn met mensen zoals ik, je hebt ook kanonnenvoer nodig ;)
Goed om een ander zijn opinie te zien, maar ik ben het er helemaal niet mee eens. :)
De ontwikkelaar zou dit er wellicht nooit insteken, het zijn de publishers die zeggen dat ze dit er moeten insteken omdat die dollar tekens in hun ogen hebben.

Pay-To-Win zie ik als een door een publisher opgezette, betaalde cheat tool.
Als iemand met een cheattool van die lootboxes zonder te betalen kan krijgen, dan zal die in 1,2,3 gebanned worden.

Kannonenvoer heb ik op zich niet nodig, zolang de teams maar gebalanceerd zijn.
Als de teams gebalanceerd zijn, dan maakt het mij op zich niet zo heel veel uit waar ik eindig. Dan is pushen voor de objective leuker. Om dan net op de laatste seconde een objective te verdedigen of overmeesteren om de game te winnen is heerlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 10-11-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Het unlock systeem vind ik toch zeker het minste aan de hele game. Heb gister 5 á 6 crates geopend en alleen maar waardeloze zooi gehad. Heb ook nog geen enkele kaart voor assault terwijl ik deze het meeste speel. Ik hoop dat de kosten van de heroes nog flink omlaag gaan anders wordt het een verschrikkelijke grind voordat alle heroes zijn geunlocked.

Verder heb ik in 5 uur nog geen 1 keer Kashyyk, Starkiller Base of Kamino gekregen. Bijna alleen maar Theed, Mos Eisley en Hoth.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:22
Lekker heel de dag klagen en zeiken... Ik koop die lootboxen gewoon, omdat het kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Nol_NL schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:36:
Lekker heel de dag klagen en zeiken... Ik koop die lootboxen gewoon, omdat het kan :)
Je kan bijna zeggen omdat het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Laatst online: 10:22
BroWohsEdis schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:47:
[...]

Je kan bijna zeggen omdat het moet.
Hahaha... In GTA 6 komen we er niet meer onderuit als het aan Take - Two ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toets23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 13:48
toets23 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:30:
Zonet geplaatst op het Xbox One forum, maar ik denk dat dit forum een betere plaats is :)

Gisteren de 10 uur versie van Star Wars Battlefront 2 gestart en de eerste campaign levels gespeeld op mijn Xbox One X (4K HDR) LG OLED E6V. Valt het jullie ook op dat de filmpjes zwaar over compressed zijn?

Het zwart ziet er totaal niet uit....
Vanavond weer getest, maar nog steeds het zelfde probleem, last van artefacts.
Heb ik een instelling verkeerd of moet ik 4k assets ergens downloaden?

Zero to hero, just like that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
toets23 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:30:
[...]

Vanavond weer getest, maar nog steeds het zelfde probleem, last van artefacts.
Heb ik een instelling verkeerd of moet ik 4k assets ergens downloaden?
Ik zag net op Reddit iemand die zei dat hij ook grafische problemen heeft op XB1. Op PC heb ik er alleen heel af en toe last van dat de ogen wit gloeien voor de rest geen problemen.

Wellicht een bug op de Xbox one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
BroWohsEdis schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:53:
Het unlock systeem vind ik toch zeker het minste aan de hele game. Heb gister 5 á 6 crates geopend en alleen maar waardeloze zooi gehad. Heb ook nog geen enkele kaart voor assault terwijl ik deze het meeste speel. Ik hoop dat de kosten van de heroes nog flink omlaag gaan anders wordt het een verschrikkelijke grind voordat alle heroes zijn geunlocked.

Verder heb ik in 5 uur nog geen 1 keer Kashyyk, Starkiller Base of Kamino gekregen. Bijna alleen maar Theed, Mos Eisley en Hoth.
Ik heb nog 1,5 uur gespeeld en al die mappen al gespeeld :p
Vooral Kashyyyk vond ik erg onoverzichtelijk maar verder allemaal dik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
Ben ik nou zo slecht in dit spel of hebben anderen dit ook: word constant na het spawnen gedood, lukt me ook nooit om boven 5k Battle Points te komen :(

[ Voor 10% gewijzigd door Perseverance op 11-11-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
Hoeveel miljard punten moet je hebben om te levelen in een klasse? Of is er een cap tijdens deze 10 uur? Zit al zeven uur op lvl 4 van heavy.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Lekker Ventje schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:20:
Hoeveel miljard punten moet je hebben om te levelen in een klasse? Of is er een cap tijdens deze 10 uur? Zit al zeven uur op lvl 4 van heavy.
In de beta was je level gebaseerd op het aantal cards dat je hebt op die class. Ik denk dat, dat nog steeds is.
Perseverance schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:42:
Ben ik nou zo slecht in dit spel of hebben anderen dit ook: word constant na het spawnen gedood, lukt me ook nooit om boven 5k Battle Points te komen :(
Wisselend, soms haal ik 2 keer de hero in een game en soms helemaal niks. Als je in ieder geval veel samen met de squad (probeert) te spelen krijg je dubbel zoveel battle points. Voor een objective krijg je dan dus al 1000 battle points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
raiders schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:31:
[...]

In de beta was je level gebaseerd op het aantal cards dat je hebt op die class. Ik denk dat, dat nog steeds is.

[...]

Wisselend, soms haal ik 2 keer de hero in een game en soms helemaal niks. Als je in ieder geval veel samen met de squad (probeert) te spelen krijg je dubbel zoveel battle points. Voor een objective krijg je dan dus al 1000 battle points.
Dat wordt kaarten craften dus.
Ben er nog niet over uit wat ik straks als voorkeur ga hebben. Heavy is best leuk om te spelen maar ik vind de granaat ruk. Die is meestentijds onbruikbaar omdat ie bij impact onploft. Dan kun je beter die van Assault hebben. Het gaat me sowieso met Assault veel makkelijker af om kills te maken.

Game bevalt me erg goed en grafisch is het een plaatje op de X.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 09:42
Toffe game vanochtend een uurtje gespeeld :) nu kan ik alleen geen games meer joined krijg telkens:
You have lost connection to EA Servers please check your internet connection and try again. Error code 327 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Mijn 10 uur zitten er bijna op. Zo maar even een stukje op het Battlefront 2 forum schrijven.

Gameplay en gratis content zijn echt top! Loot crates heb ik niet zo’n probleem mee. Maar de manier hoe je credits verdiend, paid heroes (60k!), en balance in Galactic Assault is echt drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 23:02
Ik ben vooral heel erg benieuwd naar de single player in deze game.. Multiplayer doe zeer graag in battlefield 1 namelijk.. En de eerste SWBF was ik snel zat, terwijl ik BF1 na een jaar nog steeds graag speel..

Ben ik de enige die dit spel per se voor de campaign wil? Het star wars verhaal is wat dat betreft heerlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Heb tien minuten van de campaign gespeeld maar campaign is niets voor mij, geef mij de MP maar. Denk dat ik me daar wel een tijdje mee kan vermaken. Zeker als er regelmatig content bij komt.

Over de balans heb ik (nog) geen klachten. Ook de hero’s met lightsabre vielen me mee. Heb zelf nog geen hero gespeeld, komt nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:13

Bozznl

GT: The Bozzz88

Multiplayer en campaign zijn geweldig. Ik dacht gisteren ik doe even splitscreen arcade mode. Nou dit was zo goed als onspeelbaar qua framerate (volgens mij sowieso een gehalveerde framerate en dan veel dips <20 ofzo), gelijk weer uitgezet. Speel op de Xbox one x vanaf de interne schijf.

[ Voor 14% gewijzigd door Bozznl op 12-11-2017 07:16 ]

GT: The Bozzz88

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:36
De 10 uur trial is echt perfect. Had de beta gespeeld maar die vond ik echt matig. Drie uurtje Galactic assault gespeeld met verschillende classes en het is wel even inkomen maar het went wel. De mix van het hele zooitje zet wel een epische scène neer. Als wookie een point bestormen terwijl kylo ren langs je rent een force freeze doet en iets roept, joda spring uit het niets op je af en in ontzag deins je terug.

Ze hebben de class mix goed neergezet, opeens teveel aangevallen uit de lucht even snel in een vliegtuig springen en alles wat uitdunnen.

Ik heb een redelijk goed systeem en heb alles ten alle tijden op 60+ fps 1440p. Die mix met campaign die zowel tijdens filmpjes en gameplay er als een film uit ziet en nog een interssant verhaal heeft ook maakt het wel erg speciaal.

Ik denk wel dat ik om ben, ik ben het helemaal eens dat het lootboxen en card systeem kut is en niet werkt maar ze hebben wel wat speciaals neer gezet. Ik had in twee uur trouwens al de eerst sniper unlocked wat al een groot verschil is.

Ik denk dat het voornaamste punt is is dat als je geen boxen koopt je het gevoel krijgt dat je in het begin achter loopt en minder krachtig bent. Je krijgt met credits die je verdient met Milestones en levelen al genoeg geld om een paar boxen te kopen in het begin en na een aantal dagen zul je denk ik niet ver achter lopen op de mensen die wel boxen hebben gekocht.

Wat ik in deze paar uur wel gemerkt heb is dat je Characters altijd en zelfs als Hero erg kwetsbaar zijn en dat je echt moet leren om deze op de beste manier te gebruiken en dat duurt even, tot dan word je om de haverklap neer geknald.

Het spel is officieel nog niet uit, heeft nog heel wat te patchen, steep learning curve en je loopt vooral in het begin achter op mensen die wel loot kopen maar wel erg gaaf gemaakt, ze brengen het stars wars universum wel echt tot leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Je hoeft niet met echt geld te kopen. Had ik wat meer skills gehad dan had ik al een Heavy en een Assault van drie kaarten met wat upgrades kunnen voorzien.
Als de hero’s die te koop zijn echt 60k gaan kosten dan snap ik dat mensen het doen, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:52
Kan je eigenlijk een hero als first person spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
De game had ik al gekocht bij bol.com (lange leve cadeau cards), toch maar de early access gedaan voor 4 EURO bij Origin. Moet wel nog even uitzoeken wat al die abilities voor de classes doen, maar tot nu toe erg vermakelijk. Het andere team had Jackfrags, vraag me af of hij het daadwerkelijk was, hij ging als een beest tekeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance
hotymoty schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:27:
Kan je eigenlijk een hero als first person spelen?
Nope, helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwardK123
Game lijkt me erg gaaf, maar ik ga nu nog niet over tot aanschaf ivm een halfjaar verblijf in het buitenland.

Denken jullie dat de game over een half jaar nog steeds een sterke playerbase heeft? Als ik die cijfers van Destiny 2 zo lees, dan had ik daar wel echt meer van verwacht.
Goeie profielfoto ;)

[ Voor 22% gewijzigd door EdwardK123 op 13-11-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Topicstarter
Voor niemand eigenlijk echt goed in te schatten zonder glazenbol :+
Hoe het er nu voor staat doen ze het beter dan het eerste deel, maar dat ligt er ook aan hoe ze het verder gaan oppakken qua bugs en content :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Voor degene die niet op Reddit zitten even een update. Er is een response vanuit de EA Community team gekomen m.b.t. de lootcrates :
The intent is to provide players with a sense of pride and accomplishment for unlocking different heroes.
As for cost, we selected initial values based upon data from the Open Beta and other adjustments made to milestone rewards before launch. Among other things, we're looking at average per-player credit earn rates on a daily basis, and we'll be making constant adjustments to ensure that players have challenges that are compelling, rewarding, and of course attainable via gameplay.
We appreciate the candid feedback, and the passion the community has put forth around the current topics here on Reddit, our forums and across numerous social media outlets.
Our team will continue to make changes and monitor community feedback and update everyone as soon and as often as we can.
Op dit moment heeft de bovenstaande post de meeste "downvotes" ooit gehad op Reddit. Op het moment van schrijven meer dan 110K! Er heeft iemand berekeningen gemaakt en het blijkt dat de "gratis DLC" characters/ships/etc. inderdaad 'gratis' zijn. Maar daar je ruim 60K+ credits nodig heb om ze te unlocken zou je dan 40 uur speeltijd (!) ervoor nodig hebben onder de huidige omstandigheden. Wat natuurlijk op z'n zachts gezegd absurd zijn. Nu waren er ook verhalen dat deze punten op dit moment zo in de Early Acces staan om mensen niet teveel voorsprong te kunnen geven ; maar dit blijkt kul te zijn op dit moment.

En nog mooier. Een Community Manager van EA heeft getweet dat "wij" zogeheten "Armchair Developers" zijn. Inmiddels is die tweet alweer verwijderd. Maar ja, het is natuurlijk al opgeslagen. Dus heel Reddit/Twitter stroomt nu over over de post van de Community team én de "Armchair Developers" tweet.

Sterker nog, het schijnt dat er iemand bepaalde informatie heeft gelekt over SW BF2 op Reddit welke van het weekend een post ook heeft geplaatst dat EA juist de controversie op zoekt met dit spel.

Al om al is het een mooie tijd om de popcorn erbij te pakken. Want blijkbaar hebben ze bij EA door wat voor shitstorm ze ontketend hebben. Het is dus afwachten wat ze daadwerkelijk gaan doen zodra het spel echt gereleased is.

1 ding is zeker, dit gaat nog een staartje krijgen. Mij persoonlijk zal het niet weerhouden om het spel aan te gaan schaffen want het spel zelf vind ik super. Maar ik ben niet van plan om te betalen voor de crates. Zodra "wij" dat daadwerkelijk gaan doen, dan helpen we EA alleen maar om meer centjes binnen te harken en dit dan dus ook te doen voor volgende Battlefield/Battlefront games.

Concreet ; Pre-order de game niet en koop alsjeblieft géén lootcrates aanvullend erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
De design director van de game heeft ook een post achtergelaten. Veel bla bla en weinig echte concrete oplossingen. Maar je kan het alsnog hier lezen.
https://www.reddit.com/r/...few_progression_comments/

Als indicatie: Alle heroes unlocken kost je 260.000 credits. In de 10h trial heb ik zelf ongeveer 35.000 verdiend. Dan kom je dus aan ongeveer 80 uur om alle heroes te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
raiders schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:56:
De design director van de game heeft ook een post achtergelaten. Veel bla bla en weinig echte concrete oplossingen. Maar je kan het alsnog hier lezen.
https://www.reddit.com/r/...few_progression_comments/

Als indicatie: Alle heroes unlocken kost je 260.000 credits. In de 10h trial heb ik zelf ongeveer 35.000 verdiend. Dan kom je dus aan ongeveer 80 uur om alle heroes te unlocken.
Ja, die probeert het allemaal te "sussen" maar zonder veel succes. En terecht.

Komt allen, grijp uwer digitale hooivorken! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
Reefun schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:30:
Voor degene die niet op Reddit zitten even een update. Er is een response vanuit de EA Community team gekomen m.b.t. de lootcrates :

[...]

Op dit moment heeft de bovenstaande post de meeste "downvotes" ooit gehad op Reddit. Op het moment van schrijven meer dan 110K! Er heeft iemand berekeningen gemaakt en het blijkt dat de "gratis DLC" characters/ships/etc. inderdaad 'gratis' zijn. Maar daar je ruim 60K+ credits nodig heb om ze te unlocken zou je dan 40 uur speeltijd (!) ervoor nodig hebben onder de huidige omstandigheden. Wat natuurlijk op z'n zachts gezegd absurd zijn. Nu waren er ook verhalen dat deze punten op dit moment zo in de Early Acces staan om mensen niet teveel voorsprong te kunnen geven ; maar dit blijkt kul te zijn op dit moment.

En nog mooier. Een Community Manager van EA heeft getweet dat "wij" zogeheten "Armchair Developers" zijn. Inmiddels is die tweet alweer verwijderd. Maar ja, het is natuurlijk al opgeslagen. Dus heel Reddit/Twitter stroomt nu over over de post van de Community team én de "Armchair Developers" tweet.

Sterker nog, het schijnt dat er iemand bepaalde informatie heeft gelekt over SW BF2 op Reddit welke van het weekend een post ook heeft geplaatst dat EA juist de controversie op zoekt met dit spel.

Al om al is het een mooie tijd om de popcorn erbij te pakken. Want blijkbaar hebben ze bij EA door wat voor shitstorm ze ontketend hebben. Het is dus afwachten wat ze daadwerkelijk gaan doen zodra het spel echt gereleased is.

1 ding is zeker, dit gaat nog een staartje krijgen. Mij persoonlijk zal het niet weerhouden om het spel aan te gaan schaffen want het spel zelf vind ik super. Maar ik ben niet van plan om te betalen voor de crates. Zodra "wij" dat daadwerkelijk gaan doen, dan helpen we EA alleen maar om meer centjes binnen te harken en dit dan dus ook te doen voor volgende Battlefield/Battlefront games.

Concreet ; Pre-order de game niet en koop alsjeblieft géén lootcrates aanvullend erbij!
40 U speeltijd vind ik persoonlijk nou niet echt super veel... Dat heb je in een maand etc wel gehaald. Valt wel mee om alles te unlocken toch? Of wil je alles in dag 1 unlocked hebben? Ik snap sowieso heel die heisa niet echt over lootcrates maar dat zal aan mij liggen. Pay2win en Pay2progess ligt altijd dicht bij elkaar maar mensen raken al over de zeik als het woord micotransacties valt. Deze game is gewoon a-scynchroon door alle verschillende types die je met points kan krijgen...dus balans is haast niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
jantje 2 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:55:
[...]

40 U speeltijd vind ik persoonlijk nou niet echt super veel... Dat heb je in een maand etc wel gehaald. Valt wel mee om alles te unlocken toch? Of wil je alles in dag 1 unlocked hebben? Ik snap sowieso heel die heisa niet echt over lootcrates maar dat zal aan mij liggen. Pay2win en Pay2progess ligt altijd dicht bij elkaar maar mensen raken al over de zeik als het woord micotransacties valt. Deze game is gewoon a-scynchroon door alle verschillende types die je met points kan krijgen...dus balans is haast niet te doen.
Dat is 40u speeltijd voor 60.000 credits om één character te unlocken. Dat is een volle werkweek.
Bij de release zijn er al 8+ characters/vehicles welke je moet unlocken. Dus dat is al 320 uur aan speeltijd.

Sterker nog, iemand heeft ook nog berekeningen gemaakt hoeveel credits e.d. je krijgt als je alle challenges voltooid.

Een overzicht van wat je in totaal kan krijgen voor álle challenges :

32,400 credits
1275 craft parts (bijna genoeg om 3 star cards naar epic te krijgen ala 480 craft parts per star card)
1035 Crystals ; genoeg voor 5 trooper crates
23 Crates waarvan je nooit weet wát je krijgt

Dus ja. Al om al slaat het nergens op. Nu kun je doodleuk zeggen "Ja maar 40 uur gamen is niets". Het grotendeel heeft gewoon een full-time baan. Ik zal op sommige avonden wellicht 2 a 3 uur gamen, maar dan nog ben ik een aantal weken bezig om 1 character te unlocken. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.

Nu weet ik dat ik EA/DICE sterk heb verdedigd in dit topic. Maar nu de cijfers er zijn is mijn gedachtengang erover compleet gewijzigd want dit gaat simpelweg té ver.

Het is nu afwachten hoe EA/DICE hierop gaat reageren en belangrijker ; wat het daadwerkelijke effect ervan gaat worden. Ik ben benieuwd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
jantje 2 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:55:
[...]

Mensen kopen deze game om te spelen als Luke of Vader. Als je Bossk voor een schappelijke prijs locked snap ik het nog. Maar de main characters locken vind ik niet echt geweldig. Daarbij heb ik geen problemen met de crates. Ik heb wel problemen met het credit systeem. 75 credits in je daily crate en je wordt beloond op playtime in plaats van skills. Een trooper crate kost 4.400. Je moet dus een stuk of 8 GA games spelen voordat je éen(!) crate hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
Reefun schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:08:
[...]

Dat is 40u speeltijd voor 60.000 credits om één character te unlocken. Dat is een volle werkweek.
Bij de release zijn er al 8+ characters/vehicles welke je moet unlocken. Dus dat is al 320 uur aan speeltijd.

Sterker nog, iemand heeft ook nog berekeningen gemaakt hoeveel credits e.d. je krijgt als je alle challenges voltooid.

Een overzicht van wat je in totaal kan krijgen voor álle challenges :

32,400 credits
1275 craft parts (bijna genoeg om 3 star cards naar epic te krijgen ala 480 craft parts per star card)
1035 Crystals ; genoeg voor 5 trooper crates
23 Crates waarvan je nooit weet wát je krijgt

Dus ja. Al om al slaat het nergens op. Nu kun je doodleuk zeggen "Ja maar 40 uur gamen is niets". Het grotendeel heeft gewoon een full-time baan. Ik zal op sommige avonden wellicht 2 a 3 uur gamen, maar dan nog ben ik een aantal weken bezig om 1 character te unlocken. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.

Nu weet ik dat ik EA/DICE sterk heb verdedigd in dit topic. Maar nu de cijfers er zijn is mijn gedachtengang erover compleet gewijzigd want dit gaat simpelweg té ver.

Het is nu afwachten hoe EA/DICE hierop gaat reageren en belangrijker ; wat het daadwerkelijke effect ervan gaat worden. Ik ben benieuwd in ieder geval.
.
raiders schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:08:
[...]

Mensen kopen deze game om te spelen als Luke of Vader. Als je Bossk voor een schappelijke prijs locked snap ik het nog. Maar de main characters locken vind ik niet echt geweldig. Daarbij heb ik geen problemen met de crates. Ik heb wel problemen met het credit systeem. 75 credits in je daily crate en je wordt beloond op playtime in plaats van skills. Een trooper crate kost 4.400. Je moet dus een stuk of 8 GA games spelen voordat je éen(!) crate hebt.
Dat veranderd de zaak ja, ik dacht dat je bedoelde 40 u voor alle heroes ipv van 1 dan is het inderdaad aan de zeer hoge kant van het spectrum qua unlockables. Inderdaad iets te veel van het goede. Ik heb ook een full time baan maar in de maand haal ik de 40 u wel als ik dat zou willen vandaar.

Het grind aspect is wel iets te veel aanwezig dan ja en slaat idd nergens op.

Dat je het begin 1-4 heroes kan unlocken ( 2 beide zijden ) en dat je daarna wat moet grinden voor de overige heroes vind ik persoonlijk wel een goede incentive om te blijven spelen, uiteraard is dat ook de bedoeling van de grind. Maar als je 320 U moet spelen om alles vrij te spelen ben je er snel klaar mee. Heb maar weinig games waar ik zoveel uur in heb zitten....

Ik hoop dat ze daar nog wel wat aanpassingen in doen dan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:37
Ik twijfel nu echt wat ik moet gaan doen, was er van overtuigd dat star wars een stuk beter zou zijn dan CoD WW2 (wat het ook is in pure gameplay), maar nu lijkt het me beter om als statement hem niet te halen en hopen dat ze afstappen van deze achterlijke manier om geld te verdienen. Een mooi voorbeeld van Reddit is dat je toch niet Mario achter een paywall/grindwall gaat plaatsen in een Mario spel, dus ook niet luke en darth vader in een star wars spel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
jantje 2 schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:15:
[...]

.
[...]

Dat veranderd de zaak ja, ik dacht dat je bedoelde 40 u voor alle heroes ipv van 1 dan is het inderdaad aan de zeer hoge kant van het spectrum qua unlockables. Inderdaad iets te veel van het goede. Ik heb ook een full time baan maar in de maand haal ik de 40 u wel als ik dat zou willen vandaar.

Het grind aspect is wel iets te veel aanwezig dan ja en slaat idd nergens op.

Dat je het begin 1-4 heroes kan unlocken ( 2 beide zijden ) en dat je daarna wat moet grinden voor de overige heroes vind ik persoonlijk wel een goede incentive om te blijven spelen, uiteraard is dat ook de bedoeling van de grind. Maar als je 320 U moet spelen om alles vrij te spelen ben je er snel klaar mee. Heb maar weinig games waar ik zoveel uur in heb zitten....

Ik hoop dat ze daar nog wel wat aanpassingen in doen dan ja.
Ah gelukkig. Ik 'schrok' al van jouw opmerking ;)

Maar goed. Ja, als het inderdaad zou zijn 40 uur voor álle characters e.d. te unlocken dan had ik er ook niet zoveel moeite mee. Maar 40 uur PER character.... 8)7 8)7

Maar de shitstorm is nog niet voorbij. De aandelen van EA zijn inmiddels ook al aardig gezakt door dit hele gebeuren. En het feit dat de response van hun Community Team nu bovenaan staat op Reddit met de meeste downvotes (wat al een achievement op zichzelf is) zegt ook wel iets.

Dus ik hoop echt dat mensen massal hun pre-orders cancellen. Al is het maar om een duidelijke boodschap richting EA af te geven.

Ene kant is het wel erg jammer dat het zo moet zeker gezien SW BF2 ansich een goede game is. DICE is een goede ontwikkelaar en het zou zonde zijn als er wat met hun zou gebeuren. Maar dit soort praktijken komt puur door gepush van EA. Er zijn genoeg developers van DICE geweest die in het verleden hebben aangegeven dit systeem niet te willen implementeren. Echter is het als developer lastig zo niet onmogelijk om nee te verkopen richting je 'baas' wil je je baan behouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
Reefun schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:21:
[...]

Maar de shitstorm is nog niet voorbij. De aandelen van EA zijn inmiddels ook al aardig gezakt door dit hele gebeuren. En het feit dat de response van hun Community Team nu bovenaan staat op Reddit met de meeste downvotes (wat al een achievement op zichzelf is) zegt ook wel iets.
Ik speel zelf fifa 18 en moet zeggen dat de community daar ook steeds meer EA zit te bashen over de keuzes die ze gemaakt hebben. Helaas nog niet in zulke grote vormen als met SWBII, maar het wordt echt tijd dat EA op zijn plek gezet wordt. Daarbij hoop ik dan ook dat mensen daadwerkelijk de geldkraan dichtdraaien en EA niet meer belonen voor deze gierige manier van spellen uitgeven.

Geld verdienen als bedrijf is logisch, maar dit begint gekke vormen aan te nemen en dat moet bestraft worden door de gaming community.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/cEbGjr-ajZVSYNh8eRz4qBdEWSdbY_1PbrDhn9choKQ.jpg?w=750&s=5191854877ab25ec39e7b175fde51938

Maar laten we eerlijk zijn.. Dit is allemaal de schuld van de consument.. Elke keer als game devs de money grab een beetje proberen op te rekken zijn er talloze fans die het goedpraten.. Negatieve feedback wordt weggezet als whinen.. "Koop het dan niet", "Het is optioneel, hoor", "het zijn alleen cosmetics", "het is geen pay to win want alles is met in-game currency verkrijgbaar", "Ik betaal graag voor deze extra content, het is me volledig waard".

De gamedevs pushen stapje bij stapje verder en zo lang fans het blijven goedpraten zullen ze verdere stappen zetten.

Nu het zo ver gekomen, maar de consumenten lukt het niet om te zeggen dat het genoeg is. Over een paar jaar is dit de norm en zullen devs als EA nog verder gaan, want fans kunnen geen kritiek verdragen op hun game en blijven alles rechtpraten en kopen.

"whinen" is enorm belangrijk om bedrijven scherp te houden. Wanneer je als consument niet kritisch blijft is het je eigen schuld als developers games steeds duurder maken en verder uitkleden.

[ Voor 88% gewijzigd door aicaramba op 13-11-2017 11:38 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Ik zit nu dus ook met het probleem of ik cancel of niet. De game zelf (gameplay, graphics, sounds) is echt geweldig, een 8 of een 9 / 10.

Ik heb er wel vertrouwen in dat ze dit fixen. Zover ik het begrepen heb zitten er allemaal fans in het development team. Dat ze deze game nog voor jaren willen updaten met content zegt genoeg. Maar als ze ook nog jaren een playerbase willen hebben zullen ze dit moeten veranderen.

Gelukkig speel ik toch eerst de campaign dus daar hebben we geen last van dit gezeur (en je krijgt 500 credits voor elke single player mission dacht ik! :D).
You underestimate my 120 hours of gameplay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
raiders schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:28:
Ik zit nu dus ook met het probleem of ik cancel of niet. De game zelf (gameplay, graphics, sounds) is echt geweldig, een 8 of een 9 / 10.

Ik heb er wel vertrouwen in dat ze dit fixen. Zover ik het begrepen heb zitten er allemaal fans in het development team. Dat ze deze game nog voor jaren willen updaten met content zegt genoeg. Maar als ze ook nog jaren een playerbase willen hebben zullen ze dit moeten veranderen.

Gelukkig speel ik toch eerst de campaign dus daar hebben we geen last van dit gezeur (en je krijgt 500 credits voor elke single player mission dacht ik! :D).

[...]

You underestimate my 120 hours of gameplay!
Ik heb hem nog niet gepre-ordered, dus ik wacht nog even af wat er voor reactie er nog komt van EA. Het spel wil ik heel graag, heb battlefront I overgeslagen door de mindere content, dus dit was toch wel de game waar ik naar uitkeek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:55
Ergens snap ik hun ook wel.
Ze willen dat je zoveel mogelijk speelt.

Ja hoe houd je iemand bezig en de game zo lang mogelijk bevolkt.

En ik denk dat er ook fans zijn die het niet erg vinden om te grinden.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Clavat schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:39:

Een incentive om te spelen zou het spel zelf moeten zijn.. Niet toewerken naar een unlock, maar spelen zelfs als het geen rewards oplevert.. Als het spel dan leuk genoeg is om te blijven spelen, dan heb je echte replayability. Replayability dmv unlocks is een lege huls.

En dat fans 'het niet erg vinden', maakt het nog geen goed punt.

[ Voor 5% gewijzigd door aicaramba op 13-11-2017 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Laatst online: 24-08 16:56
Clavat schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:39:

Laten we nou niet doen alsof ze dit voor een paar fans doen, dit is puur en alleen om het maximale uit het klantenbestand te persen. De hoogte van het grinden/unlocks is gegarandeerd statistisch gekozen om maximale verkoop van lootboxes uit te lokken. .

Het is jammer, maar ze doen toch precies wat men al vreesde, ik hoop dat velen met mij afzien van het kopen van de game en ze geen seconde het voordeel van de twijfel meer gunnen.

Het erge is waarschijnlijk dat ze er nog mee weg komen ook, wantja, star wars. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
Wat een heisa allemaal zeg.. ik snap niet waarom ze het niet gewoon doen a la DotA2/HotS dat je met lootboxes alleen maar cosmetische items krijgt en eventueel nog skins kunt kopen.

Mensen zijn zwaar teleurgesteld als ze niet na gewoon 1 potje in de huid van Vader kunnen kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
EdwardK123 schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:49:
Wat een heisa allemaal zeg.. ik snap niet waarom ze het niet gewoon doen a la DotA2/HotS dat je met lootboxes alleen maar cosmetische items krijgt en eventueel nog skins kunt kopen.

Mensen zijn zwaar teleurgesteld als ze niet na gewoon 1 potje in de huid van Vader kunnen kruipen.
Omdat alle cosmetics langs Disney moeten voor goedkeuring, die hebben het uiteindelijk voor het zeggen kwa looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Mij boeit het niet zo, ik speel toch vrijwel geen heroes maar kan me voorstellen dat andere mensen het er wat moeilijker mee hebben. Zolang de nieuwe maps gratis zijn is het voor mij OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Ik ga de game niet cancellen voor de lootcrates, tot nu toe vermaak ik me er prima mee (beetje jammer alleen dat de balance in galatic assault een beetje ver te zoeken is, attackers winnen zelden).

Ik zie alleen het verband niet tussen de lootcrate discussie en de 2 hero´s die 60K kosten. Zover ik het kan zien kan je crystal kopen waarmee je crates kan openen, als je bijv. voor 40 euro aan crates koopt, dan heb je een zooi starcards, maar je moet alsnog de 60K grinden, of krijg je ook credits als je je portemonnee trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Je kunt credits krijgen uit crates, en je krijgt credits voor duplicates..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
EdwardK123 schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:49:
Je mist volledig het punt met deze opmerking.

Zelfs als je alle challenges doet kun je niet één character unlocken. En daar zitten challenges tussen zoals "vernietig 1000 enemies met de seismic charge van Boba fett" notabene.

Dat ze de grind willen uitspreiden dat is logisch. Dat gebeurd in iedere game met level-based unlocks. Maar de manier waarop dit gebeurd is gewoon té extreem.

Het is helemaal niet erg om x aantal uur in iets te moeten stoppen voordat je iets krijgt. Maar om meer dan 320 uur (!) te MOETEN spelen om alles te unlocken slaat gewoon nergens op.
Het punt is ook ; Als "wij", de gamers, de "Armchair Developers" dit zomaar toe laten dan gaat EA hetzelfde toepassen bij toekomstige games. Want ja, "wij" pikken het toch wel.

Maar, ik vermoedt dat EA het e.e.a. gaat aanpassen. Zeker gezien het feit dat op het moment van schrijven de comment van de EA Community Team bijna 200K (!) downvotes heeft gekregen. Ter vergelijking, de vorige "nummer 1" qua downvotes lag rond de 20K. Dus in dat opzicht heeft EA het wel netjes gedaan :D

*Edit : De post van EA heeft inmiddels al de historische mijlpaal van 200K downvotes gekregen. Gefeliciteerd EA!

[ Voor 4% gewijzigd door Reefun op 13-11-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
Ben het volledig eens met Reefun.
Ja, gratis DLC maar daarvoor maanden (wanneer je echt nog een gewoon leven hebt) moeten grinden vind ik ook te ver gaan. Het is geen F2P game.

op Reddit is er idd een "storm" los gegaan, hopelijk wordt er geluisterd en doen ze er iets aan.

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Deze staat bij mij om de microtransacties op de op ban lijst samen met Need For Speed: Payback.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Na de beta hebben ze ook geluisterd. Maar het is nu voor EA ook een beetje zoeken natuurlijk nu ze naar de gamers geluisterd hebben door de betaalde DLC af te schaffen. Als de gamers willen dat de game nog enkele jaren ondersteund blijft en uitgebreid wordt moet daar ook wat tegenover staan, DICE werkt ook niet gratis.
Ik heb zelf niets tegen microtransacties, als de game het waard is en er niets aan de balans in het spel verandert, zoals bij bv LoL en Overwatch. En als die microtransacties ervoor zorgen dat de game continu doorontwikkeld kan worden wil ik er best nog wat geld insteken. Er zal echter wel een balans moeten zijn die redelijk en aaceptabel is voor beide partijen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Uthog schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:09:
[...]

Omdat alle cosmetics langs Disney moeten voor goedkeuring, die hebben het uiteindelijk voor het zeggen kwa looks.
Speaking of, wanneer is het genoeg reputatieschade voor de SW franchise voor Disney/Lucasfilm om in te grijpen?

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Nefiorim schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:32:
[...]

Speaking of, wanneer is het genoeg reputatieschade voor de SW franchise voor Disney/Lucasfilm om in te grijpen?
Waarschijnlijk niks, want Disney krijgt een deel van de inkomsten en melken zelf ook met een nieuwe trilogie die na de huidige komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Lekker Ventje schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:27:
Na de beta hebben ze ook geluisterd. Maar het is nu voor EA ook een beetje zoeken natuurlijk nu ze naar de gamers geluisterd hebben door de betaalde DLC af te schaffen. Als de gamers willen dat de game nog enkele jaren ondersteund blijft en uitgebreid wordt moet daar ook wat tegenover staan, DICE werkt ook niet gratis.
Ik heb zelf niets tegen microtransacties, als de game het waard is en er niets aan de balans in het spel verandert, zoals bij bv LoL en Overwatch. En als die microtransacties ervoor zorgen dat de game continu doorontwikkeld kan worden wil ik er best nog wat geld insteken. Er zal echter wel een balans moeten zijn die redelijk en aaceptabel is voor beide partijen.
Dit is natuurlijk een slecht argument, in het verleden werden games ook enkele jaren ondersteund bij een eenmalige aanschafprijs.

Het zit hem in de grote uitgevers die gewoon steeds meer winst willen maken over één game. Zeker als beursgenoteerd bedrijf wil je elk jaar weer groei laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
raiders schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:33:
[...]

Waarschijnlijk niks, want Disney krijgt een deel van de inkomsten en melken zelf ook met ene nieuwe trilogie die na de huidige komt.
Maar dat is het em dus. Die hebben een nog wat langer termijn belang bij het uitmelken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Laatst online: 24-08 16:56
Lekker Ventje schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:27:
Na de beta hebben ze ook geluisterd. Maar het is nu voor EA ook een beetje zoeken natuurlijk nu ze naar de gamers geluisterd hebben door de betaalde DLC af te schaffen.
Klopt, de DLC is gratis, je mag het alleen nog wel ff 'unlocken' met in-game credits.

“Your favorite stormtrooper-turned-hero Finn joins the fight for the Resistance and Captain Phasma steps on to the Battlefront for the First Order. They can be purchased with in-game Credits from that week.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Jumpman schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:33:
[...]

Dit is natuurlijk een slecht argument, in het verleden werden games ook enkele jaren ondersteund bij een eenmalige aanschafprijs.

Het zit hem in de grote uitgevers die gewoon steeds meer winst willen maken over één game. Zeker als beursgenoteerd bedrijf wil je elk jaar weer groei laten zien.
En waren de games in het verleden net zo duur om te maken en onderhouden als nu? We kunnen wel steeds meer willen zonder ervoor te willen betalen maar het houdt een keer op. Als een game na de verkoop niets meer oplevert, waarom de game dan jarenlang blijven ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Lekker Ventje schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:39:
[...]

En waren de games in het verleden net zo duur om te maken en onderhouden als nu? We kunnen wel steeds meer willen zonder ervoor te willen betalen maar het houdt een keer op. Als een game na de verkoop niets meer oplevert, waarom de game dan jarenlang blijven ondersteunen?
Ik denk dat niemand een probleem heeft met kleine micro transactions of wat loot crates. Maar 260.000 credits om alleen al de base heroes te unlocken gaat echt nergens over. Dan spreek je niet bepaald van balans tussen betalers en niet betalers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Het schijnt ook nog zo te zijn dat bij de toekomstige "gratis" dlc, de prijzen van de heroes nog hoger zijn dan bij de base game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefun
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:39:
[...]

En was het aantal actieve gamers in het verleden net zoveel als nu? "Vroegah" was je een "nerd" als je gamede. Tegenwoordig is het de grootste entertainment industrie.

Er zijn genoeg mensen die SW BF2 zouden willen kopen. Dat is het probleem niet. Het spel zelf is ansich gewoon goed. Het is de manier waarop wat mensen pissig maakt. Maar, zo te merken aan Reddit zijn er al aardig wat annuleringen voor de pre-orders. Ik hoop maar dat het genoeg is om EA in te laten zien dat dit niet de manier is om je community te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Blijkbaar hebben ze de review versies zo gemaakt dat er minder gegrind moet worden voor unlocks.. Ze wisten wel degelijk dat ze mensen aan het naaien zijn en ze hebben het proberen te verbergen in review kopieen.

https://www.resetera.com/...nt-to-unlock-heroes.5735/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Nefiorim schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:32:
[...]

Niet denk ik, omdat deze discussie gaat over de lootcrates aanzicht. Niet over het spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Uthog schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:18:
[...]

Niet denk ik, omdat deze discussie gaat over de lootcrates aanzicht. Niet over het spel zelf.
Mwah je ziet de hele tijd Star Wars in 1 zin met dingen als uitmelken/moneygrabben. Hoop dat ze zich daar toch een beetje achter de oren gaan krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
aicaramba schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:47:
Blijkbaar hebben ze de review versies zo gemaakt dat er minder gegrind moet worden voor unlocks.. Ze wisten wel degelijk dat ze mensen aan het naaien zijn en ze hebben het proberen te verbergen in review kopieen.

Deze streek zegt mij al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
aicaramba schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:47:

Dit is dan eigenlijk gewoon kant en klare oplichterij jegens de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
EdwardK123 schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:22:
[...]

Dit is dan eigenlijk gewoon kant en klare oplichterij jegens de consument.
Kunnen ze makkelijk onderuit komen door te zeggen dat de reviewers minder tijd hebben en daarom het makkelijker is gemaakt of iets in die richting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseverance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

M@cer schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:14:

Stel het kost 5 uur spelen om een bepaalde character of item te unlocken in een spel zonder microtransacties. Wat een goede hoeveelheid tijd is en de meeste mensen tevreden mee zijn. Je kan dan zeggen ok we voegen microtransacties toe zodat je voor €2 desbetreffend item direct kan unlocken. Je zou zeggen prima deal je kan spelen of betalen maar voor de niet betalende speler veranderd er niks, dat klopt in dit geval.

Echter is de realiteit dat de publishers van het spel dan denken ho wacht even, we willen dan mensen zo vaak mogelijk voor de €2 optie kiezen, en het lijkt er op dat bijna iedereen er voor kiest om 5 uur te spelen. Weet je wat we doen, we zorgen er voor dat je minimaal 20 uur moet spelen om dat item te unlocken!. Voor de niet betalende speler duurt het nu opeen veel langer om een beetje leuke items te unlocken vergeleken met een spel dat geen microtransacties heeft.

Zoals bijvoorbeeld de 60k credits die je nodig hebt om Darth Vader of Luke Skywalker te unlocken. Dat gaat mij dus nooit lukken om die verkrijgen met mijn beperkte speeltijd, misschien een van de twee, en na een jaar de tweede ook, maar alle heroes krijg ik nooit unlocked met hoe veel tijd ik in het spel stop.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ondanks al deze naaierij heb ik nog steeds de Deluxe Edition gepreordered staan bij bol.com. Heeft iemand al een mailtje gehad dat hij is verzonden?

Heb zo'n vermoeden dat hij morgen niet aankomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 00:10
BroWohsEdis schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:57:
Ondanks al deze naaierij heb ik nog steeds de Deluxe Edition gepreordered staan bij bol.com. Heeft iemand al een mailtje gehad dat hij is verzonden?

Heb zo'n vermoeden dat hij morgen niet aankomt..
17 november is de release date. Ik denk dat je digitaal moet kopen om hem 3 dagen early acces te krijgen.

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

rnenator schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:02:
[...]

17 november is de release date. Ik denk dat je digitaal moet kopen om hem 3 dagen early acces te krijgen.
Release date van de Deluxe Edition is 14 november, staat ook aangegeven bij bol maar bij de order staat nog steeds wordt verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
Ik ga mijn preorder niet cancelen. Voor mij heeft het niet veel effect. Als ik de heroes in de toekomst unlock dan is het goed, dan duurt het maar wat langer. De rest van de game is dusdanig goed dat ik de hoge credit prijzen geen probleem vind.

Edit: Ik heb nu 7 uur gespeeld in de trial en heb al 23000 credits gekregen, als het dan 60k credits kost voor 1 hero dan vind ik het nog te doen. Het is niet zo dat alle heroes gelocked zijn, dus je kan er nog altijd een aantal spelen als je genoeg punten scoort. Ze mogen wat mij betreft de punten om de heroes te spelen wel iets verlagen maar dat is mijn mening.

[ Voor 42% gewijzigd door Seal9 op 13-11-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Gelukkig kunnen we gewoon eerst de campaign spelen terwijl EA het uitvecht met zo'n beetje heel Reddit xD.

Hopen dat ze het verlagen naar 10 - 20k of zo. Dat is nog redelijk te doen.

EDIT: De Reddit Rebels vs The First pre-order?

[ Voor 12% gewijzigd door raiders op 13-11-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:51
BroWohsEdis schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:03:
[...]

Release date van de Deluxe Edition is 14 november, staat ook aangegeven bij bol maar bij de order staat nog steeds wordt verwerkt.
Rustig maar.... Die versturen alles pas ergens rond middernacht waarschijnlijk...

Ik was al van plan om de game lekker te laten liggen tot ie een keer in de sale komt voor maximaal 30 euro... Maar als er niks veranderd... Wacht ik misschien nog wel wat langer... Wat een onzin zeg...

Ik vind het prima als je een mogelijkheid hebt om een cosmetic item ofzo te kopen... Maar dat je zoveel moet grinden voor een karakter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 14:41

Dennis de Vries

Redacteur
Wat een discussies weer, ik snap echt niet hoe je als consument/Star Wars fan met ook maar een klein beetje besef in je lichaam, hun praktijken goed kan praten.

1) Pay-to-win is aanwezig, JA je kan stukken sneller beter worden dan andere spelers die er voor kiezen om geen geld uit te geven. Dat is de definitie van pay-to-win naar mijn mening.

2) Als 'gratis' speler die probeert de heroes te unlocken, moet je ook in je achterhoofd houden dat je dan ondertussen geen crates kan kopen, en je dus pertinent achterloopt in vergelijking met de mensen die dat niet doen. Het is toch van de zotte dat je als je - nadat je al 60eu hebt neergelegd - de keuze tussen nieuwe heroes unlocken of niet achter komen lopen?

3) EA's houding is te debiel voor woorden. In al hun reacties draaien ze compleet om de hete brij heen, terwijl ze dondersgoed doorhebben dat ze nu echt te ver zijn gegaan.

Ik ga hem wel kopen, maar dan tweedehands. Ik vind dat 'boycotten' wat overdreven, maar van mij zullen ze geen cent te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:25
Zeara schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:07:
[...]

Rustig maar.... Die versturen alles pas ergens rond middernacht waarschijnlijk...

Ik was al van plan om de game lekker te laten liggen tot ie een keer in de sale komt voor maximaal 30 euro... Maar als er niks veranderd... Wacht ik misschien nog wel wat langer... Wat een onzin zeg...

Ik vind het prima als je een mogelijkheid hebt om een cosmetic item ofzo te kopen... Maar dat je zoveel moet grinden voor een karakter...
het is helaas niet alleen cosmetische items of specifieke hero karakters, het is overal in doorgevoerd. En onderdelen van het huidige basis spel (full price!) zijn simpelweg achter een betaalmuur gezet.
Daar komt bij dat de challenges waarmee je ingame credits kan verdienen op 32.000 credits zijn gelimiteerd, daarna is het grinden in de multiplayer a 25 credits gemiddeld per minuut.

Bijvoorbeeld:
- wil je een lootbox? Prima, kost je 3 uur spelen met de huidige 25 credits per minuut
- Wil je een starcard upgraden, kan wel, maar heb je een behoorlijke hoeveelheid credits nodig (die je al aan het sparen bent voor de hero).
- wil je een nieuwe hero hebben, prima, 60.000 credits voor de high end heroes, 40.000 voor de iets mindere.
- Wil je een nieuwe gratis dlc hero unlocken, kan alleen met credits.
- een nieuwe gratis dlc map spelen, kan niet, eerst unlocken met je credits.

Het gaat echt maar door in de game als je je er even in verdiept.

Deze betaalmuur is echt een dieptepunt in de gamehistorie als ze dit zo houden als het nu is aangezien het direct van invloed is op de base gameplay. Wat ik me overigens niet kan voorstellen, dit moet onder druk van de community toch wel aangepast gaan worden.

Ik ken overigens geen 1 game waarin het zo erg is doorgevoerd als in deze game.

voor cosmetische dingen of extra heroes kan ik het me nog wel voorstellen, maar voor de basis heroes of zelfs star cards die je toch wel een behoorlijk voordeel in de base game opleveren vind ik het toch wel zuur dat je bijna verplicht wordt (als je niet al te veel game uren in de week hebt door studie of werk) in de base game om extra lootboxen te kopen met kans (niet eens een zekerheid) op ingame currency of star cards.

[ Voor 4% gewijzigd door robinez op 13-11-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
Seal9 schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:04:

Edit: Ik heb nu 7 uur gespeeld in de trial en heb al 23000 credits gekregen, als het dan 60k credits kost voor 1 hero dan vind ik het nog te doen.
Maar die credits gebruik je toch dan ook voor andere dingen zoals de loot boxes etc?
Dan duurt het grinden nog veel langer toch? Of je moet echt sparen voor de heroes.
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste