Dat is toch het doel van elke post waar een punt wordt gemaakt? Heb je dit niet geschreven opdat het gelezen wordt door anderen? Waarom is dat zo anders?
Bevalt je een site niet omdat je zo nodig een special snowflake moet zijn? Ga je er toch niet opzitten als je zo gepassioneerd bent over je keuze, niet zo moeilijk. Wil je TOCH op de site blijven, ondanks dat ze je die optie niet geven, dan is het allemaal aandachttrekkerij die je nu laat zien met dit topic.
Ik denk dat onze maatschappij een stuk gezelliger zou worden als je niet op deze manier een serieus onderwerp zou benaderen. Je komt binnen met "je bent een aansteller", maar ik bespeur nergens enige vorm van begrip voor de gevoelens van een ander, of enig inlevingsvermogen, omdat het probleem niet op jou van toepassing is.
Ik hoop niet dat de wereld nog verder deze kant op gaat, anders zie ik echt geen reden meer om hier te leven. Dan leven we straks in een maatschappij waar niks meer mogelijk is, want ja, straks ben je verplicht je te identificeren als 1 van de "miljoenen" geslachten om ergens aan het werk te komen, anders wordt je niet toe gelaten en dan krijg je apachehelikopter gender neutraliteit oid. het is nu al erg met die feminazies tioe vinden dat ze neutraal behandeld willen worden, maar worden ze in het leger of in d emijnen gestuurd, dan vinden ze het ineens niet neutraal

Ik wil echt niet in die wereld leven, dat is te kansloos voor woorden imo.
Dit is wel heel paradoxaal. Men vraagt of iets mogelijk gemaakt kan worden, en dan schrijf je dat je bang bent dat je in een maatschappij terechtkomt waar niks meer mogelijk is. Dat is echt tegenovergestelde van wat er gevraagd wordt: als jij je zin zou krijgen dan werd er iets voor een ander
niet mogelijk. Als Markimoo z'n zin krijgt wordt er voor Markimoo iets mogelijk, zonder dat het jou beïnvloedt. Ik snap dus echt helemaal niet waarom je een verruiming van mogelijkheden weet om te draaien tot een beperking van jouw vrijheid (die indruk geef je althans), noch waar "straks wordt je verplicht" vandaan komt. Áls je al verplicht wordt je geslacht op te geven en er staat "man" tussen, en je vindt jezelf man, wat is er dan eigenlijk precies aan de hand?
Ja, er zijn nog wel dingen die in onze maatschappij beter kunnen. Ik vind dat je dat puik demonstreert eerlijk gezegd, en ik hoop echt dat je de volgende keer begint bij "heeft dit invloed op mij, en zo niet, heb ik dan wel iets om over te discussiëren?" want dat zou een veel gezelligere post opleveren dan wat je hier schrijft. Denk ik.
Als we elkaar écht respecteren, dan denk je "good for you" als een ander z'n "vrijheden" (in dit geval vrijheid tot uiting van geslacht in het profiel, een bestaande mogelijkheid) worden verruimd zonder dat die van jou daarvan worden ingeperkt. Want of je je nou niet eenvoudigweg man of vrouw voelt, die optie is er voor iedereen. Maar jij ziet liever dat het alleen voor mensen geldt die hun geslacht net zo ervaren als jij.
Het zou nóg simpeler kunnen door niet meer in hokjes te denken als dat niet nodig is. Het maakt toch niet zoveel uit welk geslacht iemand (naar eigen mening en inzicht) heeft? Ik zou eigenlijk haast zeggen: haal dat stukje metadata lekker uit het profiel. Het is net zo relevant als je huidskleur hier op Tweakers. Of maak er een vrij tekstveldje van ofzoiets.
Wil je je anders identificeren then so be it. Maar dat hoef je niet op te dringen aan andere. Ikzelf respecteer het, iedereen mag zich voelen zoals ie zelf wilt maar er zijn ook grenzen. Personen die bijvoorbeeld een dolfijn willen zijn etc. etc. dat gaat mij toch net te ver.

Je respecteert dat iedereen zichzelf identificeert zoals zij dat willen, als jij er maar niks van merkt? Dat bedoel je? Zou je dat zelf ook niet eigenlijk best intolerant vinden?
En dat bij iemand in het profiel iets anders staat dan "man" of "vrouw", is dat wat je "opdringen" noemt?
[
Voor 7% gewijzigd door
Cyphax op 29-09-2017 11:27
]