Geslachtskeuze op het Tweakers profiel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 9.342 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:55
BramVroy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:20:
[...]

Het is gemakkelijk om iemand anders vragen en argument af te stempelen als aandachtzoekerij. Het is veel moeilijker om jezelf in iemand anders positie te plaatsen, en proberen te begrijpen hoe zij zich voelen.

Zoals stoelpoot zei, als wij ons mogen profileren als man en dat kunnen aanduiden op ons profiel, waarom zouden personen met een ander gender dat dan niet mogen? Als het om geslacht gaat, vind ik ook dat een binair of ternair systeem het beste is (de derde tak zijnde interseks / hermafrodiet), en uiteraard een 'deel ik liever niet'. Maar waarom zou je geen meerdere genders toestaan?

Jouw argument dat we dan straks 'je zal moeten identificeren als 1 van de miljoenen geslachten", is toch geen probleem? Het is niet zo dat je mannelijk gender aan de kant wordt geschoven ten voordele van een ander gender; het blijft ook gewoon bestaan. Jij kan nog altijd aanduiden dat je je man voelt, en je buurman kan aanduiden dat hij zich transgender voelt. Welk nadeel ondervind jij hiervan?

Langs beide kanten van het debat zijn er overdrijvers natuurlijk. Mensen die niet kunnen relativeren en zich niet in iemand anders schoenen kunnen plaatsen. Wat meer verdraagzaamheid in deze wereld, waar we na zoveel eeuwen eindelijk de kans krijgen om beetje bij beetje te zijn wie we willen zijn, zou niet slecht zijn.

Als de genderoptie er komt, zou ik die optioneel maken - en zeker niet automatisch invullen (don't assume a gender). Een gebruiker kan als ie niet cisgender is dat dan invullen zoals ie wilt. Er zullen uiteraard trolls komen, en dat moet voorzichtig bekeken worden wat kan en wat niet (zet er een spam/hate filter op?). Ik zou er ook verder niets aan koppelen. Gewoon een veld dat zichtbaar is op het profiel, indien dat gewenst is door de gebruiker.
Het is gewoon onzin dat geslacht identity. er was nooit een probleem totdat iemand er een probleem van maakte. DAT is het probleem wat ik er mee heb, en hier ga ik ook geen begrip voor tonen, deze mensen zijn, imo, ziek en zijn het niet waardig om begrip voor te tonen. Het is een ziekte, maar 1 die niet in een categorie valt van "hier heb je begrip voor" zoals bijv. autisme (al komt dit wel ERG dicht in de buurt als je het mij vraagt)

Snap je dit niet of ben je et er niet mee eens? Dan heb je pech gehad, er zijn miljarden die er zo over denken en je kunt echt geen verschil maken, deal with it, maar zelfs dat kunnen de mensen tegenwoordig niet meer.

Als mensen hier het grote plaatje niet zien (miljoenen genders) dan ben je "part of the problem".
Wat als je jezelf nou eens "identificeert" als apachehelikopter en de banen vragen om een transneutralgenderbender identiteit? zit je mooi opgescheept met je gender die niet toegelaten wordt. Of erger, je een man bent en mensen vragen om een geslacht dat niet bestaat, wat moet je dan? (er zijn maar TWEE geslachten, niet meer, en zeker niet minder).

Dit is niet zo'n gek plaatje om te schetsen als dit de richting is waar onze maatschappij heen gaat. Als mensen dit willen hebben, ga vooral zo door, dan worden de consequenties vanzelf wel duidelijk en gaan mensen DAAR wee rover zeuren, is nooit goed tegenwoordig.

I'm out, want van dit topic wordt je echt niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:06

Soggney

Zeekomkommer

Ikzelf ben wel gecharmeerd van de xkcd optie:
Heb je een Y chromosoom of niet. Is voor zover ik weet de enige binaire optie mogelijk bij opties voor geslacht. Trouwens wat maakt het uit welk geslacht iemand heeft. We zijn allemaal tweakers.

Enkel voor de bokken/tweakers matching/dating gedoe heeft het wat belang

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

servies

Veni Vidi Servici

NMe schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:24:
[...]

Wat een gelul. Mannen vallen op vrouwen en vrouwen vallen op mannen. Meer smaken zijn er niet. Als je op je eigen geslacht valt? -> psycholoog.

Donder op met die kansloze shit zeg.
Tja, eigenlijk heeft wel voor een flink deel gelijk (in zoverre dat ik niet weet hoe het genetisch bij een hermafrodiet zit)
Hoe het daarna tussen de oren zit is een heel ander verhaal, maar genetisch ben je of man, of vrouw(, of hermafrodiet)... Meer opties zijn er niet.

Waar ligt dan overigens de grens? Komt er een extra optie bij als ik over een jaartje ga zeggen: "Ik voel me geen van al jullie opties: ik voel me een * servies ?
Anders voel ik me dan wel heel erg gediscrimineerd :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Joeri.Bijlsma schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:35:
[...]

Het is gewoon onzin dat geslacht identity. er was nooit een probleem totdat iemand er een probleem van maakte.
Dat gaat voor zoveel dingen op... De ondergeschiktheid van vrouwen was ook nooit een probleem. Slavernij ook niet. Huwelijken tussen twee verschillende rassen mogen ook nog niet heel lang. Homo's werden nog tot laat in de vorige eeuw totaal voor gek verklaard (letterlijk) en juist wij IT-ers kennen daar een heel goed voorbeeld van.

Heel veel dingen zijn pas een issue als mensen zich uit durven spreken tegen de status quo. Dat maakt het geen non-issue, dat maakt het een nieuw issue.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
[...]

Het is gewoon onzin dat geslacht identity. er was nooit een probleem totdat iemand er een probleem van maakte. DAT is het probleem wat ik er mee heb, en hier ga ik ook geen begrip voor tonen, deze mensen zijn, imo, ziek en zijn het niet waardig om begrip voor te tonen. Het is een ziekte, maar 1 die niet in een categorie valt van "hier heb je begrip voor" zoals bijv. autisme (al komt dit wel ERG dicht in de buurt als je het mij vraagt)

Snap je dit niet of ben je et er niet mee eens? Dan heb je pech gehad, er zijn miljarden die er zo over denken en je kunt echt geen verschil maken, deal with it, maar zelfs dat kunnen de mensen tegenwoordig niet meer.

Als mensen hier het grote plaatje niet zien (miljoenen genders) dan ben je "part of the problem".
Wat als je jezelf nou eens "identificeert" als apachehelikopter en de banen vragen om een transneutralgenderbender identiteit? zit je mooi opgescheept met je gender die niet toegelaten wordt. Of erger, je een man bent en mensen vragen om een geslacht dat niet bestaat, wat moet je dan? (er zijn maar TWEE geslachten, niet meer, en zeker niet minder).

Dit is niet zo'n gek plaatje om te schetsen als dit de richting is waar onze maatschappij heen gaat. Als mensen dit willen hebben, ga vooral zo door, dan worden de consequenties vanzelf wel duidelijk en gaan mensen DAAR wee rover zeuren, is nooit goed tegenwoordig.

Er is maar een iemand die ergens een probleem van maakt, en dat ben jij. Ik ben zelf van geslacht man en van gender ook. Ik ben dus niet bevooroordeeld. Maar wat jij er allemaal uitpleurt, jongens toch. Mensen die zich anders voelen zijn ziek? Zijn het niet waardig om begrip voor te tonen? Voor je het weet begin je hier een Eindoplossing voor te stellen, of waar wil je naartoe? :|

Het gaat over hoe mensen zichzelf voelen en hoe zij kunnen aantonen hoe zij zichzelf eigenlijk voelen. Dat heeft GEEN impact op jou. Dat gaat ook zeker GEEN invloed hebben op hoe werkgevers eisen gaan stellen - wat overigens sowieso niet zou mogen en onder een vorm van seksisme zou vallen.

Het is enorm beangstigend hoe jij hier denkt. Onverdraagzaam, niet begripvol. Je bent niet de enige, ik hoor zo vaker stemmen opgaan. Dat is zeker niet beperkt tot gender maar ook tot religie, etniciteit enz. Veel van deze mensen hebben schrik, en willen hun eigen huisje tuintje kindje zoals dat in hun tijd was, en in hun ouders hun tijd was. Zolang alles voor hen is zoals het was en de wereld niet verandert, is alles oké. Surprise: de wereld verandert, en je hebt maar twee keuzes: of je verandert mee en stelt je open. Je toont begrip, je verdiept je erin, en je kijkt waar je de mensen kan helpen. Of je stelt je op zoals jij doet, vijandig, onbegripvol, en je sluit je liever in je eigen huis op dan nog in contact te komen met mensen die anders zijn dan jij. Stop met bang te zijn voor wat anders is. Zoals hierboven door anderen gezegd: we're in this together, might as well make the best out of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

NMe schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:45:
[...]

Dat gaat voor zoveel dingen op... De ondergeschiktheid van vrouwen was ook nooit een probleem. Slavernij ook niet. Huwelijken tussen twee verschillende rassen mogen ook nog niet heel lang. Homo's werden nog tot laat in de vorige eeuw totaal voor gek verklaard (letterlijk) en juist wij IT-ers kennen daar een heel goed voorbeeld van.

Heel veel dingen zijn pas een issue als mensen zich uit durven spreken tegen de status quo. Dat maakt het geen non-issue, dat maakt het een nieuw issue.
In alle bovenstaande gevallen wat er sprake van discriminatie en andere nadelige behandelingen. Daarvan is in dit geval geen sprake als je het mij vraagt. Sterker nog, de hele discussie zorgt er imho juist voor dat mensen onderscheid ondervinden waar deze er eerst niet of nauwelijks was. Ik vind die vergelijkingen in de hele genderneutraliteit discussie dan ook weinig relevant. Is er wel sprake van ongelijkheid, discriminatie etc dan zijn dat zaken om aan te pakken. Het probleem pak je namelijk bij de bron aan, niet door het weghalen van een min of meer normale aanduiding voor mensen of het toevoegen van een niet relevante optie.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 29-09-2017 11:49 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Soggney schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:36:
Ikzelf ben wel gecharmeerd van de xkcd optie:
Heb je een Y chromosoom of niet. Is voor zover ik weet de enige binaire optie mogelijk bij opties voor geslacht. Trouwens wat maakt het uit welk geslacht iemand heeft. We zijn allemaal tweakers.

Enkel voor de bokken/tweakers matching/dating gedoe heeft het wat belang
Bij de XKCD optie mis je puur mannelijk. Hermafrodiet heeft namelijk ook een Y chromosoom.

Wat het uitmaakt is dezelfde reden dat je een Tweakersprofiel hebt. Sommige mensen vinden het fijn zichzelf uit te kunnen drukken. Ik vind het zelf fijn om uit te kunnen drukken dat ik een man ben. Een mannelijke man. Hierom kan ik me enigszins verplaatsen in de mensen die dat dus niet voelen. Als ik niet meer vrij en blij een mannelijke man zou kunnen zijn, zou ik dat erg onprettig vinden. Waarom zou iemand dus niet moeten kunnen uitdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:47:
[...]

In alle bovenstaande gevallen wat er sprake van discriminatie en andere behandelingen. Daarvan is in dit geval geen sprake als je het mij vraagt.
Een ander dwingen om zichzelf ófwel in een hokje te zetten dat in jouw denkwereld past, ófwel niks in te vullen terwijl hij zelf een uitgesproken derde (vierde in dit geval) optie aanhangt vind ik toch wel degelijk onder hetzelfde kopje vallen. Het komt allemaal neer op "jij doet iets wat niet in mijn denkwereld past, dus jij bent niet normaal en conformeert je maar aan mij."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Stoelpoot schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:48:
[...]

Bij de XKCD optie mis je puur mannelijk. Hermafrodiet heeft namelijk ook een Y chromosoom.

Wat het uitmaakt is dezelfde reden dat je een Tweakersprofiel hebt. Sommige mensen vinden het fijn zichzelf uit te kunnen drukken. Ik vind het zelf fijn om uit te kunnen drukken dat ik een man ben. Een mannelijke man. Hierom kan ik me enigszins verplaatsen in de mensen die dat dus niet voelen. Als ik niet meer vrij en blij een mannelijke man zou kunnen zijn, zou ik dat erg onprettig vinden. Waarom zou iemand dus niet moeten kunnen uitdrukken?
Ik ben geen mannelijke man (ik hou niet van voetbal) dus misschien dat ik het daarom niet snap maar iemand kan het toch op andere manier uitdrukken als hij/zij dat heel belangrijk vindt. Zet iets in je footer, klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Wow. Discussie over genders is al zo oud als de mensheid. Begin eens bij Wikipdia: Wikipedia: Transseksualiteit

Ik vind je reactie in dit topic verschrikkelijk intolerant. Zoals eerder aangegeven, ik denk dat wij als Tweakers juist zo inclusief mogelijk moeten zijn en mensen de ruimte moeten geven om zich te identificeren hoe zij dat willen. De hele techsector heeft al enorme problemen met seksisme en dit topic laat dit ook mooi zien. Sociale normen en waarden veranderen, vaak meerdere keren per generatie. Wat ooit heel normaal was is nu taboe en andersom. Jij wordt op geen enkele manier beperkt in je doen en laten als iemand de mogelijkheid krijgt om aan te geven dat zijn gender 'anders' is.

Er zijn wat mensen die twijfelen aan het praktisch nut. Ik handel nog wel eens via V&A. Het is dan handig om te weten met wie je van doen hebt als je bijvoorbeeld wat op wilt sturen of als er iemand langs komt. Het aangeven van een gender helpt daar. Het geslacht vind ik minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

NMe schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:50:
[...]

Een ander dwingen om zichzelf ófwel in een hokje te zetten dat in jouw denkwereld past, ófwel niks in te vullen terwijl hij zelf een uitgesproken derde (vierde in dit geval) optie aanhangt vind ik toch wel degelijk onder hetzelfde kopje vallen. Het komt allemaal neer op "jij doet iets wat niet in mijn denkwereld past, dus jij bent niet normaal en conformeert je maar aan mij."
Ik zeg hier toch helemaal niet dat iemand die "anders" zou willen kiezen niet normaal zou zijn :?
Mijn punt is juist dat er helemaal geen probleem zou moeten zijn, ook niet met de huidig beschikbare opties.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 29-09-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:34
Stoelpoot schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:35:
[...]

Ik denk dat dit gedeeltelijk komt door de relatief luide minderheid van wat ze in de VS 'special snowflakes' en 'feminazis' noemen. Een stel mensen die dit, zoals mensen hierin erg veel vrezen, tot op belachelijke hoogte doortrekken omdat ze in de fase 'Dit is wie ik ben!!1' zitten. Dit overschaduwd de groep mensen die hier stiekem veel waarde aan hecht, maar wie hier ook niet constant over praten omdat ze wel begrijpen dat er ook andere kwesties zijn. In een discussie zijn er vaak 3 groepen: Wie voor is, wie tegen is en wie een beetje in het midden staat en gewoon een goede keuze voor iedereen wil hebben. De eerste 2 groepen is waar de felle discussie uit voortkomt.
Wat me dan verbaast is dat weldenkende mensen (want, Tweakers ;)) hier zo fel op reageren:
Waarom is er geen optie "Anders" (of een andere benaming). Aangezien ikzelf - en vast ook andere Tweakers - niet thuis horen in bovengenaamde keuzes. Het zou daarom mooi zijn als er een optie kan komen, zoals "Anders".
TS eist niets, TS legt niets op, TS dwingt niets af, TS doet een verzoek. Er dan met gestrekt been ingaan omdat er elders, mogelijk, figuren zijn die hierin veel dwingender zijn dan TS, vind ik vrij bizar.
servies schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:44:
[...]
Waar ligt dan overigens de grens? Komt er een extra optie bij als ik over een jaartje ga zeggen: "Ik voel me geen van al jullie opties: ik voel me een * servies ?
Anders voel ik me dan wel heel erg gediscrimineerd :|
Als jij hier op Tweakers wilt aangeven dat jij je servies voelt, dan vind ik dat prima. Het is niet zo dat ik daar, in mijn dagelijks functioneren enige last van zal ondervinden en jij wordt er ongetwijfeld gelukkiger van.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:53:
[...]

Ik zeg hier toch helemaal niet dat iemand die "anders" zou willen kiezen niet normaal zou zijn :?
Het was niet helemaal duidelijk uit mijn reactie (sorry :* ) maar ik ging daar half op jou in en half op de felheid van het "tegen-kamp" in zijn algemeenheid.
Bernard0343 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:54:
Wat me dan verbaast is dat weldenkende mensen (want, Tweakers ;)) hier zo fel op reageren:

[...]

TS eist niets, TS legt niets op, TS dingt niets af, TS doet een verzoek. Er dan met gestrekt been ingaan omdat er elders, mogelijk, figuren zijn die hierin veel dwingender zijn dan TS, vind ik vrij bizar.
Dat inderdaad. :)

[ Voor 37% gewijzigd door NMe op 29-09-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Stoelpoot schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:35:
[...]

Ik denk dat dit gedeeltelijk komt door de relatief luide minderheid van wat ze in de VS 'special snowflakes' en 'feminazis' noemen.
(...)
De eerste 2 groepen is waar de felle discussie uit voortkomt.
ik denk zelf niet dat je kunt claimen dat een erg felle discussie zou komen door één groep...

Felle discussie's komen altijd van beide kanten, zodra beide kanten enkel polariseren loopt et uit de hand, maar als er gewoon serieus en genuanceerd gesproken wordt en iedereen een zegje kan en ag doen, verdwijnt juist de 'felheid' eerder.
(Ik heb het ook lang meegemaakt in Lieve-Adje-discussie's dat heel emotionele en slepende discussie's enkel erger worden als partijen met de hakken in het zand gaan staan, en heel principieel gaan doen, juist pragmatisme en ook het serieus nemen is vaak de meest praktische weg naar een oplossing, los ervan wat die oplosing uiteindelijk is (meestal wel een compromis)

Overigens,
in dit hele topic zie ik niemand die zulk een clichématige instelling heeft die je lijkt te beschrijven als 'feminazi' of 'snowflake'.
Hooguit een Topicstarter die een imho verder goede vraag stelt over de invulling van een keuze-optie in het profiel.

Imho is dat gewoon een objectieve issue, die je serieus kunt bespreken en afwegen, ook zonder al die polarisatie en ook politiek-morele praat of negatieve betiteling van mensen als 'ziek'.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Als jij hier op Tweakers wilt aangeven dat jij je servies voelt, dan vind ik dat prima. Het is niet zo dat ik daar, in mijn dagelijks functioneren enige last van zal ondervinden en jij wordt er ongetwijfeld gelukkiger van.
Dat snap ik, maar het gaat er mij meer om waar je dan praktisch de grens gaat leggen? Net zoals er al een paar meer hebben aangedragen?
Krijgen we straks een formulier met enkele honderden opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
emnich schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:51:
[...]

Ik ben geen mannelijke man (ik hou niet van voetbal) dus misschien dat ik het daarom niet snap maar iemand kan het toch op andere manier uitdrukken als hij/zij dat heel belangrijk vindt. Zet iets in je footer, klaar.
Snap je het dan als ik zou zeggen dat jij je ook best als vrouwelijke man mag identificeren? Nee dat was een grapje, zelf ben ik ook niet zo van dat spelletje.

In je footer zetten zou een goed idee zijn, maar daar voelt het nog steeds alsof het een beetje onder een bankje wordt geschoven. Bovendien kan je ook hele andere dingen in je footer willen zetten. Maar dat zou wel een goede compromis zijn IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
*knip* het ontgaat me wat een visuele troll toevoegt aan de discussie

[ Voor 85% gewijzigd door Lustucru op 29-09-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVoidstep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-09 11:41
Als je verschillende gender opties zou hebben, bijvoorbeeld 50 stuks. Heb je het probleem dat mensen door al deze opties zich alsnog niet kunnen identificeren. Geef mensen teveel keuzes en ze weten niet meer wat ze moeten kiezen. Omdat ze zich waarschijnlijk wel een beetje in alles kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

NMe schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:54:
[...]

Het was niet helemaal duidelijk uit mijn reactie (sorry :* ) maar ik ging daar half op jou in en half op de felheid van het "tegen-kamp" in zijn algemeenheid.
No problem, ik ben het ook zeker niet eens met de reacties van sommige tegenstanders. Ik ben van mening dat het probleem, voor zover dat er al was, door de hele genderneutraliteit discussie alleen maar erger aan het worden is i.p.v. beter. Ik hoor jouw praten over discriminatie (waar ik een hekel aan heb) en heb het idee dat juist deze hele discussie alleen maar zorgt voor minder en minder toleratie ten opzichte van elkaar. Dit wordt door beide kampen gevoed, ook door de mensen die zich zogenaamd genderneutraal zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 29-09-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28
Halfwas schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:29:
Het lijkt me voor de devs ook een redelijk kleine moeite om de optie 'anders' toe te voegen. Sommige mensen zullen er blij mee zijn en de rest heeft er toch geen last van?
Of de optie "tweaker", "anders" kan ook aanstootgevend zijn voor mensen want ze zijn niet wezenlijk anders dan anderen.... Het kan juist aanstootgevend zijn omdat mensen er alles aan willen doen om niet anders te zijn ook al voelen ze zich zo. Allemaal dingen waar je je als dev niet mee bezig wil houden dus vandaar oppreer ik het geslacht/gender/[vrij invoerveld]:

Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:00
Stoelpoot schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:10:
[...]
Omdat dat namelijk niet de vrijheid vergroot, maar verkleind. Ikzelf wou het ook voorstellen, totdat ik me bedacht dat net zoals sommige mensen uitgesproken beide/geen/grappige-helikopter zijn, ik ook uitgesproken man ben en me zo identificeer. Ik kan daarom ook best begrijpen dat mensen die zich dus buiten het hokje man / vrouw voelen, zich ook net zo willen identificeren als ik dat kan. De gehele mogelijkheid om dat deel van je identiteit in je Tweakers-profiel mee te nemen verwijderen, is wat mij betreft juist een achteruitgang.
Wat een onzin :), Als je een uitgesproken man bent, heb je zo'n lijst dan ook helemaal niet nodig !

Deze discussie is net zo achterhaald als de WC discussie, moeten we 20 bordjes op de deuren van de WC plaatsen om niemand te vergeten of beledigen, of gewoon alleen 2 letters W en C !!!

nogmaals, op Tweakers is het helemaal niet van belang om je gender aan te geven :9
dit hele probleem bestaat alleen omdat er een optie tot invullen is, als we deze weghalen is het hele probleem ook opgelost O-)

[ Voor 5% gewijzigd door absrnd op 29-09-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
servies schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:57:
[...]

Dat snap ik, maar het gaat er mij meer om waar je dan praktisch de grens gaat leggen? Net zoals er al een paar meer hebben aangedragen?
Krijgen we straks een formulier met enkele honderden opties?
Als het om de praktische uitwerking gaat, lijkt me dat geen probleem:
[ ] Man
[ ]Vrouw
[ ] Gaat je niets aan
[ ] Anders, namelijk: [tekstvakje]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:19

KrazyJay

Ik vraag me af waarom geslacht zichtbaar moet zijn op Tweakers. Het is totaal non-relevant voor deze website, net als een keuzeoptie voor het ras/kleur/geloof zoals zwart/blank/katholiek/atheïst/etc. zou zijn. Het voegt niets toe. Deze website focust op technologie, dingen die leden interesseren. We zijn geen datingsite, of een site waar het weten van andermans geslacht van belang is.

En dat wilt ook niet zeggen dat als iemand zich per sé wilt uitdrukken als zwart, of als volbewuste heteroman, we dat maar moeten faciliteren. Des te meer er mogelijkheid gecreëerd wordt om zulke randzaken aan te halen, des te meer (on)bewust discrimineren gefaciliteerd wordt. Als iemand zich noch man noch vrouw voelt, dan is dat voor die persoon nu eenmaal zo, het is alleen niet relevant op Tweakers.net. Interactie op deze site moet niet gebaseerd zijn op geslacht, kleur, geloof, of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:06

Soggney

Zeekomkommer

Stoelpoot schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:48:
[...]

Nou fijn, als jij je expliciet wil uitdrukken dat je man ben, dan zet je wat extra bij je profiel dat je man bent. Maar als het gaat om geslachtskeuze op een website. 2 opties is meest voorkomende, 3 zoals bij tweakers is ook behapbaar. (man,vrouw,zeg ik niet) Maar om elke variant die mensen kunnen bedenken, dat zal hem niet worden. Dus de vraag heb je een y chromosoom, dan ben je zo inclusief mogelijk zonder te veel opties. Mij kan het geen zak schelen dat je niet onder dezelfde keuze als een hermafrodiet wil scharen. Je kiest gewoon wat het best bij je past.

Anders kunnen ze evengoed er een tag pool van maken. Dan kan je zelf je tags kiezen, man, alfa, ... of als je wat exotischer bent, sleep je evengoed man, vrouw, Apachehelikopter, mayonaisse whatever erbij.

Uiteindelijk maakt het geen zak uit, want zoals ik al aangaf, we zijn tweakers, en wat er tussen je benen zit, maakt alleen maar uit voor jou, je (bed)partner en je troepje mannen waar je mannedingen mee gaat doen.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
[...]

Dat krijg je van die radioreclames he.
RM-rf schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:56:
[...]

ik denk zelf niet dat je kunt claimen dat een erg felle discussie zou komen door één groep...

Felle discussie's komen altijd van beide kanten, zodra beide kanten enkel polariseren loopt et uit de hand, maar als er gewoon serieus en genuanceerd gesproken wordt en iedereen een zegje kan en ag doen, verdwijnt juist de 'felheid' eerder.
(Ik heb het ook lang meegemaakt in Lieve-Adje-discussie's dat heel emotionele en slepende discussie's enkel erger worden als partijen met de hakken in het zand gaan staan, en heel principieel gaan doen, juist pragmatisme en ook het serieus nemen is vaak de meest praktische weg naar een oplossing, los ervan wat die oplosing uiteindelijk is (meestal wel een compromis)

Overigens,
in dit hele topic zie ik niemand die zulk een clichématige instelling heeft die je lijkt te beschrijven als 'feminazi' of 'snowflake'.
Hooguit een Topicstarter die een imho verder goede vraag stelt over de invulling van een keuze-optie in het profiel.

Imho is dat gewoon een objectieve issue, die je serieus kunt bespreken en afwegen, ook zonder al die polarisatie en ook politiek-morele praat of negatieve betiteling van mensen als 'ziek'.
In een discussie zijn er vaak 3 groepen: Wie voor is, wie tegen is en wie een beetje in het midden staat en gewoon een goede keuze voor iedereen wil hebben. De eerste 2 groepen is waar de felle discussie uit voortkomt.
Even de quote volledig gemaakt...

Ik claim ook niet dat het uit 1 groep voortkomt, maar uit 2, en ook niet dat de groepen die de discussie aanwakkeren de Amerikaanse groepen zijn die ik eerder beschrijf. De special-snowflake houding is een extreme vorm van 1 (of beide) van de 2 groepen. Ik zie ook het liefst een praktische oplossing zodat mensen zich kunnen uitdrukken zonder dat er te veel focus op komt te liggen. Maar 'gewoon zo laten' is geen oplossing, vind ik.

Persoonlijk zou ik zeggen: Een keuze 'anders' met een vrij invulveld waarin mensen die er echt baat bij hebben het serieus kunnen gebruiken, mensen die het tot het extreme willen trekken aan kunnen geven dat zij extreem willen zijn, en mensen die lollig willen zijn helikopter kunnen invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Stoelpoot schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:57:
[...]

Snap je het dan als ik zou zeggen dat jij je ook best als vrouwelijke man mag identificeren? Nee dat was een grapje, zelf ben ik ook niet zo van dat spelletje.
Mag best, ik kan huilen bij een film en eet graag chocolade maar ik hou ook van bier en auto races. Punt is, vrijwel niemand voldoet aan het stereotype `man` of `vrouw`. Als je je geen van tweeën voelt dan til je m.i. te zwaar aan de termen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het argument 'maar dan moeten we 50 vakjes toevoegen!' is helemaal niet valide. Er zijn nu 3 keuzes: man, vrouw of 'dat zeg ik niet'. De optie 'ik ben geen man of vrouw en dat wil ik zeggen' mist. Deze optie kan toegevoegd worden, eventueel met een invoerveld zodat het man, vrouw, zeg ik niet of ik ben een 'vul zelf maar in' is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:40
Genderneutraal tweakers :') Had niet verwacht deze discussie ooit te lezen op GoT.

'Dat zeg ik niet' voldoet toch? Wat een non-discussie dit.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:14

Cyphax

Moderator LNX
Bor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:00:
[...]

No problem, ik ben het ook zeker niet eens met de reacties van sommige tegenstanders. Ik ben van mening dat het probleem, voor zover dat er al was, door de hele genderneutraliteit discussie alleen maar erger aan het worden is i.p.v. beter. Ik hoor jouw praten over discriminatie (waar ik een hekel aan heb) en heb het idee dat juist deze hele discussie alleen maar zorgt voor minder en minder toleratie ten opzichte van elkaar. Dit wordt door beide kampen gevoed, ook door de mensen die zich zogenaamd genderneutraal zien.
Ik kreeg de indruk dat je vindt dat de aanstichter van de discussie zich aanstelt, omdat het geen probleem zou moeten zijn met de huidige opties?
Het probleem pak je namelijk bij de bron aan, niet door het weghalen van een min of meer normale aanduiding voor mensen of het toevoegen van een niet relevante optie.
Wát maakt het niet-relevant naar jouw idee? Het is duidelijk dat er vraag naar is, anders was dit topic er niet. Wat is er nodig om relevant te worden?
Er wordt ook niet gevraagd naar het weghalen van iets, wat zou nou eigenlijk een bezwaar kunnen zijn om opties (in welke vorm dan ook) toe te voegen, dat niet neerkomt op "omdat ik dat vind"? Want over smaak valt niet te twisten. Ik zou de weerstand wel willen begrijpen, maar ik ben bang dat het in de meeste gevallen niet neer gaat komen op een logisch argument waar ik iets mee kan. Want "dat vind ik" is leuk, maar daar heb ik niets aan als het gaat om mijn eigen mening.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 29-09-2017 12:35 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:33

D4NG3R

kiwi

:)

engessa schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:07:
Deze optie kan toegevoegd worden, eventueel met een invoerveld zodat het man, vrouw, zeg ik niet of ik ben een 'vul zelf maar in' is.
Op dat moment zou T.net toegeven aan de persoonlijke levensopvattingen van die persoon, en zou het niet langer over het geslacht gaan. Iets wat hier op Tweakers ongeveer net zo relevant is als whatever voor religie je aanhangt.

'Man/Vrouw/Overige/Zeg ik niet' en klaar is Kees. Geen gedoe, we houden ons aan de exacte wetenschap van biologie en iedereen word omvat.

Wil je toch eigenwijs zijn en het geslacht als iets veranderbaar zien, dan moet je niet zeiken dat er maar 3 opties zijn die >99% van de wereld nog altijd aanhoud.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supercop
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 15:28

Supercop

electronics is my game

D4NG3R schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:35:
[...]

Op dat moment zou T.net toegeven aan de persoonlijke levensopvattingen van die persoon, en zou het niet langer over het geslacht gaan. Iets wat hier op Tweakers ongeveer net zo relevant is als whatever voor religie je aanhangt.

'Man/Vrouw/Overige/Zeg ik niet' en klaar is Kees. Geen gedoe, we houden ons aan de exacte wetenschap van biologie en iedereen word omvat.

Wil je toch eigenwijs zijn en het geslacht als iets veranderbaar zien, dan moet je niet zeiken dat er maar 3 opties zijn die >99% van de wereld nog altijd aanhoud.
behoorlijk off-topic maar vind het toch de moeite waard om hier op aan te vullen. Wat jij aangeeft op het gebied van de wetenschap is inderdaad waarom het heel lastig wordt om de behoefte van de minderheid te kunnen voorzien.

Ik werk als externe medewerker bij de belastingdienst en daar wordt al gesproken over de problemen die ontstaan als men de levensverwachting van de mens niet meer in kaart kan brengen, vrouwen leven nu eenmaal langer dan mannen (statistiek).

Afgezien daarvan kan ik mij voorstellen dat bijv. in een ziekenhuis het erg lastig wordt om onderzoek te doen naar mensen met prostaat kanker als iemand opgeeft "ik weet het niet zeker" terwijl die persoon biologisch een vrouw is. Ik snap dat je wellicht psychologisch gezien je zelf anders voelt, maar het opheffen van geslachtsaanduiding lijkt mij niet de manier... het veroorzaakt waarschijnlijk meer problemen dan de problemen die het op moet lossen. Ok nu hebben we het over T.net..maar inmiddels is deze tendens door aan het slaan naar de rijksoverheid... met, naar mijn mening, alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geneuzel allemaal. Maak het veld gewoon niet meer verplicht en geef het een standardwaarde leeg. Problem solved, iedereen blij, update van niks en huidige waardes blijven gevuld. Evt weghalen kan via een post in Schop een Modje oid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
NMe schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:04:
[...]
Ik zie persoonlijk liever dat die hele geslachtskeuze weggehaald wordt bij de profielen. Hij is niet relevant en als bijkomend voordeel kun je niemand beledigen met een keuze die ze niet bevalt als je ze de keuze niet geeft.
Beledigt voelen is een keuze. Ik vind het zeer onzinnig om doodnormale functies en vragen weg te halen omdat het best eens kan dat een extreem kleine groep daar aanstoot aanneemt (vanwege persoonlijke lifestyle choices) en ervoor kiest om daar moeilijk over te doen/beledigd om te gaan voelen; terwijl dat echt helemaal nergens voor nodig is. Als je aan de wensen van een ieder die zich om <reden> beledigd voelt moet gaan voldoen, dan is het einde zoek en kan je werkelijk niets meer normaal doen. Plus, dan krijg je weer mensen die zich beledigd gaan voelen omdat er zoveel of zo weinig keuzes zijn "dankzij al dat gezeik". :+

Het is een beetje onzinnig gedoe allemaal. Desnoods maak je er "Biologisch geslacht" van, problem solved. Dan kan je alleen maar óf een man óf een vrouw zijn, andere smaken zijn er eigenlijk niet. Ja je hebt tweeslachtigheid, maar dat is bij zeer hoge uitzondering daadwerkelijk beiden vruchtbaar - anders spreek je alsnog over het één of het ander. Die super kleine groep die daar dan nog last van heeft: ja sorry, maar soms zijn er zaken in het leven waar je je nou eenmaal bij neer moet leggen dat het zo is en dat jij nou eenmaal net iets anders bent. Dan moet je daar niet moeilijk over gaan doen wat mij betreft, maar gewoon accepteren en er lekker het beste van maken, ipv je beledigd te voelen en weg te kwijnen.

Niet lullig bedoeld en van mij mag men zich identificeren hoe ze willen, geslacht, geaardheid, etc.: het boeit me helemaal niets, als jij je er maar prettig bij voelt. Maar verwacht niet dat alles voor je geaccommodeerd kan worden. :)

If needs be zou je op z'n hoogst een optie "anders" kunnen toevoegen, dan vang je alle vliegen in één klap. "Man, vrouw, anders, zeg ik niet"; en wat anders is dat zet je dan maar in je Bio als je dat graag aan mensen wil laten weten. Simple solution, geen gezeik - maar ga alsjeblieft geen functies verwijderen vanwege geleuter in de marge. ;( (Oh niets tegen de OP trouwens hoor, die stelt enkel een vraag :P 't is het gedoe eromheen. ;))

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:12

SomerenV

It's something!

Ik vraag me serieus af waarmee je je identificeert als je je niet identificeert met een man of vrouw. Wat ben je dan wel? Kijk, ik kan begrijpen dat je je als man identificeert als vrouw en vice versa, maar wat is er dan nog meer? Of gaan we hier nu ook die non-binary/genderfluid/agender/etc bullshit krijgen?

Als je je deels identificeert met een man of vrouw, maar niet voor de volle 100% dan ben je dus nog steeds een man of vrouw, maar dan met trekjes van het andere geslacht. En je niet kunnen identificeren met een bestaand geslacht bestaat ook, maar dan ben je psychisch niet helemaal in orde en kun je dat beter na laten kijken. En als je geslacht bepaald wordt door hoe je je voelt dan kun je je ook beter laten nakijken denk ik.

Uiteindelijk ben je gewoon man of vrouw, of je het nou wilt of niet. Het is niet zo dat omdat het vandaag zonnig is in plaats van regenachtig dat je je een vrouw voelt. Of dat je opeens een geslacht hebt dat geen man of vrouw is. Onzinnig gedoe.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

The Eagle schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:02:
Geneuzel allemaal. Maak het veld gewoon niet meer verplicht en geef het een standardwaarde leeg. Problem solved, iedereen blij, update van niks en huidige waardes blijven gevuld. Evt weghalen kan via een post in Schop een Modje oid.
Het veld is niet verplicht. Als je het op 'niet opgegeven' zet verdwijnt de aanduiding van het profiel.
Nee, want het gaat om mensen die het dus wél willen zeggen.
WhatsappHack schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:04:
[...]

If needs be zou je op z'n hoogst een optie "anders" kunnen toevoegen, dan vang je alle vliegen in één klap.
Volgens mij wordt deze optie door de meesten als goed gezien, want hij wordt vaker gesuggereerd :)

[ Voor 20% gewijzigd door Migrator op 29-09-2017 13:14 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Topicstarter
Een optie "Anders" zou voor mij ook voldoende zijn, er hoeft geen hele lijst te komen.
  • Man
  • Vrouw
  • Anders
  • Niet opgegeven
Dit is voor mij al voldoende.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Markimoo schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:21:
Een optie "Anders" zou voor mij ook voldoende zijn, er hoeft geen hele lijst te komen.
  • Man
  • Vrouw
  • Anders
  • Niet opgegeven
Maar even los daarvan, waarmee identificeer jij je dan als het geen man of vrouw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
SomerenV schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:22:
[...]

Maar even los daarvan, waarmee identificeer jij je dan als het geen man of vrouw is?
In het geval van die opties? "Anders".

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry_Sack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 12:01
Ik erger me al veel langer aan tolerantiedenken. 6 pagina's volgeluld met onzin op een techforum, het is haast een ambacht :')

GA-P35-DS3R, C2D E8400 @ 3,6 Ghz, 2 GB OCZ Platinum rev 2 800 5-5-5-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Markimoo schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:23:
[...]

Los van de opties, gewoon het echte antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 09:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Markimoo schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:23:
[...]

Not sure if troll or serious... :(:) Je wilt je zo graag niet identificeren met Man of Vrouw, maar wel met 'anders'?

[ Voor 16% gewijzigd door Family Guy op 29-09-2017 13:26 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Alternatieve optie: verander het onderdeel naar

Ik wil aangesproken worden met:
[x] Hij
[ ] Zij
[ ] Niet opgegeven

Want dat is namelijk het enige nut van die data voor de gebruiker al de rest is volstrekt irrelevant voor een technologiewebsite (en qua stats blijft het even nuttig als man/vrouw nu). Als je andere opties gaat toevoegen kom je in een straatje zonder eind want iedere dag komt er wel een nieuwe optie bij en als een gebruiker wil weten of hij naar iemand met hij of zij moet refereren en er staat "transqueer fluidgender" of wat dan ook weet je nog niets.

Dat terzijde vind ik de huidige opties prima en snap ik niet dat er mensen aanstoot aan nemen. Hoe vaak ik in een formulier de juiste optie mis (bv. dat mijn postcode van 4 cijfers voor een error zorgt of een verplichte drop-down met "select your state") is te veel om te herinneren en ik heb me er nog nooit druk om gemaakt of om aanpassingen gevraagd. Ook al is het persoonlijke data waar ik belang aan hecht (mijn beroep of opleiding staat vaak bv. niet in de lijst)

Aangezien dit om een feature request gaat zou ik dus moeten zeggen dat ik tegen extra opties ben, het voegt absoluut niets toe, kost dev-tijd en doet ergens zelfs afbreuk aan de huidige functionaliteit (nl. het niet meer kunnen inschatten hoe je iemand moet aanspreken). Zelf zijn we allemaal vaak genoeg "slachtoffer" geweest van websites / formulieren die de werkelijkheid niet perfect weergeven maar stel je nu eens voor dat dat allemaal aangepast zou moeten worden voor iedere minderheid terwijl het vaak niet eens relevant is.

Met alle respect voor de mensen die zich niet lekker voelen in die kwalificatie maar laat het dan gewoon blanco, het is een online profiel op een tech-website en je persoonlijkheid exhaustief beschrijven met een paar drop-downs en invulvelden lukt toch niet noch is het relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:00:
[...]

Ik hoor jouw praten over discriminatie (waar ik een hekel aan heb) en heb het idee dat juist deze hele discussie alleen maar zorgt voor minder en minder toleratie ten opzichte van elkaar.
Da's wel grappig, want ik heb in dit hele draadje het woord discriminatie tot nu toe niet genoemd, juist omdat ik daar zelf ook een hekel aan heb. :+ Ik heb het over buitensluiten (of in elk geval dat gevoel hebben) van groepen mensen, en da's wat mij betreft een tandje minder erg dan voluit discrimineren.
Klopt, maar wat mij betreft is er een heel groot verschil tussen je beledigd voelen en het gevoel hebben dat je niet begrepen wordt.

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 29-09-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

NMe schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:27:
[...]

Da's wel grappig, want ik heb in dit hele draadje het woord discriminatie tot nu toe niet genoemd, juist omdat ik daar zelf ook een hekel aan heb. :+ Ik heb het over buitensluiten (of in elk geval dat gevoel hebben) van groepen mensen, en da's wat mij betreft een tandje minder erg dan voluit discrimineren.

[...]

Klopt, maar wat mij betreft is er een heel groot verschil tussen je beledigd voelen en het gevoel hebben dat je niet begrepen wordt.
Als je zelf zo vaag je topic start dan is de kans dat men je niet begrijpt nogal groot. Wees dan gewoon open en transparant en probeer mensen uit te leggen hoe de vork in de steel zit. Als je dan vaag blijft doen ben je mijn begrip en respect ook snel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Meg op 29-09-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:54
Transgenders (of juister gezegd: transgender mensen) voelen zich niet (helemaal) thuis in de geslachtsrol die past bij het geslacht waarin ze geboren zijn

In jouw geval kies dan toch voor vrouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:33

D4NG3R

kiwi

:)

NMe schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:09:
[...]

Los daarvan is geslacht veel minder interessant om van iemand te weten dan gender. Een als man geboren transsexueel die nog niet ver gevorderd is in het proces zal zich waarschijnlijk wel al als vrouw identificeren maar voor de wet nog geen vrouw zijn. Volgens jouw definitie is het geslacht van die hypothetische persoon man terwijl die toch echt liever als vrouw gezien wordt. Gender is dus een geschikter profielveld dan geslacht.
Ik had deze link om een goede reden bij een eerdere post geplaatst: YouTube: Ben Shapiro debates the issue of gender identity

Gevoelens zijn niet belangrijk genoeg om op een ander geforceerd te worden. Dat jij je anders voelt dan je werkelijke geslacht is prima, maar dat maakt je biologisch gezien nog niet anders dan wat je bent.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:04
Heb eerder ook al gereageerd in Hedendaagse gender(neutraliteit), begint die trammelant hier ook al. Als allemaal die social justice dingen doorzetten voel ik mij niet meer geconformeerd met Tweakers. Zal niemand wakker om liggen maar zo lig ik er niet wakker van of Henk of Ingrid denkt dat het onzijdig is.

Hoe moeilijk is het nu werkelijk om op het toilet te kijken wat je gebruikt om mee te plassen en het bijbehorende geslacht daarvan in te vullen als je je registreert. Iedereen met, ik voel me onzijdig, anders, speciaal, helicopter. Ik voel me misselijk door die flauwekul.

En ja, het geslacht voegt vaak wél iets toe aan discussies. Het toont vaak een gedeelte van de achtergrond. In ieder geval bij de meeste hetero mensen. Een reactie van een vrouw plaats ik vaak in een ander perspectief dan van een man. En voordat mensen daar weer over gaan struikelen, geen beter of slechter perspectief, maar wel een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
Supercop schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:52:
[...]

behoorlijk off-topic maar vind het toch de moeite waard om hier op aan te vullen. Wat jij aangeeft op het gebied van de wetenschap is inderdaad waarom het heel lastig wordt om de behoefte van de minderheid te kunnen voorzien.

Ik werk als externe medewerker bij de belastingdienst en daar wordt al gesproken over de problemen die ontstaan als men de levensverwachting van de mens niet meer in kaart kan brengen, vrouwen leven nu eenmaal langer dan mannen (statistiek).

Afgezien daarvan kan ik mij voorstellen dat bijv. in een ziekenhuis het erg lastig wordt om onderzoek te doen naar mensen met prostaat kanker als iemand opgeeft "ik weet het niet zeker" terwijl die persoon biologisch een vrouw is. Ik snap dat je wellicht psychologisch gezien je zelf anders voelt, maar het opheffen van geslachtsaanduiding lijkt mij niet de manier... het veroorzaakt waarschijnlijk meer problemen dan de problemen die het op moet lossen. Ok nu hebben we het over T.net..maar inmiddels is deze tendens door aan het slaan naar de rijksoverheid... met, naar mijn mening, alle gevolgen van dien.
Dit is een vreemde redenatie. Als je naar het ziekenhuis verwezen wordt, stuurt de verwijzer de relevante(!) medische informatie mee. 'Zomaar' een afspraak maken in een ziekenhuis, zonder verwijzing, kan niet. Ook niet op de afdeling urologie. Iemand die verwezen wordt met het vermoeden van een ernstige aandoening, zal erg gespitst op zijn dat het ziekenhuis beschikt over de correcte informatie, zeker als dit wat complexer ligt. Overigens zegt het al dan niet hebben van een prostaat vrij veel over het, binaire, biologische geboortegeslacht van een patient, want alleen mannen zijn met een prostaat uitgerust.

Volgens mij wordt er door weinigen gepleit voor het volledig schrappen van het geslacht in alle overheidsadministraties en / of medische dossiers. De invloed van mensen die hun geslacht laten wijzigen op, bijvoorbeeld gemiddelde levensduur per geslacht, zal verwaarloosbaar klein zijn. Het schrappen van een 'zichtbare' geslachtsaanduiding in bijvoorbeeld een paspoort, betekent niet dat de geslachtsaanduiding overal geschrapt moet worden.

Er is geen gender aanduiding, gelukkig niet. Met welke gender men zich identificeert, of het, op persoonsniveau in kaart brengen hiervan is geen zaak van de overheid. Dit behoort tot het privé-domein van iedere burger en daar heeft geen enkele overheidsdienst, zelfs de Belastingdienst, iets mee te maken.
Markimoo schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:21:
  • Man
  • Vrouw
  • Anders
  • Niet opgegeven
Ik kan mij voorstellen dat niet alle reacties in dit draadje even prettig voor je zijn. Ik heb er respect voor dat je dit draadje gestart bent, mogelijk wetend dat niet alle reacties even vriendelijk zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Bernard0343 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:57:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat niet alle reacties in dit draadje even prettig voor je zijn. Ik heb er respect voor dat je dit draadje gestart bent, mogelijk wetend dat niet alle reacties even vriendelijk zouden zijn.
Reacties die niet prettig zijn zal je altijd houden. Niet alleen m.b.t. deze discussie, maar ook op bijvoorbeeld het werk. Ik lees daar gewoon over heen.

Alhoewel, de motivatie om het hier nog te lezen wel minder is geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door Meg op 29-09-2017 14:05 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:40
Migrator schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:13:
[...]

Nee, want het gaat om mensen die het dus wél willen zeggen.
En daarmee wordt het 'geslacht' nu misbruikt. Je bent biologisch gezien geboren als man of vrouw. Dat je je ergens daartussen in voelt dat is prima, maar ik zie deze checkbox niet als het juiste medium om dat te verkondigen.
Dat valt wat mij betreft in de categorie mening/geloofsovertuiging en daar zie ik ook geen invoerveldjes voor staan. (Omdat die -terecht- volledig overbodig zijn op een techsite zoals Tweakers)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

MedionAkoya schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:10:
Ik vraag eerder af wat het nut is om je geslacht op Tweakers bekend te maken. Waar kan het bij helpen? Wil je dan berichten dat aangepast is op je geslacht?
Adverteerders targetten op doelgroepen waaronder geslacht.

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Bernard0343 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:57:
[...]

Dit is een vreemde redenatie. Als je naar het ziekenhuis verwezen wordt, stuurt de verwijzer de relevante(!) medische informatie mee. 'Zomaar' een afspraak maken in een ziekenhuis, zonder verwijzing, kan niet. Ook niet op de afdeling urologie. Iemand die verwezen wordt met het vermoeden van een ernstige aandoening, zal erg gespitst op zijn dat het ziekenhuis beschikt over de correcte informatie, zeker als dit wat complexer ligt. Overigens zegt het al dan niet hebben van een prostaat vrij veel over het, binaire, biologische geboortegeslacht van een patient, want alleen mannen zijn met een prostaat uitgerust.

Volgens mij wordt er door weinigen gepleit voor het volledig schrappen van het geslacht in alle overheidsadministraties en / of medische dossiers. De invloed van mensen die hun geslacht laten wijzigen op, bijvoorbeeld gemiddelde levensduur per geslacht, zal verwaarloosbaar klein zijn. Het schrappen van een 'zichtbare' geslachtsaanduiding in bijvoorbeeld een paspoort, betekent niet dat de geslachtsaanduiding overal geschrapt moet worden.

Er is geen gender aanduiding, gelukkig niet. Met welke gender men zich identificeert, of het, op persoonsniveau in kaart brengen hiervan is geen zaak van de overheid. Dit behoort tot het privé-domein van iedere burger en daar heeft geen enkele overheidsdienst, zelfs de Belastingdienst, iets mee te maken.

[...]

Dit is een best serieus onderwerp, maar als je dan zo vaag en 'lollig' begint dan kun je verwachten dat men er wat lomper op reageert. Daarbij kan het weten van het geslacht soms best handig zijn omdat mannen en vrouwen op bepaalde punten nogal van elkaar verschillen. Daarbij kun je als website je bezoekers via mail of persoonlijk bericht aanspreken middels geachte heer of mevrouw. En zo zijn er nog wel wat dingetjes te bedenken.

Maar, als transgender identificeer je je met het tegenovergestelde geslacht. Dus als man identificeer je je met vrouw en vice versa, en beide opties zijn gewoon beschikbaar. Er zou dus geen probleem hoeven zijn. Prima ook dat je je niet identificeert met het geslacht waarmee je geboren bent maar soms wordt er wel overdreven moeilijk over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

dwaas schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:11:
[...]

Adverteerders targetten op doelgroepen waaronder geslacht.
De info op je profiel wordt daar echter niet voor gebruikt, AFAIK.
Dit is optioneel, om informatie over jezelf te geven op de pagina waarvoor dat bedoeld is. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je bent geboren als jongen of meisje, wat je nadien voor je gevoel bent is aan een ieder zelf. Wat een gezeur om niets toch telkens. 5000 views en 155 reacties later...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:16
Zou het toevoegen van de keuze 'anders' iedereen (ik bedoel zij die zich niet als man/vrouw identificeren) tevreden stellen?

[ Voor 14% gewijzigd door zetje01 op 29-09-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ga een ticket maken om 'anders' toe te voegen als optie zodat je kunt kiezen uit man, vrouw, anders of niet opgegeven. Deze discussie kan daarmee wat betreft de profielopties op Tweakers beëindigd worden :) .
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.