Het is gewoon onzin dat geslacht identity. er was nooit een probleem totdat iemand er een probleem van maakte. DAT is het probleem wat ik er mee heb, en hier ga ik ook geen begrip voor tonen, deze mensen zijn, imo, ziek en zijn het niet waardig om begrip voor te tonen. Het is een ziekte, maar 1 die niet in een categorie valt van "hier heb je begrip voor" zoals bijv. autisme (al komt dit wel ERG dicht in de buurt als je het mij vraagt)BramVroy schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:20:
[...]
Het is gemakkelijk om iemand anders vragen en argument af te stempelen als aandachtzoekerij. Het is veel moeilijker om jezelf in iemand anders positie te plaatsen, en proberen te begrijpen hoe zij zich voelen.
Zoals stoelpoot zei, als wij ons mogen profileren als man en dat kunnen aanduiden op ons profiel, waarom zouden personen met een ander gender dat dan niet mogen? Als het om geslacht gaat, vind ik ook dat een binair of ternair systeem het beste is (de derde tak zijnde interseks / hermafrodiet), en uiteraard een 'deel ik liever niet'. Maar waarom zou je geen meerdere genders toestaan?
Jouw argument dat we dan straks 'je zal moeten identificeren als 1 van de miljoenen geslachten", is toch geen probleem? Het is niet zo dat je mannelijk gender aan de kant wordt geschoven ten voordele van een ander gender; het blijft ook gewoon bestaan. Jij kan nog altijd aanduiden dat je je man voelt, en je buurman kan aanduiden dat hij zich transgender voelt. Welk nadeel ondervind jij hiervan?
Langs beide kanten van het debat zijn er overdrijvers natuurlijk. Mensen die niet kunnen relativeren en zich niet in iemand anders schoenen kunnen plaatsen. Wat meer verdraagzaamheid in deze wereld, waar we na zoveel eeuwen eindelijk de kans krijgen om beetje bij beetje te zijn wie we willen zijn, zou niet slecht zijn.
Als de genderoptie er komt, zou ik die optioneel maken - en zeker niet automatisch invullen (don't assume a gender). Een gebruiker kan als ie niet cisgender is dat dan invullen zoals ie wilt. Er zullen uiteraard trolls komen, en dat moet voorzichtig bekeken worden wat kan en wat niet (zet er een spam/hate filter op?). Ik zou er ook verder niets aan koppelen. Gewoon een veld dat zichtbaar is op het profiel, indien dat gewenst is door de gebruiker.
Snap je dit niet of ben je et er niet mee eens? Dan heb je pech gehad, er zijn miljarden die er zo over denken en je kunt echt geen verschil maken, deal with it, maar zelfs dat kunnen de mensen tegenwoordig niet meer.
Als mensen hier het grote plaatje niet zien (miljoenen genders) dan ben je "part of the problem".
Wat als je jezelf nou eens "identificeert" als apachehelikopter en de banen vragen om een transneutralgenderbender identiteit? zit je mooi opgescheept met je gender die niet toegelaten wordt. Of erger, je een man bent en mensen vragen om een geslacht dat niet bestaat, wat moet je dan? (er zijn maar TWEE geslachten, niet meer, en zeker niet minder).
Dit is niet zo'n gek plaatje om te schetsen als dit de richting is waar onze maatschappij heen gaat. Als mensen dit willen hebben, ga vooral zo door, dan worden de consequenties vanzelf wel duidelijk en gaan mensen DAAR wee rover zeuren, is nooit goed tegenwoordig.
I'm out, want van dit topic wordt je echt niet vrolijk van.